Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. WILDERS ROEPT KAMER TERUG VAN RECES

wildertssskmr.jpgZo. Dat was een lange vakantie voor de dames en heren politici. Krap twee dagen na de BinnenhofBBQ wil ome Greet alweer een debat. Over patatjihadi's, uiteraard. Die radicaliseren namelijk harder dan 15-jarige Mexicaanse meisjes na een verloren voetbalwedstrijd. In Delft ligt de burgemeester te slapen, in Den Haag krijgen de aboe hakbars 350k per jaar voor een buurthuis en datzelfde Den Hagistan blijkt het HQ van Jihad Enterprises in Nederland. Bleek ook gisteren op 't Hobbemaplein. Oftewel: pak die koffer maar weer uit. De Kamer zal vast en zeker gehoor geven aan de oproep van Wilders. Kuch. Update: Jammer Greet. Mark & Didi zitten al op de camping. wildertsbrief.jpg

Reaguursels

Inloggen

@Maria.1 | 06-07-14 | 21:23
• Ik hoef geen discussie te winnen. Als jij denkt, dat jij gewonnen hebt, fijn zo. Volgens jou vind ik het normaal, dat mensen worden vermoord als je wel of niet in bepaalde sprookjes gelooft. Als jij dat denkt, prima.
Ook ik vind dat, deze extremisten.onzin, niet moet worden getolereerd. Ik geef ook paar voorbeelden, hoe dit te bestrijden.
Mijn wereldbeeld is anders, dan jouw paranoïde wereld.
Gelukkig hebben wij jou, en diegenen die wel wakker zijn, om op de toko te passen. In NL zullen geen Syrische toestanden losbarsten. Achter elke hoek van de straat, staat echt geen Isis.lamist of Boko Haramist om jou af te slachten. Wij moeten natuurlijk wel altijd alert blijven! Want het zal niet makkelijk zijn! Ik brei hier een eind aan. Lekker slapen en morgen gezond weer op. EOF

h65485665 | 06-07-14 | 23:52

@h65485665 | 06-07-14 | 21:13. Ik heb het al eerder gezegd: mensen die de discussie niet kunnen winnen, gaan beledigen. Nu is het zo dat ik niemand zal vermoorden omdat hij wel of niet in mijn sprookjes gelooft. Kennelijk vind jij dat normaal; ik niet! En dat dit gedachtengoed ook al in Nederland uitgesproken wordt, met toestemming van de overheid ook nog, keur ik ten zeerste af. En ja, daar maak ik me zorgen over. Ik zit heus niet de hele dag te bibberen van angst (in tegendeel!), maar we moeten dit soort onzin niet tolereren.

Maria.1 | 06-07-14 | 21:23

@Maria.1 | 06-07-14 | 20:17
En er komen vast nog meer clubs bij. Wij volgen de media ook en nemen vol afschuw de berichten tot ons. In de wereld gebeuren duizenden afschuwelijke dingen, waarvan je liever hebt, dat ze niet gebeuren of bestaan. Nogmaals veel plezier met jouw paranoïde leven. Achter elke hoek van de straat, staat echt geen Isis.lamist of Boko Haramist.

h65485665 | 06-07-14 | 21:13

@h65485665 | 06-07-14 | 19:30. Dank je. Boko Haram, Al Shahaab, Alquaida, Isis en nog meer zijn allemaal aanhangers van de religie van de vrede. Ze haten onze vrijheid en democratie. Slachten andersdenkenden zonder pardon massaal af. Zelfs medemoslims die van de "verkeerde" stroming zijn. Nu komt de dreiging dichterbij, zoals blijkt uit isis met hun gedachtengoed hier in Nederland, en dan ben ik de doemdenker.... Laat ik nu wel iedereen gewoon in zijn/haar waarde laten. Steek jij je kop maar in het zand en ga lekker door met je jolo leven, dan passen wij (diegenen die wel wakker zijn) wel op de toko.

Maria.1 | 06-07-14 | 20:17

@Maria.1 | 06-07-14 | 18:00
Ik wens je veel plezier met jouw aluhoed leven. Zoals ik al opmerkte, zal jij niet van gedachten kunnen veranderen, en verder gaan met jouw paranoïde leven. Het lijkt mij geen leuk leven, als je zo angstig bent en overal dreigingen ziet. Sommige mensen worden waarschijnlijk geboren met een doemdenk-gen. Met of zonder jou. De wereld draait door.

h65485665 | 06-07-14 | 19:30

@pickalily. Goed werk! Ik zoek de petitie van je op en ondersteun je. Ook via netwerk!

Maria.1 | 06-07-14 | 18:01

@h65485665 | 06-07-14 | 11:03. Dat is de grote smoes, dat wij op anderen neerkijken. Ik ben niet zo arrogant dat ik op anderen neerkijk. Andersom daarentegen: geen moslim en een vrouw.

Maria.1 | 06-07-14 | 18:00

Dus ons aller geblondeerd lullootje vindt nu opeens, terwijl al weken bekend is wat daar gebeurd is m.b.t. jihadisten, dat iedereen maar even moet terugkomen?
De zak had natuurlijk ook aanwezig kunnen zijn bij het kamerdebat daarover.
Maar ja, toen was hij er niet...
Godsamme wat een LUL.

mallekater | 06-07-14 | 17:16

"U kunt gerust gaan slapen!" <p>
Pfff...

Vaffanculo! | 06-07-14 | 14:41

Pickalilly
Ik heb dat recht omdat jouw geblondeerde held het officiële debat kennelijk niet wenste bij te wonen, maar du moment dat de kamer met reces was ineens bedacht dat hij even weer , voor de zoveelste keer, hinderlijk en storend in het nieuws diende te wezen.

Als dat geen roep om media-aandacht is weet ik het niet meer, maar jij weet het kennelijk al lang niet meer, want alles wat blondkopje doet is gefixeerd op media-aandacht.

Wat ik al zei, de volgzame, slaafse meute schijnt dat maar niet te willen zien....

Ook ik maak me bezorgd over de situatie aldaar, maar daarvoor en daarom was er in de Tweede kamer vóór het reces een debat en wie was daar de grote afwezige??

Juist.
Blonde Greetje.

Beste Pickalilly, Greetmans heeft weken lang de tijd gehad dit onderwerp aan te kaarten, heeft dat al die tijd niet gedaan, is zelfs niet bij het kamerdebat daaromtrent verschenen, en blèrt nu, á la Calimero maar weer eens, om een terugkeer van kamerleden?

Hoeveel aandacht wil je dan hebben?

Vooral wanneer je weet dat ze niet terugkomen omdat dat debat al is geweest, maar je dus wel weer een reden hebt uitgebreid te gaan lopen mekkeren over deze kamer?

"En het is niet eerlijk, want ik ben sielug".

mallekater | 06-07-14 | 13:24

@pickalilly | 06-07-14 | 11:53
Lees maar nog een keer. Heb al vermeld, dat Extreme islam gevaarlijk, net als alles met 'extreem' en 'Ware'. Bedreigingen voor de Nederlandse rechtsstaat moeten efficient en krachtig worden bestreden.
Wij moeten natuurlijk altijd allert blijven! Want het zal niet makkelijk zijn! In ons uppie zal dat niet zo goed lukken. Samenwerking met andere landen moet. Met nieuwe/aangepaste wetten zou dit kunnen. Wij hebben niks aan oplossingen, die onuitboerbaar zijn. Mensen die Syrische toestanden in NL verwachten, vind ik aluhoedjes. Veel plezier met de petitie, het zal tot niets leiden. Het leven is niet risicoloos en leidt altijd tot de dood.

h65485665 | 06-07-14 | 13:20

@mallekater, wat geeft jou het recht om de mening van anderen af te doen als een roep om media aandacht?
Ik bevestig dat ik mij serieus zorgen maak om de ontstane situatie en wil dat het kabinet die daar namens jou en mij zitten stappen gaan ondernemen.
Deze groepering wint in rap tempo aanhang in buiten en binnenland.
Dit gebeurt op basis van geweld, of je bent het met ze eens of je word in een greppel gegooid en krijgt een nekschot.
Hoe, wanneer en wie denk jij dat deze mensen gaan stoppen?
Dit gaat niet vanzelf weg, en zeker niet door deze mensen een podium te geven in NL.
De burgemeester van Den Haag had deze demonstratie moeten verbieden op basis van de haat die deze groepering verspreid, want het doel wat zij nastreefden heeft wel degelijk ook op jouw leven of dat op die van jouw opvolgende generatie invloed.
Ik zou iets meer voorzichtigheid en minder vanzelfsprekendheid m.b.t. veiligheid willen zien in NL, alles is maar zo vanzelfsprekend geworden lijkt wel, terwijl je om iets in stand te houden (b.v. een democratische en veilige samenleving) niet kunt uitgaan van zelfsprekenheid.

pickalilly | 06-07-14 | 12:09

@h65485665, En daar zit nu het verschil in de denkwijze die jij als fantasie afdoet.
Het zou niet zo moeten zijn dat er eerst slachtoffers moeten vallen voordat het kabinet overgaat tot drastische maatregelen.
Er moet pro actief gereageerd worden op bedreigingen in de samenleving, dat jij deze dreiging anders inschaalt is jouw goed recht, ik kijk om mij heen en constateer dat de aanslag in België onlangs op een joods museum gepleegd door een Syrië ganger niet serieus genoeg genomen word.
Zolang de mensen niet weten wat er gaande is kunnen ze er ook niet bewust van zijn en dat is wat dit kabinet in stand houd. "Wat niet weet, wat niet deert"

In mijn ogen een hele foute redenering, het zal jouw familie zijn die daar een dagje was en getroffen werd door de aanslag.
Bedenk je even hoe dat jouw leven zou beïnvloeden, jij en alleen jij zal daarmee moeten leven terwijl er mensen in jouw buurt feest hebben gevierd om de dood van jouw familieleden.
Dit is geen fantasie, dit is onlangs dus werkelijk gebeurt, besef je dat!?
Ik wil proberen NL voor alle Nederlanders veilig en transparant te houden omdat ik ondanks veel weerstand vanuit de maatschappij nog enig medeleven heb met de mensen om mij heen.

Ik hoop dat je hierom mijn mening respecteert en deze niet als fantasie probeert weg te zetten om je eigen mening meer gewicht te geven.

pickalilly | 06-07-14 | 11:53

Heerlijk om te lezen.
Blonde Greet haalt weer eens een stunt uit en de slaafse meute trapt er weer eens stokvol in...met beide klompen in het spul, zogezegd.
Waarom denken jullie dat Gretebeet niet aanwezig was bij het debat over de Jihadisten?

Nou?
Waarom?

Om een paar dagen later luid blatend de kamerleden van hun vakantie terug te kunnen roepen.
Want DAN kom je in het nieuws, gewoon bij een kamerdebat aanwezig zijn genereert immers geen aandacht.

Overigens, wie zich beklaagt over de lange vakanties van de dames en heren kamerleden moest zich maar eens realiseren dat een reces niet betekent dat ze niet meer werken, alleen ligt de kamer en het kamerwerk stil omdat er in de vakantieperiode weinig nationaal en internationaal geregeld kan worden. Intussen leggen ze wel degelijk werkbezoeken af en stellen ze nieuwe kamervragen op, alleen zijn het niet van die hypocrieten als Wilders, die NIETaanwezig zijn bij relevante debatten en daarna daarover gaan lopen zeiken.

mallekater | 06-07-14 | 11:48

@Maria.1, er is een petitie op petitie.nl aangemaakt.
Helaas is het zo dat de in behandelingname +/- 6 Oktober zal plaatsvinden en dus later gepland is dan de al geplande bijeenkomst van de tweede kamer in September.
Desalniettemin is het belangrijk om een duidelijk signaal af te geven aan het kabinet en daarom wil ik de petitie alsnog laten doorgaan zodat in geval van herhaling het standpunt van de ondertekenaars duidelijk is.

Overigens heb ik zoals aangekondigd ook getracht dhr Wilders te benaderen om direct tot de 2e kamer onze zorgen te kunnen uiten.
Of het verzoek een spoeddebat ingediend door de dhr Wilders is voortgekomen uit mijn vraag aan hem kan ik niet bevestigen, maar ik ben in ieder geval blij met zijn verzoek die hij heeft gedaan.
Wat mij wel zorgen baart is dat zowel de pvda als vvd voorbij gaan aan de zorgen van de mensen die achter de pvv staan, ook al ben je het als kabinet niet eens met de standpunten dan nog heb je de plicht om in geval van een ernstige bedreiging ten aller tijde alle NL burgers gerust te stellen en deze te informeren.
Wij als burgers hebben niets aan een nieuwsbericht tijdens het reces dat er een aanslag op welke schaal dan ook gepleegd is door een radicale individu of groepering, wij willen voorkomen i.p.v. moeten genezen!
Zodra ik meer informatie heb over de petitie dan laat ik dit via geenstijl.nl weten.

pickalilly | 06-07-14 | 11:32

@Maria.1 | 06-07-14 | 01:47
Wanneer iemand 2 paspoorten heeft, en het NLse paspoort wordt ingetrokken en hij wordt uit NL gezet. Maar het 2e land weigert deze persoon. Dan zal deze in NL blijven. Het is toch de bedoeling dat uitgezette personen nooit meer in NL kunnen verblijven? Personen met alleen het NL paspoort raken ook hun NLse staatsburgerschap kwijt. Zijn dan statenloos, maar blijven waarschijnlijk ook in NL. EU-landen mogen iemands nationaliteit intrekken, onder bepaalde voorwaarden. Maar statenlozen hebben ook rechten, welliswaar heel beperkt. Ingewikkeld. Lees na op Wikipedia.
HUH? Als jij Zelf NL wilt verlaten, dan mag dat vlgns mij. En jij mag ook weer terugkomen. Maar ik wist niet, dat jij dan bij terugkomst, naar willekeur geweigerd kan worden?
Personen met 2 paspoorten, zijn niet opeens 'Nederlander', als ze voor NL moeten kiezen. Onze koningin Máxima zei daar geloof ik iets over: Nederlanders. Je roots blijf je altijd houden. Mensen moeten een sterk gevoel hebben om erbij te horen. Het helpt, natuurlijk niet, om je Nederlands te voelen, als Maria.1 en anderen op je neerkijken. Het moet zo zijn, dat wie in NL komt, zich wel moet binden aan de constitutie. Wie dat niet kan, is niet welkom. Zoiets als in de USA. Lees, De Koreaanse Slet, hij zegt heel verstandige dingen!
Simpele oplossingen van Maria1 werken niet. Maria1 denkt ook niet opeens genuanceerd en 'links' ,omdat dat van iemand moet.

h65485665 | 06-07-14 | 11:03

@Lewis Lewinsky | 06-07-14 | 01:32
Extreme islam is gevaarlijk! Als mensen het hebben over 'Ware', dan wordt het heel eng. Ware islam, ware/echte Nederlanders etc. Religie bestaat nou eenmaal. Je kan het niet verbieden.
Ik koop nooit wat bij Alibaba. Ik geef mijn geld liever uit in NL ipv CN.

h65485665 | 06-07-14 | 11:03

@Maria.1 | 06-07-14 | 01:19
De wereld is nu wel heel erg explosief. Landen zijn in oorlog. Dat zal nog wel zo blijven. Maar in NL loopt het idd wel los, geen Syrische toestanden over 60 jaar. Ook niet eerder. Wees niet zo paranoïde en laat je niet bangmaken!

h65485665 | 06-07-14 | 11:02

Maria.1 recht uit m,n hart!

Gerrit gordijnstok | 06-07-14 | 03:59

@h65485665 | 06-07-14 | 01:15. Landen die mensen weigeren terug te keren is helemaal geen probleem. a) hebben ze een dubbel paspoort, dus ze zijn niet statenloos b) vormen ze een gevaar voor de staat en c) willen ze zelf weg. Laat gaan dus en niet meer terug laten komen.

Maria.1 | 06-07-14 | 01:47

@h65485665 | 05-07-14 | 22:28
Wat vind jij nou eigenlijk zo goed aan de islam, Ali Baba?

Lewis Lewinsky | 06-07-14 | 01:32

@h65485665 | 06-07-14 | 01:15. Nee, geen oorlog over 60 jaar, maar veel eerder. Jij bent ook zo naïef dat dat je denkt dat het wel los zal lopen. Moet je kijken wat 300 (slechts!) hebben aangericht in Irak.

Maria.1 | 06-07-14 | 01:19

@pickalily. Je kunt een petitie opzetten op petitie.nl ! We gaan door toch?!

Maria.1 | 06-07-14 | 01:16

@Anoniemtje | 05-07-14 | 22:44
@okkums reezur | 05-07-14 | 23:22
@pickalilly | 06-07-14 | 00:44
O jee, nog meer fantasten? Kom op heren, niet zo schijterig. Wat die extremisten ook aan gif rondspuiten.
NL zal ze weerstaan en bestrijden! Wij moeten natuurlijk altijd allert blijven! Want het zal niet makkelijk zijn! Het is Niet zo, dat er niets aan de hand is. Haat moslims moeten, indien mogelijk uit NL worden verwijderd. Dat kan alleen met nieuwe wetten, die niet tegen andere wetten of internationale verdragen gaan, zodat deze door de rechters moeten worden afgewezen. Bestaande wetten, moeten ook zo worden aangepast. Zulke wetten maken is complex. Landen die personen weigeren terug te nemen, is ook een probleem. Laat de regering haast maken, om deze wetten te maken. Iets voor PVV? Je zult zien dat hen dat ook niet zal lukken. Vooral niet omdat wij ook de EU nodig hebben. In ons uppie zal dat nooit lukken! NL is niet het enige land, die met deze problemen zit! Samen kunnen wij de haatislam, het liefst uitroeien!
Het merendeel van de moslims willen gewoon net zoals wij, huisje, boompje, beestje. Alleen die extremisten, he?! Maar het Westen is machtiger dan die haatbaarden. Dus mannen wees gerust. Geen oorlog over 60 jaar in NL! Helaas wellicht wel, in andere werelddelen. Een 100 % risicoloos leven leiden is nou eenmaal niet mogelijk.

h65485665 | 06-07-14 | 01:15

@h65485665, ben jij zeker vergeten wat er met Theo van Gogh gebeurt is.

pickalilly | 06-07-14 | 00:44

@h65
Juist wat Anoniemtje zegt. Waarom dacht u dat juist in Den Haag zoveel van die Isisschizos rondlopen? Omdat daar in de Assunah moskee die ultrahaatbaard Fawas Jneid ongehinderd jarenlang zijn fascistisch gif kon rondspuiten.

okkums reezur | 05-07-14 | 23:22

@h65485665

Lukt ze daar aardig met een paar duizend mafketels. Hoeveel mafketels denk jij dat hier al zijn? Alle moskeeen zijn mafketel moskeeen tenslotte, dus t'is gewoon wachten op.

Anoniemtje | 05-07-14 | 22:44

@XaaD666 | 05-07-14 | 21:34
Heb jij jouw aluhoedje nog steeds op, mafkees?! Nog zo'n rare fantast, die echt denkt, dat in NL Syrische toestanden gaan gebeuren. XaaD666 ziet in NL al steinigingen, onthoofdingen en meer zulk gruwel. In wat voor schizofrene angstige wereld leef jij? Moet jij naast de Ritalin, geen andere pillen slikken? Of is de schade niet meer te herstellen? XaaD666, over 60 jaar is in NL geen oorlog!

h65485665 | 05-07-14 | 22:28

@XaaD666 | 05-07-14 | 21:27
Ik vind die van De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 16:10 vele malen beter.
• Best wel eng dat er mensen zijn, die denken dat alleen Wilders het gevaar ziet.

h65485665 | 05-07-14 | 21:56

Wilders is tenminste een ondernemend kamer lid .

Modi | 05-07-14 | 21:50

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 16:24
En wat moet ik nou met jou , als je door een pickup met en touw om je nek over de A4 word getrokken. helpen of laat maar gaan. of leef je nog op Sesamstraat niveau en denk je dat Nederland na 60 jaar oorlogsvrij blijft en lang en gelukkig leven.????

XaaD666 | 05-07-14 | 21:34

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 19:16
he, waar blijft het vervolg?

ZZP-er | 05-07-14 | 21:30

lieve mensen , kijk eens wat Eurotokkie | 05-07-14 | 16:09 zegt. dat is een statement waar je wakker van mag liggen .

XaaD666 | 05-07-14 | 21:27

@indeklit | 05-07-14 | 17:09. O ja, en over niveau gesproken; het is jouW niveau!

Maria.1 | 05-07-14 | 20:19

En al zou de kamer terugkomen en al zou er wetgeving worden gemaakt. Wat dan nog? Wetten zijn er om overtreden te worden. Die jihadisten vliegen dan wel op Düsseldorf en rijden verder met het autootje dat ze ophaalt. Er is wel controle, maar vrijwel alleen op bedrijven en burgers om te zien of ze niet toevallig een beetje te weinig belasting betalen. Het gevaar willen ze niet zien, de overheid wil alleen geld. Geld geld en nog eens geld.
-
Dit systeem is ziek. Terminaal zelfs.

prutt_stift | 05-07-14 | 19:55

@indeklit | 05-07-14 | 17:09. Dat heb je nou altijd met mensen die de discussie niet kunnen winnen; dan gaan ze beledigend doen. Sterk comment hoor; wees maar trots op jezelf.

Maria.1 | 05-07-14 | 19:54

@pickalilly | 05-07-14 | 19:32. Als ze weigeren om terug te komen, dan weten we genoeg en mogen ze voor altijd wegblijven. We gaan dan over tot "plan B!

Maria.1 | 05-07-14 | 19:52

Gastarbeiders hadden nooit de Nederlandse nationaliteit mogen krijgen zonder te kunnen kiezen en daadwerkelijk ook kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Cruciale fout in de geschiedenis.
De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 17:58
.
Integendeel, de dubbele nationaliteit die de nazaten van gastarbeiders hebben is in wezen een zegen. Daardoor is het mogelijk om ze de NL nationaliteit te ontnemen ZONDER dat ze statenloos worden. Geen cruciale fout maar een godsgeschenk.

copywriter | 05-07-14 | 19:43

De VVD en Pvda vinden dat ze eerder deze week al alles besproken hebben.

Dit bericht heeft alles weg van wij weten wat goed voor u is, laat dat maar aan ons over.
Ik heb geen enkel vertrouwen in deze lui en EIS dat ze terugkomen van hun reces en maatregelen gaan nemen om deze figuren uit de maatschappij te weren.
Deze mensen willen anderen het leven ontnemen omdat ze een andere mening bedeelt zijn, daar ga je als regering niet nonchalant mee om en ga je pas na de vakantie kijken wat je daarmee aan moet.

Dit vat met kruid staat op ontploffen!
Er zijn helemaal geen 200 jihadstrijders, de aantallen zijn vele malen hoger, en dat weten zij maar al te goed.
Waarom liegen jullie "Rutte en Samson", waarom vertellen jullie de waarheid niet aan NL want die is vele malen erger dan jullie schetsen.
Moeten we wachten tot de eerste idioot in Den Haag een tram probeert op te blazen?
Jullie reactie zal zijn zijn "ach we hebben dit niet geweten, deze informatie was ons niet bekend".

Het word hoog tijd dat we een regering krijgen die zaken serieus nemen en daar waar nodig adequaat reageren op situaties die dat vereisen.

Er word al jaren geroepen dat het excessen zijn, maar de dreiging is in die jaren alleen maar opgelopen.
1 ding is al zeker en dat is dat we inmiddels mensen in ons midden hebben die in Syrië geweest zijn, wat denkt de NL overheid dat er nog nodig is voordat er vanuit het land van herkomst een aanslag gepleegd gaat worden.



pickalilly | 05-07-14 | 19:32

@Vrije Nator | 05-07-14 | 19:14
Tja. Je had natuurlijk ook gewoon politicus kunnen worden. Of leraar. Alles heb z'n voor- en nadelen.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 19:27

@Eurotokkie | 05-07-14 | 16:28
Hij heeft niet gelijk.

1.) Islam zal nooit hier in het westen de baas kunnen worden. We zijn daar te machtig voor. Daarnaast lopen er geen 1 miljoen moslims rond die hier de boel willen overnemen. Sterker nog ze kunnen elkaar vaak niet eens luchten.

2.) De EU is een project. Een project die in Europa permanent tot welvaart, vrede en samenwerking moet leiden. Dat het nu eventjes tegenzit is vervelend maar uiteindelijk is een unie van stabiele landen die een stabiel machtsblok vormen gewenst. Dat er het e.e.a. hervormd moet worden ben ik met iedere EU-criticus eens maar dat is een proces. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

3.) Ik ben rechts, altijd al geweest. Maar objectief gezien heeft links heel veel gedaan voor de gemiddelde Nederlander en met name de arbeider. De legende dat links er alleen voor allochtonen is en het land volledig naar de klote heeft geholpen geld vooral voor grootverdieners. De gemiddelde AOW-er,

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 19:16

@Flapuidt | 05-07-14 | 19:11
Waar het vooral weer op neer komt is dat het allemaal weer ONZE schuld is.

Slipsnifter | 05-07-14 | 19:16

Ik heb niet eens vakantie, en dan die kutlui in Den Haag wel? Belachelijk.

Vrije Nator | 05-07-14 | 19:14

"Een van de supermarktmedewerkers gooide een gereedschapskist op een van de overvallers, die van de trap viel en zijn nek brak. Hij overleed diezelfde avond. De Delftse groep was ontdaan over de dood van de vriend en zocht de moskee op. Veel jongeren werden hierna zeer religieus en raakten overtuigd van het nut van de jihad."

Juist, omdat een crimineel een bedrijfsongeval krijgt lijkt het me een goed idee om je medemens overhoop te schieten in de jihad.

Flapuidt | 05-07-14 | 19:11

Apart! Isis demonstreert in Den Haag en toch weten velen Geert de schuld te geven. Maar van wat dan eigenlijk?

Mokum Kosher | 05-07-14 | 18:56

Verschrikkelijk. Wilders wil de hele club volgende week nog hier houden.
Dat trekt links niet. Dan hebben ze maar 6 weken vakantie die overwerkte Kamerleden. Als ze dat maar overleven, maar het zal Wilders niet in dank worden afgenomen.

Mantisomantis | 05-07-14 | 18:41

Ik vind het niet erg dat ze weg zijn. Maar laat ze dan alstublieft ook voorgoed wegblijven.

ZZP-er | 05-07-14 | 18:37

Jos Heymans is ook een vervelende linkse kwal behorende bij de 'wegmetons' roepers. Wilders heeft gelijk en het is wachten op de eerste aanslag.

griffin peterson | 05-07-14 | 18:37

alcor | 05-07-14 | 17:29

Precies, ik vind dus ook principieel dat als ik in Ierland zou wonen en mijn verzonnen hypothetische zoontje zou moeten kiezen tussen voel ik mij Iers of voel ik mij Nederlands dat hij dus ook moet kiezen. Gastarbeiders hadden nooit de Nederlandse nationaliteit mogen krijgen zonder te kunnen kiezen en daadwerkelijk ook kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Cruciale fout in de geschiedenis.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 17:58

@mallekater. Inderdaad is het al een tijd bekend. Gisteren staan de jihadisten feest te vieren in Den Haag. Omdat het reces is? Nee omdat ze zich oppermachtig en onaantastbaar voelen. Wat doet den haag? € 350.000 beschikbaar stellen. Genoeg redenen om de boel bij elkaar te roepen dunkt me.

ristretto | 05-07-14 | 17:42

Wat een zak, die Greet.
Hij wist immers al enige weken van dat gelazer met die Jihadisten?
De L... had dat dus gewoon ook een aantal weken eerder aan de orde kunnen stellen.
Maar nee, dat in het reces doen baart meer opzien.
En daar gaat het hem om.
De kamer zou er goed aan doen dat gezeik van dat kind nu even gewoon te negeren,

mallekater | 05-07-14 | 17:30

@De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 15:12
"Als ik in Ierland bijvoorbeeld een zoontje krijg dan krijgt deze automatisch de Ierse nationaliteit. Op zijn achttiende moet hij kiezen. Of Nederlands of Iers".
Hij moet kiezen tussen twee papiertjes. Of hij/zij zich Nederlands of Iers voelt staat daar volledig los van, en is sowieso een stuk ingewikkelder dan "a of b".

alcor | 05-07-14 | 17:29

Onze "kamerleden" doen een beetje denken aan de tactiek die de palestijnen altijd toepassen. Net als Arafat altijd op vakantie was werd er een aanslag gepleegd en dan kwam hij terug en breed grijzend uitleggen dat hij dat "betreurde" en "afwijst", terwijl het bloed nog onder zn nagel zat.
Onze "kamerleden", de hoeders van de jihadisten en de islam, gaan weg, dan gaan de muizen 'dansen'. Welke aanslag zal het worden?

G. Raayer | 05-07-14 | 17:13

@Maria.1 | 05-07-14 | 14:57
lekker inhoudelijk ook.. :-)

Maar goed hij doet het voor zijn klapvee zo als jij.

Het is als een kind dat om een snoepje vraagt als hij net heeft gegeten.. nutteloos dus.

misschien snap je het nu als ik het naar jou niveau breng?

Rest In Privacy | 05-07-14 | 17:09

Jaja, anderhalf miljoen euro heeft stad Den Haag uitgetrokken om teruggekeerde jihadies te begeleiden en gehersenspoelde jeugd die droomt van martelaarschap tegen te houden als ze proberen te vertrekken. Anderhalf miljoen euro over de balk (om te beginnen) voor hersenloos volk dat vroeg of laat hun levensdoel gaat bereiken - in een juwelierszaak of zo.

Pierre Tombal | 05-07-14 | 17:08

Reces betekent dat de Kamer niet vergadert, niet dat kamerleden twee maanden niksen en geen post lezen (dacht ik, hoop ik).

Jezus_Boeddha | 05-07-14 | 17:00

Alle randdebielen, verzamelt u! Onze leider Geert Wilders ziet de aandacht voor zijn pvv verslappen. Alle hens aan dek dus.

propper1000 | 05-07-14 | 17:00

@McSnor | 05-07-14 | 12:38
Nee, maffe bigmac. Dat is nou juist het probleem. Het is moeilijk om wetten te maken, die Juridisch ook uitvoerbaar zijn! Wetten, die niet tegen andere wetten ingaan, zodat deze door de rechters moeten worden afgewezen. Bestaande wetten, moeten zo worden aangepast, dat deze ook uitvoerbaar worden. Dan kunnen deze lieden worden aangepakt en uit NL worden verwijderd. Landen die personen weigeren terug te nemen, is ook een probleem. Zulke wetten maken is blijkbaar zeer moeilijk. Jouw snel geregelde puberale noodwetje, is belachelijk. Onuitvoerbare oplossingen bedenken is heel makkelijk, zoals hier te lezen.

h65485665 | 05-07-14 | 16:58

@ Eurotokkie | 05-07-14 | 16:09

It takes 1 to know 1....

Capt. Iglo | 05-07-14 | 16:41

bello | 05-07-14 | 16:24

Bewijs in die zin dat ze poseren op een foto met afgehakte hoofden ?

Eurotokkie | 05-07-14 | 16:37

Wilders = Held.

funkyd | 05-07-14 | 16:30

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 16:24
Met die 3 dingen heeft Wilders wel gelijk , Wilders is zijn tijd ver vooruit.
Over 20 jaar kijken we terug en denken mensen hoe is het mogelijk dat het zover is gekomen dat de Islam
hier de dienst uitmaakt .

Eurotokkie | 05-07-14 | 16:28

Het probleem met die Syrie-gangers is : bewijs maar eens wat ze daar allemaal uitspoken. Zelf zullen ze uiteraard beweren dat ze koekjes en sinas uitdeelden aan kleine zielige kindertjes.

bello | 05-07-14 | 16:24

@Eurotokkie | 05-07-14 | 16:15
Ik hoef niet elke dag van de regering te horen dat ze de recente ontwikkeling van jihadisten ernstig vinden en er bovenop zitten.

Je mag best accepteren dat er in Nederland mensen zijn die hun geld verdienen om terreur te bestrijden. Dat doen ze kennelijk, en zeker sinds 2004, behoorlijk goed.

Schreeuwlelijk Wilders krijgt zijn electoraat enkel en alleen door (ongefundeerd) te schreeuwen over 3 dingen. 1.) Islam is slecht en past niet hier 2.) De EU is slecht voor Nederland en 3.) Links is slecht voor Nederland. Dat riedeltje dreunt hij nu al 8-9 jaar op en het levert niets op. Ondertussen trekt de economie langzaam maar zeker weer een beetje aan, is de Rotterdamse metro nog steeds niet ontploft en werkt links samen met rechts om te proberen eindelijk eens uit die nare crisis te komen.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 16:24

@KoninginWildemina | 05-07-14 | 12:33
Wat heb ik gezegd? What next? Daar is miljonair Wilders dan weer! Ja, hij moet de achterban blijven prikkelen. En dat lukt de volksopruier weer aardig, he KoninginWildemina?! De zijlijn, dat is zijn vaste plek!

h65485665 | 05-07-14 | 16:20

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 16:10

Dat is alleen goed als andere ook het gevaar zien , alleen hoor je er zo weinig over.

Eurotokkie | 05-07-14 | 16:15

@Eurotokkie | 05-07-14 | 16:09
Best wel eng dat er mensen zijn die denken dat alleen Wilders het gevaar ziet.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 16:10

@denoorman | 05-07-14 | 16:03
"De tweede kamer kan net zo goed afgeschaft worden."

Met je eens dat er een hoop nietsnutten in de kamer zitten. Maar als je de kamer afschaft dan schaf je de parlementaire democratie af. Wat houdt dat in? Nou je mag elke vier jaar (of korter) stemmen voor de persoon en / of partij die jouw standpunten het best verwoord. Dat er mensen zijn die voor randpartijtjes stemmen die nooit en te nimmer bestuurlijke macht zullen hebben is dus ook de schuld van de kiezer. Het zou beter zijn om een kiesdrempel in te voeren zodat kleine randpartijtjes met extreme standpunten alleen in de kamer komen met genoeg achterban. Ook zouden partijen per definitie in tenminste alle grotere gemeenten plaats moeten nemen en daar hun achterban versterken. GroenLinks, Dierenpoes, PVV, SGP, CU en noem maar op het is een aanfluiting al die kleine partijtjes die alleen maar beslissingen frustreren met idealistische tegenstemmen, een hoop geld kosten en maar telkens weer niets opleveren.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 16:10

Best wel eng dat alleen Wilders het gevaar ziet.

Eurotokkie | 05-07-14 | 16:09

2 maanden reces, waanzin, bij normale 2e vergaderingen zit ook maar een handjevol van de clowns in de zaal van de 2e kamer. Hard werken?? Een stelletje malloten zonder enig verantwoordelijkheidsbesef. Stelletje lamzakken. Uitzonderingen zoals Dhr. Pieter Ontzigt daargelaten, een van de weinigen die welk hard werkt en wel dingen uitzoekt en aankaart. Het overgrote deel is brandhout. De tweede kamer kan net zo goed afgeschaft worden.

denoorman | 05-07-14 | 16:03

@necrosis | 05-07-14 | 12:51
" wonen vrijwel allemaal in nette, blanke wijken en hebben geen benul van wat zich afspeelt in de 'mindere wijken'."

Volgens mij weten ze dat best anders zouden ze niet zo hard werken om niet in de mindere wijken te hoeven wonen. Als je in zo'n wijk woont dan heb je dat toch aan jezelf te danken.

the Jackdawn | 05-07-14 | 16:01

Zolang ze twee nationaliteiten hebben zijn het nep-nederlanders. Ik zie echt niet in waarom ze de zelfde rechten zouden moeten hebben als mensen met alleen maar de nederlandse nationaliteit. Als ze van hun moederland bv marokko of turkije niet de nationaliteit mogen opgeven. Jammer dan, dan kan je ook geen nederlander worden. Laat ze dat maar lekker bij hun eindbaas in marokko of turkije aankaarten. Deze landen willen koste wat kost dat iedereen ongeacht waar ze geboren zijn onder hun gezag houden.

denoorman | 05-07-14 | 15:57

@necrosis | 05-07-14 | 14:00
Blijft een heerlijk nummer! Thanks!

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 15:51

Hij moet dit wel zeggen als 2 issue partij.

Roer | 05-07-14 | 15:50

Zinloze debataanvraag... Inzake Islam en de bedreiging die het (meer en meer) vormt voor alles wat belangrijk is (vrijheid, vrede, rechtstaat, en democratie) is de Tweede Kamer al decennialang op permanent reces.
.
De Nederlandse politiek is geenzins van plan de Nederlandse samenleving te beschermen. Dat zullen we zelf moeten doen en daar kunnen we beter niet al te lang meer mee wachten. Nederlands bloed aan een jihadi kromzwaard is slechts een kwestie van tijd.

Parel van het Zuiden | 05-07-14 | 15:44

@Wonderful-Life | 05-07-14 | 15:32
Ga jij je even aanmelden bij het leger dan, als je zo bezorgd bent over de oorlog die al 600 jaar aan de gang is?
Als je het niet erg vind steek ik dan wel verder mijn kop in het zand.Om met Chris Rock te spreken; na de oorlog zullen ze me misschien een lafaard noemen, maar ik ben dan tenminste een lafaard met twee armen en twee benen en een functionerende tampeloeris.

BrandInMokum | 05-07-14 | 15:44

@necrosis | 05-07-14 | 14:00
Boehoehoe, snik snik, boehoehoe, snirf, boehoehoe.

Ars Vivendi | 05-07-14 | 15:39

Deze dame legt het een en ander even glashelder uit. Op YouTube, Brigitte Gabriel gives answer, vanaf 1:10.

okkums reezur | 05-07-14 | 15:38

Forza | 05-07-14 | 12:56
Maar stel dat nou wel de pleuris uitbreekt, zit jij een beetje te zeiken over een publiciteitsstunt . Gapert.

XaaD666 | 05-07-14 | 15:33

@wakkere_nederlander | 05-07-14 | 14:09
"Aan de vooravond staan met een oorlog tegen de islam"?! Lol, die oorlog is al 1400 jaar gaande. Alleen links en vele andere naïeve mensen willen zo graag de vijand knuffelen, vandaar willen ze de oorlog ontkennen, kop in het zand steken is voor hun de makkelijkste oplossing, gewoon omdat ze lafaards zijn.

En ook volgens de Koran zijn we al in oorlog. En de werkelijkheid bewijst dat ook elke dag weer.

Maar, feiten negeren kunnen die naïevelingen niet eeuwig volhouden hoor, dus er komt wel een moment dat ze uiteindelijk met beide benen op de grond moeten staan. Alleen ik denk, dan is het te laat. Jammer, want ze hebben dan onze mooie Europa al naar de klote geholpen.

Wonderful-Life | 05-07-14 | 15:32

Tussen al dit negatiefs is in elk geval één positief ding op te merken:
"De Delftse vriendengroep werd enige tijd voor hun jihadreis uit de plaatselijke moskee gezet wegens radicaal gedachtegoed. De moskee meldde dit bij de politie"

BrandInMokum | 05-07-14 | 15:27

Geert was zo geschokt dat hij een r in geachte voorzitter vergat

Abu al Uitkering | 05-07-14 | 15:25

@alcor | 05-07-14 | 15:14
Nee precies, want als de Turken en Marokkanen hun wet veranderen dan zit je met de gebakken peren.

Op korte termijn is het de enige mogelijkheid om terrorisme en (zware) criminaliteit onder allochtonen te bestrijden. Nationaliteit afpakken. Dat snap ik ook wel. Maar principieel ben ik er op tegen dat mensen een dubbele nationaliteit hebben. Wat mij betreft worden alle dubbelpaspoorthouders de Nederlandse nationaliteit afgepakt en krijgen ze een verblijfsvergunning met alle rechten en plichten die het Nederlanderschap met zich brengt. Maar goed, ik zei het eerder al dat gaat zeker niet gebeuren.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 15:24

Geertje is gewoon jaloers! Alle normale politici zitten lekker op het strand ergens vakantie te vieren en hij op 3 hoog achter met 5 beveiligers om zich heen.

Capt. Iglo | 05-07-14 | 15:18

@Maria.1 | 05-07-14 | 14:58
"Kiezen voor 1 nationaliteit; je thuisland en daar dan ook vol voor inzetten".
Men kiest dan voor het meest praktische papiertje, ofwel het Nederlandse. Verder zegt dat helemaal niets.

alcor | 05-07-14 | 15:14

@alcor | 05-07-14 | 14:56
Ik vind het totaal onnodig om mensen een dubbele nationaliteit te verschaffen. Zeker omdat ik wel moet kiezen. Gewoon een verblijfsvergunning geven met dezelfde rechten en plichten als een nationaliteit maar de mogelijkheid om deze in te trekken is gewoon geen slecht idee. Als mensen met een Turkse of Marokkaanse nationaliteit boven de achttien zijn dan mogen ze kiezen. Als dat niet van de koning van Marokko of president van Turkije mag dan moeten ze zich daar maar beklagen. Ik zie daar niets mis mee en het maakt het uitzetten van terroristen en criminele komaf een stuk makkelijker.

Overigens vind ik ook dat een nationaliteit iets moet zijn wat een natie bind.

Zoals gezegd. Als ik in Ierland bijvoorbeeld een zoontje krijg dan krijgt deze automatisch de Ierse nationaliteit. Op zijn achttiende moet hij kiezen. Of Nederlands of Iers. Hier krijgt een Marokkaan automatisch de Marokkaanse nationaliteit en de Nederlandse. Ik vind dat ze moeten kiezen tussen de Nederlandse of een verblijfsvergunning. Willen ze dat niet dan moeten ze zich beklagen bij de Marokkaanse overheid. Dat is toch gewoon eerlijk?

Geloof me in de jaren tachtig vond ik het wel interessant al die culturen. Lekkere nieuwe hapjes leuke en mooie exotische meisjes enz. en dat vind ik nog steeds. Maar ik denk wel dat het beter is om mensen een duidelijke keuze te maken voor de plek waar ze wonen.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 15:12

@Maria.1 | 05-07-14 | 14:57
"Nu laat Geert zien dat hij niet in zijn eentje de PVV is en dan is het weeeer niet goed. Bosma is prima! Ga zelf je hok in!"
Hij had ook samen met Bosma kunnen gaan, natuurlijk.

alcor | 05-07-14 | 15:10

Ze komen niet terug hoor want Europa bepaalt wat hier gebeurt, niet wij.

PowPow | 05-07-14 | 15:08

Greet hou eens op met zo ongelovelijk voorspelbaar zijn en dien eens wetsvoorstellen in waar we echt wat aan hebben. Een beetje roeptoeteren is waar 80% van de achterban je voor hebt gekozen maar die andere 20% wil actiehardeactie.

Andersom dag | 05-07-14 | 15:06

@ron78 | 05-07-14 | 14:31
Van RTL. Verder heeft hij gelijk en is de NOS behoorlijk objectief, zoals RTL dat ook is.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 15:00

@alcor | 05-07-14 | 14:56. Kiezen voor 1 nationaliteit; je thuisland en daar dan ook vol voor inzetten.

Maria.1 | 05-07-14 | 14:58

@indeklit | 05-07-14 | 14:32. Nu laat Geert zien dat hij niet in zijn eentje de PVV is en dan is het weeeer niet goed. Bosma is prima! Ga zelf je hok in!

Maria.1 | 05-07-14 | 14:57

@alcor | 05-07-14 | 14:17
Zolang er zwakke mensen die ergens houvast aan moeten hebben zullen er altijd religies zijn.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:57

@De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:48
Maar wat is het nut van het moeten wegdoen van je tweede paspoort? Wat denk je daarmee te bereiken?

alcor | 05-07-14 | 14:56

@Causa Sui | 05-07-14 | 14:26
Dat klopt dus pertinent niet. De vraag was 'steun jij de opstand in Syrie tegen Assad' zo'n 72% van de ondervraagde moslims gaf te kennen de opstand te steunen. Indien er een nieuw onderzoek komt waarin de vraag is 'steun jij het Kalifaat en hun methodes' en 'zou jij er naar toe verhuizen als jihadist omdat daar een strikte vorm van sharia gehandhaafd word' en dan antwoord meer dan 50% is dan moeten we ons ernstig zorgen maken. Dat zou betekenen dat we zo'n 500,000 mensen onder ons hebben die de meest barbaarse terroristische groep die we ooit gekend hebben steunen. Het zou kunnen maar het lijkt me stug.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:55

Aan de linkse goedmens:Doe is gek en doe een dagje Den haag trek uw dochters een leuk rokje aan,en doe een rondje stationsweg ,hoefkade en sluit uw ronde af op het o zo gezellige hobbemaplein dan kunt u een beetje cultuur opsnuiven(want daar houd u van he).U kunt dan gelijk de blanke mens (die het geld of de middelen niet hebben om weg te vluchten)eens met uw linkse wijsheid bevragen over het feit waarom ze op Wilders stemmen en hoe het toch komt dat uw blanke afdeling van het goedvolk regime daar nou net toevallig niet te vinden zijn.

hebbuh | 05-07-14 | 14:52

@alcor | 05-07-14 | 14:24
In principe is de uitzondering dat sommige mensen wel een dubbele nationaliteit mogen hebben en anderen niet discriminatie. Dat mag niet. Dus i.p.v. van een uitzondering maken voor deze mensen kan je beter zeggen het spijt ons maar we trekken uw Nederlandse nationaliteit in want mag niet. Echter als u wel de Nederlandse nationaliteit wil dan moet u wel eerst uw huidige nationaliteit opzeggen.

Maar ja, dat gaat nooit gebeuren. Dus debat of geen debat voor Wilders het enige wat rest is de mensen in de gaten houden en de clubjes als (mogelijke) terroristische organisaties bestempelen

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:48

Vakansie is belangrijker dan opkomen voor je volk.
Die twee maanden hadden ze beter kunnen gebruiken om nieuwe wetten te maken.....om de grenzen op slot te doen...om niet meer te buigen voor de pro- islam EU....en om Zwarte Piet op de lijst te zetten van cultureel erfgoed.

Schietmijmaarlek | 05-07-14 | 14:45

Als je de politici laat terugkomen geef je die demonstranten alleen maar meer plezier en wakker je het verder aan. Of is dat wat Greet graag wil?

kloopindeslootjijook | 05-07-14 | 14:43

Kan iemand het woord reces uitleggen aan mij?

Speace | 05-07-14 | 14:42

@Causa Sui | 05-07-14 | 14:14
Een beetje paranoïde vind je zelf niet?

De AIVD zegt we zitten er bovenop maar we hebben meer geld nodig. Kamer debatteert erover en komt tot de conclusie dat ze met gegronde redenen om meer geld vragen en kent dat toe.

Het spijt me, maar al sinds de Russen Afghanistan binnenviel is mij al duidelijk dat er jihadisten zijn die onbevreesd voor de dood hun vijand(en) aanvallen. Het is mij ook al 15-20 jaar duidelijk dat er ook jihadisten in Nederland zitten. Het is mij ook duidelijk dat jihadisten er absoluut geen direct belang bij hebben om Nederland aan te vallen. Doen ze dat wel dan zal de Nederlandse staat de oorlog verklaren aan de jihadisten in Nederland en die gaan ze gegarandeerd verliezen. Sterker nog ze hebben slechts een paar honderd 'hard-core' aanhangers van wie je ook ernstig kan afvragen of zij deze vorm van islam aanhangen om ergens bij te horen of dat ze daadwerkelijk zo geradicaliseerd zijn dat ze zich op de pier van Scheveningen gaan opblazen.

Hoe dan ook Geert Wilders heeft in de strijd tegen de radicale islam nog nooit ook maar iets betekend. Zijn enige wapenfeit is het feit dat hij bedreigt word. Nou dat is natuurlijk niet zo moeilijk. Als ik op Twitter mensen ga beledigen dan kan ik ook binnen de kortste keren de meest idiote doodsbedreigingen ontvangen. Vraag het maar aan Freek de Jonge. Die had een mening die niet helemaal lekker viel bij menig PVV stemmer en vervolgens stroomde zijn mailbox vol met bedreigingen.

Nee de islam vertrekt of vrijwillig uit Nederland, of het sterft langzaam uit zoals het jodendom en christendom dat ook deed of er gebeurt iets met totale krieg en dan zal de geschiedenis zich herhalen en zullen moslims massaal wegvluchten. Maar of dat wenselijk is?

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:41

Mag demonsteren eigenlijk wel van de islam?

Rest In Privacy | 05-07-14 | 14:40

Oproepen tot haat is verboden. Op grond daarvan zou je zo'n demonstratie moeten kunnen afbreken.

kloopindeslootjijook | 05-07-14 | 14:36

Op dat Haagse plein hing een rotte walm van haat ,onrust en afkeer richting de Nederlandse gemeenschap.Nog al een bedreigende sfeer.En dat in de openbare ruimte !!!!! De politie was zoals doen gebruikelijk omgeven door een Hollandse tollerante spruitjeslucht van de-escalatie. Welwillende burgers in Nederland hoeven niet te rekenen op enige bescherming van een wegkijkende overheid. Een groep zoals deze en oproept tot haat & moord ,die geen enkele clementie heeft met andersdenkende kan alleen maar met harde hand tegen gehouden worden en niet met een glimlach. Dus overheid , grijp nu eens knoerthard in ! Dus niet alleen stoer doen bij een waxinelichthouder gooier , een papoavlaggenzwaaiert of een bellende bestuurster. Doe GVD eens wat en kom terug van vakantie, al is het alleen maar om te laten zien dat jullie deze barbaarse demonstratie en de gevolgen daarvan wel serieus nemen.Door nu geen statement te maken wakkeren jullie het vagevuur verder aan. Genoeg is genoeg. Het land en de welwillende burgers hebben jullie nu nodig!

ja,diedus! | 05-07-14 | 14:33

@De Hoer van Babylon | 05-07-14 | 12:26
Juist niet als er 1 iemand slaapt in dit geval is het blondje wel..

hier tekst van iemand anders uit de politiek

"Hij wil spoeddebat over NL-jihadstrijders. Laat de Tweede Kamer daar nou net afgelopen woensdag over vergaderd hebben. Wilders was er niet bij, hij stuurde Bosma. De Kamer heeft er geen zin in. Meerderheid VVD en PvdA heeft verzoek afgewezen."

klaar en terug in je hok

Rest In Privacy | 05-07-14 | 14:32

Jos Heymans van de NOS vindt het allemaal kansloos van Wilders,wat kan je ook verwachten van de linksemedia,die stoppen hun kop wel in het zand,dan zie je ook niets meer he.

ron78 | 05-07-14 | 14:31

@De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:19
Dat denk ik ook. De ellende is dat jihadisme en terrorisme een fuik is waar je niet meer uit kan en dat hebben die jochies die nog puberaal zwart-wit denken (voor ons, tegen ons) nog niet door.

Bij nader inzien je willen terugtrekken is verraad, een mes in de rug, afvallig zijn etc. De terreur zit ook binnen die organisatie. Er zijn mensen dronken zijn van zichzelf (niet het geloof, maar dat denken ze wel) en mensen die doorhebben dat er iets niet klopt maar er nauwelijks nog uitkunnen. Eigenlijk een bizarre constructie.

Nergens bij hoeven horen, niet meelopen, zelf nadenken, over die groepen kunnen heenkijken is beter. Laat je niet dwingen tot een keuzemogelijkeden die door anderen bepaald worden.

kloopindeslootjijook | 05-07-14 | 14:31

Hendrick9075 | 05-07-14 | 12:57
- - -
Niemand, dus ook Wilders niet, is verantwoordelijk voor andermans extreem vervormde gedachtenwereld, zoals je die o.a. aantreft bij alle religieverslaafden, maar in het bijzonder toch wel bij de door haatideologie gedreven moslim, die mentaal bezeten is van de idee dat hij ooit alle materie en geest die planeet Aarde rijk is, zal bezitten. Je vraagt je gewoon af in hoeverre die eeuwenlange inteelt in die islamcultuur de resterende hersencellen in die vervormde denkpannen nog verder aantast. De bezetenheid van die lieden wordt namelijk echt hinderlijk nu en dient w.m.b. meteen aangepakt te worden. Onze overheid is al heel lang laf en laat het uiteindelijk op de burger aankomen. Heel goed dus, dat Wilders onze regering aan haar plichten herinnert. De burger zal uit haar afwachtende houding moeten komen en duidelijk stelling moeten nemen tegen al die achterlijke islamieten die almaar brutaler tegen onze mij. aan staan te duwen. Zij willen sowieso ruzie en 'onze' overheid, tja die is sowieso laks en laf…….. Hendrick9075, jij bent nu nog een slaper, jouw schrikken komt nog wel.

Cosmic Traveller | 05-07-14 | 14:31

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:15
En wie ben jij, Femke Halsema?
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieve...

Je ontkent gewoon wat er voorgevallen is, de genoemde link die er wel degelijk is tussen NL en Isis, de 70% + ISisfans onder de moslims in NL de demonstratie, de uitspraken van die PvdE, dat er gewaarschuwd wordt door een moskee en dit gewoon genegeerd wordt door nota bene de veiligheidsdienst, het gevaar wat een kleine groep tegenwoordig al kan betekenen et cetera.
Jij bent het type van eerst het kalf verdrinken.

Causa Sui | 05-07-14 | 14:26

Greetje doet het erom natuurlijk. Net als mijn collega's, daarom neem ik mijn telefoon ook niet meer op tijdens mijn vakantie. 3 weken lang een uitgestrekte middelvinger naar mijn werkgever. Maar dat is een verworven recht als je je 40 uur per week het schompes werkt voor een salaris behoorlijk onder de balkienorm, waarvan een veel te groot deel verdwijnt in de zakken van bovengenoemde graaiers.

Morris Stockwood | 05-07-14 | 14:25

@De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:46
"Een mooie aanpak van jihadisten is het de-naturaliseren middels een 1-paspoort wet".
Dit werkt averechts. Van iemand met een dubbel paspoort kan je het Nederlandse paspoort afpakken. Van iemand met alleen een Nederlands paspoort kan dat niet.

alcor | 05-07-14 | 14:24

Ik zie er een sectarisch kantje aan. Jong, leeg, makkelijk manipuleerbaar, kunnen niet relativeren. Het zijn vooral jongeren die zich geen Nederlander (meer willen) voelen en zwart-wit denken. Nog geen eigen leven kunnen maken, niet verantwoordelijk voor iets zijn (ga eerst maar eens 10 jaar werken en een gezin opvoeden). Eindelijk horen ze ergens bij en dat vinden ze te gek. Stuur ze naar Marokko. De politie daar houdt niet zo van dit soort fanatiekelingen en pakt ze harder aan.

kloopindeslootjijook | 05-07-14 | 14:23

De politiek in dit land geeft geen donder om dergelijke zaken. Salaris, scoren in de EU en stulpjes verwijderd van misstanden en ellende. Het grote onderscheid is allang begonnen, en jullie zitten niet bij de geselecteerden.

No Mames | 05-07-14 | 14:22

@ikweetdatjeditleest | 05-07-14 | 14:13
"De islamisering van Nederland is in volle gang".
En er liggen communisten onder het bed. Ik denk eerder dat wat we nu zien de laatste stuiptrekkingen van religie an sich zijn, en dat we over een jaar of 10/20 eindelijk een echt seculiere samenleving kunnen vormen.

alcor | 05-07-14 | 14:17

Sorry, hier kan ik niet tegenop. Jij wint.

ikweetdatjeditleest | 05-07-14 | 14:21

Eerst de wk finale, vervolgens bakken aan de Spaanse costa. Daarna zien wel wel weer verder.

Y.Yusuf | 05-07-14 | 14:20

Mooi dat Greet ze terug roept!
De heren politici zitten mij al 30 jaar dwars, dus val ze maar lastig op reces!
Verder doe ik zo rechts mogelijk stemmen, meer kan ik zelf niet doen!

Gerrit gordijnstok | 05-07-14 | 14:19

@kloopindeslootjijook | 05-07-14 | 14:05
Dat is trouwens ook nog eens een onderdeel van het verhaal. Het feit dat die baardapen in Den Haag staan te demonstreren met hun jihadvlaggetjes e.d. wil uiteraard niet zeggen dat ze allemaal van plan zijn om naar Syrië te gaan en al helemaal niet dat ze een aanslag in Nederland plannen.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:19

@Lauwe Koffie | 05-07-14 | 14:07
"En als er dan binnenkort een islamitische aanslag plaatsvindt [...]"
En jij denkt aanslagen voorkomen worden door middel van een kamerdebat?

alcor | 05-07-14 | 14:19

Geert leeft met een geweten.
De rest wil niet eens weten. Op de agenda staat nu vakantie = dromen in de zon van een "internationalistische "carriere.

Ik kook ook | 05-07-14 | 14:18

@ikweetdatjeditleest | 05-07-14 | 14:13
"De islamisering van Nederland is in volle gang".
En er liggen communisten onder het bed. Ik denk eerder dat wat we nu zien de laatste stuiptrekkingen van religie an sich zijn, en dat we over een jaar of 10/20 eindelijk een echt seculiere samenleving kunnen vormen.

alcor | 05-07-14 | 14:17

@ De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:05 Okeej en nu ?

Baron bierviltje | 05-07-14 | 14:16

@Causa Sui | 05-07-14 | 13:59
Het debat waar jij naar refereert is inderdaad over het Kalifaat in Irak. Dat heeft weinig toch niets te maken met binnenlandse jihadisten.

Ik moet eerlijk zeggen dat het weinig zin heeft om als gehele natie zo hysterisch te zijn over deze geradicaliseerde moslims, ze zijn er al tientallen jaren en groeien gestaag. Dat is oud nieuws. Als ik de AIVD moet geloven zitten ze er bovenop maar hebben ze meer geld nodig. Op langere termijn moet er bewijs worden verzamelt dat deze jihadisten staatsgevaarlijk zijn. Maar naar eigen zeggen zijn ze dat niet, sterker nog ze willen weg.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:15

@wakkere_nederlander | 05-07-14 | 14:09
"Welk parlement gaat er nu 2 maanden op reces terwijl we aan de vooravond staan met een oorlog tegen de islam!"
Die zogenaamde vooravond duurt al ruim 10 jaar. Dan kan je gerust 2 maanden op reces.

alcor | 05-07-14 | 14:14

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:07
nee maar wil je dan nog een keer hetzelfde debat wat er woensdag was over t geld???
Het debat gaat niet door omdat het Jihad-probleem niet als ernstig genoeg werd ervaren op basis van stukken uit een algemeen overleg van 17 juni.
DAAROM werd het over de vakantie geheveld, dat is dus een ANDER debat, wat snap je hier in godsnaam niet aan??
Ze moeten gaan debatteren over een plan van aanpak en hoe onder andere dan de AIVD vervolgens (intern) te werk gaat in detail, dat zul je zeker niet horen, inderdaad.

Causa Sui | 05-07-14 | 14:14

De islamisering van Nederland is in volle gang.
Het is 5 voor 12.
Dan is er nog maar één oplossing.
We gaan de mensen die zich daar tegen willen verzetten uitmaken voor racisten.

ikweetdatjeditleest | 05-07-14 | 14:13

@roy bean:Precies net als men zo verbaast is over de Duindorpers die niet willen dat hun wijk er hetzelfde als het Hobbemaplein eruit gaat zien.

hebbuh | 05-07-14 | 14:13

Als ze nu niet terug komen van reces hoeven ze nooit meer terug te komen.

Maria.1 | 05-07-14 | 14:11

Ik ga ook maar op Greet stemmen. Niet dat ik denk dat het dan goed komt. Maar het is goed voor mijn gemoedsrust. De zombies in de regering kunnen tch niet meer tot leven gewekt worden.

vrijdaggehaktdag | 05-07-14 | 14:10

hebbuh | 05-07-14 | 14:04

En achteraf , onder het motto "wir haben es nicht gewusst " , spelen wij de verdrukte onschuld .

Roy Bean | 05-07-14 | 14:09

Goed zo Geert.
Welk parlement gaat er nu 2 maanden op reces terwijl we aan de vooravond staan met een oorlog tegen de islam!
#nokidding

wakkere_nederlander | 05-07-14 | 14:09

En als er dan binnenkort een islamitische aanslag plaatsvindt in ons land, dan zullen onze laffe politici van VVD-, PvdA- en D66-huize zich weer in allerlei leugenachtige bochten kronkelen om zich hieruit te kletsen.

Lauwe Koffie | 05-07-14 | 14:07

@Causa Sui | 05-07-14 | 13:53
Het lijkt me dat een plan van aanpak van onze geheime diensten niet publiekelijk besproken worden in de kamer.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:07

"Bij de vorming en instandhouding worden methoden gebruikt waarbij individuen worden aangemoedigd zich te identificeren met die bepaalde sociale groep. Daarbij wordt binnen de groep vaak gebruik gemaakt van symbolen, rituelen en overtuigingen. De sociale druk om zich met zo'n groep te identificeren heeft als doel om onderlinge loyaliteit en betrokkenheid van het individu met die groep te versterken. Bij de zogenoemde outsiders focust men op de verschillen die vervolgens worden overdreven. Sociale groepen vormen een bron van eigenwaarde en trots."
nl.wikipedia.org/wiki/Granfalloon

kloopindeslootjijook | 05-07-14 | 14:05

@Baron bierviltje | 05-07-14 | 13:47
Nou als ik PVV-fan (want lid kan je niet worden) was zou ik wel willen weten of, en zo ja waarom de partijleider niet aanwezig was bij zo'n belangrijk debat.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 14:05

We naderen de tijd dat de racisten de realisten blijken te zijn.

hebbuh | 05-07-14 | 14:04

@Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:45
Hoezo waarschuwen?
Ik heb niet eens een linkje gedumpt.
Niet janken voor je geslagen word:
www.youtube.com/watch?v=wevkyUlwFFg
Nu mag je janken....

necrosis | 05-07-14 | 14:00

twitter.com/PieterOmtzigt/status/4797...
Dat is dus het debat waar het omgaat en niet om dat waar die Jos Heymans naar verwijst van afgelopen woensdag, dat was het debat over de bezuinigingen.
Het is namelijk 'niet urgent' genoeg volgens de kamer.

Causa Sui | 05-07-14 | 13:59

Verkeerde tekst dus: Jammer Nederland (in plaats van Dhr Geert Wilders) . Mark & Didi zitten al op de camping.
-
Jammer Nederland dat je al burger niet je politieke leider rechtstreeks kan kiezen wat in principe je recht zou moeten zijn. Nee, nu krijgen we de meest flexibele niets zeggende en wegkijkend poppetje als minpres naar voren geschoven. Waarom!

appeltjesgroeneweide | 05-07-14 | 13:59

-weggejorist-

FreedomFTW | 05-07-14 | 13:58

@Nequebard | 05-07-14 | 12:42

-----
Precies! Die lui gaan exorbitant langer op vakantie dan wij plebs. Moeten wij eens proberen bij een baas, twee en half maanden vakantie… dan hoef je niet meer terug te komen, lijkt me.

Cosmic Traveller | 05-07-14 | 13:58

Voordat de zwakke Haagse politiek met hun air van volgevreten keizers uit de nadagen van het Romeinse rijk actie onderneemt, zullen er eerst onschuldige slachtoffers moeten vallen. Zelfs dan, zolang alleen maar goedmensjes worden afgeslacht, gebeurt er helemaal niets en zullen de gevestigde dhimmi- en weg-met-ons-partijen nog steeds excuses zoeken en het over incidentjes hebben. Pas wanneer onder de doden toevallig kampers of leden van een motorbende of autochtone criminele organisatie zitten, zal er pas vanuit de "bevolking" als in een katalysatorreactie de riek ter hand worden genomen tegen de getolereerde intoleranten die Nederland steeds meer overspoelen.

Nestorix | 05-07-14 | 13:57

*aanpak van terroristen, ronselaars, moskeeën, et cetera.

Causa Sui | 05-07-14 | 13:54

Greet is verworden tot de kers o de slagroom voor de jihadisten. Want als Greet iets stipuleert doet de rest van de kamer bij voorbaat niks, puur en alleen omdat het van Greet komt.

netniet | 05-07-14 | 13:54

"Even later drukt Abou Moussa de islamitische toehoorders op het hart hoe de ongelovige Nederlanders naar hen kijken: 'Ze zullen jullie nooit accepteren.' "

Ze ... jullie ... wij. Gaat het wel over het geloof of is dit gewoon een ingredient voor sectarisch gedoe waar vooral jongeren gevoelig voor zijn?

kloopindeslootjijook | 05-07-14 | 13:54

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:51
Het ging om de bezuinigingen die ze wilden doorvoeren dat is niet gelijk aan een plan van aanpak.

Causa Sui | 05-07-14 | 13:53

@Causa Sui | 05-07-14 | 13:45
Onderdeel van het werk van de MIVD en AIVD is toch echt hoe om te gaan met jihadfans, strijders, geldschieters, ronselaars en supporters. De uitkomst zou dus zijn dat ze wat meer geld krijgen om dit te doen. Hetgeen Wilders en de meeste Nederlanders graag zouden willen namelijk het de-naturaliseren en uitzetten van alle jihadisten gaat een flink stuk langer duren. Maar het gebeurt in sommige gevallen wel natuurlijk. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/975110/2010/02/24/Terrorist-na-uitzetting-vermist.dhtml

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:51

Jihadisten voeren oorlog tegen ons en wij hakketakken over de reikwijdte van het demonstratierecht. In België zijn al doden gevallen. Er moeten echt spijkers met koppen worden geslagen.

De Geus | 05-07-14 | 13:50

@denoorman | 05-07-14 | 13:24
Helaas zit Heymans bij RTL. Ook RTL behoort tegenwoordig tot de gelijkgeschakelde pers sinds Pieter Klein daar de scepter zwaait.

Toine Tussenbeen | 05-07-14 | 13:49

Twee werkelijk VERBIJSTERENDE citaten uit twee verschillende berichten uit de T.:

1)
Het hoofd veiligheid van de gemeente Delft bevestigt dat de gemeente „niks gedaan” heeft met het signaal. „We waren ons toen absoluut niet van bewust dat radicalisering een probleem was.”

2)
"De gemeente Den Haag trekt de komende jaren bijna 1,5 miljoen euro uit om teruggekeerde Syriëgangers op te vangen en het vertrek van nieuwe jihadisten te voorkomen."

Wat 1 betreft: zoveel domme, naïeve mutsigheid. Moet ik dit nog uitleggen?

En wat 2 betreft: Goed bezig zo, Den Haag! Zuurverdiend belastinggeld over de balk smijten voor een 'maakbare' illusie, geheel in de traditie van de linkse wolkenruiterij.
Ik heb twee suggesties, uitsluitend gebaseerd op gezond verstand:

- Niks opvangen. Maar Nederlands staatsburgerschap afpakken en op het vliegtuig zetten naar de islamitische hell-holes Syrië of Irak, waar ze zich zo graag thuis willen voelen.

- Niks het vertrek van nieuwe jihadisten voorkomen. Maar juist stimuleren. En desnoods subsidiëren. Elke (definitief) vertrokken jihad-idioot is één zware, stekende pijn in de nationale aars minder.

We kunnen dit soort verraderlijke ratten, deze vijanden van de vrijheid, de westerse democratie en de westerse samenleving, missen als een bonkende kiespijn.

"Ik heb de democratie in Nederland geproefd", sprak Abou zus-of-zo gisteren in een video die op tv werd uitgezonden. "En het smaakte vies."

O ja? Blijf dan maar lekker zand vreten in je islamitische paradijs, nestbevuiler die je bent.

Weg met dat zooitje.
Eruit.
Oprotten.
Voorgoed.

Peter Emile | 05-07-14 | 13:49

@De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:32
Dat ben ik met je eens en dat zou moeten resulteren in het buitensmijten van mensen die Isis zo geweldig vinden.
Ga lekker wonen in het kalifaat van de vrede, of zoiets....

necrosis | 05-07-14 | 13:48

Het fundamentele punt is dat een aantal partijen (zoals b.v de PvdA) zo afhankelijk is geworden van moslims dat er veruit die partijen alles word gedaan om moslims niet op hun teentjes te trappen en te behagen. En aangezien blijkt uit een onderzoek van de Volkskrant dat de meeste moslims in Nederland de Syrië gangers die voor een Sharia staat vechten steunen kan je niet veel verwachtten van die partijen om echt effectieve maatregelen te nemen.

Jackj | 05-07-14 | 13:48

En dan moeten wij ook nog de ZwartePiet-schuld betalen aan die andere mutsen troetel-groep .

Roy Bean | 05-07-14 | 13:48

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:40 Hoe moet ik dat weten ? Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de reden van afwezigheid, hoe dan ook dit is de eerste keer dat ik hoor dat GW ergens niet aanwezig is... Maar goed, GW bashen is belangrijker en meer voldoening en is bovenal makkelijker dan Jihadi´s en ISIS NL aanpakken niet waar ? Want de laatste snijd met genoegen een strot door.

Baron bierviltje | 05-07-14 | 13:47

@Einde van de Domheid | 05-07-14 | 13:29
@XaleX_2 | 05-07-14 | 13:22

Met gelaatsbedekkende kleding demonstreren, mag dat dan wel?

Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:47

Dit probleem sluimert al 2 jaar en nu komt meneertje ermee op de proppen.De afgelopen weken in het nieuws niet anders.Nu met tokkieuitleg (lees beeld en geluid uit eigen land)van een handje vol mafkezen die de volgende dag ineens met 200 man zijn.Ik zag ze niet.
En het angstmoment van Geert was gemaakt.Gewoon lekker op vakantie en laat de diensten hun werk doen Strontzak Geert.

Mastif | 05-07-14 | 13:47

@Maria.1 | 05-07-14 | 13:30
Die wetswijziging mag er van mij best komen. Als de Turken en Marokkanen hun 'onderdanen' dermate in een wurggreep willen houden dan moeten ze dat daar oplossen. Belachelijk dat de Autochtoon het met 1 paspoort moet doen en de Allochtoon er 2 mag hebben.

Een mooie aanpak van jihadisten is het de-naturaliseren middels een 1-paspoort wet. Kiezen of delen, kan je niet kiezen of mag je niet kiezen dan is dat jammer ga je maar beklagen in Marokko. Vervolgens alle jihad-clubjes bestempelen als organisaties met een terroristisch oogmerk en dat op straffe zetten van 2-10 jaar en/of uitzetting. Verblijfsvergunning afpakken, eventueel een straf laten uitzitten in Nederland en daarna linea recta terug naar eigen land.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:46

@necrosis | 05-07-14 | 13:36
Hallelujah, had je niet even kunnen waarschuwen?
Da's jouw muziek hè? ;-)

Overigens is één van mijn kerncompetenties het uitvinden van zaken die al bestaan.
Maar jah, dat is nu eenmaal mijn lot.

Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:45

Het debat van 2 juli was een overleg van de commissie voor Binnenlandse Zaken over het werk van de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten.
Dat leverde ze wat geld op, maar dat verandert niets aan hoe om te garan met de jihadfans, -strijders, - geldschieters, -onselaars en -supporters.
Dit debat is dus helemaal geen overleg geweest over wat te doen met die engerds.
Onterechte, en misleidende suggestie dus dat hier al een debat over is geweest door Jos Heymans, niet alles wat aan elkaar gelieerd is is meteen ook maar gelijk.

Causa Sui | 05-07-14 | 13:45

Er gaat er niet één gehoor geven aan de oproep. Dat staat immers gelijk aan erkennen dat er een islamprobleem is. Ze snijden nog liever hun clitorissen en eikels af.

dedeurs | 05-07-14 | 13:44

@Maria.1 | 05-07-14 | 13:30
*handkusje*

necrosis | 05-07-14 | 13:43

@Baron bierviltje | 05-07-14 | 13:16
JA inderdaad als dat debat er Woensdag was waarom was Wilders er dan niet?

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:40

En straks: "Wir haben es nicht gewusst".

Kamervraag | 05-07-14 | 13:40

oh dat krantenberichtje van het NRC, de 'reden' van de jihadstrijders uit Delft;
" In december 2010 pleegden drie twintigers uit de Delftse vriendengroep een overval op een supermarkt in Moerkapelle.

Een van de supermarktmedewerkers gooide een gereedschapskist op een van de overvallers, die van de trap viel en zijn nek brak. Hij overleed diezelfde avond. De Delftse groep was ontdaan over de dood van de vriend en zocht de moskee op. Veel jongeren werden hierna zeer religieus en raakten overtuigd van het nut van de jihad."

Aaah daaaaar ligt de oorzaak dus, niet bij de Islam, nee joh, maar bij de overval die geen doorgang vond zoals gewenst; een zichzelf verdedigende Nederlander dus, die is de schuld van alles!
Wat zullen D66 en GL weer in hun noppjes zijn!

Causa Sui | 05-07-14 | 13:37

@StijlvolRechts | 05-07-14 | 13:08
De islam kan en gaat niet verboden worden. Dat zal nimmer en nooit gebeuren daar is pas draagvlak voor als blijkt dat alle moslims terroristen zijn en de islam een terroristische organisatie. Het feit dat de meeste terroristen heden ten dage moslims zijn betekend bij lange na niet alle moslims terroristen zijn dus zou dat een misdaad tegen de mensheid zijn.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:36

Maria.1 | 05-07-14 | 13:33

Ja, dat is de wereld van vandaag. En daar komen we voorlopig niet meer vanaf. Ik had het ook graag anders gewild.

Van Duyvenbode | 05-07-14 | 13:36

@Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:21
Het is 'necrotisism' (descanting the insalubrious)
Tiep het het eens in op JijBuis....

necrosis | 05-07-14 | 13:36

Misschien kunnen de linkse partijen even de gebroken geweertjes van zolder halen.

Boy Cot | 05-07-14 | 13:36

@de hoer van Babylon: dat kamerlid dat er vorige week woensdag niet was toen er werd gedebatteerd over jihadgangers?

pvpb | 05-07-14 | 13:34

Helaas is Geert Wilders nog zowat de enige die echt bezorgd is over de situatie (en daarvoor ook gewaarschuwd heeft) . De andere Kamerleden kan het niet zoveel schelen lijkt het wel.

Jackj | 05-07-14 | 13:34

En vroeger bestond er een land waar het niet elke dag over de islam en zijn uitwassen ging. Wat een heerlijke tijd was het (achteraf gezien) achter het Ijzeren Gordijn.

Der Schnitzeljäger | 05-07-14 | 13:33

@Van Duyvenbode. Is dat wat je wilt voor onze kinderen; altijd over de schouder moeten kijken? Ik dacht het niet!

Maria.1 | 05-07-14 | 13:33

Ik zou me d'r verder maar niet druk over maken, dat doet de politiek toch ook niet, behalve die ene dan. Maar ja, die moet dan ook goed beveiligd worden.
Je kunt er toch geen ene reet aan doen, zeker niet als de politiek... enfin, laten we het woord politiek maar achterwege laten. Het heeft geen zin een antwoord te vewachten van een patient die al 20 jaar in coma ligt.
Dus, niet druk om maken. Alleen vliegvelden, treinstations en grote winkelcentra maar vermijden, zoveel mogelijk dan.

Van Duyvenbode | 05-07-14 | 13:32

Ach, vroeg of later krijgt Geert toch gelijk en dan is het 'zie je wel' ??

Der Schnitzeljäger | 05-07-14 | 13:32

@necrosis | 05-07-14 | 13:17
De dubbele nationaliteit zou gewoon afgeschaft moeten worden. Als ik vier jaar in Ierland ga wonen kan ik aanspraak maken op de Ierse nationaliteit. En terecht want ik woon, werk daar al ruim vier jaar en voeg iets toe aan de Ierse samenleving. Maar ik ben wel meteen mijn Nederlandse nationaliteit kwijt. Dat is belachelijk en discriminatie. Mensen die niet van hun nationaliteit afkunnen zouden gewoon een verblijfsvergunning moeten krijgen die bij ongewenst gedrag ingetrokken kan worden.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:32

Zou een keer tijd worden dat er wat aan wordt gedaan. En wat betreft dat debat van Woensdag, dat ging over de terugkeer van Jihad strijders uit Syrië naar aanleiding van een rapport van de AIVD. Nu komen er ineens signalen dat het Jihadisme in Nederland heel erg de kop op steekt en dat moet aangepakt worden. Maar de rest van de Kamerleden zullen wel te beroerd zijn om van reces terug te komen. Stelletje onnozele ganzen zijn het.

Toetsiemonster | 05-07-14 | 13:31

Baron bierviltje | 05-07-14 | 13:27
Ding, dong. Het ging over de Jihad, en Geert was er NIET?!??? Ongelofelijk...

Optelsommetje | 05-07-14 | 13:30

@De Koreaanse Slet. Weet je wie er ook aan onze fundamenten van onze beschaving komen?! Paspoort afnemen (ze hebben er toch 2) en weg blijven.
*op necrosis stemt*

Maria.1 | 05-07-14 | 13:30

Lekker laten gaan, Geert.
Het beste dat er kan gebeuren is dat er gedurende het reces een grote aanslag plaatsvindt.
.
Nu lacht iedereen de PVV uit, lopen volksverraders als Maurits Berger en Jan Jaap de Ruiter de te down playen en ga zo maar door. Totdat die grote klap komt. Dan is het tijd om te oogsten. Ga nu maar lekker vakantie houden.

McPhart | 05-07-14 | 13:30

.." Is afgelopen woensdag al gehouden."??
Was dat de dag dat ze de democratie maar eens gingen verankeren in de wet?
Is dat ALLE preventieve actie, die niets anders uitstraalt , bij voorbaat, dan 'wij geven het op, hopelijk houdt dit ene regeltje alle kwaad tegen'??

Causa Sui | 05-07-14 | 13:30

Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:14
Het schijnt dat isis geen verboden organisatie is.
Van Aartsen kan een demonstratie niet verbieden.

Einde van de Domheid | 05-07-14 | 13:29

Maria.1 | 05-07-14 | 13:26
Maar waar was Geertje dan tijdens het debat. Roeptoeteren is het enig wat hij kan. Meer dan een wekelijkse one liner via de twitter is er niet.
Mavo...

Optelsommetje | 05-07-14 | 13:29

@necrosis | 05-07-14 | 13:11
Ik meende dat er recentelijk budget was bijgekomen om specifiek deze jihadisten in de gaten te houden. Plus maken gemeenten ook geld vrij om dit volk in de gaten te houden. Het is niet mijn oplossing maar wel de enige reële op dit moment.

Het klinkt allemaal hartstikke mooi om eventjes simpel alle jihadisten op te pakken en een enkeltje woestijn te geven maar zo werkt het helaas niet in een rechtsstaat.

Er zal toch eerst een (nood)wet moeten aangenomen worden alvorens je wat beter kan ingrijpen. Anders kom je aan de fundamenten van onze beschaving.

Dus Geert, kom op! Klim in de pen en maak een initiatiefwet en dien die in als noodwet. Zorg dat deze redelijk is en niet simpel te weerleggen valt door internationale verdragen

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:28

@ Optelsommetje | 05-07-14 | 13:25 DINGDONG afgelopen woensdag had ISIS NL zijn macht nog niet vertoont door meerdere Nederlandse regelgeving te negeren en zich uitermate provocerend te manifesteren zonder maar ook een strobreed in de weg te zijn gelegd.

Baron bierviltje | 05-07-14 | 13:27

@Dhr. de Wit | 05-07-14 | 13:12
Geloof me, als ik het echt voor het zeggen had, smeet ik al die radicalen het land uit en kregen 'stichtingen' van hun landgenoten geen cent soepsidie meer.
En dat geldt ook voor die zwarte kousen uit de NL biblebelt.
Religie is een persoonlijke aangelegenheid en zou niet bekostigd moeten worden uit de pot 'algemene middelen'.
*stem necrosis*

necrosis | 05-07-14 | 13:27

Ongeloveloos. Terwijl de tweede kamerleden zelfgenoegzaam op reces gaan voor twee maanden ( behalve Linda Voortman, die heeft eerder verlof versierd ) worden er in den haag betogingen georganiseerd Tegen de Democratie.
Porcamiseria, wel gebruik maken van je democratische rechten en dan schijten op de Democratie. Levensgevaarlijk.

ristretto | 05-07-14 | 13:26

Het debat waar Jos op doelt was over hoe te voorkomen dat mensen op Jihad gaan in Syrie en hoe je ze het beste kunt pamperen als ze weer terug zijn. Geen woord over het EIGEN VOLK dat gevaar loopt; lapzwans!

Maria.1 | 05-07-14 | 13:26

Maria.1 | 05-07-14 | 13:21 Het debat hierover is woensdag al gehouden. Alleen Geertje was er niet. Dingdong, wakker worden!

Optelsommetje | 05-07-14 | 13:25

Jos Heymans is een overtuigde Wilders hater. Past dus prima bij de linkse staatsomroep. Laat de tweede kamer maar 2 maanden op vakantie gaan. Die sukkels zijn toch te dom om daadwerkelijk iets te doen.

denoorman | 05-07-14 | 13:24

Ik ga er van uit dat Anoucka gedurende het gehele reces haar mail niet leest en haar zakelijke mobiel op 'vliegtuigmodus' laat staan. ( en haar prive mobiel alleen opneemt als er iemand belt/ smst die er werkelijk toe doet.)
Het probleem van de polderjihadisten komt echt niet uit de lucht vallen en het gaat dus geen moer helpen om de 2e kamer juist nu terug te roepen.

loze stijl | 05-07-14 | 13:23

Overigens vond ik die ISIS-demonstratie in Den Haag al reden genoeg de 2e Kamer terug te roepen. Dat kan toch niet in Nederland?
Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:14
Neo nazi's mogen ook demonstreren, dat is het recht van iedere 'onderdaan'. Ik heb liever dat ze demonstreren en er openlijk voort uit komen.

XaleX_2 | 05-07-14 | 13:22

@necrosis | 05-07-14 | 13:17

Dat klopt alleen wordt ISIS niet gezien als krijgsmacht maar als 'rebellen' club en draagt geen uniform en betrekt niet een land. Het is dus lastig om ze daarvoor te veroordelen.

StijlvolRechts | 05-07-14 | 13:21

De leden kunnen beter wel terug komen en in debat gaan. Bij heel veel burgers is de maat nu vol!
Go Geert, ik steun je!

Maria.1 | 05-07-14 | 13:21

@necrosis | 05-07-14 | 12:57
'Oh heilige necrosis, gezegend zij uw naam.
De verlosser die ons zal leiden
in deze duistere tijden.'
Zoiets?

(Het necrosisme wordt het helemaal in 2014)

Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:21

Duindorp weet WEL hoe dit probleem effectief aangepakt moet worden.
350k beter aan fitness van ADO-supporters.
We gaan ze nog hard nodig hebben.
Clubhuis Satudara midden in transvaal of laak lijkt me ook een goed idee.
Maar.. blijf vooral d66 stemmen.

Roy Bean | 05-07-14 | 13:21

Ben toch weer iedere keer blij met mijn rustige dorpje in Groningen. Terwijl ik dit tik kijk ik uit over de velden, koetjes in de wei, musjes kwetteren in de bomen, net buiten de aardbevingszone. Heerlijk !

Roger Kaputnik | 05-07-14 | 13:20

Het is allemaal veels te laat.Er is niks meer aan te doen.
Wendurmaaran.

streknek | 05-07-14 | 13:20

Er is toch niks gebeurt sinds Theo van Gogh? Dus bezuinigen op de AIVD en laat Syrie-gangster rustig hun dubbelpaspoort behouden. Gaat u maar rustig slapen dan ga wij in de zon zitten.
Opeens BOEM BOEM BOEM
O jee, het reces en de winterslaap is voorbij. Politici geschokt. Hadden we echt niet zien aankomen. Maatregelen. Moeten herhaling voorkomen. ISIS beter controleren. Kalf verdronken in de put.

IndoFortuyn | 05-07-14 | 13:20

pvv is ruim vertegenwoordigt in de gemeente denhaag, dus die hebben blijkbaar zelf ook zitten slapen.

--sql error-- | 05-07-14 | 13:18

En trouwens afgelopen Woensdag had de demonstratie cq machtsvertoning van ISIS NL nog niet plaats gevonden dus Jos krijg de lamlazerus vuile klaploper.

Baron bierviltje | 05-07-14 | 13:18

@StijlvolRechts | 05-07-14 | 13:08
Volgens mij staat er nog steeds iets in de wetgeving over dienen in een vreemde strijdmacht icm landverraad.
Het is me trouwens een raadsel waarom mensen die in Nederland zijn geboren en een Turkse achtergrond hebben, moeten dienen in het Turkse leger, of twee weken dienen en de rest afkopen.
Voor mij blijft het loyaliteit aan een ander land.
Misschien moet de minister van 'oetkeringen' hier eens kritisch naar kijken....

necrosis | 05-07-14 | 13:17

Jos Heymans: "Kansloze oproep Wilders voor debat NL-jihadstrijders. Is afgelopen woensdag al gehouden. Wilders was er niet. VVD/PvdA HEBBEN ER GEEN ZIN IN". ---> wat een lafaards !

Baron bierviltje | 05-07-14 | 13:16

@Hendrick9075 | 05-07-14 | 12:57
"Als Greet zijn kop eens houdt is de beste oplossing, wellicht voelen anderen zich gerespecteerd en worden ze dan niet boos en willen dan ook niet meer op fakantie naar Syrië."
____
Gaap. Dit is weer typische omdraaiing van oorzaak en gevolg reflex.
ISIS is niet Nederlands en heeft niks met Wilders te maken. ISIS wil een islamitisch wereldkalifaat. Moslims wereldwijd willen meevechten. Wilders is een benoemer. Geen oorzaak, mafkees.

KoninginWildemina | 05-07-14 | 13:14

Overigens vond ik die ISIS-demonstratie in Den Haag al reden genoeg de 2e Kamer terug te roepen. Dat kan toch niet in Nederland?

Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:14

Wat kan een serie aanslagen die andere politici nou schelen? Als het er van komt, is er Wilders om te beschuldigen dat hij het in de hand heeft gewerkt. En dan nu een welverdiende vakantie en een comfortabel huis buiten de gevarenzones. Geld zat verdiend.

Zoetwaterpanharing | 05-07-14 | 13:12

@ necrosis | 05-07-14 | 12:57
Dat klinkt als snelle, direct effectieve wetgeving, helemaal voor!
Nu je toch de baas bent, schrap gelijk ook geloof uit de grondwet, dat maakt dan de wet vrij voor nog meer effectieve wetgeving, zoals de koran verbieden.

Dhr. de Wit | 05-07-14 | 13:12

Die 149 blijven lekker bij hun Franse villa met zwembad zitten.
Wedden?

Ars Vivendi | 05-07-14 | 13:12

"Kansloze oproep Wilders voor debat NL-jihadstrijders. Is afgelopen woensdag al gehouden. Wilders was er niet." Mooie tweet :)
Moehahaha, Geert we worden allemaal een beetje moe van je kansloze one liners. Waar blijft de nieuwe Pim?

Optelsommetje | 05-07-14 | 13:12

@De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:04
Als Nederlandse politici niet zo dom/ arrogant/ corrupt waren, hadden we Wilders niet eens nodig, helaas bewijst Wilders keer op keer dat hij gelijk heeft.
Laten we eerlijk zijn: wat hebben Teeven en Opstelten gedaan aan die patat-jihadies?

necrosis | 05-07-14 | 13:11

Onze wet beschermd deze extremisten en dat moet veranderen. Onze politici en politie hebben geen idee wat ze hier mee aanmoeten, we kunnen namelijk pas wat doen als er strafbare feiten worden gepleegd, maar dan is het vaak al te laat. Een beetje boe roepen en geweld verheerlijken en de sharia promoten is in Nederland niet strafbaar en dat weten ze maar al te goed. Ze letten heel goed op met wat ze zeggen en doen en ondertussen proberen onze linkse politici de enige die er wat aan wil doen uit de weg te ruimen want hij zegt lelijke dingen over de islam. We zijn als land compleet verloren als we niet snel ingrijpen. Op één na zijn al onze politici te laf om het probleem te benoemen en aan te pakken. Verbiedt de islam!

StijlvolRechts | 05-07-14 | 13:08

@ikweetdatjeditleest | 05-07-14 | 13:02
Ja het lijkt wel alsof er meerdere realiteiten naast elkaar bestaan, bv met betrekking tot de islam, multicul in het algemeen, en het feest van de europese éénwording.

Onderbuik | 05-07-14 | 13:07

@Forza | 05-07-14 | 12:56
Ik word moe van die volgevreten idioten die mij de muliflauweculti en de EU door mijn strot willen douwen.
Zelf willen ze er niet aan, waarom zou ik dat wel moeten willen?

necrosis | 05-07-14 | 13:06

Politici die Wilders betichten van opruien in 3-2-1.

Balletje Mayo | 05-07-14 | 13:05

GW die de Kamer terugroept van reces. Goed plan omdat..
Nadat haatimam Fawas Jneid uiteindelijk de toegang is ontzegd tot de salafistische as- sunnah moskee omdat hij jongeren aldaar doceerde de
oorlogsjihad ten uitvoer te brengen. Buiten het gezichtsveld van een AIVD, een MIVD e.a. om, blijkt nu dat allerlei cellen zich hebben verenigd, tijdens huiskameronderonsjes en wat al niet meer, om als groep zich te willen verdiepen in de Verhevene. Hun Verhevene die geenszins past binnen een Joods-Cristelijke cultuur op humanisme gestoeld. Een misrekening van jewelste van het policore GoedVolk die de boodschapper het liefst halal de nek omdraait. Zo rolt men daar, te Den Hagistan.
rechtsactueel.com/2014/06/27/haatimam-...

bij gelegenheid | 05-07-14 | 13:04

Ik ben benieuwd overigens. Geert het het recht van initiatief. Dat is immers geregeld in de Nederlandse Grondwet. Als hij slim is dan wijst hij een wet aan waarin 'verdachte' jihadisten het recht op zelfbeschikking hebben en biedt de staat ze aan om hun Nederlandse paspoort in te leveren en vrij en blij af te reizen naar de Islamitische Staat. Ik zie geen enkele reden om dat af te keuren, als ik morgen naar de Oekraïne wil verhuizen dan houd ook niemand mij tegen. Maar dat zal wel weer niet. Geert zal wel denigrerende 'vragen' stellen aan de betreffende ministers van justitie en binnenlandse zaken en verder is het natuurlijk glas en plas.

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 13:04

Kunnen we tijdens het reces niet "De Republiek der Vrije Liberale Nederlanden" uitroepen?? Er is toch niemand van de regering aanwezig om er op te re(a)geren. Willy mag niks doen. Rutte doet sowieso niks en het leger zal ook wel op vakantie zijn. Voor de zekerheid doen we het gewoon vanavond om 22.00 uur. Dan zitten alle bobo's sowieso achter de buis en nemen we gewoon Nederland 2 en 3 over !!!

Oldtimer50A | 05-07-14 | 13:03

Ik vraag me weleens af of er echt mensen zijn die denken dat de regering ooit in gaat grijpen.
Al 20 jaar lang wordt er gewaarschuwd dat het helemaal fout gaat lopen. En nog nooit is er gehoor aan gegeven. Ook niet in andere Europese landen.
Excuseer mijn lompheid.

ikweetdatjeditleest | 05-07-14 | 13:02

@Hendrick9075 | 05-07-14 | 12:57
Fakantie?
wat was je gemiddelde eindcijfer op VMBO?

necrosis | 05-07-14 | 12:59

ALWEER RECES?!

Goedzo Greet. Luie idioten daar.

LangeTijdGeleden | 05-07-14 | 12:59

Volgens de linkse intelligentsia is de multiculturele samenleving een feest.
En wie dat niet vindt is bekrompen en heeft alleen maar last van "rare luchtjes in de portiek".
De kloof tussen de 2e kamer en de Nederlandse bevolking is er nog steeds en zal helaas maar langzaam veranderen.
Wel leuk dat ze nu even terug moeten komen van verkansie.

Onderbuik | 05-07-14 | 12:58

@Dhr. de Wit | 05-07-14 | 12:51
Ik heb zojuist een coup gepleegd en ben nu baas van Nederland!
Voormalige regeringsleiders die niet uitgeleverd kunnen worden, wordt de toegang tot dit land ontzegt.
*gnehe*

necrosis | 05-07-14 | 12:57

-weggejorist-

Hendrick9075 | 05-07-14 | 12:57

Al zijn duizendste publiciteitsstunt. Wat word ik toch moe van die man.

Forza | 05-07-14 | 12:56

En weer heeft hij gelijk. Als de anderen de komende weken met hun luie reet in de zon blijven zitten, zouden ze verantwoordelijk gesteld moeten worden als er hier slachtoffers zouden vallen.

XaaD666 | 05-07-14 | 12:55

@dwar | 05-07-14 | 12:45
"[...] al die lui het land uit en wel direct. Een deel er van wil dat ook zelf dus wat is ut probleem??"
Een knap staaltje logica. Zucht.

alcor | 05-07-14 | 12:53

Geert heeft gelijk! Maar ik vrees voor "We dronken een glas, we deden een plas, en alles bleef zoals het was!"

Marvin_NL | 05-07-14 | 12:53

McSnor | 05-07-14 | 12:34
-
Wat mij betreft is het al gebeurd. www.nu.nl/buitenland/3796125/vierde-sl...
Brussel, een uurtje rijden vanaf onze grens. Als het daar gebeurt kan het hier ook. Maar blijkbaar is het voor onze heren en dames politici maar een statistiekje. Beetje ruis op de lijn.

Badderbeest! | 05-07-14 | 12:52

-weggejorist-

Islam4Never | 05-07-14 | 12:51

@kwark001 | 05-07-14 | 12:40
Wat hij bedoelt, mag hij zelf uitleggen.
De mensen van de linkse kerk kerk wonen vrijwel allemaal in nette, blanke wijken en hebben geen benul van wat zich afspeelt in de 'mindere wijken'.
Multiflauwecultie is er allen voor het pleps, niet voor de regenten die ons daartoe dwingen.

necrosis | 05-07-14 | 12:51

Het land staat in de fik en onze regering is met reces, onbegrijpelijk!
Dit lijkt mij een mooie gelegenheid voor het leger om een coup te plegen en de boel op te ruimen. Waar kan ik mij aanmelden voor vrijwillige dienst?

Dhr. de Wit | 05-07-14 | 12:51

Volgens mij gaat het juist beter met Nederland als politici zich niet mee bemoeien. België deed het zonder werkend politiek systeem beter dan Nederland met.

The Exorcist | 05-07-14 | 12:51

@alcor
Wilders doet tenminste wat. De overige 149 Kamerleden hadden het debat ook kunnen aanvragen, voor of tijdens het reces.

De Geus | 05-07-14 | 12:50

@alcor
Wilders doet tenminste wat. De overige 149 Kamerleden hadden het debat ook kunnen aanvragen, voor of na het reces.

De Geus | 05-07-14 | 12:50

Ken ook van die gesubsidieerde clubjes, zogenaamde participatieclubs en vaderparticipatie, vrouwenparticipatie jonge vaders, oude vaders, buurtvaders, kinderclubjes allemaal onder welzijnsstichtingen en daardoor volledig gesubsidieerd door een vriendje/familie. Niemand weet wat er inhoudelijk gebeurd, naar buiten teo of als er iemand komt is alles geregisseerd met afvaardiging en gerichte integratie onderwerpen. Allemaal toneel om eigen doelgroep te bekostigen en het woord te verspreiden. Open staan deze clubs voor iedereen zogenaamd maar praktijk is dat niemand daar tussen wilt zitten en dat weten ze al te goed. De jihad wordt vaker verkondigd dan beseft wordt en is echt niet zichtbaar voor de westerse wereld. Niet voor niks zitten er bepaalde personen binnen welzijnswerk en gemeenten....
Alles wat met integratie en participatie omtrent allochtonen te maken heeft niet meer subsidiëren, is immers eigen verantwoordelijkheid.

JAXX | 05-07-14 | 12:49

@yamahaha | 05-07-14 | 12:31

Dat is nou net waar de gemiddelde Wilders-kiezer woont. Hoe minder buitenlanders in de buurt, hoe meer ze PVV stemmen. (Kuch, Limburg, kuch.)

martinned | 05-07-14 | 12:49

Veel te moeilijk en te ingewikkeld om de jihad aan te pakken. Laat maar gaan. We houden ons liever met zwarte/regenboogpueten bezig.

De Geus | 05-07-14 | 12:48

De vraag is waarom Wilders dit debat niet aan heeft gevraagd voor de kamer op reces ging?

alcor | 05-07-14 | 12:48

Tja het is wachten op de eerste aanslag, hij gaat komen binnen nu en xxxxx tijd, is alleen de vraag hoe wat en waar.
De tijd van pappen en nathouden is denk ik wel voor bij, al die lui het land uit en wel direct. Een deel er van wil dat ook zelf dus wat is ut probleem??

dwar | 05-07-14 | 12:45

Onze naïeve Politici hebben de islamterreur geïmporteerd, ze zijn decennia lang de vijand aan het knuffelen. Van me verdienen ze nooit meer vakantie. Eerst moeten ze hun geïmporteerde shit opruimen, want hun kleine kinderen zullen ook nooit meer van een vakantie kunnen genieten.

Wonderful-Life | 05-07-14 | 12:43

Geert Wilders heeft groot gelijk, ze behoren ons te beschermen, maar ze zijn alleen paraat als ze onze zakken leeg kunnen plukken.
Terug laten komen,.. allemaal.

ANGEL70 | 05-07-14 | 12:43

Mag je iemand anno 2014 trouwens nog de zwarte piet toespelen?

McSnor | 05-07-14 | 12:43

Of je het vanuit je idealen nu met hem eens bent of niet, je moet toch blij zijn dat hij die luie schoften weer van hun luie reten heeft gehaald.

Vakantie moet je verdienen door je best te doen op je werk, en dat hebben onze dames en heren politici niet gedaan. De Nederlandse kiezer moet (niet mag) deze mensen betalen, en volgens mij vindt de Nederlandse kiezer niet dat deze achterbakse en leugenachtige apparatchiks vakantie hebben verdiend.

Nequebard | 05-07-14 | 12:42

Het wordt wel tijd om wat te gaan doen en die vakantie duurt toch al veel te lang.

van_de_pot_gerukt | 05-07-14 | 12:42

@Watapatja | 05-07-14 | 12:27
"Typisch de tactiek van een frustaat, zwaar overtrokken en wordt ook niet ingewilligd."
____
Typisch de reactie van een Wildersfrustraat annex wegkijker.

KoninginWildemina | 05-07-14 | 12:42

Muahaha, denk je nou echt dat ze terugkomen van reces... ze denken dat ze hard en goed gewerkt hebben en dus recht hebben op wederom een reces. En ook al komen ze terug voor een debat, ze zullen toch verkeerde slappe besluiten nemen uit angst om op islam tenen te staan... anders krijgen ze weer een marginaal belangengroepje die discriminatie gaat schreeuwen.. wat dan wederom een nieuw debat betekent.

XaleX_2 | 05-07-14 | 12:41

Vrijwillig in vreemde krijgsdienst = verlies Nederlandschap, basta.

P. Peeer | 05-07-14 | 12:41

@Rollins | 05-07-14 | 12:32
Beter als die 'one trick pony' reflex van Dijksma tijdens de BBQ.....

necrosis | 05-07-14 | 12:40

En nog een p...

McSnor | 05-07-14 | 12:40

necrosis | 05-07-14 | 12:38

Blijkbaar bedoelde hij implantaat. (dhimmie welteverstaan en bij hemzelf)

kwark001 | 05-07-14 | 12:40

@Eerstneuken
Ik denk dat het daar te warm is voor oportunisten.

McSnor | 05-07-14 | 12:40

Wilders is de enige die de realiteit lijkt in te zien.

Baron bierviltje | 05-07-14 | 12:40

Vaste prik, het hele jaar een beetje slapen, pactjes sluiten met anti-semieten en stress pompen als iedereen rust. Je wordt oud Geert!

Einde van de Domheid | 05-07-14 | 12:39

Plasterk.. typo...

LeBlanc | 05-07-14 | 12:39

@Fapdrab
Misschien een noodwetje om terugkerende jihadisten tegen te houden? Kan snel geregeld worden hoor.

McSnor | 05-07-14 | 12:38

@Watapatja | 05-07-14 | 12:27
Hoezo frustraat?
Wilders heeft een punt.
De rest heeft geen punt omdat ze nooit bedreigd zijn, hun dochters niet bespuugd of beschimpt en zelf nooit geconfronteerd zijn met die 'fantastische' multibullschitculti.....

necrosis | 05-07-14 | 12:38

Ook heel vreemd dat ik op ons vaste vakantieadres is de Algarve nog nooit één gesluierde vrouw heb gezien. Iets met uitkeringen wellicht?

eerstneukendanpraten | 05-07-14 | 12:37

Het wachten is op een eerste aanslag hier in NL. Dan wordt iedereen wakker en erkent Plaskerk de boel niet in de hand te hebben gehad.
-
Dan pas komt het besef dat deze jihad malloten toch niet gewoon lekker weer integreerden hiero na hun actieve vakantie vol kelen doorsnijden, andere moslims kapotschieten en bommen plaatsen...

LeBlanc | 05-07-14 | 12:37

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 12:35

Ben je helemaal bedonderd? Geen cent, betalen ze allemaal lekker zelf.

kwark001 | 05-07-14 | 12:37

Den Haag krijgen de aboe hakbars 350k per jaar voor een buurthuis.

Goverdomme en als ik en velen met mij omscholing willen omdat we gewoon willen werken is er geen geld voor,trouwens er is nergens geld voor alleen voor dat vuile tuig wel ja leg ze maar weer in de watten geef ze alles wat hun hartje begeert,heeft de afgelopen 40 jaar niet gewerkt het bewijs wordt elke dag door hen zelf geleverd,dus zal ook nu niet werken 40 jaar zijn buitenlanders voor getrokken hun huizen ingericht,krijgen eerder een overheidsbaantje want dat lijkt niet op werk en zie het resultaat

janmetdepet | 05-07-14 | 12:36

Voorlopig mijd ik Station Utrecht Centraal tijdens de spits.
Explosiegevaar.

De Hoer van Babylon | 05-07-14 | 12:36

@King
Stevige oneliner...

McSnor | 05-07-14 | 12:36

@kwark001 | 05-07-14 | 12:32
Een inzamelactie voor jihadisten lijkt me wel passend. Gewoon geld inzamelen voor de administratiekosten voor de-naturalisatie, een Marokkaans paspoort aanvragen, een vliegticket en wat zakgeld.

Dat is pas ludiek!

De Koreaanse Slet | 05-07-14 | 12:35

Wat verwacht Wilders nou echt van het terugroepen van de Kamer. Dat er binnen paar weken tijd een debat komt, dat er uit dat debat wetgeving komt en dat die wetgeving snel wordt uitgevoerd. Dit is reactionaire symboolpolitiek, precies het soort politiek waar het volk de laatste tijd genoeg van heeft gehad. Het continu veranderen van beleid kost bijna meer tijd en geld dan het uitvoeren ervan. Misschien moet men de verantwoordelijke instanties eens met rust laten, hun werk laten doen en na het reces de daadwerkelijke omvang en ernst van het probleem inventariseren. De terugkerende Jihadgangers zijn als het goed is al in het vizier, als ze dat niet zijn gaat dat debatje er echt niets aan veranderen dat ze ineens wel in het vizier komen. Misschien moeten we ook accepteren dat dit soort ongure types rondlopen, het is namelijk een prachtig excuus om vrijheden op te offeren. Zo krijgen terroristen toch hun zin, zonder dat daar ook maar een aanslag voor gepleegd is.

Fapdrab | 05-07-14 | 12:34

@Badder
Wacht maar tot die droom werkelijkheid wordt. Net als het kabinet.

McSnor | 05-07-14 | 12:34

Kunnen we de kamer niet beter terugroepen van reces simpelweg omdat het belachelijk is dat die flaplullen 2 maanden zomervakantie nemen en de normale nederlander het met een kwart daarvan moet doen. En terwijl het werk niet klaar is.

Badderbeest! | 05-07-14 | 12:34

Regeren is vooruitschuiven (tot over het reces in ieder geval).
Maar tot de eerste plofkip in een metro of op de Dam (gaat gebeuren) hier losgaat, snurkt men lekker comfortabel verder in Den Haag.
Oproepen tot haat mag natuurlijk wel als je er een islam-sausje over gooit, hoe moeilijk kan het zijn om die internet-ophitsers/ronselaars op te pakken?
stukje repost van mijzelf:
En vergeet maar dat, zoals wel vaker hier wordt gezegd, uiteindelijk de Nederlanders allen zullen opstaan om ten strijde te trekken tegen de Islam hier in Nederland, als het maar erg genoeg wordt...
Nee, Floris-Willem en Agnes-Fleur zitten rosé te drinken in hun tuin in Wassenaar.
Henk en Ingrid zijn de auto aan het poetsen en de tuin aan het harken.
Oma laat haar oude poedeltje uit in het parkje van het bejaardentehuis (Nederland telt meer dan 50% ouderen).
Kelsey en Kimberly zitten in het speeltuintje te blowen en met hun Samsung te Whatsappen.
En de rest is te dom om te weten wat er zich afspeelt buiten hun coconnetje.
BTW Alex en Maxima nemen the Airforce One naar Argentinië als de hit fans the shit...
Blijven over jij en ik, om dit land te verdedigen, en ik voel me opeens niet lekker...
Het is 1940, bezetting van Nederland, waarbij de Nederlander fijn wegkeek zolang het kon, all over again.

King of the Oneliner | 05-07-14 | 12:34

En weer heeft Wilders gelijk. De jihad rukt op in Nederland en de politiek gaat met verkansie!? Top gedaan van Wilders!

KoninginWildemina | 05-07-14 | 12:33

200 man sterk. Het is wachten op de klap die gaat komen. Dat een zo'n terrorist een bom laat afgaan in een tram, bus, school, (HHS Den Haag is een broedplaats van islamitisch extremisme). Goed dat Geert nu actie wil ondernemen.

Maar ik vrees dat de plannen allang gesmeed zijn

Klaus Herzog | 05-07-14 | 12:33

De natte droom van Greet; De kamer laat zich niet terugroepen van reces en tijdens het reces pleegt zon middeleeuwer een aanslag.

Badderbeest! | 05-07-14 | 12:32

Gaap. One trick pony reflex van Wildie

Rollins | 05-07-14 | 12:32

Nieuws-Lezer | 05-07-14 | 12:31

Welke acties had U in gedachten?

kwark001 | 05-07-14 | 12:32

J a , en toen gebeurde er weer niks.

newray | 05-07-14 | 12:32

De man heeft volkomen gelijk.

_Fly66_ | 05-07-14 | 12:32

Ik denk dat we even op de eerste klap moeten wachten, Geert. Pas wanneer er van 100 Nederlanders de strot is afgesneden, wordt het kabinet misschien een beetje wakker.

McSnor | 05-07-14 | 12:31

Dat ze op reis gaan naar Syrië of Irak zal me worst wezen.
Maar zorg dat ze niet terugkeren en stop hun uitkering op de dag dat ze Nederland verlaten.
Lijkt me vrij logisch, tenzij je deelgenomen hebt aan die BBQ voor politici die we niet gekozen hebben.
*zwaait naar walvis Dijksma*

necrosis | 05-07-14 | 12:31

@ Watapatja : Als ik in the middle of fuck zou wonen zou het idd ook allemaal wat verder van mijn bed zijn.

yamahaha | 05-07-14 | 12:31

Het zou geert meer sieren, als ie acties ging uitvoeren in plaats van te schreeuwen en geen enkele politicus durft hier wat aan te doen, omdat ze bang zijn om hun vrijheid kwijt te raken.

Nieuws-Lezer | 05-07-14 | 12:31

Ach, of ze nou nu terugkomen zometeen als de eerste aanslag in Nederland daar is.... Te laat is het toch wel. Heeft de Heilige Linkse Kerk in elk geval meer succes dan dat ze hadden met het Communisme. Dat is hier toch maar jammerlijk mislukt. Stelletje landverraders.

Ales | 05-07-14 | 12:30

Nee, ze komen niet terug omdat het ze geen barst interesseert wat hier in Nederland gaat gebeuren, je hebt niks aan ze, ze lopen alleen maar in de weg. Als er wat gebeurt moet de burger zelf actie ondernemen!

lanexx | 05-07-14 | 12:29

Typisch de tactiek van een frustaat, zwaar overtrokken en wordt ook niet ingewilligd.

Watapatja | 05-07-14 | 12:27

Niets aan de hand mensen. Is allemaal maar een gevoel, op uw mouw gespeld door die nare Wilders. Slaap vooral rustig door. Islam = lievvv

yamahaha | 05-07-14 | 12:27

Zo is dat hup aan het werk wankers

folio | 05-07-14 | 12:27

Goed gedaan Greet, laat ze daar in Den Haag maar een keer werken voor hun geld.

nielsjuuh23 | 05-07-14 | 12:26

Gelukkig is er nog één kamerlid wakker.

De Hoer van Babylon | 05-07-14 | 12:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken