Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kindhuwelijken in NL, dankzij betuttelracisme

ektelievde.jpgShirin Musa is de oprichtster van Femmes for Freedom (FFF) en houdt niet van wollige welzijnstaal. In deze column van Elma Drayer legt zij uit: kindhuwelijken komen voor in Nederland, zijn een schending van de rechten van de mens en worden soms gefaciliteerd door hulpverleners en overheid omdat dat laffe, cultuurrelativistische twatten zijn. Hatseflats, verder nog vragen? Ja u daar achterin, hou het kort graag. Waarom de politiek en hulpverlening er een beetje dom en toegeeflijk bij staan te kijken? Omdat de kindbruidjes te braaf zijn. Niemand heeft last van ze. Ze jatten en roven niet, plegen geen straatterreur, ze reizen niet af en komen niet radicaal weer terug. En hoe dat gaat in Nederland, dan krijg je geen hulpverlening en soosjotherapeuten, dan krijg je soepel meebuigende politie die een kindhuwelijk gewoon een betere optie vindt dan eerwraak. Het gevaarlijkste soort vrouwen- en buitenlanderhaat is niet zwarte piet en de Smurfen (wut de Smurfen? Ja de Smurfen) waar correctmensen en fopministen zich druk om maken, maar de ranzige tut tut tut wangetjesknijpreflex van diezelfde correctmensen en fopministen dat 'hun cultuur nou eenmaal zo is.' Pas als demense er last van hebben en gaan klagen, valt er electoraal en in de zieligheidsindustrie winst te behalen. Dat maakt de onwil van politiek Den Haag om dit probleem niet, en allerlei non-issues over jaren oude niet-racistische kwesties wel aan te pakken gewoon heel erg cynisch, mmh? Dus, kindbruiden van Nederland, verenigt u. En ga u danig misdragen. De zwakkeren worden niet beschermd in dit land, de raddraaiers met de grote bekken wel. En HUP Shirin. Poten in de moddertypes die niet houden van de slachtofferrol, meer meer MEER van zulke vrijheidslievende man-en-paardnoemers.

Reaguursels

Inloggen

Trouwem met een meisje van 6 en haar consumeren op haar 9e. Hoe ziek kan je zijn.

Rest In Privacy | 07-06-14 | 01:44

Sunny, SterfMan!

NACademicus | 06-06-14 | 23:17

Nederland moet eens op haar strepen gaan staan en zorgen dat de wet gehandhaafd wordt.
Maria.1 | 06-06-14 | 08:56
Precies. Mensenhandel, gedwongen prostitutie en gijzeling is gewoon verboden in Nederland, ongeacht leeftijd of religie. Vrouwen en kinderen slachtoffers dienen door arrestatieteams te worden bevrijd en de daders vervolgd.

Meer van Dit | 06-06-14 | 12:43

Opvallend dat de schrijfster het in haar stukje enkel over "religieuze huwelijken" heeft. Trouwen onder de 18 kan via normale wegen namelijk ook gewoon in Nederland. Moet je wel eerst zwanger worden maar ook daar praat ze over. Overigens ben ik niet per se tegen deze regeling, al denk ik dat er in de praktijk verkeerd gebruik van wordt gemaakt.

broodje_kruidenboter | 06-06-14 | 12:26

Het zou niet moeten kunnen in ons land, maar het boeit me totaal niet! die wijven willen niet anders. anders kwamen ze toch wel massaal in opstand tegen dit middeleeuws geloof!Ze bekijken het maar!

Gerrit gordijnstok | 06-06-14 | 12:17

De kritiek op de smurfin is overigens volledig terecht.

De Goedheid Zelve | 06-06-14 | 12:04

Onder het mom van "vrijheid van godsdienst" worden er dingen toegestaan die indruisen tegen de wet. In Nederland staat nog altijd de Staat boven het geloof. Nederland moet eens op haar strepen gaan staan en zorgen dat de wet gehandhaafd wordt.

Maria.1 | 06-06-14 | 08:56

@ Schoorsteenveger | 06-06-14 | 08:44

Amen

Snippeschieter | 06-06-14 | 08:53

Over cultuurrelativisme wordt te licht gedacht. In de kern der zaak staat het formuleren van de Universele Rechten van de Mens haaks op het belijden van cultuurrelativisme. Echter, de Verenigde Naties pogen wat krom is recht te buigen, en de hele westerse wereld heeft de neiging om dat slechte voorbeeld te volgen.
Cultuurrelativisme gaat veel dieper dan de ander met rust laten, cultuurrelativisme sluit expliciet uit dat de normen en waarden van de ene cultuur kunnen worden betrokken op de van een andere, cultuurrelativisme ondergraaft de principiële mogelijkheid om kritiek te hebben op cultuuruitingen, op regels en gebruiken, cultuurrelativisme isoleert en verabsoluteert deze, maakt ze onaanraakbaar, immuun.
De cultuurrelativist leeft in de waan dat hij zich boven en buiten al die culturen bevindt, en dat hij vanuit die hoge positie een prachtige multicultuur het licht heeft doen zien. Hij meent zelfs dat er sprake is van wederkerigheid, dat al die cultuurtjes die hij zo vrijgevig de ruimte heeft gegeven hem daar eeuwig dankbaar voor zijn of op z'n mist op termijn dankbaar voor zúllen gaan zijn. Sterker nog, hij leeft in de illusie dat achter al die verschillende culturen een universele mens schuilgaat die op de duur als vanzelf tevoorschijn komt en hem individueel zijn diepe dankbaarheid zal betonen. "Dank u, dat u ons de ruimte en de tijd heeft gegund om ons te ontwikkelen tot universeel mens, dat u ons niet in een keurslijf heeft willen dwingen, dat u ons de vrijheid heeft gegeven onze eigen weg te gaan. Laten we nu tezamen in vrijheid verder bouwen aan een prachtige wereld!"
Maar dat gebeurt niet. Wat achter al die cultuurtjes schuilt geen universele cultuur, en als die al zou bestaan, dan zou de cultuurrelativist als laatste in staat zijn om die überhaupt al waar te kunnen nemen.
Wanneer je de pretentie hebt om de Universele Rechten van de Mens te formuleren, dan heb je mutatis mutandis de pretentie om een oordeel te hebben over goed en fout, over hoger en lager, beter en slechter, dan heb je de pretentie een recht te formuleren en dat recht te verdedigen of zelfs af te dwingen ten overstaan van eenieder die dat recht bruuskeert en dat recht weigert te erkennen. Leef er dan ook naar.

Schoorsteenveger | 06-06-14 | 08:44

Ik denk dat de autochtone bevolking van bijv Ibiza zich hetzelfde voelt. Zedeloos, overlastgevend, allesvernielend, achterlijk volk dat hun straten overneemt. Het enige verschil is dat ze daar nog wat verdienen aan Nederlands en wij alleen maar betalen aan Marokkaans tuig.

Meer van Dit | 06-06-14 | 08:15

@ necrosis 07:58

Maar voldoen ze daar ook aan de sollicitatieplicht? En wie gaat dat daar controleren?

eerstneukendanpraten | 06-06-14 | 08:00

De multiculturele samenleving is een mislukking geworden. En als ome Frits Bolkestein dat zegt dan is het waar...

eerstneukendanpraten | 06-06-14 | 07:58

-weggejorist-

necrosis | 06-06-14 | 07:46

In sommige culturen word je al uitgehuwelijkt zodra je geboren wordt (als meisje) aan het zoontje van de broer van je vader.
Iesj koeltoer, en de PvdA stak zijn kop nog dieper in het zand en zag niet dat het NIET goed was!

necrosis | 06-06-14 | 07:46

Ik heb vannacht gedroomd dat de headlines kopten met: "Wilders stopt ermee". Marokkanen vierden meteen feest en de ellende was al meteen niet meer te overzien.

RegseHippy | 06-06-14 | 07:46

Wat mij opvalt aan die kind huwelijken is dat het altijd een ouwe vent is dat een klein meisje trouwt. Volgens mij is het gewoon een onder het mom van Islam gelegaliseerde pedofielen huwelijk.

Martijn had hun ondergang kunnen voorkomen door zich te bekeren tot de Islam en hadden al die vieze ouwe mannetjes een jong moslimaatje kunnen bepotelen, zonder dat de Nederlandse politiek er ook maar een vinger naar uitsteekt.

Snippeschieter | 06-06-14 | 07:46

"waarom neemt de samenleving ze niet in bescherming"

tja... omdat we dan weer vuile racisten zijn.

trottle | 06-06-14 | 07:30

.. moslims blijven de grootste slachtoffers van de islam, dankzij laffe wegkijkers zoals PvdA en multiKul-adepten breidt dat monster zich hier krachtig uit. Daar is niets tegen te doen zolang verzet strafbaar wordt gemaakt door de (inter)Nationaal Socialistische Beweging.

Dus dames, trouw met je oom zodra je de rijpe uithuwbare leeftijd van 9 jaar hebt bereikt. Zolang dit alleen het lot van moslima's is zal ik mijn schouders ophalen.

Islam is onderwerping aan achterlijkheid.

Jan Passant mk2 | 06-06-14 | 06:54

Echt out is.

K1100 | 06-06-14 | 03:40

@gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:34
Valreep:
De overheid die er wat aan gaat doen? Geloof je het zelf. Pappen en nathouden dat is wat er gebeurd. Tot het te laat is en dan barst de bom.

K1100 | 06-06-14 | 03:37

Bij gebrek aan respons laptop dichtklapt.

K1100 | 06-06-14 | 03:34

@K1100 | 06-06-14 | 03:23
Eerste bedoelde ik dus met achter de schermen, tweede lijkt me iets om eens wat aan te doen vanuit overheidswege.

gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:34

@gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:17
Ik denk dat de te jonge dikke buiken worden binnengehouden. En geloof mij maar, van die groep die ik benoemde werkt er géén een.

K1100 | 06-06-14 | 03:23

@K1100 | 06-06-14 | 03:13
Ja, en 13 jarigen met dikke buik? En ja qat kauwers, en wie weet zelfs uitkeringstrekkers, en misschien zelfs extreme ideeën ten opzichte van de onze. Maar misschien ook wel niet, ik ken somaliers die echt wel bijdrage hebben, sterker nog hele goede ideeen, maar moet zeggen die lopen niet met hoofddoekjes, geen extreem islamistische concepten en hoger opgeleid.

gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:17

@gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:03
Ik woon aan een park. Hier loopt dagelijks een groep Somaliërs langs. Op de heenweg leeg, op de terugweg bepakt en bezakt met tassen vol van de AH. Een stuk of vier vrouwen achter kinderwagens en allemaal zwanger. Een hele schare peuters eromheen. Kindertjes van drie of vier jaar, allemaal met hoofddoekje. De mannen slenteren er een meter of vijf achteraan, ongeïnteresseerd met een wazige blik in hun ogen. Waarschijnlijk stijf van de qat.
Ze hebben wel kleurige en vrolijke gewaden aan, dat dan weer wel.

K1100 | 06-06-14 | 03:13

@K1100 | 06-06-14 | 03:06
Als ze zo doorgaan zo denk ik dat ze zichzelf wel buitenspel gaan zetten. Extremisten trekken extremisten en zijn doorgaans maar kleine groepen :D
 
Ik zie ze niet meer als serieuze blog site in elk geval, hooguit als een humor site.

gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:12

@Jan Dribbel | 06-06-14 | 03:00
Je zal wel gelijk hebben maar als ik hier de reacties lees over opmerkingen over het artikel van van Woerkom heb ik al gegeten en gedronken. Laat ik het zo zeggen: het moedigt me niet aan om daar mijn neus te laten zien.

K1100 | 06-06-14 | 03:06

@Jan Dribbel | 06-06-14 | 03:00
Eens, maar krijg af en toe toch echt wel even haren in mijn nek overeind gevoel van die site...
 
Langzamerhand begint het een soort van sekte te worden met enigszins verwrongen absolutisme. Maar goed zou je vanuit bepaald oogpunt ook kunnen zeggen van GS, maar gelukkig maar hier redelijk alles geroepen worden :D

gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:06

@K1100 | 06-06-14 | 02:49
Blijkt wel hoe belangrijk het gevonden wordt, net als politieagenten. Als een licht getinte wat ook doet heb je reuring. Dat is wat we direct zien, horen en mee worden doodgegooid.
 
Dit is zo'n lekker onderwerp dat zich achter schermen afspeelt en lastig te duiden en uitroeien. Moeten eerst 13 jarigen met dikke buiken op straat lopen of zo.

gedachtespinsel | 06-06-14 | 03:03

K1100 | 06-06-14 | 02:52
Op Joop worden ook artikelen geplaatst, die de moeite waard zijn.
Een bondscoach bekijkt ook wedstrijden van de tegenstanders.

Jan Dribbel | 06-06-14 | 03:00

@Jan Dribbel | 06-06-14 | 02:47
Ik kom nooit op de Joop. De maagzuurremmers zijn uit het basispakket gehaald, je weet toch.

K1100 | 06-06-14 | 02:52

Ik dacht laat ik mij ook eens in de discussie mengen. Is het draadje al dood. Tachtig reacties op een toch wel heftig onderwerp in vijf uur.
Zegt dit iets over het onderwerp of meer iets over ons reaguurders. Zijn we het zat, moslim moe of hebben we zoiets van: het zal allemaal wel, we kunnen er toch geen ruk aan veranderen.
Het antwoord is aan de politiek maar daar hoeven we dus ook weinig tot niets van te verwachten. Wat blijft er dan nog over?
Weet u het?

K1100 | 06-06-14 | 02:49

Bij Joop klagen ze weer steen en been. (een oud Hollands gezegde)Over de benoeming van van Woerkom.
Het is ongeloofelijk hoe de PvdA haar achterban weet te vervreemden van de partij. En maar niet begrijpt hoe dat komt.
Kinderhuwelijken bij moslims zijn OK volgens het gestaalde kader van de PvdA, maar van Woerkom, die is een groter gevaar voor Nederland dan alle teruggekeerde Jihadisten.

Jan Dribbel | 06-06-14 | 02:47

Mijn buurman in 020-Gaza is zo'n geval. Daarnaast heeft ie een affaire met een geit.
Godzijdank beschik ik over Oxazepam en een set oordopjes..

Botte Hork | 06-06-14 | 02:30

Jan Dribbel | 06-06-14 | 01:55

Inderdaad !

Elke. Dag. Weer. .

Indianaskywalker | 06-06-14 | 02:18

AntiSoof | 06-06-14 | 01:18
Niet treuren soof. Ik zat je te stangen, maar dat moet je door gehad hebben. Ik ga naar bed.

Graaf van Egmont | 06-06-14 | 01:55

"Elke. Dag. Weer. . Wegkijken, ontkennen, bagatelliseren. . Elke. Dag. Weer. . Alle Westerse waarden, wetten, ethiek, moraal en normen met het badwater van de politiek correcte allochtonenliefde wegkieperen. . Elke. Dag. Weer. . Decennia vooruitgang en emancipatie achteloos wegpoetsen uit naam van de multiculturele samenleving ten koste van alles. . Elke. Dag. Weer. . Accepteren van barbarij. . Elke. Dag. Weer. . Zelfs ten koste van de levens van -te- jonge meisjes".
Een citaat uit Trouw.
Maar niet besteedt aan CDA, CU, SGP, D'66, VVD en PvdA.
Vanwege de vrijheid van Sektes. In naam van de sekte, als het maar Uitheems is, mag alles.

Jan Dribbel | 06-06-14 | 01:55

newray | 06-06-14 | 01:16
Graag gedaan, maar jij ook want ik wist het weer niet wat betreft al die andere landen die jij opsomde. Hoe weet jij dat dan weer? Heb je een bron/link?

gaffelbaard | 06-06-14 | 01:41

En dit soort uitspraken (als we dan toch over racisme komen te spreken) kan de vorige Nationale ombudsman zich natuurlijk veroorloven zonder zich te hoeven verantwoorden "Het politieke klimaat in Den Haag is racistisch van aard. De regering moet haar verantwoordelijkheid nemen en een grote anti-discriminatiecampagne beginnen om daar verandering in te brengen".

de honden blaffen... | 06-06-14 | 01:39

@miko | 06-06-14 | 01:25
Wat ik individueel doe ga ik niet aan de grote klok hangen. maar ik doe. Maak je geen zorgen. Ik wil gaan daten met jullie, zeg.. ik ga een t-shirt dragen met een rode roos er op en je mag me aanspreken. dat het zo heimelijk moet spreekt al boekdelen, maar ik vraag me af hoeveel er echt de ballen hebben om me aan te spreken. Alles wat ik wil doen is praten, ideeën horen, motivaties uiten en strijdbaarheid verklaren. Ik ben benieuw. En wat ga jij doen? Angst>rechtvaardigheid of wat?

tattooboer | 06-06-14 | 01:31

Hier ontmoet neoliberalisme, al opgekomen in de jaren 30 vorige eeuw, de sociaal democratie, ook opgekomen in die jaren onder een andere naam, jaja, veel gebruikt, het fascisme; de dominante politieke stroming in Europa sinds de jaren 30 tot nu, alleen nu Neofascisme (sociaal/christen/liberaal/etc democratie, democratie=fascisme=dictatuur) geheten. Het fascisme was een anti reactie op het neoliberalisme en een vorm van socialisme maar desalniettemin als het middel het doel dient dan wordt er een oogje dichtgeknepen. Vooral als het geld oplevert...

G. Raayer | 06-06-14 | 01:30

Is Islamitisch, dus koeltoer die we moeten respecteren want anders zijn we rascisten!!1!!!1!1!1!!

Graftak | 06-06-14 | 01:28

Kindhuwelijken, groepsverkrachtingen, eerwraak, loverboys, cultuurverrijking.
Het is maar hoe je bekijkt…

de honden blaffen... | 06-06-14 | 01:28

newray | 06-06-14 | 00:59
Multicultiverrijkers met twee pasporten in dit land:
alle leeftijden.
Het is al zo lang bekend, sinds de begin 80-ger jaren en niemand doet iets.

Jan Dribbel | 06-06-14 | 01:26

@tattooboer | 06-06-14 | 01:04
Nou dappere ridder, wat ga jij er aan doen? Waarschijnlijk ook niet zoveel want als je een keer de varkenskop in de moskee gooit zul je een tijde niet meer reaguren.

miko | 06-06-14 | 01:25

@lingo star | 05-06-14 | 22:44
Smurffatje mag nog. De enige die Smurfatima niet verkrachtte en haar ook niet dwong met hem te trouwen.
Maar ik heb zo'n idee dat de ouders van moslimkindertjes anders over hem denken.

dedeurs | 06-06-14 | 01:22

@Graaf van Egmont | 06-06-14 | 01:10
Man muss man nicht so en sehen. Nee, men moet dat maar egoïstisch zien. Nou, ik denk toch heus dat eerlijkheid het langst duurt.
Inderdaad was de WIC veel erger qua slechtheid betreffende kwaadheid zoals een ander mens slaven (je moet potverdrie maar durven), maar wie zaten daar eigenlijk achter? Wie? Want, zoals Shakespeare al zei: 'Let op de namen!'

AntiSoof | 06-06-14 | 01:18

gaffelbaard | 06-06-14 | 01:11
Bedankt voor deze aanvulling,

newray | 06-06-14 | 01:16

newray | 06-06-14 | 00:59
'Nederland : 18 over het algemeen, 16 met ouderlijke toestemming, onder 16 met zowel ouderlijke toestemming als toestemming van de Koningin.'
.
Dank voor de rechtsvergelijking, maar vwb NL klopt het niet.
Voor NL is het: 18 over algemeen, 16 + verklaring arts zwangerschap/kind reeds geboren OF 16 + toestemming ouders en/of voogd/bewindvoerder OF 16 + vervangende toestemming van (kanton)rechter, minder dan 18 of 16 jaar oud + toestemming MvJ (dus niet de koning).
BW 1:31-38
www.uwwet.nl/wetten-en-regelingen/priv...

gaffelbaard | 06-06-14 | 01:11

AntiSoof | 06-06-14 | 01:03
Das muss man nicht so eng sehen. We gingen primair voor de handel, zonder ons met allerlei achterlijke culturen te bemoeien. Van slavenhandel was al helemaal geen sprake bij de VOC. Dat werd gedaan door de WIC en dan alleen maar als logistieke voorziening. Ze werden de oceaan over getransporteerd en werden voor dat transport betaald. Blijft natuurlijk over de slaven op de Nederlandse plantages in Suriname en de Antillen. Maar dat was dan weer geen handel maar uitbuiting.

Graaf van Egmont | 06-06-14 | 01:10

Even nogmaals voor de duidelijkheid. De islam is hier de baas, allang!. olie wouden jullie, islam was de prijs en nu niet janken, jullie hebben zelf die beleidsmakers verkozen. Waarom zit jij en jij hier? Klagen en klagen, met je 1 miljoen op deze site en anderen maar toch doe je niks, je lanterfantert en typt iets wat jou op dat moment de oplossing leek en je kreeg één of twee reacties maar was de wereld anders? nee, de wereld buiten op straat werd anders door de islam, ze wisten het OM naar hun hand te zetten terwijl er duidelijke camera beelden waren die stemfraude zonder twijfel lieten zien maar toch was de islam machtiger dan de beelden. Jullie hebben daarvoor gekozen dus nu niet janken want mannen van staal zijn jullie niet, die hun gelijk halen op straat en in de strijd. bah wat heb ik een hekel aan de meerderheid zeg. gadver.

tattooboer | 06-06-14 | 01:04

@Graaf van Egmont | 06-06-14 | 00:37
Ja, mooi hè? die handel?
Zelfs mensen werden verhandeld tijdens het V.O.C.-tijdperk. Handel is als een perpetuum mobile, het werkt altijd. Richting dieven de die d.i..
Achterlijk en zonde vind ik het. Andere mensen uitbuiten is zó makkelijk. Vooral als men samenspant.

AntiSoof | 06-06-14 | 01:03

ff lap tekst met de regels.
Oostenrijk : 18, 16 met hof stemmen toe (de partner moet 18 of ouder zijn).
België : 18, 16 met ouderlijke toestemming.
Bulgarije : 18, 16 met ouderlijke toestemming.
Kroatië : 18, 16 met ouderlijke toestemming.
Cyprus : 16
Tsjechische republiek : 18, 16 voor wijfjes in het geval van pregnacy (ouderlijke vereiste toestemming).
Denemarken : 18 over het algemeen, kan men bij 16 met speciale brief van goedkeuring van de Koningin en de ouderlijke toestemming huwen.
Estland : 18, 15 met ouderlijke of hoftoestemming.
Finland : 18 over het algemeen, onder 18 met de toestemming van het ministerie van rechtvaardigheid in buitengewone omstandigheden, waarbij de ouders of andere beschermer moeten worden gehoord, maar daadwerkelijke ouderlijke toestemming niet wordt vereist.
Frankrijk : 18 voor mannetjes en wijfjes, zonder uitzonderingen. (De wet van 2005 bedoelt minderjarigen tegen geschikte kinderjarenhuwelijken te beschermen).
Duitsland : 18 over het algemeen, stemmen toe 16 met hof (de partner moet 18 of ouder zijn).
Hongarije : 18, 16 met ouderlijke toestemming.
IJsland : 18, het Ministerie van Rechtvaardigheid kunnen het huwelijk van jongere personen toelaten.
Republiek Ierland : 18, 16 met ouderlijke toestemming, onder 16 met zowel de toestemming van het ouderlijke als Hoge Hof.
Italië : 18 over het algemeen, 16 met hoftoestemming.
Litouwen : 18, 16 met hoftoestemming.
Nederland : 18 over het algemeen, 16 met ouderlijke toestemming, onder 16 met zowel ouderlijke toestemming als toestemming van de Koningin.
Noorwegen : 18 over het algemeen, jonger met toestemming van ouders (beschermer) en toestemming van de Gouverneur van de Provincie. De gouverneur van de Provincie kan toestemming slechts geven wanneer er ⿿speciale redenen zijn om een huwelijk⿿ aan te gaan. [7][8]
Polen : 18, 16 met hoftoestemming.
Portugal : 18, 16 met ouderlijke toestemming (als niet mogelijk, het hof kunnen de toestemming) verstrekken.
Roemenië : 18 voor mannetjes. Voor wijfjes 16 over het algemeen, 15 met toestemming van de Raad van Bestuur van het district. [9]
Rusland : 18 over het algemeen, 16 of 14 met toestemming van een ouder of een beschermer (hangt van gebied), onbeperkt in speciale omstandigheden af.
Slowakije : 18, 16 met hoftoestemming.
Spanje : 18, 16 met ouderlijke toestemming

newray | 06-06-14 | 00:59

Wat is die Sunny Bergman trouwens een vreselijk wijf. De rol van de vrouw in films en onderzoeken tot achter de komma uitspitten. Zelfs een film over kutpinguins wordt er met de haren bij gesleept. Hoe kan die David van haar met zo'n creatuur samenleven?

Graaf van Egmont | 06-06-14 | 00:55

Kindhuwelijken. Als je 50 jaar geleden had gezegd dat zulks 50 jaar verder ingeburgerd zou zijn, zou je geïnterneerd geweest zijn, en had men de sleutel weggegooid.

Tricephalus | 06-06-14 | 00:41

Was het nog maar zo als in de VOC tijd. Cultuur allemaal best, maar de hoofddoelstelling moet toch zijn: handel.

Graaf van Egmont | 06-06-14 | 00:37

@Wim Venijn | 06-06-14 | 00:19
Nee we moeten die rare gewoontes niet overnemen.Maar zo goed als de gutmenschen oogkleppen op hebben voor het weg kijken kan men hier dit soort zaken enkel en alleen in Islam verband zien. Terwijl veel achterlijke gebruiken ook voorkomen in andere landen en dat verdiend net zo goed de aandacht.
Ik zou bijvoorbeeld mensen uit India maar goed in de gaten houden die doen namelijk voor barbarij vaak niet onder voor hun Pakistaanse moslim evenknie.

miko | 06-06-14 | 00:32

Graaf van Egmont | 06-06-14 | 00:11
Dat geldt ook voor Egypte.
In de 70-ger jaren begon ook de stroom dollars naar Saoedi-Arabië, dat direct begon met het exporteren van de meest abjecte vorm van deze haat-godsdienst naar de rest van de moslim wereld. En later naar de bezette gebieden zoals Rotterdam, Amaterdam, Den Haag, enz, enz.

Jan Dribbel | 06-06-14 | 00:32

donjon | 06-06-14 | 00:03
Marine vreten ze de kaas niet van haar (stok)brood. Ze weet wat ze wil en laat zich niet in de stront drukken door zo'n dhimmy bitch.

Graaf van Egmont | 06-06-14 | 00:20

@miko | 06-06-14 | 00:07
En in de USA en China hebben ze de doodstraf.
Elk land heeft een cultuur. Moeten we, omdat er mensen van zo'n land in Nederland wonen, die cultuur van hun land overnemen?
Het ging toch over kindhuwelijken in Nederland?

Wim Venijn | 06-06-14 | 00:19

Probleem van dit alles, is de intelligentie van de mensen, en die zich laten beïnvloeden door anderen.
Hier zijn migrantengemeenschappen, die bestaat uit de mensen die zijn gekomen uit de meest achtergestelde gebieden in de landen, bijv. de berbers. Of de Roma's. En over het algemeen met de laagste IQ, die niet voor hun zelf kunnen nadenken.
Religie is gewoon één uitingsvorm, en de gekte die daarin heerst. Zoals kindhuwelijken, eerwraak, jihadstrijders en noem het maar op. En daar hitsen ze elkaar op, controleren elkaar en zorgen ze wel dat je die gekte in stand blijft. Islam is toch wel de religie in Nederland waar dit wel erg hardnekkig vastzit en verweven zit in die hele cultuur.
Een andere uitingsvorm, is de criminaliteit. Totaal geen geweten. Onlogisch denken dat als je geen werk hebt, dan dus genoodzaakt bent om overvallen te plegen. Geven ze elkaar niet aan. En hebben er begrip voor dat ze overvallen plegen.
Dat geen geweten hebben, betekent ook geen gevoel voor anderen. In hun geloof, of criminaliteit. Geen inlevingsvermogen of verbintenis met het land waarin ze leven en denken alleen aan hunzelf, religie en de cultuur.
En ondertussen klagen over de berichtgeving van de Marokkanen. Normaal iemand zou het wel uit zijn hoofd laten om te gaan klagen, lijkt me. Die zou sorry zeggen, en niet kwalijk nemen dat hij zo reageert. Want ja, de cijfers bewijzen het.
Die hele cultuur van ze, is achterlijk, dom en wordt niet gecorrigeerd. Niet door hun zelf. En zeker niet door de linksche kerk, die roept dat het allemaal oke is wat ze doen.
En over de hele linie klinkt die achterlijkheid door. Klagen over de ombudsman, uitkering in het buitenland en noem het maar op.
Ik kan dit niet anders concluderen, dan wat ik bijvoorbeeld lees in 'doorgeschoten' van Paul Vugts.
Elk weldenkend mens, met een geweten zou overvallen, kindhuwelijken, eerwraak of andere vormen van gekte, afkeuren. En de ander erop corrigeren.
Alleen gebeurd dat blijkbaar niet in die culturen, daar zijn ze schijnbaar allemaal gek. Anders zou het niet meer voorkomen.

Wim Venijn | 06-06-14 | 00:12

Kijk even naar filmbeelden uit de 70er jaren uit Kabul. Een en al pret, met mooie modern geklede meiden en vrouwen, goede wegen, moderne mannen. Sluit je ogen en bedenk dan hoe snel zoiets veranderd kan zijn. Je zit er midden in.

Graaf van Egmont | 06-06-14 | 00:11

@AbleArcher13 | 05-06-14 | 22:23
Veel eermoorden en mishandeling van kinderen worden door de moeders begaan. Dussss,..

miko | 06-06-14 | 00:08

@appelvink | 05-06-14 | 23:19
Alles onder de noemer 'multiculturele samenleving'!
Helaas kennen we geen multiculturele samenleving, maar een hoop parallelle samenlevingen die elkaar zoveel mogelijk vermijden in een klein land.
Draai die 'gratis geldkraan' dicht voordat het te laat is.....

necrosis | 06-06-14 | 00:07

Het zoveelste genuanceerd islam kritisch artikel van Elma Drayer.

Jan Dribbel | 06-06-14 | 00:05

@loempieja. 23.28

Nomaden? Het zijn/waren gastarbeiders en asielzoekers, politieke en economische vluchtelingen die ons landje aan de Noordzee komen/kwamen verrijken....

Ik heb geen schulden. Altijd zelf hard gewerkt en gespaard voor mijn spullen.

In mijn vrijheid voel ik mij steeds meer beknot. Het komt nog zo ver dat ik geen Zwarte Piet meer mag spelen voor kleine kinderen in mijn famile-en kennissenkring.
Ik open mijn deur alleen nog voor familie en bekenden, die mij bellen of appen dat ze in aantocht zijn.
Ik ga 's avonds laat niet meer alleen over straat. Ik volg braaf de adviezen van de wijkagent wb inbraakpreventie en voorkomen van straatroof of woningoverval. (Balkan bendes, Baltische bendes en Booslim bendes zijn hot item hier in de regio)
Al met al een groot verschil (= achteruitgang w.b. persoonlijke vrijheid) tov zo'n 10 jaar geleden ...

appelvink | 06-06-14 | 00:00

En dan voor de muzikale omlijsting lekker Gary Glitter boeken op je islamitische kinderbruiloft.
Of zit die Glitter nog vast?

Conan de Rabarber | 06-06-14 | 00:00

@miko | 05-06-14 | 23:49
Ik lees alle linkjes. Waarom denk je dat ik het niet gelezen heb?

Wim Venijn | 05-06-14 | 23:54

@Wim Venijn | 05-06-14 | 21:58
Je zou het linkje kunnen lezen.

miko | 05-06-14 | 23:49

@Lewis Lewinsky: goed opgemerkt!

AgentKrol | 05-06-14 | 23:37

appelvink | 05-06-14 | 23:19
Goed verhaal. Aleen was het volk nooit op zoek naar een beter bestaan, het waren Nomaaden. Kapilatisme is de ondergang. We zitten al in de middeleeuwen. Wat heb jij nog te vertellen? Hoeveel schuld heb je? Eigen bezit??

loempieja | 05-06-14 | 23:28

Wegkijken, oogluikend toestaan en faciliteren van achterlijke uitheemse culturen en religies zal dit land, dat ooit westers modern was, waar iedereen in vrijheid en redelijke welvaart kon leven, veranderen in een land vol strijd en armoe, onvrijheid en ellende.
Net als in zo veel andere landen waar geweld en onderdrukking onderdeel is van hun cultuur, en waar met name voor vrouwen de hel op aarde echt bestaat.

Onbegrijpelijk, dat volk op zoek naar een beter bestaan, hele koffers vol middeleeuwse waanzin en ellende meeslepen naar hun nieuwe "betere land", en zo hun nieuwe heimat in enkele tientallen jaren totaal verbouwen tot dezelfde woestenij die ze ooit ontvluchtten.
Dankzij laffe zwakbegaafde politiek correcte bestuurders worden wij, de autochtonen, meegesleurd in de ondergang, terug naar de middeleeuwen.

appelvink | 05-06-14 | 23:19

En ook deze blog wordt over 3 jaar weer gehyperlinked in followup obv een nieuwe Shirin en de aloude FC Weg-met-ons die er bij staat te kijken en niks doen. En wel gewoon continue doorverkozen blijft door het volk. Tijd voor een groter podium GS!

de Voorzittert | 05-06-14 | 23:03

Trouw, Elma Draijer, Shirin Musa. Mijn instinct had gelijk. Ze zijn niet te vertrouwen, deze drie.

Lewis Lewinsky | 05-06-14 | 22:53

Koettoerk | 05-06-14 | 22:42
Dus jij bent niet ziek in je hoofd? Hoe ga je jouw kind opvoeden?

loempieja | 05-06-14 | 22:51

Laats weer zo'n Arabier die zijn 8 jarige bruid in haar huwelijksnacht dusdanig had verscheurd dat ze aan haar verwondingen overleed. Denk dat zij haar huwelijksnacht anders had voorgesteld.

Osdorpertje | 05-06-14 | 22:50

harry19612 | 05-06-14 | 22:32
Dat geloof je zelf toch niet? Heb je deze data uit koninklijke families gehaald?

loempieja | 05-06-14 | 22:47

De Efteling, Suske en Wiske, Kuifje en nu ook al weer de Smurfen. Alles wat ik leuk vond om groot mee te worden deugt ineens niet.

Rest In Privacy | 05-06-14 | 22:44

Heeft iemand al aangifte gedaan?

Weerduivel | 05-06-14 | 22:42

@ablearcher
Ouders zijn altijd diegene met de macht om het leven te maken of te breken van hun kind. Theoretisch begint daar de ellende. Een goed ouder laat zijn kind niet blootstellen hieraan. De praktijk is echter zoals zo vaak totaal anders. Deze ouders zijn intellectueel ongeschikt. Ziek in hun hoofd. Geïndoctrineerd. Onder invloed van omgeving, cultuur en religie. Dat zijn de peilers waarop ze hun daden rechtvaardigen. Veel succes met het opvoeden of veranderen van besloten gemeenschappen waar deze ouders deel van uitmaken. De vader en moeder van deze kinderen lachen je keihard uit als je zegt dat dit aankaart. Je zult eerst de peilers waaraan men zich vastklampt moeten vernietigen voordat je ze kan heropvoeden. Er is geen tussenweg bij dergelijke radicaal-koppig-gelovigen. Zij horen bij het uitschot die elke gematigdheid en gezond verstand zullen afwijzen met het boek in hun hand als tegenargument. Kansloze missie.

Koettoerk | 05-06-14 | 22:42

Helder....... nog een thee linkse cultuur relativerende gutmenschen?? Zolang we maar correct en goed zijn. Desnoods over de ruggetjes van kleine meisjes.

nukkie | 05-06-14 | 22:37

Dus homo mag niet. Maar pedo moet?
Vreemde cultuur toch.

Veritas Splendor | 05-06-14 | 22:37

Islam verbieden helpt ook tegen kindhuwelijken.

Lewis Lewinsky | 05-06-14 | 22:32

Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was

harry19612 | 05-06-14 | 22:32

Zal ik nog even, voor de mensen die lopen te bleren dat al die islamieten "MIDDELEEUWSE" gedachten erop nahouden vertellen wat het middeleeuwse gewoonterecht in West- en Midden-Europa inhield qua huwelijk?


1. De leeftijd waarop getrouwd mocht worden was gewoonlijk 20 jaar voor een vrouw en 24 voor een man.


2. Een huwelijk moest de zegen van de ouders hebben, maar mocht niet tegen de wil van de gehuwden gebeuren.


Er zijn in adelijke kringen heel wat kindhuwelijken gesloten. Maar daar waren belangen - erfenissen en opvolgingen - aan verbonden. Voor burgers en boeren gold het bovenstaande "loi coutumière".

omanders | 05-06-14 | 22:31

Hoho, de prinses wil het niet, dat is een van de weinige dingen waarin ze ontzettend gelijk heeft.

Einde van de Domheid | 05-06-14 | 22:28

Nederland anno 2014 in een notendop. Dozijnen "hulpverleners" worden over het straattuigh uitgestort terwijl bij echte slachtoffers opzichtig wordt weggekeken. Laat ik over onze eigen bejaarden maar zwijgen.
.
Om te kotsen.

Parel van het Zuiden | 05-06-14 | 22:28

Shirin Musa is mijns inziens meer iemand voor joop.nl dan voor GS.

Ow. Wacht. Ze schrijft inderdaad op joop.nl ;)

Lewis Lewinsky | 05-06-14 | 22:27

Die smurfin waar het hele dorp overheen is gesmurft?
Met haar dikke natte smurf en haar glanzende grote smurf waar ze de hele dag aan ligt te smurfen.Als je die 1x in haar smurf pakt dan ben je mooi in de smurf gelogeerd.

viridis | 05-06-14 | 22:25

@Koettoerk | 05-06-14 | 22:11
In plaats van de samenleving of een religie de schuld te geven, zouden moeders hun dochters eens moeten beschermen, want dit gaat hen wereldwijd bijzonder slecht af.
De schuld doorschuiven naar een hoger liggende niveau vind ik te makkelijk, dat heet afschuiven van verantwoordelijkheid.

AbleArcher13 | 05-06-14 | 22:23

Shirin Musa is een Pakistaanse mohammedaanse vrouw met hoofddoek.

Geen idee waarom ze in Nederland is.

Lewis Lewinsky | 05-06-14 | 22:20

"Minister Asscher antwoordde in april: een onderzoek naar kindhuwelijken was overbodig. Dat zou 'niet veel nieuwe inzichten opleveren die een andere keuze voor de aanpak betekenen".
En wat mag die aanpak dan zijn asscher? Schijnt niet zo bijster goed te zijn die aanpak anders zou het hier niet voorkomen, Het is hier namelijk verboden smerige cultuurverrader dat je ben.

nightwish | 05-06-14 | 22:20

Stop eerst maar eens heel snel met het uitdelen van gratis geld. Dan gaat deze plaag vanzelf wel over.

Ommezwaai | 05-06-14 | 22:19

@TheseDays00 | 05-06-14 | 22:05
Het is de Trouw hé. Daar willen ze niet gelijk Islam roepen, logisch dus.
Maar in het christelijk geloof, denk ik niet dat het voorkomt. Voor die poliovaccins, en niet geven daarvan, daar mogen ze jeugdzorg flink de bezem door laten halen. Pure kindermishandeling, en voor hun leven gemerkt.
In de Islam doet iedereen vrolijk mee. Import Imam, die wel wil inzegenen. Zelfde bij eerwraak. Hele familie weet wat er staat te gebeuren, en niemand grijpt in. En zelfs hulp van de familie bij eerwraak. Ies koeltoer.

Wim Venijn | 05-06-14 | 22:17

Deze kinderen moeten tegen hun ouders beschermd worden en dat is de taak van de overheid.

subsidistan | 05-06-14 | 22:14

De BS meter sloeg weer uit hier bij het lezen van dat stuk in Trouw. Deze mevrouw is maar half wakker en lult er te veel omheen.
"Het doet pijn dat die universele rechten blijkbaar niet voor gekleurde meisjes gelden. Waarom mogen zij niet net als andere meisjes zoenen in het fietsenhok? Zonder te hoeven kiezen tussen afgeslacht worden of eindigen als slavin bij je schoonfamilie? Waarom neemt de samenleving ze niet in bescherming?"

Wat nou waarom neemt de samenleving hun niet in bescherming. Vraag 100 mensen in NL en 97 daarvan zijn in dit land falijant tegen dit soort retard rituelen afkomstig uit retard culturen. Die 3 overigen die voor zijn, zijn moslims. De samenleving incl politie kan meestal niks beginnen. Hoe kan de 'samenleving' in opstand komen om de stiekeme praktijken die een besloten sekte uitvoert en die dit stiekem in hun inteelthuizen bekokstoven, waar iedere nonmoslim zorgvuldig buiten de deur wordt gehouden. Leer mij deze cultuur kennen, ik heb er middenin gestaan.

Mevrouw moet haar pijlen niet richten op het gebrek aan zogenaamde betrokkenheid, maar op de werkelijke boosdoeners. Dat je zo ziek in je kop bent als cultuur dat dit algeheel geaccepteerd is, mede mogelijk gemaakt door de goedkeuring van de betreffende religie die hen faciliteert in deze zieke gang van zaken.

Koettoerk | 05-06-14 | 22:11

Een goed initiatief van mevrouw Musa, maar als vrouwen zo sterk zijn als ze beweren, waarom kunnen ze zichzelf dan niet redden? Kloppen die vooroordelen dan of zijn dat terechte oordelen?

Zet hem op, zwak geslacht! Huphuphup!

AbleArcher13 | 05-06-14 | 22:09

Ik sta echt perplex. Ongelooflijk! En dat met medewerking van Nederlandse overheidsdienaren.
Tijd voor kamervragen, PVV, SP, enz. Dit valt toch niet meer te begrijpen?

L.E. Raar | 05-06-14 | 22:08

Iedereen weet toch dat de smurfen geen vrouwen hadden tot Gargamel met tovenarij er eentje maakte in een poging de smurfenmaatschappij in een seksuele afgrond te storten?

frank87 | 05-06-14 | 22:06

Eerwraak verboden; kindhuwlijk verboden maar voor de lieve vrede maar de minste van 2 kwaden kiezen.
Nederland op z'n smalst.

Wordt wel plotseling duidelijk waarom 'de politiek' zo graag alle bevoegdheden aan Brussel overdraagt...

paost712 | 05-06-14 | 22:05

@ Wim Venijn | 05-06-14 | 21:58
Nou, nou, nou niet alles op de islamitische hoop gooien. Volgens het stiukje: "islamitisch, christelijk of hindoeïstisch". Laten we dingen wel in perspectief blijven zien: in de biblebelt moeten kinderen ook trouwen om maar te zwijgen over wat atheïsten doen.

Nee, het belang van het kind zal gvd eens een keer voorop staan.Wat is de rol van jeugdzorg en scholen in dit soort gevallen? Volgens mij zat er bij mij op de middelbare school en lagere school niet 1 die getrouwd was in de klas. Zou de leraar echt wel opgevallen zijn, of ben ik te simpel?

TheseDays00 | 05-06-14 | 22:05

@rode peper | 05-06-14 | 22:00
God is wel oké. Het is altijd dat voetvolk van hem, dat er een puinzooi van maakt.

Wim Venijn | 05-06-14 | 22:04

@Wim Venijn | 05-06-14 | 21:58,

Of nog beter natuurlijk: atheist. Want in de naam van het atheisme is nog nooit iemand vermoord of onderdrukt...

rode peper | 05-06-14 | 22:00

Musa is een eigentijdse echte heldin.

meester Kwel | 05-06-14 | 22:00

De laffe wegkijkers van Nederland.

Ze gaan niet vanzelf kapot.

Snackbar van Allah | 05-06-14 | 21:59

Is islamitisch, dus per definitie goed volgens de PvdA. Zal nooit wat aangedaan worden, helaas.
Of doen ze nu iets aan de criminele Marokkanen? Behalve vakanties, kickboxlesjes of 1 uurtje schoffelen?
Laten ze christelijk worden, dan gaan die oogkleppen wel opeens af.

Wim Venijn | 05-06-14 | 21:58

Zit Sunny Berman nou te klagen over de kut van Smurfin? Of haal ik nu twee dingen door elkaar?

Hank Chinaski | 05-06-14 | 21:57

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos