
Er komt een zekere routine in de Gaza-demo's. Steeds dezelfde podiumsprekers, dezelfde beroeps-boeroepers, dezelfde journalisten en hetzelfde stramien van toespraken, gevolgd door een optocht begeleid met steeds dezelfde slogans. Het "
Free free Palestine" komt uw verslaggever inmiddels de neus uit maar het klinkt er niet minder fel om. Ook bij deze demo in Amsterdam, die van de Dam vertrok voor een rondje door de stad via het Rembrandtplein om weer te eindigen op de Dam, was het allemaal business as usual. Als er iets opviel ten opzichte van de eerdere manifestaties op
20 juli en
3 augustus was het de allengs militantere toon die de sprekers en betogers aanslaan. Hierboven ziet u de drie prominentste gasten, van links naar rechts de Vlaams-Libanese Abou Jahjah, oer-Mocro Mohammed Rabbae en op de voorgrond rapper Appa. Het trio, en de Joop-scribent Abulkasim al-Jabiri die we nog kennen van de
mislukte 'blokkade' van de Israelische ambassade in Den Haag, sloeg radicale taal uit die bij de paar honderd aanwezigen in goede aarde viel. Met dank aan de
Van der Laan-doctrine (miljoen miljard polies, duidelijke afspraken en snoeihard handhaven bij overtreding) verliep het protest ondanks het verbale geweld ordentelijk. Repo na de breek, alle foto's na het filmpje zijn van
Maarten Brante.

Deze dames zien we terug op alle demo's, ze hebben de taak om de leuzen en spreekkoren te leiden. Verstandig, want zo voorkomt de organisatie onwenselijke kreten: een klein groepje jongemannen voorin de stoet kon er een enkel "
Takbir!" "
Allah akbar!" 1-2tje tussen wurmen maar meer ook niet. Onbedoeld komisch was de poging van de dames om eens wat andere kreten dan "
Wij zijn Palestijnen" of "
Boycot Israhel" te introduceren. "
Cidi Cidi zoek een hobby, stop de zionistenlobby" bleek te ingewikkeld en verzandde in "
Cidi Cidi mompel mompel Palestine!!11!1!" Niet dat de Hamas Cheerleaders zich altijd even smaakvol van hun taak kweten: als de menigte een Albert Heyn, Starbucks of McDonald passeerde riepen ze met overslaande stemmen op tot een boycot van de "zionistische handelaren in bloedproducten" en "moordenaars." Sja, een avocado is natuurlijk makkelijker te laten liggen dan je smartphone, die boordevol Israelische technologie zit.
Zo dus, rechts ziet u de belaagde grootgrutter. De politie vormde rond ieder zionistisch bloed/haat/moord-bedrijf een cordon tot de mensen gepasseerd waren.

Kinderen inzetten bij demonstraties, mwah. Er liep veel klein grut rond. Naast uw verslaggever stond een blonde vrouw in een panterprint blousje, die haar kleuter een A4tje vol foto's van gruwelijk verminkte kinderlijken omhoog liet houden. Een ander kindje werd door haar gehoofddoekte moeder gedwongen om te poseren met een imposante demonstrant, het kind vond de man eng en ook zij hield bloederige foto's omhoog. En op de geluidswagen schalde op zeker moment een iel kinderstemmetje door de speakers, super schattig om een kleuter "
bloed aan je handen" te horen scanderen.

Hierboven hebben een van de Hamas Cheerleaders, Hamas fondsenwerver
Aboe Eenarm en beroepsdemonstrant annex vermeend
antisemiet Simon Vrouwe een onderonsje. Gezellie. Zoals gezegd verliep de optocht rustig, het waren dit keer vooral de sprekers die opzien baarden.

Abulkasim al-Jabiri zette de toon door, gehuld in een Verbied Zwarte Piet-sweater, een nauw verholen terroristische boodschap over de Dam te brullen. "
Nederland wordt een ruine, als we geen gerechtigheid krijgen", bezwoer hij. Hij liet zijn toehoorders een vuist in de lucht steken en scanderen: "
Ik kom in opstand!" Woedend ageerde hij tegen het verbod om terroristische organisaties te steunen. "
Ik steun Hamas!", provoceerde hij, en de demonstranten juichten. Mitchell Esajas, na al-Jabiri aan het woord, kennen we uit de Anti-Zwarte Piet-beweging. Die is naar verluidt inmiddels onderling verscheurd door fitties, dus misschien dat hij daarom steun zocht bij de Gaza-sympathisanten voor zijn Piet- en slavernij-issues. "
Jullie strijd is ook onze strijd!" Ehm nou nee, maar samen woedend vuistjes maaien tegen Nederland schept allicht een band.

Mohammed Rabbae, proto-allochtoon, zei ook dingen. Als hij nou eens Nederlands leert, zouden we kunnen horen wat hij zoal te melden had. Wat we wel begrepen uit zijn gemurmel is dat Hamas beslist geen terroristische organisatie is. Ah. Okee.
Dan niet.

Appa was ook al woedend. Turken en Marokkanen hebben dit land opgebouwd, volgens hem. Esther 'Stink'Voet van CIDI is een smerig mens en een harteloze heks, en ook hij pleitte vurig voor Palestijns verzet door Hamas, wat beslist geen terreurgroep is. Verder is mijnheer "
klaar met die zionistiche honden." Abou Jahjah applaudisseerde bij die woorden.

De RelBelg zelf was de laatste spreker, en behalve het noemen van veel vrijheidsstrijders uit de geschiedenis, van Mandela in Zuid-Afrika tot Wallace in Schotland, pleitte hij onomwonden voor het ontmantelen van de staat Israel. De SP Amsterdam koos terecht
eieren voor haar geld, dunkt ons, want de pro-Gaza demonstraties worden steeds kleiner, maar vooral steeds radicaler. Openlijke steun aan de terreurbrigades van Hamas, oproepen tot verzet en dreigen met ruines als ze
hun zin niet krijgen geen gerechtigheid krijgen, mooi dat dit allemaal gewoon gezegd mag worden in ons vrije land. Maar met zulke vrienden hebben de Gazanen geen vijanden meer nodig.
UPDATE: U moet
de Hitlergroetjes van de NOS hebben. De NPO NOS waren er met een logoloze camera en een logoloze Gerri Eickhof, want er werden anti-NOS borden meegedragen, maar zenden antisemitisme deze keer wel uit.
Reaguursels
InloggenPechtold gezien vandaag in Buitenhof, prototype vd Nederlandse bestuurder, laf,laf
12pints | 24-08-14 | 14:56
Je doet je naam eer aan met je 'spreek'gebrek.
30 jaar geknuffeld zijn en boos op NL, er wordt gekort op zorg en pensioen in 2015, maar niet op de exportuitkeringen. Huizen, opleiding , levenslang uitkering hebben. Ze zijn nog steeds boos!! Wat n kutvolk.
PvdA bedankt!!
@kicktherabbit | 23-08-14 | 21:11
Even voor de duidelijkheid: Er is gaan sprake van bezetting, Israel heeft groot gelijk dat ze de antisemitische VN niet serieus neemt, en als het geweld van Israel iets niet is, dan is het buitenpropotioneel.
Maar jij komt niet over als iemand die gevoelig is voor feiten of redelijkheid.
ik ben bezich met een business plan om een praxis te open in de Gaza strook, iemand interesse om mee in te stappen? in de toekomst waarschijnlijk uitbrieding met een 2e vestiging in Ramalla.
Ach, en onze regeringsleiders keken er naar en zagen dat het goed was omdat het slechts om hooguit een tiental Moslims gaat die zo denken. Daarna deden ze hun kop weer in het zand, gooide er wat subsidie tegen aan en *poef* weg was het probleem.
" een A4'tje vol foto's van gruwelijk verminkte kinderlijken" (spelfout er maar even uitgehaald). Inderdaad. Klopt hoor. Ik heb al honderden foto's gezien van onthoofde kinderen en op palen gespietste hoofden. Het is echt heel erg. Klein detail is dat de moslims van IS dit doen maar dat is niet zo belangrijk. Het gaat tenslotte om het grote plaatje, nietwaar?1
Op het kartonnetje (met een spelfout en doorhaling) staat geschreven: Nederland word wakker! Nou, ik ben nu klaarwakker en weet heel goed welke politieke stromingen ik niet meer steun. Alleen dat bedoelde de blonde jonge dame op de foto vermoedelijk niet. Alleen Nederlandse linksen deden waarschijnlijk mee.
Oh no! He said fuck the Talmud!!!
Someone should fill him in that Jews are bored with being religiously persecuted (been there, done that) so it doesn't hit any sensitive nerves, and that the Talmud is one of about 35 types of study books. So.. yeah. I'll survive this horrible "Fuck the talmud".
P.s: Try and say Fuck the koran, you'll be shot within 4 minutes. #LongLiveTheDifferences
Ik neem aan dat die moeder die dat kindje misbruikt met dat stukje karton inmiddels uit de ouderlijke macht ontheven is?
Na het zien van de zoveelste kneuzenoptocht van ondankbaren, bekruipt me opnieuw de gedachte om eens wat handen te gaan schudden.
Helaas hebben zij, in tegenstelling tot ik, niets te verliezen, wat me de lust vooralsnog ontneemt, ook indachtig onpartijdig onze rechtstaat intussen is.
Gelukkig blijft het tot nu toe beperkt tot de grafsteden in het westen des landsch.
Dus...
Ongelofelijk dat filmpje. Boycot Albert Heyn! Boycot Albert Heyn! Sjeesus wat een intens achterlijk volk. Alsof AH ook maar iets te maken heft met de ellende die Gaza heet. Het mooie is dat ze zich nu wel heul erg erg laten kennen. Wat. Een. Sukkels.
Ach, u moet maar denken we hebben ze in ieder geval in beeld...
SP trekt zich terug, CDA & PVDA willen nieuwe wetten maken, nu D66 nog.
De vrouwen op die wagen (hamas cheerleaders) oefenen natuurlijk vast voor deze rit:
twitter.com/LavieJanRoos/status/50281...
Tsja die anti Zwarte Piet beweging. Ik was vorige week in Rotterdam om een lekkere Roti te eten. Die mensen zijn daar zo Surinaams als het maar zijn kan. Komen daar meer Nederlanders en die waren ook aanwezig in die zaak. Komt er een klein donker mevrouwtje binnen die een heel anti Zwarte Pieten betoog ging houden bij de eigenaar. ''Ze'' en daar werden de blankmannen mee bedoelt, telkens als ze het woordje ''ze'' uitsprak keek ze link om haar heen alsof ze de op het punt stond om de ketenen om haar voeten te krijgen, in ieder geval zijn ''ze'' er 100 jaar mee doorgegaan en nu is het tijd dat ''ze'' er mee stoppen. De eigenaar van de Roti zaak liet haar keurig haar verhaal doen en keek er af en toe eens meewarig bij. Toen er eindelijk geen woord meer uitkwam zei hij :mevrouw.. u moet niet zo aantrekkelijk wezen. Waarom ze daas keek en zei maar ik ben helemaal niet zo knap. Tsja...
@honderddagen | 24-08-14 | 08:28
Die worden verboden vanwege de lange tenen van de pro-gaza demonstranten....
Abou Jahjah ontvouwde in zijn speech ook een plan: etnische zuivering van joden en allemaal naar Duitsland. Op zich een plan dat nadere studie waard is. Wij in Europa alle joden van Israël plus de nog niet weggejaagde christenen van de regio. En vervolgens alle moslims in Europa (slecht opgeleid en toch niks aan de samenleving toevoegend) enkele reis zandbak. Lijkt mij geen slechte deal.
Moslims praten altijd alles wat moslims in deze wereld doen goed. Ik vraag me af waar de demo tegen ISIS is?
AntonPantoffel | 24-08-14 | 07:53 hou toch op man, Hamas is er nogal duidelijk in wat ze voor ogen hebben. Ten eerste, de Palestijnen zijn vluchtelingen uit Jordanie, kan je mij even wijzen op resten van een eeuwenoude cultuur. Ze fokken als konijnen en krijgen er ook nog eens voor betaald, daarom zijn er zo veel Palestijnen. Alle hulp die ze krijgen gaat naar hun heilige missie. Ze hadden al lang een welvarend land kunnen zijn maar ze willen dat helemaal niet, joden moeten ze nu eenmaal doden. Al elf wapenstilstanden verbroken sinds de laatste escalatie.
Waar kan ik aangifte van bedreiging doen? s28.postimg.org/t8xokn85p/Abulkasim_al...
Ha die Groenlinkse met de krankzinnige ogen is er ook weer
@toetanchamon | 23-08-14 | 21:45
Dit is geen onverwachte hoek. Als je je een beetje verdiept in de Israël-Palestina kwestie (de meeste reaguurders hier doen dat niet) kom je er achter dat Israël al tientallen jaren Palestijnen onderdrukt, enorme lappen grond steelt, mensenrechten schendt, voedsel/medicijnen onthoudt etc. Daardoor sterven jaarlijks duizenden Palestijnen. Het is logisch dat als je onderdrukt wordt daar iets tegen probeert te doen. Toen de Duitsers Nederland gingen bezetten kwamen Nederlanders daar (gelukkig) ook tegen in het geweer.
Israël heeft zijn lobby tig keer beter georganiseerd dan de Palestijnen, je merkt dat berichtgeving over Israël door de meeste media gekleurd is. Klakkeloos wordt vaak overgenomen dat 'Hamas schiet raketten, Israël heeft recht op zelfverdediging, dus mag raketten terugschieten, dat daar burgers bij omkomen is de schuld van Hamas die zich tussen de burgerbevolking verstopt'. Natuurlijk ligt dat anders: Hamas probeert aandacht van de Israël en de wereld te trekken. Want wie doet er iets? De 'raketten' leveren hen veel publiciteit op tegen weinig doden aan Israëlische kant. Israël heeft militair, politiek, economisch overwicht en zou, als het kiest op een raket te reageren, er niet voor moeten kiezen om het volk dat ze zelf onderdrukt te bestoken met tig keer sterkere raketten waarbij Israël van te voren weet dat er veel burgerdoden bij zullen vallen. Dat is extreem misdadig. En daarom kan ik me de reactie van de holocaustoverlevenden goed voorstellen.
Als Israël echt vrede wil, begint ze met het teruggeven van de gestolen grond aan de Palestijnen en het vrij toelaten van goederen als voedsel, medicijnen en reparatatiemateriaal voor woningen (het ontbreken van die toegang heeft er voor gezorgd dat er tunnels werden gegraven).
@TeeJee | 23-08-14 | 21:09
Israël en Egypte hebben de grenzen voor je gesloten en laten je niet toe. Daar demonstreren kan dus niet.
Deed Zwarte Piet ook mee?
http://www.imagesup.net/?di=12140885449612
Laten ze lekker naar Gaza gaan,Die Jood weet wel raad met ze,ik word kots misselijk van hun propaganda filmpjes zodra er een bombardement is geweest zie je kinderen met een schoon verbandje om hun hoofd een ambulance uit gedragen worden.Wat een fake. een hoofd wond bloed altijd vrij heftig en een verband blijfd dan echt niet schoon
Meer bommen op palestina graag
Aan de kleding van Appa en Abou Jajah te zien dromen ze van een Mad-Max-achtige warlord status zoals die van hun broeders van IS in Irak.
Dat de naieve meelopende Goedmensen dit niet zien is heel triest.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als je daar met totaal mallotige spandoeken tussen zou gaan staan. Zoals "Slag bij Waterloo: Opdat wij nooit vergeten!". Zou iemand het merken?
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 04:35
De PvdA regeert te graag. En als je te lang aan de macht bent dan verlies je het vermogen tot zelfrefectie.
Je kan de PvdA niet kwalijk nemen dat ze uit waren op de stemmen van de moslims. Alle partijen waren uit op de stemmen van de moslims.
Nu lukt het D'66 het best om de moslims te paaien, maar of ze nu gelukkig zijn bij D'66, dat ze een Jihadistenparti zijn?
Die blanke moeder schrijft wel héél slecht Nederlands!
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 04:35
Het begon als de Partij van de Arbeid, daarna Partij van de Achtergestelden, daarna Partij van de Allochtonen en vandaag de dag:
Partij van de Antisemieten!
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 04:27
Met die gedachte is niets mis - met de aantekening dat er ook allerlei tussenvormen mogelijk zijn. Bij de gratie van diversiteit zijn we tot iets gekomen.
Steunen*
Jan Dribbel | 24-08-14 | 04:22
De PvdA-achterban voelt zich met recht verraden. De PvdA is niet meer de partij die opkomt voor de arbeider, want die heeft het inmiddels te goed en moet bloeden voor nieuwe slachtoffers, nieuw stemvee dat die partij in het zadel moet houden.
De PvdA was en is de partij van de achterblijvers.
Deze mensen steunen dus Hamas. Ze striemen dus het uitmoorden van alle (!!) joden in Israël opdat Israël een jodenrein moslimland wordt met sharia...
Ik denk echt niet dat het voor die gasten ophoudt bij Israël... Ze spreken over Nederland en ruïnes.. Ze willen dus Nederland ook jodenrein maken en hier de islam opleggen...
McMarx | 24-08-14 | 04:10
Ja, dat kunnen we concluderen. Maar ik wil daaraan toevoegen dat er een pikorde is. Het een volgt ut het ander, het ander kan niet volgen uit het een. Je moet eerst iets bedenken voordat je het uit kunt voeren. Je hebt bedenkers en je hebt uitvoerders. Ieder zijn vak.
@Schoornsteenveger.
De Joop achterban heeft ook kritiek:
"Wat een zielig zooitje farizeeërs zitten er toch in de Haagse politiek en bij de PvdA zit het er helemaal vol mee, hoe kun je nu weer de mensen aan de onderkant van de samenleving gaan pakken die al constant slachtoffer van jullie ingeslagen criminele beleid zijn geworden en die vandaag de dag nog steeds met de negatieve gevolgen van jullie gemaakte keuzes uit het verleden worden geconfronteerd, want deze kiezers hebben zeker weten nooit geen invloed gehad op wat jullie farizeeërs in al die jaren in Haagse achterkamertjes met lobbyisten hebben lopen bekokstoven, maar die krijgen nu van een stelletje politieke gluiperds daar wel steeds de rekening voor gepresenteerd."
En Samsom grijnst:
www.voxeurop.eu/files/ruben-oppenheime...
McMarx | 24-08-14 | 04:10
Ja, maar pas op als fotograaf temidden van dit ISIS-volk.
Voor je het weet is je hoofd eraf.
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 03:57
Dus we kunnen concluderen dat mensen van verschillend allooi en kunde elkaar nodig hebben om ieder hun eigen ding te kunnen/mogen doen.
En de foto's bij dit topic verdienen een groot compliment. Een goede foto-arbeider.
Main stream media is censuur, ook in de UK. youtu.be/sxefcCwgKNU
Ik ga de discussie niet uit de weg maar een mens heeft ook slaap nodig. Dus:
Trusten @all.
Dandruff | 24-08-14 | 03:49
Ik heb nooit beweerd en zal dat ook nooit doen dat de arbeider nutteloos is. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
En ja, het is de meest centrale vraagdije de samenleving zich kan stellen en moet stellen: hebben wij een arbeidersklasse nodig om te kunnen voortbestaan? Het antwoord is, vrees ik, ja. Verhef de arbeider, en je hebt een nieuwe subklasse nodig.
Overigens, die arbeider is maar wat blij als meneer de hoogleraar pech heeft en hij uit kan rukken in plaats van uit zijn neus vreten.
@necrosis | 24-08-14 | 02:44
"Je hebt ook zat mensen die (veel) geld krijgen om slap te ouwehoeren.
Dat noem ik geen 'werk'..."
Er zijn mensen die van hun hobby hun werk hebben weten te maken. Da's best knap ookal dubieus dan wel nuttenloos.
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 03:39
Die situatie is al gaande. De laatste jaren heb ik mijn huis laten schilderen, cv laten aanleggen, zonwering laten plaatsen door Nederlandse bedrijven. Met arbeiders die gwoon NLs praten. Eigen arbeiders eerst.
Dit is waar ze voor schreeuwen.... toch? www.spotlighteffect.nl/wp-content/2008...
@Schoorsteenveger (03:21),
Ik zeg nergens dat de arbeider niet bevrijd is.
Ik constateer dat een bepaalde wereldvreemde idioot hier eerst doet alsof arbeiders nutteloos zijn, en dan later toegeeft dat ze toch wel nut hebben, maar wel dom blijven, omdat hij er nog nooit een gezien heeft, of zoiets.
En niemand is "heer van zijn bestaan", hoe slim je ook bent en hoe rijk je ouders ook zijn. Je kunt je hele schooltijd gepest worden, tot je 40e verjaardag maagd blijven, en een dag later overlijden. Je kunt een gehandicapt kind krijgen of zelf gehandicapt raken. En iedereen wordt gemanipuleerd door de media, door de overheid, door zijn eigen vrienden en familie, of door de adviseurs die hij betaald.
Genoemde hoogleraar heeft een uitdaging als hij 's nachts in de provincie in de regen motorpech krijgt. Gebeurt dat tijdens een dure safari (tijd en geld zat) dan kan dat probleem nog best vervelend worden.
Daarbij is het maar de vraag of we over 10 of 30 jaar nog net zo over vrijetijdskunde denken als nu. Best kans dat een hoop hoogleraren tegen die tijd óók iets met hun handen moeten gaan doen.
Dat maakt ze dan niet ineens "dom".
@necrosis | 24-08-14 | 03:39
Nope, je telraam zit er een paar jaar naast. Niet veel, maar tot mijn 67-ste toch nog een jaar of zes. En waarom geen muzak vanavond?
Jan Dribbel | 24-08-14 | 03:40
Een partij die zijn principes verloochent verdient een leider zonder principes.
hero_of_heaven | 24-08-14 | 02:35
Gelijk hebben is gelijk krijgen. Ik had moeten schrijven palingen en weekdieren gedijen in snot, net als Samsom en van Aartsen. En natuurlijk minister Dickerdak
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q...
Samsom is nu even mijn weekdier voorbeeld.
Grijnzend, van oor tot oor, verkondigt hij VVD maatregelen.
De man is totaal principeloos in tegenstelling tot de VVD-ers, die vertellen openlijk dat ze a-sociaal zijn.
@K1100 | 24-08-14 | 03:33
Wat wil je dat ik er over zeg?
Als mijn leeftijd twee-derde van de jouwe is, ben je waarschijnlijk met pensioen.
*dat zegt mijn telraam*
K1100 | 24-08-14 | 03:28
Als die hoogopgeleide arbeider het verdomt om olie te verversen, dan is er altijd wel een lager opgeleide arbeider die dat werk wil doen. Zo hebben wij gastarbeiders binnengehaald, en zo worden nu de asperges geplukt en de muren gestucadoord.
Die hoogopgeleide arbeider moet oppassen om niet in de steun te belanden en weer gedwongen te worden in plaats van VVD weer PvdA of SP te gaan stemmen.
hero_of_heaven | 24-08-14 | 02:35
Gelijk hebben is gelijk krijgen. Ik had moeten schrijven palingen en weekdieren gedijen in snot, net als Samsom en van Aartsen. En natuurlijk minister Dickerdak
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q...
Samsom is nu even mijn weekdier voorbeeld.
Grijnzend, van oor tot oor, verkondigt hij VVD maatregelen.
De man is totaal principeloos in tegenstelling tot de VVD-ers, die vertellen openlijk dat ze a-sociaal zijn.
ikdenkwat | 24-08-14 | 03:17
Ik heb in mijn leven alles gestemd, en stem inmiddels niet meer. Ben geen anarchist, onttrek me niet op krampachtige wijze aan de samenleving waar ik willens en wetens deel van uitmaak, lever daar ook mijn bijdrage aan, deels vrijwillig, deels gedwongen, maar heb het opgegeven te veronderstellen dat politici mij kunnen of willen vertegenwoordigen.
Meermaals overwogen om een nieuwe stroming op te starten, maar te realistisch om dat werkelijk te doen. Als ik dat roemruchte filmpje van van Mierlo voor me zie en dan zie wat D66 nu is, dan krijg ik meteen het zuur.
@necrosis
Gaarne reactie op:
@K1100 | 24-08-14 | 03:02
necrosis | 24-08-14 | 03:21
Nee,
eerder jaardieren,
zo lang doen ze er wel over om van glasaal paling te worden.
;-)
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 03:21
En wat nu als de arbeider hoogopgeleid is en het verdomd om uw olie te verversen? Gaat u dan uw eigen handen vuilmaken? En wie houdt Nederland dan draaiend?
De bovenklasse? Laat me niet lachen. Nederland bestaat bij de gratie van arbeiders, of u het leuk vind of niet.
Kan me niet ontrekken van vvd of de afvallige tak van de vvd de pvv? Laat de laatste nou net in de hoek zitten die u schetst. Juist de ingeslapen pensioen overspoelde nl ers, en alkochtoon magneet pvda lijkt mij niet in uw hoekje passen.
@Jan Dribbel | 24-08-14 | 03:14
Palingen zijn geen weekdieren.....
Dandruff | 24-08-14 | 03:10
Je hebt helemaal gelijk. De arbeider is niet bevrijd. Hij heeft het een stuk beter maar is geen heer over zijn bestaan geworden, wordt gemanipuleerd bij het leven.
Dat is hoe ik dom -en slim- definieer.
Een hoogleraar hoeft niet te weten hoe je de olie van zijn te dure auto moet verversen. Daar zijn garages voor. Een hoogleraar spendeert zijn tijd dus aan andere dingen, want hij heeft daar de tijd voor.
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 03:14
Als ik zo vrij mag zijn u stemp?
hero_of_heaven | 24-08-14 | 02:35
Pro Nederland zijn, is dat verdacht?
Als het aan van Aartsen en zijn persvoorlichter ligt, dan bent U verdacht, heel verdacht.
Het is netzoiets als Samsom, die pal staat voor de laagste inkomens.
Vandaag werd bekend dat het kabinet (VVD) op de zorgtoeslag gaat bezuinigen. Want 500 honderd miljoen extra voor de hoogste inkomens, dat betalen natuurlijk de laagste inkomens.
En vriend Samsom staat deze bezuinigingen met een grote grijns te verdedigen.
Immers de PvdA is de zuster partij van de VVD, de VVD bezuinigt en de PvdA mag nog net vertellen dat ze sociaal zijn.
Wat een clown, die Samson. Een soort van Aartsen.
Het zijn palingen, principeloze weekdieren, die zich op hun best voelen in een emmer snot.
ikdenkwat | 24-08-14 | 03:08
Lijkt me evident. De slaven stemmen op partijen die slaven vertegenwoordigen. Aanvankelijk waren dat de christelijke partijen, even later de socialistische en communistische partijen. De communisten hebben bakzeil gehaald en hebben zich veranderd of vermomd.
Zorgelijk is het dat we in een Europa leven waar de politiek zich bekwaamt in het minutieus manipuleren van de slaven. Die maken geen schijn van kans.
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 03:01
Ik kan een eind met u meegaan. Maar ik hoop dat de arbeidersklasse tot het eind der tijden blijft bestaan. Wie anders komt uw lekkende kraan repareren, uw verstopte toilet ontstoppen. Uw APK controleren. En zo kan ik nog lang doorgaan.
Zijn al deze talentlozen talentloos?
Ik zou dankbaar zijn want deze mensen zijn degenen die je letterlijk uit de stront helpen.
@Schoorsteenveger (02:26),
Je hebt het steeds over een "(Westerse) arbeidsklasse" die van alles zou hebben veroorzaakt, maar dat is onzin. De "bevrijders" van de arbeiders waren nauwelijks arbeiders, dat waren relatief vaak rijkeluiskindjes. Dat gold al voor Marx en Engels, en nog steeds zien we de petjes, posters en T-shirts van Che Guevara vaker in studentenhuizen dan in garages.
En veel van die linkse studentjes van nu graaien over 20 jaar stevig in alle overheidspotjes; terwijl "hun" arbeiders nog steeds de eindjes aan elkaar vast moeten knopen terwijl zij braaf hun belastingen betalen.
Hetzelfde geldt voor de "racismediscussie", in eerste instantie waren dat vaak linkse intellectuelen, geen immigranten. Die waren vooral blij dat ze het hier zoveel beter hadden dan in hun geboortelanden, zoveel vrijer waren, zoveel meer kansen kregen etc. Het is pas relatief kort dat ook linkse Dario's hebben ontdekt dat met "idealisme" (zoals haat tegen Nederlanders ook wel wordt genoemd) heel veel meer (publiek) geld te verdienen valt dan met welke echte baan dan ook.
Het is de elite die de problemen veroorzaakt, niet de arbeidersklasse.
(002:29),
En over domheid, hoe definieer je dat?
Menig hoogleraar is niet in staat een band te verwisselen of de olie van zijn auto bij te vullen. Maar wel prachtige studies politicologie, theaterwetenschappen en vrijetijdskunde afronden.
Wie is er dan dom?
Sommige mensen werken gewoon liever met hun handen, anderen zijn door andere omstandigheden te vroeg van school gegaan. Dat maakt een mens niet dom.
En dan nog.
Ik had het over bijdragen aan de maatschappij.
Dan zijn werknemers, zowel de domme als de slimme, net zo belangrijk als werkgevers.
Daar ging het om.
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 03:01
En geachte mijnheer de schoorsteenvegert wat stemmen uw slaven dan?
K1100 | 24-08-14 | 02:58
Zoiets ja. Die doos dommeriken wisten niks slimmers te bedenken en waren blij een baantje bij mij te kunnen krijgen om iets zinloos in mekaar te schroeven. Deden wat ik wilde, want ik betaalde hen.
@necrosis | 24-08-14 | 02:55
Nee, geen twintiger. Jij bent volgens mij tweederde van mijn leeftijd.
*rekenmachine aanreikt* ;)
"Heil Hitler"
"Foei!"
OMG
K1100 | 24-08-14 | 02:45
Ach, alles is relatief. Ik ben de laatste om welke barrière op te werpen. Educatie is allerbelangrijkst, en als er iets is wat de mensheid vooruit helpt is het onderwijs, onderwijs, onderwijs. Dom zijn is iets heel anders dan dom blijven of, nog erger, dom gehouden worden. En binnen de hoge kringen lopen er heel veel dommeriken rond die er enkel rond mogen blijven lopen omdat ze privileges hebben.
Dus, wat mij betreft moet het talent alle kans krijgen om zich te ontwikkelen, zonder belemmeringen.
Maar de talentlozen blijven talentloos, daar is weinig aan te doen. Dat sommigen ten ontechte arbeider zijn, tsja, pech, maar dat de arbeidersklasse als geheel morgen en overmorgen nog steeds arbeidersklasse zal zijn, ik denk dat we daar wel een weddenschap op af kunnen sluiten.
Ik hoop dat je van me aanneemt dat ik jou en wat je presteert op geen enkele wijze in discrediet wil brengen.
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 02:45
U, de slimmerik bedenkt een, ik noem maar iets, een laptop. U trommelt een doos dommerikken op om het tuig in elkaar te fabriceren en gaat vervolgens uw mening over de Dommen op uw laptop aan het GS publiek fulmineren.
Interessant.
@K1100 | 24-08-14 | 02:45
U modificeerde F-5's?
Mag ik voorzichtig concluderen dat u geen 20'er meer bent?
*gnehe*
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 02:45
Okey dus... De niet banen creeerder is dom? Dus ik ben slim. En kan een goede keuze maken wat goed is voor dit land. Hmmmm...
necrosis | 24-08-14 | 02:44
Ben ik met je eens, gaat over de grote linie van dom stem vee tot kijk mij bijdehand zijn... Ze verschillen niets alleen heeft de een meer gekd dan de ander. Qua geld wirden ze toch in een ander hokje geplaatst maar arbeiders zijn ze. De gladde praatjes subsidie overheids slurpers buiten gesloten want dat is gewoon tuig!
... maar heeft die smerige huichelaar aboejaja al wel weer een uitkering?
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 02:29
Ik waardeer je bijdragen in het algemeen zeer. Maar bij je aanname dat DE arbeider per definitie dom is ga je volgens mij heel erg in de fout. Wat vroeger misschien waar was is heden ten dage een onterechte aanname. Een ieder in dit land krijgt een opleiding, heeft onbeperkt toegang tot internet en andere informatiebronnen. Hoe ze die interpreteren is aan henzelf. Maar dom kun je ze niet meer noemen. Ooit was ik ook een arbeider. Ik modificeerde en repareerde F-104's en F-5's. Straaljagers dus.
Een arbeider, met een technische opleiding.
ikdenkwat | 24-08-14 | 02:37
Vertelt u mij, hoe worden banen gecreëerd? Zijn die door God gegeven? Die werkelozen, zijn die in staat om voor zichzelf een baan te creëren?
Arbeider en dom is een tautologie. Je hebt slimmeriken nodig om banen te creëren, en die slimmeriken hebben dan weer arbeiders nodig om iets nutteloos te produceren. En die arbeiders gaan dat dan weer kopen. Zo gaat het nou eenmaal.
Heeft de islamitische wereld ooit iets goeds c.q. beschaving voortgebracht?
Dacht het niet.
Juist het tegendeel; dood en vernietiging is hun expertise.
@ikdenkwat | 24-08-14 | 02:37
Je hebt ook zat mensen die (veel) geld krijgen om slap te ouwehoeren.
Dat noem ik geen 'werk'...
een amateurland
laten ze nederland aub snel opheffen en een provincie van duitsland maken!!
dit is niet om aan te zien!
Mega Mindie 2 | 24-08-14
Ik zou zeggen vertrek lekker richting Syrie of Irak. De boys daar weten wel wat ze met je moeten doen.
@megamindy2,
Punt is dat er nauwelijks Turkenhaat is, wel Jodenhaat.
Die Jodenhaat is zó erg dat mensen zoals jij keer op keer blijven schreeuwen om de holocaust.
Turkije en Marokko kunnen muren bouwen, hele stammen opsluiten en hele bevolkingsgroepen uitroeien zonder dat ook maar één Turk of Marokkaan in Nederland daar last van heeft.
Maar steeds als een genocidepoging van hamas mislukt staan jij en andere holocaust-schgreeuwers te protesteren; "mag niet, ies haram".
Natuurlijk heb je gelijk dat jij een extreme hypocriet bent.
Je doet alsof je alleen de dood van joodse kinderen toejuicht, en de dood van elk Arabisch kind bijna net zo erg vindt als onze kritiek op islamitische genocides.
In werkelijkheid echter vind je de dood van een Arabisch kind in de door hamas opgestelde menselijke schilden helemaal niet net zo erg als onze kritiek op genocides. Anders had je hamas wel veroordeeld.
Zoals de meeste holocaust-lobbyisten ben je dolblij met de dood van elk Arabisch ind; omdat dat weer een excuus is voor antisemitisch geweld in Europa.
En maken ook niet ;)
Grappig hoe moslims altijd de bek vol hebben over dat mensen islamofoob zijn als ze wat tegen moslims hebben, maar zelf voluit lopen te schreeuwen tegen 'zionisten', joden en Israel...
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 02:34
De tijd stopt niet bij ons, lees de geschiedenis terug zue onze toekomst. Zo zal het zijn. Mooier kan ik het niet majen.
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 02:29
De arbeider dom? Iedereen die werkt is arbeider. Wellicht voelt de ene arbeider zich hoger in rang dan de ander. Werkende zijn arbeiders. In wat voor functie dan ook. Hilarisch voor diegene die dat niet ziet.
ik ben Pro Nederland................... mag dat?
De demonstranten steunen de oorlogsmisdaden van Hamas,
maar zijn tegen die van Israel.
Ze vinden de Talmoed slecht maar de Koran blijft buiten schot.
Dan dreigen ze ook nog eens van ons land een ruïne te maken.
Een baan hebben ze niet, ik geloof niet dat er 1 ondernemer is die dit volk support.
Let op AIVD want ruïnes maken is hun core competence.
@dellapuerto | 24-08-14 | 02:25
Zouden die beroeps boeroepers weten wat er in het handvest van Hamas staat?
Een beetje advocaat zou er 'moord met voorbedachte rade' van kunnen maken.
ikdenkwat | 24-08-14 | 02:29
Die speeltuin wordt geconfisqueerd als we niet oppassen, is dan geen vrijplaats meer.
Dandruff | 24-08-14 | 02:17
D arbeider is per definitie dom, want anders is hij geen arbeider. Is hij nutteloos? Geenszins, de arbeider is nodig, heel erg nodig, maar hij blijft arbeider, het is niet anders. Hij krijgt wat de samenleving hem gunt, dan wel wat hij bevecht. That's it.
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 02:26
Er is geen weg met ons, we laten ze spelen in onze speeltuin van vrijheid. Tot de grens is bereikt.....
"Nederland wordt een ruine, als we geen gerechtigheid krijgen".
Hahaha.... dan loopt de badkuip vol, sukkel.
Dan heb je niets meer aan je uitkering... moet je zelf het hoofd boven water zien te houden.
Dan gaat het niet meer om de grootste bek, maar om wie het langst kan zwemmen.
Dandruff | 24-08-14 | 02:12
De grote vraag is wat dit "weg met ons" heeft veroorzaakt. Ergens in de geschiedenis is trots veranderd in schuldgevoel. De afrekening met het kolonialisme is een belangrijke factor, lijkt me. De discussie rond Zwarte Piet wordt door die Dario daar rechtstreeks aan gekoppeld. Maar het is complexer. Er is een socialistische golf over de nieuwe wereld heengewalst, en in het kielzog van die golf een multiculti-tsunami. Dat is niet geheel verklaarbaar uit kolonialistisch schuldgevoel. Daar is meer gebeurd. Ergens heeft de westerse arbeidersklasse zich meester gemaakt over het postkoloniale gedoe en zich weten te ontfermen over al die door kolonialen platgewalste culturen en cultuurtjes. De bevrijding van de koloniën is parallel gaan lopen met de bevrijding van den arbeider. Slaven, slachtoffers vonden elkaar.
Zo heeft De Verhevene zich aan het loket gemeld.
Apart,
een volblanke moeder met haar volblanke kindje met de boodschap "Bevrijd onze broeders"
Dhimmi.
Wijze uit het Oosten | 23-08-14 | 21:03
Beetje kleurenblind? Is een minder begaafde blanke trien met een kroezend kind op d'r arm. Zandnegertje geimporteerd of te lelijk om een blanke vent te krijgen en nu ineens een fervent hamasmuts.
Sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben het echt zo verschrikkelijk zat allemaal dat we deze shit nog tolereren.
hypocriete bende hier.
jodenhaat
duitserhaat
turkenhaat
marokkanenhaat
christenhaat
nederlandershaat
whats the difference?
waarom mag het een wel en het ander niet?
waarom mag je niet protesteren tegen het geweld van israel en mogen marokkanen wel mijn dochter hoer noemen
zijn israeli meer dan mijn dochter?
ik dacht van niet
waar is dat stel amateurs in den haag mee bezig?
hele woonwijken zijn 'verturkt' nederlanders zijn daar weg getrokken.
niemand zei daar wat van!
het is een grote hypocriete bende!
een amateurland
laten ze nederland aub snel opheffen en een provincie van duitsland maken!!
dit is niet om aan te zien!
Wanneer worden die radicale pro-Hamas brakende dubbelpaspoortige kloodtzakjes eens gestript van hun Nederlandsepaspoort, en zonder behoudt van uitkering uitgezet naar het land van hun o zo geliefde Hamas???
Gastjes zoals die in camo-jas en zichzelf filmende Hamas-diaree spuwende anti-Zionist alsmede die appelflap uit België hebben toch al genoeg staan roeptoeteren om dat te rechtvaardigen, toch?
@Schoorsteenveger (02:04),
Eerst vind je arbeiders dom en nutteloos, nu vind je ze geweldig.
Je springt van dictaturen zoals de DDR naar de PvdA, beiden geheel irrelevant in deze discussie.
Wat is je punt nou eigenlijk?
@Schoorsteenveger | 24-08-14 | 02:04
Alleen PvdA heeft de PvdA nodig, vanwege de dikbetaalde baantjes.... maar we dwalen af.
Gazanen zijn lief. Hamas heeft vandaag 68 raketten afgevuurd op Israël. Moet kunnen toch.
israelhasbeenrocketfreefor.com/
Regelmatig F5en en als je scherm rood/wit blinkt is er weer een inslag.
Hamas, Hamas, ga lekker aan het gas!
@Schoorsteenveger (01:56),
Iedereen weet wat er met "weg met ons" bedoeld wordt.
Ik heb niks tegen het bekritiseren van vooroordelen, geen enkele moeite met het begrijpen van anderen en juich het creëren van vrijplaatsen voor andersdenkenden toe.
Maar daar hebben we het niet over.
"Weg met ons" slaat op het voortdurend benadrukken dat "wij" belast zijn met de erfzonde van alle menselijk leed; en dat dat alleen maar kan worden opgelost als wij ons land, onze cultuur, onze vrijheden en onszelf ten gronde richten.
Dat is onzin, zou ieder zinnig mens denken.
De realiteit is echter dat we per jaar miljarden euro's betalen aan individuen, clubjes en landen die ons openlijk haten; we accepteren dat racistische criminelen oproepen tot geweld tegen ons land, onze cultuur, onze vrijheden, en zelfs onze mensen.
Zie de zwarte Piet discussie.
En dat is dus niet typisch wat "de Nederlanden de Nederlanden maakt", dat is kenmerkend voor de hele Westerse wereld.
Inclusief Israël, en daar had ik het over.
Dandruff | 24-08-14 | 01:58
Erkennen is het punt niet. Geweldig wat de arbeider heeft gepresteerd, maar hij heeft het goed, beter dan ooit tevoren. Als er iemand erkend is, dan is het wel de arbeider. Probleem van de PvdA, de arbeider heeft geen PvdA meer nodig die voor hem de kolen uit het vuur haalt.
Jan Dribbel | 24-08-14 | 01:47
In Cambodja is nog steeds leven, ondanks die terreur. Opmerkelijk, niet? Pol Pot, met al z'n platte communistische ideologie, met al zijn moorden en bloedvergieten, is niet in staat geweest om wat er aan cultuur aanwezig was te vernietigen. De opium van het volk, de opium voor het volk heeft het volk verheven.
En ja, als Poetin een keer een scheet last, dan moeten de tuinders in de hele EU gesteund worden, want weten die tuinders zich niet aan te passen aan de omstandigheden.
@Schoorsteenveger,
Onzin, zoals gezegd hebben werkgevers en werknemers elkaar nodig. Nederland is opgebouwd door ondernemers, maar net zo goed door arbeiders die de ondernemers hielpen met het verwezenlijken van hun ideeën, en daarbij behoorlijk meebetaalden aan belastingen en sociale premies. Veel van deze "te domme" mensen zaten ook nog eens in het vrijwilligerswerk, van brandweer tot voetbalclubjes; heel lang een hoeksteen van de samenleving.
Tegenwoordig moet dat steeds meer gesubsidieerd worden.
Erkenning van de realiteit is géén socialisme!
Integendeel, het waren niet de arbeiders die "de ruif leeg vraten" maar juist de hoge partijtoppen in al die socialistische dictaturen. En dat zie je hier trouwens ook.
Ik pleit niet voor socialisme.
Ik pleit voor erkenning van alle mensen die een samenleving helpen opbouwen, ondanks dat anderen op hen neerkijken.
@Jan Dribbel | 24-08-14 | 01:47
Ik weet waar de uien vandaan komen ;)
Dandruff | 24-08-14 | 01:41
Ales wat de Nederlanden tot de Nederlanden maakte had weinig of niets te doen met "weg met ons", maar alles met "weg met onze vooroordelen". Daar mogen we tot op de dag van vandaag trots op zijn, op onze handelsgeest die ons noopte degenen met wie we handel dreven te begrijpen.
De Nederlanden waren en zijn een vrijplaats voor andersdenkenden, maar die Nederlanden kunnen dat enkel zijn en blijven als de voorwaarden voor die vrijplaats gewaarborgd blijven.
En daar schuurt het. De bereidheid om ruimte te scheppen heeft, om allerlei historische redenen, plaatsgemaakt voor de plicht om ruimte te bieden. Christendom en socialisme hebben vrijdenkerij omgekat tot schuldbewustzijn.
Het "weg met ons" kan teruggedraaid worden naar"dankzij ons", naar "niet zonder ons".
@van heinde en verre | 24-08-14 | 01:41
Jij kan er niet mee zitten?
kijk eens goed naar de pica van die blonde snol die een stuk karton om de nek van haar kind heeft gehangen en lees eens wat er op staat.
Ik kan me niet voorstellen dat dat kind begrijpt wat er staat, maar op latere leeftijd is dat pure indoctrinatie.
Schoorsteenveger | 24-08-14 | 01:34
"de arbeider is niet in staat om voor zichzelf te zorgen.
Vermoord de intelligentsia en je bent ten dode opgeschreven".
In Cambodja is nog steeds leven.
Ik draai het om, de intelligentia van tegenwoordig kan nog geeneens een aardappel planten. Weet niet wat een volkstuintje is.
Weet niet waar de groenten en fruit vandaan komt, behalve dat het kant en klaar, gesneden en verpakt klaar ligt in de schappen van de supermarkt.
Waarom kapt Hamas niet gewoon met het afvuren van raketten op Israël?
Geen raketten = geen vergelding = geen bloedvergieten.
*simpel doch geniaal*
@Vivaldi,
Ik wijt dat echt aan de "weg met ons" mentaliteit waar we allemaal mee opgegroeid zijn en nog steeds mee doodgegooid worden. Dat leidt tot zelfhaat in alle Westerse, democratische landen.
Ik zie zat autochtone Nederlanders die Nederland, de Nederlanders, de Nederlandse vrijheden en cultuur haten; en zo zijn er dus ook joden die Israël, de Israëliërs, de Israëlische vrijheden en cultuur haten.
In islamitische dictaturen zie je dat niet, integendeel; de minste kritiek op elke misstand in de eigen kring leidt direct tot extreem geweld.
Daarbij komt dat de meeste "oude media" dagelijks de antisemitische propaganda van de Arabieren zonder kanttekeningen overnemen.
Maar goed, geweldloos en niet uit de hand gelopen. Dit mag in een democratie, ik kan er niet mee zitten, succes met de spandoeken ofzo. Tot nooit.
Dandruff | 24-08-14 | 01:17
Bovenbouw en onderbouw, upstairs downstairs. Natuurlijk, in de bovenbouw is er een hoop gebakken lucht, maar in de onderbouw wordt er een hoop holte gecreëerd. Marx had een iets te grote mond, als je het mij vraagt. De onderbouw kan geen bovenbouw creëren, daar id=s de onderbouw gewoon te dom voor. Dat kun je mét de Linkse Kerk onrechtvaardig vinden, maar het is de realiteit. Rechtvaardigheid is een correctie op de werkelijkheid, en werkt tot op bepaalde hoogte. je kunt té rechtvaardig willen zijn, en dan krijgt de onderbouw de macht en vreet die onderbouw de ruif leeg, zonder dat er nog voedsel wordt geproduceerd. Het communistisch experiment is mislukt, de arbeider is niet in staat om voor zichzelf te zorgen. Vermoord de intelligentsia en je bent ten dode opgeschreven.
Wat niet wil zeggen dat die bovenbouw deugt. Hoorde vandaag dat Balkenende, de man van normen en waarden, de man van "zonder geloof kun je niet functioneren", momenteel twee keer de Balkenende-norm binnenharkt...
@vivaldi | 24-08-14 | 01:28,
Ik geef die oude wijze mensen het voordeel van de twijfel. Jonge mensen weten niet zoveel als de oudjes.
Dat dus: een haatbaard doet de Hitlergroet, blond politievrouwtje doet geweldloos "tut-tut". Moslim lacht haar toe en mag verder wandelen. Anders gezegd: we hebben de macht zelf uit handen gegeven. Onmiddellijk de knuppel was beter geweest.
wat voor een low-life moeder ben je om jouw kleuter te betrekken in demonstraties en zeker in dit soort waar er agressiviteit, bloederige beelden en haat gescandeerd wordt. Je moet als ouder wel heel erg laag gezonken zijn om jouw kind al op deze jonge leeftijd, waar kinderen onbevangen, alleen maar willen spelen en gelukkig zijn, bloot te stellen aan deze stupide haatzaaiende idioten.
Wat betreft die Holocaustoverlevenden, die plots tegen Israel zijn : Dat is toch wel heel merkwaardig. Er zijn er namelijk niet meer zoveel van. Plotseling zijn ze uitermate georganiseerd en weten ze gezamenlijk een advertentie in een toonaangevende engelstalige krant te zetten. Ik denk dat dit een propaganda-opzetje is vanuit de een of andere hoek. Dit zaakje stinkt.
Wij werkers, zijn een radertje in de onderste regionen van de piramide van macht. Wij zien enkel het resultaat van de beslissingen op hoog niveau. Onze horizon is vertroebeld door onze eigen blik. Laten we daarom maar genieten van de dagen die ons resten. Laten we ons, broeders en zusters van welke kleur dan ook, maar neerleggen bij de situatie, zou een realist kunnen concluderen. Maar ik zeg, leve het leven. Mensen, wordt wakker. Wapens zijn onnodig. Die krengen dienen niet ons. Liefde kent gewoon geen discussie.
Dribbel 1:15
Moet zijn:
2.bp.blogspot.com/_md61S_gChL0/S6gCN7-...
Die Appa zandaap moet eens ballen tonen en zelf afreizen naar Gaza als hij het zo met die mensen daar voorheeft
Helaas blijft het ook bij dit baasje bij wat brullen van loze woorden en meneer Appa staat dan ook duidelijk daar om zijn eigen naam en faam te promoten met dat infantiele gegil van hem
Ik sta nog steeds verbaasd over het feit dat ze zichzelf, telkens weer, volstrekt ongeloofwaardig maken, door te demonstreren tegen de zogenaamde moordpartijen van Israel, maar de moordpartijen een paar deuren verder voor het gemak maar links laten liggen!..... He, leuke woordspeling!
"ik kom in opstand" "ik steun Hamas"
Wie voor hamas is, is een terrorist en tegen Israel maar ook tegen Palestijnen.
De grootste vijand van de Palestijnen is hamas en in iets mindere mate momenteel hezbollah.
Mohammed Rabbae, kots, anti Nederland alleen wachtgeld en uitkering is prima, nogmaals kots!!!!!!
@Schoorsteenveger,
Nou is het natuurlijk wel zo dat de werkgever zijn werknemer net zo hard nodig heeft als de werknemer zijn werkgever.
Het nut van arbeid, hoe laagbetaald ook, wordt best wel onderschat. Sterker nog, ik denk dat er in de goedbetaalde sectoren zoals (semi-) overheid meer nutteloos volk rondloopt dan in de gemiddelde fabriek.
Waarom moslim jongeren graag protesteren tegen Israel, volgens Gregorius N.
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=t...
Zulke cartoons ziet de gevestigde orde niet graag.
Vandaar dat de gevestigde orde, de gezagsdragers, N. de nek omdraaiden, figuurlijk, dat weer wel.
Allemaal jodenhaters. Zijn pas tevreden als de endlosung daadwerkelijk wordt voltooid. Nederland kijkt weer de andere kant op in plaats van al deze lui het land uit te schoppen.
Dandruff | 24-08-14 | 00:53
Inderdaad, gastarbeiders zijn, het is niet anders, arbeiders. En arbeiders hebben werk als er werk voor hen is. Arbeiders bouwen niet op, arbeiders arbeiden, doen werk, doen wat hen opgedragen wordt. Als er niemand is om op te dragen, als er niets is om opgedragen te worden, dan zijn arbeiders plots zonder werk, of, zoals dat bij ons heet, werkeloos.
Is de wereld er voor de arbeider, of is de arbeider er voor de wereld?
Wat heeft het voor nut om in NL te gaan demonstreren over een conflict dat niet de onze is.
Wat is de logica NL te bedreigen met ruïnes voor een conflict dat de onze niet is.
Laat ons erbuiten en ga wat nuttigs doen!!!
Als jullie je zo druk maken over dode kindjes zouden jullie misschien even tegen ISIS moeten gaan demonstreren die in korte tijd veel meer (kinder)bloed op hun handen (en messen) hebben dan Israël ooit heeft gehad. Daar hoor je echter niemand over tijdens de demonstratie en ze moeten zelfs moeite doen hun sympathie voor ISIS te verbergen. Stelletje hypocriete pannenkoeken dat jullie met zijn allen zijn!
Volgende keer dan maar eens traditioneel wat Mariniers daar op De Dam, is alweer veel te lang geleden. De vraag is of er daar nog wel genoeg van zijn.
@Eurotokkie (00:05),
Onzin, gastarbeiders hebben dit land niet opgebouwd.
Gastarbeiders werden hier pas naartoe gehaald *nadat* dit land was opgebouwd.
Die opbouw was echter zo voorspoedig gegaan dat dit leidde tot een tekort aan arbeidskrachten, met name in de laagbetaalde sectoren; door het tekort aan arbeidskrachten was de arbeider immers spekkoper.
Los daarvan, er zijn tussen 1964 en 1973 in totaal zo'n 30.000 gastarbeiders uit Turkije en Marokko naar Nederland gehaald. De afspraak was dat die zouden vertrekken als ze overbodig werden, maar uiteindelijk mochten ze blijven, een uitkering aanvragen en hun gezinnen hierheen halen.
Die 30.000 gezinnen verklaren echter niet de huidige islamisering van de grote steden hier.
Met "opbouwen" heeft het sowieso niks te maken.
@reageerbuis | 24-08-14 | 00:38
Zo, Eagon kreeg 700 miljoen euro? Lekker voor de pensioengerechtigden.
Free free Palestine, dat kan maar op een manier en dat is dat vieze tuig van hamas eruit kieperen en dan over vrede gaan praten.
@AntiSoof | 24-08-14 | 00:34
nos.nl/audio/2657-demonstratie-rotterd...
fucking landverraders, sympathisanten van Hamas en palestijnen rot op uit Nederland, en die gasten het nederlands staatsburgerschap afpakken
@Franco 1975 | 24-08-14 | 00:14
For my getuig die spelvauten van atentisiteit.
Deze mensen hebben wel pit. Ze lijken me dus wel echt.
Het is wel een hardnekkig sprookje aan het worden dat turken en marokkanen dit land hebben opgebouwd. De feiten dat zij het land afbouwen liegen er niet om. De overwinnaar bepaald de geschiedenis. U bent gewaarschuwd.
Ruïnes maken van dit land.... leuk dreigement maar als ik zie hoe de lenden er aan toe zijn waar ze vandaan komen is het gewoon een kwestie van tijd en nog een paar van Aartsen struisvogels. Geen loze belofte dus ben ik bang.
@Eurotokkie
Dat gezeur altijd over die paar mensen die hier geld konden verdienen en hun gezin onderhouden ipv werkeloos in hun thuisland te zitten of een veel lager loon te ontvangen. Wees blij!!! Ze lopen nu altijd te janken alsof het een slavernij verleden was met foltering.
Dat is wél het geval voor oa. alle Indiërs en Filipijnse arbeiders in de Arabische landen. Daarvan wordt de ID afgenomen en zijn ze overgeleverd aan de grillen van de baas is de meest extreme form. Mishandelingen, verkrachtingen, moorden. Ze vreten van alles uit met deze mensen.
Thee te laat bezorgd, ik overgiet je even met wat kokend water en laat je niet naar het ziekenhuis gaan... dat soort gedrag. Dus alsjeblieft idiote demonstranten houdt je domme mond en doe die hypocriete oogkleppen af.
Uzi, Desert Eagle allebei IMI Israelische kutzooi, nu goed?
Na lang wegkijken heeft nu ook de Volkskrant ontdekt dat er een kankergezwel in het midden-oosten is ontstaan.
Obama heeft het gezegd, dus het mag nu.
Hoe lang duurt het nog tot de wereld toegeeft dat er allang een Jihadistan in het midden-Oosten is?
Het Saoudische schiereiland.
De oorzaak van alle ellende.
Klasse voor dit verslag. Wederom een erg trieste bijeenkomt. Moeders met borden met taalfouten maar Nederlands is blijkbaar niet belangrijk genoeg. Verder de bekende mannetjes met telkens hetzelfde onbegrijpelijke verhaal. Pfff wat ben ik die lui beu. Maar goed, verder dan wat gejoel komt dit groepje ook niet. Sneu volk.
Dirk III | 24-08-14 | 00:00
Wat dat betreft heeft Appa wel gelijk , als het gaat over de eerste generatie gastarbeiders die hebben zeker hun steentje bijgedragen , ik kan me herinneren dat in deze tijd ik geen vieze toiletten heb gezien.
Want met vies toilet bouw je geen land op.
Op zich heeft de anti-Israëllobby gelijk dat de islam oproept tot wereldwijde genocides op alle niet-moslims. En dan vooral op joden.
Het is dus volkomen logisch dat zij tientallen demonstraties per maand organiseren tegen Israël omdat dat land genocide verbiedt; terwijl deze zelfde moslimextremisten de afgelopen decennia nog geen één (1) demonstratie hebben gedemonstreerd tegen de vele tientallen islamitische landen en organisaties die daadwerkelijk genocides plegen.
Ook op moslims trouwens.
Het standpunt van de antizionisten dat de islam genocide propageert klopt dus; de rest is echter allemaal gel*l.
maal gel*l.
- Die jabiri bijvoorbeeld dreigt dat Europa "een ruïne zal worden" als we te weinig doen om de islamitische genocides in het Midden Oosten te laten slagen...
Laffe, leugenachtige hypocrisie; het is namelijk al lang de bedoeling dat ook Europa een puinhoop wordt. Europa stikt immers van de niet-islamitische meerderheden en minderheden en dat mag niet van de islam. De afgelopen jaren hebben talloze islamitische geestelijken, scholen, media en andere organisaties in het Westen al vaak zat aangekondigd dat zij hier de boel over komen nemen.
In theorie wordt er alleen nog even gewacht tot het percentage moslims hier hoog genoeg is om die zogenaamde "jihad" te beginnen.
In de praktijk is de aanloop naar de jihad hier allang begonnen. Veel Europese landen kampen met name in de islamiserende steden al heel lang met alle problemen die de islam met zich meebrengt; racistisch geweld, (groeps-) verkrachtingen en slavenhandel, extreem gewelddadige criminaliteit, pogroms en aanslagen. Dit alles in een omgeving waarin grootschalig misbruik van gemeenschapsgeld, nepotisme, fraude en wanbeleid in het kader van de "positieve discriminatie" worden bevorderd.
Die ruïnes komen er toch wel, ook als we jabiri's holocaustfantasieën ondersteunen.
- Dan de racistische crimineel appa die vindt dat het onthoofden van een joodse baby door hamas geen vorm van terrorisme is. Volgens appa was de islamitische proleet Mohammed een massamoordenaar die alleen de vrouwen en kinderen die aantrekkelijk genoeg waren voor de seksslavernij, liet leven. De baby was kennelijk niet aantrekkelijk genoeg en mocht dus vanuit islamitisch standpunt onthoofd worden.
In theorie heeft appa gelijk.
In de praktijk is het echter maar de vraag of de demon allah echt bestaat, en zo ja; of hij echt zo'n ranzige hufter is als alle islamitische geestelijken altijd beweren.
- De hezbollah terrorist jahjah maakt dezelfde fout. Volgens jahjah lachen echte moslims om gruwelijke moordpartijen zoals 11-9 omdat wreedheid en bloeddorst de enige vormen van spiritualiteit zijn die de islam kent. Ook jahjah baseert zich daarbij op de islam; de koran, de uitspraken van, en de overleveringen over de "plunderende profeet" Mohammed, voor wie het doden van ongewapende burgers net zo normaal was als het verkrachten van kinderen of het doodmartelen van bejaarden.
Hamvraag is echter ook hier; was Mohammed wel een profeet?
Veel moslims vinden dat Mohammeds kwaadaardige gedrag aantoont dat hij echt deed wat de demon allah wilde; anders had allah zijn gedrag wel kunnen tegenhouden.
Aan de andere kant, als die voormalige maangod allah echt uit is op de hel op aarde, waarom geeft hij het beschaafde Westen dan zo'n voorsprong?
Waarom was het Midden Oosten veel vooruitstrevender en beschaafder vóór de komst van de islam dan daarna?
Is het mogelijk dat er helemaal geen demon allah is, en ook gen goede goden trouwens?
Dat de gehele geschiedenis dus op toeval berust?
En dat wij mensen de enigen zijn die de wereld zouden kunnen verbeteren?
@Desmoulins
Ook buiten nederland zorgt voor een overpopulatie de nodige (stijgende) gezeik. Beste advies is gewoon te vertrekken, de overheid helpt je toch niet meer.
Nederland opgebouwd..... Whahahahahaha. Ga maar Dubai opbouwen. Dan wordt je gedeporteerd als je baantje weg is. Stelletje hypocriete dombo's.
Zo hypocriet dat alle hoeren uit de wereld worden ingevlogen als het Ramadan is en ze zogenaamd voor de Buhne ff niet mogen sexen behalve met de ingevlogen hoeren dan.
Als we nog langer ons laten smurfen door die gasten wordt het hier net zo erg als in de landen waar ze vandaan komen.
Heel geestig verslag, ik heb meerdere keren hardop gelachen. Maar inderdaad wat een radicale bende. Ze importeren niet alleen het conflict, maar ook de manier van demonstratie voeren wordt Arabisch inclusief de borden met dode kinderen en het inzetten van kinderen.
@Eurotokkie | 23-08-14 | 23:54
Gezien het IQ betwijfel ik of ze zelfs beseffen dat ze demonstreren. Ze denken waarschijnlijk dat ze naar kabouter Plop gaan. Genoeg baarden in de buurt om ze in die waan te laten.
Ik vraag met af hoeveel procent weet tegen wie of wat ze demonstreren.
@cdriel | 23-08-14 | 23:41
Even je brij ontleden:
"Waarom moet deze vorm van vrijheid van meningsuiting zo belachelijk worden gemaakt?"
Ik neem aan dat je de demo in kwestie bedoeld en volgens mij wordt de 'vorm' niet belachelijk gemaakt maar de wijze waarop de boodschap wordt verkondigd en zeg nu zelf... gekker kan het toch niet?
"Het hoofd van van Aartsen op een geexecuteerde journalist shoppen, waar de hele wereld vol afgrijzen naar heeft gekeken, is weer wél vrijheid van meningsuiting volgens de normen hier?"
Het gaat niet om de normen hier maar om de vrijheid van meningsuiting in het algemeen, lees het topic die bij de gewraakte fotofuck hoort en je zal het heel misschien begrijpen.
@Wim Venijn | 23-08-14 | 23:46
Wat ik denk dat je bedoelt. Ik typ weer lekker.
Anders wordt Nederland een ruïne? Hé, OM dat is een bedreiging geadresseerd aan ons land! Ik begin een beetje pissig te worden als ik dit soort dreigementen hoor, zijn ze GVD nou helemaal betoeterd.
@cdriel | 23-08-14 | 23:41
Leg eens uit wat je bedoelt. Ik lees je zinnen een paar keer. Maar ik kom er niet uit.
Als je bedoelt, wat ik denk dat ik bedoel, dan is me eerste reactie van toepassing.
Daar gaan we wederom: ' Nederland wordt een ruïne als we geen gerechtigheid krijgen' Het is maar even dat u het weet, de politie vond het prima, opa Opstelten vond het prima (zolang er maar geen rake dingen over zijn partijgenoot van Aartsen langs komen). Het OM is te druk met fotoshoppen dus geen tijd...
@cdriel | 23-08-14 | 23:41
Serieus? Je bent serieus? Nee toch?
Want doen die gasten ook om hier te demonstreren.. Israël en het conflict is hier niet.. Hier kan je alleen oetkiering krijgen..
Waarom moet deze vorm van vrijheid van meningsuiting zo belachelijk worden gemaakt?
Het hoofd van van Aartsen op een geexecuteerde journalist shoppen, waar de hele wereld vol afgrijzen naar heeft gekeken, is weer wél vrijheid van meningsuiting volgens de normen hier?
@appelvink | 23-08-14 | 23:37
Appa heeft geen tijd en is in wezen te laf om naar Gaza te vertrekken.... iemand moet de volgende demo toch organiseren... ;-)
Ik had er nooit zo over nagedacht, maar ik wil bijna een "zionistische hond" zijn, omdat zij er zo veel haat tegen uitten. Uit protest.
Anoguurder | 23-08-14 | 23:34
Zij hebben Nederland afgebroken, verpauperd en voor steeds groter wordende delen onleefbaar gemaakt.
Als ze dit over 10 jaar terug zien kruipen ze allemaal van schaamte onder het bed.
AT5 stelde enkele demonstranten een paar vragen. Doet AT5 het erom juist drie duidelijk zwakbegaafden aan het woord te laten, of zijn gewoon alle deelnemers eh, hoe zeg ik dit netjes? Ze zagen er in ieder geval uit alsof ze nog geen klok kunnen kijken.
O.a. vraag AT5: wat vindt u ervan dat Hamas gisteren 12 vermeende collaborateurs heeft geexecuteerd? Antwoord demonstrant: eh, is dat zo? Eh eh. Dat wist ik niet eh eh. De sneue moslimman stond behoorlijk met z'n mond vol (bruine) tanden.
Verder een bolle blanke met overduidelijk wit spuug in z'n mondhoeken, ook niet bepaald een teken van intelligentie. Voorts nog een lichtgetinte puber met duidelijk scheef getrokken gelaat. Hun gesproken woorden waren dan ook van peuterspeelzaalnivo: ja maar, er gaan daar mensen dood, en kinderen, en dat is de schuld van schieten door Israel. En dat is erg.
-
Over het IQ van ene Appa wil ik het nog niet eens hebben. Back to Palestine..
Ik zeg go go go Appa, liever vanavond nog dan wachten tot morgenochtend.
Go, go Appa, rap weg, weg, weg uit dit verderfelijke Nederland. Rap oprotten, rap opzouten, rap opsodemieteren. Hoe rapper hoe beter!
Ga Palestina redden! Geen loze woorden maar daden! Vertrek vandaag nog!
Dit socialistentuig denkt echt dat het weer 1933 is en dat ze weer sieg-heilend over straat kunnen gaan.
Correctie, zij hebben nederland niet opgebouwd. Dat was ver voor hun tijd met de industrieele opmars.
VanBukkem | 23-08-14 | 23:10
mwnw.nl/wp-content/uploads/MWNW_aartse...
Deze foto?
Het was weer een mooi groepje rapaille bij elkaar....
Jammer dat er een verbod ligt op uitingen zoals Hamas en Isis vlaggen... laat ze lekker hun gang gaan en laat ze Nederland hun ware aard zien, verbieden leidt tot ondergronds gaan en dat moeten we niet hebben...
@VanBukkem | 23-08-14 | 23:10
Ik hoop het voor hem. Dan kan hij gelijk politiek asiel aanvragen in een normaal land. Waar vrijheid van meningsuiting geen beperkingen heeft.
Of hij krijgt een expositie in de Tweede Kamer van zijn fotofucks.
Kortom. Win-win voor hem.
Met zulke vrienden...
De fout van de eeuw is natuurlijk om bij een "Free Gaza"-demonstratie met een "Zwarte Piet is racisme"-trui te lopen.
Hamas-stijl:
'Na een aanval van Israel op Gaza waarbij een aantal Palestijnse kinderen omkwamen, heeft Hamas gezworen om met de resterende kinderen Israel en de VS aan te vallen...'
@CoffeePatch en @Wim Venijn
Belachelijk natuurlijk dat het OM GS op de korrel neemt.
Godsammekraken moeten ze hebben. Die kwam met die foto.
Is dat subversieve element al van zijn bed gelicht?
Waren gekke Gretta en overtuigd antisemiet Dries van Agt er ook?? Overigens geef ik Israël carthe blanche vwb Hamas. Dat ze al die radicaal extremistische moslims naar hun 72 maagden mogen bombarderen. Wanneer worden de uitkeringen van al deze mensen die vandaag 'gedemonstreerd' hebben ingetrokken?
gentle giant | 23-08-14 | 22:36
De schreeuwert is een zelfherhaler.
Duidelijk van Thijm. Geen schijn van kans.
En inderdaad. Nieuwzuur toont het niet die foto van Geenstijl en durven het niet aan. (lafaards). Vrijheid van meningsuiting is beknopt door het OM.
Had appa nog minder publiek toen ie rapper was dat ie dit soort onzin is gaan doen?
Nooit meer, toch? En dat in de stad van Anne Frank.
doorgaans wordt een demonstratie met minder dan 500 personen genegeerd door de media. Anders blijf je bezig. Is gewoon niet interessant.
Er zijn altijd wel een paar gekkies die ergens over moeten demonstreren, maar dat wil nog niet zeggen dat ze aandacht waard zijn.
Dit soort demo's vinden al sinds de jaren 70 plaats in A'dam. het verschil is nu dat dit 'nieuws' boer Dries in Overijssel ook bereikt en reaguurt met "gvd is een schande! allepalestijnenterugnaarmarokko!".
Annabel kan leuk leuk schrijven, maar laat zich hier toch wel van haar meest provinciale kant zien.
Nittickson | 23-08-14 | 22:32
Dit proces is al jaren gaande. Voortdurend is er door een legio aan verguisde denkers al op gewezen dat Turkije een pad aan het bewandelen is dat haaks staat op de door de EU gestelde criteria, maar men bleef doof, stom en blind voor deze terechte zorgen om miljarden aan allerlei subsidies later tot een zogenaamde inkeer te komen.
Het zou mij in ieder geval niets verbazen als de toetreding uiteindelijk toch doorgang zal vinden.
Zij die de problemen jarenlang gebagatelliseerd hebben omtrent Turkije kennen slechts een credo:
een 'ever closer union'.
VanBukkem | 23-08-14 | 22:42
Volgens Alberdingk Thijm een kansloze missie van het OM.
^^@gentle giant | 23-08-14 | 22:36
Mischien moeten ze eens een keer het oud hollandse 'godverdomme!' proberen. Als ik m'n teen stoot of kan m'n sleutels niet vinden, werkt het voor mij best goed. Maar zelfs als ik iets moois zie, een bloedmooie meid ofzo, zeg ik het ook, godverdomme..
@nightwish | 23-08-14 | 21:54
Idd door figuren als Annabel kan ik nooit als echte Nederlander over 5 jaar mijn hooft wegdraaien en zeggen: *Ik heb het nooit geweten*, alhoewel onze Nederlandse leiding anno 2014 het wel heeft geprobeerd om ons dom te houden.
We moeten maar eens als volk NU achter mijnheer Wilders gaan staan en bij de volgende verkiezingen heel strategisch op de PVV gaan stemmen.
@reageerbuis | 23-08-14 | 22:39
Ik zeg _doen_, niet trouwen en kinderen krijgen. Hee, ik ben ik gek.
Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 22:43
Vandaag natuurlijk die ene vinger omhoog van de hakbars! Het is een hint!
Appa is de typische 020-mocro die in de waan leeft dat hij ook maar enige kennis heeft over dit conflict. Een gefrustreerde, kalende semi-crimineel die zijn gebrek aan de meest basale kennis betreffende dit conflict maskeert door te schreeuwen en de menigte te bespelen met leugens die 1) inherent zijn aan het wereldbeeld van de gemiddelde mohamedaan 2) een eigen leven zijn gaan leiden door de eenzijdige berichtgeving van de gevestigde media.
De verwantschap met de Palestijnen komt dan ook niet voort uit een oprecht medeleven met dit verzonnen volk, maar uit blinde loyaliteit met mede-mohamedanen en de met de mohammedaanse paplepel ingegoten haat jegens joden. Het meest treurige is echter dat deze groep haatzaaiers en zwakzinnigen op de nodige steun kunnen rekenen in het Westen.
Werkelijk iedere uithoek van Europa en de VS zijn al het toneel geweest van de chronische woede en ontzetting van onze islamitische medeburgers en overige sympathisanten.
ik stel een nieuwe leus voor
NaNa NO allah-NO akbar
Kan die 2 A`s niet meer in hoofdletters zien of horen .
@lady blabla | 23-08-14 | 22:40
Antisemitisme is een blijvertje in de islam. Dat komt doordat de oprichter, de inmiddels dooie profeet, niet alleen moordenaar, rover en verkrachter was, maar ook antisemiet. En die wordt nagevolgd.
Er is maar 1 oplossing.
@CoffeePatch | 23-08-14 | 22:02
Wij zullen wel weer worden weggezet als dom rechts tokkievolk.
Desalniettemin ga ik er wel effe voor zitten.
@gentle giant | 23-08-14 | 22:36
En die alla acht bar komt maar niet helpen hah!.
@Zzzzooooffff | 23-08-14 | 21:37
Deed haar man niet wat met guldens?
Nittickson | 23-08-14 | 22:32
Ja maar die koppensnellende moslims zijn gewoon raddraaiers en schavuiten, die heb je er overal wel een paar tussen lopen. Die verzieken het voor de rest en geven de andere moslims een slechte naam. Slechte dingen kunnen nooit iets met de islam te maken hebben, dat heeft Yasmina Halfie zelf gezegd.
Weer zo'n repeat demo?
De haat tegen Joden blijft wel erg lang hangen bij de islam zombies hoor.
Of is dit het Nederlandse integratie beleid?
@VanBukkem | 23-08-14 | 21:33
Voordat je haar doet moet je eerst eens om een foto van haar moeder vragen.. Werkt beter dan een condoom.
De IDF pakt wel door ...
www.youtube.com/watch?v=5s-X9z2jVrc#t...
@kweethetooknietbeter | 23-08-14 | 21:31
Wel eens de voetbalsupporters tussen 010 en 020 in een stadion tegen elkaar los zien gaan?
in plaats van een kind er op af te sturen gaf ik de opdracht aan mijn hond. die liep weg. zelfs die heeft meer verstand dan die paar (+-400) gekken.
@subsidistan | 23-08-14 | 21:27
onschuldig hoor je mij hier niet zeggen maar zelfs de moordenaar van Prof. Dr. Pim Fortuijn had daar niet in hoger beroep kunnen gaan.
-weggejorist-
En met geen woord reppen over de moord op drie Israelische jongeren (min of meer de aanleiding), de raketten en de kilometers aan tunnels (waar vanuit ze een grote aanslag op Israel wilde plegen) en de totale onwil om over vrede te praten wegens diepgewortelde haat. Dit alles ten koste van de eigen bevolking die nota bene als menselijk schild gebruikt werd/wordt. Maar dat is natuurlijk allemaal Zionistische propaganda.
@Robertski | 23-08-14 | 22:21
De politiek correcte media hebben fabeltjes de wereld ingezonden met als strekking dat sommige, veel of zelfs de meeste moslims ISIS afwijzen. Wat lulkoek is.
Volgens Supermatthijs hier in de panelen wijzen gewoon alle moslims ISIS af, ook de ISIS-strijders zelf dus, maar die is nou eenmaal niet goed bij zijn hoofd.
Net als Arie Boomsma.
ISIS noemt zich islamitisch, ze straffen op islamitische wijze en ze bekeren op islamitische wijze tot de islam onder dreiging van onthoofding. Is dat een aanwijzing, Arie?
@kicktherabbit | 23-08-14 | 21:11
nl.wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_Oorlog...
The real McCoy | 23-08-14 | 22:22
Ze vinden NL sowieso terroristisch want er wonen nog veel te veel niet moslims.
Hebben die beroepsboeroepers nou werkelijk niks beters te doen? Maar goed. De randverschijnselen zijn vaak leuker dan het gebeuren zelf. Want wat zien we na afloop van deze demonstratie (van vriend vernomen die toevallig voorbij kwam, ik was er zelf niet bij. Vriend doorgaans zeer betrouwbare informatiebron): een drietal kennelijke pro-Hamas-demonstranten (want inclusief Arafat-sjaaltjes en opgevouwen Palestijnse vlag) duiken doodleuk na afloop een nabijgelegen Albert Heijn in om de zaterdagboodschappen te doen. Tja...
@Diareeremmer | 23-08-14 | 21:05
Het zou bij de profeet wel diaree kunnen remmen.. Dat dan weer wel ;-)
Er waren niet een paar honderd mensen maar nauwelijks meer dan 100. En Rutte is een psychopaat volgens de sprekers. Omdat Nederland zich niet afkeert van Israël zijn alle Nederlanders bovendien terroristen en zal Nederland daarom een ruïne worden. Kleine greep uit wat er is gezegd op deze demo. Allemaal heel vreedzaam verder. Geen woord haatzaaien aan te pas gekomen en ook helemaal geen oproepen tot geweld. Zoals van Aartsen het zou zeggen: er zijn geen grenzen overschreden.
Kan geenstijl Rutte nu afbeelden as psychopaat? Kunnen we nog meer lachen.
Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 22:15
Moslims hoeven ook geen afstand te nemen van ISIS, want ISIS heeft niks met islam te maken. Dat heeft Arie Boonsma namelijk zelf gezegd laatst bij K&vdB.
Robertski | 23-08-14 | 22:15
Nu je het zegt, mijn eerste gedachte was dat hij selfies aan het maken was.
Een gezamenlijke demonstratie vóór vrede, zou dat nog mogelijk zijn vandaag de dag?
Jemig alweer zo'n IS demonstratie.
Dit keer In Amsterdam.
@Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 22:13
Werken goede kwaliteitsjournalisten hier. En kritisch.
Niet om ze op te hemelen. Als ze kutwerk afleveren krijgen ze het ook te horen.
Maar weer geweldig van Annabel.
Ik begrijp dat geen enkele moslim vanmiddag afstand genomen heeft van ISIS.
Nee, natuurlijk niet.
Dat zou ook heul onverwacht zijn geweest, als de Hamas-vrienden gezegd hadden dat ISIS niet deugt. Of zien jullie dat anders, PvdA en VVD?
*ISIS = terreur en Hamas ook*
Laat ze vooral demonstreren, zodat we goed zicht hebben op deze lieden. En hoe ironisch, Appa die een telefoon nodig heeft (Israelische technologie) om zijn anti Israel boodschap te kunnen scanderen. Hij vind het reuze belangrijk hoor, maar neemt niet even de moeite zijn haat speech uit zijn dikke hoofd te leren. Of mischien zit z'n hoofd al te vol met domme haat rapjes. En kinderen inzetten/misbruiken om je puntje te maken is zo laag! Ik heb genoeg filmpjes gezien van misbruik van kinderen door hamas en ook IS(IS). Het lijkt normaal te zijn voor dat soort lieden. Maar het totaal brainwashen en psychisch kapot maken van kinderen is de grootste reden waarom die shit daar al jaren aan de gang is! Save the children! En in het verlengde daarvan natuurlijk, dood aan religie!!
@343 | 23-08-14 | 21:54
Nu Turkije en Marokko nog. Want daar is het nog steeds een puinhoop.
Een pro-Gaza Dhimmiestratie.
Als ze nou in rotten van drie het vliegtuig inmarcheren met een enkeltje Midden-Oosten neem ik interesse en moedig ik het aan.
In de Arabische wereld verlopen de demonstraties voor Gaza een stuk rustiger.
"all the facepalms in the world couldn't comprehend the stupidity and ignorance of these people"
www.youtube.com/watch?v=yuEl3-JVA7o
Turken en Marokkanen hebben dit land opgebouwd? Really? Appa mag van mij ook een enkeltje krijgen naar het land van zijn tweede paspoort.
Geweldig verslag, Annabel!
Gelukkig wordt het weer winter. Dan zullen de demos ook afnemen.
Wat denkt meneer Rabbae van de bezetting van de Westelijke Sahara door Marokko?
Ook dit keer denk ik dat meneer Netanyahu niet erg onder de indruk van deze demo zal raken
Israel "bestaat en leer er maar mee leven die geven geen millimeter toe en mochten ze ooit in het nauw komen dan zorgen die joodjes er wel voor dat dat hele Palestina een groot crematorium wordt onder het aloude spreekwoord van menneer van Speyk "dan liever de lucht in
Nederland IS al een ruine, en we moeten in opstand komen tegen kolonisten als Abulkasim al-Jabiri.
Ook ik weet de oplossing niet maar 1 ding weet ik zeker .. Geweld is nooit de oplossig.
tsja... het is wel duidelijk dat de wereld van deze droeftoeters niks hoeft te vrezen. ik vind ze wel grappig inmiddels... nou ja 'aandoenlijk' is misschien een betere omschrijving.
Alberdingk Thijm vanavond in nieuwsuur over GS
nieuwsuur.nl/onderwerp/689971-vrije-me...
een volblanke moeder met haar volblanke kindje met de boodschap "Bevrijd onze broeders"
Wijze uit het Oosten | 23-08-14 | 21:03
Wel een volblanke moeder die de Nederlandse taal slecht beheerst, gezien de tekst op het kartonnen bordje.
@343 | 23-08-14 | 21:54
Ze hebben van hun uitkeringen wel TV schotels gekocht.
@baybabmus | 23-08-14 | 21:27
Ruine van Nederland maken? Vreedzaam. Ik begin er langzamerhand zin in te krijgen in dat vreedzame van jou. Engnek.
Haha. Groot spandoek met 'Luid de noodklok'.
Of ze zijn de komma vergeten. Leuke statement. Inderdaad, die kunnen luid zijn.
kicktherabbit | 23-08-14 | 21:11
Buitenproportioneel geweld van Israël?
Je bedoelt te weinig Jodendoden?
Jij opteert een soort van scheidsrechters die bij een bepaalde stand zeggen, stop Israël, even wachten met vechten totdat er aan jullie kant wat meer slachtoffers zijn gevallen?
-weggejorist-
Drackhorn | 23-08-14 | 21:39
Dus als iets je strot uitkomt moet je je er maar bij neerleggen? Wegkijken en je land naar de klote laten helpen door dat zooitje. Denk dat 90% van die meelopers welk elke maand der klauwen ophouden en verder geen flikker uitvoeren. Demonstreren tegen alles en het ergste ook tegen degene die jullie miezerige leventjes mogelijk maakt.
Annabel bedankt dat je doorzet ondanks dat het je strot uitkomt.
Wat een hoop gore en valse hamas moslims bij elkaar daar. Ik hoop dat Israel hun veel harder aanpakt iedere keer dat ze raketten op Israel afvuren, totdat er geen snackbar te horen is in Gaza. Want leren doen ze nooit.
(Als je zo'n demonstratie op een doordeweekse dag organiseert, komen er waarschijnlijk meer mensen op af.)
@Zzzzooooffff | 23-08-14 | 21:37
Als Zoef (de Haas) zijnde, moet je Greta Bontekoe toch kennen uit het Grote Dierenbos. Zoek het anders even op in de Fabeltjeskrant. Of vraag het Meneer de Uil.
www.youtube.com/watch?v=hrlUzkd8Z8g
@Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 21:36
We weten wie het niet kunnen en voor niet willen kunnen, laat staan proberen. En ja, dat vind ik oprecht jammer.
.
Als je de één na laatste die foto bekijkt, dan zie ik niet vreedzaams. Ik zie alleen maar een hoop agressie, alsof hij een valse hond is, die zijn slachtoffer binnen enkele seconden kan gaan afslachten. En ja, zo'n hond zou in zo'n geval een spuitje krijgen. Waarmee ik weer niks suggereer, hoor. (Je moet dat er tegenwoordig bijvermelden. Voor je het weet moet je de volgende ochtend vroeg op, omdat er geuniformeerde visite naast je bed staat, vanwege een misinterpretatie van hun zijde).
Gewoon twee keer precies hetzelfde plempen. Zo uit m'n hoofd!
@brutus68 | 23-08-14 | 21:44
Maar Rabbae heeft nog nooit een echte baan gehad, krijgt al 50 jaar gratis geld, krijgen jij niet en ik niet, vandaar die grijns op die rotkop.
Te veel aandacht voor een paar amateuristische prutsers. Zullen we voortaan gewoon negeren GS?
@(c)ZWITSUL | 23-08-14 | 21:43
Gaan ze die leip nou eens oppakken of niet, zo niet , dan kan je idd alles roepen als het maar niet tegen moslims is.
Keiharde aanpak van Ivo, zie hier het resultaat.
Krijgen ze nou steun uit een hele onverwachtse hoek? De Holocaustoverlevenden roept op tot een een volledige economische, culturele en academische boycot van Israël
www.telegraaf.nl/buitenland/22998609/_...
Hahaha, een rapper die z'n tekstjes van een telefoon moet oplezen. Drie keer een rood kruis bij Hollans Got Talent denk ik...
Hahaha, een rapper die z'n tekstjes van een telefoon moet oplezen. Drie keer een rood kruis bij Hollans Got Talent denk ik...
Die Mohammed Rabbae. Al een halve eeuw woonachtig in Nederland en nog geen zin fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken. Ik spreek al beter Arabisch na twee weken Marokko dan Mo Nederlands na 50 jaar in Nederland.
Dit zijn geen demonstraties VOOR gaza, dit zijn demonstraties TEGEN Nederland, niets meer en niets minder.
Dhr. de Wit | 23-08-14 | 21:38
kijk naar die grafkop van die rappert A. en dan weet je genoeg ..
Ondertussen in Gaza. Weer een raketaanval.
redcolormapweb.azurewebsites.net/engli...
Minuutje om de schuilkelders in te gaan.
Soms maar 10 seconden. En dat stond vandaag te schreeuwen. Voor Hamas. Voor de terroristen. Walgelijk.
Wim Venijn | 23-08-14 | 21:36
grooming for murder ...
Avé
vroeger stond er op die plaats een poppenkast. Misschien nog wel. Maar die trok meer kijkers dan dit zooitje ongeregeld. Zelfs zwarte Piet wordt er op een foto bijgehaald. Hoe toepasselijk
Als het Nanninga d'r strot uit komt, waarom dan opzoeken?
'In de nasleep van het verschrikkelijke geweld dat zich voltrekt in Israël-Palestina zijn wij, burgers uit heel de wereld, ernstig bezorgd over...' uhh de HAMAS moordenaars die de bevolking terroriseren ?
- secure.avaaz.org/nl/israel_palestine_...
Altijd maar dat gedreig, «Nederland wordt een ruine als we onze gerechtigheid niet krijgen». En het vervolgens gek vinden dat moslims steeds meer uitgespuugd worden.
Dreigen, zeuren, zaniken, dat is alles wat ze kunnen. Afgeven op de maatschappij, de blanke racisten, de achterstand waar ze mee kampen. Allemaal onze schuld, zelf zijn ze allemaal hartstikke onschuldig.
En dan ook nog beweren dat ze dit land hebben opgebouwd. Wat een kwats, mijn bloed gaat er van koken, eerlijk waar.
Dit zijn geen demonstraties VOOR gaza, dit zijn demonstraties TEGEN Nederland, niets meer en niets minder.
Op die allereerste foto staat daar rechts niet die heks die Greta hoeheetzeookalweer?
Allemaal lefties.
Wordt er nu ook een telefoontje gepleegd naar het OM voor mogelijke strafbare feiten bij deze demonstratie en om dat te onderzoeken?
Of pakken ze zoals gewoonlijk, alleen de boodschappers aan?
OM: ik vond dit nou echt walgelijk wat er bij deze demonstratie is gebeurd. Wees consequent, en stel hier ook een onderzoek over in. Onderzoek die moeder, en dat kind. Misschien jeugdzorg erbij. Is dit een goed milieu waar dit kind moet opgroeien? Moet dat kind niet beschermd worden?
Onderzoek dat eens, om maar één aspect van die demonstratie te noemen.
@kweethetooknietbeter | 23-08-14 | 21:31
Laatste alinea, zo waren we ook begonnen met elkaar in NL, niet gelukt.
Lijpe haaruitval Appa, had je vroeger niet, met je relmakkertjes in 't centrum. Snaptoch! Weetselluf. Gozer, ga weer lekker rappen met je THC enzo, met hakbijlen in videoclips, maar ga niet mensen zogenaamd vertellen hoe 'the game' werkt. Mag wel, maar ik kan je niet serieus nemen ouwe, echt niet. En Abou Jahjah is een vriend van je en die geef je spreektijd, gozer echt... Ben zelf ook wel kritisch, maar ik zit nog in een helicopterview-modus, die slecht, dat slecht, dit goed, dat goed, geen zwart-wit geouwehoer. Daarom, logisch besluit ook van SP Amsterdam.
@bisbisbis | 23-08-14 | 21:12
Ja, dat wordt lastig. Ze hadden geen waxinelichtjeshouder bij zich. En verder is het nu geen dodenherdenking op de Dam. Dus, tja. Moeilijk-moeilijk-moeilijk.
Ik zou dat Hamasmeisje wel doen trouwens.
@Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 21:22
Dat zal dan goedkoop shoppen zijn voor familie en vrienden, omdat cassiére korting geeft of niet alle producten scant.
Ziet er erg vreedzaam uit allemaal
Wat heeft Albert Hein hier nou weer mee te maken?
Behalve dan dat ie dezelfde initialen heeft als Adolf Hitler.
Ik vraag me dan altijd af; dragen die vrouwen een bomdildo in hun doos bij zich, die op astand tot ontploffing gebracht kan worden, ofzo? ZO niet, dan zijn die wijven gewoon knettergestoord. Nu roepen ze het hardst, want ze voelen zich vrij en westers, zo lang het nog duurt.
.
En verder ben ik tegen alle vormen van geweld en snap ik niet dat men niet gewoon naast en met elkaar kan leven ook al heeft men een andere kijk op het leven of een ander opperwezen. Wat is daar nu zo moeilijk aan?
Wie het optreden van al-Jabiri, Appa en de RelBelg wil zien moet ff spoelen naar 04:50. nos.nl/uitzendingen/20731-nos-journaal... Mohammed Rabbae is niet te zien, dat zal wel resulteren in een klacht van Rabbae tegen de racistische NPO.
Onder Hamas krijgen de Palestijnen een tereurbewind. Dat hebben ze gisteren maar weer een bewezen met de executie van onschuldige mensen.
-weggejorist-
-weggejorist-
trouwens ... hoe zoek je zo een vrouw uit die kiekjes van gescheuren lichaampjes aan hun kindjes geefT??? hmmm holland?
als we de lijn doortrekken.
Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 21:20
... ik gok erop dat ze onder de plak van hun vrouw zitten. Hmmm ... karma?
Stel je voor dat Joden en Arabieren het met elkaar eens worden. Dan is echt de nood aan de man!
Is je apparatuur nog heel Annabel?
Overigens zitten in de AH op de pica allemaal meisjes met hoofddoekjes achter de kassa, loopt +/- 1 NL -er rond, dat chagrijn heet Henk geloof ik.
er omhoog gooit
Je moet er maar zin in hebben om steeds opnieuw tussen te gaan staan. Chapeau Annabel.
Zal mij benieuwen, vorige week 21.05 GS een beetje nare Jozias foto, voor 23.00 het OM aan de slag.
Dus binnen een uur of 2 zitten Appa en Jaja in de bak als we de lijn doortrekken.
trouwens Hulde voor de Stills via langs dezes weges aan Mr.Brante.
Hoe doe je dat toch? ... 'kwas er maar twee tellen. Toen veel lichtgevende groene hesjes gezien.
Toen hoorde ik een vreemd gebrabbel en gezang uit een versterkertje. ...
toen werd ik misselijk en ben iets anders gaan doen.
Mensen als Atie Visser wisten wel raad met dit soort nazi's
Droevige vertoning.
Helaas gaan we dit meer en mee meemaken, tot aan de clash..
Ik denk dat 1% hebben gescandeerd, van wat ze eigenlijk willen scanderen. En dat is radicaler en extremistischer dan gehoord is. Maar mooi. Zo kan heel Nederland meegenieten wat voor volk we hebben binnengelaten.
Wat voor volk er rondloopt met haat, vernietigen en geweld.
Pro-Gaza. Mijn reedt. Er wordt weer tegen de Joden gedemonstreerd. Tegen de zionisten. Niet voor de mensen in de Gaza.
Eng zooitje.
Die Nederlanders tussen de demonstranten... brrr. 1933
Rabbae, molenaar!
Rabbae, molenaar!
Rabbae, molenaar!
Zo, dat is eruit...
Ivootje wakker worre, je zou ze keihard aanpakken, ze lopen nog vrij rond Appa en JaJa.
Hoi Nan
"Met dank aan de Van der Laan-doctrine (miljoen miljard polies, duidelijke afspraken en snoeihard handhaven bij overtreding) verliep het protest ondanks het verbale geweld ordentelijk."
Wat U zegT
Fascisten zijn het. Allemaal.
Ruïnes, dat is wat ze willen terug keren naar het zand is het hoogste goed. Zie het Midden-Oosten.
Godkurrrristus - zegge en schrijve dertig halfpuberale mennekes kunnen de Nederlandse samenleving ongestraft zó maar blijven bedreigen?
-
Hoé moeilijk kan het zijn om deze paar overgehaalde zakkenw****** voor eens en voor altijd uit deze samenleving te verwijderen?
Oké dan, dat was het! Ik ben naar Australië, de mazzels!
Een keer negeren is ook een optie..
Jammer dat zo'n demonstratie voor een serieuze zaak als de bezetting, het schenden van VN-verdragen en het buitenproportionele geweld door Israël wordt verstoord en misbruikt door Hamas aanbidders en andere gekkies. Daarom zul je mij nooit bij zulke demonstraties zien, ze zijn al lang gekaapt door het haatvolk. Teveel dom volk met gevaarlijke gedachten die alleen overtuigd zijn van hun eigen zaak en doof en blind zijn voor enige vorm van zelfkritiek. Ik 'verheug' me al 20 september dan komt al het domme kritiekloze haatvolk van Nederland bij elkaar in Den Haag. Als het nog doorgaat.
In tegenstelling tot veel van de "heil hitler" roepende demonstranten beperkten de sprekers zich het gebruikelijke gemekker over "zionisten".
De term "zionisme" is een even laf als doorzichtig truukje om met jodenhaat weg te komen. De suggestie wordt gewekt dat zionisten een subset zijn van de joden die de keuze hebben gemaakt het zionisme te steunen. Op een keuze zou je iemand aan mogen spreken. Dit in tegenstelling tot iemands afkomst. Tot zover de theorie die men ons wil doen geloven.
De werkelijkheid is uiteraard anders. Onder het mom van "anti-zionisme" worden met het grootste gemak *alle* joden aangevallen. Het molesteren van joodse burgers en het vernielen van synagogen zijn er duidelijke voorbeelden van. Sterker nog: lieden die zich ook maar enigszins onwelwillend ten opzichte van de islam opstellen worden op dezelfde hoop zionisten geveegd.
(extremistische moslims zijn vooral extreem in hun schaamteloosheid en hebben het gewoon over "dood aan de joden".)
En zo is de cirkel rond en wordt de term "zionisme" gebruikt als legitimatie voor jodenjacht. Niet in gesuggereerde engere maar juist in de breedste zin van het woord.
Ik zou zeggen; ga naar Gaza en ga daar demonstreren.
Lekker makkelijk om Nederland te bedreigen, maar durf het daar dan eens te doen?
Appa scandeerde ook ''Fuck The Talmoed''.
Prima zeg ik als ongelovige hond op mijn beurt. Maar dan ook: Fuck the pedo-profeet in zijn reet!
VVM twee kanten op dan!!
Apart,
een volblanke moeder met haar volblanke kindje met de boodschap "Bevrijd onze broeders"
Dhimmi.
Wanneer komt Obama ons een keer bombarderen?
Het is hier een broeinest van radicalisme.
REAGEER OOK