Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RUTTE VERBIEDT DOWNLOADEN. PER DIRECT. NU.

Het einde van de beschaving is nabij. Het Europese Hof vindt dat de thuiskopieregeling in Nederland moet worden afgeschaft. U denkt is fissa? Neen, lieve maar naïeve lezer. Neen. Blanco datadragers mogen dan wel goedkoper worden, maar de eis die het Europese Hof heeft gesteld is dat het opheffen van de thuiskopieregeling alleen kan als er een universeel downloadverbod wordt ingesteld. En dat doet het kabinet PER DIRECT. WTF. De strafbaarstelling van illegaliteit is er alsnog gekomen, dankzij de EU. Maar dan niet voor mensen, maar voor al uw favoriete series. Het onwettig verklaren van de opslag van Telecomgegevens, daar veegt Teeven zijn reedt mee af. Maar een downloadverbod voert Rutte 2, we zeggen het nogmaals, PER DIRECT in. Poepzooi. Moet u toch centjes neer gaan leggen voor Netflix en Spotify en misschien maar even uw FilmClub-pas vernieuwen. Had u maar PiratenPartij moeten stemmen. Wie nu nog films, series of muziek downloadt, is net zo crimineel als een kopschopper, een omaberover of een opamepper. Zie maar wat u er mee doet, bij het aanklikken van deze torrentlinks: Top of the Lake, The Legacy, Secret State, Mayday, Hinterland, Shetland, Wild Brazil, Death comes to Pemberley, Salamander, Sherlock, Downton Abbey, Homeland, The Borgias, The Bridge, Call the Midwife. Metplus een paar films: La grande bellezza, Prisoners, Nebraska, Inside Llewyn Davis én Spring Breakers. Veel kijkplezier!
Piraten ahoy! Stemmen op de Piratenpartij op 22 mei: HET KAN!

Reaguursels

Inloggen

EU bepaald wel veel, hebben we de 2dekamer ook niet meernodig

blonde slet | 12-04-14 | 11:17

Sinds wanneer ruled de EU over wetten in een land? Sinds wanneer kan dat per direct? IK erken en accepteer dit niet, lachen doei. Ik verwacht van GS ook veel meer actie en meerco-operatie met de piraten. Aan je werk gogogo

don patatos jr. | 11-04-14 | 17:58

Game of thrones blijft in elk geval nog komende seizoenen op mijn DL lijstje staan; KickAss tim kuiken

peter1953 | 11-04-14 | 11:45

Fuck het kabinet.

MaxiCosi24 | 11-04-14 | 06:09

Kan iemand een leuke handleiding voor noobs samenstellen voor het anoniem downloaden? Hoe meer mensen er nu aan beginnen, hoe harder Timmeh moet werken.

Topperke | 11-04-14 | 00:01

-weggejorist-

pukebrow | 10-04-14 | 23:46

-weggejorist-

pukebrow | 10-04-14 | 23:45

Bellen in de auto mag ook niet, who gives a fuck.

1 teef
2 teven (Fred)

Dutch_Holland | 10-04-14 | 22:58

Het kabinet doet helemaal niets.

Het Europese Hof doet iets.

Het Europese Hof bepaalt dat een bestaande wet in Nederland anders uitgelegd moet worden.

Een kwestie van jurisprudentie.

Zelf blijf ik er rustig op los downloaden.

wilhelmina kuttje jr | 10-04-14 | 22:37

mijn laptop, mediaspeler, auto, pc, telefoon, HDD-recorder, HDD-tuner, MP3 speler en ipod, USB-sticks, dvd R's, CD-R's heb ik eerder allemaal reeds thuiskopieheffing voor betaald. Zolang de EU deze bijdragen niet met terugwerkende kracht terugstort op mijn bankrekening blijf ik lekker "illegaal" downloaden.

Badderbeest! | 10-04-14 | 22:18

BTW ff een filmpje downen, ben toch al crimmineel

Rich@rd | 10-04-14 | 21:54

Laat Rutte en zijn Vieze Vuile Dieven nog vier jaar kutte en he komt goed met onze afdeling Nederland van EuroDisney. "Pardon?" denkt Rutte wat zijn kutte? Ja jonge daar heb jij je horloge te hoog voor zitten, blijf jij maar lekker de korrels uit de kont van Teeven en de rest van je maatjes spitten.

Rich@rd | 10-04-14 | 21:51

Hmm tegenwoordig stream ik films en download ik ze niet meer? Of valt dat onder het zelfde regeltje? :P

schopkoppert | 10-04-14 | 21:12

Zijn de minkudo's & pluskudo's ook per direct verboden door de EU?

Anijsblokje | 10-04-14 | 20:18

Hey Mark, oprutte!

Lege vissekom | 10-04-14 | 20:14

-weggejorist-

el jefe | 10-04-14 | 20:13

Rutte moet z'n BEK houden!

Bunkspam | 10-04-14 | 19:48

Onze Freund Rötte, marionet van het 4e Reich, zou de bevelhebbers van het 3e Reich nog hebben verbaasd met zo'n snelheid. Hij is een echte 'verbetering'..

G. Raayer | 10-04-14 | 19:38

@Mrs. Captcha

VPN naar een land zonder copyright... gratis draadloos netwerk gebruiken...

Bac | 10-04-14 | 18:59

Ik ga wel naar Duitsland om daar te downloaden

Mesmer | 10-04-14 | 18:48

Quote :
Klik voor de grap eens op deze link www.mypiracy.net...
fender06 | 10-04-14 | 13:44

Zo, daar schrok ik even van. Kudo voor de tip.

Wat ik me ook even afvraag: ik heb een FON-router. Willekeurige (geautoriseerde) voorbijgangers kunnen dus met mijn IP-adres het net op. Ben ik dan strafbaar om wat een ander via mijn IP downloadt ? Lijkt me juridisch niet haalbaar.Dan kan de gemiddelde MacDonalds/bibliotheek/school wel sluiten.

Anyway: iemand goede tips om anoniem torrents te downloaden ?

Mrs. Captcha | 10-04-14 | 18:41

tweetybird | 10-04-14 | 13:02
Als Usenet keurig licenties heeft aangeschaft om de films publiekelijk aan te bieden dan heb je gelijk.

Haatgenerator.
Ja dat weet ik niet. Zit wel bij een officiele pay newsserver. Van een provider met meerdere diensten zoals domein,mail oplossingen voor bedrijfsleven etc.
Het is ook geen hele goedkope maar wel een hele goede. Veel retentietijd en supersnel. En zeer compleet. Zit ik trouwens al jaren bij. Omdat ik er zeer tevreden over ben. Geeft gewoon waar voor het geld. Is dus ook onafhankelijk van mijn internet provider,die ik apart betaal voor internet.

tweetybird | 10-04-14 | 18:32

... bedillen, betuttelen, bemoeien, bevoogden.
-
Waarin een klein land groot kan zijn.
-

bisbisbis | 10-04-14 | 18:27

We kunnen er met z´n allen om lachen en stoer wat roepen over proxytjes en zo... maar dit is eigenlijk de doodsteek van het vrije Internet...

Loebas | 10-04-14 | 18:03

Als Brein al zou kunnen bewijzen dat ik een film illegaal heb gedownload, dan kunnen ze toch nooit meer dan een paar tientjes eisen?
De proceskosten kunnen dan alsnog flink aantikken en staan dan in geen verhouding tot de eis.
Komt dan toch erg dichtbij intimidatie/afpersing.
Ik denk dat ik dan toch eens persoonlijk thuis bij de afperser op bezoek zou ga.

Mr. Happy | 10-04-14 | 17:58

justtheblues | 10-04-14 | 17:18
Tja, elke dag een portie eiwit van Samsom gaat ook vervelen he :)

Flatulent | 10-04-14 | 17:46

En ik heb mijn dagelijkse 100GB nog niet binnen, da's dan mooi k*t.....

Mask | 10-04-14 | 17:43

He Rutte: FUCK YOU!

De Anaalprofeet | 10-04-14 | 17:41

De term illegale bron is zo breed dat het hele internet illegaal kan worden verklaard. Vervolens word de insteek van zo'n onhoudbaar brede definitie duidelijk, de machtsgeile Eurcraten willen die vervloekte vrijplaats het liefst centraliseren en laten dicteren door een kartel van een paar grote contentproviders en kleine creatieven moeten worden afgeknepen. Nergens geld sterker het adagium wie betaald, bepaald als in Brussel. Decentraliseer uzelf.

WildersJeugd | 10-04-14 | 17:40

Maar mogen we nu wel nog de radio op een cassettebandje opnemen ?

Piet_Snot | 10-04-14 | 17:33

-weggejorist-

Thor-netwerk | 10-04-14 | 17:31

En in weze is het mooiste nog. Iedereen betaald voor internet. Je mag daarbij dus aannemen dat het je vrij staat om de content te downloaden en te bekijken. Nu zeggen ze in weze dat ik wel mag betalen maar niet de content mag bekijken. Ik betaal toch voor die content. Dus betekent dat nu dat iedere internet provider strafbaar is omdat zij ons betaald toegang geven van content op internet. Want ja is het legaal of illegale content. Hoe bepaal ik dat. Wij komen dus achteraan in de schakel maar worden als eerste afgerekent. Wat klopt hier niet. Ja mischien toch iets om na te kijken bij het hof. Want de bron van alle kwaad is de hoofdschuldige die aanzet tot en wij de gestrafte. Lijkt mij toch in tegenstelling tot de rechten van mensen.

tweetybird | 10-04-14 | 17:29

Europa laat zijn ballen zien en 2 seconden later hoor je ze al op de kin van Rutte kletsen.
Mark slikt alles.

Rest In Privacy | 10-04-14 | 17:18

Internet is namelijk een bron van upload en download. U upload content naar het internet,en servers op internet downloaden content. Als illegale content upload,download de internet server illegale content.,zoek machines zoeken en indexeren zelfs illegale content en dowloaden in principe ook de voor ons verboden zaken. Gaan we even het internet,de industrieen zoekmachines aanklagen. Zij downloaden illegaal. Dank u. De hoofdader en bron van alle kwaad ,niet de burger maar het internet . Een internet gevormd door iedereen. Ze zeggen altijd misdaad moet je bij de bron aanpakken. Nou ga u gang en veel succes. Bij aanhouding roep ik medeschuldig masr de allergrootste schuldige is het internet dat daar aanzet toe geeft. Als u de bron bestraft komt u dan maar eens terug om mij te straffen.

tweetybird | 10-04-14 | 17:17

neem aan dat downloaden blijft mogen*, zolang je het werk maar opslaat op een drager waarvoor ooit die thuiskopieheffing is betaald.

(* "mits het reproduceren geschiedt zonder direct of indirect commercieel oogmerk en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die de reproductie vervaardigt", zoals de auteurswet zegt.)
simpelman | 10-04-14 | 16:56

Nope de thuisheffing is om naar de mooie kleur van de cd te kijken of u er u eigen photo,s op te zetten. Gedownload werk is daarentegen ook verboden. Niet het op de dvd is strafbaar ,het downloaden is nu strafbaar. Het gedownloade werk is dus strafbaar. Vanaf de bron. U mag nog wel een backup copy maken van eigen aangeschaft werk. Zoals een film,muziek of een programma. Bij controle van de gestapo dien u dus bij de backup copy het orgineel te bezitten. Envdat is waarvoor ook de thuiskopy heffing blijft.
Dubbel op dus. De belasting pot wordt gevuld ,en u bent strafbaar en gecensureerd op internet. Sterker nog u bent nu al strafbasr . U bent nu al een misdadiger. U zit op internet en internet is uiteindelijk de bron van illegale content. En de content voorziener is strafbaar. Het internet is namelijk een hele grote harde schijf. De BRON.

tweetybird | 10-04-14 | 17:09

Zolang contentaanbieders rommel leveren wordt er geen produkt extra verkocht. Alleen wil dat maar niet tot die botte hersenen doordringen.

natte krant | 10-04-14 | 17:08

Flikker op.

FLCL | 10-04-14 | 17:07

Snowy2000 | 10-04-14 | 16:44
Inderdaad. Zijn per direct verboden door het Hof en Joris heeft ze op straffe van 24 uur eenzame opsluiting met Bonny st Claire, snel uitgeschakeld.

Flatulent | 10-04-14 | 16:58

Ik neem aan dat downloaden blijft mogen*, zolang je het werk maar opslaat op een drager waarvoor ooit die thuiskopieheffing is betaald.

(* "mits het reproduceren geschiedt zonder direct of indirect commercieel oogmerk en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die de reproductie vervaardigt", zoals de auteurswet zegt.)

simpelman | 10-04-14 | 16:56

U en ik doen namelijk geen reed om dit te stoppen.
Durereaguurder | 10-04-14 | 16:29

U heeft gedeeltelijk wel gelijk. Maar gelukkig niet helemaal. Dit soort maatregelen maakt ook weer dat er wel nagedacht word over creatieve oplossingen,om toch te kunnen downloaden zonder dat bekend word wie download. Vaak werkt juist dat dit soort maatregelen precies het omgekeerde effect bewerkstelligt. Het downloaden zal niet stoppen ,maar juist meer. De oplossingen worden steeds creatiever en het download verbod zal niet te handhaven zijn. Sterker nog dit stimuleerd juist om oplossingen te bedenken dat zelfs de nsa niet meer kan afluisteren en ook terroristen uiteindelijk gebaat zijn bij het downloadverbod,omdat internet op zo'n manier ondergronds gaat dat er niks meer te volgen valt. De EU denkt wel censuur te kunnen toepassen in de praktijk zal blijken dat ze zichzelf hier de das mee om hebben gedaan.
Dat is in het verleden wel gebleken . Een voorbeeld is die grote lul Tim kuijk.
Zijn akties hebben er toegeleid dat niet enkele de pirate bay wisten te vinden ,maar nu heel nederland. Zijn acties hebben er voor gezorgd door verontwaardiging dat nederland geen dvd meer koopt maar ze nu download. En dat is de realiteit. Meneer griezel kuijk zit er ook niet om het downloaden te stoppen of de belangen van artiesten te behartigen,masr om zijn eigen zakken te spekken over de rug van artiesten. Niemand die eengoede boterham met zijn busines heeft gast zijn bedrijf falliet helpen. Geen downloaders geen tim kuijk. 1 van de grootste greeps ter wereld. En een zeer grote hypocriet. Iets wat ik wel weet maar hier er niet over uitwijd.

tweetybird | 10-04-14 | 16:53

@WildersJeugd | 10-04-14 | 16:09
Omdat dat m.i. ook downloaden is en -nog illegaler- uploaden *

(*) Je kan Tails en VPN etc verzinnen wat je wilt. Maar uiteindelijk heb jij een hogere download-traffic dan het gemiddelde juichaapje en dus wordt er deep packet inspection op je afgedwongen en hang je gewoon.


@Joris Draaksteker | 10-04-14 | 16:07
Inderdaad, TV opnemen is in feite downloaden. Alleen daar zit je fee al berekend in je abbo, of je opneemt of niet. Daarvoor krijgt Tim geen marcheer orders. Tenzij je het met vrienden gaat terugkijken. Want daar valt ook op te beboeten. Alleen de techniek is nog net niet ver genoeg om dat te bewijzen. Dat is een kwestie van tijd.

Shareholder II | 10-04-14 | 16:51

Nivelleermarionet | 10-04-14 | 15:31
Er zijn allang plannen voor een verbod op TOR / Darknet alleen moet Stegeman misschien nog even een tijdje doorhameren op het feit dat er pedo's zitten. Dan is Nederland wel om en komt dat verbod op TOR er ook.

Flatulent | 10-04-14 | 16:51

M-Bozz | 10-04-14 | 16:37

dat was in strijd met de Europese regelgeving, of zoiets.

Snowy2000 | 10-04-14 | 16:44

de thuiskopieheffing verdwijnt natuurlijk niet.

Smerige hufters, de ene uitspraak van het hof over opslag gegevens wordt niet ingevoerd want 'eerst bestuderen' en de andere wordt per decreet direct ingevoerd

kees1960 | 10-04-14 | 16:39

Hey.. serieus.. waar zijn de kudo's gebleven??!

M-Bozz | 10-04-14 | 16:37

22 mei PiratenPartij stemmen of niet stemmen? Wat heeft het voor een zin als zelfs de rechtsspraak is afgekocht door de lobby?

WildersJeugd | 10-04-14 | 16:34

ook geen reet helaas.

Durereaguurder | 10-04-14 | 16:30

Toch even een serieuze noot voor iedereen die naïef denkt, jamaar we vinden toch wel weer een proxy der omlusheid om te kunnen downloaden zonder gezeik.

Vergeet niet dat er een crimineel (want niet democratisch gekozen) instituut als het EU continu bezig blijft met oneindige budgetten (taxpoet + lobbyfuckers) om langzaam links of rechtsom meer en meer controle over het volk te krijgen. Wat altijd in hun voordeel zal zijn, niet in het onze.

Hoeveel beter gaat het worden in deze wereld, als dit soort instituten ongestoord verder kunnen gaan? Wij klagen een beetje, zeuren een beetje, maar gaan wij nog de straat op? Stoppen wij met belasting betalen?

Dus vroeg of laat is het toch niet meer zo makkelijk om die film te downloaden, overal je ongezouten mening te uiten en vindt er steeds meer censuur plaats.

U en ik doen namelijk geen reed om dit te stoppen.

Durereaguurder | 10-04-14 | 16:29

@Piet_Snot | 10-04-14 | 16:18
Natuurlijk is het feitelijk "illegaal" als het 2 x offline is gehaald, wijsneus. Kan je nog wel doen alsof je neus bloed. Zie het als een tip en een middelvinger naar de Tim Kuiks in Straatsburg.

WildersJeugd | 10-04-14 | 16:27

Is toch vrij logisch eigenlijk? Of niet omdat we geen Marokkanen zijn?

Moedereter | 10-04-14 | 16:27

@WildersJeugd | 10-04-14 | 16:09
Facepalm ...
En wat ga je dan precies streamen met je pocorn, zonder de media eerst te downloaden ?

Piet_Snot | 10-04-14 | 16:18

Wilt mijnheer opstelten even uit komen leggen waarom dit wel binnen 2 uur kan word uitgevoerd maar wanneer iets in het voordeel van de burger is (verbod op bewaarplicht) hij dit doodleuk naast zich neerlegt en keihard aangeeft nog maanden door te blijven tappen?

Rest In Privacy | 10-04-14 | 16:13

Zie hier de almacht van toko's zoals Philips e.c. Diep in de EU ingegraven via lobby en denktanks bepalen ZIJ de regels en niet WIJ.
Sterker nog, Philips is in feite een van de ware oprichters van de EU en EC. De dienaren die in de EC of 2deK rondhangen zijn niet meer dan trekpoppen, heulers en graaiers. Met als prototype lieden als Samsom en Rutte, die je mooie praatjes en beloftes doen en je vervolgens een mes in je rug (laten) steken.

Shareholder II | 10-04-14 | 16:13

2014? Waarom downloaden als je ook kan 1080p met NL ondertiteling kan streamen; netflix maar dan beter en gratis.

cd
wget raw.github.com/hotice/webupd8/master/...
chmod +x popcorn-build
./popcorn-build

WildersJeugd | 10-04-14 | 16:09

TV opnemen mag nu dus in feite ook niet meer, begrijp ik?

Joris Draaksteker | 10-04-14 | 16:07

@Tdawg | 10-04-14 | 15:03
OK, nu begrijp ik het. Dank.

Russells Teapot | 10-04-14 | 16:06

Dat is mijn droom! En die komt uit ook!
KannieWaarZijn | 10-04-14 |
*
Ik heb Wilders alleen nog niets zinnigs horen zeggen over het internet want ik denk dat Geert daar de ballen verstand van heeft. Hetgeen overigens geldt voor zo'n beetje alles waarover Wilders een mening heeft dus droom maar lekker verder, dan bid ik voor je dat het geen nachtmerrie wordt.

Zure Sigaar | 10-04-14 | 16:04

Gewoon filmpjes in de wolk parkeren en dan stromen.
Blijven ze lekker in de lucht staan dus hoeft u ze niet naar beneden te laden, of toch......

Wat mooi die Nederlandse taal.

Snippeschieter | 10-04-14 | 15:59

Kijk, zo ken ik half-open inrichting Neddrlandje weer. Als het niet goedschiks kan dan maar via een 1-2tje met een schijninstituut als het europese hof. En dan zo snel mogelijk handelen zodat de tegenstanders zich niet kunnen voorbereiden. Want dat gemene, de status quo ondermijnende en de geest van het volk verheffende vrije internet moet en zal worden gereguleerd.

o)+ | 10-04-14 | 15:59

En het leuke is dat u denkt dat hier geen complot achter zit. Nou dat zit er wel achter. U dacht toch niet dat zoiets normaal binnen 5 minuten geregeld is. Nee het is om de pvda een hak te zetten. Dit is een uitvloeisel van het illegale beleid en de vervalling van strafbaarstelling van illegale. Wasrbij groen links en pvda de vvd ern loer heeft gedraaid door de motie van groenlinks waarin de eu zegt dat illegale een huis,vreten en kleren moeten krijgen,en de illegale dus niet meer vertrekken. En nu voert de vvd dus ook een regel vsn de EU uit om daarmee de pvda een hak te zetten. Jullie vast een voorschot nemen op ern aanbeveling van de EU ,dan wij ook. Dit is dus een pure wraak actie van de vvd om dat ze op grove wijze genast zijn met de strafbaarstelling illegalen,waarbij de pvda en groenlinks niet genoegen nemen met 1 vinger maar pas met alle vingers en tenen. En daar bent u nu de dupe van,helaas. En dat is nu deware reden van het binnen 5 minuten besliste download verbod. Ja tweetybird lijkt ern klein dom vogeltje,maar soms komt er toch wat slims uit.

tweetybird | 10-04-14 | 15:57

En Tim kuik is de hele dag al aan het rukken zeker, ze kunnen mij de tering krijgen met hun verbod, dat kunnen ze!

DayMack | 10-04-14 | 15:54

Ik lach hem uit, recht in his face #fucktheEU

leef!! | 10-04-14 | 15:50

Trouwens. Geen toeval dat eergisteren het euopeese hof het massale opslaan van telecomgegevens VERBODEN heeft als er geen aanleiding voor crimenele activiteiten is. Zouden ze een achterdeurtje gevonden hebben om ons allemaal crimineel te verklaren ?

thorrie | 10-04-14 | 15:50

Oei, mijn zus zette net een plaatje van een Mickey Mouse taart op haar facebook. Ik zie dat op mijn tablet (= download) en zij heeft geen toestemming van Disney. Krijg ik nu 3 jaar cel, Rutte?

John Muts | 10-04-14 | 15:44

@peojar

U begrijpt nog niet wat dit betekent. Het internet is niet vrij meer.
Een newsserver is per definitie nu illegale bron. Door mensen voor mensen,en dat is nu in weze voorbij. Niet de mensen bepalen de content op de vrije newsserver,maar de rijke muziek en video industrie bepaalt. Die vrije newsserver is daarmee voorbij want hoe bepaalt u in godsnaam of iets uit illegale bron is of niet. Wie bepaalt of de downloaer van content strafbaar is van een pay newsserver of niet. De content aanbieder of de downloader die betaalt om de content te mogen downloaden. In weze is hiermee ook de gene die de newsserver beheert per definitie strafbaar. Het news van usenet wordt nasr de payserver gedownload. Ook illegale content. Strafbaar dus en in weze einde payserver. U ziet helaas de verstrekkende gevolgen nog niet ,maar ik wel. Het einde van het internet zoals we kennen wordt langzaam aan beeindigt. Het vrije internet is voorbij ,het gecensueerde internet is nabij. Voor u gaat bepaald worden wat u wel of niet mag zien of binnen halen. Orwell zou zich nu in zijn graf omdraaien. Zelfs hij had zoiets niet kunnen bedenken.

tweetybird | 10-04-14 | 15:43

En daarom moeten we dus zsm uit de EUSSR want wie heeft die rechters aangewezen, hoe kunnen we van deze rechters affkomen?

Werkelijk niemand in Nederland heeft voor deze mensen gekozen, ooit van ze gehoord en nou moeten wij naar hun grillen ons land gaan inrichten?

rode peper | 10-04-14 | 15:39

Ik ben deze Europese inmenging echt kotsbeu aan het worden. Moeten we dan massaal op TOR met zijn allen?
Tussen de wapen handelaars en pedo's?

Sh3Nki3 | 10-04-14 | 15:34

De Stichting onderhandelingen thuiskopievergoeding (SONT) is door staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) gevraagd aan te geven welke thuiskopieheffingen passend zijn na het arrest van het Hof van Justitie. Beetje vreemd dan per direct het beleid te veranderen want die stichting komt pas deze zomer met een advies.

Simon_GS | 10-04-14 | 15:33

Deze pagina waarop ik nu aan het reaguuren ben, heb ik eerst moeten downloaden, ben nu nu dus illegaal bezig? Waar kan ik terugvinden welk gedeelte van het internet dat ik download als ik aan het surfen ben precies legaal danwel illegaal is?
Is YouTube wel legaal als er een film op staat maar de torrent met dezelfde content niet?

me,myself and IK | 10-04-14 | 15:33

Krijgen we dan three-strikes-out, wat in Frankrijk ook niet werkt? Ziggo/XS4ALL etc. die deep-packet inspection gaan uitvoeren en ons verraden aan Teeven en zijn kliek? Oh wacht ik weet het al. Opa Opstelten weet er wel raad op. Achter iedere deur in Nederland zit een potentiële illegale downloader dus de AIVD gaat heel Nederland tappen. Oeps. Doen ze al. Even kijken, waar kon ik ook al weer de Tor browser downloaden. Of krijg ik dan Error 404?

Nivelleermarionet | 10-04-14 | 15:31

Of dit iets veranderd valt te betwijfelen.
Brein zegt dat de klemtoon op de aanbieders ligt en niet op de downloaders.Iedereen die iets download hoeft zich geen zorgen te maken volgens mij.
www.ad.nl...
pejoar | 10-04-14 | 15:21

Nog niet. Dit is de eerste aanzet. In amerika dachten ze dat ook. Vele huishoudens hebben al 2500 dollar mogen aftikken als schikking om een rechtzaak te voorkomen. En zegt u eens eerlijk heeft u die kuijk wel eens gezien. En die vertrouwd u. 1 van de grootste stukken vuil dat hier op deze aardbol rond loopt. Niet echt toch.

tweetybird | 10-04-14 | 15:30

Heil! een grootste dag voor den verenigde Europese coöperaties. youtu.be/lFGMgJkpwwc

Bertus Brulbroek | 10-04-14 | 15:27

Gamlakuk adviseert alle downloadertjes die anoniem willen blijven eens naar de site www.computeropschonen.com te gaan. Daar staat trouwens nog veel meer nuttigs te lezen.

gamlakuk | 10-04-14 | 15:25

Gelukkig houdt tweetybird wel van spanning en ondeugend zijn,dus nu met een downloadverbod heb ik nu al mijn computers aan het werk gezet om te downloaden. Als ze binnenvallen,en zeggen u bent illegaal aan het downloaden ,zeg ik ,ho ho ik ben niet aan het downloaden,ik ben aan het protesteren. Protesteren tegen het feit dat ik niet wil dat de EU bepaalt wat ik wel of niet mag zien. Maar downloaden echt niet,iedereen weet toch dat downloaden strafbaar is. Hij haalt de content binnen en verwijderd het daarna weer,het is niet om te bekijken ,maar om te protesteren.

tweetybird | 10-04-14 | 15:25

je kan als mens in NL asiel aanvragen en na afwijzing gewoon in NL blijven. Illegaal. Politie en justitie doen je niks..

En dan worden mensen die een CD downloaden wél aangepakt??

Haha, laat me niet lachen..

LeBlanc | 10-04-14 | 15:25

Nou, weg met Rutte dan maar, en weg met de hele regering. Het is toch allemaal zinloos daar in Den Haag. We zijn geen baas meer in eigen land ! dus waarom hebben we dan nog een parlement ? Weg ermee, of ....

UIT DE EU, NU !!!

RugOp81 | 10-04-14 | 15:22

He, de extension is fietsen! Hoe kan ik al mijn minkudoos nu bijhouden?

eerstneukendanpraten | 10-04-14 | 15:21

Of dit iets veranderd valt te betwijfelen.
Brein zegt dat de klemtoon op de aanbieders ligt en niet op de downloaders.Iedereen die iets download hoeft zich geen zorgen te maken volgens mij.
http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3633087/2014/04/10/Downloaden-verbieden-heeft-weinig-zin.dhtml

pejoar | 10-04-14 | 15:21

Eu die roept over erdogan dat hij censuur toepast door youtube en twitter af te sluiten en zelf in weze alles af sluiten. Nee die erdogan is juist geschikt om toe te treden tot europa. Zelfde laken een pak. Of erdogan nou censuur toepast of de E U elite club. Het blijft censuur. Een gevalletje de pot verwijt de ketel dus. Zo kennen we die EU elite club weer. Een EU elite club die ook zo geweldig werk heeft gedaan in de oekraine. Een land dat nu op de rand van een burger oorlog staat door de manier van heers en verdeel. En als het mis gast zijn ze nergens meer te bekennen en ksn het oekrainse volk de pleuris krijgen. De EU elite club in optimaal formaat.

tweetybird | 10-04-14 | 15:16

ACI, Philips, Sony... Boycotten die lui. Wie maakt het lijstje af?

Bac | 10-04-14 | 15:15

Dit is een uitstekend voorbeeld van het ongelijk van de redenatie "ik heb toch niets te verbergen". Iedereen die een abbo bij een usenet provider heeft is nu verdacht in tegenstelling tot gisteren. Om maar eens wat te noemen.

popov | 10-04-14 | 15:15

Piratenpartij óf Artikel50, natuurlijk.

Joris Draaksteker | 10-04-14 | 15:10

En wéér bukt Den Haag voor Brussel. Piratenpartij it is, 22 mei.

Joris Draaksteker | 10-04-14 | 15:05

Oh en als aanvulling.

Het europese hof voor de rechten van de mens geldt als de hoogste europese rechter.

Dus ALS de EU lid wordt van het EVRM zullen zij zich moeten schikken naar de uitspraken van dat Hof.

Dat Hof heeft alleen bepaald dat er niet strafrechtelijke mag worden ingegrepen tegen downloaders en heeft volgens mij niets gezegd over civiele procedures, zoals die nu zouden kunnen plaatsvinden.

Tdawg | 10-04-14 | 15:05

Zijn de plusjes en de minnetjes ook per direct verboden?

On topic: we stevenen steeds meer af op een dictatuur.

Maria.1 | 10-04-14 | 15:05

Ik mag nu dus een lege dvd kopen er een thuiskopie heffing op betalen,maar de dvd moet wel leeg blijven. Wat klopt hier niet. Ja meneer heeft u voor mij een doosje lege dvd's want ik vind dat die dingen zo'n mooie kleur hebben.
Dasrvoor koop ik ze en betaal een kopieheffing om te genieten van die ronde plaatjes met zilveren kleur.

tweetybird | 10-04-14 | 15:05

Heb al twee keer PP gestemd, beide keren haalden ze de kiesdrempel niet. Maargoed ik zal vanavond de torrent eens stevig aanslingeren.

panadol | 10-04-14 | 15:04

Heeft iemand een linkje naar een artikel waarin heel helder wordt uitgelegd waarom het copyright-stelsel, het verdienmodel van de entertainmentindustrie e.d. zeer verouderd is en dringend vernieuwd moet worden? En waaruit duidelijk blijkt waarom een downloadverbod en -straf, naast gewoon naar, stom en onhandhaafbaar idee, ook daadwerkelijk een onrechtvaardig idee is dat moet worden uitgebannen? Ik wil me graag beter inlezen op deze materie.

BVD.

M-Bozz | 10-04-14 | 15:03

Russells Teapot | 10-04-14 | 14:56

Ja dat kan ik.

Europese Hof voor de rechten van de mens is van het EVRM = de Raad van Europa, waar ook landen als Turkije als lid zijn aangesloten. Die gaan over het EVRM = mensenrechtenverdrag.

Het hof van justitie is van de EU.

Grappig genoeg wil de EU lid worden van het EVRM en gaan die uitspraken van dat Hof dus ook in de EU gelden en dat is zoals je al aangaf reden voor een groot conflict op heel veel fronten.

Tdawg | 10-04-14 | 15:03

En de Partij van Draaikonterij en Allochtonen bewijst weer waarom ze haar nederlaag verdient:
"Eind 2012 liet regeringspartij PvdA doorschemeren een downloadverbod niet te willen uitsluiten, maar later noemde de partij een downloadverbod juist 'onbespreekbaar'."
Hahahaha en wederom worden wij ongevraagd en zonder enige vorm van lubricatie in den poeperd genomen...

TiTi_no_ghost_237 | 10-04-14 | 15:02

Ik kijk over het algemeen spul dat in Nederland (of überhaupt in de EU)niet op een legale manier te zien is. Nou, kom maar op met een legaal alternatief, Brussel. Ik wacht met smart. :) Maar tot dan kunnen ze de pot op daar.

Ukev | 10-04-14 | 15:02

Ongeloofelijk ook als je bedenkt dat marokanen die geen gegevens verstrekken voor hun uitkering in marokko van nederland die gecontroleerd dient te worden kunnen ze niet per direct die uitkering stoppen. Zo'n download verbod. 5 minuten werk,peuleschilletje.zelf toeslagen aan roemenen gaat gewoon door. Kunnen ze niet stoppen. Download verbod ,5 minuten werk,peuleschilletje. Het is maar waar je je prioriteiten legt toch. Als kabinet. Nou nu weet u het. De prioriteiten liggen bij pure onzin en het toepassen van censuur. Maar niet bij wat echt speelt in de samenleving. Iets wat geen probleem is of is geweest hup opgelost voor die industrie lobby,s met grof geld. En de echte problemen worden gebaggataliseerd en weggehoond.

tweetybird | 10-04-14 | 14:59

Het ene moment is een uitspraak van het Europese hof heilig en moet direct worden uitgevoerd en een paar minuten later veegt Ivo zijn behaarde rest af met een uitspraak van zo'n zelfde hof.
frontpage.fok.nl/nieuws/647308/1/1/50/...

Ga toch eens heel gauw met pensioen, seniele ouwe brommer.

Traanplaat | 10-04-14 | 14:59

gewoon door blijven downloaden met z'n allen. als ze je oppakken houd het in dat ze inbreuk hebben gedaan op je privacy iets wat in Nederland nog steeds zwaarder telt..

Vini_Q | 10-04-14 | 14:56

Dus wij mogen tot ons 67ste werken, en ons scheel betalen aan vieze pauperlanden???? En het downen van een cd-tje is nu strafbaar????
Dat, één Europa, maakt zichzelf steeds aantrekkelijker he????

Kutje-Beff | 10-04-14 | 14:56

Vorig jaar nog oordeelde het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dat downloaden toegestaan behoort te zijn, en dat rechtbanken downloaders niet mogen veroordelen:

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/...

Wat is het nou, EU? Wie heeft er eigenlijk meer gezag, het Europese Hof van Justitie, of het Europees Hof voor de Rechten van de Mens?

Kan iemand mij uitleggen hoe dit naast elkaar kan bestaan?

Russells Teapot | 10-04-14 | 14:56

geldt het download verbod ook voor de belastingformulieren?

Wat een daadkracht van het kabinet.
Vertel eens tegen de pomphouders in de grensstreek dat er iets per direct van overheidswege aangepast kan worden, zonder een onderzoek van drie maanden.

dolffie | 10-04-14 | 14:55

KUT EU en KUT politici die over zich heen laten lopen door die dictatoriale zooi in Brussel. Gewone burgers steeds meer de dupe en criminelen vrijuit.

zeertegendradig | 10-04-14 | 14:54

-weggejorist-

Thor-netwerk | 10-04-14 | 14:53

Toetsiemonster | 10-04-14 | 14:18
Je haalt enorm veel zaken door elkaar. Met name dat BUMA 90% van een download zou innen is nonsens, en dat films/series zich altijd in de bios/op TV al moeten terugverdienen ook. Series als Sopranos of Mad Men waren alleen mogelijk door te anticiperen op inkomsten uit DVD-verkoop, bijvoorbeeld. Dat deze modellen gaan en moeten veranderen staat natuurlijk buiten discussie.

John Muts | 10-04-14 | 14:52

Een criminele marokaan kunnen ze niet naar de zandbak sturen terwijl marokko ook hun land is. Een marokaan die drie keer grof de wet heeft overtreden. Dat probleem kunnen ze of willen ze niet oplossen. Maar hop download verbod nog dezelfde dag. Zeg maar een weg met ons,maar dan allemaal. Ongeloofelijk maar waar.

tweetybird | 10-04-14 | 14:50

ik heb vandaag al 4 keer een clean install gedaan, maar nog steeds + en - 'tjes op GS... Ik heb net een nieuw moederboard besteld, kijken of dat helpt..

LeBlanc | 10-04-14 | 14:50

U geeft daarmee namelijk een mening, en een vrije mening bij burgers dat is iets wat de EU elite club niet wil. Uploaden illegaal downloaden illegaal.
En vrije meningsuiting kan wel eens geven dat mensen wakker worden en zich gaan richten tegen ein reich. En dat moeten we natuurlijk niet hebben. Ja de aap komt steeds meer uit de mouw. Nu gaat u pas echt zien wat de EU elite club wil. Dat moge duidelijk zijn. Een volk aan hun leiband,een ja en amen knikkers. Mensen die hun mening niet meer mogen verkondigen,en bepalen wat volk wel of niet mag. Waar heb ik daar eerder over gehoord. Hmmm het was iets met 1940\ 45. Iets met een 1 europa,ook wel genoemd ein reich. Heil europa.

tweetybird | 10-04-14 | 14:44

En hier hoeft de roverheid geen 8 weken over na te denken..

DanBilzerian | 10-04-14 | 14:41

Heeft hij toch weer iets gevonden om geld uit de zakken van de mensen te graaien..
Dat hij zich druk maakt om belangrijkere dingen.

ANGEL70 | 10-04-14 | 14:39

@tweetybird | 10-04-14 | 14:36

Creatief...

Nu wil ik alleen die bedrijven nog even weten... zijn uit de nieuwsberichten verwijdertd... zal zo ff cache kijken.

Bac | 10-04-14 | 14:39

Hee Quid, waarom staat Inside Lydia's Ass er niet bij?

Maar ff qua OMG WTF, hoe denken de bovenonsgestelden dit te gaan controleren?

LJBrinkhorst | 10-04-14 | 14:39

Ok. ik zal nooit meer leechen. Beloof ik. En ik kom mijn beloftes altijd na, net zoals Rutte... ow wacht..

thorrie | 10-04-14 | 14:37

Ik had het veel eerder moeten doen, maar mijn opzeggingsbrief voor het lidmaatschap van de VVD is zojuist de deur uit.

Stelletje lafbakken!

Bankiertje | 10-04-14 | 14:37

Ben ik de enige die niet meer kan plussen of heb ik wat gemist?
Bac | 10-04-14 | 14:30

U heeft niks gemist,u kunt niet meer plussen omdat dat een illegale link bleek te zijn. Door daar op te drukken download u u waardering voor een reaguurder. En dat is volgens nieuwe richtlijnen per direct verboten.

tweetybird | 10-04-14 | 14:36

En dat terwijl bioscoopbezoek nog nooit zo hoog is geweest, hypocriete lui.. Hetzelfde geldt voor concertbezoek, of moet ik medelijden hebben met artiesten die 60-euri per kaartje vragen, zodat ze hun cokeverslaving kunnen onderhouden.

Raar dat ze altijd prioriteit stellen op zaken zoals downloaden enz, het lijkt wel burgertje naaien.

Kosmos | 10-04-14 | 14:36

Welke bedrijven hebben hier bij elkaar nu voor gezorgd? Wil wel weten welke producten/fabrikanten ik nu moet boycotten...

Bac | 10-04-14 | 14:33

-weggejorist-

SupremeIntelligence | 10-04-14 | 14:31

Ik zit zelf ook in de software handel voor de industrie en ik moet zeggen dat ik wel eens met lede ogen naar mijn buitenlandse collega's kijk in bv Duitsland en Engeland. Die draaien, procentueel, gewoon veel meer omzet omdat ze daar bijna niet kopiëren. Maar dat zal denk ik hierdoor echt niet veranderen.
Toetsiemonster | 10-04-14 | 14:18

Oeps dan zou ik als ik u was toch een andere baan gaan zoeken. Want schijnbaar heeft u echt ogen dicht. Sterker nog de eerste kopieen van nieuwe films op het internet komen van duitsland. Een land waar zeer veel word gekopieerd. Hahaha,ik lach u niet uit maar toe.

tweetybird | 10-04-14 | 14:31

Ben ik de enige die niet meer kan plussen of heb ik wat gemist?

Bac | 10-04-14 | 14:30

Ja, dan is Markje er als de kippen bij om te doen wat zijn EU-bazen willen. Dit zodat deze landverrader kan zeggen : Zie je wel dat wij doen wat jullie willen. En hiermee ruimte te krijgen om de EU-regels voor afluisteren voorlopig aan de laarzen te lappen. Want dat laatste komt Markje even niet goed uit. Wat een walgelijk mannetje is dat zeg.

Gemeen Mosje | 10-04-14 | 14:28

@1,2,tja,tja,tja | 10-04-14 | 13:13
De downloader betaalt toch ook: internetaansluiting, computer, stroom.
Moet hij de advokaten van Brein ook nog gaan betalen?

frank87 | 10-04-14 | 14:28

@1oog | 10-04-14 | 13:09
Ja, en? Ze zijn er ook voor om de beslissing daarover uit handen te geven.

frank87 | 10-04-14 | 14:25

www.telegraaf.nl/binnenland/22493695/_...

Hier moet een verbod op komen. Lichtgetint en negroide tuig dat kleine kinderen, juweliers en oude mensen beroofd,mishandeld en lastig valt.

shenkie7 | 10-04-14 | 14:25

Best wel fijn zo'n kado van dumpert,filmpjes in hd. Ware het niet dat het andere kado maakt dat driekwart van de filmpjes niet meer op de site kunnen staan. Want ja legaal of illegaal dat is nu altijd maar de vraag.

tweetybird | 10-04-14 | 14:24

Als ze iets willen verbieden, dan moeten ze het ontoegankelijk maken, als je bv in de Bijenkorf iets ongeoorloofd mee wilt nemen, wordt dat ook bemoeilijkt door een anti diefstal-clip.

Muhammad S al-Beshi | 10-04-14 | 14:24

Geen download is illegaal!

Afgeschminkte Bassie | 10-04-14 | 14:23

@Haatgenerator | 10-04-14 | 13:15
Usenet is onschuldig tot het tegendeel bewezen is toch?

frank87 | 10-04-14 | 14:23

@Schietmijmaarlek | 10-04-14 | 14:16
Dank je kan ik hier stoppen met zoeken waar dat aanligt.

Boris die Sauertopf | 10-04-14 | 14:23

Niemand is hierbij gebaat. Harddisks zullen niet meer of minder verkocht worden. Men zal niet stoppen met downloaden. Kost eventueel banen bij stichtingen, en auteursrecht hebbende krijgen minder geld. Symboolpolitiek bah!

Bac | 10-04-14 | 14:23

Ik zie Wilders weer in beeld komen, FUCK Europa!

Vochtje | 10-04-14 | 14:22

Op al mijn teksten die ik hier neerplemp zitten trouwens tweetybird copyrechten op,en alle tekst van tweetybird zijn zoiezo illegaal. Ze downloaden en bekijken betekent dus dat u illegaal bezig bent. Ze kopieren en plakken maakt dat u de status van dubbel illegaal krijgt. Zowel het bekijken als reproduceren zonder mijn toestemming,maakt u strafbaar. Censuur uber alles!!! Ein reich ein EU,heil EU elite club. Wij bepalen wat u wel of niet mag. Tegenspraak niet mogelijk. Wij weten het altijd beter. Ben nu benieuwd hoe 22 mei gaat verlopen. Ik vermoed dat d66 ,vvd en aanverwanten het slecht gaan doen. Ik denk dat partijen tegen EU overheersing niet weten wat ze gaan meemaken. Zo goed zullen die gaan scoren. Wie roept er nu nog meer pvda meer vvd of meer d66. De volgende stap zal zijn dat de EU elite club bepaalt wat u wel of niet mag zien op tv. Oeps dom dom dom,dan doen ze al jaren. Vandaar al die knuffelshows.

tweetybird | 10-04-14 | 14:22

Gelukkig maar dat er sinds de opkomst van CGI geen goede films meer gemaakt worden, dat maakt mijn voornemen om iedere noemenswaardige film op schijf te zetten wel zo eenvoudig. M'n Japanse jidaigeki, chambara en pinku collectie is al bijna compleet, ene BurtonC op kickasstorrent maakt het verzamelen van westerns weer een stuk eenvoudiger, en uiteraard heb ik alle '70 cult-classics al lang en breed op schijf prijken.
Kom maar op met dat verbod, ik kan me nog jaren vermaken.

Abject | 10-04-14 | 14:20

Het zou het Hof, naar mijn mening, dan ook sieren de thuiskopieheffing aan banden te leggen.
Nu wordt de situatie zo dat er een verbod geldt op iets (downloaden van autheursrechtelijk beschermde onzin) waar men wel een vergoeding voor betaald middels de heffing. Men gaat er vanuit dat een ider die opslag koopt deze ook gebruikt voor dergelijek downloads, iets wat verdomd lastig te bewijzen is.
Als het downloaden verboden is lijkt het mij dat men deze heffing alleen kan eisen van iemand die daadwerkelijk en aantoonbaar moedwillig dergelijke content heeft gedownload.
Ik heb CD's op mn telefoon gezte als muziek, daar zijn rechten over betaald toch betaal ik een (extra) heffing over het geheugen van mijn toestel.
In den Nederlandsche geest is men dader en dient men tegendeel maaer te bewijzen. Ook mooi dat een verbod als deze ineeeeen keer doorgevoerd kan worden, we zijn voor sommige zaken al jaren aan het wachten...

Super Grover | 10-04-14 | 14:20

Neemt u dit mee in uw overwegingen bij het stemmen voor Europa?

pjisonline | 10-04-14 | 14:19

Muziek en films downloaden zie ik niet zo veel problemen in. De makers hebben allang hun centen verdiend aan de rechten welke zij ontvangen via radio/tv/ bioscoop/ etc etc en van die centen die ze ze dan nog kunnen verdienen aan downloads gaat toch 90% naar de belangen organisaties, Buma Stemra etc. Dus voor deze lieden is het een overwinning niet voor de auteurs. Ik zit zelf ook in de software handel voor de industrie en ik moet zeggen dat ik wel eens met lede ogen naar mijn buitenlandse collega's kijk in bv Duitsland en Engeland. Die draaien, procentueel, gewoon veel meer omzet omdat ze daar bijna niet kopiëren. Maar dat zal denk ik hierdoor echt niet veranderen.

Toetsiemonster | 10-04-14 | 14:18

@ Jandoedel38 | 10-04-14 | 14:05

Die ga ik straks als ik terug ben van werk thuis maar eens even op mn gemakje aanschaffen. De EU, dit kabinet en de grote zeikende coorperaties kunnen DOODVALLEN.

Zij willen een cyberoorlog? Dan kunnen ze die krijgen ook.

OpperGek | 10-04-14 | 14:16

Heeft die rechter zich ook uitgesproken over een verbod op kudos geven?

Schietmijmaarlek | 10-04-14 | 14:16

Mag het nou wel of niet?

hfakker | 10-04-14 | 14:16

Laten we nog stiekem Popcorn Time gebruiken... gewoon omdat het kan.

https://www.youtube.com/watch?v=5vHRGHqOw9w

duken | 10-04-14 | 14:15

Wat een politieke daadkracht! Voordat ze in Den Haag daarvan bijgekomen zijn is het vast al 2017 of daaromtrent.

O en fuck Tim Kuik.

Geert Linkers | 10-04-14 | 14:15

Dus als ik het Europese hof goed begrijp dan is linken toegestaan, embedden toegestaan (eerdere uitspraak), opslaan van gegevens door providers niet en downloaden niet.

Lekker overzichtelijk. Onze regeing kennende wordt het veboden en daarna gedoogd. Illegaal mag, toch?

magniethe | 10-04-14 | 14:14

the handyman | 10-04-14 | 13:06

Dat handhaven is vrij makkelijk.
Onder het mom "bestrijding kinderporno" heeft half Nederland toch al vrijwel alle privacy vrijwillig opgegeven en zal het ook verregaande filters en DPI accepteren. Alles voor het grote goed...

Uiteindelijk hebben we zelf voor dit stel prutsers gekozen.

Flatulent | 10-04-14 | 14:12

kommaneuker | 10-04-14 | 12:59
Omdat, verrekte pauper, HBO Go een directe concurrent van Netflix is en dus de betere series nooit/pas veel later op Netflix zullen komen

Aatje | 10-04-14 | 14:12

Tweetybird is effe het hele internet aan het downloaden voor offline gebruik. Zal ze leren die kudtsukkels.

tweetybird | 10-04-14 | 14:10

@Boris die Sauertopf | 10-04-14 | 12:58
Nee, die is nu zijn Judge Dredd suit aan het aantrekken. Om meteen iedere downloader te veroordelen en door z'n hoofd te kunnen knallen.

Phoenix the II | 10-04-14 | 14:10

Dus het terugdraaien van accijnsverhoging kan niet direct, maar dit dan weer wel??

XverderNix | 10-04-14 | 14:09

De enig relevante vraag die de vaderlandse pers hier zich zou moeten stellen is:
Wie regeert eigenlijk dit land..?

Het goede antwoord is:
A. de EU
B. het kabinet
C. de burger
D. de industrie (middels A en B)

afdankert | 10-04-14 | 14:08

Werkt DHT uitschakelen trouwens? Of is dat een doekje voor het bloeden?

Klaus Herzog | 10-04-14 | 14:07

enne... niks "Wie nu nog films, series of muziek downloadt, is net zo crimineel als een kopschopper, een omaberover of een opamepper"... die komen er namelijk met 3x theedrinken vanaf... serie gedownload omdat alle tv-zenders in Nederland hopeloos achterlopen en Netflix voor 90% van de mensheid te duur is? THOU SHALL PAY!!!!!

straks zitten gevangenissen vol met downloaders van films/series/muziek omdat ons kabinet te laf is om echte criminelen op te sporen en te vervolgen......

darkdaan | 10-04-14 | 14:07

Helaas de vvd en pvda helpen niet allen het land naar de klote maar ook samen met die EU elite club het internet. Alles wat u bekijkt of doet is in principe downloaden. Wat is nu wel of niet illegaal. Van illegaal heb ik trouwens begrepen sinds vorige week dat dat niet strafbaar is. Zou dat nu beteken dat als ik download ik nu een huis ,te vreten en een uitkering krijg.
En de roeptoeters die scheelde die Erdocan is een varken,die sluit youtube en twitter af. Nu de EU elite club kan dat vele malen bter. Die sluiten in principe heel internet af,want het is ondoenlijk om te weten welke limk wel of niet illegale content bezit. Onzinnig te noemen,en een voorproefje van waar het kabinet en EU elite club naar toe wil. De burger lachen ze uit ,de grote muziek industrie hebben de macht en veel geld om te kopen. Een download verbod wel te verstaan. Een 1 europa voor grote lobby's met veel geld en rijkdom voor de EU elite club en industrie,de burger daarvoor geld dat niet. Die kunnen werkelijk de typhus krijgen van die EU elite club. En wij ,wij krijgen een zoethoudertje roamingkosten eraf voor iets wat dadelijk toch geen zin meer heeft want er is geen internet meer. Ein reich,heil EU elite Club.

tweetybird | 10-04-14 | 14:06

@Tdawg Tor is gratis, niet 100% veilig en sloom. Maar dat geld ook voor al die gratis VPN verbindingen. Je moet ff googelen of laten informeren naar een goeie snelle betaalde VPN verbinding.

Ik heb een VPN verbinding die geen logs bijhoud. En staat bekend als 1 van de betrouwbaarste die er is. www.privateinternetaccess.com/ Voor een half jaar VPN kost 30 euro maar voor een jaar betaal je minder en is goedkoper.

Jandoedel38 | 10-04-14 | 14:05

Waar kan ik mijn 6,- euro thuiskopieheffing terugvragen?

Duifmans | 10-04-14 | 14:05

Dat dit kabinet mag vallen als een baksteen...

davimore | 10-04-14 | 14:05

En reken maar dat justitie en politie daar wel mankracht voor vrij weten te maken want centjes verdienen. Burgers leegzuigen levert geld op, boeven vangen kost geld. De ervaring leert dat we dan wel weten waar de prioriteiten liggen bij onze overheid.

Bigi Bana Boy | 10-04-14 | 14:05

Zijn er al t-shirts met 'Ik ben een downloadverbod'?

Manalone | 10-04-14 | 14:04

Tijd om uit de EU te stappen. Downloaden is een primaire levensbehoefte.

heer_beer | 10-04-14 | 14:03

Downloaden is zo 2013.
Gewoon streamen in full hd met XBMC.
Zoiets als Netflix, maar dan 10 keer beter.. en gratis.
Vergeet de addon XBMCtorrent niet te installeren waarmee je direct de nieuwste films in hd en zonder haperingen kunt streamen van oa kickass en thepiratebay. Have fun!
www.digimuziek.nl/xbmc.htm

Wanne | 10-04-14 | 14:02

-weggejorist-

Snowy2000 | 10-04-14 | 14:02

Dat wordt dus DIRECT mijn internetsnelheid downgraden.
Nu hen ik geen 180 MB/s meer nodig.

Zegg | 10-04-14 | 14:01

Wat een kutland wordt Nederland.

Weg met de democratie, weg met de vrijheid van meningsuiting, weg met de vrijheid van internetverkeer, weg met Windows XP

De goede mensen zijn altijd de dupe.

shenkie7 | 10-04-14 | 14:01

Waar kan ik dan terecht om mijn geld terug te krijgen dat ik via deze illegale thuiskopieheffing al die tijd extra heb betaald over DVDs, harde schijven en telefoons?

Ageless | 10-04-14 | 14:01

Downloaden is zo 2013.
Gewoon streamen in full hd met XBMC.
Zoiets als Netflix, maar dan 10 keer beter.. en gratis.
Vergeet de addon XBMCtorrent niet te installeren waarmee je direct de nieuwste films in hd en zonder haperingen kunt streamen van oa kickass en thepiratebay. Have fun!

Wanne | 10-04-14 | 14:00

Verbied de EU dictatuur en stem PVV!

Welles! Nietes! | 10-04-14 | 14:00

Dop | 10-04-14 | 13:49
Denk je nou echt dat Brein deze kans laat liggen? Ze gaan eerst een paar proefprocesjes uitlokken tegen een aantal grote downloaders. Zodra ze deze winnen zorgen ze dat dit groots in de publiciteit komt. Gaat dan een behoorlijk afschrikkende werking vanuit. Grote aanbieders van illegale content heeft geen zin als er 1 uit de lucht wordt gehaald, dan komt daarvoor altijd wel weer iets anders in de plaats terug. Als ergens een grote vraag naar is dan zal er altijd een aanbod zijn. Als je echter weet te bewerkstelligen dat die vraag naar illegale content afneemt d.m.v. boetes verzenden, dan pas zal dat een grote invloed hebben op de hoeveelheid illegaal gedownloade content.

fender06 | 10-04-14 | 14:00

@Lewis Te complexe materie om u uit de doeken te doen. Dit vergt professionele kennis van juridische materie. Ik vraag 250 euro per uur voor een uitvoerige uitleg. Dat is exclusief btw en oplichterstoeslag.

Koettoerk | 10-04-14 | 14:00

Trouwens, Mullvad heeft SSL heart bleed dinges gefixt. Met je downloadverbod. mullvad.net/en/

Canis Spurcus | 10-04-14 | 13:59

Ik heb me nog nooit ene ruk aangetrokken van wat wel en niet mag van dit kadaverkabinet. Dus nu ook niet.
Vavavond effe iets downloaden, gewoon omdat het kan.

VanBukkem | 10-04-14 | 13:58

We gaan dus in plaats van toekomst terug naar verleden. Twilight kom er maar in zou ik zeggen. De illegale cd wordt weer hot. Ben effe weg,ben mijn blu ray speler aan het omruilen voor een dvd speler.

tweetybird | 10-04-14 | 13:56

Geen twijfel mogelijk aan de prioriteiten van regenten.
Illegale zaken waar alleen gewone burgers last van hebben? Legaal maken.
Illegaal verklaarde dingen waar diezelfde burger plezier aan heeft? Verbod op zetten.

Jan Passant mk2 | 10-04-14 | 13:56

En op PowNews lees ik dat het grote, grote moeite kost om de stufi van Jihadi's stil te zetten. Dat kan niet in een middagje, maar een ahcterlijke, regenteske, burger-naaiende maatregel erdoor rammen, dat kan wel!

Hoe langer dit kabinet zit, hoe vuriger ik hoop dat één of andere gek het opblaast. Dat stelletje idioten heeft letterlijk niets goed gedaan. Ze doen niets anders dan de lasten op de burger verhogen, en dan mooi weer spelen met hoe goed dat wel niet is voor de overheid, en dús voor het land. De overheid is vergeten dat ze er zitten om het volk te dienen, en niet andersom. Bij alles wat je wil doen staat er wel een ambtenaar met een vingertje en een bonnenboekje te kijken. Wat is dit land toch afgegleden.

Piet van het Padje | 10-04-14 | 13:55

Woon hier met 6 personen op 1 ip adres.
Wie gaat er bewijzen welke van die 6 op een illegale link heeft geklikt??? Gaat v. Rompuy himself dat bewijs leveren??? Mafklappers eerste klas daar in Brussel en Den Haag!

Welles! Nietes! | 10-04-14 | 13:54

Ik download altijd tekst,mijn computer zet het om in film. Wie valt dat nu aan te rekenen. Ik die altijd tekst download of mijn computer die denkt dat het een film is.

tweetybird | 10-04-14 | 13:53

Welke politieke partij is tegen strafbaarheid illegaal downloaden?

CoffeePatch | 10-04-14 | 13:52

"downloaden uit illegale bron is nu verboden".
.
Wat is precies een illegale bron?
.
Enger nog: wie bepaalt wat een illegale bron is en wat niet?
.
Zometeen roept iemand dat Netflix een illegale bron is. En dan?
.
Brr, Gestapo praktijken.

Mean Dean | 10-04-14 | 13:51

Ik downloaden,echt niet . Dat doet mijn robot aan de computer,en die computer dat evil ding dat is de downloader. Tsja win xp,geen ondersteuning meer en nu doet dat kreng alles wat god en pvvda verboden heeft. Niet ik. Mijn xp computer heeft nog net wel de laatste upgrade gehad. Hij gast vanzelf aan.

tweetybird | 10-04-14 | 13:50

Via m'n afstandsbediening betaal ik gewoon een paar euro om een film te kijken. Net als vroegâh. Maar dan in HD. /care

PopperFlopper | 10-04-14 | 13:50

VOOR DE MENSEN THUIS…
…verandert er vooralsnog weinig. De stichting Brein, die van Justitie het toezicht moet houden op handhaving van het verbod, gaat niet achter individuele gebruikers aan nu het downloaden niet langer is toegestaan. De auteursrechtenorganisatie zegt tegenover Novum dat het zich blijft richten op websites en andere diensten die zonder toestemming van de makers auteursrechtelijk beschermd materiaal aanbieden, en niet op downloadende gebruikers. Zo kreeg Brein het eerder al voor elkaar om de illegale downloadsite The Pirate Bay in Nederland enige tijd te blokkeren.

Dop | 10-04-14 | 13:49

Het is maar net hoe je het interpreteert: het HvJEU mag alleen oordelen over ongelijke behandeling van gelijke kappen (of andersom) en dat doet het ook: het HvJEU verbiedt downloaden in dit arrest NIET!

Wat het wél doet is aangeven dat de thuiskopieheffing zoals hij NU bestaat niet in lijn is met EU-wetgeving! Dat het kabinet daaraan de consequentie verbindt dat downloaden uit illegale bron verboden is, doen ze ZELF en is GEEN juridische consequentie van het arrest (al zouden de rechters dat graag willen, maar daartoe zijn ze niet bevoegd).

Pis op de juisten, pis op het kabinet.

Mierenneuqert | 10-04-14 | 13:48

@ Koettoerk | 10-04-14 | 13:38
Nou, als jij zo ontzettend slim bent kun je vast mijn vraag van 13:27 wel even beantwoorden.

Lewis | 10-04-14 | 13:47

Mag je nog wel illegale content bekijken zonder het te downloaden? want anders is dit www.Yify.tv wel weer een goede optie

fender06 | 10-04-14 | 13:47

Ik maak downloaden gewoon een linksche gutmensch hobby. Dan ben ik dus dader,maar wel een dader die zielig is,dus dan mag het.

tweetybird | 10-04-14 | 13:46

Veel succes.
Usenet onder valse naam + SSL verbinding + VPN met 256 bit OPENVPN protocol, encrypted harde schijf met dummy partitie. Doei Den Haag, ik stuur ze met die VPN verbinding op een wild goose chase.

Old_Spice | 10-04-14 | 13:46

Ojee dit is olie op het vuur gooien zie de bui al hangen van die tim uilskuijken.
Al weer een extra reden om de E.U. uit te gaan!

Snowy2000 | 10-04-14 | 13:46

Je zult maar decennialang een CD zaak hebben gehad, die net failliet is gegaan.

Anijsblokje | 10-04-14 | 13:45

torrentZ natuurlijk, sorry.

TM | 10-04-14 | 13:45

Vergeet www.torrenzt.eu niet. Vooral die suffix vind ik geweldig, In Your Face EU!

TM | 10-04-14 | 13:45

Als consument kan er niet van mij verwacht worden dat ik kan onderscheiden wat legaal of wat illegaal is. Zolang de overheid hierin geen duidelijke markering kan verschaffen kan de consument niets kwalijk genomen worden.
Bij een weg waar je niet mag parkeren moet ook een bord staan dat het niet mag. Zonder bord geen boete. Dat kan online niet anders zijn.

Sjoerd5000 | 10-04-14 | 13:45

Ik heb een goedkope snelle VPN verbinding. Dus ze komen me maar halen over een jaar of 50 als ze dan pas mijn eindelijk mijn ip hebben gevonden xD En dan ben ik dik in de 80 en krijg mooi gratis verzorging in een Nederlandse gevangenis met elke dag een warm maaltje een douche en een playstation 12. Wat wil een mens nog meer!

Jandoedel38 | 10-04-14 | 13:44

dus de providers moeten weer informatie aan Brein doorgeven toch? en daar was net een uitspraak over geweest, dat dat niet hoefde? Ik wil de complete serie van Oma Anaal nog downloaden namelijk..

Flatulentie | 10-04-14 | 13:43

@ knehmoo | 10-04-14 | 13:40

LOL! Tuurlijk niet. Wat dacht jij dan, dat Timmetje deze kans om weerloze burgers anaal te vernederen met "schade"-claims van duizenden euro's aan zich voorbij liet gaan? Sterker nog het wordt makkelijker voor hem om dergelijke aanmaningen te gaan doen aangezien dit soort organisaties nu burgers mogen gaan aanpakken als ze dat willen.

OpperGek | 10-04-14 | 13:43

byebye gevestigde orde, tijd voor vernieuwing aan het front... #ArrArrrr

Interpoolbal | 10-04-14 | 13:42

Dat wordt dan allemaal 70 jaar oude porno downloaden, want volgens mij vervallen dan de auteursrechten.

Veel plezier ermee.
Tim is er al aan gewend.

Anijsblokje | 10-04-14 | 13:41

Huh? Wat moet Brein dan nu nog doen? Worden die opgeheven?

knehmoo | 10-04-14 | 13:40

@Canis Spurcus | 10-04-14 | 13:01
Daar heeft'ie ambtenaren voor, en anders kan Mark gewoon bij vriend Joris D. op bezoek.

Guido | 10-04-14 | 13:40

Voor hen die nog niet weten waarop ze op 22 mei moeten gaan stemmen.

Arnold9638 | 10-04-14 | 13:39

Kan iemand uitleggen hoe VPN werkt, want bij Tor staat dat als je torrent via Tor je alsnog je IP-adres uitzendt.

Geenstijl doe eens een mooi topicje maken hoe je 100% veilig alsnog kan downloaden.

En streamen is ook downloaden toch? Anders zou project free tv nog een optie zijn.

Tdawg | 10-04-14 | 13:39

Brein zegt zijn beleid niet te gaan veranderen, maar dat betwijfel ik. Heel grote kans dat ze op korte termijn een aantal 'boetes'de deur uit gaan sturen om zo te zorgen voor jurisprudentie.

fender06 | 10-04-14 | 13:38

Ik als groot ziener heb trouwens wel PP gestemd omdat je dit van mijlenver aan zag komen. Ik hou me dus het recht voorbehouden alles digitaal graties toe te eigenen wegens uitzonderlijke slimheid. Dat jullie allen confuus verzeild waren in dommig tactisch stemmen op de VVD is jullie eigen schuld, stelletje dolende klunzen.

Koettoerk | 10-04-14 | 13:38

Een downloadverbod is ronduit zielig en valt in dezelfde categorie als het gezeik over de fax en het cassettebandje. Eerlijk gezegd doen legale muziekdiensten het best redelijk (spotify/itunes etc). Daarentegen is een film on demand kijken een ronduit bedroevende en frustrerende ervaring. Ik wil best betalen voor een film, maar wanneer ik zeg maar eens op zondag een film uit de oude doos wil zien, kan ik deze in 2 minuten binnen harken (in HD) met bittorent. Wil ik dit op de legale manier doen, is er vaak geen mogelijkheid, ondanks dat ik daar een hoop technologie voor in huis heb. Alle videotheken en zijn hier uitgestorven, het aanbod van Ziggo, Pathé etc is bagger en Netflix wil niet installeren op mijn 3 jaar oude smart-tv . Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens idioot hoog en werken deze diensten niet allemaal even gebruiksvriendelijk (of al helemaal niet). Dan wint het gemak van dat muisklikje op een torrentje het eventjes van de moraal. We leven in een een tijd waar informatie en content overal direct en gratis beschikbaar zijn, deal with it, don't fight it. Het wordt tijd dat de contentindustrie zijn zaakjes beter op orde krijgt en een ander verdienmodel gaat bedenken in plaats van windmolens te bestrijden.

sir Ockels | 10-04-14 | 13:38

Downloadverbod = EU = D66, GroenLinks, PvdA, VVD en CDA. Dat u het even weet voor 22 mei aanstaande

kapotte_stofzuiger | 10-04-14 | 13:38

Hier is gewoon al maanden, dan wel niet jaren stiekem naartoe gewerkt door die geniepige gore kutratten die onze vertegenwoordiging moeten voorstellen. Als er nu nog mensen zijn die denken dat die figuren daar zitten om u en mij dan bent u hopeloos naief. Ze zitten er voor de grote bedrijven. De Sony's en Samsungs van deze planeet. Wat zij willen dat gebeurt. Iets met de hoogste bieder.

OpperGek | 10-04-14 | 13:37

We zijn allemaal ILLEGAAL, allemaal

gebrokenvleugel | 10-04-14 | 13:37

Ik ben al zolang klaar met de Eu. Morgen schaffen ze molens en het klein-midden-bedrijf af

een maffiabaas | 10-04-14 | 13:36

Allemaal aan de VPN. Gebruik ik sowieso al een tijd vanwege alle NSA shit en open wifi spots (en Amerikaanse Netflix). Kansloze missie dit. Geeft het Europese Hof ons talloze burgerrechten terug, pakken ze op het laatste moment ons dit toch even af. Maar goed, in de praktijk verandert er hopelijk niet veel. En sowieso, scherm je internet af, niet alleen vanwege dit verbod.

kicktherabbit | 10-04-14 | 13:36

@fender06 | 10-04-14 | 13:32
Als je geld genoeg hebt kun je 'n ander gewoon helemaal kapot procederen. Wat overigens Stichting Brein al decennia lang doet.
Wie denkt dat wij nog in een rechtsstaat leven heeft het maar mooi mis.

Boris die Sauertopf | 10-04-14 | 13:36

Wat nu een beetje ondergesneeuwd dreigt te raken, is van kracht worden, vandaag, van een eerdere uitspraak van het Hof.
Namelijk het TOTAAL_VERBOD op kudo,s op opinie sites.

"Aangezien dit beoordelingssysteem als uitlaatklep wordt gezien door guur-rechtse lieden, die hierin iets van hun frustratie kwijt kunnen raken, moet het wel stigmatiserend, criminaliserend en/of discriminerend voor alle Lieve Mensen zijn."

In de toelichting valt nog op diverse plaatsen te lezen:

".... zal Wilders alleen maar in de hand spelen..."

Salby | 10-04-14 | 13:36

Fuck. Snel nog even alle filmmuziek van Ennio Morricone downloaden dan.

Klaus Herzog | 10-04-14 | 13:36

Iedereen die de auteurswet aandachtig gelezen had wist dit al jaren, het was alleen niet en is nog steeds niet te handhaven.
.
Maar die thuiskopie heffing moet hiermee wel op de helling. En Brein kan nog steeds de boom in, blokkades, dacht het niet want dan kan je ook verkeersdeelnemers verbieden aan het verkeer deel te nemen want die rijden wel eens door rood en/of te hard, en dat is veel schadelijker voor de samenleving.
.
Oh en mijn download is klaar, ik heb niet voor niets 150mb glasvezel liggen.

Ranja Drinker | 10-04-14 | 13:35

*VPN tunnel aan*

hobbit | 10-04-14 | 13:35

*zingt mee*
Yo, Ho haul together, hoist the colours high.
Heave ho, thieves and beggars, never shall we die!

Yo ho, yo ho, a pirate's life for me.
We pillage plunder, we rifle and loot.
Drink up me 'earties, yo ho.
We're rascals and scoundrels, we're villians and knaves.
Drink up me 'earties, yo ho.
We're devils and black sheep, we're really bad eggs.
Drink up me 'earties, yo ho.
We're beggars and blighters and ne'er do-well cads,
Drink up me 'earties, yo ho.
Aye, but we're loved by our mommies and dads,
Drink up me 'earties, yo ho.
Yo ho, yo ho, a pirate's life for me.

Fopspeen | 10-04-14 | 13:35

Dan krijg je dus duitse toestanden. Een 'rechthebbende partij' die dus aan kan tonen dat jij een cd hebt gedownload stuurt je een schikkingsvoorstel van 1500 euro. Waarbij je tevens een verklaring dient te ondertkenen dat als je binnen 5 jaar weer iets download je dan 5000 euro moet betalen. Ben je het daar niet mee eens dan stappen ze naar de rechter. Met een grote kans dat je deze rechtszaak verliest en alsnog kan betalen, en je ook nog een een bedrag kwijt bent aan advocaat en proceskosten.

fender06 | 10-04-14 | 13:32

Ik ontvang hiervan graag in 3-voud een verklaring per geadresseerde post. Anders zal ik ontkennen dat ik het wist.

frickY | 10-04-14 | 13:31

En hoe willen ze dat doen dan? Iedereen die download een dikke boete geven van een paar duizend euro? Zo gaat iedereen failliet en gaat de economie nog verder kapot. En de criminaliteit word steeds groter omdat de pliessie het dan te druk heeft om echte criminelen op te pakken die een fillempie downloaden. Ik dacht dat dit land niet dieper kon zakken, maar dus toch.....

Jandoedel38 | 10-04-14 | 13:30

Dat wordt dus Eurosceptisch stemmen in mei. De stok tussen de spaken van de EU kan niet groot genoeg zijn.

Drackhorn | 10-04-14 | 13:30

Oké oké, Rutte is niet meer cool!

Hetiswat | 10-04-14 | 13:30

True Detective net afgekeken. Dikke topper in het rijtje Sopranos, Homeland, Lost en Breaking Bad. En Rutten kan de ongeneselijke brilglas-tyfus krijgen. Loopnicht van de EU.

Koettoerk | 10-04-14 | 13:29

Sorry hoor, maar le grande bellezza is echt een enorme rukfilm. Zou m'n tijd ergens anders aan besteden.

dadoedieandersnooit | 10-04-14 | 13:29

Per direct verboten? Hoe zit het inmiddels met de rechtsstaat? Daar maakt onze politieke kaste zich zo reuze druk om als Wilders weer eens wat geks roept?

Godsammekraken | 10-04-14 | 13:29

dat betekent ook dat PER DIRECT er GEEN thuiskopieheffing meer geheven mag worden!!

Gix | 10-04-14 | 13:28

KoninginWildemina | 10-04-14 | 13:22

+1

Vind het kudo-systeem beter werken dan op deze manier je waardering over een post uit te drukken.

leef!! | 10-04-14 | 13:28

Wel opvallend dat de regering zich bij impopulaire maatregelen altijd achter de EU verschuilt. Alsof ze daar zelf geen stem in hebben of deel van uitmaken.

MisterIk | 10-04-14 | 13:28

Breng gvd die kudo's eens terug!

Gaz21 | 10-04-14 | 13:28

Mag ik dan mijn thuiskopieheffing terug? Over mijn laptop, ipod, harde schijven en andere dragers?

petros666 | 10-04-14 | 13:27

Toch heeft nog nooit iemand mij overtuigend kunnen uitleggen waarom het oké is om materiaal gratis te downloaden waar anderen gewoon voor betalen en waar veel mensen simpelweg hun brood mee verdienen.
Het verschil tussen een fles cassis meejatten uit de Appie en het gratis downloaden van een serie of een film dus, zeg maar.
Ik stel een normale vraag hè, val vooral niet over me heen.

Lewis | 10-04-14 | 13:27

Nederland = malle henkie van Europa

SoepKip | 10-04-14 | 13:27

*Tor-browser onder het stof vandaan haalt*
-
Maareh, was die thuiskopieheffing juridisch gezien dan niet compatible met het Europees recht? Zo ja, kan ik dan mijn onterecht afgedragen heffingen dan weer terugvorderen bij de Nederlandse overheid?

vindead | 10-04-14 | 13:26

Een direct ingaand verbod op de PvdA en VVD heeft meer zin en vele malen meer draagvlak in Nederland dan wat dit kabinet nog brabbelt.

Oktoberfest | 10-04-14 | 13:25

nenny | 10-04-14 | 13:17
Handhaven hoeft misschien niet, maar organisaties als Brein enz. hebben nu wel een extra troef in handen om dat af te dwingen bij de overheid, aangezien ze anders deze Europese uitspraak in de wind slaan.

Verzuimer | 10-04-14 | 13:22

@M-Bozz | 10-04-14 | 13:16
Even civiel recht uitleggen:
In Duitsland krijg je een brief in de bus met een schadeclaim en een dreigement van een rechtszaak.
Sony en/of Philips hebben veel diepere zakken dan jij om zo'n zaak tot een goed einde te brengen.
Als zij de zaak winnen dan kan je de claim PLUS de rechtskosten betalen.

watergeus | 10-04-14 | 13:22

GEEN FILM IS ILLEGAAL!!!

KoninginWildemina | 10-04-14 | 13:22

VVDer Ruttin

niks mis mee | 10-04-14 | 13:22

Vooralsnog veranderd er helemaal niet zo veel, software was al illegaal, en daar werd ook niet naar gekeken dus...
.
En er is door Brein al gereageerd dat hun beleid (alleen aanbieders aanpakken) niet gaat veranderen (vooralsnog!)

bArAbAts | 10-04-14 | 13:21

Cuyahoga | 10-04-14 | 13:09
Zouden meer mensen moeten doen, je wereldbeeld is nu inderdaad behoorlijk éénzijdig.

Mark Smith | 10-04-14 | 13:20

Ik heb godverdomme piratenpartij gestemd!

brawrf | 10-04-14 | 13:19

Dat Rutte een mol van von Rompuy en Verhofstadt is was toch al langer duidelijk. Mij maakt het allemaal al niks meer uit, ik ben een vermoeide NSB'er die schaapachtig naar de opkomst van het vierde rijk aan het kijken is. Ik ben op zoek naar een volkstuintje voordat ze mijn geld afpakken om er één te kopen, heb zaklampje en multitool, ik red me wel. Zolang er geen vergeving wordt verwacht ben ik helemaal ok. Zodra iemand me wat vraagt ligt het natuurlijk ietsje anders, dan kan ik het niet meer opbrengen. Quid pro quo.

Bokito ergo sum | 10-04-14 | 13:19

Alleen heeft de EU daar geen zak mee te maken.. Net zoals met geen enkele nationale wetgeving een zak te maken hebben. Dat ze dat wel doen is nou precies waarom zo veel mensen helemaal niets van de EU moeten hebben. Vrijwillige en vrijblijvende samenwerking met andere landen helemaal prima, maar een centraal machtsorgaan dat ons wetten voor schrijft absoluut niet.

Misschien zou het een idee zijn om alle wetgeving van de EU / door de EU bewust te gaan breken? Burgerlijke ongehoorzaamheid al zijn we natuurlijk geen EU burgers, wel Europese burgers.

DerUnterMensch | 10-04-14 | 13:19

Iedereen en masse Tor gebruiken om niet traceerbaar te zijn, net als in Duitsland al gebeurt.

Prins Noot Dn Uurste | 10-04-14 | 13:19

Krijgen we nu een keurmerk stickertje op elke downloadbron wanneer deze legaal is?

ZKH EénOog | 10-04-14 | 13:18

10 april feestdag voor Tim Kuik, Armin van Buuren en die hele artiesten kneuzen-kliek die dit prima vinden.

Latrinalia | 10-04-14 | 13:17

Zo even mijn tandenborstel erbij pakken en koffiezetten, kan nooit lang duren voordat er hier een arrestatieteam voor de deur staat.
http://static.dyp.im/n1PPQRJe8u/101815eaf27a87fc2f00645b28c0c912.jpg

Boris die Sauertopf | 10-04-14 | 13:17

Zoals meestal verteld gs weer een compleet over de kop geslagen verhaal. Wie het artikel goed leest ziet dat de nl wetgeving niet aangepast hoeft te worden en de hamvraag zit in de handhaving. Die mag nl zelf invullen, hierover heeft de kamer al eerder besloten dat dit niet zal worden gedaan. Ergo: de downloader heeft niets te vrezen. De situatie ligt anders voor bijv usenet aanbieders...

nenny | 10-04-14 | 13:17

(na het artikel daadwerkelijk te hebben gelezen) Ok. Het valt allemaal wel een beetje mee. Hoewel Kuik en consorten wel een jammerlijke extra steun in de rug hebben gekregen, staat er ook het volgende:
- "Downloaders lopen niet het risico op vervolging: het gaat volgens het kabinet niet om een strafrechtelijk maar een civielrechtelijk verbod."
- "Stichting Brein stelt in een schriftelijke reactie dat het zijn pijlen, ondanks het downloadverbod, op 'illegale handelaren' blijft richten; dat beleid blijft volgens de organisatie onveranderd."
- "Tegelijkertijd erkent het EU-hof dat een verbod onmogelijk te handhaven is."

M-Bozz | 10-04-14 | 13:16

@Schalehengst | 10-04-14 | 13:03
Wanneer je het ip adres verandert in een buitenlandse, kan je alle films en series uit de VS kijken.

Ongeblustekalk | 10-04-14 | 13:16

Ach, als pvv groot wordt, en dat gaat gebeuren, stappen we wel uit de EU! en zijn we van deze regering af!
Kwestie van tijd!
Nederland zal weer zoveel mooier worden!
Dat is mijn droom! En die komt uit ook!

KannieWaarZijn | 10-04-14 | 13:15

Dit gaat de EU verkiezingen beinvloeden
voor nadenkende mensen dan

Tobi | 10-04-14 | 13:15

tweetybird | 10-04-14 | 13:02
Als Usenet keurig licenties heeft aangeschaft om de films publiekelijk aan te bieden dan heb je gelijk.
Maar nu de realiteit: je betaalt een heler voor gestolen spullen. Dat maakt jou ook strafbaar.
Dit worden gouden tijden voor aanbieders van anoniem Usenet via VPN verbindingen.

Haatgenerator | 10-04-14 | 13:15

Philips en Sony, bedankt!

BLR | 10-04-14 | 13:13

Ach, ze zouden zich eens druk maken over de zaken die er echt toe doen..

Ommezwaai | 10-04-14 | 13:13

Ben geen moraalridder, maar vind het doodnormaal dat iemand betaalt voor iets wat hij gebruikt... iedereen moet eten.

1,2,tja,tja,tja | 10-04-14 | 13:13

Wat is een illegale bron dan precies? Als ik dat zou willen kan ik via mijn provider allerlei leuk spul downloaden (usenet). Is dat illegaal? Waarom wordt mijn provider dan niet aangepakt?

Gaz21 | 10-04-14 | 13:13

Verdorie, ben net begonnen met Rectify binnen te trekken. Kan ik dat nog wel afmaken?

Lochos | 10-04-14 | 13:11

petomaan | 10-04-14 | 13:09
Blijven dromen. Dat heet dan opeens verwijderingsbijdrage. Of energiebelasting.

New Quacka | 10-04-14 | 13:11

Dagplanning Mark Rutte:
Opstaan, moeders gedag zeggen, douchen.
Na douchen, moeders vragen om anusring goed in te vetten.
Na invetten anusring, naar kantoor en van Rompuy bellen en op alles ja en amen zeggen.
Daarna orde van de dag; Nederland in uitverkoop gooien, nederlands volk als proefkonijn van walgelijke nivelleringsplannen stellen.
Thuis komen, moeders gedag zeggen, avond eten.
Nog een verhaaltje van moeders en dan naar bed.

Fratello | 10-04-14 | 13:11

De boel zal inmiddels wel ontploft zijn in het broekje van Tim Kuik. Eindelijk kan hij die domme kutburgers pakken. Ik zie de brief van Brein wel tegemoet.

Soy yo | 10-04-14 | 13:10

Zal dit dan eindelijk de doodsteek voor het EU-project wat betreft deelname van Nederland zijn?

M-Bozz | 10-04-14 | 13:09

geluk
kig geen thuis thuiskopieheffing meer dan.......... denk ik dan maar zo ????????

petomaan | 10-04-14 | 13:09

@kommaneuker | 10-04-14 | 12:59
Omdat Spotify en Netflix zuigen en voor wat je krijgt veel te duur zijn.

Boris die Sauertopf | 10-04-14 | 13:09

Uit de verbazing maak ik op dat er nog mensen zijn die denken dat de EU er voor de burgers is en om die burgers te beschermen tegen de multinationals. Truste!

Tjemig | 10-04-14 | 13:09

Maakt niet uit joh, kijk ik toch gewoon naar die ouwe series en films en kwaliteitsprogramma's van de NPO.
*proest*

Cuyahoga | 10-04-14 | 13:09

@Vodka-7 | 10-04-14 | 13:07 zo simpel is het misschien niet helaas. D66 was altijd 100% tegen downloadverbod..

1oog | 10-04-14 | 13:09

Hahahaha. Nou, laat maar zien hoe jullie dat gaan handhaven lieve overheid! Of gaan jullie nu voorbeelden stellen door onschuldige huismoedertjes die 1 Adele-liedje hebben gedownload voor tienduizenden euro's uit te kleden? US of Whatever-style? I predict a handhavingsprobleem..

M-Bozz | 10-04-14 | 13:08

@ tweetybird | 10-04-14 | 13:02

Ja, want als ik een drugsdealer netjes betaal is drugs ook opeens legaal.

klammedot | 10-04-14 | 13:08

Ik denk dat de VVD en PvdA echt geen zin meer hebben om ook maar iets met Europa te maken te hebben. Dit gedoe en dan ook nog honderden miljoenen extra betalen www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/0...
Er blijft niets meer van ze over in Europa na de verkiezingen in mei.

deministerpresident | 10-04-14 | 13:08

Wat een symboolpolitiek en handig zo voor de verkiezingen. Gelukkig kan de reputatie van de EU in Nederland wel een deukje hebben nietwaar ;). Maar goed, zonder dollen, mijn stem in mei gaat louter naar een partij die hier tegen is.

1oog | 10-04-14 | 13:08

Vast goede reclame voor de pro-eu partijen deze verkiezing

Vodka-7 | 10-04-14 | 13:07

hoe kan je dit nou gaan verbieden en hoe wou hij dat gaan handhaven is hij nou helemaal besodemieterd kan hij ook meteen alle camera's in het hele land weg halen want ik geef geen toestemming om mij te filmen dus illegaal rot op mafkees je gaat naar aanloop van de eu verkiezingen steeds gekkere dingen doen straks is het nog verboden om commentaar te hebben op de roverheid ! het begint hier steeds meer op een dictatuur te lijken we mogen dit niet en dat niet en uiteraard mogen we wel betalen nee we moeten betalen weet je waarom je niet mag stelen in dit land? omdat de regering geen concurrentie wil ! jezus ik ga ff me ontbijt via de verkeerde weg lozen bah bah ondertussen maar ff tor op de pc zetten!

the handyman | 10-04-14 | 13:06

gelukkig, de Nederlandse jihadisten in Syrië krijgen nog wel studiefinanciering.

(c)ZWITSUL | 10-04-14 | 13:06

Whahahaha, eeh... welk hofje was dat die dat zei?

AsEl | 10-04-14 | 13:06

Kennen we ook niet meer zelf bepalen... bedankt volksverlakkers van de VVD, PVDA, CDA etc etc die ons land hebben verkocht aan de europese dictatuur.

drs.Aeneid | 10-04-14 | 13:05

De Teef strikes again
and again, and again

Tobi | 10-04-14 | 13:04

@kommaneuker | 10-04-14 | 12:59
Lekker oude troep op Netflix kijken...

Schalehengst | 10-04-14 | 13:03

Kunnen we geen Europese subsidie krijgen voor een nationale Kuikenslachterij ?

taxhond | 10-04-14 | 13:03

EU en Rutte II: val dood... en rap een beetje!

_Fly66_ | 10-04-14 | 13:02

Ha dat wordt lachen,ik heb een newsserver die ik betaal voor de door hun aangeboden content. Wie is nu strafbaar ik die betaal voor content of de pay server die de content aanbied. Vragen vragen vragen. Ik betaal netjes dus mag verwachten daarvoor dat ik de content mag gebruiken.

tweetybird | 10-04-14 | 13:02

Weet je wie ook voor VERBIEDEN was?

New Quacka | 10-04-14 | 13:02

Dus nu moet Mark zijn homo porno gewoon weer bij de videotheek halen?

Canis Spurcus | 10-04-14 | 13:01

Accijns heffen is toch eigenlijk ook een soort van illegaal downloaden uit andermans portemonnee?

Conan de Rabarber | 10-04-14 | 13:01

Leuk. Maar zolang je internetverbinding niet van dichtbij bekeken mag worden kunnen ze alleen niet zien wat je aan het downloaden bent. Niet te handhaven dus.

gerard_cocks | 10-04-14 | 13:01

Ik klik op dit artikel en het artikel wordt gedownload naar het interne geheugen en het copyright ligt bij geenstijl, krijg ik nu een boete?

Andersom dag | 10-04-14 | 13:01

That escalated quickly!

oxigan | 10-04-14 | 13:00

En wat als ik het Europees Hof niet erken? Dat ze er in zakken daar.

Ares | 10-04-14 | 13:00

Dankzij de EU? De Nederlandse minister heeft de Europese richtlijn zelf ingevoerd... Onbegrijpelijk om vervolgens de EU de schuld te geven.

yonthe | 10-04-14 | 13:00

Ik emigreer, doei!

Oeloeboeloe | 10-04-14 | 13:00

Dat wordt dan heel Koninkrijk der Nederlanden in het gevang.

Zal gezellig worden.

ProAsfalt | 10-04-14 | 13:00

Wat een domme doos, die Rutte.

Hotel New York | 10-04-14 | 13:00

Onder dit artikel zijn enkel Godwins op zijn plaats.

Absoluut niet waar | 10-04-14 | 13:00

En wanneer gaan ze de Thuiskopieheffing ongedaan maken? Voor of na het kwartje van Kok?

Handige Harrie | 10-04-14 | 12:59

"Het is per direct verboden belastingtarieven hoger dan 50% te hanteren"
"Het is per direct verboden een Nederlands EN Marokkaans paspoort te bezitten"

Waarom kan het alleen maar snel als het van de EU moet?

kapotte_stofzuiger | 10-04-14 | 12:59

Typisch. Iets in het voordeel van de burger? Trineren of niet invoeren. Iets in voordeel overheid? Per direct, liefst met terugwerkende kracht.
Tim Kuik (Fok jouw) heeft zijn bestelling viagra afgezegd, die loopt nu wekenlang met een stijfje.

Sadomassochristus | 10-04-14 | 12:59

verbieden=continueren

Ommezwaai | 10-04-14 | 12:59

Ach, waarom zou je nog downloaden als je Spotify en Netflix hebt?

kommaneuker | 10-04-14 | 12:59

Ik ben blij met mijn lidmaatschap bij de PiratenPartij. Ook nu blijken ze weer heel hard nodig om deze prutsers de halt toe te roepen. Fuck You Mark!

deministerpresident | 10-04-14 | 12:59

Zie ik daar Tim Kuik richting het UWV gaan?

Nee gekkie natuurlijk niet, die heeft zijn zakken wel zo gevuld, dat die de rest van zijn leven niet meer hoeft te werken.
Oh wacht, dat deed ie toch al niet.

Boris die Sauertopf | 10-04-14 | 12:58

Mag het dan ook per direct verboden worden om dit kudt-beleid van dit kabinet te verbieden?

Ommezwaai | 10-04-14 | 12:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken