Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pat Condell WOEDEND op Hamasvriend GroenLinks

Woei, ome Pat is piswoest op GroenLinks. Tuinkabouter Van Ojik wil namelijk meer Calimero-Compensatie naar Gaza, want hullie van Hamas benne zo zielig omdat ze niet kunnen winnen van het Grote Boze Zion. Ja ho eens even, schuimbekt Ome Pat. Weten die naïef-progressieve pluchepacifisten wel dat Hamas burgers inzet als menselijk schild, en kinderen hun tunnels laat graven? Dat alle om Israël liggende Arabische landen de Palestijnse vluchtelingen misbruiken voor hun eigen islampolitieke gewin? Dat Hamas raketten bewaart in VN-gebouwen, om ze af te kunnen vuren vanaf pleintjes náást die gebouwen? Hier nogmaals het videobewijs: deel 1, het opbouwen & afvuren, en deel 2, met wapperende VN-vlag naast de raketinstallatie. We kunnen dus concluderen dat Van Ojik een moedwillige terroristenknuffelaar is die graag nog meer Hollandse taxpoet wil investeren in massamoord, kindertunnelarbeid en Palestijnse autogenocide.
Maar! Kunnen we dan óók even stilstaan bij het fulminerende filmpje van Condell? Want daarin herkennen we de typische Vriend van Israël-reflex, waarin de Zionistische Staat boven iedere vorm van kritiek verheven wordt. FOUT. Israël is een westerse oase van vrijheid en vooruitgang in een verder dorre Midden-Oosterse woestijn van antisemitische haat. Dat is een feit. Maar Het Beloofde Land heeft evengoed als Hamas een enorme aantrekkingskracht op fundamentalisten die, zoals Condell zo aptly aanstipt in zijn eigen videocolumn, last hebben van een criminally biased selective moralising from a suitably safe distance. Ho. Stop. Wacht even, FC Zion. Niet meteen woedend de panelen betreden en schuimschreeuwend 'NIEWAAR, zo zijn wij niet, wij zijn gewoon beter dan die achterlijke moslimterroristen' neerplempen. Eerst een test. Vraag uzelf het volgende af: Gaat DEZE CARTOON te ver in het stereotyperen van de joden en Israël? Een clubje jankjoden vindt namelijk van wel. U ook? Dan bent u dus geen besneden balhaar beter dan de kleinzielige en achterlijke Mohammedanen waar u zich als Vriend van Israël zo boven verheven voelt. Hypocrisie in Gaza, ook dat werkt twee kanten op.

Reaguursels

Inloggen

Van Rossum is lekker bezig met traffic te genereren door zijn twee kanten verhaal.

Ik stel voor generaal b.d. van Uhm in dienst van GS te nemen.

geen blijvende stad | 07-08-14 | 13:48

Al die cartoons zijn antisemitisch. Zoek maar even op Latuff, bijvoorbeeld. Al die weergaven van Joden komen direct uit de leerschool van Ome Adolf. Niet dat ik dingen wil verbieden, maar als we de criteria van notoire lange-tenen-bezitters er op na houden, dan voldoen deze plaatjes echt wel. Behalve dan, natuurlijk, dat ze niet over lange-tenen-bezitters gaan, en daarmee is het meteen OK volgens diezelfde lange-tenen-bezitters en hun verbodsgeile maatjes in de politiek.

Piet van het Padje | 07-08-14 | 13:01

Mwoch, voel me niet beledigd, hoor. Beetje tamme cartoon, eerlijk gezegd. Misschien ben ik wel afgestompt, kan ook. Vooroordelen hou je toch wel, hoeft niet gelijk antisemitisch te zijn, of islamofoob, of whatever, maar gewoon publieke perceptie van een "standaard" persoon uit een bevolkingsgroep. Om nou meteen moord en brand te schreeuwen, nee.

Mein Tampf | 07-08-14 | 12:28

Non sequitur. Meningen over de cartoon zeggen niets over iemands inhoudelijke standpunten over iets buiten de cartoon. Inhoud = inhoud.
Maar over de cartoon: waar mensen over vielen is dat het een cartoon is die niet israel als staat afbeeld, maar een joodse man met keppel, met een davidster die niet de vlag van israel afbeeld. Hier wekt de cartoonist de indruk dat het joden zien die bombarderen en niet de israelische staat. De afkeer staat los van het eens of oneens zijn met de aanvallen op gaza

arbanafal | 07-08-14 | 12:28

Pat heeft het in dit geval aan het goede eind naar mijns inziens. Het probleem is dat de positie van links en de moslims hierdoor niet zal veranderen. Dit probleem is niet met menselijk redeneren op te lossen. Het is een geloofsprobleem. Het wereldbeeld dat je hebt bepaald of je wat doet met de woorden van Pat. Links en de moslims hebben een openbaring nodig van wat kwaad is en wat goed is. Het morele kompas van links en de meeste moslims is in de war. Zij praten recht wat krom is en krom wat recht is. Het probleem is dat satan de vader van hun gedachten is. Het is een geestelijke strijd.

nerugaer | 07-08-14 | 11:25

mijn reaguursels dekken op geen enkele wijze mijn woede, welke ik niet kan uiten op straffe van een onvermijdelijke ban,

Occipitaalcasibus | 07-08-14 | 11:23

Beetje pittig uitgedrukt, Pat, maar wat je zegt lijkt me feitelijk vrijwel helemaal juist.... Nu kun je ook wel een heleboel feiten en gevallen noemen waar Israël fouten heeft begaan, maar in vergelijking met het grotere verhaal van Pat zijn dat toch echt bijzaken...

peter070 | 07-08-14 | 11:14

@Dandruff | 07-08-14 | 00:41
U bent een persoon met Visie...
_0_

Ahasveros | 07-08-14 | 10:00

Een cartoon is een plaatsje van iemand met een mening. Mag. Verder onbelangrijk. Belangrijk voor journalisten is wel dat ze goed op de hoogte zijn van de geschiedenis van het MO. Aan te raden is daarom vooral stukken te lezen van specialisten die kennis van zaken hebben, zoals Afshin Ellian. Zeker, Israel telt een aantal orthodoxe fundamentalisten. Maar zij plegen geen genocide op grote schaal en zetten kinderen en oude mensen niet in als menselijk schild.

ProfessorX | 07-08-14 | 09:36

niet mijn belastingcenten naar de Hamas!

Occipitaalcasibus | 07-08-14 | 09:15

Even kijken,
Explosieve bevolkingsgroei in de wereld, check
Opkomende economieën everywhere, check
Zware en groeiende belasting op grondstoffen, check
islamitisch gevaar, check
Vervuiling, en grootschalige sloop van aarde, check
Epidemieën, check
Niet westers neuqen als konijnen, check

Huidige problemen, •Israël sloopt islamieten, Islamieten slopen Israël, islamieten slopen islamieten, ebola sloopt Afrikanen, Oekraïners slopen pro-Russen.
Dit gaat allemaal met duizendtallen.
Mmm, Zet geen zoden aan de dijk.
Verder interesseert het me niet, behalve dat het geen zoden zet.

No Mames | 07-08-14 | 09:05

@meester Kwel | 06-08-14 | 20:53
Als je een Jood stereotyp tekent dan zal je zijn semitische (in de zin van Joods hier want eigenlijk betekent omvat semitisch natuurlijk ook gewoon Arabisch) trekjes natuurlijk overdrijven ja.

Antisemitisch is een soort magisch toverwoord geworden net als rassistisch. Net als Palestijnen blijkbaar als enige een hele VN organisatie voor zich hebben werken is er één volk/groep waarbij discrimantie een andere term heeft.

Historisch gezien te verklaren maar vind het tegenwoordig eigenlijk niet relevant. Discriminatie (*onterecht* onderscheid maken op basis van kenmerken) is erg. Voor iedereen, ook voor Joden.

En ja, ook discriminatie (en doodsbedreigingen) tegen Joden zoals laatst in Den Hagistan moeten met harde hand gestopt worden.

Voor degenen die me aanraden mijn fax of snailmailadres achter te laten omdat onze panharing wellicht weer gevlogen is en niet meer reageert: mmmja, ik wil gewoon mijn ei kwijt. Dan gooi ik het maar onder zoetwaterpanharings stuk omdat dat me hiertoe aanzette.

TL;DR? Kan ik me voorstellen ;)

Smuts | 07-08-14 | 09:05

-weggejorist-

Kabouter Wipneus | 07-08-14 | 08:53

Een democratische wereld is niet veroorloofd in de moslim-wereld. Nu niet, nooit niet. Alle pogingen ten spijt. En deze aanhangers willen ook niet anders. Sterker nog. Steeds meer vrouwen gaan hoofddoeken dragen. Waarom ? Gewoon omdat het nagenoeg verplicht is gesteld. En niets van: vrije wil. Een cassiere vroeg mij eens "Wat moet ik doen. Ik wil geen hoofddoek, maar mijn familie wil dat ik er één ga dragen". De sociale druk wordt zo opgevoerd en hun omgeving is ontvankelijk.
Alle geld, inspanningen en levens voor ondersteuning van landen als Irak, Syrie, Libie enz. is nutteloos.
Er zal nooit democratie ontstaan. Daarvoor heb je de ondersteuning van de bevolking voor nodig. En die is er bij de meerderheid niet.

Kamervraag | 07-08-14 | 08:52

-weggejorist-

MJPA2 | 07-08-14 | 08:51

De strip is gewoon niet grappig.... Humor op 1 vierkantje is lastig.

Pat heb ik gisteren al gezien dankzij een link van een reaguurder. Aplaus voor pat!

@ de grote Anti | 06-08-14 | 21:01
Ik geloof ook dat we worden afgeleid! Gisteren werd er bij nieuwsuur gesproken over een mogelijke oorlog tussen rusland en nederland/navo! Daar horen we bijzonder weinig over

Luci.fer | 07-08-14 | 08:46

-weggejorist-

Infidel4life | 07-08-14 | 08:20

Luid en duidelijk.

30-06 | 07-08-14 | 08:12

All hail Condell. Fantastisch gewoon.

GerMonster | 07-08-14 | 08:06

Ik denk dat Geenstijl zijn lijfspreuk moet gaan veranderen van 'Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend' naar
'Objectief, onderbouwd en nodeloos argumenterend.'

quantumcollider | 07-08-14 | 07:46

Als je 7 keer met uiterste precisie een VN-school , ziekenhuis of ander opvangcentrum aan gort weet te schieten ga je inderdaad uiterst nauwkeurig te werk.

Ridde Rogter | 07-08-14 | 06:19

het meest hilarische is dat de VN geen openlijke emergency meetings, en resoluties naar Israel toe werpen. Omdat ze donders goed weten hoe nauwkeurig Israel te werk gaat. Maar ook dat Israel niks doet wat niet zou mogen. Er word wel met het vingertje gezwaaid maar daar blijft het bij.

ca12nag3 | 07-08-14 | 02:54

@kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 01:20
Onzin. Tot aan WOII kon je met een studentenpasje van Parijs naar Boekarest en van Stockholm naar Lissabon. Vrij reizen heeft eigenlijk altijd gekund en op wat schermutselingen na, was je als burger nooit echt onveilig in Europa (nou ja, criminaliteit was er natuurlijk altijd). Oorlogsgeweld was altijd een kwestie van legers op een slagveld. Burgers hadden er tot de eerste wereldoorlog zelden last van (uitzonderingen als de 30-jarige oorlog en Napoleontische oorlogen daargelaten). Belegeringen van steden waren echt uitzonderingen (was ook veel te duur voor oorlogvoerende partijen).

Stormageddon | 07-08-14 | 02:32

@said_fred | 07-08-14 | 02:26
RIGHT @said fred.... maar al was je betoog twee keer zo lang met nog meer argumenten (had makkelijk gekund) dan nog blijven de struisvogels met de kop in het zand, onbegrijpelijk.

INH.30CL | 07-08-14 | 02:31

"Hypocrisie in Gaza, ook dat werkt twee kanten op." kan ik niet plaatsen dan.
Er staat ook letterlijk "The cartoon, published alongside a virulently anti-Israel article by columnist Mike Carlton, showed a yarmulke-wearing Jew sitting in an armchair etched with a Star of David, using a remote control to detonate a collection of buildings, presumably in Gaza."
Read more: forward.com/articles/203018/does-austr...

Nuff said lijkt me. Waar het hele punt om draait is dat men het bestaansrecht van de staat Israël ontkende en ontkent. Daar was het hele idee om begonnen dat de Engelsen hun mandaatgebied deelden in een west- en een oostgedeelte van het mandaatgebied.
Een Joodsch gedeelte en een Islamitisch gedeelte. En het grote idool van de Linksche Kerk (en zijn "oom") hebben het nooit onder stoelen of banken gestoken wat de insteek was. Noch heeft Hamas dit gedaan. Het draaide en draait om ordinaire Jodenhaat.
Kun je leuteren tot je blauw ziet. Dit zijn de feiten. Het gaat niet enkel om het Zionisme waar de zeloten altijd over leuteren.
Men ontkent een ander het recht om een ander geloof aan te hangen en een eigen toekomst op de bouwen op de plek naar keuze.
De Linksche Kerk gelovigen betichten graag anderen van hetgeen men zich zelf schuldig aan maakt.
Simpelweg omdat men schijnheilig, dom en hypocriet is.

Men koos indertijd al voor een tweestatenoplossing. In 1923 dat is - www.mfa.gov.il/mfa/aboutisrael/maps/pa... Het Britse mandaatgebied kende toen twee gedeeltes, West en Oost van de Jordaan. Een "Palestine" en een "Transjordan". We hebben ook een hele reeks gebeurtenissen die in rap tempo elkaar opvolgen van November 29 1947 - May 15, 1948 www.zionism-israel.com/his/Israel_war_...
Het Latere Israel was "Palestine" genoemd en men had een paspoort waar dit in stond. Vervolgens verlaten dus de britten dit gebied. Het mandaat stopt en Israel werd geboren.

Prompt daarop vallen dus de buurtjes Israel binnen om dit te "bevrijden" (u vat hem)
"De secretaris van de Arabische Liga, Azzam Pasha, verklaarde op de dag voor de aanval publiekelijk: “Dit zal een uitroeiingsoorlog zijn en een groots bloedbad waarover zal worden gesproken zoals over de Mongoolse slachtingen en de Kruistochten”. De Moefti van Jeruzalem, Haj Amin Al Husseini, zei: “Ik verklaar een heilige oorlog, mijn moslim broeders! Vermoordt alle Joden! Vermoordt hen allen!”
En daar hebben we de "oom" van Arafat dus weer, Het idool van de Linksche Kerk. nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoessein... De leider van de Egyptische Moslimbroederschap, stelde in 1948 Amin al-Hoesseini aan als vertegenwoordiger van de Moslimbroederschap in Palestina. Al-Hoesseini leidde van 1948-1959 de Palestijnse regering in de Gazastrook. nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
Wat de insteek was en is en dus ook van Hamas is tamelijk duidelijk volgens hun Handvest van 1988. nl.wikipedia.org/wiki/Handvest_van_Ham... De Endlosung der Judenvrage.

Welnu;
Met de verovering van Oost-Jeruzalem, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever kwam het gehele Britse Mandaatgebied Palestina (na afsplitsing van Trans-Jordanië) in handen van Israël, en kwamen een miljoen Palestijnen onder Israëlisch militair gezag. Hierdoor ging de Palestijnse kwestie een hoofdrol spelen in het Israëlisch-Arabische conflict. Fatah en de PLO vormden geen bedreiging meer voor Arabische landen, en legden zich, met steun van de Arabische Liga, toe op de bevrijding van geheel ‘historisch Palestina’ door middel van geweld. Aangezien verzet in de bezette gebieden met harde hand de kop in werd gedrukt, verplaatsten zij hun activiteiten naar Israëlische doelen buiten deze gebieden, zoals vliegtuigkapingen en het vermoorden van de Israëlische Olympische ploeg in München in 1972. ( Allemaal heel "sociaal" hoor Anja, absoluut geen terrorisme *Proest*)

De PLO, sinds 1969 geleid door Arafat, het grote idool van de Linksche Kerk, werd niet alleen door de Arabische staten erkend als de vertegenwoordiger van de Palestijnen, maar ook door het Sovjetblok, en in 1974 kreeg het waarnemer-status in de VN, na een speech van Arafat voor de Algemene Vergadering waarin hij Zionisme en dus Joodse zelfbeschikking racistisch noemde, de vernietiging van Israël en een Palestijnse staat in heel het Britse Mandaatgebied bepleitte, en terrorisme ‘voor de goede zaak’ rechtvaardigde.
En daar hebben we hem. "terrorisme voor de goede zaak" te weten de Enlosung der Judenvrage.
En ook de kreet van dat Joodsche zelfbeschikking "raciesme" is.

Ergo, daar hebben we de hele verklaring in een notendop. Men steunt de "Palestijnen" en daarmee dus een afsplitsing van de Moslimbroederschap. Dweept met een Arafat en een corrupte en terroristische Hamas die niet anders wilde en wil dan een endlosung der Judenvrage. Om vervolgens even doodleuk te meldden niet te doen aan Jodenhaat om vervolgens bij een volgende "Kristallnachtherdinking" met een vroom gezicht vooraan in de Linksche Kerk te zitten.


said_fred | 07-08-14 | 02:26

kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 01:36
De linkse medemens kijkt slechts naar de dag van morgen, overmorgen is veel te ver weg en dus buiten het zicht.

Klier van Bartholin | 07-08-14 | 01:44

@geen blijvende stad | 06-08-14 | 23:19
Had je ook kunnen twitteren, valt ook niet op.

INH.30CL | 07-08-14 | 01:40

Hamas is een terroristische organisatie. Bij de laatste verkiezingen in 2005 behaalde Hamas de absolute meerderheid. Hamas streeft naar de vernietiging van Israel en de Joden en heeft dit ook vastgelegd in haar handvest nl.wikipedia.org/wiki/Hamas en nl.wikipedia.org/wiki/Hamas_Handvest. Vanzelfsprekend heeft Israel het recht zichzelf te verdedigen tegen de raketaanvallen van Hamas. Elk burgerslachtoffer is er een teveel, maar het zijn wel burgers die op Hamas hebben gestemd. Misschien dat ze nu eens leren om dat bij de volgende verkiezingen niet meer te doen.

de euro middenweg | 07-08-14 | 01:39

Flip468 | 07-08-14 | 01:29
"De linkse medemens vindt zichzelf zo slim"
Ach, vroeger was links de kant van de laaggeschoolde arbeider die het anders wilde en rechts de kant van Pien en Poen die het zo wilde houden. De arbeider kreeg bijvoorbeeld in 1960 dan eindelijk de 40 urige werkweek (daarvoor was het nog 48 uur per week) en de vrije zaterdag, een links streven. Socalistisch, eerlijker en zo.
nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_zaterdag

Hoe dat nu zit met de arbeider en pien en poen begrijp ik eigelijk niet meer.

kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 01:36

G. Raayer | 07-08-14 | 01:04
Twan Huys, bijna goed R. Gaayer.

Klier van Bartholin | 07-08-14 | 01:30

De linkse medemens vindt zichzelf zo slim. Maar wat ben ik blij dat ik veel slimmer ben dan die naïeve antisemieten van links.

Flip468 | 07-08-14 | 01:29

Vroeger sloegen we elkaar hier de hersens in van dorp naar dorp, toen van provincie naar provincie. Nu rijden we heel vanuit Frankrijk zo Duitsland in of de andere kant op. Je vraagt je af waar al die ellende van WO 1 en de eeuwen ervoor eigenlijk voor nodig is geweest. O ja, Macht, geld en religieverschillen van de machtigen met macht en geld.

En drie maal raden: Jan met de pet is altijd de klos. Kan kreperen en de rotzooi weer opruimen.

Misschien Israel en regio idem over 100 jaar? Gaan we dan ook ons vragen wat die oorlog in stand heeft gehouden al die tijd.

kloopindeslootjijook | 07-08-14 | 01:20

Twan Huis is dood, leve Pat Condell!!!

G. Raayer | 07-08-14 | 01:04

@geen blijvende stad (00:55),

Ik heb het stuk gelezen, maar ik heb het begrepen.

Jij niet zie ik.
Jij probeert nu te doen alsof je 14 god functionerende hersencellen hebt en "dus" niks hoeft uit te leggen.
Maar als je werkelijk 14 goed functionerende hersencellen zou hebben gehad dan zou je juist wel geprobeerd hebben om uit te leggen wat je bedoelt.

Dandruff | 07-08-14 | 01:03

Dandruff | 07-08-14 | 00:47

Lees gewoon zelf even, ik ga je toch echt niet aan je handje nemen.

Nee? Ja.

geen blijvende stad | 07-08-14 | 00:55

@eerstneukendanpraten | 06-08-14 | 22:02
Ja en dan is het laatste onbehandelbaar omdat Fransje echt geen inzicht heeft in zijn eigen ziekte.

dsm_IV | 07-08-14 | 00:54

Onder deze prachtige accurate gedetailleerde spraakwaterval van Sir Condell (een geschiedenisboek in a nutshell) een verdomd goed stukje van van Rossem.
Vooral de laatste regels over die, mij zeer kwetsende, cartoon.
Stond op het punt te trachten je er ernstig over aan te vallen.
Maar in de cartoon wordt niet opgeroepen tot haat of geweld en wordt niemand bedreigd ook al wordt alles wat maar Joods is (typerend) over een kam geschoren.
Het vertolkt slechts de mening van een creatieve imbeciel.
Dus het moet (knarsetandend) kunnen, and it keeps me sharp !
Bedankt voor de les.

Guiermo | 07-08-14 | 00:54

Prima toch!
Ons geld naar Hamas en dat van Amerika naar Israël.
Beetje meer betalen want ze verliezen veel te veel.

Mega Mindie 2 | 07-08-14 | 00:49

@geen blijvende stad (23:19),

Kun je aangeven waar GS mensen tegen elkaar aanzet?
En hoe zij dat doen?
Nee?

Dandruff | 07-08-14 | 00:47

Ik vind die cartoon ook van Der Stürmer kaliber eerlijk gezegd.

Bigi Bana Boy | 07-08-14 | 00:46

@PrinsesStoepje | 07-08-14 | 00:21,
Je zegt orthodoxe Joden. Je bedoelt gewone gelovige Joden? Die mensen zijn m.i. gewoon wel te vertrouwen, net als een gewone moslim. En net als een gewone Hindu, een normale Boeddhist of een gezegend Katholiek. Mafia moet je echter wantrouwen. Hè?

AntiSoof | 07-08-14 | 00:42

Pat Condell heeft zoals vrijwel altijd 100% gelijk.
Dat blijkt ook wel uit de kritiek die hij krijgt, die nooit dieper gaat dan "wat je zegt ben je zelluf".

Wat die cartoon betreft, in principe zou het gewoon de domste cartoon uit de menselijke geschiedenis kunnen zijn. Een multiculturele democratie die zich verdedigt tegen een terroristische dictatuur die openlijk oproept tot meerdere wereldwijde genocides wordt weggezet als "de slechterik" in het conflict; dit omdat de massamoordenaars hun eigen kinderen als menselijke schilden en wandelende bommen inzetten.
Dat op zich is niet racistisch, zelfs niet als de Israëliër als herkenbare jood wordt weggezet (in Israël leven miljoenen moslims, christenen, druzen, atheïsten en seculiere joden).

Wat de cartoon toch een tikkeltje antisemitisch maakt is het feit dat het niet gaat om de domste cartoon uit de menselijke geschiedenis, maar om de pakweg 10.000e cartoon die de werkelijkheid op die hufterige manier omdraait. En die 10.000 allerdomste cartoons uit de menselijke geschiedenis zijn bovendien slechts een piepklein radartje in het geheel van miljarden islamitische en socialistische preken, pamfletten, columns, gefotoshopte foto's, gefabriceerde nieuwsberichten en antisemitische (school-) boeken en (kinder-) programma's waarin de werkelijkheid op dezelfde walgelijke manier wordt omgedraaid. Het is omdat die domste boodschap uit de menselijke geschiedenis al miljarden keren is herhaald, dat er wereldwijd joden fysiek worden aangevallen.

Maar goed, een cartoonpolitie is altijd -100.
Ook voor antisemieten moet vrijheid van meningsuiting gelden zolang er niet direct wordt opgeroepen tot geweld. Deels omdat anders alles wat mogelijk kwetsend is voor maar 1 jood ter wereld al kan worden verboden; en op een gedachtepolitie zit ik niet te wachten. Maar vooral omdat ik het wel makkelijk vindt om te weten wie de echte antisemieten zijn. Met name in de politiek hebben een hoop mensen en partijen hun schaapskleren (weer eens) weggegooid.

Dandruff | 07-08-14 | 00:41

@Ridde Rogter | 06-08-14 | 21:25
U bent niet goed snik!!

dsm_IV | 07-08-14 | 00:34

@tattooboer | 06-08-14 | 23:20
Dat zijn toch die zomerkampen waar ze de kinderen sleutels geven die zogenaamd van hun "geroofde" huizen zijn van steden en dorpen die in 1948 nauwelijks bestonden? UNWRA heeft een budget van ruim een miljard dollar (30 000 mensen in dienst waar de gewone UNHCR er maar 6600 hebben) maar Chris Gunness zat voor Al-Jazeera te janken omdat hij er nog tientallen miljoenen bij wil en de arabische landen niet bepaald de hoofd-donors zijn.

PrinsesStoepje | 07-08-14 | 00:27

@Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:01
Nou elke raket, er worden al 13 jaar raketten afgevuurd op Israel enige nuance is best op zijn plaats.

dsm_IV | 07-08-14 | 00:24

@AntiSoof | 06-08-14 | 22:55
Er woont een grote groep orthodoxe Joden in Israël die de staat Israël niet erkennen en geen dienstplicht hebben. Maar ze profiteren wel van de relatieve veiligheid waarin ze hun rijke joodse leven kunnen hebben dankzij een overheid die hen allerlei privileges geeft en een leger dat ze beschermt. Die joden bedoel je zeker?

PrinsesStoepje | 07-08-14 | 00:21

Qua zijde kiezen is het voor mij altijd heel simpel: stel dat er morgen 25% extra mensen komen wonen in mijn dorp. Dat kunnen of Hamas-strijders zijn of IDF-soldaten. Wie kies je als toekomstige dorpsbewoners? En voila, je weet onmiddellijk glashelder aan welke kant je staat.

nog-eenbelg | 07-08-14 | 00:18

@Parsons | 06-08-14 | 20:54
100% Eens. En ook ik mis de unieke bijdragen van Itzamná! GS, free die oppergodverdomme!

Ad Fundum | 07-08-14 | 00:16

@Ahasveros | 06-08-14 | 21:04
Jodenhaters hebben geen humor: nog nooit een rake anti-Israél cartoon gezien. Maar Israëlis geven geen fuck om cartoons. Stel je voor, dan waren ze de hele dag bezig. Gelukkig hebben ze andere bezigheden zoals medische en technische innovaties uitvinden en muziek en cultuur maken. En die oorlog doen ze er gewoon even bij, niet voor de lol maar omdat het moet. (dus die cartoon klopt wel een beetje haha) Die grondtroepen gaan morgen gewoon weer aan hun gewone werk. En Hamas gaat ook weer aan zijn gewone werk: haat verspreiden en "collaborateurs" executeren.

PrinsesStoepje | 07-08-14 | 00:08

Cartoon is prima en Pat is top!

Schietmijmaarlek | 06-08-14 | 23:55

Condell heeft helaas maar al te gelijk. Dit is een onoplosbaar dus zich steeds weer herhalend conflict. Hoe je het ook wendt of keert, de Arabische wereld rondom Israel is maar op één ding uit: vernietiging van de Israëlische staat. Linksom of rechtsom. En ja, ook de Israeli flikken dingen die niet kunnen. Dat maakt dit hele conflict tot één droeve doffe ellende. Treurig.

Reykjavik | 06-08-14 | 23:35

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 23:00

Uiteraard! Het beestje bij de naam noemen.

Mr_Pikibelly | 06-08-14 | 23:21

GS= lekker alles tegen elkaar opzetten, zoals pubers van 15 dat doen. Stelletje idioten.

geen blijvende stad | 06-08-14 | 23:19

Goed verwoord door Meneer Condell!

professorbaardaap | 06-08-14 | 23:12

Tja. Zogenaamde "progressieven" kijken en lezen maar 1 kant van het verhaal en vertellen dat weer door via de soosjaale mediaas met steeds dezelfde linkjes en bronnen. Dat is op zich niets nieuws en niet verwonderlijk, maar de Mainstream Media doen daar vrolijk aan mee en vissen in dezelfde troebele vijver. Bewijs dat die inderdaad voornamelijk schatplichtig zijn aan Pallywood en pro-Palestijnse propagandisten: medium.com/i-data/israel-gaza-war-dat...
Ik vond het wel interessant. Zo'n grafische weergave maakt ineens wel veel duidelijk.

Stormageddon | 06-08-14 | 23:09

Groenlinks heeft weer een hele grote bek, en dat van een marginaal partijtje. Die Van Oijik is de arrogantie zelf!

lanexx | 06-08-14 | 23:06

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 23:00

Leftwing/rightwing ... the are from the same nasty bird who sjitting in our western garden of Eden.

Centauri3 | 06-08-14 | 23:05

Euhm ... ff een vraagje van huishoudelijk aard: hoe krijgen we hiero te weten of zij daaro [IsraHell en Ghamas] ebola hebben/krijgen?

Centauri3 | 06-08-14 | 23:01

Mr_Pikibelly | 06-08-14 | 22:54
"Blijft raar volk.... Linksch menschen!"

aahh ... linksch en rechtsch indeling... kweenie. Afhankelijk van de tijd en waar het over gaat betekent het steeds wat anders. Kan beter gewoon vingertje op zeer plekje leggen.

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 23:00

(Die filmpjes dus.)

AntiSoof | 06-08-14 | 22:56

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:51
"Jazeker. Daarom is deze omschrijving juist zo treffend."
Snapnie. Kun je toelichten plies?

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:56

Israël hoort volgens de Thora als land niet eens te bestaan. Dat leerde ik van youtube-filmpjes. Door Joden gemaakt.

AntiSoof | 06-08-14 | 22:55

Weet je beste mensen. Dat wat het al weet zit zo'n beetje hier. GS word natuurlijk afgeschilderd rasisties blogje in het roze. Maar eigenlijk zijn ze bang voor dit roze blogje. Hier komen ze niet en als ze hier komen, dan moet joris vaak ingrijpen. Dus wat hier niet komt weet ook eigenlijk niet wat er aan de hand is?? Dat roze kapje met pownews erop, is alsof de duivel op bezoek is. Ze weten dat we dan hier weer met feiten en weetjes bestookt worden en ze natuurlijk afrekenen op hun gedrag. Maar wat ook raar aan ze is, ze vragen aandacht en je geeft ze aandacht dan mag zo'n roze plofkap toch niet duivels noemen? Blijft raar volk.... Linksch menschen!

Mr_Pikibelly | 06-08-14 | 22:54

@tattooboer | 06-08-14 | 22:51
Het begon al met Adam en Eva. Beiden riepen karma over zich uit. En Kaïn zondigde en schiep karma. De Bijbel gaat voor een groot gedeelte over schuld en boete, karma dus.

AntiSoof | 06-08-14 | 22:54

kicktherabbit | 06-08-14 | 20:54
Israel is het enige beschaafde land in de hele godvergeten regio. Het zwaard en het schild van beschaving en moderniteit tegen het barbarisme der Islam.

Betadine | 06-08-14 | 22:52

@kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:49
Jazeker. Daarom is deze omschrijving juist zo treffend.

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:51

@AntiSoof | 06-08-14 | 22:47
Klopt,bvb, als de vader slecht vlees eet gaan de tanden van de kinderen rotten.

tattooboer | 06-08-14 | 22:51

@Chiant | 06-08-14 | 22:05

Ik blijf nog even hopen. Tegen beter weten in. Maar als het ooit moest dan zou dat nu moeten zijn. Meer materieel, meer militairen, en meer R&D.
.
Natuurlijk kunnen we nooit wedijveren met de grootmachten, maar dat hoeft ook niet. Als we iedereen maar hard genoeg in de kloten kunnen schoppen zodat ze zich wel twee keer zullen bedenken alvorens te fucken met Nederland, Nederlandse belangen, en bovenal Nederlanders.
.
Zo'n Maduro bijvoorbeeld. Die moeten weten dat als hij ook maar verkeerd kijkt naar Nederlands soeverein grondgebied hij de volgende ochtend waarschijnlijk niet meer wakker wordt en dat zijn regeringsmaatjes hetzelfde lot zullen ondergaan. De Venezoalaanse (or whatever) marine moet niet eens uit durven varen uit angst een Nederlands maritiem eskader tegen te komen.

Parel van het Zuiden | 06-08-14 | 22:50

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:45
"Antisemitisch Joods"

Huh?
Is dat niet een contradixikie?

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:49

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:46
"Karma is Boeddhistisch."

O dat mag ik wel. Die jongens zijn mentaal niet zo spastisch. Zou de wereld er een stuk beter uitzien.

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:48

Karma is in de Thora beschreven. Zoveel geslachten moeten boeten voor een zonde.

AntiSoof | 06-08-14 | 22:47

Zolang Islam en Jodendom bestaan zal het daar geen vrede worden, en daarmee geen vrede in de hele wereld. Je zou bijna zeggen pleur er wat van die ouwe Russische Tsar bomba's op en kijk over 100 jaar eens weer.
NB: enige honderden jaren geleden hoorde het Christendom ook in het rijtje, maar gelukkig hebben wij Renaissance en Verlichting enzo gehad.

macmiep.nl | 06-08-14 | 22:47

CoffeePatch | 06-08-14 | 22:31
Niks van niet christelijke partijen behalve sp. Duidelijk waar de prioriteiten van de rest vd partijen ligt. Overigens weer Pieter Omtzigt. Een van de weinige die ik waardeer in de kamer.

nightwish | 06-08-14 | 22:47

@QBert | 06-08-14 | 22:41
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:46

@Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:43
Dank.

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:46

@kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:43
Karma is Boeddhistisch.

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:46

@kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:42
Het is je al gelukt zie ik. Ik klik niet op Een Antisemitisch Joods Geluid. Maar bedankt.

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:45

@tattooboer | 06-08-14 | 22:42
'je mag et van de karma niet plempen.'

:-) Karma, das toch hindinees toch? Oei oei.

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:43

@kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:41
Alleen het gedeelte dat begint met http copy pasten. Dan heb je een link in je plempsel.

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:43

Hellup. Hoe zit dat met die hyperlinks?
www.eajg.nl/

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:42

@kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:41
je mag et van de karma niet plempen.

tattooboer | 06-08-14 | 22:42

@matrixbluepill | 06-08-14 | 21:39

Waar 2 vechten gaat er 1 winnen.
Laten we ervoor zorgen dat wij dat zijn.

QBert | 06-08-14 | 22:41

BenBinnen | 06-08-14 | 22:39 Inderdaad.

Baron bierviltje | 06-08-14 | 22:41

Ik wil de haatpret niet bederven, maar wat doen we bijvoorbeeld hier dan mee?
www.eajg.nl

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:41

Ik wil de haatpret niet bederven, maar wat doen we bijvoorbeeld hier dan mee?
www.eajg.nl

kloopindeslootjijook | 06-08-14 | 22:40

Het is niet mooi wat Clingendael prognotiseert:"Demografische ontwikkelingen en voortgaande
instabiliteit in de omgeving van de EU zullen blijvende migratiestromen tot gevolg
hebben. Radicalisering in samenhang met conflicten in vooral de MENA-regio leidt
tot een blijvend risico van jihadistisch geïnspireerd terrorisme" ... Alleen een partij als de PVV kan denk ik soelaas bieden.

Baron bierviltje | 06-08-14 | 22:40

@matrixbluepill | 06-08-14 | 21:39
*Waar 2 vechten hebben 2 schuld*, schrijf je.

Volkomen onwaar.
Jouw tegeltjestekst komt neer op *weg met ons*.

Denk daar eens over, dude. Wil je zo graag ten onder gaan?

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:39

@Baron bierviltje | 06-08-14 | 22:27

Slechts één citaat:

"De verslechtering van de veiligheidssituatie in dit gebied is een gevolg van het
totaal ontsporen in een aantal landen van wat begon als de Arabische Lente, en de
uitwaaiering daarvan naar andere delen van het MENA-gebied en sub-Sahara-Afrika/
Sahel. Dit betreft primair Syrië, waar de interne strijd in een uitzichtloze patstelling
is beland. Het geweld daar heeft de afgelopen periode vooral een verontrustende
vorm aangenomen door de aantrekkingskracht die het uitoefent op buitenlandse
strijders (Syriëgangers/jihadisten) waaronder uit West-Europa/Nederland, en door de betrokkenheid van externe partijen en andere landen uit de regio. Daarbij zijn met name binnen de ernstig verdeelde oppositie extremistische groeperingen en terroristische netwerken actief. Gevreesd wordt dat de jihadistische strijders zich verder over de regio zullen verspreiden dan wel een gevaar zullen vormen bij terugkeer in eigen land."

Onze politici zijn horende doof en ziende blind. Er is beslist geen gebrek aan zieners en denkers die bovenstaande uitdragen. Er is een gebrek aan politieke wil. En u mag zich afvragen waarom deze nuchtere analyse nog steeds niet leidt tot daadkracht.

BenBinnen | 06-08-14 | 22:39

Islam is erg, maar onze LINKSE DEBIELE POLITICI zijn nog erger.

PowPow | 06-08-14 | 22:37

Cartoon = stripplaatje voor alle leeftijden = spotprent (het woord zegt het al) = creatieve uiting van een actueel thema (welk dan ook) = kunst (want ik doe het niet na, kom niet verder dan een twee rondjes en vier bezemstelen) = off-topic en non-issue voor waar het hier om gaat.
.
Dat gezegd hebbende.. Pat heb gelijk.
En 'Netanyahu verdient de Nobelprijs voor de Vrede' : www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...

gaffelbaard | 06-08-14 | 22:35

@dsm_IV | 06-08-14 | 22:20
De elite heeft geen flauw benul. Jarenlang de kop in het zand houden heeft dat effect.

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 22:35

De westerse mens had zich een apparaat gemaakt waarmee hij alle gebeurtenissen in de wereld kon zien vanaf een beeldscherm.
Vanuit een comfortabele stoel zag hij de beeldenstroom voorzien van verklarend commentaar door een beroepsstem. Dat ging jarenlang door, decennia lang. Er zou een nieuwe tijd zijn aangebroken waarin hij tot in de eeuwigheid ongestoord kon gadeslaan van wat verre volkeren in oorlogsstrijd aan beeldmateriaal opleverden. De beelden werden ondertussen steeds scherper, steeds actueler, steeds meer alomtegenwoordig. De schermen waren soms levensgroot, en het geluid scherp en hard als dat van een vallend mes in een betegelde hal. De woedende oorlogvoerende boeren en soldaten leken nu hem rechtstreeks aan te kijken in de camera. Zij uitten bedreigingen en scheldwoorden. Het wordt onrustiger.

Van Duyvenbode | 06-08-14 | 22:31

Waar is de ondertiteling ?

vivaldi | 06-08-14 | 22:29

Tja, de wereld wordt steeds instabieler en gekker .. Gelukkig wordt dit ook onderkent door onze Think Tanks;¨Het aantal en de intensiteit van intrastatelijke conflicten in de directe omgeving van
de Europese Unie nemen toe, waarbij deze conflicten steeds sterker door een eigen
geweldsdynamiek worden gekenmerkt en via spill-over effecten een groter gevaar voor de
EU en haar lidstaten vormen.¨ Die spill-over zijn die bloody Westen-Joden hatende Jihadi´s zoals we die hebben kunnen aanschouwen in Den Haag afgelopen maand. Lees ook het management summary blazijde 12 www.clingendael.nl/sites/default/files...

Baron bierviltje | 06-08-14 | 22:27

@BenBinnen | 06-08-14 | 21:03

... Zodra Israël *valt* ...
BenBinnen | 06-08-14 | 21:04
Israel gaat niet vallen. Nooit.

MrPan | 06-08-14 | 22:27

@Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 21:19
Ja en of ik ben al een legertje aan het formeren op de achtergrond, netwerken heet dat. Of zou de regering eigenlijk stiekum wel weten water er staat te gebeuren. Waardoor ze nu al gaan hammeren op de participatie maatschappij. Dan kan de stomme burger de klappen op vangen en zij de snor drukken als hier de pleuris uitbreek naar Zwitserland die al weer heeft aan gegeven soeverein te willen blijven.

dsm_IV | 06-08-14 | 22:20

@kicktherabbit | 06-08-14 | 20:54
Doordat onze achterlijke pers u een eenzijdig beeld scherts wil nog niet zeggen dat er in Israel geen gebouwen zijn stuk geschoten door de meer dan 3000 raketten die ze op hun kop hebben gekregen.

dsm_IV | 06-08-14 | 22:13

Ik vind die cartoon prachtig! het is wenselijk dat het zo kon maar dat gebeurt niet... jammerlijk stuurt IDF grondtroepen naar binnen om zo burgers van gaza te beschermen en gericht aan te kunnen vallen op Hamas enclaves. Hadden we maar een mooie afstandbediening die Hamas als kanalen uit kon schakelen.

tattooboer | 06-08-14 | 22:12

Kritiek en belachelijk maken en spotprenten horen altijd in alle richtingen gemaakt te worden. Niemand zonder kritiek. Degene die het niet accepteert is de vervelendste. Maar dat pleit de ander niet vrij.

Overigens stom van Israël om in de truc van die raketinstallaties te trappen. Ze konden weten dat dat zou gebeuren.

Patatter | 06-08-14 | 22:10

Nou van Rossum u mag terug naar de teken tafel wat mij betref. U voelt zicht dus zo verheven dat u ons de les kan lezen. Fuck GAZA en ik wil dat mijn geld niet gaat naar moordzuchtige raketten en tunnel bouwertjes. Er is al genoeg uit de ruif gepikt door deze lui.

dsm_IV | 06-08-14 | 22:10

islam verziekt alles, ook de nederlandse samenleving. uiteraard draagt geen enkele politicus ook maar een dubbeltje bij uit eigen portemonnaie, maar wordt er weer sinterklaas gespeeld met uw geld. pat heeft het gewoon weer eens keurig verwoord, al ben ik ben dat hij uiteindelijk een roepende in de woestijn wordt. de grote ideologische oorlog is begonnen en de geest is uit de fles. islam ruikt zijn kansen en voert oorlog in afrika, midden-oosten, europa en binnenkort het verre oosten als de chinezen de zaken niet onder controle weten te houden. over twintig jaar zullen de europeanen de russen en chinezen smeken om hulp om deze achterlijke kanker weer uit te bannen uit deze regio. amerikanen kan het geen reet schelen, die hebben twee oceanen aan weerskanten om het tuig op een afstand te houden.

minimá-armezusvan.. | 06-08-14 | 22:08

Pat Condell heeft gelijk!

Mike Oxlong | 06-08-14 | 22:08

@Parel van het Zuiden | 06-08-14 | 21:49
-
Broeva! Haro!

bisbisbis | 06-08-14 | 22:07

@Parel van het Zuiden | 06-08-14 | 21:49
Ik vermoed rond de derde dinsdag van september een uiterst schamele en vooral symbolische "ombuiging" of "intensivering" van ten hoogste 100 miljoen.

Dan schieten we toch weer fors omhoog van 1,09 naar 1,10% BBP. Dat zal Putin (en Maduro, LOL) leren! www.infiniteunknown.net/2011/02/25/rus...

Chiant | 06-08-14 | 22:05

Overal waar moslims zijn of komen zullen er problemen zijn. Vanuit de koeltoer en Mohammed, die de enige en eeuwige waarheid in pacht heeft moet elke moslim de wereld overheersen. Ik maak me wel zorgen over die Arabische klootzakken die als onkruid of sprinkhanen plaag binnen de landgrenzen juichend zijn binnengehaald door de door ons gekozen overheid. Zolang we luisteren naar de EU bonzen zal het alleen maar erger worden.
Eigenlijk zijn we al aan het werk voor ze, zoals het een goed Christen betaamd. Dat is ook de opzet van de Koran. Alle andersdenkenden moeten belasting betalen aan de moezelmannen om in leven te mogen blijven. Wat is er anders dan in Nederland? Wij, de autochtone Nederlanders werken, zodat zij een uitkering en gezondheidszorg mogen ontvangen. Wat is er anders dan.... We doen het al, met gebogen hoofd, zoals Timmermans naar het oosten buigt. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, toch? We sturen geld, nemen nog meer olie af en als er stond aan de knikker is, sturen we nog meer geld. Wie zijn dan de klootzakken hier? Wij dus.... Misschien verdienen we wel niet anders dan dat we overheerst worden door barbaren. We zijn onszelf aan het vernietigen en we schijnen het, op een paar na, het nog lekker te vinden ook.

Ronnydee | 06-08-14 | 22:03

Ik word de laatste tijd zo ontzettend moe van de islam maar eigenlijk nog meer van die krankzinnige Nederlandse politici die openlijk vrienden met de zandbakbewoners willen worden en alvast miljoenen belastinggeld overmaken uit zogenaamde humanitaire overweging. En kan iemand meneer Timmerfrantz alstublieft een zakdoekje geven? Goed beschouwd moet iemand die gaat zitten janken vanwege zijn eigen goedheid worden opgenomen in een instelling vanwege narcistisch exhibitionisme.

eerstneukendanpraten | 06-08-14 | 22:02

Cartoon . WIJ laten ons vertellen dat Wij geen Mohammed mogen afbeelden.
Deze belachelijke ,schijnheilige soort respect, dat we hier tegen onze zin en gewoonte ons laten opdringen door de politiek, maakt dat ik geen enkele " opener " mening heb tov Palestina . Mijn hemd is mij nader dan de rok.
Die Palestijnen laten zich door hun eigen islamitische lieve leiders beet nemen.
Ieder zijn zorg.
Nu even Condell luisteren , meer een verwante geest dan de gladakker Ojik.

Ik kook ook | 06-08-14 | 22:00

Ik vind hem wel grappig die cartoon.

Hobbykip | 06-08-14 | 21:59

@matrixbluepill | 06-08-14 | 21:39
"Waar 2 vechten hebben 2 schuld."
Werkelijk?
"Dat is inherent aan de gruwelen van iedere oorlog."
Ja, vraag dat ook maar eens aan de Polen.
"We zitten allemaal gezapig te oordelen in onze gemakkelijke Westerse fauteuil en weten niet meer wat is om de trauma's van oorlog te moeten doormaken."
Dat ben ik met u eens.
"Dat geldt voor iedere partij. De burger is altijd de verliezer. Vandaar dat we al vergeten zijn dat de nazi's aan het eind van de oorlog ook jochies van 14 jaar inzetten en onze geallieerden daar net zo goed op schoten."
Ja, ok. Dus? Hadden de geallieerden zich dan moeten laten neerknallen door 14 jarige moffen? Wie zijn hier nu de misdadigers? De moffen die minderjarigen inzetten, of de geallieerden die zich daartegen verdedigden?
"We zijn al vergeten dat er werd gejuichd als diezelfde geallieerden brandbommen gooiden op Duitse en Japanse steden, ook op vrouwen en kinderen. We vonden het toen niet erg dat Dresden onnodig met de grond gelijk werd gemaakt aan het einde van de oorlog met een geschatte 25.000 doden in 1 nacht. En deze lijst is nog veeeel langer."
Ja, klopt ook. Oorlogsgruwelen doen moraal in rap tempo vervallen. En u mag hier dan wel foeiwapperend zedenpreken, maar als uw familie wordt uitgemoord, platgebombardeerd of massavernietigd, dan weet ik zeker dat ook u de bommenwerpers die de daders komen bestoken staat toe te juichen. En dat het ook u geen reedt zal interesseren wie die bommenwerpers nu precies raken, want ook uw familie was immers onschuldig en burger. Of vind u het werkelijk heel erg gek dat de Rotterdamse bevolking in 1944 massaal stond te juichen toen de geallieerde bommenwerpers overvlogen om Dresden plat te gooien?
"Kritiek op Israël of Palestina of juist het goedpraten van hun gruwelijkheden die we 2 generaties terug nog zelf begingen? Tja, ook voor ons geldt: niets "menselijks" is ons vreemd."
Ik neem aan dat u zelf de drogreden hier ook wel herkent, nietwaar?

Chiant | 06-08-14 | 21:59

Groenlinksers moeten een keer leren om hun eigen geld uit te geven aan hun eigen 'goede' / linkse doelen en niet de rest van werkend Nederland verplicht mee laten betalen via de al zo fuking hoge inkomstenbelastingen.

Dat zou pas democratie zijn. Laat iedereen zelf weten waar ze hun geld aan besteden. Ik zou in iedere geval nooit geld aan bezeten moslim mongolen overmaken.

incidentje | 06-08-14 | 21:53

"biased... from a safe distance". Kijk eens in een spiegel, Pat.

boasatlas | 06-08-14 | 21:53

De cartoon gaat niet te ver, behalve n één opzicht (zoals o.a. meester Kwel hierboven ook al opmerkt): de Jood is een stereotypische volgevreten kapitalist zoals ze voor de oorlog ook zo graag getekend werden. En dat is smerig antisemitisme dat niets met de huidige strijd van doen heeft. Over die karakterisering worden joden terecht heel nijdig.

Synecdoche | 06-08-14 | 21:52

Toch wil ik nog even één ding scherp stellen...
.
Zijn er nog idioten over die geloven in de nakende wereldvrede?
.
Let's adjust our defence budget accordingly!

Parel van het Zuiden | 06-08-14 | 21:49

NSDAP was een flinke partij, op hun hoogtepunt kregen ze 13 miljoen stemmen, maar het werd al minder in de jaren dertig. Of ze ooit de grootste partij zijn geweest weet ik niet precies, maar Hitler is iig nooit democratisch gekozen.

Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:46

@matrixbluepill | 06-08-14 | 21:39

"Waar 2 vechten hebben 2 schuld."

Dit is een simpele wijsheid die ouders ten overstaande van kinderen hanteren. En het slaat helemaal nergens op.

Als ik jou een oplawaaier verkoop, mag ik jou dan om ook meteen vragen om excuses? Want jij hebt immers meteen ook schuld. Totale nonsens.

BenBinnen | 06-08-14 | 21:42

Fatwabuster | 06-08-14 | 21:28
ze zijn daar iets slimmer, en steunen de proxie-oorlog door Hamas van wapens te voorzien en palestijnen in de kampen te houden.

--sql error-- | 06-08-14 | 21:42

GeenStijl leest de forward?
Weer wat geleerd!
En gaat de cartoon te ver?
Nee, lijkt me niet. Politiek commentaar op een politieke situatie. Dat de knop-bediener een keppeltje draagt.... tja het is een cartoon. dus een stereotype. Ik vermoed dat dezelfde cartoonist even subtiele plaatjes van moslims en andere groepen maakt.

raquelita | 06-08-14 | 21:42

@Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:38

Ik heb altijd geleerd dat de NSDAP na de verkiezingen in 1933 als grootste partij in het parlement is gekomen en onder druk is Hitler door Hindenburg (?) als Reichskansler aangewezen.

Daarna heeft hij het parlement direct ontbonden... dat dan weer wel.

Fatwabuster | 06-08-14 | 21:41

@Chiant | 06-08-14 | 21:39
Was 1683 nog vergeten.

Chiant | 06-08-14 | 21:41

Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Dat is inherent aan de gruwelen van iedere oorlog. We zitten allemaal gezapig te oordelen in onze gemakkelijke Westerse fauteuil en weten niet meer wat is om de trauma's van oorlog te moeten doormaken. Dat geldt voor iedere partij. De burger is altijd de verliezer. Vandaar dat we al vergeten zijn dat de nazi's aan het eind van de oorlog ook jochies van 14 jaar inzetten en onze geallieerden daar net zo goed op schoten. We zijn al vergeten dat er werd gejuichd als diezelfde geallieerden brandbommen gooiden op Duitse en Japanse steden, ook op vrouwen en kinderen. We vonden het toen niet erg dat Dresden onnodig met de grond gelijk werd gemaakt aan het einde van de oorlog met een geschatte 25.000 doden in 1 nacht. En deze lijst is nog veeeel langer. Kritiek op Israël of Palestina of juist het goedpraten van hun gruwelijkheden die we 2 generaties terug nog zelf begingen? Tja, ook voor ons geldt: niets "menselijks" is ons vreemd.

matrixbluepill | 06-08-14 | 21:39

Ik ben erg benieuwd wat na 732 en 1529 het nieuwe winnende getal gaat worden. Ik gok op 2023.

Chiant | 06-08-14 | 21:39

Fatwabuster. 21:34
Hitler is nooit democratisch gekozen, toen hij aan de macht kwam was zijn populariteit al tanende.

Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:38

@Cidiood | 06-08-14 | 21:35

Nick aangemaakt om een beetje te trollen kneus?

Fatwabuster | 06-08-14 | 21:37

@RICLIST9451, je feitenrelaas is zowel correct als indrukwekkend, DUS loop je nu serieus risico dat je door de linkse maffia voor het gerecht gesleept wordt.

Ridde Rogter | 06-08-14 | 21:37

Wordt wel een beetje moe van Van Rossem's policor er-zijn-twee-kanten-aan-het-verhaal gelul. Een klein land van beschaving is omringd door barbaren en verdedigt zich met gigantische zelfbeheersing al 50 jaar. Israel kan al 50 jaar de buren van de kaart vegen, maar wil dat niet. De buren willen al 50 jaar Israel uitroeien, maar zijn gelukkig incompetente barbaren.

Project2501 | 06-08-14 | 21:37

@mrXL | 06-08-14 | 21:31

Dat is wat kort door de bocht. Democratie betekent niet dat iedereen het ermee eens is en het betekent ook niet automatisch dat het beleid de instemming heeft van het volk (want net zoals in Nederland is A zeggen en B uitvoeren niet ongewoon). Ieder initiatief om Hamas uit het zadel te helpen ondersteun ik, maar daar wordt hier en eigenlijk overal ter wereld nauwelijks tegen gedemonstreerd. De Gazanen hebben meer te duchten van Hamas dan van Israël.

Free Gaza from Hamas.

BenBinnen | 06-08-14 | 21:37

Israël is geen heilig land voor mij, het is slechts het beste land in de hele islamitische wereld. Dat weten alle moslims en hun links-likkende deurmatten, daarom zouden zij (bijna) allemaal Israël ook zo dolgraag (laten) vernietigen en (toekijken) naar het doden van alle joden.

Gelukkig voor Israël bestaat de bevolking van het land niet uit corrupte, onbetrouwbare, niemand vertrouwende en in een boos systeem gevangen gehouden beroeps-slachtoffers. Daarom kan Israël al die kwaadaardige arabieren met 1 vinger in de neus aan. Al komen ze met een overmacht van 20 tegen 1, met steun van alle Van Ojiks en Duisenbergen en de hele VN.

Duss, Go get them IDF!

Jan Passant mk2 | 06-08-14 | 21:36

Fatwabuster 21:27
Is zo, Jordanie kan als 1 van de weinige Islamitische landen in het midden oosten zijn straatje (nog) schoonhouden.
Ondanks dat verschillende terroristen organisaties daar ook de oorlog proberen te brengen, zij zijn gebaat bij chaos en in zo veel mogelijk landen.

Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:36

-weggejorist-

Cidiood | 06-08-14 | 21:35

@mrXL | 06-08-14 | 21:31

Wat is je punt? Als je democratisch gekozen bent heb je het recht om terreur en dood en verderf te zaaien?

Weet je wie bij onze oosterburen 81 jaar geleden democratisch gekozen is?

Fatwabuster | 06-08-14 | 21:34

RICK LIST9451 | 06-08-14 | 21:26
Hetzelfde geldt voor het conflict in Syrië.
Kinderen zijn daar ook aan de lopende band de dupe.
Het geschatte aantal doden gaat richting de 200.000.
Maar omdat het geen haatbaarden versus Joodmensen betreft, gaat iedereen het wel normaal vinden.
Ook wat betreft de slachtoffers onder kinderen is (naar schatting) de verhouding 1 op 5...

Ommezwaai | 06-08-14 | 21:33

@Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:24
De Srebrenica moslims misbruikten hun beveiligde thuishaven ook om aanslagen te plegen op burgerdoelen in de directe omgeving. Tot zo ver houdt iedere analogie op, want van een doelbewust uitroeien van een bevolkingsgroep is in beide gevallen aantoonbaar geen enkele sprake (geweest).

Pierre Tombal | 06-08-14 | 21:33

@RICK LIST9451 | 06-08-14 | 21:26

Links houdt niet van feiten, maar van emotie. Bij voorkeur een emotie gestoeld op (mede)lijden. Jan Pronk zei ooit "feiten zijn rechts". Ik denk dat hij volstrekt gelijk heeft.

BenBinnen | 06-08-14 | 21:33

En niet te vergeten: Hamas is democratisch gekozen. Dus iedereen is het ermee eens, dus moet je ook voor de gevolgen in staan!

mrXL | 06-08-14 | 21:31

@pleemobiel | 06-08-14 | 21:21

U denkt werkelijk dat een klein stukje publiek debat of opinie opweegt tegen vanaf de geboorte stelselmatig toegepaste indoctrinatie? Want dat is in feite wat orthodoxe religie is, indoctrinatie.
.
Een oprukkende Islam stuit je niet met rede, slechts met het zwaard. Kennelijk moeten we dat opnieuw leren. Vreemd eigenlijk, de (recente) geschiedenis loopt er van over, maar het komt maar niet door bij sommige mensen...

Parel van het Zuiden | 06-08-14 | 21:31

@NACademicus | 06-08-14 | 21:26

Klopt. Sypathiseren met de vermeende underdog is een kenmerk van dogmatisch links. Dit is uitstekend beschreven door Bart Croughs:

www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm...

BenBinnen | 06-08-14 | 21:29

Misschien ff ondertitelen voor de rest.?
Go Pat..

newray | 06-08-14 | 21:29

Wat mij trouwens opvalt is de betrekkelijke rust in Jordanie.... is dat schijn of realiteit?

Iemand een idee?

Fatwabuster | 06-08-14 | 21:28

Heeft Pat Condell nog steeds geen hartaanval gehad omdat hij zich zo druk maakt?

Abu al Uitkering | 06-08-14 | 21:28

Duidelijke taal.
Overigens gaan cartoons soms te ver, maar dat ligt dan niet aan de cartoon maar aan zij die de cartoon te ver vinden gaan. Daarbij is het bekritiseren van een cartoon natuurlijk van een compleet andere orde dan direct overgaan tot het zaaien van dood en verderf.

Free Gaza from Hamas!

Desmoulins | 06-08-14 | 21:28

Iedereen snapt toch dat de pathologie die aan de politieke-correctheid van de jaren 80 en 90 ten grondslag lag, 1 op 1 gekopieerd is naar de berichtgeving over het Midden Oosten?


Gedurende de jaren 80 en 90 hebben linkse journalisten en linkse politici een multiculturele samenleving verzonnen. Die is compleet mislukt. We sturen die apen naar het Midden Oosten en ze verzinnen prompt een Arabische lente. Die is natuurlijk ook compleet mislukt.


Wat een puinhoop.


Gedurende de jaren 80 en 90 hebben linkse journalisten en linkse politici ons voorgehouden dat het slechts om kleine groepjes allochtone raddraaiers ging. Nu weten we dat 65% van de Marokkaanse jeugd criminele antecedenten heeft. We sturen diezelfde journalisten kakkerlakken naar het Midden Oosten en ze verzinnen dat we ons geen zorgen hoeven te maken over het moslimfundamentalisme, het zou slechts om kleine groepjes. Bij de eerste vrije verkiezingen in Egypte haalde de salafisten en Moslimbroeders 74% van de stemmen.

Weten we nog dat Jan "Arabische lente" Eikelboom voorspelde dat Al-Qaida met de Arabische lente definitief verslagen was? Al-Qaida zit van Somalië tot Nigeria en van Sinkiang tot Syrië. van Mali tot in Libie. Een derde van irak is onder de voet gelopen door al-Qaida.


Wat een puinhoop.


Nu zat ik te denken......

G
edurende de jaren 80 en 90 hebben linkse journalisten en linkse politici systematisch de criminaliteitscijfers onder Turken en Marokkanen onder het tapijt geschoven. Stel: we sturen diezelfde journalisten naar het Midden oosten, zouden diezelfde journalisten en politici dan ook de Turkse bezetting van Cyprus en de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara onder het tapijt schuiven?


Na de Spaanse terugtrekking in 1975 bezette Marokko de westelijke sahara, een gebied 2,5 x groter dan Portugal en 60x groter dan de westbank en gaza samen, bouwde er de langste illegale afscheidingsmuur van 2700 km ter wereld dwars doorheen (dat het bezette gebied opdeelt in 6 van elkaar gescheiden gebieden waartussen geen verkeer mogelijk is) en legde er de grootste mijnenvelden ter wereld. De levensverwachting in de bezette westelijke sahara is 54, even laag als in Congo (Een goede indicatie hoe het Marokkaanse leger in bezet gebied te keer gaat). De levensverwachting in de gazastrook is trouwens veel hoger dan in ieder Arabisch land en zelfs Hongarije.


Marokko heeft bovendien 67 VN veiligheidsraad resoluties aan z'n broek vanwege de bezetting van de westelijke Sahara. Dat is meer dan enig ander land, inclusief Israel.

nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:VN-res...

Het systeem van Marokkaanse afscheidingsmuren in bezet gebied:


en.wikipedia.org/w/index.php?title=Fil...


Turkije bezet sinds een illegale militaire invasie in 1974 van EU staat Cyprus tot op heden het noordelijke deel, heeft het etnisch gezuiverd van 350.000 Europeanen, er 200.000 Turkse kolonisten (gedwongen) naar toe gebracht, een illegale afscheidingsmuur over de hele lengte van het eiland gebouwd en heeft er permanent 40.000 bezettingstroepen gestationeerd (daarmee is de illegale en niet bestaande staat Noord-Cyprus na Noord-Korea het meest gemilitariseerde gebied op aarde). De hoofdstad van Cyprus, Nicosia is de enige Europese stad die tot op heden door een muur gescheiden is. Famagusta is in 1974 in z’n geheel etnisch gezuiverd door het Turkse leger is tot op heden met een groot hek van de buitenwereld afgesloten en de enige spookstad op Europees grondgebied.



Trouwens: het totaal aantal doden als gevolg van het Israëlisch Palestijns conflict in 66 jaar is 15.000. Turkije heeft sinds 1984 80.000 Koerden vermoord. Dat is toch gek dat Turkije nog steeds EU kandidaatslidstaat is? Hoe kan het dat we daar helemaal niks over horen? Linkse politieke partijen zijn voor toetreding van Turkije, journalisten zijn links, die zijn dus ook voor toetreding.

Het journalistenprobleem is genetisch.

RICK LIST9451 | 06-08-14 | 21:26

Instinctief voor de ogenschijnlijk zwakkere partij kiezen, is wat links standaard doet. Ze vragen zich alleen niet af of dat terecht is. Daar zijn ze te dom voor.

NACademicus | 06-08-14 | 21:26

@pleemobiel | 06-08-14 | 21:21

Waarschijnlijk geen enkele.

Dan ben je namelijk een afvallige, stel je kritische vragen (is verboden), laat je je broeders in de steek, heul je met de joden, volg je het plan van Mo niet en ben je dus niet bruikbaar in de strijd voor een wereldwijd kalifaat. Met andere woorden: chop chop and off to paradise.

BenBinnen | 06-08-14 | 21:26

Die in Jerusalem rondzwalkende fanatiek-religieuze draculajassen met zo' n brillekop met lange vlechten erboven op vind ik net zo griezelig als al die mohammehaatbaarden uit de wooestijn eromheen. U kent ze wel, die liedenlieden die de hele dag uit de thora lopen te prevelen dat elke arabier tegen de muur moet. Of levend verbrand.
In mijn vreselijkste nachtmerries staat er wel eens zo iemand naast mijn bed.
Elke zichzelf respecterende democratie wil dergelijke levensgevaarlijke griezels niet binnen zijn landsgrenzen hebben, maar Israel maakt hierop een macabere en verontrustende uitzondering.

Ridde Rogter | 06-08-14 | 21:25

@Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:18

Huidige lichting politici is wereldwijd zwak. Zowel Obama, Merkel als Cameron kunnen zomaar de mensheid wereldwijd het ravijn in doen lazeren.

El Gouda | 06-08-14 | 21:24

Timmermans had ook vast beweerd dat die Scbrenica moslims veilig waren> de nederlandse blauwhelmen waren er toch?
Maar hij komt weg met zijn leugems, achteraf kan die altijd zeggen dat na zijn uitspraken de toestand verslechterd is.
Maar het gebeurt nu, weer word een bevolkingsgroep uitgeroeid en weer staat de wereld toe te kijken.
Dejavu drama, ik slaap er slecht van.

Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:24

Ik vraag me af hoeveel van de moslims die dit filpje zien, door deze onweerleegbare logica op andere gedachten worden gebracht.

pleemobiel | 06-08-14 | 21:21

Pat Condell? Weet niet wie die babyboomert is. Maar die cartoon is antisemitisch vanwege de overdreven Joodse gelaatstrekken..

Cidiood | 06-08-14 | 21:21

Pat Condell heeft zooooooooooooo ontiegelijk gelijk. Moslims is niks anders dan de wet van de voortgezette ellende en dat moeten wij zielig gaan vinden. Het kan me geen ene zak interesseren hoeveel van dat gajes Israel doodmaakt of dat ze elkaar de hersens in slaan. Hoe meer hoe liever. Hoe eerder dat geteisem van de aarde is verwijderd hoe beter....! God wat een kolere sekte is die islam!

Big Swinging Dick | 06-08-14 | 21:21

Laten we zwijgen over Israel en Palestina zoals de kanonnen en lanceerinstallaties aldaar reeds gedaan hebben. Als ze er daar voorlopig klaar mee zijn lijkt me dat ook hier verstandig.
.
Laten we spreken over ISIS en andere Islamisten, die per maand tienduizenden niet-moslims op beestachtige wijze om het leven brengen, de stoffelijke overschotten minachten, en nog eens honderdduizenden doen vluchten.
.
Laten we schrikken van het feit dat de zo geëgageerde demonstranten die doden negeren, dat onze minster van Buza ontkent dat de moordcampagne plaatsvindt, en dat we in dit land mensen hebben rondlopen die sympathiseren met ISIS zonder dat hen een duimbreed in de weggelegd wordt. Niet minder dan 70-75% van de Moslims in Nederland verheerlijkt en waardeert ISIS.
.
Opdat het hier geen Midden Oosten wordt.

Parel van het Zuiden | 06-08-14 | 21:20

Gaza is slechts een klein onderdeel van de Grote Islamitische Veroveringsoorlog die nu al decennia woedt in Afrika, Azië en Europa.

Wij zouden op zijn minst ons eigen land kunnen gaan beschermen.

Organiseer je.

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 21:19

Hoe kan Timmermans nou beweren dat het veilig is voor de christenen in Irak?
Kan wel janken, is er dan niemand die hem op het matje kan roepen? Zulke leugenaars moeten toch aangepakt worden?
Help.

Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:18

In een woord: fantastisch.

Condell laat opnieuw geen spaan heel van de politiek correcte linkse ijdeltuiten die Israel feitenvrij affakkelen omdat dat hen status oplevert binnen hun sociale omgeving. En zoals gewoonlijk, zullen de antwoorden op zijn kritiek niet veel dieper gaan dan: "Israel maakt kinderen dood, en jij steunt hen!!!!!"

En wat betreft die cartoon, die is best redelijk grappig. Dat Israel 100% het gelijk aan haar zijde heeft in dit conflict, doet niets af aan het feit dat het in deze wereld stikt van de chronisch verongelijkte klaagjoden die vinden dat alle meningsuitingen die hen niet zinnen gecensureerd dienen te worden, vanwege "antisemitisme."

Russells Teapot | 06-08-14 | 21:18

@Dick Luyenlomp | 06-08-14 | 20:50
Dat hadden die Palestijnen ook kunnen doen, vakantieparken etc. maar daar moet je voor werken.
1,5 mio v/d 1,8 die daar wonen zijn officieel VN vluchtelingen worden derhalve van onze belastingcenten onderhouden, hoeven niks te doen.
Beetje zoals onze eigen NL moslims, die onderhouden we ook.

Uw Verzekeringsadvis | 06-08-14 | 21:18

Uw Verzekeringsadvis | 06-08-14 | 21:14

Netanyahu kan nog steeds in aanmerking komen voor de Nobelprijs voor de Vrede .

Eurotokkie | 06-08-14 | 21:18

deze man is tenminste duidelijk. die crackjunkies die free palastijn zaten te roepen voor de ambassade begrijp ik gewoon niet. Maarja die waren ook psychotisch.

sulkava | 06-08-14 | 21:17

@ Fatwabuster | 06-08-14 | 21:14 Nope, oplossing is de Westelijke Sahara.

gentle giant | 06-08-14 | 21:16

VanBukkem | 06-08-14 | 21:12
Ik denk niet dat in die bejaardentehuizen plaats zal zijn voor atheisten, agnosten, joden, christenen, boeddhisten, ... In een varkensstal daarentegen...

Tricephalus | 06-08-14 | 21:15

Isis staat al aan de poorten van Libanon en Saudi Arabië te rammelen, daar gaan de oplossingen vandaan komen.
En daarbij gaat Gaza vergeten worden, en opgeofferd.
(zijn ze nu al).

gentle giant | 06-08-14 | 21:14

De oplossing is volgens mij vrij simpel:

Gaza geheel ontruimen en alle bewoners naar de Westbank.
.
Israël onruimt alle nederzettingen op de Westbank en brengt deze mensen onder in het ontruimde Gaza.

Problem solved!

Fatwabuster | 06-08-14 | 21:14

1800 burgers en boeven overleden en de hele linkse zooi over de zeik, volgens mij had Wim Kok er in Joegoslavië 8.000 op z n geweten, is Netanyahu een kleine jongen bij.

Uw Verzekeringsadvis | 06-08-14 | 21:14

BenBinnen | 06-08-14 | 21:07
Het debat zal gaan over hoeveel miljoenen Euro's er naar de Palestijnen gaat zodat ze hiervan tunnels kunnen bouwen en wapens kopen , en zo is de cirkel weer rond .

Eurotokkie | 06-08-14 | 21:13

Overigens, naar verluidt vallen ze bij de EU over elkaar heen alleen al in het vooruitzicht miljarden belastinggeld tegen de wederopbouw van Palestina te kunnen aangooien.

Tricephalus | 06-08-14 | 21:13

De ironie van het leven leert ons dat Pat Condell waarschijnlijk eindigt in een bejaardentehuis waar de verpleging hoofdzakelijk uit meisjes met hoofddoekjes bestaat. "Nee meneer Condell, u kunt de directeur nu even niet spreken. Die zit net middenin zijn vrijdagmiddaggebed."

VanBukkem | 06-08-14 | 21:12

@Wedstrijdkrokodil | 06-08-14 | 21:08

Zien we in Nederland schuimbekkende hordes de straat op gaan? Zien we in Nederland oproepen om de cartoonist dood te vermoorden? Worden elders ambassades belaagd om deze cartoon? Spreken parlementariërs zich uit tegen de toon van de cartoon?

Nee, we zuchten een keer en gaan verder met waar we mee bezig waren. Dat is het verschil in beschaving.

Smakeloos? Ja, maar op wansmaak staat geen straf.

BenBinnen | 06-08-14 | 21:12

Wapenembargo??
Kunnen we niet gewoon wapens verkopen aan beide kanten? Wel de beste wapens aan de zwakste kant (momenteel Hamas) natuurlijk. We willen de cash-flow wel in stand houden.

koeberg | 06-08-14 | 21:11

Kijk,
daarom Deugt die Pat.
Geen nuance, ja maar, enerzijds anderzijds....
laat lulhannes Rutte dat lekker doen.
Gewoon vóór Israel, Joden, IDF.
Klaar.

vliegende knorrepot | 06-08-14 | 21:11

de grote Anti | 06-08-14 | 21:01

Verdeel en heers. De koppige persistentie in het kwaad van het westerse beleid sluit de mogelijkheid op onmoedwilligheid meer en meer uit.

Tricephalus | 06-08-14 | 21:09

held

sulkava | 06-08-14 | 21:08

Een cartoon kan nooit te ver gaan. Daarvoor is het een cartoon. Een tekeningetje. Meer niet.

Wedstrijdkrokodil | 06-08-14 | 21:08

@Wim Venijn | 06-08-14 | 21:07
Zo is dat.

Lewis Lewinsky | 06-08-14 | 21:08

En Pat Condell is een eindbaas. Heerlijk kwaad en verontwaardigd, maar hij zegt in 6 minuten en 33 seconden meer dan de hele Tweede Kamer bij elkaar in een debat.

Luister je mee farizeeër Timmerfrans?

BenBinnen | 06-08-14 | 21:07

Als je die Palestijnen nou eens niet financiert. Geen huisje meer, tijd om te verkassen uit Gaza. Probleem opgelost.

Wim Venijn | 06-08-14 | 21:07

Ja de waarheid is hard.

Eurotokkie | 06-08-14 | 21:06

Nee die cartoon gaat niet te ver. Het is cartoonists toegestaan om achterlijke, generaliserende en overgesimplificeerde plaatjes te tekenen en in de krant te zetten, hoe dom dat ze ook maakt.
Net zoals GS-redacteuren overigens. Soms moet je even skippen om op de goede stukjes te blijven.

Tisnietanders | 06-08-14 | 21:05

"Israël is een westerse oase van vrijheid en vooruitgang in een verder dorre Midden-Oosterse woestijn van antisemitische haat."
-
Van Rossem:
U slaat de spijker op zijn kop.
Laten wij deze oase dan ook verdedigen tegen de oprukkende barbaren.
-
Wat de cartoon betreft:
Ik zou zeggen: 'Der Ewige Jude 2.0'
Brr...

Ahasveros | 06-08-14 | 21:04

@BenBinnen | 06-08-14 | 21:03

... Zodra Israël *valt* ...

BenBinnen | 06-08-14 | 21:04

@Dick Luyenlomp | 06-08-14 | 20:50

Het duurt al heel wat langer. Wat betreft Israël al ongeveer een eeuw en wat betreft de islamitische oorlogsverklaring aan andersgelovigen al 1400 jaar.

Israël is een van de weinige landjes die niet zijn getroffen door het weg-met-ons-virus of linkschristelijk-tegen-islam-aanschurkende cultuurrelativisten. Zodra Israël staat de moslimwereld zo weer aan de poorten van Wenen, zoals al diverse malen eerder is gebeurd.

BenBinnen | 06-08-14 | 21:03

Had ik al eens gezegd een bosmens te zijn en dat die hele zandbak op mag flikkeren van mijn part? Naarmate ik ouder begin te worden lijkt het verdacht veel alsof onze (westerse) aandacht ergens vanaf geleid dient te worden. Dus wij met onze neus in hun shidt, in afrikaanse shidt, in aziatische shidt.. Maar ondertussen hebben wij hier miljoenen sprinkhanen die geen fuck om onze shidt geven. Door die afleiding en chaos zullen sommige mensen profiteren, en dan praat ik vooral over vastgoed, drugs, aandelen, auto's en (jonge) westerse vrouwen. En wij moeten ons druk maken om die rare joden en hun gaza vriendjes.. pff, dacht het dus niet.

de grote Anti | 06-08-14 | 21:01

Ondertussen zijn de eerste 2000 Yezidi vermoord door de Waffen ISSI'ers in Irak. Niet dat het ook maar een nieuws item waardig was voor het NOS Journaal! Daar zijn ze nog bezig met item's Hamas mortieren. Prutsers.

El Gouda | 06-08-14 | 21:01

Zo zeg. Als dat in een take is opgenomen is de man geniaal. En anders ook omdat hij een levende bullshit-detector is.

dubbert | 06-08-14 | 21:01

Pat rules as always. En ja, die cartoon moet kunnen. Vrijheid van meningsuiting is absoluut. Geweld en oproepen tot geweld niet.

_Fly66_ | 06-08-14 | 21:01

De wereld is zelf schuldig aan de vernietiging van gaza.
Snap nou potverdomme eens een keertje dat hamas terroristen zijn en elke afgevuurde raket nooit onbeantwoord blijft door Israel.

Terpen-tijn | 06-08-14 | 21:01

In a conflict between savages and the civilized, one should always side with the civilized. Zo. Klaar.

Tricephalus | 06-08-14 | 20:59

Wellicht zou het zeer verhelderend zijn om Pat Condell uit te nodigen in de 2e Kamer om even een helder betoog te geven aan de progressieven die enkel en alleen geld willen doneren aan Gaza (lees Hamas) omdat ze daar toch zo zielig zijn en natuurlijk moslim.....

Schijt ziek van het grootste deel van onze politici die als het er op aan komt om een minderheid te steunen in Irak uiteraard niet thuis geven.... want geen moslim dus niet zielig!

Fatwabuster | 06-08-14 | 20:59

Ons geld, wat wij sturen naar die palestijnen gaat allemaal op aan raketten.

Terpen-tijn | 06-08-14 | 20:58

Groen Links was dat niet de partij die nog sneller richting 0 ging dan de Pvda?

Long Horn | 06-08-14 | 20:57

Ah gelukkig, Pat leeft dus nog. Ik begon me al een beetje zorgen te maken.

VanBukkem | 06-08-14 | 20:56

Baas boven baas, zionist boven zionist. Vanmiddag was er bij Radio 1 zelfs een PVV Europarlement-gekkie die meer morele ÉN financiële steun voor Israël wil. Waar dat dan in geïnvesteerd moest worden omdat in Tel Aviv alle gebouwen nog overeind staan wist hij ook niet, maar er móet geld naartoe.

kicktherabbit | 06-08-14 | 20:54

Elk woord, elke letter zelfs die Condell uitspreekt is raak en waar.

Fuck de haat, fuck islam, fuck de mossels.

Iets met Markermeer mompelen doet.

Parsons | 06-08-14 | 20:54

Ik ben niet per se een vriend van Israel maar ik zie wel een antisemitische karikatuur van een Jood in die cartoon. Inhoudelijk heb ik er voor de rest niets op tegen, maar het is wat het is.

meester Kwel | 06-08-14 | 20:53

Die cartoon geeft het goed aan: veel huizen blijven staan.

Zoetwaterpanharing | 06-08-14 | 20:52

CornholioNL | 06-08-14 | 20:50

... as always. Lul.

CornholioNL | 06-08-14 | 20:52

Kop, spijker, raak Pat... as alwaar.

CornholioNL | 06-08-14 | 20:50

Ik begin dat gezeik wel heel spuugzat te worden en dat duurt al een jaar of 50.
Wordt toch niks meer.

Kunnen we die palestijnen en die joden niet gewoon allebei in zee jagen en een leuk vakantie paradijs maken op die plek?

Dick Luyenlomp | 06-08-14 | 20:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken