Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslima wordt gristengekkie: krijgt doodstraf

dereligiedesdoods.jpgMariam Yahya Ibrahim Ishag is een Soedanese vrouw, geboren van een moslimvader en vanwege haar man bekeerd tot het christensprookje. Om die reden zal ze worden opgehangen tot de dood er op volgt. Want het éne fictionele vadercomplex inruilen voor het andere mag niet van de islam. Dan moet je dood. Sektarische haatdebielen. O ja, en als moslima met een gristenhond trouwen is vreemdgaan. Dus daar krijgt ze ook nog zweepslagen voor. Want Sharia. Hadden we al gezegd dat ze zwanger is? Ze is zwanger. Maar kijk eens hoe lieflijk en vol genade de islam is: de doodstraf zal pas over twee jaar uitgevoerd worden, want ze mag eerst bevallen van haar kind en daar een jaartje of twee van genieten. Kan het kind gelijk een prachtige liefdesband met zijn (m/v) moeder opbouwen. Maar daarna, hoppa, aan de galg vanwege haar religieuze keuze. Is toch best wel weer schappelijk van die Shariamafketels, nietwaar? Wat een vredelievende set levensregels is die Sharia toch. Ja, niet voor mensen die voor zichzelf na gaan denken. En nee, ook niet echt voor homo's. Of vrouwen. Maar voor alle andere mensen is het dus echt een topwet. Moet zo'n wijf ook maar niet naar Jezus overlopen en dus de Profeet in de bek spugen. Dan vraag je er ook om. Sowieso, beetje trouwen met een smerige, luizige gristenhond en zwanger worden van dat Bijbelzaad. Gadver. Dat zouden wij ook niet pikken. Een vrouw is een vuil stuk prul, als ze niet kiest voor een halallul. Ophangen, die ranzige gristenwijven. Wegsmijten als een stuk vuil. Beetje voor zichzelf beslissingen nemen. Het moet niet gekker worden. Islam is vrede, zolang iedereen zich maar een beetje schikt naar de Sharia.

Reaguursels

Inloggen

En nog 2 jaar later wordt het kind ook opgehangen? Is immers ook een christenhond...

BarneyBoner | 16-05-14 | 09:50

En weer staan we er bij en kijken we er naar.

s.o.i.a. | 16-05-14 | 08:31

Het wordt steeds gekker met Dat volk.

mar1970 | 16-05-14 | 06:57

Heel slecht nieuws. Gelukkig heeft dit bericht de media gehaald. Dat is dan weer wel goed nieuws.
Resultaat: Meer haat en minder liefde.
We kunnen dat stinkgeloof beter negeren.

Jozes | 16-05-14 | 00:42

@Wgqef, wetten kunnen net als religies geen handelingen verrichten. In jouw denkraam kan een wet daarom niet slecht zijn.
In een aantal landen staat de doodstraf op geloofsafval in de wet. Dan vind ik niet alleen een uitvoerder cq handelingen verrichter van die wet slecht, die wet vind ik zélf ook slecht. Bedenk dat die wet juist een belangrijke trigger is om tot handelingen over te gaan.

PPT | 15-05-14 | 21:21

Klachten quid? Wil jij ze niet in je achtertuin?,

richieyeah | 15-05-14 | 20:17

--En die twee jaar uitstel komt vast doordat je in de sharia verplicht twee jaar borstvoeding moet geven--
hot thing | 15-05-14 | 12:59
Ik zit echt te wachten op een fatwa van een moefti die vindt dat vrouwen alleen meisjesbaby's de borst mogen geven, en werpt ze een gezegende zoon, dan mag alleen haar heer echtgenoot dat. Die als goed moslim het geschenk van vadermelk van Allah zal ontvangen, neem ik dan maar aan.
Als je ziet wat voor achterlijke ideeën er uit Mohammeds 'openbaringen' gepeuterd worden, kan zoiets er ook uitgehaald worden. Door b.v. de zwaar gestoorde geestelijke die zich zorgen maakt over vrouwen die mannen tot zonde verleiden omdat ze dat met TWEE hoerige ogen doen, dus er moet 1 oog dichtgespijkerd worden. Toen ik dat las had ik drie dagen lang last van de lachhik.

dedeurs | 15-05-14 | 19:25

-weggejorist-

minimá-armezusvan.. | 15-05-14 | 18:37

Wat zei de hoogleraar uit Leiden ook al weer? Sharia is voor 95 procent gelijk aan Nederlands recht. Sindsdien eigenlijk nooit meer wat gehoord van die NSB er

minimá-armezusvan.. | 15-05-14 | 18:37

Minder, minder, minder, daar zorgt deze minderwaardige godsdienst zelf wel voor...
.
@Dandruff | 15-05-14 | 17:07
.
"...en werken was geen optie voor Mohammed en zijn trawanten."
.
What's new.....

Brou Is Back | 15-05-14 | 17:36

Per direct Nederlandse militairen missie in Soedan beëindigen en alle financiële hulp aan dat land stopzetten. En dit totdat de bevolking zelf dit achtelijke geloof het land uit schopt.

Ik begrijp echt niet dat in dit land getollereerd wordt dat vluchtelingen deze achetlijke normen en waarden meenemen en koesteren.

Snippeschieter | 15-05-14 | 17:33

@Ben zine,

Probleem is dat de betrokkenen (de korankenners) dit heel anders zien. De zelfbenoemde profeet Mohammed bestal de duizenden ongewapende burgers die hij liet vermoorden inderdaad niet alleen van hun rijkdommen en hun vrouwen en kinderen; hij stal ook veel ideeën. Zo kregen zowel de Arabische maangod allah en zijn dochters als diverse joodse en christelijke profeten een rol in zijn nieuwe "religie".

Als beschermheilige van plunderaars en slavenhandelaren wist Mohammed echter ook heel goed dat je om je moordpartijen te rechtvaardigen ook vijanden nodig hebt. Daarom zegt hij in de koran dat naast de polytheïsten ook joden en christenen vijanden van de islam zijn. Als iedereen je vriendje is valt er immers niks te plunderen, en werken was geen optie voor Mohammed en zijn trawanten.

Dandruff | 15-05-14 | 17:07

wgqef | 15-05-14 | 13:05

"Zoals ik al vaker heb aangegeven kan een religie geen handelingen verrichten en daarom ook niet slecht zijn. De ideeën of de handelingen die voortkomen uit een bepaalde religie kunnen slecht zijn, maar een religie kan niet slecht zijn."

Wat een ongelooflijk achterlijk gebral braakt u toch steeds weet uit.
Als een religie niet slecht kan zijn, kan op basis van de dezelfde door u geponeerde kolder een ideologie ook niet slecht zijn. Ergo het nazisme is cool, het communisme is cool de scientology kerk is cool, en zo kun je nog wel even doorgaan.

Een religie of ideologie zijn per definitie de verzameling van ideeën waar het handelen aan wordt ontleend.

Een religie kan dus net zo goed als veel ideologieën volledig abject zijn en dus volgens het geldende waardepatroon in onze maatschappij puur slecht.
In veruit de meeste gevallen is dat ook zo, want het is een misdaad tegen de mensheid genaamd "hersenspoelen".

Het propageren van kannibalisme moet ook kunnen natuurlijk.

Pieter V | 15-05-14 | 17:01

@wgqef,

Je zegt dat de islam, net als bijvoorbeeld het nazisme, zelf niet echt slecht is omdat een ideologie zelf niks fout kan doen. Daarvoor zijn inderdaad mensen nodig; mensen die die ideologie serieus nemen.

Aan de andere kant, als de inwoners van Soedan in meerderheid boeddisten, christenen of hindoes zouden zijn geweest dan zou dit nieuwsbericht helemaal niet bestaan. Het is omdat Soedan islamitisch is, dat de wetgeving daar net zo wreed, onrechtvaardig, moorddadig en achterlijk is als in elk ander land met islamitische wetgeving. De ideologie speelt dus wel degelijk een rol.
Als Hitler en Stalin geen socialisten maar liberalen zouden zijn geweest dan zou dat tientallen miljoenen mensenlevens gescheeld hebben. De heren zelf zouden inmiddels totaal vergeten zijn, zoals de meeste andere politici die zich niet met massamoord bezighouden.

Natuurlijk is het leuk om hier effe lekker te trollen, maar het gaat wel om mensenlevens. En om onze toekomst, die er volgens AI, de VN en de EU en honderden andere subsidiesponzen bij gebaat zou zijn als we veel méér liefhebbers van deze ideologie importeren...

Dandruff | 15-05-14 | 16:58

Diareeremmer | 15-05-14 | 12:51

"De islam is vergif. Niet meer en niet minder."

Slechts vergif? Een onuitroeibaar kankergezwel lijkt er meer op.

Pieter V | 15-05-14 | 16:46

Het is me nooit duidelijk geworden waarom mensen die zo snel 'fascisme' roepend de straat oprennen Islamo-fascisme niet herkennen.

Roadblock | 15-05-14 | 16:33

Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat we nu geen gutmenschen met tshirts 'we zijn allemaal mariams' door de straten zien lopen.

drekzooi | 15-05-14 | 16:21

drekzooi | 15-05-14 | 15:41

dat is nou precies het motto van de EUSSR ook: v Rompert: 'we gaan gewoon onze eigen gang, stemmen heeft geen enkele zin'. We hebben de islam al eens uit Europa gegooid, nu het pistool in de rug van onze Linkse Islamisten (eurofielen) zetten en het land uitdrijven. U dacht dat ze vanzelf weggaan of ophouden? Vingertjes in de oren en heel hard lalalala zingen en dan zijn ze weg? Ze beginnen er net lol in te krijgen...

G. Raayer | 15-05-14 | 16:09

Maar als Wilders of de PVV wat over de islam zegt dan zijn het racisten.
Go figure?

The Kwisatz | 15-05-14 | 16:09

"Die" hebben nou eenmaal andere gebruiken, "daar" moet je niet áánkomen.

tast in duitser | 15-05-14 | 16:03

Het is allemaal de schuld van dat GEDROCHT! van een islamitisch mensenrechtenverdrag. De Arab Charter on human rights in Islam.
Lees zelf maar: www1.umn.edu/humanrts/instree/arabhrch...
.
'Pursuant to the eternal principles of brotherhood and equality among all human beings which were firmly established by the Islamic Shari'a and the other divinely-revealed religions,..

Article 10

The death penalty may be imposed only for the most serious crimes ..

Article 12

The death penalty shall not be inflicted on a person under 18 years of age, on a pregnant woman prior to her delivery or on a nursing mother within two years from the date on which she gave birth.'
.
Dit verdrag is bedacht door de OIC, de Organisation of Islamic Countries. En die staan dus gewoon de doodstraf toe als je een niet-islamiet bent. Als je dat wel bent trouwens ook.
Het wordt tijd dat er druk wordt uitgeoefend op het OIC om dat doodstraf-artikel uit dat verdrag te halen.
Beter nog! Doek dat hele OIC maar op!
p.s. wist u dat Turkije, een EU-kandidaat-lid, ook lid is van het OIC en een van de ondertekenaars van het verdrag? Nee? Nou, dan weet u het nu.

gaffelbaard | 15-05-14 | 16:01

We are Islam,
You Will be Assimilated,
Lower your standards and surrender to our imams,
We will adapt your former religion to ours
Your culture will adapt to service us and us only.
Resistance is futile.

drekzooi | 15-05-14 | 15:41

Zullen we ook een actie houden: "blijf met je poten van onze zuster af!" Waarbij het mij niks uitmaakt welk geloof zij heeft.

Maria.1 | 15-05-14 | 15:18

@DeRuyter112. En gewoon blijven volhouden dat bekering onder dwang niet mag. Dat hebben we ook gezien bij de ontvoerde schoolmeisjes.

Maria.1 | 15-05-14 | 15:16

@wgqef | 15-05-14 |

Lees nou eerst eens even de Koran en Hadith, jochie. Dat is wat er met de paplepel ingaat.

Parel van het Zuiden | 15-05-14 | 15:16

-weggejorist-

DeRuyter112 | 15-05-14 | 15:09

Wat ik me altijd afvraag, als Allah zich zo aan die vrouw stoort en zo machtig is, waarom ie dan niet zelf die vrouw executeert? Gewoon, een meteoriet op haar hoofd ofzo? Waarom altijd die knechtjes nodig?

VerenigingVanDieven | 15-05-14 | 15:08

Mevrouw heeft tot donderdag gekregen om zich te bekeren, dus eigenlijk is er niets aan de hand. En ergens begrijp ik het wel, Ordnung muss sein, zeker in Soedan. Als iedereen zomaar z'n eigen religie gaat kiezen wordt het alleen maar een rommeltje.

aap-noot-mies | 15-05-14 | 15:01

@De partizaan. Die feministes zijn veuls te druk met het recht van vrouwen om een burka te mogen dragen en voor het recht op vrouwenbesnijdenis.

Maria.1 | 15-05-14 | 14:57

Gek toch dat je die feministes niet meer hoort
Of de dames van ga es ff opzij die zijn druk met hele andere belangrijke dingetjes mbt de vrijheid van de vrouw zoals eh , eh ....

De partizaan | 15-05-14 | 14:54

Jezus is ook een van de profeten in de islam. Eigenlijk zijn alle christenen dus ook gewoon moslim. Om die reden kan ze dus ook niet de doodstraf krijgen. Probleem opgelost. Wie voelt zich geroepen om dit even door te communiceren naar de betrokkenen?

Ben Zine | 15-05-14 | 14:50

@Einde van de Domheid. Met Quinsy achterop?

Maria.1 | 15-05-14 | 14:46

@jeanmondo 14:40. Ik kan je niet volgen; welke onhandige opmerking?

Maria.1 | 15-05-14 | 14:46

Nourdine is al te paard waargenomen!

Einde van de Domheid | 15-05-14 | 14:45

Toch vinden de Quinsy's van deze wereld het leuker om een onhandige opmerking tot epische proporties op te blazen. Zijn pigmentbroeders in Sudan zullen hem aan z'n reet roesten.

jeanmondo | 15-05-14 | 14:40

wgqef | 15-05-14 | 13:37
koek-koek...

Tjemig | 15-05-14 | 14:40

Een verbod op Islam en sancties tegen alle islamitische landen. Wanneer is het ooit genoeg?

This Far No Further | 15-05-14 | 14:29

-weggejorist-

zorgan | 15-05-14 | 14:27

@wgqef | 15-05-14 | 13:37
"Alleen de handelingen en ideeën die voortkomen uit de religie kunnen als slecht worden beschouwd."

Als een ideologie veel slechte handelingen veroorzaakt, dan kan men die ideologie zelf slecht noemen.

Jouw haarkloverij over dat een religie technisch gezien niet als slecht kan worden beschouwd is volslagen irrelevant en dient alleen om de discussie te vertroebelen, om zo een schild van smoke and mirrors op te trekken rondom de islam, de religie die je als rechtgeaard, modern denkend gutmensch behoort te verdedigen.

Het zou je sieren als je eens met inhoudelijke argumenten kwam. Toon bijvoorbeeld eens aan, dat de islam meer goed dan kwaad gedrag veroorzaakt, dat zou veel meer bijdragen aan deze discussie dan dit geleuter over semantiek. Want dat zou namelijk ingaan op de argumenten, die men hier bezigt.

Als een ideologie slecht gedrag veroorzaakt, en het is aan te tonen dat dit een gevolg is van de inhoud van deze ideologie, is het niet irrationeel op wat voor manier dan ook om op die ideologie kritiek te uiten.

Russells Teapot | 15-05-14 | 14:26

Een wijze raad van Gamlakuk:

Houdt u verre van welke religie dan ook (behalve dan de Satanskerk, maar die in 1980 al door de Belasingdienst weggejorist....)

gamlakuk | 15-05-14 | 14:25

wgqef | 15-05-14 | 13:37
Naar aanleiding van je abstracte redenering:
De basis van deze 'religie'/ 'doctrine' wordt gevormd door een aantal geschriften die tot het kleinste detail voorschrijven hoe de volgelingen zich dienen te gedragen.
Een leger godsdienstgeleerden bewaken dat er niets aan deze geschriften veranderd wordt.
De rode draad die door deze geschriften heenloopt is een oproep tot geweld tegen andersdenkenden.
Op het niet gevolg geven aan die oproep staan straffen dan wel hier, dan wel in het hiernamaal.
Het lijkt mij dan logisch dat volgelingen van deze religie dit in meer of mindere mate zullen toepassen.
Jouw bewering dat de Islam gekaapt is door een klein aantal fanatieke extremisten, of dat de religie verkeert geinterpreteerd wordt, is een vaak vertelde mythe.
De richtlijnen ten opzichten van andersdenkenden van de stichter van deze 'religie' zijn glashelder:
Bekeer je tot de Islam, of betaal belasting vanuit een minderwaardige positie(Dhimmie), of wordt gedood.

Roadblock | 15-05-14 | 14:25

Alleen Putin en de Chinezen pakken die islam luitjes keihard aan.

Uw Verzekeringsadvis | 15-05-14 | 14:24

Weer beetje afgekoeld, Quid?

xspalm | 15-05-14 | 14:24

Dit is nu eens een reden om die vrouw asiel te verlenen. Maar dat doet Nederland niet. Nederland verleend juist de moslims asiel.
Foute keuze, waar Nederland nog veel last van zal krijgen.

De Hoer van Babylon | 15-05-14 | 14:20

Opgeslagen als bookmark. Al is het maar voor al die mafketels die straks weer roepen dat Quid altijd over het gristendom zeikt en nooit over de islam.

Russells Teapot | 15-05-14 | 14:18

Zijn er ook moslims die zich schamen voor de islam?

De Hoer van Babylon | 15-05-14 | 14:18

En ook daarom: Weg met de Islam. En om dat te bewerkstelligen, eerst weg met de socialisten.

Piet van het Padje | 15-05-14 | 14:17

Waar blijft de VN? Waar blijven de Anti Zwarte Piet Aanhangers? Er wordt er nu een opgehangen vanwege ander geloof. Ik weet waarom niemand tegen gaat: omdat er geen eer te behalen valt en er vast geen subsidie beschikbaar is om leuke werkgroepjes op te richten.
Als ik special force piswoeste islam neger was, gaf ik meer om de problematiek betreffende deze vrouw, dan om zwarte piet, negerzoenen en uitspraken als minder minder minder. Maar dat is prioriteit stellen natuurlijk.

ET007 | 15-05-14 | 14:13

@wgqef | 15-05-14 | 14:01
De jihad maakt niet voor niets onderdeel uit van de islam, net als de sharia.

La Bailaora | 15-05-14 | 14:07

Volgens de artikelen waarnaar gelinkt wordt is ze helemaal niet bekeerd maar altijd christen geweest. De enige reden waarom ze als moslim wordt beschouwd is omdat de zaaddonor die haar moeder bevruchtte een moslim is/was. Da's net zo geschift als de Marokkaanse regering die iedere derde generatie #bornhere als Marokkaans staatsburger beschouwt. Het beste stuur je daar mensen met witte jassen op af en een scheepslading kalmerende spuitjes.

Pierre Tombal | 15-05-14 | 14:04

@wgqef. Wil je zeggen dat je je als gematigde moslim wel tot een ander geloof kan bekeren?

Maria.1 | 15-05-14 | 14:03

Heeft Tofik al gereageerd , heeft tijd genoeg toch? En geld ook genoeg. En Femke met r serie over moslima's

Suz | 15-05-14 | 14:03

@McMarx | 15-05-14 | 13:55
;-)

Dömper | 15-05-14 | 14:03

@Maria.1 | 15-05-14 | 13:47
Wat jij hier omschrijft is de Jihad en die kan gezien worden als een ideologie. Maar 'de islam' is niet hetzelfde als de Jihad.

wgqef | 15-05-14 | 14:01

Quid houd eens op dit in het belachelijke te trekken.
Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.
Wordt eens serieus kwaad op die mafkezen die deze vrijheid de nek om draaien.

watergeus | 15-05-14 | 14:00

@wgqef | 15-05-14 | 13:37
Wat een vreselijk domme reactie.

De islam roept ertoe op, en Mohammed, als lichtend voorbeeld, voerde het uit. Hakte 100-en de kop af.

Kortom, islamieten die dit voorbeeld volgen doen het idd. uit naam van islam. Dat ontkennen wat je doet, spreekt boekdelen.

Kortom. Islam is evil.

La Bailaora | 15-05-14 | 13:57

Zijn er al nederlandse ontwikkelingswerkers in het land om te helpen het schavot te timmeren.

Vrijhetzelaar | 15-05-14 | 13:56

-weggejorist-

crk | 15-05-14 | 13:55

Kan Quid wel lezen? Er staat dus niet dat deze vrouw voor haar man tot het christendom is bekeerd. Ze is slechts het kind van een islamitische vader die toen ze 6 jaar oud was de kuiten heeft genomen en is opgevoed als christen. Dat maakt deze zaak nog veel absurder. Blijkbaar wordt van haar verlangd dat ze zich tot een religie bekeerd waar ze nooit iets mee te maken heeft gehad, alleen vanwege een vader die ze nauwelijks heeft gekend.

Doldwaas | 15-05-14 | 13:55

@dedeurs | 15-05-14 | 13:23
"Hoho GS, dat vonnis wordt pas uitgesproken als ze weigert tot de islam over te gaan."
___
Ze had hier drie dagen de tijd voor (zie link). Ze heeft zich niet bekeerd. Toen is het vonnis uitgesproken.

KoninginWildemina | 15-05-14 | 13:55

Islamieten je kan er niet genoeg van binnenhalen altijd gezellig. Tot de dag dat ze ons ook af gaan maken. Als die dag aanbreekt zal ik mijn portie sharia boys verdelgen.

Veel Vaak | 15-05-14 | 13:55

@Dömper | 15-05-14 | 13:46
Mocro's aan het werk?
Dat is niet uitgesloten. Middagdienst bij de super?
We moeten er natuurlijk niet direct van het negatieve uitgaan.

Rest In Privacy | 15-05-14 | 13:55

Hmm dan toch 1000x liever onze patat Moslims dan die Sudanese extremisten.

kicktherabbit | 15-05-14 | 13:55

Zijn er al reacties vanuit onze moslim gemeenschap? Is er al een enkele reactie van een enkele moslim in Nederland?
.
Natuurlijk niet. Bek houden en vijf maal daags de haatbaard aller haatbaarden eren.
.

ljcoster | 15-05-14 | 13:53

Op dit moment komen er 1000 per week binnen, langzamerhand gaat de macht van t getal werken. Tientallen miljoenen al in Europa. Dit wordt een catastrofe!!!!

Suz | 15-05-14 | 13:52

Wat een geweldig volk is het toch.
En ze komen hierheen.... met duizenden per maand.
Bootjes worden onklaar gemaakt, om reddingsacties uit te lokken. Mensensmokkelaars gooien hun 'gasten' ook gewoon overboord voor de kust.
En de EU doet er geen flikker aan.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Uit zee vissen en retour afzender.
ejbron.wordpress.com/2013/11/05/europ...

Schietmijmaarlek | 15-05-14 | 13:51

@wgqef. islam is geen religie, maar een doctrine. Was het een religie geweest, dan had deze vrouw zich rustig tot een ander geloof kunnen bekeren.

Maria.1 | 15-05-14 | 13:47

@McMarx | 15-05-14 | 13:41
Ze zullen toch niet aan het 'werk' zijn?

Dömper | 15-05-14 | 13:46

Iedere.dag.weer.
Blijft walgelijk

Mr Bad Guy | 15-05-14 | 13:46

@Dömper | 15-05-14 | 13:33
"En nu zwijgen de GS-huisislamisten: Koerd78, LangeMocroGS etc"
Ja, ik zat ook te wachten. Niet dat ik er veel van verwacht. Ze zijn nog met te weinig.

Rest In Privacy | 15-05-14 | 13:41

@broodje_kruidenboter | 15-05-14 | 13:10
Je geeft aan dat de Islam een ‘verderfelijke religie is’ en dat dat blijkt uit de praktijk, als je een algemeen, objectief waardeoordeel uitspreekt over de essentie van de dingen, dan is het moeilijk om dat te onderbouwen vanuit de praktijk. Je kan wel stellen dat moorden in algemene zin slecht is, omdat deze handeling niet in universele zin kan worden uitgevoerd, zonder de rechten van anderen te schaden. De handeling ‘moord’ schaadt de handelingsvrijheid van de Ander en is daardoor te typeren als slecht. Maar deze handeling wordt niet uitgevoerd door de islam, maar door een aantal radicale moslims. Moslims-zijn is wat anders dan ‘de islam’, dat ze zeggen uit de naam van de islam te handelen is onwaar. Je kan als individu zonder wettelijke of contractuele constructie niet zeggen te handelen voor een groter geheel. Als persoon A iemand vermoord dan kan hij niet zeggen dat hij handelde voor een grotere geheel, als daar geen afspraken over gemaakt zijn. Religies kunnen niet handelend optreden en kunnen dus geen afspraak maken met individuen over het vermoorden van de Ander en zijn daardoor niet slecht te noemen. Alleen de handelingen en ideeën die voortkomen uit de religie kunnen als slecht worden beschouwd.

wgqef | 15-05-14 | 13:37

Wat een misplaatste arrogantie op deze site, als het op geloof en religie aankomt. Echt een beetje triest :D

arikanari | 15-05-14 | 13:36

@Kobus Kloothamer | 15-05-14 | 13:27
Schijnt toch een hoop te gebeuren. Waarom denk je dat ze in Soedan een voorbeeld willen stellen?

frank87 | 15-05-14 | 13:35

Zonder de hyperlinks -opgehangen- en -zweepslagen- te hebben geopend durf ik te beweren dat ik liever 100 foto's en filmpjes zie van Heleen van Royen dan 1 foto's of filmpje van die sadistische en levensvijandige religie.

Jezus Caesar | 15-05-14 | 13:34

Als deze mevrouw (met haar gezinnetje) nu naar Nederland zou vluchten, dan zou ik zeggen JA, dat is geen gelukszoekerT.
Dus van harte welkom.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 15-05-14 | 13:34

@Nequebard | 15-05-14 | 12:53
Wel eens aan gedacht dat die mensen misschien juist wel vluchten voor die achterlijkheid..

nogeentjedan | 15-05-14 | 13:33

En nu zwijgen de GS-huisislamisten: Koerd78LangeMocroGSetc.

Dömper | 15-05-14 | 13:33

@jezuszelf | 15-05-14 | 13:21
Ik heb ook onderwezen gekregen over mijn onzichtbare vriendje de oerknal. Zal ik zeker ook wel mensen gaan ophangen omdat ze zeggen dat een ander onzichtbaar vriendje de wereld gemaakt heeft.

Hou op zeg: dat er enkele achterlijke barbaren in Afrika rare dingen doen voor de islam, maakt de Nederlandse christenen niet levensgevaarlijk of moreel slecht.

frank87 | 15-05-14 | 13:33

Zo gaat dat in Nederland ook over pakweg 50 jaar!

Toetsiemonster | 15-05-14 | 13:31

Ik vind sharia stom.

henkojenko | 15-05-14 | 13:31

@wgqef | 15-05-14 | 13:05
Slecht of niet, religie is achterlijk. Punt.

islam is overigens geen religie, maar een oorlogsideologie.

Parsons | 15-05-14 | 13:31

-weggejorist-

brutus68 | 15-05-14 | 13:29

Telkens als je denkt van 'het kan niet achterlijker' weten die zandjongens zich toch weer te overtreffen qua barbarij.

brutus68 | 15-05-14 | 13:29

En voor de ach en wee roeperTs... staat gewoon in de koran hoor. En die bevat het woord van het opperwezen, waarmee het de absolute en onveranderlijke waarheid is.

Er is maar één islam.

En die geldt altijd en overal. Dus hier ook.

Parsons | 15-05-14 | 13:28

Zitten hier bepaalde klapper figuren zich druk te maken over Zwarte piet die het doet met Sinterklaas, kindje pesten dus. Zijn die hersens zo klein gebouwd dat ze niet zien dat er NU een probleem is met vrouwen,homo's, anders denkende ,Joden en ook zwarte zoals die ontvoerde meisjes?

L.M. | 15-05-14 | 13:28

Als er op het verlaten van de islam geen zware straf zou staan, dan zouden enkel de fundamentelisten overblijven.
Zware straffen helpen dus wel.

Rest In Privacy | 15-05-14 | 13:28

De-Islamiseren wordt t helemaal in 2015 !

Kobus Kloothamer | 15-05-14 | 13:27

@cpio. *snif*
@TheseDays00. Goed idee! Of tegen 1000 asielzoekers per week.

Maria.1 | 15-05-14 | 13:27

Deze mevrouw een paspoort geven in ruil voor een in Marokko is alles beter, minder, minder, minder roeper of een geretourneerde jihadi?

TheseDays00 | 15-05-14 | 13:26

-weggejorist-

cpio | 15-05-14 | 13:25

Redenering is: andere religies worden getollereerd maar als je eenmaal 'de ware religie' kent staat de doodstraf op bekering. Vreselijk.
Ik begreep echter dat ze het vege lijf kan redden door terug te bekeren.
Man is overigens aangeklaagd wegens verkrachting...

De Treinende Rechter | 15-05-14 | 13:24

There is nothing in islam that justifies...

Omnomnom.

Parsons | 15-05-14 | 13:23

@jezuszelf. 13:21. Ja, dat is bijna hetzelfde...

Maria.1 | 15-05-14 | 13:23

Hoho GS, dat vonnis wordt pas uitgesproken als ze weigert tot de islam over te gaan.
Maar het lachwekkende en ook trieste is dat de vrouw thuis of in de moskee gewoon tot haar christelijke god zal blijven bidden en niemand kan dat controleren. Dus die hele dwangkeuze slaat nergens op. Dat weten de rechters van Allah donders goed. Die niets anders doen dan een voorbeeld stellen voor Allah's veeltallige schaapjes en die deze god, waar ze zelf voor geen fuq in geloven, oraal en anaal uitwonen ten bate van hun eigen machtsconsolidatie. En elke moslim van de totaal 2,1 miljard is daar MEDESCHULDIG aan, of ze nou in Soedan wonen of Saoedi Arabië of Europa (Hoi imam Van Doorn! Zit je al in Syrië, dat voorportaal van het Paradijs?)

dedeurs | 15-05-14 | 13:23

Mensen, gewoon accepteren. Dit is iets van de cultuur in die streek. Net zo goed als wij nog steeds tolereren dat kinderen op gristelijke basisschool gesubsidieerd onderwijs krijgen in het bestaan van een onzichtbaar vriendje. Moreel zijn we evenver heen als deze culturen.

jezuszelf | 15-05-14 | 13:21

Mooi man, religie, echt een verrijking voor de geestelijke ontwikkeling!

cpio | 15-05-14 | 13:21

Als onze overheid ballen had zou ze vrijlating eisen of anders geen subsidie meer.

Maria.1 | 15-05-14 | 13:21

Ja mensen, meer meer meer van deze extreme berichten a.u.b. Zodat we beter, beter, beter weten wat een verschrikkelijke ideologie die Islam is.

Orange Willem | 15-05-14 | 13:20

Moslims en Afrika. Dan heb je ook wel de twee meest achterlijke zaken op aarde in één artikel.
Afrika moet gewoon in z'n geheel geasfalteerd worden en al die lui die daar rondbanjeren met hun kalashnikovs kunnen we wel ergens in de oceaan droppen.
Als we toch bezig zijn, kunnen we meteen het complete midden-oosten meenemen.
In al die zandlanden komt het gewoon simpelweg nooit. meer. goed. dus gewoon afschaffen die handel.

Den Heerscher | 15-05-14 | 13:16

Daar zullen D66 en het miezerige mannetje hun instemming waarschijnlijk al mee hebben uitgesproken. Die zwelgen in dit soort mooie culturele gebruiken

jan-lul-de-behanger | 15-05-14 | 13:15

@wgqef | 15-05-14 | 13:05
Dat kan je over elke ideologie zeggen, ook het nazisme. Dus je punt is?

Dömper | 15-05-14 | 13:15

een religie kan niet slecht zijn.
wgqef | 15-05-14 | 13:05
Wanneer een religie onderscheid maakt tussen mensen die (erin) geloven en mensen die niet geloven, is een religie per definitie slecht.

jemagookniksmeer | 15-05-14 | 13:14

Wij hebben vande week van goedmens geleerd dat geen enkele cultuur minderwaardig of achterlijk is

Dit is gewoon hun cultuur en die hebben we te accepteren en te respecteren geen enkel cultuur is achterlijk of minderwaardig.

In de betere media zullen dergelijke culturele uitingen verzwegen worden omdat de gemiddelde burger dit niet begrijpt en alleen maar met vooroordelen komt

Wat mooi is de wereld toch van een goedmens.

jaap932057795966 | 15-05-14 | 13:12

Er is toch wel een EU-subsidie potje waaruit een arbo-goedgekeurde galg aangeschaft kan worden? Als het zo'n zelf getimmerde galg wordt dan wordt het al snel mensonterend.

DeSjaak1000 | 15-05-14 | 13:11

@wgqef lekker filosofisch hoor, maar in de praktijk maakt dat natuurlijk geen donder uit.

Islam is objectief gewoon de meest verderfelijke van de mainstream religies.

broodje_kruidenboter | 15-05-14 | 13:10

Sharia is de Hel

NOS | 15-05-14 | 13:10

Groen Links heeft hier geen enkel probleem mee begrijp ik net, want die vinden je dom als je vindt dat deze daders achterlijk zijn.

Therapietje | 15-05-14 | 13:09

Draait ze straks weer om om het Christendom af te zweren en weer moslim te worden, van welk Christelijk land dan wel groep krijgt zij de doodstraf?


Nee he. Niemand weet er geen. Willen we daarui dan eens eindelijk de conclusie trekken dat het probleem met de islam niet is dat het een religie is maar dat het probleem bij deze speciefieke religie ligt?

omanders | 15-05-14 | 13:09

wgqef | 15-05-14 |
Nee, verder is er niéts mis met religie hè? Welterusten...

Doc Damage | 15-05-14 | 13:08

Dit wil de EU vast sponsoren.

Dömper | 15-05-14 | 13:08

Volkomen terecht! Tenminste, volgens de Koran. Afvalligen, hè. Minstens zo verwerpelijk als andersdenkenden. Dus, moet dood.

Parel van het Zuiden | 15-05-14 | 13:07

-weggejorist-

Baron Mc White | 15-05-14 | 13:07

Maar verder is die cultuur niet minderwaardig heur!

Doc Damage | 15-05-14 | 13:07

Gelukkig is is het de ver van mijn bed show.
Oh, wacht, even mijn ogen openen, ik blijk al midden in de sharia slaapzaal te liggen......

DerHanzel | 15-05-14 | 13:06

Als je in een spannende film niet direct doodvermoord wordt maar men nog even wil wachten dan overleef je het. Dit gaat toch over een film? Want dit kan niet waar zijn!

Fiets | 15-05-14 | 13:05

@Professor Superhirn | 15-05-14 | 13:01
Als donateur van Amnesty kan ik je verklappen dat zij ook tegen mensenrechtenschendingen op islamitische grondslag ageren. Hun maandelijkse blaadje staat er overvol mee. Niet waar dus, wat je zegt. Over Amnesty dan, v.w.b. de VN weet ik het zo net niet.

Kees Maf | 15-05-14 | 13:05

Zoals ik al vaker heb aangegeven kan een religie geen handelingen verrichten en daarom ook niet slecht zijn. De ideeën of de handelingen die voortkomen uit een bepaalde religie kunnen slecht zijn, maar een religie kan niet slecht zijn.

wgqef | 15-05-14 | 13:05

En ondertussen stromen er 1000 van die verlichtte geesten wekelijks ons land binnen.
Geef het een paar generaties, en Europa is net zon hels gebied als Afrika en het Midden-Oosten.

Abject | 15-05-14 | 13:04

Nou, de gematigde moslims in dit land zullen wel massaal aangifte gaan doen. De PvdA zal zorgen voor een ingevuld aangifteformulier. O wacht.
.
De religie van liefde en vrede laat zich weer eens van zijn beste kant zien. minder Minder MINDER

Pikkestrijder | 15-05-14 | 13:03

Islam, het houdt niet op,.. niet vanzelf!

TuuT | 15-05-14 | 13:03

Gelukkig kan haar echtgenoot voor 12 dollar een nieuwe bruid kopen.

Conan de Rabarber | 15-05-14 | 13:02

Maar dat kind, wordt dat dan ook nog opgehangen, want afkomstige uit gristelijke moeder dus onrein? Of wordt het na de geboorte meteen besneden en gekaakt, zodat het toch weer een beetje mosselijk is?

FrankVeer | 15-05-14 | 13:01

Kom, kom, we kijken wel even de andere kant op en voor je het weet is het allemaal weer achter de rug. Er is geen enkele aanleiding om hier van te schrikken of om een beschaafd standpunt ten aanzien van de islam in te nemen.

Morgenhout | 15-05-14 | 13:01

Massale mensenrechtenschendingen. Als ze worden begaan vanuit een islamitische overtuiging hoor je Amnesty International en de Verenigde Naties er nooit over.

Professor Superhirn | 15-05-14 | 13:01

Ik ben benieuwd hoeveel van onze eigen moslims hier tegen zijn!!
Ik neem aan dat het Malie-veld te klein zal zijn voor de mensenmassa. Whoaaaa.

DeSjaak1000 | 15-05-14 | 13:00

Deze cultuur is aan de westerse cultuur:
A) meerderwaardig
B) gelijkwaardig
C) minderwaardig*
D) elk bovenstaande antwoord dat politiek-correct is, is juist.

* indien u koos voor antwoord C bent u een vieze racist, but who gives a fuck.

me,myself and IK | 15-05-14 | 13:00

Op 4 mei spraken politici ferme worden over verdediging van onze vrijheid, want daar moeten we voor vechten. Tegen wie, zeggen ze nooit, maar ze bedoelen dat we niet op populistische partijen moeten stemmen. Het gevaar komt immers van extreemrechts. Of van nationalisten. Als je PVV stemt, zijn we zo meteen onze vrijheid kwijt. Maar over degenen die onze vrijheid werkelijk bedreigen, geen woord. Dat zijn immers moslims in alle soorten en maten, maar volgens onze politici is islam godsdienst van de vrede.

haidewietska | 15-05-14 | 13:00

Ze is christelijk opgevoed door haar christelijke moeder..
En die twee jaar uitstel komt vast doordat je in de sharia verplicht twee jaar borstvoeding moet geven.

hot thing | 15-05-14 | 12:59

Als het zo doorgaat, straks ook in Nederland

TuuT | 15-05-14 | 12:59

-weggejorist-

broodje_kruidenboter | 15-05-14 | 12:58

En nog steeds zijn er mensen die vol blijven houden dat er geen minderwaardige culturen maar slechts andere culturen bestaan.

spanarchist | 15-05-14 | 12:58

Da Saudi's lachen zich kapot.

Trekken het hele land leeg, laven zich aan alle westerse geneugten die er maar zijn en de sharia zorgt ervoor dat iedereen zijn bek dichthoudt.

Goed bekeken.

Willianus Wortelus | 15-05-14 | 12:57

De islam is een leugen.
Mohamed was een crimineel.
De koran is vergif.

Prof. Dr von Fotze | 15-05-14 | 12:56

Tofik, Halloooo Tofik, verdomme Tofik waar blijft je comment?

Sjeng de helle | 15-05-14 | 12:55

De Koran erkend het Christendom.
Dit is een achterlijke handeling en als de VN niet in staat is dit tegen te houden heeft de VN eigenlijk geen zin!

Einde van de Domheid | 15-05-14 | 12:54

Niet handig. Ze had beter eerst kunnen vluchten naar Nederland.

Mark Smith | 15-05-14 | 12:54

En uit Oost-Afrika arriveren er nu zo'n duizend mensen per week in Nederland. Duizend mensen die er geen al te verlichte ideeën op nahouden, duizenden mensen die wij moeten onderhouden maar die ons nooit zouden onderhouden. Eenzijdige tolerantie en zorg.

Maar goed, ik heb dit vaker gezegd: Europeanen staan in Afrika bekend als een naïef volk dat zichzelf opoffert om Afrikaanse kolonisten (eerst de boze jonge mannen, daarna de hele families) het naar hun zin te maken. Wij maken onszelf tot slaven en vullen ons land met mensen die de meest achterlijke religie ter wereld aanhangen, en we staan er potdomme nog bij te klappen ook.

Nequebard | 15-05-14 | 12:53

Religie maakt meet kapot dan je lief is!

kibambam | 15-05-14 | 12:53

Even afwachten of Femke Halsema ook een interview met deze vrouw gaat houden. Hé meisje, mag jij eigenzinnig zijn van de islam?

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 12:52

Krijgt ze de zweepslagen voor of na haar doodstraf.
Ze zijn er namelijk gek genoeg voor.

Kaas de Vies | 15-05-14 | 12:51

De islam is vergif. Niet meer en niet minder.

Diareeremmer | 15-05-14 | 12:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken