Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Uitlachdebat over kabinetsverlies bij EU2014

heejemisteensterretje.jpg Schakelen we nu live naar de Tweede Kamer, waar opnieuw geprobeerd wordt om op rustige toon over Europa de EU en de Europese EU-verkiezingen te praten. Vorige week liep een eerste poging he-le-maal uit de klauw. MinPres Rutte had net gedaan alsof Nederland maar 5 overheidstaakjes aan de EuroCommissie wil uitbesteden, en niet allemaal, zoals het in werkelijkheid gaat. Kamer piswoest, want Markie Mark stond met die kul zijn positie als MinPres te misbruiken om VVD-campagne te voeren. Iedereen weet namelijk best dat het officiële regeringsstandpunt ten aanzien van Europa 180 graden andersom is. Of niet soms, @MarkVerheijen1? De MinPres en MinBuZa Timmerfrans schoffeerden vervolgens de Kamer met een lullig briefje over een diner, Omtzigt deed stampvoeten, Meisje van Miltenburg moest weer huilen en het was totaalchaos & paniek bij de patatbalie. Gevolg: debat uitgesteld tot ná de verkiezingen - als het geen kwaad meer kan. Dat heeft wel weer andere voordelen, want nu kan de oppositie van Omtzigt bij Timmerfrans vragen hoe het met de positie van Samsom is na het eclatante verlies in de EU voor de PvdA, dat nu het politiek totaal onervaren trio baantjesharkers Paul Tang, Agnes Jongerius en Katy Perry naar Brussel moet sturen. De oppositie kan ook bij de VVD informeren of Van Baalen op de wip zit nu de door hem bezworen en beloofde vijf zetels er toch slechts drie blijken. En tenslotte kan de hele Kamer even smakelijk lachen om VVD66, want dankzij het naar voren schuiven van Hofnar Verhofstadt verliest hun ALDE-groep in Europa EEN KWART van haar zetels. Dat mag je best een totale afgang noemen. Enfin. Genoeg te grinniken/grienen in de Tweede Kamer weer. LIVE. Op FUCKTHEEU24.

Reaguursels

Inloggen

Beste Van Rossem.
Eindelijk! En hartelijk bedankt..
Je weet wel waarvoor.

DerUnterMensch | 27-05-14 | 21:17

Er is blijkbaar een of andere ALDE soap aan de gang. Waarom is daar niets over te lezen. Vaag verhaal allemaal.

jip_86 | 27-05-14 | 18:26

@Cuyahoga,
De suiker op de espressobar in Italie zit dankzij de EU voortaan in sexloze suikerzakjes.

ristretto | 27-05-14 | 17:06

Een lawine is nooit meteen groot en alles verwoestend maar begint met het zachtjes schuiven van een laagje sneeuw. En dat schuiven in de EU is nog maar net begonnen. Pas op wanneer de gang er een keer in zit, dan is er geen houden meer aan.

Polletje Piekhaar | 27-05-14 | 14:20

Over de hele linie leveren christendemocraten, sociaal democraten, groenen en neoliberalen in en stijgen de eurokritische partijen.

Pierre Tombal | 27-05-14 | 13:08

Ach pierre laat die de wind waait maar. Die man ziet toch niet het grote geheel in. Waarin de pro europa flink heeft verloren. En het niet opwaarts met de EU elte club maar neerwaarts gaat. Het hele gebeuren van die EU wordt steeds meer een mislukt project. Het is dat het anti EU nog niet goed een blok kan vormen. Maar wat nog niet is kan uiteindelijk komen en als dat gebeurt is die EU elite club de macht kwijt. En als 1 groot land uitstapt gaat het heel hard. Het kaartenhuis stort harder in als dat het opgebouwd is. Dat weet die EU elite club ook. Waarvoor dacht je anders dat dat griekenland en andere landen zonodig gered moesten worden ten koste van de stabiele landen. Nou daarom. Omdat het anders wel eens het einde van de EU kon inluiden. Doordat er landen zouden uitstappen. En dan is het sprookje voorbij. Het wankelen is begonnen.

tweetybird | 27-05-14 | 13:24

@WaarDeWindWaait | 27-05-14 | 12:34
En dat uit de mond van iemand uit Groep 8. Je beseft toch wel dat het hier niet om nationale verkiezingen ging, maar om het Europees Parlement? Of denk jij dat die 725 andere zetels er alleen maar voor spek en bonen zijn? Over de hele linie leveren christendemocraten, sociaal democraten, groenen en neoliberalen in en stijgen de eurokritische partijen.

Pierre Tombal | 27-05-14 | 13:08

.. Madlener..

bij gelegenheid | 27-05-14 | 13:07

Well Timmerfrans; ge zijt wel degelijk een leugenaar wanneer je in je hoedanigheid als minister de PVV er van betichtdat zij in het EP tegen het verhuiscircus hebben gestemd.
Bewijs:
[.] Update 20.32 uur - The plot thickens. Het Europees Parlement heeft woensdag niet tegen Straatsburg als zetel voor het parlement gestemd. De passage waarin Brussel als enige zetel stond aangemerkt, is door 494 Europarlementariërs uit de tekst gestemd. Dat zegt PVV-Europarlementariër Auke Zijlstra tegen Elsevier. De beschuldiging dat de PVV vóór het in stand houden van Straatsburg als vergaderlocatie van het Europees Parlement zou hebben gestemd, noemt Zijlsta ‘heel erg incorrect‘. [.] politiek.thepostonline.nl/2013/11/20/p...

Kereltje over de zeik.. @ Madler: Kom maar op met de motie van treurnis

bij gelegenheid | 27-05-14 | 13:06

@WaarDeWindWaait | 27-05-14 | 12:34
Volgens mij ben jij de enige die de 1000 pleuries binnen heeft , dus dan kan je een cursus europa nemen en de 5 punten van rutte nog eens doornemen mischien levert dit je de volgende 100 pleuries op

witchmaster | 27-05-14 | 12:55

Dus fransje timmerfrans is weer aan het liegen en kereltje pechthold springt er boven op.

fifi23 | 27-05-14 | 12:53

Wie schrijft het script voor deze sitcom eigenlijk?

harbi | 27-05-14 | 12:53

Wat is Pechtold toch een verschrikkelijke kwal.
Wie niet de waarheid verteld is een leugenaar, lijkt me.
Met zijn laffe gewauwel over de vorm.

Desmoulins | 27-05-14 | 12:52

@WaarDeWindWaait | 27-05-14 | 12:34

''De partijen kabinet''?

Hypocriete, domme lul.

Desmoulins | 27-05-14 | 12:50

Minister Timmermans laat zich weer goed kennen.
Wat een leugenachtig heerschap is het ook.

Desmoulins | 27-05-14 | 12:49

Nou Pechtold, een duidelijk eurofiel signaal van 20% van de bang gemaakte bevolking. Dan legaliseer de EU grondwet maar achteraf met een nieuw BINDEND referendum.

Winston1 | 27-05-14 | 12:40

De partijen kabinet heeft helemaal geen zetels verloren in de EU, dit in tegenstelling tot Wilders met zijn grote bek dat hij wel even zou winnen, bovendien is dat al de 3e verkiezing op een rij dat hij verliest. Maar ja, tot 6 tellen is duidelijk te gecompliceerd voor de PVV VMBO'ers.

WaarDeWindWaait | 27-05-14 | 12:34

"zakkenvuller van een van Verhofstadt".

Moehaw !

HotPotato | 27-05-14 | 12:28

Desmoulins | 27-05-14 | 11:51

Samenwerking lijkt me noodzakelijk. Of daarvoor een alliantie nodig is, vraag ik me af.
Antisemitisme is helaas niet voorbehouden aan islamitische haatbaardjes of linkse activisten.
Met name in Oosteuropa zie je virulent antisemitisme bij rechtse nationalisten.
Ik zou liever zien dat de PVV een zelfstandige koers vaart, ook waar het gaat om liberale verworvenheden als bijvoorbeeld vrije partnerkeuze.
Ook dat is een onderdeel en verworvenheid van onze "eigen" cultuur.
Sommige conservatief-rechtse partijen denken daar heel anders over.

Peyronie | 27-05-14 | 12:18

@ Cuyahoga 10:28

Ja, die met die komkommers, die houden we erin!

eerstneukendanpraten | 27-05-14 | 12:15

Persoonlijk zie ik nog liever 24 uur lang een rups verpoppen dan dat ik 10 minuten naar die idioot van D66 moet kijken. Ik snap bij God (Allah bestaat niet en Mohammed is een boef) niet waar al die stemmen op D66 vandaan komen. Maar zet u alvast uw pensioen voor Peggold klaar, dan kan hij het meenemen naar Brussel want Roemenen en Bulgaren moeten later natuurlijk ook een appeltje voor de dorst hebben.

eerstneukendanpraten | 27-05-14 | 12:13

Cuyahoga | 27-05-14 | 10:28
feta kaas mag alleen feta heten als deze uit Griekenland komt ook al blijkt de meeste uit Denemarken te komen en massaal in Griekenland worden verkocht.
Hebben we de diameter van het EURO-condoom al gehad ? Iedereen socialistisch dezelfde erectie, stel dat er iemand een grotere lul heeft dan de rest. Uiteraard mogen socialistische partijbonzen wel een onbeperkte erectie er op na houden.

wlodek | 27-05-14 | 12:11

Peggold. Mag ik een teiltje. Het wordt me onpasselijk met die Eurofiel. Wie stemt er in godsnaam op zo'n partij?

ViagraFalls | 27-05-14 | 11:30

Mensen die eigenlijk niet meer weten op wie ze moeten stemmen. En eerlijk is eerlijk d66 en de pvv hadden toch echt wel het duidelijkste verhaal voor de burger. En dat is beloont. Pro euro of anti euro. En dat was eigenlijk de hele keus. Waarbij aangemerkt moet worden dat pro euro vaker wel gaat stemmen en veel anti euro niet meer stemmen omdat ze niks met die kliek in brussel hebben. Ik hoop ooit dat dat keert en de anti euro mensen gaan inzien dat stemmen dan juist belangrijk is. Want dan verandert er echt wat. Wachten is natuurlijk in nederland op een anti euro partij alla nigel. Want dat zet zoden aan de dijk. En dat het in die eu een groot blok kan vormen in de ep. Bij pvv moet je nog maar afwachten of dat anti euro blok er komt door dat de anti euro partijen erg verdeelt zijn door de echte extreme partijen waar mee veel anti eu niet samen wil. En daarbij kan ik mij wel wat voorstellen. Want er zijn natuurlijk ook wel wat echte nazi partijen. Ik zou daar als pvv ook zeker geen blok mee vormen. Maar ik ben geen pvv. Dus je moet het maar afwachten. Maar ik heb het niet zo op met die echte nazis. Want dat is puur vuil. En gevaarlijk.

tweetybird | 27-05-14 | 12:09

Globetrotter Pechtold had het over een 'duidelijk pro-europees geluid' en 'een grote stap voorwaarts'. Heims in Euroreich, Pechtold! Jammer dat de ALDE nog eerst zal moeten buigen naar de Christen Democraten en de Socialen. Misschien nog een beetje buffer voordat we allemaal gelijk "brüder" worden.

MikeLekkerBelangrijk | 27-05-14 | 11:59

@spanarchist | 27-05-14 | 11:00

Omhooggevallen MBO'er.

Desmoulins | 27-05-14 | 11:58

Trouwens het eerste wetsvoorstel zou moeten zijn een yammer in de tweede kamer. Zodat ze niet meer kunnen bellen of internetten. Ze luisteren zelfs niet eens meer. Zitten de hele dag te sociaal media-en met hun liefje of te twitteren. Echt een achterlijk gedoe. Ze moeten eens kijken naar hun eigen spotje. Twitteren en sociaal media doe je op en P. En daar bedoelen ze niet mee politiek maar een parkeerplaats. En dan vinden ze het nog gek dat ze door de nederlandse bevolking uitgelachen worden. Moet je die Rutte zien op tv. Te belachelijk voor woorden.

tweetybird | 27-05-14 | 11:56

spanarchist | 27-05-14 | 11:00
Klaver van GroenLinks.

Heeft u het cv weleens bekeken van dit figuur? Zeer indrukwekkend hoor.

crocelodocus | 27-05-14 | 11:55

@Peyronie | 27-05-14 | 11:39

Een alliantie is noodzakelijk. De onwetendheid betreft FN en het vermeende antisemitisme van de partijen waar Wilders mee samenwerkt is ronduit belachelijk.
Iedere simpele ziel weet inmiddels wel dat de islam en activistisch links de ware haatzaaiers zijn.
Wie opkomt voor de eigen cultuur is een racist, en wie opkomt voor een intolerantie doodscultus is een moreel verheven goedzak...

Desmoulins | 27-05-14 | 11:51

levenslang gratis geld en pluchekleven in Brussel.

Conan de Rabarber | 27-05-14 | 10:41

Over die jongerius dacht ik precies hetzelfde. Ja de pvda zorgt goed voor de uitgerangeerde onder hun. Tsja zelfs bij bonden zijn het tegenwoordig ordinaire zakkenvullers over de rug van de werknemers. Niks meer niks minder. In de politiek is er nog maar 1 echt item. Namelijk pluche. De rest is bijzaak. De hele politiek het is 1 lachertje. Vinden ze het raar dat steeds minder mensen gaan stemmen. Ik denk dat de oorzaak ligt in het feit dat als je van voren niet genaaid wordt je van achteren wel genaaid wordt. En er in de politiek enkel nog clowns zitten. En het is niet mijn bedoeling om de circusclowns daarmee te beledigen. Want die werken tenminste voor hun geld.

tweetybird | 27-05-14 | 11:50

Even niet meer graag.

swassannuf | 27-05-14 | 11:46

Ik word net wakker met 1/3 van mijn toetsenbord in mijn gezicht geprint. Eigen schuld ik heb op jullie link naar het 2de kamer debat geklikt en viel na 3 minuten voorover in slaap. Godnogaantoe wat een oeverloos gezever.

Lichtstadfan | 27-05-14 | 11:43

je mag wel het visitekaartje van Europa dragen. Der staat wel een andere naam op de kaart. Alla ... geweest is geweest!

Centauri3 | 27-05-14 | 11:41

'Tot een beter Europa te komen, dus niet dagdromen maar aan de slag!' Hahaha, zo inhoudelijk zijn de eurofielen dus tegenwoordig. Pechtold denkt werkelijk dat hij een helder verhaal heeft, maar als er iemand zich louter schuldig maakt aan nietszeggende abstracties is het D'66 wel.

Desmoulins | 27-05-14 | 11:39

Pechtold hoort zich zelf vreselijk graag. En de rest zit erbij en kijkt er naar.

Wils | 27-05-14 | 11:39

Inderdaad tamelijk onfris om de moorden in Brussel via de ouwe gek Le Pen in verband te brengen met de PVV.
Maar goed, dan weet je weer waar je aan toe bent met dat kaalkopje van de Christenunie.
Overigens is en was het ook niet heel slim om één fractie te gaan vormen met FN wat mij betreft, want dan vraag je om dit soort linken.
En mocht het antisemitisme bij nationalistisch rechts elders in Europa onverhoopt weer flink de kop opsteken dan heeft de PVV natuurlijk wel een probleem.
Wat mij betreft had de PVV moeten kiezen voor losse samenwerkingsverbanden.
Hans Jansen kwam er gisteren bij KvdB ook niet goed uit wat mij betreft, met zijn suggestie dat het een keuze is tussen Le Pen of Hamas.
Ergens kon je aan hem zien dat ie zelf ook wel vond dat ie een beetje zat te lullen.
Ik schat zo in dat Jansen net als Madlener helemaal niet zo blij is met de nauwe samenwerking met FN, maar zich tegen heugen meug hebben neergelegd bij deze strategie van Wilders.

Peyronie | 27-05-14 | 11:39

doskabouter | 27-05-14 | 11:36

schandelijk geweaun.

Centauri3 | 27-05-14 | 11:39

En daar is de PvdA met haar blabla duurzaam blabla.
.
Hier in Denemarken had de PvdA-equivalent exact hetzelfde riedeltje. Ook hier kregen zij het deksel gigantisch op de neus.

ViagraFalls | 27-05-14 | 11:37

Van markt naar mens... Aldus de PvdA.
Pechtold beseft nog niet helemaal dat het EU-scepticisme leeft. Eurofiele dwaas.

Desmoulins | 27-05-14 | 11:36

Centauri3 | 27-05-14 | 11:32

Europa! Roestte al in de folder.

doskabouter | 27-05-14 | 11:36

Wat is het toch een stelletje wereldvreemde snuiters. Ik zit eigenlijk te wachten tot senator Amidala het woord neemt. Vanzelfsprekend geflankeerd door Jar Jar Binks.
"Me sa lova EU...."

Parel van het Zuiden | 27-05-14 | 11:33

Europa! Made in Taiwan.

Centauri3 | 27-05-14 | 11:32

spanarchist | 27-05-14 | 11:25

Dat doet hij altijd. Ook bij Wilders. Maar dat is logisch als je tijdens je campagne niet verder komt als "sterker" dan moet je je argumenten en standpunten nog bedenken.

doskabouter | 27-05-14 | 11:31

Peggold. Mag ik een teiltje. Het wordt me onpasselijk met die Eurofiel. Wie stemt er in godsnaam op zo'n partij?

ViagraFalls | 27-05-14 | 11:30

De Gouden Dageraad?
Is Kereltje doorgedraaid?

necrosis | 27-05-14 | 11:29

@Cuyahoga 10:28: Voor een deel zijn dat buitengewoon nuttige zaken; veel landen hadden al regelgeving omtrent producten, het centraliseren daarvan is een zegen voor bedrijven die over de grens zaken doen. Dat is de markt harmoniseren, ben ik helemaal voor.

Het vervelende van de EU is dat het niet bij het harmoniseren van de markt blijft; allerlei lieden misbruiken de reikwijdte van Europa op het gebied van regelgeving om een eigen agenda er door te drukken die niets met de interne markt te maken heeft. Van grote bedrijven die de kleintjes uit de markt willen drukken, individuele landen die voordeeltjes zien (Franse landbouwpolitiek) tot aan milieugekkies die gloeilampen wien verbieden. Of gewoon verveelde ambtenaren in het Brusselse die weer eens wat verzinnen.

Veel van de regels zijn nuttig, maar te veel ervan hebben een verkeerde agenda of kunnen net zo goed op nationaal niveau gemaakt worden. En helaas heeft de EU geen enkele plicht of zelfs maar de motivatie om daar op te toetsen. Weer zo'n weeffoutje

Muxje | 27-05-14 | 11:26

Wat een argumentenarmoede, Pechtold beantwoordt alle vragen van de VVD slechts met een aanval op de VVD.
En dan te bedenken dat ze in Europa gezamenlijk een superkneus als Verhofstadt ondersteunen.

spanarchist | 27-05-14 | 11:25

Ik kan even niet op die vijfde komen, wie helpt me even?
Cuyahoga | 27-05-14 | 10:28

wat dacht je van die bijbel van wasvoorschriften achter in de nek? is dat al geregeld. Europäes

Centauri3 | 27-05-14 | 11:25

Pechtold staat daar op de kansel als een man die wéét dat hij de volgende premier is die de Bilderberg kliek het Torentje in gaat manipuleren.

Conan de Rabarber | 27-05-14 | 11:24

@spanarchist 11:21
Ja, klopt. Pechtold weet dingen en iedereen die het daar niet mee eens is, die heeft gevoelens.

tipo | 27-05-14 | 11:24

Overigens preekt zo'n Pechtold ook alleen maar voor eigen parochie.

Zou het in het kader van de diversiteit en heterogeniteit niet beter zijn als een PVV-er het Europese beleid van de D'66 mag uitstippelen. Dat motten wij in het bedrijfsleven ook.

Nu krijgen we weer zo'n souvereiniteitsfobisch eurocentrisch verhaal, dakantognie.

Magdatkandat | 27-05-14 | 11:24

gelijk even vragen over het faal-verlies van de PVV meenemen

istawa | 27-05-14 | 11:24

Pechtold verkoopt EU lucht .. en daar zit een luchtje aan uit zijn mond

(c)ZWITSUL | 27-05-14 | 11:22

Pechtold is aan het wankelen gebracht en wordt een beetje pissig.. hahahaha

(c)ZWITSUL | 27-05-14 | 11:21

tipo | 27-05-14 | 11:19
Je mist een visie van het Europa over 5, 10 en 20 jaar.
Gelukkig hebben we daar grote denkers als het Kereltje voor.

spanarchist | 27-05-14 | 11:21

Ik heb gevoelens van vraagtekens volgens Pechtold.

tipo | 27-05-14 | 11:19

Die werknemers verraadster Agnes Jongerius hoort zeker niet in de EU thuis.
VERRAADSTER !

bas ooms53686289 | 27-05-14 | 11:18

Waar is Greet?

croque monsieur | 27-05-14 | 11:17

Polletje Piekhaar | 27-05-14 | 11:12
Inderdaad. Volgens Pechtold is de meerderheid nog steeds pro-Euro en moet aan de Euro-critici vooral niet te veel aandacht besteed worden. Vooral doorgaan de tendens en de trend te ontkennen en vooral je niet afvragen waarom het aantal Euro-critici, deels uit extreme hoek, zo enorm toeneemt.
En dat noemt zich dan een politiek leider met een visie.

spanarchist | 27-05-14 | 11:16

Wel heerlijk dat Verhofstadt zo zwaar verloren heeft, nadat hij zondag nog claimde een grote overwinning te hebben geboekt.

Niet dat dat iets aan zijn conclusie over deze verkiezingen zal veranderen ("Iedereen wil méér Europa!"). Van democratie heeft deze man immers geen kaas gegeten. Daarom kan D66 het ook zo goed met hem vinden.

Russells Teapot | 27-05-14 | 11:13

En dan de aanslag in Brussel aanhalen om de PVV te bekritiseren.
Straks is het antisemitische gedachtengoed onder de Marokkaanse kansenparels in Nederland ook nog de schuld van de PVV.
spanarchist | 27-05-14 | 11:11

precies... het zal ongetwijfeld islamitisch tuig zijn geweest die achter die laffe aanslag zit en geen PVV er.

(c)ZWITSUL | 27-05-14 | 11:13

Volgens Arrogander Pechtold is er niets aan de hand, de euro critici zijn maar met een handjevol zeurpieten, dus de EU trein kan rustig doordenderen. Hij doet me denken aan die vent die op de 22e verdieping van een wolkenkrabber uit het raam valt en wanneer hij de 12e verdieping voorbij suist vrolijk roept: tot nu toe gaat alles goed!

Polletje Piekhaar | 27-05-14 | 11:12

En dan de aanslag in Brussel aanhalen om de PVV te bekritiseren.
Straks is het antisemitische gedachtengoed onder de Marokkaanse kansenparels in Nederland ook nog de schuld van de PVV.

spanarchist | 27-05-14 | 11:11

Ik heb het gister gezien, en hans was iets te traag voor live tv. Verder prima betoog maar te genuanceerd
jack and friends | 27-05-14 | 11:08

gezien, ze probeerden hem nog wel even op zijn leeftijd te pakken toen het op en andere manier niet lukte.

(c)ZWITSUL | 27-05-14 | 11:10

juist.. laat je niet in de hoek drukken door die vieze landverraders

(c)ZWITSUL | 27-05-14 | 11:09

spanarchist | 27-05-14 | 11:06
Ik heb het gister gezien, en hans was iets te traag voor live tv. Verder prima betoog maar te genuanceerd

jack and friends | 27-05-14 | 11:08

hamas hams hamas.. D66 aan het gas !

(c)ZWITSUL | 27-05-14 | 11:06

En Pechtold probeert de PVV weer de antisemitische hoek in te duwen. Het is werkelijk een continue herhaling van zetten.

spanarchist | 27-05-14 | 11:06

Bilderberger mannetje Pechtold ..

(c)ZWITSUL | 27-05-14 | 11:05

Boy Cot | 27-05-14 | 10:48
Dat is natuurlijk allang opgelost dmv stille diplomatie. Was verder gewoon een soort van verkiezingsretoriek en niet eerder weer van belang dan een week voor de volgende verkiezingen en dan ook alleen maar als de PVV dan weer meedoet.

jack and friends | 27-05-14 | 11:03

Klaver van GroenLinks. Een 27-jarig jongetje dat vooral bekendheid geniet omdat hij pleitte voor gratis water in restaurants.
Blij dat er zo veel kwaliteit in de Tweede Kamer zit.

spanarchist | 27-05-14 | 11:00

@kapotjeplov | 27-05-14 | 10:27

2e rangs? 6e rangs komt meer in de buurt. Paul Tang (PvdA) heeft het charisma van een pakje Euroshopper-boter, Wim vd Camp (CDA) heeft de Watergeuzen Den Briel nog zien binnenvallen en Hans van Baalen (VVD) wordt letterlijk slapend (lees: snurkend) rijk in het EP. Van de overige Nederlandse EP'ers zou ik de namen niet eens kunnen noemen. Echt ongelijk kan ik deze tamelijk talentloze mensen niet geven; waar vind je met zulke beperkte kwaliteiten immers zo'n goedbetaalde baan met onbegrensde declaratiemogelijkheden en 100% ontslagbescherming?

Het systeem is verrot, deze plucheplakkers maken er dankbaar gebruik van. Ik ben de EU inmiddels ontvlucht, ik weiger hiervoor ook maar een cent belasting af te dragen.

Rémy Martin ® | 27-05-14 | 10:52

Aan alle VVD'ers hier:

Hoe voelt het nou dat de VVD nu al een 5e keer ná de verkiezingen 180 graden draaien en precies het tegenovergestelde doen dan wat ze beloven? Ik zou me zo anaal genomen voelen dat ik meteen PVV zou worden.

LangeTijdGeleden | 27-05-14 | 10:50

Cuyahoga | 27-05-14 | 10:28
wat dacht je van de witte plastic tasjes van de afhaalchinees?

Pierke Smulders | 27-05-14 | 10:50

Hoe zit het nou met de Saoedi Arabië boycot? Misschien kunnen ze dat gelijk eens aan lachebekkie TimmerFrans vragen.

Boy Cot | 27-05-14 | 10:48

Waar is van Baalen eigenlijk? Hij zou toch bij Nederlandse debatten aanwezig zijn om 'een stevige voet in Nederland te hebben'? Vast zich weer vol aan het vreten en aan het slapen.

LangeTijdGeleden | 27-05-14 | 10:48

Ppeggold kan zo aan de slag in de kleuterschool,fulltime, het zeikerige toontje heeft hij al.

Causa Sui | 27-05-14 | 10:47

Pechtold praat eigenlijk uit zijn rectum, hij laat alleen de lippen van zijn mond simultaan meebewegen zodat het niet opvalt.

Conan de Rabarber | 27-05-14 | 10:46

Ik dacht dat VVD'ers moeten kunnen lullen als Brugman, dat ze daar zelfs 'integriteits trainingen' voor kregen?

Die Mark Verheijen heeft heel wat lessen gemist volgens mij en lult allemaal stront.

LangeTijdGeleden | 27-05-14 | 10:45

Wat hebben ze weer een lol.

ElMatadero | 27-05-14 | 10:44

Ik vind het zo zielig voor die andere 44 kandidaten van de PvdA die nét naast een EU zetel gegrepen hebben.

Harry Turtle | 27-05-14 | 10:43

Mijn god, wat is die verheijen een lullo. Waar leren die vvd-ers dat nietszeggende oeverloze gelul.

Boy Cot | 27-05-14 | 10:43

Jongerius heeft haar beloning voor het belazeren van het werkvolk dus al binnen: levenslang gratis geld en pluchekleven in Brussel.

Conan de Rabarber | 27-05-14 | 10:41

Ah, de EU wordt niet beperkt tot 5 kerntaken, maar er wordt enkel extra aandacht aan 5 nieuwe dingen gegeven, naast nog eens 500 andere prioriteiten.

Verheijen wordt helemaal metafysich opeens.

tipo | 27-05-14 | 10:40

Waarom in hemelsnaam zou een kamerlid van het CDA in een kamerdebat bij de stas van BuZa informeren naar de positie van de fractieleider van de PvdA?

Djong | 27-05-14 | 10:40

Overigens hoorde ik van insiders dat Paul Tang binnen zijn partij 'Paul Tenalady' wordt genoemd.
Hij schijnt nogal te lekken.

Cuyahoga | 27-05-14 | 10:37

@Cuyahoga | 27-05-14 | 10:28
GPS trackers in alle auto's.

Die Verheijen is echt een pathologisch leugenaar. Gadverdamme. Rutte zit alleen maar in z'n mobiel te kijken. Pechtold lult weer eens iets wat totaal niet te begrijpen is.

LangeTijdGeleden | 27-05-14 | 10:36

kapotjeplov | 27-05-14 | 10:27
.
Of je goede of geen goede stuurt is niet echt belangrijk. Het EP is zoals onze 1e kamer. Zelf kunnen EP leden geen wetsvoorstellen indienen; zij kunnen slechts over wetsvoorstellen stemmen. De wetsvoorstellen worden gemaakt door niet-gekozen EU-functionarissen. Zo rolt democratie.....
.
In de praktijk is het dan nog zo dat er in 5 minuutjes over talloze wetsvoorstellen wordt gestemd; De EP-ers hebben vaak geen idee over welk wetsvoorstel nu wordt gestemd; al was het maar omdat regelmatig vlak voor de de stemmingen de volgorde van wetsvoorstellen wordt veranderd. Dus al zou een EP-er al bewust zijn werk doen en de lijst met wetsvoorstellen hebben bestudeerd (whoaaa, noem er eens eentje die deze moeite neemt?) dan blijkt dit nutteloos omdat de volgorde van wetsvoorstellen op het laatste moment is veranderd.
Democratie, mense!

DeSjaak1000 | 27-05-14 | 10:36

Kan meisje miltenburg niet even die telefoontjes uit vak K flikkeren? De desinteresse van die lui is stuitend.

Boy Cot | 27-05-14 | 10:35

Verheijen denkt dat mensen meer windmolens willen. Dat willen de kiezers van Le Pen, Farage en Wilders namelijk.

tipo | 27-05-14 | 10:35

3 zetels voor PvdA waaronder Agnes Jongerius.....
Dan blijft er toch nog maar één zetel over?
*sorry, kon het niet laten.....*

necrosis | 27-05-14 | 10:33

witwas | 27-05-14 | 10:30
Kijk daar gaan we al.
Dat zijn er dus al zes.
Het zal toch niet zo zijn dat Rutte gelogen heeft?

Cuyahoga | 27-05-14 | 10:33

@Cuyahoga | 27-05-14 | 10:28
Verbieden van gloeilampen en het maximaal vermogen van stofzuigers?

witwas | 27-05-14 | 10:30

De stoelen zijn weer goed bezet in de Kamer. Mijn gott wat een desinteresse onder de politici.

Conan de Rabarber | 27-05-14 | 10:29

Die 5 taakjes van de Eurocomissie, Rutte, welke waren dat ook al weer?

-De krommingsgraad van komkommers
-De hoeveelheid water waarmee een toilet mag doorspoelen
-De auto-off switch op koffiezet-apparaten
-De verpakking van olijfolie

Ik kan even niet op die vijfde komen, wie helpt me even?

Cuyahoga | 27-05-14 | 10:28

Het is ongelofelijk hoe NL steeds maar weer 2de rangs politici en uitgerangeerde bestuurders naar Brussel stuurt, terwijl daar zeer belangrijke besluiten worden genomen. Andere landen hebben het beter begrepen en sturen de beste politici die ze hebben naar Brussel.

kapotjeplov | 27-05-14 | 10:27

-edit off topic fipo, maar dank-

Charles de Batz | 27-05-14 | 10:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken