Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uitkeringen Marokko korten is ZIELIG

GeefmeLalalageld.jpegOkee, we nemen het terug. Alles wat we zeiden over het exporteren van uitkerings naar Marokko. De onwil om inzicht te geven in Marokkaans huizenbezit, de uitkeringen op Nederlands niveau in een land waar het leven veel goedkoper is, alles. Want wij wisten niet dat het zo erg was, leven op Nederlandse taxpoet in Marokko. Hier het hartverscheurende verhaal, Dickensiaanse toestanden in de Rif. Wij lichten er enkele schrijnende voorbeelden uit. "Veel van hen, vooral de vrouwen, zijn analfabeet of spreken niet genoeg Nederlands om de brieven die de Sociale Verzekeringsbank (SVB) stuurt, te begrijpen." Hier, ga je al. Al die vrouwen met recht op een Nederlandse uitkering begrijpen de Nederlandse brieven daar over niet. Dus gaan ze massaal op Nederlandse les, en dat kost klauwen met geld. Niet korten dus! "Het maakt Didi en de anderen ziek als hij leest hoe er in Nederland over hen wordt gesproken." Ja, sorry nog daarvoor. En als je ziek bent kun je ook een uitkering daarvoor krijgen he? Wat is je rekeningnummer? "Marokko is als een stofzuiger. Het geld dat binnenkomt, stroomt er aan alle kanten weer uit." Wut. Wij weten niet wat voor stofzuigers jullie hebben maar in principe zuigen stofzuigers dingen op en houden die bij zich. In een zak. Of als je een Dyson hebt in een handige, makkelijk te legen bak. Okee, we moeten dus een bijzondere bijstand-potje aanspreken voor betere stofzuigers daarginds. "Bijna iedereen kampt met astma." Zie je wel. Stoflongen van die stofzuigers waar alles uitstroomt. Betere stofzuigers! "Er (zijn) nauwelijks banen in Marokko en al helemaal niet voor vrouwen", vertelt Didi. "De enige manier om dan nog aan geld te komen, is te gaan bedelen." NEEN. Dat staat de Marokkaanse trots niet toe, zomaar gratis geld incasseren! Dit moeten wij voorkomen, snel gratis geld opsturen. "Ze hoopt nu te trouwen met een man die haar kan onderhouden, hoewel een huwelijk in eerste instantie een nieuwe kostenpost voor haar vader betekent." Of je trouwt zonder dure poespas, als je toch al heel arm bent he. Dan pas je de tradities aan aan de financiële realiteit. Oh, sorry, aanpassing vragen is racisme, wat waren we denkende. Openhouden die geldkraan. Dappere mensen die, wars van elke slachtofferrol, er maar het beste van trachten te maken met een Nederlands inkomen in een lekke stofzuiger. Helden.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Rups444 | 18-06-14 | 23:59

"... Veel van hen, vooral de vrouwen, zijn analfabeet of spreken niet genoeg Nederlands om de brieven die de Sociale Verzekeringsbank (SVB) stuurt, te begrijpen."

Had dan tijdig geïntegreerd ipv op je reet zitten en weigeren de taal van jullie gastland te leren.
Maar ja. Eind goed, al goed. Tot ziens.

Ugly Basterd | 18-06-14 | 15:25

In Marokko kan het stervenskoud zijn. Zeker in het Rifgebergte. Werkelijk alles wordt aangegrepen om de zielepiet uit te hangen. Triest.
Maar goed ze hebben Nederland 'opgebouwd'(lol) door dozen voor een gierige werkgever in te pakken en vervolgens de nationaliteit én een gratis woning te eisen én dozijnen werkschuwe zonen te krijgen, dus laten we ze maar het voordeel van de twijfel geven.

jeanmondo | 18-06-14 | 11:49

Ohja en voor diegenen die als reactie op bovenstaand reaguursel de racismkaart willen trekken: er staat helemaal niets over ethnische achtergrond in dit lijstje....

Koek Bakker | 18-06-14 | 11:12

Kun je geen Nederlands lezen of schrijven? Dan geen uitkering.

Kun je geen Nederlands spreken of verstaan? Dan geen uitkering.

Heb je Nederland vrijwillig verlaten? Dan geen uitkering.

Heb je nooit een positieve bijdrage aan de Nederlandse maatschappij gebracht? Dan geen uitkering.

Heb je nooit sociale premies betaald? Dan geen uitkering.

Heb je geen respect voor mensen met een ander gedachtengoed in het land waar je als gast hebt gewoond? Dan geen uitkering.

Heb je nog nooit een sollicitatie de deur uit gedaan? Dan geen uitkering.

Getrouwd met een man met een strafblad of kinderen met een strafblad? Dan geen uitkering.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Koek Bakker | 18-06-14 | 11:10

Ja, Nederland zorgt goed voor zijn [burgers]allochtone uitvreters...

King of the Oneliner | 18-06-14 | 11:03

@Rups444 | 18-06-14 | 00:46
Het valt een marrokaan niet te verwijten dat ie zijn inkomen poogt te maximaliseren. Daar gaat het hier ook niet om. Het gaat om scheve verhoudingen tussen rechten en plichten. Kortom rechtsongelijkheid ten nadelen van de mensen die hier in NL meedoen aan de maatschappij.

Rest In Privacy | 18-06-14 | 04:04

-weggejorist-

Rups444 | 18-06-14 | 00:46

Gloeiendegloeiendegloeiende....

Jankurt | 18-06-14 | 00:13

@Ella | 17-06-14 | 23:41
En die 40 jarige marokkaan die van nederlands belastinggeld als god in Frankrijk leeft is een meer dan uitstekende reclame voor alle andere marokkanen om vooral naar nederland te emigreren.
De linkse kliek ontvangt ze hier met open armen, en na een tijdje dealen, ziektewet of ww kun je weer terug om daar zelf het heilige woord te verkondigen.
Het is zo simpel allemaal..

Slipsnifter | 17-06-14 | 23:48

Iedere 40jarige Marokkaan die oprot naar Marokko krijgt tot zijn dood een RemigratieUitkering, ook wel OpRotPremie genoemd.
.
Een RemigratieUitkering van €600,00 per maand = per maand 6.749,40 Marokkaanse dirham waard.

Wat kan je in Marokko kopen voor 6.749,40 Marokkaanse dirham?

Ella | 17-06-14 | 23:41

Ik stem straks op de partij die hier rücksichtlos een einde aan maakt. En met mij een heleboel anderen.

Rest In Privacy | 17-06-14 | 23:38

En deze is ook een leuke hoe ze over onze inlichtingen dienst denken ?

Oproep aan broeders met ouders 65+ met AOW en OIA aanvulling
De SVB stuurt brieven met de vraag u Marokkaanse CIN NR in te vullen Carte Identite National.geef hier geen gehoor aan .doormiddel van u CIN nr krijgt de sociale verzekerings bank toegang tot het Marokkaanse kadaster met alle gevolgen van dien
Let op
Stuur deze bericht door aan al u marokkaanse vrienden familie etc

Jetstream | 17-06-14 | 23:12

Als het zo makkelijk is dan zijn wij toch achtelijk dat we dit al decenia zo doen? Het is toch invloed van oa pvv dat dit soort smeerpijperij aan de grote klok gehangen wordt en er dus om actie gevraagd wordt. Politiek zal niets uit zichzelf regelen, behalve belastingverhoging.

Verbelgd | 17-06-14 | 23:05

Mijn schoonzuster werkte in de jaren 2000 bij de Sociale Dienst, Vlaardingenlaan te Amsterdam,
Daar was al algemeen bekend dat er enorm misbruik van de kinderbijslag door Marokkanen gemaakt werd. Immers er was/is geen registratie in Marokko mbt het aantal kinderen. Er mocht echter niets tegen gedaan worden van het management omdat dit tegen de wil was van de (rod) politieke elite in Amsterdam. Als voorbeeld gaf zij een Marokkaan van 38 jaar, die kinderbijslag ontving voor 41!!! kinderen in Marokko.
Dit is slechts een geval, durft u het totale bedrag te noemen van alles bij elkaar. En dit alleen om kiezersstemmen. Wat een stelletje boeven !

Jetstream | 17-06-14 | 23:01

Vrouwen met een hoofddoek laten rijden in een auto waardoor ze een extra grote dode hoek hebben, das pas zielig!

BitchSuperSoaker | 17-06-14 | 22:50

Dat 'wij hebben NL mee opgebouwd' steeds. Dat irriteert me gigantisch.
Ze hebben die opbouw eerder geremd als al niet afgebroken en uitgemelkt. En als ze zich zo competent voelen in het opbouwen, waarom is hun eigen land dan nog steeds een derde wereld land?
Beweren dat je als lid van een bevolkingsgroep met een gemiddeld IQ van 80 een hoog ontwikkeld land hebt opgebouwd en tegelijk klagen dat je geen Nederlandse brieven kunt lezen. Hoe dom wil je ze hebben?

WirMachenMusik | 17-06-14 | 22:35

"Het maakt Didi en de anderen ziek als hij leest hoe er in Nederland over hen wordt gesproken."
 
Dan moet ie zn vrouw de post maar laten lezen.

pietvanvliet | 17-06-14 | 22:03

ZIELIG! Er zijn er ook zonder uitkering. We moeten gewoon elke Marokkaan voortaan een uitkering geven, wij hebben toch geld genoeg. Omdat dit niet eerlijk is, dan ook alle Arabisch sprekende landen. Geld genoeg.

Patatter | 17-06-14 | 21:54

-weggejorist-

scratch | 17-06-14 | 21:48

Ik houd altijd nog wat over aan 't eind van de maand, dus waar kan ik storten?

scratch | 17-06-14 | 21:48

Geenstijl = datingsite

Wie heeft er interesse in de dochter van Abdelsalam Boeras?
Hij zoekt nog een partner voor zijn vrouw.

adeehaadeetje | 17-06-14 | 21:09

Heeft didi al een baan?? Wat een janker zeg. Misschien is woordvoerderschap voor isis wel iets voor hem. Kan die zijn superioriteit weer eens etaleren aan de gewone mens

nukkie | 17-06-14 | 20:57

Even een vraagje, als men in Marokko woont en ontvangt een uitkering uit Nederland, is dit dan bruto, en gaat de Nederlandse staat er gewoon van uit dat men in Marokko de belasting afdraagt.

hovawart | 17-06-14 | 20:50

''In Nederland heb je vangnetten, die hebben we hier niet.''

nee dat klopt, jullie hebben daar geen vangnetten. Wat jullie daar wel hebben zijn namelijk Nederlandse vangnetten.

In Marokko heb je geen vangnetten, dat hebben we hier in Nederland niet (geen vangnetten). Wij hebben hier namelijk wel vangnetten. Geen Marokkaanse vangnetten uiteraard, want in Marokko hebben ze geen vangnetten. Maar dus wel Nederlandse vangnetten. Maar wij in Nederland hebben dus gewoon vangnetten, zoals je ze in Marokko niet hebt.

"De enige manier om dan nog aan geld te komen, is te gaan bedelen."

en die 60% die overblijft dan? is dat geen geld?
oude marokkaanse lijken zouden het recht om te klagen en te mekkeren moeten worden ontnomen. het gaat hier om een nabestaandenpensioen die je hier al niet eens meer krijgt als je van na 1950 bent. waarvoor je zowiezo niets hebt hoeven doen.

Van Nostrand | 17-06-14 | 20:44

Als er geen banen zijn kan men ook inventief zijn en een eigen bedrijfje oprichten. Doen ze hier ook.
Groenteboeren, shoarma, slager, bakker, snackbar etc. Soms meerdere in dezelfde straat, geen probleem.

^Jossie^ | 17-06-14 | 20:43

30 of meer jaar in Nederland en ze spreken nog geen Nederlands, ze zijn ook nooit van plan geweest het te leren, dit bewijst eens te meer hun niet bestaande betrokkenheid bij het land, waar ze als "god" kunnen/konden leven.

Danbolig | 17-06-14 | 20:27

Het is inderdaad zielig die afrikavaarders moet je gewoon geheel korten.

reageerbuis | 17-06-14 | 20:07

"" In de hoop op een betere toekomst voor zijn dochter, betaalt Didi maandelijks 350 euro voor haar studie in Frankrijk. En dat is een flinke hap uit zijn pensioen van 1065"
Komt nog de AOW bovenop van€ 1200.

In Marokko is bijna geen werk,nou hier ook niet.

janmetdepet | 17-06-14 | 19:37

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-06-14 | 18:28
Bij ons hetzelfde; drie maanden proeftijd en vanaf het moment dat het jaarcontract (dat dan gelukkig nog net wel...) was getekend, zag je ze nooit meer terug. Trouwens, na het trouwen was het ook altijd een grote bak ellende... Het is ook niet zo heel vreemd, die hoge werkeloosheid onder Marokkanen; maar ook dat hebben ze geheel aan zichzelf te danken! Werkgevers zijn nu eenmaal niet bepaald op het achterhoofd gevallen en je moet geld opbrengen, niet kosten, anders kun je vertrekken!

Claudia M. | 17-06-14 | 19:26

hele simpele verklaring voor. de linksch fascisten hebben de macht in dit land. zoland de ijzeren driehoek niet wordt ontmanteld en al die nep-bestuurders gewoon op straat worden gezet, blijft dit dooretteren.

minimá-armezusvan.. | 17-06-14 | 19:21

De Nederlandse regering is hard bezig om er voor te zorgen dat Marokko deze taken op zich neemt, dus gelijke tred houdt met de hoogte van de betalingen voor kinderbijslag voor in Marokko wonende familie van in Nederland wonende Marokkanen, het is niet veel, dat moeten ze zeker kunnen opbrengen, het gesprek in Marokko is eind deze week of begin volgende week dacht ik.

ik_dacht_het_wel | 17-06-14 | 19:12

Het instandhouden van die hoge uitkeringen daar, terwijl de kosten van levensonderhoud een stuk lager zijn, is pure discriminatie. Of wellicht beter: het kruipen voor die woestijnbewoners. En waarom is hier sprake van discriminatie? Wel, op de eilanden Bonaire, Saba en St. Eustatius die Nederlandse gemeenten zijn, zijn de kosten voor levensonderhoud ongeveer 44% hoger dan in Nederland. En dat terwijl de uitkeringen minder dan de helft zijn van die in Nederland. Ook de salarissen liggen daar gemiddeld 20% lager. Dus waarom wordt ons eigen volk structureel benadeeld en worden die woestijnbewoners weer de hand boven het hoofd gehouden? Ach ja, ik had het kunnen weten: de PvdAllochtonen weet het natuurlijk weer beter. Want van die woestijnbewoners krijg je tenminste nog stemmen wanneer hier verkiezingen zijn. Maar toch rijst dan nog steeds de vraag: waarom niet eigen volk eerst?

Rokus3013 | 17-06-14 | 19:02

De bevolking van NL wil dit nu eenmaal graag instandhouden.

zuurkool | 17-06-14 | 18:44

Gek he, dat wij zo'n enorme hekel hebben aan Marokkanen. Die hekel hadden wij aanvankelijk niet, maar die is aan mij opgedrongen door de uitkering-uitdelende linkse maffia.

Nederland verschuilt zich achter het woord "verdrag". Volgens mij sluit je een verdrag wanneer twee landen een win-win situatie willen bereiken. Wanneer één "win" vervalt, zeggen normale landen een verdrag weer op. Nederland niet, want "buitenlanders zijn zielig".

De Hoer van Babylon | 17-06-14 | 18:36

Ik heb bij een bedrijf gewerkt wat het heden ten daagse akzo-nobel is, ze (u weet wie ik met ze bedoel) kwamen op maandag binnen, 's woensdags de ziektewet in (zo snel mogelijk wao), en je zag ze nooit weer, en elke keer stonk het bedrijf er maar in.
Goed, er bleef ook wel eens iemand wat langer, maar dat was een unicum.
Turken daar in tegen, die bleven wel werken, ook met volle overtuiging.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-06-14 | 18:28

Ach, we lazeren gewoon nog een paar duizend van onze ouderen - u weet wel die groep die ons land na de oorlog heeft opgebouwd en meende van een ongestoorde oude dag te kunnen genieten - het verzorgings- c.q. bejaardenhuis uit en de verzorgende, de handjes die wel wapperen aan het bed, op straat. Volgend jaar de BTW naar 23%. Lever ik nog wat meer in van het bruto salaris en dan kan de Haagse kliek nog wat meer uitdelen in het buitenland. On-voor-fucking-stel-baar!

Claudia M. | 17-06-14 | 18:21

Marokkanen zijn niet zielig en het wordt eens tijd dat ze op een volwassen manier gaan meedraaien in de samenleving en niet continu in slachtoffer reflex schieten.

carramba | 17-06-14 | 18:19

Nu we toch bezig zijn , het is gewoon racisme .

Eurotokkie | 17-06-14 | 18:15

Ik ben eigenlijk ook heel zielig...... krijg ik nu geld ?

Onze man in Mockba | 17-06-14 | 18:11

Jezus! Wat een zielig verhaal is dit! De tranen springen in mijn ogen en ik ben helemaal ontzet. Echt waar. Ik hoop dat er snel een rekeningnummer beschikbaar komt en zo'n inzamelnacht op TV. Het liefst gepresenteerd door Mies Bouwman. En dat het dan maar heel erg snel weer beter mag gaan met die arme mensen daar.

bft | 17-06-14 | 18:03

Wanneer gaat meneer Dibi terug?

L.E. Raar | 17-06-14 | 17:59

@Peterdh (17:43),

Als je nou eerst gewoon verder leest.

Ik zeg niet dat dieven vrijuit gaan.
Maar het tegengaan van diefstal is een overheidstaak, net als het bestraffen van diefstal. Onze overheid doet geen van beide, en dat neem ik die doorgaans best hoogopgeleide mensen in de overheid heel erg kwalijk.
Veel meer nog dan die analfabeten die op kosten van onze overheid rechtszaken voeren om die diefstal wettelijk te legaliseren.

Dit zou helemaal geen issue moeten zijn, daar gaat het om.

Dandruff | 17-06-14 | 17:57

Met de PvdA denkwijze krijg je dit soort absurde uitwassen, dat de hele wereld profiteert van de dommigheid van onze doof en blind voor normale argumenten stupide overheid.
Wanneer gaat dit een keer ophouden de burger veel te zwaar te belasten, om vervolgens mooi weer te spelen met deze giften?

lanexx | 17-06-14 | 17:56

Amigo1973 | 17-06-14 | 17:47
Ja maar die zorgkosten zijn daar zo hoog. Dat hebben de originele Marokkanen dus niet met 900 dollar p.m. Want die hebben niet in Nederland gewerkt en die hoeven ook nooit voor nabestaanden te zorgen, want die hebben ze niet. Kortom ik zeg, geld er bij voor die zielepieten.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 17:55

Overigens AOW begint te tellen vanaf je 15e , elk jaar dat je vanaf je 15e niet in Nederland woont kost je 2% tenminste als je geen Turk of Marokkaan bent want daarvoor gelden andere regels ! ( serieus ) .

Overigens nog een manko wat ik lees in de reaguursels , mijn buurman een Nederlander is nu gepensioneerd en is ooit tijdens een trip verliefd geworden op een Zuid Amerikaanse vrouw , zij wilde niet naar Nederland komen ! ( ja die heb je ook ) , echter zij zijn nu al een tiental jaar getrouwd , hij kan zijn pensioen daar niet krijgen zonder gekort te worden , en als hij overlijd heeft zij ( zijn vrouw ) nergens recht op ! hij reist dus 2x per jaar op en neer woont deels daar en deels hier .

Amigo1973 | 17-06-14 | 17:54

En ze hebben dan uitkeringen uit Nederland nodig omdat...? Als ze daar wonen gaan ze maar bij de moskee bedelen. Islamieten zijn verplicht mensen iets te geven. En als dat niet voldoende is, zet dan zelf een verzorgingsstaat op. Liefst eentje die niet ploft. Kunnen we er ook nog wat van leren.

BeunDeHaas | 17-06-14 | 17:52

Sucks to your ass-mar!

Whiskeyjack | 17-06-14 | 17:49

Grappig het jankverhaal gaat aan alle kanten mank
heel toevallig heb ik een eerlijke Marokkaanse vriend eentje die uit Casablanca komt en dus niets van Rif Apen moet hebben ( hij is dus een zogenaamde "echte" Marokkaan ), hij vertelde mij dat hij zijn oom zo nu en dan 50 euro stuurde en dat zij daar makkelijk een maand van kunnen eten .

De zielige figuren in het artikel moeten het "slechts" van 650 euro per maand doen , gaat u eens even Googlen dan komt u erachter dat het minimum jaarloon in Marokko 2105 ,-- Euro per JAAR bedraagt en dan denkt u ja maar dat is minimum Inderdaad het Modale maandsalaris ( gemiddelde loon , bedenk dat het verschil tussen salarissen daar zeer groot is ) is U$ 900 oftewel 664,-- Euro oftewel 650 euro bijstand is dus meteen tot de gegoede bevolking behoren .

Amigo1973 | 17-06-14 | 17:47

@malin | 17-06-14 | 17:26

Bedankt voor de toelichting.. Klopt, naja dan gaat dat argument dus ook de vuilnisbak in. Jammer voor ze.

peterdh | 17-06-14 | 17:45

@Dandruf
Dat dieven stelen kun je dieven nauwelijks kwalijk nemen.
...
...
-----

Srry voor het niet verder lezen, zal ik zo misschien doen, maar hier ga je al compleet de mist in. En dan is eigenlijk alles wat volgt al teniet gedaan...

Het word namelijk tijd dat we dieven *WEL* kwalijk gaan nemen dat ze stelen... Ipv de schuldvraag constant blijven te verschuiven...

Dit is precies wat er al jaren aan de hand is in Nederland... Ja dat kun je x,y en z niet kwalijk nemen dat is nu eenmaal hun vul-in/opvoeding/cultuur/aangeleerd/kunnen-niet-anders/moeten-wel/samenleving/geloof/etc/etc/etc

Genoeg daarvan!

peterdh | 17-06-14 | 17:43

@TiTi_no_ghost_237 | 17-06-14 | 17:37
Nope. Naar mijn bescheiden opinie heeft hij en U recht op 3/4 * AOW + opgebouwde pensioenrechten. No more, no less.

Wijze uit het Oosten | 17-06-14 | 17:42

Een of andere marrokaan in het artikel heeft WEL 30 jaar in Nederland gewerkt en baseert daar zijn recht op een volledige AOW op.... Dat is dan mooi want dan kan ik dus op mn 45e stoppen en volledige AOW beuren... Dan heb ik er ook 30 jaar opzitten! Ben een blanke man, moet geen probleem zijn toch??

TiTi_no_ghost_237 | 17-06-14 | 17:37

nederlanders willen dit, ze stemmen immers 40 jaar lang op dezelfde partijen. geen recht op zeiken en zeuren, moeten ze maar op een andere partij stemmen.

blabla9899 | 17-06-14 | 17:36

Het is bijna proza zo'n mooi artikel. Erg ontroerend verhaal!

XaleX_2 | 17-06-14 | 17:35

Het is nogal wat om 30 jaar in Nederland te hebben gewerkt eenmaal in Marokko terug tot de conclusie trekken dat je lichaam niet gewend was aan het klimaat in Nederland. Daar had ik geen 30 jaar over gedaan. Ik ben bang dat het lichaam van een Marokkaan niet gewend is aan werken en ploegendiensten en dat ie weer liever bij zijn geiten voor het hutje zit en zijn hand op houdt. En dat er geen werk zou zijn in Marokko. Natuurlijk wel, je moet alleen even je best doen om het te zoeken.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 17:32

Nederlanders vergeten wel eens hoe hard den Marokkaansche gastarbeider zwoegde in de mijnen; de bollenvelden; de aspergestekerij. Gedurende de harde jaren '60 bouwden een paar duizend werkers het recht op om heel Marokko generaties lang te doen leven op Nederlandse uitkeringen.
Wij zijn ze dankbaar, die eerste generatie. En wat volgde.

Jan Passant mk2 | 17-06-14 | 17:31

Volgens Elsevier Juist is de Marokkaanse economie booming. Dus.......

Polletje Piekhaar | 17-06-14 | 17:31

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 17:24
Die 2 % AOW korting is voor NL-ers niet voor deze lui, is aangepast voor hun, krijgen gewoon de complete AOW.

Uw Verzekeringsadvis | 17-06-14 | 17:31

Deze bizarre situatie van uitkeringenexport is zó ongelofelijk krankzinnig dat ik bijna zou gaan geloven in chantabele notabelen.

Russ Meyer | 17-06-14 | 17:30

Lekker suggestief weer. Het net goedgekeurde wetsvoorstel gaat vooralsnog alleen over kinderbijslag; wellicht (hopelijk) komen daar later nog WAO, AOW-gatreparatie en andere steundingetjes bij.

Dat krantenartikel lijkt over pensioenen te gaan: een heel ander verhaal. Wie AOW-rechten, een aanvullend pensioen of een weduwepensioen heeft opgebouwd heeft daar gewoon recht op, of het nu gaat over een Nederlander die in Thailand van zijn AOW gaat genieten, of een Marokkaanse gastarbeider die zijn oude dag in zijn thuisland wil doorbrengen. Vooralsnog gaat het daar niet over.

Overigens is het wel wat om in de gaten te houden. De staat heeft al een aantal keer geprobeerd om Nederlandse pensionado's in den vreemde aan te pakken, zonder succes. De impopulariteit van de export van allerlei uitkeringen die niet geëxporteerd zouden moeten worden, en van de ontvangers van die uitkeringen (allochtonen), zou wel eens als breekijzer gebruikt kunnen worden om straks alle export van uitkeringen te verbieden. En dat moeten er niet willen: met wat er straks van de AOW overblijft moeten we misschien we emigreren om daar nog fatsoenlijk van te kunnen leven.

Muxje | 17-06-14 | 17:30

Dat dieven stelen kun je dieven nauwelijks kwalijk nemen.
Zeker niet als ze daar door imams als Salam toe worden aangezet ("een moslim mag niet voor de ongelovigen werken en belasting betalen").
Onze overheid zou diefstal moeten voorkomen, en anders bestraffen.

Het kwalijkste is echter dat onze overheid juist een hele industrie heeft opgezet om diefstal te vergemakkelijken. Een zieligheidsindustrie die wordt betaald met belastinggeld. Goedbetaalde politici die in achterkamertjes dealtjes sluiten met verre dictators die legalisering van diefstal eisen, omdat diefstal door hun ingezetenen hier een belangrijke inkomstenbron is voor die dictaturen. Als er eens een politicus aan de bel trekt wordt hij teruggefloten door onze eigen (uiteraard door de overheid betaalde) rechters. Natuurlijk met verwijzingen naar "internationale afspraken", gemaakt met die dictaturen en met andere corrupte instanties (EU, VN).

Wie graag bij die dieven en hun goedbetaalde beschermheren wil horen doet alsof hij niet begrijpt wat een "sociaal stelsel" is; namelijk een stelsel dat als een vangnet goedwillenden opvangt als het effe tegenzit.
Nu het vangnet een hangmat is geworden worden zojuist ontslagen goedwillenden gekort zodat kwaadwillenden die nooit gewerkt hebben niks tekort komen.
Dat heeft niks met "sociaal" te maken.

Dandruff | 17-06-14 | 17:29

Ih8yousf | 17-06-14 | 17:14
Er zijn speciale bureaus in Amsterdam Gaza waar ze precies voor je uitzoeken hoe je aan zoveel mogelijk gratis geld kan komen. Analfabeten staan er in de rij.
En helaas zitten er tegenwoordig veel tribale woestijnlieden op de afdelingen paspoorten, rijbewijzen, uitkeringen en subsidies, waar flink gesmokkeld kan worden.
In hun ogen is dat gerechtvaardigd, het valt onder bescherming van de stam en dat is 'goed'.

malin | 17-06-14 | 17:29

En opnieuw gaan we de zaken even scherp stellen. Al die politiek correcte figuren die dit zielig vinden staat het helemaal vrij om grote sommen geld (uit salaris, pensioen, spaargeld) over te maken naar Marokko of Marokkanen. Een betere wereld begint ten slotte bij jezelf.
.
Daar hoeft u anderen echt niet voor te laten opdraaien. Dit voor anderen afdwingen is zegt wat over de oprechtheid van goedmens intenties. Die zijn er niet. Over de rug van een ander de eigen morele superioriteit opleuken. Tsja, dan ben je heus echt een goed mens, hoor...

Parel van het Zuiden | 17-06-14 | 17:27

Een kleine troost, elk land waarnaar grote hoeveelheden buitenlands geld wordt gestuurd, loopt de inflatie gierend uit de hand.

VerenigingVanDieven | 17-06-14 | 17:26

Ja zeg, je kiest voor Marokko of voor Nederland. Niet mekkeren dat Nederland moet dokken voor de dingen die in Nederland wel bestaan, maar in Marokko niet.

Op zich is er best een argument op te brengen voor het niet verlagen van die uitkeringen. Als het om zoiets als pensioen draait, heb je gewoon een bedrag opgebouwd, wat uitgekeerd dient te worden. Lijkt me eerlijk gezegd vrij simpel. Maar dat Nederland moet dokken omdat het in Marokko pauper is, dat slaat nergens op.

Maar het echte probleem zijn natuurlijk nog steeds de mocro's die hier wonen.

Piet van het Padje | 17-06-14 | 17:26

peterdh | 17-06-14 | 17:21

Zo groot waren die aantallen niet. Het werven van arbeidskrachten hield op in 1973 en toen stond de teller op 23.000. De rest heeft zich aan Nederland opgedrongen door misbruik te maken van wetten, schijnhuwelijken, valse geboortebewijzen en persoonsgegevens, enzovoort.

Wij wilden die woestijngekken hier niet, zij wilden per se hier wonen.

malin | 17-06-14 | 17:26

Als hij overlijdt moet zij bedelen. Meneer Didi, regel uw zaakjes voor u zelf: Marokko doet het niet voor u. Daar betaalt u daar dus ook geen belasting voor. 19 jaar in Nederland, dan mag u ongeveer 50% (afgerond naar boven) tegen 's lands kosten waar u woont (uw keuze) verwachten. De andere 50% in het land waar u dat deel van uw leven (heeft ge)werkt. Ga ik in Zwitserland/Monaco wonen, mag ik ook meer verwachten, zo ben ik dan ook wel weer. Dan kunt u ook niet van Nederland verwachten dat Nederland betaalt als u komt te overlijden, wat ik niet hoop, gezien de sociale regelingen in uw land. Wat u voorstelt is wel graaien!

TheseDays00 | 17-06-14 | 17:25

Bedankt Nanninga. Sinds je artikel ben ik aan de racekak.

Plukkiehaar | 17-06-14 | 17:25

Het is voor mij allemaal duidelijk. Als je in Nederland gewerkt hebt, bouw je pensioen op. Dat wordt uitgekeerd als je 62 of 65 wordt, afhankelijk van je situatie. Ook heb je recht op AOW als je 65 wordt. Maar de jaren die je niet in Nederland hebt gewoond worden op de AOW gekort. Dus heb je als rifaap besloten dat je met 55 jaar terug wilt naar je koning, dan wordt er 10 x 2% gekort. Ben je pas op de 30e naar Nederland gekomen dan worden die jaren er ook nog eens afgetrokken. Hoe mensen met een WAO of WW uitkering in het buitenland kunnen wonen is mij een raadsel. Hoe zit het dan met de verplichte herkeuringen?

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 17:24


lienke | 17-06-14 | 17:19

We leren die berbertjes steeds beter kennen :-)

malin | 17-06-14 | 17:23

@ bisbisbis 17:13

Klopt, alleen al uit Nederland wordt naar schatting per jaar 4 miljard naar Marokko overgemaakt.

eerstneukendanpraten | 17-06-14 | 17:23

DonJohnson | 17-06-14 | 17:04

Was sagt die blöde hund??

Skunk57 | 17-06-14 | 17:22

Uitkopen die handel.

newray | 17-06-14 | 17:22

Pech gehad... Als je 30 jaar lang daar in marokko gewerkt had had je *precies* evenveel gehad als wanneer wij die uitkering *per direct* stopzetten... Eigenlijk minder nog... Maar dat mag je als bedankje zien...

Want Trouw heeft uiteraard gezocht naar het meest dieptrieste zielige verhaal waar "niemand" het mee oneens kan zijn. Pech gehabt... Als ik mijn baan kwijt raak krijg ik 2 jaar een uitkering MET sollicitatiePLICHT. Ik hoef niet eens *na te denken* over wat ik mijn kinderen ga geven, en mn pensioen is al verdampt voordat ik de 70 bereikt heb hoor...

Srry maar wil je iemand de schuld geven, bedank dan die linkse politici maar die jullie met grote getalen hierheen haalden...

peterdh | 17-06-14 | 17:21

Als een Marokkaan zich als een drama queen aanstelt, weet je dat er gelogen wordt.

lienke | 17-06-14 | 17:19

En hoezo geen werk? In het Anne Frankplantsoen is anders altijd voldoende werk voor Marokkaanse jongens...

eerstneukendanpraten | 17-06-14 | 17:19

Sorry dat ik het vraag, maar ligt de verantwoording voor analfabete Marokkanen die in Marokko wonen niet bij de Marokkaanse overheid?

pendajo | 17-06-14 | 17:19

Wanneer gaat DIDI naar Marokko verhuizen? Ik wil hem wel een handje helpen..

schopkoppert | 17-06-14 | 17:17

Dat je als je hier gewerkt hebt je hier een pensioenopbouw hebt gedaan kan ik nog mee leven. Dat heb je zelf gedaan. Maar dat jij gaat eisen dat jouw arbeidsongeschiktheidsverzekering *daar* uitbetaalt naar de levensstandaard en kosten *hier* ? Nee. Gewoon nee.

Wijze uit het Oosten | 17-06-14 | 17:15

Gewoon stopzetten die uitkeringen. Laat ze maar lekker een analfabetisch verweer schrijven in het Nederlands als ze het er niet mee eens zijn. Brieven die niet in het Nederlands worden aangeleverd worden niet in behandeling genomen. Rechtszaken mogen jullie aanspannen op eigen rekening. Fuck off and have a nice day.

Ih8yousf | 17-06-14 | 17:14

Marokko ligt al dertig jaar lang totaal aan het infuus van het geld dat in het buitenland wonende Marokkanen naar 'huis'sturen.
-
Alle registers worden open getrokken om het overmaken van geld uit Frankrijk, Zweden, België en Nederland naar het moederland te bevorderen en in die landen worden Marokkanen ook op grote schaal door hun regering geprest om hun geld vooral niet op een Marokkaanse bankte zetten.
-
Zonder dat buitenlandse geld kan de elite in Rabat namelijk geen Porches en BMW's rijden, ziet u...

bisbisbis | 17-06-14 | 17:13

Zielig zijn ouderen die gescheiden worden op zorgindicatie in t bejaardenhuis!! Geen cent meer naar die uitzuigers

Suz | 17-06-14 | 17:13

Iedereen had astma vanwege het Nederlandse klimaat. En waarom hebben de Marokkaanse kansenparels van tegenwoordig dat dan niet? Oh wacht, had de global warming compleet over het hoofd gezien...

eerstneukendanpraten | 17-06-14 | 17:13

Verder wat Kaas en snackbar van Allah zeggen! Gvd wat zorgen we toch slecht voor onze eigen mensen in vergelijking met 'anderen'

jan_lid | 17-06-14 | 17:11

Ik heb het eigenlijk wel een beetje helemaal gehad met MArokko en de marokkanen. Mijn excuses hiervoor aan de paar wel welwillende in deze groep.

sinar2 | 17-06-14 | 17:10

Er zijn wel banen in Marokko, maar die betalen minder dan een gratis geld uitkering uit Nederland dus je bent gek als je dan gaat werken.

Osdorpertje | 17-06-14 | 17:10

Krijg ik nog een uitkering, als ik met pensioen ga?
En is die dan wel aangepast aan het inkomen van de top-bestuurder van Shell?
Anders kan ik er niet van leven hoor..... echt niet.

MyCatIsDoingThis | 17-06-14 | 17:10

Niet zielig. Wel nodig.

Vrije Nator | 17-06-14 | 17:10

We maken het ook te makkelijk. Gewoon weer zoals vroeger in de rij staan voor je uitkering.

Flemn | 17-06-14 | 17:09

Was ik maar meer als Marokko.

kapotte_stofzuiger | 17-06-14 | 17:09

Kappen met janken. Als alles daar zo slecht is, waarom zitten ze dan daar? Waarom zorgt de trotse koning (niet Wim-Lex) dan niet voor ze? Wat doen ze dan uberhaupt? Vragen vragen....

jan_lid | 17-06-14 | 17:09

Hoe willen ze ooit gaan solliciteren vanuit Marokko? Uitkering is een tijdelijke situatie, om de geen-werk-situatie te kunnen overbruggen. Daar ben ik helemaal voor. Maar wel solliciteren dan, en zorgen voor een baan, om uit die situatie te komen.

Maar hoe krijgen ze het in godsnaam voor elkaar? Geen enkel woord Nederlands spreken ze, en toch recht op een uitkering. En niet hoeven te solliciteren.
Wat een waanzin.

Wim Venijn | 17-06-14 | 17:08

Pleur 's ff gauw op, Didi.

Er gaat geen cent meer richting dat land van je 2000+ km hiervandaan, terwijl we hier onze ouderen nog hooguit 2 keer per week eten geven in een bejaardenhuis.

Maar voor elke rifaap met bontkraag die je terugneemt, krijg je twee tientjes. Die deal willen we wel met je maken.

Snackbar van Allah | 17-06-14 | 17:08

Het voorstel is nog royaal, het BBP per hoofd van de bevolking list op zo'n 10-15% van dat van Nederland. Dat lijkt me een goede basis

aceofspades | 17-06-14 | 17:08

Uitkering wordt gezien als pensioen. Das gek.

typtyphus | 17-06-14 | 17:08

<3

van_de_pot_gerukt | 17-06-14 | 17:08

Oja Fatima, een uitkering is ook een soort aalmoes, met je trots.

Conan de Rabarber | 17-06-14 | 17:07

Uitkeringen korten in NL (van 3 naar 2 jaar ww !!) dat is pas zielig. 56.000 mensen uit de zorg ontslaan, da's pas zielig. Laat onze bejaarden maar lekker in hun eigen luiers rotten. Onze regering denkt al lang niet Nederlands meer, maar denkt als de globalisten. Weg met ons. Een volk krijgt een regering die ze vedient volgens de Franse verlichtingsfilosoof De Torqueville (1850).

matrixbluepill | 17-06-14 | 17:06

Nee is niet zielig, nu iedereen bekken dicht.

Kaas de Vies | 17-06-14 | 17:06

Tsja, wellicht hadden ze misschien dan toch gewoon de school moeten afmaken en werkervaring op moeten doen tijdens hun tijd in Nederland. U weet wel al die dingen die gewone mensen doen om iets van hun leven te maken.
.
Langdurige afhankelijkheid van een uitkering is niet zielig. Het zou strafbaar moeten zijn.

Parel van het Zuiden | 17-06-14 | 17:06

Als we dan toch bij de stofzuiger analogie blijven, het Nederlandse uitkeringsstelsel zuigt zo enorm veel valse lucht aan dat het er binnenkort aan bezwijkt.

Conan de Rabarber | 17-06-14 | 17:06

Als je geen Nederlands kunt lezen, heb je ook geen recht op een uitkering.

Bedelen is inderdaad een optie en als je je daar tegoed voor voelt, kun je ook de prostitutie in. Daar zijn ze in Marokko niet vies van.

Mocht je toch recht op een uitkering hebben, dan is €800 in de maand gewoon te riant.

Ik zal nooit de ober in Marokko vergeten die me schaterend vertelde dat hij gewoon een Nederlandse WAO uitkering hand. Iets met z'n hand, geloof ik. Graaien, noemen we dat.

DonJohnson | 17-06-14 | 17:04

@Terpetijnzeikert | 17-06-14 | 17:00
Ik lees het wel en wees gerust, je gaat er inderdaad van boosheid terpentijn van zeiken !!

Wijze uit het Oosten | 17-06-14 | 17:02

Ik lees het gewoon niet bang vreselijk kwaad te worden. Vandaar.

Terpetijnzeikert | 17-06-14 | 17:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com