Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Racisme! RTL publiceert Tuigkaart van Nederland

rtlkaartje.jpgHartstikke leuk. De wobwezels van RTL Nieuws (Racistische Televisie Luxemburg) hebben een vetcoole online Allochtoon-0-Meter gemaakt over de portiekluchtjes van crimineelverdachten in Nederland. Soort van Minder! Minder! Minder! Meldpunt waar u zelf kunt kijken waar die inbreker/berover/jatkees/graaiboef vandaan kwam in uw dorp, stad of gemeente. Lekker spelen met data HIERRR. Veel plezier. Morgen massaal aangifte doen tegen Pieter Klein, dat akelige kaalkopje van Racistische Tendentieuze Lulhannesen, bijl aan de stam van de multiculturele samenleving. Bah. rtlturk.jpgTurken rtlmoeland.jpgOostblokkerts rtlantil.jpgAntillianen rtlned.jpgKK Kazen

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Kegge | 20-06-14 | 21:29

Klopt niets van het kaartje.

hier openen | 20-06-14 | 18:29

De bijl aan de multiculturele samenleving zijn natuurlijk niet dit soort onderzoekjes, de bijl aan de multiculturele samenleving is natuurlijk al die buitenlanders die zich misdragen en nog veel erger dan dat doen.

Da_scorpio | 20-06-14 | 14:08

-weggejorist-

mottige beer | 20-06-14 | 13:09

Bijzonder, bij ons in Delfzijl (geen geintje), geen Marokkanen die iets fout doen, Alleen Nederlanders en een paar Turken en Antillianen en heul veul NL....

DickieDick | 20-06-14 | 12:44

Zijn deze cijfers inclusief de roofridders uit de bancaire sector en de graaiende vals declarerende managers in de zorg en volkshuisvesting?

Radagast | 20-06-14 | 12:14

Bij ons in Dordt ook slechts 39% autochtonen.

WAT de FAK?

Symmachus | 20-06-14 | 11:15

@noordafrikaan Maar het valt wel op dat 9 van de 10 criminelen bij Opsporing Verzocht of vrijwel dagelijks in de media Marokkanen zijn. En dat is zeker meer dan 2,5 procent.

Jandoedel38 | 20-06-14 | 09:05

En nog meer van dat volk blijven binnenhalen.....

Jandoedel38 | 20-06-14 | 08:55

En Den Haag zag dat het goed was.

natte krant | 20-06-14 | 08:10

Racisme is een raar woord dat zelden gebruikt wordt bij de echte betekenis ervan.

Hier wordt gewoon aangegeven dat Marokkanen statistisch gezien 4 keer slechter in hun hoofd zijn dan andere diersoorten.

Het is gewoon een opsomming van feiten.

DanDatDus | 20-06-14 | 08:03

Wij mogen wel aannemen dat de fractieleiders van de grootste politieke partijen thans koortsachtig in vergadering bijeen zijn om het nut van een eventueel cordon sanitaire rondom RTL te bezien?
-
Er zal ongetwijfeld serieus overwogen worden om der Zimmerfranz richting Luxemburg te sturen om er aldaar op aan te dringen om de Nederlandse RTL directie te vervangen?

bisbisbis | 20-06-14 | 07:44

Mijn vader heeft er ook een dagtaak aan om die marrokanen maar steeds te verdedigen.

Maar goed, die is dan ook advocaat.

Don Bomgordello | 20-06-14 | 07:04

Marokkanen 8 x zo veel als autochtonen.

oke...

yamahaha | 20-06-14 | 06:40

Wat me vooral opvalt is dat er in NL nogal wat autochtonen wonen.

van_de_pot_gerukt | 20-06-14 | 06:33

De Antillianen spannen de kroon maar op een of andere manier vind ik dat toch leukere mensen dan die mocro's.

Rest In Privacy | 20-06-14 | 06:15

Onzin jongens.
Herkomst wordt helemaal niet geregistreerd bij politie
(tenzij buitenlands paspoort/identiteit, dan wel).

Piet_Snot | 20-06-14 | 02:43

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:36
Ga 's naar school. Leer 's argumenteren ipv beargumenteerde kritiek te beantwoorden met irrelevant op de man spelen.

Of niet.

Ik gok het laatste. Veel trollplezier.

Smuts | 20-06-14 | 01:28

@appelvink

Jouw grootvader misschien wel, maar denk niet dat het in de stad voor kinderen altijd zo'n pretje was in lang vervlogen tijden. Een extreem voorbeeldje:

http://crime.about.com/od/serial/p/albertfish.htm

Mastodont Zombie | 20-06-14 | 01:18

hfakker | 19-06-14 | 23:24
Kinderen verkopen of laten prostitueren kwam in het leven van mijn voorvaderen niet voor.
Walgelijke manier om geld te verdienen. Mijn grootvader werkte zelf van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat om zijn vrouw en kinderen te kunnen geven wat zij nodig hadden. Mijn vader eveneens. De hollandse mentaliteit van mijn voorvaderen bewonder ik meer en meer.

appelvink | 20-06-14 | 00:25

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:16
Bullcrap. Het betekent gewoon dat er tegen de rest (vooralsnog) onvoldoende verdenkingen zijn.
Bovendien, en dat vergeet u ook, behoort dat hele contingent rifapen tot de categorie veelplegers.
.
Het percentage verdachten staat bepaald niet gelijk aan het percentage misdrijven. Jammer dat RTL dat niet heeft meegenomen, want dan hadden wij kunnen "genieten" van het feit dat die 18% verdachten verantwoordelijk zouden zijn voor 60% van het totale aantal misdrijven.
.
Het zou leuk zijn om eens te berekenen hoeveel procent van het budget van de politie en justitie wordt verbrand aan deze bevolkingsgroep. Dan kunnen we de volgende keer dat er 18 miljard bezuinigt moet worden een aardige bezuiniging inboeken die wel een op een grote draagkracht van de bevolking kan rekenen.
Worden we allemaal beter van.

McPhart | 19-06-14 | 23:33

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:36
Als je lef hebt, lees je dit: www.moroccoworldnews.com/tag/rape-in-m...

In het Noord Marokkaanse rif gebergte (ik was in Chefchaouen, Meknes en Fez en omstreken) is een plaatsje met een roemruchte naam om zijn al lang bestaande kinderprostitutie. Het wordt steevast ontkent, iedereen weet het, maar is een nationale schande.
Ontkennen is inherent aan de Marokkaanse cultuur. Dat weet je zelf denk ik ook.
Geen alcohol, maar volop wijngaarden en productie. Zie je op de stoep een soort scherm/platen staan voor een gevel: drankverkoop.

En dan nog dit:
www.sos-childrensvillages.org/where-we...
Tourists from Arabic and European countries specifically search for young, sometimes underage girls from underprivileged families who are willing to sell their bodies. Poverty and parental neglect drives many young Moroccans into the commercial sex industry. Child prostitutes usually have little or no awareness of the dangers of HIV/AIDS and how the virus is transmitted. Girls and boys working as domestic servants and street vendors often become targets of child sex tourism, particularly in Marrakech and Agadir.

mobile.nytimes.com/2012/10/30/world/af...

m.vice.com/read/is-morocco-replacing-s...

Mooi land, maar een groot deel van de mensen leeft met een erg dubbele standaard. De mond roept wat de mensen zelf niet doen.

hfakker | 19-06-14 | 23:24

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:36

Arme stakkers zijn in mijn perceptie de kinderen, jongens en meisjes, die anno 2014, nog moeten opgroeien met analfabete ouders, in een dor grijs berglandschap, zonder stromend water, tussen de geiten, kamelen en schapen plus hun stront. Mijlenver van de bewoonde wereld, mijlenver van school en de beschaafde wereld. Vaak ook nog kinderen met een beperking, veroorzaakt door inteelt.
Lach niet te hard om pedofilie. In voornoemde gebieden viert dit fenomeen, evenals sodomie en incest hoogtij. De profeet gaf het voorbeeld: een kind genaamd Aisha.

De Berbers staan niet bepaald hoog op de lijst van civilisatie, zelfs niet in Marokko.

appelvink | 19-06-14 | 23:21

TJA!... We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving. Daar zal best wel een keer een autochtoon tussen staan.

mouse80 | 19-06-14 | 23:21

Jammer, had ook graag Aziatische afkomst willen proberen. Gewoon om te kunnen zien dat sommige allochtone mensen zich wel kunnen gedragen hier.

Hobbykip | 19-06-14 | 23:19

Als je 'Nederlanders' selecteert, dan staat er over iedereen met afkomst Nederland: '1 keer zoveel als autochtonen'. Dat klopt natuurlijk niet. Het aantal keer wordt opgehoogd met 1. Basis rekenfout die begrijpelijk is voor simpele journalisten. Maar geeft wel een behoorlijk fout beeld.

Polderdrama | 19-06-14 | 23:18

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:36
Ja, lichtbruine mensen vooral zijn erg goed in doen alsof hun neus bloed. Overal is kinderporno, nederland heeft juist een gedurfde stap gemaakt door zo'n pedo vereniging (tijdelijk) te 'erkennen' terwijl jullie en de rest van de wereld liever doen alsof het niet bestaat, focking struisvogel. Blijf vooral jullie pedo-dingetjes doen, maar niet hier graag. Dat is ons probleem.

de grote Anti | 19-06-14 | 23:03

Over tien jaar naar Turkye?
Jullie dromen zeker dat Turkye bij de Eu komt
en dan lekker uitkering trekken daar...
Dream on tis geen luilekkerland daar.
Ach wij Martijn en jullie Aisha en vergeet niet dat het in Saudie Arabie al toegestaan is om met je veertiende te trouwen.Wel wat erger dan plaatjes van blote kindjes kijken.
Joop is zo lekker actueel begint pas een paar dagen naar de rest te schrijven over de mishandelingen van tieners die overal gemeld worden.
Ze maken zich alleen maar druk om alles als racisme te bestempelen.
Zijn maar een paar die constant reageren daar en van de meesten ga je over de nek zo dom volk

Lilia2 | 19-06-14 | 23:02

Gelukkig maar voor mijn gemeente (en mij) klitten de Noord-Afrikanen graag op elkaar in grote steden. En woont er hier niet 1 Marokkaan.
De Oostblokkers (Karpatenkoppen) daarentegen scoren 6% . Voor zover de kleine politie-eenheid die hier actief is registreert... Bij aangifte van fietsendiefstal wordt je door oom agent verwezen naar het iets buiten de bebouwde kom gelegen AZC. Zeer vaak voorkomende zakkenrollerij en diefstal van portemonnees blijft vooralsnog onontgonnen gebied wat daders betreft.
Je kunt aangifte doen, op afspraak, en hoort er nooit meer van.

appelvink | 19-06-14 | 23:00

-weggejorist en opgerot-

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:36

Als je hier geboren Marokkanen als autochtoon telt, ja dan is een factor 4 ofzo wel verklaarbaar en valt het relatief wel mee.

Arjan | 19-06-14 | 22:30

@Noordafrikaan,, | 19-06-14
Met Marrakech als grote handelsstad in de Arabische én Afrikaanse slavernij?
Boter op je hoofd, iedereen deed aan slavernij, de Afrikanen zelf incluis. Oorlogsslachtoffers werden al eeuwen verhandeld voor Europeanen zich erin mengden. Hoe fout het ook was.
Je betoog over btw/uitkering houdtvgeen stand omdat het niet een volledig onderdeel van de economie is. Geld doen't rond te circeldn met een toevoeging van waarde en productie. Dat is daarin niet het geval. Dus er wordt 2 X consumptief gecirculeerd, zonder waarde toe te voegen.
Ten slotte kwam ik op mijn rondreizen door Marokko weinig Marokkanen tegen die niet kritisch waren over wat zij het schuim en schorem van hun natie beschouwen. Enkele bescheiden hardwerkend daargelaten. Maar de nietsnutten die 's zomers daar komen hangen met hun 300D, de boel bij elkaar liegend tegen Nederlandse instanties als een UWV om daar de toffe lui uit te hangen. Ja dan ben je dus én daar én hier outcast. Kun je leuk Gucci petjes en tasjes dragen omdat het zo rood-groen kleurt. Maar feitelijk val je dsn tussen wal en schip.
Met je iets meer geld, maar geen enkel respect. En dat is in de Marokkaanse of algehele Maghreb cultuur nou net een tandje belangrijker, aanzien, waarde, respect om je daden, je 'naam'. Zo legde de Berber 'koning' Buba mij uit in Fez, waar hij zo'n beetje de baas is van de oude stad.
Neen, ik benijd je niet Noord-Afrikaan, vooralsnog is het putje van de geopolitieke afvoer die van de zuid- en oostmediterrane landen. Hoe mooi je er ook kunt motorrijden van Tanger tot en met Merzouga.

hfakker | 19-06-14 | 22:30

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:57
Misschien ben je geloofwaardiger als je even uitlegt wat je zelf dan wel toevoegt.
Nou kom maar op.

ZZP-er | 19-06-14 | 22:28

Fucking Joop meteen...
Ies Raciesme!

bakoenin | 19-06-14 | 22:21

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:14
Volgens mij kan je niet lezen.
Desondanks nog een fijne avond!

* afnokt en een borrel inschenkt *

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-14 | 22:19

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:11
Je hoeft het er niet zo dik op te leggen, dat was wel duidelijk.

Maar die relatie tussen antisemitisme en PVV moet je toch nog eens uitleggen.

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-14 | 22:17

AT Kapitein Sjaak Mus

Generaal eisenhouwer had persoonlijk de marokkaanse goumiers bedankt in de ww2.
Was dat ook een leugen van hem...

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:14

AT Kapitein Sjaak Mus

Waar ontken ik dan dat wij geen antisemieten zijn.
Dat zijn we ook, omgekeerd is dat ook het geval.
Wij zijn allemaal antisemieten,daarom jongens massaal op de pvv stemmen AUB.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:11

Noordafrikaan:21:52: Er zijn er maar weinig die langer dan tien jaar gewerkt hebben.De meesten hadden last van,rugkwalen,en gingen de WAO in.Zeker 80% waren gewoon profiteurs,zoals ze er nu nog volop zijn.Daar wil de regering na 40jr iets aan gaan doen,want het sinterklazen wordt nu toch te duur.We zijn er niet om de begroting van marokko op orde te houden.bovendien vermenigvuldigen ze zich als konijnen,en dat geeft weinig hoop voor de toekomst,want werken komt er niet van,en als ZZP,er overleven ze alleen in ,bepaalde, categoriën.

Archy Bunker | 19-06-14 | 22:08

Waarom jullie vaan de geenstijlbode nu weer Amsterdam kiezen?
Rotterdam geeft met antillanders een veel spectaculairder uitslag.

hfakker | 19-06-14 | 22:07

AT kaas de vries

isis is een cia spintergroep dat als verdeel en heers groupering werkt.
Lachwekkend 2 bataljons van 30.000 iraakse soldaten vluchten weg voor 800 isis strijders muahahahaha
grappemakers, dat is doorgestoken kaart..
Van hogerop willen ze juist isis de militaire macht geven,zodat er chaos ontstaat in Irak.
Irak 3de land met de meeste olievoorraden.
Olie is een motor van een economie,olie is een essentiële grondstof voor tienduizende producten.
Logisch dat amerika en israel wat cia groeperingen erop nahouden in irak.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 22:07

@Kaas de Vies | 19-06-14 | 22:00
Hoho Kaas, wacht even met opspelden! Niet iedere Noord Afrikaan is een moedige Marokkaanse Bevrijder! Voor het zelfde geld hebben we hier met een Duits angehauchte NAFfer uit Libië van doen!

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-14 | 22:07

@appelvink | 19-06-14 | 21:57

Excuus. Per ongeluk gemind.

Ik kan niet wachten op de dag dat ze vertrekken. Een aantal jaren geleden dacht ik nog dat een enkeling het voor de rest verpestte. Inmiddels denk ik dat de meerderheid het voor de enkeling verpest. Inmiddels is meer dan duidelijk dat de nederlander en de marokkaan elkaar absoluut niet liggen; op geen enkel vlak. De multiculturele samenleving staat op ontploffen als het gaat om deze groep. Goedschiks of kwaadschiks; vroeg of laat gaan ze eruit. En ik denk allemaal, want het geduld begint aardig op te raken. En dat heeft de noord-afrikaans medemens als groep geheel aan zichzelf te danken. De welwillende marokkaan die het wel snapt en lekker meedraait daargelaten.

BenBinnen | 19-06-14 | 22:02

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:57
Denkfout, vriend.
Jij gaat ervan uit dat je een goed geplaatste belediging uit door te beginnen over Joodse roots.
Het enige wat je bereikt is dat je het lelijke vooroordeel bevestigt dat alle noord-afrikanen antisemieten zijn.

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-14 | 22:02

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:33
Welk deel begrijp jij niet ? In de klas van mijn dochter veroorzaakt 1 (zeer blank, maar luidruchtig testonneronnetje) 30 procent van het gezeik. dus 3,3% veroorzaakt 30 % van de overlast. Als jij deze analogie niet snapt kan ik alleen aanraden het voldane schoolgeld terug te vragen...

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 22:01

Een staatje van 2009:

www.flipvandyke.nl/wp-content/uploads/...

En let er wel op, het cijfermateriaal zal steeds meer verwateren doordat zoveelste generatie bij de autochtoon wordt gerekend. Maar dat is al opgemerkt.

@Noord Afrikaan
Er rijden zelfs al auto's met robotbesturing. Nog even en de vrachtwagenchauffeur is ook overbodig.
Auto's worden door robotarmen in elkaar gesleuteld. Zijn alleen nog mensen bij nodig die zorgen voor het laten werken van die robotarmen. Maar ja, daar heeft men meer opleiding voor nodig dan VMBO.

toetssteen | 19-06-14 | 22:01

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:52

Wat een onzin dat BTW verhaal. Illegalen claimen dat ze recht hebben op een verblijfsvergunning, en u meent dat BTW betalen impliceert dat uitkeringen aan immigranten ons Nederlanders niets kost? Die redenering klopt alleen al niet omdat iedereen BTW betaalt. En verder onttrekken immigranten geld aan onze economie zodat de Multiplier niet functioneert. De regel in de economie is dat vooral mensen met een laag inkomen iedere extra Euro zullen uitgeven, maar mensen uit uw contreien sturen dat geld naar hun thuisland en zuigen zo (onbedoeld) ons land leeg.

Ci Ty33 | 19-06-14 | 22:00

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:57
Ik heb geen Joodse roots, en ook zal dat wel zo zijn. Ga je dan niet mijn billen wassen? Daar ga je dus al, met je verheven bullshit.

Trouwens bedankt voor het bevrijden van Nederland van de Nazi's. Mag ik jullie nog ergens medaille op prikken?

Kaas de Vies | 19-06-14 | 22:00

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:52
Je liegt dat je barst.

Marokkanen kosten alleen maar geld.

Ik vind het prima, ik ga geen minder minder minder roepen, maar voor dit soort onzin ga ik weer eens naar een ISIS filmpje kijken. Wil graag je cultuur begrijpen, snap je?

Kaas de Vies | 19-06-14 | 21:58

@De Koning van EHV | 19-06-14 | 21:46
Het gaat om hun woonplaats, niet om plaats waar het feit al dan niet gepleegd is.
Ik zou ook cijfers over veroordelingen interessanter vinden dan cijfers over verdachte zijn.

pinda | 19-06-14 | 21:57

Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie zitte te janken, waarschijnlijk door jullie joodse roots.
Die huilen en piekeren om elke rooie cent, nederland zit in de top 10 rijkste landen.
(dat heeft ze te danken aan de voc rooftocht door indie en suriname en de alavenhandel)

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:57

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:52

Als je een uitkering krijgt die door mensen wordt opgebracht die wèl wat toevoegen, dan is het leuk als er iets van terugkomt in de vorm van bijvoorbeeld BTW, maar voeg je effectief dus niets toe.

Nog maar even een citaat van het artikel van Paul Andersson Toussaint. Je leest blijkbaar in het geheel niet.

"Van alle Marokkaanse mannen in Nederland tussen de 40 en 64 jaar leeft 62 procent van een uitkering. Behalve twee Marokkaanse winkeliers op het Allebéplein in Slotervaart, kwam ik in twee jaar tijd in Slotervaart niet één Marokkaan van boven de vijftig tegen die werkte."

BenBinnen | 19-06-14 | 21:57

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:02

Kijk, exact zo'n reactie waardoor we jullie hier ook niet willen hebben.
.
Als het minder gaat met Nederland denkt een echte Nederlander, of de gewenste immigrant, "nou, de schouders eronder dan maar."
.
Een wrang contrast met "laten we maar eens kijken waar we dan moeten gaan parasiteren."
.
Goede reis trouwens. Vergeet u niet uw Nederlands paspoort bij de grens achter te laten. Die had u eigenlijk niet eens moeten krijgen.
Parel van het Zuiden | 19-06-14 | 21:13

Toppie antwoord, beste Parel.
De NAFfers krijgen in de gaten dat ze de westerse NL honingpot bijna leeg hebben gevreten. Gaan net als sprinkhanen op zoek naar waar wel nog wat te halen valt.

Hun thuislanden zitten vol analfabete bedelaars en armoe. Vandaar dat ze die Nederlandse uitkeringen levenslang zo hard nodig hebben. Een zeer select groepje slimmen heeft het daar wel goed voor mekaar, de rest bidt tot de profeet.

appelvink | 19-06-14 | 21:57

@De Koning van EHV | 19-06-14 | 21:46

U kunt niet of slecht begrijpend lezen en u woont in een gemeente (dorp...) waar <50 (betekent minder dan 50) Marokkanen wonen die niet met hun tengels van andermans spullen of kunnen blijven of zich redelijk normaal weten te gedragen.

Sumato | 19-06-14 | 21:55

Verwend jong,je bid ok nie vur bruun bohnen??

Archy Bunker | 19-06-14 | 21:54

Alleen seculiere landen/overheden hebben overlevingskansen in de wereld van nu.

frisenfruitig | 19-06-14 | 21:54

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:44
Gek is dat. In de zorg zie ik surinamers, antilianen, indonesiers, middeneuropeanen en ... (vrijwel) geen Noord-afrikanen.
En of die pinguinmevrouw van jou de billen van Ome Henk gaat wassen is een open vraag, waarop jij het antwoord mag geven.

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-14 | 21:53

AT kaas de vries

Wederom een clown
Die 10 miljoen euro (is wisselgeld zo weinig is het)
daar hebben athans mensen die ik ken KEIHARD voor gewerkt in dit ondankbare land. sommige zelfs 35 jaar.
Dus die hebben recht op dat geld in marokko, (de fraude gevallen daargelaten)
Verder is uit onderzoek gebleken dat 40% van de uitkering weer terugvloeit naar de overheid.
Op alles zit btw,en daardoor komt een aanzienlijk percentage van de uitkering weer terug.
Dus zelfs die mensen VOEGEN wat toe aan nederland.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:52

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:39

Rapport van het CBS:

www.cbs.nl/NR/rdonlyres/83165864-9367-...

"Van alle in 2012 ‘uniek’ geregistreerde minderjarige verdachten was 45% allochtoon. Dit aandeel is vergelijkbaar met de totale verdachtenpopulatie (47%). Jongeren met een Marokkaanse herkomst vormden in absolute zin de grootste groep onder de minderjarige allochtone verdachten. Ook wanneer het aantal verdachten wordt gerelateerd aan de bevolkingsomvang van de betreffende herkomstgroep van 12-17 jaar, blijken jongeren met
een Marokkaanse herkomst het sterkst vertegenwoordigd te zijn."

BenBinnen | 19-06-14 | 21:52

@BenBinnen | 19-06-14 | 20:49
Ik wil met alles en iedereen samenleven, maar wel op basis van wederzijds respect en verdraagzaamheid. En dan de boel regelen door middel van saamhorigheid.. Een utopie dus..

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 21:52

@miko | 19-06-14 | 21:12
Matig.. Ik eind december ook nog een paar, gebracht door een idioot met een slede en rendieren!

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 21:49

Zal nog wel erger worden,nu een week of 6 geleden in jugoslavië zware overstromingen waren.Daarbij zijn 10dzn auto,s en woningen vernield,die lui zijn alles kwijtgeraakt.Dus wat gaan we doen,juist shoppen in Nederland,en je ziet het gelijk,er worden volop auto,s gejat en onderdelen gestolen.Meubilair is een beetje lastiger,maar daar hebben we de ,het goed, Pool voor.Maar we leren het nooit,dus gewoon de premies omhoog.En zo blijft de economie op een laag pitje omdat die bestolen hollander het ook niet meer kan betalen.Intussen bezuinigen we gewoon doon door,en is het op straat de wet van de jungle.Maar owee als je er zelf iets aan probeert te doen,dan hebben ze ineens wel tijd.

Archy Bunker | 19-06-14 | 21:46

Er klopt helemaal niks van deze statistieken!

Mijn geboortedorp is volgens de gegevens 100% Fin-vrij, terwijl ik er zelf eentje een rotschop gegeven heb terwijl hij aan het portier van mijn buurman's auto zat te frunniken.

Dus...

De Koning van EHV | 19-06-14 | 21:46

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:44
Daarvoor moet je dus geld toevoegen, en niet ontvangen.

Die oudjes worden niet wijzer van Marokkanen die geld ontvangen in Marokko, of bijstand hier ontvangen. Waarom snap je dat niet? Doe toch niet zo dwars en afkerig. Lazer dan gewoon op. Jij gaat hier namelijk helemaal NIETS voor onze oudjes betekenen. Lieg niet.

Kaas de Vies | 19-06-14 | 21:46

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:39
Noem maar op die 10.000 voorbeelden.
Ik kan u wel automatisering noemen in bv de kassen, in de zorg (tilmachines, electrische rolstoelen enz), communucatie (geen postbode, maar email), geen loketten bij de spoorwegen, metrotreinen zonder bestuurder enz. En dat gaat steeds verder. Bovendien blijken veel werkgevers liever Polen in dienst te nemen.

Ci Ty33 | 19-06-14 | 21:46

Ahahaha wie gaat die tienduizenden extra oudjes de komende tientallen jaren onderhouden...
Jullie automatiserings robots die wel effe de poepluier van opa henk verschonen.
Droom maar verder...

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:44

En de Telegraaf meldthttp://www.telegraaf.nl/binnenland/22761288/__Schade_door_Oost-Europese_boef__.html ..."Miljoenenschade door Oost-Europese boevenbendes Nederland wordt overspoeld door criminelen uit Oost-Europa. Zij maken zich vooral schuldig aan misdrijven zoals autodiefstal, winkeldiefstal en woninginbraak. Vooral inwoners van Roemenië en Bulgarije zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. "... En dat hebben we dan weer te danken aan de open grenzen van de EU.

Ci Ty33 | 19-06-14 | 21:40

benbinne

tuurlijk is het onzin,jij weet het tenslotte beter dan hoogleraren die al jaren over dit onderwerp praten.
Ahahaha wat een downies heb je hier ook op geenstijl.
En een andere beunhaas heeft het over automatisering, ahahaaha ik kan nu 10.000 beroepen waar van automatisering geen sprake kan zijn de komende 20 jaar.
Kijk maar eens naar de afgelopen 10 jaar, wat is er nou geautomatiseerd.
Voornamelijk productiewerk dat anders naar lage lonen landen zou worden verzet.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:39

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:33
Eh ja dat is dan 2,5%, maar vergelijken bij de autochtone bevolking is dat dus ontzettend veel.

Jij weet het verschil niet tussen relatieve en absolute getallen. Geeft niet ik ben niet boos.

Waar het dus gaat is dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Daarnaast geef je geen antwoord op mijn vraag, want die is veel breder. De import moet maatschappelijk iets TOEVOEGEN. Dus geld verdienen niet geld vangen, bijvoorbeeld.

Kaas de Vies | 19-06-14 | 21:38

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:33

Je leert niet echt snel of je leest niet. En van statistiek heb je geen kaas gegeten.

BenBinnen | 19-06-14 | 21:36

AT Kaas de Vies

Leegzuigen....
zoals ik al eerder aangaf, 2,5% van de marokkanen dat zijn 1859 verdachte. op een bevolking van 70.000 marokkanen in amsterdam.
Dat is marginaal te noemen en zeker niet leegzuigen.
De overige 97% van de marokkanen in amsterdam zijn dus GEEN crimineel.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:33

Welllll...
"XX verdachten met herkomst Nederlandse Antillen van 12 jaar en ouder.
XX van iedereen met herkomst Nederlandse Antillen is verdachte (XX keer zoveel als autochtonen)
XX van alle 590 verdachten uit **die plaats die begint met O**"
&lt;br&gt;
Ja, lekker.

Ageless | 19-06-14 | 21:33

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:25
Weleens gehoord va automatisering en vooruitgang?
Juist de toestroom van illegale en dus goedkope arbeiders in de jaren 60, 70 en 80 maakte dat de crisis in de 80'er jaren bij ons veel heftiger was dan elders. Als er toen minder arbeidskrachten waren geweest, dan hadden we sneller gemoderniseerd. (Overigens is daar het VNO c.s. n.m.m. de hoofdschuldige)>

Ci Ty33 | 19-06-14 | 21:33

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:25

Onzin. Ons land sterft niet uit als we een paar miljoen minder mensen aan boord hebben. En mocht dat wel zo zijn dan laten we wel wat hoogopgeleide aziaten binnen.

BenBinnen | 19-06-14 | 21:31

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:25
Maar dan moeten de immigranten wel iets toevoegen aan de maatschappij en deze niet leegzuigen door middel van criminaliteit en afhankelijkheid wat betreft sociale zekerheid.

Dat vergeet je dan weer even.

Met je hoofddoekletters.

Kaas de Vies | 19-06-14 | 21:30

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:20

En dat is dan weer zo typerend: jij hebt rechten, rechten en rechten. Plichten hoor ik je niet over.

Maak je geen illusies: het merendeel van de nederlanders wil niet dat Nederland een tweede Libanon wordt. Religie zou helemaal geen enkel meerrecht moeten geven en gezichtsbedekkende kleding is in strijd met andere bepalingen die hoger worden aangeslagen.

BenBinnen | 19-06-14 | 21:30

-weggejorist-

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:25

Waarom rennen Marokkanen zo snel mogelijk na de geboorte van hun kind ( derde generatie) naar hun ambassade om aangifte te doen? Is dat omdat men problemen verwacht bij de paspoortcontrole de werkelijke reden als men naar Marokko gaat?
Je verwacht dat een Nederlands paspoort toereikend is. Iemand?

lienke | 19-06-14 | 21:23

Deze online tool zet een onjuist beeld neer over de allochtoon als collectieve groep.
.
Waarom zijn Chinezen, Indiërs, Iraniers en Japanners niet toegevoegd aan de lijst? O ja, dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat deze groepen MINDER vaak in aanraking komen met justitie dan autochtone Nederlanders.
.
Ten tweede vind ik het vreemd dat het verdachten bedreft, waarom worden niet de cijfers van de werkelijke veroordelingen gebruikt? Je kan iemand 100x verdenken van een misdrijf echter als de persoon in kwestie onschuldig blijkt dan moet je jezelf afvragen of het opnemen van zo'n persoon in de statistieken echt nut heeft....
.
Als het om werkelijke veroordelingen ging had ik eigenlijk weinig problemen met deze tool gehad, immers feiten zijn feiten. Ook als dat betekend dat bepaalde bevolkingsgroepen meer of minder crimineel zijn dan anderen.

010_Allochtoon | 19-06-14 | 21:22

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:02
Inderdaad onze groeicijfers zijn flink achteruitgegaan in ons land sinds migranten op eigen houtje ons land zijn binnen gestroomd, ook toen hun landgenoten hier al werkloos waren. www.heemland.nl/hl14-Boek_Lakeman.htm en voor het integrale boek 'Binnen zonder kloppen' van Pieter Lakeman www.scribd.com/doc/16950327/Lakeman-Pi....
Begrijpelijk is dat immigranten geld naar hun arme familie in het thuisland sturen, maar dat geld werd en wordt wel aan onze economie onttrokken, en drukt het BBP. Daar komt nog bij dat immigranten meer kosten dan Nederlanders vanwege meer kindertal en dus meer huursubsidie, kinderbijslag en schoolkosten. Een importbruid die 6 kinderen krijgt kost ons 4 à 6 ton.

Ci Ty33 | 19-06-14 | 21:21

At Snippeschieter

Wie zegt dat ik die onderstaande normen en waarden niet deel met u...
En mocht ik die normen en waarden niet delen, dan is dat ook deel van mijn vrijheid van meningsuiting.
Je kan gedachtes van mensen niet censureren, niet iedereen moet dezelfde wereldbeeld als jou hebben.
En trouwens vrijheids van religie ie hier helemaal niet gaande in nederland, burka is verboden.
Dat betekent dat er geen vrijheid is voor de pinguin mevrouw om zich zo te kleden.
Dus...
En welke tegenargument je ook geeft, je verbieden van Kledingsgewoontes van mensen is inperking van vrijheid van religie.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:20

Valt mij dan weer 100% mee, ik had het persoonlijk erger verwacht

zeertegendradig | 19-06-14 | 21:19

Flauwekul verhaal, registratie doet men niet op maroc of turks niveau, in NL geboren is NL-er.
Heeft links al jaren geleden verzonnen , komen anders van die vervelende cijfertjes uit, gooi maar weg.

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-14 | 21:16

At Wijze uit het Oosten

Grappemaker
Die paar miljoen euros aan hasj handel en juwelen roof, is zakgeld in vergelijking met de ahold en bouwfraude.
Waar miljarden werd verduistert, dus vergelijk peren niet met appels.
Je mag je weer melden wanneer je een overtuigend argument bent.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:15

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:40

Hé Noord Afrikaan, als jou de onderstaande normen en waarden van onze westerse samenleving niet aanstaan, wat doe je hier dan?

- vrijheid van religie
- scheiding van kerk en staat
- democratische rechtsbeginselen
- gelijkheid van man en vrouw, homo en hetero
- een onafhankelijke rechtsstaat

Snippeschieter | 19-06-14 | 21:14

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:40

Hé Noord Afrikaan, als jou de onderstaande normen en waarden van onze westerse samenleving niet aanstaan, wat doe je hier dan?

- vrijheid van religie
- scheiding van kerk en staat
- democratische rechtsbeginselen
- gelijkheid van man en vrouw, homo en hetero
- een onafhankelijke rechtsstaat

Snippeschieter | 19-06-14 | 21:14

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:02

Kijk, exact zo'n reactie waardoor we jullie hier ook niet willen hebben.
.
Als het minder gaat met Nederland denkt een echte Nederlander, of de gewenste immigrant, "nou, de schouders eronder dan maar."
.
Een wrang contrast met "laten we maar eens kijken waar we dan moeten gaan parasiteren."
.
Goede reis trouwens. Vergeet u niet uw Nederlands paspoort bij de grens achter te laten. Die had u eigenlijk niet eens moeten krijgen.

Parel van het Zuiden | 19-06-14 | 21:13

@bello | 19-06-14 | 20:27
Ik krijg alleen begin december pakjes. Gebracht door een bende negers. Niks aan de hand.

miko | 19-06-14 | 21:12

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:56
Nee, al weet ik daar iets meer van dan jij. een direct familielid van mij is een van de accountants die de knuppel in het bouwfraude onderzoek heeft gegooid. En 70% van de hash handel in Nederland is in handen van Marokkanen (Noord Afrikanen dus) en de witwas route via de Zuid As is in witte handen. Maar de goud- en juwelenroute retour naar Marokko nou niet bepaald. Get your facts in line..

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 21:12

Hier in Utreg zijn de meaucreaux 5,7 keer zo vaak verdachte, en is 27% van alle verdachten meaucreau.

malang | 19-06-14 | 21:11

Volgens mij wonen allochtonen niet graag in Werkendam.

nedertokkie | 19-06-14 | 21:11

Nog 1-4 jaar, en dan is het bal. Deze generatie gaat de Grote Oorlog meemaken tussen Christenen en de Islam. Die wordt barbaars, lelijk en beslissend voor de hele planeet.

uberdude | 19-06-14 | 21:10

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:02

Dat komt omdat ze daar op zijn Grieks boekhouden. Ziet er alleen goed uit op papier.

Specialiteit van Goldman Sachs.....

toetssteen | 19-06-14 | 21:10

benbinnen

Top!
Oefen dan ook je speech die je gaat geven voor een publiek en strijk alvast je SS uniform.
Kun je opscheppen dat jij ze persoonlijk eruit hebt getrapt, wanneer je weer eens met je alcohol rehab afkick praatgroep bent.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:09

Mijn meest verontrustende conclusie na wat spielerei met het tooltje...
.
Dat uitschot zit inmiddels echt overal.

Parel van het Zuiden | 19-06-14 | 21:07

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:02

De dag dat alle Noord-Afrikanen het land uitgaan zal ik vieren als Bevrijdingsdag. En voor de rest: je kent me niet droeftoeter. En dat houden we zeker zo.

BenBinnen | 19-06-14 | 21:06

At Julia

De vlag kan uit.
We gaan nederland masaal verlaten hoor de komenden 10 jaar, economisch gezien gaat het achteruit met nederland. Turkije bijvoorbeeld groeit met 8% per jaar, dat heeft nederland in 20 jaar tijd nog nooit meegemaakt.
Genoeg landen in de wereld waar de bevolking het geen ene moer boeit of iemand religeus is of niet.
En dan zeker niet gaan zitten janken en huilen net als benbinnen,dat soort types hebben een gesloten en armoedig leventje als kluizenaar.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 21:02

@Julia | 19-06-14 | 20:55

Oh zeker, ze zijn verschrikkelijk hypocriet. Kunnen zelf nauwelijks iets opbouwen, maar als je van de varkens en apen kunt geld kunt krijgen dan is dat natuurlijk prima.

En het meest ontstellende is dat ze dan niet snappen dat ze zelf de antipathie bij nederlanders opwekken.

BenBinnen | 19-06-14 | 21:02

@ZKH EénOog | 19-06-14 | 20:52

Ik denk ook niet dat dit een foto van een klas uit een van de enclaves is. Daar zou je drie marocs, twee antillianen en een nederlander zien, waarbij een van de marocs tegen de fotograaf roept "kk op met die kk camera".

BenBinnen | 19-06-14 | 20:59

Pfff ruim 2/3 van de verdachte Amsterdammers is allochtoon. Wel jammer dat de 3de generatie per definitie tot de autochtonen worden gerekend. Ongetwijfeld komt dit het autochtonen gemiddelde niet ten goede.

nedertokkie | 19-06-14 | 20:58

At wijze uit het oosten

Grappemaker.
Fiod,fiscus....
Maak jij je maar druk om de besnedelander die wat zakgeld steelt,maar o wee als je het hebt over de bouwfraude of de ahold fraude waar voor miljarden achterover werd gedrukt.
Inderdaad dat soort criminaliteit is alleen voor blanke weggelegd.
Blanke hebben het monopolistisch recht op witteboorden criminaliteit.
Of wilde ja dat ontkennen...

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:56

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:44

Een paar jaar terug was ik met zakenrelaties uit Brazilië op pad om Nederland te laten zien en natuurlijk wilden de heren in ieder geval de Wallen hebben gezien. Aldaar aangekomen worden we bijna overreden door een spierwitte Rolls Royce die door de bestuurder pontificaal op de stoep werd geparkeerd.
Het betrof een in sjofele kleren gestoken roetzwarte medelander die waarschijnlijk even zijn dames aan het inspecteren ging...

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:56

@BenBinnen
Het is gewoon vreemd dat hier mensen binnenkomen met een antiwesterse houding, maar wel willen profiteren van onze welvaart, vrijheden, uitkeringen en alles wat we hier hebben opgebouwd. Blijkbaar kom je hier dan voor de voordelen die je in in je eigen thuislanden niet hebt. Vanwaar dan die haat tegenover het Westen en het ophemelen van je eigen thuisland? Blijf dan daar.
Hypocriet noemt men zoiets.

Julia | 19-06-14 | 20:55

Hahaha het eind is ingeluid voor de haatsite de ware religie. Opgerot en weggejorist binnenkort. Zo valt te lezen in de krant.

tweetybird | 19-06-14 | 20:52

@BenBinnen | 19-06-14 | 20:16

Het sneue is de foto van de kinders die erbij staat, die ironisch genoeg de kritiek tegen RTL teniet doet.

ZKH EénOog | 19-06-14 | 20:52

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:35

Weet ik niet, maar verdacht is het wel...

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:50

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:40

Wat er mis is met aan anti-westerse instelling? Dat zal ik je vertellen.

Onze westerse maatschappij is verre van perfect, maar ... de Verlichting, het humanisme en het terugdringen van religie tot achter de voordeur hebben ons een vrije, redelijk prettige samenleving opgeleverd waarin mensen van ongeveer 180 nationaliteiten zonder al teveel problemen naast elkaar kunnen leven. Een voorwaarde om dit in de toekomst ook te kunnen is dat iedereen een aantal basisprincipes onderschrijft:

- vrijheid van religie
- scheiding van kerk en staat
- democratische rechtsbeginselen
- gelijkheid van man en vrouw, homo en hetero
- een onafhankelijke rechtsstaat

Conservatief-religieuzen uit Noord-Afrika onderschrijven geen van deze punten, terwijl ze wel de politieke richting van ons land mede mogen bepalen. Simpel gesteld: hoe minder bovenstaande wordt onderschreven hoe onprettiger ons land wordt. En dan heb ik het nog niet eens over de totale haat die sommige marocjes tegen Nederlanders hebben.

Mijn motto: wie bovenstaande niet onderschrijft hoort hier niet thuis, want die snapt onze samenleving niet of veracht deze. Fit in or fuck off.

BenBinnen | 19-06-14 | 20:49

In NL zijn we allemaal crimineel.
80% van je zuurverdiende geld gaat naar een club in den Haag. Niet uit vrije wil, maar omdat ze het anders wel komen halen.

Bassie B | 19-06-14 | 20:47

Staat het al op Joop.nl, anders vind ik het maar moeilijk om te geloven...

Nieuws-Lezer | 19-06-14 | 20:47

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:28

Niet verdacht zijn is niet per definitie hetzelfde als wel deugen. Beetje foute argumentatie, me dunkt.

ZKH EénOog | 19-06-14 | 20:45

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:40
Maar hij gaat denk ik niet vrijwillig wonen in Marokko.

pinda | 19-06-14 | 20:44

@eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:26
Ken ik een leuke over.. Op een assemblage afdeling bij mij opeens een besnedelander die volgens medewerkers "een witte baan nodig had omdat de fiscus een beetje lastig deed.." Voordat ik met mijn ogen kon knipperen stond mijn kantoor vol met de FIOD/ECD, politie en een hand deurwaarders. De fiscus vond het ietwat opmerkelijk dat meneer al zeven jaar geen aantoonbaar inkomen had, een huis kon huren, een BMW 5 serie onder zijn kont had (maar niet op naam) en nog steeds niet was doodgegaan van de honger.. Werd een kort dienstverband..

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:44

En een groot deel van de Antillianen hier te lande zijn niet 'onze' Antillianen, maar afstammelingen van import van de laatste decennia van de 20e eeuw, toen de corrupte Antilliaanse regeringen verblijfsvergunningen uitdeelden aan o.a. prostituees uit de Dominicaanse Republiek en drugsdealers uit Colombia, die onze Antillen gebruikten als stepping stone naar Europa. Daarom spreken die achterbuurt Antillianen ook geen of beroerd Nederlands.

Ci Ty33 | 19-06-14 | 20:43

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:23
Het gaat niet alleen om aantallen verdachten, maar ook om het aantal misdrijven dat men pleegt.
Iemand met 100 misdrijven telt toch maar als één verdachte?

pinda | 19-06-14 | 20:42

Hey Quinsy Gario! Zou je in plaats van onze volkstraditie "zwarte piet" je niet eens druk maken over de Antilliaanse/Surinaamse volkstraditie.. namelijk crmininaliteit! :D

Royw45 | 19-06-14 | 20:41

Nog geen enkele reactie bij de Pravda-pagina van Van Jole. Waarschijnlijk zijn ze nog aan het natafelen met azijn.

BenBinnen | 19-06-14 | 20:41

In Amsterdam is 3,4% van de Marokkanen verdacht. In Gouda, Rotterdam en Utrecht 5,4%. Zijn de Marokkanen in Amsterdam liever, of is het opsporingsbeleid kudterder?

ZKH EénOog | 19-06-14 | 20:40

benbinnen

Je mag nog een poging wagen,we hebben het over 2012,13 en 14.
in 6 jaar tijd is er een hoop verandert.
Klik maar op het linkje van rtl, het aantal verdachten is naar beneden gegaan.
En wat is er mis mee als je een anti westere instelling hebt, jij hebt toch ook een anti buitenlanders islam marokkanen instelling.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:40

@Mesmer | 19-06-14 | 19:35
Zijn de autochtone Stadjers dan zo goudeerlijk, of zijn onze allochtone medestadjers gewoon crimineler dan hun soortgenoten elders in Nederland, that's the question.

VanBukkem | 19-06-14 | 20:39

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:33

Ik heb je net uitgelegd dat dat niet opgaat.

BenBinnen | 19-06-14 | 20:37

At balletje mayo

Klopt inderdaad niet.
Vaak word als signalement licht getint gegeven.
Dat hoeft niet per se marokkaan te betekenen, er zijn meer dan een dozijn volkeren die een licht getinte uiterlijk kunnen hebben.
Roma zigeuners,turken,portugezen,spanjaarden,albanezen.
Brazilianen,eigenlijk heel latijns amerika.
Dat zien we dan ook terug in de minder hoge misdaadcijfers onder marokkanen, de daadwerkelijke cijfers van verdachte tegenover signalementen.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:37

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:28

Nope, want helaas voeren marokkanen vrijwel op alle fronten de foute lijstjes aan: werkloosheid, uitkeringsafhankelijkheid, overlast, criminaliteit, gebrek aan opleiding, gebrek aan arbeidsmoraal, anti-westers instelling, etc.

Het zijn er niet slechts een paar:

"... Op de zogeheten shortlist waarop de overlast-, hinder- en criminele groepen worden geregistreerd in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, stonden in 2006 tweehonderd jongens. Behalve één Turk, waren dat allemaal Marokkanen. In het stadsdeel is slechts zeventien procent van de bewoners van Marokkaanse afkomst."

vorige.nrc.nl/article2249910.ece

BenBinnen | 19-06-14 | 20:37

@eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:28
Links redactierakkertje in snitchmodus ?

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:35

Dus het beeld wat door Opsporing Verzocht word geschetst klopt niet.

Balletje Mayo | 19-06-14 | 20:34

@dk--

Is toch niet zo erg als 10% van de antillianen crimineel is.
Dat geeft juist aan dat de overgrote meerderheid van de antiilianen GEEN crimineel is.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:33

@bello | 19-06-14 | 20:27
Bello, dat kon 15 jaar geleden in 3037 ook nog gewoon.. Of dat nu nog kan ? Ik denk het niet..

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:33

Zeker weer een links dingetje. De cijfers uit Rabat zijn nergens te vinden.

netniet | 19-06-14 | 20:32

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:30

Jij bent vast fan van Miami Vice! Mooie kar wel trouwens...

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:32

Iedereen weet het maar niemand doet iets. Politiek correcte mensen willen de feiten omdraaien of wegpraten. Politiek Nederland voert al jaren het verdeel en heers beleid uit. Cultuur verdwijnt en hoogopgeleiden weten niet hoe snel ze dit land uit moeten. Leuk voorbeeld: bijna 10% van de Antillianen in bv hoorn is crimineel. Als je het nieuws er op na slaat kom je al gauw artikelen tegen met www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

is om te janken. Na +40 jaar mag je toch wel eens concluderen dat dit project mislukt is? Waarom wordt er gvd niks gedaan?

dk-- | 19-06-14 | 20:31

@eerstneukendanpraten

Niet teveel films kijken met je bmw 7 serie.
Ik zou eerder denken aan een amg cl 63.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:30

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:24


Het lijkt wel alsof ze zijn getipt dat dit eraan zat te komen. En weer wordt de altijd onvermijdelijke racisme-kaart getrokken. Ik zie het er nog van komen dat er aangifte tegen RTL4 gedaan wordt, ze zijn er in ieder geval gek genoeg voor...

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:28

@BenBinnen

Zelfs dan blijft mijn pleidooi staan dat de OVER OVER OVER grote meerderheid van de marokkanen plus 90% wel deugt. Zelfs al nemen we een extra grote marge van een extra 8%, dus die 8000 niet gedane aangiftes van roven,bespugen,bestelen,mishandelen. (8000 lijkt me sterk maar vooruit dan maar)
Zelfs dan kom je nog boven de 90% uit die gewoon wel deugt.
En daar kan jou jankverhaal niks aan veranderen,
cry me a river please.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:28

@ Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:09

Pakje bij de deur? Kan idd in het oosten /noorden/ zuiden. No probs. Hier in 010 is het binnen 30 seconden foetsie, gegarandeerd. Daarom laat ik de postbode/ koerier altijd even bellen bij een bestelling, persoonlijke ontvangst. Is helaas nodig. Hoop te zeggen voor de rust van de niet-randstad.

bello | 19-06-14 | 20:27

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is de samenstelling van de zogenaamde 'windhappers'. Dat zijn lieden zonder inkomen maar die wel in een nieuwe BMW 7-serie rijden. Daarvan zouden we er ongeveer 13.000 van in Nederland hebben. Belasting betalen hebben deze lieden natuurlijk ook nog nooit van gehoord want als je geen inkomen hebt kun je natuurlijk ook niets betalen...

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:26

@eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:22
Lightning speed in denial modus !!

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:24

@Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:16

Nee, zo werkt dat niet. De cijfers zijn gebaseerd op het verdacht zijn van een misdrijf. Dat betekent dus dat er een benadeelde partij moet die aangifte doet. De dagelijkse beledigingen, bedreigingen en berovingen waar geen aangifte van wordt gedaan zitten hier niet bij.

Daarnaast zijn er veelplegers die tientallen misdrijven op hun naam hebben staan. Herinner je je die top 600 in Amsterdam nog? Die hadden gezamenlijk 15000 misdrijven op de teller staan; 25 per persoon.

En zoals hierboven al genoemd: marokkaanse jochies die ouders met de nederlandse nationaliteit hebben komen in de statistiek als autochtoon.

BenBinnen | 19-06-14 | 20:24

BenBinnen | 19-06-14 | 20:16 Mooi stuk op Joop:
"Tekenend voor de vergelijkingsdrift is dat de 'autochtonen' op hun beurt alleen met de herkomst 'Nederland' vergeleken kunnen worden." En dan wordt het racistisch genoemd alsof als je de vergelijking Nederlander met niet-Nederlander niet racistisch zou zijn. Duhh, sukkel (Martijn5155) dat zou jouw racismekaart alleen mijlen verder bevestigen.

TheseDays00 | 19-06-14 | 20:24

Van de mensen met Marokkaanse herkomst in Nederland werd 4,5% verdacht van een misdrijf. Dat zijn 12.243 mensen. Daarnaast werden nog eens 1161 verdachten geregistreerd zonder bekende woon- of verblijfplaats. In totaal daalde het aantal verdachten met Marokkaanse herkomst tussen 2010 en 2012 van 14.671 naar 13.304.

in tegenstelling tot......
Van de mensen met Antilliaanse herkomst in Nederland werd 5,6% verdacht van een misdrijf. Dat zijn 6531 mensen. Daarnaast werden nog eens 917 verdachten geregistreerd zonder bekende woon- of verblijfplaats. In totaal daalde het aantal verdachten met Antilliaanse herkomst tussen 2010 en 2012 van 7472 naar 7448.

Antilliaan, 5.6% en marokkaan 4.5% verdacht.
Qua absolute getallen is aantal verdachte Marokkanen inderdaad hoger, maar dat is ook logisch als er 360.000 marokkanen zijn in nederland tegenover 140.000 antillianen.

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:23

BenBinnen | 19-06-14 | 20:16

Jezus Christus, was zijn die lui snel aangebrand zeg!

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:22

@de grote Anti | 19-06-14 | 20:15
Prijs je dan een gelukkig mens ! (Op dit gebied dan..)

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:17

Antillianen zijn het ergst, zowel mannen als vrouwen, de hele familie doet mee en ze stoppen niet als ze eenmaal huisje , boompje, beestje hebben...

lienke | 19-06-14 | 20:17

Ooh jullie wilden feiten horen?
Nou...
Van de 70.000 wonende marokkanen in Amsterdam zijn er dus 1859 die niet deugen.
Dat is is dus iets meer dan 2,5% van de marokkanen in Amsterdam.
De overige 97.5% die zijn dus GEEN crimineel.
Waarom hoor ik jullie nooit over het feit dat gewoon uit cijfers is af te leiden dat 97.5% van de marokkanen in Amsterdam toffe peren zijn?

Noordafrikaan,, | 19-06-14 | 20:16

3,4% van alle Marokkanen, poe he. Als je de plempsels van de stormfrontjes hier dagelijks leest, zou je haast denken dat dit percentage rond de 90% ligt.

as-saboer | 19-06-14 | 20:16

-weggejorist-

BenBinnen | 19-06-14 | 20:16

@Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:09
Geloof het of niet, maar hier ergens in 020 kan dat ook nog gewoon (verklap lekker niet waar). Maar de postbode mag niet zelf die beslissing nemen, dan moet het naar de buren of hij moet later terugkomen. Ik plak dan soms een briefje bij de deurbel ofzo dat hij het pakketje achter de plantenbak mag zetten, of onder de boom.

de grote Anti | 19-06-14 | 20:15

*naar allaa en zijn geiten staart*

hallevvezool | 19-06-14 | 20:15

uitsplitsen naar type delict zou ook wel handig zijn; faillissementsfraude is iets anders dan gewelddadige berovingen.

--sql error-- | 19-06-14 | 20:14

En bedenk: derde generatie Marokkaan is als Nederlander geregistreerd. Als de vraagstelling was geweest: heeft de verdachte een Marokkaans paspoort, dan was de uitslag nog veel sterker geweest.

Fred Bastiat | 19-06-14 | 20:14

Gelukkig woon in een gemeente waar meer dan de helft van de criminelen nog gewoon autochtoon is. Zijn vast allemaal lid van de bond van wetsovertreders, inclusief lidmaatschapspasje. Veilig gevoel. Ik wordt graag beroofd door een gediplomeerde crimineel met VCA-diploma.

Hoeki Oekema | 19-06-14 | 20:13

RTL verbieden.

newray | 19-06-14 | 20:12

Mali | 19-06-14 | 20:06

Ja, het blijven natuurlijk wel kansenparels. Jammer dat ome Peter Reetwinkel geen burgemeester meer is, die had anders vast wel goed thee met die belhamels kunnen drinken want ome Job Cohen heeft de hele PvdA thee leren zetten...

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:11

Antisemitisme!

Lepo | 19-06-14 | 20:10

@Willianus Wortelus | 19-06-14 | 20:01
Ach, het valt mee. Klas dochterlief (Gymnasium twee) : 1 Iraanse jongen (Slim als hel, artsen als ouders) en een halfje Marokkaanse (zit ook niet op het Gymnasium vanwege het voorkeursbeleid). Relaxedheid ten top. Laatst een briefje van de postbode : "Pakje staat bij zijdeur".. Kan hier gewoon..

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 20:09

Nequebard | 19-06-14 | 19:43

Bij mij in de gemeente is het net zo. Van de daders is 76% blanke Harry en 11% is Turks. De overige 13% is waarschijnlijk van oorsprong van een andere planeet. Marokkanen durven hier niet te komen wonen want daar hebben de Turken een bloedhekel aan...

eerstneukendanpraten | 19-06-14 | 20:08

Percentage verdachten autochtoon of allochtoon waar de politie ook daadwerkelijk jacht op maakt: ik schat niet meer dan 2%. En voor de rest is het gewoon een kwestie van hopen dat ze vroeg of laat bij een algehele -plukactie- verkeerscontrole tegen de lamp lopen.

VanBukkem | 19-06-14 | 20:08

Hmm, rond de 600 nederlandse criminelen hier in de buurt. Vandaar dat het handjevol mocro criminelen en andere allochtonen zich zo goed gedraagt. Het is een afweging die je maakt.

de grote Anti | 19-06-14 | 20:06

Klopt geen hol van. Loop eens een middagje door 010- west en dat kaartje zou er heel anders uitzien. Groetjes vanuit 010- Noord! ( waar het nog enigszins te doen is...)

bello | 19-06-14 | 20:06

Haha. groningen. Marokaantjes ouder dan 12. 8 keer zo veel als autochtonen.

Mali | 19-06-14 | 20:06

@Bassie B | 19-06-14 | 19:32
Een kennis van me heeft ze laatst nog geld gegeven!
Onder bedreiging van een mes, dat dan weer wel.

Botte Hork | 19-06-14 | 20:05

Ga in Giessenlanden wonen, daar hebben ze alleen Blanke dieven.

Snippeschieter | 19-06-14 | 20:04

Den Heerscher | 19-06-14 | 19:59
Schagen had ook een AZC. Wanneer je fiets gestolen was ging je daar als eerste heen en omdat de allochtonen daar een vaste verplichte fietsenstalling hadden hoefde je alleen maar (met een AZC medewerker) langslopen, je fiets aan te wijzen, foto bewijs leveren en je mocht hem weer meenemen.

In het begin moest er natuurlijk politie en alles bij komen, maar het gebeurde uiteindelijk zo vaak dat de politie geen zin meer had om te verschijnen en het AZC bestuur geen zin meer had in gezeik.

LangeTijdGeleden | 19-06-14 | 20:02

Ik vraag me altijd af wat ze hierbij precies bedoelen met herkomst. Wordt er alleen gekeken naar de ouders? Of tellen grootouders ook mee? Hoe ver terug gaan dit?

Simurgh | 19-06-14 | 20:01

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | Jij zit nog met turken, antillianen en yugo's te koekeloeren. LOL. Die hebben we hier nog nooit gezien!

Willianus Wortelus | 19-06-14 | 20:01

Ja ja, is RTL ook wel eens in een Huis van Bewaring geweest? Of op de begrafenis van een crimineel?
Statistics, my ass.

Mammeloe | 19-06-14 | 20:00

@Mesmer 9951 of Winsum Fr? Die eerste kom ik vandaan. Eind jaren '90 kon je na de opening je gestolen fiets altijd bij het lokale AZC ophalen, die diefstal hield weer op bij de sluiting. Ik verwacht dat de criminaliteit door niet-westerse allochtonen daar ondertussen dan ook nihil is ivm de totale afwezigheid van die bevolkingsgroep.

Den Heerscher | 19-06-14 | 19:59

Laat ik hier in het Oosten nou in een gemeente wonen waar *NUL* procent van de criminaliteit door Marokkanen gepleegd is, vijf procent door Turken, drie procent door Antillianen, nul procent Surinamers, drie procent Yugo's en *nul* procent Karpatenkoppen. En dat op 382 verdachten verspreid over een gemeente met *zeven* dorpen.. Ik kan dochterlief aankijken en denken : "De beste beslissing ooit, onszelf exporteren vanuit dat verderfelijke Westen.."

Wijze uit het Oosten | 19-06-14 | 19:58

@Nequebard | 19-06-14 | 19:43
Duitsers, Belgen, Britten, Fransen, Colombianen etc?

pinda | 19-06-14 | 19:57

83% In mijn gemeente zijn Nederlanders, 0 % Marokkanen, 3% Surinamers en de rest voormalig Oostblok.

Toetsiemonster | 19-06-14 | 19:57

Lol. 150 verdachten in mijn gemeente, alle 150 autochtoon.

Het is hier fantastisch!

Willianus Wortelus | 19-06-14 | 19:56

Resultaat mijn gemeente:
0.589% herkomst Nederland
Dat is 1x meer dan autochtonen.
Rest krijgt een xx(niet meetbaar)

bij gelegenheid | 19-06-14 | 19:53

Zelfs in Laren zijn Marokkanen de de zwarte Piet, ahum, de Sjaak.

Oud wijf | 19-06-14 | 19:52

Ik vind dat we het slecht doen! Niet echt de VOC mentaliteit!

loerelau | 19-06-14 | 19:50

@BenBinnen
Zwarte Piet is een inbreker, hij steelt wortels en laat overal cadeautjes en snoepgoed achter. Dat is behoorlijk racistisch!

Dhr. de Wit | 19-06-14 | 19:49

TuurlijkNiet | 19-06-14 | 19:34

Wanneer hij (of zij) én beide ouders in Nederland geboren zijn, wordt 'ie als autochtoon aangemerkt. Verder wat BenBinnen zegt.

fcr | 19-06-14 | 19:49

@ TuurlijkNiet
Hij heeft in ieder geval twee paspoorten.

Rest In Privacy | 19-06-14 | 19:48

Complimenten voor de RTL nieuwsredactie dat zij de moeite hebben genomen om deze cijfers boven tafel te krijgen, goed werk! Hier kan de door de belastingbetaler gefinancierde staatsomroep nog een voorbeeld aan nemen. Ik vrees echter dat de Nederlandse regering helemaal niets kan doen aan de opkomst van Oost Europese bendes die hier de zaak komen verzieken zolang de overlords in Brussel niet bereid zijn om weer grenscontroles toe te laten. Dweilen met de kraan open..

therealbraindump | 19-06-14 | 19:48

Gne, Oude Pekela doet het prima.

First Contact | 19-06-14 | 19:47

Deel dit door het oplossingspercentage van 15% van de Nederlandse politie en je komt op uit op 3,41% / 15% = 22,7% van alle Amsterdamse marokkanen die crimineel zijn.

Ih8yousf | 19-06-14 | 19:47

Wat is het toch moeilijk voor politici om de waarheid onder ogen te zien.
Tja, als je ook altijd alleen maar in je eigen gelul gelooft, is dat het gevolg.

L.E. Raar | 19-06-14 | 19:46

Slechts 18% is Marokkaan. Vraag me af waar die andere 72% allochtonen dan vandaan komen. Oh wacht.

* | 19-06-14 | 19:45

Ik zit erom te lachen. Droevig, eigenlijk.

hotnot | 19-06-14 | 19:45

Nouja, meestal wordt hier vermeld dat Marokkanen 10x vaker aanwezig zin in de misdaadstatistieken!

Einde van de Domheid | 19-06-14 | 19:45

Handig die app.

dingels | 19-06-14 | 19:44

Met zo'n ondervertegenwoordiging in m'n stad komen veel allochtonen wel 6 x meer als autochtonen in aanraking met de politie.

Er is geen probleem mensen, doorlopen.

LangeTijdGeleden | 19-06-14 | 19:44

Wat ik mis zijn de getallen tov het totaal aantal inwoners dat zeg meer over percentages als percentages van het totaal aantal verdachten.

dwar | 19-06-14 | 19:44

Kijk, dat is interessant. Ik begrijp alleen iets niet. In mijn gemeente:

- Komt 57% van de verdachten uit Nederland;
- Komt 5% van de verdachten uit Marokko;
- Komt 5% van de verdachten van de Nederlandse Antillen;
- Komt 12% van de verdachten uit Suriname;
- Komt 7% van de verdachten uit Turkije;
- Komen wellicht geen van de verdachten uit Joegoslavië;
- Komen 2% van de verdachten uit het voormalig Oostblok.

Dat maakt 88%. Waar komt de rest dan vandaan? Zijn dat Afrikanen? Aziaten? Mensen met onbekende herkomst?

Nequebard | 19-06-14 | 19:43

Kan je het ook van heel Nederland tegelijk doen? Ik heb het idee dat de Antilianen de Marokkanen nog weten te verslaan als meest criminele groep.

WaarDeWindWaait | 19-06-14 | 19:43

Quod erat demonstrandum.

balustrade | 19-06-14 | 19:42

Gezeik altijd over racisme, dit zijn de cijfers. Doe daar eens wat aan..

Maxx! | 19-06-14 | 19:41

Je verwacht het niet he?

Vrije Nator | 19-06-14 | 19:41

Het is natuurlijk de schuld van Geert Wilders dat vooral Marokkanen in Nederland een slechte naam hebben gekregen.
Je leven lang op een uitkering en geen eerlijke kans op een baan en respect voor cultuur en religie. Vreselijk. *grijpt naar de fles*

First Contact | 19-06-14 | 19:40

Goh,tja dat had ik niet verwacht.

miko | 19-06-14 | 19:40

Dat Den Haag zo hoog scoort qua Nederlandse criminelen komt omdat het Parlement er zit, toch?

rara | 19-06-14 | 19:39

In Winsum zijn we nog veilig zie ik.

Mesmer | 19-06-14 | 19:37

Je wordt er stil van... Waar blijven de reacties?

Pen | 19-06-14 | 19:36

@TuurlijkNiet | 19-06-14 | 19:34

Volgens mij is een kind van ouders die allebei de nederlandse nationaliteit hebben automatisch autochtoon, dus de cijfers zijn waarschijnlijk sterk geflatteerd.

BenBinnen | 19-06-14 | 19:36

in Groningen: Marokkanen 8x vaker verdachte dan allochtonen

Mesmer | 19-06-14 | 19:35

@lachenjoh | 19-06-14 | 19:33

Dat is racisme door de politie, want verdachten en geen veroordeelden. Case closed, niets aan de hand en doorlopen. Laten we het nog eens hebben over het institutioneel racisme van Zwarte Piet hebben.

/joop-modus

BenBinnen | 19-06-14 | 19:35

Cultuurverrijkers en kansenparels. Prachtig land leven we!

De Badtegelzetter | 19-06-14 | 19:34

Als een Marokkaan in Nederland is gebeuren, staat deze dan geregistreerd als Marokkaan of Nederlander?

TuurlijkNiet | 19-06-14 | 19:34

Ik geloof het pas als het op joop.nl staat.

lachenjoh | 19-06-14 | 19:33

Rofl.. tik Utrecht eens in ;)

dovenpot | 19-06-14 | 19:33

Die lieve mensen kunnen er niets aan doen, we moeten ze helpen.
Geef geld....

Bassie B | 19-06-14 | 19:32

Altijd weer die Marokkanen, raus!!

Crematorium-de-Asbak | 19-06-14 | 19:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken