Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marokkanen weigeren opgaaf buitenlands bezit

GeefmeLalalageld.jpegJawoor. Zomaar even aan mensen vragen of ze hun buitenlandse huizenbezit en vermogen willen opgeven, in ruil voor gratiesj autkiering. Schoften zijn wij Hollanders toch. Belangenclub EMCEMO is dan ook piswoest dat aan Marokkaanse bejaarden is gevraagd om hun Marokkaanse Burgerservicenummer op te geven, zodat uitkeringsinstantie SVB kan controleren of ze in Marokko niet toevallig bulkend rijk zijn. Anders houden we de aanvullende AOW-uitkering beter in de zak, nietwaar? Voorzitter van het EMCEMO, Abdou Menhebi, is een bekende van GeenStijl. Hij riep op tot het strafbaar stellen van islamofobie, en we zagen hem bij de verkiezingsbijeenkomst van Mohammed Rabbae, alwaar hij zijn eerdere dreigement aan de Paaiers van de Achterban herhaalde: behoud de uitkeringen naar Marokko, anders stemt mijn achterban niet op jullie. Dat die achterban vrijwel nonexistent is en dat de man desondanks over 2012 een meer dan gulle halve ton subsidie opstreek is hij gemakshalve even vergeten kennelijk, als hij de Nederlandse overheid beschuldigt van 'Marokkaanse toestanden.' Pardon? Nee maar nu even serieus: een Marokkaanse beroepsklaaglaaf (pleonasme) is woedend (het zal eens niet) omdat de overheid het gore lef heeft om zomaar te controleren of de mensen waar zij gratis geld naar overmaakt niet stiekem best hun eigen djellaba kunnen ophouden. En deze mijnheer vindt dit niet genant, en ook is er niemand in zijn omgeving die genoeg om hem geeft om te zeggen, eej Ab, dit is een beetje pijnlijk jongen, qua schaamteloos. Nope. Controles uitvoeren alvorens geld weg te geven is 'criminaliserend.' Joe. Wereldvreemder dan een D66stemmer op een paddotrip in de Efteling hoor, deze. Geld eisen ongeacht of je er recht op hebt en boos worden als er lastige (PVV)vragen gesteld worden, wij zouden haast spreken van Marokkaanse toestanden. Zoals uitgerangeerde B-acteurs plegen te zeggen: Juweliersvrouw waar ben je als dit land je nodig heeft?

Reaguursels

Inloggen

Jeetje, jeetje, gaan we weer. Nee, dit maal niet de Marokkanen, maar wij Nederlanders!

Vooringenomen
Allereerst merk ik op dat de betiteling van dit nieuwsartikel al veel doet lijken... Marokkanen:...? Er is één persoon/organisatie die vraagtekens zet bij de onderzoeksmethode van de SvB, namelijk het louter benaderen van Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond.

Gelijkheidsbeginsel
Een vrij legitieme vraag als je je bedenkt dat Nederland een gelijkheidsbeginsel kent, welke verankerd zit in de Nederlandse Grondwet, art. 1. en de Algemene beginselen van behoorlijk bestuur. En dan nog niet eens te spreken over het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Er wordt gezegd dat men het gelijk gooit op dat het niet mag. Wij Nederlanders zijn hier overigens de aller-, allerbeste in. Bron: rechtspraak.nl. Zie in hoeveel kleine verkeersboetes, die gewoon terecht zijn opgelegd, massaal een beroep om de Europese rechten van de mens worden gedaan, hoevaak men het heeft over het gelijkheidsbeginsel. En nota bene het zit in onze Grondwet (lees:genen) verankerd. Recht van spreken? Nee! Kijk eerst naar jezelf voordat je allerlei op discrimatie lijkende woorden uitspreekt. Wat bereik je daarmee...?

Alles over één kam
Ik heb zelf, behoudens deze beste man, die nota bene als belangenorganisatie optreedt geen "Marokkanen" gehoord over een vermeende weigerachtige houding.

Ik snap gewoon niet waarom er gelijk zoveel over gespeculeerd wordt en er al zo een vooringenomen standpunt klaar staat, terwijl het allemaal nog niet eens duidelijk is. Wij kennen in een Nederland inderdaad een goed verankerde democratie én gelijke behandelingen in gelijke gevallen. Dat wil dus zeggen dat de SvB niet slechts per doelgroep mensen mag benaderen hierover met specifieke vragen, maar dit aan alle uitkeringsgerechtigden op dezelfde wijze moet doen. Er wordt in het omstreden onderzoeksformulier, gesproken over "gegevens van een eventuele tweede echtgenote". Dat impliceert al dat er geen sprake is van gelijke behandeling. De Nederlandse wetgeving erkent dat namelijk helemaal niet, een tweede echtgenote..

Er wordt gerept over dat die Marokkanen, ons geld stelen... Degenen die dit roepen, zouden moeten nadenken over welke inkomensbron men dan spreekt en over het aandeel van deze gemeenschap hierin. Nog los van feit dat het niet klopt dat men geldlustig is, het volgende. Als men al zoveel vermogen heeft in eigen land, wat doen ze dan hier? Of als men al zoveel vermogen heeft, waarom vragen ze dan om een extra aanvulling? Dit klopt natuurlijk niet. Deze AIO-aanvulling, voor de onwetend-sprekende onder ons, is bedoeld voor Nederlanders met een AOW-gat, dus mensen die niet volledig in NL hebben gewoond en een AOW-inkomen ontvangen, dat onder de bijstandsnorm komt. Zoals bekend heeft iedere NLer recht op een bestaansminimum, dus heeft de wetgever bepaald, dat in dergelijke gevallen recht op extra bijstand bestaat in de vorm van het zogenaamde AIO-aanvulling. Om het niet-onderbouwd verhaal m.b.t. het aanvragen van onnodige uitkeringen verder te ontkrachten, het volgende. De wetgever heeft zelfs bepaald dat uitvoerende instanties, zoals het SvB in dit geval de uitkeringsgerechtigden zelf actief benaderd hiermee, en als ware de AIO-aanvulling aanbiedt. Men hoeft hier dus niet zelf achteraan te gaan. Dit heeft de wetgever gedaan om het niet-gebruik tegen te gaan. Over geldlustige, wij Nederlanders staan naast onze lekkere kaas, mooie tulpen en windmolens ook bekend om onze "gierigheid." Het luxenburgsbankgeheim en de inkeerregeling vergeten?

Het jammere is dat de Marokkaanse gemeenschap, vooral de ouderen die verder niets misdaan hebben, ongevraagd in dit kwaad daglicht worden gezet. Zij hebben er niet om gevraagd om overspoeld te worden met informatieverzoeken. Het is nu alleen de vraag of de SvB dit mag doen. Dus de betiteling van dit nieuwsartikel mag gerust worden gewijzigd naar "SvB stuurt Marokkaanse ouderen massaal informatieverzoeken toe."

Zoals men al aangeeft, wij zijn tegen fraude, maar hebben onze (terechte) vraagtekens bij de onderzoeksmethode.

Uniewolff | 12-04-14 | 15:23

Nou het wordt tijd dat Marokkaanse bezittingen worden aangeslagen. Ze profiteren verdomme nog aan toe wel van alle uitkeringen hier, en meer dan de gemiddelde Nederlander. Ondertussen vertikken ze belasting te betalen over hun onroerend goed en vermogen zoals de Nederlanders dat met één paspoort wel moeten doen.

Angelica | 10-04-14 | 16:21

@morroking. De vraag is natuurlijk waarom we worden kaalgeplukt. Antwoord: omdat we solidair moeten zijn met iedereen, behalve de autochtone Nederlander.

Maria.1 | 10-04-14 | 14:48

-weggejorist-

morroking | 10-04-14 | 14:04

Anderen ook al opgevallen?
Geen plussen en minnen meer.
Opmerkelijk hoor.
Hier wordt gediscussieerd over het toestaan van 'zwart-sparen' in Marokko vs. discriminatie van autochtone NL-ers, en ineens !!!! geen plussen en minnen meer.
Zou er een verband zijn tussen de discussie die gevoerd wordt, en het weghalen van kunnen plussen en minnen hier bij GS?

gaffelbaard | 10-04-14 | 13:56

De man is NIET voor fraude, zegt hij nog in de krant. Maar alleen individuelen controleren en alleen als er sterke aanwijzingen zijn voor fraude.
Nu *zou* je kunnen zeggen: kat, spek, (marokkaan), statistiek --> = 'sterke aanwijzing', maar dat doe ik niet want dan is het weer diksriminantie.

Maar gewoon ff checken lijkt me, na de Bulgarenfraude, misschien toch wel iets beter, qua verantwoord financieel beleid naar de belastingbetalers toe.

xspalm | 10-04-14 | 12:33

Meer dan 4 decennia structureel geld in een malafide bodemloze put gooien.... in welk ander land komt een regering daar mee weg???
De enige groep die in NL stelselmatig gediscrimineerd wordt is de autochtone inwoner; financieel, op afkomst en door bestuurlijke willekeur!

s.o.i.a. | 10-04-14 | 11:38

@ donjon | 09-04-14 | 21:45
Geen zin in om voor je te gaan werken. Zoek zelf maar op hoe je van een Marokkaanse af kunt komen.

TheseDays00 | 10-04-14 | 11:36

Kan dit land nog dieper zinken.

Bataaf | 10-04-14 | 11:11

Gratis geld? Oh wacht, dan snap ik opeens waarom zoveel mensen roepen: wij zijn allemaal Marokkanen! Nou, dan zeg ik het ook maar: Ik ben een Marokkaan! Waar kan ik m'n geld ophalen?

Fopspeen | 10-04-14 | 10:34

Marokkanen weigeren ook zich te laten oppakken.

"Gezochte crimineel daagt politie uit

MAASEIK -
Een gezochte Belgische crimineel lacht de politieagenten, aan wie hij wist te ontsnappen, uit op Facebook.

"Fuck you, popo. Leer zwemmen en kijk beter uit jullie doppen", schrijft de 26-jarige Nabil Zammouri."

www.telegraaf.nl/buitenland/22493142/_...

Muhammad S al-Beshi | 10-04-14 | 10:19

Zomaar even een ideetje.
Hoort de overheid niet dat nummer te checken VOORDAT ze fucking geld weggeven?

Kom op zeg..

Fred van Ria | 10-04-14 | 10:18

Als het nu nog niet duidelijk is voor de politiek correcte goedpraters, dan wordt het tijd voor een toegepaste verplichte opname in een psychiatrische inrichting.

agram | 10-04-14 | 09:16

Komt de aap toch nog uit de mouw. Ze bewijzen het zelf. Zij hebben geen plichten, alleen maar rechten. Zij mogen op allerlei manieren de wetten overtreden en wee degene die daar een stokje voor steekt. Dat zijn vuile islamofoben en racisten. Ja, ja en daar moeten iedereen respect voor hebben volgens de politiek correcte hypocrieten.

agram | 10-04-14 | 09:14

De discriminatie kaart wordt wel erg snel getrokken. Als het je niet bevalt ga je maar terug naar Marokko.

hader | 10-04-14 | 08:29

De oplossing is zoooo simpel. Niet meewerken, geen uitkering. Probleem opgelost. Oh nee, dit is natuurlijk weer discriminatie.... *zucht*.

MaVe_64 | 10-04-14 | 08:05

1960 verplichte militaire dienst. 1963 aanmonsteren en in het buitenland afmonsteren. Meisje. paspoort verloopt. Nieuw aanvragen op het Nederlands consulaat.
1968 terug naar Nederland. 65 jaar. Aow krijgen. Dan hoor je dat er gekort word. Paspoort aanvraag als bewijs. Nooit iets gehoord over AOW inkopen. Die tijd had het ambtenaren intellect geen computers.Dan lees jet dit.

biltong | 10-04-14 | 07:45

Alleen mogelijk in een land dat met zich laat sollen.

Der Schnitzeljäger | 10-04-14 | 07:44

Zou het volgende artikel dan zijn "Nederlanders zetten uitkering toeslagen fraudeurs stop?".
Zal wel niet, die zielige fraude Bulgaren blijven we ook gewoon lekker wat toestoppen, die zijn ook zo zielig.

TheTroll | 10-04-14 | 07:33

Ik heb een aantal jaren in het buitenland gewerkt en wordt voor die jaren gekort op m'n AOW (2% per jaar) niks aanvullen dus, kan alleen die jaren bijkopen (voor veel geld).
Niet dat die AOW me erg boeit maar het klopt niet, maar ik ben natuurlijk een orginele nederlander dus worden mij veel dingen onthouden welke voor geïmporteerde armoedzaaiers wel beschikbaar zijn.

En over de international ambities van gemeenten, ik dacht dat we voor internationale zaken een ministerie hebben opgezet met minister etc. , stuitend dat geldverslindende ge-hobby van zich belangrijk voelende gemeente ambtenaren

Verwachtniks | 10-04-14 | 07:02

Maar tussen wet en handhaving staan naieve dromen in de weg, en linkse idealen..

De Goedheid Zelve | 10-04-14 | 02:23

Iesje dieskriminnasie. Iene Mauwrokko niete hebbe sjelfde regels, jaj begraajpe?

Spielmacher | 10-04-14 | 01:50

Proberen om de overheid een poot uit te draaien. Op 1 bepaald vlak dus uitstekend geïntegreerd.

De Goedheid Zelve | 10-04-14 | 01:43

Er worden in Marokko complete appartementencomplexen uit de grond gestampt met geld dat verdient is met de cocaïne-handel door mocro's uit NL.

henkdekanarie | 10-04-14 | 01:02

Gewoon kwestie van in de wet opnemen dat personen met nog een andere nationaliteit hun buitenlandse paspoorten moeten laten inscannen bij de gemeente. Doet men dat niet heeft men geen aanspraak op een uitkering. Opgelost.

Hjalmar | 10-04-14 | 00:59

Hjalmar | 10-04-14 | 00:10
Dat niet eens zozeer, maar de selectieve toepassing daarvan, daar ligt het probleem.

de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:35

Hjalmar | 10-04-14 | 00:10
Niet alleen. Want in de link (http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3632222/2014/04/09/Fraudevraag-van-Sociale-Verzekeringsbank-zint-Marokkanen-niet.dhtml ) staat:
'De SVB vraagt buitenlandse AIO-gerechtigden sinds begin 2013 om het nummer uit het land van herkomst. Dat gebeurt niet alleen bij Marokkanen. Ook Nederlandse AIO-gerechtigden worden geregeld gecontroleerd.'

Dusss....
Tot 2013 werden NL-ers wel braaf gecontroleerd.
En allochtonen niet. Althans, niet voor wat betreft hun land van herkomst/afkomst.
En dussss, worden NL-ers slechter behandeld dan allochtonen. In toezicht en uitvoering van die wet.

Duss, ligt het niet alleen aan de wetten en regels, maar ook aan toezicht op naleving van die wetten en regels, en uitvoering van straffen en maatregelen in de gevallen dat die wetten en regels niet zijn nageleefd.

Een bananenland dus.
Tatooboer schreef het. Een bananenland. Hij heb gelijk.

gaffelbaard | 10-04-14 | 00:28

Lees anders het boekje ''binnen zonder kloppen'' van Pieter Lakeman eens. Geschreven in 1993!!!!!!!
DeSjaak1000 | 09-04-14 | 19:13 | + 24 -
Het boek is overigens uit 1999 en niet meer te koop in de boekhandel maar gelukkig wel te downloaden. www.binsearch.info/?b=Binnen+zonder+k...

Osdorpertje | 10-04-14 | 00:28

Weg met die opgeschoren nekken en hun net alsof niet wetende gehoofddoekte schoremwerpers.

janjing | 10-04-14 | 00:26

Hoe meer paard v Tro(i)je kun je het krijgen.
Vanaf nu iedereen weigeren inzage aan belastingdienst.
Weg met die dubbele nationaliteiten, dan geldt de wet weer voor iedereen.

janjing | 10-04-14 | 00:19

We've got him! De grootste trol! Mark Smith

Elendur | 10-04-14 | 00:14

Nou ben ik geen fan van Marokkanen. Maar voordat we gaan schelden op hen, vraag je af waar het probleem ligt. Bij ons ja. Onze wetten en regels.

Hjalmar | 10-04-14 | 00:10

Ach ik heb met Egyptische Moslims gewerkt, die staan ook gewoon lachend te liegen tegen je, al heb je het tegen bewijs zwart op wit. "Ik ben Moslim, ik lieg niet". Geeft verder niets. Ik ben christen en heb gewoon liever de waarheid zonder verdere dramatische gevolgen. Scheelt mij een hoop uitzoek werk en doe toe komen waar je recht op hebt. Makkelijk. Helaas cultuur verschil.

echtpaul | 09-04-14 | 23:53

Jan Dribbel | 09-04-14 | 23:38
Weet ik, maar ik gaf een voorbeeld, en die van de WWB was de eerste die in mij opkwam. Andere wetten (WW, AOW, ZW, WaJong, etc.) kennen vergelijkbare bepalingen. Bepalingen waarin zoiets staat als 'geef je geen of onjuiste informatie, niet of niet tijdig, dan kunnen we je uitkering tijdelijk of blijvend, geheel of gedeeltelijk stoppen'.
Voor de AOW heb ik het even voor je opgezocht, en ik denk het te hebben gevonden.
Art. 17b lid 1 en art. 49 AOW.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002221/geldigheidsdatum_01-04-2014#HoofdstukIII_2_Artikel17b
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002221/geldigheidsdatum_01-04-2014#HoofdstukVI_Artikel49
Komt eigenlijk, in andere woorden, op het zelfde neer als mijn voorbeeld bij de WWB.

Geen informatie geven, is zonder uitkering of pensioen leven.

gaffelbaard | 09-04-14 | 23:49

Een kleptomaan steelt, een pyromaan brandt, een Marrokaans doet beide, aangevuld met liegen en groepverzamelen om iemand te beroven, alleen stellen ze niets voor. Uitschot, als de hardwerkende mens niet meewerkt aan het geven van informatie inzake zijn bezittingen of inkomen wordt hij gestraft, waarom die Kut-Marrokanen niet? Schorem, nog niet waard dat een Marrokaan in de schaduw van mijn reet een rotte appel vreet.
De enige die hier wat aan wil doen is Geert Wilders, de enige die hier wat aan gedaan heeft is Marina uit Deurne, top!!!!

plywood | 09-04-14 | 23:40

tattooboer | 09-04-14 | 23:16
'De laatste jaren moeten we de naleving van wetten opeisen, dat is toch niet normaal?
Wtf is dit voor bananenland geworden.'

Weet je, tattooboer.
Je hebt gelijk. Het IS al een bananenland.
Lees mijn reactie nog eens, en die link. Kijk naar lid 4. Daar staat: 'Als .. (lees: de uitkeringstrekker geen medewerking geeft, ook niet na een termijn om dat alsnog te doen) .. dan KAN het college .. bijstand intrekken.
Kan!!
Gelezen? Ja.
KAN.
Maar .. eigenlijk zou het MOET moeten zijn.

Want zoals het er nu staat, kan een college de uitkeringstrekkende informatieweigeraar z'n uitkering intrekken, maar .. dat MOET niet.
Het moet dus zijn: 'MOET het college .. bijstand intrekken!
Die wet zou dus eigenlijk gewijzigd moeten worden.

Zoals het er nu staat, nodigt het uit tot situaties van waarbij een college kan beslissen;
- Piet weigerde informatie te geven. Piet is een Nederlander. Piet zijn uitkering wordt stopgezet.
- Achmed weigerde ook informatie te geven. Achmed is een Marokkaan. Achmed zijn uitkering wordt niet stopgezet, want zielug of anders.

Dat is willekeur. Dat zou niet moeten. Het woord KAN zou moeten veranderen in MOET. Vind ik.

gaffelbaard | 09-04-14 | 23:38

gaffelbaard | 09-04-14 | 23:12 |

Dit heeft niets met de wet werk en bijstand te maken.
Het gaat om 65+sers die een aanvulling op de AOW krijgen van de SVB. DE SVB keert de AOW uit.

Maar ook Marokkanen moeten zich aan de wet houden ook al denken ze altijd dat ze boven de wet staan.

Jan Dribbel | 09-04-14 | 23:38

Wie op kosten van de Nederlandse samenleving een uitkering geniet in den vreemde (of uberhaupt), en niet voornemens is om inzage in zijn/haar financiële status te geven, dient overeenkomstig de Nederlandse wet deze uitkering onmiddellijk te worden stopgezet
Occipitaalcasibus | 09-04-14 | 23:16 | + 1 -

Mag je er wel bijzetten dat als de regering dat niet namens de nederlandse burger wil doen wij er op staan dat ook deze regering wordt stopgezet,weggejorist en opgerot.

tweetybird | 09-04-14 | 23:30

"Iek waiger!"
*Paspoort doorknipt en de grens over schopt*

Slipsnifter | 09-04-14 | 23:26

Wat een geinig stukje. Beetje jammer dat er zo'n dikke kern van waarheid in zit.

poldergeiz | 09-04-14 | 23:23

De laatste jaren moeten we de naleving van wetten opeisen, dat is toch niet normaal?
Wtf is dit voor bananenland geworden.
Sta op mensen en haal dat schorem van het pluche.

tattooboer | 09-04-14 | 23:16

Wie op kosten van de Nederlandse samenleving een uitkering geniet in den vreemde (of uberhaupt), en niet voornemens is om inzage in zijn/haar financiële status te geven, dient overeenkomstig de Nederlandse wet deze uitkering onmiddellijk te worden stopgezet

Occipitaalcasibus | 09-04-14 | 23:16

Wat een rare discussie is dit eigenlijk.
Wat nou?
Dan geven die Marokkanen toch lekker GEEN medewerking!
P R I M A !!!!
Geen of onvoldoende medewerking geven, betekent dat je uitkering wordt stopgezet.
Geen of onvoldoende medewerking geven, betekent dus dat je geen geld meer hebt, geen eten meer kan kopen. Dat je niks, nada, noppes hebt.
P R I M A !!!!
Of je verleent medewerking en je geeft netjes op wat je hebt, of je krijgt straks helemaal niks meer.

Lees zelf maar.
Art. 54 Wet werk en bijstand.
Hier dan: http://wetten.overheid.nl/BWBR0015703/Hoofdstuk6/62/Artikel54/geldigheidsdatum_15-06-2011
Let op lid 4.

gaffelbaard | 09-04-14 | 23:12

-weggejorist-

MinderMinderMinder! | 09-04-14 | 23:11

Eigenlijk zouden ze Marokkanen net zo moeten behandelen als Nederlanders. Als je een uitkering aanvraagt en je levert geen kopieën in van je bankafschriften mogen ze er redelijkerwijs van uit gaan dat je genoeg geld hebt om jezelf te onderhouden en heb je dus geen recht op een uitkering.
Van de Marokkaanse kant kan ik wel begrijpen dat je geen zin hebt om je erfenis of je spaargeld op te eten als je in Nederland een uitkering kunt krijgen. Maar als ik vandaag in de bijstand kom en morgen het huis van mijn ouders erf dan wordt mijn uitkering stopgezet en moet ik eerst de erfenis opmaken.

Osdorpertje | 09-04-14 | 23:09

Och, we zijn toch allemaal Marrekkane!

lanexx | 09-04-14 | 22:54

Ik heb bij wijze van experiment (en als signaal naar die gemeenschap) besloten dat ik Marokkanen in de ban ga doen. Ik praat niet meer over ze, maar ook niet meer met ze. Ik ga ze volledig negeren, alsof ze er niet zijn. Kijken hoelang ik dat vol kan houden (ofwel; 1) hoe lang duurt het voordat de irritatie het van mij overneemt, 2) hoe lang duurt het voordat ik in een positie zit dat ik ze daadwerkelijk nodig heb of 3) de Marokkanen hebben het tegendeel bewijzen en zijn het wel vriendelijke, aardige medelanders met af en toe een rotte appel). We zullen zien....

Nederlanddraaitdoor | 09-04-14 | 22:49

U heeft gelijk hoor, fraude moet keihard worden aangepakt. Maar dan ook alle fraude. Dat betekent hoe dan ook aantasting van privacy, want ik ken namelijk niemand die zijn belastingaangifte 100% eerlijk invult.
Mark Smith | 09-04-14 | 19:29 |
Dat komt natuurlijk omdat je de verkeerde mensen kent. Die hebben ook nogal invloed op jouw primitieve denkproces. Jouw tegels zijn daar een onweerlegbaar bewijs van.

Chiefmate | 09-04-14 | 22:45

Rutte, doe ook eens iets uitknijpen bij hunnie.

Iwmac | 09-04-14 | 22:34

Als ik 3 euro op een buitenlandse rekening heb staan, dan heb ik de belastingdienst op mijn dak. Mocro's mogen de zaak besodemieteren. Ben klaar met die lui.

Dead Silence | 09-04-14 | 22:24

Heel simpel. Opgeven of anders geen graties geld. En dat hoeft niet alleen voor Marokkanen te gelden. Dat moet voor iedereen gelden. Iedereen die zijn hand op houdt, moet streng gecontroleerd worden, of het nu om huur- of zorgtoeslag of om een uitkering gaat. Bezittingen opgeven, en als achteraf blijkt dat je daarover bewust gelogen hebt, achter de tralies totdat je 200% hebt terugbetaald.

Tubantia83 | 09-04-14 | 22:09

Die marokkanen toch , als het effe kan niet betalen of de kluit belazeren.Gaat goed met de integratie !

nemeton | 09-04-14 | 22:02

@Mark Smith
Niemand vult zijn belastingaangifte eerlijk in??
We wachten nog steeds op je belastingtips bij het invullen van de belasting aangifte.... Nou??

denoorman | 09-04-14 | 22:01

Konden we maar net zo makkelijk Marokkanen weigeren ...

Muhammad S al-Beshi | 09-04-14 | 21:59

Hiermee bewijzen ze zelf zonneklaar dat ze veel te verbergen hebben en dat ze niets anders dan provocateurs, profiteurs en oplichters zijn. "De meeste Marokkanen doen het goed". Heel goed zelfs!

agram | 09-04-14 | 21:56

Ze zijn als de dood al die Marokkanen. Ze hebben het zo goed voor elkaar. Een luizenleven bij elkaar gefraudeerd en leven op de zak van de Hollandse belastingbetaler. Bij enige dreiging dat dit ze afgepakt kan worden gaan ze om zich heen slaan. Deze paniekreactie van mijnheer Abdoe Al-leshebbe lijkt me juist extra reden om de boel eens heel goed door te lichten.

Afgeschminkte Bassie | 09-04-14 | 21:55

@TheseDays00 | 09-04-14 | 21:40 |
___

Vertel

donjon | 09-04-14 | 21:45

@ donjon | 09-04-14 | 21:03 | + 2 -
Enig idee, waarom mensen met een dubbele nationaliteit blijven/komen te zitten? Volgens mij niet.

TheseDays00 | 09-04-14 | 21:40

Wanneer zullen we in Nederland begrijpen dat vrijblijvende maatregelen niet werkt bij dit volk waarvan de cohesie gefundeerd is op wie het hardst kan liegen.

robinhoed | 09-04-14 | 21:38

Kafka, Hacek, 100 jaar geleden konden die lui al fantastisch sarcastisch schrijven over het systeem, er is niets verandert.
De overeenkomst is dat net als een eeuw geleden het onontkoombaar dat ook nu weer de pleuris uit gaat breken.
Je kan de burger tot op zekere hoogte uitknijpen/ controleren/zieken/dwarszitten als overheid op enig moment ontploft de boel, dat gat geen 10 jaar meer duren.

Uw Verzekeringsadvis | 09-04-14 | 21:35

Niet opgeven geen uitkering is dat zo moeilijk. En tevens een belastingsysteem gebaseerd op inkomenschijf zonder al die toeslagen

Suz | 09-04-14 | 21:25

Ja, hoe zit dat nou eigenlijk????

Wel een beetje flauw om bejaarde Marokkanen, die zich de tiefuspestpokkenpleurischolera, bloed zweet en tranen Andre Haastniet gewerkt hebben, om dit land op te bouwen, waar we nog iedere dag de vruchten van kunnen plukken te benoemen.
Kom op! Laten we het een beetje feitelijk houden.
Zeg maar breed trekken!
Of je nou Pool, Nederlander, Turk, ex Surinamer of wat dan ook bent ...
De Belastingdienst houdt scherp in de gaten wat 1 ieder over grens bezit of - in het buitenland - op de bank heeft staan!
Dat is toch logisch!
Mensjen, heb nou is vertrouwen!
We hebben ons land waterdicht opgebouwd.
Ingepolderd!
En dan die tigduizend ambtenaren, die alles scherp in de gaten houden en zorgen ook dat het zo blijft.
Echt! Het blijft zo ......
Sterker nog ...
het houdt niet op
niet vanzelf.

Okay, volgende verwondering!!!!!!

dennis8704 | 09-04-14 | 21:13

@Stick a fork in me | 09-04-14 | 20:50 |
[sarc_on]
Wat klagen jullie toch, nederlands is werkelijk
een waar paradijs voor elke (niet-)nederlander.
Het zijn tenslotte niet voor niets
's werelds grootste melkkoeien
[sarc_off]

Geen dubbele nationaliteiten, uitkeringen/toeslagen
zijn alleen geldig voor de INWONERS van nederland
en niet voor langdurige vakatie gangers.
Ga je terug naar je eigen land kunnen ze hun spaargeld meenemen, daar kunnen ze van leven als god in frankrijk

____________

De meeste landen zullen niet zulke gulle regelingen hebben.
Dus Nederland zal als een paradijs worden beschouwd.
Ergo, .... daar moet je wezen.

donjon | 09-04-14 | 21:03

Pikkestrijder | 09-04-14 | 20:01 | + 12 -
Nou nou nou, wat een frustratie.

Mark Smith | 09-04-14 | 21:00

'De laatste der marokkanen',..... Wanneer kan dit boek eindelijk uitkomen.

donjon | 09-04-14 | 20:59

-weggejorist en opgerot-

Stick a fork in me | 09-04-14 | 20:50

En ik wordt 8% gekort omdat ik een tijdje in het buitenland heb gewerkt in een ver verleden.

070 | 09-04-14 | 20:46

Dus wij betalen 50 jaar ! belasting voor je AOW ( 2% per jaar ) en immigratie Marokkanen krijgen gewoon hetzelfde aangevuld tot hetzelfde AOW bedrag ,zelfs hoger want tot minimum loon ! , zonder dit te hebben gespaard via belastingheffingen. Het is bijna niet te geloven.

070 | 09-04-14 | 20:45

Ze kunnen altijd uitwijken naar thuisland Marokko waar ze voor een habbekrats een onderkomen kunnen kopen en in vrede kunnen leven. Ik zeg doen.

frisenfruitig | 09-04-14 | 20:40

Ehhhh ik wil geld en niet zeiken ja hup! Wat he? Nee nu! Geld en hou je muil. Ja laat die klootzakken lekker werken voor mij. Ik voor hun ook gedaan, zij wilde die klote baantjes niet. Hoe bedoel je ik had geen eten en had de kans om in nederland geld te verdienen en mn gezin te onderhouden. Ja hallo zo werkt het niet. Ik had niets was volgens de koning van marokko zand van de woestijn meer niet. Laat me met rust en show me the moneyyyyyy... Ghe ghe ghe

ikdenkwat | 09-04-14 | 20:37

Schaamteloos. Deze beroepsjankers hebben duidelijk totaal geen besef van moraal en dat zegt iets over het gebrekkige vermogen tot opvoeding binnen de Marokkaanse gemeenschap.

lekker wijf | 09-04-14 | 20:31

AIO! Ooit bedacht in Amsterdam geloof ik door een wethouder van...., zodat mensen die geen 50 jaar in Nederland hadden gewoond (en bijgedragen) toch recht kregen op een volledige AOW uitkering.
Je begrijpt, 10 jaar werken, 20 jaar bijstand en dan gewoon de volle mep vangen terwijl een teruggekeerde authochtoon etc, etc. wel mocht inleveren.
En dan nog die volle uitkering meeslepen naar Marokko waar het prijspeil toch ff ietsje anders ligt. Leven als God, niet in Frankrijk, maar dan toch in Marokko.

Weg met die AIO. Niet gedeelde solidariteit is roof!

DebraCadabra | 09-04-14 | 20:28

Von Mutzenbacher | 09-04-14 | 20:10 | + 1 -
Ja precies ik snap ook niet gelijk de rug tegen de muur van die knakkers, als je niets te verbergen hebt. Als kaas heb je dit regelmatig. Geef het gewoon, immers door uitvreters wordt het alleen maar lager of erger geld opperdepop!! Waar zitten hun bites en bytes???

ikdenkwat | 09-04-14 | 20:23

www.svb.nl/int/nl/vv/nieuw_in_nederlan...

Vrijwillige Verzekering
U komt in Nederland wonen of werken
U kunt maximaal 50 jaar AOW opbouwen tot uw AOW-leeftijd. De begindatum van de opbouw ligt 50 jaar vóór uw AOW-leeftijd. De periode vanaf die begindatum tot uw AOW-leeftijd noemen we de 50-jaarsperiode. Bent u in de 50-jaarsperiode in Nederland komen wonen of werken? Dan was u tot dat moment niet verzekerd voor de AOW. Daardoor krijgt u bij het bereiken van uw AOW-leeftijd een lager AOW-pensioen.

Bekijk uw AOW-leeftijd
Wilt u gemiste jaren voor de AOW inkopen?
Door 'inkoop' kunt u zich alsnog vrijwillig verzekeren voor de AOW vanaf de begindatum van de 50-jaarsperiode tot de dag waarop u naar Nederland kwam. U krijgt dan een hoger AOW-pensioen.

Hier staat toch duidelijk dat je AOW moet inkopen wil je volledig AOW betaald krijgen,maar dat telt natuurlijk alleen voor de eigen bevolking.

janmetdepet | 09-04-14 | 20:19

Heeft justitie nu de buurtvader al aan de tand gevoeld over de derde dader van Deurne? Of mag dat ook niet?

Maria.1 | 09-04-14 | 20:16

Hollandse_Kaaskop | 09-04-14 | 20:08 | + -1 -
Doe maar een bigmac, lekker extra goedkoop dankzij de hamburger oorlog.

ikdenkwat | 09-04-14 | 20:12

Ook in Indonesië zijn ze niet altijd eerlijk tegen de instanties schijnbaar. "Opvallend is dat de kleine moslimpartijen het goed hebben gedaan. Verwacht werd dat ze amper stemmen zouden krijgen omdat veel partijen verwikkeld zijn in ruzies, splitsingen en corruptieschandalen."

geomario | 09-04-14 | 20:12

@huh, ian? | 09-04-14 | 19:11 |
Klopt. Ik heb een paar jaar in Zwitserland gewerkt. Helaas moest ik terug. Ik ben gekort op de AOW maar de SVB heeft ervoor gezorgd dat ik dat kleine beetje extra AOW uit het paradijs krijg.( Nog altijd spijt!) Van de 80 euro per maand moet ik 15 euro aan belasting betalen.Iedereen moet betalen... zij dus ook. Wie denken ze wel dat ze zijn!!!

Von Mutzenbacher | 09-04-14 | 20:10

-weggejorist en opgerot-

Hollandse_Kaaskop | 09-04-14 | 20:08

@Pikkestrijder. Exact. En ik altijd maar denken dat dit voor iedereen geldt. Wat zijn wij gek met z'n allen!

Maria.1 | 09-04-14 | 20:07

Bijna de hele marokkaanse gemeenschap help de criminele uit hun gemeenschap is in Gouda, Den Haag zuidwest gebleken en nu ook Eindhoven en er zullen nog best meer voorbeelden zijn.

Ik zie nergens in regionaal of nationaal politie programma's dat een licht getinte een oude moslim vrouw/man beroofd en mishandeld is altijd alleen tegen niet moslims/marokkanen vooral autochtonen.
Daar hoor je link Nederlander nooit over.

Marokko weigert om onderdanen die een misdrijf hebben gepleegd aan Nederlander uit te leveren. Met hun Nederlandse paspoort halen ze hun uitkering op met hun Marokkaanse duiken ze onder na de misdaden die ze hier gepleegd hebben.

Marokko weigert enig overleg om nieuw uitkeringenverdrag. Waardoor honderden miljoenen per jaar verloren gaan. Ik zou zeggen geen uitleveringsgedrag dan ook geen uitkeringenverdrag.

Nu dit weer, hoeveel voorbeelden heb je nodig..

vinzDH | 09-04-14 | 20:06

Het lijkt zo langzamerhand wel of deze mensen een streepje voor hebben in dit land op de nederlanders ,gelijke rechten gelijke plichten en niet ouwehoeren over discriminatie .

NOS | 09-04-14 | 20:06

Als je dan toch controleerd kijk dan gelijk even of die 25 kinderen waar ze kinderbijslag en studiefinanciëring voor vangen ook daadwerkelijk bestaan en zo ja die niet stiekum in Marokko wonen.

Snippeschieter | 09-04-14 | 20:04

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:46
Kijk, dat zijn nou eens leuke berichten.
Beter dan je zuurverdiende centen inleveren voor de een of andere hangjurk uit Tanger..

Ommezwaai | 09-04-14 | 20:01

Goed stukkie weer Nanninga, maar die laatste zin vind ik wel erg lullig, alsmede stigmatiserend naar juweliersvrouwen toe.

ironing | 09-04-14 | 20:01

@Statler en Waldorf | 09-04-14 | 19:56 Dat minder minder van Greet is intussen net zo veel incident als een door Marokkanen overvallen juwelier.
Steeds als hij zou kunnen doorbreken komt hij met een hoogmoedige actie. Dat is geen incident meer, net als overvallen en bontkragen op scooters.

Treurig varken | 09-04-14 | 20:01

Mark Smith | 09-04-14 | 18:56 | + -42 -
Pleur op eikel.
.
Mijn werkgever geeft mijn salarisgegevens door. Mijn bank geeft mijn rekeninggegevens door. Als ik contant een groot bedrag stort bij de bank of iets koop, wordt het gemeld aan de belastingdienst. Niet om mij te helpen, nee, om te zorgen dat ik niet iets 'vergeet' op te geven. Ik vraag daar niet om, daar zijn wetten voor, zodat ik gewoon belasting betaal. En als er iets niet klopt en ik onterecht teveel betaal, moet ik aantonen wat meneer de belastingdienst verkeerd heeft gedaan.
.
Nu moeten Marokkanen bezittingen opgeven en dan zijn ze weer eens zielig. Minder, minder, minder. En niet alleen Marokkanen, ook idioten zoals jij mogen wat mij betreft mee. Lutser.

Pikkestrijder | 09-04-14 | 20:01

Vandaag waren de snijbonen bij de Deen in de aanbieding, 400 gram voor slechts 1 euro.

Ik had het zakje al in mijn mandje, tot mijn oog viel op de sticker waarop het land van herkomst vermeld stond, marokko.

Het zakje ligt nu weer bij de andere zakjes uit dat land, naar ik hoop weg te rotten. De spinazie uit Nederland was trouwens erg lekker.

maggoo | 09-04-14 | 19:59

Was die al gemaakt? Nee? Komt ie dan hé!
Ik neuk je allemaal de moeder...

BitchSuperSoaker | 09-04-14 | 19:59

Abdou, als je het geld niet geeft moeten ze wel frauderen, Menehdi

domheid regeert | 09-04-14 | 19:58

Van ons weet de belastingdienst werkelijk àlles. Mag ik zeggen dat ik vind dat we gediscrimineerd worden?

Maria.1 | 09-04-14 | 19:58

Statler en Waldorf | 09-04-14 | 19:56 | + 0 -
De wereld is groter dan Geenstijl.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:58

Marokkanen? Wat is er mis met die lui?

* Behalve hun doen en laten hier en hun religie *

Treurig varken | 09-04-14 | 19:56

Is Wilders inmiddels al weer terug op het peilingsniveau van voor het "minder, minder"-incident?

Dat moet toch haast wel. Want in de afgelopen 2 weken is elk vooroordeel over Marokkanen inmiddels 3 of 4 keer bevestigd geweest.

Statler en Waldorf | 09-04-14 | 19:56

Het meest droevige is dat ze er stelselmatig mee weg komen, al jarenlang. Als een autochtone Nederlander zoiets doet kleden ze hem meteen helemaal uit.

Der Schnitzeljäger | 09-04-14 | 19:56

Ja ja marokkaantjes en turken ook al krijgt Wilders moeilijk gedaan wat hij wil,van jullie af, toch gaat hij het jullie steeds moeilijker maken en gaat hij dingen voor elkaar krijgen,het begin is er al,al die uitkeringen gaan gecontroleerd worden,want heel Nederland en jullie zelf weten heel goed dat er volop gefraudeerd word. Ik ken een paar turken en ook Marokkanen,die afgekeurd zijn of bijstand ontvangen,volop bij klussen,een eettentje of kapperszaakje kleermakers zaakje hebben bijna niets opgeven aan de belasting dus op meerdere fronten frauderen en dus barsten van de bezittingen in hun vaderland,en er zo van overtuigd zijn dat ze niet gepakt worden dat ze het openlijk toegeven rijk te zijn.Zelfs hun bezittingen op Facebook plaatsen.
Ik kan me dan ook met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat gemeenten die uitkeringen verstrekken niet op de hoogte zijn van bezittingen,ik kan me wel heel goed voorstellen dat medewerkers van de gemeente die belast zijn met controleren het gewoonweg niet durven te vragen.want die gasten zijn zo onnoemelijk agressief en bedreigen medewerkers van de gemeente dat deze medewerkers het allang best vinden want het is toch hun geld niet.
weet je het zijn vuile profiteurs als ze om een uitkering komen bedelen mag het burgerservice nummer wel gegeven worden,maar als er gecontroleerd moet worden,wat heel normaal is,weigeren ze dat waarmee ze zelf al toegeven dat er volop wordt gefraudeerd anders doet je niet zo spastisch,wie niets te verbergen heeft werkt gewoon mee,maar uiteraard zal er voor die groep een uitzondering worden gemaakt.
Wil je een uitkering hebben,moet je al je bezit en zelfs het inkomen van je thuis wonende kinderen opgeven.Onderlaatst sprak ik een Turk die uiteraard op dertig jarige leeftijd al 6 jaar volledig afgekeurd is zogenaamd rugklachten ,maar wel voetbal speelt en de hele dag werkt ik het restaurant van zijn afgekeurde vader,en zo zijn er duizenden zo niet tienduizenden die de zaak willens en wetens beduvelen.En iedereen weet het maar niemand doet iets liever geven we ze 600 Euro per maand de rest van hun leven als ze op een bepaalde leeftijd vertrekken nou reken er maar op dat ze allemaal de leeftijd van Metuzalem bereiken.Worden we voor de zoveelste keer bedonderd.
Ach laatst sprak ik er nog een Marokkaan die vond dat hij niet hoefde te werken en recht had op een uitkering omdat zijn opa zo hard had gewerkt als gast arbeider.weet je wat het is met dat volk ze denken dat ze alleen maar rechten hebben en geen plichten en dat is er met de paplepel in gegoten door de linkse politiek

janmetdepet | 09-04-14 | 19:56

@Mark Smith | 09-04-14 | 19:53

Zeker. En wat mij betreft worden er weer staatsmijnen geopend om bij onwilligheid hun berokkende schade aan de maatschappij terug te verdienen. En dat geldt ook voor criminelen en falende en-of corrupte politici.

ZKH EénOog | 09-04-14 | 19:56

Mooi als dit er niet door komt dan collectief weigeren om bezit op te geven bij het invullen van je inkomstenbelastingformulier. Vervolgens collectief daar een verklaring voor af geven en daarin duidelijk maken dat er rechtsongelijkheid bestaat tussen in Nederland woonachtige groeperingen en als zij dat niet hoeven doen wij het ook niet hoeven; is immers toch discriminatie? Kijken hoe snel de regelgeving is aangepast. Maar dan moet dat wel even goed begeleid worden. Stichting "samen voor ons eigen" of zo.

BitchSuperSoaker | 09-04-14 | 19:55

ZKH EénOog | 09-04-14 | 19:48 | + 0 -
Helemaal eens! Aanpakken die onbemiddelbare beroepswerkloze tokkies.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:53

Als ik het vergeet worden mijn bankrekeningen bevroren tot ze overtuigd zijn dat ze alles hebben, ik genoeg belasting betaal en komt er een boete achteraan.
.
Kudtvolk. Niet meewerken? Hop uitkering stoppen, dan heb je zo alles wat je nodig hebt.

Pikkestrijder | 09-04-14 | 19:51

Goed zo, ik wil minder belasting betalen.. minder minder

Common_Sense | 09-04-14 | 19:50

" Wij zijn schoften, allemaal " kom maar op met dat T- shirt.

Uw Verzekeringsadvis | 09-04-14 | 19:50

Gaat lekker zo. Ik kan me uit de recente geschiedenis bevolkingsgroepen voor de geest halen die om minder op de trein werden gezet. Ja, shoah, I know, excuus, onvergefelijk etc. Maar wat ik zeggen wilde, als die Marokkanen altijd zo mooi en snel oorzakelijke verbanden zien, vooral tussen het uitblijven van onvoorwaardelijk geld en het mogen vervallen tot corruptie en criminaliteit, is er dan niet één Marokkaanse slimmerik die inziet dat het gedrag van zijn groep wel eens kan leiden tot een tegenreactie, tot een politicus bijvoorbeeld, die op een mooie dag roept: minder, minder. Want die dag gaat natuurlijk een keer komen, daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben.

Magdatkandat | 09-04-14 | 19:49

Ik ging er eigenlijk vanuit dat, net zoals bij nl ders het geval is, eerst wordt gekeken of je nog vermogen hebt voordat je een uitkering krijgt. ..

Bill le Koek | 09-04-14 | 19:48

@Mark Smith | 09-04-14 | 18:56

Onzin natuurlijk. Als jij wenst te leven op geld waar anderen voor gewerkt hebben, hebben die anderen het volste recht om te weten of jij dat geld ook werkelijk nodig hebt. Zit geen greintje privacyschending aan.

ZKH EénOog | 09-04-14 | 19:48

Rente over spaargeld als inkomen in box 3: Want Nederlanders pakken wij wel, leuker kunnen wij, Staats Belastingen, het voor U.... niet maken.

Snowy2000 | 09-04-14 | 19:48

@Welles! Nietes! | 09-04-14 | 19:36
Dat is toch niet handig geweest, de verontwaardiging had terecht geweest en had zo groot mogelijk gebracht mogen worden. Daar moet je alleen niet drie weken mee wachten. Dat had direct na de mongolen van Burgemeesters en Wethouders oproep moeten gebeuren.
Iets van "wij betreuren de aangifte en de omvang waartoe wordt opgeroepen door B&W derhalve fucken wij terug door iedereen op te roepen het zelfde te doen tegen Spekkin en Stomstom.`

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:46

Ommezwaai | 09-04-14 | 19:40 | + -1 -

Precies, heb vorig jaar voor het eerst na 1 maart aangifte gedaan met de vooringevulde versie en toen kwam naar voren dat mijn eega nog een volledig vergeten saldo op een volledig vergeten spaarloonrekening had van EURO 68,00. Ons was hier helemaal niets meer van bekend maar de belastingdienst wist het wel!

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:46

Mark Smith | 09-04-14 | 18:56 | + -31 
.
Nee hoor, als het om jouw bsn nummer gaat doen we hier ook niet moeilijk!

Rest In Privacy | 09-04-14 | 19:44

Maar ja daarentegen kunnen we de politiek wel aanklagen voor discriminatie waarbij je hier zelfs verplicht je onderbroek zelfs moet tonen als nederlander voor een uitkering anders wordt hij stopgezet en daar niks. Dat is meten met twee maten en discriminatie tegenover onze uitkeringsgerechtige. Die onder een veel zwaarder regime staan.

tweetybird | 09-04-14 | 19:43

Nee, een paar ton spaargeld in het buitenland van werkende en belastingbetalende Nederlanders die nooit aanspraak zullen kunnen maken op dat soort voorzieningen, dat moet worden opgespoord. Om vervolgens in NL. gestald te worden onder 1 procent rente en 1,2 procent vermogensbelasting. Vuile socialisten. Ben het zo zat om als werkende autochtone Nl. er voortdurend gepakt te worden.

dr. P. von Orno | 09-04-14 | 19:43

Mark Smith | 09-04-14 | 19:39
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar de tips van een expert..
*Proest*

Ommezwaai | 09-04-14 | 19:42

@eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:33
Daarom revolutie !!! Afschaffen die niet nuttige import niks gratis en alles opsluiten wat niet deugt. Vervroegd vrijlaten onder één enkele voorwaarde, paspoort inleveren.

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:41

Mark Smith | 09-04-14 | 19:29
U heeft zeker al enige tijd geen aangifte meer gedaan?
Als je dit via internet doet, staat alles voor u ingevuld. Makkelijker kunnen ze het daar niet maken... Sjoemelen is wel zo'n beetje over.

Ommezwaai | 09-04-14 | 19:40

@eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:33
Helaas zijn ze op geen enkel vlak zo goed geïnformeerd als op het juridische vlak. Alsof ze in de moskee Nederlands recht leren in plaats van Allah baffen.
Wij praten op een verjaardag over voetbal of vakantie praten zei over hoe je profiteren moet en wat te doen indien je in aanraking komt met instanties of politie.

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:40

denoorman | 09-04-14 | 19:34 | + 0
Bedenk zelf eens iets. De tip belastingaangifte was gratis.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:39

en dan nog de schijnhuwelijken en schijnscheidingen. man man man en wij maar betalen..

denoorman | 09-04-14 | 19:38

-weggejorist en opgerot-

jemoert | 09-04-14 | 19:38

@Mark Smith (19:29),

Je zegt "ik ken niemand die zijn belastingaangifte 100% eerlijk invult".
Dan verkeer je toch in hele andere kringen dan ik. Ik geloof er ook niet zo in, de afgelopen jaren is de belastingwetgeving waar mogelijk volledig dichtgetimmerd.

Maar los daarvan, er is nog een flink verschil tussen liegen om slapend rijk te worden van belastinggeld, of hard werken en daar iets minder belasting over te betalen dan zou moeten.

Dandruff | 09-04-14 | 19:38

zuiderduin | 09-04-14 | 19:23 | + 0 -

En vergeet de fraude met kinderbijslag met in Turkije of Marokko wonende tweelingen niet terwijl de ouders in Nederland verblijven. Die vangen voor ieder fictief kind dan eens dubbel kinderbijslag in verband met een uitwonend kind.

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:37

Mark Smith | 09-04-14 | 19:29 | + -3
Das gelul man. Als ze erachterkomen of iets vragen waar je geen antwoordt op geeft ben je er bij!!! Bd rulezzzzzz!!

ikdenkwat | 09-04-14 | 19:37

Wie maakt hier in NEDERLAND de dienst uit ?

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:37

@Veel Vaak | 09-04-14 | 19:27
Op de aangifte oproep van Agema heb je misschien een punt als het om de timning gaat.Ikzelf zou het direct als partij in z'n geheel gedaan hebben om juist de achterban te beschermen die door de aangifte tegen Wilders ook weggezet worden als racisten.

Welles! Nietes! | 09-04-14 | 19:36

Voor de autochtone bevolking is onze regering snoeihard. Betalen tot je scheel ziet, niet te laat en niet te zuinig. Alleen profiteurs, oplichters en subsidie slurpers hebben volledig vrij spel.
Man, man....

Ommezwaai | 09-04-14 | 19:35

@Mark Smith
Niemand vult zijn belastingaangifte eerlijk in?? Vertel mij eens waar je nog mee kan sjoemelen als gewone nederlander dan doe ik er mijn voordeel mee. Noem eens wat..??

denoorman | 09-04-14 | 19:34

Gewoon, allemaal terug naar Istanbul sturen.

de honden blaffen... | 09-04-14 | 19:34

Het houdt niet op, niet vanzelf.

AC | 09-04-14 | 19:34

Wolah dit is geen echte geit. Wij hebben recht op lalageld.

Bertus Brulbroek | 09-04-14 | 19:34

Wat een gelul met dat " land opgebouwd".... Een paar goedwillenden daargelaten hebben ze hier een paar jaartjes moeten werken alvorens ze het land weer net zo hard hebben getracht af te breken. M'n reet. Ondankbare zakken schijt.

willem653 | 09-04-14 | 19:34

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:12 | + 2 -

In Nederland komt het nog wel eens voor dat jonge Marokkanen worden aangehouden voor bv. een verkeersovertreding en dat ze dan in een auto rijden die ik na 20 jaar sparen nog niet kan betalen terwijl ze geen of nauwelijks inkomen hebben. Het gekke is dat als ze zeggen dat ze die auto hebben betaald met drugshandel ze daarvoor een flinke douw en een navordering van de belastingdienst krijgen. Als
ze echter hun kaken stijf op elkaar houden is het met de jurisprudentie zo gesteld dat ze binnen een paar week hun in beslag genomen auto weer terug krijgen en volledig vrijuit gaan. Snapt u het nog?

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:33

Maar ja tweetybird heeft de oplossing
Svb stopt de uitkering. Dan gaan ze vanzelf op bellen. Waar blijft mijn uitkering. De medewerker zegt dan . Wij hebben computers met xp en hebben daarmee een gigantische storing. Alles is weg en onherstelbaar verdwenen.. Maar we kunnen u uitkering alsnog storten op het moment dat u even u sociaal nummer stuurt van marokko. Dan herstellen wij gelijk u uitkering na controle. Geen discriminatie zoals ze weer roepen maar computer crash toch.

tweetybird | 09-04-14 | 19:33

Ja, zo rolt de multiKul in Nederland (met de K van flauweKul).
Een Nederlandse burger (autochtoon) met een spaarrekening op een buitenlandse bank wordt als oplichter van zijn bed gehaald.
De marokkaan die van zijn uitkering en van zijn vakantiewerk bij de juwelier een dorp in marokko bezit, die krijgt een volledige uitkering.

Wie daar vragen bij stelt krijgt een rij aangiftes bij het politiebureau bij u in de buurt.

Mag het een beetje minder, met die brutale kolonisten die de toekomst van mijn kinderen stelen?

Jan Passant mk2 | 09-04-14 | 19:32

Nou ik vind dit niet een goede gang van zaken. Geef gewoon je nummertje op net als de kaaskoppen zelf. Zo niet, den dikke middel vinger. Net zoals de kaaskopjes ook zullen krijgen. Leren we het nou nooit! Al 60 jaar hier, ohnee daar? Wacht ff wat klopt er niet.....

ikdenkwat | 09-04-14 | 19:32

Dandruff | 09-04-14 | 19:22 | + 1 -
U heeft gelijk hoor, fraude moet keihard worden aangepakt. Maar dan ook alle fraude. Dat betekent hoe dan ook aantasting van privacy, want ik ken namelijk niemand die zijn belastingaangifte 100% eerlijk invult.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:29

Het maakt niet uit hoe ze aan geld komen, liegen, bedriegen, bedreigen, stelen, roven, drugshandel, fraude. Alles is beter dan werken.. Dat is hun cultuur vermoed ik. Dat is er blijkbaar al van jongs af aan ingeprent.. Ik heb nog nooit een marokkaan een misdaad of een fout horen toegeven.. waardeloze mentaliteit.. en dat moet dan zogenaamd met hard werken nederland hebben opgebouwd?? (proest, ha ha ha ha ha ha)

denoorman | 09-04-14 | 19:29

Ja, maar hier hebben we toch met z'n allen voor gekozen!

Gags Beasley | 09-04-14 | 19:28

@Welles! Nietes! | 09-04-14 | 19:17
Ik vind Wilders dapper laat ik dat voorop stellen.
Ik vind hem echter niet altijd even verstandig en zeker niet effectief.
Met effectief bedoel ik niet eens resultaat effectueren maar zijn stemmers en potentiele stemmers erbij blijven betrekken met plannen en doelstellingen formuleren.
Ik begrijp zijn strategie niet altijd even goed.
Laat me een recent punt en voorbeeld aanhalen en geven.
Het moment dat Agema opriep aangifte te gaan doen was slecht getimed. Hadden ze direct moeten doen en niet wachten tot de aantallen genoemd werden en dan oog om oog roepen. Beter hadden ze de nadruk op tijdverspilling, ontvankelijkheid en ophitsing vanuit b&w (niet p&w) kunnen leggen. Dus iedereen aangifte doen tegen spekkie en samsam om te direct aan te tonen dat het achterlijk is om duizenden mensen aangifte te laten doen en dit niet de bedoeling kan zijn.

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:27

Bijzondere reactie weer. SVB vraagt al jaren deze gegevens op en als het even kan geautomatiseerd met andere overheidspartijen.

Natuurlijk hoef je niet mee te werken aan deze actie, verwacht dan echter ook geen (aanvullende) uitkering.

Kevf | 09-04-14 | 19:25

Als je hier een uitkering krijgt en je weigert je tandenborstels te laten zien stoppen ze gelijk je uitkering. Daar hoeven ze zelfs hun huizen en hun auto's niet te tonen. Sterker nog al geven ze 100 kinderen op is het nog goed. Wat klopt er niet. O ja nu weet ik het weer. Weg Met Ons.

tweetybird | 09-04-14 | 19:24

Frappant dat nog behoorlijk wat lieden van dat bergvolk de AOW-gerechtigde leeftijd weet te bereiken ondanks al hun gen-defecte DNA.

Ayatollah Oink-Oink | 09-04-14 | 19:24

Het is in SVB-kringen al jaren bekend dat het een frauderende bende is. Wat een verrassing dat ze niet willen dat dat met bewijzen uit het land van herkomst wordt gestaafd.

zuiderduin | 09-04-14 | 19:23

Ik word hier kots en kots misselijk van. Ondankbare zak stront. Als je niks te verbergen hebt is er niks aan het handje toch???

willem653 | 09-04-14 | 19:23

@Mark Smith (18:56),

Er is natuurlijk wel een subtiel verschil tussen "alle privacy opheffen" en "alle fraude legaliseren".
Ja, veel mensen hechten aan privacy. Dat betekent dat een overheid niet zomaar al jouw gegevens op mag slaan als daar geen enkele goede reden voor te bedenken is.
Maar nee, dat betekent niet dat eenieder die gratis geld krijgt de daarvoor vereiste papiertjes die ieder ander *verplicht* moet invullen mag overslaan omdat hij Marokkaans is.

Het is toch niet de schuld van de volgens jou "hypocriete Geen Stijl en haar reaguurders" dat het voor Marokkanen kennelijk zo makkelijk is om alle regels met voeten te treden. Als Nederlandse jongeren, ouderen, babyboomers, boeren, yuppies gehandicapten of wat voor doelgroepen dan ook dit zouden doen dan zou daar óók wat van gezegd worden.
Maar ja, het zijn wéér Marokkanen die met medewerking van de Marokkaanse regering frauderen. Daarbij gesteund door "Nederlands-Marokkaanse" subsidiesponzen, en (kennelijk) ook door een Marokkaanse publieke opinie die wel in actie kan komen tegen Wilders en tegen vuurwapengevaarlijke juweliers, maar niet tegen dit soort excessen. Excessen zeg ik, en tegelijkertijd weten we allemaal dat het de normaalste zaak van de wereld is dat als Marokkanen ons belazeren of beroven, de Marokkaanse gemeenschap uitsluitend in actie komt tegen degenen die daar iets tegen willen beginnen.

Dandruff | 09-04-14 | 19:22

Zelfs To-Fuck Dibi van GL heeft een optrekje in Marokko mocht ik vernemen, hij woont zogenaamd thuis bij zijn moeder in een sociale huurwoning, met hoersoepsidie en hij trekt hier ondertussen een riant wachtgeld.. Hij heeft het vast geleerd van Femke Halsema die haar sociale huurwoning ook onderverhuurde. Vervelende mensen die groenslinkers, altijd maar profiteren op kosten van de gemeenschap. Het lijken wel marokkaanse uitkeringsfraudeurs. Toch??

denoorman | 09-04-14 | 19:21

Wat wel mooi is dat de Marrokanen er werkelijk alles aan doen om hun reputatie verder de zandbak in te helpen. Helemaal met goed met 22 mei op komst.

ole guapa | 09-04-14 | 19:20

Je zou toch verwachten dat zo' n criminele belangenvereniging gelijk verboden verklaart word. O wacht we zijn hier in nederland met een pvvda regering. Dat is waar ook. Hier kan en mag dat allemaal behalve als je nederlander bent. Want dan was je belangenvereniging al gesloopt door de politiek.

tweetybird | 09-04-14 | 19:20

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:16 | + 1 -
Steeds. Maar. Weer.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:19

Topstukkie Nanninga. Die laatste regel mag op een tegeltje aan de muur.

Tukker69 | 09-04-14 | 19:18

Buiten dat is het gewoon van de zotte dat deze uitgangspositie door Nederlandse wet- en regelgeving is ontstaan.
Reaguurder huh, ian? | 09-04-14 | 19:11 slaat hier dan ook de spijker volledig op zijn kop.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:18

@Veel Vaak | 09-04-14 | 19:01
"Ik geloof dat Wilders niet oprecht bezig is een revolutie te ontketenen. Pim had met zijn oprechte temperament en intellect daadwerkelijk iets kunnen bereiken. Maar goed hij is niet voor niets omgelegd."
Ik geloof juist dat Wilders van Pim geleerd heeft om zich niet uit de tent te laten lokken,maar de rest uit de tent te lokken,zodat z'n achterban in balans blijft en juist geen revolutie start zolang de tegenstander zich belachelijk maakt door verongelijkt te gaan na schreeuwen wat de zogenaamde goedmens partijen hen voorkauwen. Ik zie hierin een betere strategie,omdat het wegzetten van Pim volgers als is doorgegaan,en heftiger is geworden met Wilders. MAW Wilders beschermd in zekere zin zijn electoraat door zelf de klappen op te vangen ipv kogels.Ook hij heeft gezien hoe mensen op het binnenhof tekeer gingen tegen Kok en de rest van die moord hitsers snap je.

Welles! Nietes! | 09-04-14 | 19:17

2024:
''Marokkanen weigeren opgaaf buitenlands bezit

Zomaar even aan mensen vragen of ze hun buitenlandse huizenbezit en vermogen willen opgeven, in ruil voor gratiesj autkiering. Schoften zijn wij Hollanders toch.''

duitse herder | 09-04-14 | 19:17

Mark Smith | 09-04-14 | 19:10 | + 0 -

Ja, die neef, die houden we er nog even in...

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:16

de naam van die flutacteur vergeten, waar is mijn zwarte lijst als ik hem nodig heb..

Worstjes | 09-04-14 | 19:15

Heeft Marokko tegenwoordig een beter bankgeheim dan Zwitserland ofzo?

Geert Linkers | 09-04-14 | 19:15

Wat is de overtreffende trap van minder?

(Behind)Doors | 09-04-14 | 19:15

Ik heb ook maar even mijn spaargeld van mijn vooringevulde belastingformulier verwijderd. Als je het in Marokko niet hoeft op te geven, waarom ik dan wel? Dat zou nl. discriminatie zijn en EU ongelijkheid enzo. Zo, ik denk dat ik geen belasting hoeft te betalen over die Euro 123 spaargeld van mij.

TheseDays00 | 09-04-14 | 19:14

Oplossing heel simpel, geen opgave = geen uitkering, geen enkele uitkering!

Géén huursubsidie, géén zorgtoeslag, géén AOW, geen pensioen, etc.etc. Alléén een éénmalige oprotpremie.

Snippeschieter | 09-04-14 | 19:13

Helaas hebben we geen regering die voor de mensen opkomt. Er zit een stelletje oplichters die door verkiezingsbedrog aan de macht is gekomen. Geenstijl organiseer svp een collectieve aangifte tegen dit zooitje in de regering. Ik ben de 1e om aangifte te doen!!

denoorman | 09-04-14 | 19:12

@eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:02
Moet ook wel toegeven dat er vele jonge Marokkanen zijn die zeggen dat ze een 50k 2e woning hebben in Marokko maar die hebben veelal niet eens een euro voor een treinkaartje om hier op tijd op hun werk te komen.
Opscheppers zijn het die jonge mocro's.

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:12

Uit het Parool-bericht:
"Volgens het Emcemo, een vereniging die burgerschap en sociale cohesie wil bevorderen"
Burgerschap? Is hun pleidooi daar niet precies het tegenovergestelde van?

Abject | 09-04-14 | 19:11

Zoek de verschillen:
Heb je als Nederlander een tijdje in het buitenland gewerkt, dan word je in NL gekort op je AOW.
Heb je als buitenlander een tijdje in Nederland gewerkt, dan krijg je in NL de volle mep aan AOW.

huh, ian? | 09-04-14 | 19:11

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:04 | + 0 -
Deal. Onder het volgende topic zal ik iets in de trant van "Je. Verwacht.Het. Niet." plempen of " Zie je wel, Geert heeft *gelijk*"En dan fap ik op mijn plusjes.

Dan ga jij er nog een keer overheen met je neef. Zijn we allemaal gelukkig.
Man, man, man.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:10

En wat is nou werkelijk de rationele reden waarom die mensen dat Marokkaanse BSN niet willen verstrekken? Ik kan er werkelijk geen enkele verzinnen. Behalve dan dat er op grote schaal mee gefraudeerd wordt en dat EMCEMO dat weet.

The_iron_boar | 09-04-14 | 19:10

De Nederlandse belastingbetaler mag bloedden voor die bergbewoners. Man man man. En geen fuck kunnen we doen he

Klaus Herzog | 09-04-14 | 19:09

Op Marokko.nl maakt men zich er niet zo druk over. Zie hier de antwoorden op de vraag: "Svb controle op verblijf in Marokko? Accepteerde Marokko dit?
Salam, Een vraagje, klopt het nou dat het Marokkaanse kadaster en Marokkaanse belastingdienst in Marokko akkoord hebben gegeven aan Nederland om controle uit te voeren bij de kadaster en belastingdienst? Om na te checken of persoon mogelijk eigenaar is van grond of/ en huis?
Wij hebben een brief ontvangen waar we vragen moeten beantwoorden over bezit en verblijf in marokko. Tevens ook kopie van la carte nationaal"
-"Als je een nlse paspoort heb stuur je daar maar een kopie van en zeker geen kopie carte national sturen dan kunnen ze met die kopie dingen over je opvragen zonder dat jij erachter komt" en -"Gewoon antwoorden dat je niks te melden hebt. En als ze kopie van papieren vragen, gewoon zeggen dat je die niet hebt. Klaar"
En de belastingdienst laat ze er ongetwijfeld nog mee weg komen ook..

Abject | 09-04-14 | 19:09

En ze vergeten nog de toeslagenfraude, de huursubsidie fraude, de woningfraude door onderverhuren van sociale woning. De ziektekosten worden niet betaald enz enz. De beerput stinkt, maar de beerput moet open. Helaas is er in de hele tweede kamer maar 1 hardwerkend en kritisch parlamentslid nml Dhr Ontzigt. De rest is een stelletje mooitpraters en laterfanters. En die ambtenaren die slapen liever tijdens hun werk ipv dat ze achter fraudeurs aangaan. Niet zo raar als je werkt voor het slechtste kabinet sinds de tweede wereldoorlog.

denoorman | 09-04-14 | 19:08

En weer een PVV zetel erbij op 22 Mei !
Gaat prima zo...

Mazzeltov | 09-04-14 | 19:08

Dat weet toch elk lid van de 2de kamer, en nu wordt het weer op de agenda gezet en komen er vragen over, en zo gaat al jaren, en dan gaan we commissies in het leven roepen en consultants raadplegen en dan zijn we 7 maanden verder en dan hopen we dat alles is overgewaaid.

Zet dit item maar elke maand als topic en hou de voortgang in de gaten.

Andersom dag | 09-04-14 | 19:08

"Vrijdag organiseert het Emcemo een bijeenkomst ". Vrijdag bijeenkomsten, collectieve aangiftes en protesten gaan het helemaal worden in 2014. Nederland begint steeds meer op moslimlanden te lijken. Weer een klein stapje richting....

TheseDays00 | 09-04-14 | 19:07

het is geen discriminatie wanneer het feiten zijn dat zou een goede aanvulling zijn tot de wet discriminatie.

nlzonderbalingraag | 09-04-14 | 19:07

@denoorman | 09-04-14 | 19:02 |
Zoals ik al zei optiefen en daar blijven, wij sturen je geld wel (NOT).

Robbie van Zon | 09-04-14 | 19:05

Keer op keer op keer op keer bevestigen marokkanen zo een beetje alle vooroordelen die er over hun bestaan.
Je zou eigenlijk gewoon de term vooroordelen kunnen vervangen door het woord feiten.

sinar2 | 09-04-14 | 19:05

er zitten in het gooi een zootje hashboeren , die bezitten hele straten in grote steden van marokko bedrijven panden etc etc etc dacht je dat men ooit opgeeft wat men uit dit land aan geld heeft weggetrokken?
ik zou het ook niet doen,want anders verbranden de dieven uit den haag het wel

S.Hole | 09-04-14 | 19:05

" 'Dit zijn Marokkaanse methodes, die corruptie in de hand werken. "
lol.. jaaaa opsporing werkt corruptie in de hand, juist het niet opsporen zorgt er voor dat Marokkanen niet frauderen, namelijk.
En een cirkel is vierkant.

Causa Sui | 09-04-14 | 19:05

Dat de SVB nu in crisistijd uitkeringsfraude wil tegengaan zijn ze niet gewend. Door gebrek aan controle kon er decennia lang gigantisch gefraudeerd worden met export-kinderbijslag naar Marokko.

drs.Nee | 09-04-14 | 19:04

Mark Smith | 09-04-14 | 18:59 | + 0 -

Doet ook eens, je kunt het!

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:04

Hoe moeilijk kan het zijn: niet opgeven = geen taxpoet ontvangen en alles wat al is uitgekeerd terugbetal0n.

Doen fiscus en SVB ook bij mij. Voor mij geldt ook omgekeerde bewijslast. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Chiant | 09-04-14 | 19:04

gelukkig zijn er ook eerlijke Marokkanen.. (proest, ha ha ha ha ha)

denoorman | 09-04-14 | 19:03

Altijd gedoe met doekoe van marokkoe!

KannieWaarZijn | 09-04-14 | 19:03

Asscher: "eerste generatie Marokkanen moet tweede,derde
en vierde generatie in gareel houden." hahahaha

Jan Leul | 09-04-14 | 19:03

Mark Smith | 09-04-14 | 18:56 | + 3 -
Te veroordelen = toe te juichen. Excuus.

Mark Smith | 09-04-14 | 19:03

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 09-04-14 | 19:03

Bulgarenfraude
Roemeense roof bendes
Marokkanen subsidie
linkse hobby subsidie
uitkeringstrekkers die niet willen werken

het geld is nu op en een
oplossing vraagt u?

illegalen zijn voortaan hartstikke welkom en 40k+lonen krijgen belasting voordeel.
accijnzen omhoog.
ouderen en de werkende mens betaalt wel.
Dit land is Nog meer de weg kwijt dan menig bananenRepubliek

Natte vos | 09-04-14 | 19:03

Wacht eventjes. Dus ik kan een uitkering van de staat krijgen en ergens in een zandbak als een koning leven?

*naar sociale dienst holt*

Oh nee wacht ik ben wel opgevoed met de boodschap dat ik zelf er maar iets van moet maken.

Aan de andere kant het scheelt wel een hoop overlast als bepaalde mensen gewoon ergens anders gaan wonen met behoud van uitkering dat geld ben je toch kwijt maar dan ben je ook de overlast kwijt. Ik zie toch winst ergens.

De Koreaanse Slet | 09-04-14 | 19:03

Veel Vaak | 09-04-14 | 18:51 | + 8 -

En altijd maar ontkennen: dat huis met 10 kamers in de chique wijk van Casablanca is niet van mij, dat is van mijn neef! Ik heb namelijk 10 neven en die heten allemaal hetzelfde...

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 19:02

Nummer niet opgeven is alle uitkeringen en toeslagen stop zetten. Dat is toch niet zo moeilijk. En bij wel nummer opgeven ook alle uitkeringen en toeslagen stopzetten. Laat ze lekker de hand ophouden in hun geliefde Marokko.

denoorman | 09-04-14 | 19:02

Als belangenbehartiger is de man een sieraad voor zijn achterban. Wel rechten en geen plichten en alles wat geld kost proberen we hoe dan ook te ontwijken. Daar is een reden voor: ze willen allemaal een huis in Marokko.

En nu maar hopen dat behalve GS ook de vaderlandse media deze man een flink door het slijk halen.We willen allemaal minder, ja veel minder van dit soort gezeik

Islamofiel | 09-04-14 | 19:01

Veel geld wordt gestort op Islamitische Banken. Kom je nooit iets over te weten.

ET007 | 09-04-14 | 19:01

Willen wie meer of minder frauduleuze bezittingen in marokko?

DonDonaldDuck | 09-04-14 | 19:01

@Welles! Nietes! | 09-04-14 | 18:56
Dekking genoeg verwacht ik. Als er nu een man of vrouw opstaat die in de buurt van de nuance van Pim komt dan breekt de tyfus echt uit. Ik geloof dat Wilders niet oprecht bezig is een revolutie te ontketenen. Pim had met zijn oprechte temperament en intellect daadwerkelijk iets kunnen bereiken. Maar goed hij is niet voor niets omgelegd.

Veel Vaak | 09-04-14 | 19:01

Waarom ben ik niet verbaasd

vlakspaan2 | 09-04-14 | 19:00

Het gaat dus om mensen die een paar jaar (in elk geval minder dan 40) in Nederland verbleven hebben en daardoor slechts gedeeltelijk recht hebben op AOW. Waarom moet Nederland die AOW dan überhaupt aanvullen met bijstand tot een 'normaal' niveau? Kan Marokko, waar die figuren geboren zijn en nu leven, niet voor de eigen onderdanen zorgen?... Ik heb een jaar in IJsland gewerkt en ga na mijn pensioen daar toch ook niet zeiken om geld!?

The_iron_boar | 09-04-14 | 19:00

@Veel Vaak | 09-04-14 | 18:57
Same here!

Welles! Nietes! | 09-04-14 | 19:00

Optiefen met al die kutlui, ga maar in Marokkanie je ouw e dag vieren, Allah zorgt wel voor je.
Afblijven van onze centen.

Robbie van Zon | 09-04-14 | 19:00

Hoezo weet de Nederlandse overheid zo'n nummer niet. Je moet toch wel wat formuliertjes invullen bij de grens?

très cool | 09-04-14 | 18:59

Godsammekraken | 09-04-14 | 18:51 | + 12 -
Weer snel gelezen, en dan ook nog met een relevante inhoudelijke on topic fipo komen. Knap hoor.

Mark Smith | 09-04-14 | 18:59

Ik denk dat er in Marokko ondertussen hele dorpen zijn opgetrokken door onze mocroaanse medelanders.

Welles! Nietes! | 09-04-14 | 18:59

Bulgarenfraude
Marokkanen subsidie
linkse hobby subsidie
uitkeringstrekkers die niet willen werken

het geld is nu op en een
oplossing vraagt u?

illegalen zijn voortaan hartstikke welkom

Natte vos | 09-04-14 | 18:59

De PvdA wilt dit zo. Dus wij blijven lekker betalen!

Moonwarrior | 09-04-14 | 18:59

Ook daarom... PVV!!!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 09-04-14 | 18:58

Islamofobie strafbaar stellen? Prima hoor! Moet de verdachte wel een *irrationele* angst/weerzin voor de islam hebben. Als deze angst/weerzin op rationele gronden te verklaren valt mag de aangever vervolgd worden wegens het doen van valse aangifte.

Godsammekraken | 09-04-14 | 18:58

Het zou trouwens een veel betere actie zijn om het geld dat de (klein-)zoontjes van deze uitkeringstrekkers de afgelopen decennia hebben gestolen terug te eisen.

In één keer uit de crisis.

vraagstaart | 09-04-14 | 18:58

Vanavond bij P&W wordt dit piekfijn uitgelegd waarom dit volkomen terecht is.

DeSjaak1000 | 09-04-14 | 18:58

Leuk zo'n dubbele nationaliteit.. En dan denken veel nederlanders nog dat marokkanen nederlanders zijn?? Terwijl ze ook de marokkaanse nationaliteit hebben, loyaal zijn aan Marokko en zich altijd maar blijven voorstaan op het zijn van Marokkaan. Het zijn op zijn best nepnederlanders.. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

denoorman | 09-04-14 | 18:58

@Veel Vaak | 09-04-14 | 18:55
Njah, het is op zich ook niet zo moeilijk dat hij gelijk heeft: hij geeft een feitelijke beschrijving van de geschiedenis, onderbouwt met onweerlegbare bronnen. Met andere woorden: hij vertelt gewoon hoe het zit en geeft verder geen mening.

Parsons | 09-04-14 | 18:58

@Veel Vaak | 09-04-14 | 18:54
Ingrid en Henk mag ook hoor ;-) ik zou mijn leven wel geven voor het land zoals het vroeger was.

Veel Vaak | 09-04-14 | 18:57

Waarom moet ik eigenlijk mijn tweede huis in Frankrijk opgeven vraag je je dan af. Misschien omdat ik niet heb, maar het gaat om het idee.

Mark van Leeuwen | 09-04-14 | 18:57

Van elke marokkaan die niet meewerkt direct de AOW stopzetten. Permanent!

Tiberius | 09-04-14 | 18:57

Waarom krijgen zulke clubjes eigenlijk nog subsidie?

sitzkrieg | 09-04-14 | 18:57

Wanner komt het goedpraatvolk er eindelijk eens achter dat de multicriminele samenleving mislukt is?

Cuyahoga | 09-04-14 | 18:57

Ik ken er wel een aantal. Niet alleen Marokkanen overigens, die in hun geboorteland bezit hebben.
Bezit dat is gebouwd met in Nederland geleend geld, waarvoor ze na afgekeurd te zijn en het uitkeringstraject ingingen een paar jaar in de schuldhulpverlening hebben gezeten. Wel elke dag zwart werken natuurlijk.

Ik zeg, geen gegevens, geen uitkering.

ResSoniya | 09-04-14 | 18:57

Opdoeken die belangenclub!

glockie | 09-04-14 | 18:57

@Veel Vaak | 09-04-14 | 18:54
Goed plan.. geef ik dekking op de flanken oké!

Welles! Nietes! | 09-04-14 | 18:56

Lieden met een Marokkaans paspoort gaan hun uitkering maar in Marokko halen. Hebben we ook niets uit te zoeken.

doskabouter | 09-04-14 | 18:56

Als je mensen apart spreekt, zijn de meesten nog wel voor rede vatbaar. Maar zet ze in een groep, en het gedrag wordt voorspelbaar, en de meest krankzinnige besluiten worden genomen. Gelukkig verdien ik daar ook mijn geld mee, dus ik moet het maar accepteren.

The Thinker in ME | 09-04-14 | 18:56

Abdou Menhebi is zo fout als kattenstront. Maar eens flink onderzoek doen naar zijn handel en wandel lijkt me.
Ondanks dat is het uiteraard zeer hypocriet van GS en haar reaguurders, die alles aangrijpen ter bescherming van de door hen zo geheiligde privacy, om deze methode die het SVB toepast te veroordelen louter en alleen omdat het hier Marokkanen betreft.

Mark Smith | 09-04-14 | 18:56

Ze hebben toch ook jarenlang hard gewerkt en nederland opgebouwd... (proest, ha ha ha)

denoorman | 09-04-14 | 18:56

Discriminazi van die kaasjes. Kom er maar in Rabbae. *kots*

vraagstaart | 09-04-14 | 18:56

'Volgens Menebhi wordt de hele gemeenschap zo op voorhand beschuldigd van fraude'
Zucht.
Iemand ooit een Marokkaan tegengekomen die zichzelf níet de hele dag in de slachtofferrol aan het wieberen is?

Cuyahoga | 09-04-14 | 18:56

opdoeken die club

glockie | 09-04-14 | 18:56

Gamlakuk moet ook netjes zijn Nederlandse huisje aan de Zweeds belastingdienst opgeven...

gamlakuk | 09-04-14 | 18:56

@Parsons | 09-04-14 | 18:53
Deze man heeft zo erg gelijk. Jammer dat hij nog een beetje opkomt voor het christendom maar verder 100% spot on.

Veel Vaak | 09-04-14 | 18:55

Zinvolle actie in een corrupt derdewereldland dat ons haat. We krijgen het gefraudeerde vast allemaal terug. Met rente ook.

Godsammekraken | 09-04-14 | 18:55

Simpel toch? De wet geldt voor iedereen, dus ook voor Marokkanen. Daar zit geen vuiltje discriminatie aan.

Mark van Leeuwen | 09-04-14 | 18:55

Marokkanen zijn het heel erg betrouwbaar, dit is diskrimidinges. (proest, ha ha ha)

denoorman | 09-04-14 | 18:55

EMCEMO wil het aantal criminele Marokkanen naar de honderd procent tillen.

smdyasc | 09-04-14 | 18:55

Annabel ik zou met jou wel een politiek front willen vormen. H&I (jij bent dan Ingrid en ik Henk). Gaan we rug tegen rug de tyfus uit laten breken en Den Haag sluiten.

Veel Vaak | 09-04-14 | 18:54

En wat heeft abdoe menhebberig zelf eigenlijk voor bezittingen in zijn zandbak van herkomst?

Welles! Nietes! | 09-04-14 | 18:54

Natuurlijk is Abdou boos, het staat immers in de koran dat het één van de de goddelijke opdrachten van het opperwezen is om de vijand (de ongelovige honden) van binnenuit uit te hollen. Het liefst met het kromzwaard, maar als dat niet kan, dan economisch.

Oh, dit is nieuw voor je?

Hier:

www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

Van mij, voor u. Weer wat geleerd.

Parsons | 09-04-14 | 18:53

Gisteren hoorden we dat ons geld op is. Vandaag weten we waaraan.

Godsammekraken | 09-04-14 | 18:52

bsn nummer niet opgeven? direct geldstroom stop zetten. evenals de subsidie voor die klaploper

Natte vos | 09-04-14 | 18:52

Weigeren altijd alles want ze wantrouwen alles. Cultuur dingetje.

Veel Vaak | 09-04-14 | 18:51

Hoeveel gelijk moet Wilders nog krijgen?

Godsammekraken | 09-04-14 | 18:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken