Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goed idee: arresteer ouders van dikke kinderen

wateensmerigdikkindzeg.jpgFuck ons. Kledingbouwers rekken de kindermaatjes op, omdat we zo smerig eten dat kinderen dikker worden. Symptoombestrijding. Wat gaan we doen om kinderobesitas op te lossen? In de United States of Britain is een echtpaar gearresteerd omdat hun kind te dik is geworden. Applaus. Meer van dit, graag. Het 11-jarige jongetje was 150 centimeter hoog en 95 kilo zwaar. Bij BMI voor jongetjes van die leeftijd ben je tussen de 20,74 en 25,42 te zwaar en vanaf 25,42 heb je obesitas. Deze knul uit Norfolk heeft een BMI van rond de 42. Niet het antwoord op alles, in dit geval. Wat wel het antwoord op alles is, is het arresteren van ouders met vetklepperige kinderen. Want doe je frisdank- en suikertechnisch echt iets heel erg fout. Pure kindermishandeling, want van obesitas kom je de rest van je leven nauwelijks af #tienerfeiten. Maak hier beleid van, Teeven. Pleur die leegstaande cellen vol met ouders die hun kiddo's laten transformeren tot energieloze aardappelzakken met de conditie van een omgevallen boom. Zodra een kind qua BMI de grens van gezond naar overgewicht passeert krijgen ouders een waarschuwing. Zodra een kind zich van overgewicht naar zwaar overgewicht snoept, volgt er een taakstraf en een opvoedcursus. Zodra het kind van zwaar overgewicht zichzelf naar obesitas frisdrankt, volgt er een celstraf. Door de staat afgedwongen gezondheid, ideaal. Werkt beter dan die mieterige waarschuwingsstickers. Nooit meer dikke kinderen, dus daarmee help je pesten ook gelijk uit de wereld. Dat is het precedent dat hier door de Britse politie is geschapen: bij een ongezonde levensstijl staat er ineens een arrestatieteam bij je frituurpan. En de overheid bepaalt waar de grens van gezond en ongezond ligt. Wat een prettig idee. Wat een geruststellende gedachte. GlutenGendarmie. CalorieCops. Suiker-SS. En wie vlees eet, sturen we per veetrein naar een megastal, waar we ze naar een tijdje vergassen. Want dat doen vleeseters ook de varkens aan. Heil de nieuwe DieetDictatuur!

Reaguursels

Inloggen

Oh ja en kinderen die teveel vlees binnenkrijgen dankzij de hormonen in het vleesch?
Of eh kinderen die teveel hormonaal besmet water drinken? Is dat ook een optie. Diegenen die hier nog te dom zijn om te denken dat overgewicht enkel ontstaat vanuit teveel vreten, moge God hen straffen met vele vette kids

LulZig | 09-06-14 | 03:54

Je zou een kind hebben dat toevallig genetisch dik is, die ben je dan zomaar kwijt. In een gezin kunnen er kinderen zijn die te dik zijn en ook te dun. Komt voor.
Een kind dat te weinig eet kan ook overgewicht krijgen, een kind met teveel stress ook. Een kind met vitamine tekorten idem. Een kind dat te weinig beweegt ook, maar als je kind niet kan of wil bewegen zoals jij wilt?
Oke bemoeizucht staat komt er bij kijken dan.
Logisch ook natuurlijk, what is next, komen ze kindertjes die te mager zijn ook uit huis halen?
Of zijn er soms meer machtshebbende pedo's die dol zijn op dikkerdjes? We weten wat er gebeurd met kindertjes die uit huis geplaatst worden immers.

LulZig | 09-06-14 | 03:52

-weggejorist-

tjeekoevera | 08-06-14 | 19:25

Gewoon veel bewegen dan wordt je niet snel dik.

McMarx | 08-06-14 | 15:41

En keuzes maken is ook een optie als je het niet breed hebt. Spelcomputer of goed eten? Vakantie in het buitenland of goed eten? Nieuwe 3D-tv of goed eten?
Die keuze is niet zo moeilijk hoor......
Ouders van tegenwoordig hebben blijkbaar moeite met die keuzes.

uitlaatklepje | 08-06-14 | 13:22

Dat is nou juist het hele probleem! Zolang vet en slecht voedsel veel goedkoper is dan gezond voedsel, zul je vooral in de lagere sociale klassen heel veel kinderen met overgewicht krijgen.
Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:16
Aardappels en groente zijn best betaalbaar, maar het kost wat moeite om achter een gasfornuis te staan.
Ouders zijn daar tegenwoordig te lui voor en "pingen" liever een prefab-maaltijdje.
Mijn ouders hadden het vroeger ook niet breed, maar we aten gewoon gezonde hollandse pot en wij zijn allemaal niet dik. Daarnaast liggen die blagen van tegenwoordig vooral op de bank achter de spelcomputer of de tv. Als de ouders er maar niet teveel moeite voor hoeven te doen. Daarnaast zou sterilisatie van sommige ubertokkies en religekkies ook een oplossing kunnen zijn.

uitlaatklepje | 08-06-14 | 13:15

En ze stinken....

uitlaatklepje | 08-06-14 | 13:09

De voedselindustrie "laat ook niet te wensen over" vandaag de dag, kijk eens in de gemiddelde supermarkt.
Probeer nog maar 1 product te vinden zonder rare toevoegingen en E-nummers waar geen 1 mens iets van afweet!

wirwars | 08-06-14 | 01:42

Zoals wij vroeger onze sixpacks lieten zien en onze spierballen vergeleken, zo laten kinderen tegenwoordig hun vette pens aan elkaar zien. Ze schamen zich er gvd niet eens meer voor. Vet zijn is de norm in de huidige tijd en als je geen overgewicht hebt word je voor gratenpakhuis uitgescholden. Het is om van te kotsen!
-
Maar het allerergst vind ik nog wel die dikke vrouwen die best een knap snoetjes hebben. Ik kan wel janken! Ik zeg: in de gevangenis dat vetmestende schorriemorrie! Op water en brood!

kriebeltjes | 07-06-14 | 22:58

"waar we ze naar een tijdje vergassen."

Werkelijk Quid, is Nederlands soms een tweede taal voor jou of zo?

Tapu | 07-06-14 | 22:57

@pendajo | 07-06-14 | 21:06
Simpel zat. Chapeau!

Vrije Nator | 07-06-14 | 21:56

Terecht, kinderen zo dik laten worden is net zo erg als slaan of misbruik. Mensen hebben echt geen idee.

Hunter S. Thompson | 07-06-14 | 21:49

Mooi gevalletje "Blame the victim", Quid. De voedingsindustrie is prima in staat een stofje aan hun producten toe te voegen waardoor je sneller "vol" zit. Alleen halveren ze dan hun eigen omzet. Dus vrijwillig zullen ze dat nooit doen.

pendajo | 07-06-14 | 21:06

-weggejorist-

tjeekoevera | 07-06-14 | 19:53

Kings Lynn, een grotere tokkieplek bestaat er niet in het oosten van Engeland. Disfunctionele families en inteelt galore. In deze regio kun je bijna niet bijhouden in hoeveel families iedereen obese is.

Uitstekende maatregel om de ouders aansprakelijk te stellen voor deze kindermishandeling. Al zijn ze waarschijnlijk ook nog eens te lui om echt te begrijpen hoe stom ze bezig zijn. Zoals Willie Wortel al aangaf: het is een attitude probleem.

vive epicure | 07-06-14 | 19:48

Al die bemoeizucht , wordt er gewoon misselijk van.
* werkt nog even een bigmac naar binnen *

Eurotokkie | 07-06-14 | 19:29

Het probleem bij kinderen is zelden voeding maar lichaamsbeweging, of liever: het chronisch tekort daaraan. Buiten spelen mag niet meer (want gevaarlijk! Auto's, verkrachters, pedofielen in auto's, en nergens rubberen tegels!) en ze willen het zelf ook niet (want: iPad, Youbook, Facetube, Twitter, xbox, playstation, en xHamster). Sportclubs zijn te duur of passen niet in agenda/reisschema van ouders (zelf op fiets naar training mag niet, want dat is gelijk aan buiten spelen! Gevaar: pedo's, auto's en dergelijke.)

Daarbij is sporten op school een sluitpost. Gymzaal is duur, gymleraar te duur. Uurtje gym in de week is genoeg. Want de lokatiemanager van de scholengemeenschap moet elk jaar een nieuwe Maserati. Heeft 'ie recht op. Schoolzwemmen is bijna overal al afgeschaft. Zwembaden worden gesloten (veel te duur voor gemeenten) en als er een zwembad is dan spaart de school dat wel uit. Zwemmen? Op school? Belachelijk. Gaat ten koste van de bonus van de directeur. Moeten we niet willen.

Dus. Zo zit dat. Zouden alle kinderen gewoon dagelijks minimaal 3 uur bewegen (exclusief masturberen) was er geen overgewicht bij kinderen. Ongeacht wat ze vreten.

Stormageddon | 07-06-14 | 19:08

@Optelsommetje | 07-06-14 | 17:53
Bewegen is goed???

miko | 07-06-14 | 19:03

Petrus Poortwachter | 07-06-14 | 18:41 Ik begon over vitaminebehoud.

Calorieënreductie is echter van groter belang, klopt.

Willianus Wortelus | 07-06-14 | 18:54

@ongelovigehond | 07-06-14 | 18:21
Kort koken met weinig water en een klein beetje bindmiddel is ook prima. Daarbij gaat het hier niet om een (nauwelijks voorkomend) vitaminetekort maar om een (veel) teveel aan calorieën.

Petrus Poortwachter | 07-06-14 | 18:41

Jackanders | 07-06-14 | / ongelovigehond | 07-06-14 | Yep, goede manieren om de vitamientjes wél binnen te krijgen!

Al moet je met wokken weer oppassen, sommige vitaminen vinden +100 graden weer niet fijn. Gaan ze dood van. Maar je wokt daarentegen weer veel korter dan de gemiddelde groente-tot-snot-kook-beurt ;)

Willianus Wortelus | 07-06-14 | 18:35

Willianus Wortelus | 07-06-14 | 17:58 : ik gooi de groenten meestal in de wok, met weinig vocht.

ongelovigehond | 07-06-14 | 18:21

@Willianus Wortelus | 07-06-14 | 17:58
Tenzij je het afgietsel van bijvoorbeeld de andijvie gewoon opdrinkt.
Of het vocht van de witlof met ham en kaas gewoon over de aardappels giet als ware het jus.
Ik vind het lekker, allebei.

Jackanders | 07-06-14 | 18:05

i-Wonder | 07-06-14 | 17:57
Jazeker, bewegen is fijn. Iedere dag een fit gevoel, lekker veel neuken, lekker stappen in de disco en kroeg, kortom je leven ziet er veel beter uit.

Optelsommetje | 07-06-14 | 18:03

Willianus Wortelus | 07-06-14 | 17:56
Ach whatever. Het gaat erom dat ouders hard roepen dat melk niet zo goed is als iedereen beweert. En ondertussen hun kinderen volstoppen met Fristies, Breakers, Fruit today, Redbull, Fruit to go en weet ik veel welke andere zure rotzooi.
Geef eens een glas melk, water, aanmaaklimonade of op zaterdagavond een glas cola. En laat je kind naar school fietsen in plaats van te brengen. Ja dat is gevaarlijker, maar ergens moet je als ouder je verantwoordelijkheid nemen.

Optelsommetje | 07-06-14 | 18:01

En mensen, koop een steamer.

Groente koken op de normale manier is een doodzone: je flikkert bij het afgieten alle vitamines zo de gootsteen in.

Willianus Wortelus | 07-06-14 | 17:58

@Optelsommetje | 07-06-14 | 17:53
Waarom eigenlijk? Is het leven leuker als je beweegt?

i-Wonder | 07-06-14 | 17:57

Optelsommetje | 07-06-14 | Ik zou die melk eruit laten en vervangen voor yoghurt ofzo.

Willianus Wortelus | 07-06-14 | 17:56

@Optelsommetje | 07-06-14 | 17:47
Melk en vlees, maar wel met mate.

miko | 07-06-14 | 17:54

En laten we nou voor eens en voor altijd duidelijk zijn: overgewicht is ALTIJD het resultaat van onverantwoord veel en ongezond vreten in je bek duwen. Stop ermee, neem je verantwoordelijkheid sukkels!
Kom daarnaast van je doorgezakte bank af, ga bewegen en doe iets nuttigs met je leven!
Maar nee, veel ouders kiezen ervoor om vanaf het allereerste begin hun kids te verpesten, en nog erger geen enkele discipline, creativiteit of ondernemerschap mee te geven.

Optelsommetje | 07-06-14 | 17:53

@d' 8høker | 07-06-14 | 17:38
Mensen die over E nummers beginnen zonder er bij te vermelden wat en welke slecht zijn neem ik niet serieus. Jij bestaat voor het grootste deel uit e153 en ik wilde dat ik ergens in de kelder een paar honderd kilo e175 had liggen.

miko | 07-06-14 | 17:52

Man man man, wat zie ik ouders klooien met het vreten van hun kids. Waanzin. Rotzooi naar school meegeven omdat hij nou eenmaal liever een fristie drinkt.
'S avonds nog meer kant en klaar rotzooi in de magnetron of met de afhaal.
Vroeger was het dit keer wel beter. De vol met suiker en zout volgestopte kant en klaar meuk bestond gewoon nog niet. Stop ermee ouders en neem uw verantwoordelijkheid. Ga koken! Geef een glas melk en een zelfgemaakte gehaktbal!

Optelsommetje | 07-06-14 | 17:47

@miko | 07-06-14 | 17:34
LOL

Ars Vivendi | 07-06-14 | 17:45

Zolang vet en slecht voedsel veel goedkoper is dan gezond voedsel, zul je vooral in de lagere sociale klassen heel veel kinderen met overgewicht krijgen.
Ik was in Haren | 07-06-14 |

BULLSHIT. Sorry voor de caps Joris, maar het moet even.

Gezond eten is vele vele vele malen goedkoper dan ongezonde troep. Maar nu komt het: gezond eten moet BEREID worden. Met pannen, water, gaspitje, etc. En dat bereiden kost heel veel tijd en heel veel moeite.

Dikke vette Tokkies hebben geen tijd. En nemen geen moeite. Ze willen NIETS doen. Alleen maar hun mond opentrekken, rotzooi naar binnen schuiven en doorslikken.

Willianus Wortelus | 07-06-14 | 17:39

Omdat de sticker biologisch(stompzinning) veul meer plaka oplevert.
miko | 07-06-14 | 17:24

Dat het duurder is, wil niet zeggen dat het onder de streep meer oplevert. Gewoon fabrikanten, die E-nummers etc. toevoegen aan voedsel verplichten tot een bijsluiter vwb de bij-effecten, apothekers doen het al bij elk uitgeleverd geneesmiddel.

d' 8hØker | 07-06-14 | 17:38

@Graaf van Egmont | 07-06-14 | 17:20
Beste Graaf, u zult het met me eens zijn dat een huishouden lang niet dezelfde energie en tijd neemt als pkmbeet 40 jaar geleden??
Waarin het meeste werk nog met de hand moest worden gedaan?
Mijn moeder had werk aan kleren verstellen groente en fruit inmaken etc. Wie doet dat nog?

miko | 07-06-14 | 17:36

@Ars Vivendi | 07-06-14 | 17:07
Of dat filmpje met die mercedes erin??
vimeo.com/72718945

miko | 07-06-14 | 17:34

@zhirek | 07-06-14 | 17:23
Ja maar, er zijn goede dingen en er zijn minder goede dingen, zeg maar de slechte dingen.
Ik hou van goede dingen en niet zo van slechte dingen en al helemaal niet van slechte dingen waar ik last van heb.
En nu we het toch over slechte dingen hebben, daar moet je wat tegen doen en niet de hele tijd over praten, dat schiet niet op en ben je dus slecht bezig.
En nu ga ik wat tegen slechte dingen doen, maar eerst mijn hoofd in het vriesvak stoppen.
Tip: minder nadenken en meer bier drinken op deze zonovergoten dag.

Jim Lovell | 07-06-14 | 17:30

Dus we kunnen ouders aanhouden voor slecht opvoeden, hmm? Weet ik nog wel een paar kansenparels waarbij die vlieger ook prima opgaat.

Adversary | 07-06-14 | 17:28

@Vrije Nator: de definitie van teveel eten is meer eten dan je verbrandt. En ja dat is echt de allerenigste alleenstaande oorzaak van dik zijn.

pvpb | 07-06-14 | 17:27

Dikke kinderen hebben vaak ook dikke ouders.
"Wij denken dat het iets erfelijks is", hoor je dan wel eens.
Dan zeg ik meestal maar niks.

VanBukkem | 07-06-14 | 17:27

En sluit meteen de CV af, want dan kunnen ze de rest van het jaar zonder het te merken afvallen, werkt prima, koude. IJsjes vreten is bullshit, want suiker enzo, dus gewoon de hele dag in koud water drijven in je opblaasbadje en de rest van het jaar de kachel uit.
Goedkoop ook nog.

Causa Sui | 07-06-14 | 17:27

@d' 8høker | 07-06-14 | 17:21
Omdat de sticker biologisch(stompzinning) veul meer plaka oplevert.

miko | 07-06-14 | 17:24

@Jim Lovell | 07-06-14 | 17:17
Je doet het weer!
Je zegt ziek lichamelijk + niet ziek geestelijk > ziek geestelijk.

Dan ben je weer slechte dingen goed aan het praten door een tegenvoorbeeld te vinden die jij slechter vindt.
Zeg maar het "ja maar"-principe.
Je bent geen acht meer gast (denk ik)

zhirek | 07-06-14 | 17:23

@2Little2Late | 07-06-14 | 17:02
Vroeger had eten maar een doel, energie opslaan. Eventuele vitamines was bijzaak.
Verder zit er in het meeste eten echt niet zulke rare dingen.
En kom niet aan met de hamburger test van de MC. veel van dit vlees is ontdaan van vocht heeft redelijk veel zout en vet. natuurlijke middelen die conservering in de hand houden.
Ouderwetse droge worsten kon je ook maanden goed houden met dezelfde middelen.

miko | 07-06-14 | 17:21

't is ook van de zotte dat er een sticker biologisch op het eten moet, het niet biologische voedsel moet gestickerd worden

d' 8hØker | 07-06-14 | 17:21

miko | 07-06-14 | 17:15
Wijven die er voor kiezen om de hele dag thuis op de bank te hangen met de leesmap en over vuilniszakken springen om van de keuken naar de kamer te komen, die zijn het ergst.

Graaf van Egmont | 07-06-14 | 17:20

Mensen die kinderen willen zouden daar een vergunning voor moeten aanvragen. Kan de overheid de toekomstige ouders eerst screenen op politieke voorkeur, IQ, religieuze afkomst, inkomen etc. Bij ongeschiktheid direct steriliseren, eventueel deporteren. Of, en misschien nog wel beter ook, je er als overheid helemaal niet mee bemoeien en natuur lekker zijn gang laten gaan. We kunnen nu eenmaal niet allemaal in het perfecte plaatje passen.

byebyeholland | 07-06-14 | 17:18

@zhirek | 07-06-14 | 17:10
Een dik persoon met een fijn karakter vind ik goed te pruimen, maar een valse klootzak niet. Het gaat er hier om wat ik fijn vindt en niet de norm die jij mij wil opleggen.

Jim Lovell | 07-06-14 | 17:17

@netniet | 07-06-14 | 16:53
Precies, we moeten niet willen dat die vrouwen gaan werken!Beter zitten ze de hele dag thuis voor de tv.
Ga weg man met de huidige middelen en mogelijkheden hoeft een vrouw of man niet de hele dag thuis te zijn om het huishouden te doen.
Het valt me juist vaak op dat kinderen uit gezinnen waar beide ouders hard werken en veel uren maken er vaak beter uit zien en betere manieren hebben dan waar moeders de hele dag thuis zit.
Een druk gezin leeft onder regels en gaat vaak kwalitatief beter om met de spaarse vrije tijd.
Toen ik en mijn vrouw alletwee werkte hadden de kinderen gewoon taken thuis.
Eigen kamer opruimen en kleren en lakens wassen,afwassen bij tijd en beurt koken.
Tuin in orde brengen auto's wassen etc. En nee, dat is geen kinderarbeid.
En mensen vragen altijd waarom mijn kinderen bijna alles doen zonder te zeiken,gewoon omdat ze niet beter weten en het niet als een zware taak zien.

miko | 07-06-14 | 17:15

Over het algemeen is wel duidelijk waar je dik van wordt. Vet en suikers in combinatie met geen lichaamsbeweging. Het probleem zit hem echter ook in het voedsel wat je koopt. Halfproducten, dus waar de helft suikers en vet in zitten, kosten eens zo duur. Dus je laat iets weg of haalt het er uit en dan wordt het duurder. De voedingsmiddelenindustrie zou ook wel eens kunnen kijken naar wat voor bagger ze ons allemaal verkopen.

Graaf van Egmont | 07-06-14 | 17:12

En terecht, opsluiten die ouders en dat joch naar een trainingskamp

BozeHenk | 07-06-14 | 17:11

@Jim Lovell | 07-06-14 | 17:02
Wat een valse retoriek zeg!
Dus je hebt liever een lichamelijk ziek iemand dan een geestelijk ziek iemand.
De norm hoort te zijn dat je liever hebt dat mensen noch lichamelijk ziek, noch geestelijk zien zijn.

Je moet niet een kwaad goed praten met een ander kwaad. Gewoon beide zien als ziek/slecht en iets wat je een ander niet wenst.

zhirek | 07-06-14 | 17:10

@woltersen | 07-06-14 | 17:07
Mooi!

Ars Vivendi | 07-06-14 | 17:09

@miko | 07-06-14 | 17:03
Ik moet ineens denken aan een verhaal van, ik meen, Roald Dahl over de geboorte van Hitler...

Ars Vivendi | 07-06-14 | 17:07

@bello | 07-06-14 | 16:52
's-Morgens als ik naar m'n werk ga tref ik bij de halte vaak een dame (nou ja, dame) met een ventje van een jaar of 7. Zo op het oog best een lief kind, want doet niet vervelend of zo. De dame in kwestie schreeuwt alleen maar onsamenhangende klanken naar haar kind. Terwijl, wonderlijk genoeg, dat kind wel normaal praat en ook nog eens rustig blijft. Als je een adoptie wil doen moet je 140 procedures en controles doorlopen. En dat soort debielen zet gewoon een kind op de wereld. Wat moet er van zo'n kind terechtkomen denk ik dan.
Of doe ik hiermee een 'YvonneKronenbergje'?

Ars Vivendi | 07-06-14 | 17:05

Ik ben normaal zeer rechts liberaal, maar wat dit betreft ben ik uiterst links, van mij moet de overheid zich actief mag bemoeien met ouders die hun kinderen schaden.
Geldt ook voor zonder geldige reden het lichaam van je kind verminken (besnijdenis, oorbelletjes, etc).
Als je dat doet ben je gewoon ongeschikt voor het ouderschap.

zhirek | 07-06-14 | 17:04

@Ars Vivendi | 07-06-14 | 16:45
Dat zouden we inderdaad moeten doen maar niet vanwege zijn overgewicht.

miko | 07-06-14 | 17:03

@bello | 07-06-14 | 16:39
Kinderen groenten en zo laten eten is niet zo moeilijk. begin er vroeg mee ook als ze het als baby uitspugen en zorg er voor dat het makkelijk eten is.
Pureren helpt maar haal groente soep maar eens door een blender, dan eten ze het al een stuk makkelijker.
En laat de koelkast,kelder en andere plaatsen waar je eten opslaat niet vrij.

miko | 07-06-14 | 17:02

Liever een dik mens, dan iemand met een slecht karakter, want dat is geen mens.

Jim Lovell | 07-06-14 | 17:02

Ik vind de ouders arresteren ook symptoombestrijding. Er moet gewoon niet meer gefuckt worden met ons eten. Gewoon al het voedsel alleen nog maar gezond. Hoef je als consument ook niet constant meer al die etiketjes te lezen om te zien wat voor teringzooi er nu weer in je eten is gestopt.

2Little2Late | 07-06-14 | 17:02

Je kinderen zo dik laten worden komt in feite neer op kindermishandeling, en mag van mij dus ook op die manier behandeld worden.

Drommelsch | 07-06-14 | 16:58

@Hansiepansiekevertje | 07-06-14 | 16:25
Je kunt kinderen prima elke dag vette zooi geven.Wij kregen als kinderen ook vaak bruin brood met spekvet en kaas.
Jus werd nooit weg gegooid maar s'morgens opgewarmd en met brood gegeten.
Maar dat was het eten.
Niet om 10.00 nog een paar energie repen met vruchtensap (met veel suiker) Niet om de haverklap wat in je kraag douwen en bij thuis komst was er nooit chip's snoep of frisdrank.
Dat kreeg je op feestjes en soms in het weekeinde.
Dat overigens alleen de zaterdag betrof.
Het gaat om de hoeveelheden.
Dat de mac verantwoordelijk is voor de ronde propjes in deze tijd is bullshit.

miko | 07-06-14 | 16:58

Johnny is op Fleu-heur, Johnny is op Fleu-heur!

Het Vragevuur | 07-06-14 | 16:54

Vetzucht bij kinderen komt VOORNAMELIJK voor in de lagere sociale klassen van de maatschappij en bij allochtonen. Deze uitspraak is niet politiek-correct, maar wel waar. Iedereen die zijn/haar ogen de kost geeft kan dat dagelijks empirisch vaststellen in elke willekeurige grote stad in het Westen.

Lauwe Koffie | 07-06-14 | 16:53

-weggejorist-

brrrrzeg | 07-06-14 | 16:53

In de ruim 30 jaar die liggen tussen toen ik zelf van die leeftijd was en nu is er het volgende veranderd:

Moeders zijn uit gezinnen gejat ten bate van 1 extra auto voor de deur die moeders nodig heeft om naar haar werk te komen. Daar is stabiliteit en veiligheid in het gezin voor afgenomen en we noemen dit progressie. Moeders komen verrot thuis en dan ligt de hele besogne die vroeger over dag werd gedaan nog gewoon te wachten. Kinderen lopen dan al gauw in de weg en worden dan achter een beeldscherm geflikkerd. Dat die rakkers geen moeite meer hoeven te nemen om de fiets te pakken en naar buiten te gaan om te kijken of ze hun vriendjes kunnen vinden ook dat noemen we vooruitgang.

netniet | 07-06-14 | 16:53

@Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:21
Ze moeten van mij naar de bushalte lopen.
Een kilometer of twee in de brandende zon. ;)

miko | 07-06-14 | 16:53

@Ars Vivendi | 07-06-14 | 16:41

Het is inderdaad vebijsterend wat er rondwaggelt met kinderwagens. Ik zou ze nog niet met een schaar vertrouwen. En dan ook standaard de kinderwagen dwars op het gangpad zetten in de supermercado, of gewoon lekker beppen met de buurvrouw met haar vette aars zodat niemand er meer langs kan bij de ingang. Als extra barrier gooien ze uiteraard de kinderewagen en een volle winkelkar in de strijd. Terwijl iets groter addergebroed vrolijk rondkrijst in den supermercado. Totaal ongecontroleerd, tenzij het winkelpersoneel er wat van zegt. Ze zal er mee getrouwd zijn.... Brrrr

bello | 07-06-14 | 16:52

In de toekomst zal door genetica weeffouten in het menselijk genoom en daardoor ziektes en andere vreemde uitwassen zoals seksuele afwijkingen, uitgewist worden. #feit

Jim Lovell | 07-06-14 | 16:52

Gewicht is niet alleen eten. Wel of niet sporten en bewegen speelt ook een rol.

SamKoeman | 07-06-14 | 16:50

@Djong | 07-06-14 | 16:37
Wat? Aanhanger van... ik krijg die naam niet eens uit mijn vingerstrot. Je hoeft niet meteen te schelden, in elk geval. Sjongejongejonge. Moet dat nou? Ik zou je weg moeten laten jorissen! Maar dat even terzijde.
Het is pertinente onzin dat alles zo makkelijk weg te verklaren is. Maar gelukkig is dat alles. Kan ik dat even met mijn internist opnemen. Bedankt, expert in... wat precies?

Vrije Nator | 07-06-14 | 16:48

Hans van Baalen zou met terugwerkende kracht zijn ouders strafrechtelijk kunnen vervolgen.

Ars Vivendi | 07-06-14 | 16:45

''Heerlijk kortzichtig. Alsof overgewicht alleen veroorzaakt wordt door slecht eten. Wel makkelijk voor iedereen. "Vetklep? Eet verkeerde dingen. Next!" Tsjongejongejongejongejonge etc.
Vrije Nator | 07-06-14 | 16:27 ''
.
.
Slecht eten/goed eten? In ieder geval calorie-rijk eten en drinken.
Van bruine boterhammen met kaas, thee (zonder suiker), fruit en groente word je niet dik. Dan moet je daar zo ontzettend veel van eten.
Om 95 kilo te worden als je 12 bent moet je calorie-rijk eten en drinken. En ik vind dit verwijtbaar gedrag van de ouders.

DeSjaak1000 | 07-06-14 | 16:45

Djong | 07-06-14 | 16:37 : sommige mensen hebben er inderdaad aanleg voor. Als de vetcellen hun opgeslagen vet niet of nauwelijks weer loslaten, dan wordt afslanken vrijwel onmogelijk.

ongelovigehond | 07-06-14 | 16:45

Volgens mij wordt je als dik kind meer gepest en buitengesloten door andere kinderen. Naast gezondheidsklachten lijken me dat toch redenen om er als ouder voor te zorgen je kind niet dik te laten worden. Geen taak van de overheid maar gewoon het beste met je eigen kind voorhebben. En gelul over dat dikmakend eten goedkoper is klopt niet. Kool, spinazie, sardientjes, appels, bonen, linzen, wortelen etc. zijn in ruime hoeveelheden allemaal rond een euro op de markt of lidl te verkrijgen.

ukuppes | 07-06-14 | 16:45

Dan hoop ik dat de ouders van Marc van der Linden een goed onderduik adres hebben.

Conan de Rabarber | 07-06-14 | 16:44

Als ik in het winkelcentrum ben verbaas ik mij over het soort mensen dat met kinderen rondloopt. Komt geen normaal woord uit. Het lijkt wel of alleen verstandelijk gehandicapten kinderen nemen.

Ars Vivendi | 07-06-14 | 16:41

Voor 2.50 eurobucks p.p. zet ik een warme maaltijd voor met groenten, aardappels en een stukkie vlees. En een glas melk. Als ik het kan, kan iedere tokkiemevrouw het ook.

bello | 07-06-14 | 16:39

Er zijn een heleboel kinderen die beter geen ouders hadden moeten nemen.

Leo* | 07-06-14 | 16:37

Er zit wat in, maar arresteren is een beetje overdreven. De kids van deze tijd vreten ook alles wat los en vast zit niet beseffend dat het lose

voedingstoffen zijn die lijden tot eetverslaving want dat is het vaak verslaafd aan al die zooi die ze via media.ouder, vriendjes etc. voorgeschoteld krijgen.Crisis bestaat niet in dat jargon.

Arresteren kunnen ze beter die ouders die hun zoontjes en ook dochters het leven van mensen zuur maken door te jatten,verkrachten,oplichten etc.

L.M. | 07-06-14 | 16:37

Vrije Nator | 07-06-14 | 16:27
Ah, een aanhanger van Asha ten Broeke, die ons leert dat sommige mensen dik worden omdat ze er aanleg voor hebben.
Aanleg voor slecht eten, teveel drinken en te weinig bewegen zeg ik dan.

Djong | 07-06-14 | 16:37

Voordeel is wel dat deze kinderen later wel mee betalen aan ons pensioen, maar er geen gebruik meer van zullen maken.
Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:05
Voor het zover is zullen ze je een veelvoud hebben gekost aan zorgkosten.

Djong | 07-06-14 | 16:35

Heerlijk kortzichtig. Alsof overgewicht alleen veroorzaakt wordt door slecht eten. Wel makkelijk voor iedereen. "Vetklep? Eet verkeerde dingen. Next!" Tsjongejongejongejongejonge etc.

Vrije Nator | 07-06-14 | 16:27

Vroeger waren Engeland en Nederland nog landen waar je in vrijheid kon leven.
Eigenlijk wilde ik het hierbij laten.

Petrus Poortwachter | 07-06-14 | 16:26

Overgewicht bij kinderen is ook in nl een groot probleem maar zo simpel is het niet op te lossen.

doskabouter | 07-06-14 | 16:26

Zolang vet en slecht voedsel veel goedkoper is dan gezond voedsel, zul je vooral in de lagere sociale klassen heel veel kinderen met overgewicht krijgen.
Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:16

Dat vind ik zo'n gezeik. Er is ook genoeg gezond en goedkoop voedsel te verkrijgen. Koop geen kant en klaar producten, maar groenten van het seizoen. Aardappels zijn goedkoper dan patat. Een pak rijst kost niet veel, evenals een pak meel enz.
Maar ja.... met deze ingrediënten moet je wel aan het werk. Schillen, wassen etc. En dat zijn blijkbaar veel mensen vergeten.

Hansiepansiekevertje | 07-06-14 | 16:25

Ja, leuk hoor, Kwit. Maar weet je wie we dan eerst de cel in moeten smijten? De bobo's van bedrijven die een zo laag mogelijke kwaliteit van voedsel pushen tegen een zo hoog mogelijke prijs. De politici die dat toelaten. De politici die het onderwijs afbreken, en daarmee ook voorlichting over voeding en het menselijke lichaam.

Die ouders zijn gewoon een klein, dom tandwieltje in het hele systeem. Natuurlijk zijn ze verantwoordelijk, en dienen ze ook ter verantwoording geroepen te worden. Echter, vergis je niet in het feit dat onze hele voedselsector in handen is van mensen die er baat bij hebben ons allemaal te naaien.

Piet van het Padje | 07-06-14 | 16:23

Ja, we willen meer overheid bemoeienis. Kan de EU hier geen richtlijn voor opstellen. Daar is vast iedereen voor op dit blog.

BasBr | 07-06-14 | 16:23

@miko | 07-06-14 | 16:19
Ik denk een combinatie van beiden. Ik neem aan dat jij niet in een wijk woont waar je kinderen niet veilig naar buiten kunnen.

Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:21

Geenstijl die pleit voor meer controle achter de voordeur...... het moet niet gekker worden.

Hansiepansiekevertje | 07-06-14 | 16:20

Ik krijg honger.

lingo star | 07-06-14 | 16:20

@Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:16
Mijn zoon vrat in zijn jonge jaren gebakken banaan als ontbijt gebakken aardappelen s'middags een bak rijst s'avonds en is nog steeds mager.
Maar ik heb hem eigenlijk tot aan zijn twaalfde nooit achter een bureau of tv gezien.
Zou het dat misschien zijn?

miko | 07-06-14 | 16:19

Kwam laatst bij de huisarts and de dokter begon ook over mijn BMI.
Ik zei: laat maar dokter, ik weet dat ik iets te kort ben voor mijn gewicht.

Rev Smee Again | 07-06-14 | 16:19

"More than half the children born today in the UK and other rich countries will be 100 years, say researchers.".
.
Ik zou daarom nog niet te snel op een goed pensioen hopen als het stelsel zo door blijft sudderen totdat het droog kookt.

kovariant | 07-06-14 | 16:18

'.... naar een tijdje vergassen'.
Quid, lees je tekst nog even door voor je gaat publiceren.

deon | 07-06-14 | 16:18

Op een of andere manier kon ik aan de titel al zien dat dit een artikel van quid was, of was het lezen van de eerste 'zin' pas voldoende?

peterdh | 07-06-14 | 16:17

@Benjamin Tucker | 07-06-14 | 16:14
Dat is nou juist het hele probleem! Zolang vet en slecht voedsel veel goedkoper is dan gezond voedsel, zul je vooral in de lagere sociale klassen heel veel kinderen met overgewicht krijgen.

Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:16

Ik zie wel iets in gedwongen castratie/sterilisatie. Idioten moeten maar eens af van het waanidee dat het leven een precieus godsgeschenk is.

Tricephalus | 07-06-14 | 16:15

de ouders hebben toch wel 13 jaar kinderbijslag gekregen om elke dag bij de mcdonalds te gaan eten??

Benjamin Tucker | 07-06-14 | 16:14

Hoe zit het met ouders van gelovige kinderen eigenlijk?
Ook behoorlijk schadelijk.

Jackanders | 07-06-14 | 16:13

Kinderen van nu zijn gewoon een voorraadje aan het aanleggen voor de derde wereldoorlog uitbreekt.
*kinderen beker frituurvet leeg laat drinken*

miko | 07-06-14 | 16:12

Er zijn een heleboel ouders die eigenlijk beter geen kinderen hadden kunnen nemen.

Onderbuik | 07-06-14 | 16:11

Die verwende varkens moeten gewoon niet altijd hun zin krijgen.
Dan maar even herrie in de tent.
Niet te veel herrie, want anders staat jeugdzorg op de stoep.
Ook niet fijn.

Jackanders | 07-06-14 | 16:11

Onze overheid is ook te zwaar, tijd op daar een paar kabinetten voor op te pakken.

smdyasc | 07-06-14 | 16:09

Volgens de ouders is het genetisch bepaald, het is hun schuld helemaal niet! Dat kind kan eten en doen wat het wil, want het wordt toch wel dik...

TyrionLannister | 07-06-14 | 16:05

Voordeel is wel dat deze kinderen later wel mee betalen aan ons pensioen, maar er geen gebruik meer van zullen maken.
(@Watapatja, zou onze #frituurpan afgepakt zijn vanwege die dikke #stagiair?)

Ik was in Haren | 07-06-14 | 16:05

*gooit nog een paar karbonades op de BBQ*

necrosis | 07-06-14 | 16:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken