Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU: CODE ROOD VOOR POPULISME IN NEDERLAND

#GR2014 zijn voorbij, we hertellen her en der nog wat stemmen en stomen ondertussen op naar de Europese verkiezingen van 22 mei. De Frans-Duitse zender ARTE.tv (Association Relative à la Télévision Européenne, een 100% EU subsidiezender) heeft alvast een handige klikdinges gemaakt van hoe de populistische banieren wapperen. Nederlandje komt daarbij in het DIEPROOD terecht. Want Wilders. We scoren een 7 op de schaal van Hitler, en daarmee zijn we nauwelijks minder nazistisch dan de zuiderburen, die een 8 op de Schaal van de Haat aantikken. Griekenland komt met z'n Gouden Dageraad trouwens ook niet hoger dan een 8 op de Schaal van Schulz, dus blijkbaar is het Echt Heel Erg in Nederland en België. Zelf willen we ARTE graag een 10 op de schaal van 10 geven. Want 400 miljoen pleuro taxpoet per jaar ('Vive le funding' - WSJ) voor een zender waar geen hond naar kijkt maar die wel ingezet wordt om eurokritische geluiden te demoniseren, dát is pas gevaarlijk populisme.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

caudillo | 28-03-14 | 14:53

@bokl
Heb al je tekst gelezen. Ik weet zeker dat ik het NIET met je eens ben. Maar ik wil wel zeggen dat ik geschrokken ben van de vele ongeletterde negative reacties op je verhaal.
-
Als je uitgaat van de faits accomplis van nu, zou het ontploffen van de EU inderdaad wel eens erger kunnen zijn dan haar voortbestaan.
-
Ik zou denken dat de natiestaat nog niet helemaal is opgeheven en dat er dus geen sprake is van "terugkeer". Het zou mogelijk moeten zijn de EU zo te hervormen dat zij GEEN EUSSR wordt, maar meer een "Europa der Vaderlanden" zoals Generaal De Gaulle voorstond. Veel vrijhandel, geen socialistisch gelul over gelijkheid, en ook geen bureaucratisch gezeik over sigaretten e.d.
Wel belastingafspraken om te voorkomen dat sommige multinationals overal winst maken en nergens belasting betalen.
Misschien kan dit beter zonder euro, maar dat kan ik niet overzien. Wilders en/of Pechtold trouwens ook niet! Zij die dat wel menen te kunnen, spreken elkaar tegen.
-
Als we "een vuist willen maken", zouden we iets moeten doen aan MILITAIRE samenwerking. Misschien kan de NAVO voldoende zijn, maar als Europese landen niet meer geld aan defensie gaan uitgeven, stelt dat geen moer voor.
-
Het is zonder meer BELACHELIJK te denken dat we beter "een vuist kunnen maken" in de wereld door falende economieën te blijven susidiëren.
-
Terzijde: toen Duitsland nog niet verenigd was, waren al die kleine staatjes best welvarend. "Een vuist maken" kon het natuurlijk niet. Toen het dat eenmaal wel kon, kwam daar veel ellende van...
-
Ook terzijde: Ondergetekende heeft een godsgruwelijkele hekel aan D66 en alles wat die club belichaamt!
-
En tot slot: Al diegenen die beweren dat één Europa ons behoedt voor oorlog, wil ik luide toeroepen: "Remember Yugoslavia!"

caudillo | 28-03-14 | 14:52

Islamofobie is geen ziekte en bestaat niet, het betreft "afkeer van gevaarlijke idioterie".
De pvv is niet liberaal.

Die Fransen die dat kaartje gemaakt hebben, die sporen (dus) niet.

CynicalBastard | 28-03-14 | 13:39

"Populisme" is alles dat niet in het linkse straatje past.

En dat, terwijl links zo'n beetje de uitvinder is van het populisme; de Rode Dageraad, wapperende rode banieren, de Rode Morgenstond, Troelstra, Lenin, alle linkse stakingsleiders ("Willen we naar de Dam? Dan gáán we naar de dam!"), 'sta op verworpenen der aarde', de proletarische massa's en what have you.

Afgezien van het feit dat links zo'n beetje de uitvinder is van het populisme, is links óók zo'n beetje de uitvinder van de dictatuur; vooral de dictatuur van het proletariaat. Met zijn Goelags, zijn Pol Pots en zijn 'Culturele Revoluties' en de miljoenen doden die daarbij vielen.

Dus ze moeten niet zeiken.

Peter Emile | 28-03-14 | 13:31

Eng nationalisme is onverantwoord in het zicht van nieuwe economieën die groter en machtiger zijn dan elk van de EU-landen apart (Brazilië, Rusland, India en China). Bovendien is de huidige EU zeker wel aan te passen aan de alom levende wens van meer inspraak en democratie. Er zou meer democratie moeten komen in de trant van Zwitserland, met referenda over belangrijke kwesties. Wat dus betekent minder regentencultuur en meer alertheid voor wat er speelt bij de kiezer. Bijvoorbeeld 'Wilders’ is het resultaat van decennialang straf niet luisteren naar wat er speelt in bepaalde wijken. Zoals dit onderdeel is van de al decennialang heersende ideologie van cultuurrelativisme en weg-met-ons.

Benedict Broere | 28-03-14 | 12:24

Ook als je je ergert aan dat "minder minder minder" van Wilders, dan kun je nog steeds voor de EU verkiezingen op de PVV stemmen. Dan geen PVV voor gemeente/land, maar absoluut wel PVV als anti-Europa stem.

Zo dat was mijn bindende stemadvies.

Istrilyin | 28-03-14 | 11:05

Populisme is weer zo'n term die compleet loos is geworden door het gemak waarmee enge demagogen ermee rond smijten. Net zoals "racisme", "fascisme", en om het even nog wat "ismes". Het is niet meer dan een scheldwoord geworden, in plaats van een woord met een duidelijke definitie.

Weet u wat bijvoorbeeld aan de term "populisme" voldoet? Die anti-Wilders stoet in Nijmegen, met de burgemeester, het college, en het bestuur van de universiteit voorop. Of het niet-onderbouwde geschreeuw over hoe Wilders, en Fortuyn en Janmaat voor hem, enge Nazi's waren die het verdienden neergeschoten te worden (gelukt, en bijna gelukt, respectievelijk). DAT is populisme. Dus zet Nederland maar gerust voor 93% op de kaart.

Piet van het Padje | 28-03-14 | 10:38

Ja mensen naar de mond praten is inderdaad de beste kwaliteit voor een politicus dat leidt vast naar oplossingen

TheStef | 28-03-14 | 10:13

Screw Europa.
Jammer dat 22-05 nog zo ver weg is.

R.B.Scott | 28-03-14 | 10:07

Dat hebben de eu-landen slim gedaan door een eu-tv-zender op te richten zijn de landen van alle verantwoording en moeilijke vragen van hun eigen regeringen af. U kent de kreet wel: Moet van Brussel.

behangtafel | 28-03-14 | 10:02

Ik zie dat Rusland wit is. Houdt dat in dat het daar het veiligst is voor politici die denken dat het volk te dom is om te poepen?

Pierre Tombal | 28-03-14 | 09:47

En 'populist' begint ondertussen een geuzennaam te worden.

Der Schnitzeljäger | 28-03-14 | 09:46

Maak ons maar diepgeel de kans dat die rooie socialisten van de PVV hier werkelijk ooit nog aan de macht komen is. 0,000000000

WaarDeWindWaait | 28-03-14 | 09:41

Handig zo'n europese stemwijzer !

Der Schnitzeljäger | 28-03-14 | 09:38

Van de week een Nigel Farage wijze dingen horen zeggen.Hij wil op een democratische manier de EU opheffen. Het EU parlement in Brussel en Straatsburg zouden omgebouwd kunnen worden tot collegezalen voor universiteiten of voor een hele grote bibliotheek.
Farage zegt: in Europa zal het extreem nationalisme toenemen. En dat gebeurd ook. Front National haalt meer dan 30% van de stemmen, Vlaams belang, PVV, FPO scoren hoog. Verder De Deense Volkspartij, Jobbik in Hongarije, Lega Nord in Italië, De Gouden Dagenraad in Griekenland, Ware Finnen in Finland en nog veel andere partijen. Deze partijen krijgen steeds meer aanhang. Dat is niet meer tegen te houden.
Deze partijen zullen veel stemmen behalen tijdens de komende Europese verkiezingen en dan zal je zien dat er van eenheid geen sprake meer is in het Europees parlement. Partijen komen alleen op voor hun eigen belang. En dat is volkomen terecht. Cultuur van mensen wordt ondergeschikt gemaakt aan het symbool ………..€. Farage zag dat al 10 jaar geleden. Eigenlijk is het hopen dat door marktwerking Europa om zeep wordt geholpen, want anders vrees ik het ergste voor Europa en zijn bewoners. En je ziet het nu al een beetje gebeuren. Bedrijven nemen autonomie van landen over. Het gebeurde al, maar nu wordt het ook hard op gezegd. Griekenland is van Goldman Sachs en Cyprus krijgt binnenkort ook een andere naam. Iemand interesse in Portugal ? Dit land heeft een schuld van 325% van het bruto binnenlands product. Of misschien Spanje waar het werkloosheidpercentage richting de 30% gaat. Christiano Ronaldo (voetballer van Real Madrid) wordt als onderpand gebruikt door Real Madrid, omdat deze club geen liquide middelen meer heeft. Zondag was de wedstrijd Real Madrid - Barcelona, maar beter is te zeggen. Zondag was de wedstrijd: Europese Centrale Bank - Europese Centrale Bank. En als je verder denkt dan was het zondag de wedstrijd: Familie Rothschild tegen de Familie Rothschild. Eigenlijk belachelijk dat Real Madrid en Barcelona en andere voetbalverenigingen in Europa veel schulden mogen hebben en dat clubs uit de Nederlandse eredivisie als ze maar 1 cent rood staan op hun vingers worden getikt. Die hele championgsleaque is competitievervalsing. Maar dat is weer een ander verhaal.

De Europese leiders willen dat dit project gaat slagen. Ik noem het liever een gedrocht van een systeem. De Europese leiders vinden het systeem belangrijker dan de mensen die in het systeem moeten leven.
Kijk de beleidsmakers kunnen zich makkelijk verschuilen achter wiskundige CPB modellen en achter vage beloften en eventuele prognoses. Maar de mensen in Europese landen die werkloos worden en gewoon op rantsoen worden gezet die komen terecht aan de zelfkant van de samenleving.
En nou roepen de beleidsmakers dat het eind 2014 beter zal worden. Ik geloof er niets van. Er hoeft maar een crisis uit te breken zoals deze maand in de Krim en Europa zit met haar handen in het haar.
DE LEIDERS VAN EUROPA; ZIJ WETEN NIETS, ZIJ BEGRIJPEN NIETS, ZIJ DWALEN ROND IN DUISTERNIS EN LATEN DE AARDE WANKELEN OP HUN GRONDVESTEN.
Stem op 22 mei tegen Europa.

luto333 | 28-03-14 | 09:38

Deus Absurdia| 28-03-14 | 07:44
Terwijl jij in duistland je 7.80 voordeel aant halen bent racen oost europeanen over de grens om te roven. En een iedere ilegale buitenlander kan zo doorlopen om zich aan te melden als asielzoeker.

T gaat toch niet om die lullige tank diesel die je kunt halen bij de duisters. Daar was de EU niet voor.

ca12nag3 | 28-03-14 | 09:15

hahhaha wat een wauzen. Zwiterserland staat er niet eens bij. Terwijl de Zwitsers het qua buitenlanders een stuk beter voor elkaar hebben.

LJBrinkhorst | 28-03-14 | 08:59

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:10
Alle politici zijn populistisch. Dat is omdat je weinig kans op succes hebt, als je het volk niet achter je weet te krijgen. Of je nou in een democraat of dictator bent.

Het hypocriete van dit soort onderzoeken is dat mensen als Wilders als populist worden gelabeld omdat ze inspelen op de onderbuikgevoelens van mensen die tegen Europa zijn, terwijl Pechtold, die op de onderbuikgevoelens van eurofielen inspeelt, nooit populist wordt genoemd.

Russells Teapot | 28-03-14 | 08:32

De anti-discriminaZie industrie en hun zaakwaarnemers, de beroepsnegerTs, gaan dit tot op de bodem uitmelken.
"Money talks, bullshit walks "

Socialisme is afgunst vermomd als solidariteit om ome Winston te parafraseren :-)

kapitein oosterlng | 28-03-14 | 08:31

En toch is er al een Europa waar jullie bij horen, en nooit meer uit kunnen.
Doe er je voordeel mee, ipv tegen windmolens te vechten.

captainobvious | 28-03-14 | 08:01

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 04:21
We nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_refer... willen geen europa.

U komt uit Bloemendaal? Alleen de rijkste gemeentes in Nederland (de 'elite') vonden het een leuk idee om de democratie in te ruilen voor horigheid aan Brussel. Dat hebben ze TEGEN DE WIL VAN HET VOLK ('wij') in doorgedrukt.

Landverraad dus. D66 voorop.

Nota bene: lijst met gemeentes inclusief gemiddeld inkomen per hoofd van de bevolking. nl.wikipedia.org/wiki/Tabel_van_Nederl... Urk stemde massaal tegen. En is het armst. Bloemendaal is massaal voor. En is het aller-aller rijkst.

De Marcel van Dams van Nederland (die vinden dat 'we' best nog wat meer geld in kunnen leveren) wonen in Bloemendaal, terwijl het volk dat het falen van de elite moet betalen en het einde van de maand inmiddels allang niet meer kan halen (oa) in Urk woont.

De elite NEUKT ons, pakt ons geld, geeft onze democratie uit handen, en begint dan te schelden als brugman zodra 'dat domme werkvolk' klachten gaat formuleren over de zogenaamd 'slimme' elite hun gi-gan-tische: FALEN.

Neem nou de oude Egyptenaren. Die moesten van de farao 6 maanden per jaar verplicht als slaaf aan het werk. Dat is ongeveer wat wij aan belastingdruk hebben. De oude Egyptenaren hadden echter na enkele tientallen jaren afdragen een stuk of wat aardige bouwsels, waar ze als volk met recht trots op mochten zijn. En wat hebben wij gekregen, in ruil voor al ons geld? Wait for it.... wait for it: www.destaatsschuldmeter.nl/ een bijna BODEMLOOS GAT van MINUS 450 MILJARD euro, dat elke 25 jaar TWEE keer zo diep word, en dat wij en onze kinderen later 'zullen moeten afbetalen', in slavernij, tot sint juttemus.

Wij zijn niet alleen slaven: onze meesters zijn TOTALE VOL-IDIOTEN.

Bert Koning | 28-03-14 | 07:57

@ca12nag3
1 Europa werkt fantastisch. Ik heb gisteren nog in Duitsland diesel getankt en dat scheelde 7,80 op een volle tank.

Deus Absurdia | 28-03-14 | 07:44

Populisme is niet het probleem.. De combinatie van populisme en dom volk is het probleem.

Deus Absurdia | 28-03-14 | 07:42

Je zou in Engeland een vuurrood puntje verwachten (Pat Condell)

Delaware | 28-03-14 | 07:38

gedachtespinsel | 28-03-14 | 04:21

De meeste mensen snappen dat dat 1 europa niet werkt. Het is ook alleen maar gunstig voor enkelen. T is leuk als je een keertje de grens echt over moet. Maar de grootverdieners zijn alleen logistieke bedrijven. De lasten tellen ze niet mee. Verschuiving van arme mensen uit andere delen van europa ook niet.
En zelfs al zet je ze uit ze kosten opvang etc. En wie houd ze tegen als ze weer terugkeren? Ze zijn zo weer terug.
De buitengrens zijn dubieuze landen die t niet zo nauw nemen met de regels en corrupt zijn. Je wandeld zo door naar nederland.
Daarbovenop komt nog is zware criminaliteit hierheen vanuit t oosten.

En om het wij te verklaren. Nederland had nee gezegd tegen het europese grondwetsvoorstel. Toch heeft "na een paar minescule aanpassingen" ons kabinet het erdoorgeduwd. In mijn ogen is dat landsverraad.

ca12nag3 | 28-03-14 | 05:48

Geel is voor mietjes , zou roze moeten zijn .

likmegaties | 28-03-14 | 05:31

@RugOp81 | 28-03-14 | 02:35
Ik behoor niet tot wat jij "we" noemt, mag dat, sterker nog hoe durf je "we" te roepen als je niet elk individu gevraagd hebt!

gedachtespinsel | 28-03-14 | 04:21

We willen geen Europa ! ... SNAP DAT DAN !

RugOp81 | 28-03-14 | 02:35

leuk kaartje, handig voor Poetin die is dol op deze partijtjes

Frankasd | 28-03-14 | 01:53

gaat in ieder geval de goeie kant op, maar geloof niet dat de moffen mee doen dit keer

12pints | 28-03-14 | 01:41

Ja sorry jongens ik klom even op een dak. Iemand zei me dat ik het dak op kan met al mijn bezwaren tegen racisme. Toen ik eenmaal op het dak stond gebeurde er niets. Uit verveling en omdat ik aardig ben, ging ik maar dakpannen los halen die naar beneden gooien. Ik wilde er beneden huisjes mee bouwen. Mijn shirt deed ik uit voor de dames. Wifi signaal is trouwens veel sterker op het dak.

LangeMocro | 28-03-14 | 01:32

LangeMocro | 28-03-14 | 01:01
Georgië was de agressor in dat conflict. Zij reden hun tanks als eerste Rusland in. Verder heeft u gelijk.

Ares | 28-03-14 | 01:12

Wel fijn om te weten dat niet iedereen de tijd heeft voor politiek.

hawie | 28-03-14 | 01:04

Een ding weet ik zeker. Wilders heeft op zeer tactische wijze de lontjes van vele latent gevaarlijke Marokkanen aangestoken. Ze gaan zich van hun beste kant laten zien. Aangezien ze geen beste kant hebben krijgen we hun onredelijke, agressieve en asociale kanten weer zien en dat is mooi.
Lekker duidelijke en allemaal dankzij Geert. Heel slim gedaan hij gaat het laatste lachen met ons kiezers aan zijn zijde.

Minder Minder Minder  | 27-03-14 | 23:38 | + 3 -

U bent helderziend blijkt. De eerste jonge marokaan stond met ontbloot bovenlichaam dakpannen op voorbijgangers te gooien vanaf het dak van een school.. Hij was kwaad op de uitspraken van meneer wilders.

tweetybird | 28-03-14 | 01:04

@Maria.1, de ellende begon doordat de EU een vies spelletje speelde met Rusland. Niet dat Rusland altijd netjes speelt, maar er zat een democratisch gekozen president in Oekraine. Hij had de keus tussen een akkoord tekenen met de EU of met Rusland. Hij koos voor Rusland. Toen werd de president verjaagd door pro EU volk met ongetwijfeld EU steun. Rusland pikte dat niet en reageerde militair. Met als argument dat het haar Russen kwam beschermen. Zelfde argument als toen het Georgië binnenviel een paar jaar terug. En dat is lullig want er zijn een heleboel landen dichtbij Rusland met grote Russische minderheden.

LangeMocro | 28-03-14 | 01:01

@de honden blaffen... | 28-03-14 | 00:45
Andersom zeer zeker niet, denk niet dat ik hoef te refereren aan de democratische opbouw van PVV bijvoorbeeld, zegt iets over hoe hij denkt te moeten regeren als hij de macht heeft.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:48

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:31
Democratie is populisme.
Per definitie.

de honden blaffen... | 28-03-14 | 00:45

Futuroloog Adjiedj Bakas spreekt van de ‘weg-met-ons-mentaliteit’ als een belangrijke factor in de islamisering van Nederland. Als ‘populisme’ betekent wèg met de weg-met-ons-mentaliteit, vanwege het evidente nut van wetenschap en mensenrechten en moderniteit in het algemeen, dan ben ik graag populist. Bakas noemt ook de Chinezen. Zonder een sterke EU zijn we nog eerder een kolonie van China dan van de islam. (Adjiedj Bakas, Megatrends Nederland, 2005.)

Benedict Broere | 28-03-14 | 00:31

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:23
Populisme betekent gewoon luisteren naar het volk.
Dat is fout in dit land, ik weet het, maar dat komt nog wel een keer, nu naar de mand. Tabee!

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:27

@Slipsnifter | 28-03-14 | 00:24
Ik was weel te stellig. *schuldbewust*
Laterz!

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:27

@Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:22
Tja, thats me :P

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:25

@Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:13
Iedereen was wel heel stellig dat het hem niet was, dacht echt dat iedereen plus pius me in de zeik zat te nemen.
Verwachtte ieder moment die hondekop van Bauer aan mijn deur ;)
Over hondekoppen gesproken, moet morgen weer werken bedenk ik me nu.
Laterrr!

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:24

@Slipsnifter | 28-03-14 | 00:21
Dan zou ik het liefst populisme downsizen, maar dat lijkt me redelijk voor de hand liggen :-)

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:23

@Slipsnifter | 28-03-14 | 00:20
Thx. Aardig van je!

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:22

Pseudo-linkse bewindspersoon beweert dat Nederlandse welvaart naar de Oekraïne moet worden geëxporteerd.
Dat komt er dus voor jullie op neer, bij ons een groot deel van het loon inleveren en die centen exporteren naar het Oosten.
Beste linksmens, we moeten promoten dat de Oekraïne meer welvaart op eigen kracht produceert. Niet hier minder en daar meer van onze centen.
Niet nog meer mensen aan het infuus, die hebben we al genoeg.

Mantisomantis | 28-03-14 | 00:22

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:15
Maakte ook maar een geintje, gewoon lekker doen waar je zin in hebt.

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:21

@Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:13
Symphatiek van je.
Geen punt verder hoor, je moet niet zomaar iets geloven.
Hij is wel een beetje stil... jammer.

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:20

@LangeMocro. Als ik het goed gevolgd heb is de ellende begonnen omdat men zich op de Krim wilde aansluiten bij Europa (waarom laat zich wel raden). Met een beetje pech waren we meegesleurd in een oorlog. Ik zit daar echt niet op te wachten! Ik heb niks met de Krim; wel met mijn gezin.

Maria.1 | 28-03-14 | 00:17

@Slipsnifter | 28-03-14 | 00:12
Och, dan zal ik vanzelf wel een keer tegen joris aanlopen of zo. Zou ik best wel jammer vinden, heb het hier prima naar mijn zin ondanks de stapel opgelopen - kudos.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:15

@Slipsnifter | 28-03-14 | 00:07
Misschien heb je toch gelijk dat megalul=pius.
Mijn excuses ervoor dat ik je voorbarig heb tegengesproken.

Lewis Lewinsky | 28-03-14 | 00:13

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:09
Als je daar 1400 reaguursels per maand voor nodig hebt niet nee.

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:12

@de honden blaffen... | 28-03-14 | 00:09
Klopt en heel wat dictators zijn begonnen als populist.

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:10

@Slipsnifter | 28-03-14 | 00:07
Want mijn mening mag niet?

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:09

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:01
Het zijn dictators die de stem van het volk negeren.
En daar loopt het altijd slecht mee af.

de honden blaffen... | 28-03-14 | 00:09

@gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:01
Minder gedachtespinsel in de panelen zou ook helemaal geen kwaad kunnen.

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:07

@de honden blaffen... | 27-03-14 | 23:50
Ik zal je een geheimpje verklappen; Leen is ook een Marokkaan.
Kon ook eigenlijk niet anders als je erover nadenkt.
Youssef Ayyoub Yahya Abdullah Abderrahman Hamza 'Ammar Amir Haroun Hudhayfa el Yousfi is zijn echte naam.

Slipsnifter | 28-03-14 | 00:06

minder minder minder populisme, ik ben voor!

gedachtespinsel | 28-03-14 | 00:01

@Maria.1, het is zo. We hebben alleen maar wereldwijd redelijke stabiliteit omdat Europa/de VS samen oppermachtig waren. De VS levert aan wereldwijde macht al langzaam in omdat andere landen opkomen. Regionale machten als Turkije, Brazilie en Iran. Maar ook grotere machten als China en Rusland en straks India. En de EU raakt verdeeld. Waarom denk je anders dat zo een Amerikaanse president een rondje Europa doet en gaat speechen in Brussel (hoofdstad van Europa). Die weet ook wel dat dit geschiedenis in de maak is en de toekomst kan maken dat dit een belangrijk moment was. Als Rusland Oekraine of Moldavië binnenvalt kan het zo mis gaan omdat de buurlanden dan betrokken kunnen raken en dat zijn NAVO-landen. Wereldoorlog 1 begon al om veel minder.

@de honden blaffen..., ik zal sterven voor het land dat mijn thuis heet (Nederland). Als kanonvoer of drop mij achter de linies met een scooter en jas met bontkraag.. I know the drill. I got this. Lemme give 'em hell. Ze zullen roepen om minder.

LangeMocro | 28-03-14 | 00:00

O ja nu we wel met de eu opgescheept zitten stel ik voor om turkije niet te laten toetreden. Ze hebben geen twitter en youtube. En gaan dus niet mee met hun tijd. Ik verwacht ook dan dat die kroes ze eruit houd.

tweetybird | 27-03-14 | 23:59

Slipsnifter | 27-03-14 | 23:24
Ja, dat wordt nog wel eens vergeten bij alle negatieve berichtgeving.
Daarbij hebben ze daarna eigenhandig dit land weer opgebouwd.
Lee Towers verbleekt erbij.

de honden blaffen... | 27-03-14 | 23:50

WOW zelfs de profiteurlanden staan in het rood.
Komt helemaal goed in mei, hoop ik dan!!

theartofdoingnothing | 27-03-14 | 23:42

Een ding weet ik zeker. Wilders heeft op zeer tactische wijze de lontjes van vele latent gevaarlijke Marokkanen aangestoken. Ze gaan zich van hun beste kant laten zien. Aangezien ze geen beste kant hebben krijgen we hun onredelijke, agressieve en asociale kanten weer zien en dat is mooi.
Lekker duidelijke en allemaal dankzij Geert. Heel slim gedaan hij gaat het laatste lachen met ons kiezers aan zijn zijde.

Minder Minder Minder | 27-03-14 | 23:38

Iedereen scoort een voldoende behalve Duitsland.
Of was dat niet de bedoeling?

Smarties | 27-03-14 | 23:33

Kunnen jullie het niets es over iets anders hebben. Ik kletter iedere keer van m'n stoel af van verbazing. 400 miljoen, ik slaap er niet van.

HebpermabanvanPvdA | 27-03-14 | 23:31

@Slipsnifter | 27-03-14 | 23:24
Tweede wereldoorlog dat is.
Kudttoetsenbord!

Slipsnifter | 27-03-14 | 23:29

Potdikkie het wemelt daar van de discriminerende nazi's! Nederland is het nieuwe Drittes Reich! We moeten dat fascistische Nederland preventief aanvallen, kijk maar naar de tweede wereldoorlog wat er anders gebeurt!

henkdekanarie | 27-03-14 | 23:28

Paul en Turkistan

Ik moet eigenlijk me ogen sluiten en doen alsof dit gemekker niet plaats vind. Het is nooit goed met die kut moslims, marokkanen en ander ontevreden kutvolk.

Minder Minder Minder | 27-03-14 | 23:26

Turkse en Marokkaanse peuters zie je al agressie vertonen die niet te beteugelen is op de kleuterschool.
Arme zieltjes toch boehoe hoe. Excuus cultuur en het ligt aan een ander dat wordt er ingestampt en uitgetrokken.

Minder Minder Minder | 27-03-14 | 23:24

@de honden blaffen... | 27-03-14 | 23:12
Precies, ze hebben ons in de tweede wereld ook van de Duitsers verlost, dan doen ze nu gewoon weer.
En dan hebben we ook Pieter Hilhorst nog achter de hand, dat maakt ons zo goed als onoverwinnelijk.

Slipsnifter | 27-03-14 | 23:24

eenzelfde kaartje met Islam infiltratie verduidelijkt veel, dat mag toch wel benoemd worden

d' 8hØker | 27-03-14 | 23:23

LOL @ Deutschland.

First Contact | 27-03-14 | 23:23

Het voordeel van een dubbel paspoort; in de criminaliteit zijn het Nederlanders en bij uitspraken van Wilders zijn het Marokkanen. Dat idee krijg ik nu bij de uitzending van P&W.

Maria.1 | 27-03-14 | 23:22

Arme kinderen helemaal de weg kwijt, de toekomst van Nederland laat me niet lachen ga bij de poorten van het VMBO interviewen wat een kansloos zooitje het is.

Minder Minder Minder | 27-03-14 | 23:21

non_de_pier | 27-03-14 | 23:05 | + 0 -

Echt misselijkmakend , en een trut aan tafel die er totaal niets van snapt,dit is echt erg.

Eurotokkie | 27-03-14 | 23:17

LangeMocro | 27-03-14 | 22:48
De Marokkanen zullen dan vechten als leeuwen toch?
Wij hebben niets te vrezen.

de honden blaffen... | 27-03-14 | 23:12

WTF.... niet namens mijn kinderen stomme kut! Wat denk je wel niet...!

Fatwabuster | 27-03-14 | 23:10

Nu bij P&W WTF

non_de_pier | 27-03-14 | 23:05

@LangeMocro. Waarom stelt dit me niet gerust?! Ik heb al twee keer de adem ingehouden; eerst het gedoe met Syrië en toen met de Krim.

Maria.1 | 27-03-14 | 22:56

Vroeger was alles mooier.
Toen de schepen nog van hout en de mannen van staal waren, de lucht nog schoon en seks nog vies was.

hfakker | 27-03-14 | 22:52

Wacht maar. Als er weer Russische tanks Oost Europese landen in rijden of China haar spierballen wil tonen aan de wereld gaan we wensen dat we meer EU hadden. Zo een Poetin lacht in z'n vuistje om een verdeeld continent terwijl het verenigd het machtigste werelddeel is. Natuurlijk mag het niet te veel kosten, maar zonder een bepaalde mate van eensgezindheid onder de Europese landen is dit continent gedoemd weer een grote oorlog mee te maken. Veiligheid is niet vanzelfsprekend, daarom wordt Poetin zo nerveus van een NAVO die steeds verder richting Rusland uitbreidt. We hebben wel een bepaalde mate van binding nodig tussen Europese landen om machten als Rusland en India tegenwicht te bieden. Het is ook maar de vraag of de Amerikanen je weer uit de brand komen helpen want die hebben ook hun eigen problemen.

LangeMocro | 27-03-14 | 22:48

@Desmoulins | 27-03-14 | 22:23

Dat mag natuurlijk- en ook daar zit wat in.

megalul | 27-03-14 | 22:39

@bokl | 27-03-14 | 22:01
Je loopt achter vrind. Er is deze week een referendum gehouden over het afscheiden van Venetie. Dat is met meerderheid van stemmen 'aangenomen'. Dit wordt niet erkend in Rome, als 'illegaal' bestempeld. Maar het betekent wel degelijk dat men zich wil afscheiden, en dat was niet het geval voordat de EU en de Europroblemen zich voordeden.

Half off topic. Het heeft de pers niet gehaald, maar in Spanje worden de rellen steeds gewelddagiger. 22 maart zijn er heftige rellen geweest, met vele gewonden, oa. onder politieagenten van de Spaanse ME. Dit wordt angstvallig uit de pers gehouden. Het volk zou eens weten. Hier de beelden:
www.youtube.com/watch?v=LWTnN0EEUhI

La Bailaora | 27-03-14 | 22:34

De EEG voldeed prima.

Maria.1 | 27-03-14 | 22:34

Niet van toepassing op NVA in België, enkel op VB.

Zyprexa20mg | 27-03-14 | 22:34

bokl | 27-03-14 | 22:01
Ow ja, dan komt de onzin dat onze economie kapot gaat zonder de EU. Misschien nieuw voor jou maar Nederland was voor het verdrag van Maastricht welvarender dan nu.
En geloof jij nou echt dat Duitsland geen gebruik gaat maken van de Rotterdamse haven als wij uit de Euro zouden stappen? Allemaal bangmakerij bij gebrek aan betere argumenten. Iedereen voelt dit aan en daarom is de EU ook zo impopulair.

Oculus Malus | 27-03-14 | 22:33

Zeg Van Rossem, ik heb het artikel over Arte gelezen en moet stellen dat het geld krijgt van de duitse en franse staat. En als ik dan je item lees, dan kan ik niets anders concluderen dan dat dit een zeer populistisch stuk is en derhalve heeft Arte volledig gelijk door ons land bij de populisten te scharen.

Febofiel | 27-03-14 | 22:28

Die (relatief) lage rating voor Groot Brittannië moet men mij even uitleggen.

De Conservatives (regeringspartij) willen een referendum over de EU houden en ook uit de Labour partij zijn daar positieve geluiden over te horen, al staat het leiderschap er nog niet officieel achter.

Dit zijn establishment partijen. De equivalenten van onze VVD en PvdA die braafjes bukken wanneer Brussel ze op de rug drukt.

De EU hoeft zich nog langer niet zorgen te maken over Nederland. Groot Brittannië gaat eerst.

Trekbeest | 27-03-14 | 22:27

@megalul | 27-03-14 | 22:08

Uiteraard, ik doe niet anders.
Dank, ik zal me eens wat beter inlezen over de Liga Nord.
Misschien heeft u helemaal gelijk, maar gezien men, de heersende media, te pas en te onpas iedereen blijft typeren als fascist of reïncarnatie van de bruinhemden ben ik ietwat sceptisch.

Desmoulins | 27-03-14 | 22:23

@Bokl

Wat een onzin verhaal, wat jij beschrijft is niets meer en niets minder dan een Verenigde Staten van Europa. De invoering van Eurobonds, de ECB verantwoording laten afleggen aan het Europese Parlement, besluiten nemen via Europese meerderheden, ik krijg hier werkelijk de kriebels van. Jij slaat een redelijke toon aan en ondertussen pleit jij voor de EU variant van de USSR.

Wat zou je er van zeggen dat wij eerst aan de Nederlandse bevolking mandaat zouden vragen voor de overdracht van bevoegdheden via grootschalige referenda.. , zo zou een echte democratie moeten functioneren.

therealbraindump | 27-03-14 | 22:18

Ja-ha, heren EU-Kommissars, dat is toch wel eng hè, democratie? Snel afschaffen die hap voordat het klootjesvolk een eigen willetje krijgt!

Nesterov | 27-03-14 | 22:17

@LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:56

Zo is dat.

megalul | 27-03-14 | 22:17

Code rood hebben we al 40 jaar hier en zitten we met de gevolgen opgescheept.

Dead Silence | 27-03-14 | 22:12

@megalul | 27-03-14 | 22:07
Hoi Pius, kun je niet bij Holzenbein gaan zitten?
Gezellig samen dartpijltjes gooien op een foto van Wilders.
Lekker Schultenbräutje en een zwaar sjekkie erbij, CD-tje van Ali B in de speler, helemaal goed.

Slipsnifter | 27-03-14 | 22:12

@bokl | 27-03-14 | 20:27
Zoals jij je dat Utopische Europa voorstelt gaat het er nooit komen,en ik zal je vertellen waarom.
De mens zal altijd eerst aan zijn eigen hachje denken,of aan die van zijn kinderen.Gebruik dit maar als metafoor;de mens is hier Nederland (als bevolking),en zal alleen goed voor zichzelf en z'n (voormalige)koloniën willen zorgen.
De landen om ons heen zijn de buren die we hooguit de helpende hand toe willen steken als de noodzaak er is.
En kom nu niet aan met; de landen om ons heen zijn onze familie,want van je familie moet je het nou juist vaak niet hebben.Klinkt heel simpel en misschien zelfs populistisch,maar het is een waarheid als een Hollandse koe!

Welles! Nietes! | 27-03-14 | 22:10

@bokl. Misschien kunnen we beginnen met het geld niet met scheppen naar andere landen te gooien terwijl we hier een dikke staatsschuld hebben. Onze welvaart neemt alleen maar af: stijging werkeloosheid, stijging mensen voor de voedselbank, ouderen die uit het verzorgingshuis geschopt worden, mensen die hun zorg niet meer kunnen betalen etc.
Je kunt mooie verhalen vertellen, maar wat de EU in de praktijk betekent zien we om ons heen.

Maria.1 | 27-03-14 | 22:10

@Desmoulins | 27-03-14 | 21:57

Ik druk het natuurlijk populistisch uit, moet kunnen toch.

Verder Prima comment.

In deze ben je stukken beter geïnformeerd. Plusje.

megalul | 27-03-14 | 22:08

@pim achtertuin | 27-03-14 | 22:01
Dat is dus kamelenkeutels met zand bedekken... als je er intrapt ben je nog verder van de zandbak af.De Politiek bemoeit zich namelijk wel met jou! Kijk maar eens op je loonstrook of je belastingaanslag.

pim achtertuin | 27-03-14 | 22:07

@Desmoulins | 27-03-14 | 21:53

Nee.

Ik ga niet in discussie over de textuur van de zoals jij dat even eufemistisch als briljant verwoord 'eu-sceptische' 'Lega (niet liga)-Nord'.

Informeer je.

Want daarover in discussie gaan is zoiets als in discussie gaan over het feit dat water nat is. Straks wil je nog linkjes waarin bewezen word dat Hitler een nazi is.

Of argumenten dat ademen noodzakelijk is om te leven.

Wat denk je zelf.

megalul | 27-03-14 | 22:07

bokl  | 27-03-14 | 20:27 | + -70 -
Vat het eens samen in een stuk of vier regels. Ik ga niet dat hele stuk van je lezen, ik heb meer te doen.

Pikkestrijder | 27-03-14 | 22:05

Vreemde logica, menace = bedreiging, dus de echte wel bekende bedreigers zijn een zegen, hoogst merkwaardig.

Uw Verzekeringsadvis | 27-03-14 | 22:05

Man, man, man, wat is het links establishment toch bang om hun voorrechten te verliezen. Alles wordt in de strijd gegooid. Er staat ons nog heel wat te wachten....

DerHanzel | 27-03-14 | 22:04

Ben je net wezen chinezen,krijg je zo'n plaatje op je bord.Komt er eigenlijk op neer dat stemmers op polulistische partijen maar moeten oprotten en daarvoor in de plaats maar MEER zandbakgrut import toelaten,want dat is goed voor Eurabië.Oja,wel even je poen achterlaten a.u.b.!

pim achtertuin | 27-03-14 | 22:01

@Russells Teapot | 27-03-14 | 21:32

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Desmoulins | 27-03-14 | 22:01

-weggejorist-

bokl | 27-03-14 | 22:01

@Oculus Malus | 27-03-14 | 21:11
Ik ben bang dat nog erger is dan D66.

N-VA wil zich afscheiden van de walen en daarna gelijk in de EU. Sommige Schotten willen zich afscheiden van V.K. en daarna gelijk in de EU. Hetzelfde geldt voor Catalonië en Baskenland. Misschien zijn er redenen waarom ze gelijk na afscheiding willen behoren tot de EU. Als 'wij' niet in de EU willen, moeten 'wij' nadenken over onze welvaart zonder de EU, nog nooit reële voorstellen over gehoord. Er wordt alleen gewezen naar Zwitserland (wat drijft op zwart geld) en Noorwegen (olie), aangezien wij deze geldbronnen niet hebben moeten wij andere ideeën ontwikkelen als wij zonder de EU verder willen. Misschien kan je dan uitleggen hoe wij onze welvaart (vooral gericht op export en doorvoer) kunnen behouden zonder de EU?

bokl | 27-03-14 | 22:01

bokl | 27-03-14 | 21:44 |
Goedkope eurobonds voor zuid europa? Wanneer ben jij op deze planeet beland? Door goedkoop lenen zijn Griekenland, Spanje, Cyprus en Portugal aan de rand van de afgrond beland waarna wij ze met honderden miljarden hebben moeten redden en dan ga je ze nu weer die mogelijkheid geven met eurobonds waar noordeuropa direct garant voor staat?

Oculus Malus | 27-03-14 | 21:59

@bokl. Ik wacht nog steeds; het verschil tussen het 1 Reich en de EU graag? Ik zie het namelijk niet. Hopelijk kun je me gerust stellen?

Maria.1 | 27-03-14 | 21:58

megalul | 27-03-14 | 21:44
Zou voor enige bewustwoording bij de EU-afhankelen toch wel gepast zijn dat zij een tegengeluid willen aanhoren. Gaat niet, nooit en nimmer nooit lukken. Zo vast zijn de EU-mutsen overtuigd van hun eigen waarheden .
Sta je dan , met al je kwalificaties en zeau, de deur te willen dichtsmijten. Gij goedmensch.

bij gelegenheid | 27-03-14 | 21:58

@megalul | 27-03-14 | 21:53

Geen teringhekel. Twijfelt over zijn islam-agenda, en wil liever ook niet samenwerken met een aantal partijen die in het sceptische blok zitten. Met het oog op de Britse verkiezingen, waarin UKIP een prominente rol kan spelen, is het electoraal waarschijnlijk onverstandig geacht om deze agenda te voeren. UKIP wil GB redden van de EU moloch, en de rest is daaraan ondergeschikt.

Desmoulins | 27-03-14 | 21:57

Had ik trouwens al eens gezegd niets van politiek te weten of te willen weten.. bij deze.
*pizza in oven gooien gaat*

de grote Anti | 27-03-14 | 21:57

@bokl | 27-03-14 | 20:27
" maar geen Nederlander. Een Limburger kon zich niet verstaanbaar maken in Friesland."
Dat kan 'ie nu wel en daar zit geen woord Spaans bij!
Ook daarom dus PVV!

Welles! Nietes! | 27-03-14 | 21:57

'Populisme': zo noemt een anti-democraat de wil de van het volk (democratie), zodra dat hem uitkomt.

Democratie is de wil van het volk doen.
De elite vind dat het volk zijn bek dicht moet houden.
Zo wilde het volk niet in de eu, noemde de elite dat populisme, en ging men TOCH de eu in. Zo ook wil het volk niet meer islam, vind de elite iets anders, en BOEM, de democratische volkwil is ineens iets 'vies': populisme.

Wie populist zegt, toont daarmee zijn minachting voor zowel het volk als de democratie. Wie populist zegt is een anti-democraat. Populist is een manier om te zeggen dat je PIST op het volk en diens keuzes.

Bert Koning | 27-03-14 | 21:57

Desmoulins | 27-03-14 | 21:54 |
Graag gedaan.

LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:56

megalul | 27-03-14 | 21:53 |
Absoluut. Die man kan lullen, daar geef je je moeder nog aan mee en dan heeft -ie nog gelijk ook. En hij doet het. Steeds in dat valse parlement de keizer vertellen waar z'n kleren zijn.

LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:56

@LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:50

Hartelijk dank.

Desmoulins | 27-03-14 | 21:54

Bespeur ik daar, een tikkeltje angst?

Kroepoeksclan | 27-03-14 | 21:54

@megalul | 27-03-14 | 21:44

''oikofobe Poetin-pijpers''

Wie niet voor ons is, is tegen ons.
U bent wel heel makkelijk te porren voor een nieuwe Koude Oorlog. Toevallig een bron die uw bewering betreft de steun van Liga Nord voor dat fascistische tuig in de Oekraïne staaft? Tegenwoordig zijn alle EU-sceptische partijen jodenhaters en crypto fascisten, opvallend.
Ik moet zeggen dat uw espresso 'grapje' behoorlijk xenofoob overkomt ten aanzien van Italianen...

Desmoulins | 27-03-14 | 21:53

@LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:50

Mooi figuur die Farage, nette euro en multicultuur-scepticus. Heeft trouwens ook een teringhekel aan Geert en wil niets met hem te maken hebben.

Dat maakt hem alleen nog maar geloofwaardiger.

megalul | 27-03-14 | 21:53

7 op de schaal van Hitler?.. op de schaal van v. Rompuy zul je bedoelen!
Wel realistisch in 2014 blijven he v. Rossem.

Welles! Nietes! | 27-03-14 | 21:53

@Fatwabuster | 27-03-14 | 20:21
Iets anders, dat ook de kleur rood draagt, had dit in '98 kunnen voorkomen, echter vele Nederlanders kon het toen werkelijk niets interesseren.
heden ten dage begint het dan toch te komen, enkel te laat.

Boris die Sauertopf | 27-03-14 | 21:53

Doe maar nog dieper dan rood: PAARS!
EU? Er uit! En het wordt weer Nederland!

KannieWaarZijn | 27-03-14 | 21:51

Mensen gaan op 22mei strategisch stemmen, De media is al een tijdje bezig om het voorelkaar te krijgen.
En het lijkt te gaan lukken.

D66 gaat hier dus ook winnen.
gatverdamme!!

I am a tampony | 27-03-14 | 21:51

http://www.lbc.co.uk/watch-lbc-leaders-debate-live---26th-march-87667

Farage. Astemblaf!

LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:50

Iemand trouwens nog het debat gezien tussen Nigel Farage en Nick Clegg? Heb ff geen linkje zo gauw nog, wellicht later.
Nigel Farage was de winnaar. Nick Clegg was nergens. Poll op yougov geflatteerd, iets van zevenenvijftig procent voor Farage.

LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:50

Dus als ik het goed begrijp mag ik van die EU elite club niet kiezen voor nederland en onze cultuur,maar wel voor 1 reich, daarbij roepende heil europa heil eu elite club. Nou dacht het effe niet. Ik doe graag het tegenovergestelde van moeten. Moeten geeft mij namelijk een vieze smaak.

tweetybird | 27-03-14 | 21:49

Lag Afrika maar echt zo ver van Lampedusa...

VanBukkem | 27-03-14 | 21:49

Wederom gebruikt men op bewuste wijze de EU en Europa als één en hetzelfde. De eurofielen zitten zo vast in het dogma van een 'ever closer union' dat men weerstand, legitieme kritiek direct probeert te ridiculiseren als zaken die per definitie een negatieve lading hebben gekregen door de eindeloze stroom aan geschiedvervalsing en EUspeak. Het is al lang geen verlengde van de lidstaten meer, maar een entiteit op zich met een ongekende honger naar een federaal Europa.

Pro-Europa dus tegen de EU.

Desmoulins | 27-03-14 | 21:46

Lijst van niks.

Lega Nord, de (crypto) neo-nazi's, homo en Jodenhaters en, jawel, vrienden van de oekraïense nazi's (die door de oikofobe Poetin-pijpers alhier altijd worden genoemd om de morele integriteit van de de revolutie aldaar te duiden) staan er niet bij.

Dat is zoiets als Messi weglaten op een lijst van de beste voetballers ooit. Of Dion Graus weglaten op de lijst van meest imbeciele Limburgse ridders uit de geschiedenis. Of, nou ja, laat maar, het is helder denk ik.

Geheel toevallig zijn deze neo-Benito's ook samenwerkingspartners van onze Geert, die overigens- zoals iedereen weet- niets met neo-nazi's te maken wil hebben en om dat te benadrukken speeches geeft op hun congressen.

Ja, onze Geert pepperoniet dat er goed in bij die eSSpreSSo-zuipers. Die moet daar he-le-maal niks van hebben.

Heel geruststellend dus dat onze Geert een dood-fatsoenlijke populist is gebleven en de integriteit van het multi-sceptische gedachtegoed in goede handen is.

Hoezee!

gatesofvienna.net/2013/12/speech-by-ge...

megalul | 27-03-14 | 21:44

Mooi, dat werkt vast niet als een rode lap op een stier voor gelukzoekers.

Andersom dag | 27-03-14 | 21:44

@ecologiste | 27-03-14 | 21:03
Zou zomaar een correlatie kunnen bestaan. Populisten hebben graag een zondebok. En wat is er dan makkelijker om opkomende groep eens flink het land uit te willen bonjouren. Vroeger, ja toen alles beter was.

gedachtespinsel | 27-03-14 | 21:44

@Fatwabuster | 27-03-14 | 21:13
Daarom staat in mij stuk dat we Euro-obligaties uit moeten brengen. Hierdoor zullen de zuidelijke landen tegen lagere rentes kunnen lenen, waardoor hun investeringen rendabeler zijn. De EU controleert de financiën van de staten en kan een land de toegang tot de EU-obligaties ontzeggen (op een democratisch manier, namelijk via instemming van het Europarlement en de Raad) als zij er een puinhoop van maken, waardoor ze gedwongen worden om te hervormen of op eigen kosten obligaties uit te brengen. Hierdoor hoeft Nederland niet op te draaien voor wanbeleid en worden de minder ontwikkelde economieën sterker.

bokl | 27-03-14 | 21:44

Er zit veel verraad in ons land. Al dat politiek correct hersenloos addergebroed dat aangifte doet tegen iets dat door de linksche media wordt opgeblazen om hun eigen gigafaal te maskeren en onvruchtbaar zaad creperende politici die daar aan mee doen.

Dead Silence | 27-03-14 | 21:42

'T noorden van Duitsland, tussen NL en Denenmarken, voelt zich niet helemaal op z'n gemak. Wellicht een idee om Bremen en Hamburg e.d. te annexeren?

Latrinalia | 27-03-14 | 21:42

Fatwabuster | 27-03-14 | 21:33 |
Gewoon. Op een politieke trol, voor mijn eigen lol. Dat van die oude man komt per ongeluk uit het vorige topic.

LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:36

Voor alle duidelijkheid: Alternative für Deutschland is een clubje bedaagde professoren die het wagen kanttekeningen bij de zegeningen van de EU te plaatsen. En dan ben je tegenwoordig al verdacht.
.
What's next? Alle mannen in Europa verplichten het kapsel à la Van Rompuy te dragen?

Ir Rita Tie | 27-03-14 | 21:36

@bokl. In de veertiger jaren wilden wij (nou ja, onze (voor)ouders) geen "Ein Reich". Waarom zouden wij dat nu dan wel willen? Wat is het verschil met de EU?

Maria.1 | 27-03-14 | 21:34

Het volk der Ollanders verkoos koning Wilders.
Maar de boze heks Kram Ettur wilde het land verkopen aan de slavendrijvers uit Brussel en sprak toen de spreuk 'HRA-cadabra' uit.
En toen liep alles toch nog fout af.
Einde.

oplichter | 27-03-14 | 21:34

@LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:30

WTF... wat is dat nou voor een sneue reactie?

Fatwabuster | 27-03-14 | 21:33

De EU krijgt het benauwd. Ze worden van binnenuit bestreden. Hoe democratisch! Vandaag is rood, na 22 mei wordt het oranje

Killroy49 | 27-03-14 | 21:32

De "journalisten" die dit "onderzoek" hebben uitgevoerd, verdienen het om met de kop kaalgeschoren op een mestkar te worden gezet, met een flink aantal kisten rotte groenten en fruit binnen handbereik voor de omstanders. Mag ik dat zeggen? Misschien niet, maar ik doe het lekker toch.

Deze zelfvoldane collaborateurs met het eurofascisme zijn de grootste vijanden van de democratische rechtsstaten op dit continent. Landverraders verdienen het om als landverraders behandeld te worden.

Russells Teapot | 27-03-14 | 21:32

Je zou eigenlijk met 10.000 man in Mei in Meppel moeten gaan stemmen.. Dat kan met een kiespas. Dan stemt 90% op de PVV, en wil ik wel de beteuterde gezichten zien van het college daar bij de uitslagen in de avond....

070 | 27-03-14 | 21:32

Sophie9985 | 27-03-14 | 21:13 |
Dus je woont in Bulgarije, je werkt voor een energiemaatschappij, en in je vrije tijd melk je oude mannen uit. Moet je een zakdoek, Sophie?

LibertasSimplex | 27-03-14 | 21:30

-weggejorist-

Leasebak | 27-03-14 | 21:30

Toetsiemonster | 27-03-14 | 20:41 |
wilders doet helemaal niet mee voor de Europese verkiezingen, gekkie.

--sql error-- | 27-03-14 | 21:28

Noorwegen is wit, jawel.
xaameriki.wordpress.com/2013/11/24/mus...

"Muslims in Norway now demand a separate state, Greece will soon see similar!"

Gore D'66 graphic, meer niet.

Itzamná | 27-03-14 | 21:27

Ach ja, wie is het schijnheiligste jongetje van de klas hmm? Fransen zijn gluiperts. Net volgens mij ook weer onder een flinke vechtpartij uitgekomen denk ik. Sta je in de rij bij een super ergens in nederland, en je voelt gewoon ogen branden in je rug. Dus je kijkt wie nu weer het heerschap moet zijn en jahoor, zo'n agressieve multikul parel die je zit op te meten. Nu ben ik gelukkig twee meter lang en bijna 1 breed (nou oke iets minder) maar ze willen gewoon vechten. Je hebt natuurlijk ook watjes van mijn formaat. Dus ik heb die gozer gewoon net zolang opgehouden, lopende band had al ruimte, tot hij maar een andere kassa moest zoeken. Vanwaar hij weer gnieperig elke beweging in de gaten hield. Nog een keertje strak aangekeken, en toen de tas die minstens dertig kilo woog met een gebogen arm lichtjes opgetilt.

Ik kots echt op zulke figuren, waarschijnlijk net uit de bak.. Echt ze mogen van mij vandaag nog weg. Dan maar populist.

de grote Anti | 27-03-14 | 21:27

Het is gewoon triest dat er zoveel mensen zijn die blind achter roeptoeters aan lopen waarvan ze denken dat ze een soort van 'vrijheid' kunnen geven van een overheid, maar zelf een dictatuur van de eigen waarheid willen implementeren.

gedachtespinsel | 27-03-14 | 21:27

Hoe moeilijk is dat eigenlijk?
Itzamná | 27-03-14 | 21:15 |
De eerdere vraag is bij deze beantwoord. Minder EU.

Dat er nog een x-aantal D'66 luyden zijn die zich onververminderd vasthouden aan Xanders 'meer, meer meer EU' is derhalve voor de analen . Het zij zo *snik*.

bij gelegenheid | 27-03-14 | 21:26

Ach Wilders komt gewoon met de vraag , willen jullie dat de EU meer of minder macht krijgt.

Eurotokkie | 27-03-14 | 21:26

De rode lijn door Europa "de as van het kwaad" hoe gek wil je het hebbon?...

ikdenkwat | 27-03-14 | 21:26

@Botte Hork | 27-03-14 | 20:23
En domheid het gevolg.

gedachtespinsel | 27-03-14 | 21:26

Anti-Anti-Anti Europa en alles wat erbij hoort,en ja ik weet het, niet erg constructief, maar ze hebben het er naar gemaakt.

kopje | 27-03-14 | 21:26

@Eurotokkie | 27-03-14 | 21:10
hahahahahahahahahaha

arie181818 | 27-03-14 | 21:25

Fatwabuster | 27-03-14 | 21:17
Bulgaren hebben niet veel , maar wel trots en accepteren geen gezeik van religies. Heb met Bulgaren, Roemenen en Polen gewerkt, prima werkhouding. Alles komt op West Europa af, de uitkeringen worden door de politiek geregeld. Ik neem het niemand kwalijk dat ze er gebruik van maken, het wordt erg makkelijk gemaakt.

Sophie9985 | 27-03-14 | 21:25

En nu blijkt dat we tóch slimmer zijn dan de Hollanders.

Nonkel Frituur | 27-03-14 | 21:25

-weggejorist-

Leasebak | 27-03-14 | 21:24

Sophie9985 | 27-03-14 | 21:13 | + 2 -

Bijzonder als je bedenkt dat 12% moslim is. We kunnen wat leren van de Bulgaren!

ecologiste | 27-03-14 | 21:24

@bokl | 27-03-14 | 21:01 ,

Ik heb je lap tekst niet gelezen, ga het ook niet doen, is ook niet nodig want vanuit je luie stoel kan je al vrij eenvoudig redeneren waarom de EUSSR sowieso een slecht idee is, onafhankelijk van hoe het er organisatorisch uitziet.

Voor de EUSSR moesten landen noodgedwongen met elkaar concureren op het gebied van regelgeving en belasting dat zorgde ervoor dat politici niet de meest absurde regels konden maken omdat anders mensen en bedrijven uitweken naar een buurland maar hoe meer nu centraal bepaald wordt hoe minder mogelijkheden er zijn voor uitwijken en hoe minder dus dat controlemechanisme is gewoon verdwenen door de EUSSR.

rode peper | 27-03-14 | 21:23

@Fatwabuster | 27-03-14 | 20:21
Populisme altijd 1 dimensionaal.

gedachtespinsel | 27-03-14 | 21:22

Omgekeerd evenredig met waar allochtonen, meestal van Marokkaanse of Turkse afkomst, hun voorkeurstemmen geven aan eigen volk eerst.
Kortom de weergave van de vijfde colonne.
Als ze dat bij ARTE als pupulisme willen duiden mij best. Betekenissen van woorden verschuiven wanneer je de realiteit wilt zien anders blijft het reactionisme en niet capabel om de vernieuwing, het nieuwe paradigma volledig te zien en te begrijpen. Kortom last hebben van bewustzwijnsvernauwing. Lijden veel goed betaalde en volledig gearriveerde politici en bestuurders aan tegenwoordig. Als je gearriveerd bent dan is het toch duidelijk dat je met een vinger naar Greet of elke andere "populist"in Europa moet wijzen en zgn moet kotsen.

ecologiste | 27-03-14 | 21:21

LAMWEP, laat anderen maar werken en ploeteren. De nieuw Europese partij. Wie minder wil, stemt op mij.

Wachtloper | 27-03-14 | 21:18

Geheel feitenvrij roepen dat een twaalftal zeer verschillende partijen extreem-rechts is om zo de brave, goedgelovige D66-stemmers (of stemmers op vergelijkbare partijen in het buitenland) bang te maken, is dat dan geen populisme?

Dit is ziek en schandelijk. Pure haatzaaierij, betaald met belastinggeld, in een poging om de corrupte, dictatoriale, eurofiele elite in mei in het zadel te kunnen houden. En in de politiek, de media en het onderwijs loopt iedereen braaf in de pas, om maar niet voor populist versleten te kunnen worden.

Dit hele continent is terminaal ziek.

Russells Teapot | 27-03-14 | 21:18

@Sophie9985 | 27-03-14 | 21:13

Bulgarije is dan ook geen uitkering en toeslagen paradijs en is dan ook niet zo aantrekkelijk voor een gelukszoeker.... als je het dan toch voor het kiezen hebt dan ga je natuurlijk naar bijvoorbeeld ons land.
De gemiddelde asielzoeker, even naïef gedacht, komt om in vrijheid te leven maar dan wel op een zo prettig mogelijke manier uiteraard!

Fatwabuster | 27-03-14 | 21:17

^naar = naast

Itzamná | 27-03-14 | 21:16

Toen ze de Oekraïne in wilden kleuren was de rode viltstift zeker op? Of zijn de nationaal-socisten aldaar wel EU-gezind? Ow, dat dus.

tipo | 27-03-14 | 21:16

Zo te zien mogen we eigenijk wel blij zijn met al die MOE-landers.

Denk dat het dit keer Rusland zal zijn dat Europa gaat redden. Putin is de enige wereldleider met enige visie, naar het Chinese opperhoofd (ben z'n naam even kwijt).
Beide landen hebben gemeen dat ze geen zak geven om mohammedanen en het een achterlijke troep vinden - iets waar ze volkomen gelijk aan hebben. Aanpassen of oprotten, klaar.
Hoe moeilijk is dat eigenlijk?

Itzamná | 27-03-14 | 21:15

cologiste | 27-03-14 | 21:03
Ik woon in Bulgarije, niks geen toestanden met moslims hier. Geen extra rechten of voorkeur behandeling. Je komt met je burka nergens in.

Sophie9985 | 27-03-14 | 21:13

@bokl | 27-03-14 | 21:01

Het Europees project is volledig mislukt door die verdomde munt.... een economie als Duitsland kan je nooit vergelijken met bijvoorbeeld Griekenland, laat staan gelijk trekken.
De enige manier voor de Zuid Europese landen om te overleven met de Euro, is oneindig veel geld er in pompen vanuit vooral Denemarken, Duitsland en Nederland.... dat is niet voor die landen vol te houden omdat de burger het domweg niet pikt dan het bij elkaar geschraapte belastinggeld in steeds grotere mate wordt weggegeven aan kansloze landen in het zuiden.
De burgers in die landen komen meer en meer tot dat besef en zullen uiteindelijk het project opblazen.

Fatwabuster | 27-03-14 | 21:13

Doen ze hier nu ook al onderzoek naar. Wat een ongelooflijk gedrocht is die EU toch.

Merkbrillen | 27-03-14 | 21:12

bokl | 27-03-14 | 20:27
Pfft wat een peopverhaal, ben jij van D66?
Willen wij meer of minder overheid? Minder! minder! minder! Kijk eens naar de realiteit.
Vlamingen willen niet met Walen, Schotten willen uit Groot Britanië, Catalonië en baskenland willen uit Spanje. Slowaken niet met Tjechen, Russen niet met Oekrainers.
EN WIJ WILLEN NIET IN EEN EU MET PIGS EN MOE-landers.

Oculus Malus | 27-03-14 | 21:11

conclusie: alleen Duitsland wil Ein Europa
prutserrr | 27-03-14 | 20:42 | + 4 -
Maar dat wisten we 100 jaar geleden toch ook al?

jemagookniksmeer | 27-03-14 | 21:09

Ach de propaganda kanalen zijn nu volop aan het werk, ze zullen alles uit de kast halen om ons op de knieën te krijgen, en met de medewerking van onze politici natuurlijk die alles in het werk stellen om dit racistische land te knechten!

lanexx | 27-03-14 | 21:09

Eurotokkie | 27-03-14 | 20:59
Begin eens bij de MSM, daarna het oil for immigrants dinges, nazism, ....
.. spektrui cum suis.

bij gelegenheid | 27-03-14 | 21:08

Dat er straks maar een hoop zwarte landen op staan!

Rest In Privacy | 27-03-14 | 21:06

@ecologiste | 27-03-14 | 21:03
.
We're doomed.....

Brou Is Back | 27-03-14 | 21:06

Is toch een mooi rapportcijfer een 7 voor discrimineren?Pff dieprood, ik vind ons land eerder licht getint tov de Belgen.
En die Duitsers bereiden gewoon weer een Blitzkrieg voor zo te zien, pussy's.

Robbie van Zon | 27-03-14 | 21:05

jfk | 27-03-14 | 20:58 | + 0 -
Rutte gaat je niet helpen, zie vorig topic. Die vindt het wel prima als meisjes zoals jij (en bejaarden en andere hulpelozen) aan gort getrapt worden door lichtgetint tuig.

Stemmen mag je nog niet, helpt trouwens ook niet zoveel. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk sterke mannen vindt die je helpen. Er zijn genoeg Nederlanders die er wel klaar mee zijn.

Nee, leuk is het allemaal niet.

Itzamná | 27-03-14 | 21:02

als we hier een UKIP hadden was ik echt trots geweest.

Pimp my Voortuin | 27-03-14 | 21:02

De populisme-schaal is recht evenredig met het percentage Naffers (North-Africans) in een bepaald land.

Brou Is Back | 27-03-14 | 21:01

@pendajo | 27-03-14 | 20:50
Het is van mij afkomstig, dus ja ik heb het zelf helemaal gelezen. Ik moet het bijschaven, maar gebruik het ook van andere doeleinden. Alleen vind ik het grappig hoe simpel het merendeel (op geenstijl) denkt over de EU. Ik denk dat de beste optie is om de EU verder te democratiseren, waarbij op fundamentele punten het debat wordt gevoerd hoe de nieuwe EU er uit moet komen te zien. Ik denk dat zo’n debat meer zin heeft dan het roeptoeteren dat het Europese project moet oprotten.

bokl | 27-03-14 | 21:01

@Fatwabuster | 27-03-14 | 20:28
Meppel... Waar bemoeit het voltallige College van Meppel inclusief gemeenteraad zich in hemelsnaam mee? Geert weet niet eens waar Meppel ligt. Bovendien doet de PVV niet mee in Meppel, en dat ene Marokkaanse gezin dat in Meppel woont is volledig geïntegreerd en spreekt inmiddels vloeiend Drents.

VanBukkem | 27-03-14 | 21:01

Toevallig? net de landen waar de grootste toestroom is van muzelmannen. Hoe zou dat toch komen?

ecologiste | 27-03-14 | 21:00

Ik heb best zin om te stemmen op 22 mei , niet zozeer tegen Europa maar meer tegen de gasten die Europa
kapot hebben gemaakt.

Eurotokkie | 27-03-14 | 20:59

Boeh .. weg met ons

badlegerig | 27-03-14 | 20:58

-weggejorist-

jfk | 27-03-14 | 20:58

we gaan voor een 10!!!!

frank 1110 | 27-03-14 | 20:57

Heel Europa rood? Lijkt mij zeer wenselijk.

Itzamná | 27-03-14 | 20:57

Dat moet veel beter kunnen. Als de Belgen een 8 halen moeten wij toch wel een 9 kunnen halen. En als we echt met z'n allen de schouders eronder zetten moet de 10 haalbaar zijn.

Elessir | 27-03-14 | 20:54

oh ja, in Brussel is vorige week beslist dat menthol sigaretten verboden gaan worden in de EU,
maar half verrot ondefinieerbaar vlees in de schappen, ja dat wel.
ik ben helemaal tegen dit soort Europa,
en al die D'66-stemmers van vorige week, gaan die ook D'66 stemmen op 22 mei ? nog meer halfzachte rechters met een toupetje, en nog meer homo-propaganda, en nog meer Marokkanen, en nog véél meer Brussel dan. Too much of nothing.

fred1434 | 27-03-14 | 20:53

Putin, kom er maar in en bevrijd ons van Europa. Erger dan dit kan het niet worden.

Polletje Piekhaar | 27-03-14 | 20:52

@bokl | 27-03-14 | 20:27 Ja sorry hoor. Heb je het zelf wel helemaal gelezen?

pendajo | 27-03-14 | 20:50

Televisiezenders die het lef hebben om democratisch gekozen politici zonder duidelijke aanleiding als 'gevaar' weg te zetten moeten we per direct van de kabel halen.
 
Ik ben geen fan van Greet, maar wat ie gedaan heeft is ofwel het herhalen/samenvatten van de wens van zijn achterban, ofwel het benoemen van een probleem. Dat is populistisch noch gevaarlijk, dus opzouten met je vorstelijk gesubsidieerde high horse.
 
Ik ben nù een boze brief naar de lokale commissie die over het zenderpakket gaat (wat is dat trouwens voor een jaren vijftig oplossing?!). Vrijmaken dat slot, vandaag nog.

pietvanvliet | 27-03-14 | 20:50

bokl | 27-03-14 | 20:27 |
Alexander ben jij dat?

Idontgiveafunk | 27-03-14 | 20:50

Bizar. Een stuk op Geenstijl over populisme. WC-eend.

uberdude | 27-03-14 | 20:50

Een soort wereldomroep zeg maar. La télévision culturelle franco-allemande.

pendajo | 27-03-14 | 20:49

Je zou ook kunnen zeggen dat 'het volk' het gewoon niet eens is met de massa-immigratie plannen van de bestuurders. En dat noemen ze dan hooghartig 'intolerantie'. Het maakte niet uit welke partij er aan de macht was, je kon vóór Fortuijn nooit tegen de immigratie stemmen. Ja, de centrumpartij, maar ik heb sterk het vermoeden dat de BVD daar achter zat. Maar nu. De EU kan in zijn huidige vorm niet lang meer bestaan of mensen bestormen Brussel met hooivorken en brandende fakkels.

1nfidel | 27-03-14 | 20:49

En ook op dit kaartje is Zwitserland weer neutraal. Me reet!!!!

ITEACHYOU | 27-03-14 | 20:48

Goh een Franse zender, die van het land van Marine Le Pen, beschuldigt allemaal die buitenlanden van racisme, en geeft zichzelf een zesje.

fredflange | 27-03-14 | 20:48

These monies need ONE dictator.

Centauri3 | 27-03-14 | 20:48

Populisme is rood, rood is links, links is eu, eu is subsidie.

Santtulainen | 27-03-14 | 20:45

Of het nu linksom of rechtsom gaat, feiten over criminelen en dat daarbij moet worden gewerkt aan minder van dit tuig in de Hollandse straten kunnen door al het water van de zee en ook niet door Wilders worden weggewassen. Ook niet door de verdwenen pro patria populist Hans van Baalen. Het gaat kennelijk een stuk minder met hem. Zit zeker aan de borrel met die zuipschuit van een VS- ambassadeur een nieuw dogma te bedenken; vier vuistjes op een buik. Het kost een paar centen om hier ambassadeur te worden, maar dan heb je ook wat.

Wachtloper | 27-03-14 | 20:45

hier in Frankrijk is het zelfde aan de gang als in Nederland,
Het FN wint enorm en Hollande verliest enorm en doet of z'n arrogante neus bloedt,
FN-stemmers worden in de media massaal weggezet als Fascisten en Racisten.
De socialisten willen ons doen geloven dat zij de "goeden" zijn en de FN-ers zijn de "slechten".
Ik zie dat de P&W & DWDD poliekezendtijd programma's niets hebben gemeld over de grote winst van het Front National en het enorme verlies van de Part Socialiste.

fred1434 | 27-03-14 | 20:44

Rot toch op met je niks zeggende kudtkaartje.

carramba | 27-03-14 | 20:44

-weggejorist-

HaagscheHarry | 27-03-14 | 20:44

Britten uit EU als referendum nu zou worden gehouden
De Britten zijn diep verdeeld over het EU-lidmaatschap: 41% is voor, en 41% is tegen. Slechts 20% denkt dat premier David Cameron erin zal slagen bij de EU betere voorwaarden voor Groot Brittannië af te dwingen. Als het voor 2017 geplande referendum nu zou worden gehouden, zou 48% voor uittreding uit de EU kiezen, 39% zou tegen stemmen, en 13% zou het niet weten.

Snowy2000 | 27-03-14 | 20:43

conclusie: alleen Duitsland wil Ein Europa

prutserrr | 27-03-14 | 20:42

Kut dat we een punt achter staan tegen België.

Botte Hork | 27-03-14 | 20:41

Stelletje dwazen, ik ga Wilders stemmen maar als iemand het gore lef heeft om mij als Nazi te bestempelen dan kan ik maar 1 ding tegen deze gene zeggen. Ga naar de school waar je op hebt gezeten en vraag je lesgeld terug. Je bent verkeerd opgeleid en hebt vervolgens ook helemaal niks van het leven geleerd.

Toetsiemonster | 27-03-14 | 20:41

Denemarken een 8.
Niets tegen Duitse Herder zeggen!

Kapitein Sjaak Mus | 27-03-14 | 20:41

Want als je niet voor de EU bent ben je tegen Europa, zolang dat de kortzichtige gedachte blijft ben ik bang dat we als gidsland hebben afgedaan, in België en Denemarken hebben ze het zelfs beter voor elkaar. We moesten ons schamen.

Carib | 27-03-14 | 20:41

En de 'oplossing' is natuurlijk nog veel enger: MEER macht naar Brussel, EEN sterke leider.

EIN Volk, EIN Reich, EIN Fuhrer!

Kom er maar in Peggold!!

malang | 27-03-14 | 20:40

En de Duitsers scoren slechts een 3. Jajaja het zal. Schone schijn. Neem van mij aan, als die treinen in Europa ooit weer gaan rijden, dan is dat waarschijnlijk de Bundesbahn.

VanBukkem | 27-03-14 | 20:40

smdyasc | 27-03-14 | 20:37
Jij woont zeker niet aan de kust. Ze schijten alles onder, zelf je hoofd.

Tjemig | 27-03-14 | 20:39

In deze volgorde ziet europa PVV kiezers :

Socle idéologique
1. Anti-européen
2. islamophobe,
3. anti-immigration,
4. libéral

Anti europa is nog erger dan islamofoob.
Liberaal zijn is ook fout.

Nu weet ik het zeker, ik kies een anti EU partij!

Tjemig | 27-03-14 | 20:38

De meeuw is zo'n mooi beeld van vrijheid.

smdyasc | 27-03-14 | 20:37

EU propaganda zender. Da's duidelijk.

postmodernismisdead | 27-03-14 | 20:36

Ik ben pas tevreden met een 10.

VanBukkem | 27-03-14 | 20:36

@ZKH EénOog | 27-03-14 | 20:33

Die gasten zijn gewoon wereldvreemd, dat schijnt een symptoom te zijn als je hevig last hebt van eurofilie!

Fatwabuster | 27-03-14 | 20:35

Populisme in B??? Hahahaha. In ons landje is het wel erg gesteld ja..
Kijk maar wat een populistische zever we voorgeschoteld krijgen:

www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...

Stefferke | 27-03-14 | 20:35

Wat een bullshit deze lijst, Frankrijk zou minstens zo hoog moeten zijn als Nederland.

zeertegendradig | 27-03-14 | 20:34

Ik hoop dat we a la vvd.pvda worden uitgesloten van deelname aan de EU. Dat tuig mag de armoede hebben wat ze graag willen.

toetanchamon | 27-03-14 | 20:34

en de horde lacht en juist en wacht op mobilisatie en transport naar het front. Oh nee, dan vlucht diezelfde horde snel naar veiligere oorden.

Skunk57 | 27-03-14 | 20:34

Indice de dangerosité.
Hihi!
Dangerosité voor het budget van die subsidiesponzen zeker.
Valt me trouwens mee dat Engeland maar een zesje krijgt.
Dat moet beter kunnen!

jemagookniksmeer | 27-03-14 | 20:33

Toch rare kleurkeuzes: hoe harder rood de klappen krijgt, hoe roder het land. Waarmee ze onbewust het gebrek aan logica bij rood onderstrepen.

ZKH EénOog | 27-03-14 | 20:33

Ik vind het ook niet kunnen, zet ons maar uit de eu.
Hun blij, ik heel blij

klote land | 27-03-14 | 20:32

En dat terwijl extreem links veel en veel gevaarlijker is, denk aan 'Die Linke' in Duitsland. Lees hun ideeën er maar eens op na, krijg je kippenvel van.

Chris0049 | 27-03-14 | 20:32

@bokl | 27-03-14 | 20:27

Dit plempsel had jij onder knip en plak knop zitten zeker... mijn god, wat een lap tekst!

Fatwabuster | 27-03-14 | 20:32

Weer een reden om uit de EU te stappen, kijk maar naar Zwitserland en Noorwegen (wit).

Douwe Trant | 27-03-14 | 20:31

Ben altijd benieuwd sinds wanneer populisme iets slechts geworden is, en wie dat in hemelsnaam bedacht heeft. Ansich is er nml niks mis met populisme, het is alleen iets waar de gevestigde orde erg bang voor is. Het betekend nml dat het "gewone" volk betrokken wordt bij zaken die de gevestigde orde als heel moeilijk en verheven willen doen overkomen.
Ik zeg, hadden we maar meer populisme en minder gevestigde orde. Zeker als dit betekend dat we de EU op de kast krijgen!!!

dustoch82 | 27-03-14 | 20:30

Overigens zul je nu in de media gaan horen hoe slecht dit voor ons aanzien in het buitenland is. Het is echter alleen maar slecht voor ons aanzien in het buitenland bij dat zelfde type mensen dat dat hier roept. Dus eigenlijk vooral positief.

DerUnterMensch | 27-03-14 | 20:30

Dat is mooi.
Een populist is iemand die de vox populi verwoordt, een volksvertegenwoordiger dus.

de honden blaffen... | 27-03-14 | 20:30

Alles wat anders denkt dan de zelf benoemde elite is Dangero.

Hopeloos word ik ervan. Ik zou bijna denken dat het tijd is voor een grootste burgeroorlog. Bijna dan hè.

BedrijfsTijgerT | 27-03-14 | 20:29

Daar gaan we weer... met zijn allen mensen:
Weg met ons! Weg met ons! Weg met ons!

Slipsnifter | 27-03-14 | 20:29

Bouazza :
'Slachtofferschap is eindig en begrensd.

Na het krabben achter de oren, leg dan bijbels de hand in eigen boezem. Want de woede die onder die boezem klopt, is niet woede om dit land dat jullie nooit in de steek heeft gelaten. Het is een andere woede. Het is de woede die elk hart voelt dat ontkooid wordt.'
politiek.thepostonline.nl/2014/03/27/h...

En hiermee, Gutmenschen, wordt u allen een spiegel voorgehouden.
Doe maar eens zelf nadenken in welke gevarenzone u anderen wilt brengen.

bij gelegenheid | 27-03-14 | 20:29

Populisme is in deze dus anti EU (wat iets anders is als anti Europese samenwerking). Laten we dan voor de 10 gaan!

DerUnterMensch | 27-03-14 | 20:29

Meer! Meer! Meer! In dit geval dan.

Botte Hork | 27-03-14 | 20:28

GODMILJAAR! En hitler zelf een 3.

selcuk | 27-03-14 | 20:28

Voltallig College van Meppel, inclusief gemeenteraad heeft aangifte gedaan tegen Wilders.... je gaat je wel 3x bedenken om daar op de PVV te stemmen in mei, voor je het weet wordt je met pek en veren dat dorp uit geramd.... !

Fatwabuster | 27-03-14 | 20:28

Nou horen jullie het eens van een ander.

mocroGS | 27-03-14 | 20:28

Hahahaha, zijn ze met de taxpoet van al die hators toch mooi hun doel voorbij geschoten. Leuk geprobeerd om mensen de denaturaliseren van hun eigen land. Ja ik ben trots op mijn afkomst, mijn land en mijn cultuur. Rood wit en blauw fuckers.

Sophie9985 | 27-03-14 | 20:27

Code rood, past uitstekend bij de kleur van het Europarlement.
Wat daar allemaal gezegd en besloten wordt, lusten de honden geen brood van.
Deze nationaal socialistische padvindersclub zou er verstandig aan doen zichzelf op te heffen en zich nooit meer te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden van Nederland. Sterf EU!

Ommezwaai | 27-03-14 | 20:27

22 mei is van het volk, het zal ze bezuren die ware Nazi's van de EU.

smdyasc | 27-03-14 | 20:27

Wilders heeft het voor elkaar gekregen dat de Europese verkiezingen over de EU gaan. Zonder de anti-Europese partijen was er geen fundamenteel debat gevoerd over Europa, daarvoor verdient hij lof. Er is veel mis met de huidige werking van de EU, zo bestaat er een Europese trojka die de baas speelt over onze mede Europeanen in het zuiden en geen democratische verantwoordelijkheid aflegt. Het Europarlement heeft weinig invloed op voorstellen die gedaan worden door de Europese Commissie, vooral EU-regeringsleiders beslissen wat er gebeurd. Er is een nieuw debat nodig over de inrichting van de EU. Men kan terugkeren naar de natiestaat of de EU kan een federatie worden waarbij een keuze moet worden gemaakt, welke zaken Europees en welke zaken nationaal zijn. Ik spreek hier niet over een superstaat, waarbij alles door een Europees bestuur wordt geregeld. Ik spreek over een gelaagd bestuur waarbij Nederland verantwoordelijk overdraagt aan de EU. We dienen te zoeken naar een samenwerkingsverband waarbij 500 miljoen mensen in vrijheid kunnen leven, met behoud van culturele differentie, de democratische rechtstaat en de welvaart. In plaats van populaire kreten, dient er gekeken te worden naar oplossingen. Ik denk dat een aantal punten die de Spinelligroep voorstelt, meer hout snijden dan de conservatieve houding van de rechtse partijen. Zo stelt ze voor om:

1. Scheiding der machten tussen de uitvoerende (EC) en de wetgevende macht (EP en Raad). Deze macht kan:
A Exclusief (Europees Parlement + raad) beslissen op het gebied van: douane-unie, monetaire euro-politiek (zijn nu al exclusief) + nucleaire veiligheid
B Gedeeld (samen met de nationale parlementen) beslissen op het gebied van: landbouw, werkgelegenheid en immigratie
C Ondersteunend (nationale parlement) optreden op het gebied van: zorg, onderwijs, pensioenen etc.

2. Gemeenschappelijk monetair en economisch beleid, waarbij de ECB onder toezicht komt te staan van het Europees Parlement. Een sociale markteconomie dient centraal te staan, vooral concentreren op werkgelegenheid, investeringen, stabiliteit, duurzaamheid en sociale cohesie. De EU hoeft geen neoliberaal project te zijn. De euro dient weer een veilige munt te worden, d.m.v. een bankenunie, die toezicht houdt op de banken, banken kan redden en een garantiestelsel heeft voor spaarders. Euro-obligaties zijn een oplossing om een einde te maken aan speculerende handelaren. De obligaties zullen dan de concurrentie aan kunnen gaan met de Amerikaanse obligatiemarkt. We hebben procentueel minder schulden dan de VS en kunnen - bij een gezamenlijke obligatiemarkt - voor lagere rentetarieven geld ophalen. Oost- en Centraal-Europa kan door deelname aan de Europese obligatiemarkt een stabielere economsche regio worden. Juist deze regio heeft grote behoefte aan grote kredieten om te investeren in infrastructurele werken. In Oekraïne (zeg niet dat ze bij de EU kunnen) was 30% meer kapitaal nodig om kredietrisico’s af te dekken, tijdens de financiële crisis. Landen als Letland (12% ec. krimp) en Hongarije (-8%) hadden af te rekenen met muntontwaarding, tijdens diezelfde crisis.

3. Vetorecht dient opgeheven te worden, meerderheid beslist (55% van volksvertegenwoordigsters, die 65% v.d. bevolking vertegenwoordigd dienen in te stemmen).

4. Europese kieslijst -> voor aantal zetels dient men te kunnen stemmen op Europese partijen, zorgt voor een Europees perspectief in de nationale politiek

5. Een Europees leger. We hebben veel te veel kleine legers, die te veel onnodig materiaal hebben (tanks, jachtvliegtuigen etc.). Terwijl aan de andere kant een groot tekort is aan technologisch hoogstaand materiaal (satellieten, drones). Als we een Europees leger hebben kunnen we de budgeten samenvoegen en een betere balans vinden in het benodigde materiaal. De Europese landen hebben meer dan 1,5 miljoen mensen onder de wapenen – meer dan de V.S.. Een Europees leger zal net zo hoogstaand zijn als die van de V.S., tegen minder geld dan nu wordt uitgegeven aan de Europese defensie. Met dit leger kunnen we weer belangrijke taken uitvoeren zonder hulp van de V.S.. Ook kunnen we een Europees wapenindustrie opbouwen, waardoor investeringen binnen de EU blijven.

Wilders heeft gelijk als hij stelt dat onze relatie met de EU fundamenteel moet veranderen. Het is te gevaarlijk om te blijven hangen in de huidige structuren, te stellen dat men niks fundamenteels moet veranderen aan de EU. Dan zal de EU blijven hangen in een ondemocratische technocratie. De euro zal een onstabiele munt worden. Het is een keuze tussen doorvaren naar de oever van de federatie of rechtsomkeer maken naar de oever van de natiestaat. Het terugkeren naar de natiestaat is een optie, maar welke invloed heeft een verdeeld Europa op het wereldtoneel. Welke vuist kunnen wij maken tegen grote coöperaties, banken en de superrijken op deze aarde? Misschien kan Nederland een relatief welvarend land blijven in de vorm van de natiestaat, door onze ligging ten opzichte van Duitsland. Maar welke toekomst hebben landen in het oosten van ons continent, wat voor soort toekomst gaan zij tegemoet. Zij zijn eeuwen bestuurd door totalitaire regimes en zijn nu drie decinia bezig met het opbouwen van een nieuw perspectief. Zij willen ook leven in een westerse democratie, in vrijheid en welvaart. Ik ben bang dat deze landen zullen afglijden tot instabiele landen, waar Rusland van profiteert. Instabiliteit zal leiden tot lagere welvaart in ons eigen doorvoerlandje (minder om te exporteren). Wij exporteren nu zo’n 22 miljard euro per jaar aan producten naar de lidstaten, die sinds 2004 zijn toegetreden tot de EU. In totaal werkt 44% van de bevolking bij bedrijven die exporteren naar andere EU-lidstaten. In totaal is ons inkomen uit export binnen de EU 120 miljard euro per jaar. Bij het terugkeren naar de natiestaten, moet men nadenken hoe men die welvaart behoudt.

Het blijven hangen in de huidige vorm is het grootste gevaar voor Europa. Maar waar is het volk, wat zijn de Europeanen? Wat is onze Europese identiteit? Diezelfde vragen heersten tijdens het experiment van de natiestaat in de negentiende eeuw. Mensen waren rotterdammer, Zeeuw, Fries, Limburger, maar geen Nederlander. Een Limburger kon zich niet verstaanbaar maken in Friesland. Maar juist in die tijd hebben wij onze natiestaat vorm gegeven, geleidelijk zijn grondwetten en vrijheden ontwikkeld. Laat men kijken naar Amerika, een land vol met verschillen. Een land waar iemand uit Connecticut twee keer zoveel verdient als iemand uit de Mississippi. Een land waar in New Jersey andere wetten zijn dan in Texas, waar men in Californië kan huwen met iemand van het zelfde geslacht terwijl in Florida het verboden is. Een land waar in Utah andere belastingen zijn dan in New-Mexico. Waarom zouden wij dat in de Europa niet kunnen? Laat ons daarom een nieuw experiment beginnen.

bokl | 27-03-14 | 20:27

Blij dat NL niet geel op dat kaartje staat aangeduid.

Botte Hork | 27-03-14 | 20:26

Hobbykip | 27-03-14 | 20:24
Klopt. Arte had beter even de Franse Gemeenteraadsverkiezingen af kunnen wachten. Of de kaart opwaarderen naar een 8 natuurlijk.

Graaf van Egmont | 27-03-14 | 20:26

+1 voor alle rode landen!

wakkere_nederlander | 27-03-14 | 20:26

Dus, als je niet voor zoete koek slikt wat Europa en Den Haag ons door de strot drukken ben je een populist?
Prima, dan ben ik een populist. Voor de volle 200%.

Graaisnaaiert | 27-03-14 | 20:25

Brrrrrrr, de ijzeren greep van Brussel reikt immer dieper. Inmenging in een nationaal publiek debat. Text book, fascisme.

Parel van het Zuiden | 27-03-14 | 20:24

Zal wel flink donker rood worden na de EU verkiezingen

fast eddy | 27-03-14 | 20:24

Als er toch niemand naar Arte kijkt, kan het natuurlijk ook geen kwaad. Niet overal boos over worden hoor.

Graaf van Egmont | 27-03-14 | 20:24

Er vanuit gaande dat in de grijze landen geen metingen zijn verricht doen we het in Nederland dus prima; een middenmoter.

Heeft er al iemand geopperd een bak geld tegenaan te gooien of werkt dat alleen zo bij minderheden?

BenBinnen | 27-03-14 | 20:24

Grappig die bezorgdheid, maar verklaarbaar, want het linkse populisme dat de laatste halve eeuw domineerde ziet de Franse media-elite immers als 'sociale wetenschap'.

trotse-ambtenar | 27-03-14 | 20:23

Oftewel populisme is het nieuwe realisme.

Botte Hork | 27-03-14 | 20:23

"Een politicus die niet een béétje populist is, is de titel 'volksvertegenwoordiger' niet waard"
~ ZKH EénOog

ZKH EénOog | 27-03-14 | 20:23

Het kan in dit geval niet rood genoeg zijn!

Fuck the EU!!

Fatwabuster | 27-03-14 | 20:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken