Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Dag Erna

cillessenbang.jpgHet is De Dag Erna. Het is de dag dat we uitzoeken wie de Totale Lul is die niet het shirt aantrok dat hij de afgelopen wedstrijden van Oranje droeg. En hem lynchen. Na de Bal Op De Paal van Rensenbrink. De Misser van Robben. En Whatever The Fuck we verkeerd deden tegen de Duitsers in '74. Kunnen we nu spreken over de Pingel van Ron. De Grabbels van Cillessen. Of de Afgebladderde Pik van Louis. Beetje met een kater bij het koffieautomaat lopen chagrijnen. Ouwetiefushoeren op alles wat fout ging. Janken om een gemiste finale. Maar fuck al die shit. Dit Oranje was fantastisch. We kwamen verder dan wie dan ook van te voren had voorspeld. Ons Oranje gaf ons de 5-1 tegen Spanje. We kregen de knal van Depay tegen de Aussies. We kregen de dominantie tegen Chili. We mochten genieten van HOENTELAAR en SCHNAIDAR tegen Mexico. We voelden de bevrijding van Costa Rica. We hebben een mooi feest gehad, of wat? Nou dan. We moeten trots zijn. Dit team gaat fantastisch zijn in 2018, als we wereldkampioen worden in Moskou. Neem een uur om de traantjes te deppen, de klap te relativeren en verman jezelf. Gaan we daarna weer over andere dingen praten. robbeniseenheld.jpg

Reaguursels

Inloggen

Wie is Erna ?

StefanSoldaat | 11-07-14 | 11:17

Van Gaal zegt altijd alleen topfitte spelers mee te nemen en op te stellen en alleen voor bijzondere spelers een uitzondering te maken. Dat klinkt logisch, maar v Persie was toch ECHT al 2 wedstrijden geleden uitgeblust en kan zich niet herpakken of zelfs maar 1 geniaal moment creeeren, die had hij al met dat doelpunt tegen Spanje verbruikt. Het heeft dan geen zin hem iedere keer tot de 90ste minuut te laten spelen, dan moet je de 2e helft met Huntelaar komen. Ook de Jong was een blessurekandidaat en verspeel je een wissel. ALs je Krul niet meer kan inzetten moet je of kiezen voor strategie en hem wel inzetten of de wedstrijd voor de penalties proberen te beslissen. v Gaal deed geen van beide en ging toch weer, zoals altijd met Oranje, aan het compromis ten onder

G. Raayer | 11-07-14 | 01:48

Niemand , maar echt niemand had durven dromen dat oranje zo ver zou komen.
Dus al dat zure geneuzel..... we zijn een klein landje dat alles wegbezuinigd heeft, ook topvoetbal, dus wees eens blij wat er toch nog gepresteerd is.
Van Gaal snapt als enige Nederlander de participatie maatschappij :-)

Frankasd | 11-07-14 | 00:52

Haha... wk winnen in 2018?? Verliezen zul je bedoelen johnny, want nederland kan alleen maar verliezen en daar slagen ze telkens keer in.

Nieuws-Lezer | 11-07-14 | 00:35

-weggejorist-

Rups444 | 10-07-14 | 16:47

Een bloemlezing uit de reacties leert mij dat we tegen Colombia gespeeld schijnen te hebben. Dat 'Clasey' eraan komt. En dat Sneijder ook wel bekend staat als Sneider en Snijder. Altijd fijn om zoveel kenners met duiding te verzamelen op z'n rose stukje internets.

Koettoerk | 10-07-14 | 16:29

Ik wijs het trots zijn op prestaties waar je part noch deel aan hebt principieel af. Daarom voel ik zoiets ook nooit.
Bovendien vind ik goed in voetbal zijn geen bewonderenswaardige nationale eigenschap
Desalniettemin voel ik mij een Nederlandse patriot en de enige prestatie van anderen waar ik zoiets als trots bij voel is onze culturele erfenis. Vooral natuurlijk die van Nederland, maar ook die van Europa in het geheel.
En vanzelfsprekend ben ik blij dat die oranjegekte en die wekenlange hoogconjuctuur van brood-en-spelen hysterie voorbij zijn. Neemt niet weg dat ook wel wat medegevoel heb met de zielige landgenoten voor wie een overwinning van hun voetbalcluppie de emotionele hoogtepunten van hun leven zijn (en omgekeerd).

WirMachenMusik | 10-07-14 | 15:52

Knap dat ze de halve finale gehaald hebben.
Ik had tot gisteren een stille hoop dat we nu eindelijk eens die cup konden meenemen.
Maar,
Ik weet niet of jullie het ook zo gezien hebben maar ik word toch zo moe van dat eeuwige tikkie terug, tikkie breed voetbal. Dat lamlendige Zondagmiddag in het park rondgesjok met de bal alsof ze zeeen van tijd hebben. Die bal moet niet op onze helft meer komen 90 minuten lang. Dan krijg je ook geen doelpunt tegen. Aanvallen, storen bij de opbouw van de tegenstander tot ze er helemaal ziek van zijn.
We mogen van deze jongens verwachten dat ze in een top conditie verkeren en wel 2x 45 minuten kunnen bikkelen en pressie-voetbal spelen zoals die Duitsers deden.
Maar ja we zijn een zesjes-land dus we zijn al blij met een 3e plek.... ja met die mentaliteit win je geen WK

clockandhammergame | 10-07-14 | 14:21

Over 4 jaar staat Richairo Zivkovic in de spits en knalt Oranje naar de titel. Dromen mag.

Stormageddon | 10-07-14 | 14:18

Prachtig WK. Enorm genoten van dit Oranje. Zwaar klote natuurlijk van de verloren wedstrijd, maar jongens, wat een team zeg! En mooiste goal van dit WK staat toch maar mooi op naam van v. Persie. Nou hopen dat die moffen niet winnen zondag, anders zie ik mezelf genoodzaakt om iedere Deutsche auto flink af te snijden.

segfault | 10-07-14 | 14:13

Hier nog steeds zwaar down. Dat je er uit moet tegen zo'n schijtploeg. Ambtenarenmikado was het gisteren. wie het eerst beweegt verliest. Voetbal vanuit stand. 1 heel kansje peurde Robben eruit. dat had m al kunnen zijn in de 91e minuut. Dan was het over en sluiten geweest. De Argentijn heeft ook nauwelijks echte kansen gehad. Bedroevend dit. Het gevoel dat dit niet had gehoeven maar allemaal veroorzaakt werd door een trainer die het even niet zag en een aanvoerder die nooit had mogen spelen.

van Oeffelen | 10-07-14 | 14:09

Jammer dat Louis von Geniaal niet vasthield aan zijn 1-5-3-2 systeem maar dat beide teams met een 1-10 systeem speelde. Ook jammer dat hij geen wissel bewaarde voor Krul, want nu krulde elke Argentijnse penalty erin.

Snippeschieter | 10-07-14 | 13:48

knerf | 10-07-14 | 12:01
Daar zeg je wat. Als we als volk echt zo voetbalminded zijn, waarom zie je dan niemand bij wedstrijden in de Jupiler League, Top en/of Hoofdklasse ? En dat terwijl in de UK en Duitsland de stadions wel gewoon vol zitten in de 2e Bundesliga en 2/3/4 divisies in de UK ?

Bigi Bana Boy | 10-07-14 | 13:33

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik grensrechters bij Costa Rica - NL en Arg - NL allemaal stuk voor stuk KUT vond. Niet WK waardig. Hypergrensrechtertje dat zo hard en nerveus stond te zwaaien dat zijn arm er vast nog stijf van is.
Ga nu gewoon maar een camerasysteem hanteren en tot 5 minuten na een overtreding een kaard uitdelen na overleg met camerateam. Al die wedstrijden met gebroken rugwervels en enkels. Gister ook op Snijder. Het was gewoon minimaal geel hoe hard snijder van achter de wedstrijd bijna uit werd getrapt.
Ik weet nu niet meer voor wie ik moet zijn zondag...

Dirk III | 10-07-14 | 13:28

De pingel van Ron?!

Sneijder miste hem ook, die trouwens slecht was!

010waus | 10-07-14 | 12:50

Als is verleden tijd. Het gaat nu om de toekomst en die toekomst is zaterdag brazilie verslaan met een mooie wedstrijd waarbij nederland vrij uit kan spelen want de druk van de finale is er niet en kunnen ze vrij uit laten zien dat ze gewoon een heel goed team zijn. En dat ze met recht toch nog zover zijn gekomen ondanks dat nederland aanvankelijk dacht dat het hooguit tot de tweede ronde zou zijn. Nederland geen wk kampioen. Maar zeg eens eerlijk is dat wel eens anders geweest. Het antwoord is nee. Maar we hebben als klein kudt landje wel weer gepresteerd. Wat dat betreft kunnen we trots zijn. We hebben in tegenstelling tot sommige andere landen het volle recht op deelname aan wk toernooien. Al met al was het allemaal helemaal niet slecht. Jammer dat in nederland her vaak bij winst niks als lof is en bij verlies het bij sommige ineens allemaal negatief is en het als begint. Al zet je alle wereld sterren van de wereld in 1 team en daartegenover een minder getalenteerd team dan kan het toch zijn dat het wereldsterren team verliest. Dat is nu voetbal. Aan als heb je niks. Het is gewoon gelopen zoals het gelopen is en heeft het zo moeten zijn. Niks meer niks minder. Als je alles vantevoren weet hoef je niet meer te voetballen en is de spanning eraf. Daarvoor laten we als gauw vergeten en ons richten op een mooie wedstrijd zaterdag. I rest my case.

tweetybird | 10-07-14 | 12:39

Alles goed en wel, maar (ook) ik vind het onbegrijpelijk dat je, ná de penalties met Krul, ìn de verlenging, je laatste wissel gaat gebruiken voor Van Persie/Huntelaar.

mygfisbrazilian | 10-07-14 | 12:18

-weggejorist-

MJPA2 | 10-07-14 | 12:14

Ik kook ook | 10-07-14 | 12:00

Ja en waarom wordt er nu niet gezeurd over het feit dat dit Nederlands elftal geen afspiegeling was van de samenleving?
Geen Mocro te bekennen, laat staan een homo of transgender..

knerf | 10-07-14 | 12:03

O ja en mijn oranje spullen blijven toch echt hangen tot na de wedstrijd tegen brazilie. Geen finale maar hoop toch weer op een spannende wedstrijd om de derde plaats. En iik vind uitspraken ook van spelers die zeggen het gaat alleen om plaats 1 onzin. Ook de derde plaats laat weldegelijk zien dat je wat kan als team. En dan nog tegen het gastland ook. Nee brazilie nederland daar horen we weer massaal achter ons team te staan. 3de of vierde worden daar zit toch een heel verschil in. En ik hoop dst ze er toch voor voetballen. Om te laten zien dat nederland gewoon een hecht en goed team is en was. 8-1 zou leuk zijn voor nederland. Verder de duitsers kunnen rekenen op mijn steun tegen argentinie. Die cup moet toch deze kant op. Als ons nederlanders het niet gelukt is dan moeten de duitsers het maar doen. Die cup moet richting europa.

tweetybird | 10-07-14 | 12:01

Nog twee maanden en dan kunnen we ons weer druk maken over de afgekeurde goal bij ADO-Cambuur.

Gewoon om zeven uur weer kijken naar Studio Sport waar Excelsior voor 3000 toeschouwers tegen Dordrecht speelt....

knerf | 10-07-14 | 12:01

Komt er weer een VNer vertellen dat we te nationalistisch zijn?
Tip voor Vd Laan die alle Pieten in het oranje laat opdraven: inderdaad geen witte broeken.
Het waren mooie avonden, ook voor een leek.

Ik kook ook | 10-07-14 | 12:00

Bigi Bana Boy | 10-07-14 | 11:37

Ben ik niet met je eens.Ik vind dat van Gaal wel wat te verwijten valt.
Zowel de Duitse als Engelse media vinden dat Van Gaal te behoudend heeft gespeeld zeker in deze wedstrijd.
Ook de wissel van Persie-Huntelaar (hoe slecht deze ook speelde) was niet verstandig en een tactische blunder.
De Argentijnse penalties waren ook niet goed en volgens ede Duitse tv zeker niet onhoudbaar.
Daar had Krul, door zijn postuur, meer aan kunnen doen.

Maar ach, misschien is het maar beter zo. Een mogelijke afgang tegen Duitsland had ons weer een nieuw trauma bezorgd.
Dit team was goed maar heeft slechts enkele spelers van wereldklasse.
En die ( van Persie, Robben, Sneijder) waren gewoon niet scherp.

knerf | 10-07-14 | 11:58

Doordat teveel naar voetbal ging heb ik wimbloedon gemist en met een wissel dat mulder in de studio zat en de boer in een keer in brazilie op de buis was.
Kost ook geld en waarom omdat oud voetballers/commentatoren een te groot ego hebben terwijl ze alleen maar lopen te prietpraten over een paar voetballers.

dolffie | 10-07-14 | 11:56

panadol | 10-07-14 | 11:20

Wel nee onzin. Allemaal als. Het is gelopen zoals het gelopen is. Als is verleden tijd. Van gaal heeft het goed gedaan. We hebben als klein landje weer eens mooi voetbal gebracht en we zijn verder gekomen als idereen aanvankelijk gedacht had. Van gaal heeft ook durf laten zien met een relatief jong team en daarmee toekomst gebracht. Kijk eens hoe het spanje vergaan is met vergane glorie en een relatief oud team. Waar niet aangedurfd werd wat van gaal wel durfde. Een jong team dat zelfs nog geweldig presteerde. Van persie had inderdaad dan wel iets eerder gewisseld mogen worden want die was niet fit door een virus eerder opgelopen. Toch was hij wel belangrijk. Om samen met robben zo'n jong onervaren team op sleeptouw te nemen. Mede daaraan zijn toch de goede prestaties te danken. Nederland was ook tegen argentinie zeker beter. En het is jammer dat zulke wedstrijden beslist worden met strafschoppen en niet met verlengen tot de golden goal. We kunnen als nederland zeer tevreden zijn vindt ik. Ons voetbal staat weer op de kaart en wij hoeven ons niet te schamen. Met een gedurfd jong onervaren team en toch hele goede prestaties. Van gaal heeft het zeer goed gedaan net als de voetballers. Er stond een hecht team. Eindelijk weer eens na jaren.

tweetybird | 10-07-14 | 11:48

Ik vind Sneijder wel gegroeid in het toernooi. Centimeter of drie, tweeëneenhalf zeker.

LibertasSimplex | 10-07-14 | 11:43

Van Persie heft zijn hersens eruit gescheten de afgelopen week. Wat verwacht Van Gaal dan ? Dat zo'n jongen topfit is ? Dàt vind ik de misser van Louis van gisteren. Van Persie is één van de beste voetballers op aarde maar de medische staf zou moeten weten dat niemand, na een paar dagen uit je kont pissen, fit is. Voor de rest waren Nederland én Argentinië succesvol in het elimineren van hun grootse opponenten Messi resp Robben. Daarom werd het zo'n saaie pot. Omdat die twee aan de ketting lagen. Op de kwesite Van Persie na valt Van Gaal én Oranje niets te verwijten.

Bigi Bana Boy | 10-07-14 | 11:37

speedy_con33 | 10-07-14 | 10:19
Helemaal mee eens.'Topspelers' in de aanval hebben en dan niet durven aanvallen omdat dat weleens tot balverlies lijdt. Ja dat klopt. Na een doelpunt krijgt de tegenstander de bal. En Nederland dominant tegen Argentinië.. Die Argentijnen hebben nog doelkansen gekregen. Verdiend gewonnen denk ik.
En misschien kunnen we nog van de naar eerherstel zuchtende Brazilianen winnen. Van Duitsland hadden we sowieso verloren. twee keer een verlenging gespeeld en twee keer een rustdag minder. Beter winnend 3e dan een afgeslachte 2e.

Premier Trutte | 10-07-14 | 11:35

Kom op zeg. Wie had er verwacht dat we de halve finale zouden halen ? Maar eerlijk is eerlijk - het had beter gekund. Van Gaal heeft tijdens de halve finale gefaald ! Waar hij tot dan goed wisselde en tactisch het elftal redelijk tot goed had staan, maakte hij hier een grote blunder !
1. Nigel de Jong in de basis ??? - Hoe verzin je het ! Een 'zwaar geblesseerde speler' in de basis van een 'vermoeid' elftal is vragen om problemen. Dit betekent extra risico. De vermoeide jongens moeten gewisseld worden (Martens Indi en Van Persie - die trouwens ook nog eens hopeloos uit vorm lijkt….. dus eigenlijk misschien ook niet in basis had moeten starten maar als 'Joker' gebruikt had kunnen worden).
De basisopstelling was gewoon niet goed, Louis - Nigel de Jong in de basis had je kunnen doen in 'oefenwedstrijdje' maar niet in een HALVE FINALE op een WK ! Nu kostte je dat dus 1 wisselspeler (Krul ???) - Het kan natuurlijk zijn dat Louis dacht dat hij en zijn mannen het karwei in 90 min even zou klaren……Tsja….. niet dus.

Leonardo911 | 10-07-14 | 11:33

Graag foto's van Oranjeprullaria verwijderende Tokkies uit achterbuurten.

Bigi Bana Boy | 10-07-14 | 11:32

En bedenk wel toch zijn wij de laatst lachende. Gisteren naaide de argentijnen ons. Vandaag heeft onze koning argentinie keihard vanachter langs genaaid. Zal ze leren die argentijnen.

tweetybird | 10-07-14 | 11:29

Vlaar had niet eerste penalty moeten nemen, Celissen kan echt geen penalties stoppen en huntelaar had vanaf het begin er in gemoeten ipv Persie die gewoon slecht is dit WK. En dan had je nog een wissel overgehad voor Krul.
Maar achteraf is het makkelijk lullen. Wel jammer, want over 4 jaar zijn Robben en Sneijder te oud. En er zat meer in want Argentinie was niet bijzonder sterk.

panadol | 10-07-14 | 11:20

Ah, er was weer voetbal. Ik begrijp nu waarom het zo stil op straat was. Halve finale? Mooi toch.

Rest In Privacy | 10-07-14 | 11:15

Ik kom er net trouwens achter dat bij het EK88 maar 8 (acht!) landen meededen ...
Weer een jeugd-illusie armer.

Piet_Snot | 10-07-14 | 11:11

Twee woorden : Het lijkt er verdacht veel op dat nl niet tegen duitsland wilde gaan.. dus duitsland (onze germaanse broeders) moeten het nu gaan beslissen.

de grote Anti | 10-07-14 | 11:03

schitterend toernooi, weinig te klagen. Toch jammer dat je er dan afgaat tegen argentijnen die geen enkele mooie wedstrijd hebben gespeeld... Ben benieuwd waar de gehele feyenoord defensie nu heen gaat, succes daarmee Fredje.

DiabeticBunny | 10-07-14 | 10:53

Wilfred Genée zal wel opgelucht zijn; is hij eindelijk van dat tweetal af.

Simon_GS | 10-07-14 | 10:53

Op deze manier verliezen van zo'n schijtelftal zorgt ervoor dat woede en teleurstelling over hoe-dit-heeft-kunnen-gebeuren de boventoon voeren. Ursachenforschung moet er nu gebeuren. De KNVB wil voor de komende tijd nog lagere doelstellingen opleggen, kwartfinale. Bahbah.

van Oeffelen | 10-07-14 | 10:52

Ik heb genoten. Nu die Brazilianen nog een keertje extra aan het huilen maken en ik vind dat ze gewoon een huldiging verdiend hebben!

Fopspeen | 10-07-14 | 10:38

Over 4 jaar zijn robben, sneijder, de jong, van persie te oud.
De kans dat we over 4 jaar weer de halve finale halen acht ik vrij klein.

Wat ging er mis: Cillessen is een super keeper, maar in een wedstrijd die van te voren al op 0-0 kan eindigen (zeker na de afstraffing van brazilie) had je beter met Krul kunnen starten. In een toernooi waarin van persie, na de 1e wedstrijd, geen deuk meer in een pakje boter schiet, had je beter voor Huntelaar of Lens kunnen kiezen. Ik begrijp van Gaal ook wel: die moet komend jaar nog met van Persie werken...
Hoe dan ook: het is knap dat ze zover zijn gekomen, maar er had meer in gezeten. Hadden we de finale gehaald, dan hadden we gewonnen...
Mijn spelersrapport:
Keeper: Cillessen: Zeer betrouwbare doelman, geen echte fout gemaakt. Prima. GA OEFENEN OP STRAFSCHOPPEN!
Backs: matig tot slecht -> kuyt beste vanwege zn werklust. Blind was tegen spanje goed. Janmaat viel tegen argentinie goed in.
Centrale verdedigers: De Vrij werd elke wedstrijd beter. Knap! Vlaar: beste verdediger van het toernooi. Martins indi + Blind: Mwaw.
Middenveld: De Jong superieur. Sneijder goed. Wijnaldum nuttig.
Aanval: Van Persie slecht! Robben fantastisch, behalve tegen argentinie. Depay heel erg wisselend.
Van Gaal tot slot is de beste man aan Nederlandse zijde geweest. Van spelers uit de mickeyMouseLeague een elftal maken. En tot dit toernooi had ik een enorme hekel aan hem.

New Quacka | 10-07-14 | 10:37

Robben was ook niet erg scherp en maakte soms een afwezige indruk.

Wanneer komt er nou eens kritiek op van Gaal?
Want door van Persie te wisselen, kon hij Krul niet meer inbrengen.
Een tactische blunder want zoals van Gaal zelf toegaf, was het niet zo zeer dat van Persie op was maar wilde van Gaal met de inbreng van Huntelaar iets forceren.
Maar het was al duidelijk dat die ook niet veel kansen zou krijgen.
Van Gaal heeft gewoon verkeerd gegokt en dat valt hem wel aan te rekenen.
3 van de 4 strafschoppen van Argentinie waren zwak ingeschoten en ik denk dat Krul met zijn postuur er wel een paar gepakt had.
Niets ten nadele van Cilissen, die uitstekend was, maar het is geen penaltystopper.

knerf | 10-07-14 | 10:34

LibertasSimplex | 10-07-14 | 10:28
Zegt niet zoveel. Het gaat ook om de andere passes die voor hem waren bedoeld. Maar dat hij dus zó op een eiland speelde, zegt imho meer over hem dan over medespelers.

milky bar | 10-07-14 | 10:32

LibertasSimplex | 10-07-14 | 10:18

Niet dus. Hij was vrij passief en stond voortdurend met een man in z'n rug i.p.v. zelf de ruimte te zoeken.
Kan me wel voorstellen dat hij na die maag- en darmklachten niet fit was want zo iets sloopt je.

knerf | 10-07-14 | 10:29

Ach, vanaf augustus zitten we weer naar Studio Sport met het bord op schoot te kijken naar Excelsior-Dordrecht of Go ahead Eagles-Cambuur.....

Tis even wennen dat wel...

knerf | 10-07-14 | 10:26

LibertasSimplex | 10-07-14 | 10:18
Nee, dat is het niet. Hij kon de bal geen enkele keer vasthouden als hij werd aangespeeld met een man in zijn rug. In heel veel situaties een slechte balcontrole waarbij de bal te ver van de voet springt. Zijn lopen was meer een vooruit slepen. Zoals anders hier opmerken, hij had beter niet kunnen worden opgesteld. Hij had in een pot als deze sowieso slechte kaarten.

milky bar | 10-07-14 | 10:22

Oranje is een bazen elftal. Was een prachtig WK! Gevochten als leeuwen! Trots!

Donkey Bong | 10-07-14 | 10:20

Dat hele tijd dat terug spelen van bal ARGH... De Argentijnen trokken teminste nog een sprintje om te proberen tegen 6 man maar die Kuijt bleef maar terug spelen. Gast rent nou eens een keertje wel door. Probeer het gewoon, die verdedigers zijn niet zo goed.
want 1 op de 20 score je wel maar nee er staan 2 tegenstanders dus ik ga niet naar de goal rennen maar 100x terug spelen.. DE hele fr84king time.

EK dan maar.

speedy_con33 | 10-07-14 | 10:19

milky bar | 10-07-14 | 10:14
Kijk de wedstrijd een keer terug. Of sla er ergens cijfers op na. Dan zul je zien dat Van Persie slechts een paar keer is aangespeeld in de wedstrijd, maar veel aanspeelbaar was. Raadsel opgelost.

LibertasSimplex | 10-07-14 | 10:18

We zijn ver gekomen op basis van een ruime voorbereiding (dat had Spanje bijvoorbeeld totaal niet), inzet, teamspirit, tactiek en een portie geluk. Maar absoluut niet op basis van kwaliteit en dat baart me zorgen voor de nabije toekomst. Dat Vlaar gisteren met afstand onze beste man was zegt wat dat betreft genoeg.

witwas | 10-07-14 | 10:15

Het fenomeen Van Persie zal me nog wel het meeste bezighouden. Raadselachtig voor mij hoe een speler met zijn 'kwaliteiten' zo onder de maat kan presteren. Waarom was Van Persie überhaupt aanvoerder van dit team? Daarnaast nog moeilijk te bevatten wat voor veel te lange voorzetten en mislukte passes Sneijder en Kuyt produceerden. Oranje had gewonnen als in de beste fase van de wedstrijd Blind niet die lelijke afzwaaier had gemaakt. Nederland kwam nooit meer zo goed terug in de wedstrijd. Het zij zo. Vlaar veruit de beste man, onvoorstelbaar dat uitgerekend hij de eerste 11-meter moest nemen en missen. Merci, team NL!

milky bar | 10-07-14 | 10:14

Ik snap het niet zo goed. Buiten dat het gisteren een ontzettende kudtpot voetbal was had van Gaal onzer Tim Krul er toch in kunnen brengen? Het heeft al 1x gewerkt en doe het dan in ieder geval zodat je je eigen aanhang achter je hebt staan. Voor de rest: blij dat dat treurige VI Oranje opzout en dat we weer naar gespierde kuiten mogen kijken met Gert Jacobs.

ZwengelMeister | 10-07-14 | 10:10

- De Jong was dus niet fit voor de hele wedstrijd. Had nooit opgesteld mogen worden. Kost je al een wissel.
- Sneider geen bal geraakt en zat weer niet in de wedstrijd. Zo onprofessioneel.
- van Persie was niet fit. Niet opstellen dus. Koste weer een wissel

Dat van Gaal zei, in reactie op de van persie wissel, dat hij ons in de verlenging nog wel zou wisselen vind ik een Gotspe.

van Gaal van Held naar Schlemiel.

Bad Ass Justice | 10-07-14 | 10:09

Geen enkele bittere nasmaak.Wat een topwedstrijd hebben ze gespeeld, echt een prestatie om zo die argentijnen weg te zetten.. Dat die pingels dan misgaan, soit.

point blank | 10-07-14 | 10:08

Nederland heeft het toch maar even gedaan met zes spelers uit de eredivisie. Robben was voor het eerst in zijn leven vreselijk fit. Vlaar heeft zich goed gehouden achterin. De Jong blijkt, 4 jaar na Zuid Afrika, toch niet een enorme lul met oren, dat keepertje dat maar een halfjaar in de eredivisie speelde heeft het prima gedaan. Als alle jonge gasten nou niet naast hun schoenen gaan lopen, en bewust kiezen voor stappen omhoog, en niet meteen voor het geld en de bank gaan, dan konden we in 2016 en 2018 nog best een leuk elftal op de been brengen waar men rekening mee moet houden.

BeunDeHaas | 10-07-14 | 10:03

XaleX_2 | 10-07-14 | 09:57
Een mooi doelpunt uit het verleden bied geen garantie voor de toekomst. Bekijk de spelers per wedstrijd. Hoewel de aanvoer naar de spitsen Robben en van Persie goed werd gehinderd door de Argentijn, mistte ik gewoon de frisse ideeën die een topspits toch moet hebben als het even tegenzit. De ruimtes waren klein, hij deed wat hij kon maar het was het gewoon niet.

Sadomassochristus | 10-07-14 | 10:02

... iemand trek i een broodje kebab? IEMAND?

Centauri3 | 10-07-14 | 10:01

Die laatste pakte Cillessen dus bijna wel. Ver gekomen, niet het mooiste voetbal, maar wel tactisch. En daarnaast, bij de laatste fucking 4! Terwijl vorig jaar niemand dit team ook maar een knip voor de neus waardig vond. Mooie prestatie, pech tegen de Argentijnen en nu gewoon verder. Schop die Brazilianen nog even naar de 4e plek, en over 2 jaar weer. En nu achter die mannschaft gaan staan om die Argentijnen af te drogen. Oh ja, en de tour kijken ;)

petros666 | 10-07-14 | 09:59

Kamervraag | 10-07-14 | 09:53
Leuk gezegd. *knik* We gaan zeker nog schitteren; net als bij de Olympische Spelen, waar we tot 4 keer toe het hele podium met Oranje bezetten. Bij Toutatis!

malin | 10-07-14 | 09:59

Ik heb Van Persie na de eerste twee wedstrijden weer wat in mijn NL armen gesloten maar mag deze gast voortaan thuis blijven? Danwel niet meer opgesteld worden.

We hebben heel hard een nieuwe spits nodig.
Snackbar van Allah | 10-07-14 | 08:55
Hij heeft alleen maar één van de mooiste goals van het WK gemaakt.

XaleX_2 | 10-07-14 | 09:57

Prachtig WK geweest. Jammer van gisteren, we waren beter dan Argentinië.

Had Robben nou maar een keer of drie de bal wel aan Van Persie gegeven, in plaats van dat hij naast zijn schoenen liep, maar ach. Doe je niks meer aan.

LibertasSimplex | 10-07-14 | 09:57

Helemaal eens met Quid. Mag ook wel eens gezegd worden.

De waard zijn gast | 10-07-14 | 09:57

Ik heb een kater ....!

Kobus Kloothamer | 10-07-14 | 09:56

Ook ik ben trots op deze jongens. Onze kansen werden laag ingeschat en kijk eens waar ze staan ? De finale wordt een eitje voor Mofrika. De toekomst van Oranje: Van Ginkel, Depay, Fer, Klaassen, Clasey. We gaan nog mooie WK's meemaken en hopelijk gaan we er ook nog ééntje winnen.

Kamervraag | 10-07-14 | 09:53

Wat nou de dag erna? Toen de wedstrijd afgelopen was, was het vandaag. Kunnen jullie niet tellen of wa?

ho4x | 10-07-14 | 09:52

Blij dat ze eruit zijn, ik heb niet eens gekeken, dat laffe voetbal. Amper scoren met dit soort voetbal, de laatste 4 wedstrijden scoorde Nederland niet eerder dan de 77st minuut als er al gescoord werd.

Westheimer 2.0 | 10-07-14 | 09:50

Het is allemaal de schuld van de multiculturelen.

bolkebeer | 10-07-14 | 09:49

Hopelijk dat al die ranzig Oranjeprullaria nu snel uit het straatbeeld verdwijnt. Dan heeft dat verlies alsnog een gouden randje.

McPhart | 10-07-14 | 09:48

Mooi stuk Quid. Met een Eredivisie-verdediging zo ver komen verdient extreem veel respect. Nu hopen dat de jongens transfers krijgen naar mooie teams en het kan heel leuk worden over twee en vier jaar.
.
Hallo Guus Hiddink!

Fred Bastiat | 10-07-14 | 09:47

Laten we vooral blij zijn dat we gespaard worden voor een vernedering aanstaande zondag.

Paus Leo | 10-07-14 | 09:47

Ja, jammer dat 'we' geen wereldkampioen zijn geworden. En hopelijk gaan onze nationale teams voortaan gewoon in het rood-wit-blauw. Het is alsof ik naar koningsdag zat te kijken. Weg met die sluikreclame voor het koningshuis!

Rest In Privacy | 10-07-14 | 09:46

Fantastisch gedaan. Prima pot met meer balbezit gespeeld. En de halve finale behalen is geweldig. Oranje bedankt!

Optelsommetje | 10-07-14 | 09:38

Ars Vivendi | 10-07-14 | 09:32
Wat een grote waffel hebben. Terwijl juist moslims de laffe honden zijn: wat ze in het brave, christelijke, humanistische Europa doen, zouden ze nooit aandurven in China, Rusland of Zuid-Amerika. Heel goed wetende dat ze in dat soort landen binnen een week zouden worden gekeeld en vertrappeld.

malin | 10-07-14 | 09:37

Ik ben trots wat Oranje bereikt heeft maar zeker hoe ze het bereikt hebben. Deze keer geen gezeik maar stond er een team, een hechte groep.

WellusNietus | 10-07-14 | 09:36

Prima samenvatting, Quid, eensch. Oranje is veel verder gekomen dan voor het toernooi voor aannemelijk werd gehouden en ze hebben er alles binnen hun - helaas nèt niet toereikende - mogelijkheden aan gedaan om de Coupe Mafifa binnen te slepen. Geen verwijten, no regrets, prima toernooi gespeeld.

* erg trots op Oranje is *

baba4oog | 10-07-14 | 09:34

de grote Anti | 10-07-14 | 09:28
Het is de inteeltversie van de WK, zullen we maar zeggen :-)

malin | 10-07-14 | 09:32

De Pruis was in meerderheid voor de Argentijn omdat ze dachten dat die een makkelijker te nemen hindernis zou worden voor de finale dan Oranje. Vreselijk om het dan zo uit handen te geven. Als van Persie daadwerkelijk ziek-zwak-en-misselijk was had van Gaal deze man nooit op mogen stellen. Ook bij het brengen van Janmaat kun je je vraagtekens hebben, die leverde zijn eerste 7 ballen gewoon in.

Voor Nederlanders in het buitenland is het vandaag een harde dag. Daar staan bij de koffieautomaat namelijk geen medelanders die ook stuk zitten, maar grijnzende Duitsers of onverschillige Engelsen en Belgen.

van Oeffelen | 10-07-14 | 09:31

Na de toernooien in 1990, 1994, 1998, 2002 (indien we hadden deelgenomen hadden we kunnen winnen) en 2006 was er teleurstelling dat Nederland niet het maximale gepresteerd had. Dit is voor het eerst dat een team verder is gekomen dan je op basis van kwaliteit zou verwachten.

Dreverhaven | 10-07-14 | 09:31

@malin | 10-07-14 | 09:24
Ja ach, die berber heeft een probleem als ik zie dat hij blanke meisjes probeert te ronselen voor zijn zieke praktijkjes.

de grote Anti | 10-07-14 | 09:28

ditotje | 10-07-14 | 09:23
Dat zal het wel zijn geweest, zo heb ik Huntelaar ook geen strafschop zien nemen in beide strafschop series.

CoffeePatch | 10-07-14 | 09:26

Twitter Abu Suhayb @AbuSuhayb_DWR · 8 uur
Dat jullie niet alleen de 1/2 finale verliezen, maar ook jullie land, vrouwen en dochters! We're taking over! #islamisering #NEDARG

--------------------------------------------------

LOL
De frustratie zit diep bij de berberse uitkeringsinteelt.

malin | 10-07-14 | 09:24

CoffeePatch | 10-07-14 | 09:16
Colombia?Volgens mij heb jezitten zuipen ipv. kijken.

ditotje | 10-07-14 | 09:23

@Muxje | 10-07-14 | 09:19
Als een ware strateeg is het belangrijk om je team er imposant uit te laten zien. Ik snap er ook geen fuck van waarom ze in de focking halve finale geen degelijk tenue hadden. Korte witte broekjes en rare schoenen inderdaad.

de grote Anti | 10-07-14 | 09:23

Het probleem met Argentinië was dat ze praktisch van een speler afhingen: Messi. In de eerste helft probeerden ze nog 1-0 te maken en vervolgens antivoetbal te spelen, in de tweede helft gingen ze gewoon gelijk antivoetbal spelen en het op strafschoppen aan laten komen.

Al moet ik toegeven dat Van Gaal gewoon een wissel achter had moeten houden voor Krul.

Min-of-meer | 10-07-14 | 09:20

@van Oeffelen | 10-07-14 | 09:07
Excuses aan de Snor?
Derksen kwam nooit verder dan zeer middelmatig voetbal en trapte regelmatig een tegenstander de wedstrijd uit!
En uitgerekend hij mag andere voetballers de maat nemen?

necrosis | 10-07-14 | 09:20

Ik geloof het allemaal wel. Het is klaar, de miljonairs kunnen naar huis, jammer maar helaas. Ik heb met plezier gekeken, dat wel. Is er nog nieuw nieuws uit de Gazastrook?

bello | 10-07-14 | 09:19

@de grote Anti 08:57: Witte broekjes... Wat te denken van die felgele schoenen? Het leek wel of ze op klompen speelden. Ik hoorde trouwens een fabrikant van sportschoenen op de radio zeggen dat deze misbaksels hoogstwaarschijnlijk niet in de winkels komen te liggen. Laten we het van harte hopen.

Muxje | 10-07-14 | 09:19

Trouwens, met duur en prof voetbal als dit, en onze 'relatie' met argentinie kun je je ook afvragen of iedereen wel de volle 100% heeft gegeven. Maarja. Ik zag een hoop kansen die niet genomen werden. Spanje werd afgeslacht, waarom nam er dan hier niemand een wild schot op het doel? Desnoods van ver. Waarom probeerde iedereen een kopbal eruit te persen met een hoekschop? Wij zullen het nooit weten.

de grote Anti | 10-07-14 | 09:17

Was Argentinië eigenlijk wel zo goed? Verdedigend stonden ze prima, maar echt snel waren ze niet. Mischien had Nederland toch wat meer pressie moeten spelen.
Ze mikten te veel op penalties en dat levert altijd een risico op.

brabandertje | 10-07-14 | 09:17

Nederland tegen Colombia en Argentinië, 4 uur voetbal zitten kijken zonder een doelpunt te zien in de speeltijd.

CoffeePatch | 10-07-14 | 09:16

We hebben in ieder geval genoeg wedstrijden genoten van het spel, Costa Rica was de draai en Argentinië heeft het 1-8-2 spelen daar heel goed van afgekeken. Al met al weer genoten van het WK waarvoor dank Nederlands elftal.

Vloberto | 10-07-14 | 09:16

Dit is zo heerlijk hollands. "We moeten trots zijn" . Ik moet helegaar niks, ja ademen anders ga ik kapot. Trots ben je als je een WK wint. Dit is gewoon in en in triest.

Hunter S. Thompson | 10-07-14 | 09:15

Toch zal er van dit hele toernooi, op 'Spanje' na, weinig blijven hangen. Saai concept, zaadspel. En dat achterlijke chagrijn bij Van Pissie wegens baas Robben. Trots vanwege een halve finale-plek is voor losers. Alleen de titel moet tellen, ook dat is koeltoer, maar in Holland moet het vooral gezellug zijn. Next.

Kaltsnautzige | 10-07-14 | 09:14

@wakkere_nederlander | 10-07-14 |
Tegen mentaal zwakke Costa Ricanen kun je zoiets flikken, maar die Argentijnen waren daar echt niet ingetrapt. Het lag voor de hand de wedstrijd te willen beslissen binnen de extra tijd (gezien we er al een aantal keer dichtbij zaten), daarvoor had je Huntelaar nodig, want Van Persie zat er doorheen.
Achja, dit is misschien wel de eerste keer dat ik amper teleurgesteld ben na een uitschakeling van Oranje, daar waar de verwachtingen gewoon zo ontzettend laag waren.
Beide ploegen schakelden elkaars vedetten uit, en brachten elkaar volledig in evenwicht. Hoewel Nederland bij vlagen misschien wat dominanter was, is de uitslag compleet random. De Argentijnen hadden misschien alleen het voordeel dat ze de strafschoppen van Oranje konden bestuderen, aangezien de keeper telkens naar exact dezelfde hoeken dook als waar de ballen naartoe werden geschoten tegen Costa Rica. Dat is de enige reden waarom Sneijders penalty gepakt werd, Robben en Kuijt waren verstandig genoeg om de andere hoek te pakken, en Vlaars penalty was gewoon zwak door het midden. Maar ook Vlaar valt weinig te verwijten, want niemand wilde/durfde de eerste penalty te nemen, dus nam hij uiteindelijk het initiatief.
Maar goed, tamelijk goed resultaat voor een ploeg die minder dan de helft waard is dan kwartfinalisten België en Frankrijk en de drie overige halvefinalisten.

Scorsese | 10-07-14 | 09:13

In ieder geval is het voetbal nu af van die 2 jaarlijkse opportunisten die deze toernooien misbruiken om hun nationalistische trots op carnavaleske wijze te tonen. Druk meepratend over tactiek en onvermoeibaar positief. Laat de competitie maar weer beginnen.

roze_bril | 10-07-14 | 09:10

Tsja, die wissel van Huntelaar voor van Persie was effe niet zo geniaal, kon daarom Cillessen, die nog nooit een penalty heeft gehouden, niet meer wisselen voor Krul.
Enne.., met Clasie en Janmaat ging het wel effe beter raaien, ik bedoel draaien,ook dus niet zo geniaal om ze er niet vanaf het begin in te zetten.

louis6227 | 10-07-14 | 09:09

Prima en zeer vermakelijk optreden van de mannen van Oranje. Toch blijft het aan me knagen. Hoor Cilessen, na de mededeling dat hij nog nooit een pingel heeft gestopt, nog schijtlollig zeggen dat hij omdat hij er nog nooit 1 heeft meegemaakt nog nooit een strafschoppenserie heeft verloren. En de raad van Hoek terzijde schuiven bij de pingels in de poulefase. Die Jasper is een prima keeper maar te eigenwijs en totaal ongeschikt voor een knock-out fase en dus ook voor evt. penaltyseries. Ik zweer het; de kans dat we het wel gered hadden met Krul OF Vorm was een stuk groter. Kom maar door met de 'dat zullen we nooit weten's en de 'lekker makkelijk praten's.

Kouseband | 10-07-14 | 09:08

Het ia altijd jammer om uitgeschakeld te worden maar als klein landje komen wij altijd bijzonder ver en daar mogen we toch trots op zijn.

Gapend Konijn | 10-07-14 | 09:08

Eens. Onze Soldaten van Oranje hebben ons een wereldwijd bezorgd.
Net als de laatste Olympische Spelen.

malin | 10-07-14 | 09:07

Wat een draak van een wedstrijd tegen dat stelletje ultraminimalisten.

Heeft van Gaal zijn excuses al gemaakt tegen de Snor ?

Het had de KNVB gesierd om "O Louis" te vervangen door Hiddink. De man was duidelijk door zijn trucjes en opties heen. Het opstellen van de zieke RVP was gewoon de druppel.

van Oeffelen | 10-07-14 | 09:07

Jammer, even slikken, maar zaterdag ga ik toch lekker kijken in de kroeg!

ikdenkwat | 10-07-14 | 09:07

Wat was die Sneyder slecht. Bar slecht. Geen enkele pass kwam aan; geen corner was gevaarlijk; geen schot op doel was op het doel, alleen over en naast. Droef!

DeSjaak1000 | 10-07-14 | 09:06

Nederland kan in ieder geval met opgeheven hoofd het toernooi beëindigen wat je niet kan zeggen van Brazilië.
Over 120 minuten genomen had Oranje het betere van het spel en speelde heel verstandig een soort van 'crescendo-voetbal'. Dus niet meteen als bezetenen alles uit de kast maar rustig opbouwen en positiespel spelen. Verdedigend hebben ze heel weinig weggeven en prachtig de nul gehouden. Hoe dichter het Nederlands elftal bij het eindsignaal kwam hoe offensiever ze werden en dat resulteerde in een absoluut veldoverwicht in de 2e helft en de verlenging. Maar helaas zijn ze niet tot scoren gekomen. Dat kan gebeuren. Ik denk dat niet Nederland maar de Argentijnen erg opgelucht waren dat het op een strafschoppenreeks aankwam.
Voetballend waren wij de morele winnaar, voor wat het waard is.

wakkere_nederlander | 10-07-14 | 09:06

-weggejorist-

cologran | 10-07-14 | 09:05

Wat betreft de tactiek heeft van Gaal het erg goed gedaan. Eigenlijk de enige topspeler die iets kon brengen was Arjan Robben. Manchester United kan zich op dit moment zorgen gaan maken om Robin van Persie die zelfs in deze vorm het niveau ere-divisie niet zou halen. Traag,gebrek aan flair en ook technisch lijkt hij vreemd genoeg achteruit te zijn gegaan.

First Contact | 10-07-14 | 09:04

Mooi, kunnen we weer een beetje normaal doen met z'n allen.

Zzzzooooffff | 10-07-14 | 09:04

Maarja, uiteindelijk gaat grote broer duitsland argentinie de pan inhakken.. Dus toch nog een leuke finale. Germanen snappen dit.

de grote Anti | 10-07-14 | 09:03

Ik ga zo dadelijk nog even was Oranje-tompouces scoren. En de oranje vlaggetjes in de tuin blijven fier wapperen.

Ars Vivendi | 10-07-14 | 09:02

Prima prestatie, jammer dat het tijdens de strafschoppen dan net niet de kant van Oranje opvalt.
Even uithuilen en op naar het EK !!!
Ik heb genoten van de gespeelde wedstijden !!

bob de boarder | 10-07-14 | 09:02

Fifa zag het niet zitten dat er 2 oorlogen zouden komen. Ned vs Dui, Bra vs Arg
kut blatter

Itastijl | 10-07-14 | 09:01

8 weken geleden waren we brandhout.
Nu Nr 4 of nr 3.
Go oranje!
Zijn we gelukkig wel af van al die wijven die denken dat ze verstand van voetbal hebben.

Weeraanmelden | 10-07-14 | 09:00

Hoezo goed gedaan? Als je zover komt en je laat het op zo'n extreem slechte manier liggen heb je het NIET goed gedaan.

Je hebt de grootste troef, Krul, op de bank laten zitten en laat een verdediger de eerste penalty nemen. Verder waren van Persie, Kuijt, Wijnaldum, Martins Indi en sneijder een drama. Heeft niets met negativiteit te maken maar met de werkelijkheid.

Ben het verder wel met @Handige Harrie eens.

F1802 | 10-07-14 | 09:00

Kan die poll ook weer weg.

kwark001 | 10-07-14 | 08:58

Toch zit er iets mij dwars, en veel mensen zullen er niets van begrijpen.. Maar de tenues. Tenues spelen een grotere rol dan je zou denken, denk ik vaak. Hier dikke win tegen spanje in het blauw met roze www.onze11.nl/wp-content/uploads/2014/... Hier dikke win helemaal in het oranje s3.amazonaws.com/storefront-media/nyhe...

Toen ik deze wedstrijd begon te kijken ergerde ik mij al aan de witte broekjes.. Zo '90's. Of 80's. Of zelfs daarvoor. Echt, het speelt een rol.

de grote Anti | 10-07-14 | 08:57

Als NL zaterdag even over de Kanaries heen walst, en Duitsland doet een dag later hetzelfde met de Argentijnen, was het voor mij een mooi WK!

necrosis | 10-07-14 | 08:57

Ik heb Van Persie na de eerste twee wedstrijden weer wat in mijn NL armen gesloten maar mag deze gast voortaan thuis blijven? Danwel niet meer opgesteld worden.

We hebben heel hard een nieuwe spits nodig.

Snackbar van Allah | 10-07-14 | 08:55

Mogelijkheden:
Maxima had niet voor Oranje moeten zijn, geeft een jinx.
Lars Boom's overwinning in de Tour gaf een jinx, je kunt maar 1 'oranje overwinning' per dag hebben.

Maar ik hoop dat iedereen dan nu weer gewoon gaat doen. Neutraliteit was onmogelijk op sommige plekken. (En leg een verstokte Oranje supporter maar eens uit dat dit voetbal je minder dan niets interesseert)

Ageless | 10-07-14 | 08:55

Zeggen dat Oranje het 'goed heeft gedaan' is hetzelfde als "Hitler heeft toch best lang over Europa geregeerd".

Het gaat om winnen.

kapotte_stofzuiger | 10-07-14 | 08:54

LOL @ Wakkere!

Stroopdoos | 10-07-14 | 08:54

Ik wil tenslotte de Belgen van Canvas bedanken voor het gelul voor, tijdens en na de wedstrijd. Ik heb na de opmerking van Snoeks na de gemiste kans van Sneijder na 5 minuten NL-SPA ("misschien is dit wel de enige kans die we krijgen") naar de zuiderburen gezapped en niet meer omgekeken. Grueter en Snoeks, ofwel "hoe vergal ik het plezier in voetbal kijken?"

Snikkeldrift | 10-07-14 | 08:53

Voetbal was niet om aan te zien, dus veel lol heb ik er niet aan beleeft. Wel leuk voor de spelers dat ze zo ver zijn gekomen. Mij zou het een reet roesten.

roze_bril | 10-07-14 | 08:53

De dag na Lars Boom bedoel je?

KarelMarks | 10-07-14 | 08:53

Het was een geweldig toernooi! Bedankt Team Oranje!

Stroopdoos | 10-07-14 | 08:53

Zwakke finale hoor WK14. DE-ARG. Liever DE-NL

@baybabmus | 10-07-14 | 08:51

Oh nee, ik was nog vergeten dat er na het voetbal altijd onnoemelijk veel gezwets wordt.

kwark001 | 10-07-14 | 08:50

Juichpak werkt ook prima als jankpak trouwens.

wakkere_nederlander | 10-07-14 | 08:50

Oranje heeft het hartstikke goed gedaan!

Ars Vivendi | 10-07-14 | 08:49

Van Persie had niet gewisseld moeten worden dan had troefkaart Krul had uitgespeeld kunnen worden.
En Jeroen Grueter had doofstom geboren moeten worden.
Zoiets.

wakkere_nederlander | 10-07-14 | 08:49

Mooie prestatie, met zo'n kutteam en zulke slechte wedstrijden toch de halve finale gehaald.

Handige Harrie | 10-07-14 | 08:48

Kunnen we nu eindelijk eens gaan praten over echte sport.
Tour de France.........

kwark001 | 10-07-14 | 08:48

Voor de verandering eens volledig eensch, Kwit.

Rest In Privacy | 10-07-14 | 08:48

Ik ben JUICHEN

deEerlijkeLeugenaar | 10-07-14 | 08:47

Mee eens. Mooie prestatie van Oranje. Op naar het EK.

Sir Hackalot | 10-07-14 | 08:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl