Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bankoverval: I$I$ nu rijkste terreurgroep ter wereld

isishelemaaldegekste.pngDus. I$I$ heeft de centrale bank van Mosul, Irak(*) geplunderd en ruim 300 miljoen euro buitgemaakt. ISIS is nu de rijkste terreurgroep ter wereld. Tenzij Harald gelijk heeft, dan niet. Hoe dan ook, monnie bossings, kijk ze trots zijn, allahu akbar! Ze hebben een vermogen dat gelijk staat aan het budget van de Falkland Islands, maar dan met meer agressiestoornis. Nou, dat zal vast wel een aanzuigende werking hebben. I$I$ verdient ongeveer acht miljoen dollar per maand via smokkelroutes, afpersing en ander crimineel gedrag, dus een veredelde bankoverval past perfect in het straatje. Met zoveel geldreserves is het dan ook niet vreemd dat I$I$ inmiddels van lokale mannenclub met terroristische neigingen getransformeerd is tot een ideologisch gestuurde militaire organisatie [PDF]. Living the dream, mensen. Met zoveel geld kunnen die lui helemaal gek gaan op hun wapenuitrusting. Met zoveel geld kun je altijd wel een wapenhandelaar vinden die je een doos ivoren AK-47's, een met goud beplakte tank en wat verrijkt uranium verkoopt. Zou zoveel succes en geld I$I$ nou arrogant en overmoedig maken? Nou. Laten we eens kijken. Op dit moment is I$I$ ruzie aan het zoeken met Erdogan omdat ze een paar Turkse consuls kwijt hebben gemaakt. En as we type stormen ze op Bagdad af om daar eens te sparren met wat instanties, zoals wellicht de regering. Dus ja, we kunnen wel stellen dat I$I$ lekker gaat, momenteel. I$I$ de gekstah. Nu mag u daarvan vinden wat u wil, maar wij vinden het vooral problematisch. Een vermogend en overmoedig I$I$, dat gaat deuken in de groei van de wereldbevolking opleveren. (via)

Reaguursels

Inloggen

@Hader,ik heb begrepen dat dat blik drones geen zin heeft als er geen inlichtingen op de grond in te winnen zijn.Vanuit zo'n gedestabiliseerd land kan je ze ook niet stationeren,dus moeten ze opstijgen van vliegdekschepen,veel te kostbaar dus.De enige optie zal die van Tokio en Dresden 1945 zijn: Een fosfor/napalm bombardement op elk leven in vijandig gebied met de strategische luchtmacht.Kan je de lijken zelfs niet meer tellen,laat staan identificeren.

Dolphi | 13-06-14 | 10:51

@Hader,ik heb begrepen dat dat blik drones geen zin heeft als er geen inlichtingen op de grond in te winnen zijn.Vanuit zo'n gedestabiliseerd land kan je ze ook niet stationeren,dus moeten ze opstijgen van vliegdekschepen,veel te kostbaar dus.De enige optie zal die van Tokio en Dresden 1945 zijn: Een fosfor/napalm bombardement op elk leven in vijandig gebied met de strategische luchtmacht.Kan je de lijken zelfs niet meer tellen,laat staan identificeren.

Dolphi | 13-06-14 | 10:50

@fred1434 | 12-06-14 | 11:00
Ik begrijp je gedachte, maar nee. Ik ben het niet met je eens. (Stel eens voor dat jezelf daar geboren ben? Je hebt daar geen keuze in de zaak...) Democratie? We zelf hebben hier in het westen een hele lange weg afgelegd voordat we in de wereld leven waarin we ons nu bevinden. Religie laten we langzaam achter ons. Gelukkig maar want wie zit te wachten op de Spaanse Inquisitie? God, Allah enz. en religie zie ik apart van elkaar. Religie is aan interpretaties onderhevig. Macht van mannen is hierin de boze factor. De Paus, Imams.. Allen maken ze er schuldig aan. Wat drijft een westerse mens om "over te lopen" naar het Islamistisch geloof, om vervolgens in een vrachtwagen te stappen en op juiste moment op een knop te drukken? Manipulatie? Jazeker! Totaal geen twijfel erover. Elk weldenkend mens zonder religie zou hier niet in trappen. En toch gebeurt het... Hier schuilt het echte kwaad ongeacht welke religie je aanhangt. Er zijn in het verleden ongelofelijke misdaden begaan in de naam van God en Allah. Die zouden zich omdraaien in hun graf als die zou bestaan.....

hader | 12-06-14 | 14:06

@Dolphi | 12-06-14 | 11:11
Dat zie ik niet zo gauw gebeuren. Ze zijn druk bezig met hun eigen problemen zoals bij de EU willen horen, de PKK en de Koerden die een onafhankelijk Koerdistan ambiëren. Nu de ISIS zich laat gelden in Irak zien zij de kans schoon om ook ff van zich laten horen, en hebben steden ingenomen gebruik makend van het vluchtend Iraks "leger". Het is een totale losgeslagen bende daar. Ik denk eerder dat men een blik drones zal opentrekken, die dood en verderf zaaien zonder ingezogen te worden in dit conflict. Ja het is een kruitvat daar zo...

hader | 12-06-14 | 13:36

Ach,je kan het voorspellen: Straks overspoelen een half miljoen Turkse soldaten hun zuidelijke buren met de zegen van de NAVO.Het Ottomaanse rijk komt terug en al die hakbars krijgen een nekschot.En Israël ? Die zijn al 1500 jaar "geïnstitutionaliseerde vijanden" van het ware geloof der Islam .Dat kan "nooit" meer stuk,tenzij... de Koran een verboden boek wordt.(Geert heeft er dus weer niets van begrepen,als hij de Koran wil verbieden).

Dolphi | 12-06-14 | 11:11

zo'n gezellige atoombom is zo gek nog niet, voor dat turbulente midden-oosten
om die arme sloebers uit hun lijden te verlossen,
hadden we tien jaar geleden moeten droppen,
had een hoop ellende gescheeld.

fred1434 | 12-06-14 | 11:00

Idealisten die niets te verliezen hebben en zijn gebrainwasht zijn een gevaarlijke tegenstander.

Toch zal de meerderheid met de (besneden)staart tussen de benen het hazenpad kiezen wanneer Turkije serieus actie gaat ondernemen en wanneer Amerika hun drones gaat inzetten.

Fenna | 12-06-14 | 10:18

Oh en als Amigo de keuze heeft dan koopt hij Israelisch !!

Dankzij de antis weet Amigo precies wat hij in de supermarkt moet kopen om het Israelische volk te steunen in hun keiharde strijd .

kijk handig lijstje www.stopdebezetting.com/boycot-divestm...

Gebruik deze lijst om Israel te steunen !!en Ja Amigo doet dit heb ik de keuze uit Spaanse Naranja`s of Jaffa`s dan gaan de Jaffa`s in het mandje etc etc. Ik roep u allen op om hetzelfde te doen!.

Amigo1973 | 12-06-14 | 10:09

@Dragstar84 | 11-06-14 | 22:33

En ik zal je zeggen mocht er een fonds bestaan om de IDF finacieel te steunen in hun strijd tegen het fundamentalisme dan zou amigo graag wat storten .

Echten daar ik zo`n fonds niet heb kunnen vinden heb ik maar 2000 aandelen Kardan aangeschaft , indirect steun ik hiermee de israelische overheid en tot zover leverd het mij aan alle kanten winst op zelfs al zou het aandeel die rood staan :-) .

Amigo1973 | 12-06-14 | 10:02

Nuke it!

Occipitaalcasibus | 12-06-14 | 09:44

Een chemische castratiebom is wellicht een oplossing. Alle mannen daar gecastreerd. Win-win: geen geweldshormonen meer en geen nieuwe aanwas van geestelijk zieke mannetjes.

Rest In Privacy | 12-06-14 | 04:49

ISIS mag vanuit Turkije opereren, worden vanuit Turkije van wapens voorzien. En nu schakelt Turkije de NAVO in omdat ISIS Turken heeft gegijzeld.
Er worden weer machtsspelletjes gespeeld met Eurarabië als grootse verliezer.

Jan Dribbel | 12-06-14 | 00:30

Kunnen ze mooi 4 JSF's mee kopen

ITEACHYOU | 12-06-14 | 00:21

Het Iraakse leger. Wat een lachertje. Of hoe je versneld de benen neemt.

Jan Dribbel | 11-06-14 | 23:18

Je houdt het toch niet voor mogelijk! Bendes godsdienstwaanzinnigen die rondschietend met automatische wapens luidkeels god aanroepen. Losgeslagen roedels criminelen en psychopaten die gesteund worden financieel door gewetenloze oligarchen en hoofden van duistere syndicaten om de bevolking te stenigen, op te hangen, of door het hoofd te schieten. Er heeft zich een barbarij ontketend waarvan het eind nog lang niet in zich is. Het zijn duistere tijden, duistere tijden.

Rest In Privacy | 11-06-14 | 23:16

Maar het gaat ze allemaal gewoon om de intense aanbidding van Allah.

Hypocriet zegt u?

xspalm | 11-06-14 | 23:15

Je had 20 jaar geleden niet voor mogelijk gehouden dat religieuze fanatici al koppensnellend door het Midden-Oosten zouden banjeren. In Europa kun je dit nu ook niet voorstellen.

Rest In Privacy | 11-06-14 | 23:00

De US en VN moeten eens heel hard gaan denken aan een exit strategie voordat ze landen binnen vallen met de goede bedoelingen. Het machtsvacuüm wat ze achterlaten is enorm als ze zich terug trekken uit een land. Instant democracy bestaat niet, en een poppen regering er neer zetten is ook geen oplossing. We hadden lessen moeten leren van het Balkan debacle. Zodra de onderdrukking is verdwenen steken allerlei haat/nijd (religie gebaseerde) groeperingen de kop op die voorheen onderdrukt waren. Zie Irak. De soennieten en sjiieten strijden daar onderling om de macht. Hetzelfde geldt voor Syrië. Zelfs onderling strijden groepen tegen elkaar terwijl ze allen strijden tegen Assad. De groep die echt bestreden moet worden zijn diegene die de Sharia willen invoeren in een land. Het religieuze sausje wat erom heen hangt moet je vergeten. Het is maar 1 ding waar het om gaat: Macht, ongebreidelde macht. Kritiek? Ophangen. Iets westers? Ophangen. Niet moslim trouwen? Stenigen. enz. Stel je voor dat je als simpele burger met een baan en een gezin onder zo'n regime moet leven? Alles wat je doet wordt gewogen. Kleding. Uitspraken. Gedragingen. enz. Iedereen wordt naakt en zonder zonden geboren. Hoever is de indoctrinatie gevorderd als vrouwen vrijwillig een boerka willen dragen. De sharia is niet op religie gebaseerd, maar op het denkbeeld van mannen wat ze graag willen. Die mogen (bijna) alles, en de vrouwen? Die worden bewust onderdrukt. Die moeten zich vooral bezig houden met het krijgen van kinderen, huishouden en ondergeschikt zijn aan je man en vooral je mond houden als je het ergens niet mee eens bent. En dan te bedenken dat er mensen in ons land zijn die deze gedachtegoed aanhangen. Die horen in onze westerse maatschappij niet thuis!!

hader | 11-06-14 | 22:55

WTF moet ISIS met een club vlag uit de Haagse Schilderswijk? Oh wacht...

Fopspeen | 11-06-14 | 22:46

Ach, die ISIS boys zijn natuurlijk allemaal anti Israel. Als de pleuris ook Israël begint te bedreigen dan wordt er een blik Israëlische elite troepen losgetrokken en de meest geavanceerde wapens uit de kast getrokken en dan krijgt heel ISIS binnen een week een enkeltje Allah.

Dragstar84 | 11-06-14 | 22:33

Dat afkopen van de dienstplicht in turkistan gaat nog heel groot worden. Of staan de Nederturken te trappelen om tegen de koppensnellers van ISIS te vechten.

robinhoed | 11-06-14 | 22:13

Die jongens gaan nog groot worden,samen met de 4600 ton aan bommen en mumitie die ze 5jr geleden uit de diverse depots geroofd hebben.Waar dacht je dat ze al die jaren,die mooie plofkraken van deden.Nu nog voldoende stingers aanschaffen,en Boko Haram effe sponseren,dan hebben onze jongens zodadelijk ook wat om handen.Komt allemaal goed,nog effe doorlullen,de Turken lopen zich ook al warm.What a wonderfull world.

Archy Bunker | 11-06-14 | 21:43

Zagen wij die vlag niet onlangs wapperen tijdens de speech van Pvda er van der laan omdat wij minder minder en nog eens minder willen?!

nukkie | 11-06-14 | 21:29

Grote fout om Sadam af te zetten. Dit is wederom het resultaat van US interventie, en elke keer weer wordt een land in chaos achter gelaten. Met dit als resultaat.

New Order | 11-06-14 | 20:56

-weggejorist-

New Order | 11-06-14 | 20:54

En ze zijn onder ons.

nieuwe-haring | 11-06-14 | 20:54

@dugo | 11-06-14 | 18:05


Da's een punt.

omanders | 11-06-14 | 20:37

@Durereaguurder | 11-06-14 | 19:48


Stop met LSD en start met je voorgeschreven medicatie.

omanders | 11-06-14 | 20:36

Iedere gek kan doen wat ie wil in de neo-liberale heilstaat.
Geld Is Alles.
Punt.

oplichter | 11-06-14 | 20:35

Ik schat in dat Obama straks een interview geeft waarin hij uitlegd dat ze daar in Irak echt geen Rode Lijn [c] moeten overschreiden.

omanders | 11-06-14 | 20:33

Dus, al Qaida is voorbij. Over. Ze zijn voorbijgestreefd door NOG grotere gekken. Het wachten is op een spin van de Obamaregering dat ze al-Qaida verslagen hebben en zich dus kunnen terugtrekken uit de oorlog tegen "terreur".


Wauw. Het Westen is waarlijk het grootste gevaar voor zichzelf.

omanders | 11-06-14 | 20:32

Frans Timmermans heeft krachtige steun uitgesproken voor de territoriale integriteit van Irak, die essentieel is voor de stabiliteit en economische ontwikkeling van het land en de Koerdische autonome regio!

www.nu.nl/buitenland/3799782/jihadiste...

omanders | 11-06-14 | 20:30

Hee leuk wanneer gaat onze Fransje Timmermans
Er heen voor een knieval als Geert weer eens de waarheid zegt of nog erger voor Frans als Geert die vlag in de hens steekt

royke-burka | 11-06-14 | 20:22

Op marokko.nl staat de vijfde colonne zich alweer op te winden over hun nabij te vormen kalifaat, enkele machtswellustelingen dromen al van het onderwerpen van Nederland, zodat ze hun zo gehate kaaskoppen een kopje kleiner mogen maken.

Als dit uit de hand loopt moet Europa eens stevig nadenken over haar eigen moslimminderheid. Een oorlog met zo'n kalifaat voeren gaat niet met zoveel miljoenen vijanden binnen je eigen landgrenzen.

Abject | 11-06-14 | 20:05

300 miljoen euro is een schijntje bij de echte rijkste terreur groep ter wereld; de Rothschild familie. Dat de slechterik altijd bebaard hakbar moet roepen is de uitkomst van geslaagde propaganda van de globalisten die met "vredesmissies" een heel land leeg roven van alle natuurlijke bronnen. 300 miljoen is helemaal niks.

"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist."

Durereaguurder | 11-06-14 | 19:48

misschien beginnen sommige mensen toch een beetje spijt te krijgen da Saddam Hoessein weg is. Die man wist wel hoe hij ze eronder moest houden. Momenteel is de enige die nog voor ONZE vrijheid vecht Assad in Syrië en die maken we het leven moeilijk. Ik zeg gooi dat gifgas maar

kees1960 | 11-06-14 | 19:28

Het handigste is het altijd als zo'n clubje even met zijn allen bij elkaar gaat staan.

Der Schnitzeljäger | 11-06-14 | 19:26

erdogan mag zich wel zorgen maken want turkije wordt ook tot het ideologisch thuisland van de ISIL gerekend, ook het europese deel. en vandaaruit de rest van europa want dat moet.

Wanneer gaan politici dat nou eindelijk eens in zien? de verovering van europa is al begonnen en we helpen ze ook nog

kees1960 | 11-06-14 | 19:26

Obama doe eens wakker worden!

Moonwarrior | 11-06-14 | 19:08

Nou en?? Moeten we er ons weer bemoeien?? En dan?? Als het weer rustig is, nadat we ingegrepen hebben, dan is het een kwestie van tijd dat het weer opnieuw begint, dus wat heeft het voor zin?

Nieuws-Lezer | 11-06-14 | 18:56

@tipo | 11-06-14 | 17:23
Tuurlijk, wapenbedrijven verdienen flink aan de wapenverkopen aan de overheid (die de nieuwe wapens eigenlijk niet nodig heeft - al gebeurt dat hier ook, zie: JSF), die het oude spul dus weggeeft aan Mohammed Al-Islam. Uiteindelijk kost dat de overheid een bak met geld. (al levert het wel banen op, maar dan nog)

En als Mohammed Al-Islam wat minder leuke dingen doet tegen Amerika (9/11 achtige zaken) dan komt het leger om de schade te beperken (wat uiteindelijk de overheid nog meer geld kost)

dat krijg je dus als je land wordt gerund door een leger lobbyisten - een van 's werelds hoogste staatsschulden en niemand die het daadwerkelijke probleem wil aanpakken. (wat trouwens ook zou helpen is dat overige NAVO landen eens meer zouden besteden aan defensie in plaats van de Amerikanen de hele tijd lief aankijken waardoor het de USA ook weer een zak geld kost)

Min-of-meer | 11-06-14 | 18:51

Dat hebben de Amerikanen weer goed voor elkaar gebracht .

likmegaties | 11-06-14 | 18:31

criminele terroristische moordende bastaarden

restman | 11-06-14 | 18:28

@kapotte_stofzuiger | 11-06-14 | 17:38
Haha, leuk dat je m'n comments zo loopt te spinnen, maar daar trap ik niet in.

Linkse gutmenschen zijn tegen de Irak-oorlog, want oorlog is evil en gemeen enzo. Dat politici draaiden maakt van die politici dat ze "gutmensch-af" zijn. Immers, ze zijn nu voor de oorlog. Voor de oorlog, is geen gutmensch.

Je stelling dat linkse gutmenschen voor inval waren is dus geschiedvervalsing.
Logisch toch, lutser.

King of controversy | 11-06-14 | 18:27

@tipo | 11-06-14 | 17:28
Ik ken nog wel wat andere voorstanders van de invasie in Irak die noch links, noch gutmensch zijn.
Balkenende bijvoorbeeld, of Wilders (als lid van de VVD).

Je kunt wel vast blijven zitten in je riedeltje dat links slecht is en dus al het slechte in de wereld wel de schuld van links moet zijn. Maar dat is gewoon niet waar.

Het tegendeel volhouden is simpelweg ordinaire geschiedvervalsing.

King of controversy | 11-06-14 | 18:20

Lijkt me wel verstandig als de Turken even komen binnenstormen. Dit soort barbaren moet je standrechtelijk afknallen er zijn maar 3 legers die dat nog kunnen zonder dat er al teveel heisa word gemaakt. Rusland, China en Turkije. Ik ga voor bondgenoot Turkije.

De Koreaanse Slet | 11-06-14 | 18:10

Kan never nooit dat er zoveel cash op vooraad ligt. Voor de hele europese economie is er ongeveer 1mld in omloop.

dugo | 11-06-14 | 18:05

Dacht ik vorig jaar een redelijk originele naam voor dochter berenlucht te hebben bedacht. ...
Een naam waar niet veel mee mis kon gaan. Vernoemd naar een Egyptische godin. Rijmende kwam ik niet verder dan Isis, geboren in de crisis...
En nu dit.

Berenlucht | 11-06-14 | 17:53

Het grote probleem is nu, hoe ISIS het geval met de consuls gaat oplossen. Hoe ligt trouwens de verhouding ISIS-Turkije. Zijn het vrienden of gezworen vijanden van elkaar?

Graaf van Egmont | 11-06-14 | 17:48

@JoranVanderdood | 11-06-14 | 17:13
Het omgekeerde van Obama is Amabo, ook en SISI.

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-14 | 17:46

@Wonderful-Life | 11-06-14 | 17:32
Helemaal mee eens, van die laffe Irak soldaten hoef je niks te verwachten, of ingrijpen of een klein clubje griezels de boel laten inpikken met alle gevolgen van dien.
Denk dat Obama en de NAVO er keihard in moeten gaan.

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-14 | 17:42

Man,man wat een theater. En de politiek in Nederland en Europa zich maar druk maken over beledigingen richting een achterlijke ideologie.
Wat voor acties gaat het westen ondernemen tegen deze belediging richting het kapitalisme/westen? Wat mij betreft gaan we fors investeren in anti-terrorisme brigades...

First Contact | 11-06-14 | 17:42

Zou de shiitische regering in Irak niet eens met de shiitische ayatollahs in Teheran moeten babbelen? Die helpen tenslotte broeder Assad ook.

Polletje Piekhaar | 11-06-14 | 17:40

@King of controversy | 11-06-14 | 17:19
Als linkse gutmenschen plotseling voor de Irak-oorlog zijn, heet dat 'standpunt veranderen', als ik dat benoem heet dat 'geschiedvervalsing'. Wie is hier nu de lutser, lutser.

kapotte_stofzuiger | 11-06-14 | 17:38

nu snel al die ISIS negerts uit de haagsche spoorwijk enkele reis naar focking Mosul schenken, optiefen met dat volk, NU!

Francis Urquhart | 11-06-14 | 17:36

Zolang die deuken toe worden gebracht aan ander slamietjes: prima.

Als ze out of the box komen naar ons toe: Nuke 'em!

Bamboojay | 11-06-14 | 17:35

We zullen ze hebben, we heffen de euro gewoon op! Staan ze met hun 300 miljoen servetten.

Conan de Rabarber | 11-06-14 | 17:34

Dit is zeer bedreigend voor het hele Midden Oosten maar ook voor de westerse landen, vergeet niet dat er veel van die moslimterroristen uit het westen komen die voor ISIS aan het vechten zijn, en later zullen ze dus naar het westen terugkeren, met heel veel terreurervaring, wapens en nu ook nog met heel veel geld, vergeet ook de Iraakse oliebronnen niet, dus die 300 miljoen euro is niks, want alleen die oliebronnen al, die leveren per jaar heel veel miljarden op.

Levensgevaarlijke ontwikkeling dus, het westen moet nu echt ingrijpen, want de aanval is de beste verdediging. Gewoon een grote bom op die terroristen gooien, dan wordt de wereld er veel veiliger van.

Wonderful-Life | 11-06-14 | 17:32

@tipo | 11-06-14 | 17:23

Google maar eens op Military Industrial Complex.

JoranVanderdood | 11-06-14 | 17:31

Had Timmerfrans dit maar geweten, hadden we onze tanks aan die criminelen kunnen verpatsen, acheraf gelul, maar toch.

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-14 | 17:30

@JoranVanderdood | 11-06-14 | 17:11
Knetter die Obama, tot dat er een passagiersvliegtuig de lucht wordt uitgeschoten, heeft tie iets uit te leggen, de sukkel.

Uw Verzekeringsadvis | 11-06-14 | 17:29

@King of controversy
Ja, Dick Cheney, de naam zegt het al een beetje, is een lul, is geen goed mensch en is geen socialist. Het is een soort maffialid op kosten van belastingbetalers.

En de maffia die vecht met of tegen iedereen als het geld oplevert. Zo rolt de VS ook. Zo rolt Obama overigens ook. Die is geen haar beter dan Cheney.

tipo | 11-06-14 | 17:28

tipo
Verdeel en heers.

viridis | 11-06-14 | 17:25

300.000.000?
Daar veegt ons eigen terreur-kabinet de kont mee af.
Komen ze nog wat velletjes te kort ook.

Jackanders | 11-06-14 | 17:25

@JoranVanderdood 17:11
In Syrie vecht de VS samen met ISIS en in Irak vecht de VS tegen ISIS.

En ISIS in Syrie en Irak streeft 1 en dezelfde Staat na.

En de VS? Die willen dat er veel gevochten wordt, no matter what. Blijkbaar zit daar een verdienmodel in.

tipo | 11-06-14 | 17:23

Binnenkort actie van turkije, isis waswas. Maar dat terzijde. 300.000.000 is noppes om serieus mee te doen.

viridis | 11-06-14 | 17:19

@ kapotte_stofzuiger 17:11
Je zegt dat Halsema, Bos en hun opvolgers draaiden van standpunt.
Links was dus tegen de oorlog in Irak, rechts was voor de oorlog in Irak.
Jouw statement dat de linkse gutmenschen voor waren, is dus nog steeds geschiedvervalsing.

Dat sommige politici na de oorlog van standpunt veranderden, doet daar niets aan af. Lutser.

King of controversy | 11-06-14 | 17:19

300 miljoen? Pff, dat 'geven' wij al anderhalve keer als fooi bovenop het werkelijke bedrag wat we al in de Afrikaanse put gooien.
Amateurs!

zeauzitdat | 11-06-14 | 17:17

@Boy Cot | 11-06-14 | 17:10
SISI is het omgekeerde van ISIS

JoranVanderdood | 11-06-14 | 17:13

@King of controversy | 11-06-14 | 16:42
Met de kennis van nu...
De enige linkse partij die voet bij stuk heeft gehouden is de SP: "wij gaan niet naar Irak/steunen de oorlog niet". Halsema, Bos en hun opvolgers hadden, inzake de Irakoorlog, standpunten die sneller 180 graden draaiden dan de wieken van een windmolen.

kapotte_stofzuiger | 11-06-14 | 17:11

Eens te meer het bewijs dat Sisi de boel in Egypte op tijd heeft teruggedraaid.

Boy Cot | 11-06-14 | 17:10

Inmiddels zijn de heren per djihaatfiets in rijen van drie op weg naar het Zuiden vertrokken voor meer suikerfeest ende onthoofdinghe
dus ik zou zeggen, USAF doe je ding
Let Carpetbombing Commence

Tobi | 11-06-14 | 17:09

@miko | 11-06-14 | 16:53
Ohw.. Dan moeten we dus snel met de PlayMobil naar Irak.
Dat zal ze leren!

Botte Hork | 11-06-14 | 17:09

Nee die dictators moesten zo nog weg. Kijk wat we er voor terug hebben gekregen. Nog even en nucleair materiaal valt in handen van....

Maar islam is vrede

kenny harder | 11-06-14 | 17:08

Ik geloof het pas als het op joop.nl staat.

lachenjoh | 11-06-14 | 17:07

Voordeel voor ons kan zijn dat onze 'cultuurverrijkers' nog idolater worden en er straks speciale treinen naar het oosten moeten rijden om dat allemaal tijdig daar te krijgen.

Petrus Poortwachter | 11-06-14 | 17:07

Hola. Ik val maar even binnen maar wellicht is het eerder gepost maar vlg mij is Saoedi Arabië nog steeds de rijkste terroristen bende.

Psycheltjes | 11-06-14 | 17:07

miko | 11-06-14 | 16:49

Wat wel kan is dat Iran zich ermee gaat bezighouden. Dan wordt helemaal feest daar.

klön | 11-06-14 | 17:05

Een bank beroven, modern heur, in Afrika financieren ze hun islamitische kolder en gruwelijke islamitische misdaden met de tanden van olifanten.

Causa Sui | 11-06-14 | 17:02

@Igor Putkin | 11-06-14 | 16:37
Ach, Mark Smith is terug en is van het Engels naar het Russisch overgestapt. Jammer, het waren een paar mooie weken!

Petrus Poortwachter | 11-06-14 | 17:00

Het is ook problematisch! Die leider is door mythes omgeven. Onzichtbaar en draagt een masker volgens de verhalen, dat heeft een aanzuigende werking. De vraag is wat gaat er gebeuren? Ze hebben ook al olie en een eigen hoofdstad, bevrijden terroristen uit de gevangenis die direct voor hun in het pak worden gehesen, waardoor hun leger nog meer uitbreidt en de gewone burger nog minder te vertellen heeft.

henriette | 11-06-14 | 16:56

miko | 11-06-14 | 16:49

Shiieten geven ze gewoon een eigen gebied in het Oosten van Irak. Met Bagdad 50/50, soort Nieuw-Jeruzalem, bijvoorbeeld.

klön | 11-06-14 | 16:56

@ dedeurs | 11-06-14 | 16:53
Ja, wat koop je daar tegenwoordig voor: 2 JSF's, halve duikboot? Wie riep daar dat we nog wat 2e hands Leopards hebben staan?

TheseDays00 | 11-06-14 | 16:55

Als dit bedrag snel weg moet, zal er vast wel ergens een losse nucleaire granaat of zo te koop zijn, denk ik.
@joris: tubgirl is geweldig!

Ergernis! | 11-06-14 | 16:54

Turkije heeft ISID opgeroepen om ze vrij te laten... geen gehoor.
Turkije heeft Irakese leiders opgeroepen om daar werk van te maken... geen gehoor.
Binnenkort niet miepen als Turkije als laatste WEL wat aan de situatie gaat doen. Nee dan is Turkije ineens wel een aggressor als ze hun eigen mensen beschermen.

Kaan78 | 11-06-14 | 16:54

Ja maar Isis is wel namens de hele westerse wereld lekker lokalen in Syria aan het afslachten (bij voorkeur christenen) dus staat onze regering vierkant achter ze! Hoera voor Isis, dat er nog maar veel normale Syrische burgers afgemaakt mogen worden uit naam van Allah en het Westen.

Sebnalak | 11-06-14 | 16:53

@Botte Hork | 11-06-14 | 16:49
Nee, nee, dat was Afghanistan.
Daar gaat het nu priiiimmmaaaa!!!!!
Toch?

miko | 11-06-14 | 16:53

Maar waarom meld die iraakse president nu niet dat hij nog ergens een weapon of mass destruction heeft liggen. Toevallig net onder het hoofdkanoor van Isis. Dan zijn de yankees er volgende week.. Of toch niet ?

j010 | 11-06-14 | 16:53

300 miljoen lijkt veel, het is niks. Vraag maar aan Dijsselbloem. Wat hij en terroristenvriend Timmermans bij ons volk wegzuigen is veel meer dan dat, en het is nog niet genoeg. Want straks moet Nederland weer met een miljard of wat helpen bij de salafistfuckende wederopbouw van Irak en Syrië.

dedeurs | 11-06-14 | 16:53

@amoniton | 11-06-14 | 16:44
Dit roep ik al jaren. En trouwens, "wij" zijn er nog nooit beter van geworden. Maar goed, geleid door het land met het minste toekomstperspectief van de wereld (ja, de VS) maakt de westerse wereld keer op keer dezelfde fout. Maar het gaat zo vaak mis, dat wil zeggen dat de mensen die "wij" in het zadel hebben geholpen zelf later de wapens tegen ons oppakken. Ik noem de moedjahedien in Afghanistan, maar ook in Irak is men overduidelijk niet direct blij met inmenging van Amerika. Hetzelfde geldt voor verschillende Latijns-Amerikaanse landen.

Vrije Nator | 11-06-14 | 16:49

@klön | 11-06-14 | 16:44
Ze kunnen geen potten breken in Irak met al die Sjiieten
maar daar gaat het niet om.Ook niet om hun heilstaat te stichten.
Het zijn theocratische idealisten.
Als ze gewonnen hebben vinden ze wel iets anders om elkaar te kop in te slaan.

miko | 11-06-14 | 16:49

Niks 300 miljoen Euro's, maar 500 miljard Iraakse Dinars. Poeh, dacht even dat een flink deel (6%) het geld wat aan Egypte was uitgeleend nu kwijt waren.

TheseDays00 | 11-06-14 | 16:49

@tipo | 11-06-14 | 16:47
We zijn het eens dat cheney geen Links gutmensch is.
We zijn het dus ook eens dat kapotte stofzuiger uit z'n dikke eikel aan het zuigen is. Of niet?

King of controversy | 11-06-14 | 16:49

Gelukkig hebben we daar door middel van PlayMobil een gedegen krijgsmacht opgezet om dit soort akkefietjes op te lossen.

Botte Hork | 11-06-14 | 16:49

OT: ojee, het is weer zover.
Geslaagt met T's to the max.
Wijt er een topic aan.

geenstijlsteengeil | 11-06-14 | 16:47

@brutus68 | 11-06-14 | 16:44
Laat ik het spellen.
O.v.e.r.l.o.p.e.r.s.
Ze rijden ook tanks en schieten met redelijk geavanceerd spul.
Iemand moet het ze leren.

miko | 11-06-14 | 16:47

@King of controversy 16:42
Dick Cheney is niet rechts, maar een corporatist.

tipo | 11-06-14 | 16:47

@Baron bierviltje | 11-06-14 | 16:41
Dit is niet topic gerelateerd spammen sjalotje.
Buiten dat het kudtmuziek is

miko | 11-06-14 | 16:46

Er zou iemand moeten opstaan die de ideologie islam waardoor dit soort idioten bestaan aan wil pakken en bijvoorbeeld immigratie uit die landen tegen zou willen gaan iemand en die weet welk gevaar dit religieus/crimineel tuig werkelijk is..... Maar ja, wie?......

StijlvolRechts | 11-06-14 | 16:45

@HotPotato | 11-06-14 | 16:42

Een kameel berijden is wat anders dan met een F-16 vliegen...., dus dat lijkt me iets te hoog gegrepen.

brutus68 | 11-06-14 | 16:44

Bagdad valt nu snel. Vervolgens Syrië en voilá.. de Jihaatstaat is daar. Kan Timmerfranzie er gelijk langs voor een beetje lobbyen enzo.

klön | 11-06-14 | 16:44

Het lijkt mij steeds meer dat 'dat soort landen'(b.v. Irak,Syrië, Libië) een dictator nodig heeft om de ongeregelde typhusbende daar in het gareel te houden.
Goed zo, we hebben de een naar de andere dictator uit het zadel geholpen, daar is de lokale bevolking tot nu toe niets beter van geworden (Wij/de VS/ de rijke landen met macht wel natuurlijk.. anders gingen we niet, we zijn gekke gerritje niet hè..)

amoniton | 11-06-14 | 16:44

Ach als het Amerikaanse dollars en euro's zijn ,.. die zijn binnenkort toch geen fok meer waard.

miko | 11-06-14 | 16:44

@kapotte_stofzuiger | 11-06-14 | 16:32
Linkse gutmenschen waren juist tegen de invasie.
De rechtse haviken als Dick Cheney waren vóór.

Maw, ga even ergens anders de geschiedvervalser uithangen, lutser.

King of controversy | 11-06-14 | 16:42

En binnenkort hebben zo nog F-16's ook want Amerika gaat die leveren aan de regering van Irak.
Naast helicopters straks ook jets, die groep wordt onoverwinnelijk.

HotPotato | 11-06-14 | 16:42

Igor Putkin | 11-06-14 | 16:37
Jij kent Kaas niet hè? Dat krijg je, als je je Zwitsalletje nog niet kwijt bent.

Mr Dixit | 11-06-14 | 16:42

Laat maar escaleren - hoe sneller des te beter. Dan wordt het mogelijk voor hen die het nog niet begrepen hadden wel duidelijk.

Rest In Privacy | 11-06-14 | 16:42

@Igor Putkin | 11-06-14 | 16:37
Snap je de clou niet helemaal? Er vloeit Nederlands geld die kant op bestemd voor "wederopbouw." Dit gaat dus ammenooitniet naar Fatima en kleine Achmed die op een houtje bijten. Dit gaat naar Mohammed en Abdul om nieuwe AKs te kopen.

Vrije Nator | 11-06-14 | 16:41

@Igor Putkin | 11-06-14 | 16:37
Ik amplifier de realistische waanzin die door onze overheid in beleid wordt omgezet.
Dat jij wat ik zeg niet op waarde kan schatten (is laag maar niet zo laag als jij nu stelt) zegt mij dat je geen weet hebt wat de NLse staat allemaal wel niets steunt. Ik bedoel we maken ook steeds braaf geld over bijvoorbeeld naar een Palestina. Zo gek is het niet wat ik zeg.

Kaas de Vies | 11-06-14 | 16:41

Vrije Nator | 11-06-14 | 16:36
Zullen we er gewoon reptillions op afsturen?*alu hoedje vouwen doet*

Dack Janiels | 11-06-14 | 16:39

Hebben ze daar geen verfbommetjes in het geld zitten?

"TaliAmrat" | 11-06-14 | 16:39

Ik denk dat veel Irakezen ome Saddam op het moment heel erg missen. Wat een tiefuszooi in dat land.

brutus68 | 11-06-14 | 16:38

Kaas de Vies | 11-06-14 | 16:28
Waarom zou Nederland deze terroristen steunen?
Ik lees nu een paar dagen jouw comments, maar eigenlijk heb ik alleen nog maar onzin gezien.
Of ben je één of andere troll?

Igor Putkin | 11-06-14 | 16:37

Woah, woah, woah, woah, woah.
Ik bedenk me nu ineens wat. De families Rotschildt et al gaan dit dus nooit over hun kant laten gaan als dit waar is. In dat geval voorspel ik een pijnlijk einde voor ISIL.

Vrije Nator | 11-06-14 | 16:36

20 jaar geleden speelde ik Civilisation op de computer (Mac II). Deze jongens doen het in het echt, stad voor stad.

Misschien tijd om toch eens op te treden. Als het waar is dat ze het Turkse consulaat hebben 'bezet' (lees: 'burned down & decapitated the infidels') dan kunnen we dit als een aanval op een NAVO partner beschouwen.

Voorwaarts! Ten strijde! Ik zet een falanx in.

DonJohnson | 11-06-14 | 16:36

".. dat gaat deuken in de groei van de wereldbevolking opleveren.."

Er is nog een lichtpuntje dus..

Godsammekraken | 11-06-14 | 16:36

Isis now has SCUDs, Blackhawks, Howitzer artillery, surface-to-air missiles! So much for weapons not falling in wrong hands!

#ISIS

klön | 11-06-14 | 16:35

Fijn. Nu is ISIS dus een vreemde mogendheid die een bondgenoot van ons koninkrijk aanvalt (De VS in Irak). Nu kan iedere Nederlander dus het Nederlanderschap afgenomen worden, die in dienst van ISIS is getreden in Syrië volgens de wet op het Nederlanderschap.

Het OM kan aan de slag dus.

tipo | 11-06-14 | 16:34

Misschien kunnen ze nu DJ Isis in huren voor een chill-out happy de high shisha feestje .. Een lekker vrouwmens DJ om de heren te ontspannen. www.youtube.com/watch?v=IQw4GO0Mn88

Baron bierviltje | 11-06-14 | 16:33

Wat was die Saddam Hoessein toch een vervelende dictator.

Mwoehahaha... in your face gutmensch!

kapotte_stofzuiger | 11-06-14 | 16:32

Kunnen ze daar mooi vliegtickets naar Nederland van kopen.

Dack Janiels | 11-06-14 | 16:32

idealisten... ja ja.

lijn 10 | 11-06-14 | 16:31

Kijk dat is handig een terreurorganisatie met het budget van een klein land. handig om de vredige islam te verspreiden!

BozeHenk | 11-06-14 | 16:31

Verder zoekend op reacties op de twitters, levert de meest schokkende foto's op. En met het geld zullen de acties niet stoppen.

Boerenhoofd | 11-06-14 | 16:31

De belangrijkste hoop is dat deze club binnen 3 maanden waarschijnlijk ruzie met zichzelf heeft of toch eerst Mekka willen veroveren voordat ze naar het westen komen.

frank87 | 11-06-14 | 16:30

Hoera, nu kunnen ze ons doodmaken met Amerikaans materiaal in plaats van Sovjet-Russisch materiaal!

Vrije Nator | 11-06-14 | 16:29

Met die vlaggen lopen ze ook trots rond in Nederland.

dk-- | 11-06-14 | 16:28

Gelukkig maar dan kan de Nederlandse staat de subsidie stopzetten. Ik ga er blind van uit dat Nederland sowieso ISIS financieel steunt op een of andere manier.

Kaas de Vies | 11-06-14 | 16:28

Isis de gekste idd.

gelukkig op de voorpagina in de telegraaf het hartverwarmende verhaal van shakira de kötkat. da's echt nieuws he

amoniton | 11-06-14 | 16:28

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen