
Stel je bent een gezin of een groep met 3 andere mensen en je wilt op een dagjesuit-achtige manier 100 kilometer met de trein ergens naar toe. Hier volgt een rekenvoorbeeld. Puur om u even aan het denken te zetten over de belachelijkerie die Nederlandse Spoorwegen heet. Dit stuk is niet bedoeld voor verzuurde ov-reizigers met hun track&tracekaartjes en rijbewijslozen dus houden jullie ff je muil. Het voorbeeld gaat over vier geile vriendinnen uit Deventer die een dagje Amsterdam willen doen. Ze plannen een reisje via NS.nl maar de moed zakt hen in de schoenen. In totaal zijn ze samen maar liefst
134,50 euro kwijt aan treinkaartjes. Gelukkig had Lisa, de slimste van het stel (
hierrr links op de foto) gehoord van autodeel-websites zoals Snappcar, Connectcar en Greenwheels. Lisa was net begonnen met werken, ze heeft een rijbewijs maar nog geen geld voor een auto. Ze kwam erachter dat ze een Daihatsu Cuore kon huren in Deventer van
Jorieke voor 22,50 euro. Komt nog een tientje bij voor ongeveer 100 kilometer extra. Terwijl Lisa zoals gewoonlijk naakt achter haar computer zat, keek ze het werkelijke verbruik na op de
Autoweek verbruiksmonitor. Goh, 1 op 20 voor zo'n oude auto! Terwijl ze een piepklein roze broekje aandeed rekende ze uit dat ze voor de benzinekosten 1 op 17 zou rekenen want de auto zat vol met haar dinnetjes. Goed, zo'n 250 kilometer kost dan ongeveer 27 euro. Op de Google tikte ze PAKREREN BEIENKORF in. Dat kost per complete dag maximaal 50 euro. Ze willen namelijk naar de Bijenkorf, maar op instigatie van
Lotte ook op zoek naar de leder- en latexboutiekjes in de periferie van deze winkel. Haar
moeder kocht er regelmatig wat en ze kenden de merken verder vooral uit de dancewereld van Almelo. In totaal waren de vriendinnetjes 27+50+22,50 kwijt, dat is in totaal slechts 99,50 euro. Bijkomend voordeel was dat ze ook nog even een tussenstop konden maken bij de Ikea of een andere leuke winkel. Toen Lisa dit plan voorstelde werden haar vriendinnen zo blij dat ze op Lisa's
bed begonnen te stoeien van plezier. Eerst zachtjes, toen
ruiger. Daarna kwam van het een het ander. Achteraf besefte Lisa dat dit nooit was gebeurd als ze met de trein waren gegaan.
Reaguursels
InloggenLeuk om dit te lezen. Ben zelf afgestudeerd transportplanner en het klopt dat de auto in veel gevallen goedkoper is dan het OV. Deelauto's zoals Greenwheels zijn een fantastisch initiatief, en zeker niet slecht voor het milieu aangezien ze in dit voorbeeld met z'n vieren in een auto zitten en daarmee maar weinig benzine verstoken. Vergelijk dat met alle lege bussen die met een frequentie van een half uur in de provincie rondrijden en de straten vervuilen met diesel uitlaatgassen.
Dit verhaaltje gaat nog zo verder:
(hij kan korter, maar het is zomer :-)
Ze gingen die dag nog naar de Bijenkorf en kochten daar matchende setjes lingerie. Op het terras van The Grasshopper namen ze allemaal een heerlijke wodka lime.
Lotte stelde ondeugend voor om een trio+ te organiseren. Genietend van de volgende wodka spiedden ze naar geschikte kandidaten met voldoende uithoudingsvermogen.
.
De zon begon als te zakken dus ze moesten weg. Overmoedig stuurde Lisa de auto de garage uit waarbij ze een naar gekraak hoorde. Ach, zal wel meevallen, riep ze vrolijk. Ik charmeer de verhuurder wel. Daarbij duwde ze met haar armen haar borsten naar boven en keek op haar decolleté zo groter werd was.
.
"Godverdomme trut", klonk het van buiten. De auto was op de fietsstrook beland en een fietser had zichzelf tussen de geparkeerde auto's geworpen. "Oepsiee", zei Lisa, terwijl ze weer een slinger naar rechts maakte. Het gezelschap kraaide mee.
.
Lisa was toch een beetje beduusd geraakt van het voorval. Ze nam zich voor haar vriend te vragen haar morgen een oprecht pak billenkoek te geven. Dat zou haar karma weer goed maken.
.
Haar gedachten werden ruw onderbroken door een tweetonige sirene. Shit, ze moest stoppen. Een norse politieagent stond naast het raam. "Papieren graag!". Lisa duwde, zo dacht ze, heimelijk haar borsten naar voren en probeerde haar meest verleidelijke lach. Daarmee porde ze zich zo hard in haar ribben dat spontaan de tapas van vanmiddag naar buiten spoot. De agent deed een stapje terug om de kwak te ontwijken.
.
De volgende dag. Het herstel van de auto had 350 euro gekost en Lisa had als straf een EMA boete gekregen van 800 euro.
Het pak billenkoek kreeg ze zonder het te vragen. Met een gloeiend, blauw achterwerk ging ze voorzichtig op de computer stoel zitten. De haastte zich naar de NS site om een 40% kortingskaart te kopen en te kijken naar groepskortingen.
.
En ze leefden nog lang en gelukkig.
www.gelderlander.nl/regio/maasland/kaa...
En de auto is veiliger...
Moehahah...
-weggejorist-
@Luke S. | 12-08-14 | 10:49
Nee, leuk om pas om half 11 aan te komen in Am*dam, dan is dag al bijna voorbij.
Missertje...... Maar er zijn toch genoeg lachwekkende NS stories te bedenken die de waarheid GEEN geweld aan doen? Zoals 3 uur uittrekken voor een ritje van Amsterdam naar Delft Zuid om te condoleren en dan één uur voor station Delft Zuid stilstaan.De aula was natuurlijk al dicht. Maar de terugreis liep perfect.........
Dit verhaal klinkt me toch wel iets geloofwaardiger in de oren dan die hipster die in Rotterdam de trein pakt om een paar uur later in een groezelig jazzcafe in Engeland het nummer van Pianoman aan te moeten horen.
Ik vind het zo amusant in +31.
Ben afgelopen jaar wel 12 keer met de trein geweest (6 retourtjes, niet op dezelfde dag) en maar 11 keer vertraging van minstens 30 minuten. Nee heus niet allemaal in dezelfde periode, er zat wel 2 maanden tussen, best wel ongeregeld dus.
Hier (+886) moet ik ook met de trein, lekker een uurtje sukkelen met het boemeltje. Kost me wel 2.5 euri. op tijd, geen gezeur, schone treinen, zelfs met een schone WC. geen agressie..... Waarom hier wel en in betuttelend +31 niet?
Ik zie hier nog een 2e probleem. Parkeertarieven. Al kun je bij de meeste steden wel net buiten en centrum parkeren voor een euro of 5 voor een dag. Laten we van die 50 euro dus maar 6 euro maken dan zitten we op 55,50.
Niet dat we er dan zijn want dan is het 3e probleem (veel te hoge brandstofprijzen) er nog steeds. Daarmee zou er nog gemakkelijk een tientje vanaf moeten kunnen.
Echter heb je nou een eigen auto voor de volledigheid moet je ook de kosten meenemen van aanschaf, aftelling, onderhoud, belasting, verzekering enz. Wat ons op het 4e brengt. Kosten voor auto-bezit en gebruik zijn veel te hoog. Dit omdat de overheid het compleet redelijk vind om burgers te bestelen en te beroven. Het gaat hier tenslotte zo in het absurde dat het prima aan de term stelen en roven voldoet.
Die zelfde overheid die ik volgens zo veel moet vertrouwen en die zelfde overheid die volgens vele het monopolie op geweld en wapens enz moet hebben.
Hoe het ook mogen zijn. Samengevat, Vervoer is in Nederland veel te duur. Maar in Nederland is nogal veel, veel te duur. Maar ja wat wil je met 1,8 miljard per jaar voor kunt en cultuur, om eens een uitgavepost te noemen. En durf daar niet aan te komen want dan staat aso Nederland weer te protesteren en te vertellen hoe asociaal die andere toch vooral zijn.
Geweldig geschreven. Ik hoop dat dit soort bedrijven groeien, economisch gezien lost het veel problemen op van onnodig korte leefcyclussen van producten, schaarste en goederen niet in gebruik. Efficiëntie en minder recycling - > herproductie.
" (rij een onachtzame fietser of voetganger aan, en de automobilist heeft AUTOMATISCH schuld, WTF?!),"
Xirdalan | 12-08-14 | 12:12
Zit een tikkeltje anders in elkaar.
Dat wordt risico-aansprakelijkheid genoemd. Ondanks het feit dat de automobilist niets te verwijten valt, is de automobilist aansprakelijk. De automobilist heeft dan uitdrukkelijk geen schuld.
Bij goede polisvoorwaarden zal dit dan niet van invloed zijn op de bonus/malus trede, tenzij de automobilist wel wat te verwijten valt.
Zie verder art 185 WvW.
Goed man die OV kaart,lees hier ff hoe goed>
www.consumentenbond.nl/campagnes/trein...
Als Lisa zo slim is studeert ze vast aan de Unie. Even wachten tot studenten ov weer werkt en dan kan ze weer gratis reizen. Zo niet heb je voor 50 euro per jaar een 40% korting kaart. Scheelt een hoop als ze vaak zulke tripjes doet.
Zou niet weten waarom ik mijn muil zou moeten houden. met het OV kom ik overal en met de ligfiets idem-dito.
Benzinesloeries. Saoedi-Betalers
De 30ste zit ik voor 88 Euro in Friedrichshafen aan de Bodensee. Retour. Op mijn gemak, slaap altijd prima in de CNL.
De slimheid van Lisa valt tegen even verder zoeken en ze had bijv. de groepsretour gevonden van 49 Euro. Konden ze zelfs met zijn 10en op stap.
Werd dan wel wat vol in die slaapkamer, maar wat heet, als je een orgie wil organiseren dan is het nooit te veel.
Hiero: www.ns.nl/reizigers/producten/losse-ka...
Salut AutoIdioot! Evocatus
*voor
Of je gaat spoordeel.nl en zit voor 20 pp in A'dam
Dus wat leren we hiervan? Dat NS de prijs niet bepaald met de kostprijs methodiek, maar door de concurrentie methodiek. Hello capitalism!
In Italië reed ik met de trein de afstand retour Rotterdam-Amsterdam voor 3 hele euro's. Dit kost mij hier totaal 38 euro...
Sterf NS, sterf.
Ik reis graag met het OV. Maak altijd wel wat mee dat m'n interesse heeft.
Ik voorzie nog een grote toekomst voor de fiets.
Al dan niet elektriek.
Het OV is voor zwartrijders.
Benne dat kwaaie NS ers die Lotte bij de keel grijpen of zijn het die 2 overgebleven lui van Groen Links?
Schrijf voortaan ieder opinieartikel vanuit het perspectief van vier geile vriendinnen en GS gaat de wereld veroveren.
Ah, .. daar is t heis-s-ie.
Nice.
Ik zie een licht, zo helder!!!!
@ProAsfalt | 12-08-14 | 11:37
Precies, zo is't maar net! Schuif de werkelijke kosten dat *kuch* "duurzame' en milieubewuste" OV maar eens door naar de reiziger! Laat die linkse fanboys maar eens dokken voor al die treinen en bussen die op de gekste tijden bijna leeg door Nederland rijden, want dat zal voor het gemak (en de propaganda) wel niet meegerekend worden in het promoten van het OV!
De automobilist is er om gediscrimineerd te worden (rij een onachtzame fietser of voetganger aan, en de automobilist heeft AUTOMATISCH schuld, WTF?!), de automobilist is er om uitgemolken te worden, de automobilist is er om 24/7 op alle wegen door camera's bespied te worden en de automobilist is er om als pispaaltje voor de moderne samenleving te dienen. Opwarming van de aarde? De automobilist heeft het gedaan en mag dokken! Verstopte wegen en steden? De automobilist is schuldig, en niet de verantwoordelijke ("regeren is toch vooruitzien?") infrastructurele planners die er een zootje van gemaakt hebben onder druk van de neo-communistische lobby van Grienpies, RaRa en Milieudefensie.
Wij zijn met z'n 7 personen en huren ook altijd een auto of een busje, want dat is inderdaad veel goedkoper dan met de trein. Voor een dagje Veluwe een Ford Transit kost 75,- per dag kilometer vrij en 40 euro Diesel ging erin na aftanken. Minstens 400 km gereden. Geen gezeik met vertragingen en gezeur met bagage.
Centauri3 | 12-08-14 | 12:02
heissie ?
www.picssr.com/photos/23087906@N02/pag...
zimmeradel | 12-08-14 | 12:00
.
kantklossen ...?
Server zonder service. Barf.
- e - ff naar beuven trapT
true ... make sure ye don't brak its this time ...
re-member: we are all in this. #RIPgamesOfThrone
-weggejorist-
@ Centauri3 | 12-08-14 | 11:49
Heeft Koog aan de Greppel een station?!
*gelijk in trein springt om ter plekke mes en vork te introduceren*
Let wel op het verzekerings verhaal mensen, daar gaat imho nog een hoop gezeik van komen.
@atheïstisch stemvee | 12-08-14 | 11:02 Die nieuwe Botlekbrug wordt wel übergeyl, topicwaardig.
Kudt server
Even van het Noorden naar het Westen. Ben je toch al snel 3.5 uur onderweg.
Bus, station, wachten, trein, station, wachten, bus, taxi, whatever.
Huurwagen, op de tomtom even een parking aanstiften klaar. 1.5 uur.
zimmeradel | 12-08-14 | 11:45
Tussen Koog aan de Greppel en Schierschaamstraveen?
Hoax! Lisa kan namelijk helemaal niet rekenen
Even van het Noorden naar het Westen. Ben je toch al snel 3.5 uur onderweg.
Bus, station, wachten, trein, station, wachten, bus, taxi, whatever.
Huurwagen, op de tomtom even een parking aanstiften klaar. 1.5 uur.
Sterk staaltje non-onderzoek (net zo failliet als ons kabinet).
Met de voordeelkaart altijd na 09:00 40% korting, ook voor 3 medereizig(st)ers Voor lange stukken vanuit t westen naar t hoge Noorden neem ik als ik lui ben (s ochtends tot vroege middag) liever de trein, en vanaf s middags graag met een drankje en boekje, iPad ipv mn auto op de te drukke wegen, saaie wegen (Veluwe) of enorme snelheidsboetes als je lekker onbekommerd zou willen doorrijden.
Of ze trekken de stoute schoenen aan en rijden gewoon zwart
@ Centauri3 | 12-08-14 | 11:36
Is het oudhollandsch kantklossen niet de traditionele stadssport van Deventer/Diepenveen?!
-weggejorist en opgerot-
Mijn Wagen is ook te huur trouwens.
www.sixt.nl/voertuigoverzicht/
Kost geen drol meer dat wagens huren.
En de vrijheid met zo een wagen t.o.v. het intrieste openbare vervoer is onbetaalbaar.
Ow, pssst, je kunt gewoon roken in de wagens van sixt.
F*ck het OV.
@ENER-GY | 12-08-14 | 11:31
Die meiden willen gewoon op tijd vertrekken, zodat ze een dagje vol kunnen genieten en niet afhankelijk zijn van allemaal ruk regeletjes, want ze hebben niks te rukken met die poesjes van ze.
HoXXa , RAAK. lol
OV is nog veel te goedkoop. OV wordt voor een dikke 60% gesubsidieerd door de automobilist, die rond de 20 miljard opbrengt. Daar hoeft slechts 2 tot 4 miljard af voor nieuwe wegen en onderhoud. De rest gaat naar Afrika, Linkse hobby's en de OV.
Dus de e 134,5 zou moeten zijn e 336,25. Dat lijkt er meer op. Waarom zou ProAsfalt het openbaar vervoer moeten financieren terwijl ProAsfalt daar helemaal geen gebruik van wenst te maken.
Dat was toch weer een meevaller waar ze iets langer plezier van konden hebben. Die gekke meiden.
zimmeradel | 12-08-14 | 11:30
ik wed veur een heissie dat die meissies eauk geprofiteurd hebben van het oud hollands kantklossen. Hiermee hun gewatteerde gekantkloste onderbroekjes aan de pompbediende showende. ja ja ... ik zieT em
@Luke S
Oeps, u was me ver voor.
Maar ja, ik ben dan ook bejaard. Nannoo nannoo.
@Coolchwip_ | 12-08-14 | 10:53
Dit, 100% dit.
@Martinspire | 12-08-14 | 11:35
En die springen uiteindelijk voor de trein waardoor het er allemaal niet beter op wordt
@Vloberto | 12-08-14 | 10:57
Dat is het punt: mensen blijven nog steeds deze dienst afnemen en vinden het blijkbaar prima. Levensmoe, noemen we dat.
@DeSjaak1000 | 12-08-14 | 10:56
6. Niet flexibel. Kunt maar beperkt heen en terug. Zeker als je ook nog met Bus naar station gaat. Dus zeker niet zo flexibel als de dames tijdens kussengevecht.
7. Kans op vertraging is erg groot, kun je weer niet besteden aan kussengevecht
8. 1 van die mokkels vergeet natuurlijk uit te checken: +20 euro. En nee, die snapt niet hoe het werkt om het terug te vragen (of kost je weer kussengevechttijd)
9. Hoe neem je al die tassen mee in de trein? Je moet alles sjouwen dus zware bagage of veel is al een no-go. Gezien hoe mensen eruit zien in Deventer, gaan ze natuurlijk veel inslaan.
10. Op het station natuurlijk nog even wat eten/drinken halen. Maarja die muts achter de kassa schiet niet op waardoor je weer je trein mist. En net dan rijden ze niet elk kwartier/half uur dus mag je weer minimaal 50 minuten wachten. Ach eigenlijk heeft die volgende ook gewoon vertraging, dus wordt het 1u25. Kom je vervolgens aan op volgende station, is die trein al weg. En zo doe je er uiteindelijk minimaal 4 uur over, wat de NS eigenlijk vrij normaal vindt. Tijd die je beter had kunnen besteden. Bijvoorbeeld aan een mooi kussengevecht
Ideetje voor Google: Zoekmachine met spellingschecker. Speciaal met DB (domme blondjes) stand.
Groepsvervoer kaartje idd. veel voordeliger maar dit betreft een actie die was geldig tot 31 maart 2014 en is (wegens succes?) verlengd tot eind Augustus en alleen geldig doordeweeks buiten de spits en in de weekenden. Die meiden hebben natuurlijk niet alle kaartkortingsaanbiedingsvariaties op NS.nl uitgeplozen dus zijn met de auto stukken goedkoper uit.
Toen lisa en co klaar waren met beffen gingen ze t volgende reisje plannen . Weer naar amsterdam. Maar nu met een groepskaart voor vier personen voor maar 49 euro. En ze hoefden niet eens op hetzelfde station in te stappen of naast die vieze 1ste klas treinfapperts te zitten. Het benzinegeld evenals de huur v.d. auto en de parkeer knaken konden ze in de knip houden . Daarvan konden ze een vibrator met wifi en go pro cam kopen. Dat was toch weer een meevaller waar ze iets langer plezier van konden hebben. Die gekke meiden.
Hoezo retour, nachtje bij mij blijven mag ook.
Vind iedereen het in de Randstad gewoon dat een dag stilstaan met je auto duurder is dan op die dag 250 km rijden?
En als je Amsterdam inruilt voor een leuke stad in Limburg, spaar je zo nog eens 50 euro parkeergeld (en mogen ze mijn bed gebruiken voor een stoeipartijtje).
of je koopt een dagkaart voor maar 23 euro per stuk via www.goedkope-treinkaartjes.com/
goed verhaal zeg
no thanks ik hoefT niet zo ver van huus. Eén druk op mn keyboard en ik ziet genoeg ... #cyberHighWaycourse
@Luke S. | 12-08-14 | 10:49
Zit je nog wel met vervoer van/naar station en dat je weinig flexibel bent. Misschien wil je toch nog even een drankje doen na afloop. En warempel, de treinen/bussen rijden niet meer...
@alpha centauri | 12-08-14 | 10:52
Is dus precies andersom, Wegenwachtlidmaatschap is persoonlijk.
@ikdenkwat | 12-08-14 | 11:03
Zoiets als een brandverzekering afsluiten als je huis al in brand staat?
Hij zal je van de snelweg afhalen en proberen je auto rijvaardig te krijgen.
Transport, vervangauto enz. kan je op de spreekwoordelijke buik schrijven. Je was immers niet vooraf verzekerd voor pechhulp
@Luke S. | 12-08-14 | 10:49
Haha!
Hahaha, joris de hele boek trouwens maar weg, ik zie dat ik dyslexisch ben als het om + en , gaat
*beschaamd afdruipt*
De OV chipkaart heeft het OV sowieso duurder gemaakt. Als je 3 haltes met de tram gaat kost dat 99 eurocent. DRIE haltes! Als je dan boodschappen doet, half uur hooguit, en gaat terug, kost dat WEER 99 eurocent. Totaalprijs 1,98.
.
Met een strippenkaart kostte 3 haltes 2 strippen. Binnen een half uur kun je met dezelfde strippen terug, dus geen kosten voor de terugreis.
Strippenkaart kostte 7,70 voor 15 strippen, dus ( 7,70 / 15 strippen) x 2 strippen = totaalprijs 1,03.
.
Maar we zijn absoluut niet genaaid met de invoering van de OV chipkaart hoor. En dan zwijg ik maar wat het kost als je vergeet uit te checken.
CRIMINELEN!
@Boer
Wel schreeuwen tegen moslims wanneer zij 'onze' vrouwen ongelovige hoeren noemen. Maar ondertussen zelf ook respectloos tegen deze vrouwen doen of bv. wanneer deze vrouwen het er van nemen hen ook nog uitschelden voor hoer en slet. Want een man die veel wijven neukt is een held en een wijf die veel mannen neukt is toch wel een slet. Beetje hypocriet idd.
ko = op
"In totaal waren de vriendinnetjes 27+50+22,50 kwijt, dat is in totaal slechts 99,50 euro"
Huh? Ok, je zal het parkeergeld er ook bij gerekend hebben maar vermeld dat dan want nu slaat die zin als een lul een drumstel. (Met 50 euro parkeergeld erbij kom ik trouwens ko een totaal van 100 euro).
Parkeren in 020 centrum doe je bij Oosterdok. Als je langer dan 5 uur, maar korter dan 24 uur geparkeerd staat kost het je een tientje. En met 5 minuten lopen sta je op CS dus met 10 minuten lopen op de Dam.
Parkeren voor weinig: www.parkingcentrumoosterdok.nl/
10 euro per dag (min 5 - max 24 uur), vlak op het centrum! Gebruik deze parkign vaak, prettig parkeren!
Wat een dom onzin verhaal zeg !!!
Wat jammer dat het weer over sex gaat. Altijd. Maar. Weer.
Als GS dit soort topics aangrijpt om Nederlandse vrouwen als kittige stoeipoesjes af te schilderen en er op een puberale manier sexgrapjes bij maakt, ontneemt GS zich ook het recht om tekeer te gaan tegen geloofsgeïnspireerde vrouwenhaat en objectivering. Hij die zonder zonde is, enz.
@DeSjaak1000. 1. Dat valt wel mee. Als ik het traject zou rijden met de auto, zou ik wellicht wat eerder zijn. Vier vrouwen in een auto, door de binnenstad van Amsterdam, doen er geheid langer over.
.
2. Er is geen overstap in Utrecht. Er rijden zelfs rechtstreekse treinen of er moet worden overgestapt in Amersfoort. Die overstap is ruimschoots te halen. De dames hebben zelfs tijd om even een showtje te doen voor de wachtende reizigers op het perron.
Goed verhaal.
Mis alleen het gedeelte waarin de moeder van Lisa, die alleen thuisblijft, de loodgieter belt omdat haar afvoerbuis verstopt zit.
ik geef de moeder weg... geheel gratis
Ongelooflijk hoe Nederlanders uitgemolken worden! 50 voor een dag parkeren, WTF?! 134 voor een paar treinkaartjes?!
Communisme in de praktijk: iedereen arm door belastingen en kunstmatig gecreëerde schaarste [bewust al decennia lang te weinig (ondergrondse) parkeerplaatsen gebouwd], terwijl de Haagse/Brusselse Politbureaus in dure limousines rijden.
Niet slim, want als er ooit eens een auto komt zonder enige uitstoot, dan heeft Nederland geen enkele infrastructuur meer over omdat alles weggenivelleerd is ten bate van het communistische en collectieve Openbaar Vervoer. Allemaal lekker als sardientjes in het OV, net zoals in China en Noord Korea. Hang vervolgens dat OV helemaal vol met camera's en microfoons en de politiestaat is helemaal af!
Maar goed, Nederlanders zijn dan ook écht de domste jongetjes van de klas, en laten zich alles wijsmaken door de overheid. Zie ook van Aartsen en de linkse NPO.
DutchJoker | 12-08-14 | 11:02
Heb jij parkinson ofzo?
Kameroudste | 12-08-14 | 10:58
Je wordt gewoon lid als je pech hebt bij die knakker. Al 20 jaar geen lid! Zo verdiend.
-weggejorist-
-weggejorist-
Heeft die leenauto straks in de winter eigenlijk wel winterbanden? Om maar eens een oude koe uit de sloot te halen.
Lekkere tetten heeft die Lisa
Verhaal over 4 geile vriendinnen en dan zeuren over groepsretour. man man man.
Wat ik raar vind aan dit verhaal: wie wil er vrijwillig naar Amsterdam?
@Luke S. | 12-08-14 | 10:49
Is dit niet toevallig een slimme guerillamarketing actie voor de NS omdat iemand dat groepskaartje wel zou noemen?
Je snapt gewoon niet dat er clubjes zijn in de tweede kamer (hoi GroenLinks!) die de automobilist het liefst afschieten, maar helemaal NIKS doen aan de prijzen in het OV. Zeker niet met de OV chipkaart. Laatst van Veenendaal naar Utrecht gegaan. Koste me met de OV kaart dus meer (enkeltje) dan via een papieren kaartje (toen nog mogelijk).
@Luke S. | 12-08-14 | 10:49
konden ze ook onbezorgd aan de rose, wie weet wat daar van was gekomen...
@alpha centauri | 12-08-14 | 10:52
In je natte dromen! Als ik een eigen auto zou hebben, moeten zowel mijn vrouw als ik lid worden van de Wegenwacht. Dat is NIET per auto, maar per PERSOON.
Of je koopt gewoon een groepsretour voor 49 euro: www.ns.nl...
Luke S. | 12-08-14 | 10:49
Die Hoxha, schrijft ongeveer één stukje per maand, en dan nog slaat hij de plank volkomen mis.
groepsretour, boeie.
Luke S. | 12-08-14 | 10:49
Geniaal
Luke 1 - 0 Geenstijl
Dat auto lenen is een geweldig idee, tot iemand je auto de vangrail inrijdt. Anywaai, wie probeer je te overtuigen? Volgens mij gaat er niemand met de trein.
Marktwerking is a bitch...
Wat hier nog wordt vergeten:
1.
reistijd an sich. Met de trein altijd langer dan met auto.
2.
De overstap in Utrecht die net niet aansluit zodat je de aansluitende trein net ziet wegrijden...
3.
Overlast (van lastig vallen tot zakkenrollen) in de trein. Zeker een meidengroepje van 4 jonge meiden.
4.
Niet altijd een zitplaats in de trein.
5.
Gebonden aan vertrektijden/plaatsen; de auto gaat wanneer jij wilt van de plek waar je bent naar de plek waar jij wilt zijn.
En dan ook nog goedkoper? Al was het duurder dan zou ik het nog met de auto doen.
Om de rekening van de gezondheidszorg nog even te laten voor wat ie is, want reizen met het OV is vragen om een griepepidemie!
Een vrouw in de trein is per definitie altijd goedkoper dan een vrouw achter het stuur.
Of je gaat liften. Das nl. graties. En als je er een beetje lekker uitziet wordt je zeker meegenomen.
Of ze gaan op de fiets. Dat duurt maar 5 u. 14 min volgens Google Maps. Laten we zeggen 11 uur heen en terug, houden ze nog genoeg tijd over om lekker te shoppen.
Groepsretour of Kruidvatkaartje.
Ik ga tóch met de auto.
Huh? Niks over jodenhaat in dit artikel?
Wat een fantastisch epistel. Zo is dat lezen best vol te houden. Rekenkundig ook haarscherp. Maar met 3 dinnetjes in de Cuore langs de ikea? voor een setje placemats of een zalm gravlax misschien. Ik zou in dat geval voor 26 eu/dag de stok ouwe Voyager van Rien nemen. Kan er ook nog een Billy mee op de terugweg.
De auto van Lisa heeft in ieder geval mooie koplampen...
Of je zet je vriendinnetjes af in het centrum en rijd zelf door naar de Arena om hem daar te parkeren. Als je dan met de tram naar het centrum gaat ben je ongeveer 5,- kwijt aan het retourtje en 1,- voor de parkeerkosten!!
Moet je nagaan: de trein wordt via ProRail en wettelijke maximumprijzen gesubsidieerd, de auto wordt door accijns, BTW en BPM duurder gemaakt. In een vrije(re) markt was het voorbeeld nóg extremer.
50,- had ook lager gekund. Er zijn van die parkeerplaatsen voor 15 voor een dag inclusief Ov naar de binnenstad.
'Of je koopt gewoon een groepsretour voor 49 euro'
@Luke S. | 12-08-14 | 10:49
En nu, Hoxhahaha?
Wat heeft dit met moslims te maken?
In navolging van PowNews: Niet de dinnetjes uit dit verhaal :D
Je bent vergeten de parkeerkosten te berekenen Hoxha!
Dick Luyenlomp | 12-08-14 |
De jopen van Lisa ook..!
Daarnaast... een wegenwacht-lidmaatschap geldt voor de auto (op kenteken dus) en is niet persoonlijk.
@Luke S. En daar gaat het verhaaltje van GS... Ik heb een hekel aan de NS prijzen, maar hier faalt GS toch wel.. lol
Luke S. | 12-08-14 | 10:49
Haha! Touché.
En dan hebben we het nog niet eens over het type mensen dat de dames nu niet tegenkomt in de trein. Dat is ook al 100 euro waard. Eigenlijk rijd je dus gratis. Tip voor de dames: P&R in Amsterdam. Scheelt je een boel geld en de Bijenkorf inrijden staat voor hen garant aan blikschade.
Of je neemt een treinkaart van kruitvat voor 17 euro. Dan ben je nog goedkoper dan met een leenauto.
Dat zijn geen vrouwen op Lisa's bed.
Of je koopt gewoon een groepsretour voor 49 euro: www.ns.nl/reizigers/producten/losse-ka...
Jeuzus. De komkommers zijn wel erg groot, dit jaar.
Overigens hoop ik wel dat de dames lid zijn van de Wegenwacht voor het geval de gehuurde Daihatsu Cuore door de wielen zakt.
Te koop: treinabonnement, Weinig gebruikt, heeft altijd in de garage van een oud vrouwtje gestaan.
Die Lisa ziet er inderdaad erg slim uit
Briljant.
REAGEER OOK