Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ivoren Toorenberg twittert over laaggeletterden

Zijn jullie nou nog niet klaar met Yvonne Kroonenberg? Nee, wij zijn nog niet klaar met Yvonne Kroonenberg. Na de kloosriet van vandaag en haar uitspraken dat iedereen die niet Mahler ontleedt een primitieve primaat is die slechts dierlijke kreten slaakt gaan we nog even door. Want het is erger, nog veel erger. Bovenstaande tweet is van 10 maart 2014. Yvonne Kroonenberg zet zich namelijk al wat jaren in voor laaggeletterden, wat echt heel moeilijk is voor een hooggeletterde mevrouw als Yvonne Kroonenberg en eigenlijk vrijwel onmogelijk omdat het haar zelfs met de grootste inspanning nooit echt lukt om taaltechnisch tot het niveau van de gewone man af te dalen. U denkt dat we overdrijven? Check de video hieronder anders even. Het is maar een minuut. Gefeliciteerd als u die minuut kunt uitzitten. Nadat ze het woord automonteur niet normaal uit haar bek krijgt, probeert Kroonenberg uit te leggen dat het voor iemand van haar statuur heel veel moeite kost om voor normale mensen begrijpbare taal te hanteren. Het enige goede wat hier uit voort komt is de Twittersearch op de naam Kroonenberg. Voor de rest is dit wenen, huilen en schreien dat we in dit land te kampen hebben met zelfbenoemde intelligentsia als Yvonne Kroonenberg. Als dit de fatsoenlijke, tolerante en beschaafde mensen zijn die ons land naar het culturele paradijs moeten leiden, zijn we reddeloos verloren.

Reaguursels

Inloggen

Waar ist mijne emmert mot hier ff nekke

Rocknrolla7372 | 17-04-14 | 19:37

Dat filmpje! "Ik ben hooggeletterd" en daarna "zwakstroommonteur" niet uit kunnen spreken. Dan begin toch even opnieuw met je filmpje?

Ze doet me trouwens denken aan Al Bundy. Die hield ook nooit op met pochen over zijn glorietijd op de middelbare. Echter, hij was een karikatuur.

Maar je ziet het. Sinds de middelbare dus al een meerderwaardigheidscomplex. Een beetje "moeilijke woordjes" gebruiken, en BAM je bent beter dan de rest van het land. Nu heb ik ooit eens één van haar boeken gekregen, en natuurlijk nooit gelezen. Want kom op. Het heet "was hij in de aanbieding". Maar als ik dat boek opensla, ga ik natuurlijk een keur aan hooggeletterdheid terug vinden. Maar wat ik me afvraag, hoe zit het met de proza? Want om even heel bot te zijn: Kroonberg schrijft geen literatuur.

Piet van het Padje | 17-04-14 | 13:15

Tijd voor een collectieve boekverbranding

Bennie Verbaasd | 17-04-14 | 12:56

Heb 'm niet uitgekeken.

hanzebal | 17-04-14 | 11:06

Ik snap niet waar de heisa in die video om is. Het interview, tja, dat is wat anders. Maar het is net zoiets als dat iemand je gereedschap kist leeghaalt en je toch de klus voor elkaar moet krijgen met wat er overblijft. Die sleutel past niet helemaal, maar goed het is alles wat je hebt. "Dure" woorden zijn er niet altijd voor niks. Ze kunnen een begrip afdekken of een nuance impliceren, die de vervanging niet heeft - of je moet zelfs je toevlucht nemen tot meerdere woorden. In mijn werk kom je vaak nieuwe dingen tegen, die een naam behoeven wil je ze eenvoudig kunnen hanteren in het normale spraakgebruik. Een buitenstaander kent ze niet, dus "duur woord"? Don't oversimplify!

Tux1337 | 17-04-14 | 10:45

Het woord is "idiocracy" mevrouw Kroonenberg en niet zoals u zei idiocicracy. U moet geen woorden gebruiken die u niet goed kent.

The Unjorisable | 17-04-14 | 10:40

Als je zo'n tweet leest dan hoop je eigenlijk dat mevrouw Kroonenberg zich inzet voor mensen die analfabeet zijn of moeite met lezen hebben of zoiets dergelijks.... Helaas! Toch heb ik eerder medelijden met haar dan iets anders. Het blijven toch uiteindelijk beschadigde mensen, hoe ze ook tegen zichzelf aankijken....

Ales | 17-04-14 | 10:13

Toch wel lievv dat ze wil kletsen over haar laaggeletterde vriendje en dan binnen 20 seconden over haar woorden struikelt. Filmpje niet uitgezeten overigens.

Boer in 020 | 17-04-14 | 09:01

lienke | 17-04-14 | 08:32
-
Jij las het dus jij hebt het gekocht ?
-
Ik lees niet, ja de krant en ondertitels, maar boeken ? Nee joh. Stompzinnig tijdverdrijf uit de middeleeuwen.

Badderbeest! | 17-04-14 | 08:56

'Kreun'; dat boek van haar ' Alles went, behalve een vent', het was zoooo platvloers. Je schaamt je ervoor dat zoiemand zich schrijver mag noemen én dat mensen dat boek blijkbaar ook gekocht hebben..

lienke | 17-04-14 | 08:32

Als je schaamhaar rond je oren begint te groeien weet je zeker dat het tijd is om je bikinilijn te harsen.....

Badderbeest! | 17-04-14 | 08:24

Toorenburg reageert op twitter:

"sorry benniet zo'n goede twitterde"

WTF????

bugfixrth | 17-04-14 | 07:52

Ik kreeg ooit van mijn vriendin een boekje van Yvonne. " het zit op de bank en het zapt".
Bedoelt als grapje. Het is nooit meer goed gekomen. Yvonne is een morele douaniere.

Er is overigens niks mis met het hebben van een elite. Deze wordt as we speak elke dag gevormd op de gymnasia van ons land en vooral in 020. Anders blijft er niemand over die Mahler wil ontleden.

ristretto | 17-04-14 | 07:38

Ik kreeg ooit van mijn vriendin een boekje van Yvonne. " het zit op de bank en het zapt".
Bedoelt als grapje. Het is nooit meer goed gekomen. Yvonne is een morele douaniere.

Er is overigens niks mis met het hebben van een elite. Deze wordt as we speak elke dag gevormd op de gymnasia van ons land en vooral in 020. Anders blijft er niemand over die Mahler wil ontleden.

ristretto | 17-04-14 | 07:38

Ik ken maar 3 woorden ... Wat een Kut

Kwatz | 17-04-14 | 06:58

Dit jaar ga ik mezelf op 4 mei maar eens beperken tot alle gevallen laaggeletterden die hun leven gaven in de bloedige strijd voor Yvonne Kroonenberg's recht te mogen zeggen wat ze zegt, hoe abject en afschuwelijk ook zij die inhoud ook zouden vinden.

Stukje dehumanisatie voor mevrouw Kroonenberg; Indien het mogelijk was dan stuurde ik je 70 jaar terug in de tijd naar een specifieke doorvoerplaats te Drenthe met een bordje om je nek, deze toch vooral niet te vergeten.

* Zichzelf nu weer in zijn bunker terugtrekken gaat doen, Wagner opzetten doet, en al zelfbevredigend erover nadenken gaat doen dat iedereen zichzelf tegenwoordig maar mens mag noemen *

Ven1V1d1V1c1 | 17-04-14 | 04:11

Niks mis met Mahler..
Zou me oprecht zorgen maken als ze Cage's "4Œ33" als climax ziet voor hooggeletterden.

En als we VvM hoog in het vaandel hebben staan (?) geldt dat voor iedereen, dus ook voor haar en andere zwarte gaten.

RickH | 17-04-14 | 02:25

Met laaggeletterden praten én naar ze luisteren natuurlijk.
Is dat luisteren niet een beetje dubbelop?
Waar ik vandaan kom is luisteren naar een onderdeel van praten met.
Nou ben ik natuurlijk geen schrijfster, misschien zit het bij die dames heel anders...

zetje01 | 17-04-14 | 02:16

Ze is echt zo jammer dat ze zelfs de zwakstroom grap van Theo Maassen gebruikt en vooral niet snapt.... "LTS zwakstroom" was het mevrouwtje Kroonenberg..
Das geen beroep hoor... was een grapje... muts

Ewout van Dijck | 17-04-14 | 01:21

-weggejorist-

12pints | 17-04-14 | 01:20

Kan iemand het woord dejeze voor me duiden? Mijn geletterdheid schiet helaas te kort.

Slagermans | 17-04-14 | 01:13

ze heeft een punt.

JoeDoe | 17-04-14 | 00:50

Is het, omdat ze nog steeds niet het Libelle niveau ontstegen is, dat ze zo praat?

poeszje | 17-04-14 | 00:41

@oze | 16-04-14 | 23:07
Binnen het socialisme zijn sommigen altijd meer gelijk dan anderen

ZonderNaam | 17-04-14 | 00:32

Edoch, parbleu, enfin, welk een misplaatst etalage van intellect... "Minder geletterden" , dat is zoiets als "pigment gehandicapt"...
.
Hoe ouder ze worden, hoe gekker.... Enkel medelijden..

Jodelahiti | 17-04-14 | 00:17

Heeft deze totaal idioot nog iets anders na het gymnasium gedaan? Anders is ze blijven steken bij voortgezet onderwijs, kortom een laaggeschoolde.
Hoe is het toch mogelijk dat de grachtengordel bestaat uit al dit soort van zwakzinnigen die ook nog eens al het pluche bezet houden. En tyf op met je Mahler, dat is klassiek voor mensen die het gemakkelijk willen houden.

bakoenin | 17-04-14 | 00:13

Het pad der deugd wijst Zij ons aan.
Wie zou niet gaarne medegaan?
En in verloren ogenblikken
Leert Zij ons naaien, slikken en stikken.

slachterskeesje | 17-04-14 | 00:06

Mozes wat erg.

Pot Vol Koffie | 17-04-14 | 00:04

[ ] Milf
[X] Geen Milf

Spielmacher | 16-04-14 | 23:50

-weggejorist-

Wauskoek | 16-04-14 | 23:48

Heb ook wel eens mannen gehad die sommige woorden niet begrepen. Maar dan hadden ze me al geneukt dus maakte het niets meer uit.
PrinsesStoepje | 16-04-14 | 23:42

Laat me raden: 'nee'.

tast in duitser | 16-04-14 | 23:44

Heb ook wel eens mannen gehad die sommige woorden niet begrepen. Maar dan hadden ze me al geneukt dus maakte het niets meer uit.

PrinsesStoepje | 16-04-14 | 23:42

oze | 16-04-14 | 23:07

En jij? ('beweert' is met een t, neande .....)

tast in duitser | 16-04-14 | 23:42

Pantheist | 16-04-14 | 23:12

Ok, ff door ...
Action?

tast in duitser | 16-04-14 | 23:35

Ik kom oorspronkelijk uit Heerlen en kan behalve talen die het Latijnse alfabet gebruiken Grieks, Chinees en Japans lezen en schrijven. Overigens heb ik mijzelf dat allemaal in mijn vrije tijd aangeleerd terwijl ik een natuurwetenschappelijke studie volgde aan de universiteit. Ik ben dan ook niet echt onder de indruk van iemand die zichzelf "hooggeletterd" noemt en slechts een schrift beheerst. Ik vind het gênant en lachwekkend dat ze niet doorheeft hoe erg ze zichzelf voor schut zet met het uitkramen van dit soort onzin.

Pantheist | 16-04-14 | 23:12

Ze moet heel veel moeite doen om iets te schrijven zonder te moeilijke woorden te gebruiken ? Wat een omhooggevallen arrogant kakwijf zeg. Zeker Amsterdamse grachtengordel ? Vriendjes met van het Hek / Groenteman / Freek de Jonge ? Stuk voor stuk wereldvreemd.

Rest In Privacy | 16-04-14 | 23:07

Hoera voor kroonenberg. Zijn we eindelijk af van dat socialistische "iedereen is gelijk"! Er zijn slimme, goed opgeleide, goed Nederlands sprekende mensen en er zijn neanderthalers die heel goed kunnen brullen en uhhhhh zeggen.
En iedereen die anders beweerd is een verwerpelijke linksmensch.
Alsof men ooit gelijk zouden kunnen zijn aan OSM.

oze | 16-04-14 | 23:07

@Koonklukhuis Huis 22:54
Zie mijn comment van 21:05

Mubbenschonster | 16-04-14 | 23:05

Wat zal er van al die patienten van haar terecht zijn gekomen, en hoeveel lezertjes heeft zij met haar negatieve geneuzel wel niet beschadigt?

Onderbuik | 16-04-14 | 23:03

'Helemaal naar Heerlen' zou trouwens een mooie titel zijn voor haar nieuwe boek. Mooie alliteratie en alles wat aan haar mis is zit in die drie woorden vervat.

Rest In Privacy | 16-04-14 | 22:59

Wellicht een hoog IQ, maar het EQ van een baksteen. Óók dat maakt je een primitief mens, Yvonne, maar dan in sociale zin. Hypocriet noemt men dat. Ook zo'n moeilijk woord, typerend voor het taalgebruik van ons gymnasiasten, of moet ik zeggen, gymnazi-isten? Christus zielen mens, ga tuinieren. ;)

Ketchupbadger | 16-04-14 | 22:55

Het erge is dat er nog zoveel linkse tutta's haar boekjes kopen alleen op grond van de titel. Hooggeletterdheid voor zover dat woord bestaat is overigens geen garantie dat je lekker kunt neuken. Toch zou ik deze dame in een discussie een keer alle hoeken van de kamer willen laten zien. Kijken wat er van die hooggeletterdheid overblijft.

Rest In Privacy | 16-04-14 | 22:54

Nee maar.. of je trekt een pleeborstel over je hoofd heen..
-
Gymnastiek heb je veel meer aan dan 'het Gymnasium'. Al die talen die je bij dat Gymnasium leert zijn van verdwenen of uitgeroeide of failliete volkeren.
-
Beter hadden ze bij het Gymnasium Limburgs aangeboden. Het is immers "een kwestie van geduld voor dat iedereen Limburgs ....."
-
Dat laatste is een grap..

GeefDeWaarheidNKans | 16-04-14 | 22:48

Wat een suf wijffie zeg! Die had meer geneukt moeten worden in haar hooggeletterde leventje.

BadLieutenant | 16-04-14 | 22:42

@Parel van het Zuiden | 16-04-14 | 20:00 Da's dus een 140 karakters: reden voor haar om het niet te gebruiken.

TheseDays00 | 16-04-14 | 22:37

@im a engineer | 16-04-14 | 22:33
Is het nou 1 dwerg of zijn het er 0?

Ik was in Haren | 16-04-14 | 22:37

Tjeezus, wat een zelfingenomen stuk stront zeg. Ga eens deaud!

TweetyV6 | 16-04-14 | 22:33

volgens mij zei Theo Maassen ooit aleens in zijn show :
"liever sex met een zero positieve dwerg als met yvonne kroonenberg"

im a engineer | 16-04-14 | 22:33

Je gaat toch ongelooflijk over je nek van zo'n naar mens!?!

Maximus Cesar | 16-04-14 | 22:26

@Jan Zand | 16-04-14 | 19:56
Ja vriend maar dat was het woord dat Bella bella gebruikte, terwijl zie niet genoeg kreeg om op haar tetten te slaan dat ze ow zo goed was in talen.

miko | 16-04-14 | 22:19

John Lagrand was een van de beste mondharmonicaspelers die Nederland heeft gekend. Hij stierf in 2005 aan longemfyseem. Was lid van o.a. Livin’ Blues en Cuby + Blizzards. Speelde mee op albums van Golden Earing, Claw Boys Claw, en Anouk. En laaggeletterd was hij absoluut niet. Heb nooit begrepen waarom hij jarenlang optrok met dat nietszeggende trutje Kroonenberg.

sastro | 16-04-14 | 21:58

Nog erger dan het kudosysteem an sich is het gezanik erover. Bah!

Mark Smith | 16-04-14 | 21:54

Na de eerste zin, 'Ik ben hooggeletterd, ik heb vroeger op het Gymnasium gezeten', ben ik afgehaakt.

Veel plezier bij je Griekse Mythologische Goden. En kom maar nooit meer terug.

van heinde en verre | 16-04-14 | 21:49

Je bent niet hooggeletterd / -geleerd alleen omdat je op een gymnasium zat, arrogant, narcistisch en egomaan kutwijf.

thorrie | 16-04-14 | 21:44

Laaggeletterd: milieus waar weinig wordt gelezen en geschreven, beperkte woordenschat, problemen met begrijpend lezen. Taalniveau onder referentieniveau 2F, dat nodig is voor school- en maatschappelijk succes.

Ben7943 | 16-04-14 | 21:43

-weggejorist-

hulsie53 | 16-04-14 | 21:42

Een monteur 'knoopt draadjes aan elkaar in een fabriek', daar heeft deze hoogintelligente madame dan weer totaal geen idee van, wat ze zich daarbij moet voorstellen. Maar 'dom' was hij wel, dat vriendje van d'r. En zij was slim want zij gebruikte woorden.

Mens, de tijd dat je wijs kon doen door te wapperen met een 'moeilijk woord' en je dan verheven kon voelen boven anderen, is de tijd van voor het internet, toen je nog tientallen kilometers moest fietsen naar een bibliotheek om erachter te komen wat dat woord betekende.

gruzelement | 16-04-14 | 21:40

Bah, wat een kotswijf. Ik ben ook hooggeletterd, maar om daar nou zo over op te geven... Zo moeilijk is taal nou ook weer niet. En dan doet ze zo neerbuigend over een zwakstroommonteur, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog geen gloeilamp kan vervangen. Die zwakstroommonteur kan dat wel, en dan kan hij ook nog uitleggen waarom die lamp überhaupt licht geeft. Niet met die tienlettergrepige woorden die Kutje Kronenburg op 't gym heeft geleerd, maar toch. Kortom: aan wie heb je meer?
.
Maar ze heeft natuurlijk wel een punt, qua haar opmerkingen over de grote groepen quasimodo's die in dit land bepaalde wijken en landstreken bevolken. Ik had zo graag gezien wat er gebeurd zou zijn met Krullenbol Kroonenburg als ze voor "gewone mensen" "mocro's" of "kleuringen" had ingevuld; op hoeveel brandstapels zou ze door haar mede-grachtengordelgymnasiasten gesmeten zijn? Maar gelukkig had ze het over "gewone mensen" en "Drenten", en dan is er natuurlijk niets aan de hand....

Brou Is Back | 16-04-14 | 21:39


'Ik ben hooggeletterd. Dat weet ik al heel lang. Ik heb vroeger....'

Dat zijn de eerste drie seconden van de video. Tevens de eerste drie zinnen waar ze mee heeft besloten om mee te beginnen.
Ervan uitgaande dat dit niet echt impulsief is opgenomen.
Ach, er komt dan wel netjes zo'n balkje in beeld met naam etc, maar er zijn 'vriendelijkere' alternatieven om een videoboodschap
te laten beginnen, lijkt mij.

aphexz | 16-04-14 | 21:37

-weggejorist-

hulsie53 | 16-04-14 | 21:37

Communicatie is misschien niet haar sterkste kant, gezien het feit dat ze pas na dagen (of langer?) in de gaten kreeg dat haar geliefde geen idee had waar ze zo erudiet over kwebbelde.

Onno Drees | 16-04-14 | 21:35

Ik was in Haren | 16-04-14 | 21:03 |
Ha geweldig! Ook de plugin geïnstalleerd.
Geeft toch weer een stukje rust nu ik mij weer kan botvieren op de plus en min knop.

datzouzomaarkunnen | 16-04-14 | 21:31

Als je haar zo nu terug hoort...

Dan weet je het zeker, ze heeft de ziekte van Kroonenberg.
Een zwaar psychotische aandoening, daar komt ze niet meer vanaf.

Sumato | 16-04-14 | 21:24

Altijd als ik van dit soort types zie die zich heel hard op de borst aan het kloppen hoe elite ze wel niet zijn, denk ik onbewust aan die tante van die Britse comedyserie; Hyacinth Bucket (pronounced Bouquet).

ZonderNaam | 16-04-14 | 21:16

@Den Heerscher | 16-04-14 | 21:07
Ik wil een Porsche GT3 RS en een miljoen, maar dat zit er helaas ook niet in.
Maar graag gedaan!

Ik was in Haren | 16-04-14 | 21:12

@Mubbenschonster | 16-04-14 | 21:05
Moet nog altijd lachen om uw nickname.. hehe.
Goed u weer te zien in de panelen.

de grote Anti | 16-04-14 | 21:11

Weet je wie er ook in de kast zat.... die kwam er alleen niet vrijwillig uit

pinoebk | 16-04-14 | 21:10

Weet je wie ook van Mahler hield...
.
En ja inderdaad de plusjes en de minnetjes moeten terug!

Onderbuik | 16-04-14 | 21:10

begrijp er niks van... en wat betekent 'passief'?

fail | 16-04-14 | 21:09

@Ik was in Haren | 16-04-14 | 21:03
Ja da's waar. Bij dezen geinstalleerd en voor je op het plusje geklikt.
.
Los daarvan: De authentieke kudo's wil ik alsnog terug.

Den Heerscher | 16-04-14 | 21:07

Het beste wat je kunt doen met uitgedroogde dozen als deze mevrouw is om ze compleet te negeren. Dat voelen ze tot in hun baarmoeder.

Zzzzooooffff | 16-04-14 | 21:05

@mezelf 18:35
@Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:37
@VanBukkem | 16-04-14 | 18:3
 
Nog even nagezocht. Het is Laaggeletterd en hooggeleerd. Wat mevrouw K. met "hooggeletterd" bedoelt is dus niet helemaal duidelijk, maar het heeft in ieder geval geen betekenis.

Mubbenschonster | 16-04-14 | 21:05

@Den Heerscher | 16-04-14 | 21:00
Hoe bedoel je? Ik zie gewoon +-jes en --jes hoor. En als iedereen die plugin gaat gebruiken, dan komen we weer in de buurt toch?

Ik was in Haren | 16-04-14 | 21:03

@Ik was in Haren | 16-04-14 | 20:58
Ja maar dat is niet hetzelfde.

Den Heerscher | 16-04-14 | 21:00

Bestaat er zoiets als zelfbefferij????? .....
klote land | 16-04-14 | 20:47
Dat zal dan in haar geval "Ipsa Cunnilinga" heten, vergeef mij de eventuele foutieve vervoeging, het is lang geleden.
Waarschijnlijk ook nog dwars door het enge grijze spinnenwoud..
Zal wel lukken met zo'n gevorkte tong.

datzouzomaarkunnen | 16-04-14 | 20:59

@kutjebefandijvie | 16-04-14 | 20:51
LOL. +1.
.
GSRedactie, zie? Die kudo's zijn nodig. We zijn allemaal zo hooggeletterd als Yvonne Kroonenberg en dus ook niet in staat om onze bijval te verwoorden. Het is hier per slot van rekening wel de onderbuik der samenleving. Beetje BOE-roepen en "Minder minder minder" juichen middels respectievelijk min of plus klikken hoort daar toch een beetje bij.

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:54

Mooie titel voor haar volgende boek:

"Dode talen in een holle kop"

kutjebefandijvie | 16-04-14 | 20:51

Bestaat er zoiets als zelfbefferij?????
Nu wel.
snap ook niet, dat gs dit soort maffies nog topic waardig vinden. Jezelf beter voelen als een ander is een teken van zwakte, waarom zou je jezelf anders meten. Übermensch om te kotsen. Bah bah

klote land | 16-04-14 | 20:47

Toorenberg in het interview: "Ik was op een middag, een paar uur voordat ik naar die cursus ging, uitgenodigd door een politieman om eens in Amsterdam-Noord te komen kijken..... Ik wist niet wat ik zag: mensen die zó primitief zijn dat ze niet eens een gewone zin kunnen uitspreken".

En hiermee is gelijk het raadsel opgelost waarom al die D66 grachtengordeldieren b.v. alle immigratie uitstekend vinden en als het over criminaliteit gaat, spreken over "die paar Marokkanen" (van Gijzel D66). Ze heben geen idee wat er buiten hun inteelt enclaves omgaat.

daytripper | 16-04-14 | 20:46

Grote grutten! Wat een opgeblazen ego heeft dat mens Kroonenberg, daarbij vergeleken is een zeppelin maar een miniatuurtje.

Pieter V | 16-04-14 | 20:37

Die linkse baby boomers zijn slechte verliezers, naast de ingepikte uitkeringen vanaf hun 55e, de beste pensioenen ooit, de winst op hun huizen, willen ze ook nog steeds moreel superieur zijn. Om die reden hebben ze het hele onderwijs vernield, om te tracht(t)en te voorkomen, dat er ooit nog iets beters als 'hunnie' zou kunnen komen.

vanhetvarken | 16-04-14 | 20:37

Zo ben ik toevallig ook een liefhebber van sommige klassieke muziek, o.a mahler ja, en kunstenaars als rembrandt en escher.. soms dahli. Architectuur (wilde ooit architect worden, talloze tekeningen gemaakt) maar ook technisch ontwerpen/industrial design. Stedenbouwkunde. Duizenden boeken gelezen en heel europa gezien. Weet veel van wapens, weet van survival, de natuur, weet van zelfverdediging. Zit onder de littekens dus kan ook wat hebben. Mensa wil mij hebben in hun knusse clubje maar die vermaken zichzelf maar met hun slimme praatjes.

Maar dit soort omhooggevallen 'intellectuelen' met hun voorliefde voor franse chansons en gelijk soft gedoe.. Wat weet je nu echt, oude heks? Met je gymnasium.

de grote Anti | 16-04-14 | 20:36

Gatverde gatverde gatverde gatverrrrr! Enger dan eng.

patat - generatie | 16-04-14 | 20:35

Aan de titels van haar hooggeletterde boeken kun je zien dat Yvonne Kroonenberg een taal gebruikt die velen de pet te boven gaat...

Alle mannen willen maar één ding
Alles went behalve een vent
Kan ik hem nog ruilen?
Zij houdt van hem. Hij ook
Nog één man om het af te leren
Het zit op de bank en het zap

Goh.. mevrouw Kroonenberg schrijft inderdaad zeer hooggeletterde boekjes... wat een arrogante $&$%&###

kutjebefandijvie | 16-04-14 | 20:34

"Dat zijn vaak ook de mensen die totaal geen analytisch / logisch denkvermogen."
Ja?

tast in duitser | 16-04-14 | 20:33

Leuk toch als mensen zichzelf heel slim vinden en dat dan juist in taal proberen uit te drukken. Dat zijn vaak ook de mensen die totaal geen analytisch / logisch denkvermogen. Zeg maar dat gene wat echt belangrijk is. Al kun je je in deze maatschappij ook prima redden als je goed bent in 'regeltjes onthouden' (dat is toch vooral wat taal is). Sterker nog de het hele onderwijs is daarop ingericht. Een echt goede wetenschapper zul je echter helaas nooit worden. Het trieste is echter wel dat juist zulke mensen door dit onderwijssysteem het op papier wel vaak tot wetenschapper weten te schoppen.

DerUnterMensch | 16-04-14 | 20:28

"Ik ben hooggeletterd." Ach meid, wat leuk voor je. En nu?

Rechtsspraak | 16-04-14 | 20:27

Leuk idee voor een nieuw boek van Kronenberg:

Het woont in de Grachtengordel en is een elitair stuk vreten.

of

Het woont in de Grachtengordel en heeft duidelijk al sinds de dood van Stalin geen beurt meer gehad.

LJBrinkhorst | 16-04-14 | 20:26

Ach ja. Toen ik net van m'n gymnasium afkwam (zo'n zelfstandige, een vreselijk elitaire en ontzettend links-georiënteerde school) had ik er ook een handje van om vooral veel moeilijke woorden te gebruiken.
Daarna gelukkig drop-out geworden van de universiteit, alwaar het er niet veel anders aan toe ging.
Toen ik na een paar jaar callcenterwerk ("Jip- en Janneketaal gebruiken" wordt je daar in trainingen bijgebracht, niet omdat de klanten zo dom zijn, maar omdat in jargon spreken de boodschap niet overkomt) later de ingeleverde en hoogbecijferde essays en papers voor de studie Nederlandse taal en cultuur nog eens terug las realiseerde ik mij maar één ding: Wat schreef ik veel en wat zei ik weinig.
Taal is een communicatiemiddel, wat zelfs in zijn meest gecompliceerde vorm nog altijd volstrekt ontoereikend is om de werkelijkheid te beschrijven.
En dat is iets wat omhooggevallen zelfverklaarde intelligentsia nooit zullen begrijpen. Beter houd je het simpel en stel je vragen om te checken of je boodschap overgekomen is. En Yvonne Kroonenberg kan daarom maar beter haar arrogante muil houden.

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:26

Alles went, behalve zo'n serpent.

vanhetvarken | 16-04-14 | 20:25

De dame in de viskraam op onze weekmarkt ziet er beter uit, spreekt beter ABN en draagt echt wat bij aan de maatschappij, in tegensteling tot deze non-valeur, die hooguit geschikt zou zijn in de rol van Eucalypta in de verhalen van Paulus de boskabouter.

Nestorix | 16-04-14 | 20:22

@datzouzomaarkunnen | 16-04-14 | 20:02

Vele plusjes van mij. Uitstekend samengevat.Trouwens :je moet toch wel de sociale intelligentie van een schelpdier hebben om zoveel onzin uit je ingevallen vermolmde bekkie te produceren.
Allemaal "dames" ruim voorbij de overgang die ieder gevoel met de realiteit al 25 jaar kwijt zijn.

daytripper | 16-04-14 | 20:21

Leuk, die 'elite' en waarom lijken ze allemaal zo op elkaar (denk aan Groente(afval)man).

vanhetvarken | 16-04-14 | 20:18

Hehe, ze zit op het verkeerde adres bij geenstijl in elk geval. *krabt hoofd* Wat betekent passief eigenlijk ook alweer? Lastig hoor. En rot toch op met je latijn oude heks, met nog wat meer intelligentie weet je dat er een nogal duistere geschiedenis achter zit.

de grote Anti | 16-04-14 | 20:17

"Ik ben hooggeletterd..."... zum Kotzen! Het is altijd al een aandacht vragend misbaksel geweest met haar quasi-literatuur.
Ok..,kom maar op met die plusjes ... oh wacht!!

daytripper | 16-04-14 | 20:16

O, was er dan een PVV meeting in Heerlen?

Frankasd | 16-04-14 | 20:16

@AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:55
Gelukkig bekrachtigt hij jouw punt om 19:59. ;)

Ik was in Haren | 16-04-14 | 20:12

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and beat you with experience."
Mark Twain over Yvonne Kroonenberg

Ivoren Toren | 16-04-14 | 20:11

Duidelijk, provincialen (=niet uit Amsterdamse grachtengordel) zijn mongolen, slechts goed voor belasting betalen.

vanhetvarken | 16-04-14 | 20:10

Misschien de Babbelginger eropaf sturen...?

Battery!!! | 16-04-14 | 20:06

@Russells Teapot | 16-04-14 | 19:59
Dat heb je niet. Maar hier komt de aap uit de mouw en deze verwijfde reactie zegt genoeg lijkt me.

AbleArcher13 | 16-04-14 | 20:06

Dit is zooo errruuug dat het wel satire moet zijn... maar dan in die vorm die zij alleen begrijpt.

Wel een eenzaam bestaan voor haar vrees ik. Al snap ik wel de voordelen van een vriendje dat mondharmonica speelt, die snelle lipbewegingen maken vast zijn sloom taalgebruik goed...

Ultimate Master G | 16-04-14 | 20:06

Eerst moest ik lachen, want het leek zo'n contactadvertentie.
Maar dit is toch social-media zelfmoord?
Nou las ik haar boeken toch al niet, maar toch..
Verder heb ik ook Latijn en Grieks gevolgd, ik kan u vertellen: je hebt er geen reet aan, met name Grieks niet.
Latijn is nog wel geinig omdat je hier en daar nog woorden herkent in diverse talen, maar meer dan ludiek toegevoegde waarde is het niet.
Waar het bij het Gymnasium om gaat namelijk is dat je in de snelste/ beste groep terecht komt, Latijn en Grieks onderwijs lijkt me gewoon een selectie dingetje.
En dat is niet erg, selectie is voor iedereen beter! En hoe beter de selectie, hoe lekkerder jij je in de groep voelt.
*Vul nu rant in over waarom het zo slecht is dat alles bij elkaar wordt geflikkerd onder de noemer VMBO*
@Yvonne:
Mijn zwakstroommonteur is in elk geval een toffe peer, en jij, zelfingenomen, over het paard getilde trut die je bent met het moreel kompas van Lodewijk XIV, namens "normale gymnasiasten" zeg ik u:"Sterf, bitch!".

datzouzomaarkunnen | 16-04-14 | 20:02

@Russels Teapot 19:59
Yvonne ben jij het?

Ashtrey | 16-04-14 | 20:02

Ik hou het ook simpel:
Ga 's deaud!

van Nazareth | 16-04-14 | 20:02

@TheseDays00 | 16-04-14 | 19:58

140 karakters past anders prima in het thema "laaggeletterdheid"...

Parel van het Zuiden | 16-04-14 | 20:00

@AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:53
Het lijkt erop dat ik op je tere zieltje getrapt heb in het verleden. Wat erg voor je.

Wanneer heb ik hier ooit lopen roepen dat ik superslim ben? Heb ik nog nooit gedaan. Wat ik wel doe, is dat ik domme mensen dom noem. Zoals jou bijvoorbeeld.

Maar dat is iets anders dan mezelf slim noemen.

Russells Teapot | 16-04-14 | 19:59

Yvonne, Yvonne. Laaggeletterden twitteren ook veel. 99% van twitter is irritant. Daar hoort jouw getwitter ook bij. Van de resterende procent is weer 90% irelevant en alleen 0,1% dus de moeite van het lezen waard. Stop er alstjeblieft mee en doe iets beters met je leven.

TheseDays00 | 16-04-14 | 19:58

Pecunia non olet.

U kunt mij hier plussen, btw.

Mammeloe | 16-04-14 | 19:58

@Van Duyvenbode | 16-04-14 | 19:53

Nou, nou, ik streef naar minimaal een strekkende meter gelezen boek per jaar. Toegegeven is met ebooks wat meer bij benadering. Ik koop overigens ook nog old skool papieren boeken. Voelt nog steeds lekker in de hand tijdens lezen en ook handig voor wanneer internet uitgaat binnenkort...

Parel van het Zuiden | 16-04-14 | 19:57

@Amigo1973 | 16-04-14 | 18:56
Een blauwe maandag techniek gehad en je kunt zowat elke auto aan. Het basis principe voor de meeste auto's is hetzelfde.
Met weinig bagage kun je een motor in en uit elkaar zetten.

miko | 16-04-14 | 19:56

@Mammeloe | 16-04-14 | 19:52
Ik ken hier wel wat reaguurders die affiniteit hebben met Assen en graag gebeft zouden willen worden. ;)

AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:56

@miko
Fairytail? Zullen we daar fairy tale van maken? #ongeletterd

Jan Zand | 16-04-14 | 19:56

Ooit.. ooit in de sixties heb ik eens in de toen nog aanwezige houten schoolbanken gekrast: ..... is het toonvoorbeeld van het nut van geboortebeperking.
Heeft me wat strafmiddagen opgeleverd( die had je toen nog!)maar Y Kroonenberg bewijst maar eens weer hoe nuttig mijn opmerking was.
Wat een elitaire muts.
P.S: ik koop ook bij de Action

Von Mutzenbacher | 16-04-14 | 19:56

@Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:48
Dat is precies mijn punt.

AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:55

@Van Duyvenbode | 16-04-14 | 19:53

Moment van zelfreflectie?

brutus68 | 16-04-14 | 19:54

TheseDays00 | 16-04-14 | 19:51
Als er veel worden aangeboden op Marktplaats zijn er ook ooit veel gekocht.

Djong | 16-04-14 | 19:54


miko | 16-04-14 | 19:52
En toch, op je reet blijven zitten is ook een keuze waar je naar handelt

ITEACHYOU | 16-04-14 | 19:54

@eerstneukendanpraten | 16-04-14 | 19:52
2 keer links, dat kun je rustig een teruggang noemen.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:53

miko | 16-04-14 | 19:46

We lezen geen boeken meer, kopen ze alleenmaar. Boekhandels verdwijnen, pardon zijn verdwenen. We luisteren geen cd's meer, maar clips. We zijn een mensheid geworden van clickers en surfers. Het internet heeft onze hersenen uit de pan geblazen.
We zijn een volk geworden van laaggeletterde pornoverslaafden.

Rest In Privacy | 16-04-14 | 19:53

@Russells Teapot | 16-04-14 | 19:47
Ja dat denk ik inderdaad, je bent nogal vol van jezelf, lees die tegels van jezelf maar eens terug en gebruik die maar als spiegel.
Jij bent vrij eenvoudig te doorzien.

AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:53

"Alles went, behalve een dikke negerlul in je reedt"
De nieuwste bestseller van onze hoogeletterde Yvon.

King of the Oneliner | 16-04-14 | 19:53

Trots zijn waar je vandaan komt; zouden meer mensen moeten doen.

codedelight | 16-04-14 | 19:52

@Loebas | 16-04-14 | 19:50

"Hoger opgeleiden" is in Nederland inmiddels een hol begrip. Even een voorbeeld ter illustratie en dan kunt u 'm zelf wel verder intekenen.
.
HBO Media & Entertainment..
.
Moewhahahahahahaha!

Parel van het Zuiden | 16-04-14 | 19:52

Ow, mijn vader was trouwens automonteur in Noord.
In Assen was later al zijn pensioen zoek.

Mammeloe | 16-04-14 | 19:52

@ITEACHYOU | 16-04-14 | 19:47
Je bent passief en je handelt?
Dat is een,euh, contributie in termijnen!
*op borst klopt*

miko | 16-04-14 | 19:52

Jeroen Pauw bij DWDD, ik moet KOTSEN!

eerstneukendanpraten | 16-04-14 | 19:52

Zonder het filmpje te kijken weet ik al wat ik ga doen. Bij gebrek aan een open haard in onze huidige verblijfplaats. Eens zoeken of er nog boeken van Yvonne Kroonenberg hier in huize Days zijn om op Marktplaats te zetten. Hé, wat gek, niks op gevraagd. Wel honderden aangeboden. Mocht het niks worden; zondag paasvuren!

TheseDays00 | 16-04-14 | 19:51

Nederland ... Een land waarin een datingsite en levensverzekeringmaatschappij voor "hoger opgeleiden" bestaansrecht heeft zit vol met dit soort fossielen .

Loebas | 16-04-14 | 19:50

Het is niet erg om dom te zijn, maar ga dan ook niet in discussie met me.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 19:50

@Russells Teapot | 16-04-14 | 19:41
Die geloofde ook dat ze hooggeletterd was en een talenknobbel had.
Geloofde in haar eigen 'fairytail"
Mooi om die muts op der plaat te zien gaan.

miko | 16-04-14 | 19:50

Is dit cabaret ?

Daalder | 16-04-14 | 19:49

@AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:45
Sommige mensen steken boven de rest uit, doordat ze daadwerkelijk iets unieks toevoegen. De meeste mensen proberen echter boven de rest uit te steken, door de anderen naar beneden te halen.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:48

@Skunk57
Als je een beetje bekend bent met de boeken van Kroonenberg weet je dat zij haar vent aftuigt, en niet andersom.

Jan Zand | 16-04-14 | 19:48

Wat een Muts hee.

newray | 16-04-14 | 19:48

Gut. Je hele leven een beetje doedelen in boterzachte duiding en oeverloos gelul rond de kunsten en jezelf dan superieur intelligent wanen. Nou geef mij portie maar aan fikkie. Drie keer meer respect voor een kundige werktuigbouwkundige, vindingrijke iCT-er, of een handige electrotechnicus. Die mensen kennen en kunnen echte dingen. Wauwelen ook een stuk minder!

Parel van het Zuiden | 16-04-14 | 19:47

@AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:45
Dus jij denkt dat je mij beter kunt inschatten, dan ik dat zelf kan? En dan zeg je dat ik op Kroonenberg lijk?

Russells Teapot | 16-04-14 | 19:47

maar er zijn dus echt mensen van boven de dertig die niet weten wat "passief" betekent en toch handelen ze er wel naar. Grappig.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 19:47

@pjisonline | 16-04-14 |

Stel dat ze gelijk heeft. Ja, stel dat. Dan is het juist nog droeviger.

roze_bril | 16-04-14 | 19:47

'Kroonenberg werd erg jong op de lagere school gezet: klasgenoten waren anderhalf jaar ouder. Kroonenberg werd toen veel gepest' wikipedia.
Aha, wraak van de studiebol.
Nu kan ze laten zien dat ze zoveel beter is dan de sukkels bij haar in de klas.
Voor de rest begrijp ik haar wel. De laaggeletterde nemen in aantal toe. Het moet allemaal in Jip en janneke taal of nog erger in SMS taal.
Het begon lang geleden met cijfers voor woorden.
Als ik kijk naar het taal gebruik van de gemiddelde HBO'er dan springen de tranen je in de ogen.
Normaal dagelijks taalgebruik valt misschien nog mee maar zodra het wat meer vakgericht word haakt men af.
En dat hoeven nog niet eens moeilijke woorden te zijn. Ook wat oudere uitdrukkingen kent men haast niet.
En waarom arrogant?
Ieder die hier een wat sullige opmerking maakt word weg gezet als VMBO'ert en zwakstroom student.
Maar GS laat de klok luiden en de Pavlov reactie van de roze meute is voorspelbaar.

miko | 16-04-14 | 19:46

@AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:45

plusje

megalul | 16-04-14 | 19:46

@Russells Teapot | 16-04-14 | 18:33
Jij lijkt meer op die Kroonenberg, dan je zelf door hebt.
Zelfverklaard genie.

AbleArcher13 | 16-04-14 | 19:45

Russells Teapot | 16-04-14 | 19:41
Van horen zeggen is BB al sedert 30-01 van de buis.

bij gelegenheid | 16-04-14 | 19:44

@pjisonline | 16-04-14 | 19:37
Natuurlijk is dat herkenbaar, maar om jezelf op de borst te kloppen door middel van het gebrek van een ander? Als een IT-er aan een bakker uitlegt hoe een computer werkt, zal hij zich ook een hoogcomputerkennisbezitter noemen. Ik heb ook geen talenknobbel en ik maak vermoedelijk ook heel veel taalfouten, maar ik kan redelijk meekomen in de maatschappij, vind ik zelf.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:44

Waar is BellaBella trouwens? Die oreerde altijd op ongeveer dezelfde wijze over lager opgeleiden. En bij haar was het ook ongeveer even vermakelijk.

Russells Teapot | 16-04-14 | 19:41

Het zoveelste bewijs dat mensen die zichzelf heel wat vinden geweldig dom kunnen zijn.. Demente bejaarden zijn soms heel triest.. Ik neem aan dat ze op de wachtlijst staat voor een verzorgingstehuis..

denoorman | 16-04-14 | 19:41

K. én Q binnenkort in uw pauw-nieuw programma-, witmans idem theater.

bij gelegenheid | 16-04-14 | 19:39

@Ik was in Haren: ja 'tuurlijk. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het is juist interessant, wat ze zegt. Tenminste, ik vind het bijvoorbeeld erg herkenbaar. Ik zie zo vaak mensen om me heen die niet één fatsoenlijke zin kunnen uitspreken (om maar een voorbeeld van mevrouw aan te halen). Of dat gebrek aan opleiding is of gebrek aan vermogen, geen idee. Dat zou eens onderzocht moeten worden. Zet dat af tegen de democratie die ons staatssyteem placht te zijn en voila, je hebt het antwoord waarom we toch welkens weer zo belazerd worden. Etc....

pjisonline | 16-04-14 | 19:37

Jongens, jongens. Even van die kast af. Dit is zo extreem voor deze intelligente mevrouw dat ik denk dat er iets anders aan de hand is. GS graag volgende keer iemand trollen die geen Alzheimer-light heeft. Wij kunnen op een zeker moment allemaal het padje kwijt raken als onze hersencellen op hol slaan.

Haagse Tokkie | 16-04-14 | 19:36

Anderhalf miljoen analfabeten ook wel laagteletterd genoemd mogen neuqen :-(
Ga maar dromen van exotische schone onder" waarom "van de vrijmibo...
Zag ik YK lopen op het Waterlooplein of heb ik het gedroomd ?;-)

kapitein oosterlng | 16-04-14 | 19:35

@Russels Teapot.
Je hebt Latijn gehad? Serieus?
En je weet niet dat je 'per se' zonder accent aigu schrijft?
Du-uh. Accenten, daar zijn de Fransen mee begonnen.

Jan Zand | 16-04-14 | 19:35

Kroonenberg is een held. Ze begrijpt perfect hoe de samenleving draait. De man met de sigaar aan het roer, de man met de pet in de kroeg en daarna zijn wijf afrossen.

Skunk57 | 16-04-14 | 19:34

@Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:31

Dat bedoel ik dus. Geen enkele reden toe;).

megalul | 16-04-14 | 19:34

Ik ga een boom extra goed verzorgen. Enkel en alleen voor Kroonenberg......

Olc32 | 16-04-14 | 19:34

Het verbaast me dat ze niet van die stoel glibbert. Wat een smakeloze wanvertoning is dit.

bft | 16-04-14 | 19:32

Een zwakstroommonteurtje snapt heel goed wat aktief en passief is, dat is nu juist zijn vak. Denk dat hij haar in de maling nam en wilde neuken.

i-Wonder | 16-04-14 | 19:32

@megalul | 16-04-14 | 19:27
Waarom zou ik neerkijken op zo'n opgeblazen grachtengordelteef als die troela van Kroonenberg met kapsones zo groot als de tweederde van het heelal?

Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:31

Iemand die zo ver heen is als uit de uitlatingen van die verachtelijke Kroonenberg blijkt, moet met ziekelijke frustratie tot het zelfbesef zijn gekomen, dat ze een leven lang bezig is geweest om voor eigen gewin, goedgelovige en naieve mensen, op socialistische wijze te manupileren en te besodemieteren en dat het resultaat tegenvalt.
Vaak gaat dat samen met een lidmaatschap van 'le peuple élu'.

WirMachenMusik | 16-04-14 | 19:30

Als je na 7 seconden gaat braken heb je een minderwaardigeheids complex. Ze heeft op het gymnasium gezeten. Nou en? Moet zij weten.

kloopindeslootjijook | 16-04-14 | 19:29

@pjisonline | 16-04-14 | 19:27
Dan is het nog steeds een zelfingenomen zure feminist.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:29

@E-cards | 16-04-14 | 18:21
Ja hooggeletterd wil niet zeggen dat je geen spel of gramaticale fouten mag maken.
Jij begrijpt wel dit toch?

miko | 16-04-14 | 19:28

Ik denk, ze stemt op de PVV. Toch?

Wonderful-Life | 16-04-14 | 19:28

@Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:23

Juist, en daarom ben ik dus zo blij dat mensen hier nooit op iemand neerkijken begrijp je. Zo goed voor de balans.

megalul | 16-04-14 | 19:27

Haha, schitterend, het wordt steeds leuker. Waarom voelt iedereen zich toch zo aangevallen door haar? Of aangesproken? Dat zegt toch ook iets? Stel nou dat ze gewoon gelijk heeft? Dus vergeet de houding, de zelfingenomenheid, de, wellicht, zelfoverschatting. Stel dat het gewoon waar is. Feiten dus. Wat dan?

pjisonline | 16-04-14 | 19:27

Heerlijk dit soort mensen, hooggeletterd, hoogopgeleid... Zich lavend in de stralende glorie van haar zelfbeeld... Arm vrouwtje...

TiTi_no_ghost_237 | 16-04-14 | 19:26

@Russells Teapot | 16-04-14 | 18:47
Van Baalen moet betalen! Voor zijn DOM taalgebruik in de oost. Samen met die Guy Verhofnar.

miko | 16-04-14 | 19:25

@Duck Twacy | 16-04-14 | 19:22
"Attentieprostituee!"
Je krijgt een boek van Yvonne na afloop om in slaap te kunnen vallen?

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:24

Grappig. Toen ik mijn ogen dicht deed zag ik zomaar Alexander Pechtold voor me bij dat gewauwel. Toen ik mijn ogen weer open deed wist ik natuurlijk meteen dat dit nooit waar kon zijn; Alexander zou nooit enige poging doen om mensen die op hem stemmen te laten begrijpen wat hij in werkelijkheid bedoelt.

Pierre Tombal | 16-04-14 | 19:24

@megalul | 16-04-14 | 19:21
Meteen dacht ik aan jou:
*Vooraanstaand schrijfster, bejubeld feministe en stralend middelpunt van de Betere Kringen*.
twitter.com/ykrooneberg

Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:23

Attentieprostituee!

Duck Twacy | 16-04-14 | 19:22

@Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:21

uhuh;)

megalul | 16-04-14 | 19:22

@Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:20

lol

megalul | 16-04-14 | 19:21

@megalul | 16-04-14 | 19:18
De gemiddelde reaguurder bestaat niet. Er zijn alleen laaggeletterde reaguurders en hooggeletterde reaguurders.
Laat Yvonne haar vriend dan iets met draadjes en elektriciteit doen, hij is niet degene met kortsluiting in het hoofd.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:21

Wat zal het stinken als je zoals Yvonne dag in dag uit een soort oppasser in een dierentuin bent.

Der Schnitzeljäger | 16-04-14 | 19:21

Wat ben je toch een triest iemand, als je van jezelf denkt dat je de maagd Maria bent. Voor mij mag ze rustig thuis blijven achter het aanrecht. Dat is haar goed recht.

jasser | 16-04-14 | 19:21

@megalul | 16-04-14 | 19:18
Hoi, Yvonne.

Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:20

@Willem VanDer Decken | 16-04-14 | 19:11
Die letterslet wil haar nieuwe boek promoten. Zoekt gratis publiciteit.
*letterslet kroonenberg gaat publiek*

Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:19

Hartverwarmende reacties.

Want het is natuurlijk zo dat de gemiddelde reaguurder een toonbeeld van begip, mededogen en medemenselijkheid is naar anderen , dat hij nooit oordeelt zonder de feiten te kennen en dat de gemiddelde reaguurder nooit maar dan ook nooit op anderen neerkijkt.

Enorm hoopgevend in deze barre tijden.

megalul | 16-04-14 | 19:18

Wat een doos. Meer woorden maak ik niet aan haar vuil.

Vrije Nator | 16-04-14 | 19:16

Dat niet iedereen een zachte G heeft alla, maar zó de nadruk leggen op die schrapende G in combinatie met die betweterige en wereldvreemde kop krast echt op mijn ziel.

pluk-87 | 16-04-14 | 19:15

'Ivoren Toorenberg' Dat vindt Loofhutjes dan wel weer hooggeletterd.

Loofhutjes | 16-04-14 | 19:12

@First Contact | 16-04-14 | 18:37
Over 8 dagen, op 24 april, verschijnt haar nieuwste boek. Dus ja, publiciteitsstunt.

Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 19:12

HOERRR!!
Zou ze dat begrijpen? Deze laaggeletterde term voor prostitué?

Willem VanDer Decken | 16-04-14 | 19:11

@Uw Verzekeringsadvis | 16-04-14 | 19:08
Die is al jaren niet meer klaar gearriveerd.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:10

Ze is nu dik in de zestig en wat zich 50 jaar geleden heeft afgespeeld met het zwakstroommonteurtje, daar heeft ze geen flauw benul van. Die jongen wilde alleen maar van wippemans, hij was helemaal niet geïnteresseerd in dat slappe geouwehoer van haar. Hij vond haar erg "passief"! Hij snapte het woord wel maar zij had niet door dat het tijd was voor een beurt.

tinus stittelaar | 16-04-14 | 19:10

Demagogie. Ook als zo'n moeilijk woord.

nl.wikipedia.org/wiki/Demagogie

Laten we het vertalen met: Niet liegen, wel opnaaien. En ermee wegkomen. Zoiets.

kloopindeslootjijook | 16-04-14 | 19:09

Tijd voor een beurt, kan ze wel vergeten.

Uw Verzekeringsadvis | 16-04-14 | 19:08

Leuk idee: Hanneke Groenteman, Anja Meulenbelt en Yvonne Kroonenberg de uitzendslot van Pauw en Witteman laten overnemen. En dan presenteren als een satirisch programma maar de dames in de waan laten dat het allemaal bloedserieus is.

Mr Dixit | 16-04-14 | 19:08

off-topic: @hatari of Linux Mint misschien?

on topic: wat een "moord" vrouw!

Dakloze zonder krant | 16-04-14 | 19:07

Voor iemand die de wereld bewust verzuurd met feministische kutlectuur zou mevrouw best een paar octaven lager mogen jammeren.

Kaltsnautzige | 16-04-14 | 19:06

@meneer Q | 16-04-14 | 18:47
Hoe geletterd ben jij dan?
Is alle verschil racisme?
Neerkijken op iemand maakt die persoon meteen van een ander ras?
Denk opnieuw!

hfakker | 16-04-14 | 19:06

Zelden iemand zichzelf zo voor lul cq kut zien zetten als hier. Jezelf hooggeletterd noemen maar niet eens het woord zwakstroommonteur kunnen uitspreken. En verder kan ik je mededelen dat het meeste wat jij tegen die jongen hebt geluld niet bij hem aankwam. Maar dat was niet omdat jij hooggeletterd bent en dat zeker weet, maar omdat het gewauwel wat je voorbrengt hem gewoon niet boeide. Zeker niet als je van elke 2 zinnen die je stotterd er een gebruikt om te vertellen hoe geweldig je bent.

Moonwarrior | 16-04-14 | 19:04

Ah wacht. Na Wikipedia er op nageslagen te hebben word ik vervuld van begrip. Een 63-jarige kinderloze vrijgezelle feministische paardenliefhebster. Typerend.

Mr Dixit | 16-04-14 | 19:00

Om laag bij de grond te blijven: Een stief kwartiertje met Buba zou zeer verhelderend werken voor deze ... eh mevrouw.

Flink Ployd | 16-04-14 | 18:59

@hatari | 16-04-14 | 18:49
Misschien met een ander OS?
www.debian.org/

Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:58

Gisteren was ik laaggeletterd dus vandaag snel een cd van Mahler gekocht! phew, net op tijd....

DeSjaak1000 | 16-04-14 | 18:58

Van deze mevrouw ga ik allerlei hele nare antisemitische dingen voelen.

Mr Dixit | 16-04-14 | 18:58

Triest, ze is nb psychologie gaan studeren en werd psychotherapeut. Maar tot de dag van vandaag heeft ze niet door dat haar mondharmonica vriendje eerder autistisch was dan laaggeletterd.

sastro | 16-04-14 | 18:57

Hoog geletterd ? Ja wel als je mensen die geen Nederlands spreken als norm neemt.

Bababas | 16-04-14 | 18:56

Opgevoerde mongool.
Is dat geletterd?

ZZP-er | 16-04-14 | 18:56

@Quid

Zwakstroommonteur. De auto staat voor de deur.

Lepo | 16-04-14 | 18:56

Vroeger bestond er een mooie uitdrukking voor dit soort arrogante elite. Kale kak noemden ze dat in mijn tijd.

Nivelleermarionet | 16-04-14 | 18:56

Amigo was ooit een "Automonteur"

Wel mevrouwtje , ik behandel een 1e automonteur met veel respect omdat ik weet wat deze allemaal heeft moeten leren .

1. Een automonteur moet zeer logisch kunnen denken om de juiste diagnose te kunnen stellen

2. Een Automonteur moet technisch zeer handig zijn

3. Een automonteur moet heel goed kunnen leren want ieder jaar komt er een nieuw type auto uit met weer nieuwere technieken ( je doet regelmatig cursussen tot je pensioen )

4. Een automonteur moet hele gedeeltes van de wet uit zijn hoofd leren om uw auto APK te kunnen keuren .

5. Een automonteur moet sociaal heel vaardig zijn want de auto is een heilige koe en dat die remblokken na 15000 KM versleten zijn ligt echt niet aan de rijstijl van de bestuurder, evenals die banden die zo hard slijten ....( vat u hem )

en zo kan ik nog wel even verder gaan , Amigo heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt en is ondertussen al 17 jaar werkzaam in de IT als software developer , waar zijn directe collega`s mooie titels hebben als Ing en Drs ,,, echter als de Gootsteen verstopt is dan moet er een "dom" mannetje komen als het licht het niet doet moet er een elektricien koment etc etc

Amigo is maar wat blij met zijn technische skills opgedaan toen hij ook tot het "plebs" behoorde ....

Als morgen the shit hits the fan , ben ik wel erg benieuwd wie de meeste kans maakt ,, de elitaire boekenwurmen of het plebs die ook echt iets kan...

Amigo1973 | 16-04-14 | 18:56

Zet maar op het schap 'daar doen we niks mee'.
Naast Hanneke Groenteman.

Jackanders | 16-04-14 | 18:54

Terpen-tijn | 16-04-14 | 18:46
Yep en een neuroloog is iemand die NIET de gehele dag over geld ligt te zeiken...

Ikkenoow | 16-04-14 | 18:53
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 16-04-14 | 18:53

Heeft Pus&Wokkel zich al gemeld voor een uitnodiging damaegcontrol. Of zit ze liever bij Hummerberto.

Koettoerk | 16-04-14 | 18:53

Hé, volgens mij zag ik die elitaire oersnol laatst swifferen met een afgeragde bruine onderbroek.

Billy Balzak | 16-04-14 | 18:50

Ze heeft het g*d*mme over taalgebruik. Ja daar zijn nu eenmaal verschillen in. So f*cking what? Moeten degene die minder goed zijn in boeken kunnen/willen lezen/begrijpen/schrijven dan meteen hun aangepraatte elite-frustratie gaan aaien? Iemand die elke dag auto's fixed is daar weer beter in dan het taalgebruik van een schrijver of iemand anders die beroepshalve veel moet lezen. Duh. Get a life zeg. Laat je toch niet opnaaien en voor een haatkarretje spannen.

kloopindeslootjijook | 16-04-14 | 18:50

Heb ik eindelijk, dankzij @Ik was in Haren, het kudo-mysterie opgelost, word ik vervolgens gedwongen om f#@$*#g Silverlight te installeren. Hoe kan ik daar omheen?

hatari | 16-04-14 | 18:49

Omhooggevallen. Geletterd maar onderontwikkeld.
Armoedig, klein, beperkt. Niet van deze wereld.

hfakker | 16-04-14 | 18:49

Over Adam Noord
"Ik wist niet wat ik zag: mensen die zó primitief zijn dat ze niet eens een gewone zin kunnen uitspreken. "
Zal ook wel kloppen met al die allochtonen daar, maar stel eens als Wilders dit had gezegd....

Ben benieuwd welke linkse stroming die juffrouw vertegenwoordigd.

janEnrika | 16-04-14 | 18:49

Laaggeletterd, wij noemen dat gewoon subscript en hooggeletterd is een verzonnen woord, loeder dat je dŕ bent.

moudini | 16-04-14 | 18:47

Ze kan dus aangeklaagd worden voor racisme;
iemand die zich beter vindt dan het "pleps" is een racist pur sang
omdat ze neerkijkt op diegenen
die er voor moeten zorgen
dat ze brood kan kopen met beleg.
Doodziek word je van dat soort
"kleren-van-de keizer-figuren".

meneer Q | 16-04-14 | 18:47

@McSnor | 16-04-14 | 18:41
Komt omdat jouw Ipad laaggeletterd is, even update uitvoeren en gaan!

Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:47

@gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:41
Alle politici maken gebruik van simpel taalgebruik.
Ik bedoel:

"En nu, vooruit!"
"Het moet eerlijker!"
"Zin in de toekomst!"
"Vandalen gaan betalen!"

Waarom pik jij Wilders eruit, in plaats van al die andere politici?

Russells Teapot | 16-04-14 | 18:47

Draadjes aan elkaar solderen is een electromonteur, eigenlijk is ze zelf zo simpel..
Laat me raden>> iemand die staven laat gloeien in een fabriek is een kernfysicus. Dan maken ze er stroom van.
Een chirurg doet iets met messen op een lichaam en maakt de mensen weer beter.
Iemand uit de nano technologie werkt met hele kleine dingetjes die wij niet kunnen zien..

Terpen-tijn | 16-04-14 | 18:46

@DeSjaak1000 | 16-04-14 | 18:44
Och van mij mag ze 100 worden. En als het even kan in 5 minuten.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:45

*ongezien een zwak voor Kroonenberg heeft*

Worstjes | 16-04-14 | 18:45

Pakmans heeft altijd geleerd dat het de lager ontwikkelden zijn die een ingewikkelde boodschap niet in eenvoudige taal kunnen brengen, mevrouw K. Dus hooggeletterd, misschien... maar intelligent? Maar ja, Pakmans deed maar VWO en geen gymnasium he. En Pakmans is ook wel eens in de Action geweest dus daarmee declassificeert Pakmans zichzelf.

Pakmans | 16-04-14 | 18:44

*liever een dwerg neukt*

McSnor | 16-04-14 | 18:44

Kroonenberg: god hebbe haar ziel en wel zo snel mogelijk!! (lebbis)

DeSjaak1000 | 16-04-14 | 18:44

Grote kul, overigens, dat je je boeken zou moeten vereenvoudigen om "laaggeletterden" het te kunnen laten snappen. Dat betekent namelijk alleen maar dat je zelf inhoudelijk gezien niet sterk genoeg staat, dat je je ideeën aan de man kunt brengen zónder de gaten in je redenatie te verdoezelen met mistig gewauwel.

Had Einstein niet een keer zo iets gezegd? "Je snapt een theorie pas echt, als je hem aan je grootmoeder kan uitleggen?"

Maar goed, Einstein was dan ook echt intelligent. Die hoefde niets te pretenderen. Yvonne is zo dom dat ze breedsprakigheid en wolligheid verwart met intelligentie, terwijl deze dingen vaak eerder duiden op een gebrek daaraan.

Russells Teapot | 16-04-14 | 18:44

@gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:35
Of komt het lelijke profiel met zwakke voegen naar voren.

Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:43

@Russells Teapot | 16-04-14 | 18:34
Dat simpel taalgebruik doorgaans aansluit bij laaggeletterden, maakt de boodschap helder. En van sommigen vind ik de boodschap, zeg maar, abject :-)

gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:41

Jij zou je kenelijk aangesproken moeten voelen...

ratelaar | 16-04-14 | 18:41

Mijn iPad verandert asbak steeds in McSnor...

McSnor | 16-04-14 | 18:41

eerstneukendanpraten | 16-04-14 | 18:34
Reptekst jei spot met mein oncheleterthijd! Hauw muh teguh!

ratelaar | 16-04-14 | 18:40

@Mubbenschonster | 16-04-14 | 18:35
En waarom kent mijn telefoon wel het woord 'rookverbod' maar niet het woord 'asbak'?

VanBukkem | 16-04-14 | 18:39

Laaggeletterd, dat gaat over mij!
*opleeft*

Worstjes | 16-04-14 | 18:39

Wat een triest gezever hier zeg. Een hoop tokkiereaguurders die zich aangesproken voelen kenelijk.

thefonz | 16-04-14 | 18:39

@YKroonenberg:
hoorde van loretta schrijver dat konijnenbont levend wordt gevild. ik haat jongeren met capuchons. bunnyfarm heet t. van PETA

omg!! Weet je wie ook bontkraagjes haatte??!!1!1one

Howard Roark | 16-04-14 | 18:38

Ach u als eenvoudige prostitué tussen het proletariaat....wat wordt er toch veel van u gevraagd....

Werkelijk affreus te noemen.

Sniper79 | 16-04-14 | 18:38

Ze heeft geen vent en geen kind, dus gelukkig sterft dit specimen van de homo sapiens met haar uit. Doet mij denken aan die Zwitserse drogist die een zeikert van een klant een condoom cadeau deed met de tekst: Solche wie Sie sollten sich nicht vermehren. Dag Yvonne, je hebt een paar leuke boekjes geschreven, en dat was het dan. In de Nederlandse literatuur geschiedenis zul je niet vermeld worden.

Polletje Piekhaar | 16-04-14 | 18:38

Laaggeletterden??? zijn dat intellectuele midgets?
Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:10
Hij is leuk, Kaas, maar ik dacht dat laaggeletterd betekend dat je met een van haar schrijfsels van de trap af pleurt en beneden op je platte bek nog steeds niets begrijpt waarom dat papier zonodig verkwist moest worden.

Ikkenoow | 16-04-14 | 18:38

Hebbie het al gehoord? Het schijnt dat Yvonne Kreunenberg hooggeletterd is. Hooggeletterd, joh? Nee toch? Had ik nooit gedacht van Yvonne Steunenberg. Nooit achter haar gezocht, jij wel dan? Nee, ik ook niet. Dat zo'n mens toch iets kan. Da's wel fijn voor de opoe van Yvonne Neukenberg.

Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 18:38

Er wordt hier wel heel gretig het elite-stokpaardje weer van stal gesleurd. En dat allemaal om 'ons' weer voor een karretje te spannen door een schopgroep te geven om tegen aan te trappen. Hoe toepasselijk. Kijk eens naar de stamboom van Kroonenberg zo in de eerste helft jaren 40. Haar ouders waren van Joodse komaf en haar grootouders zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog in de gaskamer aan hun einde gekomen. Wat denk je, hoe zou ze tegen het begrip 'untermensch' aankijken? En tegen het elitedenken?

kloopindeslootjijook | 16-04-14 | 18:37

@Mubbenschonster | 16-04-14 | 18:35
De spellingscontrole past zich aan aan de gebruikert.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:37

Hooggelettterd betekent dat niemand je snapt.
Je gaat gewoon een dagje in de van Dale spieken en dan leer je allerlei woorden uit je hoofd die niemand kent of gebruikt.
Dat maakt je dan laaggeletterd, zeer laag geletterd zelfs, ze valt ook blijkbaar op domme mannen, die niet eens het woord traject kennen, dat is niet laaggeletterd maar mongolenniveau.

Terpen-tijn | 16-04-14 | 18:37

Er zijn dus echt serieus hele hordes soortgelijke stinkende kudtwijven die haar lezingen bezoeken, haar vagijnboekjes lezen en dan allemaal instemmend naar elkaar knikken, om daarna weer gezamenlijk op een high tea de wereld vanuit hun hormonenvisie te duiden aan de hand van hun misplaatste superioriteitsgevoel.

Koettoerk | 16-04-14 | 18:36

@Russells Teapot | 16-04-14 | 18:33
Juist... ik denk er hetzelfde over. Pater in adam sedet!

Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:36

@Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:31
Komt de schoonheid van de boodschap nog helderder over.

gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:35

Ik snap alleen plusjes en minnetjes. Dus tsja.. Ik snap al een tijdje geen ruk meer van deze site.

Mesmer | 16-04-14 | 18:35

Yvonne is hooggepletterd.

McSnor | 16-04-14 | 18:35

.. het is voor mij heel geruststellend en stereotiep wanneer linkse mevrouwen zijn zoals mevrouw Kroonenberg. Ik raak in de war, telkens wanneer aldus gehandicapten menselijke trekjes vertonen.

Jan Passant mk2 | 16-04-14 | 18:35

Y K zegt: grapje

tast in duitser | 16-04-14 | 18:35

VanBukkem | 16-04-14 | 18:10
Het verschil tussen laaggeletterd of hooggeletterd heeft volgens mij te maken met de afstand tussen pen en papier. Bij hooggeletterd is die zo groot geworden dat er geen inkt meer vloeit en er niks zinnigs meer op papier komt.
 
BTW, kan iemand mij uitleggen waarom laaggeletterd wel, maar hooggeletterd niet door de spellingscontrole komt?

Mubbenschonster | 16-04-14 | 18:35

@gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:30
Met het absurd hoge aantal tegels dat jij per dag uitpoept, kun je niet echt om jou heen, ben ik bang.

Maar nogmaals, wat heeft die blonde hofnar hier mee te maken?

Russells Teapot | 16-04-14 | 18:34

@ ratelaar 18:31

Je hebt het woord "reptsekts" nog vergeten! Morgen weer naar sgool of hep je al vakkantsie?

eerstneukendanpraten | 16-04-14 | 18:34

Hoe laat begint vandaag het stenigen??

denoorman | 16-04-14 | 18:34

Die snoepautomatencriminelen waren ongechocoladeletterd.

McSnor | 16-04-14 | 18:34

Zo zelfingenomen dat het wereldvreemd wordt... dat is eigenlijk best knap...

Prof. P. Paardekuth | 16-04-14 | 18:33

"21 uur Grieks en latijn, ja want dat was toen nog mensen"

Ik heb ook Grieks en Latijn gehad op het gymnasium, en ik had daar maar een uur of tien voor nodig per week. Je zou denken dat het alleen maar een negatieve uitstraling op je intellectuele vermogens heeft, als je zoveel tijd nodig hebt gehad om betrekkelijk simpele stof (want dat is het) te leren.

Ik ben niet per sé onder de indruk van het opleidingsniveau van niet-beta's. Veel universitaire studies lijken uitsluitend te dienen om de eenvoudige, simplistische denkbeelden van de linkse elite "wetenschappelijk" te kunnen noemen, zonder eerst het daarvoor benodigde rigoreuze onderzoek te doen.

Russells Teapot | 16-04-14 | 18:33

Sylvia naar de tandarts?

"@ykroonenberg ik snap het. Zulke dingen gaan gauw een eigen leven leiden, breek me de bek niet open."

tast in duitser | 16-04-14 | 18:32

waren die snoepautomaatklootzakjes toevallig ongeletterd?

Banco Suivi | 16-04-14 | 18:32

op 0:12 een vriendje DIE zwakstroom etc....
een verkleinwoord is onzijdig, dan is het dus een vriendje DAT!
Maar ja ik deed alleen maar de MTS en heb een hekel aan lezen en aan omhooggeletterden overigens...

gnidegna | 16-04-14 | 18:32

En bedankt bedankt Quid ...... al mijn avondeten eruit..... wat een braakwijf......

emoe | 16-04-14 | 18:32

Je hebt HOGELETTERS en lageletters toch?

McSnor | 16-04-14 | 18:32

@gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:30
Jouw tegels moet eens flink de Karcher overheen om die gore aanslag er vanaf te spuiten.

Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:31

Ik iefonnuh niet bechreipen. Haar taal slim. Zei maar babelen voor mij... Ret mei iefonnuh!

ratelaar | 16-04-14 | 18:31

Wat een geluk voor die zwakstroom monteur dat hij haar aan de kant heeft gezet en wel met zijn tijd is meegegaan.

denoorman | 16-04-14 | 18:30

@Russells Teapot | 16-04-14 | 18:22
Je weet mijn tegels aardig te vinden, obsessie?

gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:30

"Hij was electromonteur. Dat is iemand die draadjes aan elkaar soldeert." Dat mens is echt geschift en wereldvreemd. Denkt dat iemand die niet naar een universiteit is geweest werk moet doen waar de hersens niet bij gebruikt hoeven te worden.

ironing | 16-04-14 | 18:30

Hoog geletterd, het zal wel, maar hoogbegaafd is ze zeker niet.

de honden blaffen... | 16-04-14 | 18:29

dat mens hoef allein nog maah daud te gaan, opgebaahd is ze al...

Toe Maar dan | 16-04-14 | 18:29

Pil van Drion??

denoorman | 16-04-14 | 18:28

Haha, the hits just keep on coming...

Howard Roark | 16-04-14 | 18:28

En toch komt ze oprecht en sympathiek over. Je ziet dat ze gelooft wat ze zegt.
Weet je wie vroeger ook geloofde wat hij zei?

Klefbek | 16-04-14 | 18:28

OMG.. Geenstijl!! Jullie zijn altijd zo goed in het ontdekken van een hoax. Wat is er aan de hand met jullie??

Chriet Titulaer | 16-04-14 | 18:27

Brutus 18:11
Dat was die ook.
Helaas.

Terpen-tijn | 16-04-14 | 18:27

Laaggeletterd... Laag-ge-let-terd...

Laaggeletterd, kent u die uitdrukking?

-- dominee Gremdaad

YMMMV | 16-04-14 | 18:27

De zelfbenoemde elite. Na de middelbare school blijkbaar compleet stil blijven staan. Ze leeft waarschijnlijk in compleet isolement in haar eigen kleine wereldje.. Helemaal van het pad af. De gemiddelde amsterdamse zwerver met een psychische stoornis heeft een completer wereldbeeld

denoorman | 16-04-14 | 18:27

Ik vind dat ze wel erg lullig praat over Supermatthijs. Het is dan wel maar Supermatthijs, maar wel onze Supermatthijs.

brutus68 | 16-04-14 | 18:26

Jij veilig Muxje altijd goed niemand pijn.

tast in duitser | 16-04-14 | 18:26

@VanBukkem | 16-04-14 | 18:10

Iemand zonder shifttoets.

ZKH EénOog | 16-04-14 | 18:26

Hier in Limburg hebben we er een gezegde voor.
"Die moesten ze onder een zeikende stier hangen".
Laaggeletterd uiteraard. Maar van harte, Yvonne.

Gootbalkoning | 16-04-14 | 18:26

@Russells Teapot | 16-04-14 | 18:19
Dat en ongefundeerde niet wetenschappelijk onderbouwde uitspraken doen die iemand de stuipen op het lijf kunnen jagen.

AbleArcher13 | 16-04-14 | 18:25

haha ik kom niet meer bij wat stom wijf. hoop dat ze steun krijgt van de anderen hooggeleide zoals Sidney

roy2803 | 16-04-14 | 18:25

Die video... ik weet eigenlijk niet of ze nu zit te trollen, of dat ze echt zo dom is? Ik neig naar de eerste gedachte, ik kan me nauwelijks voorstellen dat zulk volk echt bestaat. Maar als het echt is, is het ergens ook wel weer koddig.

Muxje | 16-04-14 | 18:24

was grapje Sylvia

Het terugtrekken is begonnen blijkbaar.

tast in duitser | 16-04-14 | 18:24

Er raast gedurende dat hele filmpje maar één vraag door mijn hersenpan:

Zou ze nou met één vinger of een complete vuist in d'r kut dat verhaaltje bij elkaar zitten stotteren?

Godverdomme, wat een zelfingenomen kutkwast. Wedden dat die zwastrm.. zwakstroonmntr... zwakstroommonteur inmiddels veel meer heeft bijgedragen aan de economie, ontwikkeling en vooruitgang van dit land dan deze ingenomen oude taart?

ZKH EénOog | 16-04-14 | 18:24

Zuur, oud en der dagen zat
tsja mense, dan krijg je dat

Tobi | 16-04-14 | 18:23

@Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:15
In de hippe omgedraaide wereld is dat erg normaal.

AbleArcher13 | 16-04-14 | 18:23

Wat interesseert het mij eigenlijk wat zo n libelledoos te zeggen heeft?
Prietpraatjes, but who cares, ze schrijft haar column er mee vol en ze wordt er nog voor betaald ook.
Eigenlijk zijn wij de losers>> onbezoldigd typwerk wat over het algemeen van redelijk niveau is, gratis en voor niks.

Terpen-tijn | 16-04-14 | 18:22

@Yvonne ik wil mijn geld en tijd terug!

First Contact | 16-04-14 | 18:22

@gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:19
Wat heeft Wilders hier nou weer mee te maken? Waarom ben jij zo geobsedeerd door die man?

Russells Teapot | 16-04-14 | 18:22

Wat is dit voor een fossiele primaat. Onder welke steen is zij vandaan gekropen?? Een wereldvreemd PvdA/kruidenvrouwtje. Niet te geloven.. Is dit een grap??

denoorman | 16-04-14 | 18:22

tjesus.. walgelijk wereldvreemd wijf

(c)ZWITSUL | 16-04-14 | 18:21

Jezelf hooggeletterd noemen en dan in nagenoeg de volgende zin al direct een taalfout maken. 'Ik had een vriendje die...'.

E-cards | 16-04-14 | 18:21

Was dit nou de kleuteruitvoering van het jeugdjournaal?

Specy | 16-04-14 | 18:20

@gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:07
Weet je wie ook geloofde in natuurlijke hierarchie?

Russells Teapot | 16-04-14 | 18:19

@gentle giant | 16-04-14 | 18:17
LOL
Maar U zou haar vast NIET doen...

da wizard | 16-04-14 | 18:19

Vanochtend vond ik Rusland dreigend, maar jee, dit is ook wat . . .

tast in duitser | 16-04-14 | 18:19

Valt me zo opeens op, er is iets geks met die bibliografie op nl.wikipedia.org/wiki/Yvonne_Kroonenbe...

Voor zo'n hooggeletterde gymnasiaste met 21 uur Grieks en latijn -ja want dat was toen nog mensen- is het niet bepaald een homo universalis.

Arjan | 16-04-14 | 18:19

Ze vestigt voortdurend de aandacht op haar hoge opleiding, omdat ze onbewust heel goed beseft dat ze intellectueel gezien over vrij weinig bagage heeft.

En hoezo is het dom om het woord "passief" niet te kennen (zoals die laagopgeleide jongen), maar niet om niet te weten hoe je de ketting van je fiets vervangt (zoals veel hoger opgeleiden)?

Sowieso, mevrouw heeft psychologie gestudeerd, dé omhooggevallen mutsenstudie bij uitstek. Daar is geen intellect voor nodig, en het is dan ook bezopen dat dit soort cursussen als "universitaire studies" bekend staan.

Om zo'n studie af te ronden, hoef je alleen maar goed te kunnen socializen en op de juiste plaatsen vrienden te maken. Vervolgens "intellectuele" verhandelingen houden waaruit je conclusies trekt die het juiste politieke wereldbeeld bevestigen, en dan vind je vanzelf de weg naar de subsidiekraan.

Voor vrijwel elke MBO-studie zijn meer intellectuele capaciteiten vereist.

Russells Teapot | 16-04-14 | 18:19

Taalgebruik van Wilders slaat helaas beter aan bij gemiddeld tokkie volk.... Oh, wacht hij is ook ongeletterd?

gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:19

Het lijkt een vast thema voor mevrouw Kroonenberg.
Ze doet me denken aan die missionarissen die destijds met spiegeltjes en kraaltjes richting die simpele negertjes togen om ze te bekeren en te verheffen, bepakt en bezakt met een superioriteitsgevoel dat slechts was gebaseerd op de overtuiging dat het afronden van het seminarie meer dan bewijs genoeg is dat je een hoger mens bent.

Schoorsteenveger | 16-04-14 | 18:19

Wat een botterletter, die Yvonne Kwebbelberg.
*uitdrukkingsloze blik heeft*

Lewis Lewinsky | 16-04-14 | 18:18

Ik vind mijn grap erg leuk, goed, blijkbaar heb ik hier van doen met "action" bezoekende Mahler hatende randfiguren uit Assen!

Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:18

Yvonne is gewoon iemand die haar onwetendheid op welk gebied dan ook moet verbergen achter moeilijke woorden.

Mubbenschonster | 16-04-14 | 18:18

Man ik moet braken van die teksten, sjonge jonge die voelt zichzelf verheven boven de 'normale mens'.

maghetminder | 16-04-14 | 18:18

Ze heeft gelijk dat het land vol debielen zit, alleen is zij er één van.

De Anaalprofeet | 16-04-14 | 18:17

U zei "Grieks"?

gentle giant | 16-04-14 | 18:17

Mevrouw Kroonenberg is dan weer ongetwijfeld zo hooggeletterd dat ze voor het aansluiten van een lampje of het vervangen van een stopcontactje zo'n laaggeletterde elektromonteur langs laat komen à raison van 75 euro ex. voorrijkosten. Toch wel fijn zo'n verschillige letterkeutelaar die nietszeggende boekjes volbept met nonsens die in no-time op een rommelmarkt te koop zijn voor 2 kwartjes.

FrankVeer | 16-04-14 | 18:16

-weggejorist-

runderlap | 16-04-14 | 18:16

AbleArcher13 | 16-04-14 | 18:13 |
Het nadeel van dit soort lesbische intellectuelen is dat ze de verkeerde scheur tegen de verkeerde persoon gebruiken.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:15

Weet je waarom ze haar vagijn niet meer scheert?

Ze kreeg steeds zand in haar ladyshave.

rara | 16-04-14 | 18:15

+ 1 @ Ivoren Toorenberg.

Zo'n feministe die vindt dat iedere vrouw het recht heeft van vrijheid om een burqa te dragen. CouCou..

RegseHippy | 16-04-14 | 18:14

, om daar nog eenvoudiger taal van te maken.
---
Leer Nederlands...

da wizard | 16-04-14 | 18:14

Wat betekent dat... laaggeletterden?

de euro middenweg | 16-04-14 | 18:14

Je bent zelf laaggeletterd. Foutieve samentrekking, geen gebruik van interpunctie...

Eugene Lury | 16-04-14 | 18:13

Haar dierlijke vriendje was toch zwakstroommonteur? In K's jeugd reed men nog op ezeltjes en stond de automonteur op dezelfde hoogte als de notaris en de dominee (maar ver onder de Reder, want K. sudeten-scheveningse).

Guido | 16-04-14 | 18:13

Uiteindelijk gaan alle lesbo's er zo uitzien, die over het paard getilde zogenaamde intelligentsia.
Je hebt er niets aan. Triest.

AbleArcher13 | 16-04-14 | 18:13

Kan Yvonne Kroonenberg het voortaan maar niet beter bij fictie laten, zoals we altijd al van haar gewend waren?

Ven1V1d1V1c1 | 16-04-14 | 18:13

De echte laaggeletterden typen nooit wat.
Kunnen ze niet, praten is dan de enige manier om te communiceren.
Laaggeletterd zijn natuurlijk alleen de tokkies.
Weet zeker dat daar geen allochtoontjes tussen zitten, die zijn niet laag geletterd, maar beheersen de taal niet, dat is heel wat anders, in het Arabisch kan je er heus wel een goed gesprek mee voeren hoor...

Terpen-tijn | 16-04-14 | 18:12

en opeens twee artikelen over dezelfde sneuneus. waarschijnlijk meer later.

giovanni erkelens | 16-04-14 | 18:11

@VanBukkem | 16-04-14 | 18:10
Ehm..... Nee, ik ga het niet zeggen ook.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:11

Wel typisch dat men naar Limburg af moet reizen om laaggeletterden in het wild te kunnen spotten.

BlitzFlicker | 16-04-14 | 18:11

Weet je wie zich ook hoogeletterd waande?

brutus68 | 16-04-14 | 18:11

Laaggeletterden??? zijn dat intellectuele midgets?

Kaas de Vies | 16-04-14 | 18:10

Laaggeletterd... Wat betekend dat eigenlijk?

VanBukkem | 16-04-14 | 18:10

Het is me nu wel duidelijk, Yvonne Kroonenberg is goktrommel...

eerstneukendanpraten | 16-04-14 | 18:10

7 seconde en toen hing ik boven een emmer.

toetanchamon | 16-04-14 | 18:10

Kroonenberg... Wie is dat ook weer?

titwawki | 16-04-14 | 18:09

Alleen mensen die inhoudelijk niets te brengen hebben, verleggen de aandacht van het niveau van de inhoud naar het niveau van het taalgebruik.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 18:09

Zeur niet, natuurlijke hiërarchie.

gedachtespinsel | 16-04-14 | 18:07

De hel, dat zijn de anderen - Sartre.

Dat zou ze eens moeten inzien, of ze moet gewoon teruggaan naar de keuken.

rara | 16-04-14 | 18:07

Lief, een platform voor doorgedraaide schrijverts

Mr Bad Guy | 16-04-14 | 18:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl