Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ROLAND VAN VLIET WEG BIJ PVV

Onlangs ging het gerucht dat Roland van Vliet naar de VVD wilde overstappen, nu heeft de PVV-er er écht de brui aan gegeven, meldt Frits Wester. Kwam er zeker vandaag achter dat Wilders een hekel heeft aan Marokkanen. Nooit gedacht. Ondertussen kunt u bij EenVandaag naar Het Opiniepanel kijken. 64 Procent vindt dat Wilders te ver is gegaan met zijn uitspraken, 30 procent niet.
Update: Van Vliet gaat door als eenmansfractie.
Update: Van Vliet tegen RTL Commentaar: "Eerst ging het over islamitische uitwassen, toen ging het over criminelen en nu gaat het over de hele groep. Het is een glijdende schaal. Dit is de druppel die de emmer doet overlopen. Per direct stap ik uit de fractie."

Reaguursels

Inloggen

Gobbels | 20-03-14 | 23:23 | + 2 -
Nog even en het is niet eens een groep meer. Je nick mist een e. Ik ben zo kotsbeu van dat stelletje racistische goedpraters. En in 1..2..3.. de volgende die met het semantisch drogargument komt dat Marokkanen geen ras zijn. Rot toch op.

Flodder | 21-03-14 | 01:00

Oh oh als dat maar goed afloopt... Ex-pvv' erts hebben er een handje van zomaar islamiet te willen worden nadat ze met Greet gebroken hebben...

Professor Pipo | 21-03-14 | 00:12

-weggejorist-

Gobbels | 20-03-14 | 23:23

Kijk veel nederlanders zijn zeer hypocriet. Want veel nederlanders denken wat Wilders hardop zegt. Is het discriminatie wat hij gezegd heeft. Nee het is geen discriminatie,want eigenlijk zegt hij ermee heel weinig,en goed gezien zelfs niks beledigends. Maar is het slim als leider van een politieke partij om zo een uitspraak te doen. Nee dat is niet slim en zelfs niet intelligent te noemen. Het werkt in je nadeel als je echt iets wil veranderen in nederland en je sluit jezelf als partij uit om ooit te gaan regeren. Zelfs al wordt je de grootste partij. Niemand van de andere partijen die met je samen zal gaan. Daarvoor begrijp ik meneer Wilders niet echt. Je weet dat je in verkiezingingen groot wordt,maar hiermee lijkt het inderdaad door met zulke uitspraken te gaan strooien je jezelf als regeringspartij zelf bewust uitsluit om deel te nemen in een toekomstige regering. Omdat niemand met je samen gaat door deze uitspraken. Het is dus gewoon dit keer dom te noemen van meneer wilders om het te blijven roepen. Soms kun je in het belang van de partij wel denken,maar het beter niet hardop roepen om het voor je partij niet onmogelijk te maken. Fleur blijft lief. Zag aan haar gezicht op de foto trouwens dat ze er ook niet zo blij mee was. Daar het de partij geen goed doet. En wilders is er wel eerlijk in door te zeggen wat hij denkt,maar hij vergeet daarbij wel het partij belang en hij vergeet daarbij dat hij de andere politieke partijen voedt. Ieder voor zijn eigen belang. Pvda gebruikt het om uit de schijnwerpers te komen vanwege het grote verlies.d66 gebruikt het uit overweging dat wilders tegen europa eu is. Sp vinden gewoon de uitspraken te ver gaan net als het cda en de christelijke partijen. VVD is super hypocriet,want vele leden denken zeer zeker hetzelfde. En het wordt uiteindelijk misbruikt zo een uitspraak door partijen voor eigen gewin. Want goed gezien is wat hij gezegd heeft geen discriminatie,door een vraag te stellen waarop gescandeerd geantwoord is. En het valt zelfs niet onder het kopje belediging,al zullen anderen dat wel zo voelen. Maar een veroordeling zit er niet in en is ook om dit onzin. Maar maakte in elk geval de gemeentelijkeverkiezingingen niet saai. Aan de ene kant geeft de ophef erover net dat tintje grijs. Wat dat betreft is wilders een grote promoter van gemeentelijke verkiezingen geweest,want het staat nu zelfs op de wereldkaart. Mischien dat er bij volgende gemeente verkiezingingen meer stemmers zijn. Want nu weet in elk geval iedere nederlander dat je ook op raadsleden voor je eigen stad kunt kiezen. En aangezien de landelijk politiek geen flikker voor je doet als alleen lasten verzwaren,kun je het beter lokaal beter voor jezelf maken door een goede raad te kiezen. Want van samson,rutte en kornuiten hoef je niks te verwachten.

tweetybird | 20-03-14 | 22:27

Wat overigens ook een doorn in het oog is dat ze via de PVV de kamer inwillen maar vervolgens als eenmanspartij nog wel jaren uit de staatsruif blijven vreten.

TheLuggs | 20-03-14 | 22:15

@TheLuggs | 20-03-14 | 22:08
Zie dat we best door een deur kunnen!+

Hendrikaatje | 20-03-14 | 22:12

@Bo Dreksma | 20-03-14 | 21:35
Juist Geert/de PVV tracht de import van allerlei vreemd volk te voorkomen.

Hendrikaatje | 20-03-14 | 22:09

@Hendrikaatje | 20-03-14 | 21:44
Euh vragen gesteld... Hij stuurde ook de antwoorden. Dus wat dat betreft moet hij ook gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen. Alleen vraag ik me wel af of het racistisch was. Hij heeft aangegeven dat hij minder Marokkanen wil. Je kan stellen dat het ethisch niet kan. Hij heeft ook enige nuance aangebracht. Hij wil minder migranten uit moslim landen (roept hij al jaren) en vrijwillige terugkeer naar Marokko stimuleren. In deze context zie ik weinig problemen met zijn uitspraken. Alleen waren zijn uitspraken van gisteren nogal onhandig. Alleen wordt dit gruwelijk opgeblazen.

TheLuggs | 20-03-14 | 22:08

Wester moet eens Nederlands leren. Man man man...

Dead Silence | 20-03-14 | 22:05

@Freek de Leek | 20-03-14 | 21:48

Nu heeft Wilders aangegeven dat hij met minder Marokkanen minder nieuwe Marokkanen bedoelde. Ik zie sowieso weinig heil in het uitzetten van mensen met een Nederlands paspoort. De meeste rotzooi trappende Marokkanen zijn zelfs in Nederland geboren. Maar wat ik niet snap is zo'n van Vliet die roept dit is de druppel. Wilders roept al jaren dat hij een stop wil op de immigranten uit moslimlanden. Wat dat betreft is het niets nieuws. Dat zijn uitspraken op zijn minst onhandig zijn kun je moeilijk betwisten, maar die geveinsde verontwaardiging hangt me tamelijk de keel uit.

TheLuggs | 20-03-14 | 22:02

@Jaap Brulaap | 20-03-14 | 20:54
Uw verstandelijke vermogens lijken inderdaad brulaap-achtig.
Geert met Indische achtergrond, gehuwd met een dame van Hongaarse afkomst...
Islam is een zandbak ideologie die hier in Nederland niet past.
Tegen criminaliteit zijn is ook geen vreemdelingenhaat, of het moet zijn dat de criminaliteit zo ongeveer beheerst wordt door vreemdelingen.

Hendrikaatje | 20-03-14 | 22:02

Een loepzuivere meelifter,op eigen kracht was hij niet zover gekomen.

Bataaf | 20-03-14 | 21:57

Aan ieder die hier weer alle Marokkanen over één kam scheert, ik woon inmiddels al 3 jaar op Kanaleneiland tussen heel veel Marokkanen. En ja, je hebt hier veel jochies van zeg tussen de 8 en 18 die rotzooi trappen. Denk aan inbraken enzo. Maar bij de AH zitten er alleen maar meisjes met hoofddoeken achter de kassa, die zijn altijd heel aardig, en in de vulploeg ook veel Marokkanen, en die doen het ook prima. Lastig toch? Blijkbaar is het probleem 'Marokkanen' noemen niet helemaal juist. Heeft de grote blonde pannenkoek toch niet gelijk!

Freek de Leek | 20-03-14 | 21:48

@hoevenpe | 20-03-14 | 20:20
Dat 'criminele' heeft hij al vaak genoeg genoemd.
Verder gaat het eigenlijk om zowat alle Marokkanen, daar zo ongeveer geen hunner die criminaliteit en andere zaken veroordeeld of tracht te voorkomen.
Geert heeft niets miszegd, gewoon een paar vraagjes gesteld...
Dat mensen daar een antwoord op geven wat de Marokkaantjes en de gutmenschen niet bevalt... tja...

Hendrikaatje | 20-03-14 | 21:44

brabantman | 20-03-14 | 20:29
Kijk! Dit vind ik nou zo'n typerend, leuk en nuchter voorbeeld met hoe het hoort (en kan) te gaan en hoe het hier gaat in een compleet scheel geïndoctrineerd westers multicul-kutland Nederland, waar het gros van de bevolking het kennelijk heel normaal vindt dat er miljoenen buitenlanders van allerhande culturen binnengehaald worden en de criminele uitwassen daarvan hier heel de boel zonder uitzetting kunnen omploegen. Ondertussen zijn we de bankroet nabij, zorgkosten rijzen de pan uit, pensioenen verdampen straks en de ouderen liggen te verotten in hun zorgbed waar niet genoeg handen aan zijn. Zegt een politicus hier een keer waar het op staat, dan gaat men alleen maar harder hun eigen graf staan graven door tegen zo'n politicus te ageren i.p.v. kijken of er wellicht iets in zit in wat hij zegt. Vol-le-dig gestoord en blind deze lui.

tripledutch | 20-03-14 | 21:41

PVV gaat niet echt met de tijd mee. In de Bijlmer hebben we een Afrikanen probleem. Hoor je geen PVV'er of Surinamer over.

Bo Dreksma | 20-03-14 | 21:35

@Finn | 20-03-14 | 20:00
U moet wel zeer zwak van geest zijn om U zo te laten beïnvloeden door de linkse landverraders kliek.

Hendrikaatje | 20-03-14 | 21:33

De enige goeie marokkaan is aan alle kanten omgeven door zandkorrels.

implosie | 20-03-14 | 21:29

@AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:27
Op de PVV stemmen heeft altijd zin!
Laat U zich vooral niet beïnvloeden door die alweer jankende linkse landverraders kliek.

Hendrikaatje | 20-03-14 | 21:28

Anders maken we toch een poll?
-meer Marokkanen
-minder Marokkanen
Lijkt me een spannende uitslag te worden.

prince | 20-03-14 | 21:27

@appeltjesgroeneweide

nl.wikipedia.org/wiki/Gastarbeider

Ze zijn zeker mede verantwoordelijk, maar zijn ook zeker niet de enigen. Wetswijzigingen, daar zijn meerdere partijen voor nodig.

Er gaat per saldo nog steeds niets veranderen. Ook zonder de PVDA niet.

Finn | 20-03-14 | 21:25

@Stenkel | 20-03-14 | 20:55 |

Boegbeeld was deze keer dik in orde volgens mij:
encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=t...

Noteer alvast de week van 22-25 mei 2014 in je agenda, gaan er zeker een paar stoelen in Brussel ge-enterd worden.

Bo Dreksma | 20-03-14 | 21:14

Finn | 20-03-14 | 20:56 | + 1 -
---
Ik snap je betoog niet en dan met name je beginstuk over marokkanen etc.
Het feit is dat we met een bevolkingsgroep zitten die hoofdzakelijk alleen maar problemen geeft.
Stel dat we een miljoen Chinezen zouden hebben verwelkomt... Denk je dat er dan ook zulke maatschappij ontwrichtende krachten actief zouden zijn?
Ik liep enige tijd terug op een groot station ergens in Nederland. De allochtoon haalde ik er gelijk uit (en ja, idd weer een mocro): luid praten en fulminerend. Ik zag niemand anders soortgelijk verdrag vertonen. We gingen allemaal een beetje om hem heen lopen.
En wat je ook zegt, het is de PvdA die in de jaren 60 van Nederland een actief immigratieland maakte. Niemand anders. Je zou wel kunnen zeggen dat dit zonder protest door de andere partijen werd toegestaan maar wie kon toen de problemen overzien?
Maar het was de PvdA met een actief beleid en niemand anders. Ergo, zij zijn verantwoordelijk.

appeltjesgroeneweide | 20-03-14 | 21:12

@Bo Dreksma | 20-03-14 | 20:45
Strikt genomen maakt het geen kont uit of je een afbraakpartij of een opbouwende partij tegenover de gevestigde orde plaatst. Zolang die gevestigde orde er mee weg kan komen met desnoods een zeven kleuren stront coalitie (of regenboog coalitie zoals ze dat dan zelf noemen), zijn beiden feitelijk kansloos.

Pierre Tombal | 20-03-14 | 21:09

De hele uitzending van Pauw en Witteman gaat over de uitspraak van Wilders over de Marokkanen. Wat een sneu, voorspelbaar en zielig programma is dat toch.

Hans Hillen | 20-03-14 | 21:04

@Polletje Piekhaar | 20-03-14 | 18:55
Wij Barnevelders willen die vuige landverrader hier niet!
(PvdA deed in Barneveld niet mee)

Hendrikaatje | 20-03-14 | 21:01

@appeltjesgroeweide Volgens mij waren het geen Marrokkanen die in NL massaimmigratie mogelijk gemaakt hebben, en zijn het geen marrokkanen die in Nederland de wetten maken, laat staan dat ze verantwoordelijk zijn voor de handhaving van de openbare orde en het (niet) oplossen van misdrijven. Hoe komt het dat er in NL zo weinig misdrijven worden opgelost en criminele buitenlanders niet worden uitgezet? Que bono? Kun je wel boos zijn, maar er zijn wel meerdere partijen die de huidige situatie mogelijk hebben gemaakt. Ben benieuwd hoe Geert het denkt te gaan regelen, waarom wordt het hem niet gevraagd?

Finn | 20-03-14 | 20:56

@Bo Dreksma | 20-03-14 | 20:45
Jullie hebben je naam nogal beroerd gekozen.
Verder geen enkel PR-verhaal. Presentatie van lik-me-vessie.
Inhoudelijk misschien best OK, maar wie kent die inhoud?

Stenkel | 20-03-14 | 20:55

@Finn | 20-03-14 | 20:35
Die staatsvorm hebben wij inderdaad, dus dan weet je ook wie hier de lakens uitdeelt.
En praat me niet van Zwitserland, dat is een staat die parasiteert op gestolen goud van dode mensen.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:54

Dus Roland van Vliet had oprecht niet door dat de boodschap van Wilders altijd al vreemdelingenhaat is geweest? Maar dan verpakt in verdedigbare, politiek correcte terminologie?

Jaap Brulaap | 20-03-14 | 20:54

Als die van Vliet ook maar enigzins de moraal heeft die hij beweert te hebben stond hij direct zijn zetel af aan de heer Poot van de piratenpartij.

Gaat niet gebeuren, iets met pluche en wachtgeld.

Bo Dreksma | 20-03-14 | 20:52

Van Vliet is een laffe hond.
Mannen (M/V) met ballen monsteren immers aan op het Piratenschip.

Helaas zijn er (te) weinig mensen met ballen in dit land. Is toch ongelooflijk dat een opbouwende partij als de piratenpartij steeds maar net niet die ene zetel haalt en een afbraakpartij als de PVV bulkt van de zetels.

Bo Dreksma | 20-03-14 | 20:45

Jullie moeten niet zo zeuren!
-
Velen van jullie lijken te willen ontkennen dat het met name de marokkanen zijn die onze samenleving van binnenuit kapot maken door hun geweld en door hun geterroriseer.
Ja, natuurlijk zijn er ook goede mocro's, maar wat boeit dat? Dat is niet meer dan normaal.
.
Goed en normaal gedrag is normaal, ook voor mocro's.
Ik verwacht niets meer en minder. Idem voor Nederlanders en Chinezen.
.
Ik ben totaal - maar dan ook totaal- niet geïnteresseerd in al die goede mocro's als al er nu zo veel veel criminele mocro's in ons midden wonen die onze samenleving kapot maken. En dat zonder enige correctie van al die 'goeie' mocro's.
Wil appel mocro's weghebben? Ik zou er geen enkele moeite mee hebben als ze allemaal hun biezen zouden pakken maar ik streef er niet naar. Het zijn ook maar mensen.
Mocro's vormen een boegbeeld, een aanblik, een symptoom, van een totaal doorverrotte en mislukte integratiegebeuren met als hoofdschuldige de linkse wegkijk mentaliteit. Althans in mijn ogen.

En dan zegt Wilders vrij ongenuanceerd waar het om gaat, en dan roept je: ohhhh dat mag je helemaal nuut zeggen. Want nu zet je alle Marokkanen weg. boehoe.

En zou het erg zijn? Breekt er nu oorlog uit of breken er opeens vechtpartijen op straat uit?
En als deze al zouden uitbreken dan zouden ze het tien tegen een door mocro's gestart zijn.
.
Zien jullie nu heus voor je dat wij met zijn allen op straat gaan om de mocro's gillend en krijsend uit ons land uit te jagen? Schiet toch op! We komen al niet eens in opstand tegen Rutte en dat zegt al meer dan genoeg.
Nederlanders zijn geen nazi's. We haten alleen wangedrag van import en ook van autochtonen. Ik wel in ieder geval.
Maar goed, jullie zijn natuurlijk dol op groepjes straatterroriserende mocro's. Want jullie zijn natuurlijk niet bang. Toch? Stelletje bij papa en mama inwonende pubers met een grote mond omdat je je in je ouderlijk huis zo veilig voelt...
.
C/
- Dus stel jullie niet zo aan en man the fuck up.
- De man benoemt iets in nota bene een drieluik.
- Er gaan geen rellen uitbreken en mocro's dienen vanzelfsprekend voorbeeldig gedrag te vertonen.
- Waarom is het fout als je niet van mocro's houdt? Waarom is dat erg?

appeltjesgroeneweide | 20-03-14 | 20:40

@AbleArcher13

Nu zit je er alweer naast. De staatsvorm in NL is een consitionele monarchie. De rest is leuk voor de vorm.

In een democratie is het meeste stemmen gelden. Referendum EU is een mooi voorbeeld. Je mag in NL nog niet een burgemeester kiezen. Zwitserland is een democratie. NL is op haar best een representatieve democratie, waarbij je eens in de zoveel tijd je stem weggeeft en vervolgens geen recht van spreken hebt.

Niet stemmers tellen wel degelijk mee, zij zijn de graadmeter van de legitimiteit van de zittende macht, en hebben alle recht van spreken, daar zij op dit moment een groep van niet minder dan 47% van de kiesgerechtigen zijn. Dat deze groep geen recht van spreken zou hebben geeft al aan wat voor soort democraat men is, als men 47% van de kiesgerechtigen als zijnde 'niet relevant' beschouwd. Iets om over na te denken.

Finn | 20-03-14 | 20:35

@funkyd | 20-03-14 | 20:28
Ja, die ene k veranderd de zaak echt.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:34

Woon zelf in Thailand. Flik je hier een kunstje dan word je als buitenlander direct na het uitzitten van je straf het land uitgedonderd. En nooit meer terugkomen. Krijg je een stempeltje in je paspoort. Hoor ik nooit iemand tegen protesteren Wat is er dus mis mee om de Marokkaanse dieven en moordenaars Nederland uit te smijten?

brabantman | 20-03-14 | 20:29

@Frits Westers: Niet "Marokanen", maar "Marokkanen". Als we het niet goed schrijven moet je er ook geen aandacht aan willen besteden - vriend.

funkyd | 20-03-14 | 20:28

@De Treinende Rechter | 20-03-14 | 20:24
Ik hou juist heel erg van Nederland, alleen niet van die uitvreters en bemoeials die hier de zaak kapot hebben gemaakt. Ik had zelfs pvv gestemd de volgende keer, alleen heeft dat nu weinig zin meer, daar ben ik best teleurgesteld over.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:27

Nee, nee, nee, marrekane zijn gewoon (vermomde) negerts, daarom janken ze ook zo. Anders snap ik dat gehuil over het vermeende razizme van Wilders niet.

Brandend Zand | 20-03-14 | 20:27

NOS hoernaal
minuten lang Greet zwart maken, 3 seconden Roemer met een misgebakken taartje, minutenlang Pecholdt.
Duidelijk dat iemand die echt gevaarlijk wordt kapotstuk moet worden gemaakt, iemand die er niet bij hoort wordt genegeerd, CDA bijna vergeten en de Pechtold als bliksemafleideren dus stemmentrekker van het falen van de PvdA en winnaar door het afgeven op Wilders wordt bewierookt. Hoe doorzichtig die media, althans voor de goede opletters.

ecologiste | 20-03-14 | 20:27

Capt. Iglo | 20-03-14 | 19:14
Is bij de PvdA en stuk eenvoudiger he, het benoemen van de nieten, slechts twee soorten, nl de regelrechtige dieven en de graaiers!

kopje | 20-03-14 | 20:25

Nu we het toch over democratie hebben. Ik verlang terug naar die mooie tijd toen de harde schijf van het stembureau nog onder de snelbinder naar het centrale uitleespunt werd gebracht.
Wat een fantastisch systeem.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:25

@ AbleArcher13 | 20-03-14 | 19:52 | + 0 -

getuige de posts die je hebt gedaan hou jij niet van nederland en ben je op weg naar een leven buiten de EU en Nederland.

Mooi, opgerot is beter azijnpisser.

De Treinende Rechter | 20-03-14 | 20:24

@miko | 20-03-14 | 20:21
Zucht... Dat zelfs jij mijn tegel verkeerd leest valt me van je tegen.
Ik heb het over van Vliet!

Botte Hork | 20-03-14 | 20:23

@miko | 20-03-14 | 20:21
Tekst verklaren is ook een kunst.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:22

kicktherabbit;
Nog maar pas zeker, of net niet meer?

kopje | 20-03-14 | 20:22

@Finn | 20-03-14 | 20:19
Je leeft in een democratie, deal with it!

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:22

@Botte Hork | 20-03-14 | 18:03
Nou nou,
Greet een landverrader noemen is zo wat.
Maar inderdaad hij mag samen met de rest van het vullis optyphen.
En dan bedoel ik de hele kliek in den haag.

miko | 20-03-14 | 20:21

Ik snap die Geert echt niet: wat een domme discriminerende uitspraak, koren op de molen van policor Nederland. Als hij het woordje 'criminele' ertussen had gezet was er niets aan de hand geweest, maar nu jaagt hij grote groepen gematigde kiezers keihard weg.

Alsof hij gisteravond meedeed met SYTYCSLG (so you think you can speech like Goebels), zo bizar dom is deze nieuwe tactiek. Zat ik naar 'wie is de mol?' te kijken of zo, maar dan we de simpele variant...

hoevenpe | 20-03-14 | 20:20

James Lastig;
Helemaal mee eens!

kopje | 20-03-14 | 20:19

@AbleArcher13

Waar is de logica in je redenatie dat je als niet stemmer geen recht tot klagen zou hebben?

Ik denk dat het eerder andersom is. Zij die hun stem hebben weggegeven hebben anderen in staat gesteld om voor hen te spreken.

Zij die niet gestemd hebben, hebben dus letterlijk meer recht van spreken dan zij die dat liever door een ander laten doen en daartoe hun stem hebben weggegeven.

47% niet stemmers hebben deze verkiezing ruimschoots gewonnen en vormen de grootste groep.

Nou jij weer :)

Finn | 20-03-14 | 20:19

Wel grappig hoe de PVV mensen op GS het hebben over de "fascisten" in Ukraïne. Terwijl nu heel Europa in rep en roer is over het "fascisme" in Nederland. Karma always catches up to you.

zeertegendradig | 20-03-14 | 20:17

De PVV overkomt een beetje hetzelfde als de LPF ooit: het zijn jonge partijen en er zitten in die fracties teveel idioten.

Spielmacher | 20-03-14 | 20:13

En hoe Nederland in een totale angst / haat psychose terecht is gekomen.

Republiek | 20-03-14 | 20:12

Roland is een beetje een hypocriete zak hooi.
Hij wist van meet af aan waar Wilders/PVV op doelde en voor stond.
Gisteravond zat ie waarschijnlijk met hoofdzakelijk D66-ers en PvdA-ers in de kroeg de uitslagen af te wachten en werd ie verrot gescholden vanwege de uitlatingen van Wilders. Mijn inschatting is dat ie een rondje in die kroeg gaf en lafhartig ontkende waar hij voor koos toen hij zich aansloot bj de PVV.
Ik houd 't erop dat hij dacht zich een makkelijk inkomen en daaraan gekoppeld wachtgeld te verwerven.
Tel uit je winst.
Dat hij er voor koos om via RTL naar buiten te brengen dat hij de PVV verfoeilijk vond, lijkt me ook geen toeval. Pieter Klein en hij gooiden 't op een akkoordje en 't leidde tot www.rtlnieuws.nl/nieuws/column/pieter-... .
Hoe dan ook moest de PVV als luis in de pels van de EU-verkiezingen een loer gedraaid worden. En ziedaar.

Ik zal eerlijk zijn: 't interesseert mij geen donder wie 't meest succesvol zal zijn om de EU en ONS lidmaatschap een loer te draaien en zo mogelijk ook de ¤ naar de verdoemenis te helpen: die partij kan op mijn steun rekenen. Ook al is dat de PVV.
Het doel heiligt de middelen.

Dan ben je eerlijk Roland van Vliet!
Daarna zie ik wel weer.

Stenkel | 20-03-14 | 20:12

@Finn | 20-03-14 | 20:00
Niet stemmers hebben geen recht van spreken, je moet jouw stem wel laten horen, anders tel je letterlijk niet mee.
Buitenspel zijn we jaren geleden gezet door links stemmers, de grootste roeptoeters hier die voor Geert zijn, weten precies wat ik bedoel.
Maar ze zijn nog steeds links, anders ben je niet voor de pvv.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 20:10

Mooi zo! Die daap wilde sowieso al weg en om er na het ge o.h. van gisteren erbij te halen maakt hem nog ongeloofwaardiger.
Daarbij was t gewoon een nar wat "leuke" tv seconden faciliteerde maar uiteindelijk deed ie alleen maar mee voor z'n eigen belang, anders had je niet eerder lopen janken om weg te willen en was ie al helemaal niet opgestapt vandaag!!

jeneverneus | 20-03-14 | 20:03

Gefeliciteerd, met deze uitspraak is in een klap iedereen die in Nederland minder Europa wil en om die reden alleen op de PVV stemde gebrandmerkt als racist. Geen wonder dat een Farage niets met Wilders te maken wil hebben. U bent als PVV stemmer door Geert zonder het te beseffen als kiezer op vakkundige wijze buitenspel gezet. 47% niet stemmers weten ondertussen wel beter dan het legitimeren van beroepsleugenaars.

Finn | 20-03-14 | 20:00

@ McPhart | 20-03-14 | 19:48
Hij volgt het voorbeeld van Greet toen die de VVD verliet....

exkoppijn | 20-03-14 | 19:59

@Drs. Pressure | 20-03-14 | 18:30
Voor hen is het Nederlandse paspoort geen bewijs van Nederlanderschap, maar een toegangskaartje tot een inmiddels bijna uitverkocht concert. Vul de rest zelf maar in.

Jadaag | 20-03-14 | 19:59

Grote stamper | 20-03-14 | 18:07
Je wil graag verkeerd worden geinformeerd? Als je mening maar wordt gevoed? Watje. Kan je niet tegen de waarheid? Denk gewoon logisch na en heroverweeg je meningen.

Roer | 20-03-14 | 19:59

For the record, ik heb nooit links gestemd, want ik ben geen domme lul, zoals de meeste gefrustreerden hier.
En succes met Geert, die de boel goed verneukt heeft voor hoopvol Nederland, hoe gelijk hij ook mag hebben. En veul plezier met de EU.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 19:52

Die oetlul heeft geen mandaat, want is niet met voorkeursstemmen gekozen.
Zo'n bek over fatsoen opzetten, maar ondertussen zelf zo onfatsoenlijk zijn om je zetel niet ter beschikking te stellen.
.
Lijkt godverdomme wel een PvdA'er. Ba, bah, driewerf BAH!

McPhart | 20-03-14 | 19:48

En dit gaat resulteren in winst voor de Islam.
U aangeboden door de PVV.
Heel erg jammer.

oplichter | 20-03-14 | 19:47

Is die Frits nou te lui om 'Marokkanen' te schrijven ipv 'Marokanen'?
Of gewoon te dom?

Itzamná | 20-03-14 | 19:47

@Russells Teapot | 20-03-14 | 19:18
Tsja, het enige wat je hoort is een linkse echo, gefrustreerd door criminele buitenlanders.
Begrijpelijk, maar ik verafschuw links antimilitaristisch uitschot. En dat is die aanhang ook. En het zijn meestal mensen die vroeger begrip hadden voor het beleid van de pvda. Ik kan ze met de neus aanwijzen, die enablers van vroeger.

AbleArcher13 | 20-03-14 | 19:45

number668 | 20-03-14 | 19:35 | + 1 -
Marokkanen die de hand in eigen boezem steken?
Hebben ze nog nooit gedaan en niets wijst er op dat ze dat ooit zullen gaan doen.

We gaan dus last blijven houden van het aanwezige schorem, en dat zijn er niet een paar. Tijd voor keiharde repressie en uitzetting.
Om te beginnen een kleine administratieve maatregel: ontnemen Nederlands paspoort als je graag je Marokkaanse paspoort wilt behouden. Easy way out.
Te betalen door de ouders, de moskee etc.

Itzamná | 20-03-14 | 19:42

"Als er niets gebeurt, is het een kwestie van tijd voor het écht misgaat en beïnvloedbare islamitische jongeren, geïnspireerd door haatzaaiende imams en voorgangers, met geweld de strijd zullen aangaan met niet-moslims in Nederland. Ik maak me grote zorgen, verzucht Mohammed Ismail (61), jurist en Islamgeleerde in opleiding."
.
www.telegraaf.nl/reportage/22410995/__...

Mortimerr | 20-03-14 | 19:41

15 jaar geleden bracht de PVDA ons de nu algemeen ingeburgerde kreet "Kutmarokkaan" bij monde van coryfee Rob Oudkerk, jawel die heroinehoer misbruiker weet je nog.
Slechte verliezers die PVDA nu zoeen ophef maken over hun eigen in het leven geroepen discriminatie van de kutmarokkaan.

gebrokenvleugel | 20-03-14 | 19:40

Mag ik even?
-
In 2012 riep PvdA burgemeester Aboutaleb dat er teveel Oostblokkers in Rotterdam waren.
Nu even het woordje Oostblokkers door mocro's vervangen en je hebt eenzelfde soort uitspraak. Waar was toen de grote verontwaardiging? Waar waren toen de 100den aangiftes? Nope, die waren er niet. Want het ging niet om Wilders en om mocro's.
Je kunt ook zeggen dat alleen mocro's ongelofelijke zeikerds zijn, samen met goedmenschen die door datzelfde importvolk eens goed buurtgeterroriseerd zouden moeten worden.
Daarnaast deed Wilders zijn gewraakte uitspraken in een drieluik: willen we meer of minder PvdA, meer of minder EU en meer of minder mocro's? Goed dan gaan we daar voor zorgen.
Ziet u: dichtgetimmerd. Er valt niet aan te tonen dat zijn uitspraak specifiek over het minderen van mocro's ging. En natuurlijk is dit sluw. Hartstikke sluw en ik waardeer Wilders daar niet om.
En dan al die opmerkingen dat als je het woord mocro zou vervangen door Jood, je iets a la Hitler krijgt...
Joden waren niet vervelend tegen anderen. Joden bespuugden geen leuke Duitse meisjes en Joden terroriseerden geen hele buurten. Ook waren ze niet oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken en verschenen ze niet in een nimmer aflatende stroom op opsporing verzocht. Een mocro in Wilders redenatie vervangen door Jood slaat dan ook werkelijk nergens op.
Wat wel ergens op slaat is het dagelijks geweld van mocro's tegen autotochtonen en tegen de fatsoennormen en waarden van onze maatschappij.
Ik denk dat onze maatschappij een betere zou worden zonder al te veel marokkanen. Liever zie ik voor hen in de plaats Chinezen of zelfs Polen. In ieder geval mensen die onze samenleving niet terroriseren.
Maar nu nog even wat extra wijsheid. Stel dat alle mocro's inderdaad ons land uit gebonjourd zouden worden, wie denk je dat dan de volgende pispaal wordt? PvdA stemmers? Maar in ieder geval een andere groep.

appeltjesgroeneweide | 20-03-14 | 19:38

Wilders stond daar voor de mensen die in de kansenwijken wonenen dagelijks gebukt gaan onder de terreur van de marokkaanse jeugd. Deze gasten hebben schijt aan alles en iedereen. Politie, cameraploegen, buurtbewoners, homo's, lesbo's, joden etc. etc.
Voor deze mensen zal het inderdaad een verademing zijn als als er minder marokkanen in de buurt zouden wonen!
De marokkaanse gemeenschap moet nu eindelijk eens de hand in eigen boezem steken en niet nu zo (selectief) verontwaardigd zijn!

number668 | 20-03-14 | 19:35

Dalende lijn PVV is ingezet. Neemt niet weg dat ik me afvraag wie van al deze mensen die aangifte doet en van alle mensen die hier reageren;
naast de homo's gaan staan die weggepest worden in wijken;
ook aangifte doet tegen de meneer die dat gewelddadig filmpje heeft gemaakt.
In mijn optiek ben je een wegkijkende Nederlander als je alleen 1 kant van het verhaal bekijkt en dan met name kiest om een 'goed mens' te zijn als je risicoloos ermee weg kan komen. 'Ik moet aan mijn kinderen denken', tja.

Haagse Tokkie | 20-03-14 | 19:33

Een hond die twee van de tien keer bijt krijgt een spuitje.

Wat is daar onduidelijk aan?

Itzamná | 20-03-14 | 19:33

Bij de De wereld draait door verzwijgen ze gemakshalve dat d'66 een voorstander is van een groot EUSSR.
Wat een propagandistische programma is dat toch welke is
gefinancierd door de hardwerkende Nederlander (die er weer instinkt ook nog. Uitgezonderd de meeste reaguurders en ProAsfalt).

ProAsfalt | 20-03-14 | 19:31

@kloopindeslootjijook | 20-03-14 | 19:27
"Dat zou de PVV tot een sekte maken met een charismatische leider aan wie iedereen zich vastklampt. Dat lijkt me niet helemaal kloppen."

Ik hoop dat dat ironisch bedoeld is?

Russells Teapot | 20-03-14 | 19:30

Bij al die meer of minder genuanceerde comments- elke Nederlander wil van dat Marokkaanse schorem af.
Wat de MSM ook in stelling brengt.

Welke aap zou eigenlijk 'meer Marokkanen' willen?
What a joke.

Itzamná | 20-03-14 | 19:30

wat een stelletje bij DWDD .. linkse grachtgordelpolitiek.. aaargh

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 19:29

zo, genoeg genoten van mislukte Wildersbashers, tijd voor cultuur.

Worstjes | 20-03-14 | 19:29

In het vervolg kan de heer Wilders beter in de gaten houden wanneer er verkiezingen zijn. Als ie gaat experimenteren met extreme uitspraken.

oplichter | 20-03-14 | 19:28

Russells Teapot | 20-03-14 | 19:18 | + 0 -
'Dat is wel tekenend voor de kritiekloze volgzaamheid waarmee de PVV-kudde haar grote leider blijft verdedigen.'

Dat zou de PVV tot een sekte maken met een charismatische leider aan wie iedereen zich vastklampt. Dat lijkt me niet helemaal kloppen.

kloopindeslootjijook | 20-03-14 | 19:27

Grappig dat als iemand het over bontkraagjes heeft, dat iedereen dan weet over welke groep het gaat en niemand op dat moment denkt aan opgedirkte ouwe wijven met een bontjas. Maar noem de overlastgevers niet bij de naam die ze zichzelf geven, want dan ziet heel policor Nederland in zijn gedachten alleen nog maar doodgeknuppelde zeehondjes.

<p>Een Fin is een inwoner van Finland. Een Belg is een inwoner van België. Een Duitser is een inwoner van Duitsland. Waar halen die mafketels vandaan dat een Marokkaan een "bevolkingsgroep" is waar je niks over mag zeggen? Marokkaan is in deze betekenis niks meer dan een geuzennaam voor Noord-Afrikaans tuig. Dat vinden die lui grappig, want het woord staat ook voor een inwoner van Marokko. Net zoals islam ook een geloof kan zijn.

Pierre Tombal | 20-03-14 | 19:26

Jort: de kiezer heeft niet altijd gelijk??

Nou ik denk dat de kiezer altijd gelijk heeft. Waarom steekt de Zwitserse Bondsstaat overal met kop en schouders bovenuit?

ProAsfalt | 20-03-14 | 19:25

Als je je als Geert al jarenlang bedreigd weet door allerlei extremisten van de andere zijde, dag in dag uit beveiliging om je heen hebt en geen normaal leven kunt leiden kan ik mij heel goed voorstellen dat hij in zijn overwinningsroes een stuk frustratie kwijt moest.

GeslachtsGitarist | 20-03-14 | 19:24

Landverrader, matennaaier, backstabber, smerige zeteldief, zakkenvuller, stemmendief, lafaard ..... van de types met dit soort meningen moeten we het kennelijk hebben in dit land. Ernst Röhm zou het bekend voorkomen.

Bigi Bana Boy | 20-03-14 | 19:24

Waar blijft trouwens het triomfantelijke stuk van Johnny Quid hierover? Niets voor hem, om zo lang stil te blijven als Wilders een uitglijder maakt.

Russells Teapot | 20-03-14 | 19:21

Omgekeerd van mijn pizza kunnen genieten na dat filmpje van de jakhalzen. Nu verder genieten van het huilende PvdA promotie team.

Harry Turtle | 20-03-14 | 19:20

-weggejorist-

Eintovuh jónge, BÁM! | 20-03-14 | 19:19

Mijn god.. DWDD draait nu de clip 'Leipe Mocro Flavour' van Ali B.
Man man man...

Botte Hork | 20-03-14 | 19:19

@ecologiste | 20-03-14 | 19:13
Dus Roland van Vliet is Judas. Is Geert dan ook de messias?

Dat is wel tekenend voor de kritiekloze volgzaamheid waarmee de PVV-kudde haar grote leider blijft verdedigen. Als Wilders morgen zegt dat de aarde plat is, zullen de reaguurders hier roepen dat het idee van een ronde aarde linkse propaganda is.

Russells Teapot | 20-03-14 | 19:18

tripledutch | 20-03-14 | 19:13 | + 0 -
' Hitler moet toch wel het beste zijn wat de multicul-linksmensch is overkomen.'

Ach, wat AH bedacht heeft is door Stalin verfijnd met de transporten van 3,2 miljoen mensen vanuit Tsjetsjenië destijds -met hier en daar wat genocide- (want allemaal collaboratie-gevallen).

kloopindeslootjijook | 20-03-14 | 19:18

NSB'er die Van Vliet. De standpunten van de partij kende hij al langer. Naja, 1 voordeel, iedereen kent Van Vliet nu dus die kan nooit meer bij een andere partij terecht

TheTroll | 20-03-14 | 19:17

alle linkse gekkies dansen met Ali B.. sjesus

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 19:17

Kennelijk weet Rottenberg niet wie de echte vijand is.

De echte vijand is de EUSSR. En dat gaat alleen de PVV tegen.

ProAsfalt | 20-03-14 | 19:16

Geert had het natuurlijk ook over criminele allochtonen met dubbel paspoort kunnen hebben.
Of over het gevaar van religie in zijn algemeenheid met in het bijzonder de Islam.
Nu verpest ie het voor zichzelf.
Zo jammer want hij heeft best goede punten.
Neem een adviseur Geert voor als het al niet te laat is. Dat permanente legertje spierballen om je heen brengen je blijkbaar ook niet op goede ideeën.

oplichter | 20-03-14 | 19:15

Sywert roept zowaar wat verstandige dingen bij DWDD, dus Felix zal er zometeen wel heel hard doorheen gaan schreeuwen.

Harry Turtle | 20-03-14 | 19:15

@ Russells Teapot | 20-03-14 | 19:06

Tja, tot een uur geleden liepen ze nog blindelings achter Wilders en zijn volgelingen aan. Nu is 1 van diezelfde volgelingen ineens een verrader, zeteldief etc. Misschien moeten die mensen eens nadenken voor ze stemmen want zij zijn zelf degene die hem (en brinkman, bontes, meneer de brievenbusplasser en wie verder nog de revu is gepasseerd) daar hebben gebracht en het treurige is, ze hebben het zelf niet in de gaten.

Capt. Iglo | 20-03-14 | 19:14

De wereld draait door is er ook op.

Te horen valt dat de hele Linkse Kerk er weer zit.

Felix Rottenberg, de Linkse mens, door de PVV volledig uit te sluiten. Dat is kennelijk de democratie die Links en Felix Rottenberg voorstaat.
Dezelfde Rottenberg zou dan ook wel tegen het correctief bindend referendum zijn.

ProAsfalt | 20-03-14 | 19:14

Niemand binnen de PVV heeft enig vat op ongeleid-projectiel-Greet. Hij moet wel doorgaan, want een leven zonder beveiligers is geen leven....

exkoppijn | 20-03-14 | 19:14

Geen enkel tegengeluid bij DWDD. What else is new.

shenkie7 | 20-03-14 | 19:13

Mattheüs 26
3 Toen vergaderden de overpriesters en de Schriftgeleerden, en de ouderlingen des volks, in de zaal des hogepriesters, die genaamd was Kajafas;

4 En zij beraadslaagden te zamen, dat zij Jezus met listigheid vangen en doden zouden.

5 Doch zij zeiden: Niet in het feest, opdat er geen oproer worde onder het volk.

14 Toen ging een van de twaalven, genaamd J&#822;u&#822;d&#822;a&#822;s&#822; &#822;I&#822;s&#822;k&#822;a&#822;r&#822;i&#822;o&#822;t&#822; Ronald van Vliet , tot de overpriesters,

15 En zeide: Wat wilt gij mij geven, en ik zal Hem u overleveren? En zij hebben hem toegelegd dertig zilveren penningen.

16 En van toen af zocht hij gelegenheid, opdat hij Hem overleveren mocht.

ecologiste | 20-03-14 | 19:13

Hitler moet toch wel het beste zijn wat de multicul-linksmensch is overkomen. Iedere discussie aangaande buitenlanders, kleur, multicul, allochtonen of wat dan ook in die geest, kan direct doodgedaan worden door vergelijkingen te trekken met deze oude Duitser. Het interesseert ze geen ene moer of de multiculturele samenleving compleet overtrokken en doorgeschoten is of niet, het gaat ze er alleen om dat ze zichzelf wat beter en verhevener kunnen voelen boven een ander aangaande hun zogenaamde 'superieure' sociale gedachtengoed. Ook al gaat het hele land erdoor naar de klote.

tripledutch | 20-03-14 | 19:13

Die van Vliet moet die zetel terug geven aan de PVV.Meen mij te herinneren dat geen 60.000 PVVérs op deze gelukszoeker hebben gestemd.Die 64% moeten dus ook niet meer klagen als zij de dupe worden van Marokkaanse criminelen.Vooral de verliezers doen huilie huilie.Een afleiding van hun verlies zullen we maar zeggen.

Jef Maastricht | 20-03-14 | 19:10

Met gekrulde tenen heb ik gisteren het optreden van Wilders bekeken. Laatste keer dat ik dat had, was bij het filmpje van het optreden Van Baalen en Verhofstadt in Kiev.
Ik heb to-taal niets met dit soort volksmennerij.
Dat heb ik overigens ook niet met de lui die nu aangiftes gaan doen en nu vol op het orgel gaan in en met de media tegen Wilders.
Hij heeft ze de stok echter zelf aangereikt. Hij bedoelde het wellicht anders en heeft dat ook eerder die avond uitgelegd. Maar het optreden op het podium was in mijn ogen fouter dan fout en dommer dan dom.
Mijn stem is in in ieder geval heroverweging.
Sassen van Elsloo van Artikel 50 maakt een gerede kans bij mij voor de Europese verkiezingen. Ook Eurocritisch, welbespraakter en een netter voorkomen.

Russ Meyer | 20-03-14 | 19:09

DWDD gaart helemaal los op Wilders.. althans, die polipot

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 19:08

Het probleem met Marokkanen is al meer dan 15 jaar door tal van mensen benoemd, dus ik snap niet waarom Wilders zoveel credits krijgt voor het blijven benoemen. Met alleen benoemen kom je geen steek verder.

Forza | 20-03-14 | 19:07

@De Troet | 20-03-14 | 19:04
Idd, ik vraag me af of al die Wilders-adepten het ook zeteldiefstal vonden toen Wilders de VVD verliet.

Russells Teapot | 20-03-14 | 19:06

Momenteel is er nog de mogelijkheid om de problemen met bepaalde minderheden via de politieke weg te regelen. Dus iedereen (ook de andere politieke partijen) zouden Wilders dankbaar moeten zijn voor zijn pogingen om het minderheden-vraagstuk op de politieke agenda te krijgen. Het kan nu nog. Over een aantal jaren zullen de etnische verhoudingen binnen Nederland dusdanig verstoord zijn, dat een oplossing langs politieke weg niet meer mogelijk blijkt.

Tukker69 | 20-03-14 | 19:06

* Ik ben van mening dat Wilders deze uitspraak mag
doen en ik ben het met deze uitspraak eens 19%
* Ik ben van mening dat Wilders deze uitspraak niet
Mag doen, maar ik ben het wel met deze uitspraak
eens 13%
---
Als ik goed geteld heb toch nog altijd goed voor 32% van 150 zetels, dus 48 zetels.
Plus een gedeelte van de op sociale wenselijkheid gebaseerde afwijzingingen, plus voortschrijdend inzicht door discussies en bredere bekendheid van relevante feiten, bepaald geen slechte electorale vooruitzichten.

WirMachenMusik | 20-03-14 | 19:06

Zaniker | 20-03-14 | 18:57 | + 3 -
'Straks is hij eregast bij Pauw en Witteman. '

Dat is ie al jaren, maar hij wil niet op visite komen om een 1 of andere reden. Als ie nog even wacht hoeft het niet meer.

kloopindeslootjijook | 20-03-14 | 19:06

Causa Sui | 20-03-14 | 18:08 | + 7 -
Beetje zoals jouw idool begonnen is toch?

De Troet | 20-03-14 | 19:04

@CornholioNL | 20-03-14 | 19:00
Spekman heeft zijn zalvende woorden al klaar dat uitgekotst worden door het volk een feest is.

smdyasc | 20-03-14 | 19:03

kan die gezellig naast die andere backstabber gaan zitten .. smerige zeteldieven/zakkenvullers

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 19:02

Wel weer leuk om te zien dat de linke linkse media ook hier weer van klaar komt.

Ursus arctos horribi | 20-03-14 | 19:02

dan=als, had tekst achteraf aangepast.

dr. P. von Orno | 20-03-14 | 19:00

Ik zit klaar voor DWDDoooooorrrrr, ik wil al die zure linksche muilen wel zien...

CornholioNL | 20-03-14 | 19:00

Hoop dat op 22 mei de storm een beetje is overgewaaid.Anders vrees ik een zeer lage opkomst,de potentiele ppv stemmer blijft dan thuis.Met als gevolg dat D66 wel eens de grootste kan worden.Hoor kereltje al roepen... Nederland wil de EU....
Dus ga vooral stemmen,als het niet anders kan blanco of op de SP,die geeft de EU ook wel tegengas.Persoonlijk vergeef ik Geert wel.

pim achtertuin | 20-03-14 | 19:00

Wat moet je nu met zo&#180;n eenmansfractie? Gewoon wegwezen. Ik neem zelf die plaats evt. wel in. Onderwijs is mijn specialisme en ik durf stellig te beweren dat ik er minimaal net zoveel zinnige dingen over kan zeggen dan Beertema. Ik heb een "allochtone" vrouw nog ook, dus kan migratie ook wel doen, maar dat doet Geert vast liever zelf.

dr. P. von Orno | 20-03-14 | 18:59

Straks is hij eregast bij Pauw en Witteman.

Zaniker | 20-03-14 | 18:57

/modus cynisme aan/

Ach het was leuk in de media met Wilders zolang het duurde.

Het had alleen niet veel met land besturen te maken. Beetje bommetjes gooien vanaf de zijlijn en zo. Slimme retoriek, media gebruiken die kijkcijfergeil zijn geworden.

Of hadden jullie gedacht dat hij iets voor ons land ging DOEN? Tot nu toe weining van gemerkt. Dus PVV, kop op, AAN DE SLAG NU! Laat zien wat de echte plannen zijn.

kloopindeslootjijook | 20-03-14 | 18:56

Bij de VVD wilden ze hem een tijdje geleden niet en ik vermoed dat ze dit ook nu nog niet willen.
Je mag een aartsleugenaar zijn maar aan verraders hebben ze een hekel.

Toontje-lager | 20-03-14 | 18:56

Hij zocht een excuus.. had al in het geheim met de VVD gepraat.
Waarom dan niet gewoon eerder opstappen ? vanavond bij P & W leeglopen ?

(c)ZWITSUL | 20-03-14 | 18:56

@ louperdeloup | 20-03-14 | 18:51

Precies! Hoeveel voorkeursstemmen had Greet eigenlijk toen hij wegliep..... ?

exkoppijn | 20-03-14 | 18:56

Het was misschien een inkoppertje maar ik geef mezelf vandaag een 10 voor voorspellende gaves:

Onder het artikel: www.powned.tv/nieuws/politiek/2014/03/...
Mijn commentaar:
Ik geef het nog 24 uur voordat de eerste PVV-er zich afscheidt van de fractie. En terecht!
deministerpresident | 20-03-14 | 14:57 | niet ok!

deministerpresident | 20-03-14 | 18:55

Wanneer ik de commentaren lees in diverse media, heb ik de indruk dat de hoekse en kabeljauwse twisten niet ver meer weg zijn. Als Diederik Samsom nou het voorbeeld van Jan van Schaffelaar zou willen volgen.... Die toren in Barneveld staat er nog steeds....

Polletje Piekhaar | 20-03-14 | 18:55

Nietvoordekat | 20-03-14 | 18:10 |
Niet "waarschijnlijk " hij heeft idd gezegd, de criminelen en de echte haatbaarden zoals de parel met die hoofden , was geen Maroc , maar zulke bedoeld hij. Hij bedoeld niet alle !

Lief meiske | 20-03-14 | 18:54

Onvoorstelbaar veel exposure als er een PVV-lid uit de fractie stapt door één zinnetje (een paar woorden dus) dat verkeerd begrepen wordt of dat gewoon een waarheid is die een groot deel van het land niet durft te benoemen. En wat blijft het oorverdovend stil aangaande de eindeloze stroom van mishandelingen/diefstal/geweld tegen agenten/geweld tegen bejaarden en alle overige feitelijk bewezen criminaliteit (procentueel héél veel Marokkanen) die dit landje teistert. Of de openlijke Joden-haat, homo-haat of de sterke afkeer jegens Nederlanders.
Wat dat betreft geen aangiftes of verontwaardiging uit de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap. Rabbae/Dibik: jullie janken graag over hoe zielig jullie zijn en doen elke week wel ergens aangifte over.... how about het dus echt wel bestaande criminele Marokkanenprobleem? Huh?

Sjors_Carlin | 20-03-14 | 18:52

Hoeveel voorkeursstemmen had die van Vliet eigenlijk? Hij is een oirdinaire Stemmendief die zijn salaris en straks zijn wachtgeld te danken heeft aan Wilders.

louperdeloup | 20-03-14 | 18:51

Ik kan me er wat bij voorstellen. Ik snap dat Geert in een overwinningsroes verkeert, maar hij kan ook overdrijven. Met deze opmerking (ik vergeef het hem, mantel der liefde) schiet hij zichzelf in zijn voet.

VanBukkem | 20-03-14 | 18:51

Mike Oxlong

Balen zit bij de VVD.

Worstjes | 20-03-14 | 18:51

Allah snackbar, en nou opzouten zei ik net nog tegen mijn overlastgevende Marokkaanse buren. Vonden ze niet leuk.

butofcourse | 20-03-14 | 18:50

@Worstjes | 20-03-14 | 18:46
En op basis van wat trek jij die conclusie?

Russells Teapot | 20-03-14 | 18:48

Wilders niet serieus nemen en zijn stemmers ook niet. Tenzij hij ooit 50% van de stemmen haalt blijft het roepen aan de zijkant dus waar maken we ons druk om? Ik vind alleen jammer dat Wilders net niet genoeg balen heeft om er gewoon voor uit te komen dat hij discrimineert want die gespeelde walging zodra iemand hem weer eens met Hitler vergelijkt trapt nu echt niemand meer in.

Mike Oxlong | 20-03-14 | 18:47

@Skunk57 | 20-03-14 | 18:39
Volgens mij wordt die tegel van me niet op de juiste manier geïnterpreteerd.
Maar hey, fuck it.

Botte Hork | 20-03-14 | 18:47

Russells Teapot | 20-03-14 | 18:45

ik wist meteen dat je een CDA troll was.

Worstjes | 20-03-14 | 18:46

Bar&Boos | 20-03-14 | 18:26
Nee, dat kan hij nooit bereiken op deze manier, hij doet steeds extremere uitspraken waarmee hij zeker weet dat een groot gedeelte van de wat meer gematigde stemmers wegjaagt. De gemeenteraadsverkiezingen stellen voor de PVV niets voor, ze doen in 2 gemeentes mee. Zelfs al zouden ze de grootste geworden zijn in Den Haag, dan nog heeft hij geen enkel instrument om ook maar 1 Marokkaan het land uit te krijgen.
En iedere keer weer geeft hij die partijen waarvan hij beweert dat hij ze bestrijd een stok om de hond te slaan.
PvdA gedecimeerd, D66 sky high nee echt dan heb je wat bereikt.
De grootste Eurofiele partij gaat dus met de EU verkiezingen ruim winnen. Hij heeft D66 een spring plank gegeven.
Of hij is totaal achterlijk, en begrijpt het politieke spel niet, of hij is een figurant. Een firebrand.
Niets heeft deze man bereikt, ook al staat hij nu 6 jaar onafgebroken in het nieuws.

bakoenin | 20-03-14 | 18:46

@ James Lastig | 20-03-14 | 18:11

Je kunt ook zelf je tuin doen en schoonmaken ipv hier onzinnige stukjes te plempen....

exkoppijn | 20-03-14 | 18:46

Typisch voor al die one-issue partijen: als het serieus wordt en men bestuurlijke verantwoordelijk moet nemen, dan gooit men de knuppel in het hoenderhok waardoor alles weer implodeert.

Xirdalan | 20-03-14 | 18:46

Wilders is hard op weg om zijn eigen partij de nek om te draaien. Van Vliet was natuurlijk niet het grootste licht in de PVV-fractie, maar ik vraag me af hoe lang Agema en Bosma, die allebei meer inhoud en realiteitszin hebben dan Wilders, deze kul nog trekken.

Je merkt het ook bij steeds meer PVV-aanhangers: het liefst denken ze gewoon niet aan de uitspraken van hun steeds extremere held, en liever focussen ze op het catastrofale beleid van de gevestigde partijen.

Ik denk dat we de PVV kunnen opvegen, zodra er een andere partij opstaat op rechts die zich afzet tegen Europa, immigratie en links wegkijkbeleid.

Russells Teapot | 20-03-14 | 18:45

Heb die man altijd al een salonfascist gevonden. Ik wil minder Ronald van Vliet in Den Haag.

Detlev Tarnowitz | 20-03-14 | 18:45

ecologiste | 20-03-14 | 18:42

Amen...

inspector71 | 20-03-14 | 18:43

-weggejorist-

Mortimerr | 20-03-14 | 18:43

New Quacka | 20-03-14 | 18:37 | + 1

Eens. Ik zie door die Marokkanen uitspraken en het opspringende mediagezelschap zomaar mensen die tegen Europa zijn toch op D666 stemmen. Zo achterlijk is dit land ondertussen geworden.

Geneeskrachtig Kruit | 20-03-14 | 18:42

Als ik die kop zo effe inschat heeft hij gewoon een nieuwe inkomstenbron (handeltje opgezet) en gaat hij verder feestvieren van wachtgeld.
Zo'n gast zit gewoon te wachten op een dergelijk moment.

das_Freudenmädchen | 20-03-14 | 18:42

copy paste pownes @ Mortimerr | 20-03-14 | 18:33 |
"Je moet sterk in je schoenen staan om de druk van de media te weerstaan. Deze man zal waarschijnlijk een pluim krijgen van de media en worden gelanceerd door de media als wapen tegen Wilders.
.
Wilders heeft altijd hetzelfde gezegd. Wat hij gisteren heeft gezegd staat ook in zijn programma.
.
De media reageren hysterisch op de uitspraken van Geert Wilders en stoken de mensen tegen hem op. Waar de media kennelijk niet hysterisch op reageren zijn de jarenlange ellende die Marokkanen veroorzaken in de wijken en de onderstaande uitspraken. Kennelijk reageren de media alleen hysterisch als Geert Wilders een uitspraak doet om hem op die manier onderuit te halen.
--------------

"Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen. Dat zegt PvdA-Kamerlid Diederik Samsom, die in het geheim al bijna een jaar ook straatcoach is, in een interview met NRC Handelsblad."

www.nrc.nl...
--------
'De Amsterdamse PvdA-lijsttrekker Rob Oudkerk wijt de problemen in Amsterdam aan ‘kutmarokkanen’. Dat zei hij voor de camera’s van TweeVandaag tegen partijgenoot Job Cohen, de burgemeester van de stad, op de verkiezingsavond van de Gemeenteraadsverkiezingen."

20jaareenvandaag.eenvandaag.nl...
---------
"Weten jullie wel dat Hitler ook baby's van 6 maanden liet ombrengen," zegt onderzoeker Mehmet Sahin vertwijfeld. "Als het Joden zijn, is het goed," antwoord een van de jongens.'"

www.elsevier.nl...
---------
Dit zijn de exacte woorden van Geert Wilders:
.
"Minder Marokkanen bereiken we door beperking van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie. Daar is niks mis mee."
.
Inderdaad niets mis mee
www.flipvandyke.nl...
.
Een politicus mag willen dat er inreis/vestigings beperkingen gelden voor een bepaalde nationaliteit. Zo wil de kamer zelfs beperkingen van het aantal Antillianen. Wilders wil beperking van het aantal Marokkanen en de PvdA wil een vestigingsbeleid voor Oost-Europeanen.
.
www.at5.nl...

------------

Helemaal goed. Denk aan de rol van de media. daar zitten echte goebbels achter.

ecologiste | 20-03-14 | 18:42

-weggejorist-

Skunk57 | 20-03-14 | 18:41

Toen hij lid werd van de PVV wist hij niet dat Wilders wat tegen Marokkanen had.

Osdorpertje | 20-03-14 | 18:41

Frits heeft een pijpmondje, krijg je met een linkse baas.

Worstjes | 20-03-14 | 18:41

Ommie de HaatMoker | 20-03-14 | 18:06 |

Ah.. kijk, eerst de Marokkanen nu de rest.

Skunk57 | 20-03-14 | 18:40

Botte Hork | 20-03-14 | 18:03

U is volledig aan het doordraaien.

Skunk57 | 20-03-14 | 18:39

Waarom doet Wilders dit nu zo kort voor belangrijke verkiezingen.
Verkiezingen waarin men eindelijk mensen had kunnen overtuigen om (desnoods eenmalig) op de pvv te stemmen. Een stem tegen de groot-europa-ideologie. Maar nee hoor, Wilders gooit weer nieuw olie op het vuur met extreme uitspraken.
Tja, nu stemmen diezelfde mensen weer D66. Omdat ze DOM zijn. Bedankt Wilders.

Als hij nu gewoon vanaf het begin had gezegd: WEG MET CRIMINELE MAROKKANEN!! dan had hij alleen maar steun gekregen en was er geen gezeik geweest. Nu zegt hij MINDER MAROKKANEN. En pas later zegt hij in een bijzin dat het om criminele marokkanen gaat. Iets wat natuurlijk weggeknipt wordt. Maar dat had hij kunnen weten. Echt het slaat nergens op.
Wat een amateur.

New Quacka | 20-03-14 | 18:37

@as-saboer | 20-03-14 | 18:24 |
Ik wil hopen dat dit ook bij die 'vermaledijde' Marokkanen doordringt en het ze daar ook tot interne 'zuiveringen' aanzet.
Tot nu toe geven die evenzoveel voeding aan het bestaan van de PVV als dat Wilders hen reden tot gesubsidieerde klaagzang geeft.
Neem de haatbaard-imams en de islamitische internaten bijvoorbeeld. Dan heb ik 't nog niet eens over eerwraak en wat dies meer zij.
Hier verwijten de potten de ketels... etc.

Stenkel | 20-03-14 | 18:37

Mortimerr | 20-03-14 | 18:24 | + een heleboel -
Tja, we bedrijven geen politiek in Nederland, alleen struisvogel politiek.

byebyeholland | 20-03-14 | 18:36

Ik ben blij dat Wilders eindelijk zijn valse facade heeft opgegeven. Het gaat dus niet om een religie of een ideologie maar puur om discriminatie op basis van afkomst. En dat voor een halve indo uit Limbabwe met een Joodse vrouw. Iedereen die nu nog op Wilders stemt weet dus ook precies waar Greet en zijn bruinhemden voor staan.

Sir Eddy | 20-03-14 | 18:36

Alhoewel ik de uitspraak van Wilders persoonlijk begrijp en vanuit wat ik zie als Nederlands belang als een rationeel streven beschouw, lijkt het op het eerste gezicht, politiek niet zo'n verstandig zet van hem.
Maar omdat Wilders al vaker en zeker op politiek gebied slimmer dan mij is gebleken ga ik er vooralsnog van uit dat hij ook hier weer precies wist wat hij deed en dat deze actie een weloverwogen stap is om de weg naar de politieke doelen van de PVV verder te effenen. Doelstellingen die ik trouwens 'im Grossen und Ganzen' sowieso deel.
En dat je daarvoor je tegenstanders soms een tijdelijk schijnvoordeel toewerpt, is - zeker in de politiek en de krijgskunde - geen onbekend verschijnsel.
Ik wacht dus af en speculeer ondertussen over de uiteindelijke uitwerkingen van deze actie.

WirMachenMusik | 20-03-14 | 18:35

Die cock van Katja trekt de melk op. Onfortuinlijk zal zijn deel zijn. Let maar op.

Normpje | 20-03-14 | 18:35

Parsons | 20-03-14 | 18:31 | + 0 -
Waar heb je het over man? Willen jullie minder Marokkanen! Dat zijn de woorden. Daar kan je geen semantiek op los laten. Veel duidelijker wordt het niet. En ja, als je op deze wijze je aanhang ophitst, bedrijf je dezelfde politiek als die Oostenrijker in de jaren 30.

Flodder | 20-03-14 | 18:35

mr.knetter | 20-03-14 | 18:32 |
Dat weet hij al lang en ik denk dat hij al met zijn vertrek uit dit land bezig is. Misschien dat hij eerst nog als een soort martelaar een paar dagen wil brommen voor hij naar de VS vertrekt. Om niet vergeten te worden.

kicktherabbit | 20-03-14 | 18:34

Lol@ al die reposts uit die 100 andere Wilders topics btw

René B. | 20-03-14 | 18:33

Voor het eerst dat Wilders echt zijn woorden terug probeert te nemen. Hij kan het niet in zoveel woorden zeggen maar je ziet in interviews dat hij beseft dat hij te ver gegaan is. Terecht dat van Vliet zich terugtrekt, dit zijn gewoon enge taferelen en een deel van zijn fractie lijkt zich dat ook te beseffen. Wilders zal na deze actie nooit meer iets constructiefs kunnen bijdragen in de landelijke politieke arena, denk niet dat er nog een partij is die met hem zou kunnen samenwerken en een absolute meerderheid haalt hij nooit. Als rechts nog iets wil beteken moet er een partij met de standpunten en toon van de LPF komen, met dit soort extremen zet je jezelf buitenspel.

mr.knetter | 20-03-14 | 18:32

@ stamper

Ja, hij is de enige, daarom heeft hij bij mij ook veel credits.
Ach, wat een k*tzooi ook. Hij verknalt het, maar een alternatief is er ook niet. Ik ga me naar eens bezinnen.

Lewis | 20-03-14 | 18:32

James Lastig | 20-03-14 | 18:17 |
Ik ben ondernemer, werk hard voor mijn centen en betaal genoeg belasting ja. Mag ik blijven?

kicktherabbit | 20-03-14 | 18:32

@Flodder | 20-03-14 | 18:28
Geh, dus jij mag wel een semantisch onderscheid negeren, maar als Wilders dat doet is het een racistische fascistische Hitler Goebbels?

Parsons | 20-03-14 | 18:31

Gif voor de samenleving noemt Asscher de PVV stemmer. Nu mag er wel gegeneraliseerd worden. Dus. Ascher demoniseert de haagse PVV stemmer, een regelrechte oproep tot geweld naar de PVV stemmers die in meerderheid democratisch gestemd hebben. In reactie van een verpauperende samenleving, waar de gemiddelde hagenees niet meer prettig leeft, het gevoel van veiligheid niet meer heeft en dat wordt hier zomaar afgedaan als zijnde bruinhemden. Dubbel gestraft door de pvda, die de hagenezen hun woon en leefgenot in eerste instantie al heeft afgenomen.

RegseHippie | 20-03-14 | 18:31

Gek eigenlijk dat de van oorsprong Marokkanen zich zo aangesproken voelen. Al die foto's van mensen met een Nederlands paspoort in hun hand... als je een Nederlands paspoort hebt ben je een Nederlander en moet je niet zeiken. Jammer alleen dat ze zich vaak geen Nederlander voelen.

Drs. Pressure | 20-03-14 | 18:30

Weer een heerlijk avondje voor Stumpermatthijs:
@ANanninga, 3 minuten geleden
Godverdomme mensen die line-ups van #dwdd en #penw. Verheropvoedende volksverheffing met ALLE ususal fucking suspects. Fatsoensbukkake."
(Annabel,heerlijk wijf!)

Sjors_Carlin | 20-03-14 | 18:30

Der Schnitzeljäger | 20-03-14 | 18:23 | + 0 -
Dat zijn onzinnige semantische spelletjes. Racisme of discriminatie wordt op dezelfde wijze gebruikt. Wilders is een racist. En dat weet je wat ik bedoel. Hij valt mensen aan op het feit dat ze Marokkaans zijn. Iets waar je niets aan kan doen. Puur racisme, of discriminatie zo je wilt.

Flodder | 20-03-14 | 18:28

@as-saboer | 20-03-14 | 18:24
Ik ben ook tegen extremisme, daarom ben ik tegen de islam.

Wonderful-Life | 20-03-14 | 18:27

Ik ben bang straks in het buitenland met schaamte te moeten bekennen Nederlander te zijn.

Republiek | 20-03-14 | 18:26

Als Wilders werkelijk de nazi eigenschappen heeft die velen hem toedichten zal ik hem zeker in de steek laten.
Feit is wel dat veel Marokkanen evident een plaag voor ons land zijn en dat het niet niet om een kleine groep gaat maar om een compleet supporting system.

Wat ik wil zien is dat criminele Marokkanen met een dubbel paspoort daadwerkelijk het land worden uitgezet.
Als hij dat weet te bereiken , echt weet te realiseren dan ben ik voor Wilders.... hier valt veel voor ons land te winnen.

Ik verafschuw het hypocriete gehiuil van de " fatsoenlijken" ..... fuck them.

Bar&Boos | 20-03-14 | 18:26

Niet echt een geloofwaardige actie van iemand die zelf al aan het solliciteren was. Aangezien geen andere partij hem wil hebben zou het hem sieren als hij ook uit De Kamer stapte.

Lafayette | 20-03-14 | 18:25

OT: Joris doe Mortimerr eens slaan a.u.b. spammert

Capt. Iglo | 20-03-14 | 18:25

Het zou me niks verbazen als D666 ook in mei de grootste wordt:-(
Geneeskrachtig Kruit | 20-03-14 | 18:19

Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

Maar met al dat linkse policor gelul vraag ik me steeds meer af hoe NL eruit zou zien als de minderheid (van 4.1 M mensen) die ALLE belastingen betaalt ook iets te zeggen zou hebben.

Net zoals vroeger, censuskiesrecht : nl.wikipedia.org/wiki/Censuskiesrecht

James Lastig | 20-03-14 | 18:24

Wel grappig dat extreem rechts mensen die het niet met hun raciale theorieën eens zijn landverraders noemen. Weet je wie dat ook deden? Vroeger was racisme taboe, tegenwoordig het benoemen ervan. Goed dat er zelfs voor sommige leden van extreem rechts er grenzen zijn aan extremisme.

as-saboer | 20-03-14 | 18:24

-weggejorist en opgerot-

Mortimerr | 20-03-14 | 18:24

WHAHAHAHAHA!! En achter een clubje met dit soort hersenloze idioten lopen jullie dus aan, slim hoor!

Capt. Iglo | 20-03-14 | 18:24

@Flodder: het verdient zeker geen schoonheidsprijs maar marokkanen zijn geen ras.

Der Schnitzeljäger | 20-03-14 | 18:23

Stond Roland van Vliet sowieso al niet op de transferlijst bij de PVV?
In dat geval is dit slechts een goedkope aktie.

Stenkel | 20-03-14 | 18:22

Iedereen valt over de uitlatingen van de Wilders, want ja je wilt erbij horen hè. Maar ik hoor geen hond over de lage opkomst. Hallo, 53%, laagste opkomst ooit. Maar daar hoor je niemand over. Blijkbaar niet interessant. Denk dat ik voortaan maar bij alle verkiezingen van dit circus wegblijf, het is toch niet interessant, en geen hond die zich er druk over maakt.
Mooi toch? It's a wonderful world.

Rest In Privacy | 20-03-14 | 18:22

Kan die Peter nu mooi naar de FaalFaalD overstappen. De verrader.

Klaus Herzog | 20-03-14 | 18:21

Wilders snapt niets van de ophef. Wat een dwaas. Een zaal laten schreeuwen dat ze minder van een etnische groep willen en dan zeggen: huh, wat doen jullie moeilijk? Kwaadaardige racist dat het is. Laat hem eens een geschiedenisboekjes lezen met zijn politiek van haatzaaierij en ontmenselijking (kopvod). En dan zelf beweren dat er een klimaat wordt gecreëerd waarin geweld tegen hem kan ontstaan. Hoeveel boter heeft die mafkees op zijn hoofd als ie daarna zijn juich-tokkies tegen Marokkanen ophitst? Die amoebes zouden ook Heil Wilders roepen als hij dat van ze vraagt.

Flodder | 20-03-14 | 18:21

Lafaard

HeleenM | 20-03-14 | 18:20

-weggejorist-

HaagscheHarry | 20-03-14 | 18:20

Hij zegt ook maar wat. Vorige week beloofde hij nog plechtig dat hij zijn tijd als kamerlid bij de PVV zou volmaken. Totaal ongeloofwaardig, voor zover hij dat al niet was.

Flubber de Wups | 20-03-14 | 18:20

Mooie lul die Wilders. Het gaat om Europa de 22e mei. Nederland is daartegen. Al bij referendum. Het is zou dus logisch zijn als de PVV 22 mei de grootste wordt, maar met dat Marokkanen gezeik heb ik daar een hard hoofd in. Het zou me niks verbazen als D666 ook in mei de grootste wordt:-(

Geneeskrachtig Kruit | 20-03-14 | 18:19

Straks heeft iedereen een eigen partijtje! Zo kan ik ook, ik begin bij deze mijn eigen partij.

We hebben 2 belangrijke standpunten.
1) De islam wordt verboden.
2) Gratis bier als je 5 euro per flesje betaalt.
Stem op mij!
Please :)

Wonderful-Life | 20-03-14 | 18:19

Stel dat hij had gezegd alle polen het land uit, wat was er dan gebeurd ik denk helemaal niks, want dat kan je wel zeggen maar kom niet aan criminelen Marokkanen stelletje idioten

zwartepoema | 20-03-14 | 18:18

Die probleem Marokkanen, daar willen ze zelfs minder van in Marokko. Terug willen ze, ze zeker niet. Dus, ja spreiden en het voorkomen van getto vorming is een manier het probleem op te lossen. Minder Marokkanen in Den Haag, meer in Drachten... Dat is toch wat Wilders bedoelde?

byebyeholland | 20-03-14 | 18:18

Tot nog toe bestuurt Geert de grootste eenmansfractie die ons land ooit gekend heeft.

landlopertje | 20-03-14 | 18:17

Greet zou eens heel aandachtig naar een aantal youtube filmpjes van wijlen Dhr. Fortuin moeten kijken...

*iets over inhoud, klasse en stijl mompelen doet*

CornholioNL | 20-03-14 | 18:17

kicktherabbit | 20-03-14 | 18:14
Geef jij eerst eens antwoord op de vraag die ik stel.

James Lastig | 20-03-14 | 18:17

Wat een vuile matennaaier die Roland van Vliet. En dan ook nog zijn zeteltje houden. Weg met die kutsoufflé !

RugOp81 | 20-03-14 | 18:16

Jammer, van Vliet is enorm gegroeid als politicus. Hij heeft uiteraard gelijk, zo'n generaliserende uitspraak kan echt niet, zelfs al is het VVM.
En Frits Wester weet niet eens hoe je Marokkanen schrijft.

Conan de Rabarber | 20-03-14 | 18:16

Afzondering en beveiliging, blijkbaar heeft dat toch zijn gevolgen op het waarnemingsvermogen en de psyche van een persoon

propper1000 | 20-03-14 | 18:16

Het geld uit Israël is zeker op.

LibertasSimplex | 20-03-14 | 18:16

koolteer | 20-03-14 | 18:11
Dat idee heb ik dus ook, het is gewoon een firebrand. De hele dag gaat het weer om hem, vanwege een ridicule uitspraak, en VVD, PvdA en D66 gaan fluitend de EU verkiezingen in.

bakoenin | 20-03-14 | 18:15

James Lastig | 20-03-14 | 18:11 |
Volgens mij is bij jou iedereen die kritiek op de grote leider heeft links of niet? Ik noem dat gewoon gezond verstand, of het nu Rutte is of Roemer.

kicktherabbit | 20-03-14 | 18:14

Ik denk dat Geert zelf ook al actief met zijn exit uit de politiek bezig is. Hij heeft inmiddels wel door dat het niveau van zijn fractie te laag is en capabele mensen zich niet snel aan de PVV willen binden. In het verleden flirtte Geert al met rechtse clubjes in Amerika. Hij zou graag bij een conservatieve denktank in Amerika aan de slag gaan, maar helaas is hij nergens welkom.

Dreverhaven | 20-03-14 | 18:14

Minder Marokkanen wij blij.... Minder Pvv'ers zij blij...

pim achtertuin | 20-03-14 | 18:14

Er zullen er zeker nog meer volgen. Geert Wilders heeft zijn hand overspeeld. Dit is het begin van het einde.

frisenfruitig | 20-03-14 | 18:13

Had 'ie voorkeurstemmen?

Ars Vivendi | 20-03-14 | 18:13

Hoeveel PvdAers zijn er opgestapt om de uitspraken van Samsom? &#8220;Marokkaanse jongeren hebben een soort etnisch monopolie op straatoverlast gekregen.&#8221;

takkeman | 20-03-14 | 18:12

Wat mij mateloos irriteert is dat we heel goed op schema zaten om de PvdA ook Europees te decimeren, maar dat 1 zo een uitspraak de ratten van de MSM een stok geeft om de hond te slaan.
Ze gaan helemaal los bij Joop/Volkskrant/NRC en reken maar dat ze dit proberen uit te buiten.
Niet zo slimme zet van Wilders.

bakoenin | 20-03-14 | 18:12

Kan iedere reaguurder die zonodig policor moet zijn en dus Wilders met Hitler vergelijkt ook even aangeven of hij / zij belasting betaalt of ontvangt?

Voor de goed orde, ambtenaren, uitkeringstrekkers e.d. ontvangen belasting.

Ik ben namelijk heel benieuwd of dit land ook zo policor links zou zijn als diegenen die alles betalen ook werkelijk iets te zeggen zouden hebben.

Nu legt NL op 'democratische' wijze elke keer de rekening bij een minderheid van 4.1 miljoen mensen neer.

Het is vergelijkbaar met mijn tuinman en mijn schoonmaakster die samen 'democratisch' (want zij zijn met twee en ik alleen) beslissen dat zij een chauffeur, een manager, een risico analist, een bestuurder enz. enz. nodig hebben en dat zij niet te vergeten hun Poolse familieleden hierheen halen maar ik moet dat allemaal betalen.

James Lastig | 20-03-14 | 18:11

Ik wil minder Finnen.

neemjemoederindemali | 20-03-14 | 18:11

Minder PVV'ers? Gaan we regelen!

kicktherabbit | 20-03-14 | 18:11

Wilders had hem toch al doorgestreept voor de volgende verkiezingen.

crisdegek | 20-03-14 | 18:11

De PVV is in het leven geroepen als bliksemafleider voor de VVD. Op het moment dat Wilders te populair dreigt te worden vliegt hij netjes uit de bocht.

Zonder PVV zou de SP twee keer zo groot zijn geworden. Nu weer wat obligate interne strubbelingen, en over tot de orde van de dag.

koolteer | 20-03-14 | 18:11

fijn, typen op een android gsm. gaat altijd goed

salonsocialist | 20-03-14 | 18:11

Net nu geert allemaal verstandige dingen zegt over de Marokkanen in het algemeen, krijg je dit weer.

propper1000 | 20-03-14 | 18:10

@yonthe | 20-03-14 | 18:06
Ik ben geen PVV-adept, maar het is onmiskenbaar dat Marokkanen voor meer overlast zorgen in Nederland dan gemiddelde burgers. Dat is statistisch aan te tonen.

Is het racistisch om een feit te benoemen? "Minder Marokkanen" doelt namelijk waarschijnlijk gewoon op het criminele deel van de Marokkanen.

Nietvoordekat | 20-03-14 | 18:10

hoi yonthe? welk ras zijn marokkanen dan? oeh wacht, ze vallen onder het blanke ras.

weet je wat racisme is inderdaad verschrikkelijk en past niet in onze samenleving. He, waarom mag je de wel de koran kopen, verkopen en beleiden? dat boek staat vok met racisme.

buiten dat, die marokkaanse rappert met zijn afschieten van wilders is veel en veel vwrwerpelinker.

salonsocialist | 20-03-14 | 18:10

Leuke raadsverkiezingen gisteren. Of zoals Wilders het zou zeggen. Minder PVV.

as-saboer | 20-03-14 | 18:10

Waarom niet gewoon Geert volgen. Wat hij doet is goed.

propper1000 | 20-03-14 | 18:09

Prachtig dat dit vandaag nog Wilders recht in het gezicht vliegt! :P

brawrf | 20-03-14 | 18:09

Weet je welke beruchte politici ook een eenmansfractie begon na het breken met zijn voormalige partij? ..... Oh wacht.

KenTochNait?! | 20-03-14 | 18:09

van Vliet is een opportunist, hij wilde sowieso al weg en heeft een goede aanleiding gezocht. Nu kan hij ook nog mooi de held uithangen. Te hopen is dat niemand daar in trapt. Laffe hond.

Vitya | 20-03-14 | 18:09

Egocentrisch figuur

propper1000 | 20-03-14 | 18:09

Briljante strateeg Geert. Zonder benoemen geen verandering.

smdyasc | 20-03-14 | 18:09

Gaat ie nu dan door als Partij Van Vliet...?

Snackbar van Allah | 20-03-14 | 18:08

Wat een verrader

propper1000 | 20-03-14 | 18:08

Een eenmansfragment ja, egocentrisch, meer niet.

Causa Sui | 20-03-14 | 18:08

Néé niet nog een eenmansfractie, gewoon opbokken aub!

René B. | 20-03-14 | 18:08

Heel goed hoor Van Vliet, dat betekent meteen het einde van het marokkanenprobleem.

Oh wacht.

Parsons | 20-03-14 | 18:08

De uitspraken van Geert waren niet racistisch. Marokkanen zijn namelijk ook van het kaukasische ras. Discriminerend zijn ze wel

Guuske | 20-03-14 | 18:07

En opeens hoor je van zo'n man waar je nog noooit van gehoord had.

Andersom dag | 20-03-14 | 18:07

If you can't stand the heat get out of the kitchen!

Welles! Nietes! | 20-03-14 | 18:07

"Marokkanen zijn een maatschappelijk probleem" door de PvdA: geweldig, lof alom, wat een visionairs, zie je wel dat ze moeilijke problemen niet uit de weg gaan, hulde, etc.

"Marokkanen zijn een maatschappelijk probleem" door de PVV: nazi's, Hitler is er niets bij, Wilders moet dood, iedereen die op de PVV stemt is een idioot, haatzaaiers, etc.

Iemand. Leg dit uit.

Nietvoordekat | 20-03-14 | 18:07

Je zou de voor de hand liggende vraag ook wel even mogen stellen en met een paar suggesties kunnen komen Van Leeuwen!

Wellicht ten overvloede: wat is de *echte* reden?

Godsammekraken | 20-03-14 | 18:07

GeenStijl, de Nederlandse linksgetinte pers vergroot de uitspraken van Wilders om zelf het grote verlies van o.a. de PvdA weg te poetsen. Doe er nou niet aan mee!

Rest In Privacy | 20-03-14 | 18:07

"Nederlanders staan in rij voor voedselbank. Afgewezen illegale asielzoekers wijzen gratis bad, bed en brood af..? Eruit stampen die gasten!" zei Van Vliet eerder op zijn Twitter, hmmm..... Beetje dubbele moraal!

Ommie de HaatMoker | 20-03-14 | 18:06

Begrijpelijke actie, maar niet stiekem jarenlang wachtgeld gaan vangen a.u.b.

Ronman2k | 20-03-14 | 18:06

Goede actie. Racisme is niet goed te praten. Hoe graat de PVV-adepten dat ook zouden willen...

yonthe | 20-03-14 | 18:06

Zijn er wel genoeg werkruimtes in het gebouw van het parlement voor alle uit de PVV ontstane eenmansfracties?

DOUK | 20-03-14 | 18:06

Wilders verdient voor zijn uitspraken geen schoonheidsprijs, maar hij is de enige politicus die het Marokkanen probleem in veel wijken bij de naam noemt. Ik ben zelf opgegroeid in een wijk waar de Marokkaanse jeugd de boel terroriseerde en snap precies waarom zoveel Nederlanders op de PVV stemmen. Hoe langer de andere politieke partijen het probleem negeren hoe groter de PVV zal worden.

Rest In Privacy | 20-03-14 | 18:05

Tijd voor een kiesdrempel in dit land. Zo gaat het niet langer.

Botte Hork | 20-03-14 | 18:04

Prima. Sommige problemen lossen zich vanzelf op. Doei landverrader.

Botte Hork | 20-03-14 | 18:03

Mooi want fatsoen moet je doen.

Supermatthijs | 20-03-14 | 18:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland