Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEEN. Burgerinitiatief: boetes voor straatseksisme

rotopstomtuigh.jpg"Heej pssjt sgatje. Ja jij. Waar gaan die mooie beentjes heen? Naar de supermarkt, ghehe, nou als daar maar niks tussen komt. Nudge nudge, Wink wink. Sooo, arrogaaant! Van naar me glimlachen word je niet zwanger hoor. Hoer. Ik zou er wel n kunstje op kunnen. Ooohoohoo.." *wilde gebaren op kruishoogte* Fakking irritant natuurlijk, primatengedrag op straat van seksueel onzekere ransapen met latente hosmo en/of een tragisch kleine piemol. Het kan zelfs best bedreigend zijn, want in roedels zwepen types die eigenlijk geketend aan een verwarmingsbuis in een kamer met zachte muren beter tot hun recht zouden komen dan op straat elkaar nogal op. Sta je dan, als mevrouwspersoon in een leuk jurkje, tussen een horde kwijlbekkende sneuneuzen met minder intelligentie dan de stoeptegels waar ze op staan. Tamelijk onprettig en het enige wat er op zit is negeren en doorlopen. Of de straat oversteken als zich in de verte een groep lieden ophoudt waarvan racistisch redelijkerwijze vermoed kan worden dat ze zich schuldig gaan maken aan vuilbekkerij jegens hoeren damesmensen zonder hoofddoek. Ook dat is een frustrerende vorm van capitulatie voor het stomme tuig. Hou je toch, want de menselijke genenpoel kent nou eenmaal een hoop gemankeerde visjes. Maar we gaan toch godverdomme niet weer wetjes en boetes en regeltjes eisen om dit openbare ruimte-probleem te rubberentegeliseren? Neen! Gaan er dan echt ambtenaren overleggen wat er wel en niet mag? "Nou dit *oerwoudgeluiden en op en neer springen* kan nog, minister, maar dit *tong uit mond en kreunen* zouden wij graag willen kunnen beboeten als straatintimidatie." Of bij de rechter, epische LOLz met boetes aanvechten hoor. "Neen edelachtbare, ik zei niet 'vuile slet' ik zei 'builenpest'. En ik deed n tjoerie, dat wel." Hou op met die klaagcultuur en dat slachtofferdenken. Als er dan al een wetswijziging moet komen, laat het dan eentje zijn die past bij de beperkte belevingswereld van vrouwenlastigvallers: knietjes, dreunen met paraplu's en peppersprayen wordt in zulke gevallen toegestaan. Oh en heren passanten: ook u mag in voorkomende gevallen ingrijpen, supergalant en stoerder dan huilen om een boete bij de politie.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb 2 problemen met die hele idee.
Ten eerste, zoals Nanninga aangeeft, is het symboolwetgeving en niet uitvoerbaar. Zonder een heterdaadje doe je met deze aanpassing er nog steeds niks aan. Dus wat heb je aan een wet als deze?

Ten tweede, vind ik het initiatief zelf héél erg slecht geschreven omdat het zich volledig richt op straatintimidatie richting vrouwen. Ik zou een wet als deze goedkeuren als het simpelweg algemene straatintimidatie is. Want een groep die sist en zaken doet waar deze wet op gericht is naar vrouwen, doet ook zaken richting onzo homoseksuele medemens en zal zelfs een alleen lopende man die niks van hun moet hebben vaak intimideren.
Als de wet zich simpelweg zou richten op het fenomeen van een gebied op straat onveilig maken voor andere mensen en het als het ware claimen met intimiderend gedrag, dan zou ik 100% voor zijn. Dit werkt dan namelijk bijvoorbeeld ook tegen het tuig wat na 9 uur een speeltuin in de wijk claimt als hun 'gebied' en duidelijk maakt dat anderen niet welkom zijn. Of tegen gedrag als wanneer een toffe peer uit een groep simpelweg iets roept naar een voorbijganger.

Het is voor mij simpelweg niet nodig om dit per se een vrouw specifieke wetgeving te maken, en de reden daar achter kan je enkel vinden achter de groep die de wet wil; een groep vrouwen die van elk algemeen probleem maar al te graag altijd enkel het vrouwelijke aspect er uit haalt en dat opgelost wil zien. Oftewel; zure feministen.

Devlonir | 27-08-14 | 17:05

En als mijn band leegloopt zegt die pssjt.
Die pamper grills hebben ook altijd wat te zeuren.
Duw een paar watjes in je oren en je bent overal van af.

Rest In Privacy | 27-08-14 | 16:53

Heel simpel. Geldt voor veel onderwerpen waarop ik reaguur. Ga respectvol met elkaar om. Doe je dat niet? NL Paspoort shredden, anaal inbrengen en op de eerste boot terug naar Marrokkije. Samengevat: Gewoon oprotten met die sissende Rifapen

Abu Shabu Shabu | 27-08-14 | 10:35

Kunnen dit soort stukjes niet beter geschreven worden door mensen die er daadwerkelijk last van hebben?

Baron Wilhelmus | 27-08-14 | 10:15

Zou je ook kunnen zeggen dat journalisten maar hard moeten worden. Beetje bedreiging, ach hoort erbij hoor. Kom nou toch. Dochter van 14 is in haar borsten gegrepen tijdens het zwemmen. Zelfs de badmeesters waren te bang om de groep lastigvallers aan te pakken en hebben dochter en vriendinnen toen masr naar buiten begeleid. Dit valt natuurlijk al onder aanranding, maar die jongens snappen dat niet, want tegen verbale intimidatie wordt ook niets gedaan, dus komen ze overal mee weg.

Daffs | 27-08-14 | 09:55

Jawel!! De nieuwe wet zou voor mij de bescherming bieden die de moslima geniet dpor het dragen van de burka. Want het is nu al zover dat je niet meer met een lachend gezicht, vrolijk langs deze groepen kunt lopen. We moeten al passief naar de grond kijkend voorbij lopen om het niet over onszelf af te roepen, die verbale intimidatie. Iedereen kent het verschil tussen een flirterig knipoogje en de duwende, sissende medelander. Ik heb geen zin in een burka. Dus laat ze maar komen met nieuwe wetten en zet maar lokagentes in.

Daffs | 27-08-14 | 09:49

Heb alvast schoenen met metalen punten gekocht om een trap te kunnen uitdelen.
*dood trappen is de enige taal die naffers begrijpen*
Flectere si nequeo superos, acheronta movebo...

kapitein oosterlng | 27-08-14 | 08:59

Weg-met-ons is fout, behalve als het vrouwen betreft, nietwaar...

Leuke stellingname vanuit een tikje corpulent dertigers of veertigerslijf Annabel met dito grote bek, maar dit treft ook mijn elfjarige nichtje. Ik vind elf rijkelijk vroeg voor 'word je hard van'.

welja | 27-08-14 | 08:47

Het draait allemaal om gedrag. En dat gedrag is om te huilen.

Muggenmepper | 27-08-14 | 08:07

Doe liever vrijbrief voor de dames in kwestie om ze een peer op hun harses te geven als ze het flikken. Of gewoon de echte pepperspray weer legaliseren.. Blijkt uit de comments ook wel weer dat hier 99% man zit. Ik ga niet meer uit en mn looks zijn er ook niet meer naar, maar ik weet nog hoe het ging; als de dag van gister. Asociale pleuristuigh. Je werd bijkans aangerand joh. Boetes? Nee. Actie? Ja!

Robin Hood | 27-08-14 | 08:02

@logisch... | 27-08-14 | 01:30
Klinkt dramatisch, maar zo wordt stukje bij beetje onze vrijheden geofferd voor schijnveiligheid. Dit soort types stoppen echt niet met hun gessis omdat straat intimidatie verboden is. Nog belangrijker hun gedachtenwereld waarin vrouwen minderwaardig zijn en gewoon naar hun te luisteren hebben zal niet veranderen. Dus vandaar schijnveiligheid. En hoe lang duurt het voor deze wet tegen je gebruikt gaat worden. Zo mevrouw uw middelvinger opgestoken naar deze keurige jongemannen? Dat is €50,- boete...

TheLuggs | 27-08-14 | 07:42

Ja, ja, het gaat nog wel even duren voor de Hollander door heeft dat het bij hem weg moet komen en niet de overheid. Die overheid is druk met andere dingetjes en prio's, en bovendien bang en 35% islamiet themself.

Maar vanuit de Hollander gaat het ook niet meer komen, het gros is een door zijn feministische competitie vrouw geïndoctrineerd en gereduceerd tot dialoog stumperd. En voor de rest door links Nederlands afgebroken.

Echte kerels zijn schaars, is ook niet echt een handel voor. Hier that is.

No Mames | 27-08-14 | 07:40

@Baronwater | 26-08-14 | 21:37
Bedreiging is (geheel terecht) verboden. En ja onze vrouwen moeten zonder zich bedreigt te hoeven voelen op straat kunnen. Alleen zit er een groot gapend gat tussen waardoor dames zich bedreigt voelen en wat wettelijk gezien bedreiging is. Een kleinstukje wordt nog gedekt door belediging. Strikt genomen kun je aangifte gaan doen als ze je uitmaken voor hoer. Maar niet alleen hoeren hebben geen tijd voor dit soort ongein.

Normaal zou ik zeggen, een goede sneer terug, maar er is altijd de dreiging van escalatie in geweld. De heren, ik gebruik de term hier losjes, vinden dat ze alles mogen zeggen over de dames, maar als je iets over hun of hun profeet zegt loop je direct het risico dat ze overgaan tot geweld. En mocht dat gebeuren is er geen agent op straat. Ik noem in dit verband in een flitswagen langs de snelweg niet op straat....

TheLuggs | 27-08-14 | 07:36

met dank vanwege veel vrouwen?> ga toch een burka dragen, verder past het mooi in het rijtje, niet roken, niet drinken, geen drugs, maar slapen werken eten slapen,
dat is wat we nog mogen hier straks in nederabie,,,

001001001 | 27-08-14 | 06:41

Meisje bij Snevel & Poephoofd durft allochtonen niet te benoemen. Typisch. Meisje heeft morgen trouwens een soort van overleg over de vergroening van de economie. Ook typisch. Beroeps-policorolster.

Sinterklahaas | 27-08-14 | 02:10

Ik vind moeilijk!

Helemaal eens vanuit de optiek van miss Nanninga, want die staat haar vrouwtje wel (+1 voor dat).

Maar ja... we roepen met z'n allen wel: 'doe daar nou eens wat aan'.
Wat moet je er anders aan doen dan?

Als dat zooitje ongemanierd mijn jonge dochters lastigvalt zal ik er in eerste instantie zelf op afstappen (is helaas al te vaak gebeurd), maar als ik ze dan een opdonder verkoop heb ik een strafblad.

"Gelukkig" waren de "heren" in kwestie tot nog toe van een dermate jonge leeftijd dat ik ze aan hun oren naar hun ouders heb kunnen slepen om daar verhaal te halen.

Dus ja... eigenlijk vind ik het wel prima als straatintimidatie strafbaar wordt.

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 01:30

@me... daderS zijn (... of dader is)

kibambam | 27-08-14 | 00:28

@ Smarties
Juiste observatie.
Ja, het zit ergens heel diep. Het eigen volk kan wel worden aangepakt, bij groepen die oorspronkelijk van elders komen ligt dat een stuk moeilijker.

Lewis | 27-08-14 | 00:26

Gaya van straatintimidatie.nl (ze woont in 020) geeft bij Knevel en Van den Brink aan dat het niet altijd seksuele intimidatie van vrouwen is... ook intimidatie van homo's en joden ... waarop Knevel zeer terecht vraagt... ehh... wordt ons land wederom verneukT door Marokkanen?
Nee-ney-not Kneveltje, dat mag je niet zeggen, ik ben vééééél te policor... ook Jan/Piet/Kees zegt wel eens iets fouts...
Jaja kuch, Gaya verzuipt een beetje in haar eigen prut... eerst benoemen en dan ontkennen wie bijna altijd de dader zijn...

kibambam | 27-08-14 | 00:26

Heeft geen enkele zin. Als je wilt dat vrouwen en meisjes weer over straat kunnen, moet je de lui adequaat bestraffen die het onveilig maken.

Maar zolang een vrouw die aangerand wordt met een aangifte alleen maar extra bedreigingen aan haar adres krijgt, terwijl de politie niets doet uit angst om voor racist te worden uitgemaakt, zal er helemaal niets veranderen.

Russells Teapot | 27-08-14 | 00:24

Nou behoor ik er zelf niet bij, maar weet dat de enige groepen die in Nederland gezamenlijk optreden de hooligans zijn. Maar iedereen spreekt er schande van, er zijn zeker twee doden gevallen in de afgelopen 20 jaar. Terwijl het andere georganiseerd tuig al velen doden op hun naam heeft staan. De politiek breekt de nek om de hooligans aan te pakken, en het andere tuig kan zijn gang gaan. Wij vinden het geweldig dat die hooligans worden aangepakt. Tijdens de zware rellen in London kwamen nota bene de hooligans naar buiten om de wilde meute neer te slaan. Niet in mijn wijk, was hun credo. Zij hebben de weerbaarheid en samenhang om dit soort groepen te breken. En ondanks dat er tuig tussen zit, is 99% niet gediend van dit soort zuigende acties van de cultuur verrijkkers. En daarnaast zijn de hooligan groepen multicultureel. Het zijn keiharde klootzakken met een soort gevoel van eer, wat je er ook over mag denken. Ik vind het al jaren vreemd dat deze groep wel voortvarend wordt aangepakt, en bij de andere groep niemand weet wat te doen. Alsof het beleid is om de 'westerse krijgers' te breken en de 'oosterse krijgers' te laten groeien.
Ik kan het helemaal fout hebben, maar vindt het wel opvallend.

Smarties | 27-08-14 | 00:14

@ Jan-Joris23:48
Nee, dat zit niet in mijn aard.
Al zou ik het iedereen ontzettend gunnen om God te kennen, dat dan weer wel.

Lewis | 27-08-14 | 00:08

@ Jan Dribbel
Dan blijft het toch echt een verkeerde opvoeding.... Wat zeg ik, júíst dan.

Lewis | 27-08-14 | 00:03

Yoo2621 | 26-08-14 | 23:52
Nee, ze heeft er genoeg van dat ze, met als woonplaats Amsterdam-oost, voortdurend door sissers voor kanker-hoer te worden uitgemaakt.
Waarop de onnozele Ascher iets zei, over een verkeerde opvoeding door de ouders van de sissers.
Ascher had moeten weten dat ze dat gedrag van de ouders hebben overgenomen.

Jan Dribbel | 26-08-14 | 23:59

Sissers staan toch boven de wet?
Een agent die een sisser een boete uitdeelt, die moet nog gerecruteerd worden.

Jan Dribbel | 26-08-14 | 23:52

Bij deze een fluitenactie jegens Gaya Branderhorst. Ik heb het gevoel dat zij weinig aandacht van mannen krijgt.

Yoo2621 | 26-08-14 | 23:52

Lewis | 26-08-14 | 23:34
Welnee jij bent geen reliegekkie. Echt niet. Je staat toch niet bij voorbaat kwaadaardig tegenover mensen met een andere mening of een ander geloof? Nou dan!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-14 | 23:48

@ Jan-Joris etc. + Infidelio
Ja, dat zijn goede punten en vragen. Het is niet genoeg om alleen maar een keer in de twee/vier jaar een stembiljet in te vullen.
En toch geloof ik in het principe dat verandering bij eenlingen begint. Kijk de geschiedenis er ook maar op na, je ziet het ontzettend vaak. (En vegeef me, maar religekkie als ik zelf ben, zie ik het principe ook terug in de bijbel: het zijn individuen die soms heel grote veranderingen teweeg brengen.)
Dat dat soms makkelijker gezegd is dan gedaan realiseer ik me heel goed, zeker als je met een fysieke overmacht te maken hebt en weet dat je het onderspit zult delven als je je mond opentrekt. Maar toch. Herinneren jullie nog die paar keer, ik schat een halfjaar tot een jaar geleden, dat opeens een paar keer achter elkaar omstanders overvallers tegenhielden? Dat stimuleerde mij en anderen hier enorm, weet ik nog wel. Ik ben ervan overtuigd dat het zoden aan de dijk zet om waar het kan, al is het maar sporadisch, in actie te komen.
Al is het maar om te blijven staan als iemand wordt lastiggevallen, zoals iemand hierboven opperde. Of om omstanders te vragen mee te helpen.

Lewis | 26-08-14 | 23:34

Wat is dit land toch waanzinnig conservatief aan het worden. Verschrikkelijk...

Topperke | 26-08-14 | 23:30

Lewis | 26-08-14 | 22:50
Maar hoe dan? Een (in vele opzichten) typische Nederlander zoals ik is een persoon die graag met rust gelaten wordt en anderen hun eigen leven in vrede gunt. Socialisten, reliegekkies, fascisten en andere normopleggers organiseren zich van aard. Rede, vrijheid en vrede, hoe gaan we dat verdedigen zonder onszelf te verloochenen?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-14 | 23:10

Met veel dank, namens meerdere vrouwen waarvoor ik op voorhand zeker durf te spreken.

Claudia M. | 26-08-14 | 23:00

@Lewis | 26-08-14 | 22:39
Maar zo is de realiteit niet. We moeten uitgaan van wat er is en niet van hoe het zou kunnen zijn als alles anders was.

Infidelio | 26-08-14 | 22:53

@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-14 | 22:42
Ik ben het verder met je eens hoor. Sta volledig achter je tegel van 22:40, dus laten we het goede voorbeeld zelf meteen maar geven.

Lewis | 26-08-14 | 22:50

Lewis | 26-08-14 | 22:36
Jij noemt helemaal geen dwarsstraat en jouw gotspe gaat dus scheef.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-14 | 22:42

Best koud hierboven | 26-08-14 | 21:57
*Hoe graag ik ze ook assertief de huid had willen volschelden.*
Ook ik ben een Amsterdammer (noord) en kom ook weleens in andere grote Nederlandse steden waar besnedenen graag op straat intimideren. En dus begrijp ik jou. Het punt is dat wij blanke grootstedelingen onszelf extreem in gevaar brengen als we een groep losgeslagen kansenjongeren tot de orde zouden willen roepen als we alleen zijn. Dat is niet laf. Het komt doordat wij kazen onszelf weer moeten leren organiseren. Meteen een oproep aan Rotterdammers, Utrechtenaren, Eindhven en Den Haag om even minder anaal te reageren tegenover 020'ers en te bedenken hoe wij samen het krapuul kunnen bestrijden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-14 | 22:40

@ Wim Venijn | 26-08-14 | 22:23
Dat is een goed punt. Als mensen (meer) voor elkaar zouden opkomen, zou er al heel veel gewonnen zijn.

Lewis | 26-08-14 | 22:39

@smdyasc | 26-08-14 | 21:55

Dan wordt tegen de menselijkheid van het westen toch al decennia lang een flinke misdaad gepleegd.

ZKH EénOog | 26-08-14 | 22:39

@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-14 | 22:22
Je snapt toch zelf wel dat in deze context de vergelijking tussen Urk en, ik noem maar een dwarsstraat, Slotervaart een gotspe is, hè?

Lewis | 26-08-14 | 22:36

Dus is het eindelijk afgelopen met: pssst lekker ding! Mooie meid! (Graftak negeert het)... Hoerrrrrrrr kkhoerrrrr

Graftak | 26-08-14 | 22:33

miko | 26-08-14 | 22:19

Wat jij 'gezeik om niks' noemt, is in feite het uitsluiten van bepaalde groepen mensen (vrouwen, homo's) in openbaar gebied.

Ik denk zelf dat Nederland een stuk leuker wordt als iedereen kan gaan en staan waar hij wil. Dan moet je wat prioriteiten verschuiven en tijd vrijmaken voor lokagenten. Wegkijken is geen oplossing.

snotferatu | 26-08-14 | 22:28

Hey psssttt Annabel, muilen?

Maar wat als een straatmafklapper zegt: hey psssttt hey jij hoer! Negeren? Ik neuk je de moeder!
Dat krijgt de ambtenaar niet rond. Is straatcultuur.

BeunDeHaas | 26-08-14 | 22:27

@tattooboer | 26-08-14 | 22:14
Met vrienden is het geen probleem. Maar dan dimmen ze ook snel in. Probleem is dat als je alleen bent, en er wat van zegt, dat je snel in problemen kan komen. Niemand die bijspringt, en je staat er alleen voor.
Nederland moet saamhorige worden. Niet doorlopen als iemand er wat van zegt. Maar blijf staan. Meer hoef je niet te doen.

Wim Venijn | 26-08-14 | 22:23

Zo'n Annabel zal in Arabië, Urk en omstreken niet echt gewaardeerd worden. Gelukkig dat wij mannen hier in de Verlichte Wereld wel kunnen zeggen: Chapeau muts! En blijf ze voor de kloten schoppen al die religieus gestoorden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-14 | 22:22

Hier een college van een "toppertje" in het internationale feministische circuit: Dr. Niek S. een Nederlandse gepromoveerde onderzoeker en uiteraard een nicht. Hij legt even uit wat voor de komende jaren de strategie gaat worden in 'Gleichstellungsproject Europa'. Hij pleit bij de Heinrich Boellstiftung, dat zijn de Duitse 'Gruenen', openlijk voor samenwerking met populistische partijen op rechtse thema's rond vrouwen en homo-emancipatie. We worden compleet in het pak genaaid als dit "burger"initiatief tot wetgeving zoals die in België leidt.
www.youtube.com/watch?feature=player_...

AgentKrol | 26-08-14 | 22:21

wat een gezeik om niks.
Strafbaar is het al.
we hebben niet genoeg blauw om andere zaken te regelen en nu zouden we dit wel strak kunnen houden?

miko | 26-08-14 | 22:19

@ Best koud hierboven | 26-08-14 | 21:57
Heel herkenbaar, ook voor mij als man.
Wat trouwens even herkenbaar is, is dat je dan tegen 'zwakkeren' wel op je strepen gaat staan.
Ik vermoed dat heel veel mensen het herkennen. We hadden het laatst over de vraag waarom het OM nou opeens wel optrad tegen GeenStijl nadat ze zoveel véél ergere dingen hadden laten lopen. Zelfde fenomeen, denk ik nog steeds.

Lewis | 26-08-14 | 22:18

tweetybird | 26-08-14 | 21:53

Het gaat om intimidatie, niet om fluitende bouwvakkers, dat is een groot verschil. Hoe zou jij het vinden als je achtervolgd wordt door een vreemde die je treitert?

Ik ben dan wel een hetero man, misschien jij ook wel. Maar probeer je nou voor de grap eens een beetje in te leven in iemand die geen hetero man is. Als je in een bepaalde buurt leeft, kan je dit elke dag overkomen van de bushalte naar je huis. Dat is geen lolletje en momenteel is verhuizen de enige optie om eraan te ontkomen.

snotferatu | 26-08-14 | 22:16

@Wim Venijn | 26-08-14 | 21:54
Dus je kiest voor de manier die het dus wel bij papa staat neerlegt, wat nooit zal gebeuren hier, en maar afwachten... nee , doe het zelf, loop met vrienden, ga naar de sportschool zodat je je niet zo zwak voelt. Het is nu of nooit. Stoer doen met amerikaanse methoden helpt vandaag niemand en morgen ook niet.

tattooboer | 26-08-14 | 22:14

@Verum | 26-08-14 | 21:59
Je bedoelt vast de hoofdrolspelers in opsporing verzocht.

Wim Venijn | 26-08-14 | 22:14

Laat ze inderdaad lekker die gekken aanpakken die meisjes echt lastigvallen in zwembaden etcera. Maar zelf dat krijgen ze nog niet eens voorelkaar. Want het is maar 1 bevolkingsgroep die zich daaraan schuldig maakt. Maar ja die mag je de toegang niet ontzeggen want das dicriminatie. Weet je wel die bevolkingsgroep waarvan de vrouwen als die gaan zwemmen mannen niet toegelaten worden en de zwembaden zelfs gordijnen moeten aanschaffen op dat de nederlander niet per ongeluk zo'n vrouw in boerkini kan zien zwemmen. Man wat een kudtland is dat nederland aan het worden. Vroeger was al dat gezeik er niet en al die vreselijke stomme regeltjes. Toen mocht je tenminste nog naar een leuke vrouw kijken. Nu willen ze al dat als je kijkt je een boete krijgt. Mischien kunnen ze ook nog een puntensysteem invoeren. Kijken 30 euro. Kijken en fluiten 50 euro. Kijken fluiten en hallo zeggen 80 euro boete. Een knipoog geven de doodstraf. Stelletje wauzen die zoiets weer bedenken. Betekent eigenlijk alleen maar zo iets moet omdat we een paar incompetente knurften in het kabinet aan het roer hebben die geen problemen kunnen oplossen bang voor hun meest allochtonen achterban waardoor iedere nederlander weer de dupe wordt door regeldrift en boetes. Nee pak lekker de kern aan dan hoeven wij er niet onder te lijden en ook onze vrouwen niet. Zodat die weer veilig kunnen zwemmen of in een zomerjurkje kunnen wandelen zonder voor hoer uitgemaakt te worden.

tweetybird | 26-08-14 | 22:12

Ik denk dat het verwijderen van een bepaalde bevolkingsgroep uit ons land (en liefst uit heel Europa) dit probleem vrijwel volledig zal uitbannen.

Verum | 26-08-14 | 21:59

Ik kan best een grote bek hebben, maar ik vind die opgeschoten gastjes altijd zo intimiderend dat ik dichtsla en snel doorloop als ze dat soort taal tegen me beginnen uit te slaan. Hoe graag ik ze ook assertief de huid had willen volschelden. Bovendien ben ik ook altijd een beetje bevreesd voor een mes tussen de ribben (woon in 020 nieuw-west). Fascinerend hoe je in twee regels degradeert van 'hee schatje' naar 'arrogante kk-hoer'.

Mijn grote bek bewaar ik dus gewoon voor bejaarden die hun hond los laten lopen op een plek waar dat niet is toegestaan. Of voor peuters die onaardig doen tegen mijn zoon.

Best koud hierboven | 26-08-14 | 21:57

@ZKH EénOog | 26-08-14 | 21:45
Het IQ van een land doelbewust door immigratie omlaaghalen, is een misdaad tegen de menselijkheid.

smdyasc | 26-08-14 | 21:55

@Ridde Rogter | 26-08-14 | 21:26 hè Zwitsal, zeker nooit mee gemogen om eens ontzettend brommers te kieken?

ole guapa | 26-08-14 | 21:54

@tattooboer | 26-08-14 | 21:49
Mee eens. Maar zoals ook in Den Haag bleek, met die politieagenten erbij, ze weten wanneer ze in de meerderheid zijn, en dat ze wat kunnen flikken. Het zijn laffe hyena's. En mijn uppie tegen dat tuig is niet verstandig.
Kies ik liever die fantastische oplossing van baronwater.

Wim Venijn | 26-08-14 | 21:54

Moeilijk is dat hè, mensen gewoon met rust laten. Ze moeten en zullen zich manifesteren als de gelikte jomgen(s). De meeste vrouwen, met of zonder hoofddoek, zijn er niet van gecharmeerd en de overige paar procent mag je er voor betalen.
Wanneer valt het kwartje en houden ze gewoon hun gore bekken eens dicht. Laten ze hun moeder,zuster en/of tante lekker gaan lastig vallen. Of pak een geit, net als thuis :-)Die mekkert ook wel maar da's normaal.

Barbier met syphilis | 26-08-14 | 21:54

Liever een verbod dan vrouwen ongestraft vernederd laten worden. Maar ja, dan moet zo'n verbod natuurlijk wel gehanhaafd worden, en dat wordt een wassen neus.
Toch ben ik niet per se tegen.

Lewis | 26-08-14 | 21:53

Hmmm dat worden dan weinig fluitende bouwvakkers. Stratemakers. Verkeersagenten . Lubbers o nee die geeft enkel een tikje op de billetjes. Tsjonge wat wordt dat nederland toch een gezapig kudtland. Ben benieuwd wat het volgende is wat komt. En is het wel eens bij sommige sukkels opgekomen dat veel vrouwen het soms helemaal niet erg vinden. Maar dat het puur aan de manier ligt waarop het gebeurt. Dadelijk mag ik ook al niet meer naar (mooie)vrouwen kijken. Pleur toch op met die idiote kudtregels. Als ik een mooie vrouw zie lach ik naar haar of zeg overdreven gedag zodat ze me effe aankijkt of als ik heel vrolijk ben fluit ik effe om aan te geven dat ik haar leuk vind. Joepie so what. Ja langzaam heel langzaam wordt hier de sharia ingevoerd. Weer zo'n voorbeeld daarvan. De volgende stap is omdat de mannen blijven fluiten ook voor de nederlandse vrouwen een boerka of boerkini. Pleur toch lekker op.

tweetybird | 26-08-14 | 21:53

Hmmm dat worden dan weinig fluitende bouwvakkers. Stratemakers. Verkeersagenten . Lubbers o nee die geeft enkel een tikje op de billetjes. Tsjonge wat wordt dat nederland toch een gezapig kudtland. Ben benieuwd wat het volgende is wat komt. En is het wel eens bij sommige sukkels opgekomen dat veel vrouwen het soms helemaal niet erg vinden. Maar dat het puur aan de manier ligt waarop het gebeurt. Dadelijk mag ik ook al niet meer naar (mooie)vrouwen kijken. Pleur toch op met die idiote kudtregels. Als ik een mooie vrouw zie lach ik naar haar of zeg overdreven gedag zodat ze me effe aankijkt of als ik heel vrolijk ben fluit ik effe om aan te geven dat ik haar leuk vind. Joepie so what. Ja langzaam heel langzaam wordt hier de sharia ingevoerd. Weer zo'n voorbeeld daarvan. De volgende stap is omdat de mannen blijven fluiten ook voor de nederlandse vrouwen een boerka of boerkini. Pleur toch lekker op.

tweetybird | 26-08-14 | 21:53

Waardeloos. Het gaat niet om straatintimidatie. Als we dat verbieden vinden die klootzakjes wel weer een andere manier om te klieren. Het gaat erom dat we een groot aantal import-medelanders hebben die ontzettend vervelend zijn. Die moeten worden aangepakt, niet regeltjes maken over de straat.

Patatter | 26-08-14 | 21:51

Baronwater | 26-08-14 | 21:37

Helemaal mee eens. Het probleem is dat de partijen die het in de grote steden voor het zeggen hebben geen lokagenten willen inzetten. Kwestie van prioriteiten afwegen voor politie-inzet en een ethische afweging wat betreft uitlokking. Ik denk dat veel mensen vinden dat de politiek hier de verkeerde keuze maakt.

www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

snotferatu | 26-08-14 | 21:50

@Wim Venijn | 26-08-14 | 21:47 Klopt maar je weet et, als jij het ziet gebeuren moet je er wat van zeggen ook. Je kan niet alles aan je mama de politie achter laten, want we moeten het zelf leefbaar houden.

tattooboer | 26-08-14 | 21:49

@tattooboer | 26-08-14 | 21:46
Handhaving is altijd problematisch. Zeker bij die groep.

Wim Venijn | 26-08-14 | 21:47

Verbale aanranding is al geregeld in de wet mensen.

tattooboer | 26-08-14 | 21:46

Een maatregel die de groei van dit gedrag al flink tegengaat is de grenzen van de EU sluiten voor immigranten met een IQ van onder de 110. Een tweede is ook makkelijk te verzinnen...

Daar heb je helemaal geen aparte nieuwe kliek ambtenaren voor nodig. Laat die lui maar lekker asperges steken, dat is economisch 1000 keer relevanter dan dat 'hoogopgeleide' stukje irrelevante wc-papier waar nu dit van belastinggeld, dat er dus steeds minder is, bovenmodaal betaalde baantje voor wordt verzonnen.

Ga bezuinigen, trap er nou eens meer (semi-)ambtenaren uit dan er aangenomen worden (en dan natuurlijk een keertje niet de dienstverlenende ambtenaren op de werkvloer, zoals leraren en politie).

Leer met zijn allen de mentaliteit af dat een papiertje recht geeft op een vet betaalde baan, en zie de realiteit dat een papiertje hoogstens de KANS geeft op een beter betaalde baan, zodat je niet voor ieder stompzinnig en economisch irrelevant papiertje een baantje hoeft te verzinnen (de economisch relevante papiertjes vinden hun weg toch wel in het bedrijfsleven), bij allerlei economische molensteen instanties als bedrijfsschappen, productschappen, rechteninstanties, toezichtinstanties en dit soort onzinmaatregelinstanties.

Dan kunnen de lasten op onze eigen arbeid weer naar beneden (zelfs zonder dat het teveel ten koste zal hoeven gaan van netto inkomens), kunnen die goedkope arbeiders weer naar huis, kunnen we weer concurrerend produceren t.o.v. het buitenland, en kan onze economie weer eens gaan aantrekken.

Daarna, en alleen daarna, kunnen we weer eens kijken of er surplusinkomsten zijn om nieuwe onzinambtenaren aan te nemen.

ZKH EénOog | 26-08-14 | 21:45

Nederland heeft te weinig Hollanders en teveel Nederlanders.

duitse herder | 26-08-14 | 21:43

In de States worden er leuke lokagentes uitgezet die op afstand in de gaten gehouden worden door een paar potige undercover agenten. Bij de eerste bedreiging klappen er zomaar 10-20 agenten boven op die goorbekkende troep. Het probleem is dan zo opgelost.Je doet het een paar maanden achter elkaar en er is geen vuilbekkend tuig dat nog naar een vrouw durft te kijken, laat staan haar beledigen. Een ding heeft het tuig gemeen; het is een laffe roedel hyenas, die alleen stoer zijn als zij zich omringd voelen door hun matties. In hun eentje zijn het de grootste angsthazen die er zijn.

Baronwater | 26-08-14 | 21:37

Are you tokkie to me, schatje?

roodgrapje | 26-08-14 | 21:33

“The problem is, God gave man a brain and a penis and only enough blood to run one at a time.”

― Robin Williams

necrosis | 26-08-14 | 21:32

De Islam zegt dat je dit makkelijk kan oplossen door een laken over jezelf heen te doen...

Ommie de HaatMoker | 26-08-14 | 21:30

Vrouwen hebben weer iets om te zeuren.

lingo star | 26-08-14 | 21:29

Mooi initiatief, gelukkig staat er ook een agent in elke straat om die sissies te beboeten. Oh... nee...? aha, je moet aangifte doen bij de politie.
- 'Ze waren met 4, hadden capuchons, beetje ongure getinte per..'
- 'HE, WE GAAN NIET RACISTISCH DOEN HE!'
.
Verzin geen onzin regelgeving die sowieso nooit toepasbaar is.

Flapuidt | 26-08-14 | 21:27

Doen al die motorcrossboeren met Normaaltronies uit de Achterhoek.

Ridde Rogter | 26-08-14 | 21:26

Ik ben wel voor gelijk een sanctie bij dit soort gedrag. Castratie. Laffe mietjes zijn het al. Die ballen verdienen ze niet.

Wim Venijn | 26-08-14 | 21:25

@smdyasc | 26-08-14 | 21:13
Tja, als er mensen zijn die alle geld van de wereld hebben,
(NB. Elk mens op de wereld zou miljonair zijn als dit verdeeld zou worden)dan heb je niets meer te wensen. Dan ga je van gekkigheid hele rare dingen doen, dan wil je ook álle macht hebben. En dan ga je nóg gekkere dingen doen.
Rare spelletjes spelen met de mensheid en journalisten etc.
Dan ga je één wereldorganisatie willen hebben met jou en een paar vriendjes aan het hoofd.
Maar er zitten ook goede gedachten bij.
Die mensheid eens flink en drastisch in aantal terugdringen want de aarde wordt nu leeg gevreten door een stelletje uitvreters die daarnaast nog te dom en stom zijn om ...... (vul zelf maar in)....

A3an | 26-08-14 | 21:24

Gakkelaar | 26-08-14 | 21:18
Quincy valt alleen al over het woord: "Negeren".
Laat staan over het woord: "Hoeren".

Ommezwaai | 26-08-14 | 21:23

[Dit is geen onderdeel van het spel tussen heteroseksuele mannen en vrouwen]
Dus tegen homosensule mannen en vrouwen mag het wel?

Vreselijk seksisten!

paost712 | 26-08-14 | 21:22

gewoon negeren die lui? laat quincy het maar niet hoeren.

Gakkelaar | 26-08-14 | 21:18

Maar hoe moet het overbekende: "Ik neuk jullie allemaal de moeder" verder worden uitgelegd? Sommige moeders zouden dit wellicht als een compliment kunnen opvatten...

eerstneukendanpraten | 26-08-14 | 21:18

Kut bouwvakkers ook altijd..

deEik | 26-08-14 | 21:17

Hier had iets lievvs over Annabel gestaan, ware het niet dat ik geen knietje van Joris wil.....

necrosis | 26-08-14 | 21:17

Wat is het land toch aangedaan, voor wat?

smdyasc | 26-08-14 | 21:13

Nou, dat ingrijpen zorgt wel voor politie actie. Snap nooit waar het blauw dan ineens vandaan komt.

Watapatja | 26-08-14 | 21:10

Oh, her... alsjebliéft niet dat achterlijke Zweden achterna...

bisbisbis | 26-08-14 | 21:10

En ik maar denken dat alleen ongeletterde woestijnrovers dit flikken...

Ommezwaai | 26-08-14 | 21:07

Hey pssssst Annabel... goed stuk!

wakkere_nederlander | 26-08-14 | 21:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken