Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aha. Islam-uni valt onder vrijheid van godsdienst

denialaapjes.jpgU gaat uw kalm verliezen halverwege het lezen van de nu volgende zin, dus adem in, adem uit en laat het even op u inwerken. Islamitische hate-speech van de Turkse fundi-rector van een islamschool die in Nederland wordt gerund door het Turkse overheidsorgaan Diyanet is geen reden voor minister Bussemaker om de HBO-accreditatie in te trekken. Omdat er te veel OMGWTF stuitende facepalm-waanzin in die zin staat, hakken we hem voor u in overzichtelijke stukjes. Eén enkel zinnetje closereaden, soms hebben we er een heel topic voor nodig wegens een overdosis aan HOE DE FUCK KAN DIT? "Islamitische hate speech"- rector Akgündüz van de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) noemde de Alevitische moslims minderwaardig en zinspeelde op geweld tegen hen. Want: de leerlingen moeten 'alle negatieve krachten verijdelen'. Desnoods met 'ongunstige daden.' "Van de Turkse fundi-rector": wij meldden een jaar geleden al dat Akgündüz dood- en doodenge denkbeelden er op na hield en stelden de financiering van de IUR door de Triodos-bank ter discussie. "Van een islamschool die in Nederland wordt gerund:" huilen nu hoor. Religieus onderwijs. Anno 2014. En dan ook nog es geen gekte van eigen bodem, nee, een geïmporteerde en door politiek-correct Nederland gretig aan het infuus gelegde veroveringsideologie. "Door het Turkse overheidsorgaan Diyanet:" De Turkse overheid, weet u waar die universiteiten zou moeten beheren? In Turkije. Diyanet is het Turkse presidium voor GELOOFSzaken, een moskee in Turkije beheren lijkt ons hun kerntaak maar toch geen universiteit in Nederland? Welke gekken hebben ons onderwijs uitgeleverd aan deze snaakse vorm van Turkse islamisering? Never mind, retorische vraag. Dat zijn wederom de misdienaren van de religie die nog schadelijker is dan de islam: de policor-aanbidders, de multicultuurgelovers en de wensdenk-sektariërs. Kijk maar: "Is geen reden voor minister Bussemaker om de HBO-accreditatie in te trekken." Kan de minister namelijk niet. De Nederlandse wet is domweg niet berekend op haatdragende waanzin van dergelijke proporties op scholen, dus de IUR is het verdronken kalf dat de aanleiding geeft tot het soort-van dempen van de put. Er zal een wetswijziging nodig zijn om fundamentalistische hate speech op Nederlandse universiteiten te kunnen bestraffen met het intrekken van de accreditatie. Hun denkbeelden lopen een paar eeuwen achter. En onze wetten moeten dus doen wat wij al veel te vaak deden in Nederland: zich aanpassen aan de achterlijkheid.

Reaguursels

Inloggen

De bal is niet aan de rechterlijke macht maar aan de wetgevende macht, regering en parlement. Daar moet het initiatief tot wetswijziging vandaan komen.
Kennelijk wordt reli's in het algemeen en moslims in het bijzonder de vrijheid gelaten, door de wetgevende macht dus, om andersdenkenden te belasteren en feitelijk te bedreigen.
En ja, zover ik weet maken alleen moslims gebruik van dit "recht".

Trouwens het staat VVD'ers, PVV'ers en ander niet D66'ers vrij om zich te kwalificeren als rechter. De zaak is echter dat PVV'ers geen studiebollen zijn en dat VVD'ers liever veel centjes verdienen als bedrijfsjurist, want rechter zijn is hard werken en tegenwoordig nogal frustrerend. En je krijgt geen bonussen, gouden handdrukken etc. Dus wie vindt dat teveel D66'ers zich opofferen om deze maatschappelijke taak te vervullen, ga je gang. Mijn zegen heb je.
nieuwsuur.nl/onderwerp/552645-onrust-o...

gutgutgut | 11-03-14 | 22:57

@milky bar | 10-03-14 | 02:05
-
Pinkeltje is helaas haram.
-
De sprookjes van duizend-en-één nacht zijn in deze meer van toepassing.

bisbisbis | 10-03-14 | 10:28

In de laatste Vrij Nederland (!) zegt de in ballingschap levende Syrische dichter Adonis (in eigen land anders allang onthoofd) dat islam en democratie per definitie niet samen kunnen gaan. Is dat nóg altijd niet duidelijk genoeg voor onze D666-rechters? Wat lezen die eigenlijk nog wel, Pinkeltje soms?

milky bar | 10-03-14 | 02:05

De Grieken moesten hun houten paard tenminste nog zelf bouwen. Vertaald naar Nederland anno nu zet de Roverheid niet alleen de deuren wagenwijd open voor de bezetters, maar betaalt ook nog het hout en de constructie van het islam-paard.

milky bar | 10-03-14 | 00:25

opmerkelijk dat in 1933 ambtenaren werden verboden lid te zijn van de nsb. een verbod gevolgd door de katholieke en de gereformeerde kerken. heden ten dage vindt de overheid het klaarblijkelijk volstrekt normaal dat hier mensen rondlopen die een vunziger gedachtengoed verspreiden dan de nsb in 1933 en die ook nog eens de hand boven het hoofd houden en met alle mogelijke middelen ondersteunen. het fascisme komt inderdaad van linksch.

minimá-armezusvan.. | 09-03-14 | 23:18

rara | 09-03-14 | 16:47 |
"Wil je wat tips over trollen van me? Je bent nu wel erg amateuristisch bezig."
Een belangrijke tip heb je al gegeven: halve waarheden vertellen.

gutgutgut | 09-03-14 | 20:42

Gelul dat ze daar niks mee kunnen bij wet; Dekker wil Thuisonderwijs in NL ook gaan verbieden tegen art. 23 van de gròndwet -vrijheid van onderwijs- in! Gaat gewoon gebeure. Geen enkel probleem hoor. Dat ze het niet willen, ok, maar kunnen doen ze alles zodra het ze uitkomt.

glimkuiken | 09-03-14 | 20:39

Beste A. Nanninga,

De volgende prachtige volzin vond ik in uw epistel.

"Welke gekken hebben ons onderwijs uitgeleverd aan deze snaakse vorm van Turkse islamisering?".

Het woord snaaks kende ik dus nog niet. Ik heb het even opgezocht. Het is een synoniem van schalks, grappig, guitig, schelms en komiek.

Ik kan u melden dat ik vandaag mijn Nederlandse woordenschat weer heb ik kunnen verrijken met een voor mij nieuw woord. Waarvoor hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

S. Uperlenig.

superlenig | 09-03-14 | 19:16

OMFG, uit het artikel in de Trouw:

"De uitspraken moeten worden gezien in het licht van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst", meent het OM. "Ze zijn mogelijk kwetsend, maar als ze worden gedaan in de context van een geloofsopvatting, dan ontneemt ze dat van een eventueel beledigend karakter."

Dus als je een discriminerende uitspraak doet, maar je doet het binnen de context van je religie, dan POEF! *rookwolk* *glitters* zijn dezelfde woorden op magische wijze opeens niet meer discriminerend.

Aldus een aantal mensen die een universitaire studie hebben afgerond, en als "intellectueel" door het leven gaan.

Als een atheist zegt dat homoseksualiteit een ziekte is, dan is dat discriminerend. Maar sls een moslims tot op de letter hetzelfde zegt, is het niet discriminerend, omdat hij gelooft in een onzichtbare meneer die in de lucht woont. Religieuze klassejustitie, waarbij de meest achterlijke en hatelijke mensen worden beloond voor hun achterlijkheid en hun haat.

Dit zeg ik niet snel, maar die D66-dhimmi's van het OM verdienen het gewoon om in een shariastaat te leven.

*bonk*
*bonk*
*bonk*

Russells Teapot | 09-03-14 | 17:51

rara | 09-03-14 | 16:47 |
Ik heb je mening niet verdraaid. Ik daag je uit om aan te geven hoe ik dat zou hebben gedaan.
Ik vind het gezeur. Is dat nu ook al een belediging? Merk op, dit is geen stijl, niet de libelle.

gutgutgut | 09-03-14 | 16:59

@gutgutgut | 09-03-14 | 15:37
Typisch trollgedrag: de mening van de ander verdraaien en dan de ander op die verdraaiing aanvallen. Liefst gelardeerd met wat prikkelende of beledigende termen.

Wil je wat tips over trollen van me? Je bent nu wel erg amateuristisch bezig.

rara | 09-03-14 | 16:47

gutgutgut | 09-03-14 | 16:00
Het argument is simpel, prima dat je tegen een partij als PVV bent. Jouw democratisch recht en vrijheid van mening. Beetje sneu vind ik het worden als andere reaguurders worden weggezet als jouw 'waardeoordeel". Waar jij op reageerde en ik citeer rara 10.14 " Onze seculiere overheid vindt religie belangrijker dan secuculariteit, dat klopt niet". Tot nu toe is de PVV de partij die het durft te benoemen. Om dan voor het gerecht te worden getrokken door mensen die gelieerd zijn aan HBO's met duidelijke taal over hoe zij werkelijk over Nederland en de Nederlanders denken in.En ja, dan zijn jouw argumenten en waarde oordelen kinderachtig. Het feit dat het proces gewonnen is, wil nog niet zeggen dat daardoor alle fundi's zich vooral wel in opruiende taal mogen uitspreken. Daar zou je ook eens een waardeoordeel over kunnen geven als je toch lekker bezig bent.

Sophie9985 | 09-03-14 | 16:35

Sophie9985 | 09-03-14 | 15:54 |
Ik geef een argument en een waardeoordeel, dat daar op gebaseerd is. Jij geeft alleen waardeoordelen. Wilders WON dat proces. Wat valt er dan nog te zeuren? Leg mij dat eens uit. Met argumenten. Of is dat een "dictatorische" eis?

gutgutgut | 09-03-14 | 16:00

Ik vind dat alle onderwijsinstellingen openbaar moeten zijn. Dat openbare instellingen geen financiering mogen ontvangen van vreemde mogendheden. Voor financiering uit privé bronnen moeten strikte regels komen.
Als we deze wetten en regels hebben kunnen we deze madras aanpakken.
Soortgelijke wetten en regels moeten ook voor politieke partijen gelden. Met name voor de PVV.

gutgutgut | 09-03-14 | 15:55

gutgutgut | 09-03-14 | 15:46 |
Gelukkig ben jij dat nu aan het onderschrijven... verwijt een ander niet wat u zelf doet. Niemand zit te wachten op nog een wappervingertje. Gefeliciteerd met je argument en oordeel ( nogal ehmmm dictatorisch ) en mekker vooral nog even door. Slechts jouw wereldbeeld klopt uiteraard. Geen tegenspraak. Alweer sneu.

Sophie9985 | 09-03-14 | 15:54

Sophie9985 | 09-03-14 | 15:40 |
Mijn argument: De politicus is vrijgesproken.
Mijn oordeel: wie dan nog klaagt zeurt.
Even die twee niet door elkaar halen.
Gemekker is het.

gutgutgut | 09-03-14 | 15:46

gutgutgut | 09-03-14 | 15:37
Oeh , het zeur argument. Sterk, heel sterk. Verder nog iets zinnigs te melden vandaag ? Laten we zeggen een mening die wel kant of wal raakt ? Verras me.

Sophie9985 | 09-03-14 | 15:40

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat elke dialoog met hen zinloos is.

Volgens recent onderzoek vindt 75% van de Europese Moslims dat de Koran naar de letter moet worden uitgevoerd en dat 63% als fundamentalistisch mag worden beschouwd. www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13/moslimfun...

Elke discussie met fundamenteel/wettische gelovigen is bij voorbaat zinloos. Confronteer ze bv met alle wetenschappelijke bewijzen op het gebied van archeologie, paleontologie, genetica, biologie, natuurkunde, astronomie, ofwatdanookie, ze blijven bij hun standpunt dat de wereld/aarde/universum/mens slechts 4000 jaar oud kan zijn omdat dat een paar duizend jaar geleden zo opgeschreven is. De islam stelt letterlijk dat Allah dat soort tegenstrijdige vraagstukken (zoals ook bij minderjarige meisjes) creëert om het geloof van zijn volgelingen op de proef te stellen, omdat zijn Goddelijke wijsheid ondoorgrondelijk is en nooit ter discussie mag worden gesteld.

Omdat hun standpunten dus al 1400 jaar vaststaan en nooit zullen veranderen, betekent dat dus dat elke oproep tot 'dialoog' niets minder inhoudt dat jij wordt geacht de bestaande status quo nog weer een stukje hun kant op te laten schuiven omdat ze -nog steeds niet- nooit tevreden zullen zijn. De gematigdheid hang daarbij alleen maar af van wat en met welke middelen ze het (blijven) eisen.

Ven1V1d1V1c1 | 09-03-14 | 15:39

rara | 09-03-14 | 15:24 |
Je politicus is vrijgesproken. Hij mag dus zeggen wat hij zei.
Zeur dan niet door als een kind.

gutgutgut | 09-03-14 | 15:37

@gutgutgut | 09-03-14 | 15:20
Obvious troll is obvious.

rara | 09-03-14 | 15:24

donjon | 09-03-14 | 13:54
Je kunt nu eenmaal niet iedere eventualiteit ondervangen in een wet. Dus ja, ik geloof inderdaad dat ze van plan is de wet aan te passen. Ik hoop het in elk geval. En dan hoop ik ook dat ze het wat minder wollig formuleren dan ze nu van plan zijn, en duidelijk man en paard noemen.

Djong | 09-03-14 | 15:24

rara | 09-03-14 | 13:43 |
Inderdaad. Je bent selectief met de waarheid. Exact mijn punt.

gutgutgut | 09-03-14 | 15:20

La Bailaora | 09-03-14 | 10:29 |
Deze mensen moeten in de cel gegooid worden, en dat meen ik voor de volle 100%. Dit is een aanval op onze bevolking, ons land, en onze cultuur. Allemaal in dienst van de religie die socialisme heet. Want dit is klassiek cultureel Marxisme, zonder dat het überhaupt verborgen wordt.

De ware erfgenamen van Lenin en Stalin zitten gewoon in Brussel. En elk slachtoffer dat valt ten gevolge van de multicult is bloed dat aan hun handen kleeft. Deze mensen zijn misdadigers volgens elke definitie die er in beschaafde landen gehanteerd wordt.

Ik vraag me af, gaat die Europese lente ooit nog losbarsten? Want het gelijk van het volk is al merkbaar in de krampachtige Godwin stuiptrekkingen die de elite maakt bij elk terugkerend besef van zelfbeschikking.

Piet van het Padje | 09-03-14 | 15:17

@Djong | 09-03-14 | 13:06 |
In plaats van weer als een stal pavlovkeffers los te gaan op een PvdA-bestuurder had jelui ook kunnen constateren dat Bussemaker hier ook niet blij mee is en dat ze daarom van zins is de helaas niet toereikende wet aan te passen.
___________

Je verschuilen achter de onmogelijkheid vanwege de wet, ontslaat haar van actie hiertegen.
Komt goed uit voor Jet.
Dan hoe je niks te ondernemen.
En dan voor de buhne, vlak voor de verkiezingen, mooie sier maken met het voornemen om de wet aan te passen ... jaja?!
Geleufde gij da?
Juist de pvda is debet aan dit soort uitwassen.
Nu nog als uitwas gekwalificeerd totdat het normale onderwijs als uitwas wordt gezien.

Rest In Privacy | 09-03-14 | 13:54

onjon | 09-03-14 | 13:37
Zolang het grootste gedeelte van de mensen liever wegkijkt ( dus toestaan ) en niet aanspreken ( oeh anders pakken ze mij ) wordt het nooit wat. Op enkele gevaarlijke individuen na hoeft er verder niemand uit het land geschopt te worden. Maar wel orde op zaken stellen. Je bent hier en je gedraagt je.

Sophie9985 | 09-03-14 | 13:46

@Supermatthijs | 09-03-14 | 11:38
Ook jij snapt het niet, maar van jou ben ik het wel gewend.

rara | 09-03-14 | 13:43

@gutgutgut | 09-03-14 | 11:35
De politicus is vervolgd, dat maakt de zaak ernstig. Dat hij vrijgesproken werd is mooi, maar daar had ik het niet over.

rara | 09-03-14 | 13:43

@kwark001 | 09-03-14 | 10:10 |
En zo gaat het op de hele wereldbol, overal waar de islam als sprinkhaan neerstrijkt gaan hele samenlevingen kapot.
______________

En waarom laten -overal op de wereld- politici en hun mediapraatpoppen dit toe ?
Wat zit achter dit zelfdestruktief beleid ?
Hoe kunnen politici en hun mediapraatpoppen dit toestaan en toekijken, als toch steeds weer (en meer) blijkt dat de groeiende influx van deze achterlijke religie tot toenemende ontwrichting leidt ???

*********

Dit zou er wel eens achter kunnen zitten:

Ik denk dat men uit is op een wereldregering waar elk individu als een soort slaaf gedwee naar de poppen moet gaan dansen van enkele zeer rijken die nog veel meer macht willen dan ze al hebben.
Die verslaafd zijn aan een soort orgastische macht beleving.

Als je mensen brainwasht met informatie die angst genereert, ze misleidt met eenzijdige berichtgeving, culturen door elkaar mixt, feminisering van de maatschappij faciliteert en individualisering laat gebeuren, heb je een recept waarmee je 'n moloch als de EU en op termijn een NWO kunt realiseren.

Rest In Privacy | 09-03-14 | 13:37

Islamitische scholen zijn haarden van haat, allemaal!
eerstneukendanpraten | 09-03-14 | 10:14 | + 50 -
Niet alleen scholen hoor, moskeën, cafe's, groepen straatschoffies, eigenlijk alles wat met moslims te maken heeft of ruikt! Inderdaad op scholen wordt het er al met de kamelenpis ingegoten ja! Want de ouders voeden hun kind niet op, over hoe men zich in een vreemd land gedraagd en waar ze wel hun inkomen vandaan hebben!
Alleen maar grote bekken en eisen! Wel rechten maar geen plichten! Hier valt niet tegen in te praten, ze blijven bewust achterlijk! Wat een domme religie!

KannieWaarZijn | 09-03-14 | 13:24

RE-REAGUUR:
Tot 5% islam in een samenleving --> sociale onrust, intolerantie en bedreigingen.
5% tot 10% islam --> vrijheid van meningsuiting wordt aangetast, oorspronkelijke bewoners weggejaagd, segregatie en politieke onrust.
10% tot 25% islam --> verregaande onlusten en destabiliteit van de samenleving.
25% en meer islam --> Zie Kosovo en voormalig Joegoslavië.
50% of meer islam: Totale dictatuur, verval van wetenschap, onderwijs, gezondheidszorg en welvaart. Andersdenkenden worden vervolgd, geïsoleerd of gedood. Zie Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan etc.

En zo gaat het op de hele wereldbol, overal waar de islam als sprinkhaan neerstrijkt gaan hele samenlevingen kapot.
Nu is de vraag: welk weldenkend mens wil nog met het gezwel dat islam heet in dialoog?
En verder: hoezo zou de islam in Nederland wel vreedzaam kunnen samenleven met de oorspronkelijke bevolking, terwijl dat op de hele wereldbol niet lukt?
kwark001 | 09-03-14 | 10:10

Van harte mee eens!

Stenkel | 09-03-14 | 13:13

La Bailaora | 09-03-14 | 12:57
We hebben inderdaad een democratisch stelsel, gelukkig maar. Er valt genoeg over te zeggen, maar idd de PVV heeft net zoveel bestaansrecht als iedere andere politieke partij. Niemand die je dwingt om wel of niet te stemmen. Oh nee, wacht... laatste verkiezingen mogen wachten tot man in jurk bij de vrouwen ging staan in het stemhokje om het juiste vakje aan te kruisen. Heeel democratisch. Men keek en keek weer weg. Dat was in Gouda. PVDA stad.

Sophie9985 | 09-03-14 | 13:10

In plaats van weer als een stal pavlovkeffers los te gaan op een PvdA-bestuurder had jelui ook kunnen constateren dat Bussemaker hier ook niet blij mee is en dat ze daarom van zins is de helaas niet toereikende wet aan te passen.

Djong | 09-03-14 | 13:06

@gutgutgut | 09-03-14 | 12:13
Onderschrijven ze onze grondwet niet? En ja, PVV is geheel democratisch. Dat ze geen 'leden' inspraak hebben is onbelangrijk. Je kunt er namelijk voor kiezen om er niet op te stemmen, en dat mag gewoon van de grondwet. En dat ze geen leden hebben, wat gewoon mag, komt om de partij te beschermen tegen anti-democratische infiltranten, wat de LPF de kop kostte.

Islam is degene die de grondwet afwijst. Die is namelijk gemaakt door 'mensen', en dat kan niet volgens Allah. Die maakt de wetten.

La Bailaora | 09-03-14 | 12:57

@ gutgutgut | 09-03-14 | 12:02 |

Met wat u 'onzin' noemt bedoel ik het volgende:
De wetten in Nederland zijn ooit ontworpen dóór beschaafde mensen, vóór beschaafde mensen die over het algemeen als vanzelfsprekend bereid waren zich aan die wetten te houden.
Vandaar, dat die wetten nogal mild zijn en de straffen op overtreding ervan relatief licht, omdat de dieven, verkrachters, moordenaars en zwendelaars waarover u het heeft, zich tot voor niet al te lange tijd geleden, redelijk gedeisd hielden. Vanwege die beschaving.

Maar helaas hebben we nu, vanwege de massa-immigratie, heden ten dage te maken met dieven, verkrachters, moordenaars en zwendelaars van een geheel ander kaliber.

Dus zullen we het kaliber én de vuurkracht van onze wetten en ons strafstelsel ook moeten aanpassen.
En dat gebeurt dus niet.

Peter Emile | 09-03-14 | 12:52

Vooral erg naief, zeker als je weet dat moslumfundamentalisten geaffilieerd, openlijk of heimelijk, de umma willen stuchten. De methode waarop ze dat doen is via scholen of madrassa's.
Daar waar een link ligt tussen islamitische landen en Nederland zou elke alarm bel moeten gaan rinkelen.
Die HBO moet per direct gesloten worden omdat het gif inhecteert in de hoofden van de scholieren. Dit heeft niets met vrijheid van geloof of recht op onderwijs te maken, maar alles met het faciliteren van een terroristische groepering.
Moslimfundamentalisten zijn ziek! Nederland moet er alles aan doen om die idioten hun giftige opvattingen te ontmoedigen en dwars te zitten.
Het grenzeloze links naieve multicultigelul. Bah! Doe wat online onderzoek naar moslimfundamentalisme, al qaida en de moslim broederschap, beoordeel je beslissing tov van die HBO madrassa nog eens. En sluit het apparaat, trap elke moslim fundi over de grens naar een van de vele prachtige jihadistische landen.

ratelaar | 09-03-14 | 12:35

@ gutgutgut | 09-03-14 | 11:59 |

Hoewel ik geen fan ben van de PVV wil ik toch opmerken dat er een legitieme reden is waarom deze partij zich uitsluitend tegen de islam richt, en niet tegen andere religies.
Dat komt omdat de islam uniek is in de wereld van religies.

Uniek in zijn agressiviteit, uniek in het verheerlijken van geweld, uniek in zijn vermogen om geweld te genereren, uniek in zijn doodscultus, uniek in zijn starheid, uniek in zijn intolerantie en uniek in het bedreigen van de vrijheid; niet alleen de vrijheid van meningsuiting, maar óók de door politiek correcten zo gekoesterde vrijheid van godsdienst.

Als zodanig is de islam - althans in mijn overtuiging - de grootste bedreiging van de westerse beschaving sinds de Tweede Wereldoorlog.

De islam is, kaal gezegd, een vorm van fascisme. Fascisme met een nog lelijker smoel dan dat van de nazi's destijds. Het is een totalitaire doctrine die het hele leven van elke onderworpene wenst te beheersen. Een naargeestige, liefdeloze macho-religie, bedacht en in stand gehouden door uitsluitend mannen, ten gerieve van uitsluitend mannen, en met een uitgesproken vijandigheid naar de andere helft van de mensheid: de vrouwen.

En dit alles beziend, vind ik het niet meer dan logisch en terecht dat er vroeg of laat een politieke partij opstaat die zich uitsluitend richt tegen deze 'religie'.

Want deze religie betekent gevaar. Gevaar voor individuen, gevaar voor andersdenkenden, gevaar voor redelijkheid, wetenschap en vooruitgang, gevaar voor beschaving en gevaar voor homo's en vrouwen.
En tegen gevaar dient men zich te wapenen en te verweren.

En wees maar blij, dat dit verweer zich vooralsnog 'slechts' in een politieke partij manifesteert.

Peter Emile | 09-03-14 | 12:28

@gutgutgut
Dat bedoel ik dus, jouw mening telt wel. Waar het mij om gaat is dat kerk en staat gescheiden dienen te blijven, zoals blijkt veroorzaakt het een hoop ellende. Dictator roepen is sneu, hokjes mentaliteit. Ik heb met geen woord over de PVV gesproken, duidelijk wel jouw stokpaardje. Maar goed,jouw mening is natuurlijk de enige juiste. Over dictator gesproken ;-)

Soof | 09-03-14 | 12:27

Openbaar Ministerie: als je nou maar een geloof hebt - lees: islam - dan mag je dingen zeggen als "dood aan de ongelovigen", want, oh want, dan wordt dat immers gezegd in het kader van dat geloof - lees islam - en dan is dat dus niet strafbaar.
Nou, nou, de zelf-islamisering bij het Openbaar Dhimmisterie draait weer op volle toeren.

Rest In Privacy | 09-03-14 | 12:24

Ok, mijn zondag is verpest.

Godverdegodver, dat dit kan in Nederland. Wij, autochtone Nederlanders, katholieke/christelijke Nederlanders en ongelovige nederlanders, worden op school aangeleerd dat "er veel verschillende geloven zijn" en dat "Iedereen elkaar met respect moet behandelen".

Vervolgens lees je dit en hoor je dat daar wordt geleerd dat alle ongelovigen en anders-gelovigen de 'vijand' zijn en dat van 'bepaalde acties gebruik mag worden gemaakt' om negatieve invloeden jegens de universiteit en indirect Islam te stoppen.

EN DAT IS GEEN REDEN OM DE STEKKER ER UIT TE TREKKEN?! Onze politiek is DOOD EN DOODZIEK.

LangeTijdGeleden | 09-03-14 | 12:19

Soof | 09-03-14 | 12:07 |
"Een mening heeft slechts waarde als erom gevraagd wordt"
Dat vindt elke dictator.
La Bailaora | 09-03-14 | 12:06 |
Het gaat er niet om of de islam democratisch is of niet. Het gaat erom of de PVV democratisch is en onze grondwet onderschrijft. De antwoorden daarop zijn: nee en nee.

gutgutgut | 09-03-14 | 12:13

@gutgutgut
Een mening heeft slechts waarde als erom gevraagd wordt. Vrijheid ingekort door godsdienst valt slecht bij de meeste mensen. Moet iets persoonlijks zijn ( aanbid je denkbeeldige vriendje, boom of asperge in je eigen huis ) en niet in je strot geramd worden door relie gekkies. We hebben de verzuiling gehad, maar dat wordt afgebroken door 'eigen' pluche verslaafde mafketels.

Soof | 09-03-14 | 12:07

@gutgutgut | 09-03-14 | 11:59
De islam is anti-democratie, dus die hebben gewoon op die basis geen plaats in ons democratisch stelsel. Vandaar dat de PVV geheel gelijk heeft.

La Bailaora | 09-03-14 | 12:06

Peter Emile | 09-03-14 | 11:43
"De wetten in Nederland zijn grotendeels ontworpen door beschaafde mensen, voor beschaafde mensen die als vanzelfsprekend bereid waren zich aan die wetten te houden."
Dat is onzin. Ze zijn er om dieven, verkrachters, moordenaars en zwendelaars in toom te houden.

gutgutgut | 09-03-14 | 12:02

Nog 1 ding: vrijheid van godsdienst moet worden afgeschaft. Godsdienst is een mening en een onzinnige bovendien. Er is al vrijheid van meningsuiting.

gutgutgut | 09-03-14 | 12:00

jet houd rekening met subsidiekant...
Laten we 't "eigenbroek ophouden principe" volgen...
Maar wat moet zon jet dan he?

lidlbier | 09-03-14 | 11:59

BroodenSpelen | 09-03-14 | 11:32 |
De PVV is een anti islam partij. Maar dat maakt de PVV niet tot een seculiere partij. Een seculiere partij wil ALLE religies invloed op de staat en het onderwijs ontzeggen. De PVV wil dit alleen invoeren voor moslims en dit is in strijd met de scheiding van kerk en staat. Daarom kan de PVV alleen in haar opzet slagen als zij de grondwet wijzigt en internationale verdragen opzegt. Zodat wij een soort christelijk saoedi arabie worden. Dat wil uiteindelijk niemand. Dus of de PVV wordt verstandig (kansloos) of het blijft een eeuwige zeurpartij zonder verantwoordelijkheid en met een schimmige structuur en financiering.

gutgutgut | 09-03-14 | 11:59

We moeten zo snel mogelijk van alle islamitische onderwijsinstellingen en aan Ankara verkochte haatsprekers af. Maar wel op een nette manier.

gutgutgut | 09-03-14 | 11:48

De wetten in Nederland zijn grotendeels ontworpen door beschaafde mensen, voor beschaafde mensen die als vanzelfsprekend bereid waren zich aan die wetten te houden.
Dank zij die houding, is Nederland een welvarend, vreedzaam, vriendelijk, prettig en voortvarend land geworden.
Totdat, zo'n kleine veertig jaar geleden, de massa-import begon van onbeschaafde macho's uit obscure landen, voornamelijk Noord-Afrika, het Midden-Oosten en de Cariben.

Het leeuwendeel van die rauwe, onbeschaafde en ongeletterde macho's nam ook nog eens een achterlijke, onbeschaafde, intolerante en agressieve religie mee waarvan de denkbeelden en de praktijken die daar het gevolg van zijn, dit land inmiddels hebben verziekt en haar sociale cohesie hebben kapot gemaakt.

Deze sociaal-culturele catastrofe is mede in de hand gewerkt door het feit dat we verzuimd hebben onze wetgeving, die immers bedacht was dor en bedoeld was voor beschaafde mensen met respect voor de wet en haar handhavers, aan te passen aan de geïmporteerde barbarij die overal de kop opstak.

Nu zitten we met onze Hollandse kazen in de bagger en de stront, die overal is uitgesmeerd door mensen die schijt hebben aan onze levenswijze, schijt hebben aan onze regels, onze mores en onze wetten en die ons recht in onze naïeve, politiek correcte gezichten uitlachen.

Onze openbare ruimte wordt nu beheerst en onveilig gemaakt door lieden met een holbewonersmentaliteit, die zelfs de brutaliteit hebben om respect te eisen voor het obscurantisme en de primitieve barbarij die ze hier naartoe hebben meegebracht.

En het is precies deze primitieve, obscurantistische achterlijkheid waardoor uiteindelijk het leven in hun landen van herkomst dusdanig is verkankerd, dat ze met miljoenen hierheen zijn gevlucht, om vervolgens het zelfde gif dat het leven in hun herkomstlanden onmogelijk maakte, hier te dumpen.

Het wordt hoog tijd dat we onze wetten - noodgedwongen, maar we hebben het zelf laten gebeuren - aanpassen aan de barbarij en de onbeschaafde rauwheid die ons omringt.

Peter Emile | 09-03-14 | 11:43

Botte Hork | 09-03-14 | 11:14 |
Jouw "wag the dog" scenario slaat nergens op. In de EU is geen president of regering die overal verantwoordelijk voor is. Als het mislukt gaan de bestuurders gewoon door als commissaris bij een bank.

gutgutgut | 09-03-14 | 11:43

Mazen van de wet opzoeken mevrouw Bussemaker, nooit van gehoord? durft niet, wat mankeert u eigenlijk om hier niet onmiddellijk actie tegen te ondernemen tegen deze ondermijnende haatspeeches? Deze slappe waardeloze houding is slecht voor het land en al haar inwoners, doe waar u voor ingehuurd bent, sta een keer op tegen deze haat fascisme!

lanexxx | 09-03-14 | 11:42

gutgutgut | 09-03-14 | 11:35 | + 0 -

Wat een verademing om hier ook eens redelijke commentaren te lezen.

Supermatthijs | 09-03-14 | 11:38

rara | 09-03-14 | 10:14 |
De politicus is dan ook vrijgesproken. Nu even niet theatraal gaan doen.

gutgutgut | 09-03-14 | 11:35

@Grote Joop | 09-03-14 | 11:16
Dat zie ik toch als onderdeel van mogelijkheid 2. Die nationalistische Ukrainers zijn namelijk door de VS en de EU in het zadel geholpen. En dan moet je je afvragen hoe Ukrainers aan Amerikaanse uitrusting komen. Van de KGB acht ik de rijkweidte groter.

En nee, de oorlog verklaren doen ze niet, maar andersom denk ik dat Putin Ukraine binnenvalt mocht dit waar zijn. Hij heeft dan een legitieme reden, en zal zeggen dat hij dat doet om de meerderheid aan Russen in Oost Ukraine te beschermen.

La Bailaora | 09-03-14 | 11:34

Snackbar van Allah | 09-03-14 | 10:10 |
Het ligt niet aan Jet, het ligt aan de wet.

gutgutgut | 09-03-14 | 11:34

spanarchist | 09-03-14 | 11:17 |
Het zou mooi zijn als ze zich als kanonnenvlees in de vuurlinie zouden storten. Ik vrees echter het ergste.

Grote Joop | 09-03-14 | 11:28

Particuliere instellingen zou het recht op de vrijheid van meningsuiting inderdaad moeten worden ontnomen. Kan Geenstijl ook inpakken maar dat even terzijde.

BlitzFlicker | 09-03-14 | 11:25

goedverstaander | 09-03-14 | 11:20
Bij de laatste vier verkiezingen heeft de Hond er zo ver naast gezeten dat zijn peilingen volkomen waardeloos kunnen worden geacht. Hoe hard de PO ook probeert om de mensen van het tegendeel te overtuigen.

spanarchist | 09-03-14 | 11:25

Botte Hork | 09-03-14 | 11:14 |
Ja dat is eigenlijk wel een goed plan! Aangezien de meeste Nederlanders er zo over zullen denken zal het eerder een gevecht worden om weg te komen dan een gevecht tegen de vijand. Je kan maar beter voorbereid zijn!

Grote Joop | 09-03-14 | 11:23

autisten.

Mammeloe | 09-03-14 | 11:23

De scheiding van kerk en staat is in Nederland onvoldoende doorgevoerd om de SGP en de orthodoxe joden de ruimte te geven voor een parallelle samen;eving. Nu spelen moslims daarop in. Verandering kan niet zonder dat ook de positie van niet islamitische parallelel samenlevingen in het gedrang komen. Maar ja, SGP steun.

gutgutgut | 09-03-14 | 11:22

Om maar weer eens aan te geven hoe dom en beïnvloedbaar de kiezer is, de cijfers van Maurice de Hond van vandaag. De VVD en de PvdA stijgen respectievelijk twee en één zetel ten opzichte van vorige week. Oorzaak zijn de (opnieuw) rooskleurige economische vooruitzichten van het Staats Voorliegbureau CPB, die zoals gewoonlijk ook nu weer niet waar zullen blijken te zijn. De coalitie gaat in de peilingen naar 35 zetels, nog steeds meer dan een halvering sinds de verkiezingen. Hou er toch alsjeblieft mee op en schrijf verkiezingen uit, stelletje faalhazen.

goedverstaander | 09-03-14 | 11:20

Grote Joop | 09-03-14 | 11:06
En jij denkt echt dat die kansenparels opeens mee gaan doen om de Nederlandse belangen te verdedigen?

spanarchist | 09-03-14 | 11:17

La Bailaora | 09-03-14 | 11:11 |
De derde mogelijkheid is dat het nationalistische Oekraïners zijn die zich aan het bewapenen zijn. Bovendien is Oekraïne geen lid van de NAVO, ze zullen zich echt wel een paar keer achter de oren krabben voor ze Rusland de oorlog verklaren.

Grote Joop | 09-03-14 | 11:16

@Grote Joop | 09-03-14 | 11:12

Nee hoor. Ik sterf liever dan dat ik voor de EU of zij aan zij met Moslims zal vechten. Overigens ben ik zo lang Den Haag bestiert wordt door het huidige uitschot niets eens bereid te vechten.
.
Roep maar als er weer vrijheid, democratie, en rechtstaat te verdedigen valt. Tot dan. Toedeledoki!

Parel van het Zuiden | 09-03-14 | 11:16

Juridisch autisme, noemde wij dit vroeger thuis.
Met excuus aan autitsten.

Mammeloe | 09-03-14 | 11:15

@Supermatthijs | 09-03-14 | 11:06
Als we een regering hadden die onze mening respecteert en daar naar handelt, dan hadden we nooit de problemen gehad waar we nu tegenaan kijken.

necrosis | 09-03-14 | 11:14

@Grote Joop | 09-03-14 | 11:06
Ik denk dat het ongeveer zo in elkaar zit: De EU ziet in dat hun megalomane project een totale mislukking is. Via het creëren van een (koude) oorlog pogen ze de schuld van hun wandaden te verbloemen. De hele bevolking van Europa wordt in totale armoede, oorlog en ellende gestort.
En voor dit alles is allang een 'blue print' / 'draaiboek' ontwikkeld door het grootkapitaal, de Rothschilds, Bilderbergs etc.
Het is idd een manier om alles te resetten. Ik zou maar vast nadenken over een schuilkelder of een emigratieplan.

Botte Hork | 09-03-14 | 11:14

Parel van het Zuiden | 09-03-14 | 11:08 |
Daarom heeft Nederland misschien wel een oorlog nodig om in het gelid te komen.

Grote Joop | 09-03-14 | 11:12

@Grote Joop | 09-03-14 | 11:06
Er zijn 2 mogelijkheden: 1. het is door Putin opgezet door er een paar mannen met die uitrusting te laten rondlopen. 2. het zijn daadwerkelijk Amerikanen.

In beide gevallen is het voor de wereld slecht nieuws. In het eerste geval zal wanneer het spel van Putin niet wordt doorzien uitpakken dat ie wel een legitieme reden heeft Oost Ukraine binnen te vallen, met alle ellende van dien, en dan zal een reactie van NATO waarschijnlijk niet uitblijven, waardoor WW3 dichtbij komt. Wordt het spel van Putin wel doorzien zal er ook reactie van de NATO komen, maar mogelijkerwijs zal Putin het dan beperken tot de Krim. Zijn het daadwerkelijk Amerikanen dan is de shit sowieso niet te overzien. Putin heeft dan zijn legitieme reden om Oost Ukraine binnen te vallen.

Kortom, ik zie dit echt sowieso als slecht nieuws.

La Bailaora | 09-03-14 | 11:11

Botte Hork | 09-03-14 | 11:08 | + 0 -

Tegen en het erover praten is ook nogal zinloos want de kans dat die hier ooit komt is kleiner dan dat ik zo dadelijk door een alien wreed genomen zal worden. Maar als de meerderheid het wil zal het gewoon moeten.

Supermatthijs | 09-03-14 | 11:10

@Grote Joop | 09-03-14 | 10:55 |

Nee hoor. Iedereen met een beetje voorliefde voor vrijheid en vrede verlaat dan het land. Er is ook niets meer om voor te vechten...

Parel van het Zuiden | 09-03-14 | 11:08

@Supermatthijs | 09-03-14 | 11:06
Even voor de goede orde, ben jij voor of tegen de sharia? Gewoon benieuwd naar.

Botte Hork | 09-03-14 | 11:08

La Bailaora | 09-03-14 | 10:59 |
Er van uitgaande dat het klopt natuurlijk, er gaan de wildste verhalen rond.

Botte Hork | 09-03-14 | 10:59 |
Zal best, maar ik ben zo moslimmoe. Ik bedoel het meer vanuit de helikopterview. Krim geeft mij meer energie, soort van verlangen naar eenheid. Lijkt alsof Nederland een oorlog nodig heeft om weer in het gelid te komen. Een nieuwe vijand, alle neuzen één kant op, iedereen trost op zijn land. Zoiets.

Grote Joop | 09-03-14 | 11:06

Politici die mij en mijn gezin in gevaar brengen, geef ik een schop onder hun hol. En doe ik vooral op 19 maart aanstaande, u ook?

Snowy2000 | 09-03-14 | 11:06

necrosis | 09-03-14 | 11:03 | + 0 -

Yep maar als de meerderheid hier Sharia wil ben je daar tegen. Staat nu ook in het grote boek. Maar wat is volgens jou dan een oplossing. Op basis van peilingen steeds de regering naar huis sturen ? Nee dat gaat lekker opschieten.

Supermatthijs | 09-03-14 | 11:06

Ziek land...

duitse herder | 09-03-14 | 11:04

@Supermatthijs | 09-03-14 | 10:59
Ik verwerp democratie niet, ik verwerp een regering die na de verkiezingen hun beloftes niet nakomt!
Heb je dat genoteerd?

necrosis | 09-03-14 | 11:03

@No Mo | 09-03-14 | 10:24
De angst regeert.

thapriest | 09-03-14 | 11:02

OT/

Is de guurderstool 'under construction'?
Ik kom er wel in en maar de comments stoppen op 04-03-2014.
Iemand?

Botte Hork | 09-03-14 | 11:01

@ necrosis | 09-03-14 | 10:51 |
Supermatthijs is een typische wegkijkende PvdA-stemmer. Weg met ons, subsidies uitdelen, allochtonen knuffelen, dat werk. Jezelf compleet wegcijferen tegen een criminele minderheid, want voor je het weet word je van discriminatie of racisme beschuldigd. Hij vindt ook dat de PvdA en de VVD het volste recht hebben ons linksom of rechtsom te naaien, omdat ze in oktober 2012 een meerderheid van de stemmen hebben vergaard. Dat er nu van die meerderheid vrijwel niets meer over is doet voor hem niet ter zake. Ook dat valt in de wegkijkradius van Supermatthijs, die onderhand zo'n 300 graden van de cirkel moet bedragen. Ondertussen houdt hij zich bezig met het stangen van mensen die over zulke belangrijke zaken wel een gefundeerde mening hebben. Zie dit als onmacht, voortkomend uit de verstandelijke en daaraan gekoppelde analytische beperkingen die Supermatthijs helaas ten deel vallen. Reken het hem niet te zwaar aan. Hij weet niet beter.

goedverstaander | 09-03-14 | 11:01

@Grote Joop | 09-03-14 | 10:44
Precies, vandaar dat het zo'n slecht nieuws is.

La Bailaora | 09-03-14 | 10:59

necrosis | 09-03-14 | 10:51 | + 0 -

Omdat je blijkbaar democratie verwerpt en je je niet neerlegt bij een verkiezingsuitslag omdat die je niet uitkomt.

Supermatthijs | 09-03-14 | 10:59

@Grote Joop | 09-03-14 | 10:55
Denk niet dat Nanninga achter de feiten aan loopt, maar juist de feiten goed benoemd. Zo'n artikel als dit zie je echt niet in de Volkskrant of het NRC.
Want goedmensch / PvdA

Botte Hork | 09-03-14 | 10:59

Botte Hork | 09-03-14 | 10:53 |
Binnenkort omarmen we onze moslim-landgenoten om samen het rode gevaar te gaan bestrijden. Nanninga loopt vet achter de feiten aan.

Grote Joop | 09-03-14 | 10:55

* enrome -> ENORME

(c)ZWITSUL | 09-03-14 | 10:55

als de dood is de Haagse en EU kliek voor Erdogan en zijn clubje reli fascisten.
Geen kritische noot de laatste weken nu steeds meer bewijs te voorschijn komt dat hij en zijn naasten enrome bedragen achterover drukken.
Geen Van Baalen die met zijn vuistje zwaait, geen Timmermans die de zaak 'zeer ernstig' noemt.
- www.theguardian.com/world/2014/feb/25/...

(c)ZWITSUL | 09-03-14 | 10:53

@Grote Joop | 09-03-14 | 10:51
De koude oorlog is alvast begonnen. Een paar collega's van mij krijgen al geen visum meer voor Moscow. Waar ze al jaren freelance klussen doen.

Botte Hork | 09-03-14 | 10:53

Huh? Zeg overal bij: volgens mijn God. Dan is de uitspraak in de context van een geloofsopvatting en vervalt daarmee de strafbaarheid. Handig om te weten.

'Uitspraken gedaan in theologische context'
Volgens het OM is daar geen sprake van. 'De uitspraken moeten worden gezien in het licht van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst', meldt een woordvoerder. 'Ze zijn mogelijk kwetsend, maar als ze worden gedaan in de context van de geloofsopvatting van in dit geval de rector, dan ontneemt dat een eventueel beledigend karakter.'

DebraCadabra | 09-03-14 | 10:53

@Supermatthijs | 09-03-14 | 10:46
Ik ben hier geboren, doe mijn maatschappelijke plicht en importeer geen achterlijke ideologie!
Waarom zou IK dan moeten verkassen?

necrosis | 09-03-14 | 10:51

Botte Hork | 09-03-14 | 10:47 |
Als Poetin het in zijn kop haalt om ook andere delen van Oekraïne te gaan binnen vallen wel ja. Vergeet niet dat de grens met Oekraïne zo'n 1500 km van NL is, dat komt toch wel angstig dichtbij...

Grote Joop | 09-03-14 | 10:51

In dit land zijn wij inmiddels zo bang geworden te worden beschuldigd van discriminatie, dat we werkelijk alles moeten toestaan, zelfs al betekent het de ondergang van onszelf. Het belang van de minderheid gaat in dit land altijd voor, omdat...? Gewoon omdat ze in de minderheid zijn. En dan maakt het niet meer uit of die minderheid de meerderheid uit de weg wil ruimen.

Ik was in Haren | 09-03-14 | 10:51

Nederland moet 180 graden om. Hét land waar je als moslim juist niet wil wonen.
Zo moeten we het inrichten qua politiek.

Botte Hork | 09-03-14 | 10:51

@Supermatthijs | 09-03-14 | 10:46
Canada, Australië of Nieuw Zeeland. In ieder geval wordt je levensstandaard met 90% verbeterd.

Botte Hork | 09-03-14 | 10:49

Policore Verloochening Der Authenticiteit

Rudjen | 09-03-14 | 10:49

Bussemakers heeft haar grote talent al eens laten zien toen ze als verantwoordelijke staatssecretaris de miljardenuitgaven aan de AWBZ absoluut niet kon rechtvaardigen en zelfs maar verklaren.
Voor de politiek uiteraard geen belemmering om haar daarna een ministerpost te geven.

spanarchist | 09-03-14 | 10:48

@Supermatthijs | 09-03-14 | 10:40
Nuance. Ik heb zelf ook jarenlang christelijk onderwijs genoten, maar ik zeggen dat er van indoctrinatie geen sprake was. Dat kon ook niet, want dan zou de school partij moeten kiezen tussen de vele verschillende christelijke fracties op zo'n school. Dus het was allemaal vrij algemeen en geheel vrijblijvend. Zelfs godsdiensten als de islam, het boeddhisme en het hindoeïsme passeerden de revue.
Overigens ben ik er achteraf niet rouwig om dat ik op christelijke scholen heb gezeten. Daardoor weet ik nu wat van de achtergronden van de verschillende godsdiensten, wat mij in staat stelt de wereld beter te begrijpen.

VanBukkem | 09-03-14 | 10:47

kopje thee bij?

newray | 09-03-14 | 10:47

@La Bailaora | 09-03-14 | 10:37
Dit gaat gruwelijk uit de hand lopen daar. Dit is het echte begin van WWIII.

Botte Hork | 09-03-14 | 10:47

necrosis | 09-03-14 | 10:41 | + 0 -

Denk je dat echt ? Dan zou ik emigreren als ik jou was naar een meer democratisch land. Veel succes met zoeken.

Supermatthijs | 09-03-14 | 10:46

Desnoods met ongunstige daden? De wet voorziet prima in het bestrijden van prediken van geweld Jetjekokketje, je doet je werk niet met je altijd moeilijk kijkende koppie.

Bokito ergo sum | 09-03-14 | 10:46

La Bailaora | 09-03-14 | 10:37 |
Haha ja dat zou wat zijn, Amerikaanse huurlingen in Kiev om tegen de Russen te gaan vechten. Dan heb je stront aan de knikker.

Grote Joop | 09-03-14 | 10:44

@VanBukkem | 09-03-14 | 10:37
Ayaan heeft daar zich al eens sterk voor gemaakt. Hoon was haar deel.

Het is overigens niet genoeg. Want in Frankrijk heeft men ondanks dat nog steeds heel veel problemen.

La Bailaora | 09-03-14 | 10:43

@Supermatthijs | 09-03-14 | 10:36
Kijk maar naar de combi PvdA-VVD, die handelen ook tegen de wens van de meerderheid.
Waarom zou IK dat niet mogen?

necrosis | 09-03-14 | 10:41

Jet Bussemaker is dus een totale landverraadster.
Ik zeg, kop kaal scheren en als een moffenhoer op de strontkar zetten.
CNN erbij en duidelijk maken aan de wereld hoe we hier omgaan met dergelijke personen. Al die Islam haatpredikers en hun familie, inclusief hun addergebroed een enkele reis naar zandbak. Paspoorten inleveren, uitkeringen stopzetten en banksaldi bevriezen. Het is tijd voor maatregelen.

Het stopt niet vanzelf.

Botte Hork | 09-03-14 | 10:41

VanBukkem | 09-03-14 | 10:37 | + 0 -

Ben ik het helemaal mee eens ouwe Bukkem. Die achterlijke indoctrinatie van geloven heeft lang genoeg geduurd.

Supermatthijs | 09-03-14 | 10:40

VanBukkem | 09-03-14 | 10:37 | + 0 -

Ben ik het helemaal mee eens ouwe Bukkem. Die achterlijke indoctrinatie van geloven heeft lang genoeg geduurd.

Supermatthijs | 09-03-14 | 10:40

@ Supermatthijs | 09-03-14 | 10:36 |
Handelen tegen een besluit van de meerderheid noemen we in een democratie als de onze 'verkiezingen'. Het is duidelijk dat de meerderheid van de bevolking niet helemaal goed bij de les was bij de vorige keer. Dat kan zij nu herstellen.

goedverstaander | 09-03-14 | 10:40

@Supermatthijs | 09-03-14 | 10:36
Een besluit geheel in de geest van de EU

Ing. eslapen | 09-03-14 | 10:40

De nieuwe fascisten zijn de linkse anti-fascisten.

meneer Q | 09-03-14 | 10:39

Het is altijd wel fijn om te zien aan de daden van een bewindspersoon, uit welke policor club ze vandaan komen. Bussemaker is een typische linkse praatpop. De ambtenaar zegt en het bewindspersoon papagaait.

Rest In Privacy | 09-03-14 | 10:38

Ik pleit voor het Franse systeem: Scheiding van kerk, staat én onderwijs. Godsdienstonderricht, als ze dat zo graag willen, doen ze maar buiten de reguliere lestijden om. Zowel de moslims alsook de spaghettimonsteraanbidders en de christenen.

VanBukkem | 09-03-14 | 10:37

necrosis | 09-03-14 | 10:34 | + 0 -

En hoe wil je handelen tegen een besluit van de meerderheid noemen ? Kan toch niet man.

Supermatthijs | 09-03-14 | 10:36

Artwido | 09-03-14 | 10:33 |

Psssttt, Bussemaker is een zij...

CornholioNL | 09-03-14 | 10:36

@Boer in 020 | 09-03-14 | 10:33
Het kan niet staat voor "ik wil niet". Dat lijkt me niet meer dan logisch. Weer een bewijs voor mijn stelling van 10:29. Men staat niet aan de kant van het volk.

La Bailaora | 09-03-14 | 10:36

Religieus onderwijs is per definitie een contradictio in terminis.

Ing. eslapen | 09-03-14 | 10:36

Ik word zo ontzettend moe van dit soort nieuws. Zeker op deze mooie zondagochtend... Kunnen we niet live overgaan naar de Krim ofzo?

Grote Joop | 09-03-14 | 10:36

@No Mo | 09-03-14 | 10:28
Welke politicus had het destijds ook alweer over joods-christelijk-islamitische wortels.
En volgens mij liep er ook nog zo'n mafkees rond die de sharia wilde invoeren als de meerderheid voorstander was.
Wordt het geen tijd dat we politici, die dergelijke onzin verkopen, het land uit kunnen zetten ?

necrosis | 09-03-14 | 10:34

@Premineur | 09-03-14 | 10:32
Nog een bewijs van mijn stelling van 10:29

La Bailaora | 09-03-14 | 10:34

De Turkse overheid heeft de Nederlandse overheid overduidelijk in de tang

GuntherX | 09-03-14 | 10:34

Volgens deze redenatie zou, als Hitler moslim was geweest, de holocaust onder vrijheid van godsdienst zijn gevallen.

me,myself and IK | 09-03-14 | 10:34

En zo is opnieuw af te leiden dat de sleepnetsurveillance van onze overheid niet gericht is op de veiligheid van burger en rechtstaat. Het is namelijk volstrekt duidelijk waar de werkelijke dreiging zit en die wordt opzichtig uit de wind gehouden. Ondertussen ziet de overheid inmiddels wel toe op uw dagelijkse communicatie.

Parel van het Zuiden | 09-03-14 | 10:34

Ik vind minister Bussemaker een slappe klootzak en ik vind dat hij ongezien de typhus mag krijgen.
Mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen want valt onder vrijheid van meningsuiting en dat heeft minister Bussemaker hoog in het vaandel staan.

Artwido | 09-03-14 | 10:33

=weg-met-ons= in actie.

meneer Q | 09-03-14 | 10:33

Maar natuurlijk. Het kan niet volgens de wet. Maar een waxinelichtjeshoudergooier opsluiten naar believen, burgers afluisteren, bedrijven sluiten van BLANKE ondernemers... daar is de wet dan weer op toegerust. Wij Nederlanders zijn gewoon het spierballenloze jongetje in de klas dat bibbert voor pestkop met biceps. Wij worden overlopen, alleen maar omdat het niet in onze aard zit te vechten. De Gouden Eeuw was echt een vergissing....

Boer in 020 | 09-03-14 | 10:33

Normpje | 09-03-14 | 10:31 |

In de anus van Adolf Verhofnar...

CornholioNL | 09-03-14 | 10:33

Linkse kut, schop die nazi eruit en doe die tent dicht!! Achterlijk wijf.

NACademicus | 09-03-14 | 10:33

Jet maakt de doof <S>pot</S> bus weer wat voller met wegkijk polletiek.

Rudjen | 09-03-14 | 10:32

De annexatie van NL door Turkije is begonnen. Referendum!
lulleficatie | 09-03-14 | 10:20 | + 2 -

Iedere referendum waarin het nederladse volk daadwerkelijk iets anders wil dan wat onze elite en brussel wilt komt er niet. dus vraag er maar niet meer naar, het komt er toch niet.

Premineur | 09-03-14 | 10:32

Wij willen niet onderdrukt worden! Waar is van Baalen met zijn vuistje?

Normpje | 09-03-14 | 10:31

Jet bussemaker. Hou toch op. Mijn buurvrouw heeft nog meer logisch vermogen tot nadenken.. En ik woon naast een..

Aantastelijk | 09-03-14 | 10:31

Als de PVV komende verkiezingen verliest hebben we nog maar 2 opties.
De hooivork of emigreren.

Botte Hork | 09-03-14 | 10:31

We zijn verloren, klaar, over & uit...

*licht uit doet*

CornholioNL | 09-03-14 | 10:31

Lekker in de zon.

Tabernakel | 09-03-14 | 10:30

@No Mo | 09-03-14 | 10:24
Volgens mij is er een verband tussen onze leiding en het binnenhalen van steeds meer islam naar west Europa: www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Nu we ook zien dat onze leiders neo-nazi's in Kiev aan de macht helpen, en gezien het feit dat islam (zie Handsar troepen en mufti Al Hoesseini) goede vriendjes van de nazi's waren, kan ik de volgende optelsom maken: de nazi's hebben de oorlog alsnog gewonnen, hun hulptroepen geimporteerd en zich in de macht ingevroten.

La Bailaora | 09-03-14 | 10:29

Je zou bijna een burka aantrekken, een bom onder verbergen op het enige toilet waar meisjes wel mogen komen en de school opblazen.. Zie het als moslimterrorisme tegen moslimterrorisme

Premineur | 09-03-14 | 10:29

Nou bedankt Nanninga. Nu ben ik weer aan de dunne.

Plukkiehaar | 09-03-14 | 10:29

Ik ben mijn kalm verloren, waar blijft de GS-nazorg?
*naar valium grijpen doet*

necrosis | 09-03-14 | 10:28

@Botte Hork | 09-03-14 | 10:23
Net zo lang tot de bevolking het niet meer pikt en er gewelddadigheden uitbreken. De overheid biedt ons geen enkele bescherming. In tegendeel. De overheid verkoopt ons aan Brussel en levert ons over aan de kwalijke invloed van moslims op onze samenleving. En zorgt ervoor dat zij van alle voorzieningen zoals toeslagen en uitkeringen in grote getale misbruik kunnen maken. De eerlijke, werkende Nederlander 'mag' daarvoor de helft van zijn of haar salaris afstaan. En doet dat kennelijk graag want ze stemmen straks weer massaal PvdA, VVD en D66.

No Mo | 09-03-14 | 10:28

Alle middelen en wetten om hier wat aan te doen zijn gewoon beschikbaar. Het zijn de drie machten die de handhaving ervan tegenhouden, frustreren, danwel verprutsen. Pure onwil om problemen die zij zelf veroorzaakt hebben op te lossen.
.
De vrijheid van godsdienst is een individueel burgerrecht / grondrecht dat misbruikt wordt om groepen en organisaties met een antirechtstatelijke agenda uit de wind te houden.

Parel van het Zuiden | 09-03-14 | 10:28

"Uit eigen onderzoek is gebleken dat er niets aan de hand is, wij zijn trots op Akgündüz", aldus Spekman.

spanarchist | 09-03-14 | 10:28

Alle turkse moslims naar hier, wij met zn allen naar turkije.. veel lekkerder weer.
En oke een paar kerken voor onze gelovigen daar neerplempen.. hah dan hebben we de Hacivat en Karagöz aan het dansen

Remcork | 09-03-14 | 10:24

@thapriest | 09-03-14 | 10:06
In dit land wordt moslim extremisten geen strobreed in de weg gelegd. Als je er iets van zegt is het discriminatie en ben je een gevaarlijke islamcriticus.
Alleen mensen die geen kwaad doen en van wie er geen terroristische aanslagen of dreigementen verwacht hoeven worden, worden aangepakt.

No Mo | 09-03-14 | 10:24

Maar de hamvraag is, hoe lang pikken we dit nog?

Botte Hork | 09-03-14 | 10:23

De PvdA weet steeds meer intense haat op te roepen. Met al hun dhimmi's, hun weg-met-ons-beleid, hun geldverbrandingsprojecten via zieligheids-bedrijfjes/projecten, hun 5ecollonne-faciliteerders, hun betweterige gezeik via de NPO en nog veel meer, zoals hun innerlijke gespletenheid: het aan de ene kant roepen dat homo's moeten worden geaccepteerd maar aan de andere kant alles doen om een homohaatreligie te pamperen. De PvdA roept walging en kots op. Die partij moet dood.

Fijnstoffer | 09-03-14 | 10:23

Maak je je niet te druk met dit mooie weer, Annabel? (terwijl daar natuurlijk wel alle reden voor is)

Delaware | 09-03-14 | 10:22

Jet Bussemaker, ex-GroenLinks.

dubbert | 09-03-14 | 10:21

Als een overheid niet wil/kan ingrijpen is het tijd voor ingrijpen in de overheid.

van stampij | 09-03-14 | 10:21

Tante Jet Bussemakers zou Joseph Goebbels nog uitnodigen voor een propaganda-speech, om er maar eens een Godwin in te gooien.

goedverstaander | 09-03-14 | 10:21

"Islamitische Universiteit." Daar zullen vermoedelijk veel toekomstige Nobelprijswinnaars vandaan komen.

spanarchist | 09-03-14 | 10:21

De annexatie van NL door Turkije is begonnen. Referendum!

lulleficatie | 09-03-14 | 10:20

had iemand dan wat anders verwacht van een pvda minister dat zij er wat tegen zou ondernemen? dan raken ze weer stemvee kwijt. maar ons land word langzaam maar zeker overgenomen.dank u pvda. kijk maar naar de kieslijst van de pvda voor de komende gemeenteraads verkiezingen, wat staat er bovenaan, juist ja de helft is alochtoon van de 30 verkiesbaren en 2 staan er boven aan de lijst!!! de eerste heeft al een dubieuze reputatie in rotterdam, enige realiteitszin heeft pvda nog nooit van gehoord.

bekijket | 09-03-14 | 10:20

De op geloof gebaseerde partijen weten dat ze met de islam een vreemde bij in de korf hebben gehaald, maar durven niets te doen omdat ze bang zijn zelf gestoken te worden. Amen.

kwark001 | 09-03-14 | 10:20

Namens Bakito:
Hey stelletje domrechtse lutsers, ga eens lekker buiten spelen, het is lente!

Supermatthijs | 09-03-14 | 10:18

Mag ik dan als atheïst in het kader van mijn vrij zijn van religie zeggen: islam is een achterlijke minderwaardige godsdienst? Ja, dat mag ik, Bussemaker vindt het goed.

BroodenSpelen | 09-03-14 | 10:18

De Nederlandse overheid haalt met de islam het Paard van Troje binnen op gesubsidieerde wijze binnen en is ten volle verantwoordelijk voor de gevolgen. Helaas zullen de huidige machthebbers met hun schoongeveegde paadjes daar aanmerkelijk minder last van krijgen dan de doorsnee Nederlandse goedwillende burger.

goedverstaander | 09-03-14 | 10:17

Ach, aan de andere kant mogen wij ongelovigen blijkbaar ongestraft aanzetten tot haat tegen de islam, wat we hier dan ook regelmatig doen. En terecht, mensen kunnen niet negatief genoeg zijn tav dat geloof, bedreiging van onze cultuur en democratie.

ZSU-23-4 | 09-03-14 | 10:16

Hier had een willekeurige 'beledigende', -maar de waarheid- tekst kunnen staan, echter geldt de vrijheid van meningsuiting dan weer niet voor witte-mensjes..

Boris die Sauertopf | 09-03-14 | 10:16

En wat die rector roept, dat is iets waar hij zelf een boete voor moet krijgen.

frank87 | 09-03-14 | 10:16

God zij dank ben jij wel wakker Nanninga!

oranjerood | 09-03-14 | 10:15

Als we via een belastingstaking die parasiet genaamd de overheid platleggen, zouden we zo niet die aanverwante mee-eter genaamd de soennitische islam tegelijkertijd kunnen bestrijden?

trotse-ambtenar | 09-03-14 | 10:15

Het is toch een systeem dat de HBO's elkaar goedkeuren?
Moet de HBO-raad het dan niet gewoon doen?

frank87 | 09-03-14 | 10:15

Islamitische scholen zijn haarden van haat, allemaal!

eerstneukendanpraten | 09-03-14 | 10:14

Een rector mag wel discrimineren en oproepen tot geweld, maar een politicus die minder extreme uitspraken deed werd er om vervolgd. Religieuze mensen hebben meer vrijheden dan politici, en dat in een zogenaamd seculier land.

Onze seculiere overheid vindt religie belangrijker dan seculariteit. Dat klopt niet...

rara | 09-03-14 | 10:14

Wanneer gaan we erkennen dat de islam geen religie is maar een totalitaire wereld veroverings-ideologie. Een groepering die een gevaar is voor de wereld en alle samenlevingen waar zij zich vestigt. Een gevaarlijke sektarische groepering die verboden moet worden. De islam heeft alle element in zich om verboden te mogen worden voor de wet en zou dan ook daadwerkelijk een keer verboden moeten worden.

No Mo | 09-03-14 | 10:14

Op de landbouwuniversiteit mag een promovendus geen verwijzing naar God plaatsen in diens dankwoord op straffe van het verlies van de Dr titel. Maar een haatpreek op een middelmatige HBO gaat er kennelijk bij Bussenmaker in als Gods woord in een ouderling.

Petrus de Rewa | 09-03-14 | 10:13

Weinig zaken 'zijn reden voor PvdA-erts om te handelen'.

hfakker | 09-03-14 | 10:12

Je zou ook simpelweg het paspoort van die gek kunnen innemen wegens staatsgevaarlijke activiteiten en hem als persona non grata naar Turkije uit te wijzen,daarna wetswijziging met spoed doorvoeren om alle.. ja alle religieus gestoeld onderwijs te verbieden! Afbreken dat religieus eisen terreur!

Welles! Nietes! | 09-03-14 | 10:11

De enige reden dat de minister er geen einde aan maakt, zijn de naderende verkiezingen.

Petrus de Rewa | 09-03-14 | 10:11

Jet Bussemaker - PvdA-er van de UvA.

Je kunt toch niet verbaasd zijn? Er zal meer voor nodig zijn dan een berichtje op GS om Nederland te ontdoen van dit soort wegkijkende landverraders.

Snackbar van Allah | 09-03-14 | 10:10

Maar toen Wilders in (weliswaar zware bewoording) kritiek had op de Islam was het die zelfde PvdA walgen die hem voor de rechter sleepte, maar nu mag een vrouwenhatende, homo's moordende, antisemitische ideoloog wel zijn religieuze kost uitspugen?

Wat moet het toch lekker zijn om als linkse landverrader met zoveel verschillende maten te mogen meten.

Ouwe-RukkerT | 09-03-14 | 10:10

Tot 5% islam in een samenleving --> sociale onrust, intolerantie en bedreigingen.
5% tot 10% islam --> vrijheid van meningsuiting wordt aangetast, oorspronkelijke bewoners weggejaagd, segregatie en politieke onrust.

10% tot 25% islam --> verregaande onlusten en destabiliteit van de samenleving.

25% en meer islam --> Zie Kosovo en voormalig Joegoslavië.
50% of meer islam: Totale dictatuur, verval van wetenschap, onderwijs, gezondheidszorg en welvaart. Andersdenkenden worden vervolgd, geïsoleerd of gedood. Zie Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan etc.

En zo gaat het op de hele wereldbol, overal waar de islam als sprinkhaan neerstrijkt gaan hele samenlevingen kapot.
Nu is de vraag: welk weldenkend mens wil nog met het gezwel dat islam heet in dialoog?
En verder: hoezo zou de islam in Nederland wel vreedzaam kunnen samenleven met de oorspronkelijke bevolking, terwijl dat op de hele wereldbol niet lukt?

kwark001 | 09-03-14 | 10:10

Diyanet heeft bewust gezocht naar deze gaten in de wet, en de rector maakt er handig gebruik van. Onderdeel van de jihad tegen onze wetten. Dit is geen ongelukje geweest, maar onderdeel van een plan.

rara | 09-03-14 | 10:10

En dan mag een meisje dat serieus een stage wil lopen, dat niet doen bij Kim Holland.

thapriest | 09-03-14 | 10:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl