Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema kon Marokkanenprobleem oplossen

oplossingvandeproblemen.pngMaar deed het niet. Tante Fem heeft ook weer lekker creabea een stukkie in mekaar gepunnikt voor de Correspedant, beetje jammer alleen dat ze kennelijk geen inspiratie had en het retorisch zieke betoogje van Mellink en Huistra overtikte. Met de toevoeging dat zij als studentje in de jaren negentig al de Endlösung van het Marokkanenprobleem had maar dat niemand naar haar luisterde. Toen ze enige jaren daarna als politicus het verschil had kunnen maken was ze die geniale aanpak kennelijk alweer vergeten want ook in die jaren zijn de problemen nimmer voortvarend aangepakt, dus het hele epistel dient weer eens geen enkel ander doel dan haar morele hoogpaard een fijn stukje te laten galopperen over het maaiveld van de eenvoudige zielen die minder In Orde en Correct zijn dan La Halalsema. Ondertussen betogen de subsidiebaarden van het Landelijk Beraad Marokkanen (LBM) dat Marokkaanse ouders machteloos staan in het in toom houden van hun Zulke Lieve Jongens. Het LBM, dat zijn feitelijk alleen de oprichters Mohammed Rabbae (zucht) en Brahim Bourzik (wilde ooit wegwijzers naar Mekka in Rotterdam, ook zucht) die met z'n tweetjes gezellig en ongevraagd spreekbuizen voor De Marrekane. Bourzik spreekt de witte gutmenschen Mellink, Huistra en Halsema lelijk tegen als hij zegt: "De belangrijkste vraag blijft wat de samenleving gaat doen om Marokkaanse jongeren perspectief op werk te bieden, zodat iets gedaan kan worden aan de criminaliteitsstatistieken." Mohammednogaantoe, wil de fatsoenskliek éven de neuzen dezelfde kant op zetten, ja? Wat is het nou, de Marokkanen zijn allemaal Nederlanders en afkomst heeft niks met de criminaliteitscijfers te maken, de Marokkanen zijn slachtoffers en omdat hun afkomst WEL meetelt moeten Nederlanders ze helpen of we zijn allemáál Marokkanen dus grijpen we de kansen niet die dit mooie land ons biedt en maken we onszelf werkeloos met een beroep op onze afkomst? Nouja, het maakt ook niet uit want de conclusie staat vast: autochtone Nederlanders zijn racisten, allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Wat een kloterij zeg. Begin bij het begin en stel de meest evidente vraag: waarom zouden die marokkanen, en ander derde/vierde werelds parasitair tuig, gaan werken, als ze alles, maar dan ook werkelijk alles, gratis voor niks in de nek gesmeten krijgen, en dat gratis voer dan ook nog eens kunnen aanvullen met geritsel, gesjarcher, geroof, gesteel, en geplunder allerhande, want het angstschijt loopt het establishment TE dun langs de benen om er iets tegen te gaan doen.

Tricephalus | 02-04-14 | 21:05

Een kennis van me heeft jarenlang in een buurthuis gewerkt in Gouda en vertelde mij al zo'n 15 jaar geleden dat met de meeste mensen (lees allochtonen) uit de achterstandswijken te praten viel, behalve met.... de Marokkanen. Heeft hij ook vaak gemeld tijdens intern overleg met de gemeente maar men heeft het lekker laten door-etteren... het gevolg is duidelijk zichtbaar nu, in bepaalde delen van Gouda maken ze de dienst uit...

grensarbeider | 02-04-14 | 11:24

Ik dacht even dat ik in de omgekeerde wereld zat. Het leek er in het begin wel even op alsof Halsema daar zat af te geven op wat precies haar eigen beleid inzake allochtonen was.
Maar op het eind kwam de aap uit de mouw: de oplossing. Meer knuffelen!

Barry Hay | 02-04-14 | 08:32

Eigen verantwoordelijkheid komt niet in het stuk voor. Toch een niet onbelangrijk concept.

ristretto | 02-04-14 | 07:46

Nu zit ik zo een beetje op die Faceboekpagina van de Moskee in Nijmegen te bladeren ( linkje in artikel ), maar op zich zitten daar best zinnige dingen in, bijvoorbeeld:
"Het leven wat je momenteel leid bestaat ook uit eigen keuzes. Je hebt een eigen wil gekregen, elke keuze die je maakt heeft een gevolg. Je kunt niet zeggen "als Allah het heeft bestemd dan komt het wel". Jij bent degene die de keuzes maakt en Allah subhanahu wa ta'ala zal je daarin ondersteunen want Hij voorziet elke vogel van voedsel maar gooit het niet in het nest."
.
Dus die meneer bij Pauw en Witteman had dit naar voren moeten brengen in plaats van meteen weer de discriminatiekaart te trekken ( waar Pauw zich behoorlijk aan ergerde en dat ook hardop zei ).
Die lamlullen met scootertjes en bontkraagjes moeten niet met pistooltjes op jueweliers gaan lopen knallen, nee, ze moeten er fatsoenlijk uit gaan zien, normaal Nederlands praten, de school afmaken en zich 3 slagen in de rondte solliciteren, ondertussen qua uitzendbaantjes pakken wat ze pakken kunnen. Geheel volgens hun leer zal Allah hun dan ondersteunen...
Geen speld tussen te krijgen, toch?

Graaisnaaiert | 02-04-14 | 02:29

K dacht dat we eindelijk van haar gezeik af waren. Kan ze niet gewoon haar bek houden, of beter nog, juwelier worden ofzo...

Ali Bi | 02-04-14 | 01:26

Halsema kan nog niet eens de schimmelinfecties in dr poes oplossen.

Spielmacher | 02-04-14 | 01:13

@Ars Vivendi
Oorzaak en gevolg omkeren, daar is links erg goed in.
.
Probleem met zoals een MP Rutte en gladjanus Samsom is, is dat ze blijven omkeren.
.
Wat een aanfluiting dat Kabinet, de nering bij de tering zetten, nivelleren blijft een groot feest bij ze, zolang ze niet verder durven te kijken gaat het nooit opgelost worden, dat hebben we al sinds we de EU in gegaan zijn, wordt en begint 1 grote puinzooi te worden.

Broed Kip | 02-04-14 | 01:03

De welbekende tactiek. Stap 1: Eerst zeggen dat ze (in dit geval de ouders)hun kinderen niet aankunnen. Dan stap 2: Het komt natuurlijk omdat hun kids in de grote boze ongelovige en "schaamteloze" samenleving der Nederlanders terecht komen. Stap 3: Duscriminatie overal en nergens! Stap4: Het is niet hun schuld (maar de onze), en graag even wat miljoenen soepsidie.

Ik vroeg me elders dan ook al af hoe lang het zou duren voordat WIJ Nederlandse kaaskoppen de schuld zouden krijgen van het wangedrag van Marokkanen.

Het heeft niet lang geduurd..... Alleen nog even stap 4.

rien6139 | 01-04-14 | 23:18

Bourzik wil dat de samenleving iets doet om Marokkaanse jongeren perspectief op werk te bieden, met het oog op de criminaliteitsstatistieken.
Het beste dat de samenleving op dat gebied kan doen is de afschaffing van het minimumloon. Het minimumloon is namelijk de oorzaak van alle jeugdwerkloosheid.

hetbozeoog | 01-04-14 | 22:58

Moet je naar iemand luisteren die zelf haar kinderen van een zwarte school haalde omdat ze daar gepest en buitengesloten werden en dan nog de realiteit blijft ontkennen?

Barani517 | 01-04-14 | 22:35

Als je als marrokaanse ouder het beste voor hebt met je kinderen ga je gewoon in een blanke wijk wonen en doe je de kinderen naar een witte school. Houdt ze vooral ver weg bij de broeders en zusters uit marroko. Hoe zo machteloos.

Zephyr | 01-04-14 | 21:59

Moslims staan onderaan het verlanglijstje van werkgevers. En met de komst van polen etc, (dankjewel pechtold en europa) wordt de positie voor jonge moslims (marokkanen in het bijzonder) alleen maar moeilijker.

PowPow | 01-04-14 | 21:58

Nanninga, je bent zooo grappig. Echt, Dank je. Je vertelt the ugly truth en toch moet ik altijd lachen. Het is een talent.

Ben Adam | 01-04-14 | 21:58

Tcharmil heet het blijkbaar: mocro's die pochen dat ze alles kunnen krijgen wat ze willen (zonder daarvoor te hoeven werken): scooters, BMW's, mobieltjes en.... sieraden.
Dit komt nooit meer goed. Het land uit flikkeren is de enige optie.

Van Druten | 01-04-14 | 21:57

hoe kan je een marokkaan een nederlander vinden als hij begraven wil worden in Marokko?? het blijven nep nederlanders, ze willen gratis geld, gratis uitkering, gratis gezondheidszorg, een gratis huis enz, maar voor de rest.. Tsja..

denoorman | 01-04-14 | 21:40

Femke won altijd de gevatheidsprijs in de tweede kamer. Maar inhoudelijk is ze erg zwak, een beetje jeugdjournaal nivo.

denoorman | 01-04-14 | 21:36

@KannieWaarZijn | 01-04-14 | 17:56

Daar hebben ze dan weer uitzend- en tijdelijke contracten voor uitgevonden. Een kwestie van op tijd kunnen wippen.

shindai | 01-04-14 | 21:30

Wordt langzamerhand aardig moe van al die excuses vanuit Marokkanië. Wil je de problemen met de 2e/3e generatie Marokkanen oplossen, dan moeten de ouders (en haat-imans) als eerste bewerkt worden. Hoe? Minder uitkering of zelf stoppen met uitkering betekent geheid overgang naar criminaliteit. Dus dreigen met intrekken Nederlands paspoort (ze hebben er toch 2) lijkt dan meer dan logisch.... toch?? Ze willen tenslotte ook in Marokko begraven worden, dus wel zo praktisch.

salsaparilla | 01-04-14 | 21:23

Minder minder minder van ons autochtonen is het credo. Nederland heft zich gewoon op. Punt uit.

frisenfruitig | 01-04-14 | 21:22

jemoert | 01-04-14 | 20:27 | + 0 -
Jeukt.

jemoert | 01-04-14 | 21:20

Labotomy | 01-04-14 | 17:28 |
Ok, je bent nu zelf van het laagste. Op taalproblemen de mensen de maat nemen? Terwijl 87-jarigen de kanker worden geslagen? Door mensen met taalproblemen? En amper de Nederlandse taal machtig zijn?

Smarties | 01-04-14 | 21:00

sitzkrieg | 01-04-14 | 17:52
Jij hebt het over de Nederlandse bevolking. De mensen in Deurne, die niet durven...

Smarties | 01-04-14 | 20:51

En niet alleen bij ons begint de wind te draaien:
www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014...

75% van de ondervraagde Fransen zijn van mening dat er teveel immigranten in het land zijn.

Petrus Poortwachter | 01-04-14 | 20:46

Eigenlijk mis ik iets.
Namelijk het gezin dat zegt verankerd te zijn in de genen van een bloedlijn die over ons waakt.
Vroeger vluchten zij op vankantie naar Engeland.
Tegenwoordig lijken ze alleen op vakantie te zijn,
Of niet?
Alex?

Laat eens wat van je horen.....

jemoert | 01-04-14 | 20:27

Is er al een T shirt met de tekst:

"Wij zijn allemaal de lul"

????????

Willem van Rood | 01-04-14 | 20:23

Hoewel het een ongelukkig toeval was volgens onze sociaal wetenschapper Halsema, dat de eerste overvaller een Marokkaan was ,was zojuist volgens ons correcte Nos journaal, de tweede overvaller eveneens een 29 jarige Marokkaan die "tijdelijk in ons land verbleef".
Oops .. weer een toeval !
Maar inderdaad wel "tijdelijk". Daar valt niets op af te dingen.

daytripper | 01-04-14 | 20:15

La Bailaora | 01-04-14 | 18:35 | + 3 -
Ik denk/vermoed dat er wel een relatie is tussen IQ en het gebruik van geweld bij criminaliteit. En als je dat dan koppelt aan een slechte opvoeding, heb je de poppen aan het dansen.

Kloof2012 | 01-04-14 | 20:01

Pavlova | 01-04-14 | 17:59 |
Noem ze maar op... Marchouch zijn daden. Gaap en nog eens Gaap.. lL zou die willen, PC is leidend in Nederland en je zal gehoorzamen. Begrepen!

Smarties | 01-04-14 | 19:54

@colonnecinco | 01-04-14 | 18:45


Exact. The proof of the pudding is in the eating.

omanders | 01-04-14 | 19:52

Het lijkt er op dat Allah volledig achter het juweliersechtpaar uit Deurne staat. Met hun schietreactie hebben zij toch maar het kwaad uit hun zaak verdreven. Zie hier wat de mening van Allah is: www.facebook.com/MoskeeAbibakr

Islam betekent onderwerping aan de wil van Allah. Al die schreeuwende, protesterende Marocjeugd gaat dus regelrecht naar de hel: www.facebook.com/MoskeeAbibakr/photos...

Alle gekheid op een stokje: in de moskee worden ze wel antiwesters geïndoctrineerd, getuige bijgaande strip: www.facebook.com/MoskeeAbibakr/photos...
Zelfs de woorden dag, hallo, bedankt en okay zijn haram en als iemand aan je vraagt hoe het met je gaat moet je zoiets als "ammehoellah" roepen. Je kan toch moeilijk zeggen dat zulke omgangsvormen je kansen bij een sollicitatie verhoogt.

Ni fallor | 01-04-14 | 19:49

Waarom stelt niemand de vraag hoe het komt dat een jonge jongen al zo diep in de schulden zit? Op z'n mooie scooter? Met z'n mooie kleertjes, ongetwijfeld laatste model smartphone en vooral veel blingbling?

Daar moet je voor werken man. Zo simpel is het. Daar heb je geen recht op. Het maakt je niet meer man, in Nederlandse ogen althans. Zo lang dit soort gastjes zien hoe makkelijk, zonder al teveel moeite, geld te graaien is, is er geen haar in de bontkraag die er aan denkt om te gaan leren voor een vak, laat staan te gaan werken. Wolla.

Kloof2012 | 01-04-14 | 19:45

La Bailaora | 01-04-14 | 18:15 | Geen link?

Jeetje. Besteed een kwartiertje aan wat zoekwerk op internet en kom dan tot de conclusie dat dit toch echt wel de consensus is onder wetenschappers die er onderzoek naar doen. Internationaal.

Willianus Wortelus | 01-04-14 | 19:44

Voor de liefhebber: Als het goed is staat er een linkje onder dat opstel van Femke naar een ander opstel van meneer Ewald Engelen. Die lijkt bezig te zijn met het kaf van het koren te scheiden.

Alleen échte Gutmenschen mogen Geert bekritiseren/veroordelen.

nikolaos | 01-04-14 | 19:41

Femke doet lekker zakkenvullen en de correctmensch uithangen en wat andere onzin uitkramen.

Dead Silence | 01-04-14 | 19:32

Pavlova | 01-04-14 | 17:26 |
Ook jij begrijpt oorzaak en gevolg niet. Er zijn hier 179 nationaliteiten. O.a. Marokkanen gedragen zich niet. En jij geeft de schuld aan de massa, lees Nederlanders, met ervaring van 178 nationaliteiten? De rest krijgt gewoon werk. Waar is dit proces begonnen? Door de Nederlanders die alle 179 nationaliteiten hebben doorgekeken en besloten om de Marokkanen niet aan te nemen? Of is dit gewoon ervaring?

Smarties | 01-04-14 | 19:29

@ik_wacht_niet | 01-04-14 | 19:21
Hij is thuis op spindokters advies ;)

First Contact | 01-04-14 | 19:27

Labotomy | 01-04-14 | 17:10 | + -25 -
Verbetert u uw eigen fouten ook even? Bvd

waarisdelol | 01-04-14 | 19:22

-weggejorist-

ik_wacht_niet | 01-04-14 | 19:21

Labotomy | 01-04-14 | 17:19 |
Hierin geef je al aan wat de fout is van socialisme. We hebben de arbeiders 'opgeheveld' naar een nieuw niveau in de jaren '70. Het socialisme had dit door moeten pakken om de arbeiders op een nog hoger niveau te brengen. Nee, wij wilden gorilla's uit andere landen, die net zo dom zijn als de arbeiders uit 1800. Want dat kunstje konden we al. We hadden een kenniseconomie kunnen zijn. Helaas was dat kunstje van immigratie toch iets moeilijker dan we dachten.

Smarties | 01-04-14 | 19:17

-weggejorist-

dennis8704 | 01-04-14 | 19:16

Aan alle Jannen:
Hoeveel van jullie hebben toen op die leuke Femke gestemd???????
Nu niet jokken.
En al helemaal Wilders niet afzeiken als ie even niet smakelijk doet.
Het is een illusie om klonen van het Rifgebergte een ander DNA in te willen spuiten.
En dat is pas mensonterend.
Minder . Dat is politieke verantwoordelijkheid nemen voor land en volk.Daar worden ze in den HAAG voor betaald.

Ik kook ook | 01-04-14 | 19:12

@Verum | 01-04-14 | 17:40

Tegen de tijd dat ik klaar ben met lezen kan ik dit topic in de bibliotheek teruglezen. Heb je wellicht ook een korte samenvatting?

BenBinnen | 01-04-14 | 19:11

-weggejorist-

hulsie53 | 01-04-14 | 19:07

@megalul | 01-04-14 | 18:58
De paus roept niet dat Hitler zo'n fijne vent was en dat ie als ie de kans zou krijgen het nog even dunnetjes over zou doen met de joden...

Als ie dat wel zou zeggen is ie geen dag nog langer paus.

En wat mij betreft mag jij je mening hier verkondigen hoor. Graag zelfs, kan iedereen die hier meeleest fijn zien wat een fijne man Marcouch is dat ie een Hitler fan als Al Qaradawi 'respecteert'.

La Bailaora | 01-04-14 | 19:03

Wat ook een logica : slechte opleiding
daytripper | 01-04-14 | 17:09 | + 36 -

Dat blijft altijd een mooie opmerking. Scholen zijn namelijk racistisch. Daarom vallen zoveel Marokkanen uit.
.
Op zich heel vreemd, aangezien scholen linkse bolwerken zijn.

mister niet scherp | 01-04-14 | 19:03

Op dit moment is onze cultuur met haar vrijheden en zorg er volledig op ingericht om binnen enkele generaties te worden weggevaagd door de islamitische cultuur, zodat het enige dat helpt dit te voorkomen het terugdringen is van juist die islamitische cultuur. Er zal dus gekozen moeten worden voor òf het beschaafd en politiek correct toekijken naar de geleidelijke vernietiging van wat er in de afgelopen eeuwen aan Europese cultuur ontwikkeld is, òf het wat minder beschaafd maatregelen treffen voor het behoud van die moderne Europese samenleving. Waarbij helpen zal het besef dat de islam iets anders is dan wat politiek correct en/of taqiyya wordt voorgespiegeld. Het vertoont namelijk vele overeenkomsten met wat Umberto Eco noemt het ‘oerfacisme’. De Duits-Egyptische politicoloog Hamed Abdel-Samad heeft hierover een boek geschreven:
www.droemer-knaur.de/buch/Der+islamis...

Benedict Broere | 01-04-14 | 19:01

@La Bailaora | 01-04-14 | 18:43

De paus is ook een daap. Toch heeft niemand er bezwaar tegen als hij op bezoek komt.

Vrije meningsuiting meneer- geen meningsuiting voor diegene die jij het gunt.

En lees die biografie.

megalul | 01-04-14 | 18:58

Niks integreren, assimileren!
En dan nog dit. Als je in Nederland bent geboren ben je een Nederlander, geen Marokkaan!

_Fly66_ | 01-04-14 | 18:57

In plaats van het Marokkanenprobleem op te lossen kwam Femke de imama met een motie voor het kabinet om het tegengaan van islamisering geen officieel beleid te maken.

Troef | 01-04-14 | 18:55

Labotomy | 01-04-14 | 17:10
Het stukje van Femke gelezen. Inderdaad onderschrijft ze de problemen, die Nanninga ook noemt. Helaas is de oplossing van Femke, investeren in die groep, daar gaat het fout. Investeer in jezelf, niemand buiten de groep is verantwoordelijk voor jouw 'integratieproces, maw geld doneren. Het is hemel ten schreiend dat we een groep mensen binnen halen, waar we niets mee hebben. Niets aan hebben. We onderhouden ze, en moeten ook nog geld storten om ze in het gareel te houden. Als werkgever zeg je, ERUIT! Als land zeg je wegwezen. Er zijn wachtlijsten met buitenlandse mensen die wel hun best willen doen.

Smarties | 01-04-14 | 18:53

Arjan | 01-04-14 | 18:20
Ik wist het wel. Rita Verdonk was zo links als het maar kon, tot ze in het gevangeniswezen ging werken....

PrinsesStoepje | 01-04-14 | 18:51

Ik snap dat Marokko onze boefjes niet retour wilt nemen, dus ik heb een ander idee. Laten we 1 van de waddeneilanden inrichten tot een Nederlandse Alcatraz; Mocrotrash

De kliko van NL, 2 keer in aanraking met politie, et voila, gezellig kwallen eten net zolang totdat ze hunkeren naar een Nederlands stuk kaas, drop etc.

Dan na de straf allemaal een enkelband om. In de buurt van zielige opa's, of andere criminele gebeurtenissen? Et voila, kwallen sushi 2.0.

Durereaguurder | 01-04-14 | 18:47

Femke Halsema zette haar kinderen op een zwarte school en haalde ze er vervolgens pijlsnel weer vanaf. Dat zegt veel meer over hoe mevrouw Halsema er écht over denkt dan dit dertien-in-een-dozijn-betoogje.

colonnecinco | 01-04-14 | 18:45

@megalul | 01-04-14 | 18:37
Daar wordt je toch niet vrolijk van? Van die reply? Die Marcouch maakt het daarin alleen nog maar erger joh.

Uit je link: "'In de moslimwereld heeft hij eenzelfde status als de paus,' zegt Marcouch, 'daar is ook niet iedere katholiek het volledig mee eens.'"

Dat zegt ie. En ga dan maar bv. het videotje hier boven bekijken wat meneer Al Qaradawi over Hitler en de joden zegt. Dat wil meneer gewoon even dunnetjes over doen.

Met jou heb je geen godwins meer nodig.

La Bailaora | 01-04-14 | 18:43

@La Bailaora | 01-04-14 | 18:25

Ken het stuk. Uiteraard. Evenals de schrijver. Die noemde de daad van Breivik ooit islamitisch in 1 van zijn columns.

Een meester in de framing dus net zoals jij. De verloochening tot kunst verheven.

Reply gelezen trouwens?

www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2008/...

Marcouch is een sieraad voor de meningsuiting- die van joden, homo's , moslims etc. En het is een aanjager van het debat. Eigenlijk is Marcouch de verdediger van alle waarden waarvoor jij zegt te staan. Met nadruk op zegt.

Enfin, misschien heb ik het mis en ben je toch niet zo slim als ik dacht.

Laten we het hopen.

megalul | 01-04-14 | 18:37

En toch is het best eng, die tegenstellingen en dat gedemonstreer daar, tegenover elkaar, in Deurne en Eindhoven.

Organische evolutie | 01-04-14 | 18:36

@De Koreaanse Slet | 01-04-14 | 18:30
Een relatie met slechte opvoeding is er idd. wel, maar dat was niet wat ik zei. Wat ik zei is dat er geen relatie is tussen IQ en criminaliteit.

Wel als je mensen met een laag IQ slecht gaat opvoeden, dan wel. Conclusie: opvoeding is heel belangrijk. Dat ben ik wel met je eens.

La Bailaora | 01-04-14 | 18:35

megalul | 01-04-14 | 18:19
Het zou voor de beeldvorming een stuk geloofwaardiger zijn als er ook eens een "gematigde" Marokkaan opstaat die geen subsidie aanvraagt. Marcouch is volgens mij best een aardige vent, maar zou veeeel meer kunnen doen. Dat hij voorstelde om een gay-parade in 020-Gaza te organiseren (mét subsidie) was natuurlijk puur voor de bühne. En zeker niet het beste idee van NL als het gaat om het bijeenhouden van de buurt. En verder wat la Bailora zegt.

PrinsesStoepje | 01-04-14 | 18:34

Ook dat "Zij zijn vooral de ontspoorde, zich misdragende producten van een onderklasse zonder maatschappelijke toekomst of binding.".

Geen maatschappelijke binding? Juist wel, maar wel met een subklasse in die maatschappij. en dan doel ik niet op subklasse 'is werkloos' of 'heeft slechte ouders'.

Die eigenschappen 'is werkloos' e.d. zitten er wel *achter* natuurlijk. Het probleem is volgens mij dat mensen met die etnische achtergrond vaak een reeks van die eigenschappen in zich verenigen, die tot het onwenselijk gedrag leiden.
Dus (ik schiet maar even vanuit de heup, misschien dat Stapel een onderzoek kan doen), als je kijkt naar ouders: waarschijnlijk heeft de gemiddelde Marokkaanse ouder en daardoor het gemiddelde jonge Marokkaanse kind een taalachterstand. En misschien is de stijl van opvoeden vanuit de cultuur anders en wel op een manier die bijdraagt aan een grotere kans op ontsporen.
Of misschien is in de cultuur het law-abiding-citizen idee minder ontwikkeld of wordt het belang van een goede opleiding minder onderkent.

Dus dan klopt het wel dat taalachterstand, uitzichtloosheid, e.d. de redenen zijn van de issues, maar de cultuur/achtergrond maakt dat er gemiddeld veel criteria aanwezig zijn.

En dat heeft geen bal met racisme te maken. Het is een zeer moeilijk probleem, maar het begint met opvoeden. Vanaf dag 1. Dat betekent dat ouders wellicht geholpen / voorgelicht moeten worden, dan aan jeugd vanaf dag 1 goed gedrag moet worden opgelegd (op school, op straat als er eens iets is), enz.

En ik geloof dan niet zo zeer in blanke linksidealisten met GW sokken. Ik denk echt, dat de goedwillende Marokkanen zich moeten realiseren dat het anders moet. Een maatschappij werkt gewoon beter als iedereen rekening houdt met elkaar. Mijn moedertje zei al als ik een prop o.i.d. op straat gooide: als iedereen dat nou zou doen, hoe zou het hier dan uitzien? De wet van de grote getallen geldt inderdaad. Dus houd je aan de wet, accepteer als de een conservatief gekleed gaat, maar een ander met een naveltruitje. Leven en laten leven.
Zij (die goedwillende Marokkanen) moeten het roer omgooien. Kunnen ze de moskeebezoeken ook gelijk wat nuttiger maken.
En, terugkomend op die racismekaart: vrijwel iedereen kent Marokkanen (of Iranezen, Egyptenaren of noem maar op) die uitstekend functioneren. Die worden dan ook niet gediscrimineerd.

xspalm | 01-04-14 | 18:34

@La Bailaora | 01-04-14 | 18:15
Wel. Iemand met een hoog IQ en slechte opvoeding weet zich veel vaker op te vechten in de maatschappij (soms ook crimineel) dan iemand met een laag IQ en slechte opvoeding.

Het grote probleem zit hem dan ook in de opvoeding. Komt overigens ook duidelijk naar voren in dit overzicht: www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/hoe...

Zelfs met aanpassingen steken Marokkanen (samen met Antillianen) met kop en schouders boven de rest uit. Slechte opvoeding + laag IQ + laag zelfbeeld is een giftig mengsel om in de criminaliteit te belanden. Dat is gewoon zo.

De Koreaanse Slet | 01-04-14 | 18:30

HCl dat is dé oplossing.

Snippeschieter | 01-04-14 | 18:22


@La Bailaora | 01-04-14 | 17:45

Je doorzichtige gefabriceer begint armoedig te worden.

Marcouch is een sieraad waar het benoemen en aanpakken betreft, een man met een rechte rug die niemand spaart. Met gevaar voor eigen veiligheid zelfs.

Het begrip held is nogal inflatoir wat mij betreft maar Marcouch komt dicht in de buurt. Hij heeft meer voor integratie gedaan dan wie dan ook in dit land als stadsdeelvoorzitter. En dat met heel weinig mogelijkheden.

Hij verdient jouw sofá-eske oordeelzucht niet.

Bij jou is het nooit goed heb ik gemerkt- hoe iemand zich ook inspant, als ze niet voldoen aan de dwangbuis van de door jou opgelegde doctrines zijn ze dhimmi, landverrader of goedmensch.

Nou als Marcouch iets niet is dan is het die drie dingen.

Jij zou Allah nog beschuldigen van taqiyya als hij de islam persoonlijk af zou schaffen.

Lezen dus: van rechts-sceptische zijde:

politiek.thepostonline.nl/2014/03/28/a...

Gezien je intellectuele capaciteiten en het feit dat je over veel informatie beschikt kennelijk kan ik gezien je eindeloze micro en mega-geframe alleen maar de conclusie trekken dat je een bepaalde agenda navolgt.

Welke dat is laat ik aan de verbeelding van allen hier over.

Vergonzoso.

*meer Marcouch scandeert*

megalul | 01-04-14 | 18:19

Die Chris Klomp eronder kan er anders ook wat van. Beweert met droge ogen dat slechts 5% van de gevangenen in NL uit Marokkanen bestaat. Dan zijn de #bornhere pareltjes zeker niet meegeteld?

PrinsesStoepje | 01-04-14 | 18:16

@Willianus Wortelus | 01-04-14 | 18:07
Er is geen link tussen IQ en criminaliteit.

La Bailaora | 01-04-14 | 18:15

@Willianus Wortelus | 01-04-14 | 18:07
Je hebt best een beetje gelijk. Nurture versus nature. Marokkanen hebben relatief vaak problemen met beiden. Verstandelijke beperkingen en slechte of geen opvoeding. Dat is dus een dodelijke combinatie.

Er is overigens gewoon zat werk voor dat soort mensen met een beperking. Maar dan moet je ze wel opvoeden. Lossen we ook meteen voor een groot deel het probleem op met overlastgevende Polen en illegalen.

De Koreaanse Slet | 01-04-14 | 18:15

Femke haar kinderen mochten niet bij de Marokkaanse vriendinnetjes spelen en andersom. Want ongelovigen. Femke heeft haar kinderen naar een blanke school gebracht. Ongelooflijk hoe je ontkenning kunt cultiveren voor je eigen gutmenschgevoel. Osm
Ons soort mensen all the way. Alleen anderen mogen de genoegens van de multiculti proeven. Welke genoegens Femke?

ristretto | 01-04-14 | 18:14

Wellicht kunnen we voor mensen als Uri Geller, Shar, Jomanda, of anders: Karel Verwey, Joep Aarts, Rien van der Kolk, de brandstapel weer invoeren.

Schijnt vroeger ook perfect gewerkt te hebben, of ben ik nu off topic?

Hufter666 | 01-04-14 | 18:14

Femke een vrouw die 1 van degene was die schande riep over de glen miles school waar een harde aanpak was voor criminele marokaantjes en mede daarvan het einde heeft ingeluid van dat opvoedkamp. Nou we kunnen allemaal zien wat het gebracht heeft toch. Dus femke mot niet seike. Mens ga lekker afwassen.

tweetybird | 01-04-14 | 18:13

Marokkaanse jongeren grijpen alle kansen in dit land. Ner als Antilliaanse jongeren. Snel geld, nauwelijks pakkans en korte gevangenisstraffen: Nederland - en de Nederlanders, overigens - is te laf om er iets aan te doen.


Die kansen liggen hier voor het grijpen, zeker voor de donkere racisten die Tupac willen uithangen.

omanders | 01-04-14 | 18:12

Marokkaanse ouders machteloos.
KIJK!
DAT noem je dus pedagogische onmacht.
Probleem-marokkanen zijn gewoone probleemkinderen. Met probleem ouders. En een gedragsstoornis. Ik gok een antisociale gedragsstoornis, of zoiets. Want in de meerderheid van de gevallen gaat het ook om asociale families.

Wordt het niet eens tijd dat de Raad voor de Kinderbescherming, bureau jeugdzorg en AMK zich eens massaal op deze probleemouders met hun probleemkindjes gaan storten? Werk genoeg voor ze, denk ik.

gaffelbaard | 01-04-14 | 18:12

-weggejorist-

Bert Koning | 01-04-14 | 18:12

Labotomy | 01-04-14 | 17:28 | + -8 -
Je hebt helemaal gelijk, het moet natuurlijk betaalt zijn en niet betaald. Bedankt voor deze terechtwijzing.

waarisdelol | 01-04-14 | 18:12

@Graaf van Egmont | 01-04-14 | 17:52
@de grote Anti | 01-04-14 | 17:47

Eens. Maar we zijn straks wel allemaal de Sjaak als het zooitje helemaal escaleert. Die gasten moeten allemaal op zeer jonge leeftijd uit huis geplaatst worden (want geen opvoeding) naar een eerlijk maar streng heropvoedingskamp waar ze de fijne kneepjes van op een eerlijke manier overleven bijgebracht wordt. De echte die-hard criminelen moeten maar de keuze krijgen. Of levenslang, of rehabiliteren. (of uitzetten natuurlijk)

De Koreaanse Slet | 01-04-14 | 18:07

De helft van de Marokkanen in Nederland heeft, naar Nederlandse maatstaven, een verstandelijke beperking of erger. Ruim 85% heeft, naar Nederlandse maatstaven, een IQ lager dan 100. Slechts een procent of 15 heeft een IQ gelijk aan 100 of hoger. Maar één procent scoort 115 of hoger tijdens een IQ test. We hebben het nu niet over Nederlands testmateriaal maar testen op maat gemaakt voor deze groep.

Elke leraar of schooljuf of anderszins met Marokkanen in aanraking komende beroepsgroepen weten dit allang. Ze zien niets anders. De hele dag door. Jarenlang. Zoek de cijfers zelf maar op, er zijn zeer veel onderzoeken geweest.

Nederlandse jongens en meiden met een verstandelijke beperking of erger gaan keurig netjes met het busje naar de dagopvang. De Marokkaanse verstandelijk beperkte meiden zitten thuis en doen weinig kwaad.

De jongens echter lopen op straat. Zonder enige begeleiding. Nul komma nul.

Pas wanneer dit taboe doorbroken wordt kan er gezocht worden naar eventuele oplossingen. Het probleem ligt niet in de opvoeding. Van opvoeden wordt je niet slimmer namelijk.

Willianus Wortelus | 01-04-14 | 18:07

Femke, tja heeft nog nooit wat gepresteerd, waarom zou het nu anders zijn?

witte_madonna | 01-04-14 | 18:06

@Bert Koning | 01-04-14 | 18:03
Ook de islam zegt hen ons te plunderen. Denk aan de overwinningsschatten van Mohammed en wat ie daarmee deed.

La Bailaora | 01-04-14 | 18:06

@Pavlova | 01-04-14 | 17:40 |

Lol @ "van mij mag een beetje policor wel terugkomen" Man, het is nooit weggeweest. Kijk jij wel eens de staatsTV? Het is louter politiek correct wat daar de klok slaat. Het kinderjournaal, P&W, Buitenhof, Lingo...

roze_bril | 01-04-14 | 18:06

Ze krijgt geen grenzen van d'r man thuis. Zie je wel vaker bij ge-emancipeerde "dames".

croque monsieur | 01-04-14 | 18:04

Criminaliteit in Amerika. Daar hebben ze nu al decennia gangs (ja ook moslim-gangs)die daar de boel verzieken. Nou nee dank je. Hier voor een ideetje over hoe heerlijk het daar is: www.youtube.com/user/GanglandTVTube

Urenlang kijkplezier en vooral een enorme waarschuwing dat we eigenlijk geen tijd meer hebben voordat de allochtone onderklasse hele buurten overneemt en we dagelijks mogen genieten van het nieuws dat er weer doden zijn gevallen in 'turf-wars'.

Kortom straffen werkt niet, kijk maar naar Amerika, wegkijken werkt niet, kijk maar naar Europa. Dan maar heropvoeden dat tuig. We moeten allemaal aan het werk maar vooral de onderklasse moet aan het werk gezet worden voordat ze mij straks voor 20 Euro doodschieten.

De Koreaanse Slet | 01-04-14 | 18:03

GroenLinks heeft jaar in jaar uit reactionaire Marokkaanse jankerds in de kamer gezet die geen enkele flinke oplossing wilden horen van rechterzijde. Van de voormalige leider van déze partij komt nu het verwijt dat er nooit oplossingen aangedragen zijn?!
Beetje een doorzichtige 1-april-grap, Fem.

jeanmondo | 01-04-14 | 18:03

@Pavlova | 01-04-14 | 17:59
Hij wil dat de jongens in het gareel blijven, omdat anders het anti-islam sentiment onder de Nederlandse bevolking teveel toeneemt. En dat is een gevaar voor het lange termijn project: verspreiding van islam. Die Marokkaantjes lopen wat hem betreft teveel voor de troepen uit.

Vandaar. Lees nog eens zijn boek van jaren geleden waarin hij zei een bewonderaar te zijn van Al Qaradawi, en zoek zelf maar uit wie dat is.

Een wolf in schaapskleren is het, en de feiten daarvoor liggen op tafel, maar jij wil ze niet zien. Typisch.

La Bailaora | 01-04-14 | 18:03

-weggejorist en opgerot-

Bert Koning | 01-04-14 | 18:03

Een van de problemen met Marokkanen in onze cultuur ( waarbij ik niet wil stellen dat onze cultuur "beter" is, maar wel anders )is dat vriendelijkheid en zachtmoedigheid, wat bij ons waarden zijn, aldaar als zwakheid worden beschouwd. En zwakheid kun je misbruiken, das makkelijk. De weelde van pappen nathouden in combinatie met overvloedige welvaart is teveel van het goede voor veel van de Mocros.
Maar pruts dat maar es aan het verstand van types als Halsema.

daytripper | 01-04-14 | 18:03

Vandaag zijn we allemaal Femke.

neemjemoederindemali | 01-04-14 | 16:56 | + -17 

Nee hoor vandaag nemen we allemaal femke. Als het kan van voren en van achter. Want dat brengt ons alle nog iets positiefs van haar wat ze in jaren achterwege heeft gelaten als alleen er leuk uitzien.

tweetybird | 01-04-14 | 18:02

Antwoord B is goed: 'omdat hun afkomst WEL meetelt'

Worst_kaas_scenario | 01-04-14 | 18:01

@First Contact | 01-04-14 | 17:48
Heb nix tegen het invoeren van de sharia voor Moslims.
Halve steden en wijken zijn al geïslamiseerd.
Als stokslagen op het plein, handje eraf bij stelen enzo
en diens verder wel helpt...
Maar koop dan aub ook een grote gevangenis op in Saoedi Arabië, of in een andere zandbak en stuur ze daar dan heen...

Long Horn | 01-04-14 | 18:00

Marokkaanse ouders staan machteloos? dat betekend 1 op 1 dat ze geen kinderen meer mogen krijgen. wat denk je een beetje fokken voor de kinderbijslag en wij lossen hun probleem wel op?

rot op

yuryzelluf | 01-04-14 | 17:59

La Bailaora | 01-04-14 | 17:45 | 

Ach ja het argument dat je wist dat ging komen. Feit is dat Marcouch niet direct te betrappen is op knuffelarij van allochtonen. Heb hem regelmatig horen pleiten voor de harde aanpak. En hij heeft wel degelijk wat weten te bereiken.

Pavlova | 01-04-14 | 17:59

Halsema, marokkanenprobleem speelt decennia!! Ook bij hoog conjectuur. Is gewoon kutvolk, t ergste is t gepauperiseerd door de elitaire Halsema's van deze wereld

Suz | 01-04-14 | 17:58

Perspectief op werk wordt natuurlijk steeds minder nu juweliers zich gaan bewapenen.

roze_bril | 01-04-14 | 17:58

Geen wonder! Geen enkele baas/directeur staat te springen om marokanen/turken aan te nemen, voordat je het weet laten ze zich ziek melden, zijn het niet eens met de kleding vanwegen de burka die ze het liefst willen dragen als pinguin, en kunnen ze wel daardoor ontslagen worden maar gaan via de rechter met 9000 euro naar huis! Dus waarom zou men allochtonen uberhaubt nog aan nemen? na een half jaar gewerkt te hebben zitten ze voor twee jaar in de ziektewet uitkering!

KannieWaarZijn | 01-04-14 | 17:56

Je kunt die linksmensen niet helpen. Ze willen dingen zien zoals ze willen dat ze zijn, en niet zoals ze zijn.

De Anaalprofeet | 01-04-14 | 17:56

de grote Anti | 01-04-14 | 17:47
Spijker, op. Ik schijt voortaan ook op die zogenaamd door omstandigheden zielig geraakte types. Ze willen niet en wat ze willen moet gratis of gemakkelijk te verkrijgen zijn.

Graaf van Egmont | 01-04-14 | 17:52

Juist ja, het al oude geneuzel over te weinig kansen.
Maar welke idioot zou die lui uit Deurne ooit een baan durven geven? Ze hebben totaal geen moraal.
En wat voor beter onderwijs zou je die lui kunnen geven? Ze zijn te dom om te poepen, en te beroerd om hun best te doen.

sitzkrieg | 01-04-14 | 17:52

Nou goed, vooruit, het probleem wordt al 25 jaar benoemd. Misschien wordt het nu dan tijd om de oplossingen van Wilders eens te proberen-de andere werkten blijkbaar niet.

sitzkrieg | 01-04-14 | 17:49

Wat zal de volgende politieke stap worden? Het invoeren van de Sharia? De enige manier om het "tuig" onder controle te houden. *boink boink boink*

First Contact | 01-04-14 | 17:48

Mocro jongeren vinden zichzelf te stoer om te werken, en dat is zeker de schuld van de maatschappij hmm. Toen anti heul lang geleden soort van technisch werk deed op schiphol heb ik die figuren zien komen en gaan. Voor uitzendbaantjes. Maar het werk was te simpel, te vies, te zwaar, te alles voor meneer de analfabete stoere dodo. Communiceren ging bijna niet. Waar waren de lekkere stewardesjes, en de leidinggevende was uiteraard een vieze kk homo. Waar bemoeide die flikker zich mee? Wat dan waarschijnlijk een paar maanden werk was vond ali of achmed na een paar dagen alweer veels te saai en onder zijn standaard.. Juist.

Ik trap er niet in stelletje arrogante luie honden.
Altijd maar hopen op de (criminele) jackpot. Soms lukt dat en dat zijn dan de figuren in grote dure wagens. En daar moeten wij natuurlijk ook erg blij mee zijn, ook al zulke lieve jongens..

de grote Anti | 01-04-14 | 17:47

"En aangezien het noodlottig toeval wil dat één van de daders/slachtoffers in Deurne van Marokkaanse herkomst is,"
Pardon Femke,hoezo dader/slachtoffer. Het waren toch echt daders. En hoe toevallig kon dat zijn?????

Graaf van Egmont | 01-04-14 | 17:47

@Pavlova | 01-04-14 | 17:40
Dan ben jij een van diegenen die zo naief is als waar ik het in mijn plemp van La Bailaora | 01-04-14 | 17:35 over had.

Marcouch is diegene die zich hard maakte voor de poldermoskee, die zou 'radicalisme' tegengaan. En jij stinkt erin, want ooit verontwaardiging van Marcouch gehoord toen oa. haatbaard sjeik Yasin er kwam preken? Nee toch?
www.carelbrendel.nl/2012/01/23/brekend...

La Bailaora | 01-04-14 | 17:45

Fatsoen bepalen maar zelf het goede voorbeeld niet willen geven? En nergens een woord over 'onderscheid' maken tov andere bevolkingsgroepen. Bijvoorbeeld de dubbele nationaliteiten wat simpelweg een politiek falen is. En dan die nog krampachtige houding richting de islam.

First Contact | 01-04-14 | 17:45

Heeft Pechthold er al wat over gezegd?
Ik mis zijn zalvende woorden om m'n onderbuik tot rust te brengen...
Neemt wel een Rennie voor nu....

Long Horn | 01-04-14 | 17:45

Vooral weer een hoop vingerwijzen van femke zonder weer kritisch naar zichzelf te kijken.

lachenjoh | 01-04-14 | 17:44

Ach ja, verdeel en heers nietwaar, iedereen achter in de rij aansluiten astublief.

Hufter666 | 01-04-14 | 17:43

@steven paul | 01-04-14 | 17:20

Houdt nou eens op met die dooddoener dat Wilders geen oplossingen biedt.

Uitzetten en remigratie ZIJN oplossingen. Dat jij het er niet mee eens bent is je goed recht, maar verandert daar niets aan.

De meest gehoorde 'oplossingen' van de andere partijen, dat zijn pas lege kreten. "ER MOET MEER GELD BIJ!!".
Maar waarbij dan? En wat gaat dat geld dan doen?
Dan kan je kort of lang lullen, maar "Minder Marokkanen" klinkt dan toch een stuk concreter. Zeker voor mensen die zich scheel betalen aan belastingen, en daar geen veiligheid voor terug zien.

ZKH EénOog | 01-04-14 | 17:42

@La Bailaora | 01-04-14 | 17:35
*islam verbieden aan lijstje met maatregelen toevoegt*

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:41

Geen woorden maar daden!
Dikke kudo's voor Wilders.
Strafblad, geen werk, uitkering en Marokkaan = GAAN!
Om te beginnen met dat groepje idioten die daar staan te demonstreren.

Long Horn | 01-04-14 | 17:41

La Bailaora | 01-04-14 | 17:23

Ik heb de indruk dat Ahmed Marcouch op GS niet direct populair is maar hij heeft naar mijn mening heel wat meer voor elkaar gekregen dan het populistische geroeptoeter.

steven paul | 01-04-14 | 17:20 |

Ik noem Wilders met name omdat hij momenteel de belangrijkste vertegenwoordiger is van populistisch-rechts en omdat zijn aanhang in de veronderstelling leeft dat hij als enige het probleem durft te benoemen. Dat is quatsch, want de paden zijn al eerder gebaand. Hij moet nu ook zijn toevlucht nemen in steeds extremere uitspraken om nog op te vallen. Ja, het is waar dat er tot en met de jaren negentig veel te voorzichtig is omgegaan met bepaalde onderwerpen. Er is geen politicus te vinden die dat niet zal beamen. Onderhand mag een beetje policor best terugkomen van mij.

Pavlova | 01-04-14 | 17:40

@Labotomy | 01-04-14 | 17:37
Dat zien we ook. Kijk maar naar oa. Somaliers. Of bv. hier, zo'n Irakees vriendje:
haralddoornbos.wordpress.com/2014/02/1...

Als je anno 2014 nog steeds de link met islam niet weet te leggen is het wel heel erg gesteld. Aangezien het van islam mag, sterker nog, het aangemoedigd wordt.
* iets met dar-al-harb en kufar mompelt *

La Bailaora | 01-04-14 | 17:40

waarisdelol | 01-04-14 | 17:24

Links kan nog zo hard roepen dat het Marokkanenprobleem kan worden opgelost door die knapen meer perspectieven (opleiding, gevolgd door werk) te geven. Helpt geen zier. Als ze niet gemotiveerd zijn om scholing te willen volgen en hun diploma te halen, houdt het al op. Dan heb je een voortijdige schoolverlater of gesjeesde VMBO-er zonder enkel carriereperspectief. Voeg daarbij een bovengemiddeld hoge eigendunk plus een afkeer voor werk waar je je handen moet gebruiken of binnen een maand geen directeursalaris verdient, en je hebt een groep jongeren die met de beste wil van de wereld niet kunt slijten aan het bedrijfsleven.

mirvink3478 | 01-04-14 | 17:40

@Eurotokkie | 01-04-14 | 17:32
Dat bedoelde ik met "bewezen onverbeterlijk". Er is geen enkele denkbare, vaak zeer kostbare "verbetermethode" die op de groep echt psychopatische klootzakken niet is losgelaten.

Nouja, andere methoden zijn wel denkbaar, maar in NL onwettelijk.

pinda | 01-04-14 | 17:40

Dit proefschrift laat duidelijke zien waar veel problemen vandaan komen. dare.uva.nl/document/172206 (En ja ik weet dat het heel veel leesvoer is!)
Vanaf pagina 182 wordt vrij snel duidelijk wat er politiek gezien allemaal gruwelijk fout is gegaan.

Verum | 01-04-14 | 17:40

Flutske, de moeder van alle Talibanhoeren.

Worstjes | 01-04-14 | 17:40

Hans Janmaat is driemaal met succes vervolgd voor diens uitspraken. Er stond een aantal jaar geleden een bericht in het NRC waarbij de rechters die hem hebben veroordeeld hem op het moment van publiceren niet eens zouden vervolgen, laat staan veroordelen. De maatschappij verandert en het is pijnlijk dat het gros van de politici niet mee is veranderd. Om nog maar te spreken of de hilariteit dat de rechtspraak niet eenduidig is.

Ares | 01-04-14 | 17:39

-weggejorist-

Benedict Broere | 01-04-14 | 17:38

Halsema in haar stukje : " En aangezien het noodlottig toeval wil dat één van de daders/slachtoffers in Deurne van Marokkaanse herkomst is...."
Noodlottig toeval ??
Lees eens de cijfers of heb es de moed ze te vermelden in je prietpraat stuk en durf dan nog te beweren dat je zoiets "toeval"noemt.
En dat is dan afgestudeerd in de criminologie.

daytripper | 01-04-14 | 17:37

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 17:37

@Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:32
Uitzetten is het goedkoopst. Maar misschien wel niet de beste oplossing. Want zie hier maar in de burelen hoe naief men nog is. Men ziet niet dat dit de 'frontsoldaten der islam zijn. De imam's en andere islamieten ala sharia4belgium' (hoewel alweer ontmanteld) struinen dan nog steeds rond, en mensen denken dat dat dan geen probleem vormt, omdat de criminaliteit dan afneemt. Misschien moet het gewoon eerst nog erger worden om wat mensen wakker te schudden.

La Bailaora | 01-04-14 | 17:35

@Uw Verzekeringsadvis | 01-04-14 | 17:26
Sinds begin jaren '80, volgens Wiki.
Maar in tegenstelling tot wat sommigen beweren heeft hij wel degelijk ook gewerkt na zijn economiestudie (in welke taal?): als medewerker in een conservenfabriek en als verkoper in een warenhuis. Afdeling staat er niet bij. Dat prikkelt. Dan ga je raden. Bonbons? Lingerie? Parfumerie?


pinda | 01-04-14 | 17:35

Ik heb een aantal keren Marokko bezocht. Niet als toerist, maar om daar te werken en mensen te trainen. Daar is de oplossing heel simpel: Wie niet werkt, zal niet eten. Wanneer je niet wil verhongeren moet je iets doen, tenzij je familie je wil onderhouden, maar die zijn daar vlug klaar mee. Dus op naar Luilekkerland, dwz 0031 aan de Noordzee.

Polletje Piekhaar | 01-04-14 | 17:34

De onderliggende reden van het Marokkanenprobleem is de cultuur en niet onderklassevorming, armoede- en straatcultuur "onderklassevorming, armoede- en straatcultuur" of het gebrek aan geld voor projecten om armoe te bestrijden of meer geld voor de reclassering.

De politiek moet zich afvragen waarom vooral Noord-Afrikaanse islamitische jongens de criminaliteit in gaan en knapen die in andere uitheemse culturen opgroeien niet of veel minder. Importeer honderd Chinezen en hun kinderen gaan naar de universiteit. Importeer honderd Marokkanen en hun kinderen groeien voor galg en rad op. Da's de issue.

mirvink3478 | 01-04-14 | 17:33

Halsema doet net als D66 en de andere linkse meute voorkomen alsof het marokkanenprobleem alleen te maken heeft met de slechte sociale positie van Marokkanen en alleen maar komt doordat ze weinig kansen krijgen en arm zijn.

Beste Femke de enige die niet vooruitgaan is in 25 jaar ben jij en de rest van de 'hand boven het hoofd categorie' mensen. De enige redenen dat het marokkanenprobleem niet opgelost is omdat marokkanen over het algemeem talentloos zijn en geen beschaving hebben. Ze willen niet integreren en blijven maar al te graag hangen in hun eigen cultuurtje.

shenkie7 | 01-04-14 | 17:33

@Labotomy | 01-04-14 | 17:31
Islam.

La Bailaora | 01-04-14 | 17:33

"... belangrijkste vraag blijft wat de samenleving gaat doen..."

De samenleving doet al iets. Samen leven. Een lastig concept voor sektarisch geclusterden.

Hun keuze was en is: aansluiten of oppleuren.
En ze hebben hun keus al jaren geleden luid en duidelijk gemaakt.

ZKH EénOog | 01-04-14 | 17:33

pinda | 01-04-14 | 17:23 | + 1 -

Marokkaanse jongeren krijgen meer kansen en meer begeleiding dan autochtone jongeren , en dan heb ik het nog niet eens over positieve discriminatie en de miljoenen euro's die hiervoor zijn uitgegeven .

Eurotokkie | 01-04-14 | 17:32

@La Bailaora | 01-04-14 | 17:29
Je hebt gelijk. Negen jaar is veel te weinig. Maar uitzetten is het belangrijkst. En dat gebeurt steeds maar niet.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:32

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 17:31

@Labotomy | 01-04-14 | 17:19
Kijk het Pownews van gisteren maar.
Die interviews met Marokkaanse jongeren over de roofoverval.
Die jochies zijn zo ontzettend dom, geïndoctrineerd, gepamperd, overtuigd van hun eigen ongelijk, dat los je nooit meer op.
De kans dat die ooit normaal gaan functioneren in deze maatschappij is 0, zero, absoluut uitgesloten.

In de huidige maatschappij dus niet op te lossen. Als de verstandige mensen het ooit voor het zeggen krijgen, dan wel.
Dan iedereen met een buitenlands paspoort die een misdaad pleegt terug naar dat buitenland en de rest zwaar straffen.
Maar dan ook echt zwaar, zodat de rest even een paar minuten langer nadenkt voor ze een overval plegen of een oma verrot slaan, of met hun apengebral op twitter en facebook iedereen met de dood bedreigen.
Daarom: stem PVV, dat is de enige kans op redding van dit land.

Cuyahoga | 01-04-14 | 17:31

Toch vreemd dat je niemand ooit hoort zeggen dat er met de hier geboren nakomelingen van gastarbeiders uit andere landen, zoals Portugal, Spanje, Italië of Griekenland, geen of zeer zelden problemen zijn.

*kijkt om bloeddrukproblemen te voorkomen vanavond maar geen Pauw en Witteman*

Verum | 01-04-14 | 17:30

@mocroGS | 01-04-14 | 17:11
Kuddo's!

steven paul | 01-04-14 | 17:29

@Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:00 |
D r is er net 1 vertrokken naar z n eigen land, wel in een kist.

Uw Verzekeringsadvis | 01-04-14 | 17:29

@Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:26
9 jaar maar? Dan staan ze binnen 6 jaar weer op straat. En we moeten nog zien of de rechter die straf wel geeft.

La Bailaora | 01-04-14 | 17:29

Juist het feit dat ze op alle fronten (al dan niet financieel) werden beloond door Halsema en Correctconsorten om NIET mee te doen want zielig, is de ultieme racistische oorzaak van het probleem.

En nu het probleem dreigt te ontploffen wordt door de problematischen WEER van ons geëist dat wij als maatschappij voor hun rotzooi opdraaien.

De tyfus. Ze hebben al 39 jaar de kans gehad om te assimileren, maar lieten zich liever segregatief vertroetelen. Betaal daar nu ook de prijs maar voor.

ZKH EénOog | 01-04-14 | 17:29

Zucht... Als combinaties van vele, vele factoren bij elkaar komen, wordt iemand misschien crimineel en onmiskenbaar is dat bij Marokkanen wel heel erg vaak het geval.

Nog zo'n factor:
Als je zo'n in Nederland geboren Marokkaan vraagt welke heer/heren hij dient, zal hij antwoorden dat je volgens de koran maar één heer kan dienen en dat is Allah. Als je hem vraagt wie daarna komt zal hij misschien antwoorden Mohammed VI van Marokko maar Willem-Alexander zal je niet op zijn lijstje tegenkomen.

Dát is ook een enorm probleem, waar ligt hun loyaliteit? Bij de Islam en Marokko of bij Nederland. Omdat ik dat antwoord zelf al weet beschouw ik hen dus net als zij zichzelf niet als Nederlander maar ook als Marokkaan, en zo vertrouw ik ze ook (niet) als het er op aan zou komen. Tenzij hij zich er openlijk van distantieert (en dan nog).

Als een zeug biggetjes werpt in een schaapskooi, zijn die biggetjes dan ook schaap en dus halal?

Ven1V1d1V1c1 | 01-04-14 | 17:28

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 17:28

@Labotomy | 01-04-14 | 17:19
Het pamperen heeft al 40 jaar geduurd, en het lost niets op. Kan ook niet natuurlijk, want je analyse dat het iets met armoede te maken zou hebben is geheel maar dan ook geheel verkeerd.

In de jaren 50 was de Nederlandse onderklasse veel armer, en die deden ook geen rotzooi uithalen. In Spanje hebben al miljoenen mensen geen geld meer, ook geen bijstand. Kent men daar niet. Alleen is daar geen extreem hoge criminaliteit.

De oorzaak moet geheel in iets anders gezocht worden. Het is niet voor niets dat de Spanjaarden de moren eruit flikkerden in 1609. Dat is geen toeval.

La Bailaora | 01-04-14 | 17:27

"Marokkaanse ouders staan machteloos"... flikker toch een eind op met die pamper onzin. Weer zo'n schitterende statement in de rubriek "niemand valt iets te verwijten", waar we al 30 jaar lang zo goed in zijn.Oogjes dicht en snaveltjes toe.
En sinds wanneer maken kinderen de dienst uit in dat type samenleving? Je hoeft geen cultureel antropoloog voor te zijn om daar op het antwoord te geven.

daytripper | 01-04-14 | 17:26

@pinda | 01-04-14 | 17:23 |
Rabbae, die heeft het uitvreten tot kunst verheven, hoe lang betalen we die man al voor z n gewauwel.

Uw Verzekeringsadvis | 01-04-14 | 17:26

"Terwijl toenmalig premier Lubbers in 1993 met zijn ‘kampementen’ al de Marokkaanse jongens op het oog had"

Toch gek dat ik daar toen geen idee van had. Of eigenlijk helemaal niet: het woord "Marokkaan" kwam toen alleen in het nieuws als het om lekkere hapjes ging.

Arjan | 01-04-14 | 17:26

Vandaag is negen jaar geëist tegen de 21-jarige Noureddine A. en de 22-jarige Bilal S. voor het overvallen van een juwelier in Utrecht en het schieten op een omstander.

Prima. En: Nederlanderschap afnemen en uitzetten. Zonodig wet aanpassen.

www.rtvutrecht.nl/nieuws/1161674/eis-9...

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:26

Toch grappig dat er vaak geroepen wordt door reaguurders dat Mocro's niet willen werken, en vervolgens wordt er door de vele zeer hardwerkende ondernemers onder de reaguurders *kuch* beweerd dat ze uit principe geen Marokkanen aan wil nemen. Tja, zo verklein je toch de kansen van degenen die het wel goed willen doen en hou je ook het door Mocro's gekoesterde vooroordeel dat Nederlandse werkgevers discrimineren in stand.
Ach we steken liever niet onze nek uit en lopen achter Geertje aan met zijn onrealistisch geblaat. Gemakzuchtig.

Pavlova | 01-04-14 | 17:26

-weggejorist-

Bill le Koek | 01-04-14 | 17:26

De gemeenschap doet helemaal niets meer. Deze bevolkingsgroep heeft alle kansen gehad. Fatsoenlijke huisvesting, onderwijs etc. etc. maar ze hebben de kansen niet gegrepen. Dit in tegenstelling van bijvoorbeeld de Turken, de Vietnamese bootvluchtelingen.
Dus niet zeuren geacht Landelijk Beraad,u heeft subsidie genoeg gehad!

josef1952 | 01-04-14 | 17:25

@Einde van de Domheid | 01-04-14 | 17:17
Niet alleen spijbelaars maar ook mensen die eigenlijk geen recht hebben op een uitkering. Op het moment dat je vanwege de financien niet meer mee hoeft te draaien in de maatschappij is het erg gemakkelijk om je in je eigen kringetje met eigen normen te blijven. Je zult in Amerika niet veel moslims zien die de hele dag in een theehuis rondhangen. Daar moet geld verdiend worden.

steven paul | 01-04-14 | 17:25

Zoals ik al op Powned schreef: Dat hele "geef ze werk" argument is complete bullshit. Dit tuig begint tussen 8 en 10 jaar al met winkeldiefstal en leeftijdgenoten of jonger te beroven. Alsof ze dat doen omdat ze al inzien dat een stageplaats over 10 jaar lastig wordt. Draai het nou een keer om "Marokkaanse gemeenschap", eerst je best doen op school, de taal leren (je bent hier gvd geboren, hoe krijg je het voor elkaar?!!) en gewoon als iedereen accepteren dat je eerste baantje niet genoeg betaald voor een nieuwe mercedes.
waarisdelol | 01-04-14 | 13:31 | niet ok!

waarisdelol | 01-04-14 | 17:24

@Pavlova | 01-04-14 | 17:12
Scheffer heeft al eens het probleem benoemd, de rest niet.

Die zitten geheel en al in de ontkenningsmode. En oplossingen hebben ze al helemaal niet, anders dan te roepen dat Wilders geen oplossingen heeft.

Deze kerels vormen onderdeel van het probleem.

La Bailaora | 01-04-14 | 17:23

Femke had wel degelijk een oplossing voor het Marokkanen-probleem;ze deed haar kinderen naar een witte school.

Jackanders | 01-04-14 | 17:23

De samenleving moet iets voor Marokkaanse jongeren doen ivm met kans op werk....?
Marokkaanse jongeren moeten blijkbaar niets voor Marokkaanse jongeren doen voor kans op werk, maar dit terzijde.
Wat voor werk stelt Rabbae zich dan voor voor problematische,analfabete,diefachtige, onbetrouwbare twintigers? Serieus. Wat voor werk?
Het meest eenvoudige werk vereist toch wel iets van goede wil, elementaire omgangsvormen, betrouwbaarheid, inzet naar vermogen etc.

Er is geen grotere arbeidshandicap denkbaar dan het gedrag van bepaalde types criminelen.
Waar voor zwaar psychiatrische patienten, ernstig misvormde mensen of idiote zwakzinnigen vaak nog wel een nuttige, prettige baan/taak te vinden valt die voor beide partijen tot tevredenheid leidt, kan ik me daar wat betreft bewezen onverbeterlijke, hypergewelddadige strafbladverzamelaars niets bij voorstellen. Echt niets. Bovendien zijn ze niet geinteresseerd in beloning die bij hun capaciteiten past. Of vrijwilligerswerk. Hahaha.
Rabbae wel?

pinda | 01-04-14 | 17:23

Trouwens petje af voor Nanninga! Hoe zit dat met de veiligheid?? Lijkt me langzamerhand een levensgevaarlijk bestaan.

daytripper | 01-04-14 | 17:20

@Pavlova | 01-04-14 | 17:12
Wie heeft het nou over Wilders? Politici die in die tijd het probleem aanstipten, kregen de hele policorkerk over zich heen. Heb je de toenmalige commotie over die "kut-marokkanen" wel meegekregen? Wat kopen we voor politici die problemen niet durven aanpakken als ze op het pluche zitten, maar achteraf wel stukjes schrijven dat ze het eigenlijk altijd wel hebben zien aankomen. Wilders heeft inderdaad geen oplossingen, maar het electorale succes van de PVV is wel het gevolg van een kwart eeuw policordenken bij de politici die wel voor oplossingen hadden kunnen zorgen.

steven paul | 01-04-14 | 17:20

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 17:19

De Correspondent... Voor hen die verlangen naar de tijd dat policor de norm was.
Gadver wat een oogkleppen-kliek.

Abject | 01-04-14 | 17:18

steven paul | 01-04-14 | 17:13 | + 0
Ik las het net nog even na, in 1990 stelde Wildekamp voor om spijbelaars harder aan te pakken.
Zo simpel had het hunnen zijn!
(VGL Helen Mees die zegt dat in NY dit soort problematiek niet speelt omdat iedereen moet werken voor zijn brood.)

Einde van de Domheid | 01-04-14 | 17:17

-weggejorist-

Cuyahoga | 01-04-14 | 17:17

Niemand heeft iets gedaan omdat het een generatie probleem zou zijn , en maar wachten op de volgende generatie en het probleem was opgelost.
Nu zijn zoveel generaties verder en de problemen worden zo groot dat de politiek het zelf niet meer kan overzien.

Eurotokkie | 01-04-14 | 17:16

"De afgelopen vijfentwintig jaar is er nauwelijks geïnvesteerd in verbetering van de maatschappelijke kansen van (jonge) mensen aan de onderkant. "
Aldus Femke.
Laat mij haar uit die droom helpen, tientallen miljarden zijn er in geïnvesteerd, resultaat nada, niks, het probleem wordt elk jaar groter.

de honden blaffen... | 01-04-14 | 17:15

-weggejorist en opgerot-

HaagscheHarry | 01-04-14 | 17:15

Idontgiveafunk | 01-04-14 | 17:05 | + 3
Ik dacht even dat Femke een echte oplossing had, was al erg verbaasd.
Maar, ja, het is dus weer het zelfde geleuter: investeren in de verbetering van maatschappelijke kansen van jonge mensen aan de onderkant.
Als ze normaal Nederlands spreken, een goede opleiding hebben (hoeft echt geen HBO) als ze zich aanpassen, die grote bek een keertje dichthouden, en normaal willen werken, dan zijn er genoeg kansen.
Maar dat verdommen ze.

ZZP-er | 01-04-14 | 17:13

@Einde van de Domheid | 01-04-14 | 17:05
De namen die Hemke Falsema opnoemt zijn bedoeld om haar betoog te ondersteunen. Die CPN-er laat ze er dus voor het gemak maar uit, omdat dat zou betekenen dat ook zij als Groenslinksert op landelijk niveau het probleem eerder aan had kunnen pakken. En voor het gemak vergeet ze de namen Janmaat en Wilders ook maar. Het zou natuurlijk schandalig zijn om als Groenslinksert dezelfde mening te hebben als zulke guurrechtste elementen.

steven paul | 01-04-14 | 17:13

steven paul | 01-04-14 | 17:01 

Rottenberg, Scheffer, Oudkerk en Spekman. Allemaal extreem-rechts ja.
Het is een grote misvatting is dat iedereen die niet achter Wilders aanloopt de problemen niet erkennen wil. Zij zien gewoon in dat Wilders geen realistische oplossing bieden kan. Wilders gaat daarom ook nooit in debat hierover en schiet alleen losse flodders.
Och en Nanninga, die link naar die uitspraak van de kantonrechter waarin een moslima een vergoeding krijgt nu haar arbeidsovereenkomst eindigt is geen sterk middel om je punt te onderbouwen. Verdiep je maar eens in het ontslagrecht.

Pavlova | 01-04-14 | 17:12

Wat nou perspectief op werk bieden? Ook bij het voortijdig (zonder diploma) school verlaten zijn Marokkaanse jongeren (met name jongens) sterk oververtegenwoordigd. Dat is hun vrije keuze, die helemaal niets met discriminatie te maken heeft. Die jongens kiezen er niet voor om hun opleiding af te maken en dan een loopbaan te beginnen of om verder te leren (al dan niet in combinatie) en om zo een inkomen op te bouwen. Dat is al eens onderzocht en toen bleek o.a. dat zij NU over veel geld willen beschikken (net als hun vriendjes) en niet geleidelijk (nog afgezien van werkmotivatie etc.). Dus hier geldt ook weer: kijk eerst eens naar de eigen groep in plaats van te roepen dat 'de samenleving' het weer heeft gedaan.

Gaute | 01-04-14 | 17:12

In die 25 jaar heeft Femke +/- 15 jaar ook aan de touwtjes mogen trekken, niet zo gelukt dus, beetje natrappen gaat haar beter af.

Uw Verzekeringsadvis | 01-04-14 | 17:12

@Geslepen Pen | 01-04-14 | 17:08
Precies. De wegkijkende, Marokkanen vertroetelende en pamperende politici, die hebben het Marokkanenprobleem laten doorrotten.

De stank is nu ondraaglijk.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:11

LBM schrijft dat het vijf voor twaalf is en de samenleving nu echt iets moet doen voor hun kansloze berberapen. Als de zieligheidsindustrie met geld van de belastingbetaler weer in deze bodemloze put stapt, dan ga ik mij niet meer aan de wet houden.

Sorry, ik heb 40 werkjaren opzitten en moet nog twaalf jaar. Ik weiger nog langer voor dit kut volk te betalen! !!

Billy Bob | 01-04-14 | 17:11

MocroGS gaat op Wilders stemmen. C'est ca!
_

1 april.

mocroGS | 01-04-14 | 17:11

Polletje Piekhaar | 01-04-14 | 17:06
Fantastisch uitgangspunt voor de berbers. Als ze een uitkering hebben, worden ze gediscrimineerd. Als ze hun werk verprutsen, is de werkgever een racist. Als Nederland hun problemen niet oplost, zijn de kwlaijke gevolgen voor hun zelf.



malin | 01-04-14 | 17:11

pak de cultuur aan, de manier van leven.... niet de personen.

giovanni erkelens | 01-04-14 | 17:10

-weggejorist-

Labotomy | 01-04-14 | 17:10

Ah, het is weer 'onze' schuld volgens de immers de altijd zelfkritische en zichzelf refelecterende landgenoten van Marokkaanse afkomst......

brutus68 | 01-04-14 | 17:09

KenTochNait?! | 01-04-14 | 17:03
 
Rutte? ... denkt ie

Cintiq | 01-04-14 | 17:09

Wat ook een logica : slechte opleiding .. kansarm .. werkloosheid... criminaliteit ..
Ja ammehoela : Waarom een slechte opleiding ?? Wiens schuld is dat ??
Dit soort gestoorde cirkelredeneringen .. zum Kotzen!!

daytripper | 01-04-14 | 17:09

Dit probleem bestaat al 25 jaar, niet omdat het probleem 'wordt overbelicht' Mevrouw Halsema, maar omdat de politiek dit probleem volledig uit de hand heeft laten lopen en het al jaren krampachtig d.m.v. cosmetische kunstgrepen aan het zicht van de bevolking probeert te onttrekken i.p.v. het eens grondig aan te pakken op te lossen.

Geslepen Pen | 01-04-14 | 17:08

Ik ben opgehouden met dat Halsema stukje lezen bij de bewering dat het "toevallig" een Marokkaanse dader betreft.

Want nee, Mvr. Halsema, het is geen toeval. Het is een structureel probleem. Die achterlijke meute uit Eindhoven zijn ook niet "toevallig" allemaal Marokkanen. Daar hadden niet net zo goed allemaal Nederlanders kunnen staan. Maar elke keer weer beroept links zich op het toeval. Op de onmacht om er iets aan te kunnen doen. Het probleem wordt ingewikkelder gemaakt dan het is. Het komt door armoede, door gebrek aan kansen, en allerlei andere blabla die nooit de overtreffende trap vormt voor jongeren buiten de Marokkaanse cultuur.

Wat is dan het antwoord? De Marokkaanse cultuur is het probleem. Die moeten we dus aanpakken. Maar Wilders is de enige die dat roept, en dan buitelt men over elkaar heen om het erg te vinden.

Piet van het Padje | 01-04-14 | 17:08

We moeten ze toch vooral zien als Nederlanders met Marokkaanse achtergrond, niet als Marokkanen. Alleen wel raar dat zo'n Nederlander in Marokko begraven wordt. Als je echt Nederlander had willen zijn is het plantsoentje bij de plaatselijke moskee ook goed genoeg.

G Bruikersnaam | 01-04-14 | 17:07

Ik heb vanochtend al gepost hoe het probleemmarokkanenprobleem kan worden opgelost.
Maar het is net alsof we van problemen houden op een Stockholmsyndroomachtige manier.

Einde van de Domheid | 01-04-14 | 17:07

".. wat de samenleving gaat doen om Marokkaanse jongeren .."

We hebben al veel meer gedaan voor dat ongedierte dan voor welke groep dan ook en het heeft juist minder of ongewenste effecten gehad. Helaas komt ook deze meneer die spreekt voor hunnie nog steeds niet tot enig inzicht.

Het is nu aan henzelf. Aanpassen of oprotten en als het niet snel genoeg gaat met harde hand graag.

Godsammekraken | 01-04-14 | 17:07

De samenleving gaat massaal een gun kopen omdat de polletiek niets doet om ons van deze plaag te verlossen. Minder, Minder, Minder!!

Bill le Koek | 01-04-14 | 17:06

Dus wij moeten zorgen dat dit stelletje nietsnutten zonder behoorlijke opleiding waarvoor ze overigens alle kansen heben gehad, aan werk komen? Wat er best wel is, maar aangezien je daar moe van wordt hebben ze er geen zin in. De enige manier om dit tuig aan het werk te krijgen is de Chain gang!! Een ketting aan hun poten en een houweel in hun klauwen om basalt blokken klein te hakken. Onder toezicht van bewakers met Riotguns.

Polletje Piekhaar | 01-04-14 | 17:06

Het stukje van Halalsema gelezen in "de Correspondent": de veters springen je uit de schoenen van ellende om zoveel treurige prietpraat en bagatalisering.

daytripper | 01-04-14 | 17:06

"Nouja, het maakt ook niet uit want de conclusie staat vast: autochtone Nederlanders zijn racisten, allemaal." Yup. En ik denk dat het nog véél erger gaat worden op deze manier. Leuk he? Politici maken keer op keer een foute beslissing en dan wijst men massaal met het beschuldigende vingertje naar Het Domme Nederlandse Volk. Want WIJ hebben het gedaan. Nou ja, is natuurlijk ook zo, in ieder geval wat betreft die oetlullen die telkens.maar.weer. CDA/PvdA/VVD blijven stemmen. En na vandaag is Nederland Vakantieland! voor alle illegalen.

Litsehimmel | 01-04-14 | 17:05

Uit het stukje van Femke "De afgelopen vijfentwintig jaar is er nauwelijks geïnvesteerd in verbetering van de maatschappelijke kansen van (jonge) mensen aan de onderkant. "
waar gaat dan al het belastinggeld naar toe met knuffelclubjes en vogelaarwijken? Volgens mij krijgen ze kansen genoeg, net zo veel zo niet veel meer dan de gemiddelde Nederlander

Idontgiveafunk | 01-04-14 | 17:05

steven paul | 01-04-14 | 17:01 | + 1 -
Hoho, CPNster Ada Wildekamp was de eerste.

Einde van de Domheid | 01-04-14 | 17:05

Laat ze maar machteloos zijn in Marokko.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:04

Nee dan Ahmed Marcouch. Die legt de vinger tenminste echt op de zere plek:

‘Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt. Dat gaat zo ver dat ze in staat zijn om de auto’s van hun medebewoners in de fik te steken en het politiebureau met veertig man te bestormen.’

politiek.thepostonline.nl/2014/04/01/a...

harbi | 01-04-14 | 17:04

Als Abdelhak na zijn eerste roofoverval de Nederlandse nationaliteit was afgepakt en was uitgezet naar Marokko, was hij nooit naar Deurne gekomen.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:04

Zolang er nog een neergeschoten overvaller in de moskee op een helden-eerbetoon word onthaald zie ik het somber in met het verbeteren van de situatie.

sinar2 | 01-04-14 | 17:03

Oorzaak en gevolg omkeren, daar is links erg goed in.

Ars Vivendi | 01-04-14 | 17:03

In de jaren 90 hadden ze beter naar Janmaat kunnen luisteren. Die was helaas te ruimdenkend voor zijn tijd. Zijn woorden zijn nu profetisch te noemen

Telemark | 01-04-14 | 17:03

Weet je wie ook een eindoplossing voor een ''probleem'' had?

KenTochNait?! | 01-04-14 | 17:03

Marokkaanse ouders staan machteloos.
Mooi, dat wisten we wel, maar dan moet iemand anders ze wel gaan opvoeden.

ZZP-er | 01-04-14 | 17:03

Gelukkig ben ik geen racist... ik haat ze allemaal!

Cintiq | 01-04-14 | 17:03

"Bolkestein deed tientallen duiten in het zakje, Rottenberg aapte hem na, Scheffer schreef een veelbesproken analyse, Fortuyn deed het harder, de LPF kopieerde hem, Oudkerk riep wat, net als Spekman en menig VVD’er en CDA’er enzovoort enzovoort."

En de gehele toenmalige linkse kerk wist deze mensen in de hoek van extreem-rechts te zetten. Achteraf kijk je een koe in de kont Halsema.

steven paul | 01-04-14 | 17:01

Om voor de duizendste keer die kutsmoes te ontkrachten: toen de banen voor het oprapen lagen, was het Marokkanenprobleem net zo groot.

malin | 01-04-14 | 17:01

Als Brahim Bourzik namens "de Marokkanen" spreekt dan hebben "de Marokkanen" na 40 jaar multiculturele droefenis nog steeds geen greintje kritisch zelfinzicht ontwikkeld.

De enige oplossing is in dat geval gericht vuur uitbrengen.

Godsammekraken | 01-04-14 | 17:00

Er is maar 1 oplossing, Femster. Bij zware misdaden denaturaliseren en uitzetten als ongewenst vreemdeling.

Lewis Lewinsky | 01-04-14 | 17:00

Liever tien bontkraagjes dan één Rabbae.

Mark Smith | 01-04-14 | 16:57

Vandaag zijn we allemaal Femke.

neemjemoederindemali | 01-04-14 | 16:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken