Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - LACHEN OM JIHADI'S

ebrupica100pix11.jpegHet was een simpele tweet van een man die ik niet kende: Tarek Fatah. De man blijkt een onderscheiden Canadese auteur te zijn met belangrijke theorieën over de islam (et tu Brute!). Hij schrijft een column in de Toronto Star en heeft een tv programma; er zijn landen die de voorkeur aan een columnist geven als host in plaats van aan een asgrijze, al twintig jaar geleden vergane Pauw. Echt lekker wakker worden was het niet, 6 september: "If the Americans had beaten the Islamists, we would not have ISIS 13 years later after 9/11." Eerlijk? You had me at Americans. Fatahs’ timeline leest als fijne polemiek met iedereen die hem van alles toewenst. Stoïcijns dient hij zijn gekkies van repliek. En passant duidelijk makend dat we toch echt op een new world order afstevenen: barbarisme uit naam van de islam. En iedereen die tegen de barbaren is, is een doelwit. Of zoals hij pijnlijk duidelijk maakt in 140 tekens: "Only islamists are not afraid of death, so they win." degezonderoker.nl - en waar Bert Brussen van het weekend op Facebook schold dat alles mijn schuld was (uiteraard!), kreeg Van Gogh tien jaar geleden al de schuld voor het opkomend islamfascisme. Tien jaar geleden, toen grapten we over jihadi’s. Tien jaar geleden dachten we dat het allemaal wel goed zou komen. Tien jaar geleden wisten we nog niet dat polemiek, cynisme en journalistiek konden eindigen in de dood. In moord. En ondanks dat we inmiddels beter weten, ondanks dat we aan den lijve geweld ondervinden, ondanks dat we afsteven op een totaalruptuur van de wereld, weigeren onze politici maatregelen te treffen tegen bekende jihadi’s, terroristen en aanverwante lieden. Zolang het geen oplossing is om tuig in eenzame bewaring zonder water of brood een stille dood te laten sterven, weet elke burger (politici uitgezonderd) dat het geen oplossing is om terroristen vast te houden in Nederland. En ondanks dat ik alle berichtgeving over de islamshit beu ben, de inhoud kan spellen zonder het te lezen, weet ik: er gaan koppen rollen. En dan? Gebabbel.

Reaguursels

Inloggen

@miko | 07-09-14 | 22:13
En dan ook op een andere post gaan faalhazen; faal+faal = faalhaas.

hfakker | 09-09-14 | 13:44

Over wie heb je het Ebru? Over mij? O nee, madame, jij vond mij een flapdrol. Waarom? Omdat ik zei PVV te stemmen. En toen heb ik je maar geblockt bij Twitter. Ik houd niet van zich superieur voelende, scheldende dames die mij bovenal ook nog eens de les proberen te lezen. Ebru, je bent onze eigen GrachtenGordel-NederTurk, dat weer wel. Maar nee, het wordt dus nooit wat met die integratie.

jojo1956 | 09-09-14 | 01:25

Ebru, lees jij wat de reaguurders hier vermelden en heb je dan niet de onnoemelijke zin om sommige hier van repliek te dienen?
Deze comment is zo nutteloos als een slang die probeert een potje armworstelen te winnen...

J.Dahmer | 08-09-14 | 10:38

woensdag is de grote mars tegen de slavenarbeid.. alle negers en slaven afstammelingen zijn van harte welkom !
- www.doorbraak.eu/20755/

(c)ZWITSUL | 08-09-14 | 09:47

@ kopje zwarte thee | 08-09-14 | 09:23
Klopt. Maar dat snapt men in het Westen nog niet. Te naïef, gebrek aan inlevingsvermogen in andere culturen.

slackrjack | 08-09-14 | 09:33

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 08-09-14 | 09:23

Christenen, hoeven ook niet bang voor de dood te zijn. Door aan te nemen dat Jezus de zoon van God is en voor onze zonden is gestorven, krijgen ze eeuwig leven in de hemel.
Dat wil niet zeggen dat er geen beproevingen zijn. Die zijn nodig om je ziel nog verder te verbeteren.
Alle Christenen zijn heilig voor God en als je je leven naar Zijn wensen probeert in te richten dan wacht je verlossing na je dood.

watergeus | 08-09-14 | 09:17

@Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:35
Ik deel je zorgen over Islamisering van Nederland en Europa. En wat je opmerking over al die zogenaamde goedwillende moslim-collega's betreft: bekijk dit filmpje en hoor hoe relevant het "gematigde" contingent van de aanhang van gewelddadige ideologieën is....
.
www.youtube.com/watch?v=iI74lOgfxk4

Brou Is Back | 08-09-14 | 09:10

10 jaar na Theo van Gogh? Wat dacht je na 12 jaar Fortuyn? En wat denk je van 10 jaar Wilders in de tweede kamer?

"Tien jaar geleden, toen grapten we over jihadi’s. Tien jaar geleden dachten we dat het allemaal wel goed zou komen. Tien jaar geleden wisten we nog niet dat polemiek, cynisme en journalistiek konden eindigen in de dood. In moord."

WE????????

Ik ben een LPF aanhangster geweest en al tien jaar een PVV-ster. Over wie heb je het hier Ebru?
Ebru, die mij een paar jaar geleden zonder pardon blokte op haar twitter. Niet dat ik ook maar 1 scheldwoord gebruikt had, of haar lastig viel. Nee omdat ik een PVV adept was........

Meri59 | 08-09-14 | 09:09

Eenieder die wijst op 'al die goede moslims' die moeten er de geschiedenisboeken nog maar eens op naslaan. Resultaten uit het verleden zijn hier absoluut een garantie voor de toekomst.
.
History has proven time and again: The Peaceful Majority is IRRELEVANT

marcoplarco | 08-09-14 | 08:53

Islamisten mogen dan niet bang zijn voor de dood, ze zijn wel bang voor een heleboel andere dingen zoals onvrijheid. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat na de arrestaties in Huizen anderen plotseling uit NL vertrokken (naar Syrië of België) of onderdoken. De politiek mag wel eens beginnen islamitische organisaties te verbieden die geweld propageren zoals Hizb ut Tahrir.

Simon_GS | 08-09-14 | 08:50

Er zijn 1 miljoen moslims in Nederland (geregistreerd). 73% hiervan staat 'niet negatief' tegenover organisaties als Al Qaida en (IS)IS. Van de niet-westerse allochtonen zijn er 375 duizend Marokkaan en 396 duizend Turk.

&lt;p&gt;<br>
Do the math...

Pierre Tombal | 08-09-14 | 08:40

Tot nu toe zijn in de historie alle "wij zijn niet bang voor de dood groeperingen" verslagen. Eens, het kostte wat vuurkracht en vele levens, maar al deze doodverwensers kregen wat ze verlangden. Harakiri hebben we eerder gezien en kan een flinke wond slaan. Geven we islamieten zero's om mee te vliegen? Hebben ze niet nodig, een bomgordel werkt bij hen ook. En ze kunnen overal gaan en staan waar ze willen.

Laten we vertrouwen hebben in wederom een goede afloop. Je zal ze moeten blijven bestrijden, want opgeven is Beiroet naarNederland halen. We zien allemaal wat het daar bengt, dat mooie geloof. Dood, verderf, verwoeste steden, geen werk en elke dag aanslagen van extremisten, die vinden dat het nog niet sober genoeg is.

Betweetert | 08-09-14 | 08:21

Grootste verassing is dat Paul de Leeuw ooit wat kon

Bokito ergo sum | 08-09-14 | 08:20

"En dan? Gebabbel." Idd gebrabbel van mensen als v. Aartsen en Opa Ivo. Ze zeggen nog net niet letterlijk gaat u maar rustig slapen.

deraderendraaien | 08-09-14 | 08:05

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 08-09-14 | 07:57

Tien jaar geleden dacht ik nog dat alle allochtonen nog zouden integreren in onze vrije en tolerante democratie. Dacht dat iedereen blij zou zijn met gelijke behandeling. Nooit gedacht dat er mensen bij zouden zijn die de gelijke behandeling juist kapot willen maken. Hoe naïef was ik toen..

Maria.1 | 08-09-14 | 07:45

Goed stuk Ebru, jij bent onze voorhoede.
Ik pleit voor militarisering van onze maatschappij als tegenwicht voor de pacifistische multiculturalisten (PvdA, GL, D66 etc). Meer strijdbaarheid van de mensen die werkelijk achter Westerse normen en waarden staan. Radicale moslims zijn tweederangs burgers, zij verdienen geen gelijke rechten, geen vrijheid van meningsuiting, geen vrijheid van godsdienst. Sla ze op hun bek wanneer je kunt, in woord of in daad.

slackrjack | 08-09-14 | 07:36

De islam is de ideale doctrine voor losers die niets te verliezen hebben. In ruil voor genadeloze wreedheid wacht hen de mooiste beloftes die hun Boze Profeet (TBS) hen schenken kan, na hun dood. Liefst een gewelddadige dood.

Natuurlijk zijn islamisten niet bang voor de dood, de dood is het enige wat ze uit de armoedige en nihilistische haat van de islam kan halen.

Maar goed. Het barst hier van de ontkennende regenten en andere linksmenschen die denken dat het niet waar is.
Zeg me dat het niet waar is. www.youtube.com/watch?v=AQLnJ9ugFXU

Jan Passant mk2 | 08-09-14 | 07:34

Totaal onbegrijpelijk die stukjes van Ebru. Kan iemand er een toelichting bij geven? Thx.

fortz | 08-09-14 | 07:31

73% van de moslims in Nederland steunt IS. De resterende 27% denkt dat het een zionistisch complot is.

Holein1 | 08-09-14 | 07:14

Zag laatst een Turkse man,op zijn fiets stappen bij de Supermarkt,voor dat hij erop stapte keek hij nog even trots ingenomen naar zijn fiets.
Het was echt n mooie Batavus.
Ik denk,die man heb t begrepen,die heb degelijk waar voor zijn hard verdiende geld gekocht.
Zo rijden de meeste moslims het liefst in een mooie Mercedes,en niet in een moslim auto,want die bestaat helemaal niet,en hoe zou dat nou toch komen.......

Torquemada | 08-09-14 | 07:11

Later wij ook eens een onthoofdings- video gaan maken waar we het hoofd van een jihad aanhanger er met een boter mes afsnijden ( zoals hun dat ook doen ) en opsturen per postduif naar hun zandbak, en als hun 1 moord extra plegen krijgen ze een volgend hoofd, kijken hoelang hun het gaan volhouden die klootzakken...

Monar | 08-09-14 | 07:03

@INH.30CL | 08-09-14 | 04:49
Ja,maar hun nageslacht blijft. Zo niet zijn het geen overlevers.

miko | 08-09-14 | 05:13

@miko | 08-09-14 | 04:47
Overlevers gaan ook dood.

INH.30CL | 08-09-14 | 04:49

@Einde van de Domheid | 08-09-14 | 04:33
Overlevers winnen altijd!

miko | 08-09-14 | 04:47

De mensen die van 'leven' houden winnen.
Zo simpel is dat!

Einde van de Domheid | 08-09-14 | 04:33

dsm_IV | 08-09-14 | 04:00
Misschien de webcam van je kids ff eraf gooien van je homenetwork .?

newray | 08-09-14 | 04:17

Er is gekut op de Geenstijl site, inladen duurt uren en posten even zolang plus dubbel post terwijl je maar 1x de postknop gebruik. gezien het tijdstip zou dit niet nodig moeten zijn. Ergens een lekje ofzo

dsm_IV | 08-09-14 | 04:00

Nog even on topic Tarek Fatah is de gekste nog niet en weet vaak met vlijmscherpe analyses te komen. Maar wordt als een rare klick klak versleten. Want is niet zo voorstander van de Islam en ja in Engeland kom je dan ook gelijk op de thee he.

dsm_IV | 08-09-14 | 03:57

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:19
Dit wist ik 10 jaar geleden al, maar onze fijne elite heeft hele volksstammen laten geloven dat we die etters nodig hebben voor de vergrijzing die ook niet bestaat. Het volk moet zelf maar eens wakker worden en niet zoveel televee kijken en als maar slikken en voor waarheid aan nemen wat er op dat geval geprojecteerd wordt. Sla in elk geval alle nieuws diensten over en informeer u via andere bronnen dan de gedachten politie van de staats tv.
Massa immigratie is er om de bestaande bevolkingen te kunnen onderdrukken wat valt er nog te zeggen teven het stemvee als er geen stokken meer zijn om de honden mee te slaan. Racisme is tegenwoordig de langste en de meest dikke stok. Zou zeggen Neurenberg is lang geleden mensen zijn goed in staat het verschil zelf tussen goed en kwaad te zien. Zo niet dan is er nog altijd zo iets als het recht. Maar wel schrappen van die hysterische rassen wetten want als er een stelletje gebruik van maakt zijn het wel de islamieten wat niet eens een ras is.

dsm_IV | 08-09-14 | 03:50

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:19
Dit wist ik 10 jaar geleden al, maar onze fijne elite heeft hele volksstammen laten geloven dat we die etters nodig hebben voor de vergrijzing die ook niet bestaat. Het volk moet zelf maar eens wakker worden en niet zoveel televee kijken en als maar slikken en voor waarheid aan nemen wat er op dat geval geprojecteerd wordt. Sla in elk geval alle nieuws diensten over en informeer u via andere bronnen dan de gedachten politie van de staats tv.
Massa immigratie is er om de bestaande bevolkingen te kunnen onderdrukken wat valt er nog te zeggen teven het stemvee als er geen stokken meer zijn om de honden mee te slaan. Racisme is tegenwoordig de langste en de meest dikke stok. Zou zeggen Neurenberg is lang geleden mensen zijn goed in staat het verschil zelf tussen goed en kwaad te zien. Zo niet dan is er nog altijd zo iets als het recht. Maar wel schrappen van die hysterische rassen wetten want als er een stelletje gebruik van maakt zijn het wel de islamieten wat niet eens een ras is.

dsm_IV | 08-09-14 | 03:49

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:19
Dit wist ik 10 jaar geleden al, maar onze fijne elite heeft hele volksstammen laten geloven dat we die etters nodig hebben voor de vergrijzing die ook niet bestaat. Het volk moet zelf maar eens wakker worden en niet zoveel televee kijken en als maar slikken en voor waarheid aan nemen wat er op dat geval geprojecteerd wordt. Sla in elk geval alle nieuws diensten over en informeer u via andere bronnen dan de gedachten politie van de staats tv.
Massa immigratie is er om de bestaande bevolkingen te kunnen onderdrukken wat valt er nog te zeggen teven het stemvee als er geen stokken meer zijn om de honden mee te slaan. Racisme is tegenwoordig de langste en de meest dikke stok. Zou zeggen Neurenberg is lang geleden mensen zijn goed in staat het verschil zelf tussen goed en kwaad te zien. Zo niet dan is er nog altijd zo iets als het recht. Maar wel schrappen van die hysterische rassen wetten want als er een stelletje gebruik van maakt zijn het wel de islamieten wat niet eens een ras is.

dsm_IV | 08-09-14 | 03:49

@wakkere_nederlander | 07-09-14 | 23:02
Hoeveel Sadammen had je ook al weer en al van dat ander soort figuren. Het is nog niet eens zeker of Osama wel echt wijlen is. Amerikanen zeggen zo veel, het is tenslotte een geweldig studie object zou u het zomaar uit een vliegtuig laten vallen. Toch gewoon zonde voor de wetenschap.

dsm_IV | 08-09-14 | 03:37

@wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:09
Als we nu eens een drukker gaan zoeken die de knipkaartjes naar dat kalifaatje gaat drukken, dan mag er weleens waar maar 1 gaatje in geprikt worden tis wel een enkeltje. Vanuit de staatskas kan er een keer geld komen dat ervoor zorgt dat dit binnen no time weer is aangevuld omdat er dan alleen nog maar bij komt in plaats van dat er af gaat. Iedereen blij. De islamietjes met gratis kaartje want die willen tenslotte alles gratis hebben en wij hebben straks weer een lekker gevuld spaarvarken. Dan een enorme muur van meer dan twee meter hoog rond Nederland, helpt in Israel ook er komt geen bom gordel meer over de muur.

dsm_IV | 08-09-14 | 03:30

@necrosis | 08-09-14 | 03:05
Ik neem aan dat je ook wel ens moet slapen.
Naar ik waarneem ben je op veel tijden actief.
Waarschijnlijk ploegendienst of zo?
ik weet van een oom van me die het lang gedaan heeft dat hij behoorlijk moeite had daarmee.
Als ik om 12 uur s'nachts zei dat ik eens op huis aanging dacht hij dat het 8 uur s'avonds was.

miko | 08-09-14 | 03:25

@miko | 08-09-14 | 02:59
Ik ga over een minuut of 10 naar mijn werk, hoe bedoel 'fucked'?

necrosis | 08-09-14 | 03:05

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:38
Nog 1 ding dan, voor ik echt m'n mandje opzoek. Dit moet me toch van het hart.
Reageersels op mijn plempsels geven me een raar gevoel.
Het gevoel van dat als ik m'n turkse kruidenier ophemel en alleen of bij voorkeur bij hem koop, dat je dan een 'goed mens' bent. En dat als je uitspreekt de duidelijke voorkeur te geven aan het stimuleren van de NL'se economie je dan een 'slecht mens' bent. Wat ik eruit lees is enkel maar tot hoever van het politiek-correcte extreem-links gedachtegoed de mensen heeft geïndoctrineerd.
Wat nog ontbreekt zijn de verwensingen in de trend van rechts-extremist, racist, nazi, enzovoort.
Raar. En dan druk ik me nog zachtjes uit.
.
Ik ben een NL-er. Daar ben ik trots op.
.
p.s. for your information.. aardappels worden gerooid, niet geplukt.
.
Nogmaals. Trusten iedereen.

gaffelbaard | 08-09-14 | 03:02

@gladstoned66 | 08-09-14 | 02:40
Tomaten en zo.

miko | 08-09-14 | 03:02

@necrosis | 08-09-14 | 02:45
Nee,voor komende week ben ik klaar.
Misschien een of twee afspraken en klaar.
Maar volgens mij is jouw biologische klok fucked als de hersens van een ISIS strijder.

miko | 08-09-14 | 02:59

@INH.30CL | 08-09-14 | 02:45
Die was LOLlig!

necrosis | 08-09-14 | 02:48

@miko | 08-09-14 | 02:43
En gisteren noemde je mij nog een reaguurmachine....
Moet jij niet werken straks?

necrosis | 08-09-14 | 02:45

Ebru, er wordt te weinig gelachen dat is waar.http://youtu.be/SQghGDe93dM

INH.30CL | 08-09-14 | 02:45

@necrosis | 08-09-14 | 02:24
Ok ok,
*handjes opsteekt*

miko | 08-09-14 | 02:43

miko | 08-09-14 | 02:38
Aardappels plukken. Ja dat kunnen alleen Polen :D

gladstoned66 | 08-09-14 | 02:40

@gaffelbaard | 08-09-14 | 02:18
En de eigenaar van het grootgrutters bedrijf stuurt zijn vette winsten naar een of andere eiland ergens in een tropische zee.

miko | 08-09-14 | 02:40

@gaffelbaard | 08-09-14 | 02:07
Die geplukt worden door geïmporteerde polen

miko | 08-09-14 | 02:38

gladstoned66 | 08-09-14 | 02:36
De laatste zin moet je anders lezen. ;)
Trusten iedereen.

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:38

necrosis | 08-09-14 | 02:36
Jazeker. Geen uiting buiten. Dan is er niks mis mee. Ook geen Jehova aan de deur.

gladstoned66 | 08-09-14 | 02:38

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:33
Tja, zo blijft er van je punt niet veel over. Was al niet veel. Daar niet van.

gladstoned66 | 08-09-14 | 02:36

@gladstoned66 | 08-09-14 | 02:29
Zolang ze hun religie maar achter die voordeur HOUDEN.
En dus niet gaan solliciteren in djellaba of boerka.

necrosis | 08-09-14 | 02:36

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:25
Die van mij ook (uitgezonderd zijn vakanties naar turkije) en daarom, als de supermarkt dan eens dicht is en ik toch nog iets nodig heb, koop ik toch weer bij hem.
En net als bij die van jou gaat het ook bij hem in zijn eigen zak.
Verschil is misschien dat in mijn geval ik weet wat hij doet met dat geld 'in zijn eigen zak'. Naast nog wat andere dingen zoals een beetje sjoemelen met belastingafdrachten, maar afijn.. vind jij maar eens een ondernemer die dat niet doet.
Goed, als het er op aan kom gun ik nog steeds liever een NL'se sjoemelaar mijn euro's.
In mijn wijk is dat ook niet zo heel erg. Mijn islamitische buren gunnen zo dus weer liever de turkse sjoemelaar hun euro's. En zo is toch alles weer in balans.

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:33

@gladstoned66 | 08-09-14 | 02:29
Dat. dus.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:30

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:22
Religie achter de voordeur is niks mis mee.

gladstoned66 | 08-09-14 | 02:29

@gaffelbaard | 08-09-14 | 02:18
Mijn Turkse slager slash groenteboer is anders 365 dagen per jaar in Nederland.
En is ook nog eens langer open dan de Appie.

Het geld dat hij verdient gaat precies waar het heen moet. In zijn eigen zak want daar werkt de beste man heel erg hard voor.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:25

@miko | 08-09-14 | 02:17
Ik roep geen fatwa over je uit als je NIET op mijn linkjes klikt.

necrosis | 08-09-14 | 02:24

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:21
Aanvulling:
En... dat jij (dat maak ik op uit je plempsel) liever de turkse economie stimuleert, of dat je dat niet uitmaakt, of dat je dat niet belangrijk vind... dat vind ik op mijn beurt weer 'vreemd'.
Denk jij daar niet aan dan? Sta je daar niet bij stil? Kan en mag allemaal, maar kom mij dan niet veroordelen als ik de vrijheid neem dat wél te doen.

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:24

@newray | 08-09-14 | 02:15
Wat heeft dat met het topic te maken?
necrosis | 08-09-14 | 02:17
Wie het laatst lacht enzo...

newray | 08-09-14 | 02:22

@La Bailaora | 08-09-14 | 02:16
Lees nou eens wat ik zeg man...
Iedere reli-gek die een ander z'n wil oplegt mag optyfen.

Iedereen die gewoon in vrede met z'n medemens wil leven mag wat mij betreft z'n dingetje doen. Niets meer, niets minder.

Hoe moeilijk moet dat nou zijn (om te begrijpen)?

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:22

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:18
Damn... weer te enthousiast met dat knopje geweest.
.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat de logica tussen 'sukkel' en de/mijn voorliefde de NL'se economie te stimuleren.. nou ja, die logica ontgaat mij dus.

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:21

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:09
O.k. jij ziet het als trollen. Dat kan en mag. Moet jij weten. Jouw beleving. Ik ben serieus. Zie dat echt anders.
Een voorbeeld.
Aardappels.
In mijn wijk koop/kocht ik dat bij drie winkels.
1) de supermarkt, 2) een turkse kruidenier, 3) een hollandse kruidenier.
In alle 3 de gevallen zijn de aardappels ingekocht van NL'se boeren.
Nummer 3 is afgevallen, die is na zijn pensioen verhuisd naar polen met z'n vrouwtje. Ik gunde hem mijn euro's en hoop dat hij nu geniet van zijn welverdiende pensioen, maar nu de winkel is gesloten blijft 1 en 2 over.
Bij nummer 2 weet ik dat een deel van zijn winst naar zijn huisje in turkije gaat. Dat geld wat ik hem betaal, vloeit (voor een deel) dus niet terug in de NL'se economie maar in de turkse. Dus nee. Liever niet, ik stimuleer liever de NL'se economie. Mijn goed recht ook. Het zijn mijn euro's die ik uitgeef, niet die van jou.
Dus blijft over nummer 1. Een grootbedrijf, maar het geld vloeit wel terug in de NL'se economie en een NL'se boer verdient er ook weer aan.
Wat is daar mis mee dan?
Volgens mij he-le-maal niks!!

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:18

@necrosis | 08-09-14 | 00:58
Doe dat ook eens met je muzakjes!!
*bulderende Gijp lach opzet*

miko | 08-09-14 | 02:17

@newray | 08-09-14 | 02:15
Wat heeft dat met het topic te maken?

necrosis | 08-09-14 | 02:17

Grappig dat een niet-moslim de islam zo verdedigt...
@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:07
Als die de islam zo verdedigt is ie niet gematigd he? Want elke moslim kent het verhaal van Mohammed en de Koraish bv. En iemand die een held ziet in iemand die deed wat IS mensen deed, namelijk koppensnellen, is niet gematigd, wat jij er ook van probeert te maken.

En ja, ze doen wel dingen kwaad, want door de islam te verdedigen geven ze een vrijbrief aan de filth van Mohammed en het koppensnellen bv, het uithuwelijken, het discrimineren, denk aan dhimmi's, het minder waard zijn van iedereen die geen moslim is, het vogelvrij verklaren van meisjes die zich niet kuis gedragen, en zo kan ik de lijst nog veel en veel langer maken. De ongelijkheid in islam is structureel, en de consequenties voor die ongelijken zijn niet zonder lichte gevolgen, en dat is nog maar zwak uitgedrukt.

En nee, ik zeg niet dat mensen die een andere levensbeschouwing geen moslim zijn, dat zegt *islam*. Hoe vaak moet je dat nou worden uitgelegd? Zo hardleers, en dan anderen een sukkel noemen.

En je 'hullie doen het ook' uitstapje naar het christendom maakt je argumenten alleen nog maar zwakker. Het klopt ook niet wat je schrijft over het christendom. Het christendom is fundamenteel anders: de koran schrijft zaken voor, het christendom niet.

Maar goed, ik ga slapen, ik moet morgen weer vroeg op. We worden het niet eens zo te zien.

La Bailaora | 08-09-14 | 02:16

@gladstoned66 | 08-09-14 | 01:04
Nee,waarom zouden ze.
Ik heb ooit wel eens een politiek /bestuurs diagram gezien waarin men aangaf wie waar werkte,gewerkt had en welke partij ze steunde of lid van waren geweest.
Dan zie je dat er een hoop voor de bühne gelul is.
Meneer Kock is daar een mooi voorbeeld van.

miko | 08-09-14 | 02:16

@gaffelbaard | 08-09-14 | 02:07
Serieus?

Jij gaat de Russische boycot vergelijken met...
Gast... ik geef je twee opties:

1. Neem je pilletje en zeg tegen de zuster dat het weer wat minder gaat
2. Stop trolling.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:09

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:59
'Daar wilde je echt helemaal niets mee impliceren? Gewoon een vraag? Vroeg je je gewoon af? Niets meer niets minder?'
.
Antwoord: Nee. Ja. Ja, en ja.
Nog een vraag..
Vind je de nederlandse tuinders nu ook 'sukkels'?
www.omroepwest.nl/nieuws/12-08-2014/tu...

gaffelbaard | 08-09-14 | 02:07

@La Bailaora | 08-09-14 | 02:01
Grappig dat een niet-moslim de islam zo verdedigt...

Maar kijk nou gewoon eens naar het christendom-dom-dom-dom.
Als je alles uit zou moeten voeren wat in de bijbel staat, dan ben je volgens jouw redenatie ook geen echt christen.

Dan moeten namelijk ook alle homo's dood en 'god' weet niet wat nog meer...

OK, dan. Dan zijn die mensen geen moslim in jouw ogen. Zij vinden nog steeds van wel en doen niemand kwaad. (en ze verwerpen inderdaad al die shit)

Wat is DAAR het probleem van dan?

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 02:07

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:56
Is dat werkelijk zo dan zijn het in onze ogen echt 'gematigde moslims'. En ik zei al in de eerste reacties, dat die idd. wel bestaan.

Als ze echter echt een andere levensbeschouwing hebben zijn ze volgens de islam geen moslim, Ze volgen immers de leer van de islam niet. Ze zullen dan een probleem gaan krijgen met Fitna (niet de film van GW). Maar pas maar op dat islamieten daar niet achterkomen, want dat kan wel eens zeer ongezond zijn...

La Bailaora | 08-09-14 | 02:01

@gaffelbaard | 08-09-14 | 01:56
"Wat is er mis met een Nederlandse huishoudhulp?
Of was de turkse goedkoper?"

Daar wilde je echt helemaal niets mee impliceren? Gewoon een vraag? Vroeg je je gewoon af? Niets meer niets minder?

Sorry, maar ik vind je nu nog veel meer een sukkel.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:59

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:51
Hoezo? 'Verdachtmakingen'? Dat woord kwam niet eens in me op toen ik m'n tegel plaatste. En was ook niet mijn bedoeling.
Zoals ik al zei. Kijk, je had ook 'nee!' kunnen zeggen, maar misschien wilde je haar gewoon de kans gunnen. Kan allemaal.
Wat mij betreft.. Het was gewoon zomaar een vraag. Zoals ik al zei. Ik vroeg het me gewoon af. En ik kreeg m'n antwoord. That's it. Nothing more, nothing less.

gaffelbaard | 08-09-14 | 01:56

@La Bailaora | 08-09-14 | 01:49
Nogmaals, over die interpretatie van de islam zijn we het compleet eens. Elke aanhanger daarvan is er 1 teveel.

Maar ik kan die +/- 20 mensen die ik ken en die een andere levensbeschouwing hebben niet negeren. Het zijn vrienden. Sommigen bijna familie. Vredelievende mensen met een andere culturele achtergrond dan ik. Maar vooral vredelievende mensen.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:56

@gaffelbaard | 08-09-14 | 01:48
Nou... er hing een briefje bij de Albert Heijn.
Keurig Nederlands. En dan placht men daar wel eens op te regeren.

En nee, er is niets mis met een Nederlandse hulp.
Verdachtmakingen in je gezicht terug, sukkel.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:51

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:43
Ik streef niet naar 'vrijheid van een geloof om anderen te knechten' cq zich de vrijheid op te leggen mensen om te brengen die bv. van dat geloof af willen. Nogmaals, op apostasie staat nu eenmaal de doodstraf in islam.

Ik ben er namelijk ook niet voor om Dutroux de 'vrijheid' te geven meisjes te misbruiken en om te leggen. Ook daar ben ik voor inperking van die vrijheid.

Islam is onvrij, het knecht in eerste instantie de moslims zelf. Die zijn namelijk als eerste het slachtoffer. Zo probeerden ze mijn moslim-nichtje uit te huwelijken op haar 13e tegen haar wil. Binnen de islam bestaat die 'vrijheid' tot uithuwelijken. Welnu, bij mij krijgen ze die vrijheid niet.

La Bailaora | 08-09-14 | 01:49

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:43
'Anderzijds is mijn ex-hulp in de huishouding zwaar ongelukkg omdat ze uit Turkije is gerukt door haar sukkel van een neef.'
.
Zomaar een vraag hoor, maar..
Waarom koos je voor een uit turkije afkomstige huishoudhulp?
Wat is er mis met een Nederlandse huishoudhulp?
Of was de turkse goedkoper?

gaffelbaard | 08-09-14 | 01:48

@La Bailaora | 08-09-14 | 01:35
Oh mee eens hoor. Mijn buurvrouwtje heeft de broek aan thuis. Haar man is een watje en daar heeft ze mazzel mee.

De andere zijde(n) ken ik ook.

Een dominante islamitische man en en te westerse vrouw die dat niet meer trok. Is nu een supersterke politievrouw en alleenstaande moeder met een geweldig sterk kind.

Anderzijds is mijn ex-hulp in de huishouding zwaar ongelukkg omdat ze uit Turkije is gerukt door haar sukkel van een neef.

Mijn pleidooi gaat uit naar de mensen die de vrije keus hebben om het gleoof aan te hangen dat ze vrijwillig kiezen. Ondertussen streef ik net zoals jij naar vrijheid voor de mensen die het alleen maar denken te willen of die gewoon geen keus hebben.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:43

Volgens het stukje zijn de islamiseerders niet bang om te sterven, dus ze winnen.....
Ik hoop dat de Amerikanen ze daar een handje bij helpen!

necrosis | 08-09-14 | 01:41

@gaffelbaard | 08-09-14 | 01:38
verstandig, zeer verstandig.

La Bailaora | 08-09-14 | 01:40

gaffelbaard | 08-09-14 | 01:38
Iets te snel met het knopje geweest, maar ... snap je wat ik bedoelde te zeggen?

gaffelbaard | 08-09-14 | 01:39

La Bailaora | 08-09-14 | 01:29
Als ik ff mag inbreken..
Het proberen je over te halen naar 'het andere kamp' begint met een uitnodiging te eten aan dezelfde tafel als zij. Koekkies dus.
In mijn omgeving heb ook ik islamieten als buren. Ik kan er mee omgaan, ze groeten, er handel mee drijven. Maar, als ze me uitnodigen voor eten, sla ik het aanbod beleefd (met een smoesje) af.
Soms neem ik uit beleefdheid wel iets aan. En als ze weg zijn flikker ik het gelijk in de vuilnisbak.
Ik weiger aan dezelfde tafel te eten met zulke mensen.
Gewoon. Daarom.
Principe.

gaffelbaard | 08-09-14 | 01:38

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:32
Als ze afstand neemt van Mohammed is ze in de ogen van soortgenoten een afvallige, en daar staat in de islam maar 1 straf op... Zo ken ik wel een afvallige, maar die duikt na zijn bekering tot christen, ondergedoken.

Lullig voor je buurvrouw als dat het geval is.

La Bailaora | 08-09-14 | 01:35

@bij gelegenheid | 08-09-14 | 01:23
idd., en dat is precies wat er gebeurt in islam. Het wordt al zeer jong ingeprent. En als je dan volwassen bent doe je dat ook weer bij je eigen kroost. Vaak een vicieuze circel. Diegenen die dit echter bewust doen, en die zijn er, dat zijn de echte kl*tzakken, die weten wat ze doen. Zoals Sjeik Khalid Yasin met zijn 'We do brainwashing':
topdocumentaryfilms.com/dispatches-und...

Probleem van die vicieuze circel is dat het heel moeilijk is op te lossen.

La Bailaora | 08-09-14 | 01:33

@La Bailaora | 08-09-14 | 01:29
Mijn buurvrouwtje neemt daar expliciet en zeer duidelijk afstand van. Lullig voor jou en je zus, maar daar had ik het dus niet over.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:32

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:19
Ze support wel extremisten, en dat lijkt niet samen te gaan met het geven van koekkies, en toch weer wel, want het gebeurt. Het geven van koekkies zegt dus niets over loyaliteit, zeker niet als het er straks van op aankomt.

La Bailaora | 08-09-14 | 01:29

@knutsel | 08-09-14 | 01:21
Mijn punt is dat vanuit het klassiek linkse spectrum 'nuance' alleen betekent dat je alle bagatelliseert. Hedendaags rechts noem ik iedereen die daar haaks op staat, maar je hebt gelijk dat dat niet meer van deze tijd is.

Met 'nuance' bepleit ik eigenlijk alleen 'gezond verstand' los van de politieke voorkeur.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:25

La Bailaora | 08-09-14 Nog even terug naar de jihadi en de reden van hun bestaan. Zag j.l.? 'The Root of all Evil' van R. Dawkins. Hierin kwam de vraag aan bod waarom een kind met geloofsovertuiging te willen indoctrineren. Het antwoord laat zich als volgt omschrijven: Een kind kun je vanaf zeer jonge leeftijd van alles bijbrengen, onderwijzen zonder dat het kind dit op latere leeftijd vergeten zal. Vanaf het achste jaar zal het kind pas vragen gaan stellen. Vanaf die leeftijd is het kind rijp om zich te gaan ontplooien met de kennis- theoligische kennis idd, die hij heeft opgedaan.
Nogal schokkend om een kind zó te willen brainwashen met de bedoeling een geloof te gaan verspreiden.

bij gelegenheid | 08-09-14 | 01:23

@Lijkt me logisch... 01:08. De rechterkant boeit me evenmin als de linkerkant. Iedereen lijkt tegenwoordig "rechts". Ze hebben geen idee wat het inhoudt. Het is in ieder geval geen klassiek liberalisme, noch vrijheid, noch eigen verantwoordelijkheid, noch democratie. Rechts is dat je je aan de regeltjes houdt die links bedacht heeft? Nee dank je.

knutsel | 08-09-14 | 01:21

@La Bailaora | 08-09-14 | 01:07
Omdat ze in de vrije samenleving leeft. En jij hebt het recht om je daar tegen af te zetten. En ik ook. Ben het er ook niet mee eens.

Maar ieder persoon dat vreedzaam is, ongeacht welk (stom) geloof zal ik met hand en tand verdedigen. Altijd. Vrijheid geldt voor iedereen die de vrijheid van een ander niet wil inperken.

Ondertussen zal ik mijn (atheistische) mening ook niet onder stoelen of banken stoppen.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:19

'Only islamists are not afraid of death..'
.
Daar vergist de man zich in.
Waarom zeg ik niet.
:p
Fienden lytter.

gaffelbaard | 08-09-14 | 01:18

@Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:31
Ik weet dat je al bent gaan slapen:

Ik denk ook dat het olie-voor-islamisatie programma bestaat. Alleen heb ik dan nog een vraag: waarom wordt in 2014 door onze leiders dat niet gewoon verteld en die contracten getoond? Dat zou toch voldoende moeten zijn om dat probleem meteen bij de wortel te tackelen? Of dacht je dat het zo moeilijk is om een paar van die sjeiks in SA bij de les te krijgen?

Anders gevraagd: Waarom blijven onze bovenons gestelden, ondanks onze superieure militaire macht, ons uitleveren?

La Bailaora | 08-09-14 | 01:11

@knutsel | 08-09-14 | 01:05
Met nuance vanuit de linkerhoek kunnen we inderdaad niets. Maar laten we vanuit de rechterhoek een iets genuanceerder verhaal horen dan alleen 'ze moeten oprotten' dan komen we misschien nog eens ergens.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:08

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:04
Waarom krijg ik lekkere koekkies van mijn moslima-zus, maar heeft ze daarnaast abjecte ideeen als het om islam gaat?

La Bailaora | 08-09-14 | 01:07

@bij gelegenheid | 08-09-14 | 01:01
idd...

La Bailaora | 08-09-14 | 01:06

Nuance. Ja dat is wat we nodig hebben. Mhoehaha! Laten we vooral de zieligheidsindustrie loslaten op onze jihadisten. Een goed gesprek, dat zal ze wel op orde brengen. Je weet tog, we respecteren elkaars overtuigingen. Niets mis met de islam...

knutsel | 08-09-14 | 01:05

miko | 08-09-14 | 00:52
Dat ben ik met je eens. Maar verder dan dat wil ik niet gaan. Geen wereldwijdcomplot met valse vlaggen.

gladstoned66 | 08-09-14 | 01:04

Geen paniek: Opstelten waakt over ons en als dat niet genoeg is worden we beschermd door "de Grondwet".
Ik heb delen van het IS propaganda filmpje bekeken.
Wat een duivelsdrek zijn die soennitische moslims.

Jan Dribbel | 08-09-14 | 01:04

-weggejorist-

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:04

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:58
Waarom krijg ik dan elke week hele lekkere koekkies van mijn buurvrouw?

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:04

@miko | 08-09-14 | 00:54
Mooi toch. Lekker koken.

Als er in Nederland geen vrijheid van religie was geweest had ik niet bestaan.
Mijn voorouders zijn protestantse vluchtelingen uit Frankrijk (Hugenoten).

Iedereen die in VREDE leeft met een ander en ooit legaal is toegelaten tot ons grondgebiedje kan mijn sympathie (evt.) verdienen (lekker belangrijk).

Als je hard werkt en geen banken en/of oude vrouwtjes overvalt, that is. Hoe moeilijk is dat nou? Meer zeg ik niet.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 01:02

@necrosis | 08-09-14 | 00:58
Lekker is dat.

La Bailaora | 08-09-14 | 01:00

Naastenliefde.
@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:48
Naastenliefde in islam bestaat alleen voor mede-gelovigen, niet voor de kufar of dhimmi.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:58

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:53
Sommige dingen houd ik voor mezelf.

necrosis | 08-09-14 | 00:58

@bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:45
Lijkt erop dat Target 2 wat beter gaat. Maar ik denk dat dat bedrog is, omdat het erop lijkt dat de ECB die zaken aan het rechttrekken is (opkoopprogramma 'zieke schuldpapieren' die niemand meer wil), niet omdat de onderliggende structuur beter wordt. Zoals Farage al zo mooi zei, als straks de crisis bij de ECB komt te liggen is er geen oplossing meer.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:57

@newray | 08-09-14 | 00:47
He Ronnie james Dio.

miko | 08-09-14 | 00:56

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:48
Ik heb ooit met een Somalier gewerkt. Die had nog 7 (!) kogels in zijn lijf. Dat was ook gedaan door extremisten.
Maar zei niks verkeerds over de pedoprofeet. Dan ging hij koken.

miko | 08-09-14 | 00:54

@necrosis | 08-09-14 | 00:50
Hoe zie jij dat dan?

La Bailaora | 08-09-14 | 00:53

@miko | 08-09-14 | 00:45
Waarom zijn onze bovenons gestelden het dan actief aan het importeren? Die goldman sachs bankiers, zoals Sutherland, zijn dezelfde jongens als die bankiers in de VS:
www.youtube.com/watch?v=sA_MkJB84VA

En ja, daar zijn ze dus met soortgelijke spelletjes bezig, namelijk het naar zich toetrekken van alle gelden, te weten het beheersen van de centrale banken (Draghi is niet voor niets ook Goldman Sachs), zoals Bernanki bij de Fed, zie docu.

De uitspraken van Kerry vandaag over moslims en climate change zijn voor mij dan ook geheel niet raar, als je weet dat de zakenpartner van Al Gore, David Blood, alweer een Goldman Sachs man is.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:52

OK, fuck nuance, ik geef het op.

Be careful what you wish for.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:52

@gladstoned66 | 08-09-14 | 00:30
Zonder erg paranoïde over te komen word je wel bestuurd door een eng clubje mensen. In de zin dat het er niet veel zijn. Niks verborgen maar een erg groot ons kent ons gehalte.

miko | 08-09-14 | 00:52

@Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:31
Het word tijd dat we naast investeringen in defensie er ook eens een aantal doen in onderzoek naar algen als biobrandstof.
Ach en misschien met een beetje geluk is een koninkrijkspartner straks olie producent.
Die drie scheepjes boven Aruba liggen er al maanden.
www.marinetraffic.com/nl/ais/home

miko | 08-09-14 | 00:50

Geef het volk brood (voedselbank) en spelen (NPO) en iedereen is weer blij toch?

gjd | 08-09-14 | 00:50

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:45
Ik zie dat toch echt anders....

necrosis | 08-09-14 | 00:50

necrosis 00:33. Zolang je het niet iedere dag de hele dag zegt mag je rustig zeggen dat "kill 'em all" één van de betere oplossingen is bijvoorbeeld. (A.s. november mijn 10-jarige jubileum als reaguurder.)

knutsel | 08-09-14 | 00:49

miko | 08-09-14 | 00:46
rationaliseren?

Boobystrap | 08-09-14 | 00:49

@miko | 08-09-14 | 00:43
Als je iets naarboven leest dan weet je dat mensen uit naam van "zijn" boekje hele stoute dingen hebben gedaan waardoor hij voor z'n leven verminkt is.

En als je nog verder naar boven leest, wist je dat hij extremisme, geweld en alles wat niet mag verwerpt.

Zijn halve familie is vermoord.

Het enige dat de beste man nog heeft is het enige geloof dat hem ooit is bijgebracht en dat was (in zijn geval) iets moois. Goed zijn voor elkaar. Naastenliefde.

Dat is wat wij elke dag van hem krijgen.
Fuck you met je cynische kutopmerkingen. Voor deze gast ga ik door het vuur.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:48

Ach volgens dhr Pechtold zijn het toch kwajongensstreken!

gjd | 08-09-14 | 00:46

@Boobystrap | 08-09-14 | 00:21
Dat waren toch Italianen die dat deden? Of mensen uit ST Willibrord.

miko | 08-09-14 | 00:46

@necrosis | 08-09-14 | 00:33
Volgens mij heb je verschillende soorten 'gematigde moslims'. Velen zijn helemaal niet gematigd, maar zijn zogenaamde 'slapers', die pas wakker worden als ze denken dat ze de strijd kunnen winnen. Maar er zijn ook echt gematigde moslims, die alleen nog in naam 'meelopen', omdat ze de religie kennen en bang zijn slachtoffer te worden van hun soortgenoten. Aan die laatste heb je overigens ook niks als de shit de fan raakt.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:45

La Bailaora | 08-09-14 | 00:33 jaja, heb Bill Warners' A Taste of Islam goed begrepen. Vandaar dat m'n eerdere pleidooi de verzen, en enkel deze , uit Mekka nog te bezigen.
Offt. Hoe nu verder met de Target2? www.querschuesse.de/target2-salden/ Komt hier nog verschuiving in met de nakende anti-Rusland oorlogsdreiging van de EU&USA?

bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:45

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:31
Ow jawel, de Amerikanen zijn nog opportunistischer dan alle voetbal analisten bij elkaar.

miko | 08-09-14 | 00:45

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:26
geef hem de tijd en laat hem rationaliseren, zoals in de verwachting ligt, zo niet .. tja, er zijn altijd heel veel mensen die aan een mythisch wereldbeeld blijven vasthouden, want het is zo lekker; in een fantasie te vluchten, daarna volgt altijd de keiharde realiteit, en die is klote.
Hoort erbij, je kunt het aan zoals het is, of niet.

Boobystrap | 08-09-14 | 00:44

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:36
Dan is hij geen moslim.
Zo heb ik namelijk ook een paar vrienden.
wel trouwen met een Iman maar voor de rest schijt er aan.

miko | 08-09-14 | 00:43

Ik probeer dat niet te ontkennen.
@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:32
"Nou, volgens mij heeft niemand de islam aan hun zijde omdat Allah, God of De Plafondkabouter nou eenmaal niet bestaan."

Dat is toch echt een uitspraak die je deed. Daarmee ontken je dubbel.

1) alsof de koran en ahadiths niet zouden bestaan. In jouw redenatiewijze zou het christendom ook niet bestaan, of boedisme, of welk isme dan ook. Onzin. De islam bestaat omdat er mensen in geloven en vooral omdat de koran en ahadiths bestaan. Het doet er niet toe of jij dat niet gelooft.

2) dat IS dus islam aan hun zijde heeft, en dat hebben ze dus wel. De koran en ahadiths, de islam dus, zijn exact in overeenstemming met wat IS leden uitvoeren.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:43

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:26
Het gaat niet om de persoon fysiek uit te schakelen. Maar het zou al wel lekker zijn dat hij beseft dat zijn boekje geen leuk boekje is.
Hij zou het moeten verwerpen.
Mijn buurman is neonazi, uitstekende vuilnisman en erg aardig.
Knuffelen maar?

miko | 08-09-14 | 00:43

@knutsel | 08-09-14 | 00:37
Je moest een weten waar ik op hoop....
Helaas kan ik hier niet alles zeggen wat ik denk.

necrosis | 08-09-14 | 00:41

Ik ga een keutel leggen en dan het mandje in. Welterusten incrowd!

bolkebeer | 08-09-14 | 00:40

Lol @ necrosis 00:33. Dat ligt eraan of je positieve inborst hebt of niet. En men kan altijd hopen is het niet?

knutsel | 08-09-14 | 00:37

@knutsel | 08-09-14 | 00:30
Grappig. Daar hebben we het al eens over gehad.
Islam is voor hem een cultureel dingetje net zoals veel 'ongelovigen' nog kerst vieren. Meer niet.

Mijn schoonzus noemt zich ook nog christen, maar doet alles wat god verboden heeft. Beetje hetzelfde verhaal met hem.

Dus. Chill. The. Fuck. Out.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:36

@gladstoned66 | 08-09-14 | 00:30
Alleen is het zo l*llig dat wat ik hier beschrijf van Sutherland en Malmstrom gewoon ferifieerbaar is. Leg jij maar eens uit waarom die figuren dit willen en zelf zeggen.

Ik weet niet veel over nwo en wat daar wel of niet van klopt, wel zie ik dat die gasten zelf zeggen dat ze dat willen en dat ze machtig zijn. En die 2 zaken zijn helaas op feiten gebaseerd.

Ga jij maar uitleggen waarom.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:36

Landgenoten.... waar maken we ons druk om?.... we hebben het ultieme biologische wapen in gewoon op stal!!!!....16 tot 20 miljoen VARKENS worden er gefokt door hard werkende Landgenoten..... laat de boel maar ploffen , doen wij de krulstaarten de macht over laten nemen ..... who let da pigg,s out?

AlsBoter | 08-09-14 | 00:35

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:30
Gematigde moslims laten zich niet horen, dus of ze daardoor automatisch anti-isis zijn?

necrosis | 08-09-14 | 00:33

@bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:23
Klopt als een bus hoor, maar algemeen worden de ahadith's van Muslim en Bukhari in islam wel als dé belangrijkste ahadiths gezien. En de koran laat nou eenmaal niets te wensen over: bv. Joden zijn door Allah vervloekt, en de Ahadiths vertellen dat Mohammed daar geen gras over liet groeien...

La Bailaora | 08-09-14 | 00:33

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:30
Ik probeer dat niet te ontkennen.

Het zijn de mensen zelf die dat doen. En die claimen allemaal de islam aan hun zij te hebben hoe hard jij ook wilt geloven dat alleen de extremisten daar gelijk in hebben.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:32

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:27
Jawel. Dat heb je goed gezegd!

Ik hou het op olie-voor-immigratie. Gooien we de grenzen dicht, krijgen we geen olie meer.

En de volgende stap is olie-voor-islamisering.
- out -

Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:31

@Islamofiel | 08-09-14 | 00:23
Je moet wel echt heel erg goedgelovig zijn als je denkt dat de VS niet weet wie ze steunen, zelfs niet na al die waarschuwingen van eigen 'experts'. Zouden ze werkelijk nog dommer zijn dan de islamieten zelf? Dat geloof je toch werkelijk zelf niet he?

La Bailaora | 08-09-14 | 00:31

@Lijkt me logisch... 00:26. Vraag hem maar gewoon wat hij zou doen als hij zou móeten kiezen. Het hiernamaals naar keuze of zijn westerse leven.

knutsel | 08-09-14 | 00:30

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:22
Islam zijn geen 'mensen', islam is de leer, en die bestaat, net zoals als 'aardrijkskunde' bestaat, ook daar kun je boeken van kopen. Moslims zijn volger van die leer, die geloven daar in. Die 2 haal je door de war.

Nogmaals, ISIS heeft de *leer* islam aan zijn zijde, de gematigde moslims niet. Hoe je dat ook probeert te ontkennen.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:30

La Bailaora | 08-09-14 | 00:27
Je weet toch dat het hier geen niburu is. Met je nwo gezeur.

gladstoned66 | 08-09-14 | 00:30

@La Bailaora | 07-09-14 | 23:52
Jawel wat maakt het uit!
Compleet verknipte figuren terughalen ,open armen ontvangen.
werkwonenwijf en alles is goed.

miko | 08-09-14 | 00:29

@Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:21
idd. En hij is naast billemaatje van Malmstrom in Brussel ook nog eens idd. grootbankier van Goldman Sachs, maar heeft nog veel meer functies. Als je z'n doopzeel leest, oa. CEO ABB en BP, VN baas immigratie, enz, dan gaat het duizelen. Die man heeft veel meer invloed dan bv. een Rutte. Mensen denken dat er democratie is, maar volgens mij worden wij bestuurd door mensen in de schaduw, diegenen bv. de centrale banken beheersen en het ESM. Die mensen zitten op het geld, en hebben via functies in het bedrijfsleven (en overheid) eigenlijk over hun voelsprieten staan. Vandaar ook dat wij niet mogen zien hoe precies de president en andere vooraanstaande figuren in Brussel worden gekozen. Een en al schimmigheid.

Vandaar ook de ESM, die er al voor gezorgd heeft dat we niet meer over ons eigen geld gaan, dat doet hetzelfde clubje heren: beheersen belastinggelden van de landen, de banken, de internationale bedrijven... En dat zijn diegenen die openlijk pleiten voor massaimmigratie.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:27

@knutsel | 08-09-14 | 00:21
Neem mijn collega (fictieve naam) Achmed.
Ontvluchtte Irak in 1990. Gewond geraakt in de oorlog. Loopt slecht daardoor.

Spreekt nu vloeiend Nederlands, is succesvol binnen de IT-sector en een goede vriend geworden. Is nog steeds islamiet, maar erg pro-westers.

Ausradieren maar?

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:26

La Bailaora | 08-09-14 | 00:16 De Qur'an is het woord van Allah; dus onveranderbaar. Het overige, zover 'k weet, is interprenteerbaar; ter bestudering voor de islamitische theologen. Geeft derhalve enige ruimte. Zie de verschillen in opvattingen van diverse richtingen binnen de islam.

bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:23

La Bailaora | 08-09-14 | 00:10
Ik denk eerder dat Amerikanen zich zand in de ogen laten strooien. Ze zijn er nog steeds niet voldoende achter dat er nauwelijks een moslim te vinden is die een afspraak als heilig beschouwt. Ijdele eden enzo.

Islamofiel | 08-09-14 | 00:23

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:16
"Die mensen" waar je het over hebt, zijn niet de mensen waar ik op doel.

En ik wil ALLES BEHALVE ontkennen dat 'die mensen' er zijn. Die verfoei ik net zo hard als jij. En misschien nog wel meer, zelfs.

Ik wilde enkel aangeven dat ik die andere mensen nog steeds reli-gekkies vind, maar dat ze vredelievend, hardwerkend en gastvrij zijn en niemand in de weg lopen.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:22

'. Tien jaar geleden dachten we dat het allemaal wel goed zou komen.
nee hoor, ca 35 jaar geleden vertelde mn moeder mij al, terwijl ik in de tuin aan t spelen was, na een (toen nog) incident in de krant; er was iemand na een ruzie doodgestoken.."Dat doen alleen moslims, dat zijn messentrekkers, die slaan niet, die steken je meteen dood en er komen er heel veel aan, hou ze in de gaten".
Had zij even gelijk...

Boobystrap | 08-09-14 | 00:21

@Lijkt me logisch... 00:12. Je raakt exact het punt. Onderschatten van "reli-gekkies". M.i. ietwat achterhaald. Het is niet meer 1994.

knutsel | 08-09-14 | 00:21

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:19
Jawel, hij promoot de multiculti en de massa-immigratie. Maar waarom? Daar liegt hij over.

Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:21

@Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:14
Het is niet zomaar een bankier, en het past geheel in het plaatje met onze andere leiders op wereldschaal. Lees je eens in waar die bankier allemaal zijn voelsprieten heeft uitstaan, bv:
www.project-syndicate.org/commentary/e...

Ze zijn doelbewust de nationale landen aan het ondermijnen, met een massaimmigratie beleid van voornamelijk moslims. En hoe kan je beter de nationale landen ondermijnen door chaos te creeren?

La Bailaora | 08-09-14 | 00:19

@Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:44
Gvd! En ik maar denken dat al dat zilverpapier naar de negertjes ging! Zie je wel die ontwikkelingswerkers zijn niet te vertrouwen.

wakkere_nederlander | 08-09-14 | 00:17

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:12
Het doet er niet toe of ze wel of niet bestaan. Voor islamieten bestaan ze. Je ontkent zo namelijk ook het bestaan van het 'geloof' islam.

En die mensen beweren het niet, het staat in het enige heilige boek van die mensen, de koran, en de ahadiths van Muslim en Bukhari over het leven van Mohammed. Als je aan die boeken ook maar een letter verandert bega je een doodzonde, omdat bv. de koran het letterlijke woord van god is, en dus niet is geschreven door 'stervelingen', zoals in het christendom. Dat maakt de islam onveranderbaar.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:16

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:09
Gelezen. Een hoop mist, als je het mij vraagt. Een liegende bankier aan het woord laten, wat voor zin heeft dat?

Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:14

@knutsel | 08-09-14 | 00:12
Mijn punt was dat al die mensen extreme standpunten verwerpen. Meer niet.

Dat ze verder wel gewoon reli-gekkies zijn, kun je mij niet kwalijk nemen.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:14

@bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:11
Ja, maar met GW over islam ben ik het dan ook eens.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:13

-lij. + lei.

bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:12

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:05
Nou, volgens mij heeft niemand de islam aan hun zijde omdat Allah, God of De Plafondkabouter nou eenmaal niet bestaan.

Wat die mensen daar zelf over beweren mag je aan hen zelf vragen.

Ik werp me ondertussen graag op voor iedereen die vredelievend is en geweld en terrorisme actief verwerpt.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:12

@Lijkt me logisch... 00:02. Da's dus een kwestie van interpretatie. Right wing chrisian americans proberen Jesus' gedachten te extrapoleren naar de huidige tijd; abortus, homofilie, etc. Heeft Jesus nooit iets over gezegd. IS voert het woord van de profeet letterlijk uit. Zij doen precies het tegenovergestelde: breng het woord van de profeet naar de huidige tijd. Perfecte volgelingen. Vraag dat maar eens aan je collega's.

knutsel | 08-09-14 | 00:12

La Bailaora | 08-09-14 | 00:05
Is wat GW al voor tien jaren plus vijf dagen al verkondigd; reduceer dat haatzaaiboek tot de verzen uit Mekka. Problem solved. Kunnen tegelijkertijd allerlij ahadith& sira ook op de brandstapel.

bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:11

@Islamofiel | 08-09-14 | 00:08
Ik denk eerder dat er wat anderen zijn die uitgekookt zijn. Ik denk niet dat die islamieten erg intelligent zijn. In ieder geval lukt het uitstekend om jouw zand in de ogen te strooien.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:10

Trouwens. Hier in Spanje hebben de gematigde mossels POWNED gehackt. Geen doorkomen meer aan. Viva AlluHakbar!

bolkebeer | 08-09-14 | 00:10

@Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:07
Lees het bijgeplempte artikel maar eens.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:09

La Bailaiora, 23.44
Het bewijst hooguit dat islamisten uitgekookt zijn

Islamofiel | 08-09-14 | 00:08

@La Bailaora | 08-09-14 | 00:03
Nou, waarom?

Lewis Lewinsky | 08-09-14 | 00:07

@Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:02
Nou, er zijn wel gematigde moslims, maar het is toch echt IS die de islam aan hun zijde heeft, niet de gematigde moslims.

Mohammed deed precies hetzelfde als IS, die hakte 100-en leden van de Koraish stam het hoofd af. Aangezien Mohammed het grote voorbeeld in islam is, is wat IS doet dus precies wat islam predikt.

La Bailaora | 08-09-14 | 00:05

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:56
Middels wat verbeelding doet deze Kurdische Televaag een 'halvie'? Nah, kan het mij niet voorstellen.

bij gelegenheid | 08-09-14 | 00:04

@Islamofiel | 07-09-14 | 23:49
Ik ben ECHT geen fan van de islam, maar er is weldegelijk een verschil tussen de islam en IS. Net zoals mijn lieve christelijke omaatje niets moet hebben van de right wing christian americans.

Verder voel ik niet de behoefte om het op te nemen voor Nederlandse islamieten, mogen ze zich lekker zelf van distantiëren.

Lijkt me logisch... | 08-09-14 | 00:02

@President Babboe Bab | 07-09-14 | 23:20
Onze beschaving is een beetje ziek. Door het papierschuiven en andere niks producerende beroepen tot ideaal te verheffen heeft ze zichzelf overbodig gemaakt. We worden nog even onderhouden door China, maar daar moeten we niet te lang op vertrouwen.

frank87 | 08-09-14 | 00:00

@Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:55
Precies. Alleen de wil om te handhaven ontbreekt bij de huidige regentenkliek.

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:59

@Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:55
Gebeurt niet he dat handhaven? Sterker nog, pro ISIS demo's hebben weinig te vrezen van de overheid, anti ISIS demo's daar en tegen weer wel, zie van Aartsen.

La Bailaora | 07-09-14 | 23:59

RoBD=Skullfucker | 07-09-14 | 23:50
Met welk recht denkt u te willen begrijpen hetgeen u willens en wetens klaarblijkelijk niet begrijpt anderen te willen verduidelijken opdat zij, deze anderen, begrijpen wat u niet begrijpt. zelfs niet in jip en janneke taal maar wel van de ander verwacht dat wat u niet begrijpt enigszins zinvol over komt?

bij gelegenheid | 07-09-14 | 23:57

@bij gelegenheid | 07-09-14 | 23:51
Is een wat? Een Koerdische Telegraaf?

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:56

@Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:45
In eigen land zou het niet zo ingewikkeld hoeven zijn (... d66...). Strikt handhaven wat we allang per wet hebben vastgelegd.

(Plannen tot) strijden voor een vreemde mogendheid is al strafbaar en kost je je tweede paspoort en een lange tijd in de bak. Huidige wetgeving.

Een gewapende overval op een juwelier kan je 20 jaar kosten. Prima, leg dat dan ook op.

Eigenlijk alles waar we zo'n last van hebben is al strafbaar. Het moet alleen wel gehandhaafd worden.

Handhaven, handhaven en nog eens handhaven.

Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:55

bij gelegenheid 23.18
Ho!, een dergelijk wapen komt alleen als laatste mogelijkheid in aanmerking

Islamofiel | 07-09-14 | 23:53

@miko | 07-09-14 | 23:48
idd. En het blijft ook nog eens bij een aantal beperkte 'air strikes' tot nog toe.

En als je daar dan nog eens bij optelt dat de adviseurs van onze overheden ook nog eens adviseren dat ISIS strijders echt gewoon terug mogen keren naar West Europa, denk je, dat ze gek zijn geworden:
www.dailymail.co.uk/news/article-27466...

La Bailaora | 07-09-14 | 23:52

Als hardcore atheïst ben ik ook niet bang voor de dood.

Bring 'em on.

knutsel | 07-09-14 | 23:51

@bij gelegenheid

Maar als ik mezelf niet begrijp, hoe kan ik dan begrijpen dat ik mezelf niet begrijp?
En nu mn vorige reactie in J&J taal: iemand doet foei. Je geeft doodstraf. Later blijkt dat diegene toch niet foei deed. Jij dan zelf doodstraf. Als je dat niet eerlijk vindt, dan niemand de doodstraf

RoBD=Skullfucker | 07-09-14 | 23:50

@Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:44
Gotverdomme,word onze ontwikkelingshulp misbruikt?????

*wereld in ziet storten*

miko | 07-09-14 | 23:50

Lijkt me logisch 23.35
Slaan we door?, of is het de Islam in de gestalte van IS?

Islamofiel | 07-09-14 | 23:49

@Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:35
Ach op zijn tijd een beetje sparren.
Voor de rest zou het niet zo erg zijn als IS een paar staten aan het wankelen brengt in het midden-oosten vooral niet de staten die ze al die tijd gesteund hebben.
Mij valt het op dat de joe-es-eej zich pas druk maakte toen ISIS zuid ging trekken als een paar gierzwaluwen in de nazomer.
Ik zou graag een leuke revolutie zien in Saudi-Arabië.

miko | 07-09-14 | 23:48

@Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:35
En nu?

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:45

@miko | 07-09-14 | 23:41
Ik herken toch duidelijk het zilverpapier dat we hebben opgehaald om de arme negertjes te helpen.

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:44

Hoe kan je nou lachen om Jihadi's? Je gaat toch ook niet lachen om zwakzinnigen?

mental K | 07-09-14 | 23:43

@Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:33
Is geen kostuum hij is de grote leider zie hem maar eens shinen van zichzelf!

miko | 07-09-14 | 23:41

RoBD=Skullfucker | 07-09-14 | 23:33
Deal. Doch enkel indien je begrijpt hetgeen je ter berde brengt.
Leest 't anders nog ff terug. Begin bij de de 1 regel bv.

bij gelegenheid | 07-09-14 | 23:38

@bij gelegenheid | 07-09-14 | 23:05
Zelfs Allah wil hem niet!
Maar ze zullen wel ergens een arts hebben en anders vinden ze wel iemand anders die kan snijden.

miko | 07-09-14 | 23:38

@wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:56
ik geloof het pas als er een topic over gemaakt word!

miko | 07-09-14 | 23:36

Het is om moedeloos van te worden.

Enerzijds verafschuw ik de islam (en religie in het algemeen, maar vooral de islam).
Ik wil niet dat Nederland verder islamiseert. Niet omdat ik bang ben voor de islam, maar omdat het de tot nu toe behoorlijk de "dominante cultuur" aan het verdringen is. Dominante cultuur klinkt eng maar is iets om te koesteren. Werelderfgoed enzo...

Anderzijds heb ik heel veel islamitische vrienden en collega's die het allemaal prima bedoelen en zeer gematigd zijn. Nemen afstand van geweld, ISIS, terrorisme en alles wat niet door de beugel kan. We respecteren elkaars (on)geloof en dat werkt meer dan prima.

Ik ben zeker wel anti-islam, maar ik ben vooral anti-religie. En anti-geweld. En anti-iemandandersjewilopwillenleggen. En anti-heulveelsteveelbelastingbetalenook.

Maar ik ben wel een klein beetje bang dat we met z'n allen een beetje aan het doorslaan zijn.

Chill. The. Fuck. Out. Iedereen.

Met de meest naïeve groeten,
Het Leek Me Zo Logisch...

Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:35

@Zyprexa20mg | 07-09-14 | 22:50
Je wil zeggen dat je er toen pas weet van kreeg.
De terreur is al eeuwen aan de gang.
Zeker op de grenzen van de islamitische wereld.

miko | 07-09-14 | 23:34

@Graaf van Egmont | 07-09-14 | 23:30
Opgehelderd dan. Dank! Ik vraag me wel af waarom die man op de foto een zilverpapieren kostuum aan heeft.

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:33

La Bailaora 23.20
Je houdt van eenzijdige en versimpelde weergave van gebeurtenissen. Dat lijkt op verbale Jihad.

Islamofiel | 07-09-14 | 23:33

Als ik het goed begrijp IS-fanaten laten verhongeren of verdorsten in een donker keldertje?
Prima. Maar alleen als je bereid bent om dezelfde straf te ondergaan mocht blijken dat je ooit een onschuldige hiertoe hebt veroordeeld.

RoBD=Skullfucker | 07-09-14 | 23:33

frank87 | 07-09-14 | 23:30
En dan door de Schilderswijk lopen en scanderen: "Elke bange Islamiet die hier nog is, pleegt verraad aan de ISIS."

Graaf van Egmont | 07-09-14 | 23:33

De jihadis hebben twee mogelijkheden:
1. Naar ISIS, laten zien wat ze waard zijn.
2. Hier blijven, en dan moeten wij ze zo hard mogelijk uitlachen om te zorgen dat ze alsnog gaan.

Moet je zien hoe lang de middeleeuwen nog aantrekkelijk blijven.

frank87 | 07-09-14 | 23:30

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:25
Ik denk niet dat het hem is. Bagdadi heeft een veel dikkere (varkens)kop en een andere baard.

Graaf van Egmont | 07-09-14 | 23:30

@bij gelegenheid | 07-09-14 | 23:29
Tx.

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:30

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:25
Is al een miljoenmiljard malen verspreid via de twitters. Zie m'n eerdere link.

bij gelegenheid | 07-09-14 | 23:29

Ik lees eigenlijk alleen maar een intern fiti, welke waarschijnlijk wel al besproken zou zijn.. for the clicks..
Koppen rollen wel, is het nu niet, is het straks.

photto | 07-09-14 | 23:25

Islamofiel | 07-09-14 | 23:18
U opteert idd voor een rds-220 maar dan met een 1 megaton ofzo. Dat de fallout nog te beheersen is.

bij gelegenheid | 07-09-14 | 23:25

newray | 07-09-14 | 22:56
Onze "beschaving" is onze Achilleshiel.

President Babboe Bab | 07-09-14 | 23:20

Gauw weer vriendjes worden met de Russen. We gaan ze nog hard nodig hebben.

Lijkt me logisch... | 07-09-14 | 23:19

Kun je humaan blijven in strijd met inhumane groeperingen? Het kan als de publieke opinie dat toelaat.

Buiten Rusland was veel kritiek op hoe de Russen Tsjetsjenië aanpakte. Binnen Rusland was die kritiek er nauwelijks en de aanpak is in zoverre geslaagd dat moslims zich vrij rustig houden.
Buiten Israël was er veel kritiek op de wijze waarop Israël Hamas aanpakte. Binnen Israël was die kritiek er veel minder en de aanpak is effectief gebleken (voor zo lang het duurt). De strategie van Israël om kopstukken uit te schakelen en infrastructuur en middelen te vernietigen heeft gewerkt en lijkt nu de aangewezen strategie te worden bij de aanpak van ISIS. Waarschijnlijk zal de publieke opinie veel minder verontwaardigd zijn over collateral damage.

Islamofiel | 07-09-14 | 23:18

@La Bailaora | 07-09-14 | 23:15
We'll see!

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:17

archive.org/details/fasharred_2
Als ze 1ste wereldoorlog willen spelen.
slecht nieuws, ps4 scriptkiddies blazen ze naar hun doodt.

newray | 07-09-14 | 23:17

@Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 22:19
Ik geef die IS jongens nog een lange en voorspoedige tijd in het MO met die neocons in de VS.

La Bailaora | 07-09-14 | 23:15

Sjit ... mocht het waar zijn van die dat dode kaliefvarken dan verwacht ik wel bleaute buikdanserinnetjes [mag met grote handen en hoog stemmetje] bij pauw op den tafel ....

Centauri3 | 07-09-14 | 23:12

Ebru, als Bert Brussen tegen je is, wéét je gewoon dat je iets goed doet.

Larry Cook | 07-09-14 | 23:07

Opkalifateren.... Nice.

Ben Adam | 07-09-14 | 23:06

wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:56

Really ... das krek

Let the sultan come inn.

Een kalifaat zonder sultanaat is pure blasfemia ... een sultanaat zonder kalief will be heaven on earth.
Wat moeten we met schreeuwerige jurken? Ik hoop dat de sultan vrije handel en een seculier voorbestaan blijft steunen.
Up to the future. #SultansOfSwing

Centauri3 | 07-09-14 | 23:04

@Klier van Bartholin | 07-09-14 | 22:59
Weet ik veel. Over 73 dagen heeft hij waarschijnlijk geen maagd meer over denk ik en dan begint het eeuwige gezeur.

wakkere_nederlander | 07-09-14 | 23:02

@Klier van Bartholin | 07-09-14 | 22:59
Zo mooi zijn als het waar was. Maar eerst even wachten of het deze keer wel klopt.

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 23:02

newray | 07-09-14 | 22:56

De achilleshiel is inderdaad de moslima. Moslims neuken zich op kosten van de kinderbijslag naar de overwinning. Zie:

www.youtube.com/watch?v=M27spDwM7zY&a...

matrixbluepill | 07-09-14 | 23:02

wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:56
Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 22:57
Dus?

Klier van Bartholin | 07-09-14 | 22:59

Nog daarvoor hadden we geen digitale media, die druk doende was om dit soort taferelen te serveren aan het publiek. Toen waren dit zaken heel ver weg en eigenlijk is dat ook zo. Is het nu echt relevant welke droeftoeter daar de scepter zwaait ? Als die gasten een plek willen creëren waar ze alle moslims willen verenigen, dan heb ik een nominatie voor onze ontwikkelingscenten.

netniet | 07-09-14 | 22:58

@Wijze uit het Oosten: volgens mij is ook wel meer dan duidelijk dat Umar niet zo lijdt aan religie. Goed voor haar, goed voor de wereld.

pvpb | 07-09-14 | 22:58

Op twitter zijn er op dit moment weer geruchten dat de kalief (al baghdadi) dood is.
W'll see.

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 22:57

De Achilleshiel van de Islam is de Moslima. We richten onze pijlen op het verkeerde doel.
President Babboe Bab | 07-09-14 | 22:46
Ja, leuk lekker verlagen naar hun nivoo,
elke vrouw met een hoofddoek uitschelden voor isishoer,.
kan niet mag niet , doen we niet. iets met beschaving ofzo/

newray | 07-09-14 | 22:56

Cummie de Swappert | 07-09-14 | 22:19

Ik stel voor om van die baarden een mooie cashmir stola van te punniken.
En dan trekken we hem massaal over den kopf en roepen keikinkelhard: OPGEKALIPHATORT ... en we subiet!

Centauri3 | 07-09-14 | 22:55

Plato was met zijn boek 'De Staat'de uitvinder van de totalitaire ideologie. Wie dat werk kent, weet dat de nazi's al aardig ver waren met het uitvoeren van de ideeën uit de staat. Minder bekend is dat ook de Koran de nodige sporen draagt van Plato's gedachtegoed. We mogen dus aannemen dat ook Allah 'De Staat' goed heeft gelezen of Plato 'goddelijke' inspiratie heeft gegeven.
Door de hele geschiedenis heen is te zien dat de verleiding van totalitaire macht nogal wat leiders in hun greep heeft gekregen. Het beroerde van de islam is dat het voortdurend van dat soort figuren voort zal blijven brengen. De blauwdruk is immers voor handen, door Allah goed gekeurd als religieuze plicht. 'Ze zijn niet dood, zegt allah in de koran over omgekomen strijders', dat denken jullie alleen maar, maar allah weet beter'
Religie valt met ratio te bestrijden al is dat bij gebrainwashte moslims wel lastig. Met de verleiding van totalitaire macht ligt dat anders.Op sommige geschifte figuren oefent die een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit. Alleen al daarom is democratie een uiterste verdediging waard. Fuck Plato!

Islamofiel | 07-09-14 | 22:55

ach ja, die goeie ouwe tijd he? toen Paul nog lekker homo kon zijn.

thepinkpainter | 07-09-14 | 22:52

Soms ben ik optimistisch.
Het lijkt me geen toeval dat islamterreur ontstond samen met internet en satelliet-tv.
Zo kregen de meest geïsoleerde gebieden in de islamitische wereld plots zicht op de westerse wereld. En die was individualistisch, vrij, rijk, niet patriarchaal, weinig corrupt en weinig religieus.
Die wereld was natuurlijk een bedreiging voor lokale potentaten aldaar en plaatste heel wat vraagtekens bij de lokale cultuur. De vertwijfeling die dat teweegbracht, deed sommigen net sterker vasthouden aan de oude, achterhaalde tradities. Misschien is islamterreur dus gewoon de laatste stuiptrekking van achterhaalde en tot verdwijnen gedoemde culturen.

Zyprexa20mg | 07-09-14 | 22:50

De Achilleshiel van de Islam is de Moslima. We richten onze pijlen op het verkeerde doel.

President Babboe Bab | 07-09-14 | 22:46

Why would anybody be scared of islamists. Those lovable creatures.

Humor, satire & minachting. Daar ligt hun zwakke punt.
Ze hebben een gigantisch minderwaardigheidscomplex.
Maak ze kwaad, dan worden ze slordig.
Ze blazen zich toch wel op, dan maar liever op een impulsief, half voorbereide wijze.

Word bang en ze groeien in hun rol.

Lolo rosso | 07-09-14 | 22:39

Dat stukje over 'Gij zult niet doden' op de 'gezonde roker' kende ik nog niet. Ongeloofelijk!

Robertski | 07-09-14 | 22:38

Wie waren er ook weer nog meer niet bang voor de dood. owja. Dachten ze toch opeens anders over na een bezoekje van Enola.

viridis | 07-09-14 | 22:36

Mark Krachtwijk | 07-09-14 | 22:21
idd gerard joling was passender geweest

jack and friends | 07-09-14 | 22:33

@Ebru
'Samir Azzouz, zo’n jongetje dat als terrorist werd aangemerkt, lid van een niet bestaande organisatie die een naam kreeg als Hofstadgroep, is op vrije voeten. Destijds een terrorist, inmiddels vrij.'

Gaat heen, ga wat anders doen of zo.

bij gelegenheid | 07-09-14 | 22:32

Best wel verbazingwekkend dat in een tijdperk waarin marketing het mogelijk maakt om papier als "voedsel" te verkopen nog steeds het idee wordt aangehangen dat je een ideologie met fysiek geweld kan bestrijden...

adminitor | 07-09-14 | 22:25

Komt ze weer aan hoor, met die man.

roodgrapje | 07-09-14 | 22:23

Only islamists are not afraid of death, so they win."

In the 2e wereldoorlog sprak een Amerikaanse generaal zijn manschappen toe.
Mannen; "Japanse soldaten willen graag sterven voor hun keizer. En daar gaan wij ze bij helpen"

Waarom zou dat met islamisten anders zijn?

minik | 07-09-14 | 22:23

Mongolen die in naam van hun sprookjesgod bereid zijn te doden of zelfs te sterven zullen nooit iets winnen. Na de dood is er niets, en wie denkt van wel is een verliezer.

Rest In Privacy | 07-09-14 | 22:23

Moest dat nou Ebru een uitsmijter met Paul de Leeuw ?

Mark Krachtwijk | 07-09-14 | 22:21

@wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:09

Excusus ik was er laat uit vandaag.
Hulde voor dit feit!
En als we alle baarden hebben verzameld, gaan we dan ook onthoofden? Of is dat té 2.0?

Cummie de Swappert | 07-09-14 | 22:19

Woensdag komt Obama met zijn strategie. Ik geef de IS-jongens in Irak daarna nog enkele dagen. Het avondgebed op vrijdag halen ze niet.

Lewis Lewinsky | 07-09-14 | 22:19

opkalifateren is goed voor dergelijk gepeupel.

vrijdaggehaktdag | 07-09-14 | 22:18

"Only islamists are not afraid of death, so they win."
Drones.......

MonsterKody | 07-09-14 | 22:17

@louis6227 | 07-09-14 | 22:11
Volgens de koppensnellers vermoorden ze alleen ongelovige.
Daar zit geen islamiet bij. Volgens hun definitie.

miko | 07-09-14 | 22:16

@wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:07
En als wij ze steunen zijn het rebellen als het uit de hand loopt zijn het weer terroristen.
Het is allemaal niet zo moeilijk.

miko | 07-09-14 | 22:14

@hfakker | 07-09-14 | 22:09
Nee niet waar. Pff ik voel me sguldig.

miko | 07-09-14 | 22:13

@apigisacop | 07-09-14 | 22:10
Het woord van 2014 wordt *opkalifateren*.
Ik hoop ook dat het een grote rage wordt trouwens.

wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:12

"Tien jaar na de dood op Theo van Gogh, piekt de strijd tegen islamitische terroristen."
Nee hoor. Dit zijn slechts de inleidende beschietingen. Straks gaat het echt los.

VanBukkem | 07-09-14 | 22:11

Helaas blijven in Nederland de politici hun politiek correcte riedeltje afdraaien dat het extremisme niets met de islam van doen heeft en de terroristen met goede begeleiding nette burgers kunnen worden. Tegen beter weten in. Dat maakt ze medeplichtig zodra hier het volgende slachtoffer van de islam valt.
Overigens is een oorlog tegen de IS en aanverwante wel degelijk te winnen. Alleen moet je net als zij de spelregels van fatsoen terzijde schuiven. Daarbij eerst beginnen om het westen veilig te stellen door alle moslims (ook de minderheid die zich wel gedraagt) te deporteren.

Barani517 | 07-09-14 | 22:11

jaja er gaan koppen rollen, wel hoofdzakelijk islamitische koppen, want ze maken hoofdzakelijk mekaar af. De verzwakte winnaar mag tegen de USA die alvast een beetje aan het oefenen is.

louis6227 | 07-09-14 | 22:11

Begint iedereen Brigitte Gabriel nu na te praten? Eerst ons aller Geert, nu Tofik Dibi of Tarek Fatah weet ik veel hoe die gast heet. Barbarisme is nu al het woord van 2014. [quote]Het verschil tussen de Arabische wereld en Israël is een verschil in waarden en karakter. Het is barbarij contra beschaving. Het is dictatuur contra democratie. Het is slecht versus goed.[/quote]

apigisacop | 07-09-14 | 22:10

Of ze winnen, of ze gaan allemaal deaud. Ik zou het wel weten

Islamofiel | 07-09-14 | 22:10

@miko | 07-09-14 | 22:03
Beter 'als'?
Echt waar?

hfakker | 07-09-14 | 22:09

@Cummie de Swappert | 07-09-14 | 22:04
'Laat deze mensen allemaal terug keren naar de zandbak die ze zo aanbidden. Kalifatië.'

Wij hebben vanmiddag met een aantla reaguurders afgesproken dat we de grote terugkeer naar de zandbak des doods voortaan *opkalifateren* noemen.

wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:09

De zwakke broeders uit de politiek werken zo een potentiële sterke leider in de hand. Een die ze zo vrezen.
Het vertrouwen in politiek en bestuurders is zelden zo laag geweest. Het gehalte ook.
In min ogen heeft dit allemaal met het nivelleren van de maatschappelijke orde te maken. Die gelijkheidsdrift, dat iedereen op hetzelfde niveau trekken.
En dan er van balen als je een blik hele slechte politici overhoudt, omdat die ook net als iedereen een kans moeten krijgen.
En zij die talent hebben, die hebben zich inmiddels in de particulieren sector gevestigd. Immers geld is ook waardering.

hfakker | 07-09-14 | 22:09

Weet je het pas 10 jaar, Ebru?

Het is al 1400 jaar aan de gang.

Met inmiddels meer dan 270 miljoen doden.

Parsons | 07-09-14 | 22:09

Het geniale van islam is dat iedere islamiet onschuldig is.
Zo werkt het:
Zodra een islamiet in naam van allah's koran dood en verderf zaait is het voortaan een terrorist en geen islamiet.
Handig toch?

wakkere_nederlander | 07-09-14 | 22:07

@Wijze uit het Oosten | 07-09-14 | 22:03
Wat Ebru daar van vindt lijkt me na een aantal columns toch wel helder.

hfakker | 07-09-14 | 22:06

Laat deze mensen allemaal terug keren naar de zandbak die ze zo aanbidden. Kalifatië.

Cummie de Swappert | 07-09-14 | 22:04

Ik kan het me voorstellen. Je bent immers een van degene die het risico loopt Ebru.
Maar de mafkezen uit laten reizen houd het koppensnellen niet tegen.
Dan gaan ze het doen in een verre zandbak.
Tja,beter als hier bij ons maar het blijft een mensenleven dat genomen word.
Misschien laten gaan en de aankomst even door geven aan hun tegenstanders is een beter idee?

miko | 07-09-14 | 22:03

Geweldige stijloefening weer. De dood op Theo van Gogh, afsteven. Enfin, de boel is weer ingeleverd, daar gaat het om, niet?

Elle92072182 | 07-09-14 | 22:03

En Ebru ?
Wat vind jij van het feit dat 73% van de Mohammedanen in Nederland een vorm van sympathie kunnen opbrengen voor de Nederlandse Jihadi's ?
Ik kan het niet.

Wijze uit het Oosten | 07-09-14 | 22:03

Merkwaardige lui toch die islamieten.
Als je niet bang om dood te gaan, win je altijd.
Benieuwd of de Amerikaanse piloten er net zo over denken...

Ommezwaai | 07-09-14 | 22:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken