Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO koopt Hollywood. Van uw geld

springkut.jpgGodsakker. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is van uw geld zoals ieder jaar weer op een knotsgekke shopping spree gegaan. Series en docus: Top of the Lake, The Legacy, Secret State, Mayday, Hinterland, Shetland, Falco, Life Story, Wild Brazil, Death comes to Pemberley, Salamander, Sherlock, Downton Abbey, Homeland, The Borgias, The Bridge, Call the Midwife. Metplus een paar films: La grande bellezza, Prisoners, Nebraska, Inside Llewyn Davis én Spring Breakers. 'Nou en?' Roept het NPO-minnende publiek nu in koor. Ze mogen toch zeker wel wat cash splashen op buitenlandse kwaliteitsproducties? Wel. NEIN. Waarom de fokneuk moet de NPO, van uw taxpoet, buitenlandse producties kopen die men ook gewoon in de bioscoop kan zien, die men (voorlopig nog) legaal kan downloaden of die men via Netflix/HBO en noem het allemaal maar op kan zien wanneer het schikt. Hallo NPO, mogen we ons geld terug, dan bepalen we zelf wel waar we (anno 2014 en met hulp van het in-ter-net) een abbonement op nemen, wat we gaan streamen, wat we willen kijken. Er is geen enkel overtuigend argument te vinden waarom de overheid middels de NPO verantwoordelijk moet zijn voor het vermaak en vertier van haar volk via de miljoenenaankoop van buitenlandse televisie. Flikker toch gewoon lekker op. Met deze monopolistische manier van werken die is uitgedacht in de bovenkamers van een aantal malafide omroepbaasjes wordt de hopeloos verouderde distributiemethode van de steenrijke filmindustrie ook nog eens in stand gehouden, met ons geld. Niet langer. Weg met de NPO. Belastingverlaging, nu! Laat ons zelf bepalen voor welke producties we betalen, weg met de omroepbaasjes!

Reaguursels

Inloggen

What's new ? Ze kopen ook de halve BBC leeg. Alleen zie je het bij de NPO in slechte HD. Het origineel zie je gratis en een jaar eerder in echte HD en zonder dat de EO met de ondertitels heeft liggen te klooien vanwege evolutie theorie. En de VPRO maakt bijna niets meer zelf, alle inkoop heet daar VPRO's Import.

Der Schnitzeljäger | 10-04-14 | 19:16

@bas ooms53686289 | 10-04-14 | 10:22
Da's niet helemaal waar. In de UK heb je 2 soorten publieke kanalen die door de overheid worden gefinancierd voor wat betreft het uitzenden. BBC (reclamevrij) en commercieel. De commerciële omroepen die op de open kanalen worden uitgezonden hebben een licentie zodat ze iedereen bekeken kunnen worden. ITV (regionaal opgedeeld), Channel 4 en 5. Die commerciële zenders moeten hun eigen broek ophouden voor wat betreft de programmering en financiering van de producties, het uitzenden via de ether gebeurt door de staat en zijn dus wat dat betreft óók publieke omroepen.


De BBC is de "staatsomroep" en de programmering ligt wettelijk vast en wordt ook 100% uit de TV license gelden gefinancierd. De BBC is de grootste omroeporganisatie in de wereld. Groter dan de Amerikaanse networks. Het kost ook niet te weinig. De Britse TV license is al snel 150 pond per jaar.
Keerzijde: Je krijgt er ook veel meer voor terug dan alleen BBC 1 en 2. Ook de digitale kanalen BBC3 en BBC4, BBC News, BBC World (die krijg je ook bij een uitgebreid abo in NL in je kabelpakketje), CBBC, Parliament, Alba (Schots), regionale zenders BBC Wales, BBC Scotland, BBC Northern Ireland (in die regio's gebruiken ze de raamprogrammering van BBC1); en dan afzonderlijke nieuwsredacties in tientallen regio's met regionieuws; Radio: BBC Worldservice, 6 nationale radiozenders, tientallen regionale radiozenders, honderden lokale radiozenders. Dan is er nog een commerciële poot met muziek- en videouitgeverij, uitgeverij met magazines en boeken, BBC America op de kabel in VS en Canada. Met dat laatste wordt wel het nodige verdiend, anders zou een TV license meer dan het dubbele kosten.

Het publieke TV-medialandschap in de UK is dus wel wat uitgebreider en ingewikkelder dan je stelt.

Stormageddon | 10-04-14 | 17:40

Televisie is toch al lang een medium voor bejaarden en voor paupers die om half acht voor de breedbeeld gaan zitten met de blokjes kaas en het flesje bier? Wanneer die horen over Netflix of iets dergelijks kijken ze je alleen maar glazig aan. Ze kopen dus in voor hun doelgroep.

Mr. Oranda | 10-04-14 | 14:32

De publieke omroep dient er te zijn voor programma's die geen kans hebben op de commerciële zenders, maar WEL toegevoegde waarde hebben. Daarbij dient men te denken aan documentaires, actualiteiten-programma's, Nederlandse films en series. En dus NIET aan peperdure Hollywood-producties.

Het is volstrekt achterlijk hoe de NPO zich als een commerciële omroep gedraagt.

Piet van het Padje | 10-04-14 | 13:52

Ze zouden van mij best Doctor Who wel eens uit mogen zenden op de NPO. Daarnaast mag best wel eens gekeken worden naar een soort partnership met de Belg of de BBC als het op entertainment aan komt. Ik vind het niet erg als er entertainment op de NPO is, het punt is dat ze het zelf zouden moeten produceren. Buitenlandse series koop ik wel, als ze interessant genoeg zijn.

Ares | 10-04-14 | 12:56

Budget NPO meteen terugdraaien naar het bedrag dat de Belgische tv opmaakt. Dan krijgt iedere Nederlander 100 euri per jaar terug en zijn de programma's zelfs beter dan nu. waar4om moet al ons belastinggeld worden rondgepompt door de zakken van inhalige PvdA-ers, CDA-ers en nog wat randpolitici en hun achterban medewerkers in de burelen van in dit geval de NPO?
En omdat we nu toch praten, graag ook stoppen met motorrijtuigenbelasting, want in Duitsland zit die al inbegrepen in de benzineprijs die ja nog lager is dan in NL.
Ik heb het al zo vaak gezegd en herhaal het nog maar eens:
Onze elite is lui en krijgt het geld voor niets via de monopoliposties van de gevestigde politieke partijen en de sectoren waar ze de touwtjes in handen hebben.
Het is GVD ontoelaatbaar dat die gieren en hyena's zomaar door kunnen gaan met het legaal leegroven van onze portemonees.

ecologiste | 10-04-14 | 12:28

Juist, iedereen betaalt maar voor zijn eigen vertier. Geldt overigens ook voor voetbal, musea, dans, opera, etc.

triasenergetica | 10-04-14 | 12:21

Plussen? Minnen?

glimkuiken | 10-04-14 | 12:16

Een tweede mogelijkheid is om van dat geld zwaar te investeren in een goede productie. De lumiere spullen gaan de hele wereld over.

dolffie | 10-04-14 | 12:12

En zo is het. Mocht je een publieke omroep willen (op zich nog wel iets voor te zeggen omdat sommige dingen commercieel niet interessant zijn maar wel inhoudelijk), dan zonder reclame, geen losse omroepen, geen programma's die commerciële even goed of beter kunnen doen. En een net minder. Heb dan ook het lef om bijvoorbeeld een NTR Podium op prime time uit te zenden.

Djengo123 | 10-04-14 | 12:06

Ik ben zzp'er, dus ik betaal al 20 jaar geen belasting meer (aftrekposten, oudedagsvoorziening enzovoort) dus ze doen maar en als ik wel belasting betaalde zou ik hoera voor de reclamevrije film roepen.

Uriël Fack | 10-04-14 | 11:47

Wat de neuk, waar zijn de +sen en -nen? Mijn stemrecht is weg!

Pieleke | 10-04-14 | 11:36

Ik dacht dat de NPO zich ging toeleggen op 'kwaliteitsproducties die niet door commerciële partijen gemaakt worden, maar wel cultureel verantwoord zijn' en meer van dat gelul?
.
Dan is Hollywood el de laatste poaats waar ze zijn moeten...

pietvanvliet | 10-04-14 | 11:27

De kudo's zijn op. Ik voorspel een afname van het aantal reaguursels onder de topics.
Hopelijk worden ze ooit weer bijgevuld. Kudo's zijn echt zó GeenStijl.

KoninginWildemina | 10-04-14 | 11:18

Over die omroepbaasjes; hoeveel omroepen hebben we, stuk of twintig? Hebben die allemaal een voorzitter? En hangen daarboven nog wat (programma)directeuren? Beste laag managers... Is dat bij de commercielen ook zo?

Lerp | 10-04-14 | 11:06

@vanbukkem
Nou precies! Ik ben heel kritisch als het om plusjes geven gaat

Julia | 10-04-14 | 10:56

Misschien dat Mr. Bigglesworth een ouwe zak aan het worden is, maar al deze series zeggen mij helemaal niets en ik geloof ook niet dat ik er veel aan ga missen. Überhaupt heb ik niet veel meer met het televisieaanbod van tegenwoordig. En dat is best vreemd, opgegroeid met zwart/wit beelden, daarna kleur, 's-nachts kijken naar de illegale porno-piraat en vage videotheekjes drie hoog achter , was ik toch een stevige TV kijker te noemen.
Maar vandaag de dag staat er geen enkele publieke, SBS of RTL in mijn favorietelijst. Over het algemeen dom vermaak afgewisseld met debiele reclames, ik pas ervoor. Maar ook zenders als Discovery hobbelen achteruit, blijkbaar denken ze daar ook dat de stompzinnige kijker zit te wachten op reclames over glijmiddel. Flikker toch op met die meuk....
Gelukkig hebben we nog usenet, en heeft deze ouwe lul kunnen kijken naar een film van "Louis de Funes" uit 1968. En ik verbaasde mij na afloop dat ik anderhalf uur met veel plezier heb gekeken en weer eens echt heb kunnen lachen om iets wat er op de TV te zien was....

Mr. Bigglesworth | 10-04-14 | 10:55

@Julia 10:43
Inderdaad. Zo is het natuurlijk onmogelijk om iedereen te minnen!

VanBukkem | 10-04-14 | 10:51

-weggejorist-

hfakker | 10-04-14 | 10:48

Spring Breakers...

Zit die film vol met tieton, neuqonde tienermensen en feesten? Zo niet, dan klopt het niet.

En zoals VanLeeuwen eigenlijk al zei... Als mensen dit willen zien, nemen ze toch abbo'tje op Netflix? Waarom moet de vrije markt verpest worden met taxpoet van mensen die hier niet om vragen?

LangeTijdGeleden | 10-04-14 | 10:47

Eens meer dan eens. Ik heb geen enkele behoefte om genoemde buitenlandse series OPNIEUW te zien, en dan ook nog op een tijdstip dat het mij niet uitkomt.

Bamboojay | 10-04-14 | 10:47

Kijken al meer dan 10 jaar niet naar die rotzooi maar wel verplicht betalen voor die meuk. Inderdaad, de houdbaarheidsdatum is over wat Kaas zegt maar ze gaan nooit weg met de extra staatssteun.

behangtafel | 10-04-14 | 10:46

Die NPO moet gewoon grondig gereorganiseerd om geheel andere redenen als wat poen. Gewoon opheffen, iedereen ontslaan. Volgende dag alle technische personeel per direct weer aannemen met een salaris conform opleidingsniveau. Ben er echter niet uit hoe de onafhankelijkheid en kwaliteitsniveau van de nieuw te vormen redactie en journalisten te garanderen. Een InHolland diplomahouder Journalistiek zal toch zwaar getest moeten worden op kennis en kunde, misschien wel iedere journalist die daar een baan wil? Ach ja, dagdromen ....

Bezorgde_Burger | 10-04-14 | 10:46

Waar zijn de plusjes en minnetjes?

Julia | 10-04-14 | 10:43

@Bokito ergo sum | 10-04-14 | 10:21
Moet de overheid amusement inkopen? Zijn we echt tot het brood en spelen teruggevallen om de woeste hordes kalm te houden?
(Kijk even naar voetbal en schaatsen. Ben bang van wel)

frank87 | 10-04-14 | 10:41

De Romeinen wist het al: Geeft het volk brood en spelen en ze komen niet in opstand.

Vandaar nu het mega-aanbod, óók namens de staatszenders, aan series, sport en stompzinnig vermaak. Je moet beziggehouden worden, anders ga je als mens nadenken over dingen en da's nooit goed voor de macht.

Guy Veropzoudten | 10-04-14 | 10:40

Nounou, wat een gezeur. Ik vind het eigenlijk wel leuk, Downton Abbey, Sherlock, Death comes to Pemberley en bepaalde engelse detectives. En Louis Theroux omdat het zon schattige nerd is.
Verder is er toch ook niet zoveel op tv, op de commerciele en de npo. Altijd maar weer dezelfde koppen, Paul de leeuw, Chantal Janzen, Gerard Joling etc. die allemaal bij elkaar op bezoek gaan in verschillende programma's. Of de zoveelste sterren springen,dansen,lachen,zingen. Nee dankje.

Julia | 10-04-14 | 10:39

Top of the Lake is dan ook wel echt een goeie 'Twin-Peaks-achtige' serie. Vind ik.

Het Koude Gooi | 10-04-14 | 10:38

Kan het eens uit zijn met dat 'van uw geld'-mantra? Besluit hoeveel je NPO wil geven en laat ze lekker hun ding doen.

Lewis | 10-04-14 | 10:37

Stijllozen, u hebt hier een briljant plan! Afschaffen die hele NPO en alle Nederlanders gratis internetaansluiting voor dat geld!! Met extragratis Netflix abbo. Kan makkelijk uit.

Godwint | 10-04-14 | 10:35

Hmm. Het huidige publieke stelsel is kapot. Elke keer bied de nos vrolijk mee om de voetbalrechten binnen te krijgen. Betalen bakken met geld voor die onzin. Daarnaast betaald de kijkert voor stuff als DWDD, P&W en talloze andere politieke brainwashing.
Boer zoekt iets anders dan zn geit en vele andere amusements programmas. En dan hebben we onze peperdure kwal Paultje de Leeuw waarom betalen wij al die kwasten van ons belastinggeld?
Programmas die wel echt publiek zijn zijn op 1 hand te tellen. Dat is het journaal van de nos "helaas af en toe toch wel politiek correct". Zendtijd voor politieke partijen. Opsporing verzocht. Kassa en Zembla.
De rest is puur entertainment of politieke brainwashing.

ca12nag3 | 10-04-14 | 10:35

Er is een *bewezen* model dat werkt: de BBC. Staan op strikte neutraliteit, investeren in onafhankelijkheid en bieden ruimte aan nieuwe ideeen (BlackAdder, Young Ones, Little Brittain), maar handhaven ook instituten als NewsNight en QuestionTime.

En wat doen die *stomme* ambtenaren. Ze gaan weer eens onderzoeken! Neen, lullo's; je neemt het BBC-charter, kopieert dan 1:1 in Nederland en laat die stomme omroepen maar uitleggen hoe zij passen in de nieuwe realiteit in plaats van andersom; een model verzinnen rondom TVsauriers.

Sterker nog; zoals Schiphol inmiddels de luchthaven op New York runt, waarom laten wij de BBC niet onze publieke omroep runnen?

ole guapa | 10-04-14 | 10:32

Idem voor het betaalde voetbal, en alle andere commerciële (sport) activiteiten.

Peter_K | 10-04-14 | 10:32

@bas ooms53686288
En het mooie van kijk- en luistergeld was dat het geheel vrijblijvend was. Geen verplichting. Althans, ik heb nog nooit maar dan ook nooit kijk- en luistergeld betaald. Is mij wel eens schriftelijk gevraagd, of ik ook kijk- en luistergeld moest betalen, maar daar heb ik nooit op gereageerd.

VanBukkem | 10-04-14 | 10:32

@bas ooms53686289
dat wij in Nederland maar 2 BBC zenders kunnen ontvangen wil niet zeggen dat ze er maar 2 hebben.
Wiki:
BBC One, algemene zender met veel entertainment, sport en nieuws
BBC Two, algemene zender met meer culturele diepgang
BBC Three, jongerenzender
BBC Four, culturele zender
BBC HD, zender die uitzendt in de High-definition television standaard
BBC News, nieuwszender
BBC Parliament, zender, die politieke debatten uitzendt
BBC Alba, zender met programma's in het Schots-Gaelisch
CBBC, kinderzender
CBeebies, kinderzender voor de allerjongsten

jonze | 10-04-14 | 10:32

Dat Springbreakers is zo'n mega gare schijtfilm. Geen cent waard. "Oe we hebben geen geld voor springbreak, dus we overvallen een diner", want you know je hele leven de bak in is Springbreak wel waard.
En het is enorm artistiek natuurlijk om je halve film te vullen met 'feestende mensen' en een stemmetje die continu 'springbreak forever roept' door de film te spelen.

Het enige positieve aan deze film is James Franco die gewoon een complete staatsmongool speelt en dat erg grappig doet. Oh en 2 geile blonde wijven.

Zo dat moest ik ff kwijt. Dank u.

Kapitein_Koek | 10-04-14 | 10:31

Ik heb er geen moeite mee als ze buitenlandse producties aankopen, maar richt je blik dan meer op Europese producties. Alles wat uit de VS en omstreken komt is a. gemakkelijk te downloaden en b) wordt t.z.t. wel op een commerciële zender uitgezonden in tegenstelling tot producties uit Scandinavië, Groot-Brittannië en bijv. Duitsland. En juist Europese producties zijn kwalitatief heel goed te noemen. Laat de Nederlandse producties maar achterwege, tenzij de producenten willen betalen voor uitzending. De meeste NL-series zijn het aanzien niet waard.

FrankVeer | 10-04-14 | 10:31

De wal zal het schip keren. Dit zijn stuiptrekkingen van een stervend paard. *klikt Netflix weer aan*.

Rest In Privacy | 10-04-14 | 10:28

Heb liever dat ze kwaliteit kopen dan bagger als Utopia of Sterren springen produceren.

E_Z | 10-04-14 | 10:25

Nou inderdaad. Voorzie het volk van informatie van ons belastinggeld en doe verslag van evenementen in het land, in plaats van uit angst voor Netflix en HBO als een malle series en films te kopen.

henriette | 10-04-14 | 10:23

Toen we nog luister- en kijkgeld betaalden wisten we precies hoeveel. Nu het in de belasting zit hebben we geen idee hoeveel die meuk kost.
Weg met 2 zenders. 1 publieke omroep is genoeg.Kijk maar naar Engeland dat zo veel groter is en maar 2 publieken heeft.

bas ooms53686289 | 10-04-14 | 10:22

Zit wel goed spul tussen, liever Homeland dan Paul de Leeuw. Maar er mogen wel wat meer Nederlandse kwaliteitseries als Penoza of Gooische vrouwen komen voor het geld dat de NPO krijgt, dit is gewoon lui, en concurrentievervalsing.

Bokito ergo sum | 10-04-14 | 10:21

Ik doe tegenwoordig m'n tv aan om 'm na een minuut of 2 weer uit te doen. Wat een bagger. En trouwens, hij staat me ook niet.

Manalone | 10-04-14 | 10:20

En het is Downton Abbey. Niet Downtown

Die nare vent | 10-04-14 | 10:17

@ Fred Bastiat | 10-04-14 | 10:09
Was met de lobbycratie in Brussel een kwestie van tijd dat de corporatistische filmbedrijven dit erdoor zouden krijgen. Maar ik verwacht dat er wel technische mogelijkheden komen die dit weer weten te omzeilen.

Willem VanDer Decken | 10-04-14 | 10:16

De NPO in zijn huidige vorm heeft geen enkele toekomst. Want niet objectief. Rituele dans. Is een kwestie van tijd. Sterft een stille dood.
Goddank, als mensen op het werk over TV programma's praten heb ik geen idee waar ze het over hebben. Dankbaar ben ik dan. En die 'geen-idee-waar-ze-het-over-hebben-groep' wordt steeds groter merk ik.

Ars Vivendi | 10-04-14 | 10:15

Een abbonement, van Leeuwen? Ik hoop voor u dat er na deze shopping spree nog wat geld over is voor het Nationaal Dictee.

P.A. van der Werff | 10-04-14 | 10:14

Abbonement? Van Leeuwen, ga je schamen!

Pretzwalkski | 10-04-14 | 10:13

Maar het vakantie reisje was awesome dude!!!!!!!!!!!!

ikdenkwat | 10-04-14 | 10:13

Vergeet mijn post hierboven. Dat was nog van de conclusie van de Advocaat Generaal (de adviseur). Uitspraak komt hier binnen indien gepubliceerd: curia.europa.eu/juris/liste.jsf?langua...

Fred Bastiat | 10-04-14 | 10:11

Ja van Leeuwen, op TV moesten films verboten worden die al in de bioscoop te zien zijn geweest!

Einde van de Domheid | 10-04-14 | 10:11

Wanneer heffen jullie dan zelf Powned op? Publieke omroep, het kost een paar centen, maar dan hebbie ook wat.

LJBrinkhorst | 10-04-14 | 10:11

Uitspraak Hof EU is binnen, zie: curia.europa.eu/juris/document/documen...

Over downloaden, punt 75 tot en met 79. Ziet er naar uit dat downloaden verboden gaat worden.

Hof EU: "In dit verband moet om te beginnen worden opgemerkt dat de redenering van de Nederlandse regering haar oorsprong vindt in de omstandigheid dat de Nederlandse wet gedoogt dat ongeoorloofd op internet ter beschikking gesteld beschermd werk of materiaal wordt gedownload en dat enkel het uploaden van beschermd werk of materiaal wordt beteugeld. Daarmee werkt het Koninkrijk der Nederlanden indirect maar onvermijdelijk de massale verspreiding in de hand van producten die voortvloeien uit de exploitatie van beschermd werk en materiaal, welke verspreiding in geen geval als normaal kan worden aangemerkt en in feite de oorzaak zelf vormt van het fenomeen waarvan deze lidstaat de schadelijke gevolgen voor de rechthebbenden beoogt weg te nemen. De banalisering van het downloaden van ongeoorloofd op internet verspreid, beschermd werk of materiaal kan niet anders dan afbreuk doen aan de normale exploitatie daarvan."

Remember, remember, the 22th of, uhm, May.

Fred Bastiat | 10-04-14 | 10:09

Die hele netneutraliteit (en gratis bellen in het buitenland) was dus een afleiding om het downloadverbod door te voeren. En wat waren wij met zijn alle toch trots op de EU, gaan ze nu alsnog censuur toepassen.
Weet wat je stemt in mei.

Boris die Sauertopf | 10-04-14 | 10:09

Opheffen die publieke omroepen.
Ben deze indoctrinatie kliek goed zat!
1 neutrale zender voor objectief nieuws en calamiteiten is ruim voldoende.

Hendrikaatje | 10-04-14 | 10:08

Inderdaad, geen enkel overtuigend argument voor te verzinnen. Maar net als met veel andere dingen in onze maatschappij, het is al zo lang de gangbare praktijk dat we inmiddels zijn gaan denken dat het normaal is.
Ik moet bekennen trouwens dat ik zelf ook regelmatig naar de po kijk, maar dan niet naar programma's zoals bovengenoemde series en films. Neen, dan kijk ik naar programma's waarvoor de po eigenlijk bedoeld is.

VanBukkem | 10-04-14 | 10:08

Touché René, touché.

Willem VanDer Decken | 10-04-14 | 10:08

Doe P&W maar achter de decoder. Wie naar die linkse rotzooi wil kijken moet daar maar apart voor betalen. Dito DWDD.

Normpje | 10-04-14 | 10:07

Liever dat dan dat er allemaal domme nederlandse spelshows, niet grappige comedies of soaps van worden gekocht.

rode peper | 10-04-14 | 10:07

Het is veel effectiever als er publiekstrekkers uitgezonden worden rond de staatspropaganda. In die zin is het voor de regenten geen weggegooid geld. En de massa is tevreden omdat het gevoelsmatig extragraties is.

steven paul | 10-04-14 | 10:06

#123wegermee.

Trutkip | 10-04-14 | 10:06

Geldt alleen voor Nederland... dan heb je dus domme producties nodig... van Leeuwen.

duitse herder | 10-04-14 | 10:05

Omdat we in dit land zo armoedig zijn geworden dat we geen eigen series meer kunnen (nee, willen) produceren. Zoals in bijvoorbeeld Denemarken, Engeland of Duitsland wel het geval is. Toen de bezuinigingen werden aangekondigd was het eerste wat de netmanagers zeiden dat ze voortaan minder eigen programma's kunnen maken en meer in moeten gaan kopen. Et voila.

kicktherabbit | 10-04-14 | 10:05

Ik vind het helemaal geweldig. Wéér een reden om niet te kijken naar die overleefde kudt-troep. Ingeblikt amusement, afgewisseld met rode agitprop om het volk dociel te houden.

vraagstaart | 10-04-14 | 10:04

Los van dit alles is Spring Breakers natuurlijk wel een ontzettend coole film.

Billy Balzak | 10-04-14 | 10:02

Maar dat is commercieel, en commercieel is toch het as van het kwaad? NPO is nog een van de overerfde geldverslindende mastodonten van de babyboomers. Langzaam sterft het uit, te langzaam.

Kaas de Vies | 10-04-14 | 10:01

Ja maar 3 op reis dan?

blandurego | 10-04-14 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken