Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nukkig tuig steelt de Pier van Scheveningen

PEEN0891regio15.jpgKrakers hebben de Pier in Scheveningen in bezit genomen. De aandachtshoeren -we gokken blank met ranzig rastahaar- willen zo publiciteit genereren voor de sloop van hun vrijplaats De Vloek. Whatever. Met brandende fakkels staan ze hun punt te maken op een pier die is afgekeurd vanwege brandveiligheid. Nope, van een overdosis IQ kun je ze niet beschuldigen. Maar goed, gemene vastgoedmagnaten houden een lege Pier vast, terwijl daar ook goedkope starterswoningen hadden kunnen staan. Of zoiets. Wij praten geen krakisch, dus over het algemeen vinden we hun argumenten altijd maar debiel. Het zijn provocerende pandjesdieven die ook echt geen huis zouden kopen of huren als er wel talrijke voorradig zouden zijn voor een leuk prijsje. Blijf met je vieze nagelranden en opgefokte honden van andermans bezittingen af, smeerpijpen. U kent het verdere verloop vandaag: politie vraagt het vriendelijk, krakers doen LALALALA NEE!, vervolgens schopt de ME ze er uit, krakers doen miskend grienen en morgen breken ze weer bij iemand anders in, de kansloze parasieten. De boel volgen kan via Twitter en hun LIVESTREAM (voor zolang dat online blijft)! UPDATE! Opgerot staat netjes. De Pier is weer tuigvrij. (Pica boven topic met dank aan Regio15)

Reaguursels

Inloggen

Koos3514 | 08-08-14 | 06:06
lol zeker
en ik maak die lol op een andere plek op t strand
en als jij eerst wat blaat vervolgens zegt "ja maar ik ben troll"
sja
trollen heb je overal
excuses dat ik op je woorden in ging
enne...
behalve trollen heb je ook flamen, maar goed
internet stijlfiguren, ken jij ze allemaal?
dag dag

2emeREP | 08-08-14 | 09:08

Ik lul maar wat, dat is zeker zo. Maar ik heb wel lol. Jij? Jij maakt je boos over je kutpier in je kutland waar iedereen elkaar verwijt racist en/of Fascist te zijn, en hebt wanen in die mate dat je denkt dat kraken (=diefstal)ertoe doen in de wereld. Dat heb ik nu weer allemaal niet, gelukkig, snap je? Wat voor jou een kwestie is van soosjaale rechtvaardigheid is voor mij slechts gelegenheid om jou eens lekker te jennen met een valse glimlach op mijn gezicht. Wie is er nu beter af?

Koos3514 | 08-08-14 | 06:06

Je weet totaal niet waar je het over hebt Kwit. De lult maar wat met dat simplistische wereldbeeld van je. De pier is niet 'gekraakt' ( je kunt daar niet eenz 'wonen') maar gebruikt voor een protestactie om een bepaalde zaak te steunen. Bij het strand hoort wat mij betreft een bepaalde 'vrije' cultuur. En die is er al zo weinig in Scheveningen overgebleven.

mindless | 08-08-14 | 00:05

@Koos3514 | 07-08-14 | 20:08
wat de neuk?>????
waar HEB je t over?
Ga even huiswerk maken ofzo.

2emeREP | 07-08-14 | 20:46

-weggejorist-

Koos3514 | 07-08-14 | 20:08

@Koos3514 | 07-08-14 | 19:15
wat bedoel je?
stadsbestuurders weet je, hoe oud die zijn. vastgoedmaffia zijn gewoon bedrijven, zit ook van alles bij.
Expats zijn van alles wat, 20jr en ouder
Why so?

2emeREP | 07-08-14 | 19:46

@2emeRep

"Naar project-ontwikkelaars, vastgoedfraudeurs, en VN jongens zonder belang bij de mensen die er al eeuwen wonen."

Een, uh, hoe oud zijn die mensen dan, zo door de bank gesproken?

Koos3514 | 07-08-14 | 19:15

@kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 16:51
je hebt duidelijk geen idee--- er komen daar nauwelijks toeristen... dat is juist t conflict. Wel wonen er nog wat die hard scheveningers.
Die overigens graag op bezoek komen... want de belangen van krakers en bewoners zijn gelijk. Zoals wel vaker in Den Haag (hofje van Nieuwkoop....)

2emeREP | 07-08-14 | 19:05

PerineumPiraat | 07-08-14 | 17:11
"de door mij verguisde expats"
Inderdaad. Als je wijk overgenomen wordt door VNtuig dat je kinderen verbiedt te voetballen op straat, dat eist dat speeltuinen op zn angelsaxisch beveiligd worden en hun normen en waarden als alleszaligmakend ziet en daar ook consequenties aan verbindt mbt de inrichting van scholen,verkeer etc.
TErwijl...
Expats zijn longstay toeristen die geen enkele binding hebben met de straat waar ze wonen (schijt aan de buren...)en waar de halve stad voor wordt verbouwd. Ja, dat vind ik idioot omdat de echte bewoners, die de stad mogelijk maken, ondertussen weggedrukt worden.

2emeREP | 07-08-14 | 19:01

Dit zijn niet zomaar krakers. Dit is het AFA tuig, de haagse afdeling. Ze zijn hun thuishonk kwijt dat gezeteld zat in De Piraat te Scheveningen. Alles in het werk zetten deze fascisten geen onderdak meet te verschaffen.

RegseHippy | 07-08-14 | 18:59

@hader | 07-08-14 | 17:38
Moe, der zit een bijst imme rijst.
Benien jooi das een ansebransel.
Ebbe die ok pootjies da?

Leer mij m'n pappenheimers kennen...

Ars Vivendi | 07-08-14 | 17:52

@hader | 07-08-14 | 17:38
Zie mijn tegel op:| 07-08-14 | 16:16 |
Geet ie bij de zei-soldeete, nietan Jeekob, nietan Jeekob.

Ars Vivendi | 07-08-14 | 17:47

@Withnail | 07-08-14 | 17:21
Ongetwijfeld. Maar als je houdt van stereotypen dan kun je daar je hart ophalen. Wel eerst even wat Vaporub onder je neus smeren!

Dhr. de Wit | 07-08-14 | 17:40

Niemand weet dat de vloek refereert naar "eiland vloek" oftewel "eiland vlook" Alleen echte oudere Scheveningers weten dit nog. Het was een wijk die plaats moest maken voor de Norfolk. Als kind zag ik de afbraak van de overblijfselen van de atlantic wall, en de versterkingen van de Scheveningse havenpieren. Memories....

hader | 07-08-14 | 17:38

@Dhr. de Wit | 07-08-14 | 17:13 : Laat maar. Zo te horen is dat niet anders dan dertig jaar geleden.

Withnail | 07-08-14 | 17:21

Als Hagenees ook wel eens naar de Vloek geweest, in de Piratenbar. Naast dat het daar meurt naar -ondefinieerbaar-, is het volgeplakt met opvallend veel anti-Wilders stickers, Antifa reclame en Vlees is Moord posters. Ook nog wat gegeten in de kantine, iets met kikkererwten en tofu.
Qua figuren die daar rondlopen zijn het vooral magere krakerstypes met kistjes, linkse liefmeisjes met rastahaar en een enkele verdwaalde homofiele Marokkaan. Was een ervaring apart, een aanrader als je eens een keer de linkse wereld van dichtbij wilt aanschouwen.

Dhr. de Wit | 07-08-14 | 17:13


Den Haag bruist(e)...... precies 6 maanden per jaar op het Zwarte pad...

En dat... is al te veel voor Judas van Aartsen!

De(door sommigen van jullie verguisde) Expats balen ook als een stekker van de sluiting van het leukste en meest qua sluitingstijden toegerustte partystrand van Nedeland. Nu qua feesten gesloten om een paar pillen... dan kan je de gehele horeca in DH morgen sluiten.. geen Bar/Club/ Restaurant te vinden zonder bezoeker met iets op zak!
Het "gooi en smijststrand" AKA Mayonaisestrand, (recht voor het Kuhrhaus)is nu al meer dan toereikend voor de gewone toerist.
-Er zit een patroon in, en dat moet blootgelegd.
wie durft ?

PerineumPiraat | 07-08-14 | 17:11

Of is dat inmiddels weg?
@kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 16:43
Nee, zijn beide nog in hun spuuglelijke glorie aanwezig.
Het is 'ontwikkelaar' Zwolsman die lang geleden dit stuk Scheveningen fundamenteel naar de kloten heeft geholpen.

Ars Vivendi | 07-08-14 | 16:56

Op zand wonen of op veen.
@2emeREP | 07-08-14 | 14:50
Vandaar de kleuren van Den Haag: geel en groen.
Mooie tegel!

Ars Vivendi | 07-08-14 | 16:53

"In het pand zijn verschillende initiatieven gestart, zoals het biologisch-veganistisch restaurant "Water en Brood", de Piratenbar, werkplaatsen, ateliers, woonruimtes en oefenruimtes voor bands."

Ach ja, je bent jong en doe es gek. Lekker bij het strand wonen, leuk toch. Keiharde klotemuziek maken. Vinden de toeristen vast niet leuk. En de hotels en zo dus ook niet. Jeemigdepeemig mozeskriebel.

kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 16:51

Maak er maar iets eenvoudigs en leuks van, iets dat bij het Kurhaus past of zo. Die uitkijktoren en een leuk loopstukje en vooruit, een pannenkoekenrestaurant. Laat die Van der Valk, MacDonalds, gokautomaten en andere plastic rommel in teletubbiekleuren maar zitten. Je schaamt je toch rot als Nederlander. Het is al zo’n cheapo paupertroep geworden daar met dat Holland Casino bling en die bioscoop. Of is dat inmiddels weg?

kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 16:43

@ Feynman,

Die webcam geeft treffend weer waarom het Zuiderstrand stil moet blijven.
(De enige strandtent daar doet trouwens uitstekende zaken)

Ook de surfers zijn trouwens massaal tegen verbouwingen ed.
En de Duindorpers, niet te vergeten.
Ik hoorde een jaar geleden eentje zeggen toen het plan van de cruiseterminal nog actueel was, we wachten op de eerste bouwkeet en die gaat gewoon de brand in.
Kijken wie het het langste volhoudt.

Dit is denk ik wel tekenend voor Norder.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2010/9/Ophef-over-snoepreisje-Dubai-Haagse-PvdA-wethouder-ELSEVIER274874W/

Schijt aan wat de mensen denken en willen en in zijn eigen waanzin blijven geloven.

Ik heb niets tegen de persoon Norder maar wel tegen de manier waarop hij optrad toen hij nog wethouder was.
Hier een mooie link over zijn persoon en waarom hij zoveel weerstand oproept:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3507487/2013/09/11/Handig-en-gedreven-maar-wel-kil.dhtml

En hoe hij met Vestia is omgegaan.....is volgens mij alleen al een onderzoek waard.

De cruiseterminal komt er gelukkig niet, hopen dat de rest van het college ook gaat inzien dat verandering niet altijd vooruitgang is en dat inderdaad, ambtenaren zich eens realiseren dat het gemeenschapsgeld is, en niet hun speelgeld.

Maya de Blij | 07-08-14 | 16:42

Richard de Mos
@kicktherabbit | 07-08-14 | 13:15
Aan de naam te zien is hij een raszuivere Scheveninger...

Ars Vivendi | 07-08-14 | 16:20

'veel Scheveningers steunen de boodschap wel.'
@kicktherabbit | 07-08-14 | 13:28
In het Scheveningse dialect wordt vloek uitgesproken als 'vlook'.

Ars Vivendi | 07-08-14 | 16:16

2emeREP | 07-08-14 | 14:50

Hear Hear !!!

laat de onderzoeksj(h)oerno's zich maar eens bewijzen...

PerineumPiraat | 07-08-14 | 15:59

Drommels, drommels, drommels! Daar gaat mijn geweldige plan om dit soort tuig uit te roeien bij het vuilnis collectief dat 'punk feesten'heet. Balgehakt! Frikandel!

MikeLekkerBelangrijk | 07-08-14 | 15:45

Maya de Blij | 07-08-14 | 15:06
Er is geen beginnen aan. Massaal worden kantoren en winkels bijgebouwd. De Rijksgebouwendienst heeft alleen al 400.000 vierkante meter onverhuurbare leegstand in Den Haag gegooid. Toch wordt de industrie uit de Scheveningse Haven geweerd voor nog meer leegstandsprojecten.

Winkelcentra zijn voor driekwart verhuurt, complete stroken staan in Scheveningen al leeg. Toch verwacht de gemeente Den Haag nieuwbouw toch wel te verhuren. Terwijl ook na de recessie internet er voor zorgt dat de vraag naar winkelruimte voor eeuwig een afstervend karakter zal hebben.

Het meest duidelijk is toch wel de actuele webcam. www.scheveningenlive.nl/pier-webcam/ Voor de nieuwe zeewering van Scheveningendorp zie je lege plekken waar geeneens meer rendabel een strandtent neergezet kon worden. De tenten die er staan zijn op topdagen half leeg.

Erger nog, het driekwart lege stand laat op een zonnige vakantie dag midden in het hoogseizoen zien, dat de vraag een stuk lager ligt dan het aanbod wat de gemeente wil ontwikkelen. Dat het extreem ervaren van der Valk de Pier niet rendabel kreeg is ook een teken aan de wand.

Ik kan me dus goed voorstellen dat krakers weinig behoefte voelen te wijken voor idiote geldverspilling en leegstand. Een surfers centrum bouwen naast een surfers centrum uit 2006 wat half leeg staat. Hoe dom wil je het hebben?

Ambtenaren zijn ondernemers die andermans geld keer op keer in een nieuwe toko weggooien zonder ooit een reëel bedrijfsplan op te stellen.

Feynman | 07-08-14 | 15:24

@Maya de Blij | 07-08-14 | 15:06
helemaal eens Maya.
Luister je mee Johnny Quid?
Stuur er de persmuskieten van GeenStijl op af.
Den Haag gaat gebukt onder een bombardement proefballonetjes op de burgerbevolking waar iedereen zich zo over opwindt dat t kleinere geniepiger (zoals nu DeVloek) niet opvalt.
Maar er is een masterplan.
-
Zoals maya zei: Het idiote plan van de kabelbaan....
-
Einde van de Fuutlaan... aiai...

2emeREP | 07-08-14 | 15:16

Ranzig rastahaar en kansloze parasiet. Zo te horen is baby er gespot.

Withnail | 07-08-14 | 15:13

@Muxje | 07-08-14 | 14:24
Beroep op autoriteit?

brandhauser | 07-08-14 | 15:06

@ 2emeREP | 07-08-14 | 14:50
Mooi omschreven.
Vergeet ook Norder niet met zijn megalomane plan voor eerst een cruise terminal en nu weer een mega hotel bij het Zuiderstrand.
Iedere Hagenaar of Hagenees wil dat dit stukje strand ongeschonden blijft, het zgn gezinnen strand die niet zitten te wachten op de herrie aan de andere kant van de haven.
.
Maar nee hoor, politiek Den Haag wil het Zuiderstrand omtoveren tot een toeristische attractie waar nogmaals, niemand op zit te wachten.
Behalve de zakkenvullers, Norder voorop.
Een permanente kermis op het voormalig Norfolk terrein, een verbinding via een hangbrug met "Scheveningen", gek word je van alle idioterie.
Het zou geweldig zijn als Nanninga hier eens haar onderzoekskwaliteiten op los laat, i.c.m. Feynman.
Zie ook deze link:
http://www.hetstillestrandleeft.nl/

Maya de Blij | 07-08-14 | 15:06

Mooi, groot gelijk die krakerTs! Kom graag een nachtje lekker biertjes drinken en een jointje roken.

Zure reaguurders gonna zuur.

brandhauser | 07-08-14 | 15:03

GeenStijl.
Die was gewoon een korstondige bezetting om aandacht te krijgen.
Net zoals jullie een topic wel eens Geyle Tieten Neuken noemen.
Maar even,

#duindorp
#surfdorp
#devloek
#isis
#jodenjacht
#schilderswijk
#nss2014
-------------
Alles opgeteld?
Stad van vrede en recht!
Leider VanAartsen wil niet dat de Boulevard wordt bevolkt door armlastigen liever bouwt hij apppartementen voor expats.
Nu het Statenkwartier vol zit, Duinoord vol zit is het oog van de internationale gemeenschap gevallen op de kuststrook.
-
De boulevard is al compleet heringericht en de disney-isering van de badplaats is in volle gang.
Nu wil Den Haag (zonder begrip voor "het scheveningse")
de hele boulevard ontwikkelen tot en met de haven aan toe.
Traditioneel leefden in dat stuk de outcasts (ga eens op bezoek bij De Woeste Hoogte ofwel De Naald GSTV... alsjeblieft! want dat is de volgende wijk die neer gaat...)tokkiewijken. Duindorp is zo een wijk, eerder genoemdde Woeste Hoogte ook.
Niemand wilde bij de visafslag wonen.
Nu de visserij op sterven na dood raakt wil Den Haag langzaamaan van dat prachtige bedrijf af.
Iedereen die het daar WEL naar zn zin heeft moet wijken.
Traditionele bedrijven die er al generaties zitten (u herinnert zich hoe Den Haag om ging met de lunchroom op de mart?) moeten opbokken.
De vloek is een vrijplaats waar van alles gebeurd.
Dat is duindorp ook
En dat is het surfdorp ook! (1 slaapplek staat in lonely planet in de top10 als must see hote...)
Er gebeurt dus zeker niets, alleen vanAartsen moet er niets van weten.
---
Het is een patroon!
---
Hoe past Schilderswijk er in?
Dat gebied is gewoon opgegeven. Den Haag was altijd al een gesegregeerde stad met de laan van Meerdervoort als grens. Arbeiders aan de ene kant, ambtenaren etc aan de andere kant.
Op zand wonen of op veen.
Het veen is voor de arbeiders, die kunnen verrekken.
Duindorp was een uitzondering, maar ook daar zullen de bewoners moeten vertrekken.
Scheveningen wordt disneyland.
-
ow ja nog 1
-
De inval in de strandtenten op het Zwarte Pad. Aan het uiterste uiteinde van het strand van Scheveningen. Ook al een plek waar Den Haag moeite mee heeft.
Terwijl, als je wilt, coke gewoon op het Kurhausplein te krijgen is. Al decennia, recht tegenover het casino, en vlakbij het politieburo...
-
Zoek het patroon GeenStijl.
Interview de echte bewoners aan de ene kant.
De duurbetaalde parkeer-terroristen met CDkenteken aan de andere kant.
Want die CDers zijn degenen die in duindorp willen wonen, op de plek van De Vloek, op de Woeste Hoogte en in het Surfdorp.
Maar dat alles zonder de mensen die er nu wonen.
-
mark my words.
Jullie willen vanAartsen weg? Zoek het patroon, leg het bloot.
En vindt deals van gemeente-ambtenaren die voor symbolische bedragen hele lappen grond hebben weten te verwerven...
Het stinkt in Den Haag en aan de Scheveningse Haven.
Naar project-ontwikkelaars, vastgoedfraudeurs, en VN jongens zonder belang bij de mensen die er al eeuwen wonen.
-

2emeREP | 07-08-14 | 14:50

Misselijkmakend geschreven tekst. Dezelfde mentale gedachtegang waar JW Bodopuwpand voor bekritiseerd werd, niet? Alleen dit is op internet, is wat makkelijker voor keyboard warriors. Hulde aan de journalistiek.

dutchpinoy | 07-08-14 | 14:49

Heerlijk dat GeenStijl zo pro-autoriteit is.
of niet?

BSmachines | 07-08-14 | 14:39

@Piet van het Padje 14:03: Ik snap niet hoe een weldenkend mens het in principe met het fenomeen van kraken eens kan zijn. Dat er woningnood is, is irrelevant. Dat leegstand verloedering van de buurt in de hand werkt is irrelevant. Dat vastgoedlieden niet deugen is irrelevant. Als we het over principes hebben, moeten we het in eerste instantie over de rechtstaat hebben. Eigendomsrecht, waar slechts in zeer zwaarwegende gevallen aan getornd mag worden, en dan volgens een eerlijk proces, niet middels knokploegen.

Als iemand een woning leeg laat staan en laat verloederen, dan moet de gemeente de mogelijkheid hebben om de eigenaar te waarschuwen: doe iets, anders onteigenen wij, en dan krijg je geen goede prijs voor de woning. Maar ja, dat kost moeite, geld, en dan moet de gemeente het pand zelf exploiteren en daar hebben ze geen zin in, zelfs als ze wettelijk wat kunnen. Dus nemen ze zoals altijd de weg van de minste weerstand, en staan ze toe dat de druk op huiseigenaren niet door wettelijke procedures maar door wetteloze knokploegen wordt uitgeoefend.

Muxje | 07-08-14 | 14:24

Ach ja sinds het kraak verbod zijn de huren omhoog gegaan, de huizen prijzen gezakt en heeft er nog nooit zoveel kantoor ruimte leeg gestaan. Dus als er een correlatie bestaat zal iedereen moeten accepteren dat het kraak verbod de Nederlander meer gekost het heeft dan opgeleverd.

Nekbaard | 07-08-14 | 14:22

Via de Pier de zee in was beter geweest. Gelijk een wasbeurt voor t tuigh. Waar dan ander linkschtuigh weer over kan gaan janken want vervuiling van de Noordzee.

MrsRobinson | 07-08-14 | 14:17

Buitenlanders zijn criminelen. Allemaal.

Althans als we het Bundesamt für Statistik mogen geloven. Er zijn landen op dees aard waar niet zo krampachtig wordt gedaan over herkomst. In Zwitserland wordt keurig per Kanton en Gemeente bijgehouden hoeveel wetsovertredingen zijn begaan en door welke bevolkingsgroep. Zo grosso modo ligt het bij 50 tot 60% buitenlanders die dit veroorzaakten. En dan is "de Joego" (mn Bosnier en Kosovaar) de grootste boosdoener. Van de 40-50% daders met Zwitserse pas die criminele daden verricht is overigens ook nog eens een fijne groep secondos, tweede generatie Joego's.

Waarom doet Nederland daar zo krampachtig over ? Is de Koning van Marokko niet onder de indruk van de duizenden criminele daden die zijn onderdanen in NL plegen ? Of heeft de officiele NL overheid het daar niet over in Marrakech en Casablanca ?

van Oeffelen | 07-08-14 | 14:17

De meeste krakers zijn oostblokkers die geen zin hebben om huur te willen betalen met hun met criminaliteit verdiende geld.

sinar2 | 07-08-14 | 14:16

Dit soort krakers is al erg genoeg. Maar er bestaan ook officiële krakers, namelijk de gemeenten. Als je huis langdurig leegstaat (b.v. voor verkoop) dan kan de Gemeente je volgens de Leegstandswet verplichten om een asielzoeker te huisvesten. Je moet dan op eigen kosten zorgen voor werkend sanitair, verwarming, water, gas, elektriciteit zodat de gelukszoeker comfortabel kan wonen. Waar jij woont, zal de gemeente jeuken. Hoeveel dat jou kost, interesseert de gemeente geen zak. Hoeveel het kost om je uitgewoonde huis daarna weer verkoopbaar te maken zal de gemeente hun reet roesten.
Weg met alle vormen van kraken, ook de gemeentekrakers.

Nivelleermarionet | 07-08-14 | 14:06

Goofy Goofball | 07-08-14 | 13:57
Beton fikt niet.

Feynman | 07-08-14 | 14:05

Quid, we weten ondertussen wel dat er ook blanke criminelen zijn. Altijd al geweten ook. En nu eens over procenten.

eerlijke joop | 07-08-14 | 14:05

Kraken. Typisch iets waar ik het in principe mee eens ben, maar wat in de praktijk alleen wordt gedaan door extremistische hopen stront.

Ja, er is woningsnood en de overheid doet te weinig. Sterker nog, zogenaamd voor het volk opkomende linkse rakkers steken hun zakken vol met de misère van datzelfde volk. Dus dan pak je een pand van dat soort dikke uitvreters die de centjes toch wel kunnen missen. Simpel. Maar in de praktijk veranderen die kutkrakers de gebouwen in smerige holen die compleet afgeleefd worden, waardoor er daarna flinke renovatie plaats moet vinden. Bovendien respecteren ze hun eigen punten niet, en maken ze geen onderscheid tussen brave particuliere ondernemers en woekerende organisaties. Want kapitalisme is slecht, man. Iedereen is schuldig. Behalve de krakers zelf. En daarbij vestigen ze ook hun extremistische, politieke clubjes in kraakpanden. Dat gaat dus volledig voorbij aan het woningsnood argument. Als het nou een weggeefwinkel is, OK. Prima. Maar in de praktijk zijn het bolwerken van links extremisme.

Ja, dan niet. Rot dan maar lekker op. Als niemand behalve links extremisten ervan gaat functioneren, dan boeit het mij niet dat je er uit wordt gezet.

Nu moet ik toevoegen dat hier in de stad een kraakpand zit dat het wel begrepen lijkt te hebben. Geen overlast, gebouw valt niet uit elkaar, en buiten staat een moestuintje waar voorbijgangers worden uitgenodigd om ook wat mee te pakken. Gevestigd in een kantoorpand dat met deze economie toch noooooiiiit in gebruik genomen gaat worden. Maar om de hoek was ook zo'n "vrijplaats", waar het politieke tuig een monumentaal pand aan het slopen was. Die zijn er uit geramd, en er komen nu eindelijk appartementen in. Nadat alle kraak-schade hersteld is.

Piet van het Padje | 07-08-14 | 14:03

Ik mis iets. Als we toch van dat ding afwillen, waarom dan niet gewoon bij het beginpunt (aan het strand dus) de hens erin? Dan kunnen de krakers in de zee springen om zichzelf te redden en zijn ze gelijk schoon, of ze fikken net als de pier gewoon af, in welk geval er ook een probleem opgelost is.

Goofy Goofball | 07-08-14 | 13:57

@Garnaal_Garnaal 13:43: Er zou wat voor te zeggen zijn, ALS de eigenaar accoord gaat en de gemeente het pand van hem overneemt, en dat vervolgens aan de krakers uitleent. Als de samenleving vindt dat dit soort vrijplaatsen moeten bestaan, dan moet de samenleving de kosten ook dragen, en deze niet afwentelen op de eigenar van het pand, hoe fout die ook is.

Muxje | 07-08-14 | 13:54

-weggejorist-

Ballonneke | 07-08-14 | 13:52

Die pier is een blok aan het been van elke opvolgende eigenaar. De eerste jaren leek het nog wat, maar door de jaren is het in verval geraakt . Het ding is destijds gebouwd in opdracht van de E.M.S., opvallend was daarin de rol van Zwolsman.
nl.wikipedia.org/wiki/Scheveningse_pie...
nl.wikipedia.org/wiki/Exploitatie_Maat...
Als je de wiki linkjes gelezen hebt, dan begin je een beetje te begrijpen hoe het zover heeft kunnen komen met het eens zo mooie Scheveningen.
Die krakers: Ik zou de nutsvoorzieningen afsluiten, dan gaan ze vanzelf een keer weg.

hotnot | 07-08-14 | 13:51

@dutchdj | 07-08-14 | 13:20
(Wet)tekst & uitleg, +1 ;)

Smuts | 07-08-14 | 13:47

Laat die krakers hun vrijplaats toch behouden, door die nieuwbouw projecten verdwijnen al deze mooie plekken uit nederland :(

Garnaal_Garnaal | 07-08-14 | 13:43

Effectiever was het om ze de andere kant op de Noordzee in te jagen. Liefst bij 10 beaufort.

heer_rationeel | 07-08-14 | 13:39

Brandveiligheid valt wel mee. "onder meer omdat de sprinklerinstallatie defect is en de brandblussers onvoldoende onderhouden zijn" Ook na de datum doen de meeste brandblussers het nog wel en de sprinklerinstallatie blust geen brand, maar geeft alleen bezoekers meer tijd weg te gaan.

Volgens Royal Haskoning kost herstel van de pier een paar miljoen euro. Ten opzichte van een cultuurpaleis van een paar honderd miljoen euro een haalbare kaart voor een gemeente die van gekkigheid niet weet waar ze het geld moeten verbranden.

Feynman | 07-08-14 | 13:37

Alle krakers terug naar Krakistan!

Dept.X | 07-08-14 | 13:36

Het laatste beeld van de livestream was het stilstaand beeld van een ME-schild. Veelzeggend en mooi.

mortus_cade | 07-08-14 | 13:34

@jaco | 07-08-14 | 13:25

Dat heet zonder toestemming andermans eigendom betreden, jij wil toch ook niet dat vreemde mensen jou huis ongevraagd betreden ofwel?

Daan24# | 07-08-14 | 13:31

Eindelijk eens een goede kraakactie. Alles krakers naar de Pier, hek dicht, slot erop en klaar. Extra voordeel: de overheersende winden blazen de stank weg.

Guido | 07-08-14 | 13:31

Even los van dat kraken, veel Scheveningers steunen de boodschap wel. Of je nu dat lege pand beklimt of op een plein gaat staan vind ik eigenlijk niet zo interessant.

kicktherabbit | 07-08-14 | 13:28

Omdat de Pier onveilig is, worden deze gasten, zo direct, door de ME het ziekenhuis ingeknuppeld. Logisch toch.

jaco | 07-08-14 | 13:25

Krakers zijn geen Moslim en jihad aanhangers. Jozias zal ze met grof geweld ontruimen.

LangeTijdGeleden | 07-08-14 | 13:24

Levensgrote muizenvallen van twee bij een meter, zou dat helpen? Stukje paddo erop prikken als lokaas en hoppa, weer een rat minder.

Conan de Rabarber | 07-08-14 | 13:24

Uit het AD: "Volgens de krakers zijn er al genoeg zeilcentra, die niet goed lopen."
Ach wat schattig toch weer, de krakers zijn bezorgd over de financiële haalbaarheid van een zeilcentrum en over het rendement voor de investeerders.

spanarchist | 07-08-14 | 13:24

Krakers, de echte Nederlandse vrijheidsstrijders. Die zou Hamas mooi kunnen gebruiken als menselijk schild.

spanarchist | 07-08-14 | 13:20

Snel afbreken die rare verouderde pier, horizon vervuiling. Ze kunnen hem ook eerst in de fik steken met die fakkels, wel vanavond svp, dan geeft een mooier effect. Beetje vuurwerkshow erbij. Een topavond..

denoorman | 07-08-14 | 13:20

Steel pier van Scheveningen? Is hij weg dan?
.
Leer nou toch eens een definitie van diefstal sufferds...
.
Artikel 310
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort WEGNEEMT, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

dutchdj | 07-08-14 | 13:20

De Pier, dat is toch iets in zee? Beter kan niet. Af laten drijven.

roze_bril | 07-08-14 | 13:19

Krakisch... lol. Ik denk dat ze bij de Partij van de Armoedepronkers krakisch spreken. En nu ze toch al op die pier zitten, laten ze beginnen met een biologische zeewier moestuin.

Pen | 07-08-14 | 13:19

Schuimbekkend stukje over mishandeling door de politie op Indymedia in 3, 2, 1...

Biff Eagleburger | 07-08-14 | 13:19

Die livestream. Ik hoor klanken uit de hel.

brutus68 | 07-08-14 | 13:18

Ondertussen hebben die alto's wel de aandacht weten te trekken voor De Vloek. Met dank aan GS, dat wel natuurlijk.

rara | 07-08-14 | 13:17

Waarschijnlijk de eerste groep krakers die wél de steun van Richard de Mos krijgt.

kicktherabbit | 07-08-14 | 13:15

Kraken is bij wet verboden.... dus burgemeester, ontruimen die hap.... oh wacht, Jozias is daar de baas...

Fatwabuster | 07-08-14 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken