
Weet u het nog? Documentairemaker Vik Franke ging
embedded bij de commando's in Uruzgan. Onlangs kwam meneer terug met een lege Diemaco en volle filmtapes. Gisteravond werd deel III van zijn documentaire uitgezonden. En onze jongens hadden de volgende boodschap:
"Nederland moet weten dat we hier vechten, dat we in oorlog zijn"
. Welnu boys, die boodschap is
luid en duidelijk overgekomen (filmpje!). Maar check zeker ook de complete
documentaire. Als je als documentairemaker af en toe eens een hakbar
moet omleggen om vervolgens met dit materiaal thuis te komen, schiet er goedverdoemme dan nog maar tien af. Onze zegen heb je!
Reaguursels
Inloggen@.. Whatever 22-11-06 @ 01:33
Je hebt wel gelijk die mensen willen gewoon zelf zandkrijgertje spelen.
Daar worden ze nu eenmaal van jongs af aan mee opgevoed , dat verander je niet met wat kogels.
Leg zo'n boer maar uit waarom die ze school zou moeten afmaken.
Terwijl het zoete paradijs wacht op de strijder die valt op Allah's weg.
@MasterAB:
Kortzichtige Mongeaul die je bent. 2000 doden door 9/11 doel je daarop dat de Amerikanen zelf de twintowers hebben opgeblazen? Daar zie ik ook wel voor aan omdat te beweren. Je hebt een tunnelvisie je zie alleen de doden die de Amerikanen maken. En ook maken ze elkaar kapot dan is ook weer de schuld van de yanks. Want moslims doen dat niet met elkaar. Nee want dat perfecte geloof van jou wordt enkel en alleen ontwricht door joden, amerikanen en westerlingen. Je doet met eigelijk een beetje aan Borat denken alleen waar Borat een persiflage is ben jij de real deal. Een achterlijke zandhans in de westerse wereld. The devil is een naam wat jij letterlijk neemt. Master wat voor master ben jij dan wellicht een "cock master". Want een cultuur waar mannen elkaar begroeten met besnorde wang lebbers en een chick geen hand geven is in mijn ogen een nogal lame verhouding. Dus blijf jij er nu maar star in geloven dat al het kwaad in de wereld door de Amerikanen wordt uitgevoerd. Want moslims doen helemaal niks! Begrijp mij niet verkeerd dat ik zeg dat alle moslims zo zijn. Er zijn echter een aantal landen waar de radicaalste zich ernstig misdragen. En deze licht ontvlambare zionisitsche complotzoekerts zijn verspreid over de hele globe. Ik ben zo sportief om te zeggen dat de Amerikanen en de Isreali's zich ook behoorlijk misdragen in de wereld. En dat sommige dingen die zij doen het dachtlicht niet verdragen. Echter bij jouw ligt de schuld bij een partij. GROW UP en zo niet dan mag je ongezien de TYFUS krijgen en zou ik zeggen ga lekker terug naar je heimat en zit de boel hier niet op te jennen. Dit is trouwens het laatste woord dat ik vuil maak aan jouw persoontje. Zo niet dan zal ik je helaas aan mijn altaar moeten binden en offeren aan de grote satan.
Wat zeuren onze gevulde koeken nou, ze stonden te trappelen van ongeduld om er heen te mogen,dus nu niet janken jongens en geen waxine lichtjes of beertjes bij thuiskomst in een bodyback.
Zolang der geen jongens aan onze zijde omgekomen zijn en wel bergen Taliban, valt het met het gevaar wel mee. Kun je lang over lullen en kort over lullen, zware verliezen aan vijandelijke zijde en niet aan de onze, blijft kuikens schieten. Of het nou de bewapening is die vele malen effectiever uitvalt, of de kwaliteit van de mannen, wakker liggen van het gevaar voor onze jongens valt klaarblijkelijk wel mee. De vraag is even wat het nut is, doen die kogels religie, fanatisme en overtuiging aan flarden schieten? Dacht het niet, derhalve is het in mijn ogen een onbegonnen zaak, dat volk wast net zo snel weer aan, en al verdrijf je ze, hoe lang is het al geen tering zooi aan die kant van de globe? Gaan wij dat als ongelovige honden even rechtzetten, en het na vertrek stabiel achterlaten dream on, een boel centjes dus, over de balk. Mooi voor de jongens die er van genieten en er voor gekozen hebben dat wel. Ik dacht dat Irak wel een goed leerschool was, kan men ook nooit meer alleen laten, dat wordt lekker pompen dus richting het oosten, geeft niets, betalen we wel 2 euro de liter, het mag wat kosten.
Gave shit. Al zou ik nooit tussen die gasten willen zitten, gewoon omdat het niet mijn types zijn. Te kwajongensachtig, doet me denken aan mijn basisschooltijd, dat ik met pvc M-16's door het bos rende;) Maar evengoed mooi filmpje. Ook jammer dat ze eigenlijk overqualified zijn, geldt voor meer onderdelen in het Nederlandse leger. Te goed getraind voor dat beetje actie dat ze krijgen. Misschien detacheren bij de amerikanen, zijn die ook weer blij...?
Respect voor deze mannen.
Stuur er nog een paar honderd en geef ze een krachtiger mandaat. Kortere lijnen. Snellere beslissingen. Deze mensen beheersen hun kunstje, dat moge duidelijk zijn.
Geen lastige vragen stellen, grote boze wolf
@ Pink Indian
Jij doet het vast beter he? Kerel, je zou de selectie voor het KCT waarschijnlijk niet eens door komen, laat staan de 1e dag van de opleiding. En voor het geval het je is ontgaan: Zij WILLEN wel actie ondernemen, maar dat MOGEN ze niet omdat azijnzeikers zoals Pechtold en dat soort tuig anders gelijk kamervragen beginnen te stellen, en het weer op een drama a la Eric.O uitloopt. Houd je commentaar over padvinders voortaan even voor je, want je weet werkelijk niet waar je over praat. NUKUBU.
@Jarhead> Keutelaer generaliseert, zie boven.
@ Keutelaer
Dat is het probleem met jullie linkse rakkers. Jullie hebben het altijd over "vechten tegen de moslims". Maar het doet er helemaal niet toe dat de Taliban uit moslims bestaat, waarom altijd religie er bij betrekken? Als het christenen waren dan waren het nog steeds dezelfde honden die wreedheden op hun naam hebben staan. En juist die wreedheden en de tirannie waarmee zij jarenlang de Afghaanse bevolking hebben onderdrukt maakt dat "wij" tegen ze vechten, en niet omdat het moslims zijn.
-weggejorist-
ik was diep onder de indruk van de documentaire op 2. weten ze dat er een bommenmaker zit, moeten ze bij een lullo in Den Haag een verzoek indienen en krijgen pas 3 weken later toestemming om er iets aan te doen. die ene gast zei ook: "laat ons hier ons werk doen of haal ons hier weg". diep respect voor deze kerels, dacht altijd dat commando's sukkels waren maar nu weet ik beter. die jongens hebben groot gelijk en mogen van mij heldenstatus krijgen.
Max Stirner 21-11-06 @ 17:51
"Rot ff op met al het gelul over Irak, terrorisme en Amerika"
Zo kort reikt je geheugen toch niet?
Deze Nederlandse missie in Uruzgan is immers een gevolg van dit "gelul" toch???
Valt je blijkbaar niet mee om zaken in het gehele kader te zien....
wat een stelletje padvinders, is een wonder dat ze elkaar niet overhoop knallen
waar kan ik storten voor nog een paar F15 bommen.
@Keutelaer> Sinds wanneer vechten we tegen 'de moslims'? Scheer jij nu alle moslims over een kam?
Dus: 'We' vechten tegen mensen die er een radicale interpretatie van de islam op na houden -> 'We' vechten tegen 'de moslims' (als in: alle moslims) -> Alle moslims zijn radicaal?
Dat vind ik bijzonder stigmatiserend van je Keutelaer, lang niet alle moslims zijn tenslotte radicaal en geweldadig. Integendeel, de meeste zijn gewoon vriendelijke mensen.
Prachtig hoe die Militair gister zei;Je moet gewoon hard zijn "SHOW FORCE!!"
Alsof de Russen dat al niet waren tijdens hun bezetting.
En dan nog hoe ze als kinderen genoten op het moment dat ze aangevallen werden ,en omsingeld waren.....1mortier hit..8 dooie en ze hadden wel ff anders geluld.
Uiterst boeiende antwoorden lees ik hier toch...
Wie van de neoconservatieve grootheden hier, kan mij vertellen waarom we eigenlijk vechten tegen de moslims?
@keutelaer
Zullen we dan afspreken dat zíj zich niet met ons bemoeien, dan bemoeien wij ons niet met hen. Lullen we nergens meer over, andere wereld, wat boeit het ons. Toch? Scheelt een berg geld en mensenlevens. En dan ook niet miepen over mensenrechten, genocide, achterstelling van heaumeaux en vrouwen, etc. wij bemoeien ons immers niet met hen en zij niet met ons. Dus geen troepen meer in Irak, Afhanistan, Bosnië, geen wapenleverancies meer aan Israël, maar dan ook geen aanslagen meer in de westerse wereld.
Deal, ik ben voor. Morgen starten?
@Keutelaer> Ehm? Ik zei alleen dat het naief is om te denken dat als we er ons maar niet mee bemoeien dat we dan wel met rust gelaten worden. En daar blijf ik bij.
Afgezien van of we in Irak en Afghanistan moeten zitten en die oorlogen steunen denk ik niet dat als we dat niet doen, en hier boerka's, grote moskeeen etc. toelaten en het de moslims zo prettig mogelijk maken, denk ik niet dat dat radicale moslims ook maar een beetje tegen zal houden om ons niet op te blazen in de randstad.
Zoals ik al zei: Wij zijn tenslotte deel van het 'zieke westen', wij zijn niet allemaal aanhangers van hun geloof. En volgens hun interpretatie van de islam moet je ons dan bekeren, of anders: doodmaken.
En over Israel (wat ik niet bijzonder relevant vind in deze discussie, maar jij lijkt het leuk te vinden het erbij te betrekken) en zijn omliggende landen: Ik zou ook gefrustreerd raken als je als buurlanden van Israel, met miljarden aan olie-inkomsten en vele miljoenen aan inwoners niets uit kunt halen tegen een landje met 7 miljoen inwoners. Dan zou ik me nogal een loser voelen, wat jij?
Maar ter conclusie en verduidelijking: Sommige mensen zijn van mening dat hun religie helemaal te gek, gaaf en wauw is, en willen dat desnoods met geweld aan anderen opdringen, of ze nou rood, zwart, geel of wit zijn, of ze nou in Europe, Amerika of op Antartica wonen.
eerst altijd gedacht dat soldaatmannetjes maar slapjanussen zijn. na gister weet ik beter. indrukwekkende docu. Ze mogen/ kunnen/ doen helemaal niks omdat ze eeuwig op toestemming moeten wachten om bv een houten hutje aan te vallen terwijl er aanwijzingen zijn voor taliban. 2-3 weken! die gasten zijn gewoon een partij gefrustreerd door de nederlandse politiek. Plaatst dat gelul over die ondervragingsmethoden ook in ander daglicht. toestemming vragen voor het gooien van een emmer met water. Gha. Kortom. Geert morgen op 10!
@Prikker
Nul. Zolang de taliban scholen in de fik steekt schiet het niet echt op.
Als je dan aan het eind ziet (gister gekeken) dat je 2 hospics bezig ziet met een soldaat (volgens mij een afgaanse) en dat je hoort dat die gewoon terwijl ze hem proberen te redden naar de .... geschoten wordt denk je ook wel even "damn!!". Maar die gasten willen er gewoon graag heen, buurjongen vertrekt donderdag...
Kan iemand me nu eindelijk vertellen hoeveel kleine meisjes we nu al naar school gebracht hebben !!!!
Rot ff op met al het gelul over Irak, terrorisme en Amerika. Deze documentaire gaat over de Nederlandse missie in Uruzgang. Het uitschakelden van de Taliban is wat we wilden. Geef die gasten dan gewoon de vrijheid te doen wat we van ze vragen.
Shit he. Ik werd niet goed van dat gewouwel van die legaal adviseur daar in het kamp nadat ze tien Taliban hebben laten lopen. Neem nog een kopje thee...
Wel weer typerend om te zien dat ze geen fuck mogen doen, omdat de linkse ratten in Den-Haag anders gelijk gaan huilen.
Het is heel simpel in zulke gebieden. De sterkste heeft de macht. Maar Femke, Jan en Wouter schijnen dat niet te begrijpen, en zijn o zo bang om moslims tegen het hoofd te stoten, ook al zijn het de grootste oorlogsmidadigers zoals dat Taliban tuig. Laffe linkse pacifisten zijn het, die al kamervragen gaan stellen als een IED verdachte uit z'n slaap wordt gehouden of met wat water is besproeid. Flikker toch op man, een ontgroening in een studentenvereniging is nog erger.
Soms moet je nou eenmaal je spierballen tonen, dat is het enige waar ze in Afghanistan namelijk respect voor hebben. BEGRIJP DAT DAN!
Doordat er altijd op toestemming moet worden gewacht vanuit Den-Haag kunnen militairen op uitzending niet goed hun werk doen, en dat levert onnodig gevaarlijke situaties op.
Laten we alsjeblieft hopen dat de linkse lente niet door zal gaan, want in dat geval kunnen we militairen in het buitenland net zo goed zelf afschieten.
Keutelaer 21-11-06 @ 17:34
Je oproep is dus: kop in het zand steken en hopen dat ze ons dan ontzien........
of
Met moslim extremisten babbelen waar hun frustratie en de oorzaken toch vandaan komen?......... en hopen dat ze ons dan ontzien?
Je Randstad opmerking klopt overigens .....
@Lange Neus 21-11-06 @ 14:10
Wie ben jij om mij naïef te noemen, als jij het risico van een terreuraanslag in de Randstad schromelijk onderschat? Jouw verstand kan geen onderscheid maken tussen rechtvaardigheid en wraakzucht.
De landen die nu vol bravoure inhakken op de muzelmannen, worden vroeg of laat getroffen door vernietigende aanslagen. De oorlog tegen de moslims is pas begonnen na 9/11, waarvan niet eens zeker is of de moslims die hebben beraamd. Over twintig jaar kan best uitlekken dat de neocons het in scène hebben gezet. De moslims keerden zich pas massaal tegen de Westerse wereld nadat de Amerikanen Irak en Afghanistan onder valse voorwendselen waren binnengevallen.
Israël is de sleutel tot de moslimterreur. De joden mogen ieder jaar voor een paar miljard shoppen bij de US Military, en krijgen exclusieve technologie als eerste. Het land is het symbool van de ongewenste Westerse inmenging in het Midden Oosten. Heb je enig idee hoe mateloos gefrustreerd de omliggende landen worden door de vele miljarden die hun aartsvijand Amerika pompt in Israël?
De Randstad is een uitermate aantrekkelijk doelwit voor moslimfundamentalisten. Dichtbevolkt, economisch hart van Nederland en doordrenkt van de Westerse cultuur. Terreur slaat toe wanneer je het het minst verwacht, en Nederland staat hoog aangeschreven op het verlanglijstje van Mohammed. Als je beslist wilt dat er miljoenen doden vallen, moet je de campagne tegen de moslims vooral blijven steunen.
Hoe leg jij straks aan je kinderen uit (die dan misschien dood zullen zijn) dat jij voorstander was van illegitiem gewelddadig ingrijpen, terwijl je wist dat het vergolden zou worden? Als je nog niet was opgeblazen, word je dan wel verscheurd door je naasten.
Heerlijk, ik zie de kortzichtige en gehersenspoelde reaguurders nu al blèren 'landverrader, communist, kutmoslim.' We praten wel weer als de bom is gebarsten. Eens zien of jullie dan wel bereid zijn na te denken en het probleem bij de oorzaak aan te pakken. Achterlijken.
Ja, MasterAB, met je grote smoel: kom eens op met je antwoord?
@Jean Bal-zac helemaal waar
die linkse rakkers willen dat alleen niet geloven
@MasterABdullah
Wij wachten op uw antwoord....
MasterAB 21-11-06 @ 16:53
Dan daag ik je uit om een zelfde soort lijst te maken over te afgelopen 10 jaar met "Amerikaanse oorlogen en terreuracties".
Ik ben al tevreden als je de lijst 1/10e kunt krijgen van de mijne......
Overigens een vergelijking van niets van je: negers zijn een etnische groep en Amerikanen een volk. Het ging hier immers over terreur vanuit een religie....
@masterAB: krijg lekker de vliegende tering, apologist van de sekte van armageddon.
Verder, die commando's, dat zijn nu gewoon echte helden die zich inzetten voor de bevolking van een kloteland waar gewapende psychopaten de macht proberen te grijpen. Met risiko voor eigen leven helpen ze het aantal taliban wat verminderen en daarvoor verdienen ze stuk voor stuk een lintje van de koningin. Owww... wacht, alleen achterlijke mongolen met literaire ambities krijgen tegenwoordig een lintje dus eigenlijk moet je trots zijn als je er geen hebt.
Jean Bal-zac 21-11-06 @ 16:41
Moet je ook een lijst van Amererikaanse oorlogen en terreuracties maken. Daar is dit lijstje niks bij. Verder bewijs je hier helemaal niks mee. Je kunt ook een lijstje maken van alle criminele activiteiten van negers of net zo goed van Nederlanders.
Brainwashing!
Hoe noem je een soldaat in Uruzgan? Een Uruzgangster! HAHAHA!
-edit linkje doen ? -
"Die Taliban kunnen gewoon niet schioeten, en het is ook echt zo." by Vik Franken.
hahahah, droge gast.
En wat dat terugschieten betreft, ik zou ook geen seconde twijfelen om terug te schieten. I kill those who want to kill me. ;o Lijkt me een logische reactie.
Aligehaktbal 21-11-06 @ 16:14
Met het ontwikkelingsgeld wordt nu anders omgegaan. De corrupte regimes kregen vroeger inderdaad het geld en dat verdween dan in zakken van mensen die er geen recht op haddden. Gelukkig is de situatie sterk verbetert. Nu gaat het geld namelijk direct naar projecten.
Afrikanen mogen van mij neuken als konijnen maar dan wel met condooms.
Dat ze willen laten zien dat NL in oorlog is vind ik goed.
-
Ik zet wel hele vraagtekens bij het feit dat die cameraman mee gaat schieten.
-
Die man geeft nu de Taliban, of whoever, een legitieme reden om persmensen af te schieten.
Pers schiet toch immers mee ?
Ga nou niet roepen dat hij geen "Pers" was, want dat gaat niemand vragen.
Alles wat er met een camera loopt is nu gewoon een doelwit.
-
Ik denk ook dat de rest van de persmensen op deze wereld helemaal niet zo happy zijn met deze cowboy.
Als ik hem was zou ik maar niet meer naar dat soort gebieden gaan, de kans dat hij ongeschonden daar weer vandaan komt is niet zo groot.
En niet door oorlogstoestanden maar ik denk dat zijn collega's nog wel even een appeltje met hem te schillen hebben.
Ik vermoed dat hij nu al een paria in dat wereldje is.
echte mannen hebben een baard.. staat ze echt goed
Waarom kan ik dat filmpje niet bekijken?
Waar spelen jullie het mee af?
Deadkennedy 21-11-06 @ 16:07
Precies. We (lees Amerika) proberen de godganse wereld onze vorm van democratie door de strot te duwen. En die werkt niet overal. Veel landen hebben voor de stabiliteit gewoon een 'verlicht despoot' nodig als leider. Om een voorbeeld te geven: Kenia. Daar leven, ik geloof 40 of 50 bevolkingsgroepen, dei elkaar naar het leven staan. Als daar geen sterke leider is dan maken ze elkaar af.
Als dit filmpje één ding duidelijk maakt is het natuurlijk dat veel meer Nederlandse mannen een baard moeten laten staan
Zuid Afrika moet minder neuken (enigste optie en simpelste) en we moeten stoppen met geld te pompen in de bodemloze putten van die corrupte regimes daar en zelf orde op zaken stellen als voorwaarde.
En we moeten een wat minder gefixeerde blik richting Amerika hebben. Als je zo blind staart op alle berichgeving over Amerika wordt je vanzelf paranoide en ga je overal Bush zien.
Als je het over gedrag hebt van Amerikanen dan moet je vooral niet kijken naar de omgangsvormen van de Afrikaanse landen of Aziatische landen. Dan zouden die omgangsvormen zeer onbeschoft zijn. Laten we lekker de echte boosdoeners aanpakken en vooralsnog hebben de Amerikan door het voortouw in.
Laten we hopen dat de ontwikkelingshulp minder wordt, met het totale budget overstijg je tien landen uit Afrika en lost er nog geen reet mee op.
TheDevilMadeMeDoIt
Je naam zegt het al Devil. Het is gewoon satanistisch om zoveel mogelijk geweld en slachtoffers te willen. Door 9/11 zijn er 2000 slachtoffers gevallen. Slachtoffers door de Irak oorlog over de 600000 en counting. Honderd duizenden meer dan waarvoor Saddam nu berecht is. Dat kan een gezond denkend mens nooit goed praten. Veel scheld en geschreeuw maar je bent te dom voor woorden.
Laat die ahmedinijad nou in godsnaam zitten want dat volk heeft een dictator nodig. Anders bevrijd je ze en daar kunnen die onderontwikkelde achterlijke hakbars niet tegen(noumisschien een paar) kijk naar dei cartoon rellen. Iran heeft een beetje vrijheid en ze slopen de boel meteen. Sadam was een lul maar Irak was wel een land waar je naar op vakantie kon. Nu is het een pleuriszooitje omdat de burgers geweaun gewend zijn aan onderdrukking en geweld. Als je van Iran af wiol moet je er in 1 keer een parkeerplaats van maken.
Aligehaktbal 21-11-06 @ 15:38
We begrepen elkaar verkeerd net.. wat ik bedoel is dat Amerikanan sociaal onontwikkeld zijn. Of nog anders (eufemistisch) ze vertonen onbeholpen gedrag in gezelschappen.
Frankrijk dopt zijn eigen boontjes wel.
Madhi Ahmadinejad afzetten lijkt me op dit moment gezien de situatie in Irak geen goed plan. Dat zorgt alleen maar voor meer onrust in die regio
El Lissitzky kan zich uitstekend zelf redden, zonder pillen maar toegegeven wel met een Mac :)
Kim Hond Ill mag voor mij ook verdwijnen.
Ik maak mij zorgen om Zuid-Afrika. Dat land glijdt langzaam af.
Ik maak mij zorgen dat in het volgende rechtse kabinet de ontwikkelingshulp weer minder wordt
!! HOAX !! ;]
@dlseth, thnx enne.. ik zie geen vijand
Het gevaar komt van Mo de pedo. Het maakt ook geen reet uit. Stel de Islam wordt de enige religie(over mijn dode koude kapotgeschoten lijk trouwens). Dan zal er binnen deze beestachtige en inhumane religie nog zoveel verschil zijn tussen bepaalde stromingen dat er uiteindelijk maar een heel klein groepje overblijft, want als je soeniet bent mag je een sjiiet geweaun voor z'n kop knallen omdat ie geen soeniet is. Je kunt de gehele islam dus beter uitroeien en dit allemaal voorkomen.
-weggejorist-
Nou ja holocaustontkenning zou onder vrijheid van meningsuiting moeten vallen. Maar verder vind ik dat er maar eens uitgezocht moet worden welke moskee MasterAB aandoet.
@soprano 21-11-06 @ 15:34
"Vrede Zij Met Hem" ... Ken je vijand.
Kijk eens masterAB is aan het piepen over een Britse Holocaust ontkenner. Beperking van vrijheids van meningsuiting. Mij dunkt dat deze persoon er ook over denkt. Ben gij ook van de holocaust ontkenners in zowel Duitsland als in Armenie. De verdeel en heers tactiek is niet iets wat alleen Amerikanen doen Lutser. Er is altijd al onenigheid geweest tussen soennieten en sjiieten. Deze bespuwen elkaar stiekem. Een beetje zoals Katholieken andere religieuze groepen verketterde. De islam loopt gewoon honderden jaren achter. Wellicht tijd voor een renniassance. Flikker nu maar op en ga maar achter je sneue webplogie zitten op zoek naar zionistische complotten.
@El Lissitzky 21-11-06 @ 15:24
-Frankrijk doet er toe. Dat land stond een jaar geleden in brand. Laten we de Fransen helpen met hun problemen voordat het overslaat naar NL.
- Laten we zorgen dat Kim Hond Ill eindelijk eens verdwijnt en zijn land van de hongersnood redden en de omliggende landen beschermen tegen deze volledige imbeciele dwerg op hakken.
- Laten we we Madhi Ahmadinejad afzetten en zo de veiligheid en stabiliteit van het Midden - Oosten verbeteren
- Laten we El Lissitzky helpen, omdat hij/zij nog steeds niet beseft dat hij de berichten typt op een Amerikaans ontwikkeld toetsenbord en beeldscherm enz.
Voor onontwikkelde mensen hebben ze redelijk wat van jouw spulletjes ontwikkeld en geproduceerd...(of niet dan!!!)
Ik kan jouw toch niet overhalen om je te laten geloven dat de Amerikanen ook gewoon mensen zijn, dat vertelt de media jou niet.!!!
@mezelf eerst even mijn eigen tekst checken op dramatisch taalgebruik voor ik op post druk
Je bent zelf kortzichtig, MasterAB. Kut moslim.
Best wel heftig hoor die docu. Maar ook weer duidelijk de superioriteit van het westen te zien. Alle KIA's zijn hakbars en er worden zoveel meer Taliban gedeaud dan militairen. Dat ze niet op beginnen te raken. Nou nog ff doorgaan daar en over een paar jaar zijn ze op.
@Keyzer_Soze 21-11-06 @ 15:32,
het zijn geen zandbakken bedoel je,
Het Thaise, Indiase en Phillipijnse leger klaren deze klussen zelf wel,
de Indiers hebben zowiezo schijt aan Amerikanen, daar heeft meneer Bush niets te vertellen.
wat ies VZMH ???
Wat kortzichtig, iedereen die een eigen mening heeft en niet klakkeloos achter de grootste terrorist van de 20e eeuw loopt, Bush, is een moslim.
@MasterAB
Thedevil idioot
Duidelijk compleet geestesziek. Dus ETA, RAF, IRA zijn dus allemaal moslims. De huidige oorlogen gaan enkel en alleen om olie, terroristen worden alleen als excuus gebruikt. En niet te vergeten het averechtse effect van het oorlogsbeleid van Bush. Dagelijks worden er duizende nieuwe terroristen in Irak en Afghanistan gekweekt. Er is veel en meer geweld en terrorisme dan voor 9/11.
IQ LOZE. Je snapt er echt bijster weinig van. Te lang met je kudtkop tussen de snoepdoos van je moeder gezeten wat heeft geleid tot een ernstig zuurstof tekort? Of heb je het concentratie vermogen van een speedjunk? Het was een vergelijking. De ETA, RAF, IRA zijn geen moslims mongeaul. De RAF is ontbonden. En de IRA en ETA zijn beperkt aanwezig vandaag de dag. Wie wel actief zijn de tadadadada juist Moslim terroristen. Tevens lees je weer over mijn comment heen in de vorige mail. SOEDAN(moslims geweld tegen Afrikanen) INDONESIE(moslim geweld tegen christenen) en zo kan ik wel uren doorgaan Lutser. Doe ons een LOL en ga alsjeblieft jezelf aanmelden in Afghanistan zodat je afgeknalt kan worden door een cameraman.
@MasterAB> Zo snel hadden ze nou ook weer niet terug hoeven slaan tegen het 'christelijk terrorisme': www.nu.nl/news/894226/23/Libanese_mini...
@MasterAB 21-11-06 @ 15:26,
fijn dat je toch het een en ander inziet,
maar zeg dan ook niet:
'De huidige oorlogen gaan enkel en alleen om olie, terroristen worden alleen als excuus gebruikt.'
Er rennen diverse zich geinspireerd door de Islam noemende vechtjassen rond op deez aard.
Zeer verschillende gebieden en oorzaken, echter wel in naam van de Profeet.
@van der f
Die gebieden waar jij het over hebt waar geen olie is het spel zit geen ollie.
ook geen westerse tropenmachten overigens. gek he
daar is het op eens een stuk minder erntig volgens meneer bush.
nogmaals. stop je geld in ontwikkeling van duurzame energie
dan heb je al die pauper moslim staten niet meer nodig en kunnen ze lekker ongezien de tyfus krijgen
Lange Neus 21-11-06 @ 15:23
lange neus terug :)
MasterAB schrijft "(vzmh)" achter de naam van Mohammed. Dat verklaart een hoop.
Hoe noem jij het terrorisme van Bush dan? Christelijk terrorisme. De holocaust was dat christelijk terrorisme? Vietnam was dat christelijk terrorisme? De oorlog in Irak heeft weinig te maken met wat er in Kashmir gebeurd en ook weinig met religie.
-weggejorist-
Aligehaktbal 21-11-06 @ 15:11
Ik vind de geest van de gemiddelde Amerikaan aardig onontwikkeld.
Welke landen doen er dan echt toe, volgens jou? Zo heeft Dafur niets. Geen olie, geen diamanten of goud. Pronk heeft zich daar jaren druk om gemaakt maar niets kunnen bereiken. Zijn opvolger bereikt ook niets. De ellende gaat daar gewoon door. Aids in Afrika: niet interessant voor ons. Er valt toch niets te halen. Afrika: een bodemloze geldverslindende put. Nee dan Azie, Rusland. Daar gaan we investeren omdat het in de toekomst wat oplevert.
@mezelf:
"seperatisten"
El Lissitzky 21-11-06 @ 15:02
"Zeker niet goed opgelet op de VMBO bij geschiedenis. De Amerikanen hebben ons bevrijdt omdat ze bang waren voor het oprukkende communisme en heus niet om jouw mongoloide vader te redden."
Hitler was toch een socialist? Beetje zoals de SP dus. De Russen, ja, dat waren communisten, maar die waren nog best een stukje weg he. En toen kwam de aanval op Pearl Harbor (wat een complot was van Bush en de CIA). Dat vonden de Amerikanen niet zo leuk, en gingen ze vervolgens maar helpen de As van het Kwaad (ja, die hadden ze toen ook al) te verslaan.
Jij had persoonlijk liever gezien dat we hier nu Duits spraken? Of Russisch en een poster van Stalin aan de muur hadden hangen?
Ik snap dat je de VS geen warm hart toe draagt, dat mag, maar wees op z'n minst een beetje dankbaar voor de vrijheid die zij ons teruggegeven hebben.
Tot slot wil ik zeggen dat je door je pogingen om anderen omlaag te halen ("VMBO", "jij hebt zeker geen vrienden") jezelf probeert boven diegene te plaatsen. En het feit dat je dat soort tactieken nodig lijkt te hebben zegt meer over jou dan over die ander.
Groeten en kusje,
Lange Neus
@MasterAB 21-11-06 @ 15:18,
goh, dus in Kasjmir, de Phillipijnen, Thailand, China en nog wat van die plaatsen waar Moslimterrorisme voorkomt, gaat het om de olie?
Ik meende juist dat die gasten zich separisten noemen en moslimstaten willen stichten.
Dat heet in mijn beleving altijd nog gebiedsverovering ten einde islamitische heilstaten te stichten.
-weggejorist-
Dat geeft niks, Maaghond. Defensie wilt me sowieso niet hebben door de gebrekkige functionaliteit van mijn fantoom-benen en mijn geamputeerde gezicht. Dan houdt het op hè.
Wel ff onthouden jongens:
IF THE ENEMY IS IN RANGE......... SO ARE YOU!!
Thedevil idioot
Duidelijk compleet geestesziek. Dus ETA, RAF, IRA zijn dus allemaal moslims. De huidige oorlogen gaan enkel en alleen om olie, terroristen worden alleen als excuus gebruikt. En niet te vergeten het averechtse effect van het oorlogsbeleid van Bush. Dagelijks worden er duizende nieuwe terroristen in Irak en Afghanistan gekweekt. Er is veel en meer geweld en terrorisme dan voor 9/11.
En dat islam een gevaar is kan niet meer ontkennen Lutser. Bijna alle oorlogen en conflicten in de wereld wijn terug te leiden op twee woorden "islam" en "moslims". Ik heb nog nooit gehoord van zelf ontploffende boedhisten, hindoes en christenhonden. Wanneer dit wel zo hoor ik het graag.
Graag zou ik je attenderen op het woord Bijna wat impliceert niet alles! Ter jouw informatie heb ik het over de tegenwoordige tijd en niet het verleden. Zet een stofbril zet de muziek lekker hard en besproei jezelf met een plantenspuit!
En wat de fuck heeft satan hier mee te maken Lutser. Wellicht bedoel de grote Satan(amerika/ het westen)?
@MasterAB 21-11-06 @ 14:54,
wat hebben WOII en Noord korea nu weer met je betoog te maken,
dat bommetje op de Hirosjima was slechts een schrale troost, het Japanse keizelijke imperiale leger heeft alleen al in China 10.000.000 mensen omgelegd. Logisch dat je daar een keer een einde aan wil maken lijkt me.
@Deport 21-11-06 @ 14:52
Boobytraps? Wat nu als iemand een RPG afvuurt op 'n kluitje?
Bij elkaar zitten = makkelijk doelwit, moet je niet doen. Daarmee trek je juist vuur aan.
Waar wil je over praten Deport, ik ben geen reïntegratiecoach of zo.
@MasterAB
Jij bent echt een beetje kansloos hey.
@TheDevilMadeMeDoIt 21-11-06 @ 14:37
Wat een ziekelijke satanistische onzin. Dus WO2, Hiroshima, Noord-Korea, Vietnam enz. enz. waren alemaal veroorzaakt door moslims? FF terug in je dwangbuis aub. Dat moslims toevallig olie bezitten en daarom tot vijand gebombardeerd worden is wat anders dan conflicten veroorzaken. Echt de wereld op z'n kop, zoek professionele hulp.
Oorlog en terroristen zijn niet hetzelfde. Dat Hakbars het zien als een heilige oorlog is weer een ander verhaal cocksmoker. Ik had het over terroristen simpele ziel: ETA, RAF, IRA, etc niet over oorlogen. Doe eens lezen!
Als hier iemand toe is aan lobotomie dan ben jij het wel achterlijke mongeaul. Moslims zijn maar al te goed in het veroorzaken van conflicten en je bent wel een rasdebiel als je dat kan ontkennen. Of je moet er zelf een zijn. En ter jouw illustratie waren diverse moslimlanden aangesloten bij de NAZI's in noord afrika. De noord afrikaanse ss eskaders deden maar al te graag mee aan de jodenjacht. De genocide op Armenen door Turken. De genocide in soedan op zwarte Afrikanen door moslims zijn zaken die jou echter geheel ontgaan, omdat je waarschijnlijk alleen je doodstaart op de boze westerse wereld. Krijg aids en sterf pokkejoch
@professor plons
NATRES?
@El Lissitzky 21-11-06 @ 15:02
"Amerika een land vol met eenlingen. Waar je zwaargewond op de stoep kan liggen zonder dat er iemand een hand uitsteekt"
Daar kan je zeker gelijk in hebben, Komt ook een hoop ellende en troep uit Amerika. Maar het bovenstaande gebeurt ook in NL hoor... laat ik je even uit je natte droom helpen.
Als het al in USA en NL gebeurt, kun je je voorstellen hoe het leven er dan wel in onontwikkelde landen eruit moet zien. Hoeveel onrecht er bijvoorbeeld in Darfur is of in de Arabische landen.
Misschien moet je eens wat meer rondom je gaan kijken bekrompen kleuter, en je druk maken om landen en gebieden die er echt toe doen.
Als je al wat begrijpt, MatserAB, dan heb je er in elk geval opvallend veel moeite mee om het op normale wijze onder woorden te brengen.
Maar laten we er over praten, Maaghond!
@ El Lissitzky
In de VS ben je, in tegenstelling tot in Nederland, alleen welkom als je een bijdrage aan de samenleving wilt leveren. Omdat dit nu niet meteen de meest in het oog springende kenmerk van de gemiddelde hakbar is, is men in de VS niet zo dol op baarden in jurken. Kan me goed voorstellen dat je je eenzaam hebt gevoeld in de VS: je was niet welkom. Hier trouwens ook niet, maar dit terzijde.
MasterAB 21-11-06
Als je had opgelet had je gezien dat het amerikaanse toestellen waren en die bommen kosten ons dus niets. Mensenlevens kapot maken van mensen die zelf het vuur openen.. niets mis mee.
@idiotheque 21-11-06 @ 14:52
Natuurlijk is het niet de fout van de militairen. Ik schreef ook al dat deze vechtmissie door Jan Peter en zijn leugenaarsbende aan het volk is verkocht als opbouwmissie. Daarom vroeg ik ook morgen in het stemhokje nog even aan de leugens van CDA / VVD te denken
.
Ik sta 200% achter onze troepen (ben zelf reserve-officier) maar zie ook dat deze missie onmogelijk succesvol kan zijn. Haal onze militairen daar weg. Het enige dat ze daar kunnen doen is sneuvelen. En dat gun ik Balkenende niet.
Ik begrijp, maaghond, met jou IQ van 40 probeer je alles heel simpel te houden. Maar de werkelijkheid zit anders in elkaar. Verspilde moeite omdat aan jou uit te leggen, heeft weinig zin.
Aligehaktbal 21-11-06 @ 14:53
Zeker niet goed opgelet op de VMBO bij geschiedenis. De Amerikanen hebben ons bevrijdt omdat ze bang waren voor het oprukkende communisme en heus niet om jouw mongoloide vader te redden.
Amerika een land vol met eenlingen. Waar je zwaargewond op de stoep kan liggen zonder dat er iemand een hand uitsteekt. De twee keer dat ik daar heb ik mij nog nooit zo eenzaam gevoeld. Je hebt zeker geen vrienden, he gehaktbal
@MasterAB 21-11-06 @ 14:54
Wie vlogen die vliegtuigen het WTC binnen MasterAbdula?
-weggejorist-
politiek en oorlog... nooit een goede combo. Politiek zou moeten luisteren naar de mensen die verstand hebben van zaken en 9 van de 10 keer zijn dit de werknemers aka de mensen die het werk doen. Zo gaat het ook in het bedrijfsleven, het management luistert naar het personeel en als er goede ideeën tussen zitten die de kosten kunnen verlagen dan worden die uitgevoerd. Dus Den Haag houdt je bek en laat deze gasten doen waar ze jaren op getraind hebben.
En Hiroshima was een oplossing, geen conflict.
Niet zeuren MasterBeerAp, alle huidige conflicten worden veroorzaakt door hakbars.
@El Lissitzky 21-11-06 @ 14:56
Irak is niet het probleem van Nederland. Laat ze hun eigen boontjes maar doppen daar; als we iets doen krijgen we alleen maar mot omdat we ons niet met hun zaken moeten bemoeien.
-weggejorist-
dlseth 21-11-06 @ 14:50
Ik weet het, de kans is minimaal maar we MOETEN het proberen. Of moet het zo verder gaan. Kijk naar Irak...100 tot 150 doden per dag!! En vaak gewoon burgerslachtoffers.
@TheDevilMadeMeDoIt 21-11-06 @ 14:37
Wat een ziekelijke satanistische onzin. Dus WO2, Hiroshima, Noord-Korea, Vietnam enz. enz. waren alemaal veroorzaakt door moslims? FF terug in je dwangbuis aub. Dat moslims toevallig olie bezitten en daarom tot vijand gebombardeerd worden is wat anders dan conflicten veroorzaken. Echt de wereld op z'n kop, zoek professionele hulp.
@El Lissitzky 21-11-06 @ 14:46
Voor veel mensen heeft de USA veel aantrekkingskracht. Ik ken geen ander land waar zoveel mensen naartoe willen. En dat is zeker niet omdat de uitkeringen daar zo hoog zijn of omdat ze gedwongen worden.
Jij mag lekker anti-Amerika zijn, dat toont alweer hoe zeer jij je laat leiden door de heersende opinie binnen de media.
Vooralsnog heeft dat land wel samen met oa Canada, Polen, Engeland ons land bevrijd in de WWII met als prijs vele.. vele slachtoffers. (en nee hier was geen olie)
Maar ga jij je maar vooral lekker aftrekken bij Juba de sniper, vieze collaborateur..
zwaarrr lol @Keyzer_Soze 21-11-06 @ 14:49, en zoo is het.
@ mrXL 21-11-06 @ 14:49
Jouw ouweheer heeft waarschijnlijk in dienst gezeten toen de geweren nog geen afstand van 350m konden overbruggen. Knappe hakbar die een granaatje verder dan 50m gooit.
Professor Plons 21-11-06 @ 14:26
Die militairen hier kunnen hier in Nederland geen fuck uithalen.
Op het moment dat parasieten hier binnen zijn doe je er vanwege ons leuke stelsel bijzonder weinig aan (neem heel dat fucking proces van Samir A als voorbeeld, duurt veel te lang).
Je moet orde op zaken stellen in de landen waar al die probleemgevallen vandaan komen. Ik ben het er mee eens dat de functie van de Nederlanders daar op het moment niet ideaal is, maar dat komt door het Nederlandse beleid.
Dat is niet de fout van die militairen, maar van onze "fijne" politiek. Zoals ik al zei, geef lekker af op de politiek, niet op de militairen.
@El Lissitzky 21-11-06 @ 14:33
Praten? Je bedoelt zoals.... Dit? nl.wikipedia.org/wiki/Oslo-akkoorden
.
Ja, dat werkte prima...
vond het een mooie docu kreeg gelijk weer zin in counterstrike!
als je wat wil doen tegen de politieke islam moet je het geld en de energie steken in het ontwikkelen van duurzame energie. dan ben je onafhankelijk van de olie en kun je dat hele kansloze middenossten gewoon te kenker laten krijgen net zo als we nu al decenia lang met afrika doen
Godverdorie wat 'n verloren zooitje daar zeg. Geen wonder dat we 2e werden in 1940.
Geen kwaad woord over "onze jongens", maar als ik het zo begrijp moeten die gasten zelfs om een scheet te laten nog toestemming van "Den Haag" hebben.
En dan zien ze 20 taliban gasten, dan mogen ze die gasten niet neerknallen omdat anders de officier van justitie wel 's lastige vragen zou gaan kunnen stellen.
Die taliban is het probleem niet; da's de politiek. Laat die jongens ffe lekker hun gang gaan en probleem opgelost.
Wat me trouwens wel opvalt, is dat als ze beschoten worden, dat ze zo op 'n kluitje blijven zitten. Zelfs m'n ouwe heer heeft in dienst geleerd dat je dan min. 25 meter afstand moet houden ivm handgranaten oid.
@ El Lissitzky 21-11-06 @ 14:33
"Is het niet eens tijd om te gaan PRATEN met islamitische leiders. Dit is nog niet eerder geprobeerd. PRATEN ipv elkaar uitmoorden"
Nee, meestal zijn ze al aan gruzelementen geblazen voordat ze een zinnig woord hebben kunnen uitbrengen. Opvliegende typtjes. Allah Hakbar!
Zo'n dag voor de verkiezingen het gelijk van Boris Dittrich en Lousewies aantonen zou wel eens heel gunstig voor kereltje Pechtold kunnen zijn. Of niet. We zullen zien. Ik vond het wel een onthullende docu. 't Is een verdomd mooie peace-keeping en opbouwmissie, Kamp & Balkenende.
Aligehaktbal 21-11-06 @ 14:42
nou.. dan pleur jij toch lekker op naar de U.S of A., kaalkop
Toch heb ik me goed vermaakt met deze docu..
@Lobo
Dan doen we toch gewoon lekker bakken met geld overmaken. Lekker makkelijk. NOT.
@Amsterdammer
Dood aan de USA en Bush en zijn schoothonden die de arme moslims pijn doen. Bush stookt zelf de Soenieten en de Sjieten tegen elkaar op, daar zit gewoon de CIA achter.
We moeten niet Afghanistan aanvallen maar die slechte Amerikanen, ze hebben zelfs de vredelievende leider Saddam verdreven en komen alleen voor de olie.
Dit klinkt vast veel beter voor jou....
En indd lang leve de USA.. heeft ons meer betekent dan alle geitenlanden bij elkaar..
Ja Keyzer_Soze, en nu hebben we een slagveld dat ze niet kunnen negeren, zou hun geloofwaardigheid kosten. Makkelijk toch?
@MasterAB
@DutchXTC 21-11-06 @ 13:46
Val dood of neem nog een XTC. Bewijs het tegendeel met jou 'superieure' logica of bek houden en metselen, bouwvakker!
Hey Lutser krijg eens ongezien de Tyfus. Eerst een beetje miepen over de kosten van een bom(5000) euro. (Waar basseer je dat ten eerste op!) dat dat over de ruggen van de hardwerkende man wordt betaald en dan een beetje afgeven op bouwvakkers. Typisch linkse salonsocialitsiche opmerking. Zogenaamd opkomen voor het klootjesvolk en er maar al te graag op afgeven. Ga jij maar weer met vriendjes in een cirkeltje op de grond zitten bleauwen en steen en been klagen om vervolgens bij paps en mams een lekker hapje te eten in de mooie villawijk en/of suburb woning.
of de naam is MasterAB(dullah) ga daar maar weer sinterklaas lastigvallen in de transvaalwijk. Ongezien de tyfus voor jou dus.
En dat islam een gevaar is kan niet meer ontkennen Lutser. Bijna alle oorlogen en conflicten in de wereld wijn terug te leiden op twee woorden "islam" en "moslims". Ik heb nog nooit gehoord van zelf ontploffende boedhisten, hindoes en christenhonden. Wanneer dit wel zo hoor ik het graag.
Nevermind, alle kadetten zijn aan het reageren geslagen, daar kan een beetje tussendemiddag argumentatie niet tegenop. Leve de USA, alle moslims dood etc. sure..
Deze oorlog kunnen we nooit winnen. Voor elke dode talibanstrijder komt er een verse uit Pakistan of waar dan ook vandaan. Is het niet eens tijd om te gaan PRATEN met islamitische leiders. Dit is nog niet eerder geprobeerd. PRATEN ipv elkaar uitmoorden. Misschien kunnen we tot een oplossing komen met de islamitische wereld. Of is dit wel heel naief gedacht. Is de wapenindustrie zo sterk dat iedereen die hierover begint direct afgeschoten wordt.
Het is duidelijk dat we in afganistan niets te zoeken hebben.... dus
@MasterAB
Femke Halsema, jiij hier? Schiet eens op tutje, je moet je make-up (wat ik zeg, diervriendelijke make-up....) nog doen voor het grote lijsttrekkersdebat van vanavond!
Volgens mij ben ik op de site van Defensie beland ofzo... wat een pro-war rally zeg... En lekker suf weggeredeneert dat je bepaalde zaken hier kan voorkomen door ergens anders een beetje het werk dat de United States of Amnesia hebben achtergelaten probeert af te maken....
Misschien is het probleem overdreven MasterAB, maar ik krijg te weinig positieve feedback uit de moslimgemeenschap om daarvan uit te gaan.
beste multi kulti is het nooit tot je domme hoofdje doorgedrongen dat de politieke islam juist sterker wordt door de de invassie van irak en afganistan.
daardoor kunnen ze de aandacht van hun eigen interne problemen afleiden door de westerse wereld als vijand van de islam af te schilderen. hoe meer bommen je gooit hoemeer terrorsten je kweekt
@Master Anusridder Beftekkel
Dat weet je anders aardig goed te vertalen!!... was jouw filmpje zeker (of jij geilt erop dat Amerikanen worden neergeschoten)
Pleur lekker op uit dit land als je niet wilt meebetalen om de hakbars kapoet te maken..
[alu hoedje op] ik wil niet veel zeggen hoor, maar de aanval begint om zulu 9:11, een complot, ik zeg het je!
Op deze manier hebben militairen ook een functie. Wanneer ze allemaal in 0031 zouden blijven, bestaat het takenpakket uit loodsen schilderen, af en toe een oefeningetje en eens per jaar langs de weg staan (prinsjesdag).
--Dus zeg ik tegen onze jongens:
"Keep up the good work!"
@idiotheque 21-11-06 @ 14:18
Gelul ... onze militairen zijn daar helemaal niet voor onze veiligheid maar voor het toekomstige baantje van Jan Peter.
.
Als wij diezelfde militairen hadden ingezet om in ons eigen land de boel tegen geytenneuqers van binnen onze grenzen te beveiligen, dan had ik me een stuk veiliger gevoeld dan nu.
.
Ik heb graag een sterke, goed opgeleide en vooral goed uitgeruste krijgsmacht (ik ben zelf reserve-officier). Maar in Irak en Afghanistan hebben we helemaal niks te zoeken.
@idiotheque
Lul niet zo slap. Nederlandse commando's beschermen mij tegen een Marokkaan die zich opblaast in de metro? En ja het is zonde van belasting als je tegen het advies van top-adviseurs gaat 'opbouwen' en niet gewoon keihard gaat vechten samen met Amerikanen. Nu hangen we net als de Duitse soldaten maar rond, dat kost ook geld. Kamp moet ze gewoon laten vechten of ze naar huis sturen.
@Multkuli
Als jij in de 19e eeuw had geleefd had jij zeker voor het zionistische joodse gevaar gepleit. We weten allemaal wat voor onzin dat was en waartoe het geleid heeft.
@Aligehaktbal: Ik had dat filmpje al eens gezien maar was me geeneens op gevallen. Wat een vuile typhuslijers idd.
@idiotheque 21-11-06 @ 14:18
Doe het net zoals in Irak. Daar maakt de ene groep moslims de andere groep moslims kapodt. Ideaal. Probleem lost zichzelf op. Laatste hakbar die over blijft wordt geinterviewd door Vik Franke. Daarna maken we gewoon een gigantische parkeerplaats van Afghanistan en zetten we er een Ikea neer.
MasterAB, is dat niet zo'n prulding dat je via TellSell kan kopen?
@ Idiotheque: Hear Hear
Master AB mag wat mij betreft ook zonder granAten uit het vliegtuig gelazerd worden.
Niet zo gek als degenen die het ontkennen MasterAB, de arabische wereld is er ook niet zo blij mee. De politieke islam bestaat en het is een emperialistische beweging.
@Aligehaktkneus
Dat filmpje is al eens onderzocht ze zeggen in het irakees 'moet ik hem opbergen' wat toevallig op Nederlands klinkende 'heb je hem geraak' lijkt. Waren geen Nederlanders, complete bullshit.
www.travelblog.org/Middle-East/West-Ba...
Lekker afgeven op politiek, be my guest. Lekker afgeven op minderwaardige levensvormen, be my guest. Maar gewoon lekker je smoel houden als het over de militairen gaat die daar werken! Die gasten lopen daar risico voor onze veiligheid.
Die veiligheid niet direct te merken en vind je dat zonde van die afgedragen belasting? Lekker simpel blijven denken dan.
Als er in Afghanistan, of zo'n ander kutland niet wordt gevochten door militairen zou de training van die tyfusterroristen stap makkelijker gaan. Kun je er donder opzeggen dat we nog een keer die "vuile bom op Amsterdam" krijgen.
Ik snap best wat MasterAB bedoelt maar ja wij vreten ook van die militaire opdrachten. Die commando's verveelden zich dood en Kamp is een nerd. Dit kost alleen maar geld en onze elitetroepen horen gewoon Taliban te poppen zo werkt het nu eenmaal in de oorlog. Die gasten waren in ieder geval lang niet zo dom als ik soldaten zou inschatten. Maar make up your mind Kamp of knallen of terugtrekken, nu is het duur en debiel.
@MasterAB> Ok, dus er worden Nederlandse bommen afgegooid met Amerikaanse F-18's? Ik begrijp er niets meer van!
@Jim Beam 21-11-06 @ 13:59
Waarom wij ook in Irak en Afghanistan zitten. Klik op de link en hoor dat deze geitenneukende homo's NEDERLANDS praten......... jaja.... echt waar....... op het eind vraagt hij aan de schutter: "heb je 'm geraakt"
www.youtube.com/watch?v=6mxbsD61A1A
Wil jij deze klootzakken in Den Haag of Amsterdam rondlopen ... ik dacht het niet... daarom dus.
Gekke zoals Multikuli die zich laten wijsmaken dat de Islam -voor zover zoiets bestaat als 'de islam'- het grote gevaar is dat is pas gevaarlijk. Of dat alle negers een gevaar vormen.
Baarden heerschen in Uruzgan.
@baklap007 21-11-06 @ 14:12
Ik weet het niet maar ik blijf hopen. Bij CDA - VVD - PvdA kun je er in ieder geval zeker van zijn dat ze de kluit belazeren.
.
Het heeft al enkele Nederlandse militairen de dood ingejaagd. Laten we in godsnaam onze jongens daar weghalen. Dit is een non-missie.
Ik weet niet wat gevaarlijker is, het geytenvolk of die gek van een Franke
Die keutelaar, en weer die onterechte aanname dat het Israelische conflict relevant is, het is slechts een katalysator die de aandacht van de echte zaken afleidt, de steeds sterker wordende politieke islam. Ga eens Gilles Kepel of zo. Niemand wilt dat dat conflict wordt opgelost, niet opgevallen?
@Professor Plons 21-11-06 @ 13:53
Politici die liegen? Bestaan er ook politici die niet liegen dan?
@dutchXTC
Misschien moet je eerst ff de documentaire bekijken. Zoals je misschien weet zitten in Afghanistan ook Amerikanen met F18. En 5000 euro voor zo'n om is volgens mij nog aan de goedkope kant. Miljarden kosten die oorlogen in Irak en afghanistan.
Dames en heren, vergeten we morgen niet wie ons over deze missie heeft voorgelogen? ... Precies CDA en VVD! Iedereen die morgen opnieuw CDA of VVD stemt heeft dus bloed aan zijn handen.
.
Onze militairen zijn ervoor ons land en bondgenoten te verdedigen. In Afghanistan en Irak hebben we helemaal niks te zoeken. Onze militairen zitten daar alleen om het baantje bij NAVO of VN van Jan Peter veilig te stellen.
.
Stem echt rechts, steun onze troepen, haal ze weg uit die woestijn!
@Keutelaer> Heerlijk die naiviteit van jou. Jij denkt dat als we de gemene meneren maar blijven negeren en over hun bolletje aaien dat ze ons met rust laten?
Frankrijk heeft dat geprobeerd, maar die staan net zo hoog op het terreurlijstje als wij hoor, het zijn tenslotte ook ongelovige honden die bekeert moeten worden tot de enige juiste religie. Tegen welke prijs dan ook...
@De bovenmeester 21-11-06 @ 14:00
Het is lastig "gehard" raken als je geen gevechtservaring op MAG doen, zelfs al zit je als commando in Afghanistan.
@Henk Hunk> Die soldaatjes zijn irrelevant? Nou, denk dan alle internationale soldaatjes weg in Afghanistan en ga dan weer rustig slapen. Voelt lekker he? Vreedzaam, mhhh.
@MasterAB 21-11-06 @ 14:00
Inhoudelijk reageren op " we werken ons kapot voor een bom van ongeveer 5000 euro van een F18.... De F18 heeft NL niet en 5000 euro? Als je inhoudelijk iets te melden hebt wil ik graag reageren maar deze stelling onstijgt groep 2 niet.
@finnish humor 21-11-06 @ 14:06
Die Vik Franke spoort inderdaad niet helemaal. Krijgt een harde plasser van het feit dat ie met echte commando's mee mag. En hij had natuurlijk gewoon met z'n poten van dat wapen af moeten blijven.
Ik geef je op een briefje dat er van dat opbouwen niets terecht komt. Je krijgt dat land echt niet op de rails met wat militaire ontwikkelingshulp.
Conclusie: Sjors boesh wilde het en balkie deed het.
Laten we hopen dat er niet nog meer onnodige levens van nederlandse militairen verloren gaan door deze zinloze missie.
Leuk trouwens om de oorlogs retoriek van sommige GS reaguurders te lezen.
Neem van mij aan als die daar zouden zitten scheten ze elke dag 7 kleuren stront, de lutsers.
Deaud aan al die stinkende tentdragers. Hulde aan die commando's die daar de democratie verdedigen tegen de oprukkende islam van pedo mo.
@Game-One 21-11-06 @ 13:42 --> Kijk, iemand die het begrijpt. Eén van de zeer weinigen, maar het is een begin van de verlichting in dit gedeelte van het internet.
@dlseth 21-11-06 @ 13:54 --> Big fucking surprise wie het niet begrijpt.
Ik wens Amsterdam geen vuile bom toe. Maar niemand in Den Haag ziet kennelijk in dat Nederland met vechtmissies tegen islamitische mogendheden, een eersteklas terreuraanslag in huis haalt. Op de korte termijn leg je een paar kwaadwillende moslims om (hiephiep), maar uiteindelijk slaagt een hakbar er toch in een massaslachting aan te richten. Henk Kamp schildert nog net geen groot richtkruis op de vier grote steden voor Al-Qaida.
Dan kun je toch beter tactisch handelen. Zet de Amerikanen onder druk een andere politiek te gaan voeren en ijver voor een oplossing van de Israëlisch-Palestijnse patstelling.
Dat is niet buigen voor terreur, zoals 90% van de paranoïde nepneocons hier denkt, maar kiezen voor een structurele lange termijnoplossing. In plaats van met je M16 te gaan patsen, als saters op steroïden in de woestijn...
'Daarop pakte ik de Diemaco van een commando en schoot op een maïsveld waar de mondingvlammen van Taliban-wapens duidelijk te zien waren.
Die commandos van tegenwoordig zijn ook zo roze dat ze hun dingetje laten afpakken door en hoernalist. lutser. Verder een maf rambo verhaal. wat me niet helemaal lekker zit is dat frank het stiekem lekker schijnt te vinden, maar wellicht biedt de hele docu een ander licht op de zaak.
Hulde @ Onze commando's. Ik hoop dat de politiek gaat inzien dat er gevochten moet worden voordat er überhaupt opgebouwd kan worden.
Het is echt een achterlijke en naieve gedachte dat je daar ff een westers leger neerzet om die gastjes even te vertellen hoe je een fatsoenlijk land neerzet. Dat lukt niet in Irak, gaat ook niet lukken in Afghanistan. Dan kun je roepen wat je wil dat je 't het best met de bevolking voorhebt en dat je er komt om waterputten te slaan en scholen te bouwen. Maar aan 't eind van de rit heb je er een paar maanden/jaren gezeten, flink wat kogels erdoorgeen gejaagd, een paar vechtlustige boeren afgeknald en is 't land nog steeds dezelfde puinzooi die 't al jaren was.
en de mijne ook....
Wij hebben daar niks te zoeken, we zitten er voor een meneer Bush die niet door zijn eigen bevolking wordt gesteund en voor een baantje voor de belangrijke heer Jaap de HS. De man die deze oorlog heeft ontwerpen is vorige week ontslagen. En wij? Wij geven vrolijk belastinggeld aan Balkenende en stemmen weer vrolijk op deze man. Die sodaatjes zijn verder irrelevant. Ze zijn opgeleid als moederneuqende moordenaars, 't is het aard van het beesie.
De bovenmeester 21-11-06 @ 14:00
Viel wel mee hoor, een van die gasten vertelde dat "ze nog steeds geheel omsingeld waren". Zo rustig als dat overkwam ben ik niet eens in het weekend met mijn bord patat op schoot.
'inhoudelijk reageren', typisch zinnetje voor uitgelulde finnen MasterAB, je kan het net zo goed op je voorhoofd plakken.
kick ass boys... jammer dat jullie je werk niet mogen doen... als je water naar een irakees gooit staat het al op de voorpagina...
nunc aut nunquam
De organisatie tijdens het vuurgevecht was wat matig, wat wil je ook als je net een gesprekje hebt gehad met een vertegenwoordiger van het O.M., wat was dat een tenenkrommend lul-verhaal. Wat doet het O.M. trouwens in godsnaam in afghanistan? Ach, ik weet het weer: "can u say": "Indekken" O.M.?
Het markeren van een doel met .50's voor een Amerikaanse 500 ponder (kijkt allen gehele docu.) daarentegen was hard, snel en doeltreffend.
Ik vond ze nogal paniekerig toen ze onder vuur kwamen te liggen - voor geharde commando's dan.
Welke partij is nou tegen de oorlog in Afghanistan en Irak maar niet voor moslims, uitkeringtrekkerts en andere minderwaardige levensvormen? Die domme idioten daar boeien me geen zak; laat ze maar lekker elkaar kapot maken. Ik zal er geen nacht wakker van liggen. Maar wat moet ons leger daar nou? Ies veel geld dat beter besteed kan worden.
Krijg aub heel snel de tyfus Maaghond en de rest van dat gespuis. Niet inhoudelijk reageren maar schelden en over snelle typfoutjes zeiken. Wat een ontzettend laag nivo.
Het doel van de missie is opbouwen, als dat niet mogelijk is, dan moet je daar de weg voor vrij maken, ook dat is opbouwen!
zoals elkeechte deskundige voor de missie al zij is afganistan een goede plek om te gaan vechten tegen de taliban maar is een opbouw missie zinloos op dit moment. Die kut cda vvd regering wou echter graag meedoen met de grote jongens en dacht dat een vredes missie wel te verkopen was aan het volk en en vecht misie niet. Nu zijn onze soldaten de lul omdat ze niet mogen vechten en opbouwen onmogelijk is. Geld verspilling en levens onzinnig in gevaar brengen dus. dus of wegwezen daar of all out war tegen
the vijanden van de amerikanen. Maak dus een keuze den haag. Wegwezen heeft mijn voorkeur
Trouwens, dit vuurgevecht duurde een paar uur, maar het is maar kort gefilmpt doordat de documentairemaker z'n handcamera na een kwartier leegraakte.
LoL @ Sévèke 21-11-06 @ 13:57
Met zo'n instelling ben ik heel erg blij dat jij nooit in het leger bent gegaan.
@ LoL @ Sévèke 21-11-06 @ 13:57
Meneer is een kunstliefhebber, begrijp ik?
www.rogallery.com/lichtenstein_roy/w-1...
Ik ben natuurlijk hartstikke trots dat "onze jongens" daar de kont schoppen van iedereen die het waagt ruzie te zoeken maar dit heeft echt helemaal niets met wederopbouw te maken natuurlijk.
We moeten daar gewoon weg.
Laat de yanks maar oorlog voeren, die zijn dat land binnengevallen tenslotte.
Kijk, deze jongens staan in het heetst van de strijd en geven dan ook aan dat ze niet terug willen trekken of terug willen naar moeders.
Deze mannen willen vechten voor normale omstandigheden voor de Afghaanse bevolking, zouden ze bij de SP, GL of PvdA nooit durven. Bij iemand een skibril opzetten is al martellen... stelletje imbicielen op links.
Laat deze mannen vooral doen waar ze goed in zijn... geitenneukende hakbars kapot knallen..
KCT.... ahhhooeewaaaaaaaa...
@ Professor Plons
Dat is nou het hele punt in deze docu. Het is een opbouwmissie dus mogen onze jongens alleen beetje rondrijden en zwaaien naar de bevolking. Als ze eens zouden mogen doen waar ze voor getraind zijn dan het Talibanprobleem al een stuk minder zijn. Maarja zodra er een soldaat ook maar naar zijn geweer kijkt worden er hier al meteen kamervragen gesteld door die linkse debielen.
@Lekker Belangrijk© 21-11-06 @ 13:56
Was dat maar waar...
@ MasterAB
Het is jouW ´superieure´ logica. Dus toch VMBO.... had DutchXTC toch gelijk. Eerst even Nederlands leren en dan weer reaguren ok?
Hulde voor die gasten daar. Pakken wat je pakken kan voordat onze linkse chunta ze straks terugstuurt.
Yep wederopbouw heeft een hele nieuwe betekenis in Van Dale 2007.
HELE VETTE SHIT!! Jammer dat ik niet het leger ben in gegaan!
RAKKATAKKATAKKATAKKKA YIEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Na afloop van elke missie kregen ze een gebakje en een kopje koffie en gingen ze uit hun dak op de muzak van zztop
www.steviebs.com/images/stars/zztop.jp...
Daar links, was dat het mercatorplein?
... en ik maar denken dat de VVD de ontwikkelingshulp wilde terugdraaien!
@me
5.000 euro i.p.v. 5.000 kg natuurlijk
Ziet er naar uit dat je kung-fu niet sterk genoeg is MasterAB
pringleshapedturd 21-11-06 @ 13:51
Als het regent zoek ik ook een beschut plekje, lijkt me verstandig als het kogels regent dat je dat ook doet.
@Keutelaer 21-11-06 @ 13:32
Jij haat Amsterdam of niet? Das al de derde vuile bom die je op A'dam wenst.
Het was toch een opbouwmissie? Onze grote farizeër Balkenende zou ons toch niet voorgelogen hebben? Liegen mag toch helemaal niet volgens de ggggristelijke leer?
.
Denkt u morgen even aan deze leugens in het stemhokje? Als CDA en VVD er niet voor terugdeinzen ons leugens te verkopen waardoor mensen omkomen, denkt u dan dat ze over andere zaken wel eerlijk zijn?
.
Steun onze troepen in Afghanistan en Irak. Stem dus ook niet links want dan worden ze helemaal aan hun lot overgelaten.
@MasterAB 21-11-06 @ 13:42
Als die 5.000 kg bom een stel Taliban terroristen aan flarden blaast, dan betaal ik d'r graag aan mee. Want dan kunnen Afghaanse mensen een normaal 21-ste eeuws leven gaan leiden (met muziek, onderwijs voor vrouwen, wetenschap, democratie).
@MasterAB 21-11-06 @ 13:49
Het is mensenlevens (1 woord) en jou 'superieure' moet zijn jouw 'superieure.
Ik ga weer verder aan mn muurtje knullie.
@ Maaghond 21-11-06 @ 13:50
Granten? Wat bedoel je nu? Kranten? Graten?
Ik werk me liever kapot voor een bom van 5000 euro dan dat ik zo'n lutser die uitkering trekt de broek op moet houden. \O/
Religion of Peace©
MasterAB 21-11-06 @ 13:49
Ga een terug naar Duistland neppe excuusmof.
@MasterAB> Bovendien hebben wij geen F-18's :)
Call Of Duty 3 is er niets bij. RESTECP!
Niemand denkt toch serieus dat de aanwezigheid van de nederlandse bikkels in dit fimpje enig positief langetermijn effect heeft voor de inwoners van die zandbak daar?
@ masterAB 13:42
Wellicht een goed idee om jou, omgehangen met granten, uit een vliegtuig te lazeren.
Ik vond het een hele mooie docu. Ik heb gisteren zitten genieten. Hopelijk heeft de politiek ook meegekeken en opgelet.
@DutchXTC 21-11-06 @ 13:46
Val dood of neem nog een XTC. Bewijs het tegendeel met jou 'superieure' logica of bek houden en metselen, bouwvakker!
MasterAB 21-11-06 @ 13:42
En het kost dus nog meer als de bom NIET gebruikt wordt.
... Ach... nu ze er eenmaal zitten, kan je net zo goed meedoen met The Madness. Maar t verandert niks. Niet daar en niet hier. Hooguit gaan dr wat centen op.
wegwezen daar en nooit meer terugkomen.
het beste is om dit vvd/cda kabinet er naar toe te sturen met kamp als opperhoofd ugh.
@MasterAB 21-11-06 @ 13:42
Kolere, wat een kleuterschool logica. Maak je VMBO af en kom dan nog een reaguren
Verdoemme ik wil mijn gulden terug.
@ Dr.Bob
Idd ze verneuqen alles wat ze op hun pad tegenkomen!!!
met een linkse coalitie wordt het credo: niks missies in het buitenland, eigen volk eerst!
Je moet de problemen aanpakken bij de bron zeg ik altijd maar
taliBAN
Kijken of ze nog zo'n grote bek hebben als de eerste lijkenzakken in nederland aankomen.
Een humanitaire missie van twee jaar, gelul, keihard oorlogje spelen, dingen opblazen en mensen kapot schieten, kost wat maar dan heb je wel lekker goedkope hero......
Ze zijn daar wel lekker bezig, maar waarom precies? Stoere gastjes, ben trots op ze enzo.. Maar laat de afghanen 't lekker zelf uitzoeken.
Gisteren was deze meneer op Radio 1. Hij vertelde dat hij in dienst had gezeten en wist wat te doen in geval van een hinderlaag. Toen hij op 50 meter afstand het vuur uit de lopen zag, twijfelde hij niet en begon zich te verdedigen. Groot gelijk! Want die jongens denken heus niet: 'kijk, een filmmaker, laten we die niet raken en de militairen er om heen wel.'.
De Taliban sucks man. Dat zijn pas ernstige grevo's. Ze zijn ook nog niet eens Afghaans. Het zijn gewoon Geytenneuckers uit Pakistan. Bomb these guys!
Keutelaer 21-11-06 @ 13:32
Wat lul jij nou weer? Welk punt probeer je te maken?
GVD de linkse boomknuffelaars en landverraders hebben deze site ook ontdekt.
@ Reaguurders: Bukt u maar! Straks komen er weer 4 jaar balkellende.
"Onze" mooie, dappere, moedige, doortastende...jongens...*zucht* in Uruzgan, das pas zonde..!
Het lijkt er wel op dat we met al dat verkiezings gel*l vergeten zijn wat die Balkenende met zijn kliek ons geleverd heeft in de afgelopen jaren.
Twee jaar geleden viel de hele bevolking over die Grevo. Nu wordt ie weer opgehemeld. Hé Balk, waar blijft het beloofde zoet? Of is dat die vijftig euris die we mochten ontvangen van je hoofdroofridder Zalm.
En nu over deze missie zwetsen heeft geen zin. Die grevo doet ons keihard achter die cowboy Bush aanrennen. En dat zal niet veranderen tenzij.....
Was wel onder de indruk. Zeker van het feit dat het 2 tot 3 weken duurt voordat er eens toestemming komt om een huis binnen te mogen vallen. Oorlog voeren moet wel volgens de regeltjes he?!?
Het gaat goed daar met de 'wederopbouw'...
Goh, zouden gefilmde mishandelingen ook door de militaire censuur zijn gekomen?
Eens zien of GeenStijl de rug recht kan houden en nog steeds voor 'onze jongens' op de barricades gaat staan voor moslimrepressie, als Omar of Aziz een vuile bom in Amsterdam laten ploffen...
En waarom "vechten" we daar? Precies. Die stomme vredesmissies ook altijd. Kost een boel en dan heb je ook niks.
De SP wil 40% bezuinigen op defensie. Dus pak je kans nu het nog kan.
Geachte bea,
Deze man verdient een lintje!!
Met vriendelijke groet,
H. Ondebrock
Mooie docu. Heb hem gisteren gezien. Komt ook maar weer eens aan het licht dat onze linkse vragenstellers in Den Haag onze jongens daar alleen maar in gevaar brengen.
Duidelijk een documentaire-maker die weet waarop hij moet richten
REAGEER OOK