Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Na zorggraaibonanza: zorgpremie tientje omhoog

zorgbobouitdezorg.pngJongens, wat hebben we er een hoop de revue zien passeren, he? Bert Vos (200.000 euro) en Jan Cooijmans (280.000 euro), Maarten van der Vos (400.000), Therese van den Hurk (300.000), Wouter van Ewijk (500.000), Paul Ansems (287.000), Chris Marsman (1.900.000) en Emile Lohmans (660.000). De complete Zorggraai Top-50 ging in 2013 gewoon 19% meer verdienen dan in 2012. Midden in een tijd van bezuinigingen. Terwijl één op de drie zorginstellingen de vernieling in gaan. Of misschien wel: waardoor één op de drie zorginstellingen de vernieling in gaan. En dit zijn alleen nog maar de oprotpremies en salarissen waar we van weten. Die in de boeken staan. De topbestuurders in de zorg doen het lijken alsof er helemaal geen crisis en flinke bezuinigingsronde zijn. En toch, en toch, mag u volgend jaar een tientje per maand extra betalen voor de zorgpremie basisverzekering. Daar krijgen kosten wijkverpleging en teveel afdracht door werkgevers de schuld van. Want niemand durft te wijzen naar het door en door verrotte systeem aan de top van de zorg: al die graaiende bestuurders die er met tonnen oprotpremie vandoor gaan nadat ze, vrijwel allemaal, hun zorginstellingen in financiële chaos hebben achtergelaten. Maar dat wordt nauwelijks gereguleerd of op bezuinigd. Nope. Het is weer Jan de Modale Lul die maar even een tientje per maand extra moet gaan lappen. Want die wordt via allerlei belastingen, accijnzen en BTW'en nog niet genoeg uitgeknepen, immers. Het is godverdomme een schande.

Reaguursels

Inloggen

Just look at us. Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, major media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.

-Bovenstaande is zeer zeker van toepassing op de zorg. Wat het moet doen gebeurt niet. We staan erbij en kijken ernaar en dat geldt helemaal voor de politiek.

Michael Opinion | 27-08-14 | 18:31

Bah.... geld verdienen (zakken vullen) over de ruggen van zieke mensen. Walgelijk!!!!
Ziekenfondsen bulken van het geld. Zitten dik over de 11% buffer die ze wettelijk moeten hebben. Room het daar maar af want dat zijn toch al onze centen!!!!

van Lullum | 27-08-14 | 17:06

En we blijven maar de onverzekerden zoals asielzoekers, wanbetalers etc sponsoren. Niet alleen hun uitkering en wasmachine wordt door ons betaald, maar ook de zorgpremies. En er kan nog veel meer bij. Zojuist weer honderden miljoenen door de PVDA binnegeharkt voor ontwikkelingssamenwerking. "Wat een fantastisch land leven wij toch in".

Waakvlam | 27-08-14 | 15:18

@Einde van de Domheid | 27-08-14 | 08:58
Welke markt? Wettelijk verplichte winkelnering is geen markt.

Stormageddon | 27-08-14 | 15:12

@:Één keer op de EHBO gezeten vorig jaar, kostte me in één klap al mijn eigen risico. Volgende keer laat ik die paar zwaluwstaartjes wel door mijn vriendin aanbrengen, dan krijg ik er tenminste ook nog gratis een kusje op...

De waard zijn gast | 27-08-14 | 08:45

Kleine tip van een ambupleeg: Hechten bij de huisarts kost een paar tientjes. Hechten op de EHBO kost al snel je hele eigen risico. Kwestie van niet alleen de draadjes (of pleister) betalen maar ook het aanwezigge personeel enz. Voortaan gewoon naar je huisarts of de HAP of als je een echte vent bent: zelf hechten Rambo-style

wieisnick? | 27-08-14 | 14:32

'We moeten ons niet rijk rekenen, maar we hopen dat mensen het ook in hun portemonnee gaan voelen', aldus PvdA-leider Diederik Samsom.
Jazeker Diederik.... we gaan het inderdaad keihard in onze portemonnee voelen.

Steek die 0,25% maar in je reedt!
Sigaar uit eigen doos. Stelletje laaienlichters.
We betalen ons scheel aan zorgpremies enkel en alleen voor graaiers, wanbetalers en asielzoekers.
Met zorg heeft deze onzin allang niks meer te maken.
En de gemeentes gaan er een nog grotere puinhoop van maken.
Wat zijn we toch een goed land.

Schietmijmaarlek | 27-08-14 | 14:18

@Rot Zooi | 27-08-14 | 09:33
En wat verwacht jij dan dat de PVV in democratische zin kan *uitvoeren* met op dit moment 12 tegenover minimaal 108 stemmen die ongeacht het onderwerp het tegenovergestelde kiezen omdat ze meer hechten aan hun eigen perverse interpretatie van de toon dan aan het onderwerp?</p>

<p><br>
OT: gelukkig gaan we er allemaal €58,94 op vooruit wanneer de eerste schijf van de loonbelasting met 0,3% wordt verlaagd. Dus is de meerprijs die we mogen betalen voor nog meer afgeschreven PvdA'ers als manager, directeur of commissaris in de zorg netto nog maar €61,06. Dat is 16,7 cent per dag. Een schijntje. Hebben jullie dat nou echt niet over voor mensen die anders gedoemd zijn werkloos thuis te zitten omdat ze niks anders kunnen?

Pierre Tombal | 27-08-14 | 12:54

Letterlijk knokken zou kunnen, maar dan vooral in situatie waar het rechtssysteem en het bestuurlijk systeem faalt. Uiteindelijk zal een bestuur toch wat moeten uitvoeren. VVD, PVDA D66 en CDA moeten gewoon allen gedecimeerd worden. Nieuwe partijen of andere partijen die het nooit voor het zeggen hebben gehad kunnen als enige misschien iets betekenen. Dan helpt het niet als bv SP en PVV iets meer zetels krijgen. Nee die andere partijen moeten gewoon weggevaagd worden. In mijn ogen vooral en met stip de VVD en D66 op korte voet gevolgd door de PVDA en iets verderop door de CDA. Met deze partijen weet je zeker dat er niks van terecht komt. Hoop dat de rest van Nederland dat ook eens in gaat zien.

kaketoe1 | 27-08-14 | 12:53

Met dank aan Hans Hoogervorst, hij was diegene die het nieuwe zorgstelsel invoerde, waardoor het ziekenfonds verdween en er meer marktwerking zou komen. Prima gelukt Hans, zeker voor de bestuurders!
Als iemand weet op wie ik de volgende keer moet stemmen mag het zeggen.

sjaap.marok | 27-08-14 | 12:48

Na 2015 is er voor mensen van 65+ bij de Gemeenten van hun woonplaats, op kosten van de Overheid, af te halen het pilletje van Dion.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenscha...

Snowy2000 | 27-08-14 | 12:41

Beste allemaal! Wat er hier of ergens anders ook wordt geschreven. Het haalt niets uit! Echt niet.
We wennen er alleen maar meer aan, we kweken een soort van vals vertrouwen dat we er iets aan doen!
En dat, dat is niet zo! Er gebeurd helemaal niets door onze mening, ons inzicht op internet te zetten!

Wat moeten we dan wel doen?
Deze, en ook andere regeringen gaan echt niet veranderen. De personen en organisaties die de bijvoorbeeld hier genoemde bonussen pakken, gaan zich niet aanpassen!
Dan kunnen we leuk, zoals velen hier, eem rekensommetje neer zetten, wat misschien ook nog klopt, maar wat heb "je" dan gedaan?
Je gevoel tevreden gesteld? Je ongenoegen geuit!
Thats it!
Zou het inmiddels zo moeten zijn dat er letterlijk geknokt, geslagen moet gaan worden om in zaken als nu weer de verhoogde kosten, het stelen, te veranderen?
Nou, wat? Wat wilt "u"/ "wij" er nu daadwerkelijk aan doen?
Want schrijven helpt niets en niemand!

Verder | 27-08-14 | 12:38

de nederlander stond erbij en keek erna ,en trekt alleen zijn bek open achter de computer ,in elk ander land zou het zover niet komen dat deze struikrovers hun gang kunnen gaan ,de nederlander is de grootste poetslap van Europa (pikt alles)deze verhogingen zijn zo ondoorzichtig voor de gewone man dat hij in nederland niet meer reageert ,wat te denken van EERSTE TERHANDSTELLING bij elk recept betalen voor uitleg ,als je een auto koopt moet je dan ook betalen voor hoe die werkt (meneer dat kost 300 euro) de waanzin ten top vieze graaiers in den haag bah!!!

geeratz8217 | 27-08-14 | 12:28

roverheid | 27-08-14 | 12:11
Tel daar ook de niet terug te vorderen toeslag aan Bulgaren bij op.

Snowy2000 | 27-08-14 | 12:22

België: 7 euro ziekenfondspremie per maand. Wel 2,50 afrekenen bij huisartsbezoek. En bij een gebroken been of arm een paar euro voor het gips, of voor iets van de apotheek. Dat laatste vonden ze hier ook een goed idee, bovenop het eigen risico.

Schaaldier | 27-08-14 | 12:21

En wat het ziekste is, en dan hou ik erover op, dat men inderdaad dan gaat proberen te bezuinigen op de meest irrelevante dingen. Dingen die de minste zoden aan de dijk zetten, waardoor mensen het hardst getroffen worden en de zorg verslechterd.
Ik noem bijvoorbeeld in ziekenhuizen bezuinigen op een kopje koffie, of een maaltijd die je als Patiënt niet meer krijgt. Een beperking van het salaris van het personeel op de werkvloer. Het schrappen van diensten of aandoeningen die in de basisverzekering zitten. Met dat laatste kun je veel besparen, maar het is ook niet de bedoeling dat je straks 100 euro betaalt voor helemaal niks. Als een behandeling of ziekenhuisopname 2000 euro kost, dan kun je 3 euro besparen door een patiënt geen eten meer te geven. Je kunt de salarissen bevriezen van de werklui waardoor je misschien ook weer €0,25 cent bespaart op die ene behandeling, maar kijk eens naar die andere 1996,75 euro en of daar niks aan te doen is!!
Wij mogen van onze verzekeringen ons niet voor niets in België laten behandelen. Daar is het stukken goedkoper en los van wat een Belg netto kwijt is, worden aan Nederlanders gewoon prijzen doorberekend die vermoedelijk zelfs nog hoger zijn als wat de werkelijke kosten in België zijn. Toch zijn deze kosten voor exact hetzelfde echt veel lager. RARA hoe kan dat?

brusty | 27-08-14 | 12:20

Gootbalkoning, wat jij zegt is dus precies de reden waarom dit gedrocht in Nederland ontstaan is. Op papier kun je het ergens zo redeneren dat je gelijk hebt, maar in de praktijk zal dit nooit zo werken. Er wordt namelijk onvoldoende rekening gehouden, met het feit dat hier nooit optimale concurrentie kan plaatsvinden, de diensten te schimmig en ingewikkeld zijn en het om mensen hun grootste goed gaat, terwijl deze mensen ook nog eens uiterst kwetsbaar zijn. Bovendien valt er ook nog volop te frauderen en creatief te zijn en dat is lonend in dit systeem dus dat gebeurt ook. Neem mijn moeder die een prik moest hebben. Heeft hiervoor 2 minuten op een bed gezeten en dat rekenen ze gewoon als gebruik van een ziekenhuisbed en daar staat een absurd hoog bedrag voor.
Kortom de praktijk wijst gewoon uit dat het niet werkt en een KUTsysteem is. Dan kun je dat op papier wel eindeloos blijven volhouden dat het toch zo moet, maar dan wordt de narigheid alleen maar groter.

brusty | 27-08-14 | 12:04

brusty | 27-08-14 | 11:56
Klopt helemaal, daar hoef ik geen woord aan toe te voegen.

Snowy2000 | 27-08-14 | 12:03

Wie ze het hards gaan treffen is al bekend, die groep kan trouwens alleen maar BOE roepen. Dus geen enkel verweer van die kant te verwachten. En even voor alle duidelijkheid, veel ouderen hebben nauwelijks genoeg aanvullend pensioen.

www.telegraaf.nl/binnenland/23006375/_...

Snowy2000 | 27-08-14 | 11:59

Wat ik raar vindt is dat je tegenwoordig niet meer wordt beloond, als je geen gebruik maakt van de ziektekosten. Ik ben dus zwaar de lul met mijn WIA uitkering, en versleten rug (altijd op de visafslag gewerkt). En kan dus weer de volle pond betalen voor de fysiotherapie en medicijnen, en volgens mij gaat de CAK ook nog eens beknibbelen op de tegemoetkomingen.

professorbaardaap | 27-08-14 | 11:59

Ja Snowy2000, de Nederlanders zijn een slap kutvolk geworden wat graag gebukt gaat staan. Neem de Chronisch zieken en gehandicapten die het hardste getroffen worden. Die groep is al zwak, moeten die dan het voortouw gaan nemen? Het zou normaal zijn als juist de mensen die dat beter kunnen en een beetje solidariteit tonen dit voor hun doen en ook eens beseffen dat het ook in hun eigen belang is. Het zal immers alleen maar erger worden.
Alleen onze nieuwe medelanders weten van aanpakken, maar die hebben meestal niet echt toffe ideeën. Die overlopen de politiek en de rest van Nederland ook nog wel in de toekomst. Zij zien ook wel wat ze allemaal nu al kunnen maken en wat een slappe hap het hier is.

brusty | 27-08-14 | 11:56

@Kutwereld | 27-08-14 | 08:44

"Vergeleken met landen zoals de VS, waar het afsluiten van een zorgverzekering niet eens verplicht is, doen wij het een stuk beter."

Vreemd dat de schrijver, na de feiten op een rijtje te hebben gezet - feiten die tot geen andere conclusie kunnen leiden dat we in Nederland het slechtste zorgstelsel van de hele "beschaafde" wereld hebben - toch nog tot deze politiek correcte conclusie komt.
Als er iets is dat de gemiddelde Amerikaan haat is verplicht betalen voor schimmige en peperdure bureaucratie. En daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven.
Een verplichte verzekering voor wat dan ook staat haaks op een echt liberaal samenlevingsmodel. Ik begrijp dan ook niet goed waarom dit aspect (het verplichte karakter) consequent buiten de discussie gehouden wordt. Immers, juist de risicoloze instroom van miljarden in het zorgstelsel - waarvoor primair geen enkele tegenprestatie geleverd hoeft te worden - zorgt ervoor dat het geld vreemde wegen gaat volgen.

Gootbalkoning | 27-08-14 | 11:53

Klopt allemaal maar waarom hebben we dan nog steeds een boel veel virtuele VVD stemmers SP stemmers en vooral D66 stemmers.???

Het lijkt godverdoeme wel of alleen de GS reaguurders nog verstand hebben in dit kudtland !

Lichtstadfan | 27-08-14 | 11:51

Wanneer concludeert er nu eens iemand die het voor het zeggen heeft dat dit KUTsysteem gewoon niet werkt? Nee men gaat weer van alles verzinnen om topsalarissen te beperken. Stijgen ze komend jaar misschien maar met 15 % in de zorg ipv 19%. Echt hoor, ik kan slecht tegen al die zogenaamde lompigheid. Iedereen ziet dat dit systeem vrijbaan geeft voor verspilling en graaien, maar toch lekker er aan vast blijven houden. De politiek is lomp en corrupt tegelijk en heel het systeem is voorgoed naar de kloten. Wat zou het toch mooi zijn dat je morgen iedereen zou kunnen ontslaan in de zorg en iedereen opnieuw zou aan kunnen nemen. Ik zou het wel weten en dat zou het eerste zijn wat ik doe. En dan krijgen de mensen op de werkvloer ietsje meer, en de leidinggevende maximaal 2 keer het salaris voor een arbeidertje. Als dat laatste ze niet bevalt dan rotten ze maar op en stroomt iemand van de werkvloer door. Deze zal iets minder hoog opgeleid zijn, maar is dat zo erg? Ik zie liever iemand wiens mentaliteit nog niet verrot is, omdat die ook veel beter de boel zal runnen.

brusty | 27-08-14 | 11:51

@rowe | 27-08-14 | 09:42
de " Zorg " is een heilig instituut in NL.
Misbruikt door politici, gaat om het nationaal belang niet waar, daar door krijgt particulier initiatief te weinig ruimte.
Daar door krijgen allerlei overbodige instituten van noem maar op welk soort alle ruimte om mee te graaien en als ballast te fungeren, niks aan te doen, zijn gedekt door de politiek net als de AFM.

Uw Verzekeringsadvis | 27-08-14 | 11:46

brusty | 27-08-14 | 11:33
Wist u dan nog niet, dat Nederlanders alleen in de laatste oorlog nog in verzet kwamen? Daarna hebben ze slechts demonstratief polonaise gelopen, waarbij de Regering de rillingen over de rug liep.

Snowy2000 | 27-08-14 | 11:44

Laat dat maar over aan de VVD. Had iemand wat anders verwacht ?

niks mis mee | 27-08-14 | 11:41

Gelukkig hebben we wel wat MILJARDEN klaarliggen voor
De Joiiiiint Strrrrrikeee Faaaaittthhhuuuuurrr.

meneer Q | 27-08-14 | 11:38

Gaat over een miljard extra inkomsten dus.

Uw Verzekeringsadvis | 27-08-14 | 11:36

gewoon een keer een simpele vraag tussen al dit tandgeknars. Is dit nog wel uit te leggen?

starbuck280 | 27-08-14 | 11:35

Consult van een uur en kwartier in België kost 54 euro, contant af te rekenen. Consult in Nederland bij een Orthopeed van 5 minuten kost 40 a 50 euro. De zorg wordt niet te duur doordat er meer aanspraak op gemaakt wordt. Heel het Nederlandse systeem is naar de gore Typhus en alles is 50 tot 75% te duur, maar niemand grijpt in. Iederee houdt de hand boven het hoofd en gaat door met verspilling en zakkenvullerij. Leven de marktwerking VVD, wat zijn jullie toch een stel lompe knoesten of gaat het toch eerder om vriendjes vrij spel geven het volk uit te kunnen knijpen?

brusty | 27-08-14 | 11:33

Er is volgens mij maar 1 oplossing, voor al die financiële problemen van (onze) Overheid. Iedere Werknemer moet zijn maandsalaris direct laten over maken aan de Regering. Daar krijg je gratis bus en treinvervoer naar je werk, en een week kaart voor de voedselbank voor terug.

Snowy2000 | 27-08-14 | 11:33

Ik maak me niet druk. Minister Dijselbloem komt binnenkort met een nieuwe manier van berekening tot een handige formule die laat zien dat wij allemaal miljoenen op onze bankrekening hebben staan en dus nog best wat meer kunnen particreperen....

Doomed | 27-08-14 | 11:26

In den aars, bovendien dat graaien gebeurt alleen in de top van zorgbedrijven en bij verzekeraars. Medewerkers op de vloer die het daadwerkelijke verzorgen, zien niks van dat geld, net als de cliënten/patiënten.

carramba | 27-08-14 | 11:19

Er wordt 900 miljoen gereserveerd, voor de toestroom van nieuwe Nederlandse cultuur pareltjes. Na Zwarte Piet kan straks ook de Kerstman verdwijnen, veel te wit toch die gast. En ik zeg het nog maar een keer, er is geen geld voor zorg in Nederland.

Snowy2000 | 27-08-14 | 11:19

Ja, helemaal mee eens, het is een schande dat gegraai. Komt nog bij dat je je niet eraan kunt onttrekken. Marktwerking of geen marktwerking, dat is de vraag. Niet iets ertussen.

Organische evolutie | 27-08-14 | 11:12

Plus de extra huurverhogingen.

meneer Q | 27-08-14 | 11:11

De geschiedenis leert ons dat wij op 25 en 26 februari gedenken dat onze opa's en oma's zich ook niet alles lieten welgevallen.

hovawart | 27-08-14 | 11:08

De regering is bezig, namens het bestuur in Brussel, met het gelijkschakelen van de Nederlandse samenleving. het analyseren en kwantificeren van de huidige situatie wordt een nulmeting genoemd, alle europese lidstaten moeten namelijk voor de gleichschaltung op een 0-niveau worden gebracht.
Nog even volhouden dan komt het vast wel goed met ons.

hovawart | 27-08-14 | 11:03

Quid, die graaiers maken de zorg niet duurder. De zorgverzekeraars harken de winst bij elkaar. De patiënt als verdienstmodel.

Tubantia83 | 27-08-14 | 10:57

Kortom, de zorg en politiek is een corrupte kut bende.

Willem van Rood | 27-08-14 | 10:55

En zo kunnen straks wederom steeds meer mensen hun zorgverzekering niet eens meer betalen. 1 + 1 = 2. Maar dit kabinet vindt het wel welletjes en doet er gewoon weer een schepje bovenop, immers verdienen zij er immens aan.
.
Het hele zorgsysteem moet gewoon keihard op de schop, dat moge duidelijk zijn. En totdat wij, het 'volk' annex domme stemvee, keihard met de vuist op tafel gaat slaan om een statement te maken gaat dat never nooit niet gebeuren. Immers, niet alleen de dames en heren politici zitten gebakken, ook de vele directeuren en managers die "de zorg" tegenwoordig rijk is profiteren vraatzuchtig mee.

Le Roi | 27-08-14 | 10:52

I.P.V. al die achterlijke ISIS/Gaza demonstraties te organiseren, wordt het misschien eens tijd voor de Nederlandse burger om hier eens tegen te protesteren.

professorbaardaap | 27-08-14 | 10:52

Van de gangbare media hoeven we niet te verwachten dat zij kritiek gaan leveren op deze partijen, rest dus GS om hier iets op te starten dat de domme massa bereikt wordt om niet meer op die partijen te stemmen. Kijk hoe ze daar rondlopen in de kamer, zelfs die gast van de ChristenUnie loopt als een haan daar rond, walgelijk is het en een grote schande dat dit maar doorgaat ten koste van de "normale" Nederlander!

lanexx | 27-08-14 | 10:48

Die 6,5 miljoen namens de Partij v.d. Arabische zandbak cultuur naar Irak, moet toch ergens vandaan komen mensen. En geloof het nou toch eens, er is geen geld voor zorg in Nederland.
www.nu.nl/buitenland/3861851/noord-ira...

Snowy2000 | 27-08-14 | 10:47

Je moet toch wel héél erg naief zijn te denken dat jouw stem op de VVD de gemiddelde Nederlander vooruit helpt.
Hoe kan een laagstbetaalde nu de zorg leeggraaien, hij/zij kan niet eens bij de poet.
Deze week 10.000 mensen wachten op een plek in verzorgingstehuis, liggen thuis te verkommeren, velen zullen er niet aan toe komen gewoon omdat steeds meer tehuizen gesloten worden.
Ik verwijt het ook geenstijl en z'n reaguurders, die het bij de verkiezingen nodig vonden een eerlijk delen partij de SP door het slijk te trekken, zie nu de gevolgen.

gebrokenvleugel | 27-08-14 | 10:47

Citaat van een medewerker bij de verzekering:
"Zoals wij hier op m'n werk (een grote verzekeraar) vaak met serieuze ondertoon grappen: in de toekomst betaald iedereen z'n eigen onkosten (doktor, etc...) plus een kleine heffing voor de verzekeraar. "

toetanchamon | 27-08-14 | 10:45

Nog even over die graaivergoedingen.
Ik vind dat je de graaiers daarvoor niet hoeft aan te pakken. Zij hebben klaarblijkelijk goed uitonderhandeld en u en ik zouden hetzelfde doen.
Degene die ermee akkoord is gegaan zou niet alleen op staande voet moeten worden ontslagen, maar tevens worden vervolgd wegens verduistering (van gemeenschapsgeld).
Moet je eens kijken hoe snel het afgelopen is.

jemagookniksmeer | 27-08-14 | 10:44

Waar wonen die graaiers? Dan kan ik eens een kaartje sturen. Mensen vinden het vaak leuk om kaartjes te krijgen.

Diotima | 27-08-14 | 10:40

So much voor de 'bescheiden lastenverlichting' die met veel fanfare en bombarie binnenkort zal worden aangekondigd in de ridderzaal, waar de incompetentelingen zichzelf mogen feliciteren op de voorste zitrijen.

bisbisbis | 27-08-14 | 10:38

De regering komt 283 miljoen benzineaccijns te kort op de begroting. In plaats van toegeven halen ze dat gewoon ergens anders

kees1960 | 27-08-14 | 10:35

@King of the Oneliner | 27-08-14 | 09:42
Dat ze zo denken is waar, maar de geschiedenis leert mij dat er eens in de zoveel tijd door het volk op de reset knop wordt gedrukt en politici te drogen hangen op het marktplein.

toetanchamon | 27-08-14 | 10:32

Omdat hier in Nederland niemand ballen heeft om er eens echt tegenaan te gaan. We laten alles maar over ons heen gaan, we zijn moe lui dom en achterlijk gemaakt.
Door de televisie en de computer, en niemand die een grote bek durft open te trekken tegen de huidige gang van zaken.
Bang voor het eigen hachje, of ach er gebeurd toch niks er zal niks veranderen.
Nederland veranderd in een land vol pussy's.

DanBilzerian | 27-08-14 | 10:23

Raar hé als alles zo duur wordt.

hovawart | 27-08-14 | 10:19

Er werd een brug gebouwd. Daarop werd een brugwachter in dienst gesteld. Aangezien deze wakkere borst betaald moest worden, werd een kassier in dienst genomen. Op de kassier volgde een boekhouder en die had op zijn beurt een typiste nodig.
Toen moest er leiding komen, dus benoemde men een chef. Maar aangezien je een chef niet in zijn eentje kunt laten aanmodderen, werd er een hogere chef aangesteld en die kreeg weer een hoofdambtenaar boven zich.
Daarop volgde de benoeming van een directeur die na korte tijd een directie-assistent nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een raad van bestuur in het leven werd geroepen.
Deze besloot, dat er drastisch bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.

hovawart | 27-08-14 | 10:16

Heeft iedereen nu nog niet door, dat door privatisering alles goedkoper wordt. In bepaalde kringen van graaiers wordt alles relatief goedkoper. Afhankelijk van hoeveel je graait. Dag Rubberen Rutte, ga lekker optreden in een circus met je ploeg. Kijken hoeveel er nog achter je aanlopen.

wallenberg | 27-08-14 | 10:12

Zolang de uitkeringen niet gekort worden, gaan de mensen niet de straat op, de tolerantie op de werkvloer en in de winkels verandert wel enorm, de segregatie in de samenleving is een keihard feit, het verval van de normen en waarden een schrijnend effect van het huidige regeringsbeleid, ons koningshuis zei in de troonrede dat er gewerkt word aan een omslag naar een 'participatiesamenleving'. Vooral in de zorg en de sociale zekerheid zal dat merkbaar zijn. Volgens de koning wordt van iedereen die dat kan gevraagd om verantwoordelijkheid te nemen. Op die manier voegen mensen ,,niet alleen waarde toe aan hun eigen leven, maar ook aan de samenleving als geheel.'' die waarde is dus in Euro's.

hovawart | 27-08-14 | 10:05

Dit soort topics kan duidelijker. Zeg gewoon waar we naar toe moeten en waar niet. Net als bij de #hemaboycot. Is er een verzekeraar die toch lager durft te zitten? Dan gaat de rest wel volgen.

Lacan | 27-08-14 | 10:04

Welja joh!!! Zo krijg ik elke begroting op orde! Elk gat op laten vullen dmv zorgpremie!

ikdenkwat | 27-08-14 | 10:03

Onderbelicht clubje. Psychiaters in de tbs zijn veelal zzp-ers... gok het uurloon (honderd nogwat).. overheid neemt steeds minder vast mensen aan. nee.... dit is goedkoper?

Stijlloosadverteren | 27-08-14 | 09:59

@Einde van de Domheid | 27-08-14 | 08:58
De zorgmarkt is niet vrij en dat weet je best.

Kees Maf | 27-08-14 | 09:59

EisQonijn | 27-08-14 | 09:12 Tot 18 betaal je niets ,net als de "gelukzoekers " ,neem dat ook mee in de berekening.

ja,diedus! | 27-08-14 | 09:57

@necrosis | 27-08-14 | 08:49
Behalve een dictatuur instellen moeten we dan ook nog even een olievoorraad aanboren gelijk aan die van Libië, anders kunnen we dat echt niet betalen.

Kees Maf | 27-08-14 | 09:55

Regentenmaffia van de GMP Grote Midden Partij: VVD, CDA, PvdA, D66, GL.

ecologiste | 27-08-14 | 09:53

In Nederland wordt in politieke kringen vaak gesproken over de zorg economie. De zorg wordt dus niet beschouwd als een sociale plicht maar als een economie waar bepaalde mensen veel geld aan kunnen verdienen. We hebben een systeem opgetuigd waarin iedereen verplicht verzekerd is tegen zorg. De overheid doet bepaalde heffingen bij bedrijven maar het grootste gedeelte van de zorg moet betaald worden door de burgers via ziekenzorg verzekeringen. Het doel bij het optuigen van dit systeem was dat er concurrentie mogelijk zou zijn tussen de zorgverzekering maatschappijen zodat zij de vinger aan de pols konden houden bij de uitgaven in de zorg. Dat is niet gelukt, de zorgverzekeraars hebben te kampen met declaraties waarvan eigenlijk niemand weet wat er wordt gedeclareerd doch ze betalen het wel. Het gevolg is dat op deze wijze er enorm veel geld uit het circuit vloeit en dat aangevuld moet worden door de burger via verzekeringen. De bonussen en afkoop regelingen zoals hierboven beschreven zouden gewoon strafrechtelijk moeten kunnen worden aangepakt. Het is namelijk publiek geld. Dit kan echter niet omdat wij een halfslachtig zorgsysteem hebben wat deels privaat is. Dan hebben we nog de zorgtoeslag welke naar ik meen 80% van de Nederlanders ontvangt. Je krijgt het eerst op je rekening waarna jij je verzekering daarmee kan betalen. Dat is de kat op het spek binden, als je even krap zit wordt het eten met het geld van de zorgverzekering betaald en daarna heb je een probleem en ga je achterlopen bij je zorgverzekering. Hierdoor komen mensen in financiële problemen.
Kortom ons zorgsysteem rammelt aan alle kanten. Misschien toch eens naar het buitenland kijken hoe het daar is geregeld want ons systeem is waardeloos en wordt ieder jaar veel duurder en mensen kunnen er door in de problemen komen. Het is ook nog eens een rem op de economie. Stoppen met dit soort Utopische gedachten.

Toetsiemonster | 27-08-14 | 09:51

Sssstt mijnheer Harmsen. We willen niet horen dat ze gewoon landen per vliegtuig ( die bootjes zijn gelul, ze komen per gewoon per KLM lijndienst ) en kunnen direct een hartoperatie claimen.

hurenisvoorpaupers | 27-08-14 | 09:50

GSimam | 27-08-14 | 09:13
knap hoor, hoe je hier ook weer de moslims bij betrekt. Maar ik zal happen. Wáren moslims online maar zo massaal en zichtbaar afkeurend over de misdaden van hun broeders.

Joris Draaksteker | 27-08-14 | 09:47

En vergeet niet dat de premiebetalers de kosten van de asielige-opvang betalen... Steeds meer asieligezoekers hoe hoger onze premie en eigen risico.

Mijnheer Harmsen | 27-08-14 | 09:46

weer omhoog pfff had laats nog een discussie met mijn zorgverzekeraar.betaal per jaar 24 honderd pleuro waar ik niks van terug zie want ik zit altijd in mijn eigen bijdrage en mijn vrouw ook dus dat is winst voor die rakkers. nou wordt mijn zoontje ziek van 14 en heeft een therapie nodig een jaar lang elke week om te herstellen klopt aan bij de MENZIS om het aan te vragen krijgt die maar 4 keer vergoed vies tuig.nou heb ik in de avond uurtjes een baantje erbij moeten nemen om die die therapie te bekostigen bedankt regering!!

straatkat | 27-08-14 | 09:45

Door alle regels, toezicht, toezichthouders (leuke baan voor ex politici!) zijn we "elkaar kwijt" en zijn we alleen bezig met "het volgen van regeltjes" want "als je dat niet doet en er gaat iets verkeerd....." Niemand denkt en handelt meer uit menselijkheid, alleen regels volgen!

Logisch want als er dan iets fout gaat en de pers/(a)sociale media krijgen hier lucht van dan moet je wel kunnen aantonen dat je "goed" zit. Dat je iemand beter gemaakt hebt oid is dan niet meer relevant!?!
De pers heeft hier een grote rol in, zij pakt dit op en met een vette kop in het dagblad wordt dit item in no time hot!

Om in deze wirwar van regels en toezichthouders, een weg te vinden zijn er weer allerlei (dure) bureautjes die jou de weg kunne wijze zowel (voor medici maar ook voor patiënten). Iedereen moet bepaalde indicaties hebben voordat hij/zij verder kan (ziekenhuis, uitkering, school, etc.). Het verkrijgen van een indicatie is big business voor velen.

Het systeem (en niet alleen van de zorg!) deugt niet! We zullen terug moeten naar de basis; patiënt moet beter gemaakt worden. Daarvoor hebben we een dokter en een verpleger (m/v) nodig. Dit moet de basis zijn! Niet allerlei commerciële managers, toezichthouders, zorg indicatie bureaus en ga zo maar door.

Wat een maatschappij leven we in.... pffff

rowe | 27-08-14 | 09:42

@toetanchamon | 27-08-14 | 09:34 : Zolang de Nederlander alles maar pikt, gaat dit door.
Vroeger had je nog kans dat het gepeupel massaal in opstand kwam, maar nu zit iedereen administratief in de tang. Weiger je bijvoorbeeld rekeningen, belastingen te betalen krijg je deurwaarders op je dak, waardoor de rekening alleen maar hoger wordt.
Weiger je dan nog, kun je op Schiphol, zelfs op de openbare weg (groots opgezette verkeersfuik) alsnog gedwongen worden om alles te betalen.
Ik noem dit afpersing.
Ook al is het van alle tijden dat de machtshebbers belastingen innen, tol heffen, (zelfs al in Bijbelse tijden, het Romeinse Rijk etc.) en in feite kunnen doen wat ze willen met je.

King of the Oneliner | 27-08-14 | 09:42

Gelukkig is ook hier een petitie voor gestart:

petities.nl/ondertekening/555c6c17cfb...

Niet dat het helpt maar dan heb je toch het gevoel dat je er alles? aan gedaan hebt...

Petrus Poortwachter | 27-08-14 | 09:42

Degenen die de riante salarissen goedkeuren vanuit de organisatie moeten ook aangepakt worden.
Abu al Uitkering | 27-08-14 | 08:42

Hear, hear! Dit geluid hoor je dus te weinig. Er zijn mensen die dit hebben goedgekeurd, waar ze dit ook hadden kunnen afkeuren. De toezichthouders dus. Die ook liggen te maffen op het moment dat het met een zorginstelling de verkeerde kant op gaat. Deze mensen moet je schandpalen, niet (alleen) de bestuurder die "uhh, ja, okee" zegt als hem een topsalaris wordt aangeboden. Zou ik vermoedelijk ook doen namelijk.

Kees Maf | 27-08-14 | 09:42

Dus 6 tientjes inkomstenbelasting minder, maar 12 tientjes meer zorgpremie. Je kon verwachten dat je ergens genaaid ging worden natuurlijk...

jip_86 | 27-08-14 | 09:41


Ver voordat ik het woord zorggraai, gegraaid
kende , noemde ik die laaie lichters al:
nooit genoeg tuig!

1smeedijzer | 27-08-14 | 09:41

@duitse herder | 27-08-14 | 09:22 In dit geval heeft u helemaal gelijk, al zullen er wat dubbeltelingen in zitten (immigranten die weer vertrekken, emigranten die weer terugkomen). Maar er is in Nederland een brain-drain aan de gang die zijn weerga niet kent. Ruil is 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag

witwas | 27-08-14 | 09:40

Ik emigreer wel naar Saudi-Arabië.
Dan maar geen biertje meer en een kap over mijn vrouw (die is toch al niet meer om aan te zien).
Maar wel gratis ziekenverzorging.

bas ooms53686289 | 27-08-14 | 09:39

Ik ben blij dat iemand dit eens een keer hardop zegt. Van de linkse pers hoeven wij dit niet te verwachten, die van de PO, de media graaiers zitten in het zelfde gouden schuitje als de zorg graaiers. En de politiek kijkt weg, zoals bij vele moeilijke problemen. Om wanhopig van te worden.

Hanz Ziezo | 27-08-14 | 09:38

Premie en eigen risico dus beide met 10% verhoogd. De graaiers noemen dat een tientje.

twents neuqkevertje | 27-08-14 | 09:38

Het nieuwe zorgstelsel is op zich goed. Keuzevrijheid voor iedereen en wil je een pauperpolis zoals het voormalige ziekenfonds dan kan je deze nog steeds krijgen bij de voormalige pauperziekenfondsen als menzis, vgz en zilveren kruis. Tot zover dus niks nieuws

Alleen die verhogingen zijn een wieltje van de overheid om de burger meer uit te persen. Hoewel mij dat ook geen reet kan schelen. Als je geen brood te vreten meer hebt vreet je maar cake.

hurenisvoorpaupers | 27-08-14 | 09:37

Wat nou graaiers, het zijn gewoon "hardwerkende" vrienden van de VVD.

lompe smurf | 27-08-14 | 09:35

@King of the Oneliner | 27-08-14 | 09:04
Wordt het niet eens tijd dat we de rollen omdraaien? Dat graaiers maatschappelijk geplukt en getaged gaan worden?

toetanchamon | 27-08-14 | 09:34

@Quid

Terwijl één op de drie zorginstellingen de vernieling in gaaT.
Nederlands blijft kennelijk een probleem.

Pa Ramaribo | 27-08-14 | 09:33

@Speertjespunt - De PVV lost dit helemaal niet op. Veel geaweheor maar geen daden. Alleen moslims plagen, daar los je geen zorgproblemen mee op. Dus next met je PVV. Kom met oplossingen en geen gezeik.

Of mag ik hier niet roepen dat de PVV veel roept en zeikt maar niets uitvoert???

Rot Zooi | 27-08-14 | 09:33

Ja dat is toch in ieder geval weer €230,- netto per gezin verhoging. Zit er een chronisch zieke bij is het €275,-

De Treinende Rechter | 27-08-14 | 09:31

Zolang we allemaal PvdA, VVD,CDA, ChristenUnie, D66 etc stemmen blijft dit zo. Maar, van Quid mag je geen PVV stemmen (omdat je de SP nou weer net iets te sociaal vindt)

Speertjespunt | 27-08-14 | 09:29

Alle slap gezk, wanneer gaan we een demo voeren tegen dit besluit? Wij NL'ers klagen veel maar als puntje bij paaltje komt betaald iedereen het geld gewoon. Dus of niet zeiken of op facebook een demo-X bij Rutte op de kamer...

Rot Zooi | 27-08-14 | 09:29

Dus ik ga € 10,- meer betalen p/mnd. Maar mijn eigen risico gaat ook omhoog? Dus ik betaal meer, en als ik moet betalen dan betaal ik ook meer want hoger eigen risico. Dus ik krijg niet meer terwijl ik wel meer betaal? Snapt u het nog? Ik niet ...
Maar gelukkkig ben ik al heel lang niet meer naar de dokter / het ziekenhuis / de tandarts / etc. geweest, dus ik heb heel veel geld over. Ergens ... Toch schat? ... Weet jij waar ...? Niet? ... Oh ....

Ow-Ja | 27-08-14 | 09:28

en toch is dit precies wat wij met zijn allen willen want we blijven massaal hondstrouw op de partijen stemmen die dit gegraai mogelijk maken±.
wlodek | 27-08-14 | 09:15
Niet gek met een NPO, Nieuwsuur, 1Vandaag, Knevel en Brink, en al die andere politiek correcte kritiekloze propaganda meuk die het volk tot zich krijgt. Evenals de publieke geregisseerde debatten met vooraf gekozen onderwerpen die de gevestigde politiek lekker kunnen inkoppen zonder dat kleine en nieuwe partijen (geluiden) ook maar 1 minuut aandacht krijgen om een ander beeld te schetsen.

XaleX_2 | 27-08-14 | 09:23

-weggejorist-

duitse herder | 27-08-14 | 09:22

Dat directeuren veel verdienen is niet zo erg maar dat ze onkundig zijn en dan zoveel verdienen is wel een probleem. Dat als ze dan moeten vertrekken vanwege ondeskundigheid ook nog eens een flinke som geld krijgen is ook een probleem en dat ze vervolgens ondanks hun bewezen ondeskundigheid gewoon ergens anders weer voor een hoog salaris aan de gang kunnen is ook een probleem. Die manier van werken zorgt ook juist voor slecht beleid want waarom op de kosten letten als je toch weet een smak som te krijgen als je weg moet, kun je ondertussen flinke risico's nemen in de hoop op grote winsten om zo je salaris in de tussentijd nog op te krikken. Enja stort de boel dan in dan ben je toch al weg of moet je weg maar krijg je nog flink wat geld mee.

DerUnterMensch | 27-08-14 | 09:20

Ach wat is nou een tientje per maand... als je maar gezond bent dat is het belangrijkste..

Otto Plichter | 27-08-14 | 09:20

@Outsider-Inside | 27-08-14 | 08:54
Maak van je ''tientje'' maar 120 euro (die ''60 euro'' is ook p/j)

Hufter | 27-08-14 | 09:19

En het Eigen Risico gaat met maar liefs 45 euro omhoog naar 405 Euro (politici houden niet van afgeronde getallen). Totale verhoging dus 165 euro oftewel 364 gulden (wie kent die fantastische munt nog?)

lulleficatie | 27-08-14 | 09:19

@necrosis | 27-08-14 | 08:43
Weet je wat ook gevoelig ligt bij de bevolking?

toetanchamon | 27-08-14 | 09:19

Ik was nog niet helemaal wakker tijdens mijn voorgaande post.

De zorgkosten gaan met een tientje PER MAAND omhoog, dus met EUR 120 per jaar. Trek daar die 0,3% "belastingverlaging" van EUR 60 van af en er resulteert per saldo een daling van EUR 60 van het besteedbaar inkomen. Dus weer een sneaky lastenverzwaring.

Het meest trieste van dit alles is nog wel het ondoorzichtige gemillimeter met allemaal verschillende regelingen om de burger weer stiekem meer geld uit de zak te kloppen. Neem nou eens gewoon duidelijke heldere logische maatregelen die iedereen meteen begrijpt, anders keert het vertrouwen nooit terug.

Outsider-Inside | 27-08-14 | 09:17

Ja bedank de poppen in Den haag maar die onder de mom van een vrije markt het volk en het land hebben uitgekleed. Allemaal politici die een aantal jaar in je kont neuken om vervolgens ergens in het zakenleven te belanden of Brussel zonder dat ze ooit verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun criminele praktijken en de doorgaande aanslag op het land en het volk. Ze moeten koste wat kost het zieke systeem van ongelimiteerde hebzucht in stand houden en blijven het keer op keer verkopen als democratie en alsof het goed is voor het volk, terwijl het alleen goed is voor de top van de piramide.

XaleX_2 | 27-08-14 | 09:16

Over de volle breedte van de zorg wordt gegraaid en gegraaid. Inmiddels 25% van ons salaris naar de zorg, bijna 6000 euro per hoofd van de bevolking, richting 15% van ons bbp, richting de 100 miljard zorgkosten per jaar. En in Den Haag kunnen of willen ze er niets aan doen. Nee, die rommelen in de marge en knijpen de burgers nog wat verder uit, om maar niet te hoeven ingrijpen. Dit land is letterlijk failliet.

Graaier | 27-08-14 | 09:15

en toch is dit precies wat wij met zijn allen willen want we blijven massaal hondstrouw op de partijen stemmen die dit gegraai mogelijk maken±.

wlodek | 27-08-14 | 09:15

@necrosis | 27-08-14 | 08:43
het onthoofden zelf vindt het OM geen enkel probleem. De berichtgeving erover daarentegen zien ze als een halsmisdaad.

van heinde en verre | 27-08-14 | 09:15

@necrosis | 27-08-14 | 08:43
maar het werkt wel

van heinde en verre | 27-08-14 | 09:14

Goh, het zijn toch weer echt de blanken die graaien. En wat is het opvallend stil op straat. Zolang alle andere blanken dit niet ten strengste veroordelen en demonstreren, dan zijn het dus net zulke graaiers.

GSimam | 27-08-14 | 09:13

De pensionado's: rentenieren wordt krentenieren.

Wachtloper | 27-08-14 | 09:13

20 september mensen, 20 september. genoeg is genoeg!

toetanchamon | 27-08-14 | 09:13

Kan ik me ook n Duitsland verzekeren? Dan stop ik hier, ook al mag dat niet, gewoon met betalen.

Denemarken wordt ook steeds interessanter.

Mesmer | 27-08-14 | 09:13

Ing. eslapen | 27-08-14 | 08:36
Maakt een goed punt. Zelf als de bekende graai acties maar 10% van het geheel is, dan nog kom je maar op 2,70 per persoon per jaar uit.
.
Hoewel de stijging van het graaien een grof schandaal is in tijden van bezuiniging en crisis, is het door de kleine populatie aan die graai-top, te weinig om een deuk in een pakje boter te slaan.
.
Zelfs als je alle bestuurders op modaal zet levert dat een bezuiniging op van nog geen tiende procent op de begroting van een zorginstelling.
.
De bedragen aan die top zijn niet OK, maar het is een illusie te denken dat als we dat eenmaal aanpakken er ineens alle financiële problemen in de zorg zijn opgelost.

EisQonijn | 27-08-14 | 09:12

Nep de massa.... Spek de kassa :-((

Schurkmans | 27-08-14 | 09:12

En kijk voor de gein eens wat je met de inkomstenbelasting OOK al betaalt. In mijn geval iets van 2.500 per jaar.

John McClane | 27-08-14 | 09:12

Waar is die marktwerking waardoor het goedkoper wordt?

Muggenmepper | 27-08-14 | 09:10

Misschien een tip voor Rutte , noem het tientje administratiekosten , dan lijkt het geen verhoging.
Net als met die achterlijke admin.kosten bovenop een bekeuring. We betalen al genoeg "administratiekosten" aan dit beste kutkabinet sinds de tweede wereldoorlog. Nog ff en dan kun je voorrijkosten betalen als je bv. de politie nodig hebt. Het moet niet gekker worden in het "rijkste en beste "land ter wereld ( volgens de mensen die vervolgens geld bij je weghalen).

ja,diedus! | 27-08-14 | 09:09

Het kan toch niet anders dan wanneer je alle administratieve rompslomp en declaraties, budgetten ed afschaft, alle toeslagen, subsidies ed ook en terug gaat naar het oude ziekenfonds en particulier systeem: dat alles gewoon weer goedkoper wordt?
Bijna alle landen om ons heen kunnen het, waarom wij niet?

datzouzomaarkunnen | 27-08-14 | 09:09

De Nederlander is net als een Roemeen:
Hij pikt alles...

King of the Oneliner | 27-08-14 | 09:08

Het gerucht gaat dat de accijns op tabakswaren ook weer omhoog gaat. Dus die sigaar uit eigen doos die premier Trutte u aanbiedt, gaat u nog meer geld kosten.

Nivelleermarionet | 27-08-14 | 09:07

Nederland lijd onder het juk van Rutte's roverbende. Het volk smacht naar een Robin Hood om de leugenaars en verraders het land uit te jagen.

wake-up-pete | 27-08-14 | 09:06

@jemagookniksmeer | 27-08-14 | 08:43

Die engnek hoogervorst bedoel je?
Bij mij is ie niet beter bekend als die vent met z'n vinger in z'n keel.
Tevens ook een zakkenvuller van de bovenste plank.

watmagjenogwel | 27-08-14 | 09:06

Vorig jaar 1 miljard euro winst bij de verzekering en nu dit?
Vraag aan de overheid, hoelang denken jullie dat ik mij nog langer laat bestelen/afpersen/oplichten om graaiers en zakkevullers in stand te houden. Ik ben hier gvd zo klaar mee.

toetanchamon | 27-08-14 | 09:04

Kan GS hier geen fotofuck van deze graaiers plaatsen om de boel eens maarschappelijk wakker te schudden ? En dan niet meer loslaten he'.

ja,diedus! | 27-08-14 | 09:04

*verplicht 30/40/50 % van je salaris inleveren (wordt al handig direct ingehouden)
*verplicht meedoen aan een pensioenfonds (ook reeds zeer groot gedeeltje van salaris)
*verplicht 21% bovenop energierekening/produkten in de winkel gooien
*verplicht accijsen op alcohol, benzine, sigaretten en zelfs cola
*verlicht AL JE Gegevens afstaan inclusief vingerafdrukken bij het aanvragen van een paspoort en bij de belastingen
*constant worden gemonitord met camera's op de snelwegen en in de stad en zee kans om digitaal afgeluisterd te worden
Zoals een boer zijn kudde melkkoeien in toom houdt met schrikdraad en oormerken, zo houdt de staat zijn burgers onder controle door een zeer uitgebreide database en controlemiddelen.
Dus waar blijft mijn oormerk, overheid?

King of the Oneliner | 27-08-14 | 09:04

Dit is in feite een links topic, maar op de joop zul je er vergeefs om zoeken.

dr Rechts | 27-08-14 | 09:03

Allemaal waar. Goed, Johnnu Q.
Maar waarom hoor ik je niet over die ca. 6% die wij gepensioneerden extra mogen inleveren bovenop alle extra kortingen tot nu toe, als het aan Jettaatje ligt?
Oh, omdat wij babyboomer zijn?
Laat het niet waar wezen, Quid!

L.E. Raar | 27-08-14 | 09:03

@ Mesmer 08:58

In ieder geval 600miloen méér dan de miljarden die we al het land uitflikkeren in verband met een nieuwe rekenmethode van de EU. Maar als dank krijgt een linkse kutminister wel een mooie nieuwe hoge post bij diezelfde EU. Kost een paar centen extra maar dan heb je goddomme ook helemaal niks!

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 09:03

-weggejorist-

natte hen | 27-08-14 | 09:02

Zorgpremie was en is een verkapte vorm van belastingheffing, dus wat lul je, betalen zul je!

verbaasdeobservant | 27-08-14 | 09:02

Ik heb t een paar jaar geleden ook al uitgelegd, we gaan in stappen naar een Amerikaans zorgsysteem toe. Eigen risico naar 760 euro en uitsluiting van eerder meegemaakte ziektes.
Een nier verwijderd wegens ziekte? Dan uitsluiting van meer dan basiszorg voor de andere nier tenzij je exorbitante premies bij wil betalen.
Toekomstig beeld rond de 700 euro per maand premie en een eigen risico van 1000 eiuro.
Alleen voor de echt rijken dus, maar die krijgen dan wel de zorg die wij nu nog gewend zijn.

penis-aqua-rosA | 27-08-14 | 08:59

Die nieuwe auto komt er nooit, terrasbezoek en uit eten verminder ik drastisch, met die spijkerbroek kan ik ook nog wel een paar maanden langer..

En hoeveel geld sturen we naar het buitenland om de "zielige mensen" daar te "helpen"?

Mesmer | 27-08-14 | 08:58

Tja, U wilde de vrije markt, u kreeg de vrije markt.
Het was vooral het belangrijkste standpunt van Pim.

Einde van de Domheid | 27-08-14 | 08:58

@NiceGuysFinishLast | 27-08-14 | 08:54
Als die Grieken nou gewoon hun leningen terugbetalen, met de beloofde rente, kan de zorgpremie met €75 per maand omlaag.
En als we die graaiers in de zorg buitensmijten, evenals de ziekenhuisportefeuille 'vastgoed en beleggingen' is de zorg straks helemaal gratis.

necrosis | 27-08-14 | 08:58

ja hoor es ff:
Wil je geen smartphoneverzekering dan koop je geen smartphone.
en ... Maar hoe zit dat met een ziekenfondsverzekering?
*pre-Paid painCard*

Centauri3 | 27-08-14 | 08:57

Dood aan de zorggraaiers!

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 08:54

Nou daar verdwijnt al weer een tientje van die 60 euro "lastenverlichting" van de wereldschokkende tariefsverlaging van 0,3% van de eerste schijf. Ze zullen nog wel meer van dit soort grappen verzinnen om die 60 euro weer terug te pakken. Wat een trieste vertoning dit.

Op deze manier verbetert het consumentenvertrouwen natuurlijk nooit en gaan we straks van de triple dip meteen door naar de quadruple dip.

Zijn ze nou in Den Haag zo dom en incompetent dat ze hardnekkig weigeren het juiste medicijn aan de NL economie toe te dienen (inkomstenbelasting fors omlaag + minder overheid) of willen ze echt bewust de NL economie om zeep helpen? Die lui in Den Haag zitten totaal gevangen in hun eigen virtuele werkelijkheid en zijn compleet losgeslagen van de realiteit.

En het electoraat kan het ook allemaal niet meer volgen en wordt lekker bezig gehouden met zwarte piet-discussies en meer van dat soort onzin. En het werkt blijkbaar ook nog (tot nu toe tenminste).

"You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time."

Abraham Lincoln

Outsider-Inside | 27-08-14 | 08:54

@Leffe Blonde | 27-08-14 | 08:52
Goeie actie-slogan!!!!, wanneer gaan we naar het Malieveld?

necrosis | 27-08-14 | 08:54

De zwakke ruggengraatloze regering maakt dit graaien mogelijk. Zij staan de zorggraaiers toe om te graaien en grijpen pas in als de burger niet betaalt. Gelegaliseerde roverspraktijken zijn dit.

Gelukkig krijg ik nog duizend euro van Rutte (inmiddels wel iets meer denk ik). Daar ga ik het van betalen.

NiceGuysFinishLast | 27-08-14 | 08:54

 
penis-aqua-rosA | 27-08-14 | 08:44
 
Het maakt niet uit waar je op stemt, het zijn de ministeries waar het beleid gevormd wordt. VWS zit bijvoorbeeld vol met types uit de PVDA, D66 hoek. Deze bestuurders zijn vaak goed bevriend met zorgbestuurders.
 
Er zijn twee oplossing:
 
A. Vrijgeven aan een echte markt, incl. verzekeringssysteem; inzicht in zorgkosten, alles factureren aan aan de zorggebruiker (deze moet het zelf declareren), begrijpelijk taal voor de leek (dus niet 2 * C1 BIG: 1290101)
 
B. Overheidssysteem, ergens last van? Huisarts, specialist en als laatste optie DELA
 

Rebellis | 27-08-14 | 08:53

Ik durf het haast niet te zeggen,maar je zal zien dat het gratis meeverzekerd zijn tot 18 jaar ook nog afgebouwd gaat worden.

Mocht dit de verkeerde mensen op ideeën brengen,dan mag dit bericht gejorist worden.

Kleine Dirkie | 27-08-14 | 08:53

-weggejorist-

Leffe Blonde | 27-08-14 | 08:52

Kutwereld | 27-08-14 | 08:44
Neuspoeder op doktersadvies, mag ik aannemen? Je betaalt niet voor niks zoveel premie.

De waard zijn gast | 27-08-14 | 08:52

Ik denk dat ik een softwarepakket ga ontwikkelen ter vervanging van directies van bedrijven, stichtingen instellingen en instituten.
Zo'n programma deelt perfect de lakens uit en heeft geen maandsalaris laat staan oprotpremie of wachtgeld nodig.
Het begrotingstekort van Nederland is dan binnen een jaar verdampt.

wakkere_nederlander | 27-08-14 | 08:49

En maar niet begrijpen dat het aantal wanbetalers niet daalt.
Ik ben overigens zo'n wanbetaler, doordat ik zorgbehoevend ben geworden. Al twee jaar niet meer bij de tandarts geweest omdat het voor mij niet meer haalbaar is. En telkens wanneer een kans komt om het tij te keren, wordt het touwtje met de beurs weer onder mijn neus weggetrokken. Heb je dan 30 jaar hard voor gewerkt, om bij te dragen aan een zorgstaat die er niet meer is op het moment dat je hem nodig hebt, omdat die is leeggezogen door dezelfde roofdieren die deze situatie in stand houden.
Wanneer je de premie niet meer op kunt hoesten wordt je dus wanbetaler. De premie wordt dan 50% verhoogd, weten ze tenminste zeker dat je die nooit meer op zult kunnen hoesten.
Denk dat ik toch maar eens serieus ga kijken om naar België te emigreren, liever dat ik een agent niet mag filmen, dan dat ik verplicht geld op moet hoesten dat ik niet heb.

* | 27-08-14 | 08:49

@Kutwereld | 27-08-14 | 08:44
Zorg (en scholing) van zeer goede kwaliteit was volledig gratis in het Libië van de 'gekke Kolonel'.
Misschien moeten wij ook maar een dictator kiezen, ipv dat stelletje prutsers in Den Haag....

necrosis | 27-08-14 | 08:49

Het valt mij op dat die specialisten in ziekenhuizen de laatste jaren zo stil zijn. In de jaren '90 gingen die nog veel staken, want zielig. Nu hoor je ze nooit meer. Wat verdienen die inmiddels, via hun maatschapjes?

Piet Karbiet | 27-08-14 | 08:49

ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet schrijven. maar de schofterigheid straalt er van af.
die ploerten lachen het hardst. en zij weten ook wel wat er over hun wordt gezegd. maar ze lachen de burgers gewoon uit, de ploerten.

momuis | 27-08-14 | 08:48

geeft niks ik wou toch al niet meer rond komen van mijn loon volgend jaar....

Tonska | 27-08-14 | 08:48

J, maar dat tientje extra voelen we net hoor omdat iedereen (behalve bejaarden) 8 euro extra krijgen door belastingverlaging.

bas ooms53686289 | 27-08-14 | 08:48

En deze regering we gaan er iets op vooruit ,dus we worden voor de zoveelste bedrogen door dit kabinet.
!0 euro per maand voor ziekenkosten huur verhoging
en wat er meer komt volgend jaar dus we gaan gewoon achter uit met onze inkomsten. Ze hebben allemaal lange neuzen in den haag net Pinoccio.

gerrit5042 | 27-08-14 | 08:48

@SammyJankis | 27-08-14 | 08:40

Waarom hoor ik hierop nooit kritiek vanuit de NOS, NRC, Volkskrant of BNR? Dat is gewoon moedwillig. Daarom houd ik zo van Geenstijl.

roze_bril | 27-08-14 | 08:48

Maar we gaan er volgend jaar allemaal 0,25% op vooruit hoor, dat u het wél even weet!

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 08:47

deraderendraaien | 27-08-14 | 08:41
Gewoon cursusje Portugees volgen en emigreren naar Angola. Beetje betalen aan een welwillende ambtenaar en je kunt er zo terecht. Beter klimaat ook.

7,62x39 | 27-08-14 | 08:45

Hoe lang kun je in een citroen knijpen tot er geen druppel meer uitkomt?

Maar NL moppert wat, rammelt wat op een toetsenbord, roept ach en wee, en gaat weer over tot de perikelen van Dave zuigvink en consorten.

Argwanus | 27-08-14 | 08:45

Één keer op de EHBO gezeten vorig jaar, kostte me in één klap al mijn eigen risico. Volgende keer laat ik die paar zwaluwstaartjes wel door mijn vriendin aanbrengen, dan krijg ik er tenminste ook nog gratis een kusje op...

De waard zijn gast | 27-08-14 | 08:45

De verkapte belastingverhoging die je wist dat zou komen. Die sigaar uit eigen doos van vorige week moet ergens van betaald natuurlijk.

Johnny Hotrod | 27-08-14 | 08:45

@jemagookniksmeer | 27-08-14 | 08:43
Met dank aan die natnek Hans Hoogervorst....

necrosis | 27-08-14 | 08:44

Vergoeding chronisch zieken weg (x) check
Zorgtoeslag weg(x). Check
Premie omhoog (x) check
Eigen risico naar 400 euro () nog mee bezig
Basispakket versoberen (x) check

Bedankt voor het VVD stemmen! Volgende keer weer heh?

penis-aqua-rosA | 27-08-14 | 08:44

Ah, dus de beloofde lastenverlichting van 60 euro van vorige week nu weer gevolgd door een minnetje van 120 euro? We gaan door tot in het bot!

Rommelende Onderbuik | 27-08-14 | 08:44

Die koopkrachtstijging van 0.2% zit nu al in mn neus

Misschien kan men eens naar andere landen kijken waar de zorg wat solidair en minder complex is geregeld.

www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2014...

Kutwereld | 27-08-14 | 08:44

Het hele systeem moet op de schop. De graaiers aan de top moeten sowieso tegen de muur, maar ook zonder hen wordt de zorg steeds duurder. We, bij voorkeur dokters, moeten er eens over nadenken hoe veel we voor iedereen willen vergoeden. En we moeten af van het taboe dat rijke mensen zich voor dingen kunnen verzekeren die niet voor iedereen vergoed worden. Bijvoorbeeld een nieuwe peperdure behandeling die kankerpatiënten twee maanden minder ziek laat zijn. Het is beter om in dat spectrum te bezuinigen dan onderaan en iedereen zijn maagtabletten zelf te laten betalen. Het laatste lijkt eerlijker, maar in de praktijk kunnen arme mensen die niet betalen. Dan beter bezuinigen op dingen die heel duur zijn en weinig toevoegen.

7,62x39 | 27-08-14 | 08:44

@PowPow | 27-08-14 | 08:39
Begin nou niet over onthoofden, dat ligt gevoelig bij het OM.....

necrosis | 27-08-14 | 08:43

Snappen jullie al waarom de Nederlandse zorgverzekering per 2006 verplicht werd voor iedere Nederlander?
Niemand zou zich onder deze omstandigheden nog verzekeren in een situatie van een vrije markt. En zij die echt zorg nodig hadden, betrokken dat wel in het buitenland.

jemagookniksmeer | 27-08-14 | 08:43

Degenen die de riante salarissen goedkeuren vanuit de organisatie moeten ook aangepakt worden.

Abu al Uitkering | 27-08-14 | 08:42

Ik denk er over om me maar gewoon uit te schrijven en mezelf een Angolees paspoort met dito leefwijze aan te meten,maar dat zal door het verplicht afstaan van mijn vingerafdruk bij de aanvraag van mijn huidige pas wel weer niet mogelijk zijn vermoed ik.Ik zit in de tang van een graaiende overheid.. net als velen met mij. (Zucht..)

deraderendraaien | 27-08-14 | 08:41

Dit inzichtelijk maken, daarom hou ik van GS.

SammyJankis | 27-08-14 | 08:40

De zorg zorgt goed voor zichzelf

geldgelul | 27-08-14 | 08:40

Je moet er 1 onthoofden Quid, misschien stoppen ze dan wel met graaien.

PowPow | 27-08-14 | 08:39

En ik maar denken dat die clubs miljarden aan winst maken...

Ommezwaai | 27-08-14 | 08:37

€ 4.318.000 gegraaid.
Dat is € 0,27 pp/pj.
Vandaar de verhoging met € 120.
Volgend jaar te graaien € 7.000.000.000

Ing. eslapen | 27-08-14 | 08:36

Eigen risico gaat ook weer omhoog, basispakket wordt nog verder uitgekleed, etc.
*slaat wéér moet hoofd op tafel*

necrosis | 27-08-14 | 08:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken