Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kolder compleet. Debat over Greet, zonder Greet

*BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK* *BONK*
Video: Volledige debataanvraag bij de Staatsomroep.
Beraad: Meer of toch minder debat over Wilders?
VVD: Dit heeft geen zin.
PvdA: 'Wilders kan het debat hierover niet ontlopen', aldus Samsom.
GEEN DEBAT: Update 17:02. GroenLinks trekt keutel in. Géén volksgericht debat over Greet, want Greet wil toch niet komen. “Voor ons was dat niet essentieel, maar voor een aantal andere partijen wel [PvdA -red.], dus dan houdt het op”, aldus een beteuterde GroenLinkser met blauwe ballen en een verslapte moraalerectie.

Reaguursels

Inloggen

@Ikweethetooknietmeer | 26-03-14 | 07:34
Dat mag jij vinden. Feit blijft dat niemand ooit aan Spekman of aan Samsom op dezelfde wijze heeft gevraagd verantwoording af te leggen. Het is dus met name Samsom die hier door de mand valt, maar ook al die anderen die hun eigen fantasie als handvat gebruiken om een collega die ze liever zien gaan dan komen het leven zuur te maken.

Pierre Tombal | 26-03-14 | 08:34

Wilders faalt dus op het punt verantwoording afleggen. Valt als volksvertegenwoordiger dus niet serieus te nemen.

Ikweethetooknietmeer | 26-03-14 | 07:34

@Ballenman | 25-03-14 | 17:06
@Dolphi | 25-03-14 | 19:20
Marokkanen zijn een ras? Goh. Wist ik niet.

Stormageddon | 26-03-14 | 04:13

@070 ,

"Als het zo doorgaat haalt Wilders binnenkort nog een absolute meerderheid in de TK. Wat een trieste en schandalige vertoning daar. En wat een misselijke huichelaars!"

Heb jij het overgrote deel van de Neddrlanders dan zo hoog zitten ?
Vraag anders eens om je heen aan mensen die je nauwelijks kent of ze weleens van alternatieve media gehoord hebben .

Modi | 25-03-14 | 23:35

Geert pak ze een keer aan de echte haatzaaiers zitten op het pluche iedereen weet dat , je houd altijd van dat zielige ik moet altijd oppassen wat ik zeg volk de huichelaars in NL , je weet zelf je veegt de vloer het dit smerige kabinet aan Pechtold en Samson voorop de echte haatzaaiers van NL .

rukkieduck | 25-03-14 | 22:43

Wilders, wat een zielige vertoning van die man met zijn absurde kapsel. bah.

stuiterballetje | 25-03-14 | 22:34

@Ballenman | 25-03-14 | 17:01
Je verhaal zou kloppen als er vanuit wordt gegaan dat enig denkvermogen breekt dan wel een eigen invulling wordt gegeven. 'Minder Marokkanen' betekend namelijk niet perse dat je 'de dierentuin gaan bombarderen' het laat de vraag (welke Marokkanen en hoe) open. Vervolgens hoe je die vraag eigenlijk niet eens te stellen want dat staat al jaren in het programma van de PVV maar goed je zou die vraag dan nog kunnen stellen.

U geeft hier nou simpelweg een eigen invulling namelijk 'random mensen wegsturen.. dierentuin bombarderen'. Rare gedachtegang. In de media heb ik ook gehoord dat het werd vertaald naar 'alle Marokkanen moeten weg' want ook een eigen invulling is die nog verder ervan afwijkt. De uitspraak liet op z'n beste ruimte open waar dan na geïnformeerd moet worden.. Welke Marokkanen dan? Maar suggereert niets van wat u zegt of in de media is gezegd.

Laten we dan de stelling van Samsom erbij nemen “Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn,' aldus Samsom. 'Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.” Dus Marokkaanse jongens hebben de monopolie op 'dit soort overlast'. Hier staat feitelijk dat al dat soort overlast (monopolie) door Marokkaanse jongens wordt veroorzaakt. Hier is niet eens ruimte open hier staat gewoon feitelijk dat.

Echter kan ook hier worden verwacht dat de lezer over enige hersencapaciteit beschikt en ook begrijpt dat dat niet letterlijk is zoals Samsom dat bedoelt.

Raar genoeg leek men bij Samsom wel nog over die capaciteit te beschikken maar bij Wilders niet.. nee sterker nog, bij Wilders zijn uitspraak wordt het stukje dat open is eerst zelf ingevuld op totaal onzinnige manieren (zoals jij doet met je 'dierentuin bombarderen' of zoals ik in de media heb gezien dat het over 'alle' Marokkanen zou gaan) Totaal krankzinnig, toont van totale domheid of een bewuste aanvalsactie zeker aangezien het programma en ook Wilders in meerdere verklaringen (ook voor die uitspraak) al had aangeven hoe dat stukje in te vullen. En dan vervolgens gaat men heel boos reageren op hun eigen invulling.

Het is zeker onhandig hoe het eruit kwam.. Niet perse vanwege de uitspraak want zoals u ziet kan dat prima als we naar Samsom zijn uitspraken kijken maar met de kennis dat de media alles van Wilders probeert te gebruiken om hem aan te pakken. Wilders moet onterecht elke uitspraak op een goudweegschaaltje leggen. Belachelijk dat dat nodig was. Dan komt er nog bij dat het scanderen ook onhandig was al begon dat met “Meer of minder EU” wat niet voor niets veelal in de media er vanaf wordt geknipt. Maar meer dan onhandig omdat de media er alles aan doet de PVV te pakken is het niet. De uitspraken gaan niet verder dan die van genoeg andere politici en zijn ook niet 'onhandiger' dan die van andere politici. Het is alleen onhandig voor Wilders vanwege de manier waarop de media en andere politici naar hem kijken. Dat is een bloody shame om te spreken met de woorden van een ander door de media en andere politici aangevallen oud politicus.

DerUnterMensch | 25-03-14 | 20:42

-weggejorist-

ljcoster | 25-03-14 | 20:19

-weggejorist-

ljcoster | 25-03-14 | 20:18

-weggejorist-

ljcoster | 25-03-14 | 20:16

-weggejorist-

ljcoster | 25-03-14 | 20:16

Wat een stel kleuters in de Tweede Kamer.
.
Ga toch eens de echte problemen aanpakken: ouderenzorg (meer, meer), uitval van leerlingen in het VMBO onderwijs (minder, minder), beter en beter betaald onderwijs op lagere en middelbare scholen (meer, meer), fundamentalisme in religies (minder, minder), corruptie onder politici (minder, minder), competentie onder politici (meer, meer), en ga zo nog maar een tijdje door.
.
Wilders benoemd problemen, dat is goed. Dat hij dat heel ongenuanceerd doet, heel extreem formuleert, dat is niet goed. Stelletje kleuters, ga toch eens samen de brandende problemen in de maatschappij oplossen, of maak anders uw pluche vrij voor meer competente opvolgers.

ljcoster | 25-03-14 | 20:15

@Dolphi | 25-03-14 | 19:20
Nou nee, religie zal er bijzonder weinig mee van doen hebben. Dat was zelfs in 1933 al niet de werkelijke reden. En armoedige Marokkanen als oorzaak van de economische malaise bij armoedige Nederlanders raakt ook kant noch wal. Maar als de aanklager jouw argumentatie wil gaan volgen kan hij beter vanavond nog die 500 Nijmegenaren een brief sturen dat ze niet zo moeten zeiken. Want Marokkaan zijn terwijl je als Nederlander geboren bent is absoluut wel degelijk een eigen keuze.

Pierre Tombal | 25-03-14 | 19:55

Samsom doet zijn laatste truukje.. probeert er toch nog iets uit te slepen na zijn mislukte schandalige cordon sanitaire oproep en enorme verlies in de gemeenteraden in het hele land.
- www.nu.nl/politiek/3735481/ontbreken-i...

(c)ZWITSUL | 25-03-14 | 19:53

En compleet misselijk word ik van die selfies van Marokkanen met hun NL-paspoort #bornhere terwijl ze praten alsof ze gisteren van de boot zijn gestapt en hun Marokkaanse paspoort koesteren.

PrinsesStoepje | 25-03-14 | 19:50

Ja domme uitspraak van Wilders maar echt misselijk word ik van die Gutmenschen die ineens allemaal "Marokkaan zijn".... zolang ze er maar niet tussen hoeven te wonen.

PrinsesStoepje | 25-03-14 | 19:47

Laat de kamer vooral discussieren over de uitspraken van Wilders. Laat de kamer vooral niet discussieren over het waarom van die uitspraken en de kamer zal vooral niet eens de echte problemen benoemen, laat staan aanpakken. Stelletje imcompetente sukkels. Maar goed, dat is mijn ongezouten mening.

Pikkestrijder | 25-03-14 | 19:46

Dus Greet gaat even roepen en smeert m dan? Slappe piemel

misti | 25-03-14 | 19:46

Wij van wc-eend.....

clockandhammergame | 25-03-14 | 19:46

Dolphi | 25-03-14 | 19:20 | + 0 -
Was de joodse jeugd in 1933 net zo als de marokkaanse jeugd nu in nl ? Stonden joden dan bovenaan in de criminaliteitsstatistiek ?

Dacht het niet!!!

Nazis gaven joden de schuld met verwijs op het oude voorordeel dat ze stiekum de economie beheersten en omdat ze zogenaamd minderwaardig waren door hun ras. Heden ondenkbare argumenten, maar toen was het niet alleen in dld verspreid gedachtengoed.

thorrie | 25-03-14 | 19:31

--sql error-- | 25-03-14 | 17:02 | + 9
En toch staan de boeken van Thilo Sarrazin helemaal boven op de bestsellerslijsten..
Het is niet dat er geen diskussie is, het is alleen minder publiek hier omdat rassist/faschist/nazi genoemd te worden het meest vreselijke is wat een duitser kan overkomen.

Er wordt daarom ook geen enkele grap gemaakt over het verleden en met godwins moet je echt uitkijken.

thorrie | 25-03-14 | 19:25

JIP! | 25-03-14 | 19:04
Dus? Och ja FB en Twitter...
Dat cluppie van arrebeiers heeft in ieder geval een beetje zelfreflectie.
-
Blijkbaar JOUW grote leider, die pruik. Doe 'm de groeten.

Draaikolk | 25-03-14 | 19:24

Nou ja,dat debat komt er toch,maar dan voor de rechtbank. Marokkaan zijn is tenslotte geen keus en Wilders had zich niet zo mogen uiten,ook niet in een kroeg.Klojo,van een schoenlapper hield je toch bij je leest,i.p.v. je verkiezingsoverwinning zo te verzieken. Ik stem (na jaren) niet meer op je,want ik ga dan te veel lijken op een tering-NSB'er.Wat zou nu politiek het verschil zijn tussen Marokkanen en Joden in Wilders brein ? Misschien omdat ze een hekel aan elkaar hebben door religie ? Of omdat ze een hekel hebben aan honden ? Het slaat toch allemaal nergens op,dan alleen het zoeken naar de zondebok van onze economische ellende,net als in Duitsland 1933?

Dolphi | 25-03-14 | 19:20

Konijnenkeutel | 25-03-14 | 16:30 | + -64 -

jaja, in Berlijn, zeker in kreuzberg of neu köln..
In de duitse media is er niet een bericht over nederlandse politiek. Ik moet de mensen hier in duitsland nog steeds uitleggen dat wilders überhaupt bestaat.
Je verhaal is gewoon verzonnen, net zo als het leed van al die aangevers en moraalridders.
Omdat ze geen argumenten hebben spelen ze gewoon op de man.

thorrie | 25-03-14 | 19:16

@JIP! | 25-03-14 | 19:04
Mooie pagina. Die foto's doen me een beetje denken aan de foto's van het Simon Wiesenthal centrum van voortvluchtige nazi's.

Tiberius | 25-03-14 | 19:13

-zucht- Wilders...
Laat die man toch met z'n 'ik-regel-het-NOT' vermogen.
Enig zelfreflectie is deze pruik wereld vreemd.

Draaikolk | 25-03-14 | 19:01

Ooit was er een manneke genaamd Jezus.
Hij werd door zijn eigen fractie aangegeven en door zijn eigen volk uitgeleverd aan bezetters die hem vervolgens aan het kruis nagelden.

Maar die geschiedenis is blijkbaar vergeten en het boek niet meer te koop want Polare is failliet.

Anijsblokje | 25-03-14 | 19:00

O ja en ik kan niet anders zeggen dat die linksche gutmenschen die vind ik lafaards. Had dan je dochters in een kort rokje naar het politie buro in de schilderswijk in Den Haag gestuurd om aangifte te doen. Maar dat durven ze niet,omdat dan pijnlijk duidelijk word dat meneer wilders eigenlijk gelijk heeft. Want bij het politie buro aangekomen zullen en kunnen die meiden in een kort rokkie een hele andere aangifte doen. Maar ja wederom mijn waarheid is keihard.

tweetybird | 25-03-14 | 19:00

david keel | 25-03-14 | 18:49
onzin. ik woon er, en het lijkt er in de verste verte niet op.

--sql error-- | 25-03-14 | 18:54

Grappig, grappig? dat de term "haat zaaaien" waarschijnlijk niet veel meer dan 100 jaar bestaat en met name in verband kan worden gebracht met haat predikende Imams.... In 1979 werd de term intensiever gebruikt gerelateerd aan Ayatollah Khomeini....

Hoe is in Nederland de term haat zaaien eigenlijk in het wetboek gekomen? Welke partijen speelden daar een rol? Wat waren hun belangen?

Kijk rassendiscrimatie daar kan ik wat mee, dat is duidelijk, maar haat zaaien? Vaag hoor.

ecologiste | 25-03-14 | 18:53

@Joris

-weggejorist-
ox | 25-03-14 | 18:11

Het gebruik van caps om specifieke zaken te benadrukken is alleen voorbehouden aan van Rossem?!
-edit En de rest van de redactie-

ox | 25-03-14 | 18:50

@--sql error-- | 25-03-14 | 17:02
Berlijn is de grachtengordel van Duitsland.

david keel | 25-03-14 | 18:49

Laten we snel een kiesdrempel van 3% of 5% invoeren zodat we in 1 klap van al die GroenLinks, Dierenpartij, SGP, CU en dat sort onzin verlost zijn en dit land eindelijk eens geregeerd kan worden in plaats van ons van het ene schoolpleindebat naar het volgende voort te slepen. Dit systeem is failliet.

Outsider-Inside | 25-03-14 | 18:48

waar blijft de Appie met een Marokkaanse week denk je dan.. Piekema met een bontkraagje 'hoer sissend tussen de schappen.

(c)ZWITSUL | 25-03-14 | 18:46

Maar eigenlijk is mijn vraag kunnen we als nederlanders niet de npo wegstemmen. In elk geval tot na de europese verkiezingen. Dat zou heel nederland goed doen.

tweetybird | 25-03-14 | 18:46

Kan Geert niet aan de regering verzoeken of er van staatswegen voorgedrukte formulieren te verkrijgen zijn, voor het geval mensen door Marokkanen mishandeld worden? Of ligt dat ietwat gevoelig nu.

Boy Cot | 25-03-14 | 18:45

Wilders spreekt van een volksgericht debat, terwijl hij als politicus zelf volksgerichte opmerkingen maakt. Juist...

eetvis | 25-03-14 | 18:35

En voor de mensen die niet weten welke grootheden groenlinks al gebracht hebben na jaren,kan ik kort uitleggen. Hun wapenfeit is om de stofzuiger te verbieden van meer als 900 Watt. Iets wat ingaat in 2015 waar een stofzuiger vanaf 900 watt niet meer verkocht mag worden. Het zou stroom besparen en beter voor het milleu zijn. Ware het niet dat je met een stofzuiger van 2500 watt in 2 minuten klaar bent en met een stofzuiger van 900 Watt doe je er drie uur over. Nou dat is nu het enige echte wapenfeit van groenlinks. Vreemd dat die partij gedecimeerd word en is. En nu ook weer effe proberen mee te bashen.

tweetybird | 25-03-14 | 18:35

Wilders spreekt van een volksgericht debat, terwijl hij als politicus zelf volksgerichte opmerkingen plaatst. Juist...

eetvis | 25-03-14 | 18:34

En als u het goed bekijkt zelfs dat vunzige ventje van een demmink komt beter weg als meneer wilders. Maar ja die heeft dan ook vriendjes als opstelten,teeven en de grote super linksche gutmensch partij groenlinks. Oeps de partij die een waarschijnlijke pedo beschermen die jonge turkse jongetjes misbruikte. En die partij staat hier nu samen met de pvda te roeptoeteren. Mischien dat de partij groenlinks beter eens naar zichzelf kunnen kijken.

tweetybird | 25-03-14 | 18:27

Haatzaaiers versus landverrader pur sang. Zo ver is het dus moeten komen. Eerst waren er de landverraders die ons sociaal-economisch ecosysteem zonodig moest "verrijken"/eutrofieren met kansarmen spychoten uit een compleet ander ecosysteem. En die vervolgens, ondanks alle mogelijkheden die Nederland ze heeft geboden (zie de Chinezen, Turken, Surinamers) niet hebben genomen. Sterker nog ze zijn een ziektekiem in onze samenleving die wordt gekoesterd door een stel naieve linksmalloten. Toen kwamen de "duiders" die wezen op de problemen en de maatschappelijke gevolgen voor de langere termijn. Maar de "Duiders" werden door de gevestigde en "intellectuele" kliek en haar spreekbuizen weggezet als haatzaaiers en minderwaardig. Jaren later moet ik constateren dat de landverraders nog steeds zwelgen in hun eigen gelijk, vooral geleid door door eigengewin/clientelisme en zelfstreling , want "correct". Nederland is de op weg een een 3e wereldland te worden.

ad melkert | 25-03-14 | 18:27

De politiek is duidelijk niet capabel om het toenemende geweld in NL een halt toe te ropen. Alles wat tot nu toe bedacht is heeft de probelemen eerder groter gemaakt.
En, het lijkt een doodlopende weg te worden als politiemensen ook privé bedreigd worden door het gajes.
nos.nl/artikel/579304-politiemensen-oo...
Laat die mensen hun werk doen, en ga niet gelijk met heel nederland op de achterste benen als er eens een keer een klap teveel of te hard uitgedeeld wordt.

Petrus Poortwachter | 25-03-14 | 18:23

@Supermatthijs | 25-03-14 | 17:55
Kijk eens wat het percentage moslims 25 jaar terug was...

Kijk nu nog naar het percentage dat een tekenig van Mohammed durfst te publiceren. Kijk naar het percentage eten in de supermarkt dat Halal is, of anderszins gebruikt maakt van ritueel geslacht vlees.

Hoe je het draait of keert de Islam is in opmars. En dat zou me niets uitmaken ware het niet dat seculiere vrijheden evenredig onder druk komen staan. Denk aan een slager die gedwongen wordt om een plastic varken uit de etalage te halen omdat het aanstootgevend is... Als het niet zo triest was zou je om de stompzinnigheid lachen. Kun je er om lachen maar hoe is dat niet een tereur van de minderheid?

TheLuggs | 25-03-14 | 18:23

Op elk moment op radio1 (in ieder geval dit uur) Wildershaters en Jager nummer 1 Tom Jan Meeus van NRC. Kan waarschijnlijk ook terug geluisterd worden.

rien6139 | 25-03-14 | 18:16

First Contact | 25-03-14 | 18:06

Bedankt voor de bijval.

Ik had het ook niet moeten doen. Reageren op een betonnen muur.
De dag dat Mathijsje het licht ziet.......... ga ik het nog meemaken?

hero_of_heaven | 25-03-14 | 18:16

Meneer Wilders heeft poep aan die mensen, en terecht.

Bugsy Malone | 25-03-14 | 18:15

Ik was oorspronkelijk vooral woedend over de idiote uitspraken van Wilders, maar die vallen in het niet, vergeleken bij de krankzinnige reacties van zijn tegenstanders hierop.

Het wordt steeds enger en fascistischer daar, er is weer nieuw animo om de democratische rechtsstaat af te schaffen om zo een complete politieke stroming te kunnen verbieden, en intussen worden complete wijken onverminderd geterroriseerd door Marokkaans crimineel tuig, waarvan politie, justitie & politiek openlijk weigert om ze aan te pakken, uit angst voor racist versleten te worden.

Ja, er worden bevolkingsgroepen tegen elkaar opgehitst, maar veel meer door Wilders' tegenstanders dan door Wilders zelf.

Als Marokkaanse crimineel kun je veilig en onbezorgd over straat. Als openlijke PVV-aanhanger ben je je leven niet zeker. Dus het is duidelijk, aan welke kant verreweg de meeste haat en terreur zit.

Russells Teapot | 25-03-14 | 18:15

O ja en mensen die roepen dat wilders het debat uit de weg gaat. U bent zeker vergeten dat de heer melkert van jawel de pvda dit al jaren geleden gedaan had .Het debat verlaten. Die veroordeelde wilders namelijk toen al zonder werkelijk maar iets concreets. De heer melkert heeft dat ingevoerd. Die liep zelfs op tv weg. Jawel uit het debat. Maar ja npo pvda is weer flink bezig met stemmingmakerij. We zullen ermee wel verveeld worden tot aan de eu verkiezingingen. 1 woord,WALGELIJK. En hem dan inderdaad ook nog even in de kamer voor een volksgericht willen stellen om 1 vergeten woord, criminele.
Je begrijp wat dat betreft die marokanen niet. Nu zei meneer wilders eens niet criminele marokanen ,maar marokanen en is het weer niet goed.

tweetybird | 25-03-14 | 18:15

Debatteren met mensen die alle objectiviteit allang hebben laten varen is vruchtloos. Geert doet daar terecht niet aan mee. Het kabinet moet eerst eens onder ogen zien waarom ze zo'n groot verlies hebben geleden bij de gem. Verkiezingen, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen hoor! En pechtold moet niet menen dat we zijn balkenende antics niet in de smiezen hebben.

the uninvited guest | 25-03-14 | 18:14

Ondertussen in Nijmegen, alwaar het bestuur groepsgewijs van de Universiteit aftreedt om ruim baan te maken voor Marokkanen.
Dit om het goede voorbeeld te geven en eens een werkelijke daad te stellen ipv holle woorden te declameren, gebakken lucht te serveren, of voorgedrukte aangifteformulieren in te leveren!
Prachtig, nu mogen ze eindelijk ff naborrelen en borstkloppen.
Wat een daadkracht!

Causa Sui | 25-03-14 | 18:13

-weggejorist-

ox | 25-03-14 | 18:11

Is het (wettelijk) niet mogelijk om jezelf ergens (collectief) te laten registreren als mede-aangeklaagde, medeplichtige, medepleger of watdanook?
Dit bv in het kader van een "Ook ik ben Wilders" volksinitiatief.

Ven1V1d1V1c1 | 25-03-14 | 18:09

Leren die sukkels van politici het dan nooit!
Geert krijg je niet weg. Als ze slim waren zou het kabinet eens om de tafel moeten gaan zitten en bespreken hoe men het marokkanenprobleem serieus gaat aanpakken. Dan heb je recht van spreken mocht er een oplossing uit voort komen. Maar zo snugger zijn ze nog niet dus is alle hoop gevestigd op geert.

the uninvited guest | 25-03-14 | 18:08

pim achtertuin | 25-03-14 | 16:19 |
Dan zal het ook geen enkel probleem zijn voor Geert om een goed weerwoord te bieden als het puur PVV afzeiken is. Een beetje politicus gaat het debat niet uit de weg en komt met goede argumenten, dan kan de rest lullen wat ze willen. Tenzij Geert geen goede argumenten heeft dan zou ik ook wegrennen.

kicktherabbit | 25-03-14 | 18:07

Prima Geert, trap ze maar in hun ballen, oh wacht... die hebben ze niet! Wat een ongelooflijke triest zooitje ongeregeld hebben we als 2e kamer.
Laat die vlegel Samson deze uitspraak eens verklaren:
PvdA: Maximaal één Oost-Europeaan per 12 m2 meter.
Betekend dat ook, zoals iemand opmerkte, dat ook de Poolse gesneuvelde militairen uit WO2, die naast elkaar begraven liggen, een anderen plaats krijgen om aan de max 1 Pool/12m2 te komen?

Boy Cot | 25-03-14 | 18:06

@Supermatthijs | 25-03-14 | 17:55
Nou, doordat figuren zoals jij erop gokken dat ze de komende 50 jaar toch echt gaan matigen en integreren.
Maar ik ben dan ook een racist.
www.youtube.com/watch?v=BY_DqzLGpCk&a...

First Contact | 25-03-14 | 18:06

Groen links en de PvdA hadden met dit debat al een veroordeling binnen willen slepen voordat het OM de beslissing (niet)gaat nemen om Wilders te vervolgen.
De hitsers zitten in de partijen die het met die andere hitsers in Brussel goed kunnen vinden.

Welles! Nietes! | 25-03-14 | 18:05

@megalul | 25-03-14 | 17:50
Proportie vergt nog meer niveau, vind ik dan.

Ongeblustekalk | 25-03-14 | 18:04

@Ballenman | 25-03-14 | 17:01
Dat mag. De manier waarop jij hyena's wilt gaan aanpakken schijnt dus niet te werken. Politiek falen op het gebied van dubbele nationaliteiten, het respect hebben voor een religie die tegenstrijdig is met westerse normen en waarden. En het niet durven benoemen zaken zoals oververtegenwoordiging in de criminaliteit en uitkeringsafhankelijkheid. Het bovengenoemde, dat noem ik pas onderscheid maken.

First Contact | 25-03-14 | 18:02

Supermatthijs | 25-03-14 | 17:55
Ik zou zeggen lees de link eens goed door en zet je hersens aan het werk.

hero_of_heaven | 25-03-14 | 18:02

en dan nog steeds geen woord over het GROTE VERLIES van de Parti Socialiste afgelopen weekend in Frankrijk,
en eveneens geen woord over de GROTE WINST van het Front National.
wel heul veul woorden over Geert Wilders als hij zijn partijstandpunten bekrachtigt.

fred1434 | 25-03-14 | 18:02

Wilders heeft groot gelijk. De pvda zet eerst een groot volksgericht in van de linksche gutmensch,daarna veroordelen ze hem en dan daarna zou hij mee moeten doen aan een debat. Ik zou dat ook niet gedaan hebben. Het had horen zijn eerst een debat om te vragen wat meneer wilders bedoelde,en een uitleg daarbij. Nu zijn de conclusies al getrokken door het linkse gutmensch
Volksgericht die ook al op de stoel van de rechter zijn gaan zitten. En ik weet wel dat de pvv en meneer wilders dat vaak zeggen en roepen. Alleen is het vervelende dat meneer wilders en de pvv wel gelijk hebben. Ze zijn al veroordeelt zonder veroordeling. Wat klopt hier niet in nederland. Weet u wat niet klopt,marokaanse criminele die op een scooter iemand doodrijden ,maar elkaar beschuldigen van wie gestuurd heeft en daar goedkoop mee wegkomen doordat de rechter niet kan bepalen wie meer strafbaar is. Dat is pas van de zotte. Maar over meneer wilders weten ze het al,schuldig. Ik kan niet anders zeggen,wat een schandaal.

tweetybird | 25-03-14 | 18:00

Ban ik nu zo naïef? Ik ben het lang niet met alles eens wat Wilders roept maar hij heeft volgens mijn nooit gezegd dat alle buitenlanders weg moeten. Volgens mijn (als ik hem goed volg) wil hij de foute buitenlanders er uit hebben en de financiële fraudeurs aan pakken. Zelfs veel Turken steunen hem omdat ze het wel begrijpen dat Nederland op deze manier naar de klote gaat en dat die stroom gratis geld nu eens op moet houden. Ben ik nu blind of naïef? Elke Marokkaan, Turk, chinees is wie dan ook hoeft volgens mijn niets te vrezen zolang ze hun aan onze regels houden en inzet tonen. De haat naar Marokkanen snap ik deels wel omdat die kleine groep jonge apen van net 20 jaar in de nieuwste Benz rond rijden van crimineel geld en niemand doet daar wat aan? Zelfs de politie of belasting controleert niet hoe zo iemand aan een wagen van meer dan 1 ton kan komen zonder werk maar wel met behoud van een uitkering? Dat is wat Wilders beu is en volgens mijn aan wil pakken. Maar ook blank uitschot achter de tralies en niet heen sturen met een werkstraf want op dit moment is er al veel te weinig werk.

mente aperta | 25-03-14 | 17:58

hero_of_heaven | 25-03-14 | 17:51 | + 0 -

Zo nuchter als wat. Ik las dat stukje over hoe je de toekomst ziet en overdrijven is ook een vak. Ben je echt bang voor totale overheersing van moslims ? Ze vormen iets van 5 % v.d. nederlandse bevolking. Hoe gaan ze dat voor elkaar krijgen ?

Supermatthijs | 25-03-14 | 17:55

@Deus Absurdia | 25-03-14 | 16:04
Een debat dient niet om anderen te overtuigen van je (vermeende) gelijk maar om te pogen consensus te bereiken, althans dat was vroeger zo. Blijkbaar is deze term al net zo gedevalueerd als de term respect, iets dat je tegenwoordig kennelijk kunt eisen of afdwingen i.p.v. moet verdienen door je handelen.

Dit "debat" is m.i. uitsluitend bedoeld om Geert Wilders af te kunnen zeiken en niet om op een of andere manier nader tot elkaar te komen.

Ik geef hem geen ongelijk dat ie wegblijft, pure tijdverspilling.

david keel | 25-03-14 | 17:55

Heerlijk!! Hij heeft z'n vechtlust nog niet verloren en vertelt ook nu gewoon weer de waarheid.
Maar dat zal de fatsoensgeiten wel weer geschokt hebben..
Nou de t.. us voor ze!!

Mike Tyson in z'n beste dagen leek t net wel :-)

jeneverneus | 25-03-14 | 17:53

-weggejorist-

plywood | 25-03-14 | 17:53

Geert Wilders is het onontkoombare gevolg van tientallen jaren politieke incompetentie op het beleid van van immigratie, hereniging, integratie, migratie met financiële ondersteuning, gastarbeiders, kinderbijslag naar het buitenland, "gevangenisstraf",
ontwikkelingshulp etc. etc. etc.
Deze politiek was de voedingsbodem voor het succes van Geert Wilders, en nu kan niemand er om heen, de PVV is/wordt te groot.
Nu worden, gelijk bij Pim Fortuyn, de middelen niet geschuwd om hem te breken. Indien dit zou gaan lukken komt er beslist een ander met hetzelfde gedachtegoed als Geert Wilders, de voedingsbodem is namelijk nog steeds aanwezig.
De politiek negeert de "Wilders-aanhang", en dat is haar grote fout. Geen daadkracht ten aanzien van misstanden in de samenleving op welk gebied dan ook wordt aangepakt.
Wel of niet eens met Geert Wilders, eindelijk een politicus met een duidelijke mening/standpunt en dit ook nog durft uit te spreken, daar kunnen veel "volksvertegenwoordigers" nog een voorbeeld aan nemen.

plywood | 25-03-14 | 17:53

'Minder marokkanen' is een beetje de dierentuin bombarderen omdat de hyena zich niet gedraagt.
Ballenman | 25-03-14 | 17:01 | + -6 -

De hyena's verwijderen/vermideren zodat de andere dieren prettig kunnen leven ? dit is nog steeds ONZE dierentuin en de hyena's worden nooit de baas, ondanks dat er wat oppassers zich ook een beetje hyena voelen.

(c)ZWITSUL | 25-03-14 | 17:51

Supermatthijs | 25-03-14 | 17:42

Verklaar je nader. Normaal gesproken was in nooit met je in discussie gegaan maar.............. ik las gisteren goeie comments van je. Ben je nu weer dronken?

hero_of_heaven | 25-03-14 | 17:51

@Ongeblustekalk | 25-03-14 | 17:45

Verschil tussen benoemen en structureel demoniseren. Context mijn beste.

Dat vergt niveau.

megalul | 25-03-14 | 17:50

-weggejorist-

KannieWaarZijn | 25-03-14 | 17:49

Het debat is dus alweer afgelast... Wat een gênante vertoning daar in de TK vanmiddag. Die Pechtold, Samson en die van de VVD, maar ook het CDA zijn nu definitief voor *** gezet. Wat een armzalig groepje engerds.

070 | 25-03-14 | 17:47

@megalul | 25-03-14 | 17:40
Nee, dit is meten met twee maten. Lees of hoor jij iets over het oostblokkers standpunt van de pvda?
Wanneer is daar een debat over? Wanneer wordt daar massaal aangifte over gedaan.

Wat hier met Wilders gebeurt is demoniseren en wegzetten als racist.
Had ik laatst hier ook in de panelen, erg vervelend allemaal.

Ongeblustekalk | 25-03-14 | 17:45

In het Algemeen Dagblad schreef dhr. Kalmann van de week het volgende:
In 1934 woonden mijn grootouders en mijn ouders in een dorpje in Duitsland. Ook hier klonk het JUDEN RAUS. De buren en anderen zeiden tegen mijn familie: NATUURLIJK JULLIE NIET - wij kennen elkaar toch. Het zijn die andere JUDEN die bedoeld worden.
In 1945 leefden mijn zusje en ik als enige overlevenden van onze familie.
Natuurlijk worden de "goede Marokkanen" niet bedoeld....
maandans | 25-03-14 | 16:54 | + -2

Wilders is pro Israel... Wilders kan en mag niet vergeleken worden met Hitler. Wilders verwoord wat de autochtone Nederlandse samenleving zegt en denkt. Kijk toch eens wat kritischer naar de opperhoofden der islam, en hun globale ontwijkgedrag op het gebied van oorlogsvoering. Het willen inbroeden in het westen om het land over te nemen waarbij duizenden onschuldige slachtoffers vallen aan terrorisme. Nederland zou Islam niet langer als geloof moeten erkennen, maar zoals Wilders zegt: als totaal ideologie. Nederland vecht mee in de strijd tegen terrorisme maar faalt daarin op eigen bodem. De islam zit languit achterover en lacht ons toe... en als het ze warm onder de voeten wordt, valt het DIRECT in de slachtofferrol... kijk alleen al naar de honderden aangiftes... schandelijke praktijken.

mooi geluld man | 25-03-14 | 17:45

Dat lacherige in de zaal toen Wilders aan het woord was. Dat zelfde werd er gelachen toen de LPF en Fortuyn in de kamer zaten en de grootste werden.

Alles weg lachen, vooral niet serieus nemen en 2 miljoen mensen die erop hebben gestemd in de steek laten en uitlachen.

De politiek in Nederland is nog steeds zo dom als 13,a 14 jaar terug.

shenkie7 | 25-03-14 | 17:44

Binnenkort op de Vara site: "Geef een PVV stemmer aan!" PVV stemmers moeten binnenkort met een Israelische vlag op de kleding gaan lopen. Met dank aan de zittende politieke elite.

funkyd | 25-03-14 | 17:44

Vraag mij af, waarom doen 1.5 miljoen PVV kiezers geen aangifte van discriminatie, door de overige Politieke Partijen. Misschien kan iemand een petitie starten?

Snowy2000 | 25-03-14 | 17:43

hero_of_heaven | 25-03-14 | 17:40 | + 0 -

He ja, laten we het vooral positief zien.

Supermatthijs | 25-03-14 | 17:42

We worden gewoon weer verraden door de Nederlandsche regering. Het enige verschil is dat we nu live mee kunnen kijken hoe de ondergang wordt voor bereid. Met dank aan de 5 colonne.
Geert doet niets anders dan de Nederlansche bevolking waarschuwen.
Dit gezeik komt de Moslims goed uit, het is een van de stappen naar een totale overheersing van haat
baarden.http://antivenin.blogspot.nl/2007/10/het-moslim-broederschap-project.html

hero_of_heaven | 25-03-14 | 17:40

@Ongeblustekalk | 25-03-14 | 17:27

Dit is gewoon het functioneren van een democratisch proces. Daar zou je blij om moeten zijn.

megalul | 25-03-14 | 17:40

Dat ze debateren ok, maar doe het dan deze keer voor gratisniks en niet van mijn belastingpoet!

davimore | 25-03-14 | 17:35

@Maandans
Haal de paal van Mussert even uit je mond, je bent slecht te verstaan zo.

The Kwisatz | 25-03-14 | 17:34

@Ongeblustekalk | 25-03-14 | 17:27
scheelT

Ongeblustekalk | 25-03-14 | 17:32

Over volksmenner gesproken, wat te denken van die Van Oijik?

lanexx | 25-03-14 | 17:29

Weer een heksenjacht van extreem links. Goed dat niet alle partijen meedoen met demoniseren, al scheeld dat niet veel.
En, pvda sterf!

Ongeblustekalk | 25-03-14 | 17:27

Het debat in een paar woorden:
Kamer: Wilders je woorden waren abject, verschrikkelijk etc.

Wilders: Iedereen wist precies wat ik bedoelde, ik zeg dat al 10 jaar.

Kamer de rest van de middag: Wat zijn wij goed, en is Wilders slecht.

Ik snap wel dat hij daar weinig zin in heeft. Het brengt helemaal niks.

TheLuggs | 25-03-14 | 17:24

Hallo hier PvdA-bolwerk groningen. "Het kan minder."

Wachtloper | 25-03-14 | 17:23

Als je over elke (al dan niet) abjecte uitspraak van politicus een kamerdebat zou moeten voeren dan zou het parlement 24/7/365 in sessie moeten zijn. Om dan nog maar te zwijgen van de uitspraken die in die debatten worden gedaan. Het parlement verklaart zichzelf daarmee volkomen belachelijk en overbodig.
O wacht... Is het ook.

Stormageddon | 25-03-14 | 17:20

@Alexander Pechkop | 25-03-14 | 17:02

Scherp.

readbetweenthelines | 25-03-14 | 17:15

@maandans 16.54u Stonden die Joden in 1934 ook bovenaan in de criminaliteits-statistieken?

rien6139 | 25-03-14 | 17:13

@maandans | 25-03-14 | 17:08
Antisemiet.
*Her father is Bernard Lewinsky, an oncologist, who is the son of German Jews who escaped Nazi Germany*.
en.wikipedia.org/wiki/Monica_Lewinsky

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 17:12

Twitter: Zorgline ‏@Zorgline @hverbeek Ik eis morgen een debat waarom de zware mishandeling van de 87jarige #JoVlemmix door een #lichtgetinte dader wordt doodgezwegen !

enkelereisretour | 25-03-14 | 17:10

Ballenman | 25-03-14 | 17:01
Ik ben er uit. Je metafoor van die hyena klopt niet. Ik voelde het al aan mijn water. Het is niet de hele dierentuin bombarderen, omdat 1 hyena zich niet gedraagt. Het zijn er meer dan één. Grote aantallen zelfs. En ze vallen de zebra's, olifanten, leeuwen en tijgers ook nog eens aan. Als je dus niks doet, heb je geen dierentuin meer.

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 17:10

Haha. Het debat komt er niet. Zonder Wilders durven ze niet eens.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 17:09

Lewinksy - 16.54

Niet alleen je naam maar ook je uitingen geven aan dat je liever een blow-job bij je grote leider uitvoert dan normaal te reageren.

Kwisatz - 17.01
Natuurlijk jaloers als Lewinsky de grote leider blij maakt en jij alleen maar mag toekijken

maandans | 25-03-14 | 17:08

Zoals een ware luis in de pels betaamt, heeft Greetje dat incompetente tuig weer aardig aan het krabben gekregen.
Die vleespet kan zich beter afvragen hoe het toch komt dat die partij van hem het grootste naoorlogse verlies heeft geleden.

Jackanders | 25-03-14 | 17:08

@ bert koning

Goed gezien bertus..

welbesnedengeenm | 25-03-14 | 17:08

Je krijgt vanzelf minder Godwins wanneer Geert zich wat minder als een stumperige versie van Goebbels gedraagt. Just sayin. En dan dat tongetje.

Mike Oxlong | 25-03-14 | 17:07

Die van Ojik keek wel wat beduusd na de weigering van Geert. Ik denk dat ze nu met de MSM een nieuwe datum voor de pogrom aan het prikken zijn.

Douwe Trant | 25-03-14 | 17:07

Dimitry | 25-03-14 | 16:14

Je snapt het niet. Of Wilders onderuit is gegaan of niet is slechts hoe jij alles in jouw hersenen laat binnenkomen en verwerkt. Waar het om gaat is dat NL zit op een multiculturele tijdbom. Wilders is een symptoom. Niet meer maar zeker ook niet minder. De mensen worden het zat. De politiek steekt zijn kop in het zand. Het enige dat onze democratie nog kan redden is een hard justitiebeleid. Wie zich niet volgens onze normen gedraagt moet zodanig worden gestraft zodat iedereen denkt. Zo had je maar van die man van 87 jaar af moeten blijven.
Nu is hier in de verste verte geen sprake van.

metdedag | 25-03-14 | 17:07

Ballenman | 25-03-14 | 17:01
Persoonlijk ben ik wel voor een goede metafoor. En misschien heb je wel gelijk, maar daar ga ik eerst eens over nadenken. Mag dat?

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 17:06

@Ballenman | 25-03-14 | 17:01

Je bent de moslims vergeten in je overzichtje, komt vlak onder mensen, daar is Wilders ook tegen omdat de islam samenlevingen zo ontwricht (en dat doet het). Hij zegt echt niets nieuws als hij zegt Minder Marokkanen.

très cool | 25-03-14 | 17:06

Debat over Greet zonder Greet? Het is net de G7 zonder Rusland.

Dolphi | 25-03-14 | 17:06

@Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:35

ja man, een mening vergelijken met een aangeboren kenmerk, fantastische uitleg!

Ballenman | 25-03-14 | 17:06

Met de EU verkiezingen op komst lijkt het bijna geregisseerd door de Eurofielen. Nederland is een enge film aan het worden.

doskabouter | 25-03-14 | 17:05

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:59 |
Dat is waar. Al zei Wilders toen, dacht ik, niet wat hij van de week zei.

LibertasSimplex | 25-03-14 | 17:04

@First Contact | 25-03-14 | 16:32

kun je 'm wat verder uitleggen? ik vind t een mooie analogie, maar heb een beetje het gevoel dat ik precies de tegengestelde conclusie ga trekken als jij.

Ballenman | 25-03-14 | 17:04

Samson moet hier al helemaal zn bek over houden. Marrokkanen moet je volgens hem in elkaar slaan. Wilders zei gewoon wat al sinds het begin op zn programma staat

Halveneger | 25-03-14 | 17:04

@ gerben48 | 25-03-14 | 16:56 |
Woman!

*dol is op liedjes raden, maar niet snapt wat dit met het topic te maken heeft*

Kapitein Sjaak Mus | 25-03-14 | 17:03

readbetweenthelines | 25-03-14 | 16:35
Engels gaat je beter af dan Nederlands. Nergens as gezien.

Alexander Pechkop | 25-03-14 | 17:02

Konijnenkeutel | 25-03-14 | 16:30 |
in Berlijn vinden ze je al een racist als je Engels spreekt ipv Duits. Is me al vaker overkomen. Ze lopen er nog wat jaartjes achter; de discussies die men in NL al 10+ jaar heeft zijn in Duitsland nog altijd taboe.

--sql error-- | 25-03-14 | 17:02

Toen de vakbonden en de pvda eind jaren zestig nog de baas waren hoefde niemand meer te werken. Voor het werk werden maar buitenlanders aangetrokken. Nou dat was een goeie zet! Nu is het dweilen met de kraan open en is er een onhoudbare situatie ontstaan. Gelukkig is er nog één die wat tegengas geeft maar in deze regering is het Don Quichot tegen de windmolens.

P.L. Ompzak | 25-03-14 | 17:01

sjipsknippert | 25-03-14 | 16:58 |
De PVV is één grote Godwin. Daar kan ik niks aan doen. Maar we kunnen het ook over de haatcampagne van de Hutu's tegen de Tutsi's hebben. Of over de vrijheid van meningsuiting.

LibertasSimplex | 25-03-14 | 17:01

@Maandans
Er is nog steeds een grote groep die niet alleen JUDEN RAUS brullen maar ze het liefst met Israel en al de zee in drijven. Toevallig uit diezelfde groep komt de opa beuker ook. En voor die groep neem jij het op!
Er was in 40-45 ook een groep die het voor de Duitsers opnam. Dan weet je in wat voor gezelschap jij je bevindt

The Kwisatz | 25-03-14 | 17:01

@First Contact | 25-03-14 | 16:25

Dat mag wel, maar de groep wordt verkeerd benoemd.

Van grote naar kleinere groep gaat het om:

- mensen
- mannen
- marokkanen
- marokkaanse mannen
- jonge marokkaanse mannen
- jonge marokkaanse mannen die crimineel / overlastgevend gedrag vertonen.

Die onderste groep is dus proportioneel groter dan de groep 'jonge blanke mannen die... etc'.
Dat is een probleem. Voor dit probleem moet een oplossing komen.
'Minder marokkanen' is een beetje de dierentuin bombarderen omdat de hyena zich niet gedraagt.
De argumenten om 'minder marokkanen' te verdedigen zijn veelal analoog aan 'stiekem zijn alle bewoners van de dierentuin hyena's'.

Hyena's aanpakken ben ik voorstander van. De andere onlogica niet.

Ballenman | 25-03-14 | 17:01

@maandans | 25-03-14 | 16:54
Wanneer verwacht je een standbeeld te krijgen?

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 17:01

Eigenlijk gewoon volksverlakkerij zoals die politici doen alsof er een breed publiek is dat "geschokt" is door de opmerkingen van Wilders.
Het zijn god beter het Marokkanen en een paar door Links georganiseerde groepjes van kinderlijk naïeve wereldverbeteraars.
En dan alleen nog maar na dagenlang op radio en TV er propaganda voor te maken.
-
Ik kom echt veel meer mensen tegen die Wilders volkomen gelijk geven en geen enkel probleem hebben met zijn opmerking

Moi | 25-03-14 | 17:00

@Ommezwaai | 25-03-14 | 16:51
Hoeveel 'wachtgeld' zouden Karakus en Hilhorst bij elkaar graaien?

necrosis | 25-03-14 | 17:00

@LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:55
Alle partijen, behalve PVV en SGP, hebben toen gelogen dat er geen Marokkanenprobleem was.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:59

maandans | 25-03-14 | 16:54
We zitten hier niet om Godwins te verzamelen natuurlijk. Kom eens met een eigen mening ipv de mening van de heer Kalmann, wiens naam duidelijk niet wijst op een Marokkaanse afkomst.

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:58

@ LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:51 | + -3 -

Tja u schijnt er wel mee te zitten dat greet niet wil praten over zijn eigen uitspraken. U bent niet gestikt in uw laatste Godwin. Misschien wilt u een 'cultuur revolutie' uitroepen, iedereen moet hetzelfde denken??

sjipsknippert | 25-03-14 | 16:58

@XYZ | 25-03-14 | 16:53
Als jij denkt dat Wilders tegen islamitische cultuurdragers is, omdat ze 'een kleurtje' hebben, of 'uit het buitenland komen', dan heb je echt poep in je hoofd.

Bert Koning | 25-03-14 | 16:58

@maandans | 25-03-14 | 16:54

En daaaaaaaar is die weeeeeeeeeer.... de onvermijdelijke Godwin.... gefeliciteerd stumper!

Fatwabuster | 25-03-14 | 16:58

@maandans | 25-03-14 | 16:54
Ha, een godwin. Nou, dan ben jij nu officieel verklaard tot *zou hoogstwaarschijnlijk ook goed geweest zijn in de tweede wereldoorlog en toen joden gered hebben, al weten we dat niet helemaal zeker omdat hij toen nog niet geboren was*. Hulde, hoor. Gek.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:57

Samsom wil een debat? Is Didi nou zijn cordon sanitaire alweer vergeten?

très cool | 25-03-14 | 16:57

Is er werkelijk niets belangrijkers te bespreken in die kamer? Ga je eens bezighouden met het aanpakken van de problemen waardoor de PVV zo groot is geworden.

daatzel | 25-03-14 | 16:57

HONKEY TONK HONKEY TONK HONKEY TONK

gerben48 | 25-03-14 | 16:56

@megalul | 25-03-14 | 16:51
Andersom ook niet :-)

gedachtespinsel | 25-03-14 | 16:56

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:53 |
In de Kamer? Hetzelfde gezegd? En kwam daar geen reuring op dan?

LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:55

Dit is dus wat er wordt bedoeld met een zwarte pieten discussie. Pot verwijt de ketel... *zucht

Rest In Privacy | 25-03-14 | 16:54

In het Algemeen Dagblad schreef dhr. Kalmann van de week het volgende:
In 1934 woonden mijn grootouders en mijn ouders in een dorpje in Duitsland. Ook hier klonk het JUDEN RAUS. De buren en anderen zeiden tegen mijn familie: NATUURLIJK JULLIE NIET - wij kennen elkaar toch. Het zijn die andere JUDEN die bedoeld worden.
In 1945 leefden mijn zusje en ik als enige overlevenden van onze familie.
Natuurlijk worden de "goede Marokkanen" niet bedoeld....

maandans | 25-03-14 | 16:54

@Ballenman | 25-03-14 | 16:50

Deed Geert maar mee aan het debat. Hij zou die incompetente plucheplakkers met haar en al de kamer uit blazen..

Peperzaag | 25-03-14 | 16:54

megalul | 25-03-14 | 16:51 |
Dank u wel hoor, Lul.

LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:54

@LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:51
Hallo zeg. Wilders heeft een debat over het Marokkanenprobleem georganiseerd en toen al hetzelfde gezegd.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:53

Zegt de haatzaaier en de xenofoob Hilders

XYZ | 25-03-14 | 16:53

Ik ben geen PVV stemmer, maar het kan niet anders dan dat Geert hier weer sterker uit gaat komen. Hoe amateuristisch kun je als 2e kamer opereren en dan denken dat door deze houding bij de kiezer niet de schellen van de ogen vallen.

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:53

Wilders...#winning

LJBrinkhorst | 25-03-14 | 16:52

Uit protest heeft Halsema d'r dochters weer op die zwarte school gedaan.

Toch?

Parsons | 25-03-14 | 16:52

Heftige taal uitslaan in een kroeg, maar de Kamer je waarheid niet willen zeggen, is bierkelderpolitiek.

LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:51

De hele tweede kamer zit vol met gekken. Het begint nu echt eng te worden. Als Geert volgende week onthoofd zou worden door zo'n domme rifaap moeten we niet opkijken als ze allemaal staan te juichen.

Geert had het wat subtieler kunnen brengen maar we kunnen niet ontkennen dat het probleem er is. Het is in de Hofstad nog het ergste nota bene.

Peperzaag | 25-03-14 | 16:51

@LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:43

Kernachtige en intelligente verwoording van het probleem.
Zo zie je maar dat duidelijkheid de fatsoensnormen niet in de weg hoeft te staan.

Daar kan Ge(rd)ert nog wat van leren;)

megalul | 25-03-14 | 16:51

Didi: "'Maar hij kan het debat hierover niet ontlopen."
Jij enge clubje doet niet anders, debatten ontlopen.
Vooral als het over steelgraaiende leden gaat.

Ommezwaai | 25-03-14 | 16:51

Welk 'debat' zou er nog gevoerd moeten worden dan?

Wie heeft er wat te winnen? Wilders niet, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de andere partijen na afloop zouden zeggen 'Hee Geert, je hebt een punt jongen, zo hadden we het nog niet bekeken'.
Ook de andere partijen niet. Hun standpunt is bekend. In een debat zonder Wilders zijn ze het met 15 min eens dat ze het eens zijn, in een debat met Wilders lopen ze met hun hoofd tegen een muur, omdat Wilders toch niet ingaat op hun vragen.

Dus inderdaad: zinloos.

Ballenman | 25-03-14 | 16:50

Samson: 'Maar hij kan het debat hierover niet ontlopen'.
Goeie Samson! Maar zolang de Partij van de Allochtonen het debat over het mislukken van de multiculturele leugen al 30 jaar ontloopt en wegkijkt van alle 'incidentjes' ben jij de laatste die anderen hierover de maat kan nemen.

The Kwisatz | 25-03-14 | 16:49

De koude oorlog tegen Wilders word steeds heter, heh?

En dat alles om het dubbelepaspoorthouders uit islamitische landen debat maar niet te hoeven voeren.

Bert Koning | 25-03-14 | 16:48

@propper1000 | 25-03-14 | 16:39
Een debat aangaan waarvan de uitkomst al vaststaat, is geen debat.

necrosis | 25-03-14 | 16:47

ecologiste | 25-03-14 | 16:45 | + 0 -
ik wist niet dat de pvv formeel al tot 1 persoon was gereduceerd.

propper1000 | 25-03-14 | 16:47

Wat zou pvv fractielid Helder hier van vinden?
wellicht geeft dit de laatste zet

propper1000 | 25-03-14 | 16:46

Met zijn allen tegen 1. Dat noemen ze een debat......

Ik zou zeggen als we nu telkens 1 persoon van 1 partij met Greet laten debatteren op telkens andere dagen dan is dat tenminste fairder dan nu.
Ik bedoel je kunt misschien wel 10 mocros pareren in een gevecht, namelijk 1 voor 1, maar niet wanneer ze met zijn allen komen. De gevestigde politiek wil zich dus gezamenlijk ineens op Greet storten. Tsja....

ecologiste | 25-03-14 | 16:45

Duikgedrag van onze Geert is effectief, debat gaat waarschijnlijk niet door.

propper1000 | 25-03-14 | 16:45

spiegel natuurlijk. P naar boven gooit.

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:44

Nosky | 25-03-14 | 16:41 |
Leefbaar Siegel. Mijn stem heb je!

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:43

Jezus Gristus, wat haat ik die achterlijke blinde gutmenschen in dit land. Misschien nog wel meer dat die Marokkaanse randdebielen die al decennia lang in het gehele land volledige wijken en steden lopen te terroriseren.

James St John Smythe | 25-03-14 | 16:43

Kluk-Kluk | 25-03-14 | 16:35 |
Wilders zei precies wat hij bedoelde. Hij gaat minder Marokkanen regelen. Zonder voorbehoud.

De rest is gelul achteraf. Daarom durft hij ook niet naar het debat. Het is een laffe schijterd, net als het gepeupel dat hem aanhangt.

LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:43

Dutchmen32 | 25-03-14 | 16:36 | +1, vooral die laatste vergelijkin klopt 100%.

Er zijn geen grotere racisten in dit land dan de Moslims.

Willianus Wortelus | 25-03-14 | 16:42

Wat mij betreft heeft Wilders hier gelijk. Goed, je kunt van mening zijnd dat Wilders 'Haat zaait' in de samenleving, vooral door zijn uitlatingen vorige week. Daar is wat van te zeggen.
.
Maar je kunt niet onverlet laten dat (al jaren lang) de overige politieke elite in samenwerking met de mainstream media in veel grotere mate 'haat zaaien' jegens Wilders, de PVV en haar achterban. Dat moet de meest stompzinnige persoon toch inmiddels wel opvallen.
.
Kwestie pot verwijt de ketel dus. En men heeft zichtbaar nog niets geleerd van de periode rondom Pim Fortuyn. Op geen enkele wijze.
.
Goed,dan het volgende. Ik ga een politieke partij oprichten. En ik heb daarbij één standpunt, of meer een 'maatregel' die ik wil verwezenlijken. Ik wil namelijk een hele grote spiegel laten plaatsen in de tweede kamer, zo ergens tegen de wand achter de voorzitter. Zodat de kliek die zich binnen die muren bevindt eens kan gaan beginnen met naar zichzelf te kijken. Ik reken op uw stem!

Nosky | 25-03-14 | 16:41

@Fatwabuster | 25-03-14 | 16:40

scuzi.... er gebeurde iets heel raars bij het posten, vandaar de 2e iets afwijkende reactie

Fatwabuster | 25-03-14 | 16:41

Kom op Geert, Peggold nam het nog soort van voor je op.

Zuur doen siert Wilders gewoon niet echt.

Piet van het Padje | 25-03-14 | 16:40

wanneer gaat er weer geregeerd worden? Of vraag ik nu teveel.... mijn god, wat een waanzin daar in de 2e Kamer!

Fatwabuster | 25-03-14 | 16:40

@Konijnenkeutel | 25-03-14 | 16:30
Ja want ze maken zich in Berlijn op straat echt zorgen om onze Greet... Ze hebben het in Duitsland nergens anders over. Scheiß auf der Krim, ist Wilders wirklich wichtig!

TheLuggs | 25-03-14 | 16:40

Samson... je hebt niks te willen, je partij is weggevaagd. Wat heb je een ongelooflijke mazzel dat Wilders - bedoeld of niet - als bliksemafleider fungeert, want je hebt zo vreselijk gefaald... Go home naar je maîtresse en blijf lekker daar

milky bar | 25-03-14 | 16:40

En nog steeds is er in geen velden of wegen een "onder de moslim jeugd invloedrijke imam" te bekennen om het tuig aan te spreken op hun steeds laffer en gewelddadig gedrag.
"Rot toch op,stelletje stinkbaarden,met je vredelievende bedoelingen".

R.B.Scott | 25-03-14 | 16:39

Gaat er nog geregeerd worden.... of is dat even een stapje te ver.... tijd voor zinnige zaken in plaats van schijndebatten over de PVV!

Fatwabuster | 25-03-14 | 16:39

Heel hard roepen, dat je slachtoffer bent van haatzaaien, maskeert het feit dat onze geert weer een debat niet aangaat.

propper1000 | 25-03-14 | 16:39

-weggejorist-

minder minder | 25-03-14 | 16:38

Het is wel duidelijk dat Rutte achter deze actie zit... wie anders kan de media zo voor zijn kar spannen... laffe actie van de totaal ontkenners!!! Wilders geeft weer een meesterlijke comeback speech! Hulde! Wilders lives forever!!!!

mooi geluld man | 25-03-14 | 16:38

@Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:35
Goed gezegd. Zo ken ik je weer ;)

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:38

@Kluk-Kluk | 25-03-14 | 16:35
Volgens het bekende script:
Wilders = fout
Samsom/ Rutte = goed
Ondersteund door de NPO!

necrosis | 25-03-14 | 16:38

Konijnenkeutel | 25-03-14 | 16:30
Lafaard. Een beetje de Nederlandse politiek gaa lopen duiden t.o.v. godbetert Duitsers!!

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:37

De wetgevende macht die op de stoel van de rechtelijke macht gaat zitten. Dat is niet zo fraai.

Fred Bastiat | 25-03-14 | 16:37

@VanBukkem | 25-03-14 | 16:33
De volgende NSS-top gaat waarschijnlijk uitsluitend over Black Pete.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:36

Het is een omgekeerde wereld, men staat in vlam als het buiten de boekjes gaat, als het niet politiek correct is en de minderheden ervan langs krijgen. Ik vraag mij af, willen de mensen dan liever een nog intensievere samenleving waarbij dagelijks 10 opa's een blauw oog hebben, 2 onthoofdingen/dag , 200 dochters> in handen van loverboys, 20 juweliers/winkels overvallen en 15000 willekeurige mensen die bedreigd worden? daarbij vergeten we niet de mishandelingen, de besnijdenissen en eerwraak maar goed dat het natuurlijk ook cultuur!

Het blijft zo'n simpel voorbeeld hé (deze kon je 10 jaar geleden toepassen maar over 10 jaar nog steeds) Als een moslim vader tegen zijn dochter zegt; ik wil niet hebben dat jij met een autochtoon thuis komt! Dan heet dit cultuur! (met dank aan D66 en de pvda! ) Zegt een Autochtone ouder tegen zijn dochter dat hij niet wilt dat ze thuis komt met een allochtoon. Dan heet dit discriminatie / fascisme en is de vader een nazi ( met dank aan D66 en de pvda)

Dutchmen32 | 25-03-14 | 16:36

Ik zou het debat voeren en de vloer aanvegen met de andere partijen. Gratis reclame en zendtijd!

Goedemiddag | 25-03-14 | 16:36

@Konijnenkeutel | 25-03-14 | 16:30
Je hebt die Duitsers vast niet verteld hoe hoog de kans is dat ze in elkaar geslagen en beroofd worden in NL, en dat de daders (als ze gepakt worden) 2 weken moeten schoffelen.
Tenzij de daders elkaar de schuld geven, dan volgt vrijspraak.....

necrosis | 25-03-14 | 16:35

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:25
Misschien heb je staatsrechtelijk gelijk. De 2e kamer dient de regering te controleren en oplossingen voor problemen te vinden. Aangezien ze dat al jaren niet meer doen ( regeeraccoorden en patijdiscipline) gaan ze het maar over een collega hebben. Iedereen heeft trouwens al uitgebreid in de media verklaard wat hij/zij er van vindt. Maar het debat gaat toch door dus kan Wilders er maar net zo goed bij zijn. Hij heeft kruit genoeg om ze allemaal omver te blazen. Daar kan hij bij zijn kiezers veel mee bereiken.
En wat mijn tijd bij de politie betreft. Ja dat waren nog gouden tijden om boeven te vangen, totdat het management de prioriteitstelling belangrijk vond. Toen konden de burgers verrekken en ging de politie zijn eigen - door de politiek opgelegde - zaakjes doen.
Maar natuurlijk debatteerden wij ook over collega's aan de koffietafel. Zoals de dikke reet van Kobie of het altijd maar weer peppersprayen van ongevaarlijke gasten door Kees.

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:35

Wilders gaat het debat uit de weg, wat een verassing.

readbetweenthelines | 25-03-14 | 16:35

-weggejorist en opgerot-

Kluk-Kluk | 25-03-14 | 16:35

@Toetsiemonster | 25-03-14 | 16:32 |
Hulde! Geweldig goed uitgelegd.

En uit jouw uitleg blijkt dat de meeste kamerleden geen enkel benul hebben van hun taak.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:35

Het is een belachelijk toneelstuk. Maar goed, ik heb ergens iets interessants gelezen: Wilders is inderdaad een hofnar. Hij is de enige aan dat hele corrupte, zelfingenomen hof die de waarheid kan en mag spreken. Hij is de enige die niet hoeft op te letten dat hij de verkeerde niet kwetst, want hij heeft toch niets meer te verliezen.

Dat maakt hem beter, eerlijker en oprechter dan al die schoften die hem nu belachelijk zitten te maken.

Nequebard | 25-03-14 | 16:35

De VVD heeft trouwens wel boter op het hoofd. Zoals Wilders om zich heen slaat als een soort Leider der Hutu's, haat het boegbeeld van de VVD, Gordon, keihard op Chinezen. www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainme...

De VVD. Daar zit geen woord Chinees bij heur.

LibertasSimplex | 25-03-14 | 16:34

@ 070 | 25-03-14 | 16:29 |
Lijkt me nog knap lastig, gezien de personele bezetting.

Kapitein Sjaak Mus | 25-03-14 | 16:34

Voor af aan het debat eerst een presentatie met mooie grafieken i.z. de misdaad % s , de kosten aan uitkeringen, de woningmarkt die in de grote steden ontwricht is etc. etc.

Uw Verzekeringsadvis | 25-03-14 | 16:33

@Lewis Lewinsky
Misschien over twee jaar in Chicago tijdens de volgende nss top.

VanBukkem | 25-03-14 | 16:33

Als je hier wat verder over gaat nadenken kom je tot de conclusie dat onze parlementaire democratie een schijn vertoning is. Een partij zegt zijn mening en vervolgens willen andere partijen er over debatteren of deze mening wel juist is. Wat gaat het volgende worden, een parlementair debat aanvragen over de partij van de Dieren omdat ze geen Megastallen willen, of een parlementair debat over de SP omdat ze de rijken meer willen belasten? Of de VVD die strenger wil straffen, of D66 die alle macht naar Europa wil hebben? Het slaat echt helemaal nergens op. Wie zijn in godsnaam die mensen in de 2e kamer?, 1 ding is zeker ze weten zelf dus niet wat een democratie met vrijheid van meningsuiting betekent.

Toetsiemonster | 25-03-14 | 16:32

@rara | 25-03-14 | 15:58
De term wegloop politiek al gevallen?

gedachtespinsel | 25-03-14 | 16:32

Stel je eens voor dat kinderen in een schoolklas zich zouden moeten verantwoorden voor het gedrag van 20% oproerstokers/spijbelaars en ander schooltuig. Maak van dit percentage nou eens 40% en spiegel dat eens op de maatschappij.

First Contact | 25-03-14 | 16:32

Ben net terug uit Berlijn, waren er drie Duitsers die dachten dat ik dat een racist was, omdat ik een Nederlander ben. Dus toen zei ik drie keer: nee, slechts een klein deel van de Nederlanders stemt op die geblondeerde Indiër, de meeste Nederlanders moeten niks van die clown hebben en schamen zich rot!

Konijnenkeutel | 25-03-14 | 16:30

Als het zo doorgaat haalt Wilders binnenkort nog een absolute meerderheid in de TK. Wat een trieste en schandalige vertoning daar. En wat een misselijke huichelaars!

070 | 25-03-14 | 16:29

@VanBukkem | 25-03-14 | 16:26
Dat had inderdaad mooi op de NSS gekund. Maar ja, toen bleek Black Pete toch belangrijker ;)

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:28

Waarheid als een koe.

Meer van Dit | 25-03-14 | 16:28

Gelegenheidsdemocrotie

Hector_Popfeauteau | 25-03-14 | 16:27

pim achtertuin | 25-03-14 | 16:24
Oh, wat mij betreft scheidt 020 zich morgen nog af van de provincie. Zit ik totaal niet mee.

Djong | 25-03-14 | 16:27

-weggejorist-

R. Mortis | 25-03-14 | 16:27

Weglopen!!! Huilie huilie!!!

Konijnenkeutel | 25-03-14 | 16:26

Een debat over Geert... Kunnen we niet beter een internationale conferentie organiseren over Geert? Dan kan de hele wereld erover meepraten, en zijn gal spuwen over Geert!

VanBukkem | 25-03-14 | 16:26

LOL. Let maar op de peilingen volgende week. Mensen worden weer wakker en hebben het spelletje door.

Kamervraag | 25-03-14 | 16:26

Het probleem blijft. We mogen en kunnen blijkbaar een bepaalde groep die het structureel verpest voor andere groepen niet aanspreken of deze problemen benoemen. Aan de andere kant mogen we wel weer financieel onderscheid maken.

First Contact | 25-03-14 | 16:25

@Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:10
Een debat over een speech van een collega-kamerlid is nou eenmaal totaal krankjorum. Daar is de tweede kamer niet voor.

Toen jij nog bij de politie zet, ging je toch ook boeven vangen? Of zaten jullie hele dagen te debatteren over de woorden van collega's?

Nou dan.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:25

Ach, heerlijk, kan Greet weer lekker het slachtoffer uithangen.
Ies volksgeriecht!

Djong | 25-03-14 | 16:25

Dat is ook uw tweede kamer. 5% inhoudelijk en 95% vriendjespolitiek en modder gooien.

kovariant | 25-03-14 | 16:25

Het is af en toe ook een compleet gesticht daar. Trouwens, in heel Nederland. Een burgemeester die al fatsoenswapperend voorwaarts gaat, een Opa van 87 die op een begraafplaats wordt afgetuigd, rijen gutmenschen die binnenbroekse orgasmes van zichzelf krijgen terwijl ze over elkaar heen struikelen om aangifte te doen van iets dat ze heul errug vinden en dan een gremium volksvertegenwoordigers die zo mogelijk nog politiek correcter willen zijn.

Graag minder walging aub.

Sniper79 | 25-03-14 | 16:25

@Therapietje | 25-03-14 | 16:22
Wat minder 010 en 020 kan geen kwaad toch?

pim achtertuin | 25-03-14 | 16:24

@Dimitry

Dat zie je verkeerd. Dit is het moment dat geert terrein wint en zijn terechte plek terugneemt. En ... het lijkt wel alsof IEDEREEN hem serieus neemt. Dus zie je het verkeerd.

the uninvited guest | 25-03-14 | 16:23

Tjemig | 25-03-14 | 16:19 |
nee, ze hebben ook niet echt aangifte gedaan, maar concept-aangifte. Dat gat dus zo de prullenbak in. De meesten weten ook niet eens op wat voor manier ze benadeelde zijn of welk delict gepleegd zou zijn. Weet jij het?

--sql error-- | 25-03-14 | 16:23

Precies hierom komt NL niet op gang. Debatjes over Wilders.. dan weer een parlementaire enquete over gedane zaken.. meer is het niet. Ik wil horen: wij hebben een plan, waardoor mensen minder belasting betalen of we gaan ervoor zorgen, dat we ons uit de grond geboorde gas of olie met flinke winst kunnen verkopen aan het buitenland of zoiets.. Dit soort dingen. Maar goed.. eigenlijk weet ik wil beter ook

deechteprins | 25-03-14 | 16:23

Wilders heeft groot gelijk.

Lief meiske | 25-03-14 | 16:23

Debat is zinloos,de mocro's verdwijnen er echt niet door.

pim achtertuin | 25-03-14 | 16:22

Rotterdam dondert in elkaar van de uitkeringstrekkers. Misschien kunnen ze het daar eens over hebben dan is hun tijd en ons geld nog nuttig besteed.

Therapietje | 25-03-14 | 16:22

@Deus Absurdia | 25-03-14 | 16:13
Nooit gehoord van Cordon Sanitaire?
Let wel: dat riep Cohen destijds al toen hij nog partijleider was.
En Cohen heb ik niet erg hoog zitten wegens zijn slappe optreden in 020, eigenlijk overal waar hij komt....

necrosis | 25-03-14 | 16:20

De eerste 7 woorden omschrijven greet perfect.

Skunk57 | 25-03-14 | 16:20

@kicktherabbit | 25-03-14 | 16:01
Dat wordt geen debat, maar ongegeneerd Wilders afkraken.Uit naam van de democratie!

pim achtertuin | 25-03-14 | 16:19

Dimitry | 25-03-14 | 16:14
Die honderden mensen in Nijmegen zijn dus niet serieus, net als die Van der Laan, zijn politiechef, en Opstelten.... het is niet serieus. Joh, dat begreep ik toch helmaal niet.

Tjemig | 25-03-14 | 16:19

Slap van Wilders dat hij niet in debat gaat.

Een uitgelezen mogelijkheid om 40 jaar verkwanseling van Nederland door de PVDA-maffia nou eindelijk eens uitgebreid aan de kaak te stellen met het noemen van namen en rugnummers van de verantwoordelijken.

Outsider-Inside | 25-03-14 | 16:18

Machiavelli was er van overtuigd dat als iemand de baas van een stad wordt, een stad die gewend is om in vrijheid te leven, de stad moet vernietigen om niet zelf vernietigd te worden.

hawie | 25-03-14 | 16:18

Wat mij betreft kan het debat gewoon doorgaan zonder de PVV. Een mooie gelegenheid voor de Gutmenschen om zich verder de kuil in te graven.

Douwe Trant | 25-03-14 | 16:18

Een debat over de laffe aanval op de heer Vlemmix (87 jaar) willen D66 en GL zeker niet houden, hm ?

Mazzeltov | 25-03-14 | 16:18

@Dimitry | 25-03-14 | 16:14
Door mij wordt Wilders wel serieus genomen, lul met conclusie.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:17

". Hij ziet het debat als een opmaat naar een verdere discussie over integratie, waarbij het ook zou kunnen gaan over bijvoorbeeld discriminatie op de arbeidsmarkt."
LOL, natuurlijk, de problemen hebben hun oorzaak volgens goed Nederlands erfzondebesef in de eigen arbeidsmarkt, omdat de vnl autochtonen bedrijfleiders liever geen roofrifaapjes onder de hoede nemen, hebben de diefjes geen andere keuze dan opa's op grafvelden van hun poen te ontdoen.
Het is natuurlijk weer onze schuld, nooit die van hullie, eerst die vuige arbeidsdiscrimiatie aanpakken, dan zal de oorzaak van die discriminatie vanzelf verdwijnen; het roofgedrag, haha,... hoe 1980.

Causa Sui | 25-03-14 | 16:17

De NS heeft uit solidariteit en opportunisme alle treinen naar het oosten uit de dienstregeling gehaald. Dit mede omdat enkele dreigers hadden gemeld de letters NS is SS te veranderen als er geen bevredigend antwoord van de NS zou komen. WAT EEN LAND!

alweerjarig | 25-03-14 | 16:14

Geert Wilders heeft zijn eigen glazen ingegooid en ik kan (gelukkig) niet anders concluderen dat deze man niet meer serieus wordt genomen.

Dimitry | 25-03-14 | 16:14

De mooiste vraag vandaag op PostOnline gelezen.
Als het tot een veroordeling (zou) komen, krijgt Geert dan ook publiciteits strafvermindering?

Dropke | 25-03-14 | 16:14

Tip van het volk voor de 2e kamer:
Minder, minder, minder woorden, maar meer, meer, meer daden! Doe eens wat voor ons!

TuuT | 25-03-14 | 16:14

Dan is er dus ruimte voor een debat over korpschefs, burgemeesters en ministers die zich publikelijk politiek partijdig uitlaten! Wie doet een initiatiefje?

Tjemig | 25-03-14 | 16:14

volkomen geschift. De 2ekamer dient het kabinet te controleren, daar worden ze voor betaald en daar worden ze voor gekozen. Het is niet hun taak om de 2ekamer terecht te wijzen.

--sql error-- | 25-03-14 | 16:13

Waar moet dat debat dan over gaan? Iedereen nog even op zijn morele zeepkistje? We weten het wel. Spastische vergelijkingen met de jodenvervolging (waar zou wegkijkend links zijn zonder de jodenvervolging) en bespottelijke relativeringen van het Marokkanendrama dat zich voltrekt.

très cool | 25-03-14 | 16:13

@necrosis | 25-03-14 | 16:12 | + 0 -
Wederom.. Gemiste kans voor Geertje de wegloper

Deus Absurdia | 25-03-14 | 16:13

Schijnt dat er 430 mensen per dag werkeloos worden, dus tis nog steeds Crisis met een hoofdletter, maar daar hoor deze pareltjes TK dan weer niet in dezelfde mate over!

william7055 | 25-03-14 | 16:13

Geweldig hoe Geert gewoonweg spéélt met z'n intens laffe collega's in de Tweede Kamer.
De gelederen sluiten zich weer en de PVV gaat hier zeker sterker uitkomen.
"Job done,Geert...".

R.B.Scott | 25-03-14 | 16:13

Geweldig hoe Geert gewoonweg spéélt met z'n intens laffe collega's in de Tweede Kamer.
De gelederen sluiten zich weer en de PVV gaat hier zeker sterker uitkomen.
"Job done,Geert...".

R.B.Scott | 25-03-14 | 16:13

Zie Alexandertje zitten, dat teflon poppetje.. Als Geert hem aanvalt, krijgt ie een kop als een biet.
In zijn hart weet deze engnek wel ie teweeg heeft gebracht, maar toch wel prettig dat Geert hier hem even fijntjes aan herinnert.
Als D'66 een van de grotere partijen gaat worden in de Tweede Kamer, is het nog armoediger gesteld met dat zooitje als dat ik al dacht.
Wat een vertoning!

Ommezwaai | 25-03-14 | 16:13

@BedrijfsTijgerT | 25-03-14 | 16:07 | + -1
.
Uitgemaakt worden voor Nazi is op zich smaad. Doe gewoon aangifte!
Maar.. [ en deze truc heb ik van Geert geleerd] niet *elke* PVVer is een Nazi.. Dat is toch wel duidelijk? Dat blijkt toch wel uit de context? Hmm?

Deus Absurdia | 25-03-14 | 16:12

Wanneer krijgen we een debat over het hopeloos falen van PvdA/ VVD?
Een hoop landen krabbelen op uit het dal (ja, zelfs Griekenland!) en wij blijven voortmodderen....
En nee, dat is nu eens niet de schuld van Wilders, maar van Rutte en Samsom.
Wanneer zijn er nieuwe verkiezingen?

necrosis | 25-03-14 | 16:12

Nederland is definitief geen democratie meer, voor zover het dat ooit geweest is. Stemmen heeft ook geen enkele zin meer als het Kereltje en Samsom gaan beslissen wie er mee mogen doen met tweede-kamertje spelen...

jan-lul-de-behanger | 25-03-14 | 16:11

Meer, meer, meer, meer ... van uw belastinggeld naar bodemloze putten zoals dit.

Dit houdt pas op als de werkende en belastingbetalende bevolking (momenteen 4.1 miljoen mensen) het circus niet meer kunnen betalen.

James Lastig | 25-03-14 | 16:10

Godverdomme Geert, ga dat debat nou eens aan!!! Altijd dat weglopen. Je hebt genoeg om die politiek correcte zooi van de PvdA aan eigen uitspraken te herinneren. Noem daarbij nog eens alle gevallen van Dhimmitude in Nederland op en je bent er.

Graaf van Egmont | 25-03-14 | 16:10

En Geert heeft ze weer bij de ballen.

Sniper79 | 25-03-14 | 16:10

Nu eens een debat over de echte problemen in deze samenleving.

Petrus de Rewa | 25-03-14 | 16:10

Dat zou me pas een bevooroordeeld, zinloos debat zijn!
Terecht afgeschoten en verwezen naar de vuilnisemmer door geert!

the uninvited guest | 25-03-14 | 16:09

Overigens heeft Geert wel een punt wat betreft fossiel Opstelten.
Deze man is niet objectief meer en is notabene baas van het OM.
Mocht Geert ooit vervolgd worden, dan lijkt het mij niet dat Ivootje nog de scepter zwaait over het OM.

Ommezwaai | 25-03-14 | 16:08


IJzervreter | 25-03-14 | 16:03 | + 1 -
Hmm.. Nou.. Die kans laat Geert mooi lopen.... Jammer.. Schande ook voor het slachtoffer..

Deus Absurdia | 25-03-14 | 16:07

de rioolratten van Groen Links

(c)ZWITSUL | 25-03-14 | 16:07

Yeah Geert! vertel ze maar waar het om gaat, stelletje hypocriete eikels!

Idontgiveafunk | 25-03-14 | 16:07

Wat een ongelofelijke kul toch weer! Zonde van mijn belastingcenten .....

Kobus Kloothamer | 25-03-14 | 16:07

Inderdaad een volksgericht.
Woedend ben ik erover. Uitgemaakt worden voor Nazi.
Ja, ik ben blond (grijs kuch) met blauwe ogen.

Ze doen maar. Ik zal blijven opkomen voor mijn Nederland wat naar de sodemieter geholpen wordt door de gutmenschen en het enmasse geimporteerde (berber)straattuig.

Ik kan en wil niet verantwoordelijk zijn voor de slachtoffers die hierdoor gemaakt worden en waar we elke dag voorbeelden van voorgeschoteld krijgen.

Minder .... veel veel minder.

BedrijfsTijgerT | 25-03-14 | 16:07

-weggejorist-

minder minder | 25-03-14 | 16:07

Aspirientje, Van Rossem?

necrosis | 25-03-14 | 16:06

Nederlandse democratie: Er wordt voor de kiezer beslist op welke partijen hij/zij mag stemmen.

MaVe_64 | 25-03-14 | 16:06

En een debat over de mishandeling van 3 mannen door 15 Marokkanen in Rotterdam, doe dat ook.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:06

-weggejorist-

Albis | 25-03-14 | 16:06

Het is maar goed dat er in Nederland niets anders gebeurt dan Geert Wilders; en debatten over uitspraken van Geert Wilders, waar zou "ons" parlement anders de tijd vandaan moeten halen!

Jan Passant mk2 | 25-03-14 | 16:06

Een debat over de mishandeling en beroving van een 87-jarige eindhovenaar, doe dat maar eens.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:05

Dat Wilders uit het debat wegloopt is toch geen nieuws?
Debat dient ervoor om toeschouwers te overtuigen, niet de deelnemers.
Volgens mij zijn alle kampen wel overtuigd van het eigen gelijk en hoeven we er ook niet verder over te praten.
.
We laten het gewoon over aan de verkiezingen en de ( on)mogelijkheid om een coalitie met de PVV te maken en dus ook de (on)mogelijkheid voor de PVV om echt wat te bereiken.
.
Waar wonen jullie over tien jaar?... :)

Deus Absurdia | 25-03-14 | 16:04

Het volk wil duidelijk meer marokkanen... wat een graf land is dit toch geworden.
<s> vrijheid van meningsuiting </s> :(

EduardNL | 25-03-14 | 16:04

En dat hele circus wordt door ons betaald!!??

TuuT | 25-03-14 | 16:04

Misschien kunnen ze in dat debat het gelijk even hebben over dhr. Vlemmix?
Een soort van steun betuiging o.i.d.

IJzervreter | 25-03-14 | 16:03

Fantastisch dit. Greet: Ik kom niet. Kabinet: Oh, laat dan maar zitten.

MiGi | 25-03-14 | 16:03

Gemeende excuses zouden Wilders sieren.
Minder oogkleppen zouden de overige partijen sieren.

Lewis | 25-03-14 | 16:03

Pechtold is de grootste haatzaaier.
Dat klopt.

Lewis Lewinsky | 25-03-14 | 16:03

Fantastisch: "Ik kom niet." Kabinet:"ohw nou dan heeft het geen zin. Weet je wat, laat maar zitten."

MiGi | 25-03-14 | 16:02

Fuck Greet en fuck de anti-Greten. Politici zijn allemaal hetzelfde.

ZDEV | 25-03-14 | 16:01

Gaat Wilders een debat uit de weg? Dat doet hij normaal dus nooit!

kicktherabbit | 25-03-14 | 16:01

Als ze nu gewoon allemaal naar huis gaan, dan wordt het misschien nog eens wat met dit land.

Boris die Sauertopf | 25-03-14 | 16:01

Een debat met Wilders is inderdaad wel leuker dan zonder Wilders.

brutus68 | 25-03-14 | 16:00

Roddel of achterklap is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken - meestal in ongunstige zin en vaak onwaar - zonder dat de persoon in kwestie bij het gesprek aanwezig is. Roddelen hoeft niet per se mondeling te geschieden, ook per brief, e-mail, MSN of sms kan prima worden geroddeld.

Hoewel het praten (of liegen) over anderen niet altijd als verwerpelijk wordt gezien, is het in zijn zuiverste juridische vorm wel degelijk een misdaad volgens het Wetboek van Strafrecht.

El Rico Grande | 25-03-14 | 16:00

Minder! Minder! Minder!

Botte Hork | 25-03-14 | 15:59

Wat zou GS toch zonder Greet zijn ?

ja,diedus! | 25-03-14 | 15:58

Is de term rioolpolitiek al gevallen?

rara | 25-03-14 | 15:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl