Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. PVV Nummer Twee. Stapt uit het EP

Nu heeft Geert echt een probleem. Lucas Hartong, de numero dos van de Eurolijst van de PVV, stapt van de kieslijst. Lijsttrekker Laurence Stassen gooide vorige week de peroxide er al bij neer. Hartong reageerde gisteren nog verbolgen op de mediarel en de ongelofelijk vervelende goedkope morele verontwaardiging weer, maar zegt net op Radio 1 dat 'de drive er niet meer is'. Next in line: nummer 3, Auke Zijlstra. Your move, Auke...
ANP Alarm: Gelders PVV Statenlid Daniel ter Haar STAPT OOK OP.
OpstapWijzer: Voor wie het niet meer bij kan houden: deze website.
Auke: Zijlstra blijft beschikbaar voor de PVV. Noemt de commotie over Greet een 'stormfront in een glas water'.
EDIT: Kop aangepast. Hartong stopt als Europarlementariër, maar stapt niet uit de PVV.
EDIT: GAAT JAN ROOS HET DAN ZELF DOEN?
Persverklaring: PVV Gelderland over vertrek Ter Haar: We betreuren de ophef over de MinderMarokkanenKwoot, maar blijven trouw aan Geert.

Reaguursels

Inloggen

Alweer zo`n watje zonder ruggengraat weg,.. gelukkig... opgesodemieterd... bij de PVV mogen alleen ECHTE MANNEN zijn.

ANGEL70 | 25-03-14 | 08:51

Komt ze wel heeeel goed uit...

All_Anonymous | 24-03-14 | 23:30

@OrgulloTulipano | 24-03-14 | 21:59 | + 0 -
Iemand die de PVV verlaat vanwege een van de standpunten waarom Wilders de PVV heeft opgericht, die moet toch van dat standpunt geweten hebben toen hij bij de PVV kwam..
-
En dat mensen de PVV verlaten, is niet 100% negatief voor de PVV.
-
Bij P&W hadden ze het er over 'Hoe ze kiezers bij de PVV weg kunnen halen'. P&W en al die mensen die tegen Wilders zijn snappen niet, dat ze daarmee een valkuil voor zichzelf aan het graven zijn. Want, wil P&W kiezers bij de PVV weghalen, dan moeten ze de problemen benoemen, waarvoor de kiezer bij de PVV oplossingen zoekt. Als P&W de problemen zou benoemen waar de PVV het over heeft, dan is de taak van de PVV volbracht.
-
Kijk naar die ex-PVV'er Hero Brinkman, hij is nu fel tegen de PVV maar.. bij P&W had hij het wel over het benoemen van dezelfde problemen als waar de PVV het overheeft.
-
De PVV is eigenlijk een kweekvijver van het PVV geluid en een steun voor mensen die dicht tegen de PVV aanzitten.

GeefDeWaarheidNKans | 24-03-14 | 22:44

@ GeefDeWaarheidNKans | 24-03-14 | 21:41 | + 0 -

'Door zijn duidelijke uitspraken maakt Wilders duidelijk wie een echte PVV'er is en wie niet. Mensen die vanwege de standpunten de PVV verlaten, zijn geen PVV'ers.'

Dus om een echte PVV'er te zijn moet je je in ieder dossier exact dezelfde mening zijn toegedaan als Wilders? Wat een quatsch. Juist door zo'n nauwe definitie aan te houden creëer je verdere versplintering op Rechts. Van Klaveren kon niet mee in de economische koers, mag wegwezen. Dat gaat de nagel aan de doodskist van de PVV worden als je je partijgenoten ziet als lakeien, als gemankeerde knechten. Zeker in de Nederlandse bedrijfscultuur waar het ingebakken is om kritiek te kunnen accepteren van elkaar. Daar verschilt een partij niet van. Een sterke leider durft zich te omringen met mensen die hem kunnen bekritiseren.

OrgulloTulipano | 24-03-14 | 21:59

@mocroGS. Ik heb hem wel een beetje gevolgd, maar had dit niet verwacht. Hopelijk kan hij een beetje nuance binnen de PVV brengen, dan kan de partij nog wel eens heel groot worden.

Maria.1 | 24-03-14 | 21:53

@mocroGS. Van de PVV voor het EP.
Maria.1 | 24-03-14 | 21:48

Ik lees het net, ja.
De enige die opvalt is Hans Jansen.
Uiteraard niet geheel verwonderlijk. Iedereen die hem een beetje volgt, weet dat hij een PVV sympathisant is.

mocroGS | 24-03-14 | 21:52

@mocroGS. Van de PVV voor het EP.

Maria.1 | 24-03-14 | 21:48

Wilders is een jammerlijke en niet te benijden figuur die veel frustraties heeft verwoord en en benoembaar heeft gemaakt. Hij heeft dan ook de noodzakelijke persoonlijkheidsstoornis die dit kan bewerkstelligen en daar, uiteraard voor zichzelf, bevrediging uit haalt.

artfremd | 24-03-14 | 21:47

@mocroGS. Heb je de nieuwe kandidaten gezien?
Maria.1 | 24-03-14 | 21:43

Wat bedoel je precies?

mocroGS | 24-03-14 | 21:46

@mocroGS. Heb je de nieuwe kandidaten gezien?

Maria.1 | 24-03-14 | 21:43

Door zijn duidelijke uitspraken maakt Wilders duidelijk wie een echte PVV'er is en wie niet. Mensen die vanwege de standpunten de PVV verlaten, zijn geen PVV'ers. En ik verzeker je, onder de iets minder politiek correcte bevolking van Nederland heeft Wilders gigantisch veel medestanders met zijn uitspraken.
-
Men gaat smoezen nodig hebben om te voorkomen dat de PVV 40% van de stemmen gaat krijgen.

GeefDeWaarheidNKans | 24-03-14 | 21:41

@Feynman | 24-03-14 | 20:52

Inderdaad bent u geen knip voor de neus waard. Uit uw laatste betoog, zou u nog een samenwerkingsverband met een democratische nazipartij kunnen legitimeren.
Het zijn dat soort principiële overwegingen waarvan politici zoals Nigel Farage besluiten om zich niet in te laten met partijen die samenwerken met het antisemitische geluid van Front National.

Echter uw stelling is: het doel heiligt de middelen. Het bevreemdt u vervolgens dat Farage stelling neemt. In uw optiek is deze stelling namelijk niets waard. U gaat eraan voorbij dat stelling nemen de essentie is van een politieke partij. Dat deze stellingname u niets doet is niet geheel verwonderlijk; u voelt zich namelijk niet aangesproken.

Ik zou uw standpunt wel willen zien wanneer uw principiële grenzen worden overschreden. Tenminste als u die heeft?

mocroGS | 24-03-14 | 21:34

@OrgulloTulipano. Ik dacht al dat je met dat argument zou komen. En ja, daar kan ik je niet anders dan gelijk in geven.
Maar zelfs als het binnen de partij er wel democratischer aan toe zou gaan, dan nog zou de PVV op alle fronten tegengewerkt worden. En dat past niet in een democratie. Niet mee eens is niet op stemmen.

Maria.1 | 24-03-14 | 21:26

@ Maria.1 | 24-03-14 | 21:04 | + -1 -

'In een echte democratie worden andere meningen gerespecteerd'

Soit, daar loopt het mis in de PVV. Zo'n van Klaveren is gewoon een politiek toptalent. Het is spijtig voor conservatief Nederland dat zo iemand de partij verlaat en zijn eigen groepering start. Dan kan je hem de kat gaan geven vanwege een gebrek aan loyaliteit, of je bekijkt de gang van zaken binnen de partij met een kritisch oog. Als jij je altijd moet schikken naar de baas en nooit je eigen stempel op je werk mag drukken word je het op den duur goed beu. De manier waarop de PVV nu geleid wordt zal daarom verdere versplintering op Rechts juist in de hand werken.

OrgulloTulipano | 24-03-14 | 21:23

@OrgulloTulipano. Dat zie ik toch anders. Nederland is geen democratie meer. Dat een politicus überhaupt beveiliging nodig heeft toont dat o.a. aan. In een echte democratie worden andere meningen gerespecteerd en indien men het er niet mee eens is wordt er niet op die partij gestemd. Dàt is democratisch. Maar bedreigen en demoniseren is ondemocratisch. Mensen worden bang gemaakt voor hun andere mening. Als je op een partij die tegen de EU is en (alle!) criminaliteit wil aanpakken is er weinig keuze.

Maria.1 | 24-03-14 | 21:04

@ Maria.1 | 24-03-14 | 20:25 | + -1 -

Maar als hij al geen functionerende politieke partij kan organiseren, hoe moet het dan als hij straks een land moet gaan leiden? De continue beveiliging van Wilders kan niet als argument aangedragen worden voor zijn onvermogen om een democratische partij te creëren. Immers denkt hij wel aanspraak te maken om het land te regeren. En hoe moet dat dan met al die beveiliging?

OrgulloTulipano | 24-03-14 | 21:00

mocroGS | 24-03-14 | 18:53 | + -6 -
Het niet innemen van een standpunt, is ook een standpunt. Net zoals het niet beantwoorden van een vraag, ook een antwoord is.

Waarom ik geen standpunt inneem, staat er beargumenteerd naast. Dat is iets anders als het niet hebben van een ruggengraat. Erger nog, je hebt een ruggengraat nodig om zelf na te denken en je niet gedachteloos in te laten delen in andermans hokjes.

Mijn waarde is niet afhankelijk van u. Ik beoordeel mijn eigen waarde, als eigenwaarde en heb u daar niet voor nodig. Het is al helemaal niet afhankelijk van welke stellingen ik inneem.

Ik legitimeer geen samenwerking met partijen die door u als abject worden gezien. Ten eerste is het maar de vraag of u wel de juiste persoon bent om partijen als abject te zien.

Ik ageerde tegen uw stelling, dat je Geert Wilders kunt beoordelen louter op basis van welke partijen hij een samenwerkingsverband aangaat. En dan niet op basis van die partijen zelf, maar uw gechargeerde beeld daarvan. Ik kijk liever naar wat iemand doet. Daarna wat hij zegt en heel misschien nog naar wat iemand belooft.

Nigel Farage zet zich af tegen door u genoemde partij. Leuk. Maar waarom voelt Nigel Farage en u de noodzaak Nigel te beschrijven en te profileren op basis van waar Nigel het niet mee eens is? Is het niet veel makkelijker en korter te kijken wat men wel doet? Dit lijkt heel erg op anderen de klei intrappen, zodat je zelf wat hebt om op te staan. Dan sta je nog steeds niet op je eigen fundament.

Misschien neemt Nigel dan duidelijk stelling in, maar wat hebben we aan die stelling? Zou het niet beter zijn om een andere stelling te nemen van Farage die veel meer zegt en waar we wel wat aan hebben. Stellingen van Farage genoeg.

Eerst zeg je dat een samenwerkingsverband niet gelegitimeerd mag worden. Op straffe van het niet hebben van een ruggengraat, geen knip voor de neus waard zijn en andere badinerende verwensingen. Daarna zeg je geen voorstander te zijn van een cordon sanitaire. Dan mis je volgens mij het dilemma dat er of met de PVV moet worden samengewerkt, of de huidige Nederlandse cordon sanitaire. Het kan niet simultaan zolang de PVV geen absolute meerderheid heeft.

Kijk ik sta altijd open voor een andere analyse, maar u maakt het me lastig uw onderbouwing te volgen.

Feynman | 24-03-14 | 20:52

@OrgulloTulipano | 24-03-14 | 19:26 | + -1 - Niemand kan een sterke partij oprichten als hij voortdurend bedreigd en gedemoniseerd wordt en waarvan de kiezers steeds worden weggezet als "stemvee" en "dom". Wilders gaat soms te ver in zijn uitspraken, toegegeven, maar hem worden ook vaak woorden in de mond gelegd die hij niet gezegd heeft (denk aan de Islamitische aap uit de mouw). Nee, nu gaat het lekker allemaal; demonstreren tegen racisme met een jihad vlag en anti Israël bordjes...

Maria.1 | 24-03-14 | 20:25

leve de VVD/PVDA/D66 daar weet je zeker dat je recht in je gezicht voorgelogen wordt ja Wilders je bent stout om de werkelijke problemen op tafel te gooien , en zie hier de anti NLers schreeuwen het hards maar stemmen stiekem toch PVV huichelaars .

rukkieduck | 24-03-14 | 20:22

Uitstekend?? Ja natuurlijk want er wordt een massa aan gratis geld naar dat land overgemaakt.
ecologiste | 24-03-14 | 18:51 | + 3 -

En dat niet alleen. Die criminele sukkels die wij hier hebben willen ze ook niet terug. Sterker nog in marokko roepen ze als je vraagt willen jullie de marokanen uit nederland terug,minder minder minder.
En dat is echt waar,niks van gelogen. Marokko is blij dat zij die gasten niet in hun land hebben uit nederland. Marokko is namelijk echt discriminerend,naar marokkanen uit nederland toe. Zeker naar de criminele marokaanse nederlander toe. En zoals we weten dat zijn er veel. Maar dat verteld een timmerfrans er niet bij,de grote lul.

tweetybird | 24-03-14 | 20:21

@megalul | 24-03-14 | 19:34
Bits en pieces uit andere reaguursels.
Lang, en ik herken die plempsels van jou uit duizenden.
Maar goed, nu weer OT.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 19:52

@mocroGS | 24-03-14 | 19:20
Iemand wegzetten is altijd infaam en dat weet je best, dus doe je dat vast ook niet.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 19:50

@Ongeblustekalk | 24-03-14 | 17:56

Dat doet me serieus deugd. Al vraag ik me twee dingen af, wie hebben dat allemaal nog meer beweerd dan en hoelang kennen wij elkaar?

megalul | 24-03-14 | 19:34

Je zou maar een getalenteerde politicus zijn met een zwak voor de PVV haar standpunten. Dan moet je toch wel knettergek zijn om een carriere in de partij te ambiëren? Hoe intelligent je ook bent, bij Wilders en Bosma blijf je een verkapte lakei, een gemankeerde knecht. Wilders is niet in staat gebleken een fatsoenlijke partij op te richten in 9 jaar tijd, en krijg daar nu de rekening voor gepresenteerd. Het 'minder, minder' wordt alleen maar voor de bühne gebruikt als reden.

OrgulloTulipano | 24-03-14 | 19:26

@SchijtAan | 24-03-14 | 15:56
Wat regelen? Dat Nederland failliet gaat? Of denk jij serieus dat er iemand in de PVV gelederen is die ook maar iets kan regelen?

prodigy | 24-03-14 | 19:23

@mocroGS | 24-03-14 | 18:53
B je bent terug, eindelijk weer reuring in de panelen.
Maar mij niet wegzetten op een valse manier he, ouwe relnicht!;)
Ongeblustekalk | 24-03-14 | 19:07

_

Alleen als je het verdient.

mocroGS | 24-03-14 | 19:20

@mocroGS | 24-03-14 | 18:53
B je bent terug, eindelijk weer reuring in de panelen.
Maar mij niet wegzetten op een valse manier he, ouwe relnicht!;)

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 19:07

-weggejorist-

b klock | 24-03-14 | 18:56

Feynman | 24-03-14 | 17:44
_

mocroGS | 24-03-14 | 17:32 | + 0 -
Of Geert Wilders wel of niet verwerpelijk is heb ik geen uitspraak over gedaan. Is niet aan mij om te beoordelen. Ik ben God niet. Net zoals of de PVV verwerpelijk is. Dat is geen vraag aan mij, maar aan de kiezer.

-

Je hebt geen standpunt in deze omdat je geen ruggengraat hebt. Het is namelijk we een vraag die je jezelf moet stellen. Als je geen stelling durft te nemen ben je geen knip voor de neus waard. Dit zijn principiële vraagstukken waarvan je je moet afvragen of je deze kan verdedigen in datgene waar je voor staat als kiezer.

Jij legitimeert samenwerking met abjecte partijen. ''Farage hekelt het antisemitisme dat nog steeds leeft binnen het Front National. Om die reden wil hij niets met die partij of haar bondgenoten te maken hebben''
Iemand die duidelijk stelling durft te nemen. Ik zeg niet dat de PVV geboycot( cordon sanitaire) moet worden. Als ze kiezers hebben dan hebben ze bestaansrecht.

mocroGS | 24-03-14 | 18:53

En Marokko, de veroorzaker van alle ellende, lacht zich kapot. "Marokko waardeert de manier waarop de Nederlandse regering afstand heeft genomen van uitspraken van PVV-leider Geert Wilders over Marokkanen".
Dat heeft de Marokkaanse minister van Buitenlandse Zaken, Salah Eddine Mezouar, maandag gezegd tegen zijn Nederlandse collega Frans Timmermans.
Volgens beide ministers hebben de omstreden uitlatingen de diplomatieke en economische banden niet negatief beïnvloed. "De betrekkingen tussen Nederland en Marokko zijn uitstekend'', stelde Timmermans na het gesprek, dat plaatsvond in de marge van de nucleaire top in Den Haag. (ANP)"http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2014/03/marokko_waardeert_reacties_op.html

Uitstekend?? Ja natuurlijk want er wordt een massa aan gratis geld naar dat land overgemaakt.

ecologiste | 24-03-14 | 18:51

Welkom in het koninkrijk der wachtgelders.

Rien7847 | 24-03-14 | 18:50

Erger nog, volgens mij zit de PVV in een machtsvacuüm dat door alle andere partijen gemaakt is.
Feynman | 24-03-14 | 17:44 |

Dat zie je verkeerd, het machtsvacuum zit helemaal in de pvv zelf, by design. In het ontwerp pvv was alleen plek voor de onbetwiste leider. Nu die niet meer onbetwist is, zijn de rapen beetgaar.

jos verstoppen | 24-03-14 | 18:50

Intussen hoor ik op de televisie achter mij de BBC over de nieuwe slachtingen in Nigeria en een Nigeriaanse minister die spreekt over dialoog met Boko Haram...

Fransg | 24-03-14 | 18:47

Haha de opstapwijzer. :)

Ik drink er nog eentje op, proost!

jos verstoppen | 24-03-14 | 18:45

@Feynman | 24-03-14 | 17:09 | + 12 -
Je denkt te moeilijk. Geert is gewoon waar het geld of waar de steun vandaan komt.

Deus Absurdia | 24-03-14 | 18:41

Rekent de kiezer niet met je af, dan de partijgenoten wel, en je weet een oorlog op 2 fronten win je nooit.

gedachtespinsel | 24-03-14 | 18:36

Geert, waar kan ik tekenen? Ik neem anders ook genoegen om te dienen als bureaustoel van Fleur.

Moonwarrior | 24-03-14 | 18:34

"Unsere Ehre ist Treue",waar is dat eerder uitgesproken?

Dolphi | 24-03-14 | 18:33

Maarehh .. Als je nu net PVV hebt gestemd he. In de hoop dat iemand, naast benoemen ook DAADwerkelijk iets zou gaan DOEN met jouw geinstitutionaliseerde haat jegens buitenlanders ( en vooral aan het feit dat je dicht bij ze in de buurt moet wonen )..
.
En je vergeet zelfs de afgelopen week met mediahype en de leegloop van de partij..
.
En je vergeet ook dat PvdA /VVD dan wel een enorme optater hebben gehad, maar dat D66 juist de grote winnaar was, de meest uitgesproken ANTI PVV partij...
.
En je bedenkt eens jouw situatie over zo'n 4 tot 10 jaar...
.

WAT DENK JE DAN?
Oh en vergeet vooral niet de zeer productieve afgelopen 6 jaar mee te nemem. Qua verbetering van jullie situatie.. Want dat waren gouden jaren he?

Deus Absurdia | 24-03-14 | 18:31

Jij spreekt niet voor mij knul!
the uninvited guest | 24-03-14 | 17:30 |
*
Gelukkig maar. Aan één Grote Boze Leider die voor je denkt en spreekt heb je genoeg.

Zure Sigaar | 24-03-14 | 18:28

@Deus Absurdia | 24-03-14 | 18:12
Kijk maar naar de samenwerkingsverbanden die de pvv is aangegaan. En waar je mee omgaat wordt je mee besmet, zei mijn opa vroeger.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 18:27

Oh duiding per brief.. We moesten begrijpen dat het om criminele Marokkanen ging. Impliciet dus gewoon criminelen en Marokkanen gelijkstellen.
.
Nou kan de rest van Nederland ook PVVers verder gelijkstellen aan neonazis. Niet dat ze dat allemaal zijn.. Maar uit de context blijkt gewoon wel wat er echt bedoeld wordt.
.
Over shooting yourself in the foot gesproken.. Zijn ze nu echt zo dom?

Deus Absurdia | 24-03-14 | 18:12

@goedverstaander | 24-03-14 | 18:02
Daaruit blijkt maar weer dat een goede persoonlijkheid en moreel besef niet te koop is.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 18:12


Samenwerken? Politiek is het domein van verschil, conflict en strijd tussen maatschappijvisies. Er moet ruimte zijn voor de ideologie van Witler in het parlement-de politiek, een ideologie die hij deelt met het Front National, het Vlaams Belang, rechts Israel en militanten zoals Andries Breivik. Daarmee samenwerken in bestuurlijke zin is een heel andere kwestie, Witler zijn ideologie bestrijd vrijheidsrechten van minderheden, het gelijkheidsbeginsel etc. En, misschien net zo belangrijk, zijn politiek is niet gericht op een betere toekomst, maar op afbraak, vernedering en escalatie. Zijn agenda is niet in het belang van Nederland.

KhaledB | 24-03-14 | 18:10

-weggejorist-

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 18:04

Mooi, alle lafbekken eruit, kan Geert weer wat beters selecteren. Ik ben altijd beschikbaar, maar nooit in de buurt Geertje!

Bugsy Malone | 24-03-14 | 18:03

@ megalul | 24-03-14 | 17:44 |
U bevestigt dat u hier niet op een beschouwende manier over kunt discussiëren en beschuldigt anderen die dit juist wel doen ervan partij te trekken. Aan dit op de man spelen heb ik een broertje dood. U heeft gelijk. Mijn verwachting was een grote weg naar teleurstelling.

goedverstaander | 24-03-14 | 18:02

Godsamme, dat gaat snel. Waar is mijn CV?

Rien7847 | 24-03-14 | 17:59

@megalul | 24-03-14 | 17:44
Jou persoonlijkheid is echter beneden peil, bah.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 17:59

Hoeveel ' leden' aka baantjesjagers van de PVDA zijn in het afgelopen jaar opgestapt?

Hemelterijk | 24-03-14 | 17:58

KhaledB | 24-03-14 | 17:56
Wat is het dan ook verfrissend om Uw verdraagzaamheid *kuch* hier mee te mogen maken. Mensen die zomaar het gore lef hebben een andere overtuiging te hebben dan de Uwe. En dat in een vrij land. Foei!

Sjors_Carlin | 24-03-14 | 17:58

Nederland is een heel eng land geworden. Een politicus die al 10 jaar beveiligd moet worden (en ja, dat was al voor de beruchte uitspraak), mensen die menen dat zijn kiezers moeten worden doodgeschoten. Geen wonder dat velen nu opstappen; men is hun leven niet meer zeker.
We beginnen steeds meer op een dictatuur te lijken. In sommige landen worden bommen tot ontploffing gebracht bij de stemlokalen. Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat het hier zover is.

Maria.1 | 24-03-14 | 17:58

Sjors_Carlin | 24-03-14 | 17:53
Men zal toch voor een iets intelligenter type kiezen mag ik aannemen.

de honden blaffen... | 24-03-14 | 17:58

Wat vreemd dat zo weinig mensen hier iets positiefs zeggen over Artikel50 en hun potentiele stemmentrekker Sassen van Elsloo.
Doe ik het maar op mijn typische a-typische wijze: www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Fransg | 24-03-14 | 17:57


Zo´n Ebru, de schreeuwlelijk. Niet mijn sumpathie, niet erg slim ook getuige de bergen stront die ze ongegeneerd de wereld in slingert van de simpelzieltjes die het kunnen verdragen, maar gelijk heeft ze op 1 essentieel punt. Geert zegt wat veel goedmensen denken/vinden/voelen. Domme onwetende generalisaties, ongemak, onkunde in de omgang met de vreemde medemens. Als je erop gaat letten, zie en hoor je het overal. En als minderheid, zijn veel zaken niet zo vanzelfsprekend.

KhaledB | 24-03-14 | 17:56

@megalul | 24-03-14 | 16:45
Dit is al vele malen eerder gezegd en ik had niet gedacht het ooit met jou eens te zijn, maar je hebt gelijk.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 17:56

de honden blaffen... | 24-03-14 | 17:48
Of zoals een ervan hier op GS ook bekend staat onder: * Supermatthijs *

Sjors_Carlin | 24-03-14 | 17:53

Nog even een reminder:
"Het Europees Parlement gaat ruim 2,3 miljoen euro investeren in ‘internettrollen’ die aan de vooravond van de Europese verkiezingen in juni 2014 de eurosceptische debatten op internet gaan volgen.

De trollen gaan zich onder meer mengen in berichten in de sociale media en op blogs die de potentie hebben om media-aandacht te krijgen.

Er is met name aandacht nodig voor landen waar veel euroscepticisme heerst, zo staat in een vertrouwelijk document waar de Britse Daily Telegraph de hand op wist te leggen."

de honden blaffen... | 24-03-14 | 17:48

Geert wie?

lillendvleesch | 24-03-14 | 17:47

mocroGS | 24-03-14 | 17:32 | + 0 -
Of Geert Wilders wel of niet verwerpelijk is heb ik geen uitspraak over gedaan. Is niet aan mij om te beoordelen. Ik ben God niet. Net zoals of de PVV verwerpelijk is. Dat is geen vraag aan mij, maar aan de kiezer.

Of je wel of niet moet samenwerken met een verwerpelijke partij wil ik graag een uitspraak over doen. Een partij die niet verworpen is door het volk, maar gekozen is door het volk, kan je wel verwerpen. Je krijgt dat een soort cordon sanitaire wat in België ook niet het ei van Columbus is.

Een gekozen verwerpelijke partij niet mee samenwerken is in mijn ogen gedeeltelijk afstand nemen van de democratie, omdat je jouw denkbeelden ver verheven acht dan de andere. Die uitspraak werkt twee kanten op. Vanuit het het ene kamp over de andere, maar ook vanuit de andere naar de ene.

Als je mij zou vragen welke partijen verwerpelijk zijn, krijg je een lijstje wat langer is dan de PVV.

Erger nog, volgens mij zit de PVV in een machtsvacuüm dat door alle andere partijen gemaakt is. Door gedeeltelijk de bevolking in de stront te laten zakken, problemen op straat niet te tackelen en zich af te laten leiden door Europese dromen.

De rest van de partijen hebben electoraal ruimte gemaakt voor Geert Wilders in plaats van andersom. Mijn eerste tegel, stelt ook voor om die ruimte bij de oorzaak aan te pakken. Niet bij minderheden, maar bij criminelen.

Feynman | 24-03-14 | 17:44

@goedverstaander | 24-03-14 | 17:33

terzijde: Verwachtingen zijn de grootste weg naar teleurstellingen.

Verder: Ik heb geen behoefte aan discussies als de standpunten zover uit elkaar liggen en de bereidheid er niet is aan reflectie te doen.

Zeker niet als diegenen te intelligent zijn om iets niet te begrijpen. Dan ga ik daar verder mijn tijd niet aan verdoen.

Dat, is wat u van mij kan verwachten.

megalul | 24-03-14 | 17:44

Grappig hoe de PVV alles wat de sociaalpsychologie leert over kuddegedrag en volgzaamheid bevestigt. De NSB´ers die er nu uitstappen hadden kennelijk een alibi nodig. Het is ongeloofwaardig dat het zou gaan om de marokkanen raus speech. Voor die enkeling moet gezegd worden dat het ze siert, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

KhaledB | 24-03-14 | 17:44

Links levert hier alleen maar commentaar. Wat is jullie oplossing voor het DAGELIJKS aframmelen van de Nederlanders, hè? Hoor geen ENKELE oplossing alleen brallen op Wilders en hij heeft gewoon gelijk, punt! En o ja, kom maar met uw zalvende discriminatie-huil-beledigingen, want ook jullie zorgen er mede voor dat dit land naar de klote gaat!!

mom van avezaath | 24-03-14 | 17:40

@LibertasSimplex | 24-03-14 | 17:27

Mijn dank is even groot als mijn, nou ja, helder;)

megalul | 24-03-14 | 17:35

-weggejorist-

Kluk-Kluk | 24-03-14 | 17:35

@Feynman | 24-03-14 | 17:26

LOL.

megalul | 24-03-14 | 17:35

@ megalul | 24-03-14 | 17:19 |
Ik las in de bijdrage van Feynman meer een analyse dan dat hij zich als 'goedprater' opstelde. Dat u dat vindt zegt wellicht meer over uzelf dan over Feynman. Dat MocroGS op die manier tegen de zaak aankijkt schept geen verwondering. Ik had van u na uw eerste bijdrage -die overigens ook wel wat rammelde- echter meer nuance verwacht.

goedverstaander | 24-03-14 | 17:33

De publieke sociale druk is bijzonder zwaar om nog bij de PVV te zitten, of zelfs te zeggen dat je het misschien gaat stemmen. Dat is iets anders dan binnenskamers.
Het is zwak en getuigd van weinig ruggengraat (Wilders zegt niet veel anders dan altijd), maar wel begrijpelijk.

Lafayette | 24-03-14 | 17:33

Dat deze PVV'ers opstappen is hun goed recht, maar ze deinen zo wel mee op de hetzerige pvda-gekleurde mediagolven die vorige week ons land bereikten...
www.ravage-webzine.nl/2014/03/23/verlo...

ferry68718998 | 24-03-14 | 17:33

Feynman | 24-03-14 | 17:26 |
_

Feyman, ik ben klaar met jou. Je snapt duidelijk niet waarom principieel niet samengewerkt kan worden met verwerpelijke partijen.

Hier voor je iemand die het wel snapt: pers.kro.nl/programmas/kro_brandpunt/k...

mocroGS | 24-03-14 | 17:32

@zure sigaar

Jij spreekt niet voor mij knul!

the uninvited guest | 24-03-14 | 17:30

Fatwabuster | 24-03-14 | 17:26
_

Tot een bepaalde grens kan je samenwerken. Echter wanneer een partij verwerpelijke standpunten heeft die op geen enkele manier te verantwoorden zijn, dien je als fatsoenlijke partij te kiezen voor je principes.
_

Net zoals de held van Geenstijl, Nigel Farage, aangeeft never/nooit met de PVV zal samenwerken.

mocroGS | 24-03-14 | 17:29

Toch raar dat zoveel mensen binnen een paar dagen vergeten zijn met wat voor een overlastgevende bevolkingsgroep we te maken hebben.

ikweetdatjeditleest | 24-03-14 | 17:27

megalul | 24-03-14 | 16:45 |
Het is een heel opstel, maar je slaat de spijker op de lul. De kop. Alweer. Huldo.

LibertasSimplex | 24-03-14 | 17:27

Wat een tuig, zij die hun zeteltje meenemen. Sneu volk. Denken dat ze iets voorstellen zonder PVV. Bij de volgende verkiezingen zijn die eikels allemaal exit richting wachtgeld subsidie. Dus geniet maar van je gelukstelegrammen van de PVVDA. Het gaat geen kloten verschil maken.

Soit. Ik kan nog altijd PVV stemmen voor de EP2014, begrijp ik. En anders stem ik Artikel50, en anders stem ik desnoods SP. Maar ik stém. En ik stem anti-Europa. Daar gaat niks aan veranderen, bitches!!

Shareholder II | 24-03-14 | 17:26

mocroGS | 24-03-14 | 17:17 | + 0 -
megalul | 24-03-14 | 17:19
Nee, megalul probeert een beeld te schetsen van "de ware" Geert Wilders, door te kijken naar welke partijen door Geert Wilders een samenwerkingsverband krijgen. Hij probeert vervolgens denkbeelden van die partijen toe te wijzen aan Geert Wilders. Dit doet megalul door te winkelen in het gedachtegoed van die partijen.

Dat die manier van denken onzin is, kan je aantonen door te kijken welke datapunten niet gewinkeld zijn. Als associatie met een buitenlandse partij genoeg is om aan te tonen dat GW het met die buitenlandse denkbeelden eens is, dan geldt dat voor alle denkbeelden en niet alleen degene die megalul tot voorbeeld wenst te verheffen.

Als we die gedachtegang van megalul uitbreiden tot de drie belangrijkste punten die megalul zelf in zijn alinea noemt, vindt je drie voorbeelden waar Geert Wilders en de PVV het oneens is bij deze buitenlandse politieke partijen.

Een samenwerkingsverband is gewoon niet hetzelfde als het eens zijn met het gedachtegoed van de ander. Dat is de basisgedachte van iedere coalitie die in Nederland ooit gevormd is.

Feynman | 24-03-14 | 17:26

@mocroGS | 24-03-14 | 17:17

volgens mij wil Wilders niks meer dan een anti EU blok vormen en zoekt dan deze partijen op om hun standpunt daar over....

Is het niet zo dat het CDA met de partij van Berlusconi in een fractie zit in de EU? Zo zullen er wel meer zijn.... zegt niet meteen dat het CDA die partij op alle fronten steunt, in tegendeel!!

Fatwabuster | 24-03-14 | 17:26

the uninvited guest | 24-03-14 | 17:18 |
*
Natuurlijk gaat Wilders door. Hij kan niets anders en niemand zit nog op 'm te wachten.

Zure Sigaar | 24-03-14 | 17:25

@asmodean
Obama is geen groots leider maar staat aan het hoofd van een land zo diep in de schulden bij china dat willen we niet eens weten!

the uninvited guest | 24-03-14 | 17:24

Feynman | 24-03-14 | 17:09
Met jouw argumentatie is helemaal niet mis.
Weet je dan inmiddels niet dat het verschrikkelijk hip is om anti-PVV te zijn? Je hoort er niet meer bij als je geen aangifte tegen Wilders hebt gedaan, geen anti-Zwarte Pieten T-shirt aan hebt of jezelf in eem Marokkaan verandert.
Het is verder in dit enge landje geen enkel probleem als je Freek de Jonge heet en roept dat je graag minder beveiliging van Wilders wil... en als dat nog niet goor genoeg is, is er ook nog een of ander acteurtje (hoi Thijs Römer) dat zijn bewondering uitspreekt voor een linkse moordenaar,daarmee de moord op Pim Fortuyn bejubelde en ook nog eens zinspeelt op een moordaanslag op Geert Wilders.

Sjors_Carlin | 24-03-14 | 17:24

Is er al een voorgedrukte ontslagbrief?

Simon_GS | 24-03-14 | 17:24

megalul | 24-03-14 | 17:19

@Feynman | 24-03-14 | 17:09
@Feynman | 24-03-14 | 17:09

Samenwerkingsverbanden zijn niet op de koffie gaan, speeches op congressen van Neo-nazi's doen zijn niet op de koffie gaan. Structureel een hetze voeren en een demoniserende toon aanslaan tegenover gehele groepen zijn niet op de koffie gaan.

_

Precies, en dan nog het gore lef hebben om ons te beschuldigen van guilty by association doctrine.

mocroGS | 24-03-14 | 17:23

OpperGek | 24-03-14 | 16:04 |
*
Het fortuinistisch gedachtengoed is dus geen hol waard gebleken als het alleen door zijn schepper kon worden ingevuld. Tien jaar na dato heeft nog niemand het weten op te pakken en vorm weten te geven. Er wordt alleen gejammerd om een nieuwe Pim. Het lijkt wel of jullie wachten op de Messias of de Maitreia of voor mijn part de Twaalfde Profeet. Maar Pim is dood en met hem zijn 'gedachtengoed'.

Zure Sigaar | 24-03-14 | 17:22

De ratten verlaten het zinkend schip. Eens kijken waar ze straks proberen aan boord te klimmen en of ze dan nog herinnerd willen worden aan hun glorieus verleden bij de PVV: ze verliezen misschien wel hun haren maar niet hun streken.
Het duurt nog even, want eerst moet dat wachtgeld geconsumeerd worden.

Bram8918 | 24-03-14 | 17:20

Al die 'correcte' PVVverlaters zijn geen echte PUNKERS zoals Geert Wilders,

Geert gaat recht door, luid & duidelijk zoals een PUNKER behoort te gaan,

en niemand houdt 'm tegen, WIJ blijven op Geert stemmen

fred1434 | 24-03-14 | 17:20

beniethier | 24-03-14 | 17:18 |
Wat een achterlijke vergelijking. Obama is president van een grootmacht. Wilders is een boeroeper zonder enige macht.

Asmodean | 24-03-14 | 17:20

@Feynman | 24-03-14 | 17:09

Samenwerkingsverbanden zijn niet op de koffie gaan, speeches op congressen van Neo-nazi's doen zijn niet op de koffie gaan. Structureel een hetze voeren en een demoniserende toon aanslaan tegenover gehele groepen zijn niet op de koffie gaan.

Je verheft de apologetie tot kunst.

Je stuk is een bittere teleurstelling en verdiend geen verdere reply. Als iemand met jouw capaciteiten de goedprater van xenofobe en malicieuze entiteiten verkiest te zijn dan is dat jouw goed recht. Maar dan laat ik het er verder bij.

Voor dwaallichten heb ik geen geduld.

megalul | 24-03-14 | 17:19

Geert heeft trouwens gezegd dat hij gewoon door gaat so, suck it up, bitches!

the uninvited guest | 24-03-14 | 17:18

Wat is het verschil tussen Wilders en Obama.
Wilders wordt neergezet als de anti-christ en Obama is heilig verklaard door de linkse goegemeente.Maar is dat wel zo duidelijk.Bij mijn weten heeft Wilders nog nooit een Moslim zonder proces laten opsluiten.Guantanamo Bay is na het aantreden van Obama nog steeds open.
Wilders heeft nog nooit geweld gebruikt tegen een Moslim.
Zover ik weet heeft Obama talloze Moslims laten ombrengen.De laatste jaren hebben de Amerikanen veelvuldig gebruik gemaakt van onbemande vliegtuigjes waarmee onschuldige vrouwen en kinderen werden omgebracht.Dat noemen ze dan collateral damage.De VPRO heeft onlangs nog een documentaire over dit onderwerp uitgezonden.
En de linkse elite maar dwepen met de goedheiligman.

beniethier | 24-03-14 | 17:18

Leuk dat Geert Wilders niet Pim Fortuyn is. Maar waarom had Geert Wilders Pim Fortuyn moeten volgen? In zijn keuzes bij welke partijcongressen hij wel of niet ZIJN mening uitspreekt? Ergens een toespraak houden betekend niet dat je het met het publiek eens bent, erger nog, meestal ben je het oneens, daarom ga je ze "inlichten".
Feynman | 24-03-14 | 17:09
_

Je weet het altijd zo goed te verdraaien. Megalul heeft duidelijk aangegeven dat Wilders nauwe banden heeft en samenwerking zoekt met de partijen die hij aanhaalt in zijn tegel. Je doet nu net alsof Wilders alleen wilt samenwerken met deze verwerpelijke partijen indien men afstand doet van abjecte standpunten.

mocroGS | 24-03-14 | 17:17

@(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 17:04

Ik verwacht een inhoudelijke betoog dat de moeite is om op te reageren. Verder niks.
megalul | 24-03-14 | 17:06 | + 0 -

Wegkijken, janken, hard schreeuwen en bidden dat het zoooooooo errug is.
Zo, lijkt mij inhoudelijk genoeg gezien je stukje.
Op naar 22 mei.. want de landverraders willen Nederland kado doen aan Brussel.. en dat is echt net iets belangrijker dan jankende Mocro's imho.

(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 17:17

Kluk-Kluk | 24-03-14 | 17:13 | + 0 -

Het uitzetten van criminelen met een dubbel paspoort en alle anderen niet is verschil maken op basis van afkomst. Dat zal dan ook niet gauw gaan gebeuren want discriminatie.

Supermatthijs | 24-03-14 | 17:17

Kluk-Kluk | 24-03-14 | 17:13 |
"Want minder immigratie uit moslim landen betekend [sic] automatisch minder Marokkanen."
Nee, dat betekent het niet. Dat betekent slechts dat er minder eerste-generatie Marokkanen naar Nederland komen.

Asmodean | 24-03-14 | 17:17

Ik vind wat een thijs Römer bv heeft gezegd afschuwelijk. Daar hoor je niemand over. Geert had het enkel over minder marokkanen. Römer is trouwens een b-acteur.

the uninvited guest | 24-03-14 | 17:16

-weggejorist-

Kluk-Kluk | 24-03-14 | 17:13

megalul | 24-03-14 | 16:45 | + 4 -
mocroGS | 24-03-14 | 16:53
Een analyse van megalul, die gelauwerd wordt door mocroGS, maar helaas zichzelf al tegenspreekt. Megalul probeert iemand die ruim 5300 dagen in de kamer zit, te beoordelen door de acties en partijprogramma`s van partijen waar Geert Wilders af en toe een toespraak houdt. Dat is een guilty by association doctrine.

Geert Wilders wordt dan schuldig aan uitspraken, handelingen en denkwijzen van anderen, omdat hij daar op de koffie gaat. Op exact dezelfde wijze worden Marokkanen die graag de discotheek in willen, veroordeeld voor het gedrag van andere Marokkanen. Je bent dan niet op basis van afkomst aan het discrimineren, maar op basis van waar je geweest bent.

Dit geeft ook aan waarom het verzamelen van dergelijke metadata zo gevaarlijk is. Het is echt te gemakkelijk om er dit soort verkeerde conclusies uit te trekken.

Geert Wilders wordt met het ene spandoek in Nederland verketterd omdat hij "Vriend van Israël" zou zijn en nu in de tegel van megalul weggezet als jodenhater omdat hij zich met onder andere LegaNord associeert. Wilders is eerder Semitisch dan antisemitisch. www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2014/1...

Homofoob? Waar moet ik beginnen? Heb je überhaupt het dossier over het Utrechtse Homostel en de reacties van de PVV gelezen? Of het uitblijven van maatregelen door PvdA Wolfsen? Zijn nogal wat topics hier over geweest. Waaruit leidt je af dat de PVV homofoob is?

Je roept dat ik dingen analyseer op 1 uitspraak, terwijl ik in mijn tegen een compleet partijprogramma aanhaal. Ook gewoon niet waar.

Je roept dat de mensen die de PVV verlaten weldenkend zijn, misschien zijn de mensen die blijven dat wel. Wanneer is iemand weldenkend en wie mag dat bepalen?

Leuk dat Geert Wilders niet Pim Fortuyn is. Maar waarom had Geert Wilders Pim Fortuyn moeten volgen? In zijn keuzes bij welke partijcongressen hij wel of niet ZIJN mening uitspreekt? Ergens een toespraak houden betekend niet dat je het met het publiek eens bent, erger nog, meestal ben je het oneens, daarom ga je ze "inlichten".

Feynman | 24-03-14 | 17:09

@Supermatthijs | 24-03-14 | 17:04

Nee Geert is veel maar niet achterlijk. Al komen er langzamerhand barstjes in zijn ratio.

megalul | 24-03-14 | 17:08

Het boeit me de moeder, op die andere partijen zal ik hoe hoe dan ook niet meer stemmen.

De Anaalprofeet | 24-03-14 | 17:07

Asmodean | 24-03-14 | 17:04 | + 0 -

Dat is nog het ergste van alles. Hij roept dingen waarvan hij zelf ook weet dat hij ze niet waar kan maken. Ze hebben daar een woord voor geloof ik. Populist ofzo.

Supermatthijs | 24-03-14 | 17:07

@(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 17:04

Ik verwacht een inhoudelijke betoog dat de moeite is om op te reageren. Verder niks.

megalul | 24-03-14 | 17:06

*dat GeenStijl voor het grootste gedeelte uit PVV'ers bestaat (ook te zien in de polls*

HerrPez | 24-03-14 | 17:05

Kluk-Kluk | 24-03-14 | 17:01 |
Boehoe, alles is de schuld van de grote boze media. Overigens, kan iemand me uitleggen waar precies in het partijprogramma staat dat de PVV gaat zorgen voor minder Marokkanen? Het wordt hier door verscheidene mensen beweerd, maar ik kan het niet vinden.

Asmodean | 24-03-14 | 17:04

@(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 16:48
Enorm sterke reply. Waarvoor mijn dank. Ik zal uw kritiek ter harte nemen.
megalul | 24-03-14 | 16:51 | + 2 -

Tja, als ik zo'n jankstukkie lees over Wilders, met dit soort stellingen 'Wilders is er nooit op uit geweest om problemen op te lossen hij is er juist op uit om ze te maken.' wat verwacht je dan.
-
Anti PVV vind ik allemaal prima, maar zeg is waar hij geen gelijk heeft over vb de overlast die een hele grote groep Marokkanen (al jaren) veroorzaakt.
Ontkracht dat is, of kom zelf is met een oplossing, doe is een voorstel.
Wilders benoemt het probleem (en stelt een oplossing voor, remigratie en paspoort/uitkering inleveren)
en iedereen schiet in de kramp.
Buiten het Marokkanentuig zijn er meer problemen in Nederland, de miljarden die we (via de EU) weggeven aan corrupte Grieken, de sluipend machtsoverdracht aan Brussel en de enorme fraudes tot op het hoogste niveau.

(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 17:04

megalul | 24-03-14 | 16:45 | + 6 -

Buitengewoon goede bijdrage. En Greet doet dit echt niet per ongeluk. Dit is in mijn ogen een van tevoren bedachte actie die nog wel vervolg gaat krijgen. Zet hem op Geert, op naar de 0 zetels !

Supermatthijs | 24-03-14 | 17:04

Geniaal dat op de GeenStijlredactie lacherig wordt gedaan over het PVV uiteenvallen. Dat kan je aan de reacties zien (en vooral minnetjes en plusjes) dat GeenStijl (ook te zien in de polls). Trekt Geenstijl Pvv'ers aan omdat ze ongefundeerd in hun argumentatie -> dus populistisch -> trekt ongefundeerde denkers aan. Of is het zo dat Geenstijl sowieso een propaganda machine is voor de PVV? Ik denk allebei.

HerrPez | 24-03-14 | 17:04

-weggejorist-

Kluk-Kluk | 24-03-14 | 17:01

Hypocriete angsthazen.
NIEMAND wil naast smelly Berbers wonen
" ontgaat de Mocro crimi-cijfers,en zolang salonsocialisten zoals o.a. Wouter Bos en Fluimke Halsema s'morgens zelfs een eind omrijden om hun kinderen naar een witte school te brengen moet het rooie vullis gewoon hun bek houden.

R.B.Scott | 24-03-14 | 16:59

@mocroGS | 24-03-14 | 16:53

tnx.

Iets te makkelijk voor zijn doen idd, vandaar mijn reply;)

megalul | 24-03-14 | 16:58

-weggejorist-

Mauritz | 24-03-14 | 16:58

Lucas is dus al Schulz geïndoctrineerd !

duitse herder | 24-03-14 | 16:58

@Graaf van Egmont | 24-03-14 | 16:54

En zo is het Graaf;)

megalul | 24-03-14 | 16:57

@ megalul | 24-03-14 | 16:45 |
Wilders heeft vanaf dag 1 (toen nog Groep Wilders) uitspraken gedaan die de goegemeente in het verkeerde keelgat schoten. Wellicht is die actie op 19 maart de druppel geweest. De PVV-kiezer weet dat Wilders tekeer kan gaan als een olifant in een porseleinkast.

goedverstaander | 24-03-14 | 16:56

Hartong was aangetrokken om de conservatief-christelijke stem naar de PVV te harken. Die vijver is de PVV dan nu kwijt.

malang | 24-03-14 | 16:54

megalul | 24-03-14 | 16:45
Heldere analyse zwitsal. Het grootste probleem van de PVV was en blijft Wilders zelf. Met oneliners de overige parlementsleden tegen je in het harnas jagen is voor een keer leuk, maar je mag ook zelf wel eens met oplossingen komen.

Graaf van Egmont | 24-03-14 | 16:54

Het wordt steeds minder....

fender06 | 24-03-14 | 16:54

@Thoth | 24-03-14 | 16:09

er is maar 1 PVV'er die 'werkelijk iets te vertellen' heeft. De rest moet van die PVV'er z'n bek dicht houden en precies doen wat hij zegt...

Ballenman | 24-03-14 | 16:53

megalul | 24-03-14 | 16:45

Goede analyse i.t.t. Feynman die zijn best doet om de uitspraak van Wilders te legitimeren.

mocroGS | 24-03-14 | 16:53

Ik stem pvv omdat ik het niet eens ben met hoe wij door balkenende de eu zijn ingerold. Ondanks ons massale nee tegen de eur. grondwet. Dat zit me dwars en de gevolgen zijn nu al merkbaar. Dat geert een pesthekel heeft aan foute marokkanen vind ik een pré. Geen enkel mens kan met een stalen gezicht zeggen dat die bevolkingsgroep iets bijdraagt aan onze maatschappij wat waarde zou kunnen hebben. Mensen in georganiseerd geloof moet je mijden als de pest.

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:53

@(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 16:48

Enorm sterke reply. Waarvoor mijn dank. Ik zal uw kritiek ter harte nemen.

megalul | 24-03-14 | 16:51

(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 16:46 |
Het probleem is dat hij de beoogd opvolger van Stassen was, die ook al vertrekt. Nu stelt slechts 1 van de 4 PVV'ers zich herverkiesbaar voor het EP.
Asmodean | 24-03-14 | 16:48 | + 0 -

wel op blijven letten he ..

www.welingelichtekringen.nl/politiek/2...

(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 16:50

Gaat Lucas nu naar Artikel 50, en is hij daar welkom?

doedeljantje | 24-03-14 | 16:49

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:43
De Libertarische partij of misschien zelfs wel de SGP. Maar het zou zo maar kunnen zijn dat ik een grote kudt op het formulier zet om de stem ongeldig te laten verklaren.

Graaf van Egmont | 24-03-14 | 16:49

@goedverstaander | 24-03-14 | 16:43
Ik denk dat Wilders in de toekomst ook niets gaat klaarspelen, de standpunten zijn helder maar zijn kader is niet sterk genoeg om de partij in het zadel te houden. En Wilders vliegt nogal eens uit de bocht, maar dat is niet zo erg, doe ik ook wel eens ;)

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:49

@Asmodean | 24-03-14 | 16:47

;)

*grinnikt en grijnst*

megalul | 24-03-14 | 16:49

Het goede nieuws is dat Laurence nu weer datebaar is.

Jan5819 | 24-03-14 | 16:48

(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 16:46 |
Het probleem is dat hij de beoogd opvolger van Stassen was, die ook al vertrekt. Nu stelt slechts 1 van de 4 PVV'ers zich herverkiesbaar voor het EP.

Asmodean | 24-03-14 | 16:48

.. heel verhaal
megalul | 24-03-14 | 16:45 | + 0 -

Resumerend : bullshit

(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 16:48

De ware PVV er blijft trouw aan Wilders en blijft geloven in de eindoverwinning door anti europese wonderpraatjes.

Bertus Brulbroek | 24-03-14 | 16:48

megalul | 24-03-14 | 16:45 |
Hear hear!

Asmodean | 24-03-14 | 16:47

@the uninvited guest | 24-03-14 | 16:20

misschien moet je mn post-historie hier even nakijken voor een iets genunaceerder beel van mijn politieke mening.
maar dat ongetwijfeld iets te veel werk voor je zijn.

Ballenman | 24-03-14 | 16:46

' niet verkiesbaar te zijn voor een nieuwe termijn in het EP ' .. maar blijft in de PVV.. wat is het probleem ?

(c)ZWITSUL | 24-03-14 | 16:46

@Feynman | 24-03-14 | 16:13

Jij analyseert dit op basis van 1 uitspraak, maar als je de acties van Wilders het laatste 1,5 tot 2 jaar analyseert dan komt er een heel ander beeld boven.

Dan zie je dat het geert helemaal niet om problemen benoemen gaat maar om het navolgen van een homofobe, antisemitische en racistische agenda.

Want dan zie je dat Wilders samenwerking verbanden aangaat met het Vlaams Blok, de FPO en het FN. Partijen waar Fortuyn van walgde. Partijen met een diverse gedachtegoeden waar al boven door mij genoemde zaken in voorkomen of kwamen.

Maar zegt Wilders dan, het kan niet anders want de eurosceptische stem moeten we vertegenwoordigen.

Vervolgens gaat Wilders een samenwerkingsverband aan met een Z-Afrikaanse apartheidsbeweging, want die zijn ook enorm invloedrijk waar het de eurosceptische zaak aangaat zoals je begrijpt. Vervolgens Gaat Geert nog een samenwerkingsverband aan Met Lega Nord, en geeft hij zelfs een speech op hun congres.

Lega Nord, veel neo-fascistischer, jodenhatender en xenofober en bestaan ze niet tegenwoordig politieke bewegingen. Diezelfde Lega Nord dat hele close connecties heeft met de Oekrainse nazi's waar de Pvv-schreewmannetjes alhier altijd op wijzen als het gaat om de legimiteit van Poetins handelen aan te tonen.

Enfin, we gaan verder.
Nigel Farage (wel een fatsoenlijke euro en multicultureel-scepticus) wil niets met Geert te maken hebben, evenals de duitste eurosceptische partij.

Resumerend: Wilders heeft het fatsoenlijke deel van zijn achterban verraden en ze in de kou laten staan. Hij heeft de wegkijkers de kans gegeven te blijven wegkijken en de de gedogers de kans gegeven te blijven gedogen.

Wilders is er nooit op uit geweest om problemen op te lossen hij is er juist op uit om ze te maken.

Gelukkig zijn er voldoende weldenkenden binnen zijn partij die die conclusie ook hebben getrokken en hun verantwoordelijkheid nemen en dat is het enige positieve aan dit verhaal. Waar Wilders de almacht in de partij niet wou delen omdat hij bang was voor idiote toestanden blijkt de grootste idioot inmiddels Wilders zelf te zijn.

Een uitermate treurige toestand.

megalul | 24-03-14 | 16:45

-weggejorist-

ZuurAppelSap | 24-03-14 | 16:44

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:40 | + 0 -
Je hebt een punt, gast.
Ook andere partijen gaan aan treurnis ten onder. Alleen is dit geen excuus voor anderen, analoog aan de volkswijsheid dat , wanneer iemand in de sloot springt, je niet hetzelfde hoeft te doen.

propper1000 | 24-03-14 | 16:44

grappig dat er de hele tijd over een linksche hetze wordt gesproken, het is de domme uitspraak van Geert die de boel doet leeglopen...

maraboe | 24-03-14 | 16:44

@Cuyahoga | 24-03-14 | 16:29

Ik weet niet precies wie je met goedvolk bedoeld. als dat links nederland is: die hoor ik niet 'juichen' voor mohammed.
moslims vaak wel. is een beetje hetzelfde probleem als met blinde wilders-adepten: het maakt niet uit wat de leider doet, want wat de leider doet is goed.

zie je de parallel?

(ik ben overigens een groot tegenstander van religie in de publieke ruimte, maar dat terzijde)

Ballenman | 24-03-14 | 16:44

@ Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:38 |
Mee eens. In Rutte 1 kreeg de PVV vrijwel niets gedaan (afgezien van de dierenpopo van Dion Graus) maar dat had volgens mij vooral te maken met het feit de de PVV als gedoger optrad en (om wat voor reden dan ook) geen regeringsverantwoordelijkheid nam.

goedverstaander | 24-03-14 | 16:43

Heeft de PVV al voorgedrukte sollicitatieformulieren?
robinhoed | 24-03-14 | 16:26 | + 2 -

Nee, maar er zijn al wel voorgedrukte ontslagformulieren...

Neerlands Hoop | 24-03-14 | 16:43

@Graaf van Egmont | 24-03-14 | 16:40
En waar ga je dan op stemmen voor dit een realiteit is? Blanco soms?

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:43

Ook al stem ik er zelf niet op probeer ik in de panelen doorgaans wel positief te zijn over de PVV omdat ik het nut van de beweging wel inzie. (En ik een enorme hekel heb aan de blinde policor van de andere partijen).

Ik zie nog steeds het nut van een bbeweging als de PVV, maar moet nu wel constateren dat Wilders behoorlijk contraproductief bezig is. Op deze manier blijft er weinig partij meer over. Daarom apeciaal voor Geert deze quote uit "Justified":

If you meet an asshole in the morning, you met an asshole in the morning.
If you meet assholes all day, YOU'RE the asshole

ZonderNaam | 24-03-14 | 16:43

Botte Hork | 24-03-14 | 16:37 | | Reageer+ | 0

;-) Haha heb je gelijk in. Maar jij blijft toch wel ?

Herr Vorragend | 24-03-14 | 16:42

Asmodean | 24-03-14 | 16:39 | + 0 -
Links wordt inderdaad de schuld van alles gegeven. Merkwaardig is wel dat de PVV op sociaal economisch gebied de SP links inhaalt.

propper1000 | 24-03-14 | 16:41

@ propper1000 | 24-03-14 | 16:37 |
U of ik kunnen vinden dat dat tegenvalt. Heel veel stemmers vinden blijkbaar van niet en daarom blijft Wilders hun stem krijgen. Iesch democratie.

goedverstaander | 24-03-14 | 16:41

@Uw Verzekeringsadvis | 24-03-14 | 16:20

dat is ook zo, en ik ben ook geen fan van dat afschuwelijke 'ja maar cultuur' kots-argument.

maar de feiten zijn simpel: marokkanen (specifieker: marokkaanse mannen tussen de 14 en 30) zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
moet je daarom zorgen dat er 'minder marokkanen' komen?
nee, wat mij betreft. je trekt het hele criterium 'crimineel' er dan uit, en gaat mensen weghalen omdat ze marokkaan zijn. ook als ze niks verkeerds gedaan hebben.
GW had gewoon zn uitspraak moeten nuanceren, dan was er niks aan de hand geweest.

Ballenman | 24-03-14 | 16:41

@propper10000 @asmodean

Geert kan vanwege zijn positie alleen iets betekenen bij megagrote aanhang.
Maar met het huidige beleid komen we er wel.
Vraagje? Wat hebben de politici aan de macht eigenlijk bereikt?
Sinds pim fortuyn zijn alle problemen alleen maar verergerd. Iedereen doet of zn neus bloedt.

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:40

de honden blaffen... | 24-03-14 | 16:33 |
Dat is toch geen reden om het 12 jaar na zijn dood nog een keer te doen door hem te vergelijken met een racist als Wilders. Een beetje respect voor prof. Fortuyn aub.

yonthe | 24-03-14 | 16:40

Ik wacht geduldig af tot Wilders is opgezouten en een paar knappe koppen van goede naam en faam een partij op gaan richten die, gestoeld op goede analyses wel de shit in Nederland kunnen opruimen. Een LPF 2.0 dus.

Graaf van Egmont | 24-03-14 | 16:40

Uiteraard ook weer en verrader, profiteur, rechtse infiltrant, etc, etc. De PVV'ers hebben tegenwoordig een dagtaak om hun onderbuik reaguursels te copy/pasten. Als ik hun was zou ik toch maar op zoek gaan naar een andere partij, want in dit tempo is ook de laatste verrader/profiteur binnenkort vertrokken en is Wilders alleen over. Intussen lacht Roemer zich dood om deze chaos bij zij grootste concurrent, die heeft binnenkort al zijn verloren schaapjes weer terug.

WaarDeWindWaait | 24-03-14 | 16:39

struuf | 24-03-14 | 15:54 |
Ik vind het altijd opmerkelijk dat 'links' op Geenstijl wordt beticht van het demoniseren van Wilders en de PVV, zodanig dat ze zo ongeveer verantwoordelijk worden gehouden indien er iets met Wilders zou gebeuren. Maar tegelijkertijd is het wel oké als D66'ers en nu zelfs mensen die niet langer met Wilders meeknikken worden weggezet als landverraders. Waarom zou je dan in godsnaam een landverrader zijn?

Asmodean | 24-03-14 | 16:39

@goedverstaander | 24-03-14 | 16:33
Als de pvv in een regering wil plaatsnemen, zal ook zij water bij de wijn moeten doen tijdens coalitieonderhandelingen.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:38

@Herr Vorragend | 24-03-14 | 16:28
Ieder land verdient een botte ongenuanceerde hork.

Botte Hork | 24-03-14 | 16:37

goedverstaander | 24-03-14 | 16:33 | + 0 -
Als dit het enige wapenfeit is, na al die jaren in de kamer en een periode als gedoger, valt dat dan niet wat tegen?

propper1000 | 24-03-14 | 16:37

@Asmodean | 24-03-14 | 16:24
Blijkbaar hebben we géén betrouwbare partijen in Nl, dus is het kiezen voor een partij die standpunten heeft waar iedereen wat aan heeft. Voor mij zijn dat de anti-eu en anti-immigratie standpunten van de pvv. Ik ben het lang niet met alles eens, maar dit telt voor mij zwaar mee in de keuze voor de pvv. Ik ben alleen benieuwd of de pvv stand kan houden in deze hectiek.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:36

@ propper1000 | 24-03-14 | 16:29 |
Wilders heeft in ieder geval bereikt dat de VVD zich in haar verkiezingscampagnes veel rechtser opstelt. Dat die partij zich daar na de verkiezingen vervolgens niet aan houdt is bekend, maar dat is oud nieuws op velerlei gebied.

goedverstaander | 24-03-14 | 16:33

yonthe | 24-03-14 | 16:29
Zeker al vergeten dat Fortuyn continu als racist, fascist, Mussolini etc. werd weggezet door dezelfde machinaties die nu gaande zijn.

de honden blaffen... | 24-03-14 | 16:33

@Fatwabuster | 24-03-14 | 16:31

Edit.... kan demoniseren

Fatwabuster | 24-03-14 | 16:32

Wilders pakt de grote voorjaarsschoonmaak binnen zijn partij wel heel drastisch aan....

brutus68 | 24-03-14 | 16:32

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:27 |
Dat doet hij inderdaad fantastisch. Maar zijn slimme woorden omzetten in beleid is hem nog nooit gelukt.

Asmodean | 24-03-14 | 16:31

@yonthe | 24-03-14 | 16:29

Pardon? Lees die zin zelf eens.... en vraag je dan af hoe je een dode (ook de goddelijke kale!) demoniseren?

Fatwabuster | 24-03-14 | 16:31

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:27 | + 0 -
Maar wat heeft hij nu helemaal bereikt?

propper1000 | 24-03-14 | 16:29

daytripper | 24-03-14 | 15:56
Vergelijkingen van Fortuyn met een racist als Wilders zijn beledigend en demoniserend...

yonthe | 24-03-14 | 16:29

@ Mazzeltov | 24-03-14 | 16:14 |
Wat u of ik van een partij vinden doet helemaal niet ter zake. Feit is dat de PVV al heel wat jaren een rond de miljoen stemmen of meer krijgt. Die stemmers hebben blijkbaar meer vertrouwen in de PVV dan in een andere partij, anders zouden ze er niet op stemmen. In een democratie heb je gewoon rekening te houden met deze stemmers. Veel moeilijker ligt het volgens mij niet.

goedverstaander | 24-03-14 | 16:29

Na de edit: @Lucas Hartong, mijn oprechte excuses voor mijn vraag om 16.00.

eastender | 24-03-14 | 16:29

Zonder deze hetze zou de PVV op 22 mei een monsterzege behaald hebben.
de honden blaffen... | 24-03-14 | 16:27 | + -1
GR duidt dat niet!

Einde van de Domheid | 24-03-14 | 16:29

Ballenman | 24-03-14 | 16:16
Weet je wie er ook kleuters verkrachtte en daarna een paar honderd daarvan de kop afhakte?
Ik zal je een hint geven:
Zijn naam begint met een M en heel het goedvolk staat er 1400 jaar later voor te juichen.

Cuyahoga | 24-03-14 | 16:29

mocroGS | 24-03-14 | 15:55 | | Reageer+ | -17
Als de PVV verdwijnt vind ik dat op zich positief. Met een Wilders die de botte ongenuanceerde hork uithangt los je de problemen rondom integratie en specifieke problemen bij veel Marokkaanse jongeren ook niet op.
Blijft wel een feit dat veel niet-Marokkaanse inwoners van buurten waar veel Marokkanen wonen totaal murw gebeukt zijn onder een niet aflatende terreur van vooral Marokkaanse pestkoppen. Veel van deze mensen zijn niet meer in staat om onderscheid te maken en hebben het over DE Marokkanen. Te vrezen valt dat er aan deze problemen ook in de nabije toekomst weinig zal veranderen. Het verweesde PVV-electoraat zal verder gefrustreerd raken en verder radicaliseren. Het wachten is dan op een slimme slechterik waarbij Wilders (peroxide of niet) zal verbleken. De gevestigde politiek zal aandacht moeten krijgen voor veel van de problemen die Wilders op de agenda heeft gezet. Uiteraard op een fatsoenlijke, genuanceerde manier. Wordt dit gat niet opgevuld vrees ik voor uitgebreid onfatsoenlijk en ongenuanceerd optreden tegen alles met een tintje.

Herr Vorragend | 24-03-14 | 16:28

wie was nou de eu cokesnuiver en wie zat er met een kind op de wc vies te doen?

Einde van de Domheid | 24-03-14 | 16:28

Heeft geert weinig bereikt? Vreemd. Dacht juist dat hij al jarenlang het nieuws, links nederland, media etc goed weet te manipuleren. Dat is een skill waar de haagse kliek maar van kan dromen.

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:27

Zonder deze hetze zou de PVV op 22 mei een monsterzege behaald hebben.
Voor de Europese verkiezingen moet de PVV gesloopt zijn.
Hoe dan ook.

de honden blaffen... | 24-03-14 | 16:27

SchijtAan | 24-03-14 | 16:25

Natuurlijk hoef jij greet niet als jouw l;eider te zien.
Maar hij is het wel!!

Skunk57 | 24-03-14 | 16:26

Heeft de PVV al voorgedrukte sollicitatieformulieren?

robinhoed | 24-03-14 | 16:26

Nog even iets anders. Vanaf onze staatswebsite:

''Uit een peiling van EenVandaag bleek donderdag dat van de PVV-aanhangers 89 procent het eens is met de uitlatingen van hun leider''.

Ligt het aan mij of gebruiken ze alleen met betrekking tot PVV stemmers worden als ''hun leider''? Niet dat ik ook maar tijd ga besteden om het uit te zoeken, maar ik durf er toch wel een kratje Duits bier op te wedden dat dit bij andere partijen niet het geval is.

Ondanks dat ik gewoon PVV ga stemmen zie en zal ik Wilders nooit zien als ''mijn leider''. Wat is dat nou toch allemaal weer voor onzin. PVV-leider prima, maar ik stem niet op Wilders omdat ik wil dat hij ''mijn leider'' is.

SchijtAan | 24-03-14 | 16:25

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:21 |
In volwassen partijen mag je kritiek op de partijleiding hebben. Opmerkelijk hoe iedereen die het niets eens is met Wilders wordt weggezet als slap en onbetrouwbaar. Alsof je bij alles wat Wilders brult alleen maar kritiekloos ja mag knikken.

Asmodean | 24-03-14 | 16:24

DeChinees | 24-03-14 | 16:19 |
Exact! Het is opmerkelijk dat een partij die al 10 jaar lang het nieuws beheerst zo weinig heeft weten te bereiken. En erger nog, Wilders lijkt ook gewoon niet meer iets te willen bereiken. Het is opmerkelijk hoe trouw de pvv-stemmers zijn, andere partijleiders waren al lang de laan uitgestuurd.

Asmodean | 24-03-14 | 16:23

-weggejorist-

propper1000 | 24-03-14 | 16:23

Wijze zet van Dion Grauss om Wilders te adviseren managementadvies te vragen aan Lenie 't Hart. Met zulke vrienden heeft Wilders geen vijanden meer nodig.

the Jackdawn | 24-03-14 | 16:22

Door zijn speech is hij wel verlost van een aantal slappe, ontrouwe kandidaten en dat is ook wat waard.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:21

Na dat pvv geschreeuw over het verlies van andere partijen moet de ene na de andere vernedering toch loeihard bij greet aankomen.
Ik denk dat er nog wel een plekje voor hem is aan boord van Air force 1.

Skunk57 | 24-03-14 | 16:21

@Ballenman
En jij lijkt me iemand die aan samsom en pechtolds ballen loopt te zuigen.

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:20

@Ballenman | 24-03-14 | 16:16
Het omgekeerde zien we wekelijks bij Opsporing Verzocht , hoor je ook geen linksgedraaide hystericus over.

Uw Verzekeringsadvis | 24-03-14 | 16:20

Als Fleur maar blijft!

Van Druten | 24-03-14 | 16:19

@Jan Passant mk2 | 24-03-14 | 16:00
Ja man, iedereen is zo gemeen! Echt, wat een gejank. Als je goede argumenten hebt en bereid bent samen te werken met andere partijen, kun je in Nederland ook aan de rechterflank van de politiek meedoen. Wilders kan alleen provoceren en produceert hélemaal niets. Loze beloften zonder enige onderbouwing van de uitvoering. Daar schiet Nederland ook geen reet mee op.

DeChinees | 24-03-14 | 16:19

Wat een klucht.
Echt goed bezig geweest, Geert.

Lewis | 24-03-14 | 16:18

Mazzeltov | 24-03-14 | 16:14 |
Begrijp ik nou goed dat je liever een partij hebt die altijd bij zijn standpunten blijft, waardoor geen enkel standpunt ooit daadwerkelijk uitgevoerd kan worden? Altijd blijven roepen, maar niets doen? Tja, dan kan ik weinig anders zeggen dan dat de PVV ideaal voor je is.

Asmodean | 24-03-14 | 16:17

-weggejorist-

Ballenman | 24-03-14 | 16:16

Begrijp ik nu uit de laatste edit dat er helemaal niks aan de hand is en deze mijnheer na 1 termijn EP gewoon niet meer op de lijst wil?

Met andere woorden.... einde topic, die geen topic behoorde te zijn!

Fatwabuster | 24-03-14 | 16:16

*plop*

misti | 24-03-14 | 16:16

En ik denk dat de PVV echt wat zetels gaat verliezen. De harde kern kiezers die heel vatbaar zijn voor geroeptoeter die blijven wel stemmen. De kiezers die iets meer nadenken en ook graag wat van Wilders zijn ideeën als beleid willen zien haken af. Daar dat er natuurlijk niet meer van komt.

Freek de Leek | 24-03-14 | 16:15

Vreemd dat je niemand hoort over de schade die Geert aan de geloofwaardigheid van het eurosceptische en multi-kultuurkritische gedachtegoed heeft aangericht.

Dat is het werkelijke drama.

megalul | 24-03-14 | 16:15

@daytripper | 24-03-14 | 16:05
Politieke correctheid heet dat van die Kokosmocronen.

pim achtertuin | 24-03-14 | 16:14

Ik heb toch wel een beetje te doen met die pvv zetelhouders, je zal een week lang 24/7 door die frigide msn kutjes worden lastiggevallen met de vraag (lees eis) om op te stappen want ies diescriemienasie enzo, je moet wel stevig in je schoenen staan om het bijltje er niet bij neer te gooien.

huhikookhier | 24-03-14 | 16:14

Dit lijkt mij dan een teken dat het Geert gaat lukken
de EU te ontbinden , gefeliciteerd Meneer Wilders.

nemeton | 24-03-14 | 16:14

Zolang geert niet opgeeft komt hij er wel. Pim fortuyn hebben ze ook nazi en hitler genoemd. Theo van gogh hebben ze vermoord. Gelukkig ben ik niet zo kort van geheugen zoals zo velen alhier.

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:14

@Asmodean | 24-03-14 | 16:07 : Schei uit, ik heb geen behoefte aan een partij die met alle winden mee wil waaien en zijn principes na de verkiezingen meteen te grabbel gooit.
Ik vond het al heel wat dat Wilders in 2010 zijn AOW standpunt moest inleveren om te kunnen gedogen, als hij nog verder was gegaan was hij voor zijn achterban totaal ongeloofwaardig geworden.

Mazzeltov | 24-03-14 | 16:14

tja. de PVV gaat onderuit. en links rukt zich een ongeluk.

jammer voor policor links zullen de PVV stemmers blijven. en dan zal het alleen maar erger worden.

giovanni erkelens | 24-03-14 | 16:13

Geert heeft zijn hand overspeelt met zijn Marokkanen opmerking. Maar dit alles is natuurlijk de schuld van de media, de gutmenschen en de PvdA! Hahahaha! Toen hij daar als een ware volksmenner bezig was dacht ik al: dit gaat echt voor iedereen te ver. En dat blijkt ook, zijn eigen partij valt uit elkaar. Gewoon dom van 'm, er zitten, of beter gezegd zaten, ook mensen bij die wel willen meeregeren en beleid maken. Wilders wil overduidelijk alleen oppositie en geen verantwoordelijkheid, makkelijk stemmen winnen en vervolgens niks van die idiote ideeën voor elkaar kunnen krijgen. Jammer hoor!

Freek de Leek | 24-03-14 | 16:13

Als alle PVV-ers met een eigen willetje de partij verlaten, blijven alleen de echte volgelingen en de harde kern over. De PVV wordt er niet kleiner van, ik zie namelijk geen stemmers massaal weglopen, alleen de gekozen politici worden straks vervangen. Geert Wilders raakt alleen maar onbetrouwbare profiteurs kwijt.

Politici stappen nu demonstratief op, over een uitspraak over Marokkanen die al jaren gewoon in het partijprogramma staat. Het blijft mij vreemd overkomen. De nieuwswaarde van de uitspraken van het publiek van Geert Wilders in een café na de gemeenteraadsverkiezingen is zeer beperkt. Je schrikt ook niet als de hond van de buren een extra keer blaft.

Waarom de houding van de PVV ten opzichte van een minderheid als losstaand probleem wordt gezien is ook duister. Die houding neemt de PVV in, omdat de kiezer met het rode potlood die houding beloont. Mijn vraag is dan niet waarom een volksvertegenwoordiger zo gemeen is, maar waarom het volk een gemene mening vertegenwoordigd wil hebben.

Dat lijkt mij niet in de laatste plaats een gevolg van het gedrag van een deel van die getroffen minderheid. Tijdens de kristalnacht zaten niet vier keer zo veel Joden vast voor een delict. De Joden hadden toen niet het "etnische monopolie" op overlast. Daar gaat de gebruikelijke Geert Wilders Godwin reflex fout.

Inmiddels is een deel van de niet Westerse allochtonen de overlast van hun vertegenwoordigers op straat zo zat, dat zelfs zij een aanpak willen van het onderliggende probleem. 1 op de 8 PVV-stemmers is een niet Westerse allochtoon. Volgens een onderzoek van een vrij Links ingestelde universiteit.

Een samenleving kan niet bestaan zonder een gedegen correctie van wangedrag. Welke staatsvorm je ook had, zonder pakkans en straffen eindig je in een anarchie. Als we echt een keer discriminatie de nek willen omdraaien, moeten we de feiten, die vooroordelen tot oordelen hebben verheven, zien te veranderen.

De social engineers van een staat kunnen kiezen. Of die paar raddraaiers van een bevolkingsgroep aanpakken, óf accepteren dat de hele bevolkingsgroep met de nek wordt aangekeken.

Feynman | 24-03-14 | 16:13

-weggejorist-

propper1000 | 24-03-14 | 16:12

@ Asmodean | 24-03-14 | 16:07 |
Ik was het gisteren (Buitenhof) dan ook roerend eens met Bram van Oijk (GL) en VVD-mastodont Hans Wiegel. Je kunt nog zo tabak van Wilders hebben, de PVV-kiezer laat je niet in de steek. Als je een statement (cordon sanitaire) wilt maken omdat je vindt dat iemand de democratie geweld aandoet, reageer je niet door exact hetzelfde te doen. Dan ben je zelfs nog een beetje 'erger' dan Wilders.

goedverstaander | 24-03-14 | 16:12

.. ik kan mij het wel voorstellen. Brussel is werkelijk het rotsbodem dieptepunt van de democratie. Als je in dat bedenkelijke gezelschap door de toonaangevende boeven (en hun lijfeigenen van de media) gebrandmerkt wordt als "fascist", dan kan je het wel schudden.

Jan Passant mk2 | 24-03-14 | 16:11

@DerUnterMensch | 24-03-14 | 16:09
Je hebt ook kans dat mensen juist op de PVV gaan stemmen hierop, Calimocro effect zogezegd.

pim achtertuin | 24-03-14 | 16:11

*sollicitatiebrief aan PVV stuurt voor baantje in Brussel...*

Mastermattie | 24-03-14 | 16:09

En gekke geert denkt nog steeds dat het de schuld van de media is.

petethemeat1 | 24-03-14 | 16:09

Voor de volgende verkiezingen denk ik overigens niet dat de PVV heel veel schade zal krijgen. Simpelweg omdat ze de enige keuze zijn als je kritisch bent op de EU. Dan maakt het verder eigenlijk weinig uit of je PvdA er, VVDer of zelfs D66iger (waar nu veel anti-PvdA stemmen zitten) dan zul je PVV moeten stemmen als je er iets aan wilt doen. Of je moet uit een soort van onderbuikgevoelens (haha) niet op de PVV willen stemmen. Maar wil je goede vrijwillige en vrijblijvende samenwerking maar geen machtsorgaan dat een VSE wilt maken en ons wetten op wilt leggen dan is de PVV bij de EU verkiezingen je enige optie.

En voor wie denkt dat vrijwillige en vrijblijvende onwerkbaar is? (dat nog ik nogal eens als ik dit zeg) dan moeten ze zich eens beseffen dat die NSS wat nu gaande is ook puur op vrijwillige en vrijblijvende basis is. Dus het is zeker niet onwerkbaar. Nee wat onwerkbaar is als je met totaal verschillende landen probeert een mening te uiten. Daarom ziet de EU er nu zo klungelig uit. De EU wilt dat probleem oplossen door de macht naar zich toe te trekken om zelf een lijn te kunnen bepalen maar dan krijg je nog dat landen die het er niet mee eens zijn zich blijven verzetten en een goede verstandshouding zal het ook niet helpen. Wat is het probleem als we in Europa meerdere meningen hebben? Landen x, y en z vinden dit en de andere landen vinden dat. De andere landen gaan dan ook ten gevolgen daarvan het volgende beleid inzitten daarmee wellen rekening proberende te houden bij de gevoelend van x, y en z.

Totaal niets mis mee. We zijn verschillende landen, laten we dat nou eens zien.

DerUnterMensch | 24-03-14 | 16:09

Gelukkig, op deze manier komen eindelijk PVV-ers aan bod die werkelijk iets te vertellen heeft i.p.v mensen die nu een riant salaris verdienen maar in feite niks doen...

Thoth | 24-03-14 | 16:09

Het doet met denken aan zo'n Palestijnse opblaaspop. Die blaast zichzelf ook op.

goedverstaander | 24-03-14 | 16:09

Asmodean | 24-03-14 | 16:07 | + 0 -
Applaus, Asmodean.
kern van de zaak.
Bulls eye.

propper1000 | 24-03-14 | 16:09

Wat heerlijk om die zelf destructie van de PVV te zien! Keep going!!!

Glas Koning | 24-03-14 | 16:09

Meelopers noem je dat.

readbetweenthelines | 24-03-14 | 16:08

Ik kan prima leven met het feit dat ten gevolge van een fout die een politicus gemaakt heeft, de invloed van die partij door vertrek van partijleden afneemt. Eigen schuld, want zo werkt het nu eenmaal in de politiek.
Waar ik minder blij mee ben is dat het hoognodige tegengeluid van rechts, danwel anti-policor, danwel gewoon gezond verstand, aan het afnemen is en dat die ranzige,misselijkmakende linkse kliek feitelijk alle macht heeft. (verdeeld over PVDA-D66-GL enz.) Is er nog wel van democratie te spreken als je alleen maar kunt kiezen uit links?

Sjors_Carlin | 24-03-14 | 16:08

Toch jammer dat geen ene mocro dit voorbeeld volgt,tenslotte stappen ze wel op voor deze bevolkingsgroep!

pim achtertuin | 24-03-14 | 16:07

Wat een ophef om werkelijk helemaal niets. Als ze bij de NPsO maar iemand zwart kunnen maken.

Oh wacht, nu ben ik ook vast racistisch..

Boris die Sauertopf | 24-03-14 | 16:07

Ik vind het sneu voor de PVV-kiezers. Iedereen hier weet dat ik een bloedhekel aan (de politiek van) Wilders heb. De onvrede binnen de bevolking wordt echter niet opgelost als de partij implodeert. De PVV-kiezers verdienen een politicus die wel bereid is samen te werken met andere partijen. Een partij die wel iets kan bereiken in plaats van alleen maar mensen tegen elkaar op te zetten.

Asmodean | 24-03-14 | 16:07

Het termijn voor het indienen van de lijst is bijna verlopen, hopelijk heeft Joram zijn werk niet meegenomen anders zal Greet binnen een week geschikte kandidaten moeten vinden.
Een stem op Wilders wordt dan waarschijnlijk een stem op een wegloper. Wat meer gaat Wilders de eurofielen nog cadeau doen.

the Jackdawn | 24-03-14 | 16:06

@OpperGek | 24-03-14 | 16:04
Ik denk dat niemand staat te trappelen om continue bewaakt te worden en voor je leven te vrezen.

Ongeblustekalk | 24-03-14 | 16:06

Jan Passant mk2 | 24-03-14 | 16:00 | + -3 -
Nou Geert, dit is je nieuwe kandidaat, hoor. Zeker weten!
Integraal toepasbaar, geweldige discipel, zonder hinderlijke kritiek of eigen mening. Altijd doen, Geert.

propper1000 | 24-03-14 | 16:06

@Als Hartong dat luizebaantje niet meer wil mag ik het dan?

Conan de Rabarber | 24-03-14 | 15:57 | + 5 -

Idd, er komen wel leuke banen vrij, beetje allochtonen bashen en de kassa rinkelt maar door.

Uw Verzekeringsadvis | 24-03-14 | 16:05

@An die ARBEIT | 24-03-14 | 15:58 | + -4 -

Inderdaad .. hysterie van de media: "de" zinnen van Wilders zijn de afgelopen week vaker vertoond dan de crash van Twin Towers.. tot in sportprogramma's aan toe.
Iedereen wilde een goede beurt maken want dat staat zo geweldig.

daytripper | 24-03-14 | 16:05

Gelders PVV Statenlid Daniel ter Haar STAPT OOK OP!
_

Op naar een eenmanspartij. Oh wacht..

mocroGS | 24-03-14 | 16:04

Ik heb het hier al vaker gezegd en ik doe het gewoon weer. Waar blijft nou die nieuwe Pim? Ik weet dat ze zeldzaam zijn, maar is er in Nederland nou werkelijk niemand die het Fortuynistische gedachtengoed nieuw leven in kan (en wil) blazen? Is Wilders echt het beste dat we te bieden hebben?

Ik zou willen dat we een andere keus hadden.
Maar door wie worden we vertegenwoordigd als de PVV weg gaat? Er is niemand meer over die durft. Policor links heeft het tegengeluid vakkundig de nek omgedraaid de afgelopen 12 jaar.

OpperGek | 24-03-14 | 16:04

daytripper | 24-03-14 | 15:56 | + 17 -
Vind ik ook, tripper.
De boodschapper is immers altijd de schuldige, toch........?

propper1000 | 24-03-14 | 16:03

Plakken waarschijnlijk aan het pluche, eastender, heeft ie afgekeken bij links!

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:02

Hoe kan dat nou, Geert. Een geboren team builder, people manager, empatisch leider en inspirator, die zijn team zo in elkaar ziet storten. Ik begrijp er helemaal niets meer van.

propper1000 | 24-03-14 | 16:02

iets van chantage geheime dienst schade nederlandse belangen waarvoor waarheid moet wijken mompelt

ecologiste | 24-03-14 | 16:01

@zeertegendradig | 24-03-14 | 15:54 : Alsjeblieft niet zeg, als Geert gaat luisteren naar wat zijn achterban allemaal wel en niet wil, krijg je zeker LPF toestanden.
Ik vind dat Wilders een prima toon aanslaat, mag nog wel wat harder ook van mij.
En die Hartong is altijd al een eng mannetje geweest.

Mazzeltov | 24-03-14 | 16:01

mocroGS | 24-03-14 | 15:55
*graag minder Nederlanders die bornhere zijn maar zichzelf profileren als Marokkaan en niets anders te vertellen hebben dan "boehoehoe PVV!"*

Sjors_Carlin | 24-03-14 | 16:00

Dit lijkt dus weinig te maken te hebben met het gedoe van afgelopen weken. Overigens sta ik zelf wel open voor de functie hoor ;)
De PVV is vooral tegen de EU maar heeft niet een heel duidelijk beeld over wat dan wel. Daar kan ik dus mijn invulling aan geven.

Hoewel in de PVV hier vaak verdedig zou ik bijvoorbeeld niet zo snel voor ze in de 2e kamer willen zitten simpelweg omdat ik niet beleid kan verdedigen waar ik niet helemaal achter sta en er zijn genoeg dingen waar ik dan ook weer niet achter sta of waar ik net iets anders over denk. Daar zou ik dus beter een eigen partij kunnen hebben als ik daar iets zou willen doen. Wat ik dan waarschijnlijk pas weer zou doen als ik financieel onafhankelijk zou zijn om nergens afhankelijk van te moeten zijn.

DerUnterMensch | 24-03-14 | 16:00

Toch nog ergens een baantje als magazijnmedewerker gevonden. Veel succes in je nieuwe functie!

LibertasSimplex | 24-03-14 | 16:00

Waar kan ik solliciteren?
Ik wil ook mijn zakken wel eens vullen in Brussel.

Rest In Privacy | 24-03-14 | 16:00

Prima zet! Kaf van het koren scheiden, geertje en on with the show. Alleen zo krijg je een sterk team. Die losers zijn het niet waard.

the uninvited guest | 24-03-14 | 16:00

En krijgt de PVV een zetel terug of blijft hij opportunistische plakken aan het Europese pluche?

eastender | 24-03-14 | 16:00

Ja Geert, zelf heb je je leven gegeven aan Nederland - en omdat de Beschaafde Menschen achter hun Fatsoenskloof je intens haten heb je dus niets meer te verliezen, want die lui geven helemaal NIKS om Nederland. Weggegeven aan de EU en aan de multiKul, zeg maar, met een goede provisie voor dit verraad.

Je leven, ja dat heb je nog wel. Gelukkig is de DKDB daar verantwoordelijk voor gemaakt, anders raakte je dat ook wel kwijt in dit politieke klimaat.

Maar je beste medewerkers, Geert. Die hopen nog langer een leven te mogen hebben in deze dodelijke slangenkuil.
Nederland is ernstig ziek en het is als vechten tegen de maffia: je kan wel gelijk hebben, maar dat weerhoudt het schoftentuig er niet van een paardenhoofd in je bed te leggen. Of erger.

Jan Passant mk2 | 24-03-14 | 16:00

Briljant, PVV crasht harder dan de MH370

captainobvious | 24-03-14 | 16:00

@zeertegendradig | 24-03-14 | 15:54
Noem eens een politieke partij die WEL luistert naar de eigen achterban.
Ik herinner me nog een 'democratisch' referendum over de grondwet van Europa..... totdat bleek dat de uitslag tegen het zere been van BakEllende was!

necrosis | 24-03-14 | 16:00

Hij kan ze in mei toch allemaal vervangen? Klein bier dus.

goedverstaander | 24-03-14 | 15:59

Goh, zou die Hartog ook naar de VVD overstappen?

Klaus Herzog | 24-03-14 | 15:59

Was hij of Stassen laatst nou volledig doorgesnoven?

Pastor Sippenhaft | 24-03-14 | 15:59

@daytripper | 24-03-14 | 15:56

Tuurlijk, het ligt niet aan de politici, het beleid, de standpunten, het gebrek aan daadkracht of de manier waarop Wilders de boel leidt! Het is allemaal de schuld van de media!

Sure.

An die ARBEIT | 24-03-14 | 15:58

Gelukkig heeft Hartong zijn pensioen alvast bij elkaar geregeld. Die heeft z'n schaapjes al op het droge.

Ares | 24-03-14 | 15:58

Dit is geen flauwekul: Hartong is een hele goede kerel die probeerde de Demmink zaak aan te kaarten in Brussel. Heeft toen een hoop tegenwerking moeten dulden.

Was frappant dat Wilders hem daarbij nauwelijks gesteund heeft.

Doorn2148 | 24-03-14 | 15:57

Als Hartong dat luizebaantje niet meer wil mag ik het dan?

Conan de Rabarber | 24-03-14 | 15:57

De volgende partij na Janmaat en Fortuijn die wordt gesloopt door massa-hysterie aangevuurd door de media.

daytripper | 24-03-14 | 15:56

Meer of minder, "to be or not to be".

ZZP-er | 24-03-14 | 15:56

Al zetten ze clown Bassie of acrobaat Adriaan uit monde van de PVV in Europa, dan nog stem ik op ze. Het gaat er niet om wie ons uit die ellende haalt als ze het maar regelen.

SchijtAan | 24-03-14 | 15:56

Voor een anti-Europesepartij moet dit geen enkel probleem zijn.

Luie Kut Student | 24-03-14 | 15:55

Minder PVV. Geert je bent goed op weg om je eigen partij te decimeren.

mocroGS | 24-03-14 | 15:55

Geert moet leren wat democratischer te worden. Als hij eerder naar zijn collega's had geluisterd, dan was dit nooit gebeurd. Maar ik vrees dat GW niet in staat is te luisteren naar anderen.

zeertegendradig | 24-03-14 | 15:54

Land verraders...

struuf | 24-03-14 | 15:54

Ik geef geen neuk meer eigenlijk.

Harde Kopkaas | 24-03-14 | 15:54

Jammer Geert. Je was net iets te enthousiast. Ietsje minder voortaan.

BaldGefkens | 24-03-14 | 15:53

Heel goed, die PVV ruimt zichzelf op.

Jimmydepimmy | 24-03-14 | 15:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland