
Er zijn meer verschillende telefoonopladers dan er stemmenronselaars voor de PvdA zijn. Maar dat komt een einde aan. Dankzij de Europese Unie,
brought to you by Toine Manders. Wat is de EU toch geweldig. Vandaag gaat er gestemd worden over een wetsvoorstel waarmee de
universele oplader afgedwongen wordt. De EU houdt namelijk van eenheidsworst. Iedereen hetzelfde, niemand uniek! En als Toine Manders voor is, zullen er wel allerlei afluisterchips ingelobbiet zijn, maar raad eens hoeveel fucks we daar om geven? Nul. Weet u waarom? Omdat universele oplader, daarom. Weet u wat een geruststelling het is als je op reis bent of ergens te gast of op je werk en je bent je oplader vergeten, maar je weet gewoon dat IEDEREEN EEN OPLADER HEEFT DIE OP JE TELEFOON PAST! Serieus, EU, neem al ons geld en deel het uit aan Griekenland, kan ons het schelen. Als we hadden geweten dat we voor alle offers die we de afgelopen decennia gebracht hebben aan de EU uiteindelijk de universele oplader terug zouden krijgen, hadden we niet zo lopen zeiken. Fuck Artikel50, fuck Nigel Farage, kunnen we misschien ergens op Guy Verhofstadt stemmen? Nou ja, anders stemmen we wel op Hans van Baalen. Lange leve de universele oplader, lang leve de EU, hoera, hoera, hoera!
Reaguursels
InloggenTotaal niet belangrijk, maar wel heel handig. Die maximalisering van winst door al die verschillende opladers is dus niet in het belang van iedereen. De prikkel om een nieuwe mobiel te kopen wordt misschien ook een stukje minder omdat die merkdingen belachelijk duur zijn. Maarre ... al iedereen nu het vertikt mobieltjes zonder oplaad-usb te kopen zijn we er ook al. Moet iedereen wel leuk meedoen.
Één universele lader sluit draadloos laden natuurlijk uit, terwijl juist dat de toekomst zou zijn.
Hoe dom en van de pot gerukt zijn die lui daar eigenlijk.
Daarnaast, als er een apparaat is waarbij veel verschillende laders zijn is dat een laptop, waarom dat niet aanpakken.
Nadat bijna de hele industrie en consument "Micro USB of anders incompatible" heeft bepaald komt spuit 11 (de EU) met dit fantastische voorstel.
Ik hoop dat over een paar jaar telefoons opladen zoals m'n elektrische tandenborstel, dus zonder plug. En ik hoop dat dit niet door stomme EU regeltjes tegengehouden gaat worden...
Waarom moet meteen één universele lader voor alles, van laptop tot 'plug-in hybrid'.
Het lijkt mij wel handig. Alleen hebben ze allemaal al een usb-aansluiting en overal staan computers?
Universele opladers met diverse stekkertjes kun je al jaren kopen op de markt, de Kijkshop, de Action, Kruidvat etc. voor ongeveer 5-10 Euro.
Gelukkig zijn er geen belangrijkere onderwerpen binnen de EU om over na te denken.
Dus einde innovatie. Moet tenslotte het zelfde zijn.
Maar het is wel fijn dat de telefoontarieven binnen de eu nu hetzelfde zijn, toch ?
Welke schrijnende misstand is er nu opgelost? 90% heeft al mini-USB, alleen Apple doet wat anders.
Kiwi45 | 13-03-14 | 14:10 |
Precies.
We kunnen wel juichen en in het EU parlement zal men wel kirren van plezier. Maar dit is gewoon een Pyrrhus overwinning en bijna overbodig, op het Apple deel na.
Ook niet zomaar laten optekenen in de geschiedenisboekjes dat dit ten verdienste van de EU is, BS!!! fabrikanten zijn al heel lang hiermee bezig.
Prima actie v EU!
@Kim Jong-il | 13-03-14 | 17:57
Het is inderdaad een beetje knullig neergezet. Bijna iedere fabrikant maakt gebruik van de gestandaardiseerde 5 volts voedingsspanning die door de standaard usb uitgang wordt geleverd. Of dat nu Usb 1,2 of 3 is het blijft dezelfde spanning die het apparaat voedt.
Waar je alleen op moet letten is dat de voeding het juiste vermogen kan afgeven.
De meeste telefoons hebben een 5 watt's voeding 5 volt bij een nominale stroom van 1 ampère.
De meeste tablets hebben een wat zwaardere lader nodig en verlangen zoals de ipad een lader van minimaal 12 watt.
Degenen die hier staan te juichen; doe dat gerust niet te vroeg.
-
EU, dus: die snoertjes worden verplicht. Andere snoertjes mag je niet in bezit hebben, verhandelen of transporteren en je mag er zeker het net niet mee 'belasten'
-
Ergens is er een 'controleautoriteit', die er toe bijdraagt dat in alle individuele lidstaten 150 extra ambtenaren moeten worden aangenomen om het eindeloze circus rondom certificatie, invoering en handhaving in stand te houden;
-
En last but not least: in alle andere landen kost dat snoer 13,95.
-
In Nederland: 49,95.
Maar ja het zijn daar in brussel ook wel universele sukkels.
Ik laad mijn iPhone op in elke USB-poort van wat voor lader dan ook, ook in mijn auto. Volgens mij bestaat er al een universele lader. Alleen het kabeltje is anders. In het geval van mijn iPhone heb ik een lightning-kabel. Wat wil Brussel nu?
@Michiel de Kater zou dit zien als compleet van de EU om het instituut huwelijk te slopen, ik zou hem nog geloven ook: ik weet niet hoe vaak ik 's nachts ruzie heb gehad met mijn (ex-)vriendin omdat het licht aan moest omdat het me niet lukte om mijn telefoon aan te sluiten op de lader.
Mensen die dit wetsvoorstel daadwerkelijk als iets positiefs zien sporen niet. Uiteraard heeft het voordelen, daarom is het ook al grotendeels praktijk in de vorm van micro-usb. Dit verplichten is echter je reinste betutteling. Laten we meteen ook alle andere zaken waar verschillende soorten en maten van zijn verplicht gelijktrekken want het klootjesvolk is zelf te achterlijk om hier en daar keuzes te maken en praktische oplossingen te bedenken..
@James Lastig | 13-03-14 | 16:28 ,
Binnenkort heeft de rest van de wereld waterdichte supersnel draadloos opladende telefoons en zitten wij in de EUSSR met waterhappende, fragiele, irritante, traagladende micro-usb aansluitingen... Leve de EU!
Nu alleen nog 1 taal in Europa (of maximaal 3 Spaans en Duits naast Engels zou ik ook blij mee zijn). Dan kan het Europa heel misschien nog een succes worden...
Stap 1: hiep hiep hoera
Stap 2: kill de niet wisselbare batterij
Je kunt er smalend over doen, maar het laat wel de voordelen van de EU zien; samen staan we sterk.
Los van het feit of het symbolisch of insignificant is, vind ik het een goed initiatief.
De geldklopperij dat bij elk toestel, ander merk of zelfde merk nieuwer model, een andere oplader zit is pure geldklopperij. Als je een extra lader wil hebben of een autolader moet je met het nieuwe toestel ook al die zaken vervangen.
De paarse broeken noemen dat ook wel complementaire producten. Het is een hele goedkope truc om geld uit je zak te kloppen. Bovendien is het niet erg duurzaam en klantvriendelijk.
Iedereen en alles hetzelfde. Het begint hier steeds meer te lijken op 1 grote communistische staat.
.
Gelukkig dat de hoge heren hier tijd voor hebben en verder alle op orde is in de eussr...
rode peper | 13-03-14 | 16:17
Inderdaad nog een mooi voorbeeld. En wat als straks één van de grote jongens met een contactloos (inductief) laadsysteem wil komen waar dus helemaal geen stekkertje meer voor nodig is?
Jawohl, ist verboten door de EUSSR. Het is godverdomme niet te geloven wat voor een wereldvreemde idioten daar in Brussel allemaal zitten.
Ze kunnen nog beter dikbetaald thuis gaan zitten, dan kosten ze alleen heel veel geld maar dan vallen ze de rest van de EU bevolking en bedrijven tenminste niet lastig.
Allemaal het zelfde geloof, bij voorkeur het Humanisme, scheelt ook een hoop toestanden.
Een universele lader heeft alleen zin als een nieuwe telefoon strax zonder lader geleverd word, anders heb je een lade vol liggen met universele laders.
-
Een beetje Europarlementariër gaat zich hard maken voor een universele stofzuigerzak...
@rode peper | 13-03-14 | 16:03
Bedank Apple. Zonder Apple was dit niet nodig geweest.
@James Lastig | 13-03-14 | 16:12,
Qualcomm heeft bv quick charge 2.0, quick charge 2.0 werkt alleen met een snapdragon 800 én een speciale lader (anders valt het system terug naar quick charge 1.0) kan met qc 2.0 3x sneller laden dan zonder qc en ongeveer 2x sneller dan qc 1.0
Binnenkort verboten in die EUSSR....
henkdekanarie | 13-03-14 | 16:09
Ja ... Und ?
Moeten mensen nu al tegen hun eigen stupiditeit beschermd worden door de EUSSR?
Het duurt ongeveer drie dagen nadat Apple of Samsung iets nieuws hebben uitgebracht dat je on-line een after market snoertje of adaptertje kunt kopen. Ik heb zelf een iPad en iPhone, beide met dat kleine stekkertje. Ik heb via eBay voor een tientje vijf extra snoertjes gekocht en die zwerven nu door huis, auto en boot.
@James Lastig | 13-03-14 | 15:59
Voor de handige interwebkidsz die ze van ebay of dealextreme plukken ja, maar 75% koopt ze braaf bij een icentre of mediamarkt.
www.icentre.nl/usb-lightning-wandlader... toen het kabeltje net nieuw was vroegen ze zelfs 50 euro voor zo'n setje.
@Nietvoordekat | 13-03-14 | 16:00 ,
maar deze standaard was niet wettelijk verplicht, dus bij een technologische doorbraak konden fabrikanten snel overstappen op een nieuw beter typen, nu mag dit pas als de EUSSR de laadrichtlijn ooit eens een keertje aanpast.
Maar goed de wereld is weer een stukje slechter geworden dankzij de EUSSR en dan te bedenken dat we ook nog eens gedwongen worden te betalen voor de halve zolen die dit soort plannen bedenken....
Was er maar een soort van standaard waar elke telefoonboer behalve Apple al gebruik van maakt of z- oh, wacht.
henkdekanarie | 13-03-14 | 15:38
Wat zit je nou te zeiken met je 40 Euro?
Hier, voor nog geen 2,50 Euro en keuze uit allerlei flashy kleurtjes
www.ebay.co.uk/itm/BRAIDED-Lightning-U...
Als die klojo's nu ook eens wat kleurtjes gaan gebruiken hoe ik niet elke keer te zoeken in die brij van opladers.
Nu nog de opladers voor onze ronde langwerpige vrienden...
Ik ben voor een universele oplader maar ben ertegen dat zoiets door een overheid wordt afgedwongen. Een fabrikant moet zelf weten wat hij maakt. Dat afdwingen heeft iets communistisch.
Handig! Nu zal ook dat irritante apple er aan moeten geloven met hun afwijkende stekkertjes a 40 euro die ze ook nog eens om de paar telefoons veranderen.
Graag ook invoeren voor laptops!
Hebben zo toch nog ruim 5 jaar over gedaan. Goed gedaan hoor EU!
Stel dat jij als fabrikant een nieuwe connector ontwerpt waarover sneller data kan worden overgebracht. Via diezelfde connector kun jij randapparatuur aansluiten, je oordopjes aansluiten (ik verzin maar wat) en binnen 5 minuten je telefoon opladen. Niet alleen dat, maar de aansluiting zit magnetisch vast en zo mol je dus nooit de connector. Helemaal fantastisch!
Maar ho wacht, dat gaat niet zomaar in de EUSSR. Want de EU draait elke vorm van innovatie met dit soort maatregelen de nek om. Als jij als fabrikant met een veel beter ontwerp komt dan heb je gewoon pech. Want jij moet diezelfde matige standaard gebruiken als de rest. En je eigen standaard delen met de concurrentie is behoorlijk doelloos, je zult er immers geen winst mee maken.
Waarom maken we niet gelijk alle velgmaten voor personenauto's hetzelfde? Alle ramen hetzelfde formaat? Moet alles uniform? Ik denk het niet, misschien dat het een mogelijkheid is om koppelverkoop van laders met telefoons niet meer toe te staan. Maar innovatie verbieden omdat dat het milieu spaart is echt bullshit.
2020... De EU heeft besloten dat er nog maar één universele burger mag zijn.Deze universele burger moet zijn mond houden,netjes zijn inkomen afdragen aan Brussel,niet roken en mag 1x per jaar neuken.Burgers krijgen een jaar de tijd om zich te laten herprogrammeren.
Oh en als je dan toch apple koopt en dat heeft dan een iets ander connectortje op het toestel, dan weet je dat van te voren en dan kies je daar zelf voor. Sterf ambtenaren, sterf!
Fucking bullshit. Een verplichte standaard voor laders. Hou een sop. Het is zo simpel... Er wordt vanzelf een standaard ontwikkeld door de industrie, momenteel (mini-, micro-) USB.
In het verleden hadden we ook de scart-kabels als standaard die nergens meer gebruikt worden (jee, HDMI). De VGA-kabel is ook overal vervangen door DVI. etc.
Als een fabrikant er voor kiest om niet gebruik te maken van deze standaarden, betekent dat hooguit dat minder mensen hun apparaat zullen kopen.
Uiteraard staat dat los van de laders zelf, maar laten we wel wezen: Bij elke nieuwe telefoon krijg je in het doosje een passende lader. Ondertussen heb ik thuis een stuk of 8 micro-usb-adapters, waar laat ik die rotzooi? Hoezo is het afval gereduceerd?
Sterf met je ambtelijke molen. Die lui zijn echt alle realiteitszin al jaren verloren.
The_Challenger | 13-03-14 | 15:04 |
'eurostekkers' bestaan al een tijdje. type e/f CEE wordt overal in de EU gebruikt.
(alleen zwitserland heeft nog afwijkende formaten)
necrosis | 13-03-14 | 14:57
Dat zijn niet de dingen waar ze aan denken daar in Brussel beste Necr.... necrosis.
Als in bijvoorbeeld Spanje de stekkers zouden passen dan geeft de toerist veel minder geld uit. en laat bezuinigen nu net niet in het EU straatje passen.
@Grote stamper | 13-03-14 | 14:07
Ik had schijnbaar een vooruitziende blik toen 'men' de gloeilamp ging verbieden.
Ik heb een flinke voorraad liggen en hoef me de komende 10 jaar geen zorgen te maken.
Er komt geen verplichte spaarlamp mijn huis binnen!
@sko 14:32: Blijkbaar komt Apple niet meer weg met een adaptertje. Het lijkt ook wel een beetje Appletje-pesten, want het doel van deze maatregel is allang bereikt: het afval uit oude, overbodige adapters reduceren. Want zo'n beetje elke adapter, inclusief die van Apple, bestaan uit een blok met een USB-poort er in. iPhones laden prima op uit universele USB-laders, en de oude en nieuwe laders van Apple laden met evenveel plezier ook andere USB-apparaten op. Het is enigszins crap dat je voor Apple een adaptertje nodig hebt, maar hij is klein genoeg om gewoon in je portefeuille te bewaren.
Nu de opladers voor laptops nog. Ieder merk heeft zijn eigen standaard, dus kan men een vermogen vragen voor een vervangexemplaar.
En wat gaat dan de standaard worden... Mag toch echt hopen dat het niet die pauper USB 2.0 mini stekker gaat worden...
@The_Challenger | 13-03-14 | 14:49
Volgens mij zijn niet alle wandcontactdozen binnen de EU universeel, heeft men daar al aan gedacht?
En is dat wel toerist-vriendelijk als er mensen van buiten de EU komen en hun stekker blijkt niet te passen?
Of is toerisme (= inkomsten) onbelangrijk in dat megalomane Brussel?
Godverdegoder. En dit is zowaar het meest positieve wat er uit de EU is voortgekomen. Universele godverdomde telefoonopladers. Ik word hier zo verdrietig van.
Vraag me af wat deze geweldige beslissing de burger gekost heeft. EU heeft de universeel oplader opnieuw uitgevonden, we zijn gered!
@tiktak | 13-03-14 | 14:45
Geld terug krijgen van de EU?
Ik probeer me in te houden maar.... moehahahahaha....
12 jaar EU maal gemiddeld 3000 euro = 36.000 euro voor een universele oplader?
Die dingen liggen bij de action voor 5,99
Draadloos opladen gaat volgens mij heel groot worden. Dan zijn die aansluiting en deze onzinregel overbodig.
Kreeg ik het geld maar terug wat de EU me gekost heeft ipv dit...
Geld is toch leuker dan gemak , bovendien zal ook in de toekomst bij iedere nieuwe telefoon een nieuwe oplader geleverd worden... dus wat is het voordeel?
@Zaniker | 13-03-14 | 14:36,
Ik heb een godsgruwelijke hekel aan apple maar micro-usb irriteert me ook behoorlijk, het lukt me eigenlijk nooit omdat in het donker in te pluggen en de connector is sowieso een van de zwakste punten van een mobiele telefoon en meestal valt reparatie dan niet eens onder de garantie.
Verder hoor ik als consument gewoon zelf te kunnen kiezen welke laadstandaard ik het prettigste vind, ik behelp me nu met micro-usb, maar ik zou het vreselijk vinden als micro-usb een wettelijke verplichting wordt.
Over 'universeel' gesproken: kan de EU niet eens gaan zeiken bij die Fransen over die primitieve toiletten van ze?
Weten ze in Frankrijk trouwens al dat we in beschaafde landen gewoon kunnen 'zitten' en een knopje hebben om de 'viesbah' mee weg te spoelen?
*zich bij de EU gaat aanmelden als 'Sanitair Feacilist'
En hier komen ze mee omdat tegenwoordig overal ee micro usb aansluiting als lader op zit?
Een briljant idee, dat al door de meeste fabrikanten wordt gevolgd; tuut... tuut... tuuut. De EU heeft ook een idee.
arstechnica.com/information-technology...
Ja super leuk dit!
En hoeveel stroom moet die universele lader kunnen leveren? 1A? 2A? 3A? 5A?
Moeten we de telefoons van de toekomst 15 uur laten laden voordat ze vol zitten?
LangeTijdGeleden | 13-03-14 | 14:25
Knurft. Apple was zo'n beetje laatste die zich neerlegde bij het NSA fascisme, omdat ze niet anders kon. En Microsoft was hiermee de eerste. #feiten #lookitup
Dit gaat de geschiedenis in als het meest geslaagde project van Europa. Ik zou zeggen verander die vlag. Zet een universele plug midden tussen de sterren. Kosten maken ons niet uit. Hoe gaan we em noemen trouwens? De Verhofplug? Het van Rompertje? De Plug in Neelie?
@Mr Dixit | 13-03-14 | 14:25
'Europa' telt iets meer dan 500 miljoen inwoners, India heeft er ongeveer 1 miljard en China 1,3 miljard.
Bovendien zijn laatstgenoemde landen flink in opmars, ik zou het dus wel weten....
Micro-usb is een kleine en degelijk stekker. Ik ben blij dat ik eindelijk eens verlost ben van al die verschillende laders en dat ook Apple gedwongen wordt om af te stappen van die idiote stekkertjes die je op geen enkel ander fabrikaat tegenkomt.
Ein Volk. Ein Reich. Ein Stecker!
Ze hebben het dus niet over de telefoonaansluiting maar alleen over de oplader.
Het enige wat Apple dan hoeft te doen is een micro-usb kabel en lightning adapter leveren ipv alleen een lightning kabel, probleem opgelost.
store.apple.com/nl/product/MD820ZM/A/l...
Wat een slecht plan om zo elke innovatie de nek om te draaien. Hierdoor zitten we tenminste 15-20 jaar vast aan de standaard die de EU gaat bepalen, wat er ook gebeurd in de telefoonmarkt.
@brawrf | 13-03-14 | 14:25
De naam is necrosis....
Hoog tijd om een universele automagische naamcorrectieverbeterplugin te maken.
*gaat subsidie aanvragen bij EU*
Johnny Quid,wat ben je boos, waar is je nuance gebleven, denk aan de booslims, waar je vast ook bang voor bent, arme witmans.
En, geintje, het is uitgelobied, denk aan het kofschip!
Nu een EU wifi netwerk, EU telefoontarieven, EU treinprijzen, EU distributieregels, EU presidentsverkeizingen, EUTV, EU concurrentieregels, EU belastinggelijkheid, EU belastingbetalen wara hij wordt verdiend, EU TAX evasion laws. EU tegen ITTP, EU praat met Putin over Oekraine, EU stopt Monsanto, EU pedo-preventie, EU TBS regels etc!!!!
En verder wat très cool | 13-03-14 | 14:18 zegt, elke vorm van innovatie wordt hiermee afgestopt. Los daarvan kan ik me voorstellen dat Samsung en Apple de "universele" laadpoort als extra aan de zijkant (of iig een incourant deel van de handset) plaatsen en het eigen laadsysteem handhaven, compleet met compatibiliteit van randapparatuur. Wat gaat de eu daar tegen doen? Precies. Niets.
Ik vind het best als de industrie vrijwillig een standaard afspreekt en bedrijven zelf ervoor kunnen kiezen om zich aan deze standaard te houden of zelf een betere oplossing kunnen bedenken daar is helemaal niets mis mee, wel als deze standaard een wettelijke norm wordt.
Maar waar houden die communistische idioten zich mee bezig, als je een laderstandaard wettelijk vastlegt kan kan je nooit technologisch vernieuwen of in iedergevaal veel veel langzamer.
Apple heeft de lightning connector die beter is dan micro-usb (bi-directioneel en steviger) en android experimenteert met verschillende vormen van draadloos opladen en draadloos gegevens overdragen en dan moet er wettelijk een reeds achterhaalde aansluiting op. Stelletje halve gare domme communistische idioten daar bij de EUSSR en Kwirt die erachteraan holt!!!
Ik heb op zolder een stalen bak vol met opladers.
Toch heb ik een telefoon en een draadloze koptelefoon waarvan ik de lader niet heb!
Dat heet evolutie. Vroeger kon je ook bij de Appie een appel in de zak doen, een bonnetje uitprinten en doorladen. www.youtube.com/watch?v=TXkTGiF9bU4
@Necrosis: Micro-usb heeft in de standaard staan dat de plug een spanning van tussen de 5.00 en 5.15 volt moet kunnen leveren met een minimale stroom van 500 mAh.
Voor de ingangsspanning (dus de 110 en/of 230 Volt) zijn er geen eisen in dit voorstel, maar een andere EU richtlijn (en dus verplichting) geeft weer aan dat het hele Europese lichtnet in 2030 moet draaien op 240 Volt.
Technisch is het dus prima mogelijk om opladers te maken die met zowel 110 als 230 volt overweg kunnen, maar dit wordt door de eerder genoemde richtlijn binnen de EU in de komende 15 jaar overbodig.
@Wazzuuup | 13-03-14 | 14:19
What's next?
De universele 'Europeaan' met gestandaardiseerde haarkleur, oogkleur en politieke kleur?
*iemand anders mag de godwin inkoppen*
Ik denk dat er meer stemmenronselaars voor de PvdA zijn, dan dat er verschillende telefoonopladers zijn.
De meeste Android toestellen hebben toch al universele (lees: USB to Micro USB) opladers?
Wat komt er straks, iedereen dezelfde mobiel? (Waarschijnlijk iPhone, want lekker te controleren waar je bent/belt en wat je doet, zoals Apple dus nu al doet en door geeft aan NSA en straks dus ook EU.)
En hoe de neuk willen ze dat gaan afdwingen? Fabrikanten geven een dikke middelvinger naar Europa en verkopen hun spulletjes op de rest van de wereldbol. Bijvoorbeeld op continenten die zich drukker maken over hun economie en minder om ongemakkelijke luxeprobleempjes als onvoldoende sap in de batterij van je telefoon. Volgende stap: alle fietsen dezelfde velgmaat, want het is zo lastig om de juiste band te vinden. En daarna beslist Brussel hoe hard mijn headset mag staan en hoeveel water er uit de spoelbak van de plee mag komen. Oh, wacht... *bonk, bonk, bonk*
En weer iets waar de EU zich mee bemoeit, waar ze helemaal niets mee te maken zouden moeten hebben.
leuk, maar heeft elke telefoon inmiddels niet een eenzelfde usb poort waarmee je kunt opladen?
zoals gewoonlijk lopen ze weer hopeloos achter de feiten aan en houden ze zich met totaal onbelangrijke zaken bezig.
(Terwijl er een paar oorlogen gaande zijn in de europese achtertuin...)
Dat is handig! Kan ik mijn autoaccu dan opladen vanuit mijn sigarettenaansteker?
@Shareholder II | 13-03-14 | 14:21
Nee hoor, net zoals met printers en de bijbehorende usb kabels is gegaan zal het er wel op uitdraaien dat je er geen lader meer bij krijgt. Met dank aan de EU.
@despecialist | 13-03-14 | 14:17
En mag betalen natuurlijk..
En telkens als je een nieuwe smartphone koopt krijgt je er weer een Universele Oplader bij. Dus geen la vol met debiele afwijkende zooi, maar keurig de la vol Europese eenheid.
Zorg eerst maar eens voor het afschaffen van die idiote roamingtarieven bij gebruik van mobiel internet.
@geomario | 13-03-14 | 14:12
Mijn werkelijke punt: is dat alles wat die graaiers uit Brussel ons te bieden hebben van die onvoorstelbare hoeveelheid geld die daar naartoe gaat?
Ik heb diverse adapters voor diverse apparaten, iets waar ik niet wakker van lig en waar ik geen miljoenen aan ga verspillen om 'uniformiteit' te krijgen.
Iets wat me sowieso aan mijn reedT zal roesten.
Er zijn belangrijkere dingen in het leven, zoals het uitbannen van die Eurocraten!
En nu weer aan het werk?
@necrosis | 13-03-14 | 14:03
Het moet idd eens afgelopen zijn met die verschillende voltages binnen Europa...
Stuitend slecht plan, innovatie wordt er mee doodgeslagen. Draadloze opladers, slimme connectoren, ultra low energy laders, mag allemaal niet van die kut EU. Bovendien, compleet achterhaald aangezien tegen de tijd dat de vadsige ambtenaren er klaar mee zijn de batterijen 2,5 dag meegaan.
Haha, zure comments zul je hier altijd krijgen, ongeacht wat de EU doet. Dit is gewoon een prima voorstel waar de burger wat an heeft.
@Shareholder II | 13-03-14 | 14:14
Een XL-versie dus voor die dikke nekken. En een extra grote mand eronder zodat de plaat voor hun kop er ook in past.
Shareholder II | 13-03-14 | 14:14 |
*Aandelen hebben wil*
Nou ja doen ze nog iets wat wel een positieve invloed op ons leven heeft, scheelt een hoop gezeik en afvalberg lijkt me.
Eén universele guillotine, waar elke EU-nek in past.
Opladers.. Daar heb je 2 ambtenaren voor nodig. Internationaal wordt de EU ook niet serieus genomen gezien de freakshow Vernaggelstadt en Baalencorpsbal in Kiev. Wat doen al die overige duizenden ambtenaren en meervoud van 'ingehuurde' consultants, waarvan het aantal schimmig onder de pet wordt gehouden, niemand weet hoeveel ambtenaren er wekelijk zijn in Brussel/Straatsburg.
@Megazand | 13-03-14 | 14:06
Alsjeblieft niet!
Voor mijn smaak is er nu een enorm aanbod en weinig vraag....
Bestaat voor een deel natuurlijk al. Nieuwste BB, Nokia, Samsung en Sony-E zijn al compatible. Hoog tijd ook. Vind het dus wel een goed besluit, de eerste sinds jaren. Maar de EU zou de EU niet zijn om gelijk onze tenen weer te laten krommen. At your service; www.telegraaf.nl/buitenland/22380631/_...
@necrosis | 13-03-14 | 14:03 |
Het wordt de micro-USB, die levert een vaste spanning. En zo'n oplader zelf kan alle spanningen tussen de 100 en 240 volt aan.
Hulde Quid, zelden werd de totale zin- en nutteloosheid van de EU in het algemeen en die van Toine Manders in het bijzonder, beter verwoord.
Ach, ik heb een lade vol met verschillende opladers die ik in de loop der jaren verzameld heb...
Ik ben al universeel...
nielsjuuh23 | 13-03-14 | 14:08
Jammer joh, daarmee raken ze de landen die dit circus overeind houden. Dit geneuzel kunnen ze op de fabrikanten afwikkelen en het kost de EU dus niks.
Zolang de universele stekker gewoon dat Lichtning-ding wordt van Apple vind ik het prima.
@ Grote stamper | 13-03-14 | 14:08 |
Daar wordt gelukkig aan gewerkt. Ik kan niet wachten tot de EU-sceptische partijen, onder leiding van UKIP's Nigel Farage, de EU zoals we die nu kennen tot op de fundamenten afbreekt.
Dan kan ik eindelijk de la waar ik 30miljoenmiljard verschillende laders in heb liggen leeg maken.
Welke schrijnende misstand is er nu opgelost? 90% heeft al mini-USB, alleen Apple doet wat anders.
iPad 4 en iPhone 5 gaan op hetzelfde snoertje, iPod van zoonlief en iPhone 4 hebben een ander snoertje, en die twee Android-dingen hebben ook hun eigen snoertje. Wat is het probleem? Als dit een probleem zou zijn dan had ik die meuk wel uitgezocht op basis van het type connector.
Tommygunner | 13-03-14 | 14:08
Dat "geen geld wisselen als je op vakantie gaat" heeft u duizenden Euro's gekost, veel meer dan u ooit aan commissies en overgebleven losse muntjes zou hebben betaald.
zodat we maar één stekker uit de EU hoeven trekken
@Duh² | 13-03-14 | 14:07
Inderdaad. En nu nog 1 soort wandcontactdozen, zodat deze universele lader overal gebruikt kan worden.
Er komt vast een speciale EU-belasting op deze snoertjes van 49 euro per meter. Dus juich niet te vroeg.
goedverstaander | 13-03-14 | 14:07 | + 0 -
.
Het tweede goed plan van de EU moet nog komen: "we schaffen onszelf af."
Het word ook eens tijd dat we overal ter wereld dezelfde stopcontacten gaan gebruiken, ik word helemaal gek van al dat gekut met die reisstekkers.
Want fuck innovatie, fuck technologie connectoren die razendsnelle data-overdracht mogelijk maken.
Eén type connectortje, daar houdt de EU zich mee bezig.
Dit is inderdaad (na het voordeel van geen geld wisselen als je op vakantie gaat) het tweede succes van #EU.
Het mag wat kosten, maar dan heb je wat...
Dit is het tweede goede plan ooit uit de EU. Het eerste goede plan was van Nigel Farage om die hele EU-poppenkast op te heffen.
Zou dit dan de aller aller allereerste actie van de EU zijn waar ik wat aan heb?
.
O wacht, gaat natuurlijk net als met het afschaffen van het oude peertje, we moeten iets nieuws en duurders ervoor in de plaats aanschaffen...
Nou ja, eigenlijk is het wel handig natuurlijk.
Wat is de volgende stap? universele meisjes?
Het heeft de totale ontwrichting van een werelddeel gekost maar dan heb je ook wat!
Ik verwacht binnenkort een universele oplader, waarbij iedere Europeaan verwacht wordt een bijpassende auto te kopen.
Gaan ze dan ook iets doen aan de verschillende voltages?
REAGEER OOK