Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Awww. PVV'ers zijn niet voor om te lachen

leonderjung.jpgAch gossie, huiljankende PVV'ers. Het is weer zover. Afgelopen weekend verliet PVV-lijsttrekker Léon de Jong uit Den Haag grienend het lijsttrekkersdebat van Omroep West uit. Boehoefuckinghoe. Cabaretier Sjaak Bral maakte namelijk een grap. Dat hij wist waarom Geert Wilders zo van smurfen houdt: "een land, een kleur, een leider." Dat is, eerlijk is eerlijk, best een leuke grap. Maar met dikke tranen en veel theater stormde Léon de Jong weg. Kijk die beelden. Dat heeft de PVV wel vaker, dat weglopen. Dan hoef je namelijk niets te verantwoorden of te verdedigen. Slimme tactiek. Maar verder heeft de PVV natuurlijk gewoon een ruggengraat van smurfensnot. Sjaak Bral vat het geheel vandaag vervolgens goed samen: als cabaretier maak je grappen en de PVV heeft geen zelfspot. Is ook zo. Want de PVV en Wilders mogen natuurlijk wel aan de lopende band moslims met fascisten vergelijken en de koran met een nazi-handboek. Wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren: dan ben je een zielenpoot. Constant dat gedrein dat de PVV zo hard wordt aangepakt in de media, dat iedereen tegen is, dat ze kapot gemaakt worden. Flikker toch op. Als je je gedraagt als een club xenofobe roeptoeters met een grote bek, moet je niet gaan piepen als mensen dingen terug gaan zeggen. En zeker niet als Sjaak Bral een grapje over smurfen maakt. Zeg, PVV, gok eens. Hoe harder jullie gaan miepen als jullie blonde Führer met Hitler vergeleken wordt, hoe vaker het gaat gebeuren. Stelletje nazi's, jullie zijn nog te dom om te stemmen.

Reaguursels

Inloggen

Het achterlijke voetvolk is ook hier weer in groten getale aanwezig.

Chartreuse | 17-03-14 | 22:29

Nee Quid, hier ga je mis. Wat jij nu doet is hetzelfde als die domme oetLULlen zoals melkert, rozenluller en consorten deden in de aanloop naar de executie van Pim. Demoniseren heet dat. Valt me vies van je tegen. Overweeg liever een overstap naar joop, dat leest toch niemand.
Redactie, loopt dat contract nog niet af en Joris, beetje stoont ofzo?

pennestront | 17-03-14 | 22:15

-weggejorist-

s.nooz68573393 | 17-03-14 | 19:52

Dus Wilders met Hitler vergelijken mag niet (eens), maar met Grote Smurf dus ook al niet? En dan alle reaguurders die hier menen weer Wilders te moeten verdedigen alsof hij de Messias zelf is. Zielig.

the muppet show | 17-03-14 | 19:25

Dat moslims zichzelf kunnen verdedigen en anderen kunnen aanvallen weten we nu wel. Dat Geert al jaren met bodyguards rondloopt weten we nu ook. Wilders heeft gelijk dat hij de grens trekt bij Adolfje. We weten inmiddels wel hoe het met Pim F. is afgelopen. Daar was de NL politiek en de media mede schuldig aan.

matrixbluepill | 17-03-14 | 19:15

navigator18 | 17-03-14 | 12:44
Beetje laat maar ik moet ff reageren.
Wohoho, werkloos tokkie tuig?? Ik kan in mijn stad geen PVV stemmen maar zou dat zeker doen als het had gekund. Ik werk tenminste 84uur per week 4 weken lang dag in dag uit waarbij ik vaker wel dan niet ook s'nachts m'n nest uit moet om te bikkelen. Dat doe ik al 23 jaar lang 4 weken op 4 weken af in verschillende landen in Afrika waar je soms met beveiliging naar je werk toe moet. Ik ben het een beetje zat om als PVV stemmer constant door het rooie k*t volk als een soort degenereerde idioot te worden uitgemaakt. En nou ook al voor nazi uitgemaakt worden en Hitler lover. F*ck you and the horse you rode in on!!!

Hou er rekening mee dat in mijn beroepsgroep en waarschijnlijk bij andere beroepen waar je meer dan VMBO moet hebben, best wel een behoorlijk aantal mensen zijn die genoeg hebben van dat gekwakkel van onze huidige politici. Het wordt eens een keer tijd dat er meer politici opstaan zoals Wilders die eens durven te zeggen waar het op staat en zich niet achter hun politiek correcte deken van veiligheid willen verschuilen. Daar hebben we er nu al dik 100 van in de 2e kamer zitten. Van mij mogen er wel een paar Pats en Nigels in de regering komen. Niet van dat benauwde.

Met wie ik ook spreek om mij heen, iedereen heeft het helemaal gehad met dat alsmaar pappen en nathouden beleid, van het eeuwige geld in bodemloze putten gooien, als je geslagen wordt de andere wang toekeren beleid, de voortdurende corruptie in allerlei bestuurslagen waar je als braaf belastingbetalende burger door genaaid word. En dan hebben we het nog niet eens over onze ronselaars van de Partij v.d. allochtonen. Het met alle winden meewaai CDA. De Eurofiele D66 en VVD kliek. Splintergroeperingen als GL, SGP, CU en PvdD die helemaal nergens toe doen als alleen maar verdeeldheid in de tent.

De meeste buitenlanders die de laatste decennia hier zien gekomen, schijten op het Nederlandse volk. Van Curacao tot Somalie en van Angola tot Litouwen staan wij vooral bekend omdat we zo tolerant en vooral gratis geld geven. Ze willen niet integreren want eigen cultuur en ja dat moet vooral behouden blijven. Waarom kom je dan hier vraag ik me dan af? En dat wordt ook nog eens een keer extra gestimuleerd ddor weer aan een subsidie, toeslag of wat ook maar voor infuus te hangen. Kost allemaal klauwen met geld en wat heb je eraan, geen moer want je wordt nog bespuugd of voor rascist uitgemaakt.

Gevluchte Somaliers die op vakantie gaan in Somalie omdat het kan toch, waanzin. Gekke Gerritje betaald toch wel.
Misbruik van eigen volk plegen om buitenlanders het leven wel heel erg gemakkelijk te maken. Hoezo ontneem je iemand z'n zelfontplooingsprikkel weg. Waarom werken? En begrijp me goed, ook ras Nederlanders maken heel goed gebruik van de ruif van overvloed. Maar het is gewoon veel te ver doorgeslagen.

Tijd om nu echt puin te ruimen en met de grote schoonmaak te beginnen. Eerst op lokaal niveau en dan landelijk. Kan me niet snel genoeg gaan!

clockandhammergame | 17-03-14 | 19:02

-weggejorist-

ik_wacht_niet | 17-03-14 | 18:17

Sjaak Bral zou pas echt ballen hebben als die een leuk grapje over de profeet (NSFW) zou maken...

number668 | 17-03-14 | 18:05

Die Bral moet met zijn fikken van de (marrokaanse) jongetjes afblijven. Is hij al diverse malen voor gewaarschuwd.

niksneem | 17-03-14 | 17:23

-weggejorist-

RechtsDragend | 17-03-14 | 17:05

@thorrie
Jij hebt 100% gelijk! Daarom zie je ook geen geert bij p en w.

the uninvited guest | 17-03-14 | 15:53

Wanneer was sjaak bral überhaupt leuk?
En wat een grienpeerderig stukje weer van die quid ook hè?
Boehoedihoe pvv vergelijkt moslims met nazi's!
Voor zover ik me herinner is johnny quid van de guy ritchiefilm een supercoole dude. Zo niet de schrijver van deze huiliehuilie stukjes!

the uninvited guest | 17-03-14 | 15:50

De Joods-christelijke en de Islamitische cultuur.

Geloof hoort niet in de politiek thuis, basta.

Mebert | 17-03-14 | 15:43

Ik sta nog steeds met mn mond open... niet van die nazi en smurven moppen, maar over wat mr linkscaberetier aan het einde zegt:

" Iemand kan jou pas kwetsen als jij dat toelaat."

Hmm zou die dat ook even tegen een andere Kring
in ons land willen vertellen, die zich regelmatig gekwetst voelt?

En verder was ik ook weggelopen bij een debat waar vooraan een linkse caberetier even kandidaaten zwart zit te maken en meent op de stoel van een lijsttrekker te mogen gaan zitten.

thorrie | 17-03-14 | 15:10

@Tommygunner | 17-03-14 | 14:28
Nee de werkelijke reden waarom juist niet vervolgt wordt is dat Sjaak Bral heeft gezegd dat je Wilders juist niet met Hitler kan vergelijken.
Veel mensen hebben de voorstelling niet gezien en geloven de tweet.
Sjaak Bral maakte gebruik van een interview wat Greet Wilders zelf gegeven heeft waarin hij vertelde dat hij zo'n groot fan was de Smurfen. Over de smurfen zei Bral, een volk, een kleur en een leider. Het zijn de PVV-adepten die nu Wilders aan Hitler willen linken, niet Sjaak Bral.

the Jackdawn | 17-03-14 | 15:06

"Wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren: dan ben je een zielenpoot"

Helemaal mee eens Quid! Die print ik uit!

Doorn2148 | 17-03-14 | 15:00

Partij van het verbieden van PVV grappen...

da wizard | 17-03-14 | 14:38

@the Jackdawn | 17-03-14 | 12:27 | + -5 -
Nee. Het zijn allemaal valletjes. Hij kán een cabaretier laten vervolgen om een so called grap, maar wat denk je nou zelf dat er gaat gebeuren.
De enige reden waarom hij zoiets toch nog slikt is dat erop reageren nóg schadelijker is.

Tommygunner | 17-03-14 | 14:28

@Navigator18 (13:21),

Mijn ad hominem was heel reëel; je geeft wederom aan niet te weten wat het verschil is tussen bijvoorbeeld het bekritiseren van de koran of het willen vernietigen van alle moslims. Alsof kritiek op de bijbel (hier al decennialang de norm) gelijk staat aan het willen vernietigen van alle christenen. Dat je dat verschil niet ziet zegt wel degelijk iets over jouw algemene ontwikkeling.

En je weerlegt niks van wat ik zei. Ik heb het niet over impliciet of direct, ik heb het over;
- reële of niet-reële vergelijkingen,
- vergelijkingen van personen of van boeken.
En nogmaals;
- er is nog niemand bedreigd of vermoord vanwege de vergelijking koran/mein kampf,
- er zijn wel al mensen bedreigd of vermoord vanwege vergelijkingen met Hitler.

Dat Hitler (anders dan alle islamitische leiders) niet te koop liep met zijn genocideplannen betekent niet dat iedereen die genocide veroordeelt zoals Wilders "dus" van plan is om ooit genocide te plegen.
Wat je zegt over de geschiedenis het nazisme is natuurlijk onjuist want wie destijds het nazisme volgde kon wel degelijk weten wat Hitler van plan was. Veel is terug te vinden in mein kampf (1927), maar de nazi-bijeenkomsten en hun knokploegen spraken ook boekdelen. Precies zoals de koran (rond 666), islamitische bijeenkomsten en islamitische knokploegen in Nederland boekdelen spreken over waar de islam voor staat.
En Wilders?
Nergens in zijn partijprogramma wordt opgeroepen tot haat en geweld, bij PVV-bijeenkomsten evenmin, en de PVV kent geen knokploegen. Integendeel, Wilders heeft zich altijd gedistantieerd van idioten die racistische taal uitsloegen of dreigden met geweld.

Wat je zegt over grote smurfen is volkomen irrelevant, en bovendien vrij hypocriet; ook de PvdD en de veel grotere SP worden zoals de PVV geregeerd. Trouwens, alle partijen profileren zich met sterke leiders, en de verkiezingen binnen die partijen zijn vaak een farce (zie Feijerbahce).
Een partij wordt niet meer of minder democratisch door interne verkiezingen. En vooral een nieuwe partij als de PVV die door demonisering, infiltratie en avonturiers grote risico's loopt moet daar voorzichtig mee omgaan (zie van Doorn).

Dan je belachelijke argument over foute bijbelteksten. In de bijbel staan hier en daar net zulke foute teksten als in de koran, dat klopt. Maar zoals mensen met een beetje algemene ontwikkeling (sorry, dat is echt zo) allemaal al weten worden die teksten nergens toegepast.
Daar gaat het om.
De vele fouten teksten in de koran worden wèl dagelijks toegepast, zowel door islamitische terroristen, islamitische rechters, islamitische regeringen als islamitische organisaties. Er is ook nergens ter wereld een "gematigde islam" van invloedrijke moslims die voorstellen om deze teksten buiten gebruik te zetten.
Daar gaat het om.

Dat alles wat jij zegt onjuist is en vaak ook irrelevant en hypocriet, is niet erg. Wat wel erg is is dat je het middels godwins aanzetten tot moord verdedigt. Ik "maak daar een drama van" omdat ik heel anders over politieke moorden denk dan jij. Het gaat niet alleen om die paar moorden en de miljoenen aan beveiliging. Het gaat ook om het verval van de hele democratie; ramen met PVV-posters die worden besmeurd of ingegooid, horecagelegenheden die bedreigd worden als de "verkeerde" partij daar een keer een bijeenkomst houdt.

Conclusie; je hebt niks van wat ik zei weerlegd, je hebt wel even duidelijk aangegeven dat je niet links bent, wat mij eigenlijk helemaal niet interesseert. Wat mij interesseert is dat tot geweld aanzettende, kwaadaardige laster niks met humor of argumentatie te maken heeft.
Links vind van wel, en op dat ene puntje geef je links dus gelijk.

Dandruff | 17-03-14 | 14:25

-weggejorist-

R0BB3RT | 17-03-14 | 14:10

Kwit krijgt telkens een orgasme als hij over Die Wilders los gaat. En dan de reacties daarna. Wat zijn de reaguurders kwaad he ? Voelt dat lekker Kwit ?
En hoe is het met die deal met de Vara ?

Kamervraag | 17-03-14 | 13:56

Die Johnny Quid , Geert dit Geert dat. Een wekelijks terugkerend fenomeen. Toch lullig als je nooit iets beters weet te schrijven. Er zijn immers voldoende dingen gaande in de wereld.

KauhlodieBaaz | 17-03-14 | 13:55

Peter Emile | 17-03-14 | 13:35 | + 0 -
.
Over de smaak van humor valt te twisten. Overigens is je stelling dat Cabaretiers laf zouden zijn omdat ze geen grappen over moslims durven maken feitelijk onjuist. Hierbij een aantal specimen:
1) Vliegende Panters - www.youtube.com/watch?v=Oo-IJ0uErYs
2) Vliegende Panters - www.youtube.com/watch?v=7j9WgCsoazQ
3) Theo Maassen - www.youtube.com/watch?v=HbILx98F7Rk
.
Internationaal:
4) www.youtube.com/watch?v=YEv3oRODkek
.
Mocht het je niet bevredigen... tjah: kwestie van smaak.
.
Je stelling dat Hans Teeuwen de enige zou zijn, lijkt me feitelijk gezien dus onjuist. Wellicht zou je je blik iets meer moeten verbreden.

navigator18 | 17-03-14 | 13:43

navigator18 | 17-03-14 | 12:44 |

Je vergelijkt hier een appel met een peer.

Ik ga mijn best doen om je het volgende te verduidelijken:

Wat Bral probeert te grapjassen over smurfen en Wilders, zal mij een zorg zijn. Van mij mag ie. Ik word daar niet boos over. En dat weglopen van die PVV'er vind ik slap theater, laat ik daar ook duidelijk over zijn.

Maar de 'grap' van Bral is gewoon geen grap. Geen goeie humor. En ik vind het slap als slappe humor wordt gebracht als goeie humor.

Kortom: het gaat mij over de kwaliteit van de humor, wat ie zegt over Wilders en dat ie Wilders in verband brengt met smurfen - en in de verte met Hitler desnoods - mag ie van mij. Ik ga mij daar niet over opwinden.

Wat Wilders zei over de koran, is geen humor. Dus daar heb ik óók al niet om gelachen. Omdat het niet leuk was, en ook niet was bedoeld als leuk.

Wat Wilders zei over de koran, was serieus bedoeld. En zo heb ik het ook opgevat.
En ik vond die vergelijking gedeeltelijk steekhoudend. Gedeeltelijk. Want de koran is nog veel erger als 'Mein Kampf'.

Je vergelijkt dus iets dat als grap bedoeld is, met iets dat niet als grap bedoeld is.

En over beide zaken heb ik niet gelachen, en me verder ook niet druk of kwaad gemaakt.

Maar waar ik me wél kwaad over maak, is dat zelfbenoemde 'cabaretiers' als Bral, kirrend en kreetjes slakend blijven rondspringen in het kinderbadje van de humor zolang dat kinderbadje is gevuld met humor over onszelf, onze politici, onze cultuur en onze westerse, christelijke religie.

Maar dat ze zeven kleuren zouden schijten als ze in het diepe zouden moeten springen van de scherpe satire die de islam verdient, maar niet krijgt.
Omdat onze cabaretiers lafaards zijn.
Met uitzondering wellicht van Hans Teeuwen.
Lafaards.
Want scherpe grappen maken over de islam en over de volgers van de islam, durven ze niet.
Ze schijten in hun broek daarvoor.

Decennia lang is de christelijke religie (terecht overigens) door linkse humoristen, showmakers, satirici en filmmakers belachelijk gemaakt, afgezeken en voor schut gezet.

Maar nu het meer dan ooit nodig is om een religie belachelijk te maken, af te zeiken en voor schut te zetten, durven ze niet.

Omdat het lafaards zijn.
En dus gaan ze een beetje gratuit en risicoloos staan te pissen op de klokkenluiders, op degenen die terecht alarm slaan voor de religieus geïnspireerde barbarij, de terreur en het middeleeuwse obscurantisme dat onze samenleving nú al heeft ontwricht en onze beschaving bedreigt.

Peter Emile | 17-03-14 | 13:35

@Dandruff | 17-03-14 | 12:55 | + 0 -
.
Allereerst: dank voor de Ad Hominem. Over wiens ontwikkeling dat wat zegt laat ik - a la PVV - in het midden.
.
Ik vind overigens dat je reactie weinig hout snijdt. Impliciete beschuldigingen zijn wat mij betreft net zo goed directe beschuldigingen. Als je de Koran met Mein Kampf vergelijkt, dan vergelijk je het gedachtegoed van de ene groep personen wel degelijk met de andere groep personen. Het onderscheid dat je probeert te maken is kunstmatig en onwerkbaar. Wil je daarmee zeggen dat alle impliciete verwijzingen naar Hitler dan wel goed zijn?
.
Ook interessant wat je allemaal zegt, want dat is feitelijk onjuist. In de beginjaren van de NSDAP kon niemand vermoeden wat en hoe ze precies met bepaalde bevolkingsgroepen zouden doen. Veel zaken waren wel degelijk indirect, impliciet en vrij voor allerhande uitleg. In die zin vind ik de laffe suggestieve uitlatingen (dus impliciet) van Wilders over alle Marokkanen wel degelijk te vergelijken met suggestieve ideeëngoed van de NSDAP. Als Wilders en zijn PVV daar duidelijkheid over willen scheppen HOE(!!) ze dat probleem willen aanpakken zou de zweem van suggestiviteit weghalen, maar juist dat laat de PVV in het midden. Een andere vergelijking - die Sjaak Bral maakte - is de vergelijking met de Grote Smurf. Je kunt toch niet ontkennen dat de PVV centraal door één man wordt geregeerd? Er zijn in het Nederlandse politiek (op de NVU na en wat linksfascistische clubjes) weinig partijen die zo geregeerd worden. Dat tezamen: de zweem van suggestiviteit en het feit dat de PVV bestuurd worden door de wil van 1 man zorgen ervoor dat de PVV zelf het subject is van suggestiviteit. En wat mij betreft terecht.
.
Je onderbouwing dat de Koran (en hoe zit het met atheïstische Marokkanen?) een boek is dat uitzonderlijk is in zijn haatdragendheid is natuurlijk ook alweer hypocriet. Kijk naar de (suggestieve) moordpartijen in de Bijbel en Thora: skepticsannotatedbible.com/ . Het Christendom en Jodendom zijn wat mij betreft alles behalve zaligmakend. Ik zie meer een probleem met religie in het algemeen zoals 1) kritiekloze omarming van (willekeurige) autoriteit 2) kritiekloos aanvaarden van ideeën van geleerden enzovoort enzovoort.
.
Je suggestie dat ik 'links' zou zijn stoort me ook. Ik heb niks met de klassieke linkse correctdenkers in D66, GroenLinks en de PvdA. Dat betekent nog niet automatisch dat ik sympathie heb voor de PVV. Integendeel, die partij lijkt me nog schadelijker zelfs.
.
Conclusie: je onderscheid is kunstmatig, want je kunt hem niet onderbouwen. De PVV is zelf suggestief in oplossingen die grenzen aan het gedachtegoed van de NSDAP (wat bedoelde Wilders' nu met minder Marokkanen?) en bediend zichzelf van (impliciete) verwijzingen naar het gedachtegoed van de NSDAP welke net als de PVV centraal door 1 man wordt bestuurd. En al is dat onterecht en ben je het er mee oneens: waarom dan nog steeds zo'n drama maken over dergelijke vergelijkingen?

navigator18 | 17-03-14 | 13:21

Johnny Quid | 17-03-14 | 09:19

Quid, jouw niveau is behoorlijk "ingezakt".

Pa Ramaribo | 17-03-14 | 13:17

The Kwisatz | 17-03-14 | 09:53

"ingezakt" = "ingedaald". Een versgebakken cake zakt in. Post eens een selfie van jouw ingezakte ballen.

Pa Ramaribo | 17-03-14 | 13:16

@peter5151: sorry PVV is zo links als wat kijk maar eens op de partijstandpunten over de zorg en sociale zekerheid. Ze zeggen zelf het enige verschil met de linksen is dat ze alleen iemand die al 10 jaar heeft gewerkt wil verzorgen.

Quote uit standpunt van PVV :

".... De Partij voor de Vrijheid laat er geen twijfel over bestaan aan welke kant zij staat. Dit onderscheidt ons van de linksen die denken dat open deuren en een solide verzorgingsstaat prima samengaan. We stoppen met het geven van dure uitkeringen aan nieuwkomers. De bijstand is bijvoorbeeld al verworden tot een allochtonen-hangplek. Wij vinden: migranten moeten 10 jaar in Nederland werken voor ze recht krijgen op sociale voorzieningen."

Mans5 | 17-03-14 | 13:12

@zephyr,

Wat een lulkoek, had die de Jong Bral zijn microfoon af moeten pakken?
Natuurlijk niet.
En wie genereert hier media aandacht, die Bral of de Jong?
Wie ontloopt hier zijn verantwoordelijkheid om te weten wie Hitler was en waar Hitler voor stond?

Dit heeft ook niks met discussie te maken, dit is laster. Menig BN-er is voor heel veel minder al naar de rechter gestapt.

Dit is bovendien hele kwaadaardige laster, laster die bedoeld is om tot moord aan te zetten. Want het linkse argument dat linkse mensen niet kunnen weten dat kwaadaardige lastercampagnes tot moord kunnen leiden is achterhaald sinds de moord op Fortuyn. De vele serieuze bedreigingen aan het adres van Wilders spreken ook boekdelen.

Dandruff | 17-03-14 | 13:07

Mooi stuk Johnny, alleen loop je nu wel achter links aan, dat zelf de oorzaak is van het feit dat de PVV ontstaan is. Desalniettemin is weglopen bij een discussie ook erg slap. Maar het lijkt er wel op dat dit een in mekaar gezet spelletje is, dat de heer Mingelen de mede presentator was van dit waardeloze debat verbaasde me ook trouwens. Ik hoop in elk geval dat links een flinke dreun te verwerken krijgt komende woensdag, hopelijk ook een signaal aan het kabinet als dat gebeurd, m.a.w. WEG MET DEZE REGERING !

peter5151 | 17-03-14 | 13:04

los van de ontzettend zielige grap (het publiek reageert stoicijns) is het weglopen bij een grap over de grote Smurf iets anders dan en masse de bomgordels omgespen bij een grap over de Grote Moefti

(Behind)Doors | 17-03-14 | 12:59

Sjonnie toch.
Afgeven op de PVV, terwijl je zelf iemand wegjorist die zegt dat je een klein pikkie hebt.
Wilders liep terecht weg uit dat Catshuisoverleg.
Omdat het CDA een vies spelletje ging spelen.
En Lèon is ook terecht weggelopen.
De vergelijking met Hitler gaat veels te ver.
Wie zoiets stompzinnigs verkondigt, is het niet meer waard om nog verder naar te luisteren.

Schietmijmaarlek | 17-03-14 | 12:57

Blik in de nabije toekomst: Bral krijgt doodsbedreigingen op twitter, foon, feestboek etc. AD-column:"Je mag in NL niet eens meer cabaretier zijn, want moord en doodslagbedreigingen uit de PVV-hoek. Ik ben niet aangeslagen, ik had dit wel verwacht."(uit het AD van woensdagochtend).

tismilucas | 17-03-14 | 12:56

@Zephyr | 17-03-14 | 12:52
Waarschijnlijk 50% van de stemgerechtigden gaat aanstaande woensdag niet stemmen. Weglopen wordt dus overduidelijk door velen - misschien wel een meerderheid - als een geldig politiek statement beschouwd.

Pierre Tombal | 17-03-14 | 12:56

@navigator18,

Als je geen algemene ontwikkeling hebt, zou je dan tenminste al mijn reacties willen lezen?

Het gaat niet om dezelfde argumenten, ik heb de verschillen hierboven al zeker 4 x uitgelegd:
1.
- De koran bevat talloze oproepen tot haat en geweld tegen (onder andere) joden, net als mein kampf. De vergelijking klopt dus gewoon, en dat is relevant als we het islamitische geweld willen verklaren.
- Wilders heeft nooit tot haat of geweld opgeroepen, zoals Hitler. Die vergelijking klopt dus niet.
2.
- De koran en mein kampf zijn boeken, het vergelijken van die 2 brengt dus niemand in gevaar. Zelfs als de vergelijking niet zou kloppen dan heeft niemand daar last van.
- Hitler en Wilders zijn bestaande personen, en aangezien Hitler buiten de islamitische wereld de meest gehate man ter wereld is zal de vergelijking met Hitler de darmee vergelekenen in gevaar brengen.
Om die reden werd Fortuyn vermoord en kan Wilders niet zonder lijfwachten over straat.

Het gaat mij feitelijk niet eens om Wilders, die gelukkig goed beveiligd wordt.
Links heeft de afgelopen decennia tientallen mensen kapotgemaakt en in gevaar gebracht met die belachelijke Hitler-vergelijking, denk aan Buikhuizen, Janmaat, Cliteur, Ellian en Hirsi Ali.
Het is een wonder dat er zo weinig dodelijke slachtoffers zijn gevallen.

Dandruff | 17-03-14 | 12:55

Weglopen doe je niet als je ballen hebt en de confrontatie aandurft. Was hij niet weggelopen dan geen publiciteit. Altijd dezelfde reflex van PVV. Media aandacht genereren en inhoudelijk discussie op oplossingen ontwijken. Ik kan niet wachten tot ze eindelijk ergens wel verantwoording moeten nemen en dan eens zien wat ze ervan bakken. Arm Den Haag. Eerst PvdA en straks PVV.

Zephyr | 17-03-14 | 12:52

Pieter V | 17-03-14 | 12:41 | + -1 -
.
Je vergelijking gaat volgens mij mank. In tegenstelling tot Goebbels is Quid een vrije jongen die niet een één of andere grote smurf moet napraten. Het mooist zijn natuurlijk die satirische vergelijkingen die natuurlijk ergens wel hout snijden.

navigator18 | 17-03-14 | 12:46

Cabaret..

Fred van Ria | 17-03-14 | 12:46

Dat ie niet eerder wegliep, wat een wanvertoningen die Bral.
Ik moet ook maar eens de bühne op, als dit niveau van 'caberet' al betaald wordt..

Fred van Ria | 17-03-14 | 12:44

Peter Emile | 17-03-14 | 12:28 | + 0 -
.
Hoe zat het ook alweer met PVV-leider Wilders die de Koran vergeleek met Mein Kampf? www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article... Daar kon u zeker hartelijk om lachen, maar nu is het ineens ernst.
.
Ter verduidelijking: ik vind die Koran helemaal niks. Maar de PVV is wat mij betreft net zo ruk als het gedachtegoed in de Koran. Maar in de PVV zijn ze in ieder geval ook niet vies van wat Hitler-vergelijkingen. Dat sneue gedoe van dat werkloze PVV-tokkietuig hier op GeenStijl is wat mij betreft hypocriet.

navigator18 | 17-03-14 | 12:44

-weggejorist-

Pieter V | 17-03-14 | 12:41

Kwaadaardige laster is niet grappig, daar gaat het om.
Dandruff | 17-03-14 | 12:31 | + 0 -
.
Maar voor de rest mag Wilders wel anderen in verband brengen met het gedachtegoed van de NSDAP. Ter herinnering: weet U nog dat Wilders (PVV) de Koran in verband bracht met Mein Kampf? Wat mij betreft allemaal prima (Koran = moreel verwerpelijk), maar als iemand dezelfde tegenargumenten gebruikt moet je niet gaan lopen huilen.
.
Ik vind Wilders (PVV) hypocriet. En die Leon de Jong (PVV) is een zuur mannetje zonder incasseringsvermogen.

navigator18 | 17-03-14 | 12:35

Die bralaap had natuurlijk ook wel een paar aardige sketches over de het zeer actuele stemmen ronselen door gevestigde partijen.
En dat gebeurt in Den Haag natuurlijk net zo goed en door de PvdA in het bijzonder want dat is een specialiteit van hun islamitisch stemvee gebleken.

Pieter V | 17-03-14 | 12:35

@Mans5,

Lul niet, het ging niet om de smurfen maar om Hitler.
Niemand is ooit vermoord omdat hij met een smurf werd vergeleken, zelfs niet als dat jarenlang stelselmatig werd herhaald. Er zijn wel al heel veel mensen bedreigd, mishandeld en vermoord nadat ze maanden- of zelfs jarenlang stelselmatig met Hitler werden vergeleken.
Wilders kan om die reden al ruim 10 jaar niet meer zonder beveiligers over straat.

Kwaadaardige laster is niet grappig, daar gaat het om.

Dandruff | 17-03-14 | 12:31

Een godwin is alleen een godwin als het een godwin is.

Hitler overal met de haren bijslepen (eet je brood op, in de oorlog...) is een godwin. Maar niet altijd.

Wat als er echt een nieuw nazi-regime ons land inmarcheert, en de homos en joden begint te bedreigen en te slaan. Dan is een vergelijking met de nazies van Hitler geheel op zijn plaats, en maken de godwin roepers een grove denkfout.

Dit is ook taktiek van zuurlinks: net zo vaak onterecht 'hitler' roepen totdat de terechte 'hitler' vergelijking met de islam in de 'ruis' verdwijnt. Het 'boy cried wolf' lesje hanteren: om een alarm aan het gehoor te ontrekken.

Geert Wilders slaat, net als Pim voor hem deed: alarm. Terecht alarm. De islam is daadwerkelijk zo gevaarlijk als de nazies. Maar in plaats van op het alarm te reageren laten de linksen nu overal vals alarm afgaan. Zodat niemand reageert. Op het echte alarm: Islam=fascisme. Islam wil alle joden vermoorden. Alle homosexuelen vermoorden. De wereld met geweld onderwerpen. Ziet ongelovigen als minderwaardigen. Vrouwen als halfwas. Verheerlijkt geweld, de dood, de leider: Mohammed. Wil de democratie omverwerpen. Net als de nazies.

Bert Koning | 17-03-14 | 12:30

Citaatje:

" 'een land, een kleur, een leider.' Dat is, eerlijk is eerlijk, best een leuke grap."

Quid moet zijn gevoel voor humor eens in de revisie doen.

En ik wacht nu op de eerste 'grap' van Bral over de profeet. Of over de islam.

Maar ik vrees dat ik mijn tijd ga verknoeien met dat wachten.

Peter Emile | 17-03-14 | 12:28

@Tommygunner | 17-03-14 | 11:35
" Nee, ik denk inderdaad ook niet dat Wilders daar zijn handen aan gaat branden."

Dus zijn uitspraak kun je vergelijken met zijn 65 blijft 65. Leuk voor de bühne maar als het erop aankomt blijft hij weglopen.

the Jackdawn | 17-03-14 | 12:27

Ik vraag me maar 1 ding af bij dit artikel.
Sinds wanneer is Sjaak Bral een cabaretier?

Of is tegenwoordig iedereen die niet werkt, een gitaar in de hand neemt en een flauwe grap verteld cabaretier??

happen naar de baas | 17-03-14 | 12:27

Ik moet wel zeggen Bral was tegen de VVD, PVDA, D66 enz ook met dat soort vergelijkingen bezig, ja toch?

Ow wacht.....

Meri59 | 17-03-14 | 12:25

Laten we niet te ver afdwalen. Het punt wat Bral maakte is kun je Wilders vergelijken met Smurfen. Mag dat of mag dat niet?

Volgens mij moet je tegen zo'n grap kunnen.

Mans5 | 17-03-14 | 12:22

BlitzFlicker | 17-03-14 | 09:32 | + -33 -
"Ben benieuwd hoeveel tranen er over de wangetjes van de reaguurders zullen bikkelen naar aanleiding van dit topic."
.
Tranen bikkelen?

Gaz21 | 17-03-14 | 12:17

Mantisomantis | 17-03-14 | 12:06 |

Tegen gelul, gelieg en gedraai met feiten is geen argument opgewassen.

Skunk57 | 17-03-14 | 12:16

U kreeg via twitter nogal wat verwensingen en bedreigingen over u heen.

'Ach, dat hoort er tegenwoordig bij. Dat laat ik van me afglijden.'

Maak dan de volgende keer een stel mislukte grappen over de Islam, en dan laat je die doos met die microfoon uitleggen aan de haatbaarden dat het allemaal maar satire en cabaret is.
Kijken of hij het dan ook zo makkelijk van zich af laat glijden. Zo jammer dat wij in Rotterdam (nog) niet op de PVV kunnen stemmen.

hero_of_heaven | 17-03-14 | 12:15

Bral heeft op zijn snabbel gedaan wat van hem werd verwacht. PVV en Wilders belachelijk maken. Volgens mij ging hij te ver toen hij beweerde dat Hitler meer bereikt had dan Wilders. Bral kent zijn geschiedenis niet.

metdedag | 17-03-14 | 12:11

@Devlonir,

Laster heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Zelfs linkse mensen weten dat, daarom werd Prem Radhakishun tijdens DWDD direct gevraagd zijn woorden terug te nemen toen hij Volkskrant journalist Geelen van pedofilie beschuldigde. Kwaadaardige laster kan mensen namelijk in levensgevaar brengen, dat is van een hele andere orde dan kritiek ("je hebt ongelijk") of belediging ("je bent een l*l").

Natuurlijk is een godwin altijd een zwaktebod, maar een vergelijking met nazisme is niet altijd een godwin, als de vergelijking klopt. De koran bijvoorbeeld bevat minstens zoveel oproepen tot haat en geweld als mein kampf. Dan zie ik niet in waarom het wijzen op dat belangrijke feit (dat het wereldwijd toenemende islamitische antisemitische geweld verklaart) een "gebrek aan argumenten" zou kunnen zijn.

Bovendien; de vergelijking tussen 2 boeken is altijd minder beladen dan tussen 2 mensen, zeker als één van die mensen daardoor gevaar loopt.
- Het benoemen van feiten over de koran heeft nog niemand in gevaar gebracht.
- Het decennialang vergelijken van niet-PvdA-ers met Hitler heeft ertoe geleid dat diverse niet-PvdA-ers werden bedreigd, mishandeld en vermoord.
- Ook Wilders heeft al ruim 10 jaar beveiliging nodig vanwege de vele godwins.

Geen overbodige luxe. Want Volkert heeft wel degelijk gezegd dat hij Fortuyn vermoordde omdat hij hem "een gevaar voor de samenleving" achtte, ongeveer de woorden van Melkert. Daarom vermoordde hij Fortuyn en niet één van de vele duizenden andere BN-ers die iets met bont, leer of vlees hebben; maar nooit met Hitler in verband zijn gebracht, zoals Fortuyn aan één stuk door.

Dandruff | 17-03-14 | 12:11

@Petrus Poortwachter | 17-03-14 | 11:24
Zeker. Goede voetballer ook. Maar wat moeite met incasseren.

van heinde en verre | 17-03-14 | 12:09

Het zou voor de verandering wel eens leuk zijn als iemand met feiten het partij programma van de PVV bestreed.
Steeds herhalende laster wordt op den duur vervelend. maar het is natuurlijk wel leuke reclame voor de PVV.
Dan te bedenken dat ze maar in 2 plaatsen meedoen.
Ik stem in mijn woonplaats, bij gebrek aan PVV, op het enige andere buitenbeentje in de Nederlandse politiek. De SGP. Dan weet ik tenminste zeker dat ze me niet achteraf belazeren. Die zondagsrust beleef ik wel lekker achter in mijn tuin met een boek.

Mantisomantis | 17-03-14 | 12:06

Een grapje moet kunnen.
Maar ik schijt op twee elementen van links.

1) Wij noemen de islam fascistisch, en de profeet Hitler, omdat beiden de joden (en de homosexuelen) willen UITMOORDEN. Links noemt Wilders 'hitler', puur om hem te beledigen en niet op zijn standpunten in te hoeven gaan.
2) Pim Fortuyn is mede vermoord dankzij het 'hitler' roepen van de linkse media. Een taktiek die ze nu weer proberen: bij Wilders. Terreur heet dat. Het blijven vergelijken van Wilders met Hitler is gewoon een constante uitnodiging - om er 'iets' aan te doen: hem te vermoorden.

Neem nu die grappige 'ein volk, ein reich ein fuhrer' grap met die smurfen. Grappig? Ja. Maar ook een verkapt dreigement. Het verband 'wilders - hitler' word door links ALTIJD en OVERAL gepusht. Zelfs een zin als 'ik wil Wilders niet met Hitler vergelijken, maar...' zorgt ervoor dat er TOCH weer een verband in de hersens van de toehoorders word gelegd: hersenspoeling. Volksmennerij. Aanzetten tot geweld is het.

Wilders heeft niemand vermoord. Roept niet op tot geweld. De nazies wel. De islam wel. Wanneer gaat links daar eens op in? Met hun hysterische 'hitler'vergelijkingen?

Bert Koning | 17-03-14 | 12:02

Als je je gedraagt als een club xenofobe roeptoeters met een grote bek(..)
.
Ik, xenofobe roeptoeter, hoe kom je daar nu bij? Ik ben vooral geinteresseerd aan mensen die de islam, christendom, boeddist of vele andere goddiensten aanhangen en die migrant zijn, kuch, kuch...

Thoth | 17-03-14 | 12:01

Walgelijke grap, vergelijkbaar met het gebruik van het woord "Kopvoddentaks" Dit soort mensen zijn ongewenst in onze samenleving.

Skunk57 | 17-03-14 | 11:58

Leuk van de organisatie, laten we de avond beginnen met wat cabaret. Maar erg onprofessioneel om deze cabaretier er dan een partij er zo uit te laten pikken. Had het op een liedje over naar de stembus gaan gehouden.

Bababas | 17-03-14 | 11:52

Wat een kansloze discussie. Die zou over standpunten moeten gaan.

Delaware | 17-03-14 | 11:50

Quid voelt zich weer helemaal thuis tussen de ' kijk ons een PVV bashen' goedmensen. Hitker dit, Nazi dat, kom nou eens met feiten waarom dit zo is volgens jullie, alles wat over de PvdA gezegd wordt zijn daarintegen wel feiten en laakbaar.

Bugsy Malone | 17-03-14 | 11:49

Mokum Kosher | 17-03-14 | 11:18 |
Helemaal niks. Maar als je ooit de godfather over 30 kinderen bent geweest is dat natuurlijk wel een opmerkelijke carrièreswitch. Maar nogmaals, PVV'ers kunnen goed uitdelen maar zodra ze moeten incasseren gaan ze huilie huilie doen. Daarom is er niks leukers dan PVV'ers op de pik trappen.

kicktherabbit | 17-03-14 | 11:48

Dandruff | 17-03-14 | 11:27
Het punt dat je iets niet mag zeggen, omdat 'een idioot het serieus kan nemen en iemand kan vermoorden' is ook een dooddoener als het om vrijheid van meningsuiting gaat. Ik ben van mening dat de Godwin een bewijs van het hebben van geen punt is. Ik ben blij dat mensen het doen, want ze bewijzen zo hun onvermogen tot een daadwerkelijk punt maken. (Net als Wilders trouwens zelf ook doet met zijn koran/mein kampf vergelijkingen).

Het is bullshit, maar mensen zijn simpelweg vaker wel bullshit. De godwin maakt vooral dat duidelijk. Mensen mogen van mij doorgaan met hem gebruiken. Maar mensen die ze gebruiken, in wat voor context dan ook, vind ik simpelweg sukkels, allemaal.

Net als dat ik mensen die vinden dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden omdat iemand het serieus kan nemen en domme dingen kan doen sukkels vindt, allemaal. En trouwens; Volkert schoot Fortuyn neer vanwege zijn standpunten omtrent dieren en bont. Want Volkert was de grootste sukkel hierin, die een mensenleven minder waard vond dan dierenlevens.

Petrus Poortwachter | 17-03-14 | 11:31
Oh.. het punt dat het feitelijk is voor alles en iedereen is inderdaad ook een reden om het punt bullshit te maken, helemaal mee eens.
Ik wilde enkel aangeven dat mensen die aangeven dat "het feitelijk niet waar is jonguh!!!" zoals je zo veel ziet in de comments hier ook simpelweg bullshit aan het lullen zijn. Focus vooral om hoe een enorm bullshit punt de Godwin is, maar verval niet tot wellus/nietus discussies over de feitelijkheid. Dat is mijn punt.

Devlonir | 17-03-14 | 11:47

Wat hadden ze allemaal moeten beginnen zonder Hitler. Die man wordt voor de Wilders-hat0rz tot nuttig gemaakt.

doskabouter | 17-03-14 | 11:38

-weggejorist-

jeneverneus | 17-03-14 | 11:38

-weggejorist-

Lief meiske | 17-03-14 | 11:37

@the Jackdawn | 17-03-14 | 11:04 | + -5 -
Een comediant vervolgen om wat hij zegt. Nee, ik denk inderdaad ook niet dat Wilders daar zijn handen aan gaat branden.

Tommygunner | 17-03-14 | 11:35

@Kicktherabbit (11:15),

Je hebt geen inhoudelijke argumenten zeg je, daarom kom je met een verzonnen verhaal over iemand uit je klas waarvan je het beroep minderwaardig vindt.

Sorry, maar fantasie en misplaatste superioriteitsgevoelens zijn in mijn ogen geen inhoudelijke argumenten.

Dandruff | 17-03-14 | 11:34

kicktherabbit | 17-03-14 | 11:15
Dus als ik het goed begrijp was de tegelzetterschool voor jou iets te hoog gegrepen?
Geeft niet, we hebben ook vuilnismannen nodig.

Cuyahoga | 17-03-14 | 11:34

@Point Blank (11:12),

Ik heb je geen minnetje gegeven, ik heb je uitgelegd waarom jouw holle kretologie niet klopt.
En daar ga je niet op in.

Ik vind politieke moorden niet iets om mee te lachen, zeker niet als het de enige persoon betreft die de talloze islamitische haatpredikers tegen durft te spreken.

Dandruff | 17-03-14 | 11:31

@Devlonir | 17-03-14 | 11:12
Ben het met je eens dat de vergelijking bullshit is.
Een gebrek aan argumenten.
Je stelling dat deze vergelijking 'feitelijk' juist is kun je net zo goed bullshit noemen. Het vergelijken van onze politieke partijen met bijvoorbeeld Kennedy zal net zo goed opgaan.
Waarom steeds bloksnor ten tonele word gevoerd zit hem in het simpele feit dat er geen verweer tegen is. (mijn eerdere vraag naar een goed antwoord op de Godwin wordt slecht beantwoord met minnetjes. Niemand weet het blijkbaar).
Men zou de vergelijking ook met bijvoorbeeld Stalin of Pol Pot kunnen maken, maar dat roept in NL niet de gewenste emotionele bijvangst op.
Al met al is het, naast het feit dat Hitler-vergelijkingen al lang niet meer origineel zijn, een trieste discussie-stopper.

Petrus Poortwachter | 17-03-14 | 11:31

Iedereen is een Hitler in spé. Als we maar de kans zouden krijgen en denken er mee weg te komen dan zou iedereen zich ontwikkelen als een Hitler. En als Hitler niet haalbaar is, dan worden mensen graag Hitler's "hangman". Sommigen hebben daar een mooie carriere al in opgebouwd (Syrië bijvoorbeeld).

Mokum Kosher | 17-03-14 | 11:29

Quid, man, je hebt gewoon gelijk. En toch ga ik op ze stemmen.

Overigens: "zielenpoot".... ziet er niet uit. Zielepoot, dat moet het zijn. <compulsief op zoek gaat naar wit boekje om door te bladeren nadat Rode & Groene Boekjes onverteerbaar bleken>

Smuts | 17-03-14 | 11:29

@Devlonir,

Hitler had ook 1 neus en 2 ogen, net als jij en ik. Zo kun je vrijwel iedereen met Hitler vergelijken.

Maar zo is het natuurlijk niet. Als mensen aan Hitler denken dan denken ze aan concentratiekampen; niet aan sociale zekerheid, goede wegen of een verenigd Europa. Mensen maken die Hitler-vergelijking ook alleen maar vanwege die concentratiekampen; zonder Hitlers concentratiekampen had de godwin niet bestaan.

Hitler-vergelijkingen zijn altijd bedoeld als laster en/of poging tot moord; nooit als serieuze vergelijking tussen 2 personen met ongeveer dezelfde ideeën over Europa of het wegennet.

Ik kan ook niet zeggen "Alexander Pechtold heeft net zo'n kelder als mark Dutroux". Het zou best kunnen dat dat feitelijk zo is; dat Pechtold eenzelfde soort kelder heeft met dezelfde afmetingen, gebouwd met dezelfde kleur bakstenen. Maar als de naam Dutroux valt denkt iedereen aan ontvoerde, opgesloten, misbruikte en vermoorde kinderen; niet aan bakstenen. Iemand die bijvoorbeeld Pechtold met Dutroux zou vergelijken brengt hem daarmee in gevaar; er kan immers altijd iemand zijn die die vergelijking serieus neemt. En maatregelen neemt.
Precies zoals Volkert de eindeloos herhaalde godwins over Fortuyn serieus nam, en de volgens hem enige juiste maatregelen nam.

Dandruff | 17-03-14 | 11:27

@van heinde en verre | 17-03-14 | 11:21
Precies:

Hij geldt als één van de succesvolste Duitse voetballers aller tijden. Wikipedia

Petrus Poortwachter | 17-03-14 | 11:24

PVV = de Lothar Mattheus van de Nederlandse politiek.

van heinde en verre | 17-03-14 | 11:21

Zeg John , wie betaald je hiervoor ? En hoeveel ?

Lief meiske | 17-03-14 | 11:20

@kicktherabbit | 17-03-14 | 11:15: Wat is er mis met een goede tegelzetter?

Mokum Kosher | 17-03-14 | 11:18

PVV'ers zijn van die bully's die de hele dag tegen alles en iedereen zitten te schoppen, treiteren en te irriteren. Totdat je ze een tikje op de neus terug geeft en ze jankend met het vingertje omhoog naar de leraar rennen.

Ik heb ook van die types in mijn klas gehad vroeger, en zoals verwacht zijn ze nu carrière aan het maken als tegelzetters. Karma is a bitch.

kicktherabbit | 17-03-14 | 11:15

Dandruff | 17-03-14 | 11:08 | + 0 -

Ja, maar nou en? Even serieus, waarom de lange tenen? Kun je me een minnetje gaan geven, maar die blonde rakker valt gewoon keihard door de mand. Hij laat zichzelf ook zo kennen, net als die droeftoter die wegloopt bij Bral. Doe gewoon ontspannen, lach er om. Maar doe niet zo verschrikkelijk beledigd, alleenm aar omdat het kan, want ik heb er een beetje een "ies racismoes" gevoel bij zo.

Iedereen mag een mening hebben, vooral de PVV.

point blank | 17-03-14 | 11:12

Het grote probleem met jezelf aangevallen voelen door Hitler vergelijkingen, net als ook het grote probleem achter sowieso de vergelijkingen zelf, is dat er zeker wél objectief, meetbare en bewijsbare vergelijkingen zijn tussen de PVV+Wilders als de NSDAP+Hitler.

Neem niet weg dat die vergelijkingen ook gemaakt kunnen worden voor bijna iedereen en alles en Hitler. Het is niet voor niks één van de meest bekende regels van discussies op het internet. Het blijft dus altijd een heel slecht punt om te maken.

SP kan worden vergeleken met Hitler omdat ook de NSDAP Socialistisch was en er alles aan deed om maar niet communistisch genoemd te worden.
D66 kan met Hitler worden vergeleken omdat ook Hitler deed alsof het alles voor het volk wilde doen, maar uiteindelijk bezig was juist één grote Europese staat wilde maken.
PVDA kan met Hitler worden vergeleken omdat ook Hitler geloofde in een maakbare samenleving door middel van het opdrukken van een eigen gelijk aan iedereen anders.
CDA kan met Hitler worden vergeleken omdat ook Hitler deed Christelijk te zijn om steun vanuit de hoek te ontvangen.
VVD kan met Hitler worden vergeleken omdat ook Hitler bereid was alles op te offeren op de lange termijn, voor korte termijn verbeteringen van de nationale schulden.
SGP kan met Hitler worden vergeleken omdat ook Hitler vooral geloofde in zijn eigen gelijk en iedereen anders maar een sukkel vond.

En ga zo maar door. Hitler vergelijken is een bullshit argument, maar zeker wel feitelijk te onderbouwen. Dus reaguurders die aangeven dat het simpelweg niet waar is, kijken te veel met hun PVV bril en niet feitelijk genoeg.

Heb een hekel aan de Hitler vergelijking omdat het simpelweg bullshit is om aan te beginnen, want feitelijk is het zeker wél te bewijzen.

Devlonir | 17-03-14 | 11:12

@Neerlands Hoop | 17-03-14 | 10:18
Uit Nederlandsch Oost Indië, al zo'n 400 jaar Nederlands dus.
Mijn stamboom gaat terug tot 1612, mag me ook autochtoon noemen.
En U?

Hendrikaatje | 17-03-14 | 11:11

Geert heeft gewoon gelijk wat grote groepen allochtonen betreft.

We kunnen allemaal zien op De Krim wat een demografische meerderheid betekent voor een gebied.

Mokum Kosher | 17-03-14 | 11:09

@Point blank,

Wilders vergelijkt de tot haat en geweld aanzettende passages uit de koran met de tot haat en geweld aanzettende passages in mein kampf.
Bral vergelijkt een tegenstander van antisemitisch geweld met een antisemitische massamoordenaar.

Jij ziet de verschillen niet zeg je, welnu;
- de ene vergelijking is reëel, de andere niet.
- de ene vergelijking betreft 2 boeken en brengt dus niemand in gevaar;
- de andere vergelijking betreft echter 2 personen, waarvan er 1 al jarenlang beveiligd moet worden vanwege vele honderden eerdere godwins.

Dandruff | 17-03-14 | 11:08

@Tommygunner | 17-03-14 | 09:25
Maar de vraag blijft, wordt Sjaak Bral aangeklaagd door Greet Wilders of loopt hij voor deze belofte weg.
www.telegraaf.nl/binnenland/22388516/_...
Ik zeg het laatste.

the Jackdawn | 17-03-14 | 11:04

Quid, moslims worden al met nazi's en fascisten vergeleken. Dat is omdat ze in WO2 manschappen leverden aan bloksnor. Precies daarom - even actueel blijven - heeft Stalin na WO2 ALLE islamitische Krim-Tartaren gedeporteerd.
www.loc.gov/exhibits/archives/l2tartar...
Verschil is dat Duitsland na WO2 de Denazificazung heeft doorgemaakt, en afstand nam van anti-semitisme. Kan men van moslims - in/buiten Krim - niet zeggen.
Wie dat verschil niet ziet .. ach laat maar.
Een ezel kan je niet wijs praten.
Was ik Leon geweest, dan had ik ook weggelopen.

gaffelbaard | 17-03-14 | 11:03

Sjaak Bral is een talentloze kwal. Het feit dat dat rijmt is al grappiger dan de meeste van zijn grappen. Sjaak Bral valt in de categorie Henk Bres, Jules Deelder, Pierre Wind, Tineke Schouten en Najib Amhali: een zwaar stereotiep accent met een flinke scheut bluf is de kurk van hun 'humor'.

Zie het verschil met anderen die accenten gebruiken: Finkers, Youp ('kaks'), Theo Maessen, Ronald Goedemondt. Grappige accenten maar dan mét leuke grappen.

En dan heb je nog cabaretiers die gewoon leuk zijn zonder leuk te doen, met accenten. Daniel Arends, Micha Wertheim. Maar ja, die maken nog wel eens grappen waar je over moet nadenken. Of je dát nou moet willen...

Joris Draaksteker | 17-03-14 | 11:01

Wat een gezever... Zelf alles roepen, de koran met mein kampf vergelijken, maar als het balletje terugkomt, huilie huilie doen.

Iets met een mand en daar doorheen vallen.

point blank | 17-03-14 | 10:58

prodadam | 17-03-14 | 10:16: Hitler heeft het toch ook heel veel verder geschopt, is gewoon waar. Daarmee zeg je overigens niet of je goed of slecht vond wat Hitler heeft gedaan.

Konijnenkeutel | 17-03-14 | 10:58

wacht maar tot jou oma op der kop wordt gebasht door een paar georganiseerde agressieve marrokanen voor een paar euro. kijken of je er dan nog zo over denkt ?

NOS | 17-03-14 | 10:58

Relatief veel socialisten blijken ook de verschillen niet te zien tussen bijvoorbeeld een individu en een ideologie, tussen humor en aanzetten tot moord, tussen belediging en laster, tussen vrijheid van meningsuiting en het in gevaar brengen van mensen.

Daar dit aangeleerde gebrek aan kennis kan men alles door elkaar gooien; kritiek op een tot geweld aanzettende religie wordt dan gelijkgesteld aan het willen uitroeien van een bevolkingsgroep; en Hirsi Ali's genuanceerde kritiek op het verminken van vrouwen is ineens net zo "beledigend" als de vele linkse "grappen" over Hirsi Ali's clitoris ("haha, die heeft ze niet meer").
In dat klimaat zijn stelselmatige godwins de norm geworden, en hoewel bijna 5% van de socialisten zegt politieke moorden te betreuren weten zij wel degelijk waar die godwins toe leiden.

Dandruff | 17-03-14 | 10:57

-weggejorist en opgerot-

claener | 17-03-14 | 10:51

:D
PeeVeeVeeeeee, la la la la la laaaaaaa

giechelmeisje | 17-03-14 | 10:48

Quid, bij vlagen ben je briljant en bewonder ik je scherpte en woordkeus. Dat was hier niet het geval. Ik ben drie dagen intensief verhoord door de club van de toenmalige Irakese Smurf. Brallen omtrent mensen die Hitleriaans zouden zijn, ik heb daar sindsdien niets mee.

61 | 17-03-14 | 10:47

Jaren geleden hadden we ook zo'n droevige verkiezingstijd. Dezelfde soort Grote Geesten haalden ook toen al de sterkste linkse argumenten uit de kast om de verkiezingen hun kant op te sturen.
Ik denk aan de historische woorden van de heer Marcel van Dam: "u bent een buitengewoon minderwaardig mens".

Of het korte doch krachtig "pang" van de heer Volkert van der Graaf.

Jan Passant mk2 | 17-03-14 | 10:47

@Godverdomme! | 17-03-14 | 09:28: Spijker. Kop. Raak.

Rest In Privacy | 17-03-14 | 10:45

Ik zou ook weglopen dan. Al dat ge-hitler-vergelijk, de PVV heeft bovendien dat soort programma's niet nodig.

Gewinflipt | 17-03-14 | 10:45

Bral moet ook maar naar marokko, want daar zijn ze onbeschaafd en maken ze wel flauwe grappen over politici, is in nederland geen plaats voor... (over verkapt gesproken, hij vergelijkt grote smurf met hitler, snap dat dan)

paranoya | 17-03-14 | 10:40

Hoe kun je je wapenen tegen dergelijke platvloerse 'humor'?
Zit ik al een tijdje over te peinzen.
Weet iemand een goed antwoord op de Godwin?

Petrus Poortwachter | 17-03-14 | 10:39

@niet voor de hond | 17-03-14 | 10:35
Je vergist je, jij mag net zo lang tegen deze PVV stemmer blaffen als je zelf wilt. Hitler? Noord Korea? Bring it on. Ik verwacht niets anders. Je hebt niets anders.

Jan Passant mk2 | 17-03-14 | 10:38

Het begrip ironie is de meeste snotbolletjes (ruggengraat is teveel eer) alhier blijkbaar een onbekend begrip.

Rest In Privacy | 17-03-14 | 10:36

Guttegut, het PVV-volk dat normaalgesproken vindt dat hier elke grap moet kunnen en moeiteloos Nederlandse politici met Noord-Koreaanse leiders vergelijkt, gaat nu opeens janken als er een stevig grapje wordt gemaakt over Wilders.
Die PVV-lui worden met de dag kleinzieliger.

niet voor de hond | 17-03-14 | 10:35

Tja, socialisten zeggen altijd dat ze geen historisch besef hebben en dat ze daarom iedereen die tegen genocide is met Hitler moeten vergelijken.
Enerzijds klopt het natuurlijk dat socialisten geen historisch besef hebben;
- daarom lopen ze altijd achter massamoordenaars aan,
- daarom beschuldigen ze tegenstanders van genocide altijd van nazisme,
- ze denken immers "links is pro-genocide, => links is tegen nazisme, => dus nazisme is tegen genocide".

Anderzijds klopt die redenering niet. Hitler was namelijk gewoon links, en heeft dus wel degelijk genocides gepleegd. Het verwijt van links aan alle tegenstanders van genocide (Wiegel, Buikhuizen, Fortuyn, van Gogh, Cliteur, Hirsi Ali, Ellian, Wilders, etc) dat zij door genocide te veroordelen schuldig waren aan nazisme klopt dus simpelweg niet.

En verder heeft Bral natuurlijk wel een punt dat hij de afgelopen 25 jaar nog nooit een goede grap heet verteld. Het aanzetten tot moord is weliswaar niet grappig en in VARA-kringen bovendien niet origineel, maar levert wel altijd een ferm applaus op.
Voor linkse cultuurmensen is het aanzetten tot moord belangrijker dan de moord zelf, precies zoals kleine kinderen het zetten van de schoen spannender vinden dan het uitpakken van Sints chocoladeletter de dag erna.

Dandruff | 17-03-14 | 10:34

Die Sjaak Bral is alles behalve een cabaretier, ooit eens door een vreemd misverstand een theater voorstelling van hem gezien, man, man, man, wat een geestelijke platvloerse armoe. Voorbeeld? ok. Sjaak begon te vertellen dat hij ooit eens verkering had met een hele dikke vrouw, alles was groot en dik, dus haar kut was ook groot en dik en ze was daarom ook niet te neuken maar je moest haar heien. Dat niveau. Dus het matige grapje over de smurfen verbaasd met niets. Maar neemt niet weg dat de PVV gewoon had moeten blijven zitten en hem van repliek had moeten dienen.

Bolesmales | 17-03-14 | 10:33

Ik denk dat Bral vanavond, heel spontaan, een uitnodiging van P &W tegemoet kan zien.

Hotel New York | 17-03-14 | 10:33

Persoonlijk vind ik al die Godwins nogal belegen en zelfs tamelijk onfris. Zo zag ik die gekke Raymann (Deutsche naam?) gisteren toevallig heel beschaafd en een tikje schijnheilig vertellen dat het toch echt niet netjes is om Geert met Adolf te vergelijken, om vervolgens minutenlang Geert met Adolf te vergelijken.

Ik denk ook niet dat het het juiste wapen is om de PVV mee te bestrijden voor degenen die vinden dat de PVV bestreden moet worden. En ik denk nog meer. Ik denk dat de fatsoenmoetjedoen mannetjes en vrouwtjes zich totaal geen zorgen hoeven te maken. Het ontbreekt de PVV aan goede bestuurders. En juist de PVV, waarmee niemand zegt te willen samenwerken, gaan die hard nodig hebben. De fatsoensmedia gaan weer in alle hoeken en gaten zoeken naar futiliteiten waarop PVV-ers te pakken zijn. Ambtenaren gaan alles wat naar de PVV riekt frustreren en tegenwerken.

Maar goed, we zullen zien.

aardappelninja | 17-03-14 | 10:30

-weggejorist-

Blanke vla | 17-03-14 | 10:30

Ik stem PVV. Gewoon, omdat ze altijd zulke mooie bloksnorren opgetekend krijgen van de gebruikelijke verdachten van de (inter)Nationaal Socialistische Beweging.
Wie uitgekotst worden door mannen in vieze truien en door kwaadaardige stukkie-schrijvers, die krijgen het voordeel van de twijfel in het kaalgeslagen kieslandschap.

Jan Passant mk2 | 17-03-14 | 10:27

kwark001 | 17-03-14 | 10:16
Nej jeg bor i Danmark og også i Norge.

duitse herder | 17-03-14 | 10:27

Delaware | 17-03-14 | 10:21 |
Job Cohen haat smurfen, dat is algemeen bekend.

--sql error-- | 17-03-14 | 10:25

We hebben kunnen zien waar dit demoniseren tot kan leiden, dus eigenlijk doet Bral een verkapte oproep tot moord van een politicus. Lijkt me inderdaad niet heel gepast in een gesubsidieerd verkiezingsdebat.

--sql error-- | 17-03-14 | 10:22

Oh Quid... Next...

Doc Damage | 17-03-14 | 10:22

Trouwens, ik heb me ertoe gezet om de oudejaarsconference (2013/2014) van dhr Bral uit te zitten. Het werd mij direct duidelijk waarom Sjaak zijn kunsten moet vertonen op TV-West en niet op een landelijke zender.
Ik zou nog een mopje kunnen maken over Sjaak zijn achternaam (''hij bralt maar wat''.... hahahha) maar dit doe ik niet. Alhoewel het mopje toch altijd niet flauwer/goedkoper is dan 99% van de ''mopjes'' van Sjaak.

DeSjaak1000 | 17-03-14 | 10:22

Ik mis Gargamel in dit hele verhaal

Delaware | 17-03-14 | 10:21

Nederland vraagt of het qua Marokkanen ietsje minder mag. Een slager vraagt vaak of het ietsje meer mag zijn. Geert zegt gewoon: doe maar ietsje minder. Verstandig. Zuinig zijn.

Normpje | 17-03-14 | 10:20

Bral een 'caberettier' noemen is hetzelfde als Samsom een 'politicus' noemen .. tot woensdag Hagenezen !
-
Ach gossie, huiljankenduh PVV'eâhrs. ut is weiâh zoveâhr. Afgelopen weikend veâhrliet PVV-lèsttrekkeâh Léon duh Jong uìt duh Haag grienend ut lèsttrekkeâhrsdebat van Omroep Wès uìt. Boehoefukinghoe. Cabaretieâh Sjaak Bral maaktuh namelèk un grap. Dat hè wist waâhrom Geiâhrt Wildeâhrs zo van smurfen houdt: "ein land, un kleur, un lèdeâhr." Dat is, eiâhrlèk is eiâhrlèk, bès un lachei grap. Mâh met dikke tranen en veil theateâh stôhmduh Léon duh Jong weg. Kèk die beilden. Dat heift duh PVV wel vakeâh, dat weglopen. Dan hoef je namelèk nies tuh veâhrantwoâhden of tuh veâhrdediguhn. Slimme tactiek. Mâh veâhrdeâh heift duh PVV natuuhrrelèk gewoân un ruggengraat van smurfensnot. Sjaak Bral vat ut geheil vandaag veâhrvolgens goed samen: als cabaretieâh maak je grappen en duh PVV heift gein zelfspot. Is oâk zo. Want duh PVV en Wildeâhrs mâugen natuuhrrelèk wel aan duh lopenduh band moslims met fascistuh veâhrgelèken en duh kôhan met un nazi-handboek. Wel uìtdelen, mâh niet kunnuh incasseâhren: dan ben je un zielenpoât. Constant dat gedrèn dat duh PVV zo hard wôhdt aangepakt in duh media, dat iedeâhrein tegen is, dat ze kapot gemaakt wôhden. Flikkeâh toch op. Als je je gedraagt als un club xenofobe roeptoeteâhrs met un grotuh bek, mot je niet gaan piepen als mensen dinguh teâhrug gaan zeggen. En zekeâh niet als Sjaak Bral un grapje oveâh smurfen maakt. Zeg, PVV, gok eins. Hoe hardeâh jullie gaan miepen als jullie blonduh Führeâh met Hitleâh veâhrgeleken wôhdt, hoe vakeâh ut gaat gebeuren. Stelletje nazi's, jullie zèn nog tuh dom om tuh stemmen.

(c)ZWITSUL | 17-03-14 | 10:19

Geert's echtgenote heeft overigens ook buitenlandse roots.
Hendrikaatje | 17-03-14 | 09:51 | + 6 -

En Greet zelf heeft bloed van een blauwe...

Neerlands Hoop | 17-03-14 | 10:18

Duitse herder | 17-03-14 | 10:12 | + 0 -
Je bedoelt die maffe idealisten die nadat hun spaarcentjes op zijn terug naar Nederland keren omdat het immigreren toch wel iets meer haken en ogen had als ze dachten. Omdat je als Nederlander in het Buitenland nu eenmaal niet dezelfde behandeling krijgt als een buitenlander in Nederland...

byebyeholland | 17-03-14 | 10:18

Weet je wie anschluss met Vlaanderen wil?

Einde van de Domheid | 17-03-14 | 10:17

@ de directeur | 17-03-14 | 09:59

Ook de directeur voelt zich aangesproken? U denkt dat alle Nederlanders werken van 9 tot 5, zoals u, en dan snel terug naar moeder de vrouw om een stukje speklap aan te snijden? Zoals u? Ik raad u aan om samen met al uw mede PVV'ers vast een cursus geschoren worden en stilzitten te ondergaan. U bent allemaal xenofobe schreeuwers.
Nu gaat deze profiteur weer even geld verdienen voor dit mooie land. Gegroet!

Capronium | 17-03-14 | 10:17

@ duitse herder | 17-03-14 | 10:12

Gij zit ook in het Duitse? Konnen wir fielleicht mahl saufen gehen.

kwark001 | 17-03-14 | 10:16

OH, IK HAAT SMURFEN
Ik krijg jullie nog wel, ik krijg jullie allemaal, al is het het allerlaatste wat ik doe, ik zal ... auwww

aap-noot-mies | 17-03-14 | 10:16

Bral zei dat Wilders niet met Hitler kon worden vergeleken omdat Hitler het veel verder had geschopt. Dat is diep beledigend. Volkomen terecht dat dat niet geaccepteerd wordt. Dat heeft niets maar dan ook niets met gevoel voor humor te maken.
Quid moet op cursus om een en ander over Hitler en fascisme te leren. Hij begrijpt het allemaal niet zo goed.

prodadam | 17-03-14 | 10:16

Kwit & PVV. Altijd goed voor knallende panelen.

McSnor | 17-03-14 | 10:16

Kelly7035 | 17-03-14 | 10:06
Ach wat leuk, een tweet van Farshad Bashir, een SP-er die het Tweede Kamerlidmaatschap combineerde met een voltijds studie. Om duidelijk te maken hoe serieus de SP de politiek eigenlijk neemt.
Zou hij zijn gezicht inmiddels al wat vaker laten zien of blijft hij in de top van de bijna altijd afwezige Kamerleden staan?

spanarchist | 17-03-14 | 10:15

@Broeder | 17-03-14 | 10:08 = Moslimbroeder?

Welles! Nietes! | 17-03-14 | 10:15

De PVV heeft moslims bij mijn weten nog nooit met fascisten vergeleken. Wilders bekritiseert de islam, niet moslims. Mensen en hun ideeën zijn twee verschillende dingen. Maar dat is een nuance die 'weldenkende' mensen niet machtig lijken te zijn.

Angel_eyes | 17-03-14 | 10:15

Die servermeldingen ook, is er wat mis met die server GS?

DeSjaak1000 | 17-03-14 | 10:15

Grappig. De Finnen worden altijd als humorloos en zelfspot-loos bestempeld door PVV en aanhang. Ook hier op GS. Dit verhaal bevestigd maar eens dat een beetje zelfreflectie zeker geen kwaad kan!

Pieleke | 17-03-14 | 10:14

@bottlebaby | 17-03-14 | 09:56
Dat traditionele partijen moeten we zeker niet doen.
Maak dan dat hokje rood bij een lokale partij of die partij waarvan U nog nooit gehoord heeft...

Hendrikaatje | 17-03-14 | 10:13

''jullie zijn nog te dom om te stemmen''
Johnny luister leesluister eens:
Hollanders verlaten al enkele jaren massaal Nederland, dat zijn mensen met lef, doorzettingsvermogen, goede opleiding en kansen in werkelijkheid omzetten.
De vraag is nu Johnny: Wat blijft er over en wat komt er binnen?
Jij woont nog in Nederland ?

duitse herder | 17-03-14 | 10:12

@Lagging | 17-03-14 | 10:04
Hear! hear!

Welles! Nietes! | 17-03-14 | 10:11

Je kunt toch ook wel stellen dat wanneer Bral zich moet bedienen van Hitlervergelijkingen om ''lollig'' te zijn hij wellicht een jaar of 10 te laat is gestopt.
Maar ja, de subsidie-spons bij TW-West is wel zo gemakkelijk EN heeft Sjaak verder nog ''talenten''?

DeSjaak1000 | 17-03-14 | 10:10

Nou leg het eens uit, monsieur Kwark.

nikolaos | 17-03-14 | 10:10

ProAsfalt | 17-03-14 | 10:05 | + 0 -
jawel, straatklinker, er is wel degelijk wat veranderd.
Nl het opschuiven van onze Geert, van behoorlijk rechts naar rabiaat links.
En de reden is begrijpelijk.

propper1000 | 17-03-14 | 10:10

Bral is hoe dan ook de smurf onder de cabaretiers.. en dus zo rood als de puntmuts van kabouter plop!

Welles! Nietes! | 17-03-14 | 10:10

Je kunt toch ook wel stellen dat wanneer Bral zich moet bedienen van Hitlervergelijkingen om ''lollig'' te zijn hij wellicht een jaar of 10 te laat is gestopt.
Maar ja, de subsidie-spons bij TW-West is wel zo gemakkelijk EN heeft Sjaak verder nog ''talenten''?

DeSjaak1000 | 17-03-14 | 10:10

Volgens mij zijn dit soort namaakgrappen speciaal gemaakt om de PVV te promoten.
Ik heb namelijk speciaal door deze ophef net het partij programma van de PVV doorgelezen. Eigenlijk een geweldig programma. Als ze kans zien die punten te verwezenlijken komt Nederland er zeker weer bovenop.
Geweldig meneer Q, dit propaganda stemt tot nadenken en naslag.

Mantisomantis | 17-03-14 | 10:09

Ik heb toevallig vanacht nog een stuk van Jim Jefferies zitten kijken, ik had Fully Functional binnen getimkuikt.
Hier een stukje over God op een feestje:
www.youtube.com/watch?v=Y9GOGY9Nh4M

Tja en als je dan een paar uur later met Sjaak Bral geconfronteerd wordt, is dat even slikken.
Om die met elkaar te vergelijken zou een belediging voor Jefferies zijn, het is niet eens hetzelfde genre.
Alsof je een beschimmelde boterham met kots zou vergelijken met een Beef Wellington.

Ik zou het als PVV-er een eer vinden om door JJ belachelijk gemaakt te worden, jammer dat het 'cabaret' in Nederland niet veel verder kmt dan het niveau Bral, JJ van der Wal, die stageaire van DWDD, Raoul Heertje, dat weijf met die tieten van de lama's en ander overbodig geneuzel.

Cuyahoga | 17-03-14 | 10:09

--sql error-- | 17-03-14 | 10:04
Dat is weer zo'n ingelaste peiling van Maurice de Hond, betaald door de PVDA..
Vinden ze mooi, PVV stemmers te kakken zetten.
Maar goed, als je over 4 jaar -zoals de PVDA- helemaal van de kaart geveegd bent, word je wel een beetje zuur.

Ommezwaai | 17-03-14 | 10:09

Sprintje2012 | 17-03-14 | 09:42

Wat een grote woorden en verkeerde aannames voor een zwitsalhoofdje. Voelt "U" zich in uw bruine hemd gezet?

Capronium | 17-03-14 | 10:08

Waarom zijn al die PVV-lieden van het niveau proleet?
Gaat die lul-met-vingers Leon de Jong nog op Twitter Moszkowicz zijn woordje "lenen"..... (abject).
Domme politicus met een huilebalkmentaliteit, je zal in debat tegenover hem staan, hahahaha je gaat toch kapot van het lachen.
PVV voor al uw oplossingen? Zagen we met het gedoogkabinet ook al zo goed uit de verf komen toch?
Oh nee dat lag niet aan de Grote Smurfleider dat lag weer aan VVD en CDA.
De PVV externaliseert alles maar dan ook echt alles (Linkse kerk, Islam, buitenlanders, Marokkanen).

Broeder | 17-03-14 | 10:08

Sjaak Bral, oftewel Marcel van der Heijden staat in den Haag bekend als een 12 baantjes 13 ongelukken figuur.
Probeert nu in het gevlei te komen bij de VARA. Het valt mij altijd weer op dat deze lafaarden nooit een Iman op de korrel nemen, of de Koran, men is er gewoon te bang voor!
Dan maar liever de RK kerk, de hardwerkende nederlander of de PVV.

Tis nie waar! | 17-03-14 | 10:08

@ Mr. Proper 1000ml. Dat grotere plaatje gaat over vrijheid maar daar maal jij natuurlijk niet om. Lekker in de sociaalnationalistische pas meelopen. Top hoor.

Kees Knetter | 17-03-14 | 10:07

Normpje | 17-03-14 | 10:02 | + 0 -
Ziehier de ware volgeling van "de sterke man"
Signalement:
oogkleppen op en oren dicht.

propper1000 | 17-03-14 | 10:07

Als je dit soort grappen als partij gaat tolereren, help je de demonisatie van je partij. Humor is hier een soort 'beschaafde' en quasi-luchtige dekmantel voor het zwartmaken en met godwins neerslaan van een (op oprechte frustraties over het voorbij gaan aan belangen van het volk gebouwde) anti-establismentbeweging. Meer is het niet.

M-Bozz | 17-03-14 | 10:07

de linkse politiek kan niks anders doen dan deze vergelijkingen, dit laat toch maar weer eens zien hoe laag deze miezerige mensjes eigenlijk zijn. Snappen ze nou werkelijk niet dat de partijen als D66, PVDA, GL Wilders deze macht heeft gegeven. Als namelijk d66 GL en PVDA gewoon die rommel rondom de multicul zouden aanpakken was Wilders met zijn PVV er waarschijnlijk niet eens geweest.

Dutchmen32 | 17-03-14 | 10:06

@WaarDeWindWaait | 17-03-14 | 10:05 |
Het mooie van de PVV is dat de PVV het goede van Links én Rechts is en niet zoals het huidige kabinet het slechte van Links en Rechts.

ProAsfalt | 17-03-14 | 10:06

Hij had de inleiding over Hitler moeten weglaten en alleen over de smurfen moeten grappen ... dan had het best gekund.

Simon_GS | 17-03-14 | 10:06

Als zo´n Bral een lijsttrekkersdebat wil misbruiken om zichzelf in de schijnwerpers te zetten met de zoveelste Hitler-vergelijking moet hij dat vooral doen, maar je kan dan wel verwachten dat de Jong daar niet aan mee wil werken, dus zo´n rare reactie lijkt het me niet.

spanarchist | 17-03-14 | 10:06

@ nikolaos | 17-03-14 | 10:01

Sorry, je snapt er de ballen van. Fijne dag nog

kwark001 | 17-03-14 | 10:05

Pim Fortuijn zei het al: "als ik word vermoord dan is de kogel van Links gekomen".

11 jaren later is er kennelijk nog niets veranderd.

ProAsfalt | 17-03-14 | 10:05

@OpperGek | 17-03-14 | 09:58
" Sjaakje Bral zou zich eens moeten verdiepen in de geschiedenis en wijzer worden. Al is dat waarschijnlijk verspilde tijd."

Als ik jou was zou ik niet teveel verwachten van deze Haagse moppentap oom. Zet Henk Bres naast hem,en zijn humor en zijn verstand verbleken. Het is niet voor niks dat de NPO Bres vaker uitnodigde dan Bral.En dan is Bres nog niet eens een cabaretier.

Welles! Nietes! | 17-03-14 | 10:05

Een nog grotere grap dan de smurfengrap is dat vele PVV'ers nog steeds denken dat de PVV rechts is.

WaarDeWindWaait | 17-03-14 | 10:05

Als je als toekomstig Haags gemeenteraadslid niet tegen een ietwat flauwe grap van een Haagse cabaretier kan, dan heb je daar überhaupt niets te zoeken.

Biff Eagleburger | 17-03-14 | 10:04

Die Bral interesseert me niet en het is terecht dat de PVV wegliep na die Godwins, maar het wordt hoog tijd om de subsidies van Omroep West in te trekken.

Tenzij de volgende keer een azijnzeiker uitnodigen die de PvdA uitgebreid voor massamoordenaars uitmaakt. Maar daar hoeven we niet op te wachten.

Wie als subsidiespons een verkiezingsdebat organiseert hoort dat neutraal te doen en niet onder het mom van zogenaamde grappigheid een enkele partij op een onbeschofte manier door de stront te trekken.

Quid kan overigens ook in de stront zakken met zijn anti-PVV gejank. Zolang we geen beelden zien van PVV-aanhangers die uit naam van de PVV trots een rijtje afgesneden hoofden tentoonstellen slaat zijn geouwehoer nergens op.

Lagging | 17-03-14 | 10:04

"Bijna helft PVV-stemmers weet niet dat partij niet meedoet"
prachtig. Wat een dom volk.

--sql error-- | 17-03-14 | 10:04

Toch begrijp ik de ophef wel van deze reaguurders: het is reuze pijnlijk om te lezen dat je sympathiseert met een groep die nog te dom is om te stemmen. www.bnr.nl/radio/bnr-campagne/463402-1...

propper1000 | 17-03-14 | 10:04

nikolaos | 17-03-14 | 10:01
Wat Normpje zegt om 10:02...

Ommezwaai | 17-03-14 | 10:03

swassannuf | 17-03-14 | 09:59 | + 0 -

Oh ja, die hadden we ook nog. Maar ik heb mijn dosis verschiligheid al gehad voor deze week, Spekman was niet van mijn netvlies af te slaan met zijn ondergekotste trui. Maar ja, Freek, die kan het verschil natuurlijk nog maken...

eerstneukendanpraten | 17-03-14 | 10:02

Even iets anders: "Van de mediasites die we bezoeken is Geenstijl, tegenwoordig fervent privacyvoorvechter, de absolute koploper bij het achterlaten van dit soort privacyschendende cookies. Bij een eerste bezoek, voordat iemand ook maar ergens toestemming voor geeft, zijn het er al een stuk of twintig." + "De websites in het artikel hebben we gevraagd waarom ze zonder toestemming van bezoekers tracking cookies plaatsen. Geenstijl.nl reageerde niet op dit verzoek." www.nrc.nl/next/van/2014/maart/17/je-h... — doe eens even reageren GS.

Godverdomme! | 17-03-14 | 10:02

Heerlijk de week aftrappen met een PVV-rant. Dankjewel, Quid. Ik heb er weer zin in.

niet voor de hond | 17-03-14 | 10:02

Hitler schreeuwde, Geert niet.
Hitler moorde, Geert niet.
Hitler had een snor, Geert niet.
Hitler wilde uitbreiden, Geert niet.
Hitler had donker haar, Geert niet.

Die maauwerd Bral is niet goed wijs.

Normpje | 17-03-14 | 10:02

Mans5 | 17-03-14 | 09:52
Je bent typisch zo iemand die zijn vingers in de oren steekt en keihard lalalalala brult om de waarheid maar niet te hoeven horen.
Lees je zinnen nog eens na en zie hoe dom je zelf bent, je beweert namelijk dat smurfen niet bestaan omdat PVVers niet kunnen stemmen.
Hoe dom ben je dan......

me,myself and IK | 17-03-14 | 10:02


kwark001 | 17-03-14 | 09:33 | + 0 -
Heb dit weekend de documentaire gezien over hitler. Ik snap wel waarom de vergelijking wordt gemaakt.
-Hitler wilde ook niet praten met de media
-Totalitaire macht in partij
-Tegen, in zijn ogen, lagere rassen (joden, zigeuners, homo's, gehandicapten)

Wilders wil dat alle "buitenlandse" groepen worden verwijderd uit nederland. Mijn vraag aan wilders is dan "Hoe lang moet je in Nederland wonen om nederlander te zijn" Mijn overgroot-vader kwam uit Frankrijk, ben ik dan 100% raszuiver?
Mans5 | 17-03-14 | 09:34 | + -18 -

Slechte vergelijking, dat geef je zelf al aan. Enne, ras is niet hetzelfde als seksuele geaardheid, etniciteit en lichamelijk gehandicapt.

nikolaos | 17-03-14 | 10:01

@propper1000 | 17-03-14 | 09:54 |

Nee hoor, stukje netjes afgelezen.

Maar die eerste zin 'Ach gossie, huiljankende PVV'ers. ' is wel erg herkenbaar als Quid.

Hij heeft ook wel gelijk, pvv'ers nemen hun werk net zo serieus als de fanatieke moslim de islam en zijn ook overtuigd van hun gelijk.
Dat dit achteraf ook regelmatig zo blijkt te zijn is dan weer in het voordeel van pvv.

Idontgiveafunk | 17-03-14 | 10:01

Dit heeft niks met zelfspot te maken, op zo'n publiek toneel heeft vergeleken worden met Hitler niks met zelfspot te maken. Hoe moet ik me dat voorstellen, Quid? Dat Leon de Jong, daar zo glimlachend en nee-schuddend op zou reageren "ghagha die Sjaak is me er eentje, zo origineel ook, wat een gekkie!" En dan nog zo stoer doorspelen ook, want 'haha zie je wel kijk die PVV weer eens boos doen, ik maakte alleen maar een geintje'. Zeg nog eens iets, neem eens een standpunt in. Vinden jullie Turkse jongeren die de Hitlergroet doen bij Auschwitz ook grappig, of zijn alleen Hitlersnorretjes op foto's de dijenkletsers? Jullie zijn een beetje als ouders die met een joint in de mond, hun kinderen vertellen dat ze niet mogen roken: hypocriet.

haat | 17-03-14 | 10:01

propper1000 | 17-03-14 | 09:59
Neen, want ik heb geen 1000 in mijn nick staan...

Ommezwaai | 17-03-14 | 09:59

Capronium | 17-03-14 | 09:38
Als u dit tijdstip vroeg vindt dan bent u vast 1 van die honderdduizenden profiteurs die in hun bed liggen stinken terwijl al die "PVV'rs" gewoon aan het werk zijn om uitkeringen en subsidies veilig te stellen voor u en de uwen.

de directeur | 17-03-14 | 09:59

En Freek,zou die nog in stelling worden gebracht voor woensdag?

swassannuf | 17-03-14 | 09:59

Ommezwaai | 17-03-14 | 09:57 | + 0 -
Geen idee.
Weet jij het misschien?

propper1000 | 17-03-14 | 09:59

Ik ben die vergelijkingen met Hitler wel zo ontzettend zat dat ik Léon de Jong nog kan begrijpen ook. Het is niet origineel meer, van een treurig laag niveau, en het slaat nergens op. Sjaakje Bral zou zich eens moeten verdiepen in de geschiedenis en wijzer worden. Al is dat waarschijnlijk verspilde tijd.

Zou hij ook het lef hebben een grapje te maken over moslims en de pedoprofeet? Of over hoe Hitler het zo goed kon vinden met de grootmoefti van Iran wat betreft het uitroeien van Joden? Of is dat weer een brugje te ver?

OpperGek | 17-03-14 | 09:58

propper1000 | 17-03-14 | 09:51
Wat hebben jullie toch met het getal 1000?

Ommezwaai | 17-03-14 | 09:57

Had ie ook van die kostelijke grappen over criminele moslims en haatimams enzo? Gokje: nee.

très cool | 17-03-14 | 09:57

Lees alle comments en één beeld duikt op, nl een parallel met de Russen op de Krim: niet nadenken, geen kritiek dulden, hard roepen, en de grote leider slaafs volgen.

propper1000 | 17-03-14 | 09:57

Sta je dan met je potloodje in het stemhokje en er staat geen PVV kandidaat bij. De horror!! Probleem is dat de stem dan uit veiligheidsgevoel toch maar weer naar de traditionele partijen gaat. Dat is dan wel weer kudt.

bottlebaby | 17-03-14 | 09:56

Politici zijn af en toe net als varkens. nou toen was ik ook weggelopen, die man praat maar mooi zo over zijn moeder! Trouwens quid, loop je eerste zin eens na. Verliet..... uit..??!

tattooboer | 17-03-14 | 09:55

Wat een zure reacties jongens. Als je geschoren wordt moet je stil zitten.

VictorF | 17-03-14 | 09:55

Ik ben ooit uitgenodigd voor een nieuwjaarsconference van dit stuk paardenlul toen ik nog niks wist over zijn vermogens als cabaterttier,maar z'n voorstelling sloeg als een tang op een varken,waardoor ik niet snapte dat zo'n stuntelaar een zaal bezet mocht houden.Hij had ook nog een gesubsidieerd poppenspeler bij zich die een stuk beter presteerde en dat uur gebral een beetje goed maakte.

Welles! Nietes! | 17-03-14 | 09:54

Idontgiveafunk | 17-03-14 | 09:47 | + 0 -
En toen meteen maar afgehaakt, Funk?
verder niet meer nagedacht? Niet meer gecheckt of de eigen mening nog wel klopte?

propper1000 | 17-03-14 | 09:54

Smurfen bestaan niet, Marokkanen wel. Zet je tv uit en de smurfen zijn weg. Bij criminele Marokkanen werkt dat helaas niet zo.

goedverstaander | 17-03-14 | 09:54

Gristengekkie Kwit is de weg kwijt. Next!

GROLSCHnl | 17-03-14 | 09:53

De topics van jou hebben ook maar 1 kleur, 1 geur en een open deur. Vertel eens waarom die andere partijen beter zijn.

Rest In Privacy | 17-03-14 | 09:53

Als ze mij voor Hitler uit zouden maken, zou ik ook pislink worden.
Ik wil op generlei wijze geassocieerd worden met socialistische dictators.
Daar hebben we er al voldoende van in dit land....

Ommezwaai | 17-03-14 | 09:53

Begin zo langzamerhand te geloven dat de zus van John Quid vanwege haar huwelijk met een kopvod rondloopt.

swassannuf | 17-03-14 | 09:53

Dat bijna de helft van de PVV-stemmers niet weet dat de partij niet meedoet is ook al tijden te zien aan de poll op Geenstijl. Hilarisch :).

Asmodean | 17-03-14 | 09:53

Bral heeft waarschijnlijk gemerkt dat je Wilders zonder gevolg kan beledigen. Hij hoeft niet beveiligd te worden tegen zijn aanhang. Op zich merkwaardig voor iemand die hij vergelijkt met Hitler en zijn aanhang met nazi's. Zou Hitler ook zo coulant zijn geweest?
Laat Bral eens wat ballen tonen (als die al ingezakt zijn) en laat hem eens wat Hitlergrappen richting Mohammed en zijn aanhang gooien! Maar zoals iedereen ondertussen weet zullen de reacties daarop een stuk meer nazi zijn en is de kans groot dat Bral wel beveiligd moet worden.
Toch jammer dan zijn ballen nog niet zijn ingezakt.

The Kwisatz | 17-03-14 | 09:53

Kees Knetter | 17-03-14 | 09:50 | + 1 -
Nou Kees, kom maar op met je grotere plaatje!
Wedden? je hebt het niet.

propper1000 | 17-03-14 | 09:52

psst PVV: Smurfen bestaan niet.

Jullie zijn nog te dom om te stemmen, dus vandaar!

Mans5 | 17-03-14 | 09:52

@ LangeTijdGeleden | 17-03-14 | 09:37
Die Hitler vergelijkingen worden gemaakt uit onmacht, de gevestigde partijen zijn niet bij machte om problemen aan te pakken of met oplossingen te komen. Om de partij die wel naar oplossingen zoekt buitenspel te zetten (wat ze met woorden niet lukt, omdat het ze aan argumenten ontbreekt) wordt gegrepen naar het laatste reddingsmiddel, de ontmenselijking van de tegenstander.

Het grappige aan de grap is dat de nazi's ook meesters waren in het ontmenselijken van hun tegenstanders. Hun hele politiek was op die tactiek geënt.
De PvdA grijpt dus terug op nazi tactieken omdat het ze aan argumenten en oplossingen ontbreekt.

En dat ze niet met echte oplossingen kunnen komen is ook wel logisch, ze zijn namelijk onderdeel van het probleem.

me,myself and IK | 17-03-14 | 09:52

DeSjaak1000 | 17-03-14 | 09:43 | + 0 -
De linkse kerk, Sjaak, daar behoort de PVV zelf inmiddels ook toe. Lees hun programma, beoordeel ze op hun daden/stemgedrag in de 2e kamer

propper1000 | 17-03-14 | 09:51

zeg Quidje,
een groep mensen buiten sluiten en belachelijk maken en er tegen zeggen, jullie zijn te stom om te stemmen of om wat dan ook te doen. dat mag natuurlijk alleen als je een lekker linksgraaiende pluchezitter bent die geld uitgeeft van een ander.
niet als hardwerkende Nederlander die het helemaal gehad heeft om die hobby te bekostigen! duidelijk en helder je standpunt.

irma zonderboezem | 17-03-14 | 09:51

@Mans5 | 17-03-14 | 09:34
U zou zich een beetje in het PVV programma kunnen verdiepen of eens serieus luisteren wat Wilders/PVV zegt.
Dan zal ongetwijfeld tot zelfs U doordringen dat Wilders/PVV niets tegen buitenlanders heeft die zich hier aanpassen en een positieve bijdrage aan de samenleving (willen)leveren.
Geert's echtgenote heeft overigens ook buitenlandse roots.
Verder is de PVV/Geert Wilders voor een vrij en onafhankelijk Nederland en tegen de opdringende islam ideologie.
Is het U al eens opgevallen dat de overgrote meerderheid der 'vluchtelingen' vlucht voor islam terreur en diezelfde doctrine hier weer wil vestigen?

Hendrikaatje | 17-03-14 | 09:51

Ik ben PVV stemmer maar hier ben ik 't wel 'n beetje met Kwit eens.

EA 827 | 17-03-14 | 09:51

-weggejorist-

Kees Knetter | 17-03-14 | 09:50

Tja, Sjaak Bral is natuurlijk een aardige cabaretier, tenminste als je niet van humor houdt.
Die mensen willen ook wel eens naar cabaret.
Wereldgrap, van die smurfen, hoe kom je erop?

Cuyahoga | 17-03-14 | 09:48

captainobvious | 17-03-14 | 09:46
Juist ja, u kunt ook meteen aanschuiven bij de door mij eerder genoemde geschiedenisles.

Ommezwaai | 17-03-14 | 09:48

Na de eerste zin wist ik het al, Quid...

Idontgiveafunk | 17-03-14 | 09:47

Tommygunner | 17-03-14 | 09:25
Zo, dat is een flinke plus van mij.
Ieder keer WW2 erbij slepen wordt inderdaad een beetje eentonig en is wel erg gemakkelijk.
.
Ik denk dat we Kwit en Bral eens een lesje historie m.b.t. de opkomst, misdaden en ondergang van Adolf Hitler moeten geven.
Wellicht dat hij en die brallende Bral eens tot inkeer komen.

Ommezwaai | 17-03-14 | 09:47

Domme actie van de PVV er. Als hij die opmerking genegeerd had, was er geen enkele aandacht voor geweest. Nu wel.

ole guapa | 17-03-14 | 09:46

Verbijsterend dat mensen het nog steeds opnemen voor dat pvv gajes.
Vrijheid van meningsuiting mag alleen als het geert zelf is, alle anderen moeten de maul halten.
De Hitler, Nazi en NSB vegelijkingen zijn zo dom nog niet, hadden we maar wat meer Sjaak Brals gehad zo rond 1930.

captainobvious | 17-03-14 | 09:46

" Dan hoef je namelijk niets te verantwoorden of te verdedigen." Jezelf verantwoorden tegenover een ééncellige clown als Bral? Het is toch niet voor niks dat die huiskamer moppenvertel oom geen succes heeft als cabaretier? Die gast steunt graag de linkse politieke weg-gevers,maar is te stom voor de politiek waardoor hij door zogenaamd grappig te zijn een schande is voor de echte cabaretiers als Jekkers door dit soort simpele-ziel grappen.

Welles! Nietes! | 17-03-14 | 09:45

edit: en Bral dus ook niet.

houtvlot | 17-03-14 | 09:45

Quid, xenofobe roeptoeters?
Vrindje van die "geweldige" cabaretier Bral soms?

lanexxx | 17-03-14 | 09:43

Quid smurft zijn klassiekers niet.

Als Grote Smurf op smurf, smurft,
smurft een andere Smurf de macht.

Zie stripboek De Smurführer

houtvlot | 17-03-14 | 09:43

Wat ik gek vind is dat den linkschen kerk zich een houding mag aanmeten die den linkschen kerk Wilders verwijt te hebben; tot aan hitler-vergelijkingen aan toe.
.
Als je de (vermeende) houding van Wilders zo verwerpelijk vindt, doe het dan tenminste zelf niet.
En dit geldt ook voor jou, Kwit.

DeSjaak1000 | 17-03-14 | 09:43

Dus als je zegt dat de Islam een achterlijke godsdienst is (feit), dat marokkanen oververtegenwoordigd zijn in misdaad- en uitkeringscijfers (feit), moet je ook maar accepteren dat ze je met Hitler vergelijken?

Dus als ik zeg dat 10 x 10 gelijk is aan 100 en dat het na maandag, dinsdag wordt, mag men mij voor Breivik uitmaken, want ik zeg zelf ook dingen?

Ik vind het interessant om te zien hoe het brein van een dommens redeneert, maar begrijpen doe ik het niet echt.

Cuyahoga | 17-03-14 | 09:43

Je moet de strategen van de PVV 1 ding nageven: schaken kunnen ze.
Je roept wat, en alle aandacht is op je gevestigd.
Anderen roepen wat over je, je maakt hierover veel misbaar, en alle aandacht is wederom op je gevestigd.
ondertussen: inhoud is onbelangrijk.

propper1000 | 17-03-14 | 09:43

de NVU jongens en meisjes met hun talloze profielen zijn niet geheel tevreden met dit item merk ik..... ook geen humor en zelfspot, alleen maar kunnen copy-pasten over haatbaarden en ander xenofobe items is natuurlijk ook achterlijk werk voor achterlijke lieden.

Hploos | 17-03-14 | 09:43

@ Capronium,
In tegenstelling tot"U", moeten die vroeg op, om naar hun werk te gaan. U weet toch wel wat werk is? O wacht even............

Sprintje2012 | 17-03-14 | 09:42

@Quid probleem is alleen dat Bral dat niet in een eigen show deed maar tijdens een debat. Daarmee ging Bral in feite meedoen met het debat. En zijn voorkeur als SP was duidelijk. Rutte naait iedereen. Wilders is hitler. PVV wil ein Volk, Ein Reich ein Führer.

TheLuggs | 17-03-14 | 09:42

Wat een spin van Bosma al niet kan aanrichten.

propper1000 | 17-03-14 | 09:41

Hoe halen ze het in het hoofd om de PVV te vergelijken met smurfen.

Waar laten we de vrouwen er kan maar 1 smurfin zijn.

Mans5 | 17-03-14 | 09:41

Een reductio ad hitlerum is een vrijbrief voor moord. Blijkbaar is Quid van na het tijdperk Fortuyn.

tipo | 17-03-14 | 09:40

Mag flikker daar buiten gelaten worden?

Jan Boel | 17-03-14 | 09:40

Natuurlijk moet de PVV en Geertje tegen een stootje kunnen. Maar feit blijft natuurlijk dat Geert, in tegenstelling tot de Qoran en de profeel Mohamed niet oproepen tot moord, doodslag, verkrachting en onderdrukking. Ook heeft Geert geen probleem met moslims die meedoen en onze normen en waarden naleven en respecteren. Dat doen de Qoran en deed Mohamed ook niet.

Mokum Kosher | 17-03-14 | 09:40

ecologiste | 17-03-14 | 09:34 | + 0 -

Dit bijzondere talent dat 4K ton taxpoet moet beuren is al 15 jaar niet leuk meer.

eerstneukendanpraten | 17-03-14 | 09:39

Mans5 | 17-03-14 | 09:34 Ben nu je nu echt zo dom ?

ja,diedus! | 17-03-14 | 09:39

HAHA JQ snapt nog steeds niet het verschil tussen Persoon en Ideologie, josti.

crisdegek | 17-03-14 | 09:38

Godsamme wat zijn al die fucking PVV'ers hier vroeg wakker! Goed stukkie Quid.

Capronium | 17-03-14 | 09:38

Ik bedoelde natuurlijk Quid!

Sprintje2012 | 17-03-14 | 09:37

Er zijn in dit land dan twee politieke stromingen Johhny.
Xenofoob (PVV) en oikofoob (de rest).
Oikofobie (weg met ons) is landverraad en daarom altijd nog een graadje erger, ooit stond daar gewoon de doodstraf op, zoals dat hoort.

Vandaar dat de PVV veel stemmen trekt, liever dat dan landverrader zijn.

me,myself and IK | 17-03-14 | 09:37

Het topic van Quid die je wist dat zou komen.

Kijk, als je een week lang niet de PVV kan afzeiken, dan gaat het toch wel wringen en jeuken. Dus heeft kwit in alle wanhoop gezocht naar een reden.

En hoe is de PVV vergelijken met de Nazi's (Terwijl ze er van de meeste partijen het verst vanaf staan) een leuke grap? Gemaakt door een PvdA betaalde Cabaratier nondeju.

LangeTijdGeleden | 17-03-14 | 09:37

Hey , Kwit kap eens ff met die flauwe kul. Mij voor domme nazi uitmaken ? Je lag zeker te slapen en/of uit het raam te kijken tijdens de geschiedenisles in je schooltijd ? Je mag van over mij en van mij schrijven wat je vindt , maar dan voortaan ook niet meer miepen als Marokkanen over de bekende kam worden geschoren , afgesproken ? Vies generaliserend menneke!

ja,diedus! | 17-03-14 | 09:37

Misschien moeten ze bij TV-West / AT5 eens deze gasten uitnodigen voor een debat. Lijken me zeer redelijk en kunnen best een grapje hebben, bijvoorbeeld over Zwarte Piet ofzo: youtu.be/HSxbkBLo5b4

Fopspeen | 17-03-14 | 09:36

Zou grappig zijn als Godwins niet schering en inslag waren. Vooral bij een verkiezingdebat nogal ongepast.

Bokito ergo sum | 17-03-14 | 09:36

Slappe grap op het verkeerde podium. Heeft die nar ook grappen gemaakt over de andere lijsttrekkers?

Febofiel | 17-03-14 | 09:36

Ja KWid je hebt een punt. Want overal altijd maar uitgemaakt worden voor fascist en nazi is ook helemaaaaaaaaal niet frustrerend en na zo veel jaar fucking kinderachtig. Naast dat het gewoon geen hout snijdt, zoals we allemaal weten en begrijpen. Maar goed, ieder zijn (achterlijke) mening.

mental K | 17-03-14 | 09:35

-weggejorist en opgerot-

Sprintje2012 | 17-03-14 | 09:35

Ja.. J.Q... met jouw gedachtegang mag er nooit/never iemand weggejorist worden op GS.
Vanwege huilie huilie van degene die plempsels beoordeeld.

meneer Q | 17-03-14 | 09:35

Ik vraag me af wie de xenofoben in het verhaal zijn, de NPO of de moslims. Je moet de zaken niet omdraaien, Quid!

L. Rakker | 17-03-14 | 09:35

PVV moet tegen een grap kunnen maar Bral ging zijn boekje ook te buiten. Hij was politiek aan het bedrijven, dat was geen cabaret meer. Overigens begrijp ik ook niet waarom cabaretier bij een serieuze debatavond uitgenodigd moet worden. De twee dingen kunnen het best gescheiden gehouden worden.

triasenergetica | 17-03-14 | 09:35

67 jaar na het beëindigen van WOII ging Sjonnie Kwit als nog in het verzet. Onze held. Met een massamoordenaar vergeleken worden is een gevalletje smaad. Ik denk dat ook Bral een brief uit Maastricht kan verwachten.

pendajo | 17-03-14 | 09:34

Waarde mede-reaguurders: bijt u niet als een Pavlov-hond in het koekje dat Quid u hierboven voorhoudt. Eéns per 14 dagen mag Sjonnie van de redactie een anti-PVV stukje schrijven. Hij meent er niets van, het is just for the fun.

goedverstaander | 17-03-14 | 09:34

Paul de Leeuw: "ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk ik ben vandaag zo vrolijk want Wilders die is dood".
En dat op de wijs van Herman van Veen - Alfred Jodokus Kwak. Dat zong hij op tv. Er was ooit een link op internet maar die is weggewist.
Dát zijn de grove grappen van de VARA. Ik vind dat Paul de Leeuw alsnog moet worden aangeklaagd.

ecologiste | 17-03-14 | 09:34

Hey, bericht van Johnny Qui(t)d...
Next...

GekkeDave | 17-03-14 | 09:34

Heb dit weekend de documentaire gezien over hitler. Ik snap wel waarom de vergelijking wordt gemaakt.
-Hitler wilde ook niet praten met de media
-Totalitaire macht in partij
-Tegen, in zijn ogen, lagere rassen (joden, zigeuners, homo's, gehandicapten)

Wilders wil dat alle "buitenlandse" groepen worden verwijderd uit nederland. Mijn vraag aan wilders is dan "Hoe lang moet je in Nederland wonen om nederlander te zijn" Mijn overgroot-vader kwam uit Frankrijk, ben ik dan 100% raszuiver?

Mans5 | 17-03-14 | 09:34

@ goedverstaander | 17-03-14 | 09:30

Je bedoelt dat mensje dat minister was en ging huilen bij de IRT affaire?

kwark001 | 17-03-14 | 09:33

Grappig dat je al na 1 zin weet of Quid geschreven heeft of Annabel.

Anyway die Bral had het ook over Hitler en daar ligt echt wel de grens van wat grappig is of niet.
Weet je wie er trouwens ook zo,n slechte humor had...

antoniospagetti | 17-03-14 | 09:33

Nu al jarenlang en waarschijnlijk de rest van zijn leven met beveiliging moeten rondlopen vanwege doodsbedreigingen van een volstrekt idiote ideologie. Dat is inderdaad een "ruggengraat van smurfensnot", Quid.

Iets zegt mij dat jij bij de eerste de beste harde "boe" al gecapituleerd zou zijn\bent.

BedrijfsTijgerT | 17-03-14 | 09:33

Niet zo zeuren allemaal, er is in NL vrijheid van meningsuiting, en daar valt nu eenmaal een grap ook onder.
Hoe slecht die ook is.
de Jong had gewoon Bral van repliek moeten dienen.

Maya de Blij | 17-03-14 | 09:33

Zodra een cabaretier geen grappen meer kan of mag maken is een land naar de kloten.

Bono | 17-03-14 | 09:32

Sjaak Bral... What's in a name...

VanBukkem | 17-03-14 | 09:32

Ah, een Quidje.

Het GS equivalent van reclame. Tijd om te poepen. Om de hond uit te laten. Om moeders de vrouw eens goed aan te duwen...

dlseth_ | 17-03-14 | 09:32

De gemiddelde reaguurder heeft ook grote smurf-teentjes als het op de PVV, grappen en kritiek aankomt. Ben benieuwd hoeveel tranen er over de wangetjes van de reaguurders zullen bikkelen naar aanleiding van dit topic. De eerste paar tegels stemmen al hoopvol.

BlitzFlicker | 17-03-14 | 09:32

Quid is blind voor het feit dat Bral lekker goedkoop scoort voor de linkse bühne. Tuurlijk is de PVV een bende weglopers, maar het is een tikkie sneu dat Quid hier de SP aan het rimmen is.

Dizzydent | 17-03-14 | 09:31

Dat gespuis durft alleen grappen te maken over mensen waarvan ze zeker weten dat die niet agressief worden.

kwark001 | 17-03-14 | 09:31

Ben benieuwd wanneer Sjaakie de Braller grappen gaat maken over onze kanspareltjes.

De laatste die dat durfde werd geslacht.

Peko1 | 17-03-14 | 09:31

Ik herinner mij een Guusje ter Dorst die behoorlijk blauw was. Maar die is toch niet van de PVV?

goedverstaander | 17-03-14 | 09:30

En nafuurlijk hebben ze die vraag niet gesteld aan de niet-PVV-stemmers. Misschien is de uitslag daar wel nog verontrustender.

huh, ian? | 17-03-14 | 09:30

goed stuk .. behalve die laatste regel natuurlijk, die kan echt niet, ik loop nu stampvoetend de panelen uit !

(c)ZWITSUL | 17-03-14 | 09:30

Heeft Geen stijl ook een donatie ontvangen van de PVDA, om de PVV af te branden, het zal wel want ze hebben de hele media in d'r zak zitten, en dan kan Geenstijl natuurlijk niet achterblijven.

fleurtje | 17-03-14 | 09:30

Dit stukje moet geschreven zijn door een miezerig jaloers manneke, zo'n scheitebroekje die bang is voor de PVV.
Een heuler met landverraders die zulke taal uitkraamt.
Kwitje, ga je schamen...
Pfft...zo.
Niemand hoeft zich door een of andere 3e rangs podium werknemer voor van alles en nog wat uit te laten maken.
Vertrek was in deze zaak beter dan repliek zonder microfoon.

Hendrikaatje | 17-03-14 | 09:29

Zo gauw je een vergelijking maakt met Hitler krijg je een rode kaart en wordt je het veld uitgestuurd en terecht. Bral bleef in het veld dus verlaat de PVV de arena.
Er is een grens en die is Bral gepasseerd.
Beter nog is om Bral voor de rechter te dagen.

ecologiste | 17-03-14 | 09:28

Het is ronduit zielig en aanstootgevend dat de PvdA van ons belastinggeld een 'cabaretier' betaalt om de PVV te bashen. Eigenlijk kijk ik daar helemaal niet van op.

goedverstaander | 17-03-14 | 09:28

Voor verslaggevers van GeenStijl TV en Pownews geldt hetzelfde: wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren. Zodra ze na hevig jennen een duw, klap of fluim ontvangen is het direct groots drama, onrecht en boehoehoe.

Godverdomme! | 17-03-14 | 09:28

Ah Sjonnie, lekker voorspelbaar begin vd verkiezingsweek! Waarom zo veel aandacht voor je Nemesis?

Rest In Privacy | 17-03-14 | 09:28

Sjaak Bral , weet je wie er ook geen zelfspot hebben ? Juist , maar daar als cabaretier maar eens een goeie grap over als je ballen hebt.

ja,diedus! | 17-03-14 | 09:27

Incasseren heeft blijkbaar een grens.... maar ik wacht op het stukje van Bral dat hij Mohammed op 1 lijn zet met Stalin, dat is ook wel grappig natuurlijk.... Of heb ik wat gemist en heeft Bral dat helemaal niet gedaan?

Fatwabuster | 17-03-14 | 09:27

-weggejorist-

Guy Fawkes | 17-03-14 | 09:27

Een heel erg sterke grap was het ook niet. Makkelijk en niet bijster origineel.

Het weglopen vond ik echter niet sterk.. Aan de ene kant Moslims verwijten dat ze korte teentjes hebben en zelf ook direct na een satirische opmerking vertrekken.

Ik vind het dan ook erg aandoenlijk dat iedereen hier de PVV als de oplossing van alle problemen ziet. De PVV doet niets anders dan open deuren intrappen en zelf niets bijdragen.

Nederland is fucked en de PVV gaat daar (helaas) niets aan veranderen.

Absoluut niet waar | 17-03-14 | 09:27

Sorry, drukte uit irritatie 4x op 'Post'. Goed werk dus.

Tommygunner | 17-03-14 | 09:26

-weggejorist-

Ferumbras | 17-03-14 | 09:26

SP-lidje Bral die Wilders partij voor nazibolwerk uitmaakt. Welnee, niets aan de hand. Vond ik met Fortuyn destijds ook een dijenkletser.
Maar fuck die grap, hij was gewoon niet leuk.

Tommygunner | 17-03-14 | 09:25

-weggejorist-

Tommygunner | 17-03-14 | 09:25

-weggejorist-

Tommygunner | 17-03-14 | 09:25

SP-lidje Bral die Wilders partij voor nazibolwerk uitmaakt. Welnee, niets aan de hand. Vond ik met Fortuyn destijds ook een dijenkletser.
Maar fuck die grap, hij was gewoon niet leuk.

Tommygunner | 17-03-14 | 09:25

Jammer dat ze niet mee doen in 020-Gaza.

Botte Hork | 17-03-14 | 09:24

-weggejorist-

DeDikkeDominee | 17-03-14 | 09:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken