Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rechter: Fred Teeven te streng voor asielkindjes

zetmaarweerterugkid.jpgWaarom is Nederland nog niet het grootste kinderdagverblijf voor zielige kindjes ter wereld? Omdat we een gewetenloze hork als Fred Teeven op de post van Veiligheid en Justitie hebben zitten. Fred Teeven wil niet alleen alle vernederlandste kindertjes uitzetten, hij wil ook persoonlijk 's nachts hun ziel uit hun ogen zuigen. Want dat is waar Fred Teeven zijn ongenaakbare macht vandaan haalt. Gelukkig hebben we in dit land nog een superheld. Misschien niet de superheld die we willen, maar wel de superheld die we nodig hebben. De rechter. Fatsoenlijke mensen hebben met een grote schijnwerper het silhouet van Vrouwe Justitia op de wolken geprojecteerd en dus greep de rechter in. Het te strenge uitzetbeleid van zielige, arme kindjes dat Fred Teeven voorstaat is vernietigd. Iets met 'toezicht door de gemeente telt nu ook als toezicht door de overheid', of zo. Het komt er op neer dat de familie Sarkissian mag blijven en dat is goed nieuws. Een minder streng uitzetbeleid, dan wint iedereen. Zo stijgen we weer in de FIFA Fatsoensranking. Meer kinderen aan het Kinderpardon! We zouden eigenlijk een ambtenaar in moeten huren die heel de wereld overvliegt en alle kinderen in alle arme, zielige, hongerige en gewelddadige landen een kinderpardon aanbiedt. Pardonman, de man die namens Nederland alle kindjes ter wereld redt. Skeletor Teeven is in ieder geval snoeihard op zijn bek gegaan met zijn Junior Deportatie Festival. De beschaving is gered. Nederland is weer een baken van licht in een duistere wereld. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Reaguursels

Inloggen

Wil je dat de barbaren in Nederland blijven PvdA/D66 rechtertje? Dan wordt het gezin in kwestie bij jou in huis geplaatst. Kijken hoe lang je morele superioriteit stand blijft houden.

Moneybrawl | 03-07-14 | 07:29

Er zit niks anders op, na t WK moet van Gaal maar dictator worden. Misschien dat t dan goed komt?

Frankasd | 02-07-14 | 20:47

@Jan de Schot | 02-07-14 | 11:58
Gemeentetoezicht is geen toezicht. Degenen die onder "gemeentetoezicht" staan, zijn degenen die het AZC stiekem hebben verlaten om als illegaal in Nederland te blijven. Zo wordt het moeilijker om uitgezet te worden. Dat je je dan wel kan aanmelden bij een gemeente, is een van de uitwassen van het niet-strafbaar zijn van illegaliteit, en de gebrekkige administratieve organisatie van ons land.

In ieder geval is door het parlement bewust gekozen en hen die zich aan rijkstoezicht hebben onttrokken, buiten de regeling te laten. Daar kan en mag een rechter niet zomaar van afwijken.

Guido | 02-07-14 | 18:16

deze d66 rechter is echt van de pot gerukt. In de Groene Amsterdammer:

'Het meest overschatte probleem in Nederland is zonder twijfel de immigratie en integratie, in het bijzonder van moslims. Er is geen noemenswaardig probleem met integratie, zoals Verhagen in zijn boek Hoezo mislukt heeft aangetoond[1] en ook van de immigratie in Nederland hoeven we niet wakker te liggen'

uit: www.groene.nl/artikel/ashley-terlouw

Wat begrijpt ze nou niet aan 'Aangetoond'. Gewoon zeggen dat het niet bestaat en dan bestaat het ook niet.

Dit land kan zoveel beter, te beginnen met de rechter ontslaan wegens niet onafhankelijk, geen uitkering en laat haar ook maar eens knokken voor echt werk.

Bad Ass Justice | 02-07-14 | 18:02

Probleem is niet mensen opvangen, probleem is mensen opvangen die Nederland het liefste stuk zien.

Anoniemtje | 02-07-14 | 17:36

Het gevolg van deze uitspraak is geheel voorspelbaar. Ik woon in een land waar illegalen met kinderen niet mogen worden uitgezet.
Vrouwen komen dus illegaal het land binnen, worden in no-time zwanger en mogen vervolgens niet meer worden uitgezet. Ze hebben geen interesse in de kinderen, het gaat immers alleen om het kunnen blijven. De kinderen groeien op zonder opvoeding en geraken in de criminaliteit. Wij verdrinken inmiddels in de criminaliteit, 150,000 inwoners en iedere dag overvallen, veel inbraken en moordpartijen.
Wat een geweldig idee was dat toch om illegalen met kinderen niet uit te zetten.

mambo43 | 02-07-14 | 16:46

Kernpunt: gemeente = overheid. Dus valt onder reeds afgesproken regeling. Uitspraak was te verwachten. Snap niet dat Teeven hier nog zoveel energie in stopt, gooi liever echte hakbars en jihadi's eruit.

Geert Linkers | 02-07-14 | 16:11

Jawel! Nederland opnieuw gidsland! Of hoe wij ons land sociaal en economisch de totale vernietiging in kunnen werken door de hele wereld toegang te verlenen tot onze kleine rivierendelta aan de Noordzee. Nederland is feminien. Nederland ontvangt. Niet voor niets is dat IJsselmeer op de landkaart al eens aangeduid als een uterus, een vrouwelijk schede die openligt en zich graag laat vullen.

Dulle Olivier | 02-07-14 | 15:50

Krijgt, na de AIVD, Jeugdzorg er nu ook 25 miljoen bij?
Quid betaalt wel, want die vindt dat goed besteed geld.

McPhart | 02-07-14 | 15:20

Kijk, die mensen moeten natuurlijk het land uit. Dat staat buiten kijf. De rechter heeft alleen maar geoordeeld dat toezicht van de gemeente net zo goed toezicht van de overheid is net als toezicht van het rijk. En daar heeft ie gelijk in. De politie behandelt ook alle aanrijdingen, of ze nou op een rijksweg, een provinciale weg of gemeenteweg zijn gebeurd.
De 2e kamer heeft er zoals gewoonlijk weer een zooitje van gemaakt met dat kinderpardon.

Graaf van Egmont | 02-07-14 | 15:06

Ach al die zielige kindjes... maar ja die worden ook groot he en wat komt er dan hier in dit land van ze terecht? Van wieg tot graf verzorgt met een fijne uitkering en een zorgverzekering. Gek dat die booslims alleen hun toppertjes uitnodigen om in het Kalifaatse paradijs te komen wonen. De rest mag hier de boel verder uitwonen en vergriepen.

pinkelotje | 02-07-14 | 15:04

Guido | 02-07-14 | 14:08
7) Nederland wordt te vol en autochtonen moeten verdwijnen.
8) Treinen naar het oosten rijden weer.

copywriter | 02-07-14 | 14:57

Nederlandse regels zijn belachelijk. En als er al een regel (wet) is dan wordt die wel onderuit gehaald door juris prudentie via onze fijne sociaal bewogen rechterlijke macht. Prachtland. Hard bezig zichzelf te ondermijnen totdat het instort en IEDEREEN de lul is. Ook de illegalen.

WatZalIkErvanZeggen | 02-07-14 | 14:11

@RTA | 02-07-14 | 11:04
5) kindje zonder opa en oma is ook zielig, die mogen hier komen
6) ooms en tantes in thuisland missen nu hun ouders (de opa's en oma's): ook hier komen, met hun kinderen
En dan vervolgens met een bijstandsuitkering tóch kans zien om op vakantie te gaan naar het gevaarlijke moederland... Sorry, ik ben wat vertrouwen in de goedheid van de mens kwijtgespeeld

Guido | 02-07-14 | 14:08

@2_amazing 11:49

Die mevrouw Ashley Terlouw die hier optreedt als president van de rechtbank heeft een uitgesproken pro immigratie profiel, op het extremistische af. Rechters dienen onpartijdig te zijn. Hoe is het mogelijk dat zo'n type deze zaak mag behandelen. Zij had gewraakt moeten worden.

Snikkelchef | 02-07-14 | 14:05

Mensen die geen islam aanhangen zijn wat mij betreft welkom als ze in islamitische landen geterroriseerd worden, die mensen hebben geen andere plek om naartoe te vluchten.

Maar, mensen die de islam aanhangen hebben hier in het westen helemaal niets te zoeken, opzouten naar Mekka, daar hebben ze veel oliedollars en de islam is ook daar. Dus wegwezen.

Ik denk, dat ik niet meer op de VVD ga stemmen, eerlijk is eerlijk, ik ben er helemaal klaar mee, de islam dient keihard aangepakt te worden, dus helaas ik zou wellicht vanaf de volgende verkiezingen toch op de PVV stemmen. Dat vind ik jammer, maar als alle andere partijen blijven ontkennen, dat onze vijand de islam is, dan ben ik dus door die naïeve partijen gedwongen om toch op de PVV te gaan stemmen.

Wonderful-Life | 02-07-14 | 14:01

Komt er dus op neer dat de rechter op de stoel van de wetgever gaat zitten. De rechter is het niet eens met de wet en past die daarom niet toe. Hiermee ondermijnt hij de rechtstaat en dat vind ik zorgelijk.

Steinway | 02-07-14 | 13:57

@loser | 02-07-14 | 13:01:
De verklaring is heel eenvoudig. Gemeenten zetten geen mensen uit, de rijksoverheid wel. Geen wonder dus dat sommigen voor de rijksoverheid onvindbaar wilden zijn.

Ir Rita Tie | 02-07-14 | 13:57

@Quid, het lijkt wel of u erin geniet om dit land vol te stampen met kansloos volk.
Stel u eigen woning en bijbehorende liquide middelen maar beschikbaar.

Ommezwaai | 02-07-14 | 13:41

Indien binnen die termijn de definitieve beslissing valt is er geen sprake van worteling en kunnen de mensen onherroepelijk over de grens worden gezet. (Eventueel een enkele uitzondering ivm acute gezondheid (denk aan hartfalen, hersenbloeding, hoogzwanger zijn), voor een zeer beperkte duur (tot een maand of twee drie), niet voor een chronisch gezondheidsprobleem zoals depressie, astma, ziekte van crohn, lupus, invaliditeit oid)
Verwilder(s)t Niet | 02-07-14 | 13:04
Leuk, maar de Brusselse elite en hun wetten denken daar toch echt anders over. Het is helaas dus niet mogelijk om ze simpelweg de grens over te zetten. En als ze hun paspoort hebben weggeflikkerd dan kan je ze in de meeste gevallen ook niet op een vliegtuig zetten om ze retour te sturen naar hun eigen land.

XaleX_2 | 02-07-14 | 13:36

Eens met wat Eindbaaz & Pielekke zeggen

Baron bierviltje | 02-07-14 | 13:29

Dat krijg je met linkse fop rechters, wen er maar aan, kusje er op Fred.

Snowy2000 | 02-07-14 | 13:17

Toezicht gemeente wil meestal zeggen uitgeprocedeerde asielzoekers dei uitgewezen zijn. Als die dan het AZC voor de daadwerkelijke uitwijzing verlaten, vallen deze onder gemeentetoezicht. Ofwel: de meeste onder gemeentetoezicht weten al zo lang als ze daar onder toezicht zijn, dat ze eigelijk naar huis moeten. ofwel: getraineer door de asielzoeker.

Verwilder(s)t Niet | 02-07-14 | 13:08

Kom naar Nederland. Gratis onderdak en eten. Neukie neukie doen, kindje inschrijven op een schooltje en hoppa: kindje, ouders, broertjes, zusjes, neven, nichten, tantes en ooms en iedereen verder uit het dorp die zeggen dat ze familie zijn mogen ook komen en blijven en gratis onderdak en eten krijgen.

P. Peeer | 02-07-14 | 13:08

Nee, het toezicht is geregeld door het rijk, voor gemeentes is er niets geregeld. Ook kwa controle niet. Gemeentes kunnen dus maar doen wat ze willen en dat moeten wij weer niet willen. Huiliehuilie over zielige kindertjes horen we al genoeg. Dus OF rijkstoezicht, of opbokken.

P. Peeer | 02-07-14 | 13:05

King of the Oneliner | 02-07-14 | 12:55
Dus jij vind dat arme mensen geen asiel moeten kunnen krijgen?
Alleen de rijken der aarde (die eigenlijk zelden asiel nodig hebben) komen dan in aanmerking. Daar ben ik het niet mee eens, maar dat eeuwige getreineer dat moet uiteindelijk eens afgelopen zijn. Maximale periode dat een beslissing mag duren (met alle uitzonderingen erbij) is in mijn ogen hooguit 2 jaar. Indien binnen die termijn de definitieve beslissing valt is er geen sprake van worteling en kunnen de mensen onherroepelijk over de grens worden gezet. (Eventueel een enkele uitzondering ivm acute gezondheid (denk aan hartfalen, hersenbloeding, hoogzwanger zijn), voor een zeer beperkte duur (tot een maand of twee drie), niet voor een chronisch gezondheidsprobleem zoals depressie, astma, ziekte van crohn, lupus, invaliditeit oid)

Verwilder(s)t Niet | 02-07-14 | 13:04

Dat goedkope altruïsme van den linksche medemensch ook altijd!
Ze betalen er zelf niet aan mee en het barst intussen van de PvdA stemmers die er een dikke boterham mee verdienen, als full-time Sociale Kwal, belast met het heen en weer schuiven van zieligheidsdossiers en het aanboren van steeds meer subsidiepotten.

Op een goed moment is het geld van de Anderen op, zoals in iedere socialistische heilstaat, die daarna instort onder het gewicht van zijn eigen waterhoofd.

Jan Passant mk2 | 02-07-14 | 13:03

@klier van bartholin
Hahaha!!! Heb nog een dubbelganger! WTF

hawie | 02-07-14 | 13:03

Heb het altijd een vreemde redenatie gevonden. Kind hier geboren, is ingeschreven bij de gemeente, krijgt kinderbijslag, gaat naar school. Maar staat niet onder toezicht van overheid maar van de gemeente. Is de gemeente dan geen overheid ? Ik krijg toch altijd belastingaanslagen van de gemeente; moet mijn identiteitsbewijs halen bij de gemeente. Laat die volgevreten vetkop maar eerst alles goed geregeld hebben voordat hij kinderen er uit schopt. Heb trouwens nooit begrepen waarom die mensen hele dag maar uit hun neus moeten vreten terwijl zij hun asiel-aanvraag afwachten. Kunnen zij niet gewoon vrijwillegers werk gaan doen, onder voorwaarde dat dit geen garantie is op een verblijfsvergunning. Wordt zelf al gestort als ik een paar uur niets doet. Laatstaan maanden achter elkaar.

loser | 02-07-14 | 13:01

Dit hele asielprobleem is heel makkelijk op te lossen:
Laat namelijk de asielzoeker in spe ZELF zijn procedure en advocaten, vertalers e.d. betalen.
Waarschijnlijk blijft er dan nog geen 1% over.
Net zoals een Nederlandse man, die een import-partner uit het buitenland wil halen ook overal voor kan dokken, en waaraan belachelijk hoge eisen worden gesteld.

King of the Oneliner | 02-07-14 | 12:55

Is het niet goedkoper en efficiënter een regel in het wetboek op te nemen zoals
"Alle wetten en regels gelden niet als je een zielige asielzoeker bent".
In één keer klaar!

Dhr. de Wit | 02-07-14 | 12:52

hawie | 02-07-14 | 12:46

Waarom jij zo vroeg op de dag al aan het bier zit, dat was mijn vraag.

Klier van Bartholin | 02-07-14 | 12:48

@klier van bartholin
Wat was de vraag? ! WTF

hawie | 02-07-14 | 12:46

@De Geus | 02-07-14 | 12:34
Het gaat hier om kinderen die bij de gemeente zijn aangemeld en niet bij het rijk, naar wat ik er uit begrijp. Dan is mijn mening dat het bureaucratische bolwerk te groot is. Laat ze dat eerst eens aanpassen en de toelating van dit soort mensen in eerste instantie strenger maken. Niet wanneer zo'n kond praktisch alleen de Nederlandse taal beheerst '"terug" sturen naar Kazachstan. Dat moet dus sneller en met minder wegen die naar uitzetting leiden.

TyrionLannister | 02-07-14 | 12:44

die ouders doen het die kinderen aan hoor! na 35 keer NEE van het IND vertrekken ze nog niet, maken een paar kinderen om hun case sterker te maken en hopla: Generaal pardon. Kost een paar jaar, maar dan heb je ook wat....

wwweetikveel | 02-07-14 | 12:34

Toch wel raar. Kiezers die na veel gehakketak de Staten-Generaal kiezen, een kabinet dat na vele maanden formeren eindelijk wetten gaat maken, parlementariërs die daar hun stempel op drukken, adviesorganen die er nog eens overheen plassen, rechters die elk geval jarenlang na ampele overwegingen aan de wet toetsen en dan telkens tot dezelfde uitspraak komen: uitzetten. Blijkt dat de betrokkenen deze hele gang van zaken aan hun laars lappen en in 'uitgeprocedeerde' toestand opnieuw een rechter inschakelen, die vervolgens alle procedures en wetboeken aan zijn laars lapt en de onderhavige zaak geheel en al toetst aan zijn of haar eigen inzichten, daarmee op eigen houtje een particulier asielbeleid implementerend. Is toch niet helemaal de bedoeling zo.

De Geus | 02-07-14 | 12:34

Ik kan het niet meer bijhouden. 't Hoeveelste pardon is dit nu eigenlijk? Is dit nu het pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon? OF HET pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon, pardon? Nou ja, 1 troost, de regering gaat gewoon door en wij hebben ze gekozen. Succes ermee. Inmiddels weten ze in de VS ook wat een zogenaamd kinderpardon inhoudt: nos.nl/artikel/668438-obama-wil-stop-k...

matrixbluepill | 02-07-14 | 12:30

hawie | 02-07-14 | 12:21

Ben wel benieuwd naar jouw interpretatie van mijn plempsel.

Klier van Bartholin | 02-07-14 | 12:27

en wat is de netto opbrengst? Hoeveel mensen komen er bij? ik hoorde dat de ouders, broertjes en zusjes ook allemaal over mogen komen of mogen blijven, en dat ieder kindje er eigenlijk gemiddeld 4 personen bij brengen in ons dichtbevolkte landje. Kunnen we weer niet voldoen aan de Europese milieunormen, en komt het Groen Hart nog meer onder druk, etc etc.

mental K | 02-07-14 | 12:26

Belachelijk dat links dit achterlijke beleid mag blijven voeren. Ze hebben het bewust de lange baan op geschoven om asielzoekers de kans te geven kinderen uit te kakken zodat ze zielug zijn. Aub dit beleid zo snel mogelijk terugdraaien, en daarna ook het pardon terugdraaien. Is immers het gevolg van smerige politiek, dus niet echt zielug.

Piet van het Padje | 02-07-14 | 12:22

Weer zo'n ongekozen (anonieme?) D66/GroenLinks/PvdA-ert die met z'n poten aan het stuur zit om een linkse koers in te slaan. Dit land kan pas gered worden nadat we de rechters met hooivorken de rechtbanken hebben uitgejaagd.

Ir Rita Tie | 02-07-14 | 12:22

Het zou toch wel positief zijn als rechters de wet een beetje als leidraad zien. Dat ze niet in hun toga geheel blanco zelf het wiel zitten uit te vinden.

De Geus | 02-07-14 | 12:21

@klier van bartholin
WTF! Gezakt voor mijn inburgeringsdiploma! WTF !

hawie | 02-07-14 | 12:21

@tyrionlannister
Yep, zo blijkt het te werken. Maar dat is wel fout hoor.

De Geus | 02-07-14 | 12:20

hawie | 02-07-14 | 12:13

Ik zie totaal geen (kruis)verband in je reactie t.o.v. mijn plempsel.

Klier van Bartholin | 02-07-14 | 12:18

Het is pure chantage wat hier gebeurt onder het mom van "zielige kinderen", nee het zijn hele grote families die hierachter zitten, dat wordt niet vermeld.
Teeven kan helemaal geen beleid voeren tegen het socialistische blok van justitie, geen kruid tegen gewassen. Dus de sluizen voor de pardonregelingen gaan we open!

lanexx | 02-07-14 | 12:14

@klier van bartholin
WTF! ! Moet de belastingbetaler het bepalen? ! Poeh. ... bij jeugdzorg zijn de omstandigheden echt niet veel beter, hoor ! De enigen die profiteren zijn de belastingbetalers die zijn ontsnapt aan de jeugdzorg. WTF! !!!

hawie | 02-07-14 | 12:13

Al deze zielige kindjes staan over tien jaar weer te huilen dat zij zich gediscrimineerd voelen van wegen het Nederlandse slavernijverleden en daar door niet kunnen werken en smartengeld willen hebben ,en dat zwarte piet kwetsend is en moet verdwijnen , enz enz enz

andjing | 02-07-14 | 12:12

Fred Bastiat | 02-07-14 | 11:57
Gaat het niet linksom dan (ge)rechtsom.
Deze uitspraak is daardoor een politieke uitspraak geworden.
Ik mag hopen dat Teeven in hoger beroep gaat.

2_amazing | 02-07-14 | 12:07

We zouden die zielige kindjes "ankers" moeten noemen.
Want dat is wat ze zijn: ankers hier in Nederland uitgeworpen, opdat hun makers (=ouders) hier mogen blijven.

Peter_K | 02-07-14 | 12:04

Het blijkt gewoon dat de nederlandse overheid niet snel genoeg is in het behandelen van asielverzoeken. Blijkbaar zijn we daar niet goed in, moet je de boel dan niet op een of andere manier gaan veranderen?
Laat minder mensen binnen, zet een strenger uitzetbeleid in en eis dat de mensen die wachten ondertussen geen kinderen krijgen zodat ze een pressiemiddel hebben. Na de oorlog was er toch ook een babyboom? Waarom krijgen ze kinderen terwijl ze weten dat hun toekomst nog onzeker is? Waarom moeten wij daarvoor opdraaien. Zelfs Nederlandse autochtonen wachten met kinderen krijgen door de financiele crisis. Waarom krijgen deze mensen wel allemaal kinderen terwijl ze nog niet weten of ze hier kunnen blijven. Omdat ze dondersgoed weten dat ze dan een grotere kans hebben om hier te mogen blijven. Er wordt op onze gevoelens ingespeeld en misbruik van gemaakt.
Maargoed, dit beleid kan men niet tot de eeuwigheid uitvoeren. Men laat onrendabele mensen binnen, hoogopgeleiden gaan weg, de verzorgingsstaat wordt afgebroken. Ik ben benieuwd waar links in de toekomst toch al dat geld vandaan gaat halen voor : nieuwe sociale huurwoningen, subsidies, uitkeringen, overmatig gebruik van gezondsheidszorg, enorme last op onderwijs justitie, politie.
Je hoeft niet slim te zijn om te zien dat wij op de langere termijn alleen maar problemen, lees armoedeverval, druk op sociale cohesie/veiligheid binnenlaten.
Gek genoeg hoor je linkse partijen hier ook niet over. Men zwijgt over de toekomst en wat dit met een land doet als je hier tientallen jaren lang mee door zal gaan. Wat wel bijzonder is opzich, want links staat erg achter de verzorgingsstaat, alleen die taart zal snel op zijn wanneer er teveel mensen van willen smullen en er te weinig bakkers zijn.

Julia | 02-07-14 | 12:02

Opzich is er iets te zeggen dat kinderen niet het slachtoffer mogen worden van puur een administratief labeltje of omdat ze de boel niet goed op orde hebben.

Aan de andere kant hekel ik het feit dat de volwassen asielzoekers de regeling misbruiken door hun kind in te zetten voor hun verblijf. Je blijft tot in de lengte van dagen procederen voor een status en in de tussentijd zijn je kinderen geboren en getogen in Nederland. Tja..

Persoonlijk zou alle asielzoekers ten alle tijde een tijdelijke status geven en dit ook goed communiceren. Zo weten ze altijd dat ze terug moeten als de situatie het toestaat.

Word opzich gek en kwaad van alle linkse rakers die maar vol blijven houden hoe zielig asielzoekers zijn. 90% is economisch en komt uit een land wat 10x zo groot is als Nederland en waar nog minimaal 50% van het land in een redelijk stabiele situatie verkeerd.

nobody@home | 02-07-14 | 12:01

Zijn ze al gedoopt? voor de zekerheid.

dedwarsligger | 02-07-14 | 12:00

De Nederlandse gemeenten zijn ook overheid, dus die regeling had op voorhand al voor eenieder moeten gelden die onder gemeentetoezicht stond. Maar om de een of andere flutreden hebben ze dus dat onderscheid erin gefrommeld.

Wat je hier voor de zoveelste maal ziet is dat de Nederlandse overheid onbetrouwbaar is, naar iedereen toe. Zowel eigen bewoners als vluchtelingen. Dat is de reden tot grote zorg, niet dat er nu een paar kinderen bij zijn gekomen.

En bedenk anders maar dat ze zijn ingeruild voor wat jihadisten die het hier helemaal niks vonden en vrijwillig zijn geëmigreerd naar het rijk van saladin 2.0

Jan de Schot | 02-07-14 | 11:58

Oh man. Hou toch eens op. 10 jaar lang beroep na beroep aantekenen tegen je afgewezen asielaanvraag, om dan vervolgens een vrijkaartje te krijgen omdat je een kind hebt dat ondertussen 5 jaar of langer hier heeft geleefd. We zijn echt gekke Henkie in dit land.

Pierre Tombal | 02-07-14 | 11:57

Als je trouwens googlet op deze Ashley Terlouw (inderdaad dochter van) zie je dat ze al jarenlang linkse politiek is aan het bedrijven vanuit de zijlinie (inclusief klaagzangen over Mauro). Dat zij überhaupt op deze zaak is gezet als rechter is een gotspe.
.
Dit houdt niet op, niet vanzelf.

Fred Bastiat | 02-07-14 | 11:57

Grote vraag blijft natuurlijk wie Teeven zo diep in zijn bek gescheten heeft dat deze man die beleid -dat gemaakt is door de PVDA destijds- ten uitvoer brengt, vol continue onder vuur ligt?!

Welke vriendje van Didi moet op Teeven zijn stoel komen? Wat is de achterliggende agenda?

ox | 02-07-14 | 11:55

2_amazing | 02-07-14 | 11:49
.
Lol. De rechter is een PvdA-lid. Fijn is Nederland op deze manier. Wil je iets uitvoeren, dan wordt je ofwel gesaboteerd door een niet daarvoor gekozen wetgevende macht (eerste kamer), een politieke rechtsprekende macht of ambtenaren (de vierde macht) die onwelwillig zijn. Prachtig.

Fred Bastiat | 02-07-14 | 11:55

De oplossing is simpel:
Zorg dat de asielprocedure binnen een half jaar tot een jaar wordt AFGEROND. Die beslissing telt. Blijven de ouders gedurende het hoger beroep in Nederland, prima, maar het gezin is afgewezen dus mag NIET deelnemen aan de Nederlandse maatschappij, geen onderwijs volgen en niet werken (dit alles vanuit een evt "gesloten" AZC). Onttrekt men zich aan toezich (en wordt men dus illegaal) moet het onmogelijk zijn: huisvesting, onderwijs, uitkering en andere zaken te genieten (met uitzondering van het zwarte circuit), Wettelijk regelen dat er geen rechten ed opgebouwd kunenn worden en uitwijzing zonder enige mate van beroep zal gaan gebeuren. (Bijna illegaal = strafbaar echter zonder straf, wel: illegalen hebben geen rechten en kunenn deze niet opbouwen. Door illegaal te worden wordt de keuze genomen af tezien van alle mogelijke rechten, dit verhoud zich falikant tegenovergesteld met de huidige regeling van illegaal is zielig, hier heb je geld, dak, onderwijs en nu ben je gewordteld dus een pardon) Wettelijk regelen dat hoger beroep binnen een ander jaar (of twee, beperkte tijd dus) moet zijn afgehandeld. Dan, indien afgewezen, return to sender. In de twee drie jaar dat de gehele procedure maximaal loopt, en vanwege de afgezonderde situatie, is er geen worteling in Nederland, dus geen reden om een aprdon te verlenen.

Verwilder(s)t Niet | 02-07-14 | 11:52

de pardonman, lijkt me een mooie job voor Benno of Sytze in het kader van hun resocialisatie/reintegratie/participatie

(c)ZWITSUL | 02-07-14 | 11:51

@De Geus | 02-07-14 | 11:47
Dat werkt dus precies wel zo en dat is maar goed ook.

TyrionLannister | 02-07-14 | 11:50

Mooi. Laten we alle zielige kindjes van de wereld naar Nederland halen. En natuurlijk hun ouders en grootouders want anders is het nog steeds zielig.

panadol | 02-07-14 | 11:49

"de familie Sarkissian "

Die familie komt uit Kazachstan als ik het goed heb. Daar is geen oorlog oid! Het is een arm kutland dat nog steeds in de puinhoop van een oude Sovjet Unie leeft, maar het is er verder gewoon vredig, maar simpel. Zelfs google earth laat gewoon leuke dorpen zien met vrouwtjes die bloemen verkopen op straat... dus waarom zijn ze hier in NL?

XaleX_2 | 02-07-14 | 11:48

Iedereen lekker janken hier. Wat heb jij er aan gedaan om hier geboren te worden? Idd, niks. Waarom heb jij dan meer recht hier te zijn dan anderen? Idd, dat is een cadeautje. En dan ga je vervolgens lopen zeuren dat je niks wilt delen met kinderen die verder alles moeten missen. Bekrompen, egoistisch en sneu. Of denk je echt dat dan je eigen uitkering omhoog gaat?

Trompy | 02-07-14 | 11:47

De overheid vaardigt een asielwet uit en de rechter werpt hem weer in de prullenbak. Werkt niet zo.

De Geus | 02-07-14 | 11:47

Helemaal terrecht. Die kinderen kunnen niks aan doen. Ons systeem hebben ze te lang gehouden. Maar vanaf nu streng selecteren aan de poort zodat die niet weer hoeft te gebeuren.

flame_me | 02-07-14 | 11:43

@Hector
Nee, want stel je voor er zou eens aan de wet voldaan moeten worden. Nee, voor zielige arme binnenkomers zijn we maar wat bereid om onze regels op te rekken.
Terwijl jij toch echt in de problemen komt wanneer jouw dakkapel 50 centimeter te breed is.

Julia | 02-07-14 | 11:42

Ik ben voor een strenger uitzzetbeleid, maar deze mensen uitzetten omdat ze zich wel bij de gemeente hebben gemeld maar niet bij het rijk, is dat niet omdat het bureaucratische bolwerk te groot is? Wellicht is het tijd om dat eens aan te pakken...

TyrionLannister | 02-07-14 | 11:39

Het begint even pijnlijk als opmerkelijk te worden dat een Teeven deze functie nog steeds mag bekleden. Daar moeten andere krachten achter zitten. De man is te rechtlijnig en te licht bevonden. Aantoonbaar. Keer op keer.

Hector_Popfeauteau | 02-07-14 | 11:37

We moeten eens af van allerhande rechtenstudent -vrouwelijk - die later een rechter willen worden. Nu hebben we nu al veel teveel. Zij hebben sowieso een groot hart voor de kinderen die hier gemaakt zijn. Die kan je a.h.w. niet.... uit het land slingeren. Daarnaast heb je de asielindustrie met het Vluchtelingenwerk, Defence for Childeren en meer van dat soort organisaties. Uiteraard vechte die mensen voor hun baan...

Thoth | 02-07-14 | 11:36

Wie was die leip ook alweer die de leeftijd v/d kindertjes tot 25 jaar wil oprekken.

Uw Verzekeringsadvis | 02-07-14 | 11:36

Ik zal maar weer eens de nuchtere vraag stellen waar ik PvdA'ers en GroenLinksers altijd heel boos mee krijg.
Hebben we ruimte dan, voor al die miljarden zielige kindertjes in de wereld?

MAD1950 | 02-07-14 | 11:35

Ach, alweer wat stemmen voor de linkse partijen gered. PvdA, D66 en GL varen hier wel bij. En aangezien dit land toch al naar de kloten is en mij kinderen en kleinkinderen al vertrokken zijn naar andere oorden zal het mij verder aan de anus oxideren. Die paar jaar die mij nog resten kom ik wel door.

Polletje Piekhaar | 02-07-14 | 11:35

Ko Ranzig | 02-07-14 | 11:18
Totdat het BTB-tarief (Bedrag Toegevoegde Belasting want dat is het feitelijk) naar ergens tussen de 30% en 40% zal zijn gestegen. De huizen helemaal niet meer worden verkocht. De EU volledig de macht in handen heeft. Het echt slecht gaat in Nederland.
Nu nog niet, het gaat nog te goed, nog wel ...........

Klier van Bartholin | 02-07-14 | 11:34

Zeg rechter, pas de wet eens toe zoals die bedoeld is, in plaats van hoe jij hem interpreteert.

Je weet dondergoed wat Nederland wilt.

frickY | 02-07-14 | 11:33

WTF, is jeugdzorg er alleen maar om de kindertjes van de BV Nederland pr te beschermen ! Tuig !
Uithuisplaatsen die kinderen, familiehereniging komt later wel! WTF !!!!

hawie | 02-07-14 | 11:33

Al maanden zeiken sentimentele PVDA-ers over het kinderpardon. Maar geen enkele keer hoor ik ze over het veranderen van de procedure's. Het is gewoon hypocriet gejank om potentiele kiezers. Walgelijke partij die selectief emotioneel zijn.

doskabouter | 02-07-14 | 11:30

Overal ter wereld zielige kinderen redden is een goede zaak! Laten wij dit altijd zoveel mogelijk doen!

Einde van de Domheid | 02-07-14 | 11:26

Ach ja, aangezien de emigratie en de immigratie al enkele jaren min of meer in evenwicht zijn kan je er gevoeglijk vanuit gaan dat tegenover de komst van elk kansloos gezin het vertrek van een kansrijk gezin (al dan niet met kinderen) staat. Dat gaat echt geen 10 jaar meer goed.

witwas | 02-07-14 | 11:26

Holy shit,wat een weekdier is die rechter.
Als dít geen onwijs aanzuigende werking gaat hebben doop ik mijn dochter "Isis".

R.B.Scott | 02-07-14 | 11:20

Wat is het toch met dat ministerie, dat het allerlei lui aantrekt die graag kinderlevens verwoesten?

simpelman | 02-07-14 | 11:19

Gaat Geenstijl.nl met Joop.nl concurreren? zijn de socialistische vissen in de internet vijver aantrekkelijker voor adverteerders? Het lijkt er verdomd veel op.

Toetsiemonster | 02-07-14 | 11:19

In de boot naar Lampedusa alvast beginnen met copuleren, dan is er gebaard voordat de Nederlandse asielprocedure is afgerond.
Bingo! Koloniseren maar, dat West-Europa. Binnenkort is het leeg gegraasd.

De Hoer van Babylon | 02-07-14 | 11:19

Maar wie gaat er eens streng zijn voor Teefje?

Heiseenberg | 02-07-14 | 11:19

En zo wordt het draagvlak steeds kleiner en kleiner, tot dat......

Ko Ranzig | 02-07-14 | 11:18

Mee eens Eindbaaz, als wij onze procedures niet op orde krijgen dan krijg je dit soort dingen. Je kunt niet zomaar kinderen er uit flikkeren als deze hier al een leventje hebben opgebouwd. Ik weet dat er een hoop zijn die het daar wellicht niet mee eens zijn, maar dit zijn van die typische gevallen dat als je het naast je ziet gebeuren, je in de bres springt. En uh, kinderen zijn geen uitvreters, daar kunnen we nog wat van maken hier als we willen!

Pieleke | 02-07-14 | 11:16

Wtf! Heeft Teeven nog steeds niet zijn ezelsstamp ontvangen?

Boris die Sauertopf | 02-07-14 | 11:14

tsja, als het D66 niet lukt om via de stembus haar wil aan ons op te leggen, dan maar via de rechter, ons kent ons daar.

verbaasdeobservant | 02-07-14 | 11:14

Ik weet niet zo goed hoe ik het Kwit plempsel moet lezen.
Maar ik weet ook niet zo goed welke mening ik in deze zaak moet hebben.
Ik stem maar gewoon blanco hierin.

Knar01 | 02-07-14 | 11:13

Ik hoop Quid, dat je dit artikel met een flinke dosis cynisme hebt geschreven maar ik moet toegeven dat ik daar bij jou altijd aan twijfel.

Lichtstadfan | 02-07-14 | 11:11

De zieligste kinderen worden nu eenmaal in landen geboren waar zij later, als zij groot zijn, weer heel veel nieuwe zielige kinderen gaan veroorzaken met hun kalashnikov en hun koran.
Intussen loopt ons land ook vol met groot geworden zielige kinderen, die nu hier zieligheid veroorzaken.

Jan Passant mk2 | 02-07-14 | 11:11

Alle kanslozen naar hier en al ons talent naar het buitenland. Wat is toch de zin van deze gigantische volksverwisseling?

borderlijntje | 02-07-14 | 11:10

Tsja, kon je op wachten natuurlijk. Wanneer de overheid er fucking 9 jaar voor nodig heeft om te bepalen of je mag blijven of niet ga je dit soort ongein krijgen.
Daarnaast "aan het toezicht van het Rijk (overheid) ontrekken" dus de gemeente is geen overheid?
Deze mensen hebben aan alle voorwaarden voldaan, maar worden het land uitgeflikkerd omdat ze ipv bij het Rijk bij de gemeente onder toezicht stonden? Diezelfde gemeente die nu alle Rijkstaken in hun mik krijgt geschoven? Laat maar lekker blijven, lekker voor die achterlijken bij Justitie.

Eindbaaz | 02-07-14 | 11:09

Waarom geven schrijven gemeentes deze vreemdelingen in als ze bij het rijk niet bekend zijn. spelen de gemeentes goeie Gerritje, op onze kosten?
Zijn ze een rijk binnen een rijk met eigen bevoegdheden geworden? Men klaagt toch over de beperkte budgetten?

lienke | 02-07-14 | 11:09

D'r wordt altijd moord en brand geschreeuwd als een twijfelgevalletje wordt teruggestuurd. Gevolg: Actiecomité, rechter, glas, plas en uiteindelijk toch blijven. Maar no one bats an eye over honderden maandelijkse onterechte asielverleningen.

Ebert de R | 02-07-14 | 11:08

@RTA | 02-07-14
-
U vergeet nog iets: de grootouders, ouders, broers en zussen van illegaal binnengekomen pappie en van mammie mogen nu ook hier komen wonen.
-
Mét hun kroost.
-
Legaal.

bisbisbis | 02-07-14 | 11:07

Het gevolg waarvan je wist dat het zou komen.
Geef de gütmenschen een vinger en ze trekken het hele volk de afgrond in!

happen naar de baas | 02-07-14 | 11:07

Links gedoe

taxi888 | 02-07-14 | 11:06

De kwaliteit van de zoveelste pardon wet was kennelijk weer eens naadje. Waarom nou niet wat eenvoudiger, vernederlandste kinderen mogen blijven, de rest van de familie niet.

vanhetvarken | 02-07-14 | 11:05

Met andere woorden:
1) Nederland illegal binnenkomen
2) Kindje maken
3) Kindje is zielug; kindje mag hier blijven
4) Kindje zonder ouders is nog meer zielug; ouders mogen ook hier blijven

Broeva! Haro!

RTA | 02-07-14 | 11:04

Ik dacht niet dat ik het nog meer oneens kon worden met Kwit. Oprotten met al die uitvreters!

Godsammekraken | 02-07-14 | 11:02

Joepie...

vanhetvarken | 02-07-14 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken