Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hey, Wiebes, regel die 63 miljoen eens terug!

oie_261534pp2Iz63Z.gifZeg, Eric Wiebes, wat lezen we nu? Er is weer 63 miljoen euro aan onterecht uitgekeerde toeslagen weggelekt uit de staatskas het afgelopen halfjaar. Foetsie. Niet meer terug te halen. Jezus, Eric, als we miljoenen euro's kwijt willen raken hadden we Pieter Hilhorst wel aangesteld als staatssecretaris van Blunderen met Poet. Het totaal sinds 2006 staat nu op 336 miljoen euro. DAT ZIJN 850.000 NIEUWE PLAYSTATION 4'S, WIEBES! We hebben Fransie Weekers niet naar het wachtgeldparadijs getrapt om vervolgens net zoveel geld te zien verdwijnen. Dit schiet niet op. Ga eens heel snel dat geld terughalen. Bel maar aan. En als ze niet open doen, kop je de deur in. Ga maar aan de mensen vragen waar de laatste keer is geweest dat ze het geld nog wel hadden. Neem een honkbalknuppel gewikkeld in prikkeldaad mee voor extra overtuigingskracht. Nobody steals from Eric Goddamn Wiebes, dat is de mentaliteit die we willen zien. Of moeten we jou er soms ook uitschoppen? We doen het zo hoor, geen genade. Zeg maar, exact de houding die jij als Stasi van het MinFin ook moet hebben. Wat zit je nou nog dit topic te lezen, man? Ga aan het werk. Er is geld kwijt en dat is jouw verantwoordelijkheid. Doe maar een beetje overwerken, knul. Tandjes er inzetten. Schoudertjes er onder. Hup hup. Maak je vaderland trots. Voor 336 miljoen euro kunnen we een extra JSF kopen en twee weken in de lucht houden. Gaan, Wiebes! Schuimbekken als een malle en oplossen die shit.

Reaguursels

Inloggen

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen Weekdier en Kwiebus? Kan iemand mij dit uitleggen?

mom van avezaath | 27-03-14 | 17:32

Van Wiebes ga je niks meer horen, deze man hebben ze naar Den Haag gehaald omdat hij makkelijk te kneden is, hij doet geen uitspraken in vrijheid, alle berichten worden politiek correct en gunstig voor het kabinet geventileerd.

lanexx | 27-03-14 | 09:47

Men noemt dit ook wel eens fraude. Vraag me af wat hij er mee gedaan heeft.

LulZig | 27-03-14 | 01:18

@Iwmac | 26-03-14 | 22:15
"Nederlanders hebben een monopolie op dit soort lafhartig gedrag."

SyntaxError | 27-03-14 | 00:34

Terughalen ??
Ben je helemaal gek. Laat het hem zelf maar lekker ophoesten samen met het hele clubje wat verantwoordelijk id dat dit kan. Allemaal 600 euro per maand en de rest als aflossing. Huizen, auto's boten ALLES inleveren tot dat het bedrag terug is.
En niet alleen Wiebes maar alle dame en heren die belastinggeld verspelen of andersinds laten verdwijnen.
Het moet GVD eens afgelopen zijn met dat geouwehoer.
Afgelopen 2 dagen wat gezien van van de VNG Belastingconferentie, man man man, daar vloeit 'smiddags bij de ontvangst de champagne al rijkelijk.
Inkoop pipos van gemeenten komen daar, op een 2 daagse conferentie, lekker intiem shoppen bij bedrijfjes die diensten enz overlenen.
'savonds een diner en daarna een "feest" .. gesponsord natuurlijk door een van de bedrijven.
Kondar was het deze keer. Lekker dealtjes maken onder het genot van gratis bier .. en lekkere wijven natuurlijk, want die zijn included.
Het gaat om het geld wat beide partijen verdienen op de deals die uit dit soort sales ories worden gesloten .. met jou fucking geld.
EN in zo'n climaat worden dit soort fouten gemaakt, want het is niet belangrijk of de regels werken, het is belangrijk dat wethoudertje/ministertje/inkoop pipotje A en Berijfje B lekker knaken kunnen verdienen en af en, toe onder het mom van werk, kunnen zuipen en neuken van ons geld.
Deze "rot" zit van de wortel tot de top.
Dus .. laat die burgers die het systeem bespeeld hebben lekker met rust en laat de veroorzakers van de problemen de gemaakte schulden ophoesten. Inleveren en wasknijpers vouwen voor de rest van je leven.

SyntaxError | 27-03-14 | 00:31

NL is volgens mij kampioen in het zichzelf laten belazeren en uitknijpen van de eigen bevolking om het geld vaak in bodemloze putten te verkwisten..

Iwmac | 26-03-14 | 22:15

toetanchamon | 26-03-14 | 20:36
Ik probeer het te volgen, ik zelf ben ontslagen door faillissement van de werkgever, maar ik zat (en nu nog) in de ziektewet, maar krijg 70% van laatst verdiende loon.

koekje erbij? | 26-03-14 | 21:32

Nou moet ik eerlijk bekennen, dat ik in 2005, 300euro huurtoeslag moest terugbetalen over 2004, want ik had natuurlijk een loonsverhoging gehad van 20 euro per/maand.
Hier ben ik over gebeld door de belastingdienst en per post!
Ik kreeg een acceptgiro thuis gestuurd!
Nou oke, ik wel de tyhus erin natuurlijk, want daar ging mijn loonsverhoging.
En wachten en wachten (geen huursub meer uiteraard),en maar wachten tot we terug moesten betalen.

We wachten, 10 jaar verder nog steeds!

Ik had natuurlijk kunnen bellen, waar de acceptgiro bleef, ja gekke Henkie.

*en maar lekken en blijven lekken*

koekje erbij? | 26-03-14 | 21:19

Die Wiebes ziet eruit als een PvdA-er. Ik heb er geen vertrouwen in. De zoveelste wereldvreemde nitwit in de regering. Wat een ellende.

denoorman | 26-03-14 | 20:51

@Heinzz | 26-03-14 | 20:19
Heb jij wel eens een normaal mens ontmoet.........en hoe beviel dat?
Heb je het weer verkeert. Zo komt er natuurlijk nooit een normaal gesprek. Ik stop zo bij de honderdste tegel onder dit topic, dat je het vast weet.

toetanchamon | 26-03-14 | 20:36

@toetanchamon | 26-03-14 | 20:06
Afgekeurd wegens psychische oorzaak?

Heinzz | 26-03-14 | 20:19

@Heinzz | 26-03-14 | 19:50
Dat mag je vinden en bedankt. Hoop dat je met je beste intentie snel je eigen ondergang mag vinden. Ik ken zat mensen die die ondanks dat je ergens recht op heb altijd hun eigen broek op hebben gehouden. Alles claimen waar je recht op heb, zijn over het algemeen hele nare en trieste mensen.

toetanchamon | 26-03-14 | 20:06

@toetanchamon | 26-03-14 | 19:38
Dom gelul dit. Niet zeuren dat je geen geld hebt als je het gewoon verdomd om een uitkering aan te vragen waar je gewoon recht op hebt. Succes er mee!

Heinzz | 26-03-14 | 19:50

@Heinzz | 26-03-14 | 19:29
Klopt, dat heeft iedereen, de gene die het niet doen worden uiteindelijk gepakt. Ik snap wel waarom het de spuigaten uitloopt in dit land. Ik stopte mijn tijd toen liever in het vinden van een baan ipv mij te verdiepen in de bureaucratische hel. Nu weet ik inmiddels hoe het is om in die uitzichtloze hel te leven.

toetanchamon | 26-03-14 | 19:38

@toetanchamon | 26-03-14 | 19:27 |
Waarom geen uitkering aangevraagd. Hen je recht op!

Heinzz | 26-03-14 | 19:29

@Heinzz | 26-03-14 | 19:23
Als je van 1800 naar 800 gaat dan snapt en ziet u het nog steeds niet?

toetanchamon | 26-03-14 | 19:27

@Heinzz | 26-03-14 | 19:20
Als je verandert van werkgever en de tussenliggende tijd overbrugt zonder een uitkering aan te vragen. dan is er geen wet die zegt dat je nog rechten hebt.

toetanchamon | 26-03-14 | 19:26

@toetanchamon | 26-03-14 | 19:00 | + 0 -
En zegt nog steeds niets over de schuldsanering. Moest u uw koopwoning verkopen?

Heinzz | 26-03-14 | 19:23

@toetanchamon | 26-03-14 | 19:16 | + 0 -
Nee, dat zeg ik. UWV voert uit!!!
Krijg al een beetje idee wat er mis is.

Heinzz | 26-03-14 | 19:20

@Heinzz | 26-03-14 | 19:07
Niet? oh dan heb ik de laatste jaren me steeds gemeld bij het verkeerde UWV. Ben blij dat ik u hier tegen kom die DENKT alles beter blijkt te weten.

toetanchamon | 26-03-14 | 19:16

@toetanchamon | 26-03-14 | 19:00 | + 0 -
Dat zegt het UWV niet. UWV voert de wet uit. Voor WW moet je dan gewoon voldoen aan de weken eis bijvoorbeeld.

Heinzz | 26-03-14 | 19:07

@Heinzz | 26-03-14 | 18:24
Heeft u een idee wat je uiteindelijk inlevert als je niet meer kunt werken? in het laatste jaar dat ik nog werkte heb ik door mijn gezondheid 3 verschillende werkgevers gehad, aldus het uwv zit je dan niet 20 werken bij een zelfde baas en heb je geen rechten.
Ging van €1800,- salaris naar €800,- uitkering.
En dat verschil heeft denk ik hier geen verdere uitleg nodig!

toetanchamon | 26-03-14 | 19:00

Gelukkig maken mensen zich hier niet druk om, is maar geld van de belastingbetaler.

Moonwarrior | 26-03-14 | 18:44

Zou best nog wel eens wat meer kunnen zijn ik geloof die pinokkio voor geen meter

Toontje-lager | 26-03-14 | 18:39

Dat 'weglekken'.... hoe zou dat nou in z'n werk gaan, vraag ik me af?

mom van avezaath | 26-03-14 | 18:33

Er is geen land dat zoveel minachting heeft voor zijnburgers c'q.de belastingbetalers als NL.
Er zijn allerlei intellingen,buro's,stichtingen,organen en noem maar op om geld rond te pompen en als er minder geld is laten we gewoon de burger meer betalen.
Want dat is veel makkelijker dan proberen geld terug te krijgen.
Net nog gelezen wie dat graag doet
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3622255/2014/03/26/Domheid-en-arrogantie-hebben-de-Partij-van-de-Arbeid-genekt.dhtml

pejoar | 26-03-14 | 18:31

@toetanchamon | 26-03-14 | 16:31 | + 17 -
Waarom zat je in de schuldsanering?

Heinzz | 26-03-14 | 18:24

reageerbuis | 26-03-14 | 16:21
Welnee, de eerste sociale woningbouw in NL is al van halverwege de negentiende eeuw en vooral voor WOII is er gigantisch veel gebouwd in die sector.
Maar ja, daar kun je Den Uyl niet de schuld van geven.
Wel een feit is het dat er onder Jan "in gelul kun je niet wonen" Schaeffer erg veel (broodnodige, maar helaas ook schunnig lelijke) projecten uit de grond zijn gestampt.
Gewoon terugstampen en opnieuw beginnen. Heeft de bouwsector ook weer iets te doen.

Djong | 26-03-14 | 17:38

Stoppen met die zooi.
Vooral dat geld wat over de grenzen gekieperd wordt zonder enige controle.

Schietmijmaarlek | 26-03-14 | 17:20

@Centauri3 | 26-03-14 | 16:45
Thanks!

toetanchamon | 26-03-14 | 17:19

@Fatwabuster | 26-03-14 | 16:39
Precies, de belastingdienst mag naar iedere burger er jaren over doen om hun boekhouding op orde te krijgen of kloppend te maken. Iedere "fout" van de burger wordt genadeloos afgestraft. Met mijn ziekte weet ik inmiddels waar ik aan toe ben, met de belastingdienst weet ik dat na 43 jaar nog steeds niet.

Een duidelijk overzicht hebben ze niet van je bij de belastingdienst, ze weten binnen de belastingdienst zelf niet wie wat doet in welk kantoortje van de belastingdienst. Een eind verantwoordelijke spreken om alles op tafel te krijgen, daar hebben ze werkelijk nog nooit van gehoord.

toetanchamon | 26-03-14 | 17:17

Maar ja welke overeenkomst heeft die 63 miljoen met die boeing. Allebei zijn ze niet meer terug te vinden.

tweetybird | 26-03-14 | 17:06

Als ik te laat ben met mijn kwartaalcijfers weten die rovers mij wel te vinden en wordt er geen middel geschuwd om te innen, en ik krijg geen cent extra, en ik moet geloven dat ze niet in staat zijn terug te vorderen?
Wat een onvoorstelbare bull shit

Occipitaalcasibus | 26-03-14 | 17:03

Bij weekers is die 63 miljoen van het vorige jaar gaan weken,in een teil met chloor,foetsie,dus ik dacht nu om te gaan voor een staatssecretaris die kluis heet van zijn achternaam.

tweetybird | 26-03-14 | 17:00

Dit! En de reden dat ze verliren hebben bij de verkiezingen! Daar hebben ze slinks Geert gebruikt voir bliksemafleider! En Geert komt als winnaar uit de bus!
Tot 22 mei mede Nederlanders!

KannieWaarZijn | 26-03-14 | 16:59

Wiebes zijn 63 miljoen is gaan wiebelen,dat lijkt mij nogal wiedus.

tweetybird | 26-03-14 | 16:55

Zo. Ik ga weer even wat belastinggeld opmaken.

tabee.

*playstation aanzet*

megalul | 26-03-14 | 16:55

Dat geld is gewoon niet meer te innen bij failliete mensen en bedrijven. Door een fout in mijn administratie (ben daar niet sterk in) heb ik een forse aanslag gehad waardoor ik mogelijk ook failliet ga. Als dat gebeurd kan de belastingdienst die centen ook niet innen!

Goedemiddag | 26-03-14 | 16:55

@Fatwabuster | 26-03-14 | 16:51

Lol. Jankerd.

megalul | 26-03-14 | 16:54

@goedverstaander | 26-03-14 | 16:49

Prima opvatting voor de verandering. Ennuhh... belofte maakt schuld.

megalul | 26-03-14 | 16:53

@megalul | 26-03-14 | 16:46

Over jou wil helemaal niks weten ouwe trol.... wat ik wel weet is dat jij van uit een ivoren torentje loopt te lullen, puur om anderen te stangen en te kleineren!

Ik pleit niet nooit voor een ban van een mede reaguurder, maar ik zou niet staan te huilen als je een tijdje naast Bakito op het strafbankje moet gaan zitten!!!

Fatwabuster | 26-03-14 | 16:51

Het wachten is op de Kamervragen. Die niet komen.

dedeurs | 26-03-14 | 16:49

@megalul:
*negeer*

goedverstaander | 26-03-14 | 16:49

@goedverstaander | 26-03-14 | 16:39
Yepp... Jij hebt het tenminste goed begrepen. ;-)

reageerbuis | 26-03-14 | 16:48

misschien even een korte uitleg. Het toeslagen systeem is ons door de strot geduwd door de politiek. Ook het systeem van eerst uitbetalen en dan controleren. Zit mei li vos op de tv met droge ogen te beweren dat dit schande is. zei was betrokken bij de wetgeving. Afgeven op mensen die dit gedrocht verplicht uitvoeren heeft geen zin. die hebben dit niet bedacht. Bedankt u vooral de partij van de achterlijken

te@oud | 26-03-14 | 16:47

De uitkeringen zijn dus nog rianter dan de berekeningen al aangaven. Geen wonder dat niemand daar meer behoefte heeft om te werken.

watazooi | 26-03-14 | 16:47

"Weggelekt" klinkt als eufemistisch voor "als we moeten vertellen hóe dit geld precies is verdwenen, kunnen we beter meteen opstappen."

simpelman | 26-03-14 | 16:46

@Fatwabuster | 26-03-14 | 16:42

Jij weet niks. In ieder geval weet je niks over zaken uit elkaar houden en scheiden. Ook weet je niks over mij.

En dat gaan we lekker zo houden.

megalul | 26-03-14 | 16:46

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 16:46

Radeloos en zeer verdrietig wordt ik hiervan.
toetanchamon | 26-03-14 | 16:31 | + 0 -

hugszz Toet... ik gevoel met je mee man. en maar dit is wel het eerlijke verhaal. Tnx for the insidepeek.

Centauri3 | 26-03-14 | 16:45

@minder minder | 26-03-14 | 16:40

Mooi. Rpct. Ik ben heel erg slim maar niet echt rijk.

Dat is pas kut.

megalul | 26-03-14 | 16:43

Noem het gewoon ontwikkelingshulp en niemand zal er iets over zeggen of kunnen terugvinden in de stapel.

jemoetermaaropkomen | 26-03-14 | 16:42

@ minder minder | 26-03-14 | 16:33 |
U vergeet enkele uitgaven. Zo kan elke pauper (en die zijn er dan plentyP met zijn legale wapen u vrijwel straffeloos een nekschot geven en uw centjes meenemen.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:42

@megalul | 26-03-14 | 16:37

reageer eens normaal en probeer je eens in te leven in iemand die 3 jaar onder het bijstandsnivo moet leven om zijn schulden af te betalen die waarschijnlijk door afkeuring tot stand zijn gekomen.
Het is dan verdomd wrang om telkenmale te lezen dat er tientallen miljoenen wordt weg gefraudeerd door onder meer bulgaren en ander tyfus volk.... ja dan ga je zo denken!

Ik hoop dat je nooit in zijn situatie komt, dat gun je niemand maar het zou misschien wel goed voor je zijn om je uit je ivoren toren te laten kletteren!

Fatwabuster | 26-03-14 | 16:42

@goedverstaander | 26-03-14 | 16:38

Ik zei al, koop meer oren of verander je nick.

Of ben je doof of zo.

megalul | 26-03-14 | 16:42

Je kan natuurlijk ook gewoon ziek zijn en wonen afschaffen... zijn die toeslagen ook niet meer nodig.

pim achtertuin | 26-03-14 | 16:42

Was bij voorbaat al kansloos het toeslagenstelsel.Huurtoeslag uitsluitend via de verhuurder verrekenen, en zorgtoeslag met de premie verrekenen.Hoe simpel kan het zijn??

pim achtertuin | 26-03-14 | 16:40

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 16:40

@ reageerbuis | 26-03-14 | 16:35
Laten we vaststellen dat minder, minder, minder dus eigenlijk win, win, win is.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:39

@toetanchamon | 26-03-14 | 16:31

Ik ken het systeem, niet bij ondervinding, van de WSNP en dat is een verdomd streng regime.... het vervelende met die kloten toeslagen is, is dat alles voorlopig is op basis van de bij de belastingdienst (SUWInet)bekende gegevens, naderhand volgt de 'echte' berekening. Het schijnt voor de belastingdienst te moeilijk te zijn om de voorlopige berekening goed uit te voeren en alles wat er fout in die berekening draait, in dit geval u, de klant voor op.

Eerlijker kunnen ze het niet maken.... *kots*

Fatwabuster | 26-03-14 | 16:39

@minder minder | 26-03-14 | 16:33

LOL.

Of jij hebt heel veel geld of jij bent heel erg dom.

Of allebei natuurlijk.

megalul | 26-03-14 | 16:38

@ megalul | 26-03-14 | 16:30 |
Ik weet precies wat er gebeurt in Nederland. Ik stel ook vast dat u geld wilt blijven rondpompen om banen te behouden en de belastingbetalende burger daarvoor te laten bloeden. Iets in mij zegt dat u dat niet raakt, omdat u niet veel of helemaal geen belasting betaalt. Dan is het gemakkelijk om zo'n mening te hebben.

Maakt u zich geen zorgen om mijn baan of eventuele werkgevers. Ik ben eigen baas (en ook werkgever) en ik weet dus ook dat ik linksom en rechtsom almaar meer genaaid word door mensen die er meningen zoals de uwe op na houden.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:38

@toetanchamon | 26-03-14 | 16:31

Tragisch verhaal. Echt kut voor je. Meen ik.

Wel erg jammer dat je vervolgens over typhus-buitenlanders begint want dat is totaal niet relevant. Nogal dom ook.

Of is zwakbegaafdheid misschien de reden voor je afkeuring?

Dan heb ik niks gezegd natuurlijk.

megalul | 26-03-14 | 16:37

@goedverstaander | 26-03-14 | 16:26
En na dat enkeltje bespaar je nog eens miljoenen per maand op sociale uitgaves aan dat volk wat je een enkeltje thuisland hebt geschonken. Dat geld kan dan weer terug vloeien naar het onderhoud van de Nederlander in de bejaardentehuizen.
Hoeven er geen ontslagen te vallen in de thuiszorg etc. Kortom een win-win. #economieisnietmoeilijk

reageerbuis | 26-03-14 | 16:35

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 16:33

Ik zit 80-100% afgekeurd thuis sinds 3 jaar en ben door de belastingdienst voor 3 jaar gegijzeld. Nadat ik de schuldsanering heb gehad en onder bewindvoering stond (zelf geen toegang tot de belastingdienst had of kreeg) mag ik alsnog over die periode €800,- gaan terugbetalen.
Ik krijg het er bij de belastingdienst niet in dat als je burgers onder bewindvoering zet en de toegang tot de belastingdienst ontzegt mensen steeds verder in de problemen komen. 3 jaar schuldsanering gehad en nu 3 gegijzeld. Schone lei? het is een sprookje!

De enige aftrekpost die ik heb zijn ziekte kosten. Ik kan zeggen dat dit een hele pijnlijke manier is om je belastingschuld terug te betalen als je vandaag wéér hoort dat die tyfus buitenlanders hier zakken met gratis geld weghalen zonder enige tegenprestatie.

Radeloos en zeer verdrietig wordt ik hiervan.

toetanchamon | 26-03-14 | 16:31

Te beginnen met de Jaguars van die mensen van een wielklem te voorzien.

Andersom dag | 26-03-14 | 16:30

Hahahaha Quid, grapjas.
Geld terughalen vereist daadkracht, verantwoordelijkheid en een goede organisatie.
Extra geld stelen van de belastingbetaler doe je bijna met één druk op de knop.

Dus wat zal het worden denk je?

James Lastig | 26-03-14 | 16:30

@goedverstaander | 26-03-14 | 16:18

Van onze (ooit doorgeschoten inderdaad) verzorgingsstaat is al weinig meer over na 20 jaar neoliberaal beleid en hij is binnen komende tien jaar volledig verdwenen.

En van socialisme is al helemaal geen sprake meer.

De PVDA stond en staat met de VVD aan de definitieve afbraak ervan.

Als je ook maar enig verstand hebt van het beleid van dit kabinet (participatie-wet, transities etc) weet je dat ik gelijk heb.

Dus ik zou je nick veranderen of meer oren kopen.
Anders voorzie ik ook een bijstandsuitkering voor jou in de toekomst. Want ik denk niet dat werkgevers op jou geraaskal zitten te wachten.

Dat kost alleen maar geld.

megalul | 26-03-14 | 16:30

@ Nivelleermarionet | 26-03-14 | 16:21 |
Op het moment dat je gaat werken veranderen je toeslagen in aanslagen. Dus die hele meute blijft op de krent zitten.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:29

Het is pas nieuws als de politiek geen geld achterover heeft gedrukt. Iets met vriendjes politiek elkaar pijpen en omhoog krikken en de leugen verkondigen aan het volk.
.
Ooit eens gehoord van mijn oud werkgever dat een politicus iets verkoopt waar hij zelf niet in geloofd.

detettenvandoutzen | 26-03-14 | 16:26

Voor 63 miljoen euro koop je 713.719 enkele reizen van Amsterdam naar Tanger, all inclusive, nog geen negen tientjes per ticket: www.airarabia.com/en

goedverstaander | 26-03-14 | 16:26

Die (K)Wiebes is bijna even erg als die vorige blunderaar.

Zaniker | 26-03-14 | 16:24

Waarom win ik nou nooit eens iets in de toeslagbingo maar wel in de belastingloterij? Of dat ik blij moet zijn dat we zulke goede wegen hebben of je staat stil in de file of je betaalt je scheel aan parkeergelden. Nee dan het onderwijs of de kinderen eens flink geld wilden lenen tegen 'gunstige rentetarieven', 17 jaar waren ze nog maar en de overheid loopt al leningen bij ze te slijten. Veiligheid dan? Breek me de bek niet open. Toeslag? Er wordt ieder jaar een financiele aanslag op ons huishouden gepleegd door de blauwebrievenbrigade, en dan weten ze me prima te vinden! Smoke 'em out of their holes ik zeggen die spookscheeftoeslagtoucheerderfraudeurhandophouders, allemaal!

Finn | 26-03-14 | 16:24

Aantastelijk | 26-03-14 | 16:18
Of hoeveel grammaticaboeken?

Igor Putkin | 26-03-14 | 16:24

megalul | 26-03-14 | 16:13 |
Keynesiaan?

Igor Putkin | 26-03-14 | 16:23

@Igor Putkin | 26-03-14 | 16:21
ja

reageerbuis | 26-03-14 | 16:22

Wij, werkenden, krijgen geen enkele toeslag. Nooit, nergens voor. Dus wie gaat dat verlies betalen? De minister? Oh wacht, ik weet het al. Aasgieren.

Nivelleermarionet | 26-03-14 | 16:21

@megalul | 26-03-14 | 16:13
De overheid pompt geen geld. De overheid neemt geld af van jou en mij. Het is diefstal, alleen noemen ze het netje 'belasting'.

Vervolgens wordt dat, afhankelijk van politieke voorkeur, uitgedeeld. Gratis geld heeft nooit gewerkt.

De overheid denkt het te kunnen regelen, maar dat is een flinke overschatting van hun eigen vermogens. Volgens Wiebes valt het wel mee, want hij ziet geen trendbreuk met voorgaande perioden.

De overheid is het probleem, niet de oplossing!

LieberLiber | 26-03-14 | 16:21

reageerbuis | 26-03-14 | 16:16 |
Zoals jij nu?

Igor Putkin | 26-03-14 | 16:21

@megalul | 26-03-14 | 16:13
Die sociale huurwoningen (getto's) zijn een ideetje van joop den u van de pvda in de 70gr jaren.

reageerbuis | 26-03-14 | 16:21

Klote chinezen! ;-)

Pjotr Krazovitz | 26-03-14 | 16:18

63.000.000 hoeveel tickets naar marokko kan je daar wel niet voor boeken.

Aantastelijk | 26-03-14 | 16:18

@ megalul | 26-03-14 | 16:13 |
Goed idee. Laten we een communistische staat van NL maken, allemaal bij de overheid op de loonlijst maar dan met 'echt' werk. Een soort Noord-Korea 2.0.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:18

-weggejorist-

dirkjan jansen9072 | 26-03-14 | 16:17

@Igor Putkin | 26-03-14 | 16:06
Nee. Maar blijf je domme vragen stellen?

reageerbuis | 26-03-14 | 16:16

@ Outsider-Inside | 26-03-14 | 16:11 |
U vergeet het verlies van al die banen van ex-politici die thans druk doende zijn met het rondpompen van al dat geld. De PvdA moet niet willen dat dit gedeelte van de banencarrousel als een kaartenhuis ineen stort.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:15

Er verdwijnt steeds meer in een aantal bodemloze putten. Zoals daar zijn: Uitkeringen, subsidies, toeslagen, Europa enzovoort. De overheid lijkt steeds meer op het klassieke Danaïden vat.

Polletje Piekhaar | 26-03-14 | 16:15

Als ik 2 tientjes te weinig betaal weten ze me precies te vinden met allerlei bedreigingen van dien er bij, stelletje kudtambtenaren.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-14 | 16:15

-weggejorist-

minder minder | 26-03-14 | 16:14

Zo lang dit idiote systeem in leven wordt gehouden zullen er jaarlijks tientallen miljoenen verdwijnen.... geen hond die er wat aan kan doen en Wiebes dus ook niet!

Fuck the system!!

Fatwabuster | 26-03-14 | 16:13

@LieberLiber | 26-03-14 | 16:10

Waarom dan? In een economie zoals de onze kun je niet zonder een overheid die geld in de samenleving pompt, want werk is schaars door de (permanente)crisis en word nog veel schaarser door automatisering en verder technologische ontwikkeling.

Hoe gaan we dat oplossen dan, meer getto's bouwen?

Zeg jij het maar.

megalul | 26-03-14 | 16:13

Waarom lekken dit soort dingen nou nooit mijn kant op...?

Lijkt me logisch... | 26-03-14 | 16:13

Over geld dat verdwijnt en nog gaat verdwijnen: VVD geeft haar verzet op tegen één Europees reddingsfonds voor banken die in de problemen raken. De partij komt daarmee terug op haar eerdere standpunt dat geen Nederlands geld mag worden gebruikt om banken elders in Europa uit de brand te helpen.

CoffeePatch | 26-03-14 | 16:13

@ DKP | 26-03-14 | 16:10 |
Als het komende halfjaar niet minimaal 60 miljoen taxpoet weglekt is er wel sprake van een trendbreuk. Dan heeft Wiebes wat uit te leggen en moet hij vrezen voor zijn positie.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:12

Ik heb de oplossing hier nu al zeker dertig keer gepost: voer per 1-1-2015 een belastingvrije som in van EUR 20,000 en schaf tegelijkertijd alle toeslagen en aftekposten af en echt al deze problemen zijn opgelost plus het is een enorme stimulans voor de NL economie en het bespaart ook enorm op de uitvoeringskosten van dit zinloze geld rondpomp-circus (geld wegpompen in dit geval).

Dit land kan zoveel eenvoudiger en transparanter.

Kom op Wiebes, je bent toch het slimste jongentje van de klas, waar wacht je nog op?

Outsider-Inside | 26-03-14 | 16:11

Dat geld heen en weer schuiven lukt ook gewoon niet. Eerst betaald iedereen en daarna delen we het weer aan Jan en Alleman uit.

Alle toeslagen afschaffen en de belasting met 15% omlaag. Opgelost!

Ik zeg: minder, minder, minder toeslagen en minder, minder, minder belasting!

LieberLiber | 26-03-14 | 16:10

Mutz servert.... ben nou mn tegel kwijt....

*in tuin tussen rest zoekt*

Phantasmagoria | 26-03-14 | 16:10

"Staatssecretaris van Financiën Eric Wiebes (VVD) is niet geschrokken van het nieuws dat er de afgelopen zes maanden bij de Belastingdienst 63 miljoen euro aan onterecht uitgekeerde toeslagen is weggelekt. Volgens Wiebes is het bedrag ongeveer gelijk aan de som die in de eerste helft van 2013 'verdween'. "Er is dus geen sprake van een trendbreuk."".

Dus omdat elk half jaar hetzelfde bedrag is dat kwijt raakt is het opeens geen probleem meer?

En het is ook nog een "trend" dat er elk half jaar 63 miljoen euro zoek is?

DKP | 26-03-14 | 16:10

Zou dit nu echt het laatste bedrag zijn dat nooit meer terug komt? Ik geloof er niks van.

jasser | 26-03-14 | 16:09

Gewoon zorgen dat de pvda *nooit* meer in de regering komt. Zelfs met 1 zetel zouden ze een stabiele regering om zeep kunnen helpen.

reageerbuis | 26-03-14 | 16:09

Matthijs moet ut zelf betalen? Ach.... ben benieuwd wie het eerste GW erbij sleept (op mij na dan he!)

Phantasmagoria | 26-03-14 | 16:09

De meeste taxpoet zal inmiddels wel op zijn gegaan aan illegale uit aardappelschillen gestookte wodka, ergens in het Oostblok. Daar lachen ze zich helemaal de ballen uit hun trainingsbroeken. Daar zie je dus echt geen cent van terug.

goedverstaander | 26-03-14 | 16:08

Veel meer zelfs. Ruim 336 miljoen is er weg. Aan onterechte toeslagen die niet meer terug te vorderen zijn.

IJzervreter | 26-03-14 | 16:08

We leven op een schip dat alsmaar meer water maakt en de versleten pompen (lees belastingbetalers) draaien op volle toeren, langer dan goed voor ze is, en spoedig zullen zij verbranden.

Simon de Danser | 26-03-14 | 16:08

Zou die Omtzigt ook zo fanatiek zijn als het CDA in de coalitie had gezeten?

Igor Putkin | 26-03-14 | 16:06

Bij de Belastingdienst hebben ze nooit een probleem, men kan nu eenmaal niet failliet. Kudt maar waar.

netniet | 26-03-14 | 16:06

De enige oplossing is om het toeslagensysteem af te schaffen. Nu is het dweilen met de kraan open...

Mahatma | 26-03-14 | 16:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken