Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Chef Opinie Azijnbode wil graag meer vluchtelingen

sexyjihadimeisjehoi.jpgChef Opinie van de Volkskrant Arnout Brouwers vindt dat het tijd is voor wat zelfreflectie over de manier waarop Nederland met vluchtelingen uit Syrië omgaat. Daar mogen er 250 van naar Nederland komen, naast 'die paar duizend' die uit eigen beweging zijn gekomen dat is, en volgens meneer Brouwers is dat maar een beetje karig. Kijk naar Duitsland joh, aldus Brouwers, daar nemen ze er wel 10.000 op! Enfin. Het bekende verhaal waar rechts geen trek in heeft en dat links toch altijd afsteekt. Het boeiende aan dit soort verhalen blijft desalniettemin het gebruik van het woord 'we'. Bijvoorbeeld: 'Zijn we eigenlijk tevreden over wie we geworden zijn?' Dat is dezelfde we als in zinnen als 'we moeten meer vluchtelingen opvangen'. Altijd 'we'. Nooit 'ik'. Dat zou ons toch een partij verfrissend zin, man. Dat je de prettig genestelde Chef Opinie van het huisblad van 't Goede Volk kan lezen met zinnen als 'ik neem twee Syrische vluchtelingen op in mijn huis'. Dan klinken zinnen die hij nu schrijft, zoals 'Een toeschietelijker houding jegens Syrische vluchtelingen is een kwestie van de innerlijke beschaving van ons land' plots een stuk minder gratuit. Fat chance dat de gemiddelde querulant die schrijft over 'innerlijke beschaving' al vijf jaar op de wachtlijst staat voor een sociale huurwoning, maar steeds vluchtelingen er met de prijzen vandoor ziet gaan. Of dat ze überhaupt in de wijken wonen die langzaam maar zeker steeds minder spruitjeslucht en steeds meer kebabgeur worden. Het is altijd makkelijk, dat 'we'. Stop daarmee. Als iedere goeddoener nu eens de ruime loungebank ter beschikking stelt hebben we al die Syriërs zo van onderdak voorzien. Laten we het geen innerlijke, maar serieuze non-gratuite beschaving noemen. Succes!

Reaguursels

Inloggen

De enige etnische zuivering die door de beugel kan is die van het Westen. God wat moet er gebeuren voordat deze idioten het ook een keer genoeg vinden? Vluchtelingen zullen alleen maar toenemen, de bevolkingsgroei daar neemt namelijk alleen maar progressief toe. Waarom heten landen nog landen als het open-deurbeleid geldt? En waarom is met al dit soort zaken het altijd EENRICHTINGSVERKEER?!?

Sergeant_Peper | 16-07-14 | 18:46

Wie heeft uit die millioenen vluchtelingen die inderdaad een Everest aan ellende meemaken, die 250 gelukkigen uitgekozen en op grond van welke criteria? Het getuigt, goddomme, toch van een arrogante zelfoverschatting als je deze keuze maakt, jezelf het inzicht en beslissingvermogen toedichten om deze waanzinnige keuze te maken. In dat opzicht is het een schandaal dat die 250 er komen.

Bovendien haalt dhr. Brouwers Duitsland aan. Al is het maar een benadering van een vergelijking; het gaat geheel niet op, al was het maar vanwege de oppervlakte en het aantal inwoners van Duitsland.

In de laatste regel van het artikel staat "ons land" Als "ons" onderhand zegt boem is ho, dan heeft "men" maar te luisteren.

Een "toeschietelijker houding" betrachten in de zin zoals Brouwers het wil, komt in wezen neer op steun aan de vervloekte geopolitiek van de grootmachten op aarde, met de Vs voorop. Niks toeschietelijker.

Hoeveel dragen de oorlogsfinanciers in het Oosten eigenlijk bij aan leniging van de nood? Heeft de volkskrant daar een antwoord op? Hoeveel betaalt bijv. Saoedie-Arabië aan de noodhulp in de regio.

Dat land alleen al, zou voldoende geld kunnen genereren om alle vluchtelingen een ietwat menswaardiger bestaan te bieden in de regio, maar nee, er wordt tijdens de ramadan-inkopen-dagen-in London met geld gesmeten op een verbijsterende schaal.
Salut! Evocatus

Evocatus | 16-07-14 | 01:58

Inderdaad, neem als chef opinie, de heer Arnout Brouwers, zelf een paar vluchtelingen in huis, waarschijnlijk ruimte genoeg. Een goed voorbeeld doet volgen!!!

hertog2 | 15-07-14 | 19:15

Feilloos gebruik van het woord wij.
Want wij van de goede partij varen er via de banen die hieraan kleven
altijd weer wel bij.
Je hebt Wij van Boven en wij van onderen. En kassa's

Ik kook ook | 15-07-14 | 18:55

@Tricephalus | 15-07-14 | 16:35
Niet op basis van levensbeschouwing, maar omdat ze massaal worden afgeslacht. Er is een kleine groep echte vluchtelingen die er wél iets van probeert te maken, de rest is gelukszoeker. En ze gaan helaas nooit uit zichzelf weg omdat het ze te makkelijk wordt gemaakt.

PrinsesStoepje | 15-07-14 | 17:57

Rechts en elitelinks hebben een verbond gesloten. Ze willen de verzorgingsstaat afschaffen en de mensen weer afhankelijk maken, zodat ze een minder grote waffel hebben. Rechts wil allerlei sociale voorzieningen eroderen elitelinks wil dolgraag de tokkies een lesje leren door zoveel mogelijk vluchtelingen toe te laten zodat de verzorgingsstaat onbetaalbaar wordt. Zie hier het succespakket van Rutte en Pechtold.

lingo star | 15-07-14 | 17:47

@Wurgje de huisboa | 15-07-14 | 15:00
Je vergeet nog te vermelden dat de holocaust nooit is gebeurd.

Russells Teapot | 15-07-14 | 16:54

PrinsesStoepje | 15-07-14 | 16:20
Waarom zou je puur op basis van hun levensbeschouwing überhaupt mensen opnemen die hun hele verdere leven geen énkele bijdrage gaan leveren, maar als een zich steeds uitbreidend wurgijzer als een molensteen om de nek van de samenleving zullen hangen. Hoe suicidaal debiel kan je zijn.

Tricephalus | 15-07-14 | 16:35

@duitse herder | 15-07-14 | 13:58
Tjesus dat is elk naar een Amersfoort, Haarlem of Enschede erbij. En dat moeten wij goedvinden onder het mom van "solidariteit" en zo niet dan zijn wij racisten.

PrinsesStoepje | 15-07-14 | 16:27

@Finn | 15-07-14 | 14:11
Lijken me lieve mensen met best veel kwaaltjes (inteelt) in de familie. Maar al zouden we willen, we kunnen toch niet de hele wereld redden. Beperk het liever tot de echte vervolgden zoals christenen, dat zijn er genoeg. En geen Somaliërs die na hun zielige verhalen doodleuk op vakantie naar hun gevreesde thuisland gaan.

PrinsesStoepje | 15-07-14 | 16:20

satpiet | 15-07-14 | 15:19

Moet je niet aan je huiswerk ?

Roy Bean | 15-07-14 | 16:11

Ik heb in het verleden eens gepolst voor een aanvraag voor een sociale woning. Wachttijd op de wachtlijst voor ik die woning zou kunnen toegewezen krijgen: ZEVEN JAAR. Moet er nog meer GOOR zijn.

Tricephalus | 15-07-14 | 16:06

De haat van links tegen de Nederlanders is geweldig groot de eene na de andere waanidee komt op on af we gaat ten onder let maar op massa verkrachtingen moorden
te veel om op te noemen we gaat er aan, we mogen ons zelf niet bewapenen tegen dat uitschoot

El-tjipo | 15-07-14 | 15:50

KlunsJohannus | 15-07-14 | 15:17

Tot op zekere hoogte klopt je verhaal, zéker wat betreft 'de genese' van het probleem, en inderdaad: ook nu nog lopen er behoorlijk wat verwaande zelfbenoemde wereldburgers rond die graag koketteren met hun 'kosmopolitisme'.

Wat ons het meest de das heeft omgedaan is echter de omschakeling van tijdelijk naar permanent én daaraan verbonden de gezinshereniging, en de schuldigen daarvoor zijn toch echt wel te vinden in de linkse hoek. Bovendien krijgen ze er niet genoeg van, want door letterlijk Jan en alleman van racisme te bestempelen die overmacht durfde benoemen hebben ze hun oorspronkelijk kiesvolk van zich vervreemd. Achter de façade van goedmenserij schuilt dus erg vaak kille electorale berekening.

Iedereen heeft boter op het hoofd, maar de ene wat meer dan de andere. Nu nog volharden in die boosheid is zoetjesaan tot een misdaad tegenover de oorspronkelijke bevolking verworden.

Aardbewoner | 15-07-14 | 15:37

Alleen al op de parkeerplaats van de Persgroep kunnen 10.000 Syriërs gehuisvest worden. Dus waar wacht hij op?

Lewis Lewinsky | 15-07-14 | 15:36

@Roy Bean 15:00
Klopt, alles dat "sociaal" is in het algemeen lijkt tegenwoordig tegen de eigen cultuur te zijn. Ben helemaal voor een sociale samenleving maar niet zoals engerds als die Volkskrant-drol voor ogen hebben.
Het is tijd voor een totale reset van NL maar wie heeft de ballen om op het knopje te drukken?

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 15:27

Een vluchteling kost de belastingbetaler 43.000 euro volgens het CPB in 2003.
Arnout Brouwer kan dus op zijn bankrekening zien hoeveel asielzoekers hij zich persoonlijk kan veroorloven.
En verder moet hij ons niet lastigvallen.
tipo | 15-07-14 | 13:12
Ik zij het toch ik werk 6 dagen in de week 52 uur
En ik ben 51 jaar en voor maar €. 13000 per jaar dus zo Gore kut gelukt dief heeft het beter dan kut

satpiet | 15-07-14 | 15:19

von sokkenstopfen | 15-07-14 | 13:16
Daar heeft u het mis. Het linksvolk draagt de massa-immigratie en de weg-met-ons-mentaliteit weliswaar het meest openlijk en luidkeels uit onder het mom van mensenrechten en dergelijke, het waren net zo goed de rechtse en liberale partijen die de massale stromen nieuwkomers steunden. Dit deden ze hetzij vanuit het elitaire, kosmopolitische gedachtegoed van de "global village" waarin grenzen niet meer nodig zijn (D66 / VVD), of anders wel vanuit de meer zakelijke, neo-liberale koopmansmoraal die voorschrijft dat bedrijven makkelijk aan goedkope, gewillige arbeidskrachten kunnen komen via het binnenhalen van zoveel mogelijk onopgeleid, analfabetisch werkvolk (VVD / CDA). Alle gevestigde partijen zijn schuldig aan de ontstane situatie, niet alleen de linkse.

KlunsJohannus | 15-07-14 | 15:17

@meneer Q 14:58
Juist. Ben een Schilderswijker in hart en ziel. Nog zo'n "echte" zegmaar, uit de tijd dat er nog touwtjes uit brievenbussen hingen en je nooit zonder vreten zat omdat de buurt wel wat ritselde. Waar men elkaar nog groette op straat.
Toen kwam de door Gutmenschen gestartte stroom van asielzoekers op gang en begon de ellende. Als Schilderswijker de hele boel naar de klote zien gaan en het is nu erger dan het ooit is geweest. Woon nu op loopafstand van de Schilderswijk maar kom er bijna nooit meer. Niet dat ik niet durf, maar ik voel me er zo alleen met hier en daar kans om bespuugd en geintimideerd te worden.
En deze Volkskrant-drol wil hier meer van? Laat dat "Volks" maar weg trouwens want de klik met het volk is volledig verdwenen.

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 15:17

Ik ken de dagblad-wereld van binnenuit. Veruit de meeste - en niet eens alleen maar de oudere en meer gearriveerde - redacteuren wonen in keurige, lommerrijke, lelieblanke bakfietsmoeders-buurten met een hoog Toyota Prius-gehalte, waar de enige allochtoon die er te signaleren valt, de krantenbezorger is. Man & vrouw werken allebei, want hypotheken voor huizen in mooie buurten drukken zwaar op het budget, evenals de kosten voor de witte school die zelden naast de deur ligt.

Het zijn steeds de mensen die zich in de hierboven beschreven omstandigheden bevinden waarin je van niks & niemand last hebt (zoals ongetwijfeld de Chef Opinie van de GoedMens-bode), die vinden dat we meer, meer, nóg meer zielige 'vluchtelingen' moeten opnemen. En hoe obscuurder het land van herkomst, hoe beter.

Het zijn deze mensen, die zich zonder uitzondering moreel verheven voelen boven het veronderstelde onderbuik-plebs, die met hun kortzichtige pleidooien voor nóg meer immigratie van probleemgevallen uit probleemlanden, rechtstreeks aansturen op één van de grootste en rampzaligste cultuur-clashes die West-Europa ooit te zien zal krijgen; de rellen en plunderingen van enige tijd geleden in de Parijse banlieues en in Londen zijn slechts speldenprikjes vergeleken bij wat ongetwijfeld en onvermijdbaar komen gaat.

Peter Emile | 15-07-14 | 15:06

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 14:58

En onderschat de "vakbonden" niet .

Roy Bean | 15-07-14 | 15:00

-weggejorist-

Wurgje de huisboa | 15-07-14 | 15:00

@Roy Bean 14:51
Correct. Eh, politiek correct bedoel ik natuurlijk.
En ze zijn ook bijna allemaal lid van een of meerdere publieke omroepen.

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 14:58

Dat je daarbij je eigen land naar de klote helpt is bijzaak.
Dhr. de Wit | 15-07-14 | 14:47
=
Gutmenschen hebben in 't algemeen zo'n goed betaald baantje, met bijbehorende hut in 'n mooie villawijk/grachtengordel, dat zij nooit de financiele en ECHTE persoonlijke gevolgen ondervinden van de massa-import.

meneer Q | 15-07-14 | 14:55

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 14:47

90% van jouw lijst is lid van een politieke partij .

Vandaar .

Roy Bean | 15-07-14 | 14:51

"Ik" zou een vooruitgang zijn ten opzichte van "we." Maar zelfvoldane linkse mooipraters gebruiken "we" omdat ze eigenlijk "jullie" bedoelen.

"Jullie bewoners van volkswijken, jullie belastingbetalers, jullie Wilders-stemmers, jullie moeten meer Syrische vluchtelingen opvangen."

Russells Teapot | 15-07-14 | 14:48

De schoorsteen van de zieligheidsindustrie moet wel blijven roken natuurlijk. Anders zitten al die vluchtelingenrecht-advocaten, oorlogstrauma-psychologen, inburgeringstraject-begeleiders, uitkeringregelaars en de rest van de soosjale kliek straks zonder subsidie. Plus het geeft zo'n lekker goed gevoel dat je iets terug kunt doen voor de wereld.
Dat je daarbij je eigen land naar de klote helpt is bijzaak.

Dhr. de Wit | 15-07-14 | 14:47

We moeten ook zo snel mogelijk naar seculier onderwijs toe en godsdienstig onderwijs op basisschoolniveau niet meer toestaan. Indoctrineren doe je thuis maar.

Zoniet, zsm. serieus werk maken van de spaghettimonster religie.

Finn | 15-07-14 | 14:42

Moest dat "fat chance" niet "slim chance" zijn?
Historisch gezien behoort de immigratie in Europa tot een van de grootste volksverhuizingen ooit. Omdat deze import meestal een beroep doet op het sociale stelsel, wordt dit systeem omvergetrokken. Voor die constatering hoef je geen econoom te zijn.

PrinsesStoepje | 15-07-14 | 14:42

Jan Boule | 15-07-14 | 14:20

Goed verhelderend epistel.

Toont tevens aan dat ZIJ een stuk vitaler zijn dan ons verweekte mutsen-onderwijs van kring-gesprekken onder leiding van "hoogogeleide" huppel-ka's die de simpelste rekentoets niet doorstaan , en geen foutloze zin met tweelettergrepige woorden kunnen maken .

Roy Bean | 15-07-14 | 14:38

@kweethetooknietbeter

Je vriendelijke wensen stemmen in ieder geval mijn hart iets positiever :)

Wij zijn(waren)overigens beide actief in het onderwijs, ik wetenschappelijk, het zijn eigenlijk de bezuinigingen die ons troffen. Studenten en scholieren moeten het nu met minder doen. Niet met minder gekwalificeerde collega's uiteraard, de overgebleven collega's zijn van uitstekende kwaliteit, doch bij lange na niet met genoeg - vooral contacturen en meer persoonlijke interactie lijden. Ook is er nuttig onderwijs komen te vervallen. Zij waren gelukkig wel al aangenomen met vastere contracten.

Ik vind het eigenlijk best wel idioot hoe ons onderwijssysteem zo ondermijnt wordt door zowel bezuinigingen als het erg ondermaatse religieuze onderwijs wat overal de kop op aan het steken is.

Maar goed, het is al gedaan, en we moeten nu voortroeien met de riemen die ons nog resteren.

Anoniemtje | 15-07-14 | 14:37

@mezelf
zoemen=ze noemen

kweethetooknietbeter | 15-07-14 | 14:36

@Jan Boule | 15-07-14 | 14:20
Je hebt gelijk; de nederlandse namen zijn te oubollig.
.
Laten we zoemen:
De Openbare Joran-van-der-Sloot-school
of
De Christelijke Volkert-van-der-Graaf-school

kweethetooknietbeter | 15-07-14 | 14:34

Overigens zei Pim Fortuin dat de grenzen dicht moesten totdat zij die hier al zijn goed geintegreerd zijn en niet eerder. Daarmee wees hij niemand af die gewoon mee wilde doen. Hij was geen vreemdelingenhater, maar iemand die belang en waarde hechtte aan de Nederlandse cultuur, wilde die grag behouden, ook in de grote steden.

Fortuin was ook toen al kritisch over de jsf.

Dat is inmiddels ruim 12 jaar geleden.

De immigratie gaat echter in recordtempo gewoon keihard door.

Wilders spint er trowuens garen bij en is vooralsnog een enkel een poser, heeft nulkommaniets bereikt, heeft enkel als een neutraliserende een fuik gefungeerd voor proteststemmen.

Nederland is totally fucked wat dat betreft. En hard ook.

Finn | 15-07-14 | 14:32

Piet van het Padje for president!

De Anaalprofeet | 15-07-14 | 14:28

@Anoniemtje | 15-07-14 | 14:12
Ja, de regeltjes van de overheid zijn niet berekend op een iets afwijkende situatie. Als je niet binnen de regeltjes past, dan is het antwoord standaard NEE. Je bent niet de eerste die dat ondervindt.
.
Wens ik je/jullie alle goeds toe daar waar jullie wel in de gelegenheid worden gesteld je leven op te bouwen.
.
Helaas maakt niet uit of jullie wel of niet vertrekken, want die gasten toch hoe dan ook toch.

kweethetooknietbeter | 15-07-14 | 14:25

Alle vluchtelingen uit het midden oosten alleen nog maar naar Engeland, 'murica en Israël. Dat zijn samen met die primitieve zandhazen in de regio de grootste veroorzakers van alle problemen in diezelfde regio.

dutchdj | 15-07-14 | 14:25

Dat "we" van de Goedmens is altijd erg makkelijk. Het is altijd "we" als het om HUN ideeën en idealen gaat. En je leest het al af aan het stukje: Je wordt er van beticht een untermensch te zijn als je het niet eens bent met de ideologische diarree van links.

Maar als er daar de overlast van de immigratie is, dan is het klaar met het "we". Dan zijn het opeens ZIJ die de immigranten weg willen hebben, ZIJ die massaal op Wilders stemmen, ZIJ die geen recht van spreken dienen te hebben.

Nederland heeft verdomme helemaal geen verantwoordelijkheid over een achterlijk conflict in een hatelijke zandbak. Er liggen genoeg Islamitische landen in de buurt waar die vluchtelingen terecht kunnen. Waarom moet iedereen altijd de halve wereld over, uitgerekend naar Europa? Grenzen dicht. Eerst de problemen hier oplossen voordat we de hele wereld gaan helpen. Problemen zoals totalitaire mannetjes die de zogenaamd onpartijdige media in handen hebben. Weg met die linkse dictatuur.

Piet van het Padje | 15-07-14 | 14:23

@duitse herder Je hebt gelijk. Zonder immigratie was de bevolking van Nederland flink gekrompen, omdat de overheid mensen letterlijk het land uitjaagt. Ze zet ze schaakmat, gooit ze hun huizen uit en zet ze op straat na ze eerst te hebben uitgemolken middels jarenlange verplichte belastingafdrachten. Nergens recht op, uitgekotst. Oprotten.

En aan de andere kant delen ze ruimhartig letterlijk miljoenen paspoorten uit naar eigen goeddunken en willekeur aan mensen uit verre vreemde buitenlanden.

Het kan niet anders dat het doel is europese landen zodanig te destabiliseren dat er geen homogene bevolking meer over is om eensgezinde landen meer te hebben, teneinde het nationalisme en de nationale identiteit tegen te gaan. De nationalistische identiteit is de vijand van de EU, dat blijkt ook uit de ruk naar rechts in de verkiezingsuitslagen.

Finn | 15-07-14 | 14:23

wonderfull-life
Zo is het. kijk eens naar de namen van gewone Nederlandse basisscholen : het Palet, de Dukdalf, de Regenboog, het Kompas, de Springplank. Niets mis mee. Maar kijk eens naar de betekenis van de namen en bedoelingenen van islamitische basisscholen, een aantal noem ik ervan :
Hidaya ( Nijmegen ) : leiding door Allah
Al Ghazali ( Rotterdam) Al Ghazali zegt: de vrouw is een stuk speelgoed. Verder: onderwijs is verspilling van intellect.
Aboe da'oedschool (Utrecht)betekent :macht om te scheiden ligt bij de man
An Noer ( Alphen ad Rijn) : soerah 14; de echtbreekster dient gegeseld te worden
El Risèlèh ( Leiden ) meldt : uw dochters in groep 7 en 8 dienen met een hoofddoek en met wijde kleding naar school te gaan.Verder: bij ons staat centraal godsdienstige vorming...
Bilal ( Amersfoort) > Bilal was de adjudant van M. Hij overviel caravanen , verkrachtte en moordde.
El Kadisia ( Amsterdam) ; de plek van de veldslag uit 637 AD waar de Arabieren de Perzen versloegen en de islam vestigde aldaar.
El Furkan ( Schiedam) meldt : El Furkan is een Nederlandse school die in de Nederlandse samenleving zich baseert op de Nederlandse wetgeving. In zoverre ( ") is het een Nederlandse school.
El Boukhari ( Leerdam). El Boukhari zegt ; de vrouw is onderworpen aan de man.
Vrijwel honderd procent van de asielaanvragers zijn van islamitische huize. Zij zullen dan ook niet aarzelen zo veel mogelijk hun kinderen op dit type "scholen" te plaatsen. Het is te bizar voor woorden dat je basissscholen vernoemt naar veldslagen, vrouwenonderdrukkers en moordenaars. Maar, het kan allemaal in ons land. Het toont des te meer aan dat ons land door toedoen van ( ooit) seculier links en progressief liberaal ( D66) moreel failliet is. De enige remedie is zorgdragen voor de reeds hier aanwezige medelanders en onverwijld stoppen met het groepsgewijs asiel te verlenen aan moslims uit Afrika en Arabië en ze laldaar helpen. Echte vluchtelingen met een Westerse levenswijze , vervolgde christenen, kopten , alawieten , blijven welkom.
De gehele bloemlezing aangaande de lieftallige benaming islamitische scholen vindt men bij Fubar/Het vrije Volk ev.

Jan Boule | 15-07-14 | 14:20

Nederland heeft kanker en die kanker heet arnout Brouwers. Brouwers hoort op de zwarte lijst en zal tzt zich hebben te verantwoorden voor een tribunaal als de revolutie in gang is gezet. Wat in de DDR kon, kan ook in Nederland. Ctrl/S en op de harde schijf ermee.

Wurgje de huisboa | 15-07-14 | 14:14

Ik wil helemaal niet betalen voor "vluchtelingen", terwijl het gewoon door de strot geramd wordt.
Onze zuurverdiende (belasting)centen worden misbruikt om half Afrika en het Midden-Oosten hier te huisvesten.
Alsof wij er schuld aan hebben dat een stelletje idioten elkaar de schedel inslaan in de jungle of de zandbak.

Ommezwaai | 15-07-14 | 14:13

@kweethetooknietbeter

Ik/wij worden door de economische situatie ook gedwongen uit Nederland te migreren - wij zijn beide niet religieus en universitair opgeleid. We kunnen hier geen werk vinden (maar elders wel).

We hadden het liever hier nog wat langer geprobeerd iets te vinden, maar omdat ons huwelijk een gemixt huwelijk is zijn er visum-problemen. En de Nederlandse overheid heeft nu eenmaal regels voor mensen die niet asielzoekers zijn, dus hup, mijn wederhelft moest na jaren samenzijn prompt het land verlaten.

Wij hadden hier graag kinderen opgevoedt, maar dat is nu waarschijnlijk niet meer realistisch. Maar wees gerust, voor ons in de plaats komen vast een paar West-hatende haatbaarden terug...

Anoniemtje | 15-07-14 | 14:12

Hieruit blijkt dat ze geselecteerd worden omdat ze behoefte hebben aan gespecialiseerde medische hulp, dus daar zijn nogal wat extra kosten mee gemoeid:

www.youtube.com/watch?v=V0VXr6HzoGc

Hoe is uit te leggen waarom dit soort hulp niet vanuit buurlanden worden geboden?

Blijkbaar mag iedere Syrier zich als vluchteling daar registreren? Maar wat betekent dat eigenlijk, vluchteling, als je geslecteerd wordt met je hele gezin omdat iemand er iemand in je gezin een hartkwaal of iets dergelijks heeft?

Finn | 15-07-14 | 14:11

Reken maar dat de goedmens zijn woning beschikbaar stelt!

natte krant | 15-07-14 | 14:10

@duitse herder | 15-07-14 | 13:58
En in denemarken hebben jullie zo'n 300.000 moslims (en nog een paar honderd duizend andere culturen) op 6 miljoen inwoners. Waarvan er bij de oorspronkelijke denen bijna 3000 inmiddels ook moslim zijn geworden.

Alle westerse landen zijn bezig zichzelf te vernietigen. Oke oke, het is niet dat die mensen zelf kwaad in de zin hebben meestal, maar het werkt als een sprinkhanenplaag. En uiteindelijk veranderd het straatbeeld, de cultuur, het voedsel, alles.

de grote Anti | 15-07-14 | 14:08

Eens kijken hoe bereidwillig en 'beschaafd' ze dan nog zijn!
Wijze Uil | 15-07-14 | 14:02

... dan zit 'het' opeens in hun tweede huis *Ergens*.

Centauri3 | 15-07-14 | 14:06

Waarom is er eigenlijk geen links geluid tegen al dit religieuze gebeuren? Waarom is links in Nederland opeens zo pro-religie?

Stiekum ben ik een links-mens, maar ik kan al jaren niet meer links stemmen omdat ik mijn stem niet wil doneren aan een partij die niet seculier is...

Anoniemtje | 15-07-14 | 14:06

@duitse herder | 15-07-14 | 13:58
Ja, maar wie zijn de mensen die wegverhuizen naar ander landen? De van oorsprong blanke hollanders? De van oorsprong Polen? De van oorsprong Belgen? De van oorsprong Marokkanen? De van oorsprong Chinezen?

kweethetooknietbeter | 15-07-14 | 14:06

Behalve dat is Nederland tamelijk overbevolkt itt Duisland. Maar goed, als Limburgs gemeentes met bevolkingskrimp een verzoek zouden doen om extra inwoners uit Syrie, prima, ga je gang. Alleen moeten ze dat zeker niet vanuit Den Haag gaan zitten bepalen.

van heinde en verre | 15-07-14 | 14:05

raar dat hij Duitsland als voorbeeld neemt, want als ergens de problemen onhoudbaar zijn dan is het hier in DE wel.
Duidelijk een wereldvreemde salonsocialist, die Brouwer. Ik zou graag van hem vernemen hoeveel 'vluchtelingen' hij al in huis heeft genomen.

--sql error-- | 15-07-14 | 14:02

Helemaal mee eens! Een beetje makkelijk lullen over vermeend a-sociaal gedrag als je een asielzoeker nooit van dichterbij hebt gezien dan op een foto!
Laat die linksche schreeuwerds maar een asielzoeker adopteren, qua woonruimte en financieel. Eens kijken hoe bereidwillig en 'beschaafd' ze dan nog zijn!

Wijze Uil | 15-07-14 | 14:02

De VNG stelt vervolgens voor ze in leegstaande verzorgingstehuizen te stoppen. Daar is dan zeker wel geld voor en voor onze oudjes is geen plek meer. Tis wel een keer mooi zo.

TisZo | 15-07-14 | 14:01

Nog maar even:

Emigratie uit Nederland:

Periode 2000 t/m 2009

aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777

2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 140.000 (verwachting)

Aantal 689.500 (laag t/m universitair opgeleid)

* Totaal generaal 1.767.276 emigranten *

Reden:

- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen

Politici zwijgen over dit onderwerp.

Wen er maar aan en beveilig jezelf.

------------------------------------------

Immigratie naar Nederland:

2000 t/m 2009

aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629

2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 175.000 (verwachting)

Aantal 810.540 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)

* Totaal generaal 2.001.737 immigranten *

Politici zwijgen niet over dit onderwerp.

Tot slot:
Emigranten komen brengen
Immigranten komen halen

duitse herder | 15-07-14 | 13:58

hoe zou het er hier uitzien over 100 jaar, gelukkig ben ik al 62 en hoef dat gelukkig niet meer mee te maken. een vreemde in je eigen land.

bmwf650 | 15-07-14 | 13:55

@streknek
Lol, het zal niet ophouden. Want er zal altijd oorlog, honger en armoede zijn. Zolang dat nog zal bestaan zal dit beleid gewoon doorgaan want anders ben je een nazi ofzoiets. Bekijk dit laten we zeggen zo pak en beet over 50 tot 100 jaar, bekijk de demografische cijfers, bekijk de culturen die we binnenlaten die nogal van agressief van aard zijn en bv. niets moeten hebben van compromissen, dan kan je dus eigenlijk wel vaststellen dat de Nederlandse cultuur, normen waarden en gewoontes en de Nederlandse autochtonen gedoemd zijn om te verdwijnen.
Verder, bekijk de enorme bevolkingsexplosie in bv. Afrika, bekijk dat in de VS steeds meer Zuidamerikanen wonen. Je kan eigenlijk vaststellen dat in de toekomst de welvarende blanke westerling in de minderheid zal zijn. Maargoed, aan alle beschavingen komt eens een eind aan. De westerling zal ten onder gaan aan zijn eigen decadentie, gutmenschgedrag, en zijn onwil om zich te vermenigvuldigen.

Julia | 15-07-14 | 13:53

Iemand zet die stempeltjes, en iemand laat die mensen binnen. Ik heb niets tegen die mensen maar het zorgt voor onrust. Zo zie je vaak geen groepjes (blanke) jongeren hier meer, want de donkere somalische types claimen het vaak onmiddelijk. Jah, en die zijn gehard en strijdlustig, die kaaskoppen staan geen kans. Wat dan, dienstplicht weer invoeren? Of gaan we gewoon vrolijk oorlog in eigen landje spelen..

de grote Anti | 15-07-14 | 13:52

Zie je toch ook bij die groenlinkse bakfietsmoeders, iedereen moet wat doen, maar bij de ku-klux klan kan er nog een neger verstopt zitten in die puntmutsjes. Bij die omrijbakfietsmoeders weet je zeker dat het een 100% blank gezelschap is, lekker duidelijk. Weet je meteen dat jij degene bent die multiculti MOET doen zodat zij het niet hoeven.

Bokito ergo sum | 15-07-14 | 13:50

@Igor Putkin | 15-07-14 |

Ok, dan laat je ze binnen en dan schop je ze er meteen weer uit. Ook mijn idee.

roze_bril | 15-07-14 | 13:49

ja ... adopteer es een vluchteling! ipv dat kleine lievve schattige zelf gekozen ietsje uit een ver en boosig land. [ps.; die vluchteling kwamen vanzelf daar hoef je nix voor te stelen]

Centauri3 | 15-07-14 | 13:48

@Ars Vivendi | 15-07-14 | 13:44
Ik dacht dat links erachter zat, dat rechts erachter zou kunnen zitten, de politiek, de NWO, de politiek.. Maar iedereen vergeet altijd de joden en focking hippies.

de grote Anti | 15-07-14 | 13:47

250 Is ook niet veel als je het vanuit humanitair oogpunt bekijkt. Dat mensen uit Syrië vluchten kan een ieder weldenkend mens begrijpen. Maar moeten ze dan hier opgevangen worden? Dat is natuurlijk geen oplossing. OPvang in de regio is de enigste manier en vanuit daar willen ze ook het snelst terug keren. Zo'n oplossing heb ik best wel wat belastingcenten voor over. Het vluchtelingen beleid zoals we gehad hebben de laatste decennia in Nederland heeft ons een hoop ellende bezorgd en er is heel veel taxpoet verdwenen in de industrie welke "asiel industrie" heet (te gek voor woorden dat we een behoorlijke beroepsgroep hebben welke daar zijn/haar brood mee verdiend) Dus 250 is niet veel maar het is wel te veel. En als deze mijnheer van de Volkskrant dit te weinig vind stelt hij zoals beschreven zijn eigen huis maar ter beschikking. Goed stuk van Leeuwen.

Toetsiemonster | 15-07-14 | 13:45

Links: 'dat kalifaat, dat komt er!'

Ars Vivendi | 15-07-14 | 13:44

Voelen deze vluchtelingen zich niet heel erg schuldig ten opzichte van de achterblijvers die wegens bv. geen geld niet konden vertrekken ?
Eigenlijk zou men geen vluchtelingen moeten opnemen maar opvang in de eigen regio moeten stimuleren.
De meeste vluchtelingen eindigen in een wat uitzichtloos verblijf in een hun vreemd land, slechts een enkeling ziet kans om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen.
Helaas denkt links Nederland dat opvang alhier de problemen daar helpt oplossen,
beetje dom.

Verwachtniks | 15-07-14 | 13:43

Koettoerk | 15-07-14 | 13:38

klinkT plausibel

Centauri3 | 15-07-14 | 13:42

streknek | 15-07-14 | 13:36
Het houdt op zodra de boedel is overgenomen en wij niks meer te zeggen hebben.

Angelica | 15-07-14 | 13:41

Heb kennissen die al 12 jaar op 'n huurhuis wachten.
Zo'n volkskrant-snuitertje heeft DAAR natuurlijk geen boodschap aan.
Dat is maar een vervelende BLANKE Nederlander.

meneer Q | 15-07-14 | 13:41

Blame Adolf. Allemaal de schuld van deze tactische onbenul en zijn half werk. Met zijn Scolari tactiek. Als hij 70j geleden het karwei af had gemaakt, waren we nu allemaal 4x wereldkampioen geweest. Maar nee, hij moest en zou op alle fronten de beste zijn, de dwaas. Als hij net zoals strateeg Louis reactionair met 532 gecounterd had, dan zouden de treinen nu altijd op tijd gaan, zeker die naar het oosten. Dan reden we nu allemaal een Audi of BMW ipv een gesubsideerde C1. Dan hadden we geen euro gehad. Dan was elk stukje moslim uit de moslims geschreeuwd en ausradiert, en hadden we gewoon 1 religie: de zgn weltmeisterreligie. Dan spraken alle Arabieren nu Duits ipv dat gebrabbel. En dan bestelden ze net zoals ik hier vanavond, hompen schweinenfleisch bij de spareribexpres in Syrie, ipv mekaar de koppen in te slaan en heel dat volk naar ons te jagen.

Koettoerk | 15-07-14 | 13:38

Eens zal het ophouden, maar hoe en wanneer?

streknek | 15-07-14 | 13:36

"Nu komen er dan 250 Syrische vluchtelingen, geselecteerd door VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR, uit vluchtelingenkampen in Jordanië en Libanon naar Nederland. Dit aantal is - zelfs als je er de paar duizend Syriërs bij optelt die dit land als asielzoeker hebben bereikt (en wier aanvragen in de meeste gevallen worden gehonoreerd) - natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat, afgezet tegen de meer dan drie miljoen vluchtelingen die tot nu toe zijn opgevangen in de regio."

Waarom deze mensen wel hier toelaten en de overige drie miljoen niet? Als je iets doet, moet je het goed doen, en anders maar helemaal niet.

Finn | 15-07-14 | 13:36

Bij al die discussies is het natuurlijk wel van het allerhoogste belang dat de vluchtelingen die we ("we") binnenhalen een goede kans maken op integratie. Op goede, inhoudelijke integratie. Dus die niet zomaar zich als "kultuurverrijkers" aan de maatschappij opdringen, maar juist harmonieus integreren. Je mag daarbij ook heel kritisch kijken naar bevolkingsgroepen die van die noodzakelijke integratie weinig terecht hebben gebracht, en bevolkingsgroepen groepen die wel goed zijn geintegreerd. men dient dus echt wel selectief te zijn, indien men de maatschappij niet wil ontwrichten. "Those who do not remember the past, are condemned to repeat is". Right?

ljcoster | 15-07-14 | 13:34

Ik dacht dat iedereen wel wist dat wanneer een werkgever, politicus of een wereldverbeteraar "we" zegt ze "jij" bedoelen.

bees-t- | 15-07-14 | 13:33

Ha Ha Ha Ha Ha...5 jaar wachttijd voor een sociale huurwoning? Maak er in de bollenstreek maar 12 jaar van. Prioriteit 1 zijn de parasieten zoals afrikaanse gelukszoekers die Teeuwen aanwijst. Prioriteit 2 zijn de oosteuropese arbeidsmigranten die hun gezin meegenomen hebben en dat gezin is zielig. Prioriteit 3 zijn de mensen op de wachtlijst. Aantal vrijkomende woningen per jaar: een stuk of 80. Rekent u even mee?

jan-lul-de-behanger | 15-07-14 | 13:32

Neem die vluchtelingen maar op. Maar schop tegelijkertijd alle uitkeringtrekkende tokkies of het land uit of aan het werk.

Igor Putkin | 15-07-14 | 13:31

Mensen helpen vind ik prima, christenen, joden en ongelovigen zijn van me van harte welkom, dus als je helpt, dan moet je weten wie je helpt, het kan niet de bedoeling zijn dat je je vijand gaat helpen, en die vervolgens jij, jou gezin en jou land om zeep gaat helpen. De islam is de vijand van het westen, dat zeggen ze zelf en is ook in de Koran vermeld dat iedereen die geen moslim is, is een vijand van de islam, dus de islam is onze vijand en heeft hier helemaal niets te zoeken. Islam = Dood en verderf. Genoeg voorbeelden van islamitische ellende in de wereld, dus wordt eens wakker.

De aanhangers van de islam moeten naar landen als Saudi Arabië gaan vluchten, ze hebben daar zat oliedollars en zat ruimte, de Golflanden voor die moslimvluchtelingen zijn dichterbij, geografisch, ideologisch, cultureel en ook nog het klimaat.

Dus de waanzin van links om de islam naar het westen te importeren gaat op lange termijn iedereen kapot maken, en voor westerlingen en voor islamieten is dat rampzalig, want islam hoort niet bij het westen, en het westen hoort niet bij de islam, dus de waanzin van links zal op termijn voor iedereen grote ellende veroorzaken.

Conclusie:
Mensen helpen die loyaal aan het westen zijn: JA
Islamitische vijand helpen: NEE

Wonderful-Life | 15-07-14 | 13:31

Ach ja, morele aflaatjes aan het verzamelen over andermans (lees: de werkende burgerman) rug. Landverraders zijn het, allemaal!

DeVrijDenker | 15-07-14 | 13:30

-weggejorist-

Roy Bean | 15-07-14 | 13:30

Natuurlijk. Ik heb gelezen dat het allemaal soenieten waren vanuit Syrie. Niks wat betreft de opvang in Saoedie-Arabie, Koeweit, VAE, etc. Wij hebben tenslotte 600 moskeeën gebouwd. Met een bouwsubsidie en gelden vanuit, jaja, Saoedie-Arabie, Koeweit, VEA. En die moeten voller. Kunnen ze opnieuw een project uitvoeren. Brouwers, c.q. zijn verlost van 'god' of iets dergelijks... tjonge, tjonge.

Thoth | 15-07-14 | 13:29

Wanneer gaan we overigens eens alle linkse gutmenschen inclusief alle politici die ons in het multiculturele verderf hebben gestort aanpakken? Opjagen met pek en veren en op diverse marktpleinen terecht stellen voor landverraad? Zoals ook gebeurt in hun geliefde islamitische zandbakken?

griffin peterson | 15-07-14 | 13:27

@Arnout Brouwers... 'we' hebben een beetje genoeg van die kotslims!

kibambam | 15-07-14 | 13:26

Voor het exhibitionistisch poseren met de eigen goeie ziel mag gerust het autochtoonse heil opgeofferd worden.

Zo overtuigd van hun morele gelijk en superioriteit is deze kliek dat ze hun premisses als waarheden verkopen, en passant, laconiek, alsof er niet over nagedacht moet worden. In het artikel hierna heten anti-immigratiesentimenten populistisch te zijn, en dat wordt met een vanzelfsprekendheid geponeerd die moedeloos maakt:

www.express.be/business/nl/economy/kap...

Aardbewoner | 15-07-14 | 13:26

Gewoon 1 extra vraagje in je IB-aangifte: ''bent u voor meer vluchtelingen in NL?'' Is het antwoord ja dan 15% extra IB op elke schaal. Dus toptarief naar 67%.
Is de financiering in ieder geval opgelost. Dan de inburgering nog.....

DeSjaak1000 | 15-07-14 | 13:23

Wie de etnische conflicten vrijwillig in huis haalt is van God los.

Dat het hier tot burgeroorlogen gaat komen als in het Midden Oosten staat natuurlijk niet vast, maar het nemen van het risico alleen al is behoorlijk onverantwoord.

Troef | 15-07-14 | 13:23

Van de week op de tv>> een asielzoeker die wel drie jaar gewacht heeft op een huurhuis.
Laat me niet lachen, ik weet dat in veel gemeentes de wachttijd veel langer is voor een huurhuis.

Terpen-tijn | 15-07-14 | 13:22

Ach, ik moet binnenkort na vele jaren woonplezier ook verhuizen schijnbaar. Shidt, alle winkelcentra hier in de buurt zien bijna zwart van de mensen. En dat zijn dus ook echt mensen/mannen die geen woord nederlands of gebrekkig engels spreken. Bloeddoorlopen oogjes en nogal hyper. De spanning voel je bijna op een kilometer afstand.

Goed plan, focking hippies. Zoals altijd.

de grote Anti | 15-07-14 | 13:22

we willen toch niet dat onze roomblancke dochters in die madrassa's en gebedshuizen bij iemand op schoot gaat lopen te zitten? [Ik althans ben subiet tegen]

Centauri3 | 15-07-14 | 13:21

@Roy Bean | 15-07-14 | 13:18
Was tie ook gehandicapt, kunnen ze het huis aanpassen en zo een mooie elektrische kar geven waar meneer mee naar de pin automaat kan rijden.

Uw Verzekeringsadvis | 15-07-14 | 13:20

Hoeveel neemt Zwitserland er op? Hoe gaat de Zwitserse economie eigenlijk? Hoe gaat het met de sociale voorzieningen in Zwitserland? Zijn er crimi-stats bekend uit Zwitserland?

DeSjaak1000 | 15-07-14 | 13:20

Ik zou trouwens niet erg vinden om die paar duizend Syrische vluchtelingen in te ruilen voor een paar duizend Marocs....

matrixbluepill | 15-07-14 | 13:18

Oprotten met die gelukzoekers. Dat religie van de vrede nooit goed uitpakt is niet ons probleem. Het geld is op, de huizen zijn op en het geduld van de Nederlanders is op. Alle gutmenschen: sterf!!

griffin peterson | 15-07-14 | 13:18

-weggejorist-

linda lokdoos | 15-07-14 | 13:18

Laat ze dan bij Arnout Brouwers in huis verblijven. Of bij zijn vrienden aan de grachtengordel.

Hij blij, zij blij, wij blij!

Oh wacht - zelfreflectie, maar dan wel bij een ander.

Snackbar van Allah | 15-07-14 | 13:18

Hoog tijd voor de Australische immigratie-wetgeving .

Hoe groot zal het animo van de guttmenschen zijn om financieel garant te staan voor hun kansparels.

Zag op publ.omroep : Alleenstaande asielzoeker kreeg HELE gezinswoning (120m^2) + 5000 euri voor de inrichting .

Woningnood is voor de suffe belastingbetaler.

Roy Bean | 15-07-14 | 13:18

@CornholioNL | 15-07-14 | 13:13
Alleen met zonder tong.

Conan de Rabarber | 15-07-14 | 13:17

Heerlijk stukje. Hulde!

Coyote | 15-07-14 | 13:17

zucht, dat wordt weer een reden om te bezuinigen.

matrixbluepill | 15-07-14 | 13:17

Liefst wel een huis dicht bij een leuke moskee natuurlijk, maar die komt er dan ook nog wel eventjes.

Ommie de HaatMoker | 15-07-14 | 13:16

KlunsJohannus | 15-07-14 | 13:06
Niet "we" maar linksvolk helpt onze eigen identiteit, cultuur, vrijheid, verzorgingsstaat en veiligheid om zeep door die grote stromen nieuwkomers. Dus tijd dat
"we" eerst wat tegen ons eigen landverkwanselend linksvolk gaan doen, want zij zijn de bron en zijn alleen zij verantwoordelijk alle geïmporteerde ellende!

von sokkenstopfen | 15-07-14 | 13:16

Misschien heeft de koning ook nog ruimte voor een camping op zijn erf.

Angelica | 15-07-14 | 13:16

Provincie voor provincie, stad voor stad, straat voor straat, huis voor huis wordt ons land veroverd...

Ars Vivendi | 15-07-14 | 13:14

Conan de Rabarber | 15-07-14 | 13:09

Mag ik u zoenen ?

+ veel!

CornholioNL | 15-07-14 | 13:13

Weet je wie ook 'we' zegt i.p.v. 'ik' en ook nog eens heul-, heul veel luxueuze kamers in prachtige paleisjes ter beschikking heeft?
.
Problem solved.

Mike2054 | 15-07-14 | 13:13

Die 250 zijn natuurlijk wel het neusje van de zalm.

Hobbykip | 15-07-14 | 13:12

100 gelukszoekers erin, 200 liegende en bedriegende uitvreters eruit.

P. Peeer | 15-07-14 | 13:12


Het is makkelijk riemen snijden van andermans leder.

Dick Luyenlomp | 15-07-14 | 13:12

Der Gutmensch ist eben: gut.
-
Bloß nicht auf eigenen Kosten.

bisbisbis | 15-07-14 | 13:12

Binnen 12 weken moeten de luitjes een huis krijgen, WTF, 12 jaar komt eerst voor een autochtoon.

Uw Verzekeringsadvis | 15-07-14 | 13:12

Een vluchteling kost de belastingbetaler 43.000 euro volgens het CPB in 2003.

Arnout Brouwer kan dus op zijn bankrekening zien hoeveel asielzoekers hij zich persoonlijk kan veroorloven.

En verder moet hij ons niet lastigvallen.

tipo | 15-07-14 | 13:12

Gewoon plaatselijke hulp,en na de narigheid het land weer opbouwen. Beste oplossing voor de problematiek.

van stampij | 15-07-14 | 13:11

De madrassa's en gebedshuizen schieten als paddenstoelen uit de grond en als ik hier uit het raam kijk zie ik de ene djellaba na de andere hoofddoek rondwaggelen en deze wereldvreemde Volkskrantsnuiter wil er nog meer binnenhalen. Weet je wat, sterf met je gutmensch mentaliteit op kosten van de belastingbetalers.

Conan de Rabarber | 15-07-14 | 13:09

WE bestaat niet (meer). Het Nederlandse volk is opgesplitst in limks, rechts, PVV en "Nederlanders" van allochtone/islamitische afkomst. Volgens mij kan die laatste groep gewoon terug naar hun thuisland en daar hun soortgenoten opvangen.
Kinnen "we" daar eens een grote inzamelactie voor houden? Dan wil ik best vijf euro doneren.

Leffe Blonde | 15-07-14 | 13:08

Gek hè dat Duitsland er meer op neemt, dat land is ook een stukkie groter... en nog veel (S)Linkscher.

CornholioNL | 15-07-14 | 13:07

Alleen op het landgoed van Marcel van Dam kan je al 250 vluchtelingen kwijt

ZonderNaam | 15-07-14 | 13:06

Natuurlijk "WE"

Als in "IK" maak het geld op en "JIJ" mag het betalen.
O o o wat werken "WE" toch goed samen.

James Lastig | 15-07-14 | 13:06

Spijker op de kop VanLeeuwen. Aan de andere kant van de fatsoenskloof is het (nog) steeds zo ruim eten uit de ruif, dat ze best wat gunnen aan andere profiteurs. Zolang die dan wel blijven wonen en hinderen aan DEZE kant van de gapende afgrond.

Jan Passant mk2 | 15-07-14 | 13:06

Vergis ik me of is de Volkskrant na een paar jaar prettige ruimdenkendheid toch weer richting links gedraaid?

waskuip-admiraal | 15-07-14 | 13:06

Het is hoog tijd voor andere normen en waarden ten aanzien van immigratie en "vluchtelingen". WE helpen onze eigen identiteit, cultuur, vrijheid, verzorgingsstaat en veiligheid om zeep door die grote stromen nieuwkomers. Tijd dat WE daar wat tegen gaan doen.

KlunsJohannus | 15-07-14 | 13:06

Ik zou graag meer Nederlanders van Nederlandse afkomst zien.

De Hoer van Babylon | 15-07-14 | 13:04

Dat chef opinie 2 Syrische vluchtelingen in huis neemt.

roze_bril | 15-07-14 | 13:04

Ik ben overigens voor!

roze_bril | 15-07-14 | 13:04

True that. In Amsterdam komen per jaar 3000 sociale huurwoningen vrij. De ene helft gaat naar gelukszoekers. De andere helft naar psychoten en vechtscheiders.

Godsammekraken | 15-07-14 | 13:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken