Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAH! Onthoofd vrouwenlichaam naast NS-spoor

vrouwenlichaamnaastspoor.pngNaast het spoor in de buurt van Lisse ligt een vrouwenlichaam zonder hoofd. Ook missen de armen en de benen. En niemand haalt het gemangelde lichaam weg. Omdat het kunst is. Jup, een kunstenaar heeft bedacht dat het best een goed idee is om een gigantisch afbeelding van een treinspringer naast het spoor te leggen. Alsof er in de trein mensen aanwezig zijn die daar traumatische ervaringen mee hebben. Natuurlijk niet. Oh, toch wel. En de kunstenaar weigert het weg te halen want hoogculturisch statement, of zoiets. Wij begrepen de redenatie ook niet helemaal, maar het is cultuur, dus gooi er een zak geld naar toe voordat de beschaving in Nederland verdwijnt. Afijn. Het is dus kunst. Kunst moet provoceren. Desnoods doormiddel van een vrouwenlichaam met afgehakte armen, benen en hoofd langs het spoor te leggen. Maak je punt, kunst, ten koste van alles! Update: Aaaaaand it's gone.

Reaguursels

Inloggen

Vergeet niet dat machinisten ook gezichten zien die ze doodrijden.

dat is pech | 07-06-14 | 17:09

Dat beeld moet weg, anders moet de kunstenaar maar accepteren dat het aan mootjes gehakt word zoals onder een trein gebeurt.

dat is pech | 07-06-14 | 17:02

Kutkunst of kunstkut?

poepaanmijngaatsie | 07-06-14 | 14:02

Prima kunst. Alles is geoorloofd als er moslims mee op hun nummer gezet kunnen worden.

Rest In Privacy | 07-06-14 | 01:12

Als t niet kan en niet mag en niet vanzelf ophoudt, breng het dan naar het Spoorwegmuseum en maak er daar een leuk stilleven van. Al die loslopende kunst moet gevangen worden en terug gestuurd naar de musea, daar hóórt kunst tenslotte. Dan is er ook weer plaats voor mooie relameborden/wagens/lichtkranten/spandoeken en vlaggen in onze saaie groen weilanden.

oze | 06-06-14 | 23:22

@LangeTijdGeleden | 06-06-14 | 14:23
Maar daar zie je dan geen beenderen en aderen meer lopen...

Wijze Uil | 06-06-14 | 23:03

-weggejorist-

Wijze Uil | 06-06-14 | 23:03

@behangtafel | 06-06-14 | 14:36
Hoe gek ben je dan als je je voor deze onzin weet te laten betalen...

Wijze Uil | 06-06-14 | 23:01

@GingerTed | 06-06-14 | 16:15
Maar geen ernstig verminkte...

Wijze Uil | 06-06-14 | 22:58

@GingerTed | 06-06-14 | 16:56
Wie de kunstenaar ook is, het blijft een smakeloos geval om een verminkt vrouwenlichaam als'kunst' te presenteren... Er zijn ombudsmannen voor minder smakeloze uitingen in opspraak geraakt...

Wijze Uil | 06-06-14 | 22:57

@GingerTed | 06-06-14 | 17:46
Deze vergelijking gaat volledig mank!
Binnen het voetbal is er wel degelijk een objectieve 'norm; , namelijk de ranglijst.
Iemand kan wel 'vinden' dat Bayers of Real een baggerelftal heeft, maar de ranglijst geeft hem daarbij heel objectief ongelijk.
Ook voetballers an sich: geen mens kan met droge ogen volhouden dat Messi, Christiano Ronaldo of Robben 'baggervoetballers' zijn. Daarom ontaarden discussies over deze spelers ook altijd in flames over hun geaardheid etc. Alsof dát er iets toe zou doen....

Wijze Uil | 06-06-14 | 22:55

Kunst? Laat me niet lachen! Smakeloosheid vormgegeven. Nog afgezien van de machinisten is het gewoon een 'ziek' beeld.
Dat je het maakt is nog tot daar aan toe, maar dat je het ook nog een keer op je landgoed plaatst is werkelijk te ziek voor woorden...

Wijze Uil | 06-06-14 | 22:43

Tja, als het geen blote tieten zijn begrijpt Quid het niet meer, hier in het dorp noemen we zo iemand een bekrompen boerenlul.

Das Ungeheuer | 06-06-14 | 19:45

Terpen-tijn | 06-06-14 | 14:15
Eh ,4,8 per/dag? staat gewoon op inet,hoor.
12595 mensen in 10 jaar pleegden zelfmoord.

koekje erbij? | 06-06-14 | 19:22

Inmiddels is dus duidelijk dat er een andere locatie gezocht gaat worden voor het kunstwerk. Gaat goed met Nederland.

Orange Willem | 06-06-14 | 17:50

Gratis reclame voor kunstenmakert...

Peter_K | 06-06-14 | 17:48

@Smuts | 06-06-14 | 17:03 De mate van marginaliteit wordt bepaald door hoeveel mensen, of door wie iets opmerkelijk genoeg wordt geacht.

Bij voetballers bijvoorbeeld door hoeveel voetballiefhebbers, maar ook door welke talentscouts, of later toptrainers.

Bij kunst is dat precies zo. Dan bepaalt het kunstpubliek, collega's, en kunstcritici hoe bijzonder kunstwerken of kunstenaars zijn.

Maar ja… Dat er mensen zijn die beweren dat Ajax, Feijenoord, Chelsea, Bayern, Real, of F.C. Madrid of welke andere voetbalclub ook baggerelftallen hebben houd je altijd. Dat is bij alle kunst net zo. Boeie.

GingerTed | 06-06-14 | 17:46

AntiSoof | 06-06-14 | 15:58
Had jouw bericht nog niet eens gelezen, maar ik heb ooit weleens ergens vernomen dat die gedrochten van een 'kunstwerken' 1 van de vele mindcontroltechnieken zijn van de overheid. Mensen rijden langs een mooi landschap -> dit wordt ineens verstoord door een gedrocht van een kunstwerk -> men kan dit niet rijmen / werkt verwarrend / shokeert -> blijft hangen in onderbewustzijn -> werkt deprimerend -> maakt mensen tam/willoos. Let maar op, door het hele land zie je die gekke dingen. Ook in het buitenland trouwens. En waarom allemaal langs de snelwegen / spoorlijnen zodat duizenden mensen het ongevraagd zien ipv in kunsthallen?

tripledutch | 06-06-14 | 17:09

GingerTed | 06-06-14 | 16:56
Joh, wat maakt het nou uit of hij marginaal is of niet. Als het bagger is, is het bagger. Dat is smaak en daar valt inderdaad niet over te twisten - als jij het prachtig vindt, prima.

Maar dat die machinisten er de kouwe rillingen van krijgen snap ik best.

Smuts | 06-06-14 | 17:03

Sowiezo vraag ik mij af waar al die gruwelijk lelijke stukken kunst overal maar vandaan komen. Langs de snelwegen, in de steden, overal zie je van die rare, vreemde gedrochten staan, welke moeten doorgaan als kunst. Welke klootzakken verzinnen dit en welke klootzakken staan allemaal maar toe dat dit onze omgeving gewoon vervuild?? Waarom niet gewoon mooie of toffe kunstwerken die een pracht voor het oog zijn, ipv altijd maar van die vreemde gedrochten van 'dingen'.

tripledutch | 06-06-14 | 16:55

Mooi dat het object daar verwijderd word. Juist dat gebied daar is nogal in trek bij springers, dus dat die machinisten reageren is helemaal niet zo vreemd.

hotnot | 06-06-14 | 16:32

Scheutje benzine, vlammetje en weg is ze. Zo gepiept.

Youri de Hakkelaar | 06-06-14 | 16:28

@Locusta | 06-06-14 | 16:04,
Dank je voor je info.

@van gummigalgen | 06-06-14 | 16:17,
Ja, maar ik bedoel het is soms zó lelijk. Zouden 'ze' het erom doen. In de Bijbel (waar veel naars in staat, staat ook veel goeds), waarschuwt men juist tegen die beelden.
Dat bracht mij op het idee dat de bedoeling achter 'kunst' wel eens minder fraai zou kunnen zijn dan het misschien op het eerste gezicht lijkt.

AntiSoof | 06-06-14 | 16:26

@Antisoof
Inderdaad! En dan te bedenken dat lokale en provinciale bestuurders zich ook nog laten omlullen om dit soort rommel te kopen. Van onze belastingcenten wel te verstaan. Dus die kunstenaars vangen drie keer: uitkering, subsidie, en opbrengst! Of zie ik dat nou verkeerd! Denk het niet! Daar kan ook dik op bezuinigd worden!!

van gummigalgen | 06-06-14 | 16:17

Maar goed. Iedereen die langer in Nederland woont kan weten dat iets dat eruit ziet als een ongeluk, maar duurzaam vastzit aan het landschap, "kunst" is.
De waarde van betreffende kunst staat op het bonnetje dat een of ander overheid namens u voor het bul betaalde.

Jan Passant mk2 | 06-06-14 | 16:13

KUNST - NS = ?

hfakker | 06-06-14 | 16:08

Ben ik nou de enige die sommige moderne 'kunst' een gruwel vind? Eerlijk waar. Men ziet de raarste gedrochten. Ik vind ze gewoon eng. En misschien zijn het wel negatieve energie-dingen. Ze staan vaak op kruispunten of ander energierijke plaatsen. Wie weet er meer van?

AntiSoof | 06-06-14 | 15:58

het aardige is dat het er maanden ligt. Lisse wordt geregeerd door oa de SGP dus zelfs god vond het het goed. Eergisteren is het Journaal erop gedoken en ontstond er prompt een rel. Overigens ontstond er in Lisse ook een buitengewoon kleingeestige discussie over wat kunst is wat niet. Stelletje hypokriete bollenboeren.

jan-lul-de-behanger | 06-06-14 | 15:45

In de klassieke oudheid sprongen mensen ook al voor de trein? Goh.

knutsel | 06-06-14 | 15:28

Iedere onbenul kan zich kunstenaar noemen.
Dit is het werk van een onbenul, niet van een kunstenaar m/v.
Gestoord.

L.E. Raar | 06-06-14 | 15:15

@ OrgulloTulipano | 06-06-14 | 14:54
Jankerd.

TheseDays00 | 06-06-14 | 15:10

Spoelen!!!

van gummigalgen | 06-06-14 | 15:09

@Rhynchocyon @Orgullo Tulipano
Kunstenaars zeker? Man, man, man wat een raar volk dat massaal leeft op uitkeringen en subsidies!!!Ga je mond doelen!!!!

van gummigalgen | 06-06-14 | 15:08

Geenstijl, voor verontwaardigd Nederland. Zou een pakkende slagzin zijn voor dat burgerlijke gejank waar tot jullie zijn verlaagd de laatste tijd.

OrgulloTulipano | 06-06-14 | 14:54

Nou, het beeld is al weg hoor. www.volkskrant.nl/vk/nl/3372/beeldende...

Dank GS! Bij de eerstvolgende verontwaardige booslim die zeurt over iets wat hem niet aanstaat zakt Nederland waarschijnlijk weer net iets sneller door zijn hoeven. Man man man... wat een land.

Rhynchocyon | 06-06-14 | 14:50

Deze ongelooflijke sukkel van een kunstenaar met z'n schaapachtig gegrinnik tijdens het intevieuw heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord van PTSS. You should be fucking ashamed of yourself. Eens kijken hoe jij er aan toe zou zijn als jij met een trein over iemand heen rijdt en na afloop met het resultaat ervan geconfronteerd wordt.
IDIOOT!!!Weg dat ding daar!!!

van gummigalgen | 06-06-14 | 14:49

alle reaguurders die dit een fantastisch kunstwerk vinden zijn hipsters.

giovanni erkelens | 06-06-14 | 14:42

-weggejorist-

OrgulloTulipano | 06-06-14 | 14:40

Niet zeuren Quid. Is eens een keer wat anders dan koeien, en eindeloze landerijen, de vreselijke smakeloze kakofonie van bedrijven- en kantorenterreinen, treurige woonwijken, en onaanzienlijke stations vol chagrijnige mensen. Dit geeft toch even een momentje van verwondering waardoor velen mogelijk even uit hun sleur opschrikken. Al geldt zulks natuurlijk niet voor mij. Ik vermaak me sowieso wel.

GingerTed | 06-06-14 | 14:36

Alleen een gek bedenkt en maakt zoiets. Getuigd niet van creativiteit, hoeft niet want krijgt elke maand gratis geld en dat noemt zich kunstenaar. Wat een gek.

behangtafel | 06-06-14 | 14:36

centauri3

hoe oud ben je? je lijkt me niet bijster volwassen. laat staan slim.

giovanni erkelens | 06-06-14 | 14:33

Dat is kuns van Kooteh! Kuns met een grote K
* totaal smakeloos *

Kobus Kloothamer | 06-06-14 | 14:31

duiding mijn weekend affirmaties: had dat ding nou tussen den bollen of voor mijn part midden op Madurodam gelegen ... dan had ik respect teruggegeven. Deze onwelriekende plek om den bikkels van de ns den wonden iedere keer te moeten zien opensplijten is voor mijn een mis-daad.
Zeau! en nu den tuin in mijn gras maaien. dag lieverds.

Centauri3 | 06-06-14 | 14:31

Lap eroverheen, haringen in de lap. Klaar.
Nu nog wat kudt-pubers met benzine en aansteker...

Graftak | 06-06-14 | 14:29

Kunst is zwaar overgewaardeerd. Kunst moet mooi gevonden worden, anders is het pulp.

JIP! | 06-06-14 | 14:28


Snel! Organiseer een stille tocht voor de machinisten en reizigers met zand in hun kut! Nodeloos kwetsen MAG NIET!

MvD1414 | 06-06-14 | 14:26

Leg er ook een bij Schiphol... dan voelen terugkerende Syrie-gangers zich ook meteen weer thuis!

trottle | 06-06-14 | 14:25

Misschien kan iemand dat beeld morgenochtend even weg-luilakken?

Joris Draaksteker | 06-06-14 | 14:25

niet weghalen -> gewoon in de hens steken, opgelost.
Dit kunst noemen.....

chiwing | 06-06-14 | 14:25

Einde van de Domheid | 06-06-14 | 14:21

... PINKSTER weekend mijn beste. what the fuck dit ook moge zijn.

Centauri3 | 06-06-14 | 14:25

Kunst hoeft niet mooi te zijn. Of nuttig. Of interessant.
Kunst moet prikkelen en een grote hoeveelheid subsidie kosten. Dat laatste mankeert het zelden aan.

Jan Passant mk2 | 06-06-14 | 14:24

'Kijk naar de klassieke Griekse beelden, die missen ook neuzen of armen. Daar is niets mee aan de hand.'

Yup, klap van de molenwiek gehad. Doorlopen mensen... Geen aandacht geven aan deze subsidiehoeren.

LangeTijdGeleden | 06-06-14 | 14:23

Centauri3 | 06-06-14 | 14:06
Duidelijk iemand die aan een beetje weekend toe is....

Einde van de Domheid | 06-06-14 | 14:21

jongen hebben jullie echt niet in de gaten dat dit hetzelfde repliek als die afgehakte hoofdjes van die jellebajurkknutselaars van feestboek is? ... jullie daar kunstliefhebbertjes jullie moesten je gewoon diep schamen.

Centauri3 | 06-06-14 | 14:17

aahh, ies coeltoer. Vandaar dat wij van de afdeling plebs en gewone stervelingen dit niet helemaal goed begrijpen.

matrixbluepill | 06-06-14 | 14:17

Ik zou zeggen dat het een mooi object is waar de lokale bezoekers van de drankkeet na hun VrNaBo eens even een creatieve oplossing voor kunnen vinden.
Ontvoeren en hergebruiken als drankkeet bijvoorbeeld?

ole guapa | 06-06-14 | 14:17

Zou wel eens willen weten hoeveel zelfmoordgevallen er zijn in Nederland.
De meesten worden niet bekend gemaakt, om anderen niet op een idee te brengen.
Denk eerder dat het er duizenden per jaar zijn in plaats van honderden.

Terpen-tijn | 06-06-14 | 14:15

@ alle 'subsidie'roepende papagaayen hier:
Kunstwerk is een particulier initiatief, verder is Van Lieshout het schoolvoorbeeld van een kunstenaar die prima zijn eigen broek kan ophouden.

Das Ungeheuer | 06-06-14 | 14:12

even 'The Sky Has a Limit' ... maar dat weten die grotbewonende kluiskunstenaars -nog- niet. En wie dit projekt heeft goedgekeurd: ... wacht jij maar KARMA is a biAtch!

Centauri3 | 06-06-14 | 14:12

Doe niet zo moeilijk mensen! Dat ding wordt vanzelf weggehaald door de gemeentereiniging. Per ongeluk natuurlijk, dat spreekt vanzelf... ;)

TM | 06-06-14 | 14:12

Wat kan iemand die getraumatiseerde machinisten nou schelen... Toch zal het binnenkort wel weggehaald worden vanwege klachten uit de geïmporteerde culturele hoek die dit schaars geklede beeld zwaar aanstootgevend vinden.

Harry Turtle | 06-06-14 | 14:10

Dat zo'n kunstenaar het wil laten staan/liggen, nou ja, oké. Maar dan zít je een keer te wachten op een instantie die ingrijpt...

Lewis | 06-06-14 | 14:10

"Hij noemt de reactie van het NS-personeel 'vervelend.'" Volgens mij vind de NS de opstelling van deze soepsidiekunstenaar ook erg vervelend.

Binnenbaan | 06-06-14 | 14:06

-weggejorist-

Centauri3 | 06-06-14 | 14:06

'kunst' wordt gebruikt als loophole in normen en waarden. Niet om die op te zoeken, maar om bewust te provoceren en de media te halen.

Rittersport | 06-06-14 | 14:04

Wat de reizigers er van vinden, dat zal me een worst wezen.
Maar voor de machinisten die vrijwel dagelijks met voordetreinspringers geconfronteerd worden, kan ik me de klachten wel voorstellen.
Haal dat beeld daar weg. Het landgoed biedt meer plaatsen.
Hou er rekening mee dat sommige machinisten daar voor in die trein nog bezig zijn met het verwerken van zo'n drama.
Kleine moeite, groot plezier.

Schietmijmaarlek | 06-06-14 | 14:04

Egoist en smakeloos. Ben getuige geweest van een zelfmoord geval, je wordt er echt een ander mens van.
Zolang het geloof er buiten blijft, mag en kan alles.
Maak eens een pop die op allah zou kunnen lijken als "kunst" en plaats hem in de buurt van een moskee.
Wedden dat de kunstenaar dan onder moet duiken?
Machinisten doen toch niks terug, dus dan kan het wel.

Terpen-tijn | 06-06-14 | 14:04

Joep van Lieshout maakt alleen maar viezigheid, maar wel goeie babbel.

louis6227 | 06-06-14 | 14:03

Hoe krijg je in godsnaam zo'n plastic (of waar het ook van gemaakt is) behemoth verkocht? Wie geeft hier vrijwillig geld voor?

Hertogin v. Pauperen | 06-06-14 | 14:03

Mijn theorie: cultuur maak je niet, dat komt vanzelf. En cultuur komt vooral niet voort uit subsidie, juist niet.

mental K | 06-06-14 | 14:00

Tja, blijkbaar zit er aan kunst, in tegenstelling tot aan de vrijheid van meningsuiting, wel een eind.

Spinazi | 06-06-14 | 14:00

Russells Teapot | 06-06-14 | 13:57, aha een jij-bak! Sterk punt!

Wees_eens_creatief | 06-06-14 | 13:59

Als ik jou een hoop schijt voor de voordeur van de kunstenaar zou leggen en dat als kunst bestempel, zou die daar een probleem mee hebben?

abom | 06-06-14 | 13:59

frenkievee | 06-06-14 | 13:44

Heb jaren geleden met een man gesproken die een ' opruimer ' is bij NS. Hij zou dit subsidie sletje graag wat beeldmateriaal laten zien.

Sophie9985 | 06-06-14 | 13:59

De klantenservice van NS roept bij mij ook altijd nare beelden op; "ja maar meneer u kunt ook gewoon op het station overnachten".


Haha, grapje natuurlijk de NS heeft helemaal geen klantenservice.

Boris die Sauertopf | 06-06-14 | 13:57

@Sophie9985 | 06-06-14 | 13:42
Dit 'tiepje' is, geheel op eigen kracht, dankzij tal van kapitaalkrachtige kunst-aficionados uit New York, Londen, Berlijn, Tokio, Parijs (en, en, en) allang financieel ONafhankelijk.

Ayatollah Oink-Oink | 06-06-14 | 13:57

@Wees_eens_creatief | 06-06-14 | 13:53
"Kom kom vrinden, betrof het hier Islamieten die klaagden over te blote advertenties repte u over "niet zeuren" ende "lange tenen" enzovoort."

Ongetwijfeld. Maar in dit land wemelt het ook van de mensen die dit kunstwerk prima vinden, maar de straat op gaan zodra er een kunstenaar is die de islam beledigt. En dat is minstens zo hypocriet.

Russells Teapot | 06-06-14 | 13:57

Oprotten met die links cultuur en kunst knuffelaars. de enige reden dat ze iets kunnen doen is door subsidie. Niemand anders wil het zien. maar ja subsidie hè....

Henk P | 06-06-14 | 13:56

Ze zouden eens een mooi beeld moeten maken van Timmerfrans en een oliesjeik, waarbij Timmerfrans op zijn knietjes zit en zijn hoofd op kruishoogte onder de djellaba van de Arabier verdwijnt.

Kijken of onze linkse elite dan nog steeds zo kunstminnend is.

Russells Teapot | 06-06-14 | 13:55

Waar is de tijd gebleven dat kunstenaars allereerst een gedegen anatomische opleiding kregen?
Volgens onze scheepsarts lijkt die doorgesneden arm nergens naar.

Kapitein Sjaak Mus | 06-06-14 | 13:55

idioot.

doppelkaars | 06-06-14 | 13:55

Dat ding is staat al jaren in de groente haven in Rotterdam.

Mechcannibal | 06-06-14 | 13:54

Ayatollah Oink-Oink | 06-06-14 | 13:47
Briljante oplossing: laat hem dan inderdaad maar overal ter wereld scoren maar niet hier...

Smuts | 06-06-14 | 13:54

-weggejorist-

Wees_eens_creatief | 06-06-14 | 13:53

meneer van lieshout is een echte kunstverijker

giovanni erkelens | 06-06-14 | 13:53

Dit beeld wordt pas weggehaald als Mohammed Rabbae en z'n soldaten gaan klagen wegens 'kwetsend voor moslims'.
Dan wordt het beeld fluks weggehaald.

KoninginWildemina | 06-06-14 | 13:51

Maak dan ook eens wat Moslim-beledigend kunst. Hebben we nog iets om over te gniffelen qua boontje komt om z'n loontje.

Koning Willy | 06-06-14 | 13:50

En de rest ligt waar? Sorry, maar kan het niet echt kunst vinden. Vergelijken met Grieksen en Romeinse beelden is misplaatst. Iemand die denkt dat over 2.000 jaar mensen hiervoor in de rij gaan staan. Het is een idee, meer niet, als kunst. Dat terwijl een beeld uit de oudheid iets meer is en ook wat meer moeite dan een paar weken papiermache-en.

TheseDays00 | 06-06-14 | 13:49

Kunscht is niet voor het gepeupel mensen, dus iedereen zijn bek houden, de wil van de kunstenaar is wet.

internationaljustice.rnw.nl/nederlands...

Ik vind het wanstaltig, niet mooi gemaakt en ik hoef het niet onvrijwillig te zien.
"Ja, het roept wel reacties op hoor, en het zet mensen aan het denken".
Ja natuurlijk zet het mensen aan het denken, alles zet mensen aan het denken.
Zet daar 117 potten appelmoes neer met een beeld van een eekhoorn die een bord vasthoudt met het woord 'balkenbrij' erop, en het zet mensen aan het denken.
Als dat een criterium moet zijn om iets kunst te noemen, pfff.
Ik zie wat werkjes van iemand die gefascineerd is door afgehakte lichaamsdelen, uitpuilende darmen, bloed, schedels, slachtingen, dood en verderf.
Rolt het kwartje een beetje de andere kant op dan zit meneer in een dwangbuis tussen 4 muren van piepschuim.
Maar dat zou hem wel aan het denken zetten.

Cuyahoga | 06-06-14 | 13:47

Joep van Lieshout is een geniale gast die all over the world als een van de zeer weinige Nederlandse kunstenaars als een achterlijke scoort. Ook zonder dit beeld/deze locatie.

Ayatollah Oink-Oink | 06-06-14 | 13:47

Wat kan het schelen, schelen zijn de mooisten niet.

Igor Putkin | 06-06-14 | 13:47

Leg er een burka overheen, en het is een onthoofde moslima. Je zal zien, dat het argument "Maar het is kunst!" dan plotseling niet meer opgaat.

Russells Teapot | 06-06-14 | 13:47

Wie krijgt er ook nogmeer zin in een spontane kunstzinnige uitbarsting?
Vanavond even het ding vol-spuiten met graffiti en een bordje achterlaten: "Dit is ook kunst"

Rest In Privacy | 06-06-14 | 13:47

Gewoon een niqaab er over heen hangen... dan is het in Nederland wel weer goed.

duitse herder | 06-06-14 | 13:46

Is cultuur, kost dat? Iemand een link?

Klier van Bartholin | 06-06-14 | 13:46

De reactie van de man ook:" kijk naar klassieke griekse beelden die missen ook neuzen en armen." Dat komt omdat die afgebroken zijn LUL, dat heeft niks met dat zielige ding te maken dat jij kunst noemt...

Inhollandstudent | 06-06-14 | 13:45

En heeft de cultuurkamer daar een probleem mee?

Einde van de Domheid | 06-06-14 | 13:44

Sophie9985 | 06-06-14 | 13:42
die uitnodiging had meneer 'de kunstenaar' al gekregen, maar daar wilde hij niet op in gaan, want alleen de vraag al: 'wansmaak'.
Niet echt iemand die zich in een ander kan verplaatsen.....

frenkievee | 06-06-14 | 13:44

bisbisbis | 06-06-14 | 13:32
Joop van Lieshout heeft een lucratieve kunstbusiness vrijwel volledig op overheissubsidie. Maar ik heb nog nooit iets van hem gezien waarvan ik dacht "hebben".

Synecdoche | 06-06-14 | 13:43

misschien moet iemand de rest ook ophakken.

jvlaam2 | 06-06-14 | 13:42

En ook dat soort tiepjes liggen aan de subsidie tiet, gewoon omdat het moet kunnen dat machinisten worden geconfronteerd met wansmaak. Meneer de kunstenaar mag van mij meegenomen worden na een frontale botsing om eens van dichtbij te zien hoe de stukjes van een mens er werkelijk uitzien tussen de rails.

Sophie9985 | 06-06-14 | 13:42

kunts; tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend.

codedelight | 06-06-14 | 13:41

Ik zie vaak mensen die bij mij nare beelden oproepen. Kunnen die ook verwijderd worden uit de openbare ruimte? Heel graag.

Meer van Dit | 06-06-14 | 13:40

Kan iemand er een groot wit laken overheen leggen?

BLR | 06-06-14 | 13:39

bisbisbis | 06-06-14 | 13:32
Even die site bezocht, maar wat een kronkels moeten die mensen wel niet hebben.......

frenkievee | 06-06-14 | 13:37

@Litsehimmel, voor machinesten is het inderdaad wel kut om dat beeld dan te zien. Zelf niet over na gedacht..

MDesiqn | 06-06-14 | 13:35

Gewoon de fik d'r in?

Conan de Rabarber | 06-06-14 | 13:34

Belachelijk. Dat geld hadden we ook aan Goldman Sachs kunnen geven!

BSmachines | 06-06-14 | 13:34

Een soort van snackbarnana van Niki de Saint Phalle - maar dan veertig jaar over tijd?
-
D'r zit toch alsjeblieft wél een bak gemeenschapsgeld in dit kansloze werkelozenproject? www.ateliervanlieshout.com/
-

bisbisbis | 06-06-14 | 13:32

Beetje benzine en een lucifer wil nog wel eens wonderen doen.

Jan Gordelroos | 06-06-14 | 13:31

Leuke vergelijking ook:'Romeinse en Griekse beelden missen ook vaak een neus of armen en dat us algemeen aanvaard'
Kunstgekkie...

Gezwelgje | 06-06-14 | 13:30

Treinreizigers misschien niet, maar als je als machinist al een of meerdere mensen voor (of onder) je trein hebt gehad, lijkt mij dat geen prettige aanblik.
En dat zo'n kunstenaar dan met droge ogen durft te beweren dat hij wel snapt dat machinisten het niet leuk vinden, maar er verder niks aan wil doen, geeft voor mij aan dat zijn EQ niet echt heel hoog is.
Hij heeft de machinisten uitgenodigd voor een persoonlijke rondleiding om uit te leggen over het hoe en wat van zijn kunst (hoezo: kunst hoort toch zelf te vertellen??). Maar meneer was hoogst verontwaardigd (zo hoorde ik hem gisteren op Radio1 vertellen) toen de machinist-woordvoerder hem uitnodigde om na een aanrijding een rondleiding rond de trein te krijgen. Dat was volgens hem wansmaak.....

frenkievee | 06-06-14 | 13:30

kunst..... dat ding is zo lelijk dat zelfs de nacht het niet verdragen kan. overigens bleek voor mij gisteren uit de reactie van de kunstenaar dat hij de bezwaren van de machinisten blijkbaar niet begrepen heeft. ik zeg weghalen. en dan niet alleen wegens de kritiek. maar ook omdat dat ding gewoon verdomd lelijk is.

giovanni erkelens | 06-06-14 | 13:30

Kunst? Laat Christo er anders een mooi laken overheen leggen ..........

Hobbykip | 06-06-14 | 13:30

Maar de treinreizigers moeten niet zeiken want in een intercity ben je er voorbij gereisd binnen 5 seconden.
MDesiqn | 06-06-14 | 13:26
Het zijn niet de reizigers maar de machinisten bij wie door dit beeld nare herinneringen naar boven komen. Iets met mensen die voor een trein zijn gesprongen en daar niet helemaal in één stuk uit zijn gekomen. Wel begrijpelijk vind ik.

Litsehimmel | 06-06-14 | 13:29

Het enige lichaam waarbij je zonder het te vragen naar binnen mag.

Ars Vivendi | 06-06-14 | 13:29

Voortekenen voor wat nog meer gaat gebeuren

123 je proeft het zo | 06-06-14 | 13:26

Dat beeld is ontiegelijk lelijk.
Maar de treinreizigers moeten niet zeiken want in een intercity ben je er voorbij gereisd binnen 5 seconden.

MDesiqn | 06-06-14 | 13:26

Nieuws van gister Kwit. Hoe wordt het met de vrijmibo?

waddapatja | 06-06-14 | 13:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken