Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hij knipt en hij plakt

plakzooi de GekSte!Nieuw op GeenStijl: Pritt Stift. Reaguurder, kwartaal-hooligan en fervent bordjes pasta-uploader uit de tijd dat we nog stout waren met onze uploadtournee. Na Pritts 1000-ste reaguursel op GS heeft de redactie hem maar eens een mail gestuurd. We waren immers toch al eieren aan het zoeken. Of Pritt een uitgebreide cv kon overleggen. (Dat kon-ie.) En of-ie msn had, want mail is voor bejaarden. Pritt sputterde nog "dat msn voor twaalfjarigen is", maar na anderhalve dag ploepte bij ons zowaar het schermpje op. Na enig heen & weder gechat (lees: Zaanse Verhoormethoden) verklapte Pritt S. aan ondergetekende zijn identiteit IRL. Groot was onze teleurstelling dat hij niet Beau van Erven Dorens was. Nou ja, Pritt Stift, als nieuwste redactielid van GeenStijl, u moet het er maar mee doen.

Reaguursels

Inloggen

Holy crapperts. Heb ik maandje terug m'n oude nickname gewijzigd (adres bestond niet meer, nieuwe aangemaakt, kan op die fijne GS-interface niet accountje wijzigen) en daardoor kennelijk stukkie posthistorie verloren. Moet ik weer 999 firstposts en lucasflames gaan verzinnen :(

superlutser | 29-03-05 | 14:03

welkom kereltje!

blijf idd plakken!

ik kijk uit naar de posts

CapSoft | 29-03-05 | 12:37

Brad Pritt.

Pannie | 29-03-05 | 10:30

nu maar hopen dat ie sticky is

Joeper de poeper | 29-03-05 | 10:11

Tsja.. beetje rare manier van denken hebben ze tegenwoordig bij GS... kbedoel, ik heb niets tegen pritt stift of LucasDeChristenHond, zij zijn vrij om hun mening te spuien,maar om nou elke keer een zowat willekeurig persoon stukjes te laten schrijven... beetje raar...
En wat doet die heaumeax van een kouwes nog onder het gedeelte columnisten.... oprotten met die debiel...

ShameLess | 29-03-05 | 09:50

Nou, sterkte dan maar.

**Haarlem** | 29-03-05 | 09:29

Hee linkselul, het is ook niet goed hele bevolkingsgroepen te demoniseren als je WEL weet waar je over spreekt. Eikel!!
Dat krijg je als je de ander perse wil kleineren door hem/haar een kwaliteitslabel op te plakken. Ben je wel je ei kwijt maar klopt je zin niet meer.
Links stelt de norm toch?

superdick | 29-03-05 | 08:46

Dank je Pannie!! als of dan? tja, maar goed waar hebben we het over??

roegbere | 29-03-05 | 08:37

Ik heb ze niet geteld, maar volgens mij ben ik ook toe aan een Gouden Reaguurder! Discriminatie!

Klukkluk | 29-03-05 | 08:25

roegbere namens heel GS aanvaard ik je excuses!

Pannie | 29-03-05 | 00:15

moet zijn dan kouwes..... excuse moi...

roegbere | 29-03-05 | 00:13

Nou maar hopen dat iet iets langer bijft plakken als Kouwes.. (heheh flaaauuuuw)

roegbere | 29-03-05 | 00:07

Pritt Stift wie ben jij dan?

Pannie | 28-03-05 | 23:46

Lukas hoe vond je trouwens mijn imitatie van 28-03-05 @ 16:53?
Zit verdomme nog een kern van waarheid in ook!

Pannie | 28-03-05 | 23:45

Zo. Eens even kijken of ik een beetje fatsoenlijk doorgetrokken & afgefakkeld ben.
*neemt comments even door*
Ach, dat valt nog reuze mee.
@gewaardeerde collega-reaguurders: Dank!

Pritt Stift | 28-03-05 | 23:44

Komt die doorgesnoven spacecackevreter ook nog langs...

Pannie | 28-03-05 | 23:28

Dark is the suede that mows like a harvest

Martin Brozius | 28-03-05 | 22:56

'Ludiek' dat klinkt als op mijn lijf geschreven...

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 22:54

Succes

Prutswerk© | 28-03-05 | 22:44

Nee gebanned. Zie ook disclaimer/huisregels.
Denk ik.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 21:35

Maar je hebt wel gelijk, teveel kaalkopjes zijn slecht voor het imago van de Telegraaf.
Ps Lukas ik ben bang dat ze jouw trouwens hebben ingedeeld bij GS/De Telegraaf onder de categorie 'ludiek'

Pannie | 28-03-05 | 21:35

Of gewoon gehersenspoeld?

Pannie | 28-03-05 | 21:32

Alle extremisten moeten dood zeker?

Pannie | 28-03-05 | 21:31

Comments verwijderen en bannen is bij sommige extremisten eerder een must.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 21:24

waarom lezen we eigenlijk geen Rick meer?

WyBo | 28-03-05 | 21:16

Comments verwijderen en onterecht bannen is voor mietjes.

Pannie | 28-03-05 | 21:05

@Harrie Nak: Als je gebannend wordt en je komt terug als kloon maak je jezelf niet populairder bij de redactie. De kans dat je dan ooit nog ge-unbanned wordt is minimaal.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 21:01

Pritt gefeliciteerd man!
@All: Kap eens met dat gezeik over Lucas. Jaloers?
@Lucas: Maak geen ramen kapot die je juist hebt open gezet ;)

ATT | 28-03-05 | 20:46

Oei nou zijn wij ongelovige honden de lul!

Pannie | 28-03-05 | 20:27

Het is nog geheim, maar ik heb gehoord dat het volgende nieuwe lid van de GS redactie Meki is.

broomstick | 28-03-05 | 20:09

Deze post over prittstift is uitgelopen op een soort geestelijk apenkooi...

Pannie | 28-03-05 | 19:50

Ik bedoelde overigens 'daders' (meervoud) want dat zijn het bijna altijd.

Pannie | 28-03-05 | 19:47

zinvol geweld dit klopt niet helemaal, je zal staan te kijken wat een enorm grote gevaarlijke beulen ik ken die op straat ook ooit zijn geript. Ik weet niet of er in die gevallen ook dronkenschap in het spel was, maar dat kan naar mijn idee haast niet anders, zulke heavvies zitten erbij.
Dit zal voor de aanvaller natuurlijk niet z'n eerste rip zijn, in feite 'trainen' zij ook en worden ook steeds beter.
Bovendien bij een 'onverwacht' aanval zal de dader al stijf van de adrenaline staan terwijl het slachtoffer nog nauwelijks weet wat er gebeurt.
Een baksteen op je achterhoofd is overigens voor de meeste mensen niet prettig.

Pannie | 28-03-05 | 19:45

@ Pannie LOL

King of controversy | 28-03-05 | 19:36

@ Zinvol geweld 28-03-05 @ 19:21
ik ben het met je eens dat je gewoon door elk station in Nederland moet kunnen lopen. Maar wat is er mis met een onderzoek aan beide kanten van de medaille. Het is toch hypocriet om te veronderstellen dat een dader zijn slachtoffer puur op de gok kiest, in trant van elk uur precies. Natuurlijk is er interactie tussen dader en slachtoffer en daarom is het niet meer dan logisch om de rol van het slachtoffer nader te onderzoeken

King of controversy | 28-03-05 | 19:34

@ Lucas,

oude woorden-in-mijn-mond-legger ;). Dit is voorlopig effe een laatste post van mij want ik heb ook nog een leven.

Wat wilders hier mee van doen heeft ontgaat me, ik kan dat alleen verklaren vanuit jouw dwang mij in een bepaald hoekje te plaatsen. Temeer omdat je uit mijn eerdere posts weet (of kan weten) dat ik het een populistische nitwit vind, maar dit terzijde.

Inhoudelijk is de vraag stellen hem eigenlijk gelijk al beantwoorden; voor sommige zaken heb je geen onderzoek nodig. Ik weet dat links graag dingen onderzoekt, cijfers ziet, commissies opricht, regiegroepen, buurtregisseurs etc. maar deze stelling lijkt mij overduidelijk.

Een groep Hells Angels overvallen ze niet. Een neger van 2 meter groot met een gangsta-look overvallen ze niet, zwervers die naar pis ruiken overvallen ze niet. Argeloze toeristen die met een kaart in de hand om zich heenkijken en met een camera op hun buik lopen overvallen ze wel. Oude vrouwtjes die opzichtig hun potemenee in hun tas hebben beroven ze wel. Een zwetend puisterig bangkijkende pubertje beroven ze wel van hun mobiele telefoon...

En Lucas, dat heb ik niet uit onderzoeken, dat denk ik gewoon. Om op je eerder post terug te komen (die van 15.56 waarbij ik zelf maar eens dingen moest gaan waarnemen om ergens over te oordelen) eigen waarneming dus en dat had jij me nu juist aanbevolen.

zinvol geweld | 28-03-05 | 19:33

King of controversy
28-03-05 @ 19:26
King als je de 'funny walk' van John Cleese op straat hanteert garandeer ik je dat je nooit overvallen zult worden! ;)

Pannie | 28-03-05 | 19:33

Even spamhoeren: www.ikmf.nl de beste cursus naar mijn idee! De moeite waard, vooral ook voor dames. Helaas te zwaar voor mij overigens, want er bestaat ook nog zoiets als Drugs en Rock&Roll....

Pannie | 28-03-05 | 19:30

Lukas ik zeg heel eerlijk: uiteindelijk valt het allemaal reuze mee!
Maar dat ligt naar mijn idee niet aan mensen zoals jou.

Pannie | 28-03-05 | 19:27

@ Pannie
Maar ik ben ervan overtuigd dat er nog veel meer uiterlijke kenmerken zijn die aan je medemens laten zien dat je je ongemakkelijk voelt. Ik denk daarbij aan de ogen, stand van knieen, of je ontspannen over straat loopt (dus niet met de schouders strak naar achteren)dat soort kleine dingen. Bovendien zou ik wel eens willen weten of die cursussen vruchten afwerpen

King of controversy | 28-03-05 | 19:26

Lukas is volgens mij ook iemand die als hij in de verte hangjongeren op straat ziet dan een straatje eerder afslaat, zo herinner ik me tenminste uit een van zijn posts. Kijk onverstandig is het natuurlijk in principe niet, maar ja....

Pannie | 28-03-05 | 19:25

King en ik spreken niet eens over klootzakken of goedpraten. De wode zit bij jullie zo diep dat jullie niet eens luisteren.
We proberen alleen een verkalring te vinden voor selectieve overvallen het fiet dat bepaalde mensen meer meemaken dan anderen. Dat de daders klootzakken zijn heeft daar niets mee te maken. Wat wij zeggen staat geheel los van oordelen of veroordelen.
het probleem met mensen als jij is dat ze als een soort Wilders alleen maar willen roepen 'hoe slecht het wel niet gaat, en wat een klootzakken, en wat ons wel niet et wachten staat.' Heel fijn natuurlijk, maar erg veel veranderen zal het niet door daar alleen maar op te hameren.
Misschien als je eens minder vanuit je onderbuik roept 'klottzakken!' en wat meer vanuit je hoofd kom je misschien ook eens tot oplossingen.
In elk geval is respect niet zo'n slechte keuze, alheowel dat natuurlijk erg lastig wordt als je er per definitie al vana overtuigd bent dat elke Maroc je gaat aanvallen.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 19:22

@ KoC

Zo'n onderzoek zou de wereld op zijn kop zijn. Moeten Joden dan ook laten onderzoeken hoe het komt dat er ant-semitisme is?? En als ze er dan achterkomen dat het lopen zonder keppeltje minder agressie bij sommigen opwekt, dit dan maar moeten overnemen? Eigen schuld, dikke bult theorie??
Je moet gewoon gvd door welk station of welke stad in Nederland kunnen lopen zonder lastig gevallen te worden!! Kwestie van mijn en dijn lijkt me, of ben ik nu te ouderwets rechts opgevoed?

zinvol geweld | 28-03-05 | 19:21

King of controversy
28-03-05 @ 19:17
Elke vrouw die een weerbaarheidcursus doet leert op les een hoe ze over straat moet lopen, rechtop, schouders naar achteren enz.

Pannie | 28-03-05 | 19:20

@ zinvol geweld
"Onderzoeken naar oorzaken zijn er ook zat geweest (uitzichtloosheid, tussen twee culturen zitten, werkloosheid, discriminatie)"
Die onderzoeken die jij noemt zijn vanuit het perspectief van de dader, niet vanuit het perspectief van het slachtoffer. Het voorstel van Lucas en mij was juist om te kijken naar de gedragingen van het slachtoffer voor de overval. Dat zou weleens leerzaam kunnen zijn voor toekomstige slachtoffers en in die zin dus iets bijdragen aan criminaliteitsreductie. Tegelijk moet er ook uiteraard een alternatief worden geboden voor daders omdat dat in feite ook op de een of andere manier slachtoffers zijn van onze maatschappij, uitzonderingen daargelaten.

King of controversy | 28-03-05 | 19:17

Oh fuck, heb ik Lucas gemist terwijl hij weer losbarste met z'n commentaar?

Ruler | 28-03-05 | 19:15

zak moet overigens zijn zag!

Pannie | 28-03-05 | 19:14

@ Lucas de linkse lul 18.59

Wou jij dan beweren dat daders van de delicten waar we het hier over hebben (geweldsdelichten, straatroof) geen klootzakken zijn?
Allicht hangt het er mee samen hoe je je gdraagt; deze luitjes zullen geen Hells Angel overvallen maar een oud dametje of een of andere wereldvreemde nerd, maar dat maakt hun misdrijven niet minder erg.
Onderzoeken naar oorzaken zijn er ook zat geweest (uitzichtloosheid, tussen twee culturen zitten, werkloosheid, discriminatie) de linkse softe oplossingen ook (buurthuizen, antidiscriminatiemeldpunten, buro halt, werkgelegenheidsprojecten voor allochtone jongeren van het Arbeidsbureau) alleen die oplossingen hebben in de praktijk geleerd dat die niet werken om die problemen op te lossen.
Wat is er dan mis met ouderwets oppakken en lange celstraffen geven en de schade aan de slachtoffers vergoeden?

zinvol geweld | 28-03-05 | 19:12

Lukas zak laatst zo'n lokaal discussieprogramma op tv over deze problematiek. Stond zo'n schuimbekkend ventje op de tribune die terwijl hij naar een zedig gehoofddoekt meisje en een doorsnee Hollands schoolmeisje wees schreeuwde: 'Maar kijk dan, wie van die twee zou jij als jongen nou lastig vallen op straat?? Vind je het gek? Dat meisje met die hoofddoek daar heb ik 'respect' voor..."
De rest van de zaal was het voor een groot deel met hem eens aan het applaus te horen.
En die wereld daar gaan wij hier godverdomme naartoe namelijk als we daar geen stokje voor steken, daar ben ik van overtuigd.
Maar jij bent er wellicht voorstander van dat we al onze Nederlandse vrouwen preventief ook een hoofddoekje omknopen gezien jou opmerking gisteren dat het zaak is om hangjongeren 'respectvol' voorbij te lopen.

Pannie | 28-03-05 | 19:11

Hoeveel comments moet ik nog plaatsen voordat ik net als Lucas en Pritt de posts mag verneuken?

Ruler | 28-03-05 | 19:07

wat een om aandacht krijsende kleuter is die linkse lul....

ga eens terug aan moeders tiet hangen lutser....

QB.as.seen.on.RC | 28-03-05 | 19:04

@Lucas
Zelfkritiek is recht's goedste vak, zullen we maar zeggen

King of controversy | 28-03-05 | 19:02

Nee Pannie, maar stel je voor dat je iets anders moet gaan zeggen dan: 'al die daders zijn klootzakken.' Zelfonderzoek is voor mietjes en zooooo jaren 70.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 18:59

Lukas je hebt wel gelijk, het slachtoffer blijft tenslotte de hoofdschuldige, het is uiteindelijk niet voor niets een slachtoffer!

Pannie | 28-03-05 | 18:56

@ Pannie,
oke dan heb ik dat verkeerd begrepen.

King of controversy | 28-03-05 | 18:53

Misschien moeten we schapen wel een 'weerbaarheidstraining' gaan geven in de hoop de uitval ten gevolge van loslopende agressieve honden te verminderen?

Pannie | 28-03-05 | 18:52

Lukas Gisteren? Wat was er gisteren?
King nee hoor, was gewoon een constatering.
Toen ik de eerste keer gezakkerold werd was ik overigens net op weg om een enorme bak geld te pinnen, leek net alsof ze het roken...
ik heb mijn bescheidenen overigens met inhoud en al terug kunnen vorderen, maar was toch geflipt over het gemak waarmee dit blijkbaar toch gaat, ik kreeg die portemonnee zelf pas na een halve minuut prutsen uit m'n broekzak, en die boy flipte hem er in 1 seconde uit zonder dat ik het merkte! Overal het positieve van inzien, die jongen kon wel wat!

Pannie | 28-03-05 | 18:44

En ik ben het met King eens. Zo'n onderzoek zou wel eens verbluffende resultaten op kunnen leveren. Maar daar hadden we het gisteren ook al over.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 18:31

@ Pannie
Wie had het hier over Marrokanen. Zie je wel dat jullie allemaal rechtse racisten zijn ;).
Verder was mijn bescheiden pleidooitje geen ophemeling van de daders. (tenminste ik neem aan dat je sarcastische bezig bent in je post van 28-03-05 @ 18:17).

King of controversy | 28-03-05 | 18:28

@Pritt Gratuliere!

Frids | 28-03-05 | 18:25

Pritt! Geweldig :)

..zapper | 28-03-05 | 18:18

King of controversy
Ongeloofelijk trouwens hoe goed sommige jongens hier in zijn!
Een Marokkaan heeft mij wel eens wijsgemaakt dat het een typisch Marokkaanse eigenschap is om mensen heel snel in te kunnen schatten.
Ik ben ook 2 keer zakkerollerij mee mogen maken, ten eerste hadden ze mijn geestesgesteldheid al heel goed ingeschat (gemoedelijk, terwijl ik ook heel opgefokt kan zijn), ten tweede de handigheid waarmee het ging was ongeloofelijk. Ook zo knap bv als je ziet hoe goed sommige van die jongetjes kunnen 'zuigen', ik heb wel eens zo'n 12 jarig jongetje een agent helemaal verbaal af zien maken (op tv)
Volgens mij als je ze een stropdas geeft en je zet ze neer in de Mediamarkt zijn ze in staat een ijskast aan een Eskimo te verkopen!

Pannie | 28-03-05 | 18:17

:S Waarom is de alternate text (Fire Fox) van het 'Pritt Stift'-plaatje, 'De Chileen'???????
Verdacht????

tits | 28-03-05 | 18:15

JeZus wie is dat nou weer.

speromeliora | 28-03-05 | 18:09

Lukas ach een lekker stoofschoteltje op z'n tijd gaat er toch wel in!

Pannie | 28-03-05 | 18:06

@Pannie
Dat is precies wat ik bedoel. Het klinkt misschien vreemd, maar die overvallers zijn afhankelijk van vermogen om de zwakkeren eruit te pikken. Aangezien ze geen tijd hebben voor een diepgaand psygologisch onderzoek, zullen ze op je lichaamstaal afgaan, net zoals wolven ruiken dat je bang bent, zien deze mensen dat ook. daarom pleitte ik ook voor een onderzoek naar wat dan precies die kenmerken zijn die kennelijk aantrekkelijk zijn vorr overvallers.
Bedankt trouwens dat je er toch nog inhoudelijk op in gaat.

King of controversy | 28-03-05 | 18:06

. King of controversy
28-03-05 @ 17:33
Of ben je zelf door het leven in de grote stad 'verpauperd'?

Pannie | 28-03-05 | 18:05

Toch vind ik bami lekekrder dan couscous.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 18:05

Lukas Marrokanen kunnen ook lekker koken...

Pannie | 28-03-05 | 18:03

King of controversy
28-03-05 @ 17:45
Ik kende een hele grote sterke gozer uit Luxemburg die een uur na aankomst in Rotterdam al in elkaar is geslagen en beroofd.
Ik voel me hier onkwetsbaar, maar wellicht zou mij dit in Luxemburg kunnen overkomen.
In je eigen stad ken je de straat en weet je hoe je de mensen aan moet spreken.
Ik denk als ik een avondje zou gaan stappen in bv Assen waar ik de mores helemaal niet ken, ik toch wel een beetje meer op zou moeten letten.

Pannie | 28-03-05 | 17:58

Eh... MILF... Dat er camera's hangen en dat er delen zijn afgesloten is totaal wat anders dan je bewering: 'ga er maar eens heen en weer lopen dan kon je er wel achter.'
Nogmaals: dat doe ik dus regelmatig en ik ben 'nog nergens achter.'
Misschien kun je verklaren hoe dat zit? Of denk je dat ik geheel toevallig niet elke keer beroofd en vermoord wordt op HC?
Wellicht is dingen in perspectief plaatsen een idee om de greep op de werkelijkheid niet volledig te verliezen.
@pannie: chinezen kunnen wel lekker koken.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 17:53

Offtop.
zinvol geweld die jongen had een paar kilootje bij ze achterover gedrukt, dat was geen zinloos straatgeweld.
In Rotterdam heeft de Chinese gemeeschap een aantal jaren voor het eerst in haar bestaan een demonstratieve straattocht gehouden tegen het straatgeweld op de kruiskade. Die kleine Chinese vroutjes zijn namelijk een makkelijke prooi voor de straatrovers daar.
Ik heb dat zelf ook een keer van dichtbij gezien, helaas had ik toen een been in het gips, dus kwam niet echt ver. De man die naast me stond, die overigens ongetwijfeld toevalligerwijs van dezelfde origine was als deze 2 jeugdige diefjes (telefoontje) vond het helaas ook niet nodig om er een bij z'n nekvel te pakken, hij vond het wel grappig geloof ik, zo'n overstuur chinees vrouwtje...
Kijk Lukas dat was ook weer zo'n 'ervaring' die een indruk bij me achterliet.
Ps dat 'correcte' bevalt me eigenlijk wel goed, of blijf ik desondanks toch nog steeds racist?

Pannie | 28-03-05 | 17:52

Leuk voor PrittStift, kol hakavod we mazzeltov.

Mazzel | 28-03-05 | 17:51

@ Framoes

Lucas begon een discussie over HC en de openbare orde (of het al dan niet gebrek daaraan) hiero, maar nu is het verdacht stil. Zelfs geen one-liners!

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:48

Jeej sticky topics.

Framoes | 28-03-05 | 17:46

@. Pannie en collapse
Ach ik dacht laat ik eens een nieuwe theorie toevoegen, maar kennelijk zijn jullie er niet dusdanig in geinteresserd dat jullie er inhoudelijk op in willen gaan. Dan hou ik het ook maar bij mijn oude 'visie' namelijk dat overlast door zwervers, hangjongeren het logische gevolg is van deze verrotte kapitalistische samenleving. Immers in de heilstaat zorgt de staat voor werk voor iedereen, dus nauwelijks zwervers en geen last van hangjongeren. Leve de Heilstaat!!

King of controversy | 28-03-05 | 17:45

@ Pannie,

Dat maakt het voor die jongen niet minder erg, maar ik heb daar gelukkig geen last van. En daar gaat het mij om. Van Hells Angels heb ik ook geen last, al schijnen dat ook geen lekkere jongens te zijn. Van voetbalhooligans ook niet. Die schijnen toch alleen hun eigen soort te grazen te nemen. Vind ik wel een wezenlijk verschil.

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:36

@. King of controversy
ik zal het tegen m'n jongste zusje zeggen.

collapse | 28-03-05 | 17:35

King of controversy
28-03-05 @ 17:33
Als je oud en bejaard wordt praten we verder.

Pannie | 28-03-05 | 17:34

Ken een jongen die door de Chinese Maffia te grazen is genomen, die hebben z'n halve schedel weggeschopt. Geen lievertjes, die Chinezen!
Gek genoeg beroven ze alleen hun eigen mensen...

Pannie | 28-03-05 | 17:33

Over die HC discussie: er zou eens een onderzoek moeten komen naar de globale kenmerken/gedrag van slachtoffers. Hoewel menigeen weinig vertrouwen zegt te hebben in dergelijk onderzoeken, denk ik wel dat het een belangrijke factor is. Zelf heb ik ervaren dat toen ik nieuw in onze hoofdstad rondhuppelde, hevig om mij heenkijkend, ik veel vaker door allerlei ... werd benaderd dan nu, terwijl er niet minder zwervers zijn. Conclusie: als je lastig gevallen wordt is dat je eigen schuld, dikke bult.

King of controversy | 28-03-05 | 17:33

He Lucas, gisteren waren jouw comments onder je eigen opstel af en toe nog wel eens vermakelijk maar vandaag ben je weer zuurder dan ooit. Katertje? Lekke band met je bakbrommert of ligt het aan rechts?

Moham Madly | 28-03-05 | 17:33

Gelukkig voor Lukas is 'voetbalsupporters' geen ras

Pannie | 28-03-05 | 17:30

@ Pannie

Dit om Lucas weer niet zijn racisme one-liner te gunnen. Zelfs al had ik wel Marokkanen geschreven (oeps) dan nog zit er in wat ik beschrijf geen waardeoordeel in verborgen. Maar dat begrijpt hij niet. Hij denkt dan dat ik alle Marokkannen haat. Alleen als het bendes Chinezen waren had ik me er ook aan geergerd, of scandinaviers, maar die jongen wil mij als rassenhater zien!

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:26

Heel dat HC concept is natuurlijk fout overigens.
Lukas wel eens op de Lijnbaan in Rotterdam geweest op koopavond (in de zomer)?
Geript wordt er niet, maar een apart sfeertje hangt er zeker (niks mis mee verder)

Pannie | 28-03-05 | 17:26

Gefeliciteerd Pritt Stift!

p.s. 1000 posts is toch niks bijzonders?

superjan | 28-03-05 | 17:25

PrittStift lijkt me geen slechte keus als redactielid.
Wat me wel opvalt is dat een PrittStift bij veelvuldig gebruik al snel vrij smerig wordt.
Dus doe het maar een beetje rustig aan met die jongen.

Moham Madly | 28-03-05 | 17:24

Zinvol jij bent ook lekker correct bezig overigens!

Pannie | 28-03-05 | 17:22

helaas ken ik hc goed, zelfs van binnen uit, "kennis" zit in junky scene, misschien is het je ontgaan maar sinds het allereerste begin is daar stront aan de knikker, het wemelt er van de camera`s, looppaden (bedoelt om naar vredenburg te lopen zonder langs de winkels te hoeven) zijn al jaren afgesloten, diezelfde winkels zijn omgebouwd tot onneembare vestingen, hele vleugels zijn in het verleden gesloten, het dakterras (ja er was ooit een prachtige daktuin) is dicht,
s`nachts gaan er enorme hekken naar beneden, muurtjes en bamkjes (om even op te zitten als je moe bent) zijn ook al jaren geleden weggehaald, de pliesie en bewakingdiensten maken overuren.
dit zijn geen doembeelden, dit is de realiteit... als je dat niet ziet ben je knap blind

MILF | 28-03-05 | 17:21

Ps correcter dan dit kon ik het niet maken!

Pannie | 28-03-05 | 17:21

@ Lucas

Ikzelf ben Amsterdammer, uit Amsterdam west als je dat wat zegt. Ik ben nooit beroofd, in elkaar geslagen, verkracht. Een keer ben ik bespuugd, maar dat was je gewoon van je kleren af.
Ik zie WEL een ghettto ontstaan om me heen. De woningbouw knapt de huizen niet meer op. Mensen (ik noem geen nationaliteiten) gooien hun luiers en huisvuil op straat. Kinderen pissen in trapportalen. Grote groepen jongens (een zelfde soort, welke zeg ik niet) hangen op straat en stralen iets gangs-achtig uit. Ik hoor van mijn buren wat hun is overkomen (die buren waarmee ik dan kan communiceren omdat ze mijn taal spreken), lees wat kranten, kijk TV... en dan denk ik toch echt bij mezelf, zonder onderzoek of cijfer gezien hebbende, "met deze buurt gaat het mis".

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:21

Zwervers en junks horen bij een stad naar mijn idee. Weet wel dat agressieve bedelaars heel intimiderend kunnen overkomen op mensen die minder gewend zijn.
Het enigste dat mij enorm stoort is de blinde haat, agressiviteit en vanzelfsprekendheid waarmee bepaalde groepen hangjongeren de 'zwakkeren', of dat nou bejaarden, straatkrantverkopers of provincialen zijn, af en toe tegemoettreden.

Pannie | 28-03-05 | 17:18

Je haat zit in je onvermogen enkele individuen te scheiden van hele groepen.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 17:15

Tsja, ik moet gewoon kotsen van types als MILF, die zonder enige kennis van zaken bijkans heel Nederland afschilderen als een ghetto terwijl ze totaal niet weten wat er aan de hand is. Wat heb ik met zijn paranoide schizofrenie te maken? Als hij zegt dat er elke dag doden vallen in HC wordt hij met applaus onthaald, als ik zeg dat mij daar nog nooit wat overkomen is dan 'kan dat niet waar zijn.' Het is toch echt zo. Netzogeod als dat ik mensen ken die al jaren in Amsterdam wonen zonder dat ze ooit wat overkomen is. Wat is daar zo vreemd aan? De meeste mensen overomt noot iets, en al helemaal niet op Hoog Catharijne. Dat is onderhand zo beveiligd dat er niet meer gebeurt dan de wekelijkse provocatie van het standaard groepje hangmarokkanen.
Wat MILF beweert slaat echt als kut op Dirk. Beweren dat HC heeel onveilig is is hetzelfde als beweren dat de zon om de aarde draait.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 17:14

@ Lucas

Nu leg je me weer dingen in de mond. Welke groepen heb ik hier gedemoniseerd?
En waarom haat? Het liefste loop ik buiten in het zonnetje, hoop dat er geen oorlog, honger en ellende is in de wereld (zo'n beetje die utopische linkse heilstaat van jou, maar zonder dollen), dat blank en zwart in harmonie kunnen leven, dus waar zit bij mij die haat dan. Omdat ik het niet met jou eens ben haat ik je niet hoor, ik ken je niet eens!

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:14

zinvol geweld krijgen ze dat cash in het handje?

Pannie | 28-03-05 | 17:12

Jouw haat is zo groot dat je niet meer zonder groepen kunt om te demoniseren.
@Pannie: Hoog cahtharijne. Volgens MILF kun je daar dus niet heen en weer lopen zonder beroofd/in elkaar geslagen te worden. Ik weet zeker dat jij andere ervaringen hebt.
Iemand interesse om te weten wat het een bealstingbetaler kost om op zondag een risicovoetbalwedsrijd te beveiligen?

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 17:10

Oh sorry Hoog Catherijne?
Nee daar ben ik al heel lang niet geweest.
In principe kan een stad mij niet ruig en smerig genoeg zijn, ik houd wel van een beetje Wild West. Ik word wel ouder helaas.

Pannie | 28-03-05 | 17:10

@ Lucas

En mag ik je er aan herrineren dat jij hier out of the blue die hele HC discussie begonnen bent!

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:09

@ Lucas

Ik haat helemaal niemand. Zelfs jou aanwezigheid stel ik op prijs, maar de liefde schijnt van een kant te komen.

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:06

Maar iemand nog benieuwd hoeveel het de Nederlandse belastingbetaler kost om van 50 meisjes te weten te komen of ze benseden zijn (waarna hun ouders toch niet aangepakt worden; die zullen wel verplicht een uurtje naar die Verdonk video moeten zitten kijken)?

Tussen de 200.000 en 280.000 euro per kind!

zinvol geweld | 28-03-05 | 17:05

Lukas ik weet eerlijk gezegd helemaal niet waar jullie het over hebben.
Hilversum Centraal?

Pannie | 28-03-05 | 17:05

@. Lucasdelinkselul
je vertrouwt teveel op je eigen waarnemingen, net zoals de ultra-rechtsen.

collapse | 28-03-05 | 17:04

@Zinvol Geweld: ik kan dus constateren dat jij maar al te graag problemen ziet? Is het zwaar om voortdurend met een haatgevoel rond te moeten lopen?

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 17:04

Pannie, even alle stokjes op een gekheidje, jij komt ook regelmatig op HC zo ik begreep. Zou je MILF AUB van zijn doembeelden willene verlossen?
MILF, hoe vaak kom jij er? Hoe vaak ben je aal beroofd daar?
@Pannie: was jij een paar dagem geleden niet nog enigzins tot relativering in staat?

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 17:02

Ik knip niet maar als je me op de juiste plaek knijp, plak ik wel :p

RedStar | 28-03-05 | 17:00

Lukas zeker drugs kopen?

Pannie | 28-03-05 | 17:00

@MILF: dat bedoel ik dus! Ik kom daar meerdere malen per week zonder dat er iets gebeurt! Je weet TOTAAL niet waar je over spreekt man!

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 16:59

@. toverkabouter
natuurlijke selectie = survival of the fittest = rechts

het vreemde is dat Lucas nog liever voor dit principe is, dan dat ie mbt. sommige gevallen toegeeft dat er iets niet goed zit.

collapse | 28-03-05 | 16:56

We zouden een gouden Lucas kunnen uitreiken voor de beste Lucas look-a-like!

zinvol geweld | 28-03-05 | 16:56

Lukas mode/
Als wij hier in het verderfelijke kapitalistische westen onze omatjes niet weg zouden laten rotten en vereenzamen in bejaardengevangenissen omdat we te belazerd zijn om voor ze te zorgen omdat we zonodig hard moeten werken zodat we de allernieuwste (millieuvervuilende) onzin kunnen kopen, zouden de omatjes een normaal verschijnsel in het straatbeeld zijn!
Kijk naar Cuba, denk je dat de omatjes zich daar onveilig voelen op HC?

Pannie | 28-03-05 | 16:53

@ Pannie

(LUCAS MODE)

Als ik over HC loop, en daar loop ik dag en nacht met mijn laptop al-gs-typend in de rondte, wordt ik nooit, maar dan ook nooit lastiggevallen. Zelfs als ik zo'n groepje vraag om dat ding effe vast te houden als ik kramp in mijn vingers krijg, komt het idee niet bij hen op deze laptop te beroven. Zelfs de zwervers laten mij met rust, misschien komt het ook vanwege mijn kleding en mijn Palestijnen sjaal dat ik uitstraal dat ik geen geld te makken heb, maar evenzogoed vragen ze zelfs niet om 1 eurocent. Dus wat nou problemen op HC (LUCAS MODE UIT)

zinvol geweld | 28-03-05 | 16:53

Hoezo is natuurlijke selectie nou weer rechts? Dat is toch gewoon hoe het werkt?

toverkabouter | 28-03-05 | 16:51

@. Pannie
in de jungle is dat inderdaad natuurlijke selectie en ik geloof ook in dat principe hoor. Het enige waar ik het met Lucas&co mee oneens ben is dat je vervolgens niet moet ingrijpen.
(bijvoorbeeld: een veilige omgeving creeren)

collapse | 28-03-05 | 16:50

Kan iemand even de rol van Lukas overnemen aub?? ps ik kan het aanraden, is echt enorm humor om te doen!

Pannie | 28-03-05 | 16:47

Pritt redactielid... zozo, en jongens niet flauw doen wat verdient hij ermee?

ZI | 28-03-05 | 16:46

collapse dat heet natuurlijke selectie.
Een vrij rechts concept overigens, helemaal niet 'des Lukas'...

Pannie | 28-03-05 | 16:45

@ Collapse

Als ik een dimmie zoals Lucas was zou ik ook niets vrezen, nog niet tenminste!

zinvol geweld | 28-03-05 | 16:45

Gisteren is door Dajudge en Lucas bepaald dat je houding( BEINVLOED DOOR JE ANGST) de problemen aantrekt. Ben je niet bang dan gebeurt er niks, sta je niet zo sterk in je schoenen heb je pech; dus als je oma een enorme kenau is dan kan ze gerust gaan.
Volgens hen ligt het dus niet aan de types die daar rondhangen maar aan je eigen weerbaarheid, tja.....

collapse | 28-03-05 | 16:43

@Zinvol laat die mensen toch hun eigen cultuur beleven!
Dat vrouwelijke orgasme is volgens mij zowiezo een Viva-fabeltje.
Bij mij is nog nooit een vrouw klaargekomen nou dan weet ik genoeg....

Pannie | 28-03-05 | 16:42

@ Lewney

Heb net een leuk stuk gelezen over
hoeveel het de Nederlandse belastingbetaler kost om zo'n stuk of 50 a 60 besneden meisjes op te sporen. Kijk daar hoor je hier ook niet over!!

zinvol geweld | 28-03-05 | 16:38

Lukas is slapie slapie doen...

Pannie | 28-03-05 | 16:38

Of behoren omaatjes daar niet te komen?

Pannie | 28-03-05 | 16:35

Oh, de kop had dezelfde grap al.

Ach ik word oud.

Neon | 28-03-05 | 16:34

Misschien worden jullie wel allemaal op de plak genomen. Laat ik mijn theorie even in het kort uitwerken.

Misschien, heel misschien, bepalen de bezoekersaantallen hoe *groot* een weblog wordt. Bij het aannemen van randfiguren (lees: mensen met het syndroom van down) als Kouwes, worden natuurlijk heel wat meningen losgemaakt.

Het wordt trouwens is tijd dat iemand een behoorlijke column schrijft over het loonnivellerend en bureaucratisch bolwerk genaamd Nederland.

lewney | 28-03-05 | 16:33

Altijd al geweten dat GS niks meer dan wat knip en plakwerk was :D :D (Zag je 'm? De woordspeling? Vat jum? Vat jum? God wat ben ik lollig)

Neon | 28-03-05 | 16:33

Ik zou zeggen, spreek er een keer met je oma af.

Pannie | 28-03-05 | 16:32

tiepies Lucas, loop wat heen en weer en kijk hoe vaak je in elkaar geslagen wordt... misschien kom je er nooit maar hc is geen pretje en niet alleen omdat het soms compleet leeggeveegd moet worden maar omdat mensen zich er onveilig VOELEN, je loopt er tussen allerlei gespuis die je nastaren, geld uit je zak bedelen, je perongeluk flink aanstoten (bijbehorend groepje natuurlijk binnen vlindermes-afstand) of gewoon je geld rollen.
wordt toch es wakker man!!

MILF | 28-03-05 | 16:31

Vin je werkelijk?

Pannie | 28-03-05 | 16:30

Ldell is een populist pur sang. Wij bij extreem-radicaal-ultra-ongeneeslijk-rechts houden daar wel van!

Vin je? | 28-03-05 | 16:26

@ Lucas

Ik was even weg (ook ik moet wel eens poepen) maar ben verheugd te zien dat ik je 'getriggerd' heb.
Over de comments onder jouw column geef ik je meteen gelijk. Vergeef me als ik niet heb zitten turven, maar als ikzelf zoiets zou doen (een column schrijven)zou ik ook benieuwd zijn wat de reacties waren en die met meer dan normale belangstelling volgen. By the way bewijs je hiermee dat jij dus ook dat grote ego hebt wat je mij verwijt.

Ten aanzien van cijfers worden mij nu weer dingen in de mond gelegd die ik niet gezegd heb, maar dat doe je wel vaker, dus ook dat kan ik je niet kwalijk nemen. Zal wel een soort Pavlov reactie zijn. Ik zei dat cijfers mij in comments en discussies als deze niets zeggen. Niet dat cijfers of onderzoeken mij niets zeggen. Ik lees erg veel, populair en wetenschappelijk, beroepshalve en prive, alleen wil ik mensen daar niet mee vermoeien, dat zei ik. Voor elk onderzoek is er wel een tegenonderzoek, en vaak staan de uitkomsten van onderzoeken al vantevoren vast als bekend is wie de opdrachtgever is. Uit een onderzoek van Greenpeace blijkt dat boren in de Waddenzee slecht is voor het milieu, uit die van Shell dat er geen schade ontstaat, maar dat is weer een andere discussie.
Bovendien doe je nu met je 99% en 99,9% uitspraken ook iets wat op pseudowetenschap lijkt, terwijl je met zoveel woorden JOUW ervaringen weergeeft. Jij bent nooit verkracht en beroofd DUS er wordt niet verkracht en beroofd. Dat verwijtte jij mij net ook; Ik ging immers ook uit van mijn ervaringen, was daarmee niet objectief enzo.
Kortom, ik voel me niet echt aangesproken.

zinvol geweld | 28-03-05 | 16:23

welcome to the boys pritt, laat je niet anaal nemen door die jongens.

hemaworstje | 28-03-05 | 16:23

ik ben ook moe but who cares : "wetenschappelijk ONDERZOEK"

collapse | 28-03-05 | 16:21

Nou ja, zolang het gratis is!

gentle giant | 28-03-05 | 16:19

@. Lucasdelinkselul
ik neem aan dat je het niet tegen mij hebt, aangezien ik nog geen mening over HC heb geuit.
Mocht ik er trouwens iets over willen zeggen; dan zou ik dat doen wanneer er gedegen onderzoeksresultaten beschikbaar zijn EN dus niet na zo'n "wetenschappelijk" wat jij zonet voorstelde.
Ik heb meer vertouwen in de resultaten van een degelijk onderzoeksburo dan in eigen gekleurde waarnemingen.

collapse | 28-03-05 | 16:19

Lukas is moe aan het worden....

Pannie | 28-03-05 | 16:18

Wat gaattie verdienen?

Conan de Rabarber | 28-03-05 | 16:16

Het is des te naiever complete bevolkingsgroepen te demoniseren als je niet eens weet waar je over spreekt.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 16:15

Goed besluit. De posts van Hoxha, Chileen en Fleischbaum waren inderdaad aan vervanging toe.

kalief | 28-03-05 | 16:14

Nee, blijf dan maar lekker weg uit HC en ga thuis maar tegen iedereen roepen dat het heel erg is daar, ook al weet je niet waar je over praat.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 16:12

allen= alleen
deze laatste kut-zin was alleen geschreven om te voorkomen dat ik weer in een wildershokje gestopt wordt

collapse | 28-03-05 | 16:10

"Je zou natuurlijk ook zelf eens ergens kunnen gaan kijken, of logisch nadenken. Loop eens tien keer over HC en tel eens hoe vaak je in elkaar geslagen/verkracht en vermoord wordt. Zou zou je uit jezelf al tot de conclusie kunnen komen dat er elke dag 900.000 mensen in Amsterdam wonen, vrijwillig, waarvan 99,9% savonds weer zonder "
Klinkt niet echt als gedegen onderzoek en zal ook waardeloze cijfers opleveren.
Straks adviseer je ons nog om 10 keer een berber uit het Rifgebergte te trouwen om zo zelf aan cijfers mbt. blijf-van-me-lijf huizen te komen.
Nee lucas; cijfers hebben juist vaak niets met eigen ervaringen te maken. Het is naief om te denken dat je overal je eigen onderzoek op kan loslaten.
Ik bechouw hier allen de benadering en neem geen stelling mbt. het onderwerp

collapse | 28-03-05 | 16:08

Haha Lukas begint ineens serieus te worden....!
Lukas ambitie = VVD.
En socialisme is trouwens je zorgen maken over die 0,01 procent, de zwakkere, zeg maar!

Pannie | 28-03-05 | 16:07

ow
en gaan we nu weer slowchatten zoals gisteren met judasdelinkelul?

Return of the Beasjt | 28-03-05 | 16:05

Redactielid... voor hoelang?

aardappel | 28-03-05 | 15:57

Zoals je er ook vanuit gaat dat het heel erg is op HC, en heel erg in Amsterdam, en heel erg in Nederland (waarom zou je dat onderbouwen, cijfers slaan immers de discussie dood) ga je er ook gelijk maar vanuit dat de meeste posts onder mijn column slechts hoon bevatten.
Als je nou gewoon eens een keer zou gaan tellen en opzoek ging naar realiteit ipv te pamfletteren om anderen zwart te kunnen maken (wat je doet van een enkel persoon tot complete werelddelen) zou je wellicht ooit eens echt met mensen kunnen discussieren.
Je zou natuurlijk ook zelf eens ergens kunnen gaan kijken, of logisch nadenken. Loop eens tien keer over HC en tel eens hoe vaak je in elkaar geslagen/verkracht en vermoord wordt. Zou zou je uit jezelf al tot de conclusie kunnen komen dat er elke dag 900.000 mensen in Amsterdam wonen, vrijwillig, waarvan 99,9% savonds weer zonder kleerscheuren terugkeert naar huis en dat er elke dag 100.000 mensen HC oversteken zonder dat er iets voorvalt. Dan hoef je niet eens meer te discussieren over het feit dat het heel gevaarlijk en kleinzielig eng is in Nederland maar zou je helemaal *zelf* tot die conclusie kunnen komen. Zou dat niet mooi zijn? Door middel van eigen logica tot een conclusie komen? Dat zou erg intelligent zijn vind je niet?
Wat je ook kunt doen is het aantal comments onder mijn column lezen en daaruit de 150 posts wegstrepen die je zelf geplaatst hebt. Dan zal blijken dat de hoon vooral afkomstg was een enkele persoon.
Maar nogmaals, aantallen en tegenvoorbeelden zeggen je niets. Stel je voor dat het tegendeel waar zou kunnen zijn en dat het NIET zo is dat iedereen hetzelfde voelt en vindt van 'allochtonen'. Stel je voor dat je geens tok meer hebt om mee te slaan, waar moet je dan heen met je haat? Dan moet je ineens gaan staan achter je eigen beslissing. Eng he, alleen ergens achter staan?

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 15:56

Staat dit nou morgen in de Telegraaf?

Pannie | 28-03-05 | 15:56

die 22 % reaguurders stemmen volgens de poll dan op wilders.

béhé | 28-03-05 | 15:49

Als we toch met percentages gaan smijten; deze zijn ook wel interssant:
reaguurders onder Lucas z'n column:
22% reaguurders
78% Lucas zelf

Dit maakt me nartuurlijk meteen ultra-rechts maar who cares.

collapse | 28-03-05 | 15:47

@Ldell
Neem me niet kwalijk manneke, tijdens Pasen staat men stil bij vruchtbaarheid, vooruitgang en toekomst. Vandaar dat Vin je? zijn Adolf collectie nog eens aan het doorspitten is. Good lawdy-lawd. Wat is dat toch nog actueel!

Vin je? | 28-03-05 | 15:47

@ Lucas

Cijfers slaan een discussie dood. Cijfers is voor wetenschap, en die bedrijven we hier niet! Je moest eens weten wat ik allemaal lees, alleen vermoei ik anderen daar niet mee. Bovendien heb ik die cijfers niet altijd paraat; het duurt effe voordat ik die link gevonden heb als het internet betreft. Haalt een beetje de vaart uit de discussie. Uiteraard heb ik een ego, die heb jij ook. En dat wat jij mij nu verwijt, lijkt mij dus meer een kenmerk van jou. Zo zie je maar dat we allebei een eigen belevingswereld hebben

zinvol geweld | 28-03-05 | 15:46

Dubbelposts tellen niet.

béhé | 28-03-05 | 15:45

Fuckje heeft al 2000 posts gehaald, dat beloofd nog wat!

gentle giant | 28-03-05 | 15:44

Ik dacht al, waar blijft de vol=vol retoriek... Straks zitten we op de 100 posts en heeft nog niemand dat erbij gehaald.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 15:44

slechte 1 april grap?

635 | 28-03-05 | 15:42

@Zinvol geweld: het woord cijfers is nooit zo aan jou besteed. Jouw gedachten geen meestal niet verder dan: ik ervaar het zo, dus de rest ook.
Heb je je wel eens afgevraagd of er behalve jouw ego nog meer mensen bestaan? Of ben je overtuigd solipsist?

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 15:42

@fleischbaum
lezen is helemaal geen vak, schrijven is een vak, dat wij het allemaal een beetje begrijpen zeg maar, er is kennelijk een zwart gat onstaan in collumland en dat oplossen met posten onder verschillende namen? lekker duidelijk allemaal
En waarom is Ebruutje eigenlijk niet binnenboord gehouden? te duur?

MILF | 28-03-05 | 15:41

@ Lucas

Bedoel je mij met ultra rechts? of ben ik nu erg op mezelf gericht?

zinvol geweld | 28-03-05 | 15:41

En die maat is allang overvol, net als NL overigens. Evengoed waardeert Vin je? Lucas' hilarische zelfbevlekking.

Vin je? | 28-03-05 | 15:41

Knip en plak eerst het oude logo maar weer terug.

béhé | 28-03-05 | 15:40

@ Lucas

Van mij mag je blijven hoor Lucas, ook al bewijs je hier weer een voorbeeldige cijfergoochelaar te zijn. Je houdt me tenminste scherp. Slaap jij overigens wel eens, of doe je ook nog eens wat anders buiten GS om? Heb je een gezin? lees je boeken? Kom je wel eens op straat? Ik vind van mezelf al dat ik te lang vertoef hiero, maar er is altijd baas boven baas lijkt het.

zinvol geweld | 28-03-05 | 15:39

Zoals gewoonlijk stellen de ultra-rechtsen weer de maat. Hun maat is de maat.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 15:39

Het is een rare maandag...

Dr.D | 28-03-05 | 15:38

En voor de overige 100% weerzin!

Vin je? | 28-03-05 | 15:38

earth to lucas : you can come down now.

collapse | 28-03-05 | 15:36

Hoon?
10% hoon, 90% lof.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 15:33

hahahaha, die pritt toch , ouwe uploadbroeder.... ga je nu de -edit- lezertjes de stuipen op het lijf jagen.....

QB.as.seen.on.RC | 28-03-05 | 15:32

@lucas:
Gs aan de rand van de afgrond.

Jij helpt ze tenminste een stapje verder :P

Kipz0r | 28-03-05 | 15:30

@ Fleischbaum

Oke, die jongen post dus vaker begrijp ik, maar onder de naam van anderen om hem bijvoorbeeld de hoon die Lucas gisteren ten deel viel te besparen. Kan die jongen dan niet van zich afbijten (net zoals Lucas), of testen jullie die gast op zijn GeenStijlheid? En wat kunnen wij van hem verwachten (vraag ik als rookie GS'er)?

zinvol geweld | 28-03-05 | 15:29

Tsjonge, de GS redactie moet erg blij zijn met al die alwetende reaguurders...'GS creatief aan de rand van de afgrond...'
Jaja.

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 15:29

Lezen is ook een vak Milf en wat betreft zinvol geweld: Op gs hebben inmiddels al een vijftal stukken gestaan van pritt, alleen gepost onder de naam van chileen dan wel de mijne. Doen we altijd met nieuwe loggers. En bij deze posten was het allemaal prima, maar wanneer iemand dan daadwerkelijk onder eigen naam gaat posten, komt de bijl uit het vet. Verandereing is moeilijk natuurlijk, zeker wanneer je niet over een muur heen kunt kijken

Fleischbaum | 28-03-05 | 15:22

in tegenstelling tot Lucas (hij moet tegen deze tijd toch wel een voledig kapot geroste f5 knop hebben) laat His Royal PrittStift zich nog niet zien, of dienen de weeen van zijn eerste stukkie zich al aan...

MILF | 28-03-05 | 15:17

Maar ondertussen krijgt deze weblog een hoog "man bijt hond gehalte". Deze post gaat ook weer over niets. Lees net een item over de auto van een rappert..... Het zal sommigen ongetwijfeld boeien, maar waar zijn de kaalkopjes, wilders, links-rechts thema's die het hier zo leuk vertoeven maken? Of onderbouwde complottheorieen? Af en toe een niemendalletje is leuk, maar van dit soort post wordt iedereen uiteindelijk maar melig. Dan lees ik zelfs nog liever een column van Lucas!

zinvol geweld | 28-03-05 | 15:12

@zinvol geweld
Waarom niet, er lopen echt genoeg Kouwesen los in het wild rond. En dat er een briljante collums blijkt te kunnen schrijven verbaast me niets.

Nootenkraeker | 28-03-05 | 15:11

@ Rabarberke

Dat geloof ik nou ook. Een soort Hadjememaar. Deze gast kan toch niet bestaan in het echt zonder veilig opgeborgen in een tehuis zonder internet te zitten?

zinvol geweld | 28-03-05 | 15:04

Pritt stift gaat kouwes zijn weblog terugvertalen in het Nederlands en een selectie daaruit weer op Geenstijl plaatsen :)

Rabarberke | 28-03-05 | 15:03

Kouwes is gewoon een fictief personage ontstaan tijdens een discussie over internetcultuur waarin iemand riep "wedden dat zelfs de grootste randmongool lezers heeft en een community op internet kan stichten? " waarop iemand anders "Ik geloof er niets van" antwoordde.

Rabarberke | 28-03-05 | 15:02

@ hdmaster
Kouwes picca is er nog omdat hij straks terug gaat komen natuurlijk, nietwaar Fleischbaum?

Nootenkraeker | 28-03-05 | 14:58

.pleh, de werkdruk een beetje verdelen bij een steeds meer bezochte log kan geen kwaad.Snap deze stap best. Nu maar hopen dat mr pritt een beetje rechts is want aan nog een linkse überlul heb ik geen behoefte.

volautomatische_aard | 28-03-05 | 14:56

lans = lang

maareh,

wie is prittstift dan? Ik heb een beetje de comments zitten doorzoeken en kan nou niet echt iets vinden dat hij zei (behalve dan iets over lost, en een paar linkjes.)

Kipz0r | 28-03-05 | 14:54

> Nog niet gezien, dus mislukt.
-
Mijn idee. GS stond creatief gezien al aan de gapende afgrond. Toen grepen ze zich vast aan de laatste strohalm Lucasdelinkselul, maar dat linkse draaikontenvolk heeft ook geen vast voet aan de grond. Dus of ze nu mis grijpen of raak, verliezen doen ze altijd. Ik denk dat het nu nog slechts een kwestie is van aftellen.

blawablawa | 28-03-05 | 14:50

@Lucasdell
Dan moet ik altijd heel onchristelijk voetballen. Dus als dat waar is wat je beweert (en daar zet ik toch altijd mijnvraagtekens bij) heb ik er geen last van.

de bier | 28-03-05 | 14:49

Wow, iets meer dan 2 jaar lans LLL.
Doe mij dan maar een msn sessie met kouwes.

Kipz0r | 28-03-05 | 14:49

Met GS komt het wel goed hoor, Femke zat ook in een dip, en is daar vuur- en baggerspuwend weer uitgeklauterd. Go, Bad Pritt!

Vin je? | 28-03-05 | 14:48

De komende 112 weken elke zondag een Lucasdag! Hoe vind je dat de bier?

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 14:46

* jaloers * :p

WyBo | 28-03-05 | 14:46

Nog niet gezien, dus mislukt.

de bier | 28-03-05 | 14:45

Hoezo mislukt? Ik heb net 112 columns ingeleverd!

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 14:44

Juist als ze zeggen dat het Beau NIET is, is het hem wel natuurlijk...
Dat snap je...

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 14:42

Volgens mij zit GS in een dip en kijken ze uit naar personen die het stokje over kunnen nemen. Bij lucas is dat mislukt. 1 marcel van dam was al genoeg.

de bier | 28-03-05 | 14:42

eeeeh....

wat moeten we hiermee? Gaan we nu alle topreaguurders belonen met een speciale vermelding ofzo?

laurens291 | 28-03-05 | 14:41

vuile plakzooi is het.... wel uitwasbaar trouwens, zo'n pritt stift :-)

petbur | 28-03-05 | 14:41

Maar nu wel de grote vraag, nu het zo is gebleken dat Pritt S. geen Beau is... Wie is het dan wel?

Klovan | 28-03-05 | 14:40

Eerst die linkse lul met zijn bakbrommert en nu dit weer.
Is geenstijl wanhopig ofzo.

Mongeaul | 28-03-05 | 14:39

Hey Lucas!!! Ben je der ook weer...

Zeemo | 28-03-05 | 14:39

Go for it Pritt!

Lucasdelinkselul | 28-03-05 | 14:38

Prit Stift gaat artikels van andere weblogs knippen en plakken I assume... ;-)

Zeemo | 28-03-05 | 14:38

@ Screenie

Ook mij ontgaat wat. Nou ben ik vrij nieuw hiero, maar ik kan uit dit epistel opmaken dat er een soort verloren zoon terug is die "iets" op geen stijl gaat doen.

zinvol geweld | 28-03-05 | 14:34

-edit: als we elke comment van iedereen die iets niet snapt keer op keer toelaten is het hek van de dam. GeenStijl is niet voor dombo's of mietjes. Hup, naar Fok!-

Screenie | 28-03-05 | 14:30

Ik zie nog geen pica, of is dat alleen voor mensen die hun iVMBO nog niet hebben afgerond?

Think | 28-03-05 | 14:28

Wanneer gaat dat plaatje van Kouwes weg? En wanneer die van Rick?

hdmaster | 28-03-05 | 14:28

Nou, zo komen we er wel. Gewoon duizend keer posten en je bent binnen. Zou dat bij een sollicitatie ook werken; duizend brieven schrijven en dan laten ze je vanzelf wel binnen?

Lunarum | 28-03-05 | 14:28

Ja, waar moeten we het mee doen? Zijn ze nou nog steeds eieren aan het zoeken?

Think | 28-03-05 | 14:26

@JackRandom: Hij zal geen columns gaan schrijven, maar net als Hoxha, Chileen en ondergetekende gewoon gaan posten. En uw wachten zal worden beloond, met een beetje geluk post ie vandaag al wat, gaan wij weer pasen vieren

Fleischbaum | 28-03-05 | 14:25

Misschien is het Mohamed b wel!

julianv | 28-03-05 | 14:24

Waar moeten we het mee doen dan? Ik zie geen plakkerige column van zijn hand...

JackRandom | 28-03-05 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken