
Een van de politieke geintjes waar ik een forse aversie tegen heb, is met veel bombarie een wet aankondigen om een probleem op te lossen terwijl dat allang in huidige wetten en verdragen geregeld is. De coalitie doet dan samen met een paar oppositiepartijen alsof er hard aan een oplossing gewerkt wordt voor een probleem wat volledig ontstaan is door werkweigering van het kabinet en haar ambtenarenapparaat. Jihadstrijders zijn lid van een vreemde krijgsmacht, plegen oorlogsmisdrijven en misdrijven met een terroristisch doel. De staat heeft volgens haar eigen website reeds
drie titels om het Nederlanderschap te kunnen ontnemen. Vervolgens worden die idioten helemaal niet stateloos, ze hebben immers de nationaliteit van het
kalifaat aangenomen, tijdens een officiële paspoort-verbrandings-
sessie. Het vertraagt de daadwerkelijke oplossing met lange debatten, gevolgd door jarenlange rechtsonzekerheid, omdat het nieuwe wettelijke proza nog niet door de hoge raad definitief verankerd is in jurisprudentie. Bijna een decennium lang zullen academici binnen uitvechten hoe de nieuwe wet gelezen moet worden, terwijl de jihad buiten ongehinderd voortschrijdt. Terwijl de wettelijke mogelijkheden tot het ont-Nederlandsen van jihadisten al lang bestaan.
Het universele
verdrag van de rechten van de mens staat statenloosheid hier helemaal niet in de weg. Artikel 15 sub 2: Aan niemand mag willekeurig zijn nationaliteit worden ontnomen, maar een Syriëganger zijn nationaliteit afnemen is louter erkenning van zijn vertrek. Niets willekeurigs aan. Artikel 15 sub 1 stelt dat een ieder recht heeft op een nationaliteit, er staat niet
welke. Ik vind dat als je gevochten hebt voor een staat, dat je dan ook die nationaliteit verdiend hebt.
Ook het verdrag tot beperking van stateloosheid uit
1961 kent uitzondering na uitzondering voor jihadisten. Onder andere misdrijven tegen de nationale veiligheid, misdrijven waar meer dan vijf jaar gevangenisstraf op staat, of een eed afleggen aan het kalifaat. Ook het verdrag betreffende statenlozen uit
1954 geldt niet voor mensen die misdrijven gepleegd hebben tegen de vrede, oorlogsmisdrijven en zo verder. Er is geen enkel internationaal verdrag wat deze Syriëgangers beschermt.
Deradicaliseren, hoe dan?
Vervolgens komt Ivo Opstelten met de boodschap dat de bestrijding van het jihadisme een taak is van de maatschappij. Hoe dan Ivo? Als de islamitische gemeenschap de geradicaliseerde jeugd de moskee uitgooit en nog een poging doet om op de Syriëgangers in te praten, verandert er niets. Deze excommunicatie is het zwaarste legale middel wat de religie heeft.
Als de familie van de jihadist contact probeert te zoeken met de autoriteiten in de hoop hun kroost niet afreist, is volgens de hoofdofficier van justitie uit Den Haag in zijn laatste persconferentie vijf keer volledig tevergeefs aangifte gedaan. Er is geeneens een folder, of een noodnummer waarop de omgeving contact kan krijgen met het geweldsmonopolie van de staat om op tijd in te grijpen.
Vreemde wendingen
Als vervolgens een ander deel van de samenleving wenst te demonstreren tegen het jihadisme, tegen de religieuze discriminatie vanuit extremistische islamitische hoek, dan wordt op de dag zelf de route voor 70% ingekort, gevolgd door een verbod op dergelijke demonstraties. De pers die verslag doet, is vogelvrij. De nationale politie ziet het niet als hun taak zich in te spannen voor hun veiligheid.
Een weblog dat niet genoeg meewerkte aan het overheidsbeleid van zwijgen, ontkennen en wegkijken kwam aan bij de Macht van meneer Miller. Het OM start een volledig kansloos strafrechtelijk onderzoek. Niet alleen de politie laat het op het moment suprême afweten, als het journaille gewoon doorgaat, creëert justitie gewoon nieuwe momenten.
Tussen het het moment van plaatsen van de gewraakte afbeelding en het moment van lekken via een bron bij het OM zelf aan een bron van het AD zat slechts twee uur. Dan heb je geen lek meer, maar dan mis je gewoon 1 van de 5 zijden van je badkuip. Maar goed, het OM weet hoe de media werkt, de aankondiging van de vervolging klinkt vele malen harder door dan de rectificatie van de eigen plannen van het OM.
Privacy sneuvelt, maar jihadisme blijft bestaan
Bestrijding van jihadisme is een taak van de nationale overheid die daarvoor middelen, ingrijpende fysieke bevoegdheden en inbreuken op onze privacy en integriteit heeft gekregen. Daarbovenop verzamelt en verwerkt de AIVD veel meer persoonlijke gegevens dan waartoe zij bevoegd is. Voor al dat belastinggeld & afbraak van principes wordt bijzonder weinig dienstverlening geleverd.
Vervolgens wordt het probleem met jihadisten afgeschoven naar gemeenten die geeneens weten dat het hun taak is en er geen geld, mensen of expertise voor hebben. Via ambtsberichten vanuit de AIVD krijgen ze onbruikbare flarden van informatie, die op de werkvloer totaal niet om te zetten zijn naar acties. Een straatcoach, politieagent of beleidsambtenaar gaat het verschil niet maken.
Door nu met nieuwe wetten te gaan schermen voor problemen die met huidige wetgeving prima op te lossen zijn, kan iedere vorm van aanpak over de volgende verkiezingen heen gegooid worden. Dit probleem gaat niet de doofpot in, nee, er worden complete theatervoorstellingen van gemaakt in de Eerste en Tweede kamer, maar zonder ook maar enig zicht op progressie.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Blijft een gevalletje:jij wil lid worden van die club dan geen lid van deze.....
Klaar als een klontje .
Paspoort intrekken betekent nog steeds, dat men een identiteitskaart kan krijgen. Het zorgt er alleen voor, dat ze niet kunnen uitreizen naar Syrie als Nederlands burger, maar hun (als ze die hebben) tweede paspoort moeten aanspreken.
"Ook bleken psychopaten vaker uh en um te zeggen. Waarschijnlijk omdat ze heel berekenend zijn in hun antwoorden en dus meer tijd nodig hebben om zon antwoord te formuleren."
www.scientias.nl/vijf-dingen-die-je-mo...
Ivo Opstelten?
Durereaguurder | 31-08-14 | 10:41
Over de mensheid als geheel ben ik niet zo cynisch als jij, maar dat de mens tot een hoop ellende in staat is, staat vast.
Wat betreft 9/11 raad ik aan Danny Jowenko, die in een uitzending van zembla een tipje van de sluier licht.
En laten we niet vergeten de 22 blanco pagina's in het 9/11 rapport, vermoedelijk met info over Saoedische betrokkenheid in de financiering van de operatie.
Ondanks alles, ook een prettig weekend, Durereaguurder.
De grote olifant in de kamer is Saoedi-Arabie. Zij hebben al decenialang een bekeringsijver getoond van dezelfde ideologie als ISIS. De VS steunt hen vanwege de veiligheid voor olie-deal uit 1945, maar ook vanwege de oppostitie van Saudi-Arabie tegen de seculiere bondgenoten van Rusland, wat een gedachte uit de koude oorlog is.
De petro-dollar en de petro-islam (salafisme) gaan hand in hand en zijn de keerzijden van dezelfde munt.
Twee jihadistische gezinnen opgepakt in Huizen en hun kinderen bij pleegouders ondergebracht. Stonden op punt naar Irak te vertrekken. Had ze liever laten gaan. Nu zal er tot de Hoge Raad geprocedeerd worden over de rechtmatigheid van het intrekken van de paspoorten en over het bewijs van het deelnemen aan een terroristische organisatie. Ook het onderbrengen van die kinderen kost tonnen. Hopelijk reizen na dit bericht veel jongeren die toch al van plan waren op termijn te vertrekken, nu spoorslags af naar Irak. Bang dat anders hun paspoort wordt ingetrokken.
Kunnen we de boel niet gewoon op kalifateren?
*koffie pakt
AntiBlankeVla | 31-08-14 | 10:47
lol!
@Parsons | 31-08-14 | 01:47
Ja, zo is het. Ik zag het al 20 jaar geleden aankomen, en had steeds 2025 in gedachten als periode waarop het tot clashes met islam zou komen. Het gaat dus nog sneller dan gedacht.
Wat ik in die periode niet voor mogelijk hield is dat onze overheden onderdeel uit zouden maken van de 5e colonne, en dat het oplossen van het probleem dus nog veel moeilijker gaat worden. Dat laatste is natuurlijk wel de reden dat het ook nog sneller gaat dan gepland, en ook de reden is voor het feit dat er zovelen in Europa zitten.
Maar zoals jij altijd al zei: "you ain't seen nothing yet". Zo is het nog steeds, want ISIS is voor de meesten nog steeds een ver van mijn bed show, maar dat blijft niet zo.
okeeej julllie willen het uit den losschen pols:
Subiet het invoeren van enymologie eeste klas burg klas.
Onderstaanden effe checken.
we moeten terug en leren fileren wat ons toegespoten wordt. ... maar eerst weet waar het woord vandaan kwam ... Hiedoor zal de mystiek van het woord zich niet meer aan den mensch hechten.
Welkom op de webversie van het Etymologisch Woordenboek van het Nederlands. Naast deze webeditie is het Woordenboek ook verkrijgbaar in een gebonden uitgave, verkrijgbaar via de boekhandel.
www.etymologie.nl/
Kunnen we de boel niet gewoon op kalifateren?
*koffie pakt
Hier komt ook niks meer uit,dus gaan we maar naar d,n Belgique nog wat sap halen.Prettige dag nog kinders...
Van Duyvenbode | 31-08-14 | 10:20
Helemaal mee eens. Heerlijk om die wijsheid op mijn favoriete "schop tegen alles aan" blogje te kunnen lezen. Mijn dank is groot. U slaat de spijker op de kop.
Iets wat me vaak teleurstelt in het dagelijks leven en ook in de politiek is het onvermogen van veel mensen om zich in te leven in de ander. Empatisch vermogen is kennelijk veel schaarser dan je zou denken. Wat er nu met Rusland gebeurd, is 1 op 1 met Japan gebeurd in de tweede wereld oorlog. Allerlei sancties dwingen een land tot Agressie (Pearl Harbor) waarna het klootjesvolk eenvoudig te kneden is.
M.a.w. je lokt de andere uit tot iets waarmee je daarna de oorlog kan rechtvaardigen. Ik zal geen 9/11 noemen, want ik heb met al dit kritisch denken al zoveel aluminium op mijn kop dat ik er nekklachten van krijg.
Dat cynische delen we trouwens. Zo vind ik de mensheid helemaal geen mooi iets. We zijn de SOA van het universum. Eten alles kaal, vervuilen het en op naar de volgende planeet. We beschouwen ons o zo slim, maar met al die intelligentie maken we er alsnog een tering zooi van.
Van Duyvenbode, fijn weekend nog.
- wordt - naar boven trapT
en kom me niet vertellen hoe die fukking cunt den HEILIGEN maria zo adoreerdT zo geweldadig was/is
Tijd om anders te denken, mensen. We kunnen ons die oude ideeën echt niet meer veroorloven. Het is een existentiële kwestie aan het worden.
Parel van het Zuiden | 31-08-14 | 10:24
Avé...!
Mijn mening is dat er nog vele heilige huisjes omver getrapT moeten worden. Er is geen klein weggetje tussendoor. We moeten allemaal door de pijn van erkenning en accept. [GODVERDOMME: waarom hebben zelfs de ergste orkanen een meisjes naam ????]
DurfT u als eerste den hand in den [moeder]eigen boezem te steken ... excuse voor den pro-gressie
Nederland is verkrampt,Europa is verkrampt,en zolang we dit dhimmigedrag vertonen zal IS hier zijn gang gaan.Over Poetin hooft men zich geen zorgen te maken,die is met een invasie ,in slowmotion, bezig en laat zich niet gek maken,daarvoor was zijn ,opleiding, te goed.Hij heeft weer een kolonne van 280 vrachtauto,s klaar staan,om de ,goodwill, van de oostoekraïners,meer te paaien.Laat IS maar doorgaan met het openen van nieuwe slagerijen,dan houd het vanzelf een keer op.Deze lui zitten nog in een fase,waarbij ze de gang op 4 poten naar 2 poten nog niet gemaakt hebben.DE politici hier schijnen geen kinderen of familie te hebben,die ze een veilige toekomst willen geven.
Er zijn dus genoeg handvesten om de huidige problemen adequaat en rigoreus op te lossen, maar de wil is er gewoonweg niet!
BadLieutenant | 31-08-14 | 10:23
... net zoals Feynman hierboven al optekende:
naar mijn eigen vrije vertaling: We hebben de gereedschapskist al klaar. De uitvoering is smetloos ... nu nog het menselijk aspect uit dit orgaan ff schoonkrabben en we mogen de uitdrukking: "misdadiger" weer een als misdadiger hanteren.
hmmm ... we gaan vooruit.
Mind you we zitten nog steeds in den Dark Ages ook al weten we hoe een keyboard werkt.
Feynman,dank voor je verregaande uitleg van de wetgeving en handhaving in dit land,maar het is toch idioot het volk zich zo grootscheeps moet bezighouden met dit gedoe,omdat de mankementen inmiddels ontelbaar zijn geworden ? Zoals ik al jaren zeg,dit land is zo ziek als het Byzantijnse rijk in zijn doodstrijd.De "grote Turk" staat voor de poort,maar wij verdedigen ons met stoffig geworden wetboeken en juridisch geleuter,dat we beschaving durven noemen.Maar getroost,zeker de EU is inmiddels ook een geparfumeerd lijk en dat schept een band.Saamhorig naar de kl*ten net als het MO overigens.Het meest gekke bij dit alles is dat we wel degelijk relatief goedkoop een beslissende afschrikking kunnen herstellen.Maar ja dat kwetst onze "beschaving".Je zou toch weer eens herinnerd worden aan het scrupuloze 1945.
Volgens mij hebben we een vastlopertje in het denken omtrent IS. Ik zie opnieuw "oude" verkeerde reflexen, die we ons in tijden van vrede en rijkdom konden veroorloven, opduiken. Paradigma's die eigenlijk nooit klopten, maar nu helemaal niet.
.
Foute veronderstelling 1) burger- en proxy oorlogen worden geheel veroorzaakt door andere mogendheden en niet door de bevolking in zo'n land zelf. Onzin natuurlijk. Bevolkingen hebben hier zelf ook een grote hand in. Verdeeldheid waarvan ze eigenlijk zelf vinden dat die gewapender hand moet worden opgelost, het in stand houden van strijdgroepen en dientengevolge de strijd, en het land openstellen voor invloeden van buitenaf. Zolang we de rol van de bevolking blijven ontkennen zullen we niet tot oplossingen komen.
.
Foute veronderstelling 2) het Midden Oosten is in kampen in te delen als gematigd en extremistisch. Om te beginnen zijn alle partijen vanuit ons oogpunt extremistisch. Allen bevinden zich qua gedachtengoed dichterbij het jaar nul dan de SGP. Allen zijn bereid hun gedachtengoed af te dwingen met (steun aan) geweld. Allen gunnen hun opponenten het licht in de ogen niet. Dialoog betekent daar heel hard roepen wat je vindt, desnoods vergezeld van dreigementen. Zolang wij denken dat we met zulks volk kunnen polderen komen we niet tot een oplossing.
.
Het lijkt me zaak dit snel te leren, want er zullen veel meer conflicten komen. We kunnen niet gaan opereren met bovenstaande misvattingen. Dat gaat leiden tot verkeerde beslissingen zoals verkeerde kant in een conflict kiezen (moeten we uberhaupt wel kiezen). Het heeft al tot verkeerde beslissingen geleid. Zo is wel duidelijk dat men geen idee had welke dynamiek in Libië speelde voordat men de implosie van dit land in werking stelde.
.
Tijd om anders te denken, mensen. We kunnen ons die oude ideeën echt niet meer veroorloven. Het is een existentiële kwestie aan het worden.
Ik ben er stellig van overtuigd, dat 'ze' helemaal niets willen oplossen in onze maatschappij en alles maar op z'n beloop laten, per slot van rekening is röring en bedrijvigheid hetgeen wat veel partijen gaande houdt, net zoals voedsel een lichaam gaande houdt, want zonder voedsel krimpt het lichaam (werkeloosheid) en sterft het af (nodeloosheid)
Er zijn dus genoeg handvesten om de huidige problemen adequaat en rigoreus op te lossen, maar de wil is er gewoonweg niet!
Durereaguurder | 31-08-14 | 10:10
Ik verbaas me over de domheid van de politici in Europa die zich tot een conflict met Rusland laten verleiden. De navo heeft 6 jaar geleden besloten dat Oekraïene lid moet worden van de navo. Wie is daarvan op de hoogte in dit land?
zie: Nato Membership Action Plan (MAP):http://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Het is de expansiedrift van de navo en de EU die Rusland in het nauw drijven. De berichtgeving van de media in deze is bedroevend tot hemeltergend. Het conflict met Rusland is momenteel verreweg het grootste politieke gevaar voor het westen, en niet op de lange termijn, maar op korte termijn.
@ mezelf
Bombarie was in die context niet de meest handige woordkeuze.
<|:-)
naschrift:
en iemand die een ander heel veel pijn aandoet [hoofd afhakken bijvoorbeeld] die verdient zijn eigen organen niet.
Subiet de gezonde organen [der misdadiger] naar den zieken en zwakkeren der aard. Hierdoor wordt het universele mede-levende gevoel in ere hersteld.
Van Duyvenbode | 31-08-14 | 09:57
Helder, goed punt over dat ISIS wellicht wel positief kan uitpakken, omdat de islam zijn ware gezicht hier laat zien (door het juist niet te laten zien). Iets wat de moslims hier met beide handen hadden moeten aanpakken als ze slim waren. Zich openlijk verzetten met veel bombarie tegen ISIS. Gemiste kans.
Verder wil ik ook niet zeggen dat de USA enkel en alleen verantwoordelijk is, natuurlijk wordt er door meerdere partijen aangekloot, maar ik leg de nadruk op de USA, omdat zij wel de wereldmacht zijn, waar wij notabene onze hele samenleving aan spiegelen. Dat de usal suspects schurken zijn, hoef ik menig reaguurder hier niet te vertellen. Het is juist die hardnekkige roze bril voor uncle Sam, die ik er met een ice bucket vanaf wil spoelen.
Als puntje bij paaltje komt en de USA provoceert de Russen te hard, dan zitten wij toch een stuk dichterbij een hele gevaarlijke ex-KGB-er, dan zij.
voor den luie mensch ...
Scheiding van kerk en staat
Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen.
Scheiding van kerk en staat betekent in Nederland en België in de praktijk dat de staat en de kerk ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven. Het gaat bij deze vormgeving van de scheiding dus in de eerste plaats om het organisatorisch en bestuurlijk gescheiden houden van deze twee grootheden. De overheidsdienaren bemoeien zich niet met de kerk en de dienaren van de kerk bemoeien zich niet met de staat. De theorie is sinds de 19e eeuw in mindere of meerdere mate wereldwijd in praktijk gebracht. In Nederland en België is het beginsel van de scheiding van kerk en staat een fundamenteel uitgangspunt voor de inrichting van de huidige democratische rechtstaat.[1]
In Nederland hangt de scheiding samen met het beginsel van gelijke behandeling, het neutraliteitsbeginsel, en de vrijheid van levensbeschouwelijke of godsdienstovertuiging uit artikel 1 en artikel 6 van de Nederlandse Grondwet.[1]
nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_ke...
Durereaguurder | 31-08-14 | 09:41
Bij dat filmpje ben ik op bijna de helft.
Het klopt dat gevoelens gemakkelijk te bespelen zijn. De media zijn hiervoor een effectief instrument.
Wat betreft isis, ik ben tegen ingrijpen daar trouwens.
Laat ze het maar uitzoeken. Zo gemakkelijk krijgen ze mij niet gek (ben al gek genoeg). Maar nu. Laat isis daar maar zijn gang gaan. Puncto. Dat is mijn mening. En laat de onthoofdingen maar gerust zien op internet. Isis is een probleem voor de islam, omdat isis zelf de ideologische kaart speelt. Dus eigenlijk is isis goed nieuws. Ja, zo cynisch ben ik. Isis stelt de islam in een kwaad en misschien wel in een waar daglicht. Het is een bedreiging voor onze veiligheid, zeker, maar beperkt. De dreiging die uitgaat van isis voor de islam zelf daarentegen is vele malen groter. Als het even meezit maakt isis de islam zelf tot een schandvlek. De islam zit zwaar met isis in haar maag. En het stilzwijgen van de meerderheid van de moslims over isis (waar is de grote moslim-demonstratie tegen isis??) zal bij steeds meer mensen de ogen openen voor het problematische karakter van de islam.
Maar isis uitsluitend en alleen als een creatie zien van de VS is natuurlijk te éénzijdig. De VS heeft ook enthousiaste medewerkers voor de uitvoering van snode plannen. Nou, die medewerkers zijn er in het M.-O. in overvloed.
Scheiding van kerk en staat
In 1795 werd in Nederland, toen nog de Bataafse Republiek, door de Fransen de
scheiding van kerk en staat ingevoerd. Deze is echter ... tussen kerk en staat zijn:
Politieke partijen met een religieuze grondslag.
nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_ke...
dusssss .... wat lullen we allemaal !!!
Wie of Wat denken wij dat WIJ zijn dan als dit gegeven aldoor misbruikt, verkracht, vermoord en gemarteld wordT !!!
*Den Gegeizelde Hollander*
Gaan ze dus het NL paspoort van jihadisten afpakken en ze hier heropvoeden? Voorkomen dat ze kunnen afreizen naar het kalifaat? Gaan ze meer persoonlijke begeleiding en knuffelsubsidies geven om onze polder-jihadisten op het goede pad en in Nederland te houden? Meer stage-plekken voor die jongens? Meer kickboks cursussen? Ouders begeleiden in de strijd tegen radicalisme d.m.v. gezinscoaches? Meer moslims op publieke functies misschien? Meer moslim burgemeesters eventueel?
En ondertussen worden de verworven vrijheden in dit land aan banden gelegd.
Terorristen van pakweg boven de 53 jaar verdienen de deaudstraf. Punt ..!
*Guillioutine poetsen doeT*
Van Duyvenbode | 31-08-14 | 09:23
Klopt, als je lang genoeg uit vergroot kom je bij de bekende dood doener uit, wie wil je liever aan de macht, een gevaarlijke amerikaan, of een gevaarlijke chinees/moslim/rus? Dus is het beleid van de USA noodzakelijk kwaad.
Maar moreel gezien klopt die vergelijking al lang niet meer, door allemaal worden er onschuldige mensen kapot gemaakt, kinderen verkracht etc. Ook door het toedoen, of onder goedkeurend oog van de vriendelijke goedaardige USA.
Dat kritische wereldbeeld ontbreekt echter bij veel moraalridders hier. Daar irriteer ik me dus aan. Wij zien een onthoofding door ISIS, dus wordt er geroepen, doe er wat aan! De voorspelbaarheid daarvan is een natte droom voor strategen. Ik word er erg treurig van, zijn wij nu vrij, zijn wij nu het vrije ver ontwikkelde westen? Of een verwend kind van 4, wat makkelijk bespeeld wordt? Ik denk dat laatste.
Heb je het filmpje bekeken?
van Opstelten en vrienden: Volgens de statistieken is er niets aan de hand in Nederland.
Morgen ook niet.
Klopt als een bus dit verhaal. Ik had een oom die in de Waffen SS was geweest. Na de oorlog werd zijn paspoort afgepakt, zijn kinderen in katholieke gestichten geduwd en verminkt voor hun leven. Nadat ie duitser was geworden heeft ie nog jaren moeten vechten om zijn kinderen terug te krijgen. Oh ja hij kon weer Nederlander worden maar dan moest ie naar Indonesie om daar de beest uit te hangen voor volk en vaderland. De hele 'wetswijziging' wordt alleen in gang gezet om u nog beter in de gaten te kunnen houden om zwart geld op te sporen of u beter onder de duim te houden als hele volksstammen in Nederland niet meer te vreten hebben binnenkort. 1984 komt steeds dichterbij al is de opleveringsdatum wat verschoven.
Durereaguurder | 31-08-14 | 09:12
Het klopt wel dat Amerika de petro-dollar probeert te handhaven en daarvoor allerlei machtspelletjes speelt,
of zeg maar gerust, oorlogen ontketent. Zoals die tegen
Khadaffi (ook geen fijne vent) en Assad (idem dito).
Maar Amerika is niet de enige speler in dat veld. Daar zijn
ook de Saoedies, met hun gigantische olierijkdommen, die het fundamentalistische wahabisme verspreiden naar het Westen, door het sturen van zwermen haatimams naar de steden van Europa. Daar is Iran met zijn theocratie, met de Hezbollah,
met Assad. Dan heb je nog de Golfstaten, zoals Qatar. Qatar financiert isis ook, dat is geen geheim, zie hiervoor
www.independent.co.uk/voices/comment/q...
Mijn punt: isis is niet alleen een creatie van Amerika, bedoeld om Assad te verdrijven. Er zijn meerdere spelers in dat deel van de wereld. Het Midden-Oosten is nu eenmaal een speelplaats van bad guys.
Van Duyvenbode | 31-08-14 | 08:59
Eindelijk een inhoudelijke reactie. Dankjewel, gewoon volwassen. Dus reageer ik volwassen terug, ik adviseer je om even 20 minuten dit filmpje te kijken:
www.youtube.com/watch?v=oMjXbuj7BPI
ISIS bestaat omdat de USA dat wilt. Ja ideologisch gedreven, maar machtig geworden door de USA. Ik zeg niet dat ze niet gevaarlijk zijn. Ik probeer men bewust te maken van hoe we bespeeld worden. Nogmaals, ze creëren zelf de vijanden, omdat ze anders hun beleid niet kunnen doorvoeren.
Degene die het hardst schreeuwt en het meest intimideert komt het verst in Europa. Dat weten die fanatieke moslims heel goed. Weinig weerwoord van de media, veel laffe politici en een wereldvreemde rechterlijke macht die nog steeds gelooft dat iedereen in dit land gelijk aan elkaar is, ook al breek je alleen maar af wat anderen hebben opgebouwd. Alsof er in de laatste 2-3 decennia niets is veranderd.
Durereaguurder | 31-08-14 | 08:38
Je maakt een aantal goede punten. Zoals dat de rol van Amerika ook niet altijd even zuiver op de graat is, zullen we maar zeggen. Het geweld van isis is slechts nieuw voorzover het primitief is, en sluit slechts aan op eerder geweld.
Ook is het zo dat geldstromen, wie eraan verdient, zeer belagnrijk is en daar hebben wij geen inzicht in, hoewel we kunnen stellen dat het militair-industriële complex baat heeft bij instabiliteit.
Echter, isis is in zoverre een nieuw gevaar, dat het ideologisch van aard is. Dat maakt isis tot een globale speler en is ook de reden dat het risico van aanslagen toeneemt ook in ons land.
We moeten eens af van dat afnemen van een paspoort. Daarmee ontneem je die persoon slechts de mogelijkheid om met betreffende nationaliteit te reizen.
Het afnemen van de nationaliteit moet gebeuren!
necrosis | 31-08-14 | 08:48
Beter dan een zwaktebod-kroon.
Welke burn is nu pijnlijker van de twee, de intellectuele, of de eenvoudige? Wellicht dat het materiaal van de twee hoofddeksels nog een relevant discussie punt kan opleveren?
Burn nummer 3.
@Durereaguurder | 31-08-14 | 08:38
Dat is een behoorlijk lang comment voor iemand wiens alu-hoedje veel te strak zit.
@ristretto | 31-08-14 | 08:31
Mensen die weg willen moet je vooral niet tegenhouden, ook hun kinderen niet.
Zolang ze hun paspoort en uitkering inleveren bij de grens vind ik het prima.
En Annabel heeft een punt!
NUTS
De oplossing jihadisten hun Nederlandse Nationaliteit af te pakken omdat zij dienst nemen in een vijandig leger heb ik volgens mij hier al meerdere maken geopperd.
Fijn dat het nu wat breder opgepakt word.
.
Vwb Opstelten en Teeven, die mensen hebben al zo vaak aangetoond realiteitszin te ontberen. Iets wat blijkbaar per definitie onderdeel is van voorwaarden voor deelname aan dit kabinet.
.
Wat nu even afwachten is hoelang het duurt voor hier ook de eerste kalifaten uitgeroepen worden en wie dat probleem dan aan gaat pakken. Het slappe Nederlandse beleid kennende wordt er eerst jaren gepraat tot het zo onderhoudbaar is geworden dat er weer mannen met zwarte laarzen door straten marcheren.
Er komt een dag dat Nederland het Neo Nazisme omarmt, en ga dan niet roepen "wir haben es niet gewuscht" want dit ziet iedereen aankomen!
Nu ik toch bezig ben. Die incompetentie komt bij Timmerfrans nu ook wel zijn oren uit.
Bij de EU heeft men het ook door. Liever een italiaanse dan een omhooggevallen partijpoliticus. Gezegd moet worden dat hij zeer goed is zijn talen spreken. Begrijpend lezen wat minder en woordenschat nog minder. Hij is bijna bij de G van Genocide.
necrosis | 31-08-14 | 08:25
Ok je reactie illustreert precies wat ik bedoelde. Ik had ook niet moeten happen. Je hebt gelijk dat de ene slechterik de andere slechterik niet is. Was dat maar zo, dan begreep de massa eerder hoe ze bedrogen worden.
Het punt is de misleiding, het misbruiken van de collectieve onnozelheid. We kijken wel filmpjes waarin iemand onthoofd wordt, maar geen filmpjes over geldstromen en macht-stromen van een oorlog. Wie verdient er, waarom bestaan er dingen zoals een black budget etc. Daarom blijven ze er ook mee weg komen, het maakt niet uit of het bin laden is, ISIS, pietjepuk. Er zijn zat dictators in Afrika waar de USA geen hond aan doet, waarom niet? Omdat er (voorlopig) niks te halen valt. Dan toevallig waar er een berg olie in de grond zit die de waarde van de dollar bepaald, daar moet de USA steeds ingrijpen om ons te verlossen van de ozo grote boze wolven. Die stuk voor stuk via wat voor manier dan ook, machtig zijn geworden door dezelfde USA.
Jouw disscussie punt is dus totaal niet relevant. Het slaat, als je mijn reacties even zou lezen, als een tang op een varken. Vervolgens beschuldig je mij ervan ergens niet op in te gaan wat je voor mijn voeten gooide, om daarna te reageren met dat je niet 24/7 de tijd hebt om op GS te zitten.
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Ik ga van mijn zondag genieten. Laat me even weten of de lengte van de baardgroei van Saddam en Bin Laden verschillend was, zou eventueel ook belangrijk kunnen zijn.
Ik ruik ineens de geur van verbrand geld:
www.telegraaf.nl/binnenland/23025525/_...
Kan iemand me uitleggen wat nou precies de 'core bussiness' van die Euro-groep inhoudt?
Zoals Annabel laatst al constateerde wil deze regering toch maar weer vooral zorgen en de mens zielig vinden en dwingen zich te laten verzorgen.
Dit alles onder de bezielende leiding van de subsidie verzorgingsmaffia.
Wat hebben deze mensen misdaan behalve de keuze voor IS gemaakt? Laat ze gaan. Neem hun paspoort in, want hun keuze. Laat ze gaan.
Nee, NL gooit de ouders in de bak. Waarom? En de kinderen in een pleeggezin. Waarom? Kinderen die het echt nodig hebben staan op een wachtlijst.
Mensen die wegmoeten willen niet weg en vluchten door Amsterdam en smeken al zeker een jaar hier te blijven.
Mensen die wegwillen houden we tegen.
Duidelijk: machteloos. Terwijl je wel de middelen hebt. Dat lijkt op laf en besluiteloos. Of gewoon incompetent.
@Durereaguurder | 31-08-14 | 08:12
Ik weet niet over welke eerdere uiteenzetting je het hebt, ik heb namelijk niet de tijd om 24/7 op GS te zitten.
Onder Saddam hielden die extremisten zich stil en was Saddam de baas.
In Afghanistan is niemand de baas aangezien elke regio geregeerd wordt door een bepaalde 'stam'.
Nederland had zich nooit moeten bemoeien met een land waar zelfs de Russen het niet konden winnen.
@necrosis | 31-08-14 | 08:10
Klopt, Saddam was prima voor de regio. Je moet een stel wolven niet laten regeren door een schaap. Daarom dat Putin ook een prima leider is, zie je Rutte daar al aan de macht?
Maar wie heeft Saddam van het podium geruimd? Welk punt wil je nu maken want je bevestigd mijn eerdere uiteenzetting?
@Durereaguurder | 31-08-14 | 08:02
Je gaat niet in op hetgeen ik voor je voeten gooide, dat vind ik een zwaktebod!
Als Saddam nog geleefd had, had Isis geen poot aan de grond gekregen.
Nou jij weer.....
@CumGranoSalis | 31-08-14 | 07:52
Momenteel MOETEN PvdA en VVD samenwerken met gristen/ D'66 omdat ze vlak na de verkiezingen al geen meerderheid meer hadden.
Maar iets simpels verzinnen om arbeid weer lonend te maken kunnen ze niet.
Liever onderzoeken ze de mogelijkheid om de taxpoetbetalerT nog verder uit te knijpen zonder dat die dood gaat.
Rutte heeft werkelijk het slechtste kabinet van na de oorlog!
necrosis | 31-08-14 | 07:50
Ik ga niet een heel betoog schrijven wat toch niemand leest. Ik probeer kort en bondig te illustreren hoe de USA steeds te werk gaat. Dat ik daardoor kort door de bocht ben, komt meer door jaren lang reaguren voor de kat zijn kut. Dan dwalen we weer in een welles/niettes discussie waar ik op mijn vrije zondag weinig zin in heb. De essentie blijft het zelfde. Wij zijn massaal zeer eenvoudig te manipuleren om 1 kant op te kijken, terwijl het aan de andere kant gebeurd.
Tja.. U vraagt(schreeuwt)en de plucheklevers draaien.
Well done!
@Durereaguurder | 31-08-14 | 07:42
Er zit een groot verschil tussen Saddam en Bin Laden.
McMarx | 31-08-14 | 06:29
Klopt, de focus ligt altijd verkeerd. We worden getrokken door gruwelijkheden van een beul die een man onthoofd, maar hoe de voedingsbodem waar de beul door heeft kunnen gedijen is ontstaan interesseert de meeste niet.
Hadden we maar een medium waar je alle informatie ter wereld kon vinden, zodat je zelf achter de waarheid kon komen...
(1 simpele zoekopdracht gaf me al dit: www.youtube.com/watch?v=oMjXbuj7BPI )
Wellicht verdienen we het wel gewoon. Het is een reflectie van collectieve luiheid. Het is makkelijker om de mening van een ander over te nemen, dan zelf na te denken. Voor die enkeling die naast mij wilt staan in de woestijn, zoek naar het patroon: Bin laden, hulp van de USA, werd een monster, opgeruimd door de USA (o.a.: Patriot act etc. erdoor), Saddam, hulp van de USA, werd een monster, opgeruimd door de USA (o.a.: Olie, macht in de Regio, voorkoming olie munteenheid switch), ISIS, hulp van de USA (via FSA, de USA wist al jaren dat de wapens werden door gespeeld naar wat nu ISIS is), werd een monster, war in progress = business as usual.
Je creëert zelf het probleem (de slechteriken), zodat je vervolgens je niet populaire beleid kan doorvoeren wat je vooraf al had bedacht. Dit gekozen beleid had nooit uitgevoerd kunnen worden, zonder de slechterik. De cirkel is rond. Is ook niks nieuws onder de zon, dit doen de Amerikanen al jaren.
het zegt genoeg over de wetskennis van dat slappe lullenkabinet, die, om nog een beetje indruk te maken, van alles roeptoeteren om de indruk te wekken dat ze goed bezig zijn, stelletje lulhannesen
Terpen-tijn | 30-08-14 | 22:35
Nee.
@Durereaguurder | 31-08-14 | 06:17
De wereld verklaart in een notendop en de spreekwoordelijke roepende in de woestijn.
Kunnen we de volgende demo van ISIS niet laten plaats vinden waar onze mooie land bestuurders wonen? Zo gezellig tussen het weg brengen van de kinderen door?
AIVD dit is een grapje, chill. Je moet tegenwoordig als internetkeyboard worrior nog meer op je hoede zijn dan een haat schreeuwende zwartbaard piraat.
Maar even inhoudelijk, waarom is ISIS eigenlijk zo machtig geworden? Wist u bijv. dat de USA al jaren rebellen bewapend om de Syrische overheid kapot te maken? Waarom? Omdat Syrië als 1 van de laatste landen niet zijn olie in dollars verkoopt en bondgenoot is van de Russen. Ik hoef verder geen uitleg te geven waarom het zo belangrijk voor de USA is om olie in dollars te verkopen (anders is het namelijk ordinair pleepapier) iets wat Saddam (goh nu we het toch over ISIS hebben) ook duur kwam te staan.
Dus de USA valt bewust bondgenoten van de Russen aan op een terroristische manier, daarnaast breid de EU steeds verder uit, ook tot aan de voordeur van de Russen en vervolgens schreeuwen wij moord en brand als er een militaire reactie komt van de Russen. Westerse media propaganda geslaagd.
Terug naar ISIS, wanneer dringt het de massa eens door, dat er in de USA een apparaat is gecreëerd dat geen baat heeft bij vrede? Ze installeren wegwerpleiders en zodra ze niet langer handig zijn, dan kondigt de USA een nieuwe oorlog aan. Zo hou je de oorlogs economie, de petro dollar en wereld dominantie op pijl. Er moet steeds een vijand zijn.
Dus natuurlijk is ISIS verschrikkelijk, maar kijk eens verder dan dat.
@7,62x39 | 30-08-14 | 22:36
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Het is niet enkel en alleen achterlijkheid. Het is veel gevaarlijker dan menigeen verondersteld.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Metin_Kaplan
Jammer, meer dan 10 jaar te laat. Hadden ze niet ver hoeven te reizen. Was zelfs nog op de fiets te doen vanuit de Schilderswijk. Of op een gestolen scooter, om een beetje op het gebruikelijke vervoermiddel van deze geitenneukers te blijven duiden.
Maar je ziet wat er gebeurt als je Duitsland zoiets probeert.
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom de overheid zo zijn best doet om islamitisch doorgefokte jihadisten hier te houden, door bijvoorbeeld hun paspoorten af te pakken.
Zieke idioten die hun kleine kinderen willen meeslepen naar de hell-holes in het Midden Oosten om daar een potje te gaan ratelen met tweedehands Kalasjnikovs, hoofden af te hakken en lekker bezig te gaan met massa-moorden, zijn dusdanig fout, dusdanig ziek en geestesgestoord, dat je elke gelegenheid die zich voordoet om hen definitief het land uit te werken, met beide handen moet aangrijpen.
Laat ze gaan (en hou hun kinderen hier).
Hoe meer, hoe beter.
En laat ze nooit meer binnen.
Dus zorg er dan ook voor dat we weer baas zijn over onze eigen grenzen, by the way.
Waarom je best doen ze hier te houden?
Ze hebben niets, maar dan ook he-le-maal niets bij te dragen aan deze samenleving. Integendeel; ze verspreiden haat, geestelijk vergif, ze verspreiden sociale en culturele rotting, ze tasten onze vrijheid en veiligheid aan, ze vreten de ruiven van onze sociale zekerheid leeg en ze verzieken ook nog onze taal.
Als je je best doet ze hier te houden zit je voor decennia opgescheept met een zooitje barbaren die niets liever willen dan bloed zien, en de boel hier destabiliseren en af te breken. Bovendien kosten deze barbaren ons bakken met geld, vanwege alle maatregelen - en niet te vergeten de begeleiding, de coaching en de pampering - die nodig zijn om ze in toom te houden.
Je zou deze ratten juist moeten stimuleren massaal af te reizen naar hun islamitisch barbarenhol.
Kunnen ze dáár elkaars leven zuur maken.
Weg met dat tuig.
Heel. Ver. Weg.
Voorgoed.
De ENIGE maatregelen die het "kabinet" (criminele handpoppen) in ALLES treft, zijn uitsluitend maatregelen tegen de eigen bevolking. Anders geformuleerd, "bestuurderen" ( ze besturen niks behalve hun eigen baantjes en subsidies en zien ons derhalve als vijand) zien wij niet als onze vijand en dat is een fataal genetisch defect, zijzelf zien wel ons als vijand, vraag maar aan GS. Daarom zeg ik altijd dat de 'politiek' en haar representanten onze echte vijand zijn.
Overgens werd GS aangevallen door het OM , via het lek naar collaborerende 'media', om hun waarschijnlijke mosliminfiltrant, die net als volkert van der g. BUITEN de "rechterlijke" macht wordt gehouden (rechtsstaat? Welke rechtsstaat?)Baba de Babyschudder, de schijn op te laten houden. Als het OM immers de boodschapper gaat vervolgen, geven zij aan hun eed de jihad en de islamisering ten vollen ten steunen, na te komen.
Niemand is het opgevallen, maar Aufstelten, naast het debiele gebral, bedoeld voor de debiele achterban, kreeg een raar zenuwtrekje om zn mond en zn ogen gingen zowaar uitelkaar toen hij toevoegde dat "wij moeten voorkomen dat jongeren radicaliseren". Daarmee bedoeld hij vervolging van Nederlanders mee die onaardige dingen zeggen over isis en mohammed. Dat is het ENIGE dat ie gaat doen. Maatregelen tegen de islam bestaan niet, all other live (wij) than xenolife (moslims) is expendable, immers. Morgen verder
@Geile Markeerstift | 31-08-14 | 02:21
Je gaat al in de fout met 'Turkse Nederlanders'.
Die mensen zullen een keuze moeten maken.
Ik heb een 'collega' die 5 weken vakantie kreeg (terwijl 3 weken het maximum is'.
Hij ging twee weken 'dienen' in het Turkse leger om regelmatig terug te kunnen keren naar 'zand van herkomst' na het afkopen van de rest van zijn dienstplicht.
Geld wat verdiend wordt in Nederland maar uitgegeven in Turkije.
Natuurlijk mag iedereen weten wat hij/ zij doet met eerlijk verdiend geld, maar ik wens als staatsburger niet op te draaien voor een tekort aan bestedingen in eigen land.
En ja, ik heb een pleurishekel aan de export van Nederlands geld naar het buitenland!
Dat maakt onze economie kapot!
@Jan Dribbel | 31-08-14 | 02:18
Die barbaren die weg willen, mogen van mij vertrekken.
Liefst nu en met achterlating van hun verblijfsvergunning of paspoort, en niet te vergeten hun uitkering.
Radicaal zijn doe je maar in een zandbak naar keuze, niet hier!
Maar eh, als je je Nederlandse nationaliteit verliest als je vrijwillig dient in een buitenlandse krijgsmacht; hoe zit dat dan met de Turkse Nederlanders en hun dienstplicht? Deze is afkoopbaar dus het uitvoeren van de dienstplicht is in zekere zin vrijwillig..
Waarmee ik NIET wil zeggen dat we Turken massaal het land uit moeten schoppen, ze zijn mijn favoriete allochtonen
Maria.1 | 31-08-14 | 02:05
Lichtgetinten met petjes.
Het aantal potentiële daders zo'n 200.000.
Door de commotie de laatste weken zijn we bijna vergeten dat de lichtgetinten 24 uur per dag op rooftocht zijn.
Maar justitie houdt zich liever bezig met barbaren die weg willen, maar niet weg mogen, dan met de bende mocro's, die rovend, plunderend, en moordend dit land onveilig maken.
@Maria.1 | 31-08-14 | 02:05
Dat gaat pas gebeuren als je aan de nazaten van de zittende macht in hun eigen 'gated cummunity' zit.
Tot dan is het een probleem van 'het pleps' en heeft Ivo andere prioriteiten, zoals het aanpakken van websites die niet meehuilen met de wolven van het kabinet.
Heeft iemand Ivo al verteld dat hij de 70 is gepasseerd en plaats mag nemen in de riante 'ouderenzorg' in dit land?
@Parsons | 31-08-14 | 01:47
Ik weet, jij bent een slecht mensch ;)
Voeg ik er gelijk aan toe dat jij geen koppen loopt te snellen en je niet opstelt als vijand van de vrije mensen uit Nederland.
'Mensen' als Arnoud el Doorn moeten we kwijtraken aangezien ze compleet NIET compatible zijn met de inwoners van dit land.
Al ze in een willekeurig ander land extremisme hadden bedreven, hadden ze een andere 'behandeling' gekregen.
In Nederigland krijgen ze een uitkering.....
*jawel, weer met hoofd op kussen op tafel slaat*
Ik blijf het zeggen: 1 paspoortensysteem invoeren! Die arme mevrouw uit Helmond is ook vermoord door lichtgetinten. Het interesseert ze geen z*k. Nederlandse nationaliteit aannemen en aanpassen of optyfen!
Het AD heeft een ongepaste krantenkop over een trainer.
In een tijd filmpjes van koppensnellen door de soennitische barbaren, schrijft de sportverslaggever dit:
www.ad.nl/ad/nl/1430/Heracles-Almelo/a...
Dat suggereert dat het bestuur van de voetbalclub Heracles uit barbaren bestaat.
@La Bailaora | 30-08-14 | 23:11
Aanvullend.. het gaat *exact* zoals ik dacht en alhier destijds uitvoerig heb getegeld.
En ik ben er om verketterd, net als jij.
Wij waren de doemdenkers, weet je nog? ;)
Ik heb me net even ingelezen in het topic en de comments en zie maar één oplossing voor die kalifaatgangers: hun paspoort afnemen wegens landverraad en ......[MagNie].
Mensen die hier geen zak bijdragen maar wel heulen met mensen die mij (als ongelovige) het liefst de kop zouden 'snellen' moet je verwijderen uit deze samenleving en zeker geen uitkering geven.
Dood aan isis!
Ik blijf het vreemd vinden dat moordenaars en zeker moordenaars die denken dat ze beter zijn dan andere mensen, mensen mogen vermoorden ((voor de islam zijn dat de kafirs) (iedereen die geen soennitische moslim is)). Net zoals de atheïst en racist Hitler de Joden (untermenschen), zoals Mao, Stalin, pol Pot, Kim il Sung etc.. de vertegenwoordigers van het grootkapitaal (iedereen die het niet met hun atheïstische ideeën eens was)en dan terug mogen komen en dan met een coach in Nederland worden geholpen en met een uitkering en met een huis en met een advocaat. In mijn ogen is dat net zoiets als Ted Bundy, die in Nederland vrouwen ombrengt in naam van de spaghetti monster god, weer terug gaat naar de VS en dan in de VS vrij rond loopt en bekeken wordt als iemand die hulp nodig heeft.
Ja een dergelijk iemand heeft hulp nodig en dat is de gevangenis in geholpen worden en dan daar heel lang vegeteren tot hij zijn Maker ziet. Of wanneer je voor de doodstraf bent, doen wat de VS in werkelijkheid gedaan heeft en hem doden. Ik begrijp dat een overheid, door atheïstische nonsens geleid, een dergelijk gedrag vertoond. Ik begrijp alleen niet dat de mensen die het verschil moeten maken en dat zijn christenen een dergelijk atheïstisch idee koesteren.
Jihadstrijders komen terug naar huis met de krachtigste wapens van deze tijd: advocaten. Die voerden al meermaals aan dat hun strijder niet deelnam aan gevechten maar alleen humanitaire hulp bood aan Syrische oorlogsslachtoffers, of dat hij ontoerekeningsvatbaar was of handelde in een vlaag van verstandsverbijstering.
Ik citeer een wegkijker, kan ook een moslim zijn, op een artikel in de Volkskrant.
"koolhydraten
Arrestaties van jihadisten bewijzen alleen maar dat die Nederlandse, westerse, wetgeving vréselijke bang is voor andere culturen. Voor vernieuwing, verrijking en échte multiculturaliteit. Zij bewijst slechts dat Nederlanders maar niet willen begrijpen dat er meer vrijheid en vrede is binnen de Jihad dan binnen de Nederlandse wetgevingén én dijkjes. Dom hoor, die Hollanders."
Je gelooft het niet.
Het zal toch niet van Jole zijn die onder de schuilnaam: koolhydraten, reageert.
Hear, hear. Waar een wil is, is een wet. Duidelijk verhaal. Politiek en de realiteit staan ver uit elkaar. Beetje tuttelen, beetje Erica's bekijken op de hei in je jeans en brooks, opgerolde hemdsmouwen, elkaar joviaal op de schouder slaan en dat was het dan. Volledig OSP, ons soort politici.
Jan Dribbel | 31-08-14 | 01:22
USA hebben een eindloze lijst van fails als het gaat om steunen van groepen die hun moeten helpen lokaal een probleem op te lossen. Nadat die over the top bewapend zijn, blijkt steeds weer dat die groepen de hand gaat bijten die hen gevoed heeft, wanen zich sterk en keren zich tegen hun weldoeners. Amerika is een kei in het verstrekken van wapens, geld en informatie aan door hun gecre:eerde vechtgroepen, zonder zich ooit te verdiepen in hun motivatie op politieke opvattingen.
pinda | 31-08-14 | 00:57
Poncke Prinsen was in ieder geval een type dat door had dat hij in een totaal foutieve oorlog gefrommeld was en daar zijn konsekwenties uit trok. Ik geef toe, hij had niet op zijn eigen maten moeten schieten. Hij had het wat slimmer aan moeten pakken en zich beschikbaar moeten stellen als strateeg of tacticus en had zich beter met plannen bezig kunnen houden.
@La Bailaora | 30-08-14 | 23:11
Dank voor die link.
ISIS en IS was een comlete verrassing voor de Amerikaanse inlichtingendiensten.
De CIA en de NSA wisten van niets.
Hoe komt dat: Amerikanen begrijpen niets van de achtergronden van de moslims en hun geloof.
Voor een doorsnee Amerikaan geldt, zij die in god geloven zijn goed, op een paar na, de vijanden van de USA in binnen en buitenland zijn zijn de atheïsten.
@Graaf van Egmont | 31-08-14 | 00:32,
I know I know,
toen het 'universele' van de rechten van de mens werd afgepeuterd onder het mom van 'dat zijn de rechten van de westers christelijke mens' was het eigenlijk helemaal gebeurd met die mooie fantasie van een Verenigde Naties.
@ecologiste | 31-08-14 | 00:28
Poncke Princen schoot op zijn eigen medesoldaten. Tsja.
Botte Hork | 31-08-14 | 00:41
Frank heeft natuurlijk gelijk. De informatie van de AIVD bestaat voor het grootste deel uit klikkers, open bronnen en informatie die van andere diensten wordt verkegen. En ze wachten niet echt af tot ze een klikker binnen krijgen, ze gaan er actief naar op zoek en proberen zo'n klikker voor hun karretje te spannen en te sturen in het milieu waaruit de info moet komen. Daarom was gisteren het topic over Abu de babyschudder best een geloofwaardig verhaal. OK GS doet een poging tot duiden, maar ze zitten er niet ver naast. Geloof me.
@frank87 | 30-08-14 | 21:39
Mocht dat zo zijn betekend het dat mijn ghetto binnenkort een hoop leegstand heeft.
En dus eindelijk uitzicht op wonen in een beschaafde buurt!
* huis van funda afhalen doet *
* reality check krijgen doet en huis weer terug op funda zetten doet *
Nacho_Vidal | 31-08-14 | 00:25
Goed gezegd. We moeten eens af van die Godwins als we sinds 1945 al genoeg oorlogen gevoerd hebben tegen andere totaltaire systemen die Hitler slechts doen verbleken.
Straks gaan onze onnozele politici ook nog eens Donner om advies vragen.
En dan weet je het wel, iets van sharia invoeren, luidt zijn advies.
vander F | 31-08-14 | 00:24
Ik weet het. Leuker kan ik het niet maken. Internationale verdragen zijn veelal VN verdragen en een VN waarin 5 landen zitten met een vetorecht, Maakt het er allemaal niet beter op. Vervolgens zijn er dan nog landen die zich wel houden aan internationale verdragen, maar die niet geloofd worden dat ze het doen. Allemaal politiek opportunisme en chantage. De VN is een achterhaald hoofdstuk.
Arme Poncke Princen.
Wat kunnen die regenten toch ongelooflijke ploerten zijn. Schuim der aarde. Walgelijke creaturen.
Ik ben zeker geen doorgeleerde rechtsdeskundige, maar weet er wel het nodige van. Wat Feynman hier neerzet is volkomen juist: de huidige wetgeving heeft al handvatten genoeg. Het is dus typisch weer gerotzooi in de marges van de Haagse Zandbak wat de klok slaat. Veel retoriek, weinig concreets te melden. Oftewel onkunde dus. Chapeau Feynman, mag hopen dat de betrokken Haagse bewindslieden er iets constructiefs mee doen... Goh, wat een optimist ben ik nog steeds he...
@Graaf van Egmont | 31-08-14 | 00:11
Volledig met je eens!
@graaf
Nou ik zei tegen haar;
"Zo kannie wel weer he".
Alsof er terroristen zijn die keurig netjes met hun paspoort door de douane gaan terwijl ze weten dat ze op allerlei lijstjes staan. Ivootje, je stelt me wederom teleur. Ga nou eens die zwarte markt in Beverwijk uitpluizen en kom erachter wat voor moois Al Haram Schaapie al Blaatie daar allemaal te koop heeft.
@Graaf van Egmont | 31-08-14 | 00:11,
nee dat is geruststellend:
'Wie houdt zich tegenwoordig nog aan internationale verdragen?'
gvd
Nacho_Vidal | 31-08-14 | 00:17
Je hebt die dame natuurlijk wel de betekenis van de Godwin uitgelegd hè?
De overheid zou zich eens serieus af dienen te vragen, wat zij haar burgers levert aan veiligheid met de zogenaamde zwaardmacht die wij aan haar hebben overgedragen. Dat kunnen we toch minimaal noemen. Overigens stoelt het begrip zwaardmacht voor een overheid op de Bijbel, waarbij de Bijbel uit gaat van een door god gegeven recht aan de staat om met geweld tegen burgers en buitenlandse invallers te ageren.
Geloven we niet in God en Bijbel dan heeft zo'n zwaardrecht ook helemaal geen zin. Je hebt je recht op je eigen zelfverdediging verspeeld en wat dus nodig is om heel de Wet Wapens en Munitie overbodig te verklaren.
Samen = dame
Ik sprak laatst een oude samen (80 ofzo). Ze was goed bij de pinken.
Ze vergeleek de situatie van nu met de nazitijd.
Ze zei 'in '33 kwam Hitler aan de macht. Ze hebben al die tijd maar gepraat en wat gebeurde er?
In '39 - '40 vielen ze ons land binnen.
En nu, zei ze. Praten we weer..
De regering gaat deze arme zielen en kinderen vastzetten op basis van niets. Dom. Laat gaan en daarna paspoorten intrekken. Deze mensen willen hier niet zijn. Ga je ze nu gedwongen deradicaliseren? Net zoals het integreren en participeren een aanfluiting was is dit nog erger.
Mij lijkt het dat er wel ergens meerdere wetten moeten bestaan die stipuleren dat het de taak van de overheid is de veiligheid van zijn burgers te garanderen. Een overheid die deze wetten niet naleeft en die veiligheid obstinaat weigert te garanderen, moet aan de kant worden gezet. Hardhandig.
@TheNox | 30-08-14 | 23:56
Dat is idd. een van de doelen.
Wolveshead | 31-08-14 | 00:07
Ik zie het probleem niet zo. Wie houdt zich tegenwoordig nog aan internationale verdragen? En waarom zouden ze. Er staan totaal geen sancties meer op. Nou ja, alleen voor die landen die ons onwelgevallig zijn dus.
Uiteindelijk gaat er natuurlijk niets gebeuren, voor de show zullen er een aantal paspoorten worden ingetrokken/afgenomen en misschien soms zelfs de Nederlandse Nationaliteit. Zonder een daarop volgende uitzetting stelt dat allemaal geen fuck voor.
De Staat moet eens ballen krijgen en daadwerkelijk doorpakken, ook als dit wellicht niet geheel in lijn is met internationale verdragen. Verdragen kunnen worden aangepast, doe dat dan ook als dat nodig mocht zijn.
@TheNox | 30-08-14 | 23:56,
Precies. Net als 9-11. Nu zijn wij aan de beurt.
Men importeert problemen en men geeft de 'oplossing'; niet de geïmporteerden aan banden leggen, nee de normale mensen. Het begint wel erg op te vallen.
@eerstneukendanpraten | 30-08-14 | 21:21
@http://english.yenisafak.com/news/al-qaeda-off-shoot-isil-issues-its-official-passport-04.07.2014-2347
Het begrip vreemde krijgsdienst wordt ten volle vervult door de Syrie- en Irakgangers. Wat is en staat? Een staat is een stuk grond met vaste grenzen, zijn eigen inwoners en wetgeving en een baas die de hele riedel aanstuurt. Ook heeft elke staat een leger (op een paar uitzonderingen na) die het grondgebied verdedigen of zonodig uitbreiden. IS voldoet aan alle eisen. Het is een kalifaat dat op een niet conventionele manier wordt aangestuurd door de kalief. Een van de prioriteiten van die kalief zou nu moeten zijn om zijn inwoners een paspoort aan te bieden.
Er worden alleen maar argumenten aangedragen om de politiek te overtuigen om meer te besteden aan de AIVD.
Dus instemmen van de schending van de privacy door OpaStelten en CO
Ach, Den Haag siddert,
zo denkt men taal uit te slaan die de burgere weer moed geeft,
'De Staat waakt over U'
Zie ons eens daadkrachtig zijn.
Werkelijk geen neergeschoten hond in dit land die dit theaterstukje natuurlijk serieus neemt.
Wat mij het meeste zorgen baart is het idee dat men onder de Haagsche kaasstolp werkelijk denkt dat ze nu daadkrachtig overkomen.
Ik vermoed zelfs dat ze dit echt denken en nu elkaar een high five geven met zo'n glimlach van 'dit hebben we weer mooi gefixed'
Heeeel zorgelijke vermoedens
netniet | 30-08-14 | 23:25
Te laat. Een beroeps-allochtoon was eerder.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q...
Het woord ont-Nederlandsen, verdient een nominatie voor "Het woord van 2014".
@Ommezwaai | 30-08-14 | 23:16
Volgens mij is er een groep boven onze nationale instituten die door geld, banken en Brussel aan de touwtjes trekken, ook in Nederland, dus dat gaat heel moeilijk worden, zie La Bailaora | 30-08-14 | 21:28. De klaplopers in de Nederlandse regering zijn marionetten, die zo zijn geworden door de dikke worst van salarissen en pensioenen, en alleen daarom ons land helpen uit te verkopen.
La Bailaora | 30-08-14 | 23:11
Eens. Maar het gezegde gaat hier toch echt wel op, "Waar een wil is, is een weg".
Zo ook bij de Nederlandse staat. Met deze klaplopers in de regering en Tweede Kamer zie ik deze wil somber in.
Het zal een juridisch steekspel worden op leven en dood.
@ Haloef | 30-08-14 | 23:09
Ivo pakt alleen het paspoort af. Dus voor de uitkering hoeven deze jihad-fans niet te vrezen.
Sinds 9/11 mogen mijn kinderen niet meer lachend op hun pasfoto. Dat vind ik heel erg. Ik heb ze nu een tweede paspoort gegeven, daar staan ze vol lachend op.
Fcuk the gouvernment.
Het hele concept nationaliteit was al aardig aan het vervagen met de wereldwijd gekoppelde geldstromen en handel en emigratie.Het was meer een cultuurkwestie geworden. Sommige culturen mengen , andere wonen alleen naast elkaar. Maar op 1 plek blijven zitten is er niet meer bij. Bijna kwam het wereldburger-paspoort in zicht. Helaas zijn we nog niet zo ver.
Wat is eigenlijk de betekenis van bij een land horen? Er toevallig geboren zijn? Kan een overheid je een nationaliteit afdwingen eigenlijk? Is dat niet in strijd met iets menselijks?
Nu opeens wordt het belangrijk in een tijd waarin mensen zeggen niet meer bij een land te willen horen.
verliezen-nederlandse-nationaliteit
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/neder...
"
Bent u meerderjarig, dan verliest u de Nederlandse nationaliteit van rechtswege, in de volgende gevallen:
Als u vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt.
Dit geldt niet als:
- u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en daar ook woonde toen u die andere nationaliteit verkreeg;
- u voordat u meerderjarig werd minimaal 5 jaar aaneengesloten woonde in het land van die andere nationaliteit;
- u getrouwd bent met iemand die die andere nationaliteit heeft.
Als u een verklaring van afstand (van uw Nederlandse nationaliteit) aflegt. Hiervoor kunt u terecht bij uw gemeente.
Als u vrijwillig dient in een krijgsmacht van een staat die tegen Nederland of 1 van Nederlands bondgenoten vecht.
(...)
"
Kijk, en dat laatste punt heeft een gevolg:
"
Het Nederlanderschap kan straks ook worden ingetrokken als iemand een opleiding volgt in een terroristisch trainingskamp of daar als instructeur aan meewerkt. Bijvoorbeeld om vaardigheden en kennis over te dragen voor jihadistische strijders.
"
Maar eigenlijk is dat een soort oprekken van regel over het vrijwillig dienen in een vijandelijk leger tegen nl of bondgenoten.
Verder hebben we nog:
"
u veroordeeld bent voor een misdrijf gericht tegen de veiligheid van het Koninkrijk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een oorlogsmisdrijf of een misdrijf met een terroristisch doel.
"
@Haloef | 30-08-14 | 23:09
Dan begint ze in ieder geval in te zien dat dat toch niet van die zielige lieve mensen zijn die vooral onze hulp nodig hebben.
@Ommezwaai | 30-08-14 | 23:08
Probleem is alleen dat het westen zelf die clubs ondersteunt:
www.youtube.com/watch?v=oMjXbuj7BPI
Dat maakt het allemaal heel erg verontrustend.
Afgelopen week hoorde ik een linksmensch op radio 1
die verkondigde, dat uitkeringen stopzetten gevaarlijk was. jihadisten zouden op die manier wel eens kwaad op ons kunnen worden.
Het kalifaat is niet erkend als staat, door niemand. Dan is dat paspoort ok niets waard.
Maar het Nederlanderschap afnemen is juist heel makkelijk als mensen ook nog een andere nationaliteit hebben. Het enige is dat je er wel eerder bij moet zijn dan die andere staat, anders zit jij opgescheept met de halsafsnijders in plaats van Marokko.
Dus even opletten in hoeverre informatie met Marokko wordt uitgewisseld.
Feynman | 30-08-14 | 23:02
Noem ISIS, FSA en meer van die clubjes gewoon wettelijk een vreemde mogendheid en de wet voorziet hier geheel in..
Immers, Nederlanders die vechten voor een vreemde mogendheid verliezen hun Nederlanderschap.
'Vervolgens worden die idioten helemaal niet stateloos, ze hebben immers de nationaliteit van het kalifaat aangenomen'.
====
Dat zou betekenen dat het kalifaat een legitieme erkende staat is, dus ook dat Nederland die zou hebben erkend. Dat is niet het geval.
Jan Dribbel | 30-08-14 | 22:58
Dat Turkije de strijd tegen Assad steunde, is irrelevant in de vraag of een deel van de ISIS krijgsmacht ooit een Navo bondgenoot heeft aangevallen. Nu dat gebeurt is, kan iedere ISIS strijder rücksichlöss statenloos gemaakt worden.
@7,62x39 | 30-08-14 | 22:36
Ze hebben ook al belastingen, vooral voor niet-sunni's, de beruchte jidzah.
Mensen,mensen... het is een actieplan (kuch) van Ivo.
Dan weet je toch gelijk dat het alleen bolle taal is, maar in de praktijk niets gaat oplossen.
@AntiSoof | 30-08-14 | 22:35
Ja, maar de poen geeft ze het gevoel van almacht. Ze kunnen alles kopen, de pers, trollen op internet, you name it...
In Nederland is sprake van een structurele en niet meer repareerbare discrepantie tussen rechtvaardigheidsgevoel en D'66-rechtspraak. De laatste is verreweg de sterkste en dus mag je verwachten dat de gearresteerde jihadisten worden vrijgesproken met toekenning van schadevergoeding, behoud van oetkereng en andere verworvenheden. De arrestaties zullen een pyrrhus-overwinning blijken
Feynman | 30-08-14 | 22:50
Was het niet zo, totdusver, dat Turkije ISIS steunde.
Gewonde ISIS strijders zijn in Turkse ziekenhuizen behandeld.
ISIS strijders op de vlucht voor Syrië mochten in Turkije schuilen.
De zandbaknegerTs tref je het hardst door te stoppen met het financieel fêteren van deze gasten.
M.a.w., ontneem ze het recht op gratis geld in de breedste zin des woords.
Zoals we inmiddels allemaal wel weten zijn ze hier ooit gekomen en gebleven om puur financiële redenen.
Niet meer en niet minder.
2BOrNot2B | 30-08-14 | 22:38
Door de krijgsmachtconstructie hoef je niet van het individu zelf aan te tonen dat er tegen een bondgenoot gevochten wordt. De vraag die dan open ligt, is of een deel van ISIS ooit een actie ondernomen heeft tegen Nederland of een Navo bondgenoot.
ISIS heeft al diverse gevechtshandelingen gedaan tegen Turks grondgebied en Turkse staatsburgers, een Navo bondgenoot. rt.com/op-edge/169344-turkey-kidnappin... QED.
Nog een juridisch puntje?
@feynman
Het verliezen van de Nederlandse nationaliteit i.r.t. lid zijn van een vreemde krijgsmacht, gaat alleen op als die krijgsmacht tegen Nederland of een bondgenoot van nNederland vecht. Syrië, Irak en de rest van de zandbak doen dat m.i. niet.(direct)
Niet dat ik er blij van wordt, maar juridisch wel een aandachtspuntje.
"Ik vind dat als je gevochten hebt voor een staat, dat je dan ook die nationaliteit verdiend hebt."
De strekking van je verhaal is duidelijk. Het lijkt me alleen als je je op boven geciteerd artikel beroept je het kalifaat erkent als staat.
Ik erken het kalifaat als vuilnisbak voor debiele radicale salafistische soennieten.
eerstneukendanpraten | 30-08-14 | 21:21
Helaas zijn de luitjes van ISIS helemaal niet achterlijk. Ze plegen niet zomaar in het wilde weg aanslagen, ze zijn doelbewust bezig een staat te stichten. Ze veroveren doelbewust natuurlijke bronnen en waardepapieren en organiseren zaken die bij een natie horen. ISIS heeft bijvoorbeeld zelfs een keuringsdienst van waren, compleet met klachtenprocedure voor burgers en sancties voor overtreders.
duitse herder 22:28
Nog meer clichees?
Terroristen hebben munten en wapens nodig.
Aan ons de taak om dat te voorkomen.
BTW... Hebben ze in Denemarken geen last van dat tuig?
@La Bailaora | 30-08-14 | 22:26,
Zeker. En mijn gevoel zegt dat er nóg meer achter zit dan alleen poen.
Het is een kwestie van tijd,voordat de vlam in de pan slaat,men weet het, maar houd nog vast aan de ontkenningsfase.Het is net zo duidelijk,als die rooie clown,die zich van de weeromstuit ,bekeerde, tot de islam,alleen om zichzelf van een beschermende folie te voorzien,hij is immers moslim.Hetzelfde geldt voor die twee clows,die ik van de week op tv zag,die ,maatregelen, aankondigden,maar dan in in een in een entourage als voldongen feit.Ze hebben nog niet door dat nederland langzaam ontwaakt uit zijn coma.Niet teveel reuring aan geven,is het devies,en het is zo stil rond Wilders,zou hij dan toch,nee het zal toch niet.
En dan pakken die sukkels van de overheid een heel jihadisten-gezin uit Huizen op dat op het punt stond af te reizen naar Zandbakkistan! WTF! Dat had TIEN mentaal uitgedaagden gescheeld in dit land! Nu zitten we er weer mee opgescheept en moet er weer een godsvermogen worden besteed aan ambtenaren die al dit onstpoorde volk hetzij gevangen (duurt nooit lang in dit land), hetzij in het gareel moet houden, of tenminste voor de rest van hun bestaan te observeren of ze geen rare dingen gaan doen. Djeez.
.
Ik zeg het nog één keer: laat die lui in Allah's naam vertrekken. Zorg alleen dat ze nooit meer terug kunnen komen. Zoals de Britten zeggen: "Good riddens of bad rubbish!"
Paspoort inleveren en uitleveren aan Assad die weet er wel raad mee.
pinda | 30-08-14 | 21:32
Het IS-paspoort is mooi, maar als ik een luchtvaartmaatschappij had zou ik mensen met dat paspoort niet graag aan boord hebben.
Terroristen en vrienden hebben maling aan wetten. Ze lachen Nederland uit. Recht in het gezicht.
En gaan gewoon hun eigen gang. De komende jaren.
Ivo> vertrouwt u ons maar, u kunt weer veilig slapen. UHH
Niets is de overheid teveel om de burger weer gerust te stellen.Uhhhe
Het kwaad moet ook met wortel en tak bestreden worden, dat gaat nu ook gebeuren, want iedereen is gebaat bij een veilige samenleving.
@AntiSoof | 30-08-14 | 22:21
Ze voelen zich zo machtig, omdat ze ook controle hebben genomen van de politiek, zodat ze ook hun grijphanden op de belastinggelden hebben, dat ze denken alles te kunnen maken. Tot voor kort, ongeveer de crisis, deden ze het nog in geniep.
@Van Duyvenbode | 30-08-14 | 21:35,
Hij zegt het letterlijk.
'He told the House of Lords committee migration was a "crucial dynamic for economic growth" in some EU nations "however difficult it may be to explain this to the citizens of those states".'
Een bankman verteld ons dat. Voor economische groei.
Het is toch niet te geloven.
Ivo is even wakker geschud uit zijn ouwemannenslaapje, hij moest wat doen volgens zijn collega s uit Europa.
Zo denkt ie, dat zal ze leren, we pakken de uitkering af.
ZZZzzzzzzz.
Ivo: uuuhhh uuhhhh draaien uuhhh uhhhh veel nietszeggende woorden uhh uhhhhhhhhhh.
*persmomentje voorbij
Niet gaan janken straks, als elke ex Jihad strijder in de zware criminaliteit belandt.
Men had het kunnen weten, hier staat het.
@lady blabla | 30-08-14 | 22:03
Heb ik me altijd afgevraagd. Waarom mag ik mijn huis of een stuk grond niet afscheiden van NL. Eigen staat. Kosovo mocht het toch ook niet van Servie? Toch werd het erkend door veel landen. En denk aan de onafhankelijke staat Sealand. Dat is een booreiland.
Ze kunnen mij overhoop knallen, maar het probleem blijft, meneer.
Parel. 22:04
Joh! dat zeg ik toch al de hele tijd?
Je verliest je uitkering,(die hebben ze allemaal) maar je blijft Nederlands staatsburger.
@Terpen-tijn | 30-08-14 | 21:53
Een paspoort innemen, zoals nu voorgesteld wordt, is volgens mij iets anders als het paspoort intrekken, zoals het zou moeten.
Het kalifaat is en gaat niet erkend worden door Nederland en vele andere landen.
Anders zouden velen hun paspoort verbranden en een eigen staat stichten.
@pinda | 30-08-14 | 21:54
Da's ook mooi lullig. Een grootse prestatie, als het hoofd van een hulpeloze gevangene afhakken, daar wil je toch een souvenier van. Wel een oorkonde?
Stel nou dat die terorristen terug komen uit het Midden Oosten, ze hebben geen uitkering, geen huis, geen kans op werk, krijgen dus ook geen stageplek...
Hoe moet dat dan?
Wat mij betreft laat je ze dat paspoort houden en beroof je ze van het leven.
@Van Duyvenbode | 30-08-14 | 21:44
zo is het.
Wel weer slim van die luie Opstelten dat ie dit bedenkt om toch weer niets te hoeven doen en de troep weer naar voren te schuiven maar het idee te geven dat ze echt goed bezig zijn. Dat moet je de man toch toegeven.
@Parel van het Zuiden | 30-08-14 | 21:50
Nee, je houdt het hoofd aan de haren trots omhoog (of laat een kind dat doen.} Dan plaats je het op de borst van de ongelovige. Immaterieel erfgoed is een mooi ding.
Paspoort afpakken betekent niet het Nederlandse staatsburgerschap verliezen.
Het verpest mijn dag.
@zws-vl | 30-08-14 | 21:41
Doen Grieken ook.
O nee, domme vraag natuurlijk. elke terrorist met dubbel paspoort (contradictie) blijft Nederlands staatsburger, die mag je niet weigeren als ze terugkeren.
Ben je lekker mee.
Gewoon paspoort intrekken. Statenloos of niet. Die figuren weten immers wel een weg te vinden om het Kalifaat binnen te komen. Je wilde er toch voor vechten? Nou dan is daar leven ook prima. Een prettig leven daar toegewenst.
.
Wat ik me trouwens afvroeg. Mag je als IS-moordenaar zo'n afgehakt hoofd nou ook gewoon mee naar huis nemen voor op de dressoirkast? Of gaan die uiteindelijk op een grote hoop voor de Kalief?
Mooist zou zijn dat inwoners van Marokko verplicht een visum moeten hebben voor Nederland.
Anders kom je er niet (meer) in. Visum wordt geweigerd.
Misschien is dat ook wel zo, feynman, weet jij dat?
Of iemand anders?
La Bailaora | 30-08-14 | 21:39
www.jsmineset.com/wp-content/uploads/2...
Net zo vreemd vind ik het dat Turken met een Nederlands paspoort gewoon in het Turkse leger hun dienstplicht vervullen. Dat is ook gewoon teden om het Nederlandse paspoort af te pakken. Maar ja, dat scheelt weer stemmen he...
het grootste probleem is dat Nederlandse politieke partijen te bang zijn islamieten aan te pakken omdat ze vrezen dat moslims dan niet meer op hun stemmen.
Liever het vaderland kapot dan de partij
Volgens mij is die kliklijn het enige constructieve dat er geopperd is. De AIVD hoeft niet massaal te tappen, er zijn genoeg mensen die ze iets wil vertellen.
@Van Duyvenbode | 30-08-14 | 21:35
yep, en deze is in dat plaatje ook zeer interessant, want dat verklaart veel over ISIS en de anti Rusland propaganda:
www.youtube.com/watch?v=HK5ZAapfylQ
Bruine Beer.21:28
Met een Marokkaans paspoort kun je overal komen of nergens.
Weet niet wat de toelatingseisen zijn.
Weet wel dat in veel Afrikaanse landen je een visum moet hebben voor Nederland, Congo bijvoorbeeld.
Moet wel, anders zaten we nu opgescheept met zestig miljoen Congolezen.
@ Feynman 21:28
Die lui laten er duidelijk geen gras over groeien. Als die potentiële jihadgangers dat document nu via het internet zouden kunnen bemachtigen dan was dat al een grote sprong voorwaarts. Kunnen ze het document van het land dat ze haten per omgaande inleveren.
@pinda | 30-08-14 | 21:32
Altijd handig...
La Bailaora | 30-08-14 | 21:28
Dat is inderdaad het doel van de VN, EU, het bankwezen: ontmanteling van de nationale staten. En vervolgens: instelling van een oligarchie die kan heersen middels de controle over de uitgifte van het geld en middels verdeel en heers praktijken over de multicultureel kapot gemigreerde landen. Sloop de historisch gegroeide sociale cohesie in de nationale staten, installeer een oligarchie die middels digitale big brother activiteiten de eigen macht continueert.
Goed stuk van Feynman, spijker, kop en raak. De wil om op te treden is er duidelijk gewoon niet.
De PVV gaat wat mopperen, klagen en stampvoeten, Omtzigt is roepende in de woestijn en de rest van de Tweede Kamer kijkt eens rond, strijkt met de vingertoppen door het pluche, en zag dat het goed was...
@Feynman | 30-08-14 | 21:28
Wow, wat een mooi paspoort! Ik wil!
Het is heel zwart wit> Als Nederland niet het staatsburgeschap mag of kan afnemen is elke teruggekeerde Jihad strijder weer welkom na zijn missie.
Weliswaar zonder uitkering en huis, maar dat maakt hem alleen maar gevaarlijker.
Ivo is een lul.
@Terpen-tijn
Je kan niet alles hebben. Beter even weg dan helemaal niet.
En nee, geen Belg. Gewoon een voorbeeld van een stad net over de grens, waar ze dus formeel niet mogen komen.
@pinda | 30-08-14 | 21:16
Zo is dat. Als ik advocaat was van zo'n Syriëganger dan gooide ik het erop dat mijn cliënt lid was van een criminele organisatie danwel terreurbeweging. Alles zolang cliënt maar gebruik mag blijven maken van de voordelen en faciliteiten die het Nederlandse rechtssysteem hem biedt.
"Privacy sneuvelt, maar jihadisme blijft bestaan":
yep, dat is ook het hele doel:
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...
eerstneukendanpraten | 30-08-14 | 21:21
Door een staat uit te roepen, geeft de jihad de onderdanen in die staat een nieuwe nationaliteit. De afwezigheid van een paspoort is niet hetzelfde als het gebrek aan een nationaliteit.
Los daarvan zijn de paspoorten al tijden in omloop. english.alarabiya.net/en/News/middle-e...
Tis de meesten al decennia duidelijk dat NL politiek aan BSE lijdt, blijft een kwestie van preventief ruimen via de stembus.
Bruine Beer 21:21
Gaat ie even een tijdje de cel in en daarna is het weer de brave moslim die hij altijd was.
Even afkoelen, nieuwe uitkering en huis aanvragen en het leventje gaat weer verder. Vrijdag weer lekker naar de moskee. Dream on.
Btw, wat heeft Antwerpen hiermee te maken? Ben je soms een Belg?
@pinda
Reizen mag niet. Tenminste, niet zodra je de grens met Nederland over moet.
En Koning Mohamed zal ongetwijfeld staan te springen om Abu Halsafsnijder diplomatiek bij te doen staan.
Nederland is te voorzichtig. Bang voor de publieke opinie of iets dergelijks. Iets anders kan ik er niet van maken. Nederlanders, die voor een andere mogendheid vecht, verliest het Nederlanderschap. Maar niet voor deze kansparels. Die mogen vrolijk mensen verminken, afslachten en vermoorden en terugkomen met een rijkelijke gevulde bankrekening van de uitkeringen die ze in de tussentijd hebben genoten. Dit land is slap. Dit land helpt zichzelf de vernieling in.
Het wordt eens tijd dat Nederland zich harder opstelt. Genoeg hebben we er van. Die dat tuig kunnen we missen als kiespijn. Nooit iets hebben ze bijgedragen aan de samenleving. Oprotten. En weg met het Nederlanderschap van ze.
En helemaal mee eens met Feynman. De wetten zijn er. Breng ze in de praktijk.
Feynman heeft het goed geduid, wat doet de politiek ermee, helemaal niks. Ivo Opstelten denkt dat ie er mee weg komt en hij komt ermee weg.
Vreemd volk rechters in Nederland met vreemd nageslacht... Joran v/d Sloot en nu weer die engerd die zijn baby dood schudde om vervolgens een fanatieke moslim te worden ,ook al weer een zoontje van een Nederlandse rechter..
OK Feynman, ik heb je punt maar geeft het kalifaat ook paspoorten uit? Die lui zijn volgens mij nog te achterlijk om een geyt van een bok te kunnen onderscheiden dus dat zal hem wel niet worden, me dunkt...
@terpen-tijn
Nee, zo'n figuur zal vast niet zwetend wakker liggen omdat hij stiekum toch naar Antwerpen is gegaan en geen hulp van de consul krijgt bij het van de gendarmes terugkrijgen van zijn zakmes.
Maar het betekent in elk geval dat achteraf terugkomen op cel kan komen te staan. Even afkoelen. Ik zie ze liever in de zandbak blijven. Of eronder.
En nee, hij heeft een reisverbod. Ongeacht dat Marokkaanse of Syrische paspoort.
Wilhelmina Kuttje 21:18
Dat schijnt dus niet te kunnen of te mogen.
Je kan wel het (Nederlandse) paspoort afpakken, maar niet het staatsburgerschap.
Kan GS een rechtszaak uitlokken? Een naam opsporen van een afgereisde jihad ganger en daar aangifte tegen doen met het verzoek zijn nl-schap af te pakken? Of hoe werkt zoiets?
Fijne stof door een feyne man.
Maar het is als paarlen voor de Haagse zwijnen.
@gebrokenvleugel | 30-08-14 | 21:11
Het is geen nationaal leger, maar losse samengeraapte groepen. Dat is geen vreemde krijgsdienst in die zin van het woord.
@Bruine Beer | 30-08-14 | 21:08
Volgens mij mag je dan gewoon rezen op je Marokkaanse paspoort. Recht op ondersteuning van de Marokkaanse ambassade.
Bruine Beer 21:08
Tss, daar ligt een terorist wakker van> geen ondersteuning.
Voorop gesteld dan dat het klopt wat je zegt, ik zie niet in waarom iemand met een Marokkaans paspoort niet zou mogen kunnen reizen. Het is dan ook een ingezetene van een ander land.
Een van de feitelijkheden dat het vreemdelingen legioen kon bestaan, zonder dat de deelnemer zijn Nationaliteit kwijtraakte was een volledige geheimhouding van deelname met een nieuwe identiteit.
Vreemde krijgsdienst en kwijtraken nationaliteit is al sinds eeuwen gebruikelijk en ineens zou dat nu hier een probleem zijn.
@Terpen-tijn | 30-08-14 | 21:01
je kan denk ik naar nl reizen op een toeristenvisum. een maand ofzo
Het paspoort intrekken komt neer op een reisverbod. Afreizen met een ander paspoort betekent dan géén recht op ondersteunjng door de ambassade, en arrestatie bij terugkomst.
Hij is weer Feyn man..
De wet is duidelijk, zowel nationaal als internationaal.
Maar er zijn een paar politieke partijen die niet zo duidelijk zijn, helaas zijn dat alle mainstream partijen in Nederland..
De constatering is gerechtvaardigd dat het om het echt aanpakken van het islam-probleem aan politieke wil ontbreekt.
De PvdA kan niet vanwege electorale afhankelijkheid en dat ze zelf oorzaak is en de VVD wil niet omdat ze haar politieke ziel en voortbestaan heeft verkocht aan de PvdA.
Daders->verdachten
De rechters in NL trekken toch altijd hun eigen plan. En die pakt meestal goed uit voor daders.
Schermen met pseudo nieuwe wetten is politiek neuken met de broek aan.
Het ad zegt dat als je een paspoort afpakt je (nog) niet het staatsburgerschap afneemt, in dit geval dus de Nederlandse. Dan kan je wel je uitkering verliezen.
Met andere woorden, terorristen in spe blijven Nederlands.
Reizen kan dan ook nog steeds met het Marokkaanse paspoort.
Wat moet ik hiervan denken?
REAGEER OOK