Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stem het kabinet weg

Gezellig even dagje naar Den HaagVoor alle critici van het kabinet Balkenende 2 hierbij even een extragratis tip. Meld je nu aan bij D66 zodat je zaterdag, tijdens hun ingelaste partijcongres Jan Peter en consorten naar huis kunt stemmen. De SP heeft al even met die gedachten gespeeld. "We willen geen misbruik maken van de naïeve transparantie van D66," aldus Jan Marijnissen. "We zijn geen coupplegers." Nou wij wel! Dit is de kans op bestuurlijke vernieuwing, sterker nog de kans van je leven om een kabinet te laten vallen. Kosten voor deze grap? Slechts 30 euri per persoon. Ben je jonger dan 28, dan kost het je slechts 25 euri. Kijk dat is nou nog eens humor. Inschrijven doe je hierrr. Mocht je nog vragen hebben over D66, het lidmaatschap of een politieke kwestie dan kun je op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur ook bellen met het Landelijk Bureau van D66 in Den Haag: 070–3566066. Wees er snel bij, want 2 april is het zover. UPDATE: Het gaat rap! sinds vanochtend zijn er al 160 nieuwe leden bijgekomen, zo schept D66 op. Terwijl 20 D66-ers hun lidmaatschap opzegden. En de partij maar denken dat ze opeens populair zijn: "Bij D66 bestaat niet de indruk dat actievoerders die uit zijn op de val van het kabinet, daarvan misbruik maken."

Reaguursels

Inloggen

Aha:
"De veest of scheet als onderwerp in de literatuur heet als stijlfiguur scatologie. Het is in de late middeleeuwen heel populair. Ook in de zeventiende en achttiende eeuw werd er nog volop van genoten. In de moderne literatuur springen vooral Herman Brusselmans en Gerard van het Reve in het oog met hun uitweidingen over de lossing van gassen uit de darmen."

Pannie | 31-03-05 | 01:22

@Pannie Ja hoe gaan die dingen... Je verzint n lullig pseudoniem en voor je t weet zit je der aan vast. Er sprak al zoveel volk 'in de geest van Pim', vandaar. 'Geest' is toch nog iets anders dan 'Veest' al kan die laatste ook lang blijven rondspoken.

veest van pim | 29-03-05 | 23:37

Ja laten we weer een kabinet vallen, das dan nummer drie in drie jaar. Niet slecht dacht ik zo... en al die ex-ministers en tweede kamer leden maar fijn wachtgeld opstrijken, idd een errug goed idee...

elblanco | 29-03-05 | 20:38

veest waarom niet gewoon geest trouwens?

Pannie | 29-03-05 | 20:09

Hehe, kunnen ze het niet of willen ze niet. Als ze slim waren hadden ze eerst de contributie verhoogt en verder niks gezegd. Of zouden ze geld genoeg hebben?

kalief | 29-03-05 | 20:07

veest van pim
mooi verhaal dat ontstaan van de journalistiek!

Pannie | 29-03-05 | 20:05

www.d66.nl/Aanmeldformulier
D66 verwelkomt u graag als lid. Wij waarderen uw steun voor de enig sociaal-liberale partij van Nederland. U bent van harte welkom om aanstaande zaterdag 2 april het extra partijcongres bij te wonen en daar uw mening over het gesloten Paasakkoord te geven. Helaas is het op dit moment technisch niet mogelijk om uw aanmelding dermate te verwerken dat wij u zaterdag aanstaande stemrecht kunnen geven cq deel te laten nemen aan de stemmingen op dit congres cq deel te laten nemen aan de stemmingen op dit congres. Bij het eerst volgende partijcongres is uw aanmelding wel op de correcte manier verwerkt en heeft u (mits u aan uw contributieverplichting heeft voldaan) stemrecht.

Onze excuses voor deze situatie.

Anita Elleboog | 29-03-05 | 19:50

Ben m'n stem kwijt!

Sunnygirl | 29-03-05 | 19:48

Journo's hebben altijd meer macht dan beleidsmakers gehad. Journo's bepalen de publieke opinie, waaraan de beleidsmakers hun plannen moeten verkocht krijgen. Niet slecht voor een beroep dat in feite begonnen is door één manke holbewoner die niet mee kon bij het buffeljagen en dan maar wat in kleitabletten ging krassen of aan het vuur zitten opsnijen hoe vet het wel niet was geweest.

Anyhoe: in de Metro van vanochtend stond dat het kabinet er alweer uit is: D66 blijft in de regering, krijgt enkele onbelangrijke toegevinkjes en BII tuft vrolijk verder.

veest van pim | 29-03-05 | 19:43

Lucas is nu aan het regelen dat LuieLinkseLaffaard gebanned wordt ivm 'plagiaat'

Pannie | 29-03-05 | 18:57

Naief om te denken dat je stem zulk een invloed zou hebben. D66 heeft 13000 leden, je kunt de stemming dus precies met 0,00769 % beinvloeden voor die 30 euri.
Succes!
Ik zou ook wel erg moeten lachen als zaterdag blijkt dat je alleen mee kan doen aan deze stemming als je al een tijdje lid bent of iets dergelijks, ze toveren wel ergens een regelementje vandaan.
Maar gelukkig las ik dat Lucas net lid is geworden, een mooie ruk naar rechts voor een sp'er!

polderklootzak | 29-03-05 | 18:50

Ik heb dit ook ooit eens met CDA gedaan.Viel erg buiten de boot daar. En ik krijg GVD nu nog de stomme leden krantjes in de bus.
Maar nu is het natuurlijk een goede tip. Deze geloofwaardige partij, een juiste dood beschenken.

RedStar | 29-03-05 | 18:35

Femke Braaksma inderdaad opvallend dat die Halsema totaal humorloos lijkt.
Je hoort haar wel eens lachen maar dat is vaak op totaal willekeurige momenten of echt iemand uitlachen als een soort vernedering lijkt het...

Pannie | 29-03-05 | 18:33

Heb net het debat gezien, waarin "Links" er stevig van langs kreeg, Wouter Bos tercht "Fout"was volgens JeePee, en Femke Braaksma de meest humorloze persoon in de 2e kamer blijkt te zijn. O ja en GeenStijl heult ook al met Links en Wouter Bos, valt me vies tegen, ik stem niet op GeenStijl in 2007, stel je voor GeenStijl in coalitie met SP GroenFlinks en PvdA....... nee dan pak ik mijn spulletjes om naar het land van George dubbeljoe te gaan !!!!

TcheuLaLing | 29-03-05 | 18:03

Over de Stijlloze Poll: wel opvallend dat er vooral juist op PVDA en SP wordt gestemd naarmate de tijd vordert, terwijl in de eerste week van de poll vooral andere partijen aan kop lagen.................................................

Wolfgang | 29-03-05 | 18:00

@Brusselmans 29-03-05 @ 16:22

Misschien moeten we een referendum houden om de minimale eisen mbt. de opkomst te bepalen.....

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 16:49

Die Boris zit er niet zo lekker bij in die kamer, volgens mij duurt het niet lang voordat hij spijt krijgt van zijn paasakkoordje! Of zou hij dat al hebben?

10votaal | 29-03-05 | 16:33

Ik stem tegen referenda!

Pannie | 29-03-05 | 16:30

. newzjunk 29-03-05 @ 16:17
Ja, en wat is daar tegen? Toch een stuk beter dan nu toch? Wie had er nou gedacht dat we deze coalitie kregen?

genuanceerdgeluid | 29-03-05 | 16:24

Ik ben een voorstander van een referendum teneinde te bepalen of er ooit nog een referendum gehouden moet worden.

Tenzij een eerder referendum hierover natuurlijk al duidelijkheid heeft verschaft.

Dan kan er altijd nog een referendum gehouden worden om de geldigheid hiervan te meten.

Tenzij er een lage opkomst is natuurlijk, dan telt bovenstaande allemaal niet...

Brusselmans | 29-03-05 | 16:22

Een Referendum?
Combineer het dan maar gelijk met nieuwe Verkiezingen:
Gaat u akkoord met het paasakkoord? zo niet: welke coalitie wenst u ?
Zoiets ?

newzjunk | 29-03-05 | 16:17

En dat is nog wel een idee voor het demokratiese kongres ook. Want niet 300 mensen gaan daar over beslissen maar een kleine meerderheid. Misschien wel 10 mensen maken dadelijk uit of de 26.000 asielzoekers nou uitgezet worden of niet

genuanceerdgeluid | 29-03-05 | 16:16

@Rato:
Voor het land kan je niet veel betekenen, behalve je belasting betalen.

Je kan hoogstens wat betekenen voor je medemens =)

Ruth | 29-03-05 | 16:16

Om trouwens weer even enigzins op het topic terug te komen. Het is belachelijk dat zaterdag maximaal 3000 mensen gaan beslissen over de toekomst van dit land. En dat noemen ze dan democratie. Ik pleit daarom voor een referendum over het paasakkoord

King of controversy | 29-03-05 | 16:12

Toch nog wat aan mijn typediploma gehad dan!!
Iets betekenen doe je al als je geen uitkering of wao-tje voor je vage rugklachten of kleine teen hebt. Als je het normaal vindt om te werken en om belasting te betalen. En als je de mensen bewust wilt maken dat indien het doorging zoals het ging er voor niemand geld meer was. De zwakkere groepen, daar moet meer geld heen als je het mij vraagt. maar wel ten koste van de miljoenen die in hun hart weten dat ze de boel naaien. Eigen belang is prima maar niet als het ten koste gaat van het algemeen belang.
@ King, vwb de media kan ik een eind met je meegaan. Een Fons van Westerloo of Jonh de Mol heeft intussen bijna meer macht en invloed op de opinie dan ministers, journalistiek en logica.

Rado | 29-03-05 | 16:11

Luie Linkse Lafaard:
Precies!
Het lijken me nog echte koene ridders(sic)

newzjunk | 29-03-05 | 16:10

Rado:
Unsere Freunden van Voorpost hebben dat heel goed begrepen!

LuieLinkseLaffaard | 29-03-05 | 16:06

Rado:
En wat kan jij betekenen voor dit landje, behalve heel snel op een toetsenbord rammen?

newzjunk | 29-03-05 | 16:04

@ Rado
'Namelijk bij de massa pragmatische parasieten die overal op stemmen als hun gratis geld maar behouden blijft'.
Logisch, ik stem ook voor mijn eigen belang. Bovendien is dit een typisch gevalletje van massamedia. Er van uitgaande dat deze ontvangers vooral ontvangen via de tv, en ervan uitgaande dat de tv=media=pers=journalistiek onder het grauw tot voor kort gold als betrouwbaar, heeft er toe geleid dat mensen blind op de tv gingen vertrouwen. Daarmee is de tv zou je kunnen redeneren de God van de 21e eeuw.Ik ben het met je eens dat dat moet veranderen en wacht in spanning je suggesties af om "de lamlendige houding van veel ontvangers in NL" te veranderen.

King of controversy | 29-03-05 | 16:03

Quote van een bekend progressief liberaal:
Ask not what your country can do for you, but what you can do for your country.
Klinkt eng voor veel mensen in NL waarschijnlijk. In andere landen is het iets normaals en goeds.

Rado | 29-03-05 | 15:58

@ flippie. Nou precies....... in Nl regeert het volk zichzelf in feite!!! Dat gebeurt nu toch, de regering is toch gekozen!! Ze zijn er niet terecht gekomen door een coup de temp!!!Ik heb gekozen en godzijdank is het resultaat er een waar ik blij mee ben(en ik heb ook niet veel geld)
@ King of controversy
het zit niet zo diep hoor.... het gaat in dit geval niet zozeer om de magische krachten van Wouter Bos mbt het vellen van een oordeel als wel met de lamlendige houding van veel ontvangers in NL, die het niet willen snappen maar wel willen blijven ontvangen. En de pvda weet dondersgoed dat daar hun zetelwinst zit... namelijk bij de massa pragmatische parasieten die overal op stemmen als hun gratis geld maar behouden blijft.

Rado | 29-03-05 | 15:52

@BummBumm: ik zou graag zien dat er een (1) echte omroep komt, en dat we dus van die tientallen fossiele zuilenclubjes af zijn. Oh, ze mogen best blijven bestaan, als commerciële (subsidieloze) producenten van tv-programma's, waarvan de omroep dan kan besluiten om ze al dan niet in te kopen.

Muxje | 29-03-05 | 15:43

Mensen, doe die oogkleppen toch eens af, het is toch een feit dat ook deze kabinetsformatie er niets van bakt.

Mensen die de broekriem aan moesten trekken terwijl de ambtenaren een loonsverhoging kregen.
Hoeveel mensen hier wel niet door in de problemen geraakt zijn, mensen die door de slechte economie, salarisbevriezing, stijgende kosten van het levensonderhoud en de invoer van de Euro de touwtjes niet meer aan elkaar konden knopen, dat getuigt toch niet van een goed regeringsbeleid, of ben ik degene met de oogkleppen?

Onze heren ministers doen in grote mate aan zelfverrijking (een paar uitzonderingen daargelaten), en denk je nu echt dat zo ook maar ene kl*ten geven om hoe het met de rest van de bevolking gaat?

Er een poos geleden nog aandacht aan besteedt door een van de commerciële omroepen, in hoeverre onze ministers nevenactiviteiten uitvoeren bij grote bedrijven (dat waren een behoorlijk aantal), en daaruit concluderend kan je tot niets anders komen dan dat er dus in hoge mate sprake is van belangenverstrengeling.
En als je logisch nadenkt komt dit op niets anders neer dan dat het ene grote corrupte zooi is wat er in Den Haag aan het roer zit.

Ik ben van menig dat de manier van regeren die toegepast wordt niet totaal strookt met democratie in wat voor vorm dan ook.
Het hoort in een democratie namelijk zo te zijn dat de regering niet het land bestuurt, maar dat het volk dat doet via zijn of haar regering.
Dit is naar mijn mening nu dus niet het geval, en is in mijn ogen ook nooit zo geweest.

Daar komt bij dat de meeste partijen over het algemeen mooie verkiezingspraatjes hebben, maar wanneer het puntje bij het paaltje komt, de neuzen voor een groot deel dezelfde kant op staan.

En wanneer en van die neuzen plotseling een andere kant op gaat staan tijdens de regeerperiode, dan komt er pas democratie om de hoek kijken, ware het niet dat dit door de andere partijen niet geaccepteerd wordt, en dan op wat voor manier dan ook hun gelijk in deze kwestie willen behalen, zelfs door het kabinet te laten vallen.

Dit is in mijn ogen geen democratische reactie, maar eerder gedrag wat je met een dictatuur kunt vergelijken.
Daarom is het zaak dat er vernieuwing komt in het huidige politieke stelsel, en de gevestigde orde eens flink op zijn grondvesten te laten schudden.

En misschien zullen de meeste mensen dit soort vernieuwing niet zien zitten, dit is dan aan hun eigen angst voor vernieuwing te danken, en moeten deze mensen loskomen uit de positie waar ze al jaren in vastgeroest zitten.

Flippie | 29-03-05 | 15:42

@ Rado en Dr.Dr.

Oh oh het zit wel diep bij jullie zeg.
'zorgen dat de burger niets wil snappen van politiek'. Wat voor magische krachten dichten jullie de PvdA toe dat ze over jullie wil kunnen beschikken? 'Enkel wat de PvdA voorkauwt wordt als de enige optie gepresenteerd'. Sorry, ik heb mijn eigen hersens, en daar kan ik prima eigen oordelen mee vellen en het feit dat jullie dat niet kunnen (getuige deze citaten) zegt volgens mij meer over jullie dan over de magische krachten Wouter Bos.

King of controversy | 29-03-05 | 15:41

Toen de PvdA fractie van de eerste kamer moest stemmen over het voorstel van de Graaf was natuurlijk de enige vraag: "Wie heeft er hier nog burgemeestersambities?". Eerste kamer kan je het beste afschaffen, want de fossielen van weleer moeten niet de kans worden geboden om de hedendaagse politiek voor de voeten te lopen. Maar let wel, wat Bos net zegt is waar: wat de coalitie hier op tafel legt is ongeveer wat van Thijn aanbood!

10votaal | 29-03-05 | 15:40

@ Vinyard:
"Hoe kan het toch dat deze uber regent (Wiegel) zo populair is. Deze man is het levende voorbeeld dat een "good old boys" netwerk bestaat."
Ja, grappig toch, dat gesundes Volksempfinden?
We zijn tégen regenten, roepen de kaalkopjes hun verloren gegane leider nog na, maar als dan opeens uberregent Wiegel de kop opsteekt...

Pharos | 29-03-05 | 15:39

"Sinds vanochtend 160 leden erbij" lult Fleischbaum, en linkt naar een berichtje waarin staat dat er vanaf De Graaf's aftreden tot vanochtend leden bijkwamen.
Allemachtig, lezen is ook een kunst geworden voor de vmbo-ers in de redactie.

kalief | 29-03-05 | 15:38

De publieke omroep gaat ten onder aan vergaderen en de koninkrijkjes van de verschillende omroeporganisaties. Ideaal lijkt mij van 3 netten terug naar 2 netten en een BBC achtige structuur ZONDER reclame maar met klasse programma's. Voor die klus heb je wel een zwaarbetaalde houwdegen nodig die de machtstructuur breekt en er driekwart uitschopt. Maar dan heb je ook wat.

BummBumm | 29-03-05 | 15:37

Rado: "M.a.w. de pvda zal het niet in zijn hoofd halen om een grondwetswijziging door te voeren(lees: echt wat wil veranderen in NL)omdat dat precies datgene is wat in het voordeel werkt van de wereldvreemde fossielen die er in de pvda zitten. Lekker in het pluche en zorgen dat de burger niks kan snappen en wil snappen van de politiek, enkel wat de pvda voorkauwt wordt als de enige optie gepresenteerd en als zoete koek geslikt door de massa's die subsidies, uitkeringen, wao'tjes en allerlei soorten gratis geld zien verdwijnen."

Exact.

Dr. Dr. Bartholdy | 29-03-05 | 15:36

. Vinyard 29-03-05 @ 13:13
.
"Premier Wiegel"
.
Hoe kan het toch dat deze uber regent zo populair is. Deze man is het levende voorbeeld dat een "good old boys" netwerk bestaat.

Je Zwager | 29-03-05 | 15:35

M.a.w. de pvda zal het niet in zijn hoofd halen om een grondwetswijziging door te voeren(lees: echt wat wil veranderen in NL)omdat dat precies datgene is wat in het voordeel werkt van de wereldvreemde fossielen die er in de pvda zitten. Lekker in het pluche en zorgen dat de burger niks kan snappen en wil snappen van de politiek, enkel wat de pvda voorkauwt wordt als de enige optie gepresenteerd en als zoete koek geslikt door de massa's die subsidies, uitkeringen, wao'tjes en allerlei soorten gratis geld zien verdwijnen. Dit is dan uiteraard schade voor hen in hun ogen....... in mijn ogen is het juist het herstellen van (achterstallige)schade.

Want er is niks ergers dan iedereen verantwoordelijkheid geven en mensen werkelijk iets laten doen voor geld...... NOT!!!

Rado | 29-03-05 | 15:33

@ Ksi-Ziks
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat de publieke omroep een links bolwerk is? Een echt links bolwerk heeft onder andere de slogan: Godsdienst is opium voor het volk. Nou vertel dat maar eens aan de EO, KRO enz. De enige beetje linkse zender is de VARA en dat valt tegenwoordig ook ontiegelijk tegen qua 'linksigheid'

King of controversy | 29-03-05 | 15:32

Ik zag wel 160 nieuwe reacties hier.

Framoes | 29-03-05 | 15:32

Ik ben blij dat het aftreden van de Graaf door Brinkhorst en Medy van der Laan wordt aangegrepen om datgene te doen wat al vele kabinetten eerder gedaan had moeten worden maar, mede door toedoen van de NOS, niet gedaan is n.l. het wegsnijden van de ziekmakende bureaucratie in organisaties die volledig op subsidies draaien. Als b.v. RTL nieuws met ca. 40 personen meer en betere nieuwsrubrieken maakt dan de NOS met zijn ca. 165 medewerkers, dan zullen er bij de NOS zeker 135 personen er uit moeten.

Ook zal er wetgeving moeten komen die verplicht datvia een goede en frisse ventilatie, er een cultuur omslag dient plaatst te vinden die het terugkomen van deze stinkende linkse bestuurlijke vriendenzwam verhinderd.

De weerzin bij de huidige D?66 fractie tegen alles waar de PvdA in werkelijkheid voor staat, zoals daar zijn: gedegenereerde fossielen die zonodig een goedbetaald baantje gegeven moet worden, controle van de massamedia zodat de stank die uit de linkse vriendenzwam opstijgt niet in de openbaarheid komt, het bevorderen van de managerscultus in overheidsorganen zodat gedegenereerde fossielen een ?, het bevorderen van een oncontroleerbare besteding bij gesubsidieerde instellingen zodat gedegenereerde ?, enz.

Mogelijk dat D?66 nu de kans krijgt van de coalitiepartners om voor hen een werkelijk groot verkiezingspunt voor de verkiezingen van 2006 en 2007 neer te zetten en waar vele nieuwe politieke partijen uitsluitend over kunnen praten, n.l. het tot het bot afbreken van de ambtelijke en semi-ambtelijke regel idioterie, die ervoor zorgt dat: de stadspaleizen van zelfs kleine woonkernen het allure en de grootte van ministeries krijgen doordat functies tot in het oneindige worden opgedeeld, waardoor de gemeentelijke lasten exorbitant stijgen en de burger toch de woonomgeving ziet verloederen omdat nagenoeg het gehele budget opgaat aan huisvestingskosten en salarissen van spookambtenaren die uit verveling nutteloze congressen bezoeken, stedenbanden opzetten en de burger voor iedere wens, hoe klein ook, via de leges een poot uitdraaien.

Ksi-Ziks | 29-03-05 | 15:23

@ Superjan

Ook dit onrecht kom ik wel weer te boven.

Brusselmans | 29-03-05 | 15:22

@ Rado
De combi vvd/cda is bijzonder onstabiel omdat ze momenteel zowel in de kamer als in de peilingen een minderheid hebben. En de methoden die de opppositie nu gebruikt kan alleen met een grondswetwijziging dus die tactiek is vrij eenvoudig te omzijlen lijkt me.

King of controversy | 29-03-05 | 15:21

Republican Party heeft 1 motto: Lower taxes, en dan vooral voor bedrijven. Ze doen geen flikker voor de mensen als het gaat om gezondheidzorg ed. Daarbij vergeleken in GW een linkse kamaraad!

10votaal | 29-03-05 | 15:20

@Dr.Dr. : Nou dan moet je niet zeuren over het politieke systeem. Het werkt nou eenmaal zo, als D66 (hoe onwaarschijnlijk ook) besluit het kabinet te laten vallen, is er nou eenmaal de kans dat de PvdA weer een kabinet mag vormen. En dat wordt wederom een coalitie kabinet, net als altijd, dus weer compromissen. En dan komen alle ideeën en doorrekeningen van dezelfde denktanks en organisaties als voor dit kabinet, dus de politieke keuzes worden sowieso bepaald door wat er door in schaduwen gehulde figuren voorrekenen.

Als je inderdaad de verborgen dictatuur prefereert boven een open-en-bloot dictatuur, moet je het er maar mee doen zoals het is.

Flapdrol | 29-03-05 | 15:17

@ 10votaal
Klopt inderdaad. eerst bezuinigen met het oog op de toekomst. dan laten de kuddedieren zich weer ontevreden lullen door de linksen. Is er weer winst en regeert de pvda weer, geeft al het gespaarde geld weer uit... met als gevold dat precies dezelfde problemen er zijn waardoor weer rechts aan de macht komt die het zojuist beroofde spaarpotje weer mogen gaan vullen om hem vervolgens weer leeg te laten gooien op het moment dat de resultaten van het beleid zichtbaar worden. Maar de linksen willen niet dat die resultaten zichtbaar worden dus moten of op tijd ingrijpen of de resultaten afdoen als schadelijk. En er zijn zoveel niksnutten in NL die schade voelen dat dat de reden is dat er niks van de grond komt qua constructief beleid.

Rado | 29-03-05 | 15:16

@10votaal:
Aha, dus het CDA is de Republican Party van Nederland?

Pharos | 29-03-05 | 15:13

Zowel de PvdA, VVD, CDA en D66 hebben de afgelopen 30 jaar aantoonbaar bewezen dat bestuurlijk onvermogen bij hen hoog in het vaandel staat.
Dus waar hebben we het nog over.

Bunt | 29-03-05 | 15:12

bizar grappig dat jij de economie als reden gebruikt om de pvda te laten regeren. Als er iets slecht is voor de economie is het de pvda wel. En stabiel is ook maar een mening. Hoezo is de combi pvda/cda stabieler dan de combi vvd/cda?? En wat nou als de oppositie in dat geval er voor kiest om dezelfde methoden te gebruiken als de pvda nu doet, dan is stabiliteit wel het laatste!

Rado | 29-03-05 | 15:12

Het is al tijden zo dat CDA bezuinigd en mensen boos maakt en dat PVDA de boel over neemt op het moment dat de vruchten in zicht zijn. Daarna gaat PvdA heerlijk uitgeven en mensen blij maken. En daarna is het weer tijd voor CDA!

10votaal | 29-03-05 | 15:09

@zinvol geweld
Waar ik op doel is dat de gekozen burgemeester alleen in grotere gementes kan werken door de zuiverende werking van het grote getal der kiezers. Vooral in kleinere gemeentes zijn de door mij geschetste gevaren het grootst. En Nederland bestaat nu eenmaal meer uit kleine stadjes dan een paar groten.
Dus waarom niet een inwonersdrempel?
Anyway, in de praktijk zal bij een gekozen burgemeester de niet partijgebonden kandidaat in het naddel zijn. Behalve weer in de voornoemde kleinere gemeentes waar je nu al "Dorpsbelang" en "MijnPlein" al de meerderzheid ziet vormen en een onevenredig deel van de macht daardoor in handen heeft.
Ik voorzie een behoorlijke ellende zoals ik die hier in Spanje waar ze de gekozen burgemeester al heel lang hebben dagelijks zie.

Return of the Beasjt | 29-03-05 | 15:08

Je onder valse voorwendselen aanmelden bij D'66 kon altijd al; ik snap de nieuwswaarde hier niet van. Het is natuurlijk wel leuk om te lezen dat zich al 160 (als het inmiddels niet meer is) nieuwe leden hebben aangemeld. Hopelijk hebben die helden zich ook inderdaad aangemeld om dit kabinet te laten vallen. En ja, dit kabinet moet inderdaad zo snel mogelijk diep onder de waddenzee worden geboord. Allereerst omdat Balkie een gigantisch imago probleem heeft, niet in de laatste plaats in het buitenland. Verder is er sinds Paars geen fatsoenlijke coalitie meer geweest die op een grote meerderheid onder de bevolking kon rekenen. En hoewel een PvdA/CDA coalitie ook niet mijn dreamteam is, zijn ze er meestal wel toe instaat om enige stabiliteit uit te stralen en dat kan niemand ontkennen, dat hebben we in Nederland echt nodig. Met een grotere stabiliteit zal ook het vertrouwen in de Nederlandse economie voor buitenlandse investeerders weer aantrekkelijker worden.
Een andere reden waarom dit kabinet zo snel mogelijk moet vertrekken is haar beleid op tal van terreinen. Dit kabinet zet de fouten van Paars II door, met verdere privatiseringen van basisbehoeften. Ook dat soort maatregelen wekken geen vertrouwen in de economie. Nu claimt het kabinet echter dat haar bezuinigingen vruchten beginnen af te werpen. Ze hebben daar voor een deel gelijk in. Weliswaar groeit de Nederlandse economie momenteel, maar doen we het procentueel gezien niet beter dan andere, vergelijkbare landen waar stukken minder bezuinigd werd. Ik zie dus niet in wat die bezuinigingen ons geholpen hebben.
Zodra iemand me dat kan vertellen kom ik met deel 2 van dit verhaal, anders wordt het zo lang...

King of controversy | 29-03-05 | 15:07

Het is waar (.Rado !) Dat regeren al lang geen vooruitzien meer is.
Men maakt plannen voor een kabinetsperiode en niet voor de lange termijn.
Als we het toch zo breed gaan trekken:
Waarom niet naar een twee-partijenstelsel?

newzjunk | 29-03-05 | 15:06

@Pharos

Inderdaad is SP geen optie. Maar we mogen toch ook redelijk uitsluiten dat D66 zich niet nog eens laat misbruiken, nog wel door de partij die ze nu genaaid heeft. Daarbij, waarom zouden PVDA en VVD niet samen kunnen? Dan heb je geen gatenstopper nodig. PVDA 50 zetels (door wat je zelf zegt, de mensen die wel SP lullen maar niet stemmen) en 30 á 35 voor VVD door Wiegel en GW.

10votaal | 29-03-05 | 15:04

Dit hele verhaal vindt ik sowiezo onzin omdat het een storm in een glas water is veroorzaakt door de pvda vanuit pure partijpolitieke redenen. Ze wouden gewoon Thom terugpakken omdat ie met de VVD heult en meteen ff kijken of we het kabinet kunnen laten vallen. Pvda wil graag dat het een echte storm wordt maar ik denk dat dit als een boemerang terugkeert naar Woutertjes en zijn gefrustreerde oppositiepeoples.

Rado | 29-03-05 | 15:04

We hadden toch afgesproken dat we eens in de vier jaar zouden stemmen? Ik heb het al druk genoeg!

Ruud3bergen | 29-03-05 | 15:03

Jammer Brusselmans. En onterecht.
@Pharos> Kontje Bos heeft volgens mij wel oren naar GW.

superjan | 29-03-05 | 15:03

@Pharos: denk niet dat Wouter nog zin heeft in een fijne samenwerking met het CDA na de vorige onderhandelingen. CDA wil het liefst verder met VVD maar die kunnen geen meerderheid vormen. D66 mag blij zijn als ze de kiesdrempel halen dus erg veel opties blijven er niet over...

BummBumm | 29-03-05 | 15:03

@10votaal
Mnou, ik heb al wat meegemaakt maar dat de PvdA met de VVD in één kabinet gaat zitten...? No way, of zoals de Engelsen zeggen: that's anathema to me. Geen VVD'er die daar, het drama van 2002 indachtig, aan denkt en Wiegel al helemaaaaaaaal niet!

Pharos | 29-03-05 | 15:00

@ superjan

Neen, de telefoon staat verre van roodgloeiend.

Brusselmans | 29-03-05 | 14:59

Ben van mening dat het vallen van het kabinet slecht is voor NL. En het is nog slechter als vervolgens de pvda en bijv. sp in het kabinet komen. Niks slechters voor een land dan eerst 2 jaar nieuw beleid en maatregelen formuleren die dan de 2 jaar daarna weer worden teruggedraaid om 2 jaar daarna weer geintroduceerd te worden omdat de pvda weer zetels heeft verloren. regeren is immers niet populair en nooit goed voor het aantal zetels. Op die manier is er niks terecht gekomen van welk beleid dan ook, en zijn we verder van huis dan 6 jaar geleden.

Rado | 29-03-05 | 14:59

Ze moesten alle D66-ers afmaken !! Jezus wat een rechtse ballen hier zeg, ook afmaken !!

opgef*ckt | 29-03-05 | 14:58

Ongelooflijk. Veel gebrul hier maar bijna niemand die iets van keiharde partijpolitiek begrepen heeft, hmmm?
De PvdA GAAT-NIET-NEVAH-NAUIT met de SP in één kabinet zitten! Denk je soms dat de PvdA compleet knots is? De SP uitnodigen voor kabinetsdeelname is gelijk aan zeggen dat de SP helemaal niet hoorndol links is. Er is een reden waarom de SP vrijwel nooit de goede resultaten behaalt die ze in de peilingen toebedeeld krijgen; als het puntje bij 't paaltje komt, besluiten kiezers in het stemhokje alsnog niet voor Marijnissen & Co te stemmen, want té onrealistisch links.
Neen, als er verkiezingen komen dan wordt het een PvdA-CDA kabinet, met dus mogelijk GroenLinks of D66 als gatenstopper.

Pharos | 29-03-05 | 14:58

> Ik las net dat jij dat figuur bent dat voortdurend
-
Dat is dan blijkbaar inderdaad de manier waarop jij je meningen baseert. Zat ik met mijn analyse niet ver af van de werkelijkheid.
-
Maar goed. Misschien kun je de verzameling scheldwoorden opschrijven in een boekje en daarmee achter het kerkorgel je gejurkte medeknaapjes shockeren met woorden als 'onnozel' en 'pinda'.

blawablawa | 29-03-05 | 14:57

Flapdrol: "Misschien is het wel tijd voor een staatsgreep. Wat wij nodig hebben is een sterke dictator met visie, die eerst Nederland en dan Europa op het rechte pad kan krijgen."

Daar heb ik eerlijk gezegd geen zin an, Flapdrol.

Dr. Dr. Bartholdy | 29-03-05 | 14:55

@BummBumm en Pharos

Volgens mij een duidelijk PvdA/VVD kabinet. VVD gaat dit profiteren van het Wiegel-effect en het feit dat Wilders geen partij op poten krijgt. Bos of van Jeltje premier. Alles beter als dit!

10votaal | 29-03-05 | 14:55

Dan heb je waarschijnlijk 2 soorten democratie in NL. eentje van de democraten en eentje voor diegene die hun 'democratische zin willen doorduwen met wat voor methoden ook. Precies die redenen die jij noemt vindt ik een reden om het kabinet NIET te laten vallen. Maar goed. Proberen mag..........
En lid worden van een partij alleen maar om het kabinet te laten vallen is niet echt democratisch, al helemaal niet als men het verkoopt alsof ze iets goed doen voor D66 of zelfs het land.

Rado | 29-03-05 | 14:53

Ehhh, ik bedoel dus dat de PvdA met een niet al te zwaar beschadigd CDA in de regering kan gaan zitten. Sorry.

Pharos | 29-03-05 | 14:51

He ja laten we het kabinet laten vallen om een zo mogelijk nog incompetenter en wereldvreemder nieuwe ploeg te verwelkomen. Prognose: VVD en CDA verliezen, PvdA en Wilders winnen. Bos gaat fijn verder met (extreem-)links SP/GL zodat de emigratie een enorme impuls krijgt en de rest van treurig Nederland alleen nog zakgeld overhoudt, de rest mag hij/zij direct overmaken naar Den Haag.

BummBumm | 29-03-05 | 14:49

@rado

En ik maar denken dat D66 zo voor democratie waren, veel democratischer wordt het echt niet hoor.'

Het is de perfecte tijd voor verkiezingen. CDA gaat dik betalen voor het gekloot van Balkie, D66 overleeft misschien nog, PVDA en VVD gaan er met de winst vandoor en GW heeft geen tijd om een partij op te zetten dus die doet niet mee. Kan je je ook meerdere keren aanmelden :D?

10votaal | 29-03-05 | 14:48

@newzjunk, zo zwart-wit is het niet. JP "Potter" Balkenende zuigt ezelskloten, maar een links kabinet is nog erger. GW is een van de weinigen die daar een redelijke visie op heeft. (Disclaimer: hij heeft op veel andere punten ongelijk en ik stem niet op hem. Ik ben geen fanboy). Het probleem is niet dat de overheid A doet of dat ze B doet in allerlei kwesties; het probleem is dat ze zich überhaupt met al die kwesties bemoeien. De overheid moet heel, heel veel verantwoordelijkheden weer aan de burger teruggeven in plaats van ons te blijven bemoederen. Maar dat is een visie die door vrijwel geen enkele politicus gedeeld wordt... we hebben ze immers niet aangesteld om niets te doen :)

Muxje | 29-03-05 | 14:45

slechte zaak.grrrrr. schrijf me niet in. ben al lid. zal ook compensatiestem uitbrengen tegen al die intriganten met hun bananenrepubliek methoden.

Rado | 29-03-05 | 14:44

@ Br en TRS> Of hebben jullie beleefd, minzaam doch dringend al die macht, de vrouwen en die zak met GS poen van de hand gewezen?

superjan | 29-03-05 | 14:44

Kijk dit is gewoon een voorbeeld van uitbreiding van de democratie. Verder is dit hele idee niet zo vreselijk ant-D66. We redden het laatste beetje geloofwaardigheid wat ze hebben en we betalen mee aan hun campagne voor de volgende verkiezingen. Mooie deal!

Dit is gewoon puur CDA en VVD naaien. En daar hou ik dus van :D

10votaal | 29-03-05 | 14:42

Sta ik (jan Lid) alleen als ik Brusselmans en/of Therealshowstopper ook graag een plaatsje in de directie gun?

superjan | 29-03-05 | 14:41

@Brusselmans ik kan niet wachten : )
@ Van Rechts je vergeet ook 'Joop he de hele buurt staat op erfpachtsgrond behalve mijn huis hoe kan dat? den Uyl'

Lucifer | 29-03-05 | 14:40

@ Rotb 13.57

Het is absoluut niet mijn bedoeling jou woorden in de mond te leggen, anders zou ik me van LdLL tacktieken bedienen, en daar wordt ikzelf ook niet goed van als dat mij steeds overkomt. Bovendien zeg ik niet dat JIJ gezegd hebt dat de democratie afgeschaft zou moeten worden, maar zeg ik dat "het gekken argument" geen argument kan zijn om de democratie af te schaffen (meer in zijn algemeenheid).

Je schreef: Hun democratie opent de weg voor types als Gil i Gil, Hitler (netjes verkozen zoals dat hoort...) en allerlei gespuis die alles zal doen om de macht te krijgen met een legitiem sausje.

Daaruit meende ik op te maken dat je tegen het gekozen burgemeestreschap bent vanwege het gevaar van "gekken" (alhoewel die ene in de buitencategorie van schurken hoort) op het pluche.
Ik onderken dat gevaar ook, alleen gaat het mijns inziens hier over "het kiezen tussen twee kwaden". De gevaren die jij in je post van 13.57 noemt zijn inderdaad reeel. Alleen waar ik me tegen af zet is het feit dat je alleen burgemeester kunt worden als je je hebt aangesloten bij een of andere gevestigde politieke kliek. Alleen als je academisch gevormd bent, jarenlang op microniveau hebt meegeluld op plaatselijke partij-avondjes, of folders hebt uitgedeeld op koude markten waar niemand op zit te wachten, dan is er pas een kans dat je in aanmerking komt om eventueel een burgemeesterspost te bekleden. Nu zou je kunnen aanvoeren dat het huidige systeem populistische eendagsvliegen eruit filtert, dat is in de praktijk ook zo, alleen op puur democratische gronden kies ik toch voor een gekozen burgemeester. In meer fatsoenlijke democratische landen blijkt dat best te werken. En wat is er op tegen dat een incestueuse plattelandsburgemeester het belang van zijn (meerderheid) van kiezers behartigd? Als er daadwerkelijke strafbare feiten gepleegd worden (fraude, valsheid in geschrifte) zou zo'n burgemeester best aan te pakken zijn. Zover ik weet staat alleen het Koningshuis boven de wet.

zinvol geweld | 29-03-05 | 14:38

@Brusselmans 29-03-05 @ 14:31

Mijn zegen hebt U.

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 14:35

-weggejorist-

Pieter Baan | 29-03-05 | 14:33

Hé fuckje 29-03-05 @ 13:25; weer terug na je IP-ban ?
Goed zo ! En ik ben het weer roerend met je eens.

Zit er hier een psychiater op GS die eens met Lucasdelinkselul kan praten; die gast heeft echt allerlei waanvoorstellingen !!! Planeet aarde roept Lucasdelinkselul, planeet aarde roept Lucasdelinkselul !

Als we toch D66 voor de gek willen houden, wordt dan in hemelsnaam lid van die partij, ga naar het congres en stem "voor". "Tegen" is zo gratuit en daar hebben we ter linker zijde al meer dan voldoende baantjesjagers voor.

Dankzij de PvdA (de Partij van de Asocialen, zeg maar) en hun on-grondwettelijke partijpolitieke gekonkel in de Eerste Kamer is ons, de burgers, een stukje directe democratie ontnomen.

En ja, Lucasdelinkselul, ik snap ook wel dat het kiezen van een burgemeester niet altijd helemaal geweldig zou zijn, maar als je bekijkt wat er nu voor een baantjesjagers, pensioen-afwachters en uitrangeerders op die functie terecht komen, dan is uiteindelijk alles beter dan de "ik-zal-jou-wel-eens-even-een-mooi-baantje-bezorgen"-mentaliteit, die overigens door links nog walgelijker wordt doorgevoerd dan door rechts.

Ik noem maar even Wim "ik-stond-op-de-barricaden-de-revolutie-te-preken-
maar-nu-nog-even-mijn-pensioen-spekken-met-wat-
commissariaten" Kok (jaja, het groot-kapitaal: hypocriete hufter)

Ad "ik-heb-meer-verstand-van-SM-dan-van-politiek" Melkert (Wereldbank; jaja; het groot-kapitaal: hypocriete hufter)

Joop "mijn-huis-is-gratis-door-een-aannemer-neergezet-vraag-
me-niet-wat-ik-ervoor-heb-moeten-doen" den Uyl.

Paul "oei, ik werd bedreigd, nu nog even subsidiesponsje spelen" Rosenmüller

Kortom: laat Balkenende zijn klus maar afmaken; van mij mag -ie !

Van Rechts | 29-03-05 | 14:33

Het verbaast me dat er zo veel positieve reacties zijn op JPdeMP. Zijn normen-en waarden debat is zo ongeveer een kopie van wat Lubbers deed in 1977 (!!!)
Alsof we bijna 30 jaar stilstaan.
Samen met de VVD heeft het CDA De Graaf laten vallen, en niet de PvdA. Tijdens het 1e kamerdebat heeft niemand van die clubs zijn strot open getrokken om te ageren tegen de PvdA-eisen (die inderdaad steeds meer ging eisen.
D'66 zit nu in een spagaat: Niet ingaan op de voorgehouden worst van CDA en VVD, betekent nieuwe verkiezingen en hoogstwaarschijnlijk een nog kleinere D'66-fractie, met als andere uiterste dat ze dus alles moeten slikken, hoe lullig het stukje worst ook is......

newzjunk | 29-03-05 | 14:33

Heb de afgelopen dagen serieus overwogen een epistel te schrijven onder de alleszeggende titel:

"Waarom ik niet links stem"

Ik kon echter niet zoveel drogredenen als Lucas verzinnen en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het Paasweekend mij nog immer in nevelen gehuld houdt.

Het einde van de week misschien.

Brusselmans | 29-03-05 | 14:31

@ blawablawa 29-03-05 @ 14:10

Ik las net dat jij dat figuur bent dat voortdurend loopt te schelden hier. Dat maakt elke reactie verder overbodig.

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 14:30

W.F. Hermans beschreef het socialisme ooit als leuke dingen doen van andermans geld. Dat geld is er nu even niet, er moet bezuinigd worden, en dat gaat soms van auw, Lucasdelinkselul. Knap van je om rechts er de schuld van te geven dat het onderwijs naar de knoppen is geholpen. Basisvorming, studiehuis, schaalvergroting - allemaal linkse wensen. Als verstandig Nederland niet dwars had gelegen waren de zelfstandige gymnasia ook al afgeschaft geweest. Hoogvliegers, daar houden ze bij links niet van.
Ter zake: ik mag hopen dat D66 alleen die leden laat stemmen die voor pakweg 20 maart lid waren.

Onbevlekt blazoen | 29-03-05 | 14:30

@Dr.Dr.

Misschien is het wel tijd voor een staatsgreep. Wat wij nodig hebben is een sterke dictator met visie, die eerst Nederland en dan Europa op het rechte pad kan krijgen.

Flapdrol | 29-03-05 | 14:22

WE (om met Smeets te spreken) kunnen dit kabinet wel naar huis sturen maar dan komt er weer een ander kabinet dat we naar huis moeten sturen want we moeten een kabinet hebben die doet wat de mensen willen en politici die doen wat de mensen willen bestaan niet!

wimpie | 29-03-05 | 14:22

GeenStijl: 'En de partij maar denken dat ze opeens populair zijn: "Bij D66 bestaat niet de indruk dat actievoerders die uit zijn op de val van het kabinet, daarvan misbruik maken."'

Ongelofelijk. De statuten van D66 zijn zo lek als een mandje waardoor linkse actievoerders de PvdA weer aan de macht kunnen brengen door lid te worden van D66 en het kabinet op te blazen. Erger nog, inmiddels is het voor iedereen duidelijk dat dit aan het gebeuren is en D66 weigert deze zaak serieus te nemen!

Deze amateurs acht ik er medeverantwoordelijk voor dat straks de PvdA Nederland verder kapot gaat maken.

Dr. Dr. Bartholdy | 29-03-05 | 14:20

In Duitsland regeren de socialisten. Hoe daar de economie draait weet ik niet. Wel lees ik in de krant dat de werkloosheid in Duitsland alleen maar verder oploopt.
Welke regering die mensen daar ook kiezen, het enigste waar zij baat bij hebben is een aantrekkende wereldeconomie. Dit geldt ook voor ons. Onze regering trekt de binnenlandse consumptie misschien dan wel naar beneden. Ze zijn goed bezig om de staatsschuld af te lossen. Dit lijkt mij wel een belangrijk punt.

tiswat | 29-03-05 | 14:19

@Superjan
Nee het was vorig jaar.
Paul Witteman en clairy Polak leidden toen het gesprek.

de bier | 29-03-05 | 14:11

> Als je geen argumenten hebt ga je wild om je heen slaan.
> Nee dat getuigt van intelligentie.
-
Absoluut loze opmerking. Je kunt argumenten wel op een presenteerblaadje aanreiken, maar je kunt een hond ook geen wiskunde leren. Als mijn argumenten je te min zijn, moet je zelf eens op zoek gaan en je verbreden in de vele wetenschappen die de mens rijk is en dat meenemen in je beoordeling. Als je dat niet kunt of als je daar geen zin in hebt moet je gewoon je mond dichthouden als het gaat over argumentatie.

blawablawa | 29-03-05 | 14:10

Huhhh Economie op gang brengen!!!

Die zwijnen in Den Haag gooien ONS geld gewoon in een stinkende put, 800 miljoen voor een vliegtuigje JSF genaamd dat nu al 80% duurder is dan begroot.

Trouwens de achterban van D66 keurt de zaken gewoon goed, dus we zijn nog niet af van die randdebielen

Lutzers zijn het.

BenBack | 29-03-05 | 14:09

P.S. kabinetje van restjes LPF, Peter R., Lijst Geert en ter completering van de meerderheid wat Hirsi-saus van VVD-kant lijkt me wel smakelijk.
Als Wouter maar niet met z'n vermeend lekkere k0ntj3 gaat minglen met Femke en Jan en het laatstje schuldvrije geld in de staatskas er naar een ontwikkelingslandje of treehuggersproject (OV bijvoorbeeld) overmaakt :(

superlutser | 29-03-05 | 14:09

@Lucas: prima alternatieven, ja. Op naar de 100% belastingdruk!

Muxje | 29-03-05 | 14:08

. de bier
29-03-05 @ 14:04
Zo zie je maar toch liever een goeie Moslim als een slechte ongelovige!
.
@blawabla geintje, niets persoonlijks ;)

Pannie | 29-03-05 | 14:07

Kunnen we als iedereen tijdelijk lid wordt niet gewoon stemmen voor opheffing van dat clubje? Die zijn zooooo 1966. Net alsof ook maar een normaal iemand kan oxideren aan derriere hoe een burgervader/moeder op het pluche belandt...

superlutser | 29-03-05 | 14:06

Bos wordt alleen gebruikt door de PvdA om weer aan de macht te komen. Als dat een feit is wordt hij door oud-links binnen de PvdA eruit gewerkt.

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 14:06

Waarom denkt iedereen hier toch dat de PvdA direct met de SP en GroenLinks in een kabinet gaat zitten? Wat voor vreemd automatisme is dat?
Nee hoor, als er verkiezingen komen verliest het CDA stevig met als resultaat dat Balkenende terzijde geschoven wordt en de PvdA dus zonder een al te zwaar beschadigd CDA in één regering kan gaan zitten, eventueel met GroenLinks of D66 (jawel!) als bijzettafeltje. Maar NO WAY dat Bos de SP legitimeert door ze uit te nodigen voor kabinetsdeelname...

Pharos | 29-03-05 | 14:05

@Pannie
Klopt! Die scheld altijd.
Die ander redeneert normaal.
Of ze zijn samen 1. Een soort Jekyll and Hyde

de bier | 29-03-05 | 14:04

@blawablawa 29-03-05 @ 13:50

En je bent blijkbaar tegen het concept Omslagstelsel? Daar is een belangrijk deel van ons "verzorgingsstelsel" op gebasseerd. Het alternatief is "ieder voor zich".

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 14:04

Wilders bekijkt de zaken momenteel vanuit het buitenland, evenals Lazrak, zouden die twee een plannetje smeden?

fuckje | 29-03-05 | 14:04

Ik scheld ook wel eens, hoer.

bwahaha | 29-03-05 | 14:04

lol @ZI

*zoekt het nummer van John de Mol*

Evil D. | 29-03-05 | 14:02

Bier homo's zijn slecht voor de moslimstemmen!

Pannie | 29-03-05 | 14:02

@blawablawa 29-03-05 @ 13:50

Als je geen argumenten hebt ga je wild om je heen slaan. Nee dat getuigt van intelligentie.

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 14:02

kabinet laten vallen lijkt me niet zo'n slim plan voor NL. het gaat al zo goed (kuch), een nieuwe kabinets crisis is wel het laatste dat dit land kan gebruiken.

Hop-SaSa | 29-03-05 | 14:01

Ik haal die Bwahaha en Blawablawa steeds door elkaar...
Die Blawa.. is degene die altijd scheldt toch?

Pannie | 29-03-05 | 14:01

@kakbouter
Ja heerschend toch? 0,70 per ontvangen bericht en dan gewoon 10 in het uur versturen. Ik zie het al helemaal voor me. Een hele grote bak met soep zoals vroeger in dat programma met Ron Brandstichter. En dan links zit Woutertje Bos en rechts zit Balkenende. En dan heel de dag reclame met 'sms nu D66 Ja' als je wilt dat Jan Peter moet blijven en Wouter moet vallen, of stem D66 Nee om jan peter en zijn kabinet te laten vallen. Dat is toch mooi?!.... Niet?...

ZI | 29-03-05 | 14:00

@zet 13.24 bij niet stemmen dan gaat je stem via de kiesdeler naar de grootste partijen lees cda en pvda. Dat kan als ondernemer niet je bedoeling zijn toch? Stemmen is altijd slimmer en als je het principieel niet wilt maak dan je stem ongeldig, scheelt weer bij het bovenstaande.

Lucifer | 29-03-05 | 14:00

LOL @Pannie

de bier | 29-03-05 | 13:58

Volgens mij LIETEN onze bewindslieden zich juist afzuigen? En is Bos nou eindelijk toch ontmaskerd als homo?

Pannie | 29-03-05 | 13:57

@zinvol geweld
Ik heb nergens gezegd dat de democratie afgeschaft moet worden. Dus leg me even geen woorden in de mond ja. Dat vertroebelt de discussie alleen maar.
Wat ik zeg is dat democratie kan doorschieten. Het huidige benoemingsstelsel is gebaseerd op een burgemeester die boven de partijen staat. rekening houdenende met het politieke klimaat in de betreffende gemeente. Er is een verdeelsleutel waarin vastsstaat hoeveel burgemeesters elke partij kan leveren. Die verdeling is door stemming(en) tot stand gekomen en is dus een afspiegeling van Nederland.
Een gekozen burgemeester zal voornamelijk in de kleine gemeentes een populariteitspromlematiek kennen. En dat zijn de meesten in Nederland. Er zijn tenslotte maar een paar grote steden. De kleinere bestaan veel meer nog uit traditionele familiebanden etc. En juist daar schuilt het gevaar van absolute macht aan 1 groep van de gemeenschap.
Maar daar gaat De Graaf even gemakshalve aan voorbij.
Hoe kleiner de schaal hoe minder democratisch het democratisch kiezen toegaat.

Return of the Beasjt | 29-03-05 | 13:57

Partij-congres is echt zoooo 1966...

Evil D. | 29-03-05 | 13:56

@blawablawa
Niet schelden. Dat doet afbreuk aan je betoog.

de bier | 29-03-05 | 13:56

@debier> staat dat nog on-line, dat debat moet ik zien! Ga wel ff zoeken als ik iets vind link ik.

superjan | 29-03-05 | 13:55

het lijkt me echt een goed idee de Partij Voor De Armoede nu aan het roer te krijgen....... dan kun je beter ophouden met werken en lekker thuis gaan zitten, om op iedere subsidiepot mee te surfen... en natuurlijk lekker klagen dat het allahmaal de schuld van harry potter is.....

geweldig om zo te leven , zonder enige reden om na te denken, de rest van je leven in reduced memory mode....,schop je audi eruit en ga lekker kansloos op de bus staan wachten die niet komt......

QB.as.seen.on.RC | 29-03-05 | 13:55

Lid worden van D66 zou wel het domste wat je kan doen. 30 euro kwijt en weer een PvdA regering (wellicht met SP !:( )... De economie gaat volgens het CBS weer omhoog dus ik denk dat de bezuinigingen zijn vruchten gaan afwerpen :P
Plus: Geeft Geert nog wat tijd voor zijn partijvoorbereidingen!

kut | 29-03-05 | 13:55

De 30 euro is een gift en kan dus van de belasting afgetrokken worden. Werkelijke kosten zijn dus een stuk minder...... Alleen vervelend dat je bij die vergadering aanwezig moet zijn.

laiyna | 29-03-05 | 13:55

> Alleen dat is om 11 uur 's avonds op
> ned3 en dan wordt altijd op SBS/RTL
> Die Hard 3/hart van Nederland herhaald
> en dat is veel interessanter.
-
OMFG! :-) onnozele pinda!

blawablawa | 29-03-05 | 13:54

@blawahawa>Kinky!

superjan | 29-03-05 | 13:54

Ik kan Bloodzone geen ongelijk geven. Ik heb Bos nu een aantal keer zien verliezen in een politiek debat. 1 van de mooiste keren was tegen Van Aartsen in het rode hol NOVA. Van Aartsen kreeg zelfs daar de hele zaal plat en Bos droop af. Alleen dat is om 11 uur 's avonds op ned3 en dan wordt altijd op SBS/RTL Die Hard 3/hart van Nederland herhaald en dat is veel interessanter.

de bier | 29-03-05 | 13:53

@Superjan

AAAAAAAhhhh... dat is toch wel het laatste wat we Nederland aan zouden willen doen, niet dan?

Laat de PVDArmoede nog maar ff verder wegzakken in de peiling!

VM | 29-03-05 | 13:53

> Als Bos PM wordt, is dan VAKER in de kamer te zien?
-
Nee, waarschijnlijk gaat hij dan ook jongenshoeren lopen afzuigen in Thailand zoals de bewindslieden van dit kabinet.

blawablawa | 29-03-05 | 13:53

Laat dat kabinet nog maar even zitten.

De smaakmakers van de komende verkiezingen (GS GW en uiteraard DeROY) hebben nog heel wat te doen dunkt me.

Plus dat voor de PVDArmoede nu eindelijk de glijdende schaal naar beneden is ingezet. (nu men door heeft dat Keizer Kontje geen kleren aan heeft.) Zou zonde zijn dit plotseling te onderbreken.

Als er nu verkiezingen zijn... Hello Klaas de Vries Ha Jeltje, welkom terug Sharon Dijksma...

superjan | 29-03-05 | 13:52

@bloodzone

2 van die sjappies uit het koningshuis (Juultje en Bernhard)

VM | 29-03-05 | 13:51

@ TheRealShowstopper

Het aantal hectoliters water dat men op weg naar wereldheerschappij bij de wijn doet dient niet onderschat te worden.

Brusselmans | 29-03-05 | 13:50

Als Bos PM wordt, is dan VAKER in de kamer te zien?
Nu is er er alleen als er wat te rellen valt, zo niet is ie nergens te bekennen en zit ie waarschijnlijk ergens aan z'n piel te sjorren.

vergruizer3 | 29-03-05 | 13:50

> Kabinet Balkenende regeert voorlopig beter dan welke linkse
> partij dan ook ooit heeft laten zien. Zeker gezien de slechte
> economische omstandigheden. Onder de huidige economische
> en sociale omstandigheden zou een links kabinet nooit
> geloofwaardig stand kunnen houden
-
Ik kan me anders nog wel wat charlatan kabinetten van CDA en VVD voor de geest halen. Met als absoluut dieptepunt Wiegel-Van Agt.
-
Ik vertrouw zelf door meer op de uitkomsten zoals het CPB die doorrekent, dan op onnozele opmerkingen waar jij hier mee aankomt.
-
> Wouter geeft iedereen 200 Euri (waarschijnlijk, er zijn nog
> geen definitieve cijfers over de meevaller, maar dat mag de
> pret van het uitdelen niet drukken). Als dat geen problemen
> oplossen is weet ik het niet meer!
-
Het is gewoon teruggave van diefstal. Lijkt me niet onlogisch. Niet het enige voorbeeld van geld dat het kabinet weghaalt bij mensen die daar notabene jarenlang zelf premies voor betaald hebben. Als ik mijn gejatte fiets terug vind, word ik in 1 keer ook geen zorgeloze miljonair.
-
> Wie heeft ook alweer het onderwijs "hervormd"? Iets met
> P en vd en A dacht ik.
-
Het wordt nu in ieder geval allemaal beter. Ik hoop voor je dat je zelf kinderen hebt die gaan studeren (waarschijnlijk zijn ze te dom). Of laat je ze gewoon zelf uitzoeken hoe ze hun collegegeld moeten betalen. Dat laatste lijkt me het meest logisch, want je bent waarschijnlijk drukker bezig met de invulling van je eigen leven dan met die van je kinderen. Je moet ook aan jezelf denken.

blawablawa | 29-03-05 | 13:50

@ZI: dan zit je gelijk weer vast aan e.o.a. abbonnementje en moet je weer een betaalnummer bellen om je af te melden.

Kakbouter | 29-03-05 | 13:50

adhD66 is een klein partijtje die iedereen nodig schijnt te hebben om een coaltie te laten bestaan en daardoor een veel te grote smoel opzet.
En wat is nu helemaal hun ideaal?
Dat elke Jan Boeren Lul zich verkiesbaar kan stellen?
Dank je feestelijk.
Dat wordt echt bestuur met inzicht (van eigen zak (vullen) eerst).
Ze vergeten namelijk even gemakkelijk dat je helemaal geen partij nodig hebt om verkiesbaar te zijn, zolang je maar genoeg handtekeningen hebt. Dus fraude, vervalsingen, valse voorwendsels, demente omaas die alles tekenen zullen de toekomst worden.
adhD66 staat voor polderwarlords.

Return of the Beasjt | 29-03-05 | 13:49

Zo ff lid geworden van D66 brrr wel een eng idee, maarja wel voor een heel goed doel.
Hehe gelukkig heeft Wilders al veel reacties binnen ;-) Stem maar weg dit kabinet!!

folio | 29-03-05 | 13:48

overigens... we kunnen toch wel via sms stemmen heh?

ZI | 29-03-05 | 13:47

-weggejorist-

Bloodzone | 29-03-05 | 13:46

@ Pharos,

dat viel me ook al op ja. De meerderheid stemt op GW in de poll, maar ik heb nog geen enkele opmerking zien voorbij komen over imams, moslims etc.

DonnieDeDenker | 29-03-05 | 13:45

Ik heb niet de indruk dat het kabinet Balkenende het zo goed doet. Vorige keer kon je alles nog in de nek van de LPF schuiven, nu zijn jullie weer aan het zondebokken, dit keer tegen D66 en de PvdA. Vergeet niet dat de andere regeringspartijen echt niet willen dat D66 opstapt. Dan zou ik ook mijn eisen stellen. In België heb ik al gezien hoe een kleine progressieve partij bij regeringsdeelname door de grote partijen de vernieling in genaaid werd. Die lui van D66 zullen wel niet zo gek zijn. Ik gok dat Jampeter toch tenminste één termijn volmaakt. Want verkiezingen nu zouden een erg versnipperd resultaat geven volgens mij.

veest van pim | 29-03-05 | 13:45

@snijbonenmolen

Daar lees ik ook dit

'Mensen die nu nog lid worden, kunnen zaterdag gewoon meestemmen als ze de partij machtigen de contributie van hun bankrekening te schrijven. Bij D66 bestaat niet de indruk dat actievoerders die uit zijn op de val van het kabinet, daarvan misbruik maken.'

Hm.. het is dus toch mogelijk?

VM | 29-03-05 | 13:45

Jongens jongens, je wil toch niet zo een populistische, menigsloze, ik verander sneller van stanpunt dan dat een blad in de wind draait, ik draag geen stropdas omdat dat hip is, want onze bijna seniele koninginnepartner doet dat ook niet vent als de grote overwinnaar van deze verkiezingen? Als dit gebeurt blijf ik geëmigreerd en kom ik nooit meer terug naar Nederland!

10SC-star | 29-03-05 | 13:43

@vergruizer3 29-03-05 @ 13:39

Misschien moeten we GS dan ook maar links laten liggen ;)

VM | 29-03-05 | 13:43

@Pharos 29-03-05 @ 13:36

Dat is politiek: keuzes maken en prioriteiten stellen. Of heb jij bomen in je tuin waar geld aan groeit?

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 13:42

@Pharos
De overheid heeft wel degelijk een sterke invloed op de economie. Ze is één van de grootste consumenten van ons land. Als de overheid minder uitgeeft gaat het over het algemeen slechter met de economie. Nu heel gezeur over conjunctuur en die ongein....

Tyr | 29-03-05 | 13:41

Ja Fleischbaum, vieze goedkope PVDAert! :-)

Lucasdelinkselul | 29-03-05 | 13:41

Goh, wat een goedkope PvdA oproep weer van señor Fleischbaum.

vergruizer3 | 29-03-05 | 13:39

@ Rotb 13.34

Het argument dat Hitler door democratie aan de macht is gekozen, is geen argument om dan maar de democratie af te schaffen. Mijns inziens is het heel zwart wit; of je kiest een burgemeester (met alle gevaren om de locale nitwit op het pluche te krijgen. Voordeel is dan wel dat je die nitwit na 4 jaar weg kan stemmen) of je benoemt ze (met alle gevaren van het regenteske zoals nu gebeurd, geen kans voor niet partij politieke kandidaten) Ik zou opteren voor kiezen vanwege het pure democratische argument.

zinvol geweld | 29-03-05 | 13:39

@Kakbouter:
Het merendeel is idd zo dom om 'en masse' de grootste schreeuwer te volgen.

Pharos | 29-03-05 | 13:38

@Singa 29-03-05 @ 13:32

Het ideaal van (extreem)links is de ultieme gelijkschakeling. Mensen zijn misschien niet hetzelfde, maar dat betekent nog niet dat je niet alle verschillen kunt wegpoetsen of onderdrukken. En aangezien de slimmen makkelijker dom gehouden kunnen worden dan de dommen slim gemaakt... etc. etc.

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 13:37

Uit de poll blijkt dat GW veruit de meeste stemmen trekt bij het GS publiek. Betekent dit een breed gedragen sympathie voor zijn politieke standpunten of is de gemiddelde reaguurder werkelijk zo dom om 'en masse' de grootste schreeuwer te volgen?

Kakbouter | 29-03-05 | 13:36

@fuckje:
"we zijn wel goed bezig de economie weer op gang te krijgen"
Wanneer leren mensen nou eens dat een regering geen ene flikker kan doen aan de voortgang danwel stilstand van een economie? Kijk naar de Verenigde Staten, man! Daar heeft zelfs de voorzitter van de Fed geen enkele invloed meer op de economie. Politici zijn afhankelijk van de economie en niet andersom.
Verder wil ik de mennekes die hier, en wederom zonder nadenken, van leer trekken tegen Bos & Co. er wel even aan herinneren dat Balkenende en Bos destijds een bezuinigingspakket van niet minder dan ?18 miljard hadden afgesproken, tot Balkenende de onderhandelingen liet ploffen. Maar 18 miljard, da?s méér aan bezuinigingen dan dit kabinet heeft doorgevoerd en nog door wil voeren.
Overigens wil ik mensen er óók even aan herinneren dat dat ?extra geld voor onderwijs?, waar D66 nu zo mee schermt, helemaal niet ?extra? is maar gewoon uit het infrastructuur-potje komt. Er is dus met geld geschóven, er is geen cent aan extra geld uitgetrokken.

Pharos | 29-03-05 | 13:36

Alleen op zaterdag? Niet ook nog op zondagochtend ofzo? :(

Graftak | 29-03-05 | 13:36

@zinvol geweld
200 euro teruggeven is best liev inderdaaad. Maar als ik 25 euro moet neerleggen om 200 terug te krijgen dan.... hmmm.... het overwegen waard natuurlijk.

ZI | 29-03-05 | 13:35

Tuurlijk is de achterban van adhD66 voor. Alleen zo kan dit partijtje zijn exorbitante macht blijven uitoefenen. Ik heb zelden zo een kleine partij zoveel invloed die niet in proportie staat van het electoraat zien uitoefenen.
En die kleine elitaire partij van salondemocraten denkt alleen maar grootstedelijk. Ze hebben geen idee wat ze aanrichten in het land met hun gekozen burgemeester. Vooral kleinere gemeenten zullen verscheurd worden door (klein) eigenbelang, gunsten, vergunningen verlenen, aanbestedingen etc.
Kortom waar adhD66 voor staat is meer corruptie mogelijkheden voor de kleine man die nu opeens zich als burgemeester stevig kan profileren. Want reken maar dat gekozen burgemeesters hard gaan werken aan hun herverkiezing.
Erg goed trouwens dat De Graaf zijn werkwijze steeds duidelijker wordt om zijn zin door te zetten. Bezwaar uit eigen partij? Doet niet terzake. PvdA die waarschuwt dat ze niet zomaar voor ziullen stemmen. Negeer je gewoon.
Duidelijk voorbeeld van: de wens is gedachte.
Wordt allen lid en stem tegen!!
Hun democratie is er eentje van ieder voor zich en degeen met de grootste bek wint onder het mom dat dat nou echt democratisch is.
Hun democratie is er eentje van het liefst twee kampen: eentje die democratisch en dus goed en eentje die de boel anders wil en dus bestaat uit represieve types.
Hun democratie is een schijndemocratie waar het recht van de sterkste zwaarder zal wegen.
Hun democratie opent de weg voor types als Gil i Gil, Hitler (netjes verkozen zoals dat hoort...) en allerlei gespuis die alles zal doen om de macht te krijgen met een legitiem sausje.

Return of the Beasjt | 29-03-05 | 13:34

Ja lekker deze regering weg betekent ongetwijfeld veelsteveel zetels (= aantal groter dan 1) voor de PvdA.

Onderwijs kapot maken, LINKS kan zeker niet met onderwijs omgaan, al die rare proefballonnen van links waar dom en slim de zelfde stof kreeg op de middelbare school (en liefst allemaal in dezelfde klas), gelukkig is dat grotendeels alweer afgeschaft. Ik snap de redenering van links ook niet, "iedereen is gelijk" dus ook even slim???...

Singa | 29-03-05 | 13:32

Leuk bedacht, maar dit gaat niet werken. Bij geen enkele partij. Als je lid wordt kun je nooi meteen meestemmen. Dat kan pas als je in de ledenadministratie zit en een lidmaatschapsnummer ed krijgt (pas weken later).

Bovendien kun je niks wegstemmen. Er kunnen moties worden ingediend die oproepen uit de regering te stappen, en je kunt dan voor zo'n motie stemmen. Een partijbestuur of kamerfractie kan dan zelf beslissen of ze iets met die motie doen. Ze kunnen m negeren! Ben je wel je geld kwijt...

kalief | 29-03-05 | 13:31

@ Lucas 13.28

Retoriek. Maar nogmaals, wat zijn de linkse alternatieven, en hoe worden deze betaald?

zinvol geweld | 29-03-05 | 13:30

De treinen op tijd? HA!HA!HA!
Ja, die reden op tijd omdat de NS besloot treinen die uberhaupt niet rijden niet mee te tellen, en omdat ze een hoop lijnen geschrapt hebben. Bussen rijden alleen nog maar in de randstad.
Kankerpatienten heb recht op chemo, mijn opinie, maar dankzij het uitverkoopbeleid van Hoogervorst hebben ze dat nu niet meer.
Het onderwijs wordt vernaggeld door Rutte. Die hieft niet te bezuinigen maar doet het toch, waardoor over een aantal jaar alleen nog rijke bevoorrechte mensen mogen studeren.

Lucasdelinkselul | 29-03-05 | 13:28

@Brutus
idd.... ik ben ook erg blij dat dit kabinet nog even blijft zitten. We zouden toch Woutertje als MP krijgen zeg.. pfff.... of Geer W.

VM | 29-03-05 | 13:28

@Lucasdelinkselul: ooit wel eens aangedacht, hoe deze situaties zijn ontstaan? Dit kabinet moet eerst alle troep opdweilen, voor zij echt kan regeren.

Big Deal | 29-03-05 | 13:28

Ha Ha die Jan toch. Hij is zo naief om de truc van D66 om hun verenigingskas flink te spekken niet in de gaten heeft...

Zucht | 29-03-05 | 13:27

hej, het valt me mee dat hier nog best wat mensen zijn die een beetje begrip hebben voor onze huidige ministertjes!

brutus | 29-03-05 | 13:27

Balkie de bejaardenterminator?

Pannie | 29-03-05 | 13:27

d66 daar wil je toch geen lid van worden neem mij nou niet kwalijk maar d66 was het reservewiel al van het kabinet en nu zijn ze toch niet meer dan een thuiskomertje die hebben zich dus wel ff mooi in de kaart laten kijken .
trouwens thuiskomertjes zijn geloof ik al verboden in nieuwe auto's.
ze blijken gevaarlijk te zijn.

roelofw | 29-03-05 | 13:26

*blaat*

Faach Viechuur | 29-03-05 | 13:26

@linkselul
Jaja.... en wat hebben voor JP gehad...2 x Paars. Dat heeft er voor gezorgd dat alles beter ging of niet??!?!? NOT!!

VM | 29-03-05 | 13:25

@ Lucas 13.20

Wat zijn die alternatieven dan, en belangrijker, hoe worden die betaald?
Iedereen 5000 euro per maand van het rijk, iedereen een villa, gratis gezondheidszorg zouden mijn standpunten zijn als ik een partij zou oprichten.
Alleen moet ik wel ergens geld vandaan halen om dat te bekostigen.

zinvol geweld | 29-03-05 | 13:25

En dan die superknuffelsocialisten aan de macht? Cohen als MP? Bos als VMP en financiën? "Kijk, Sinterklaas bestaat, en hij staat daar"! (citaat Wiegel)
En Ali B. als minister van Cultuur?
Ik geef toe; kabinet Balkenende is niet mijn favoriet, maar we zijn wel goed bezig de economie weer op gang te krijgen en moeten we dat dan weer laten verkutten door de PvdA? Dacht het niet!!!

fuckje | 29-03-05 | 13:25

Ik ga echt nooit meer stemmen.
Lijkt godver wel of we mee doen met geitewollensokken Idols. Ik doe niet meer mee met deze idioterie. Ze bekijken het maar. En maar zeuren dat er zo weinig meer gestemd wordt, en maar geld pompen in stem reclames, en maar blijven geloven dat de mensen nog net zulke schaapjes zijn als vroegah. Sorry hoor maar als eigen ondernemer heb ik op deze manier weinig vertrouwen in de politiek. Dus waarom nog stemmen? Zodat ik weer mag klagen? "Want als je niet stemt mag je niet klagen". Praat je altijd je oma na? Stemmen is zoooo 1984. We gaan tegenwoordig voor individualisme en daar heb ik stemmen en een kabinet in deze vorm niet meer voor nodig.
Ps: ik ga dus ook niet stemmen op GeenStijl want dat word toch weer zo'n LPF partij (in hoeverre dit al geen hoax is)

Zet | 29-03-05 | 13:24

@Lucasdelinkselul:

"waar het onderwijs kapotgemaakt wordt"
:S 2e fase is ingevoerd door de linkse ratten, bij dit kabinet komt er juist meer geld voor onderwijs

"waar kankerpatienten geen chemo krijgen"
dat betaalt je eigen verzekering...

"waar openbaar vervoer afgeschaft wordt"
volgens mij was vorig jaar t eerste jaar waarop de NS op tijd reed, iets dat bij paars de verkeerde kant op is gegaan...

"waar zelfs de energievoorziening kapotgemaakt word"
hoezo? :/ je pc doet het schijnbaar nog gewoon...

yonthe | 29-03-05 | 13:24

@VMBO

Idd ben het helemaal met je eens.

@linkselul
Kom eens met goede argumenten...

VM | 29-03-05 | 13:23

@Lucasdelinkselul 29-03-05 @ 13:20

Toch knap dat een kabinet dat allemaal in 2 jaar voor elkaar krijgt... of zouden die problemen al jaren spelen? Wie heeft ook alweer het onderwijs "hervormd"? Iets met P en vd en A dacht ik.

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 13:23

Stemt NCPN voor een deugdelijk staatsapparaat zonder D66 en aanverwante vijanden van de revolutie!!!

Working Class Zero | 29-03-05 | 13:23

ik wil het kabinet helemaal niet laten vallen.

laat ze hun werk maar rustig afmaken.

brutus | 29-03-05 | 13:22

Ook lam/aso als je hiervan misbruik gaat maken. Niet alleen omdat ik 100% achter t kabinet sta, dat het beter doet dan ieder andere communistische(PvdA) partij tot nu toe...

yonthe | 29-03-05 | 13:20

Onzin! Links heeft prima alternatieven! Nogmaals, alles beter dan een kabinet waar je oma drie dagen in smerige luiers moet zitten, waar het onderwijs kapotgemaakt wordt, waar kankerpatienten geen chemo krijgen, waar ouderen in verpleegtehuizen 'getermineerd' worden, waar openbaar vervoer afgeschaft wordt, waar zieken per jaar 250 euro boete moeten betalen, waar zelfs de energievoorziening kapotgemaakt wordt, etc. etc. etc.
Maar nog afgezien daarvan: over twee jaar moet je alsnog Balkenende wegstemmen... Jammer joh...:-)
@Pharos:ik ben heel bang dat je gelijk hebt.

Lucasdelinkselul | 29-03-05 | 13:20

@zinvol geweld 29-03-05 @ 13:19

Idd. Over populisme gesproken.

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 13:20

Koopje toch, 25 euri om een nieuw kabinet van PvdA, SP en GL buiten de deur te houden? Op afstand stemmen zal er wel niet bij zijn vrees ik..

Sem van Berkel | 29-03-05 | 13:20

Tis een verkapte verkiezingsstunt van Oberbahnstormer Herr Ditrich!

Kakbouter | 29-03-05 | 13:19

@ ZI

Wouter geeft iedereen 200 Euri (waarschijnlijk, er zijn nog geen definitieve cijfers over de meevaller, maar dat mag de pret van het uitdelen niet drukken). Als dat geen problemen oplossen is weet ik het niet meer!

zinvol geweld | 29-03-05 | 13:19

@Lucifer
Wie zegt dat de PVDA de grootste partij wordt? Er kan nog van alles gebeuren, mocht het zover komen. Als ik Wilders was dan wist ik wel een manier om als grootste partij uit de bus te komen. Nog een beetje meer dom rechts populistisch kwekken en een middagje media park

litebyte | 29-03-05 | 13:18

Wederom: wat wil je dan WEL?
Kabinet Balkenende regeert voorlopig beter dan welke linkse partij dan ook ooit heeft laten zien. Zeker gezien de slechte economische omstandigheden. Onder de huidige economische en sociale omstandigheden zou een links kabinet nooit geloofwaardig stand kunnen houden

vmbo.nl | 29-03-05 | 13:17

Marijnissen!? Ceaucescu aan de Maas zul je bedoelen! :P
Maar maak je geen zorgen, al deze ideeën - hoe goed bedoeld ook - zullen geen zoden aan de dijk zetten aanstaande zaterdag. Op die dag zul je namelijk een staaltje Politbureau-draaikonterij zien zoals je nog nóóit hebt meegemaakt in een democratie, en dat nog wel van een Democratische partij.
Reken op moties waar de scherpe randjes vanaf geslepen zijn door infiltranten, moties waar amendementen aan vastgehangen worden waardoor maar weinigen voor die moties zullen stemmen (ik noem bijvoorbeeld een 'motie van wantrouwen' richting partijbestuur vastgeplakt aan de 'mee blijven doen ja/nee?'-motie enz).
Let op mijn woorden: het partijbestuur van D66 gaat zich a.s. zaterdag van zijn meest ondemocratische kant laten zien, en dat doen ze nu al omdat ik zéker weet dat nu alle pro-blijven-afdelingen alweer worden opgetrommeld en voorrang krijgen voor zitplaatsen. Afdelingen en leden die 'buiten de controle' van het partij-apparaat vallen mogen in de wandelgangen blijven terwijl er binnen gestemd wordt. Wedden?

Pharos | 29-03-05 | 13:17

@vmbo.nl
Jeuj! Ga door Ga door!

Inderdaad, wat zou Woutertje Bos doen om ons land beter te maken? Misschien heeft hij wel mooie verhalen, maar als hij om de tafel moet met CDA (bijvoorbeeld) zal hij er toch weer een hoop overboord moeten gooien. Nee, laat het kabinet nog maar even zitten, dan kan GeenStijl zich beter voorbereiden op de verkiezingen :P Op naar wereldheerschappij, weg met Woutertje Bos!

ZI | 29-03-05 | 13:16

Ah... Dus Balkenende is wel een uitvoerbaar en wenselijk alternatief? Ik weet niet, ik vind elke kabinet behalve dit uitvoerbaar en wenselijk. Hoezeau?

Lucasdelinkselul | 29-03-05 | 13:14

@Lucasdelinkselul 29-03-05 @ 13:11

Als je bang bent om te verzuipen mot je stoppen met janken :-)

TheRealShowstopper | 29-03-05 | 13:14

Wat een onzin. Juist die partijen helpen dit land naar de klote... op de lange termijn. Alleen die blinde kippen zien dat niet en denken alleen aan hun eigen achterste.

HyBriD VorTeX | 29-03-05 | 13:14

Begin het zo langzamerhand een beetje beu te worden hier in dit land. Te gek voor woorden hoe dit land geregeerd wordt. Grr!

De Raaf | 29-03-05 | 13:14

Kijk Lucas, dat bedoel ik dus. Die "alles is beter dan" mentaliteit is erg typisch voor linkse lullen, maar uitvoerbare en wenselijke alternatieven laten op zich wachten.

vmbo.nl | 29-03-05 | 13:13

*zou zich inschrijven wanneer*:

dit tot gevolg zou hebben dat hieruit premier Wiegel uit de bus zou rollen; echter het levensgrote risico dat we na JP gaan spreken over premier Bos is voor mij genoeg reden hier nog eens ernstig over na te denken...

Vinyard | 29-03-05 | 13:13

Ach, verzuipen doen we met Balkenende doen we toch al. Alles beter dan Harry Potter, dat zal voor de meesten gelden. Behalve voor VMBO misschien.

Lucasdelinkselul | 29-03-05 | 13:11

30 Euri voor de regering weg te stemmen. De overheid kost mij al te veel geld. En als de PvdA het wint, kan ik dan mijn 30euri declareren?

Big Deal | 29-03-05 | 13:10

Mogen buitenlanders bij D66 stemgerechtigd lid worden?

veest van pim | 29-03-05 | 13:10

Ik wordt gelijk lid als ze er voor zorgen dat we weer een kabinet krijgen... maar ja, niet links en niet rechts zal wel kiezen voor het zekere...

litebyte | 29-03-05 | 13:10

Leuk om overal tegen te zijn, maar kijk eens kritisch naar het alternatief.
Als politiek Nederland (buiten VVD, CDA en spinoffs) nog meer naar links gaat liggen ze in de Noordzee.

vmbo.nl | 29-03-05 | 13:10

Dit is behalve heerlijk stijlloos ook nog eens ontzettend dom om NL weer tijden onbestuurd te laten en vervolgens Woutertje Bos aan de haal laten gaan met de vruchten van de impopulaire maatregelen van de afgelopen 2 jaar.

Lucifer | 29-03-05 | 13:09

25 Euri ?! Ben je nou helemaal belazerd :D ?

bwahaha | 29-03-05 | 13:09

"We willen geen misbruik maken van de naïeve transparantie van D66," aldus Jan Marijnissen. "We zijn geen coupplegers."

Wat zijn ze dan wel?
Grappig dat Secretaris-Generaal Marijnissen de SP hiermee als slim, want niet-transparant neerzet.

vast goed | 29-03-05 | 13:06

*schrijft zich in* Wonderlijk, geenstijlers zij aan zij met extreem links, extreem rechts en dood midden om samen het kabinet weg te stemmen. Even vrede en volgende week elkaars hersens weer inslaan (op internet uiteraard ;-) Op naar Den Haag kameraden!

foppe123 | 29-03-05 | 13:06

Geweldig!
En dan wordt PvdA weer de grootste partij.
Dan mogen we echt trots zijn mensen...

vmbo.nl | 29-03-05 | 13:03

*schrijft zich in om lucas stem te compenseren*

ZI | 29-03-05 | 13:03

*schrijft zich in*

Lucasdelinkselul | 29-03-05 | 13:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland