Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE MINPRES. De Moeder aller Persco's

Bon. Onze MinPres Mark Rutte heeft het chillax terras in Den Haag verlaten en ergens in een geheime oorlogsbunker een pak + das aangetrokken voor de Moeder Aller Persco's. In Kiev was ene mijnheer Timmerfrans zojuist "woest en furieus" dus de Toorn van de MP van Alle Nederlanders (dus ook van die ergens in de Donetsk in een weiland liggen) zal er eentje zijn van totale woede. LIVE.
Update: MinPres heeft samen met Cameron (UK) de EU gevraagd om "de benadering van Rusland" te herzien. BAM!
Update: "Zeer intens telefoongesprek gehad met Poetin. Hij moet nu zijn verantwoordelijkheid nemen."
Update: "Wie niet meewerkt aan recuperatie lichamen, laadt verdenking op zich."
ANP FLASH: OVSE: "Dronken en agressieve militanten op rampplek."

Reaguursels

Inloggen

@murciano..... ik heb maar 1 advies voor onze zogenaamde regering en dat is aftreden

... zo'n vechtpartij is hier in het hotel niemand ontgaan en ik ben eerlijk gezegd verbaasd over het aantal steunbetuigingen van iedereen hier in het hotel.... zelfs van andere russen.... dat wil ik ook wel even vermelden hier. we waren wel even bang dat we ons verblijf hier er niet gezelliger op hadden gemaakt maar daar hoeven we ons gelukkig geen zorgen over te maken.

ik ben blij dat ik het van me afgeschreven heb en wens verder alle betrokkenen sterkte toe!

de gele raaf | 20-07-14 | 19:33

Op zich is zijn insteek goed, maar zonder serieus dreigement van de navo zal het geen indruk maken. Het moet zijn: medewerking, of anders... alles minder dan dat zijn lege woorden.

De Anaalprofeet | 20-07-14 | 17:39

@de gele raaf

Kan jij niet ff de regering adviseren?

murciano | 20-07-14 | 17:00

Lijken gijzelen ...., moet niet gekker worden:

Er zou tussen de Oekraïense regering en de rebellen worden onderhandeld over de bestemming van de trein met de lijken. De separatisten daar houden de trein vooralsnog tegen en het is niet bekend wanneer de trein kan vertrekken.

murciano | 20-07-14 | 16:57

Supermathijs: jij snapt het! Ga zo door!

Johanna kamstra3422 | 20-07-14 | 16:55

Timmermans krijgt een grote zak euro's mee en koopt de hulp ter plekke, want dat is de huidige procedure die onze regering hanteert om alle problemen en crisissen te slechten.
Een beroep doen op het Internationale Rode Kruis en andere hulpinstanties is de overheid kennelijk te bezwaarlijk.

Het laat overduidelijk zien dat er sociale armoede heerst in dit land.

hovawart | 20-07-14 | 10:58

Wat een lulletje rozenwater, slappe taal en loze beloftes. De Russen komen hier gewoon mee weg. Nog dank aan egotrippers Hans van Baalen en Frans Timmermans die het vuurtje in Kiev aan het opstoken waren. Zij zijn medeschuldig aan dit drama. En nu gaat die lul met vingers Frans Timmermans weer naar de Ukraine. Nog bedankt Frans voor deze onschuldige slachtoffers. Maar gelukkig ben jijzelf heel erg geweldig Frans. Je spreekt honderd talen en voelt je boven alles verheven. Droplul!

denoorman | 20-07-14 | 10:47

Ik ga binnenkort naar Antalya. Wat moet ik nu zeggen tegen die voordringende, arrogante, om 08.00 uur wodka drinkende, volle borden opscheppende, tieten uithangende ect, ect Russen die daar de all- inclusieve hotels bevolken?

Harry de Slijter | 20-07-14 | 10:44

de gele raaf | 20-07-14 | 09:15
Hulde! En ik ben blij dat het Kroatische hotel zo goed reageerde. Ze weten bovendien ook dat de eenzijdig geinformeerde Rus ook stond te juichen voor de Servische milities tijdens de oorlog in het voormalige Joegoslavie.
Ondertussen wordt er op deze en andere sites door allerlei Russische trollen onder vele gelegenheidsnamen gereageerd.

Albertus | 20-07-14 | 10:14

onder de blauwe plekken nu... gister 4 russen een enkeltje ehbo en daarna politieburo bezorgt. op vakantie in kroatie waar dit tuig het nodig vond om bij het avondeten er smakelijk om te lachen en mijn vrouw (indo) te intimideren en misselijke opmerkingen te maken. ik pikte dit niet en dat resulteerde in een grote matpartij... gelukkig voor mij en helaas voor hun heb ik een 25 ervaring in diverse vechtsporten... ergens schaam ik me dat ik dit heb moeten doen... maar heb er avsoluut geen spijt van. russen zijn het hotel uit gezet en wij mogen blijven.... voor niets!!! het hotel schaamde zich voor deze gasten en vonden dat dit het minste was wat ze konden doen.

we gaan nu weer proberen de draad van onze vakantie op te pakken en dit zo snel mogelijk achter ons laten. valt ff niet mee... blijft toch in je hoofd spelen... ik vecht niet graag maar als het moet... dan moet het

er zullen gerust nu mensen zijn die reageren dat geweld niet de oplossing is en normaliter geef ik hun nog gelijk ook.... maar nu even niet

de gele raaf | 20-07-14 | 09:15

Tuinverlichting | 19-07-14 | 18:03
U "hoort" daadkracht? Hoe klinkt dat?

batvoca2 | 20-07-14 | 08:32

Rutte had het over een " intens gesprek " met Putin..... Wat een FARCE dit intense gesprek! Putin lacht zich krom om brave borst Rutte, die als een schooljongen belt met de Grote Leider..... Putin en Rusland hebben SCHIJT aan Nederland en hebben al helemaal schijt aan lulletje Rutte! Rutte je bent een lapzwans die niet ingrijpt en die alleen maar afwacht en op een terrasje biertjes gaat zitten zuipen! Zie hier de uitkomst van je "intense" gesprek met Fuhrer Adolf Putin : www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22875...

Ricky66 | 20-07-14 | 07:09

Al zou het nl leger sterker zijn... Dan wordt het nog niets. We zij gewoon te klein. We wiilen graag meetellen, maar wanneer de shit hits the fan kunnen wij helemaal niets. En voor onze zogenaamde bondgenoten... Ach vooral symbolsch. Het zijn maar Nederlanders. Tering. Onze militairen vochten zogenaamd voor de afghanen... laat ook maar.

Lafayette | 20-07-14 | 04:02

Lachwekkend is de krijgshaftige taal van de toetsenbordstrijders. Nederland kan militair gezien geen deuk in een pakje boter slaan. Niet qua materieel, niet qua kennis en ervaring en niet qua daadkracht. We laten ons in eigen land al gewillig pesten door een kleine minderheid aan minderjarige bontkraagjes, laat staan dat we opgewassen zijn tegen een overmacht aan tot de tanden gewapende rebellen die geholpen worden door het Russische leger. Het Nederlandse leger is, net zoals de verwijfde bevolking, een kneus.

Mouth Of The South | 20-07-14 | 03:55

Mark haalt CNN en de wereldpers. Ik ben geen fan van hem, maar deze speech was goed. Realistisch gezien kan ons klotelandje niet veel meer dan dit. De morele snaar. Wij hebben tenslotte recht van spreken. Gevoelsmatig denk ik dat Putin hier een pr tik, opgepakt door de wereldmedia, kriijgt. Voor de rest kriijg ongezien de typhus Putin. Ik hoop dat je dochter in nederland vannacht uit haar penthouse te pletter valt. Lafayette uit.

Lafayette | 20-07-14 | 03:41

Wat ik niet begrijp of ergens anders lees is of er geen andere BZ Ministers van bv, Australië en Maleisië, op bezoek zijn in Kiev. NL heeft niet als enige slachtoffers te betreuren. Wat doen die andere landen?

K1100 | 20-07-14 | 03:23

@ Anti links/rechts | 20-07-14 | 02:41
Dit kan niet anders als oorlog worden.
Hoe kun je als Natie der Nederlanden Zó over je heen laten lopen, in godsnaam...
Maargoed, USA heeft alle wijsheid in pacht toch intussen? gooi maar open die kraan...

kopkaasknabbelaar | 20-07-14 | 02:46

Als in het vliegtuig 190 Amerikanen hadden gezeten, dan waren Navy Seals 1 tot en met 6 daar dusdanig opgetreden dat alles wat beweegt omvergeblazen was in dat gebied... Ik ben helemaal niet voorstander van militaire interventies, maar als je burgers zo uit de lucht worden geknald en ze staan niet open voor de rechten uit de conventie van Geneve, dan moet het gewoon oorlog zijn.

Anti links/rechts | 20-07-14 | 02:41

Ik zeg ff samen met Duitsland onze beste pelotons even rond die plek laten landen en het gebied schoonvegen potverdorie! En als zo'n fokking zwakzinnige als Igor Strelkov ook maar een waarschuwingsschot lost, dan is het serieus tijd om die fokking dronken rebellen weg te vagen. Dit gaat tegen alle gevoel van rechtvaardigheid in. Beetje Amerikaans optreden is nu wel geoorloofd, om ons Srebrenica-imago weg te poetsen.

Anti links/rechts | 20-07-14 | 02:37

@ Koettoerk | 19-07-14 | 20:09
.
Jij bent een baas! je woorden doen mij goed, maar ook veel verdriet.
Wat is er nog over van "ons" Nederland!?

Glas Koning | 20-07-14 | 02:14

Vanavond 'the iron lady' gezien, die had het vast anders aangepakt

(Behind)Doors | 20-07-14 | 02:02

*verwoordt grotendeels

algebra | 20-07-14 | 01:58

Koettoerk | 19-07-14 | 20:09
Hulde voor jou! Je verwoord grotendeel hoe ik er ook over denk.

algebra | 20-07-14 | 01:57

-weggejorist-

Glas Koning | 20-07-14 | 01:23

Poetin ballt van zo'n gesprek vlak vvordat hij op vakantie gaat en zn koffer aan het pakken is en Timmermans heeft waarschijnlijk alweer allerlei excuses bij hem. Immers, ze willen Vladimir niet te veel ontriefen.
Een echte premier met ballen pleurt de ambassadeur van het aanvallende land ons land uit en had Timmermans ballen dam liep hij gewoon door het cordon boeren met bivakmuts en geweer, zichzelf seperatisten noemend. Laat ze eens schieten dan....
Dit onderwerp gaat gewoon de politieke doofpot in want de belangen van onze regering zijn groter dan 192 mensenlevens. En een ruziende Rutte met Poetin kan een zware baan bij de EU wel vergeten!
Aan alle nabestaanden: het politieke belang is groter dan uw slachtoffers en tragische verlies! Rusland te vriend houden is een heilig goed dat niet in mensenlevens is uit te drukken.
Mijn oplossing? Het vermoedelijke gebied waar deze raketten staan carpet-bomarderen! Maar helaas..... De piloot heeft een griepje.

Thorolf | 20-07-14 | 01:00

Erheen en iedereen die in de weg loopt of staat afknallen. Maar ik vrees dat het weer pamperen en likken wordt.

Vdewaal | 20-07-14 | 00:24

Poetin moet helemaal niks, Poetin bepaald.

Das Ungeheuer | 20-07-14 | 00:08

Weet je, ik heb een teringhekel aan Rutte. Ik vind het een gladde, slappe ruggengraatloze zak die met een stalen gezicht met ieder zuchtje wind meewaait dat zijn kant op komt.

Maar op dit moment heb ik respect voor hem, veel, want ik zou niet graag in zijn schoenen will staan nu. In een klap staat ie op het hoogste podium van een wereldwijd politiek schaakspel, vol in de schijnwerpers. De druk die hij moet voelen zal immens zijn. Iedere beslissing die hij neemt moet zo ongelofelijk zorgvuldig worden afgewogen dat het bijna onmogelijk is om te doen, de belangen en eventuele gevolgen van zo'n beslissing kunnen enorm zijn met verstrekkende gevolgen, toch zal het moeten gebeuren. Ga er maar aan staan. Ieder woord, iedere uitspraak die hij doet moet op honderd gouden schaaltjes worden afgewogen, niets mag mogelijk verkeerd worden geïnterpreteerd, toch zal hij onze woordvoerder moeten zijn. Ga er maar aan staan. En als hij dit daadwerkelijk zo tegen Putin heeft gezegd, dik respect want veel grover, duidelijker en dreigender wordt het bijna niet op dat nivo. Voor 1 keer in mijn leven ga ik het zeggen. Go Rutte, ik sta achter je!

Litheran | 19-07-14 | 23:48

Russen spelen het hard, altijd al gedaan. Ferme diplomatie is Nederland vreemd, altijd al geweest. Een stevige opstelling van de NAVO betreffende de Russische nucleaire dreiging tegen West-Europa in de jaren 70 bracht het Nederlandse kabinet al op de rand van een zenuwinzinking. Koude Oorlog revisited.
Nederlands zwakstroom raakt internationaal hoogspanningsnet.

Spiny Norman | 19-07-14 | 23:44

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 18:22
Frans is sinds +/- 22:00 uur al terug in Nederland, joh. Die regelt voorlopig dingen alleen via Skype en de telefoon.

Ageless | 19-07-14 | 23:44

Guttegut... Maandenlang wordt daar al gerelt en niemand geeft een reet. Defensietrut gaat naar Mali om bij te kletsen met onze jongens die daar losgeslagen islamitische Zoeloes moeten wegjagen, Nederland verliest van Argentinië, Kinderverkrachters wonen boven kdv's en tot overmaat van ramp vliegt een kist met NL'ers bruusk tegen een raket op! Wie vliegt daar? Juist! Een net iets goedkoper geboekte vlucht omdat ze toevallig niet om een oorlogszone heen vliegen. Mijn fb wordt momenteel vervuild door rubbertegelaars die janken omdat mensen dood zijn die ze nooit hebben ontmoet dan wel gekend.

alfredwiels | 19-07-14 | 23:35

lulz, tijdens de annexatie van de Krim was Putin de held van geenstijl en obama een vuile ophitser. Nu is Putin de boeman en hopen we dat de Amerikanen medelij met ons hebben en ons helpen. Wat kunnen meningen toch snel veranderen...

Lopez | 19-07-14 | 23:24

VaginaBelg | 19-07-14 | 22:02

Wel als wij onderzoekers weg zouden sturen, al rokend en lam van de wodka door de spullen van die gasten zouden snuffelen, als we met lijken zouden gaan slepen zonder te vertellen waar we ze naar toe brengen. Terwijl wij waarschijnlijk ook nog eens verantwoordelijk zijn geweest voor de doden. Houd jij je nou maar bezig met Belgistan, genoeg problemen daar lijkt me zo.

Hussar1683 | 19-07-14 | 23:18

Mooi gesproken Rutte. Geen leger. Geen leiding. Geen visie. Geen respect.
Verder wat patatter zegt.

Shareholder II | 19-07-14 | 22:33

Betweterigheid viert hoogtij.

VictorF | 19-07-14 | 22:32

Hij gaat KEIHARD ingrijpen. In ieder geval wordt er een onderzoekscommissie ingesteld. Dan overleg met belanghebbenden. Vergaderingen. Dan wordt een echt rapport opgesteld. Dat zal ze wel leren!

Misschien durft Rutte ook nog wel een brief te schrijven, maar ja, dat gaat natuurlijk wel wat te ver.

Patatter | 19-07-14 | 22:29

Het is ongelofelijk dat er niet binnen 12 uur na de ramp een Nederlands forensisch team naar de Ukraine is vertrokken.

de honden blaffen... | 19-07-14 | 22:27

De eerste beste neanderthaler die met zijn klauwen aan een stoffelijk overschot komt, gelijk een raket op zijn harses. Oh wacht, dat doet Israel en niet het beschaafde Nederland. Dit hele onderwerp heeft me al twee dagen misselijk. Waar is die trut van een Hennis?

Fuck-a-duck | 19-07-14 | 22:16

Al die mensen die roepen dat we het leger moeten inzetten: dat is wegbezuinigd door onze linkse vrienden. Met grondtroepen een gebied daar bezetten daar is gewoon de capaciteit niet voor, hooguit zou je met wat F16's bomen kunnen gooien op de baas van de seperatisten in Donetsk (maar hoeveel toestellen hebben we nog die het doen?)

hoevenpe | 19-07-14 | 22:10

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 22:02

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 21:59

-weggejorist-

WorkAholix | 19-07-14 | 21:57

Waar hebben we dat fukking leger van ons voor!?!?
Wat een ongelooflijk laf k*tzooitje daar in den haag met die geschiedenis student (voor als je niet echt iets kan) voorop!!!

STUUR DAT LEGER!

WorkAholix | 19-07-14 | 21:57

Wat te denken van hem. Een Newcastle supporter, onderweg naar Nieuw Zeeland, had sinds 1973 slechts 1 wedstrijd (uit of thuis) gemist.

www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

subsidistan | 19-07-14 | 21:46

Good Meuning | 19-07-14 | 20:59

Vooruit. Ik reageer. Dat lulverhaal klopt van geen kanten. Er is een minuscule Spaans sprekende gemeenschap in de Oekraïne. Geen van hun werkt als air traffic controller. Komt bij dat meneer kennelijk geen woord Engels spreekt dus ongeschikt zou zijn in zo'n functie. Het is gewoon slap Gelul van geesteszieke mensen.

De Koreaanse Slet | 19-07-14 | 21:45

en verder
bla bla bla bla bla
of hij nu in brussel zit
den haag
amerika
bla bla bla
en verder nul komma nul

Mega Mindie 2 | 19-07-14 | 21:44

Ik ben trouwens benieuwd of "Nederland" daadkracht toont en de NAVO inschakelt vanwege de aanval op het vliegtuig? Waarschijnlijk zal "Nederland Handelsland" wel weer heel erg met zijn vingertje wapperen en daarna is er een glas, een plas en het blijft zoals het was. Want de handel gaat voor!

Verbale diarree | 19-07-14 | 21:44

@koettoerk|We zullen zien er zijn ook berichten dat het vliegtuig was afgeweken van koers en dat het geescorteerd werd door oekraiense straaljagers tot 2 minuten voordat het van de radar verdween, maar zoals ik al eerder zei ik vertrouw beide partijen niet.

hebbuh | 19-07-14 | 21:43

@hebbuh
Verdachte 2 is paranoïde. Zoals de waard zelve is, vertrouwt hij zijn gasten. Wat wil hij nou. Als verdachte zelf het onderzoek gaan plegen? Is er iemand in deze wereld die hij wel nog vertrouwd, hij heeft onderhand overal problemen met iedereen wegens zijn dubieuze gedrag en houding. Als hij echt zo zeker is dat verdachte 1 het gedaan heeft, dan heeft hij groot belang dat de bewijslast daarvoor gevonden wordt, zodat hij zelf vrijgepleit wordt. Hij wil echter dat niks gevonden wordt. Hij wil de zaak onder het tapijt duwen. Maar dat gaat toch stinken. Beter nu uit de kast komen en diep door het stof gaan dan als leugenachtige opperlul achteraf ontmaskerd worden en nog veel meer de boot in gaan. Linksom of rechtsom, bewijs komt er toch.

Koettoerk | 19-07-14 | 21:31

Dit zal nooit meer het juiste einde krijgen. Daar ben ik zeker van, maar voor de rest van mijn leven zal ik die Poetin het daglicht niet meer gunnen. Het is slim wat Rutten doet oorlog heeft geen zin. Wat wil je dan dat miljoenen mensen zullen sterven. Nee meneer Rutte zet meneer Poetin in het kwaad daglicht zoals het hoort. Whats been done in dark. Will be brought to the light.

GeargeSears | 19-07-14 | 21:30

Maar Putin wordt door dit soort acties een probleem voor de Russische nomenklatura. Hij heeft de boel al duidelijk een jaar lang niet op orde. Dat je sowieso intens spreekt met een Rutte duidt al aan dat je de weg kwijt bent. Bij Rutte is het zo duidelijk dat hij het vooral fijn vindt om met de grote jongens mee te spelen. Hij snapt niet eens hoe fout zijn gesprekspartners zijn. Of dat hoop je dan nog maar... Benieuwd wie er straks als 'nieuwe' Russische machthebbers op het toneel verschijnen.

Albertus | 19-07-14 | 21:29

Ik heb m meerdere malen afgezeken, maar dit doet Rutte goed.

Zweistein | 19-07-14 | 21:27

DutchMountain | 19-07-14 | 20:04
Ja, bijzonder dat Rutte niet wordt teruggefloten. Wat hij hier doet kan formeel niet. En daarbij schoffeert hij de regering van Oekraine.

Albertus | 19-07-14 | 21:17

@ De Koreaanse Slet | 19-07-14 | 20:43
Shit!!! Nu heb ik Pinkeltje beledigd... Sorry Pinkeltje

Good Meuning | 19-07-14 | 21:13

@ Graaf van Egmont. Op de Grote Markt van Brussel. Ik heb nog een flinke bijl en zal die meenemen.

GingerTed | 19-07-14 | 21:10

We moeten van Rusland niets meer willen. Ambassade oprotten. Geen Russen hier meer op vakantie, is toch horken volk en ik flikker de wodka demonstratief door de plee. Weg ermee en Poetin er achteraan.

vrijdaggehaktdag | 19-07-14 | 21:06

@good meuning:Die 2e link is de bom zeg maar,hoorde er gelijk al over toen het was gebeurt.

hebbuh | 19-07-14 | 21:03

@ De Koreaanse Slet | 19-07-14 | 20:43
Thanks... je denkt zeker ook nog steeds dat 911 door holbewoners uit Afghanistan kon worden bedacht / uitgevoerd zonder hulp uit hogere (Westerse) kringen?! Wel eens van "False Flags" gehoord?! Laten we niks uitsluiten tot er een keer écht onderzoek is gedaan. En als je kleine hersenen dat niet aankunnen, is het wellicht beter om je te blijven focussen op boeken zoals "Pinkeltje in Dromenland" ofzo...
Een ding is in elk geval duidelijk: jij bent niet open minded, en dus was het niet voor jou bedoeld... ;-)

Good Meuning | 19-07-14 | 20:59

@Good Meuning | 19-07-14 | 20:20
Ik ben open minded maar die 1e link zuigt al na de eerste paar zinnen. De tweede link valt te bezien.

Paupertje Uberlutser | 19-07-14 | 20:56

GingerTed | 19-07-14 | 20:50
Prima idee. Waar verzamelen we?

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 20:56

Rutte deed het naar behoren m.i. en van het meeste van wat er werkelijk gebeurt valt dat daar niet over te oordelen. Als hij Putin zo heeft toegesproken zoals hij nu verklaart gaat hij al bijzonder ver. Achter de schermen zal er door hem en partnerlanden ook ongetwijfeld allerlei wat mogelijk is gedaan worden. Ik heb overigens wel een goed voorstel aan al diegenen hier die nu zo'n grote bek hebben dat Rutte er daar nu al ter plekke in zou moet grijpen met gewapende troepen o.i.d. Waarom gaan jullie zélf niet heen en verjagen gewapenderhand deze separatistische rebellen? Je bent toch niet laffer dan die overigens verschrikkelijke jihadistische Syriëgangers die zulks doen en over wie velen hier vaak zo lacherig doen? Ondanks wat doden hebben ze er behoorlijk succes naar het schijnt. Dus jongens en meisjes. Wat let jullie? Op naar de Donnbass! (Ik zou het laatste stuk een auto nemen.)

GingerTed | 19-07-14 | 20:50

@VaginaBelg | 19-07-14 | 19:02

Kunnen jullie Belgen ons niet helpen?Jullie hebben vast nog wel de contactgegevens van die huurlingen die jullie gebruikten om half Belgisch Congo uit te moorden...

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 20:50

Er ontstaan steeds meer gebieden waarin de normale regels van de beschaving niet gelden. Gebieden die worden gecontroleerd door milities, bendes, of religieuze moordenaarshorden.

Van Duyvenbode | 19-07-14 | 20:48

@koettoerk:Ben ik helemaal met je eens maar ik ben bang dat verdachte2 dan bang is dat verdachte1 bewijsmatriaal gaat neerleggen op deze dieptrieste plek.

hebbuh | 19-07-14 | 20:44

10 Apaches erheen, schakelen per gevechtsronde 5 tot 10 tanks uit. Dan is het gauw over met de pret voor de seperatisten. Simpel toch?

kio | 19-07-14 | 20:43

Good Meuning | 19-07-14 | 20:20

'Open minded'????

GeenStijl zou eigenlijk hun huisregels moeten aanpassen en preventief alle complotmalloten levenslang moeten bannen met hun vreselijk stupide theorieën. Het slaat nergens op en zijn de waanbeelden van psychische patiënten.

De Koreaanse Slet | 19-07-14 | 20:43

@VaginaBelg | 19-07-14 | 19:02
Het gaat enkel en alleen om het veilig stellen van het rampgebied, het bergen van slachtoffers en verzamelen van bewijsmateriaal. In overeenstemming met de Oekraïne. Dit is geen militaire interventie, of een oorlogsverklaring.

Als de rebellen besluiten om de Nederlandse militairen aan te vallen, dan is er sprake van oorlogsverklaring.

Je moet begrijpen dat wij daar dan niet heengaan met de intentie om de separatisten te slopen, maar om onze burgers een normale begrafenis te kunnen laten hebben. Dat is de allereerste stap, en meest belangrijke.

Jasaanhetiskoud | 19-07-14 | 20:42

@hebbuh
Er waren eens twee verdachten. Verdachte 1 zegt al vanaf het begin: kom hierheen, onderzoeksteam welkom, wij hebben niks te verbergen. Want wij weten dat we schone handen hebben wat dit aangaat.
Verdachte 2 zegt, ik schiet je kapot als je op plaats delict komt, ik weiger mee te werken, en ik heb schijt aan alles en iedereen. Ik hou de blackbox voor mezelf, en de onderschepte militaire gesprekken en verwijderde militaire tweets zeggen niks! Allemaal fake jongen. Hard bewijs is er nog niet. Maar je snapt toch ook wel dat het gigantisch meurt bij een vd twee.

Koettoerk | 19-07-14 | 20:39

Wij Nederlanders kunnen wel degelijk wat! Wat dan? Zeiken. Net zo lang zeiken totdat er iets gebeurd;

Glijmiddel voor de benoeming van een Euro-Prins? Ja maar dat vliegtuig..

Butplug voor een falende bank? Ja maar dat vliegtuig..

Achterbank instemming nieuw Trans-Atlantisch handelsverdrag? Ja maar dat vliegtuig..

Obama op de foto met Keizer Maxima-Alexander? Ja maar dat vliegtuig..

U begrijpt het al, duurt misschien 16 jaar maar dan zitten bijna alle boeven toch maar mooi in een Haagse kerker:

edition.cnn.com/2014/07/19/world/europ... ( 5e alinea en verder.. )

Blafbox | 19-07-14 | 20:37

@ditotje | 19-07-14 | 20:30
Die troepen hebben we niet ,allemaal bezig met kut missies,en ja wij moeten het maar uit zoeken hoe we die lichamen gaan krijgen.

ron78 | 19-07-14 | 20:36

Hoeki Oekema | 19-07-14 | 20:24
Er zijn inderdaad wereldoorlogen om minder doden begonnen. Maar de NAVO stelt natuurlijk niks meer voor, tenzij USA vinden dat er een daad van agressie is begaan tegen hun land (9/11) Dan willen ze nogal gauw de steun van hun Navo partners

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 20:35

De Amerikanen hebben allang het bewijs dat de seperatisten (lees: Russen) een raket afgevuurd hebben. Dat gebied, zoals elk ander conflictgebied, wordt 24/7 in de gaten gehouden door sattelieten en zo'n SAM raket is nou niet bepaald een vuurpijl, deze valt wel op. Zwarte dozen, een degelijk onderzoek, het verzamelen van brokstukken is helemaal niet meer nodig.
.
Waarom de V.S. niet nu het bewijsmateriaal op tafel gooit snap ik niet zo goed, misschien om de druk op Poetin langzaam op te voeren. Dat het bewijs ooit op tafel komt weet ik wel zeker.
.
Waar ik mij wel echt kwaad om kan maken is de houding en taal van Rutte, een situatie als dit is ie in de media gewoon niet te baas. Spreek gewoon klare taal. Die ontzettende Westerse afwachtende houding werkt gewoon niet met zo'n rat als Poetin, die heeft echt overal schijt aan.

Freek de Leek | 19-07-14 | 20:35

De Amerikanen hebben allang het bewijs dat de seperatisten (lees: Russen) een raket afgevuurd hebben. Dat gebied, zoals elk ander conflictgebied, wordt 24/7 in de gaten gehouden door sattelieten en zo'n SAM raket is nou niet bepaald een vuurpijl, deze valt wel op. Zwarte dozen, een degelijk onderzoek, het verzamelen van brokstukken is helemaal niet meer nodig.
.
Waarom de V.S. niet nu het bewijsmateriaal op tafel gooit snap ik niet zo goed, misschien om de druk op Poetin langzaam op te voeren. Dat het bewijs ooit op tafel komt weet ik wel zeker.
.
Waar ik mij wel echt kwaad om kan maken is de houding en taal van Rutte, een situatie als dit is ie in de media gewoon niet te baas. Spreek gewoon klare taal. Die ontzettende Westerse afwachtende houding werkt gewoon niet met zo'n rat als Poetin, die heeft echt overal schijt aan.

Freek de Leek | 19-07-14 | 20:35

De Amerikanen hebben allang het bewijs dat de seperatisten (lees: Russen) een raket afgevuurd hebben. Dat gebied, zoals elk ander conflictgebied, wordt 24/7 in de gaten gehouden door sattelieten en zo'n SAM raket is nou niet bepaald een vuurpijl, deze valt wel op. Zwarte dozen, een degelijk onderzoek, het verzamelen van brokstukken is helemaal niet meer nodig.
.
Waarom de V.S. niet nu het bewijsmateriaal op tafel gooit snap ik niet zo goed, misschien om de druk op Poetin langzaam op te voeren. Dat het bewijs ooit op tafel komt weet ik wel zeker.
.
Waar ik mij wel echt kwaad om kan maken is de houding en taal van Rutte, een situatie als dit is ie in de media gewoon niet te baas. Spreek gewoon klare taal. Die ontzettende Westerse afwachtende houding werkt gewoon niet met zo'n rat als Poetin, die heeft echt overal schijt aan.

Freek de Leek | 19-07-14 | 20:35

Die rebellen zijn ten dode opgeschreven. Die gaan ergens op een Russische toendra voor eeuwig verdwijnen. Poetin staat in zijn hemd, door hun, en dat zullen ze weten.

van heinde en verre | 19-07-14 | 20:34

V.O.C. mentaliteit my ass

ditotje | 19-07-14 | 20:33

Ik ga maar niks meer zeggen over het sturen van troepen om de lichamen daar weg te halen.Gisteren werd ik afgeschoten in diverse topics.

ditotje | 19-07-14 | 20:30

@murciano | 19-07-14 | 20:26
Ik smeer wel weer...
(Niet te veel maffe tegels alsjeblieft, het vandaag gehaalde brood is alweer bijna op..)

Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 20:29

Ik krijg ineens het vermoeden dat er vannacht iets gaat gebeuren daar.

Nilfisk | 19-07-14 | 20:28

De Murciano is gevlogen.
Murciano is een Spaanse duif.

murciano | 19-07-14 | 20:28

He gasten die over wegjorissen gaan...

Kijk maar naar de laatste gekke meningen, "open minded" en zo.., alluhoedjes zoals jullie die geloof ik noemen.
Wil je mijn account blokkeren aub??!!
Kom ik nooit meer in de verleiding aan deze gruwelijke onzin mee te doen.

Wat een volk...

murciano | 19-07-14 | 20:26

Een aanval op een NAVO-land is toch een aanval op elke NAVO-partner. Volgens mij was dit een aanval op bijna tweehonderd Nederlandes dus gewoon even met veel materieel landen daar en het de plek van de aanslag onder MAVO-controle brengen. Laat jet leger eens voor onze eigen mensen rollen!

Hoeki Oekema | 19-07-14 | 20:24

@gebrokenvleugel | 19-07-14 | 20:13
Natuurlijk wisten ze dat,net als de amerikanen al zeiden,"why don't drive a car,if the road is open" De vraag is wie heeft dit systeem in werking gezet,De rebellen of de rebellen met hulp van Rusland.. Ik denk het laatste.

ron78 | 19-07-14 | 20:24

We kunnen nou wel gaan schelden op Rutte en Timmerfranz en hoe weinig zij daadwerkelijk doen. Ze zitten in een lastig parket, want de race om de EU baantjes is nog in volle gang. Hoop niet dat één van die baantjes "daadkracht" als competentie vermeldt, want dan vallen ze beiden af.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 20:23

@koettoerk:Daarmee ga je er wel vanuit dat de Russen dit gedaan hebben zonder bewijzen is dat wel een heel harde conclusie naar de Russen toe,ik vertrouw beide kanten niet.(heb ook nog geen onderzoek gezien wie nu die scherpschutters op die daken waren die op alles schoten wat bewoog).

hebbuh | 19-07-14 | 20:21

Ohh...., dit is wel apart...
Censuur bij Geenstijl...???
als je zegt "Kptfslt" -1 , dan wordt je weggejorist!!

murciano | 19-07-14 | 20:18

Zie zojuist met afgrijzen en irritatie het 8 uur NOS journaal. Rutte en Timmermans moeten zich DIEP schamen!! Deze twee harlekijnen doen helemaal NIETS voor de nabestaanden van de door Poetin vermoorde kinderen en andere Nederlanders! Rutte moet het Leger inzetten om naar de rampplek te gaan, maar nee hij heeft gebeld met massamoordenaar Poetin en hem medegedeeld dit en dat en dit en dat..... Wat een blamage! Rutte zit liever op een terras een biertje te drinken! En Timmermans? Deze flapdrol zit er alleen voor zich zelf en is de grote kontkruiper van Poetin! Een grove schande is het! ACTIE!

Ricky66 | 19-07-14 | 20:17

Bah, het is godverdomme tijd dat er NU actie wordt ondernomen i.p.v. heel luef vragen of we alsjeblieft onze moeders, vaders, zonen, dochters, opa' en oma's te kunnen bergen.
Actie lulletje rutte met je "dreigende" toon tegen poetin.
Ga toch weg man met je laffe hondjes politiek het gaat hier om ONZE MENSEN, er wordt met ze gesleept hun spullen gejat en bewijs verdoezeld er wordt omgegaan met deze mensen als beesten.
Ben het godverdomme zo beu in de land .

Actie Lul NU.

vangisteren | 19-07-14 | 20:17

Goh ... dronken militanten op de rampplek aanwezig. Je verwacht het niet, in het voormalig oostblok ...

Meeples | 19-07-14 | 20:16

Het zou zo gemakkelijk kunnen zijn. Rampgebied 15x15km. Alle gewapende troepen (seperatisten, rebellen en Oekrainse leger) trekken zich terug buiten een vastgestelde zone. Einde oorlogshandelingen. Gebied toegankelijk maken voor alleen onderzoekers en hulpverleners. Als ze klaar zijn wordt het rampgebied weer vrijgegeven en mogen ze elkaar weer in de haren vliegen. Oh, en alle "waarnemers" van de OVSE eruit. Die lopen alleen maar te spioneren.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 20:16

waar is onze duur betaalde koning? willem, alleen maar een condeleonce register tekenen is wel een beetje minnetjes , of zit hij al op zijn dikke kont in het zand van zijn griekse prive strand? Bea liet tenminste nog eens een troostende traan zien.

elricoloco | 19-07-14 | 20:14

DutchMountain | 19-07-14 | 20:04
misschien moet je je even verdiepen in het conflict, en de rol van rusland in deze. (hint: kijk even waar de huurlingen vandaan komen en van wie ze wapens hebben gekregen.) Overigens vinden ze zelf dat ze onderdeel van Rusland zijn.

--sql error-- | 19-07-14 | 20:13

Zo eindelijk, Ukraine wist van BUK raketten, ook NATO moet dit geweten hebben.
Airspace had minimaal sinds maandag 14juli gesloten moeten worden.
www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22875...

gebrokenvleugel | 19-07-14 | 20:13

Staat ie dan. Magere boekhouder in maatpak zonder leiderschap. Ja maar...Hij doet alles wat hij kan! Nee domme lul. Wat missen toch veel mensen het punt. Het gaat hier helemaal niet om een kansloze ophitserige oorlog te starten daar. Of om wraak nemen. Wij zijn geen barbaars land. Ook al zouden we het militair kunnen, dan nog zouden we het niet doen.

Je hoeft helemaal geen ontzagwekkend militair achterland te hebben om recht uit je hart voor je volk op te komen. Alsof de lengte van je lul van belang is hier. Het gaat om hoe je de media gebruikt om gerechtigheid te eisen. Ik hoor nog steeds niet de juiste toon, dat is het enige wat men hoefde te doen al die tijd. Ik hoor bangige zorgvuldig gekozen politiek correcte woorden die meer kwaad dan goed doen, En daarin faalt iedereen die betrokken is episch in Den Haag. Wij staan voor de zoveelste maal voor joker met deze politici. Na Balkenende nu nog zo'n zachtgekookt ei.

Deze toon komt veel te laat. Dit gaat over een goed schaker zijn en dus over veel stappen en scenario's vooruit denken, ipv ageren en braaf afwachten alsof het best case scenario zich voor je gepoetste schoenen presenteert. Je had dus eergisteren moeten anticiperen dat daar tuig met bewijs flikflooit ipv nu pas. Iedereen wist dat het ging gebeuren, en ze hebben er weer geen reet aan gedaan. Juist die slappe taal van afgelopen dagen is een vrijbrief geweest voor de seperatisten om het plaats delict te plunderen. In Den Haag lopen ze permanent 3 dagen achter op de realiteit.

We zitten echt met wereldvreemd volk opgescheept die in hun studentikoze leven nooit met de smerige donkere kant vd maatschappij of wereld te maken had. Intellectueel wellicht op aardig peil, qua mensenkennis en emotioneel vlak geestelijk retarded.

Dit zag je van mijlenver aankomen en toch laten die naievelingen zich gewillig in hun aars beuken. Dit gaat ook over de kans dat je Putin, die nu echt wel zwaar in het nauw zit qua wereldpolitiek, voordurend een enorme draai om zijn oren had kunnen geven voor het oog vd wereld. En dan op een zeer overtuigende manier ipv emotieloos als een korpsbal VVD'er zonder uitstraling en gevoel de situatie uit je vingers laten glippen.

Nigel Farage, die geen enkele tank of raket bezit, maar wel verbaal meesterlijk speecht, had dit varkentje gewassen. Die spreekt uit het hart met passie. Of Obama, die in 20 minuten meer zegt in zijn statement dan Rutten in een half jaar. Dit soort leiders moeten dit land leiden. En Rutten moet heel snel ophoepelen naar de KPMG. Het kutvolk hier koos echter voor VVD en Mark. Dan moet je nu ook je bek houden over hem, met je laakbare stemgedrag.

Koettoerk | 19-07-14 | 20:09

DutchMountain | 19-07-14 | 20:04
Omdat die separatisten graag bij Rusland willen horen en Oekraïne niet erkennen. Ze luisteren eerder naar Poetin dan naar Oekraïne. En natuurlijk ondersteunt Poetin die separatisten.

kicktherabbit | 19-07-14 | 20:07

@Supermatthijs | 19-07-14 | 17:50
Het komt zelden tot nooit voor, maar hier ben ik het toch met u eens.

Chiant | 19-07-14 | 20:07

"Wie moet ik anders bellen?" - dat zwakt wel weer zo af...

Bill Cosby | 19-07-14 | 20:07

De Nederlandse regering zet in op onderhandelen met de verkeerde partij. Donetsk is Oekraine, onafhankelijkheid is niet erkend, en het is al zeker geen Russisch grondgebied. Dus waarom in godesnaam met Putin bellen?

In het ergste geval zit Putin daadwerkelijk achter de ondersteuning van de separatisten; denken ze in Den Haag echt dat Putin onafhankelijk onderzoek wil bij de MH17?

DutchMountain | 19-07-14 | 20:04

-weggejorist-

murciano | 19-07-14 | 19:56

Die apen stelen gewoon credit cards, gouden ringen, geld. Dit is echt niet normaal wtf hebben we anders aan de NAVO europa en al die zooi dat allemaal geld kost.

geluksuil | 19-07-14 | 19:54

@kutjebelg
Die lichamen moeten terug ja!!!
Mensen zien op tv paspoorten voorbij komen van familie!
Kijk maar eens naar een Italiaanse zender, je ziet alles.
Ga nou niet eea vertroebelen wie de schuld van het eea is.
DIE LICHAMEN MOETEN TERUG!!!!

murciano | 19-07-14 | 19:53

de Voorzittert | 19-07-14 | 19:41
"Precies. Hadden daar toch allang 1000 man paraat kunnen hebben? Vliegen op Charkov en hop door. Denk zelfs dat je zo 1000 vakkundige vrijwilligers hebt staan, met wat mariniers ter bewaking had dat toch allang gekund?"

Je hebt zeker een punt. Je kunt het namelijk ook omdraaien. Wat hebben ze te vrezen van 1000 studiebollen met wat mariniers? Laat maar komen, laat maar opruimen.

Maar blijkbaar hebben ze daar geen zin in om een 1 of andere reden. Ja drie dagen of zo. Misschien is het alleen het rommelige geharrewar en gehannes van de verschillende groepjes met seperatisten.

Poetin kan hier best wat aan doen. Als ie wil. Iedereen blijft zitten waar ie zit. Krijg je na afloop een fles vodka. We roepen wel weer als de pauze om is. Zoiets.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:47

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:45

Ik vind die toespraak van Rutte van weinig realiteitszin getuigen.Stel dat die "veldwerkers" in O-Oekraïne besluiten alle gevonden lijken in een put met ongebluste kalk te werpen en vliegtuigresten in een afval-oven,wat doet het westen dan ? Dacht je nu echt dat een schuldige luitenant kolonel van het Russische leger enige scrupules zal hebben met dode burgerslachtoffers van natie's die er niets mee te maken hebben ? Zoals ik reeds heb gezegd: De daders liggen op hetzelfde "kerkhof" als de slachtoffers.Zand erover zeggen tenslotte al die hypocriete wereld-politieke leiders zolang ze zelf nauwelijks geraakt worden en dat geldt zeker voor USA,EU,Rusland en Frankrijk .Oftewel iedereen zal terugdeinzen voor 2e koude oorlog.De kosten zijn immers onmetelijk evenals de chantage ermee.

Dolphi | 19-07-14 | 19:44

@murciano 19:39
Die schuldvraag wordt een vuistdik rapport vol vermoedens. Als er geen enkele rebel ooit uit de school klapt, gaat er nooit iets bekend worden. Het was gewoon een blunder van de lokale commandant met een wapentuig. Waarschijnlijk wat dommelkrachten die niet uitblonken in oorzaak-gevolg relaties leggen. Hoe spijtig ook.

de Voorzittert | 19-07-14 | 19:44

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:42

@kloop 19:37
Precies. Hadden daar toch allang 1000 man paraat kunnen hebben? Vliegen op Charkov en hop door. Denk zelfs dat je zo 1000 vakkundige vrijwilligers hebt staan, met wat mariniers ter bewaking had dat toch allang gekund?

de Voorzittert | 19-07-14 | 19:41

Al met al blijkt wel de machteloze woede onder het volk. Oude tijden herleven, Ik heb nog steeds de krant bewaard van de dag na het neerschieten van het Koreaanse vliegtuig in 1983? (zit ergens in een schoenendoos) .
Kan er nu weer eentje aan toevoegen.
Toch gek dat ik die vergissingen van de Amerikanen en Oekrainers er niet bij heb zitten.... ;-)

Maar de lichamen moeten eerst met respect worden geborgen en daarna kunnen we eens over de schuldvraag gaan zeuren.

murciano | 19-07-14 | 19:39

Zou dit niet iets zijn voor de UN? Internationaal dingetje dit....

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:39

Het leger die kant op. Veilig stellen van onschuldige NL staats burgers - kinderen, mannen, vrouwen. Wat een matige reactie op de moord van bijna 200 onderdanen.

harry21 | 19-07-14 | 19:38

de Voorzittert | 19-07-14 | 19:16
"Alsof de Russen je het ooit kwalijk gaan nemen dat je met 5000 beperkt gewapende mensen louter de lichamen veilig stelt en dan weer vertrekt."

Misschien dat Poetin dat wel zo stoer vindt dat ie het laat gaan. Als een muis die voor een tijger langsloopt. Hij is zelf immers ook niet zo groot. Maar als ie per ongeluk kucht zijn er 5000 doden extra bij.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:37

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:36

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:34

Die separatisten club bestaat uit een stel idioten met nul komma nul respect. Waarom sturen we er niet een contingent van 1.000 rode baretten heen. Ter plekke droppen, en de pek des onheils zuiveren van die idioten. Dan kunnen de Nederlandse (en andere) slachtoffers eindelijk met respect worden geborgen en gerepatrieerd. Dit is toch te gek voor woorden!

En dan nu voor de minkukels ter plekke:

Те, сепаратисты клуб состоит из кучей идиотов с ноль целых отношении. Почему бы нам не послать контингент 1000 красных беретов идти. Пятно падения, и шаг катастрофы очистить эти идиоты. Тогда голландцы (и другие) жертвы могут, наконец, быть почтительным спасти и репатриированы. Это слишком сумасшедшим для слов!

Reykjavik | 19-07-14 | 19:33

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:13
"Serieus..."

Lijkt me ook.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:32

de Voorzittert | 19-07-14 | 19:16
Rutte doet zijn best. Nederland heeft niks te vertellen en de Russen en de separatisten liggen geen moment wakker van wat Nederland vindt.

lingo star | 19-07-14 | 19:31

@vaginabelg
We praten langs elkaar heen.
Je hebt gelijk.
Maar nooit een bericht eindigen met iemand een sukkel te noemen, ja??!
Ik zeg ook niet dat NL het moet gaan doen. Maar een coalitie van de landen die in het vliegtuig zaten.
Commonwealth en de Benelux.
Maar ja...., dat zal wel het begin zijn van een 3e...
Dus toch maar braaf achter mark aanlopen

murciano | 19-07-14 | 19:31

Blijft raar dat je een vliegtuig over oorlogsgebied laat vliegen,klopt het dat het was afgeweken van de oorspronkelijke route?Klopt het dat het werd geescorteerd door een Oekraiense straaljager tot 2 minuten voordat het vliegtuig van de radar verdween?De tijdlijn is ook merkwaardig qua deal met BRIC landen en de grote woorden van de USA en EU.

hebbuh | 19-07-14 | 19:30

@kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:16
Ik hoop het ook.

h65485665 | 19-07-14 | 19:28

@ merallas | 19-07-14 | 19:13
99% van de militairen zitten op de bank te zappen. Maar zijn zelf waarschijnlijk ook gefrustreerd dat ze niets mogen doen, als het een keertje wél belangrijk is.

Crak-ho | 19-07-14 | 19:27

@--sql error-- | 19-07-14 | 19:12

Weer hetzelfde gebrekkige database-je aangesproken zie ik. Mijn god, geef dan gewoon een 500 error.

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 19:26

@vaginabelg????
Nee, Nederland natuurlijk niet alleen..
Ik ben trouwens geen sukkel, belgen zijn toch ook geen sukkels.
Je bent toch een vlaming?
En zo zie je maar, voor je het weet vliegen de raketten over je huis.
Sukkeltje ;-)

murciano | 19-07-14 | 19:25

Rutte kan beter een een beroep op Merkel doen. Die heeft een goede band met Poetin, die krijgt veel meer voor elkaar.
Poetin is niet onder de indruk van Rutte, niet verder dan formele praat.

gz | 19-07-14 | 19:25

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:24

ron78 | 19-07-14 | 19:14
"die rebellen onschadelijk maken lijk mij een prima oplossing."

Daar kan ik me helemaal in vinden. Maar die landen werken niet zo netjes en op basis van humane principes. Het is gedraaikont van een paling in een emmer glijmiddel op een nivo waar wij nauwelijks iets van begrijpen. Principeloos met dingen wegkomen, sterkere belangen winnen het van rechtvaardige. Of gewoon een olifant met botte bijl of zoiets.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:23

Al met al kunnen we nu wel stellen dat NATO een totaalfaal is met zijn militaire inlichtingen, op maandag 14 juli, schoten de rebellen op meer dan 6000mtr hoogte een UKR vliegtuig uit de lucht, op en na dat moment had er een totaal vliegverbod boven UKR afgekondigd moeten worden.
Als je boven 6000 kunt raken is weet je dat er meer is dan manpads, 10.000 meter is echt niet veel hoger.
Wat een NATO totaalfaal militaire inlichtingendiensten op vakantie, deze mensen hadden allemaal nog kunnen leven.

gebrokenvleugel | 19-07-14 | 19:20

@VaginaBelg | 19-07-14 | 19:14
Ach, je wil een grondig antwoord op je onzin. Moet je zelf weten dan. Komtie.

Jij denkt dat NL daar gaat doen wat Oekraïne niet gelukt is. Dat is nonsens. NL gaat een gebied van 5 bij 5 km afzetten en beveiligen, om zo onderzoeksteams en identificatieteams de kans te geven hun werk te doen en de lijken te bergen. Dat is dus heel iets anders dan wat Oekraïne probeert te doen in een veel groter gebied.

Dat je dat zelf niet begrijpt. Sukkel.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 19:19

Er zaten wel veel slachtoffers in het vliegtuig van landen van de Commonwealth, Benelux en een voormalige kolonie. (eigenlijk bijna allemaal)
De handen in een slaan?
Navo geen probleem, USA buiten schot.... en ff lekker die Russische Maffia een lesje leren?
Toch te gek voor woorden hoe we met onze burgers laten sollen!!!!
Actie!

murciano | 19-07-14 | 19:19

@Eurotokkie | 19-07-14 | 19:16
Prioriteit één idd, maar is er al een in Nederland?
Nee dus.

Jackanders | 19-07-14 | 19:19

Jackanders | 19-07-14 | 19:12
Het gaat vooral om het bergen van de lichamen , bewijzen zijn er al genoeg om Putin helemaal klein te maken .

Eurotokkie | 19-07-14 | 19:16

En Hennis zit nog steeds zonder bereik aan een kabbelend beekje ergens midden in de Andes. Wat een blamerend gestuntel. Rutte doet vast zijn best maar laat zich wel vreselijk in het diplomatieke keurslijf proppen. Als beroepspoliticus. Toont toch te weinig feeling met de gevolgen van deze volksramp. Enig machtsvertoon had best gemogen, je hebt toch niks te verliezen? Alsof de Russen je het ooit kwalijk gaan nemen dat je met 5000 beperkt gewapende mensen louter de lichamen veilig stelt en dan weer vertrekt.

de Voorzittert | 19-07-14 | 19:16

h65485665 | 19-07-14 | 19:07
"Het geheel zal zeer voorspoedig verlopen en zal echt niet, JAREN duren."

Echt, ik hoop het, voor de nabestaanden. Je kind zal daar maar liggen. Of je partner.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:16

Hij zegt eigenlijk helemaal niks. Nada. heb je dat wel door?
Wat een nare leider is die Rutte gebleken.

tattooboer | 19-07-14 | 19:15

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:04
Lichamen terug, netjes afronden en de komende jaren met een boog er omheen lopen. Je krijgt de slachtoffers er trouwens niet mee terug.

En dan alles maar laten rusten? omdat er geen familie lid van jou tussen zit mogen ze ongeacht worden afgeslacht? Nee dat klopt je krijg ze er niet meer terug,maar deze gek Poetin,moet afgestraft worden als alles duidelijk word.Sancties gaan niets uit halen.die rebellen onschadelijk maken lijk mij een prima oplossing.Geloof me oorlog is ook niet mijn ding,maar deze gek moet op zijn plek gezet worden.

ron78 | 19-07-14 | 19:14

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:14

Tja, onze straaljagers zitten in Afghanistan; onze schepen voor de oost Afrikaanse kust; onze soldaten in Somalie. Maar nu er iets voor NL gedaan moet worden is er niemand thuis. NL gekke Henkie van de klas.

merallas | 19-07-14 | 19:13

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:13

@VaginaBelg | 19-07-14 | 19:10
Je haalt dingen door elkaar, kutbelg.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 19:13

Hoe erg ik het ook vind voor de nabestaanden, dit was in de eerste uren na de aanslag al een mosterd na de maaltijd geval.
Alles op en om die crashsite is beroerd door mensen die daar helemaal niks te zoeken hadden en hebben.
Oorlog of niet, dat had nooit mogen gebeuren.

Dat 'polderen' van de Nederlanders is wereldwijd ooit gezien als een groot voorbeeld en een van de drijvende krachten achter Nederland.
Nu vegen een stelletje terroristen, waaronder Putin zelf, er hun reet mee af.
Helaas, de kans op een objectief, onafhankelijk onderzoek is reeds lang verkeken.

Jackanders | 19-07-14 | 19:12

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 18:23
het staatsrecht zegt niets over dat burgers vanuit hun luie stoel maar een beetje moeten kankeren op 'den haag'.
Wat je lijkt te doen is verantwoordelijkheid afschuiven op anderen en ondertussen met het vingertje wijzen dat anderen iets fout doen (iets waar NL'ers bekend om staan). walgelijke mentaliteit.

--sql error-- | 19-07-14 | 19:12

Ja reaguurders, dit is het gevolg van het verplaatsen van soevereiniteit richting bestuurlijke molochs waarin landen zoals Nederland helemaal niets te vertellen hebben.

Desmoulins | 19-07-14 | 19:11

Ik neem aan dat de crashsite nu volledig hermetisch is afgesloten.

newray | 19-07-14 | 19:11

Waarom heeft Obama zich er niet mee bemoeid? Koffi Anan doet ook alsof zijn neus bloed, terwijl hij echte een negert is die AIDS belangrijk zou moeten vinden. Raar...

Crak-ho | 19-07-14 | 19:11

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:10

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:02
"Niks juist. Nederland heeft daar militair gezien niks te zoeken."

Rusland had in 2005 35 miljoen militairen, specials niet meegenomen. De rommel lekker daar de rommel laten, niet in gaan roeren. Levert helemaal niets op, behalve dat je de rommel over de hele wereld gaat uitsmeren. We hebben genoeg wereldwijde rommel.

Tenzij Poetin toestemming geeft om de separatisten aan te mogen pakken zonder dat ze zich ermee gaan bemoeien. Maar dat zal wel niet.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:09

@Keeper | 19-07-14 | 18:21
Wat er gaat gebeuren is het volgende:
De oorlog is binnenkort voorbij. Dankzij de Black Boxes weten de internationale experts binnen 1 week exact, wat er is gebeurd. De conclusie zal zijn, dat de separatisten het vliegtuig hebben neergehaald.
ALLE daders melden zich, en bekennen schuld. Zij worden overgebracht naar het Internationaal Gerechtshof. Getuigen melden zich.
Dankzij DNA worden alle Nederlandse slachtoffers, binnen 1 maand geïdentificeerd. ALLE verduisterde objecten worden teruggegeven.
Het geheel zal zeer voorspoedig verlopen en zal echt niet, JAREN duren.

h65485665 | 19-07-14 | 19:07

@kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 18:58
Er zijn officiële zondebokken aangewezen voor de Lockerbie aanslag. Maar de opdrachtgevers zaten en zitten nog steeds, ongemoeid, in Teheran. Maar ja, de ayatollah's zijn wat lastiger aan te pakken dan Khaddaffi. Dus dan maar Khaddaffi, gelooft ook iedereen.

VanBukkem | 19-07-14 | 19:06

Miezerig | 19-07-14 | 19:02
Poetin heeft er niets mee te maken zegt hij , het is niet zijn grondgebied , maar zodra de eerste Amerikanen daar landen rollen de tanks de grens over bij Rusland.

Eurotokkie | 19-07-14 | 19:05

Polletje Piekhaar | 19-07-14 | 18:42
"staat hem nog een en ander te wachten....."

Dat wil je toch helemaal niet. Wat een treurige bende daar zeg. Een wereldwijde rotzooi er van maken omdat een paar frustie mannetjes in die treurige bende landjepik aan het doen zijn en er nog een grotere bende van aan het maken zijn. Lichamen terug, netjes afronden en de komende jaren met een boog er omheen lopen. Je krijgt de slachtoffers er trouwens niet mee terug.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 19:04

@VaginaBelg | 19-07-14 | 19:02
Politionele actie met toestemming van Oekraïne. Hoezo oorlogsverklaring, dudette?

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 19:03

Hoe die ook verkapt hulp zoekt bij australie, stelletje kinderen. Lijkt erop dat het geen inside job is anders zat Amerika er wel bovenop.

geluksuil | 19-07-14 | 19:03

Poetin gaat niet meewerken dus wat zal de volgende stap zijn.
Ik hoop dat wij op onze vrienden de Yanken kunnen bouwen.
Zij zijn de enige die met seals of andere elite eenheden de plek kunnen securen.

Miezerig | 19-07-14 | 19:02

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 19:02

@Lopez | 19-07-14 | 18:51
Hoezo 'jullie'?

Maar dat we een stel slapjanussen zijn is waar. We hebben niet eens de ballen om types als jou het land uit te mieteren.

VanBukkem | 19-07-14 | 19:01

Poetin kan zijn troef nog uitspelen, hij zegt gewoon dat hij beledigd is en prompt vertrekt Timmermans naar Moskou om zijn verontschuldigingen aan te bieden en gaat gebukt.

smdyasc | 19-07-14 | 19:00

Hussar1683 | 19-07-14 | 18:44

Al die lachwekkende suggesties om het zooitje daar wel eens even op te ruimen, houden dus geen rekening met het feit dat het Europese(EU) energiebeleid geheel afhankelijk is van Rusland en dat wij militair niet in staat zijn om eigenhandig een (succesvolle) operatie te starten.
Ons veiligheidsbeleid ligt immers in handen van supranationale organen, waarin wij louter kant mogen kiezen. Geduld is een schone zaak.

Desmoulins | 19-07-14 | 19:00

Voor dit volk weegt een mensenleven niet zo zwaar. Denk je nu werkelijk dat ze dan met wat buitenlanders ineens compassie hebben?http://scgnews.com/the-odessa-massacre-what-really-happened

pfffft! | 19-07-14 | 18:59

EARP | 19-07-14 | 18:53
Hilary Clinton heeft gewoon gelijk .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:59

Nabestaanden kunnen er nog niet naar toe hun dierbaren liggen er namelijk nog!

robinhoed | 19-07-14 | 18:59

@Polletje Piekhaar | 19-07-14 | 18:55

En an Canadian.

lady blabla | 19-07-14 | 18:59

Krijg toch wel de indruk dat hij de negatieve uitlatingen over zijn optreden als MP ter harte heeft genomen het is wat laat maar goed zal wel aan de hitte liggen

Zeewolf | 19-07-14 | 18:58

kaapkos | 19-07-14 | 18:53
"De Lockerbie moordenaars zijn ook na 22 jaar gepakt... Geduld is een schone zaak."

Zeker ...
Maar ik hoop dat de nabestaanden de lichamen van hun geliefde/kind/ouders/vrienden wat eerder krijgen.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 18:58

In tijd van nood en rouw is het vaak zo dat mensen hun persoonlijke grief en verschil van mening naast zich neer leggen en een eenheid vormen.

Zo niet in Nederland. Hier grijpen we alles aan om onze eigen futiele in meestal ongefundeerde (Hallo GeenStijl!) mening te laten prevaleren boven landsbelang. En dan te bedenken dat hier de meeste PVV tokkies vertoeven die zulks meestal in hoog in het vaandel hebben staan.
Landsbelang.

Mike Oxlong | 19-07-14 | 18:57

Die Putin lacht zich helemaal rot om deze slapjanus...

Warum? | 19-07-14 | 18:57

rode peper | 19-07-14 | 18:52
Klopt het waren Russen en die weten precies hoe een passagiersvliegtuig eruit ziet , maar goed er zijn altijd mensen die denken dat het een ongeluk was .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:56

Wat zakt die Rutte door het ijs zeg. Babbelaar.

Sjiek is miech dat | 19-07-14 | 18:55

Too little too late.

L.E. Raar | 19-07-14 | 18:55

En we vergeten nog steeds dat er ook Aussies, Indonesiers, Britten en nog zo wat nationaliteiten in dit vliegtuig zaten. Plus Maleisische bemanning en passagiers. Dat waren ook mensen, net als de Nederlanders. En zij zijn net zo dood....

Polletje Piekhaar | 19-07-14 | 18:55

@Egbert45068068 | 19-07-14 | 18:36

Politiek en bestuur, lezen jullie mee?
.
Er is nog minimaal 1 sukkel in dit land die het prima vindt dat jullie verzaken op overheidskerntaken en die het volstrekt normaal vindt dat burgers dat moeten compenseren. Namelijk @Egbert45068068 | 19-07-14 | 18:36
.
Uw kaalslag van geschiedenis- en stastsinrichtingonderwijs heeft effect gesorteerd. Jammer dat zo'n sukkel überhaupt een toetsenbord heeft!

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 18:54

@Crak-ho | 19-07-14 | 18:39
Twee goed getrainde commando's? Waarom sturen we niet gewoon Pieter Hilhorst om daar orde op zaken te stellen? Die heeft toch niks te doen op het moment. En met die separatisten hoeven we echt geen medelijden te hebben.

VanBukkem | 19-07-14 | 18:53

Ik wordt strontziek van die smerige politici die dit willen uitbuiten, Hilary Clinton zojuist, de EU moet geen gas meer afnemen van Rusland, Wij Amerika kunnen dat gaan leveren, STRONTZIEK

EARP | 19-07-14 | 18:53

Lopez | 19-07-14 | 18:51

Ja maar als we wat aan dat zwak leiderschap moeten doen moeten we zelf van onze stoel op het terras komen...
Dus wachten we wel af weet je... Mischien komt het dan toch nog goed... ooit... toch?

ca12nag3 | 19-07-14 | 18:53

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 18:49
De Lockerbie moordenaars zijn ook na 22 jaar gepakt...
Geduld is een schone zaak.

kaapkos | 19-07-14 | 18:53

@supermatthijs
Van Gaal II

De Geus | 19-07-14 | 18:52

@Eurotokkie | 19-07-14 | 18:29,

Ten eerste is het niet zeker dat de separatisten de schuldigen zijn, ten tweede wie er ook schuldig is, het gaat duidelijk om een vergissing

rode peper | 19-07-14 | 18:52

Volgens mij moeten we maar weer meer bezuinigen op defensie. Dan kunnen we het incapabel gemaakte instrument nog makkelijker de schuld geven.

deAmbtenaar | 19-07-14 | 18:52

Wat een zwak volk zijn jullie toch, 200 dood en niet eens de lijken terug kunnen halen. En de leider des vaderlands zit lekker op het terras, diep triest...

Lopez | 19-07-14 | 18:51

Onwaarschijnlijk... wat een domme domme zet. Vraag dan toegang via Russisch grondgebied!!! Natuurlijk ga je er niet makkelijk inkomen via Ukraine! Als je via Rusland binnen komt hoef je sowieso niet door de linies heen en je wordt beveiligd door de Russen, moet je het wel even vragen natuurlijk pffff! Nee, we gaan het weer via onze Maidan-vrienden in Kiev spelen, wat een succes!

florisdaboris | 19-07-14 | 18:51

@De Geus | 19-07-14 | 18:49

Omdat het een stomme vraag is ?

Supermatthijs | 19-07-14 | 18:50

Waarom vraagt niemand aan Rutte of het onafhankelijk onderzoek al in de steigers staat.

De Geus | 19-07-14 | 18:49

Keeper | 19-07-14 | 18:21
"Daders worden NIET gestraft. En onderzoek gaat JAREN duren. We moeten blij zijn als we Nederlandse slachtoffers kunnen identificeren en begraven. Erg TRIEST allemaal."

Dat krijg je in dat soort landen. Dat is ieder voor zich. Wie geld en macht heeft kan zn gang gaan. Arme mensen hebben pech gehad en worden vertrapt, er is geen menselijke norm, corruptie zit overal. Echte vrije markt zeg maar.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 18:49

Als ik nog één keer het woord 'intens' ga ik over mijn nek.

"Wat zullen we zeggen, 'intens' of 'stevig'?"

"Doe maar 'intens', want 'stevig' zou meneer Poetin wel eens in het verkeerde keelgat kunnen schieten."

"Okee, intens it is."

VanBukkem | 19-07-14 | 18:48

Speech MinPres is best vrijbrief voor Poetin is gebied binnen te trekken, orde op zaken te stellen en het rampgebied te consolideren. De separatisten hebben dan even geen reden om rampgebied te plunderen en OVSE tegen te werken.... win-win voor Poetin.

Nederlanddraaitdoor | 19-07-14 | 18:46

Weten ze meteen wat voor een volk ze zonodig binnen willen halen in de EU.

pfffft! | 19-07-14 | 18:46

@roze_bril | 19-07-14 | 18:37
Aktie

Gaz21 | 19-07-14 | 18:46

Maar daar ga je de fout in. Nogmaals, enkel de rood-wit-blauwe vlag hangt halfstok. Niks backing. Nul. Snap je?

geen grootmacht ter wereld die zijn handen in het vuur gaat steken om de economische band (gas, olie) met Rusland in brand te steken.

Wat een pertinente stierenschijt. Daarom hebben de VS en de EU onlangs weer nieuwe sancties opgelegd? Om die goede band te bewaren? Olie komt uit de zandbak, Noorwegen en de Amerika's, gas uit Ruskieland btw.

Hussar1683 | 19-07-14 | 18:44

I do not believe in words, I believe in ACTION!

kaapkos | 19-07-14 | 18:42

Er wordt in de reacties nog steeds gedaan of het om een conflict Nl Rusland gaat. Wat er werkelijk aan de hand is, is een aanslag op het frees skies principe. En dat gaat de hele wereld aan. En wanneer Putin denkt, dat hij in zijn eentje de hele wereld aan kan, staat hem nog een en ander te wachten.....

Polletje Piekhaar | 19-07-14 | 18:42

Ik kan me niet voorstellen dat Kiev of Moskow haar handen willen branden in de executie van 300 burgers voornamelijk hulpverleners.
Dat gebiedje kun je leeg maken met 2 goed getrainde commando's.
Stop het borderlinen in de politiek aub.

Crak-ho | 19-07-14 | 18:39

Egbert45068068 | 19-07-14 | 18:36
Ja oorlog voeren doen je van achter je toetsenbord , we leven in 2014 .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:38

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 18:38

AbleArcher13 | 19-07-14 | 18:29
Denk jij eens na. Hoe ver moet het komen voordat je wat doet? Zulke lui laten doen wat ze willen is nog gevaarlijker.
Ingrijpen en je tanden laten zien werkt het beste.
Er hoeven geen massa's doden te vallen bij die houtje touwtje rebellen maar ze opzij dwingen met dutch boots on the ground zou effectief zijn.

ca12nag3 | 19-07-14 | 18:38

Gisteren
De onderste steen boven.
Nabestaanden per vliegtuig naar de rampplek.
Toegang van team specialisten tot de rampplek.

Vandaag
Nog niets bekend.
Geen toegang rampgebied.
Bezoek nabestaanden gaat niet door.

Morgen
Slachtoffers kunnen niet worden opgehaald.
Onderzoeksteam tegengehouden.
NL vraagt Internationaal onderzoek wat jaren gaat duren.

Overmorgen
?

NFC | 19-07-14 | 18:37

Waar is Hennis trouwens? Moeten de meest serieuze en bij voorkeur dwingende militaire waarschuwingen niet uit haar mond komen richting een ieder die niet meewerkt?
Daaraan kun je zien dat Rutte niet echt dreigend is geweest richting Putin of de rest van dat tuigvolk dat daar tegenwerkt.

deraderendraaien | 19-07-14 | 18:37

@Gaz21 | 19-07-14 |

Wat zou je willen dat er dan gebeurd?

roze_bril | 19-07-14 | 18:37

@AanDiggelen | 19-07-14 | 18:31

Als ik de enige ben die dan sterft wel ja.

lady blabla | 19-07-14 | 18:36

Ministerie en veiligheidsdiensten, lezen jullie mee?
.
Als er nog één onderzoeker wordt lastiggevallen dan vertrekt er een convooi toetsenbordhelden met hooivorken vanuit Nederland naar de rampplek.
.
Dus als men bang is voor escalatie, en daarom niet durft te handelen... de Nederlandse bevolking gaat uw hand forceren. Getrained of ongetrainede soldaten, u mag kiezen.

Egbert45068068 | 19-07-14 | 18:36

@Jasaanhetiskoud | 19-07-14 | 18:35
Juist.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 18:35

@VaginaBelg | 19-07-14 | 18:02

OP zijn minst had er, eigenlijk instantly, een groep militairen heen gemoeten om het gebied veilig te stellen.

Jasaanhetiskoud | 19-07-14 | 18:35

Nu op de juiste plek:
Rutte zegt in een persconferentie dat hij een intens gesprek met Putin heeft gehad en dat Putin er voor moet zorgen dat de slachtoffers kunnen worden teruggebracht. Hij geeft hem nog de kans om het te regelen.... Hoe gek kan het worden. Heeft Nederland overigens overigens De Krim en Oost Oekraine als Russisch grondgebied erkent? Op deze manier lijkt dat er wel op. In dat geval is Putin formeel ook schuldig aan het neerhalen van het vliegtuig. Maar voor de Russische betrokkenheid bij het neerhalen wil Rutte dan weer bewijzen zien. Wat is dit voor een amateuristisch geblunder. Zijn alle mensen die wel verstand van zaken hebben op vakantie?

Albertus | 19-07-14 | 18:33

VaginaBelg | 19-07-14 | 18:27

Hiermee:
nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Krij...

58 gevechtsvliegtuigen, goed getrainde special forces met gevechtservaring. Laten backen door bijvoorbeeld de Duitsers,hebben we ook nog een van te goed. Ruskies zullen in hun hok blijven zitten als de Yankees de druk er op gooien. Met de Russen afspreken dat we nadat het is opgelost wij gewoon weer het gebied verlaten. We zijn een stel watjes geworden...

Hussar1683 | 19-07-14 | 18:33

Nou Rutte , vet de wapens in, we gaan ??? Toch? Batje.

XaaD666 | 19-07-14 | 18:32

Even terug naar Augustus 2008, het overlijden van Stan Storimans...
.
De Russische autoriteiten beloofden bij monde van toenmalig president Medvedev onderzoek te doen naar de dood van de twaalf. Hier werd verder niets meer van vernomen, waarop premier Rutte in april 2013 bij Medvedevs opvolger Poetin informeerde naar de voortgang. In juli 2013 maakte het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken echter bekend dat Rusland de zaak definitief had gesloten.
.
Zoveel nut heeft het bellen met de Russen

FapMaster | 19-07-14 | 18:32

Timmermans en Rutte. Geweldig team. Timmermans zegt foei en Rutte zegt bijna foei.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 18:32

Het gedrag van de NOS wordt steeds wanstaltiger, 3 x de verhalen van Rutte in 18 minuten + 2 keer die Schiphol-pipo.
En nu ws in Een Vandaag nog een keer hetzelfde verhaaltje.
Je kunt nog beter GS en CNN volgen dan die stoethaspels van hierboven met hun "niet acceptabel vrijgeven van de paxlijsten"die al 24 uur op het net staan !

A3an | 19-07-14 | 18:32

Is iemand nog verbaast hoe men daar met de situatie omgaat als je ziet wat het uitschot wat daarvandaan komt en hier is zich net zo gedraagt?

sinar2 | 19-07-14 | 18:32

@lady blabla: idioot... Al zijn er natuurlijk wel krachten die dit prima vinden.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 18:32

Gewoon ingrijpen onder nato flag. dan maar een 3e wereld oorlog.
lady blabla | 19-07-14 | 18:23 dan ga je zelf als eerste de strijd in neem ik aan, of moeten anderen sterven voor jouw geweldsfantasie?

Rest In Privacy | 19-07-14 | 18:31

Het wordt een gevalletje Lockerbie....
Er gaan een paar van die terroristen opgeofferd worden en voor de rest zwijgt alles en iedereen weer.
Poeutin ook weer uit de vuurlinie en zijn gezicht gered

de SENSEI | 19-07-14 | 18:31

Trouwens wie goed naar Rutte luisterde kon erop uitmaken dat het Poetin's laatste kans was? Zo kwam het een beetje op mij over.

loverlover1 | 19-07-14 | 18:31

Wat een daadkracht, doet me denken aan teruggekeerde jihadisten uit Syrië. Die worden namelijk ook kei- en keihard aangepakt door ze op een haast onmenselijke manier "in de gaten te houden". Om te kosten gewoon...

eerstneukendanpraten | 19-07-14 | 18:30

We hebben 2 Landing ships dock, voor amfibische operaties, zr. ms. Johan de Witt is vorige week vertrokken naar de Hoorn van Afrika, zal dus nu ergens op de Middellandse zee zitten.
Wanneer je die nu eens de Zwarte zee opstuurt, richting Mariupol, (schijnt de dichtstbijzijnde stad te zijn) dan kan je altijd kijken hoe het zich ontwikkeld.
Of je brengt de Luchtmobiele brigade aan boord, of een berg koelcontainers, weet ik veel wat, maar met zo'n basis kan je schakelen en hoef je niet te bedelen.

gentle giant | 19-07-14 | 18:30

Belangrijkste vraag werd weer niet gesteld door de journalisten. Wat gebeurd er als er nog steeds geen medewerking van de rebellen komt?

Gaz21 | 19-07-14 | 18:30

@lady blabla
WO3 vanwege dit, ja maar natuurlijk...
Denk eens na.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 18:29

rode peper | 19-07-14 | 18:25

Het gaat hier om moordenaars , die hebben geen respect voor mensen die leven en al helemaal niet voor mensen die dood zijn .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:29

En maar in opdracht van Brussel al die Oost-Europeanen met zo ongeveer dezelfde mentaliteit als dit gespuis deze kant ophalen.

deraderendraaien | 19-07-14 | 18:28

Okay... Laten we verder kijken dan dit. De kans is groot dat we nog steeds worden tegengewerkt en dat we morgen en overmorgen weinig zijn opgeschoten. WAT DAN????

loverlover1 | 19-07-14 | 18:28

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 18:27

lady blabla | 19-07-14 | 18:23
Angela Merkel heeft al meermaals aangegeven dat Putin
in een heel andere wereld leeft , die van de koude oorlog .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:26

De lichamen kunnen we misschien krijgen .... That's it ....
.
Wat een de slappe houding van de NOS ... wie het gedaan heeft komen we nooit te weten.
.
Waar is het team van Maleisië, zij waren toch ook op weg?

FapMaster | 19-07-14 | 18:25

@Eurotokkie | 19-07-14 | 18:19,

geen idee wat die gast zegt maar zijn emoties zeggen me genoeg: hier is hij niet verantwoordelijk voor en heeft geen vertrouwen dat een "onafhankelijk" onderzoek dat ook zal uitwijzen.

rode peper | 19-07-14 | 18:25

Prima gedaan Mark en uit het hart gesproken.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 18:25

Peloton...

carlosm | 19-07-14 | 18:24

Slepen met lichamen. Rotzooien in het rampgebied. Typisch pragmatisch respectloos botte bijl geklungel uit die regio. Een andere vorm van armoede. Tenzij er een hele goede reden voor zou zijn. Maar dat moet dan wel een hele goede reden zijn.

Dit kan nog wel eens een pijnlijk en irritant slepend gedoe worden. Je staat met je oren en ogen te klapperen.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 18:24

Moskou bombarderen!

tante uit marokko | 19-07-14 | 18:24

Marco kroon terughalen uit Mali met een peleton!

carlosm | 19-07-14 | 18:23

@--sql error-- | 19-07-14 | 18:14

Neen. Wij hebben in Nederland een overheid voor dit soort dingen. Daar betalen wij heel veel belasting voor en daar hebben we het geweldsmandaat voor afgestaan. Sterker nog, dit raakt de grondvestende gedachte voor een overheid. Veiligheid neerzetten en bewaken, in binnen- en buitenland. Zo zijn staten ontstaan.
.
U begrijpt kennelijk niet helemaal hoe e.e.a. in elkaar zit. Geen geschiedkundig referentiekader, geen idee van staatsinrichting en staatsrecht, geen verbanden begrijpen. Juist dat voldoet aan de definitie van achtelijkheid.
.
Misschien moet u eens uit een andere database tappen. Eentje met inhoud!

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 18:23

ijskonijn Putin is niet te vertrouwen dus hem bellen heeft geen zin meer in het vervolg. Goede persco van Rutte, hoewel ik wel wat info mis over als ze nog steeds worden tegengewerkt na deze persco. En dit gaat gebeuren, Putin boeit het namelijk geen ene reet.

Gewoon ingrijpen onder nato flag. dan maar een 3e wereld oorlog.

lady blabla | 19-07-14 | 18:23

Ze hebben dus eindelijk de juiste medicatie gevonden om Rutte in contact te brengen met zijn emoties goh...

robinhoed | 19-07-14 | 18:23

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 18:21

Mooie.

Keeper | 19-07-14 | 18:23

@Klauwn, Kiev kan Nederland een mandaat geven om te doen wat we willen. Daarvoor moet je niet naar Putin bellen maar naar de neo-nazi's in Kiev. We moeten er heen en zo snel mogelijk. Is timmermans dat aan het regelen? Echt, Putin zal niets doen hoor en die rebellen... we hebben toch niet voor niets jaren geoefend met ons leger?

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 18:22

ey RUTTE. Je bent een SLAPPE LUL ok?

geouwehoer | 19-07-14 | 18:21

Als er dan toch tenminste een rode lijn door alle Rutte-kabinetten te ontwaren is:

Sterk naar de zwakkeren en zwak naar de sterkeren.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 18:21

Wat er gaat gebeuren is het volgende:

Daders worden NIET gestraft. En onderzoek gaat JAREN duren. We moeten blij zijn als we Nederlandse slachtoffers kunnen identificeren en begraven. Erg TRIEST allemaal.

Keeper | 19-07-14 | 18:21

@DeSjaak1000 | 19-07-14 | 18:17
Ze doen uiteraard niets, maar van Baalen staat zo links en rechts met z n dikke harses weer vaar aan.
Ja ja hij heeft het tel. nr van Rutte aan de ambassadeur van Oekraïne gegeven, ja ja, moeten we allemaal weten.

Uw Verzekeringsadvis | 19-07-14 | 18:20

beun de haas 18:09
mee eens, er is gewoon sprake van grafschennis. Onbevoegden ,lieden dus die geen enkel mandaat hebben daartoe, lopen rond en vertrappen de stoffelijke overschotten en wie weet wat er gestolen wordt. Na de slag om de Falaisegap juli'44 beroofde de plaatselijk boerenbevolking de Duitse gesneuvelden. Ze werden zwaar gestraft door de mensen van de Gaulle.Het is van alle tijden.

Jan Boule | 19-07-14 | 18:20

rode peper | 19-07-14 | 18:18
Ze moeten van deze lichamen afblijven .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:20

Ja. Rutte. *zucht*

OT. Inloggen op GS lukte urenlang niet. Zijn er problemen?

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 18:20

rode peper | 19-07-14 | 18:18

Het is een crima scene, je moet alles registeren, foto's maken. Dan moet je niet zomaar met lichamen gaan zeulen lijkt me. Wat die gasten dus wel doen.

Hussar1683 | 19-07-14 | 18:20

Ik had trouwens al geen enkel respect meer voor Nederlandse politici.

Ars Vivendi | 19-07-14 | 18:19

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 18:13

Het lijkt me ondertussen vrij duidelijk dat de separatisten een vrije doorgang naar het gebied in de weg staan. Ik vraag me dus af of er bijvoorbeeld militair wordt ingegrepen, of dat Nederland (weer) over zich heen laat lopen. Als de lichamen niet geborgen kunnen worden staat het land hoogstwaarschijnlijk op zijn kop.

Klauwn | 19-07-14 | 18:19

Onze regering heeft waarschijnlijk alle mogelijkheden tot (half) open-kist-begrafenissen om zeep geholpen.

Canis Spurcus | 19-07-14 | 18:19

rode peper | 19-07-14 | 18:15
Dit is die zelfde man die zegt oprotten hier en een andere afspraak maken.

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:19

Die Rutte is eigenlijk nog een miezeriger mannetje dan het miezerige mannetje zelf.

Ars Vivendi | 19-07-14 | 18:18

Tourette | 19-07-14 | 18:15

We hoeven helemaal niemand binnen te vallen. Maar we kunnen wel Afghaanse burgers beschermen en naar Mali.

Maar op het moment dat er twee honderd lijken liggen te rotten en er NU actie nodig is. Is er niets mogelijk en zijn we afhankelijk van derden. Kom op zeg.

Keeper | 19-07-14 | 18:18

rode peper | 19-07-14 | 18:15
De zelfde man die met luchtschoten de onderzoekers weg jaagde.

ron78 | 19-07-14 | 18:18

@Eurotokkie | 19-07-14 | 18:01,

Misschien probeerden deze mensen wel te helpen met bergen, er wordt gesproken over gezeul met lichamen maar dat kan ook berging zijn!

rode peper | 19-07-14 | 18:18

Wat ik ook niet begrijp: dwing die toegang af. Wat hebben die separtisten nou eigenlijk te zeggen? Niemand accepteert ze, niemand staat erachter (officieel gezien Rusland namelijk ook niet). Oftewel: niet jou terug laten dringen, maar die tokkies terugdringen. Zo van "ons onderzoek is internationaal goedgekeurd, je hebt me maar toegang te geven en ja/amen te zeggen". Hang er een paar drones overheen en je kunt gewoon aan het werk.
.
Dit is niet een kwestie van "mogen wij". Als hier in Nederland een vliegtuig neerstort in je achtertuin heb je je ook maar te schikken naar politie en hulpdiensten. Komt geen politiek bij kijken. Kom op, gewoon met een stel naartoe gaan. En als ze beginnen te dreigen weet je meteen dat je daar militairen heen moet sturen. Staan allemaal weer van die slappe ruggegraten daaro.
.
Er zijn 192 Nederlanders daar in het veld, wij hebben recht om die op te halen en uit te vinden wat er is gebeurd. Het opnemen van bewijs en weghalen van de lichamen is prioriteit 1, wat daarbuiten valt (wie de rommel verder mag hebben) boeit totaal niet.
.
Veiligheid niet kunnen garranderen is bullshit. Als ze nu het vuur gaan openen maken ze het alleen erger en dat weten die "russen" ook wel.

Martinspire | 19-07-14 | 18:17

Poetin moet maar met een zooitje tanks en commando's naar binnen en die klootzaken weg jagen. Kan iedereen zijn gang gaan. Hoe moeilijk kan het wezen.
Anders de Navo maar naar binnen daar.

dwar | 19-07-14 | 18:17

Heeft de EU nu al iets gedaan? Verhofstad, Van Baalen? De EU zou toch voor VREDE en weet ik niet wat zorgen? Of zijn ze met reces?

DeSjaak1000 | 19-07-14 | 18:17

@--sql error-- | 19-07-14 | 18:14
Ik heb geen helicopter, alleen een toetsenbord.

Uw Verzekeringsadvis | 19-07-14 | 18:17

--sql error-- | 19-07-14 | 18:14

Prima geen probleem mee. Waar meld ik me aan? Rutte en co zullen toch echt het go sein moeten geven. Je bent niet voor niets het leger ingegaan. Als je te pussy bent om de lichamen van 80 kinderen te beschermen dan hoor je daar niet eens thuis.

Hussar1683 | 19-07-14 | 18:17

Misschien moeten er wat Russische schepen aan de ketting? Een stukje motivatie naar Putin toe. Vanzelfsprekend EU breed. We zijn immers solidair, toch? Of werkt dat alleen zo als ze ons geld nodig hebben? Bosporus dicht voor Russische scheepvaart? We sturen toch ook onze meest geavanceerd luchtafweersystemen om Turkije te helpen?

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 18:16

Wanneer gaat Geenstijl eens naar die persconferenties heen om vragen te stellen waar je wel wat aan hebt!? Want die journalisten die er nu steeds staan zijn echt om te huilen!!

En Rutte, hoelanger je lief blijft doen Joe meer tijd die lui daar hebben om de boel nog meer te saboteren.. Tijd voor actie lul!!

Enskude | 19-07-14 | 18:16

Too little too late, oftewel verknoeid!

watazooi | 19-07-14 | 18:16

Al die commentaren over soldaten: tuurlijk laten we oekraine binnenvallen. Oorlog beginnen.Gaap. Man wat dom. Calimero trekt ten strijde. Haha.
Rutte viel me mee. Hij is duidelijk woest. Hij is beste man die we hebben voor dit. Het is niet anders.

Tourette | 19-07-14 | 18:15

Al die commentaren over soldaten: tuurlijk laten we oekraine binnenvallen. Oorlog beginnen.Gaap. Man wat dom. Calimero trekt ten strijde. Haha.
Rutte viel me mee. Hij is duidelijk woest. Hij is beste man die we hebben voor dit. Het is niet anders.

Tourette | 19-07-14 | 18:15

Die kerel die die knuffel ophield betuigde zijn respect voor de slachtoffers. Die man was ook totaal aangeslagen, dat is duidelijk te zien op de filmbeelden van het gebeuren.

www.telegraaf.nl/binnenland/22874298/_...

rode peper | 19-07-14 | 18:15

NUTS

Ieder met een beetje gevoel voor wat er in de Oekraine speelt weet dat ze daar in het oosten gewoon doen waar ze zelf zin in hebben.
Vannacht hadden er Nederlandse special forces het gebied veilig moeten stellen. In de loop van vandaag hadden zware pantsers en tanks deze special forces moeten ondersteunen.

Maar goed, we zijn lekker aan het polderen.

Het deel belastingen wat Nederlanders afdragen aan defensie kan conform de jurisprudentie die er is uit de periode van de kernbommen worden gestopt.

BTW was het opzet om de Nederlandse twin towers op de achtergrond te laten zien?

General McAuliffe | 19-07-14 | 18:14

BSmachines | 19-07-14 | 18:12
Het vliegtuig was een easy target.

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:14

achterlijke reacties hier weer.
doe het dan zelf, toetsenbordhelden.
Jullie zijn nog zieliger dan oorlogshitser vanBaalen, en gebruiken dezelfde retoriek.

--sql error-- | 19-07-14 | 18:14

Ik citeer de woorden van Ivo Opstelten: "Het was niks, het is niks en het wordt nooit wat."

Rest In Privacy | 19-07-14 | 18:13

@ron78 | 19-07-14 | 18:11
Exact, Oekranie zal geen moeite hebben met een paar rebellen minder op hun grondgebied en als Putin dat wel openlijk toegeeft is het een directe schuldbekentenis.

Harry Turtle | 19-07-14 | 18:13

@Klauwn: sancties tegen Ukraine? Kiev moet voor een vrijgeleide zorgen. Putin zal echt niets doen hoor. Maar iets zegt me dat de Neo-nazies het in Kiev wel best vinden zo.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 18:13

Ze zijn er eindelijk achter dat de lichamen moeten worden geborgen. Na twee dagen is dat prioriteit, dat is de inhoud van de persco. Zucht. Om te janken.

juicy fruit | 19-07-14 | 18:12

Rusland is een easy target.

BSmachines | 19-07-14 | 18:12

Stoere taal,maar ik geloof er geen hond van.Als die rebellen zo moeilijk doen.Waarom geen commando's mee sturen?en als ze moeilijk doen ja dan hebben ze er vast iets mee te maken aldus Rutte.. echt waar?.En wat ga je dan doen,bellen?glas plas was mensen.ik hoop wel dat de lichamen snel naar Nederland komen.Die energie steek ik er nog maar in want er gaat toch niets gebeuren,denk ik.

ron78 | 19-07-14 | 18:11

VaginaBelg | 19-07-14 | 18:06

Hoezo geen idee? Oekraiens grondgebied dus met hen overleggen dat je binnen wilt rollen. Zullen ze geen probleem mee hebben. Dus... zwaar geschut inzetten special forces overbrengen en crash site veilig stellen. Als we dat niet eens kunnen...

Hussar1683 | 19-07-14 | 18:11

BeunDeHaas | 19-07-14 | 18:06
Zo snel krijg je dat niet georganiseerd. Maar dat zal wel het laatste middel zijn en op de achtergrond ook voorbereid worden. Probleem is dat je je dan actief gaat mengen in een oorlog. M.i. wel terecht hoor als dit nog lang zo doorgaat.

kicktherabbit | 19-07-14 | 18:11

Poetin kijkt nu wel uit met het steunen van de seperatisten, dus wat let een internationaal elite team om die idioten uit te roeien in een straal van 10 km?

Harry Turtle | 19-07-14 | 18:10

Er worden spullen van de plek gehaald, er worden lichamen ontvreemd, die achterlijke klootzak stuurt waarnemers gewoon WEG!

BeunDeHaas | 19-07-14 | 18:09

Waarom vraagt niemand zich af wat er gebeurt als de Nederlandse onderzoekers niet worden toegelaten tot het rampgebied? Komen er sancties? Als journalist zou dat toch mijn eerste vraag zijn geweest...

Klauwn | 19-07-14 | 18:09

Putin verontschuldigde zich naar mij, om spoorslags in de Doems deze dreun te bespreken. Impressing.

61 | 19-07-14 | 18:09

-weggejorist-

symbool | 19-07-14 | 18:09

Stuur de luchtmobiele brigade, de mariniers en de commando's om de onderzoekers bij te staan. Wij doen vaak laatdunkend over onze krijgsmacht, maar ten opzichte van die separatisten is onze krijgsmacht het neusje van de zalm.

Fuck man, in internationale special forces wedstrijden scoren de Nederlanders vaak heel goed. Die Oekrainers zijn barbaren. Die kunnen we makkelijk hebben.

Vraag gewoon de "echte" Oekraiense president om een mandat et voila, het is nog "legaal" ook.

Vogelbeest | 19-07-14 | 18:09

Wat een inadequaat en soft gebeuren van de NAVO. Gewoon het gebied ingaan met het volledige leger, en gebied romdom de ramp tijdelijk annexeren. Vliegdekschip in zwarte zee parkeren.

Crak-ho | 19-07-14 | 18:09

Dat gekrijs om ingrijpen met het korps mariniers slaat natuurlijk nergens op. Wanneer we dit willen zien in termen van een casus Belli dan gaat het tussen de republiek Maleisië en de vrije volksrepubliek Donetzk. Die door niemand wordt erkend, dus de facto niet bestaat. En dus ook geen krijgsmacht heeft. En het zootje ongeregeld dat daar rondloopt zijn dus criminelen, die door de officiële regering van de republiek Oekraïne moeten worden vervolgd en bestraft. Daar staat de Nederlandse regering in principe helemaal buiten. Dat er 193 Nederlanders aan boord van het Maleisische vliegtuig waren, betekent niet dat Nederland werd aangevallen. Dus kunnen wij ons niet beroepen op het NATO verdrag, dat een aanval op een lidstaat een aanval op alle lidstaten is, en diensvolgens een gezamenlijke tegen actie tot gevolg zal hebben. Dat de internationale burgerluchtvaart door deze moordaanslag ernstig in gevaar wordt gebracht is een heel ander verhaal, en dat zou wel eens heel nare consequenties kunnen hebben wanneer Russische betrokkenheid kan worden aangetoond.

Polletje Piekhaar | 19-07-14 | 18:09

Er hoeft er maar eentje op de rampplek te worden neergeschoten en de vlam zit in de pan. Dan kunnen we een noodpakketje bestellen op een overheidssite en maar het beste hopen.

NFC | 19-07-14 | 18:09

Meneer Rutte zit nu gewoon in een lastig parket, gaat hij helemaal uit zn dak , weetje helemaal dat er niks gebeurt, ookal is het nu al zeker dat je nooit meer goed onderzoek kan doen.

kwabbels | 19-07-14 | 18:09

1 vraag moet je dan stellen als journalist:
.
Wat gebeurd er als de bergers en onderzoekers WEER beschoten worden?
.
Wat hebben we eraan als Rutte zegt dat het niet zo veilig hoeft te zijn als Den Haag of Amsterdam? Hoe ga je dat zekerstellen meneer Rutte? Heel persoonlijk gaan vragen aan Putin of 'ie wil meewerken?
.
Een verdenking van een aanslag door Nederland? Who gives a fuck. Iedereen die de bergers en onderzoekers dwarsboomd verdiend een kogel. Zeg dat Rutte. Je woede is gemaakt.
.
Vrije toegang moet je opeisen... met lijken die in 35 graden liggen te meuren. Godver. Ik ben nog bozer na deze poldermodelering.

Egbert45068068 | 19-07-14 | 18:08

Hij was wel echt boos, kwam alleen beetje raar over door het voorlezen van een spinseltje.

Fred van Ria | 19-07-14 | 18:08

@SharpEye | 19-07-14 | 17:47
Lijkt mij ook, stelletje helicopters met de lichtdebiele brigade invliegen er om heen afgrendelen, en elk stuk separatistisch schorem voor z n klote schieten.
Had verwacht dat Poetin dat al gedaan zou hebben.
Zelfs als je dood bent als NL burger zorgen ze niet voor je.

Uw Verzekeringsadvis | 19-07-14 | 18:08

@ kicktherabbit | 19-07-14 | 18:02
Lijkt me vrij simpel. Eergisteren met bondgenoten daar militairen heensturen om de plek te beveiligen. Je blijft af van de slachtoffers, je blijft af van hun bezittingen. Vrije toegang tot het gebied voor onderzoekers. Het is daar ook een graad of 28. Die lichamen zijn nu wel aan het rotten. Hoe lang moeten die lichamen blijven liggen?!

BeunDeHaas | 19-07-14 | 18:06

Flikker op Rutte! stap naar binnen met een NAVO mandaat lul!Poetin blijft zich verschuilen achter de stelling dat het Ukraïns grondgebied is!

deraderendraaien | 19-07-14 | 18:06

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 18:06

Zei die nou dat het niet zo veilig hoeft te zijn als Amsterdam en Den haag? Nou dat is toch snel geregeld lijkt mij.

lady blabla | 19-07-14 | 18:06

De man heeft het niet. Maarrrrr, het lijkt er op dat hij wat van de kritiek op zijn optreden van gisteren ter harte heeft genomen. E.i.n.d.e.l.i.j.k. wat openlijke boosheid.
.
Dank voor de poging m'neer Minister - President.

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 18:06

peterTax | 19-07-14 | 18:05
We hebben helemaal geen geschut. Als we gaan dan moeten we met onze vriendjes gaan.

kicktherabbit | 19-07-14 | 18:06

Ik vind dat Rutte zich goed heeft verwoord en redelijk scherpe taal heeft geuit richting Poetin, binnen het acceptabele, uiteraard.

Reconquistador | 19-07-14 | 18:06

Nederland is ten einde raad door de politiek, niet door het vliegtuig. Leuk geprobeerd NOS

toetanchamon | 19-07-14 | 18:06

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:03
Stuur de overgebleven mariniers mee en schiet iedereen door z'n kop die de ons de toegang tot de crash site belemmert. WTF kan Poetin ons maken? Het is godverdomme de Oekraïne, niet Rusland!

James St John Smythe | 19-07-14 | 18:06

gewoon zwaar bewapend erheen met de hele meute.. we hebben toch zoveel geschut?! en nog kunnen ze een gebied niet veilig stellen? minpres uit de kast mietje

peterTax | 19-07-14 | 18:05

Zozo, hij heeft effe met ome Vladimir gebeld... En wat zei ome Vlad? 'Spreek uw bericht in na de pieptoon'...?

VanBukkem | 19-07-14 | 18:04

Keeper | 19-07-14 | 18:03
De experts zijn nog niet eens ter plekke dus ik zou als land zijnde ook voorzichtig zijn met conclusies trekken om niemand tegen het hoofd te stoten. Anders gaan die rebellen al helemaal niet meewerken.

kicktherabbit | 19-07-14 | 18:04

En met de staart tussen de benen smeerde Mark Rutte hem...

Canis Spurcus | 19-07-14 | 18:04

-weggejorist-

tante uit marokko | 19-07-14 | 18:04

Intensief telefoongesprek.
"Vladimir...
"Huh?"
"Eh, meneer Poetin, ik zou niet weten wie ik anders moet bellen... Ik, eh.."
"Ik ga mijn uiterste best doen, Mark, echt."
"Dank u wel, meneer Poetin, ook namens..."
.. klik..

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 18:04

@geenstijl "<" mag niet?

Keeper | 19-07-14 | 18:04

@Supermatthijs | 19-07-14 | 18:01
Ik bedoel ook gewoon repatriëren en rechercheren..
Actie als in daden..

Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 18:04

HEEL ERG.

De slachtoffers gebruiken om niet te zeggen dat het vliegtuig is neergeschoten.

Begrijp best dat dit moeilijk is voor Rutte.

Iemand die honderd euro wilt wedden dat die een baantje in EU gaat nemen. Ik denk < twee maanden.

Keeper | 19-07-14 | 18:03

Ik vind dat hij het goed doet, voor het eerst hoor ik daadkracht. En hoe moet hij het anders doen dan?

Tuinverlichting | 19-07-14 | 18:03

James St John Smythe | 19-07-14 | 18:01
Welk leger , ons leger is wegbezuinigd .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:03

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 18:02

Prima persconferentie Mark. Goed bezig. Veel meer dan bondgenoten verzamelen en de Russen onder druk zetten kan hij nu ook niet doen. Hopelijk verandert de situatie snel.

@BeunDeHaas | 19-07-14 | 18:01
Wat zou jij doen beste BeunDeHaas? We zijn Nederland, geen Engeland.

kicktherabbit | 19-07-14 | 18:02

Hebben wij de toestemming nodig van Poetin om soldaten naar de Oekraïne te sturen? Kiev werkt mee, dus godverdomme het leger.

James St John Smythe | 19-07-14 | 18:01

OMFG 'hij heeft hoop'

Canis Spurcus | 19-07-14 | 18:01


Rutte is boos , en terecht,
Die barbaren moeten met hun poten van onze mensen afblijven .

Eurotokkie | 19-07-14 | 18:01

@Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 17:59

Kan toch niet man actie. Je in dat wespennest steken is werkelijk het stomste wat je nu kan doen. Rutte doet het goed, Putin onder maximale druk gezet.

Supermatthijs | 19-07-14 | 18:01

Het is bijna de 20e en Christine Lagarde heeft gezegd dat er dan iets speciaals ging gebeuren. En nog iets met veel zevens. Sorry, maar als de machtigste vrouw ter wereld dat soort dingen roept, moeten we dat niet zomaar van tafel vegen.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 18:01

"Hij heeft de meeste invloed, hij moet nu wat doen. Ik weet niet wie ik het anders moet vragen"

KOTS! KOTS! KOTS!
Slappe lul Rutte!

BeunDeHaas | 19-07-14 | 18:01

Invloed van Poetin aanwenden op de milities blabla.
Intens telefoongesprek. Kans verloopt dat het Poetin menens is, actie ondernemen, laten zien aan Nederland en de wereld dat hij er alles aan wil doen blabla.
Resultaten: onbelemmerde toegang en snel repatriëring van slachtoffers.
Onbelemmerde toegang heeft gefaald. Er wordt met lichamen gesleept Rutte! Eikel!

Godverdomme slappe zak hooi! Is Hennis Plashaart op vakantie ofzo? Wanneer gaan de mariniers erheen?!

BeunDeHaas | 19-07-14 | 18:00

Toegang moet je afdwingen.

Canis Spurcus | 19-07-14 | 18:00

@VaginaBelg
Nepbelg.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 18:00

Hoezo de benadering van Rusland te herzien?
Het lijkt mij zinnig dit ook te doen ten opzichte van Ukraïne, want ook die ondernemen geen actie om de hulpverlening vrije doorgang te geven.

deraderendraaien | 19-07-14 | 17:59

Herhaling van gister een de dag ervoor. Kom op zeg.

Keeper | 19-07-14 | 17:59

Voor het eerst duidelijke taal van Rutte, nou ook duidelijk aantoonbare actie !

Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 17:59

De muis die brulde.

bisbisbis | 19-07-14 | 17:58

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 17:58

Tief toch es op me dat autoplay.

Boyo | 19-07-14 | 17:57

@Pritt
Ik heb niet de intentie om ooit met je te trouwen, maar zou je die 'autoplay' kunnen uitzetten?

necrosis | 19-07-14 | 17:57

Wat ook de oorzaak wezen mag, de overheid had wel veel sneller kunnen reageren, door binnen 24 uur een (ongewapend) team ter plaats te hebben. Zo erg zijn de rebellen nou ook niet, als een journalist van Vice dat kan, is dat echt niet zo moeilijk.

vansuyle.com | 19-07-14 | 17:57

-weggejorist-

Bronbop | 19-07-14 | 17:57

-weggejorist-

VaginaBelg | 19-07-14 | 17:57

Pleefiguur!

VanBukkem | 19-07-14 | 17:57

VVD lafbekken. We worden geleid door een Kabinet Karremans .En waar is dat blondje dat zich Minister van Defensie noemt,nu we worden aangevallen ?
Waarschijnlijk aan de BBQ.

tante uit marokko | 19-07-14 | 17:56

Hopelijk heeft Mark niet teveel gezopen vanmiddag en komt hij met een stevige boodschap. Ik heb er vertrouwen in.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 17:56

Nou hij staat in de lift. Vol verwachting klopt ons hart zeg!

BeunDeHaas | 19-07-14 | 17:55

Ik heb Rutte nog niet gehoord over de prijs van een glas water met prik....
Eigenlijk heb ik hem nog nergens over gehoord.

necrosis | 19-07-14 | 17:55

BeunDeHaas | 19-07-14 | 17:50

US Airlines had sowieso niet over dat gebied gevlogen....

brienenoord | 19-07-14 | 17:53

Wanneerbegint de voetbal competitie? Kunnen we het weer over belangrijke zaken hebben.

miko | 19-07-14 | 17:53

Supermatthijs | 19-07-14 | 17:50

Dat uitgerekend jij over "huilbaby's" begint beste Thijsje... hij is leuk!

CornholioNL | 19-07-14 | 17:52

Timmerfrans is boos ... heel boos .... gvd hij zit nog in Kiev en is nog niet eens op de plek.
.
Ja, en Rutte is de hele dag aan het bellen .... wat zijn ze toch aan het doen ... stille diplomatie ?

FapMaster | 19-07-14 | 17:52

Verschrikkelijk ongeluk?! *PROEST*
Aanslag! Lul! Geen ongeluk!

BeunDeHaas | 19-07-14 | 17:51

En nog steeds niets vernomen van die Schoevers kut van Defensie, die Hennis Plasdinges...

CornholioNL | 19-07-14 | 17:50

Even geloofwaardig als Sinterklaas. De ruggengraat en het karakter van een kwal.

3.14nokkio | 19-07-14 | 17:50

Wat een gejank weer hier. Die man doet zijn stinkende best maar zoals wel vaker is het gewoon nooit goed. Stelletje verachterlijke huilbaby's !

Supermatthijs | 19-07-14 | 17:50

Wat SharpEye | 19-07-14 | 17:47 zegt.
Was het US Airlines die daar uit de lucht was geknald, dan had Obama allang ingegrepen met mariniers. Die hadden de rampplek veiliggesteld voor onderzoek en hadden de seperatisten allang op afstand gehouden.

BeunDeHaas | 19-07-14 | 17:50

Ik hoop dat ie bekend gaat maken dat het kabinet gevallen is.

lady blabla | 19-07-14 | 17:49

@SharpEye | 19-07-14 | 17:47
Nederlanders die niet vanuit de Nederlanden komen.

Vrije Nator | 19-07-14 | 17:49

Om te huilen ben je Rutte, werkelijk waar om te huilen!!!

toetanchamon | 19-07-14 | 17:49

Rutte met schuim op z'n bek. Ik hoop dat ik dat mag meemaken.

brienenoord | 19-07-14 | 17:49

Nu maar hopen dat we geen pleefiguur slaan tegenover de internationale pers.... Maar ik vrees het ergste.

VanBukkem | 19-07-14 | 17:48

Ben benieuwd...

??!! | 19-07-14 | 17:48

Comedy Capers on tour in 3,2,1...

CornholioNL | 19-07-14 | 17:48

In Kiev is dat makkelijk natuurlijk. Straks ook in Moskou, als het onderzoek rond is?

Zyprexa20mg | 19-07-14 | 17:48

Hij zegt het weer ! Hij gaat de schuldigen hoogstpersoonlijk opsporen !
Nou succes Markie !

Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 17:47

Geenstijl zit weer lekker te trollen.

Karamelappel | 19-07-14 | 17:47

Als er veel Amerikanen waren omgekomen, zouden de U.S. Marines allang ter plekke zijn. De overheid heeft als een van haar hoofdtaken het beschermen van Nederlandse burgers. Doe dat dan ook.

SharpEye | 19-07-14 | 17:47

Heeft hij zich toch snel omgekleed.

miko | 19-07-14 | 17:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken