Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Videocolumn Bas Paternotte: ethiek v/d uitkering

Vandaag exclusief op De GeenStijl. Een videocolumn van Bas Paternotte over de ethiek van uitkeringen. Paternotte legt uit hoe hij als werkloze simpelweg zou creperen, maar dankzij aardige mensen die niet goed kunnen tegen mensen die het minder hebben voor alles gratis geld van de overheid krijgt. Waar hij dan iPads van koopt. En 3D-TV's. In plaats van het te doneren aan kinderkanker, bijvoorbeeld. Het moraal van de uitkeringstrekker is dan ook simpelweg pakken wat je pakken kunt en de hele dag genieten van de apparaten die je dankzij het Geld van de Anderen kunt aanschaffen. De beste lifehack ter wereld is nu eenmaal verzorgingsstaat Nederland. Go Bassie!

Reaguursels

Inloggen

onbeperkt shag kado doen, dat haalt hij einde van het jaar niet. Toch een win-win situatie...

Marvin_NL | 28-02-14 | 19:49

ik heb het niet af kunnen kijken..... wat een malloot!
Volgens mij zit die zwaar onder de dope of onder de medicijnen...... wat een debiel.
Zulke mensen moeten ze gewoon aan het werk schoppen, oranje hesje aan en kauwgum van de weg af krabben!
Ik heb zo een ongelooflijke hekel aan dit soort mensen, bah, draaien hun rondjes niet mee in de maatschappij ( wat hij ook grif toegeeft), is totaal nutteloos, en kost zwaar geld. ze weten exact waar het " gratis " geld is te halen, kennen elke toeslag, elke subsidie, en leven er verdorie nog goed van ook.
Neem dan de hardwerkende man die voor 17 a 1800 euro de hele maand moet buffelen, die krijgt amper toeslagen, en heeft daarnaast vaak ook geen tijd om uit te zoeken waar hij recht op heeft.
Ik verfoei dit soort mensen en ze zouden als ik MP van nederland zou zijn, direct aan de bak gaan om het volk wat hem in leven houd, te dienen! Hij is relatief welbespraakt, dus hij zou bijvoorbeeld lekker kunnen wandelen en praten met een gehandicapte..... of een oudere die eenzaam is ( ten slotte heeft die ouder over het algemeen genomen gezorgd dat deze verzorgingsstaat er is!).
Dit soort parasieten komt er nog mee weg ook, walgelijk gewoon. Hun leven lang uitkering trekken! Ik ken mensen die na 30 jaar keihard werken in de WW terecht zijn gekomen en die na drie jaar gewoon regelrecht de bijstand in kunnen omdat ze simpelweg geen werk kunnen vinden door de crisis.
Ik hoop dat hij lekker doorrookt en weinig beweegt, zodat zijn gezondheid keihard achteruit gaat, en hij net zo crepeert als de mensen in afrika waar hij dan weer niet aan doneert!

Kutmaatschappij | 28-02-14 | 17:21

Ik moet ook rondkomen van een uitkering van de wet bijstand, dat is niet eens 800 euro per maand, waar nog wel een paar toeslagen voor te krijgen zijn.

Ik drink niet, ik rook niet, ik gebruik geen verdovende middelen.

Ik kan er precies mijn vaste lasten van betalen en eten aanschaffen, ik hou geen geld over voor kleding. Zodra mijn 5 jaar oude computer het begeeft kan ik net zo goed van een flatgebouw gaan springen.

En ondanks dat veel sollicitaties tegenwoordig online kunnen, moeten er toch nog veel gewone brieven de deur uit, wat ook een klein fortuin kost per brief (in printer kan ik tenslotte ook niet betalen).

Ik heb geen idee hoe mensen zo goed kunnen leven van een uitkering. Misschien lieg ik niet goed genoeg bij het hand ophouden? De bijstand voorziet in ieder geval slechts in de basis, het is kommer en kwel. Je netwerk stort in elkaar, en als je familie niet in dezelfde stad woont (zoals bij mij), dan zie je ze gewoon nooit.

Anoniemtje | 28-02-14 | 17:08

@ daytripper | 28-02-14 | 10:17
Tuurlijk, zowel voor uitkeringstrekker als ambtenaar geldt dat een deel van de kosten weer terug de economie in gaan. Maar onder de streep blijven ze een kostenpost voor de gemeenschap.

ZonderNaam | 28-02-14 | 12:56

lolwoot :D trolololo

//M | 28-02-14 | 11:53

Kijk, die meneer daar die er altijd zo ongewassen en ranzig uitziet, daarvan wil ik dat je uit de buurt blijft..

Wizziwigg | 28-02-14 | 11:48

Werken is voor de dommen.

ip | 28-02-14 | 11:41

Gelukkig eten, zuipen en roken deze mensen zich binnen no-time tussen zes plankjes.

jeanmondo | 28-02-14 | 11:39

Hij klinkt een beetje als zwerver Dirk (een typetje van Wim de Bie).

The Unjorisable | 28-02-14 | 10:32

Overigens is het wel zo dat vrijwel alle geld wat deze meneer opstrijkt doodgewoon weer wordt teruggepompt in de economie en daarmee weer werkgelegenheid schept op dezelfde wijze als de centjes die door de uit het raam starende ambtenaar.
Wel es aan gedacht?

daytripper | 28-02-14 | 10:17

blinde kip | 28-02-14 | 01:41
Wat? Klok? Klepel?
Het eigendom ligt toch wel degelijk bij de koper van het huis. DIE draagt tenslotte het risico. En die staat ook als eigenaar in het kadaster. Een hypotheek is niet meer dan een geldlening met een huis als zekerheidstelling.

Jimmydepimmy | 28-02-14 | 10:16

@CornholioNL | 27-02-14 | 20:44
'Is dit niet een "reaguurders stellen zich voor" topic ?'

Dit is een redacteuren stellen zich voor topic.
Ik was al verrast bij de presentatie van Johnny Quid.
Maar deze komt harder aan.

wakkere_nederlander | 28-02-14 | 10:15

Die meneer zal er goed aan doen om eens wat minder koolhydraten te consumeren. Ik hoorde hem allemaal dingen zeggen, maar het enige waar ik aan dacht was het woord: 'hartaanval'. Volgende keer maar een audiocolumn, ok?

Kwijldraad | 28-02-14 | 10:09

Wat een onaantrekkelijke proleet is die Paternotte zeg!

lanexxx | 28-02-14 | 10:01

@ Stormageddon | 27-02-14 | 22:42
Reken je bij de kosten voor de uitkeringstrekker ook al de kosten van het ambtenarenapparaat die al die gratis geld uitgave mogelijk maakt, erbij?
Want ook hier zitten de meeste kosten in de overhead.

ZonderNaam | 28-02-14 | 09:58

Eigenlijk zegt hij: "Ik hoef die uitkering niet, ik vraag er niet om, (maar ik vul wel die brieven in om langdurigheidstoeslag te krijgen) *kuch* ". Wat een achterbakse profiteur, zeg. Kort die man op alles, aub. Dank.

Jimmydepimmy | 28-02-14 | 09:54

Wie is die vadsige plofkop? Staat vast ook niet in de file samen met wakker Nederland.....

Aktivist | 28-02-14 | 09:18

Ik zie dat hij ook mee leest hier. hoe kom ik anders aan een minnetje....

dezeookalbezet | 28-02-14 | 09:15

Van alles wat hij koopt komt zowiezo 21% retour. Elektronica zaak tv'tje verkocht ed. en er zijn weer mensen aan het werk voor hem. Anders zaten die weer in de ww. dus. Mijn vraag wat is eigenlijk geld??????

ikdenkwat | 28-02-14 | 08:50

de volgevreten pedo is er ook weer zie ik. waarom gaat hij niet samen met Benno L in een huisje in Leiden wonen ?

dezeookalbezet | 28-02-14 | 08:08

Basje is vergeten door de boer. Normaal gesproken gaan varkens toch na 9 maanden naar de slacht?

Bamboojay | 28-02-14 | 08:08

newray | 28-02-14 | 02:56

Je hoeft niet zo te vloeken hoor, je hebt deze reacties zelf uitgelokt met je opname.

Frans1156 | 28-02-14 | 07:46

t is zo te zien nog goed vreten met zo'n uitkering ook zeg... bah bah

ozewiesewoze | 28-02-14 | 07:29

overduidelijke narcistische persoonlijkheid met een iq van onder de 90.
oftewel een rotte appel in het systeem, die ze "apart" hebben gezet om andere appels niet aan te steken.
zulke extreme gevallen worden graag naar voren geschoven als voorbeeld om ons ons uitkerings-systeem in een slecht daglicht te zetten.
das net als de wapen wet 500000 vergunningen waar je niks van hoort en e e n gek flipt en schiet iemand dood, dan moeten alle 50000 vergunningen opeens ingetrokken worden. propaganda voor de domme
ps: wel altijd leuk om zulke sukkels aan het "werk" te zien..

gider | 28-02-14 | 06:05

Met de uitkeringen zoals die van Bas kunnen miljoenen arme kindertjes in Azie werken aan die HD tv's en i-pads en i-phones en daarmee niet creperen v/d honger . Dat het in zo'n fabriek vaak niet zo leuk is zou dus ook wel een de schuld van mensen zoals Bas kunnen zijn .

likmegaties | 28-02-14 | 05:40

-weggejorist-

ikbenwakker | 28-02-14 | 04:55

newray | 28-02-14 | 02:56 | + -1 -
Joris?

Mebert | 28-02-14 | 04:08

-weggejorist-

newray | 28-02-14 | 02:56

Mooie impressie van het innerlijk leven van Bas Paternotte.
Een hoop klok en verbijsterend weinig klepel.

*jaloers is op Bas Paternotte zijn bedrijfsmodel*

o)+ | 28-02-14 | 02:11

Witte boordencriminaliteit in NL is peanuts in vergelijking met de Oekraïne.
Daar neem je de hele staatskas mee.
50 miljard dollar.
Daarmee kan je 5 miljoen Oekraïners een uitkering van tienduizend per jaar geven.

Jan Dribbel | 28-02-14 | 02:01

@pim achtertuin | 27-02-14 | 23:00
Nee, jij bent de hypotheekgever. De bank neemt.
nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheekgever
En eigendom is het pas als je het afbetaalt hebt. Daarom heet het ook onderpand.

blinde kip | 28-02-14 | 01:41

Sexpresso | 28-02-14 | 01:05 | + 0 -
En toch denk ik dat deze man ook gelukkiger zou kunnen zijn met een nuttige dagbesteding. Al gaat hij maar bij het kringloopcentrum vrijwilligerswerk doen voor 2 dagen in de week. Jezelf opsluiten met je gadgets is leuk, voor een week of 3. Daarna... niet zo meer.

Hjalmar | 28-02-14 | 01:33

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit heerschap gewoon ziek is, (zie zijn tweakers artikelen) en door psychische aandoeningen helemaal niet te handhaven is in een "normale" werkomgeving.
Denk dat in dit geval de uitkering nou net wel terecht is, maar ja afgeven is makkelijker dan verder kijken dan de neus lang is!

Sexpresso | 28-02-14 | 01:05

In een normale samenleving is een vangnet ook echt een vangnet en zou je jezelf kapot schamen om zo op internet je parasitisme te uiten.
Deze man moet naast zn asperger wel zwaar depressief zijn. Troost zichzelf met een plasma tv en andere digitale speeltjes. Hij zal eenzaam sterven. nooit iets bereikt in z'n leven en daarom zal vrijwel iedereen hem na een klein jaar zijn vergeten. Koop een pistool of een doosje valiumpillen. Scheelt veel lijden.

Hjalmar | 28-02-14 | 00:44

betalingen kan wegwerken* gaat lekker met de spelling vandaag ><

johhnymacaroni | 28-02-14 | 00:42

"dat je het inderdaad ontzettend goed hebt." *

johhnymacaroni | 28-02-14 | 00:41

Tja hij brengt zo'n beetje het plan dat ik voor na mijn studie heb uitgestippeld ten uitvoer. Je moet toch iets en gaan werken Is tegenwoordig toch vrij achterlijk, meer iets voor mensen zonder hobbies ofzo.

Bababas | 28-02-14 | 00:40

Het ligt meer aan de toeslagen zoals langdurigheidstoeslag (370e/jaar) en het jaarlijkse vakantie geld(circa 550e/jaar) die deze kerel in staat stellen dergelijke aankopen te doen, ook het feit dat hij met zijn natuurlijke bontjas in een kamer van 2 bij 3 niet heel veel kosten zal hebben aan warmteverbruik scheelt ook een hoop per maand.

Uitkeringen op zich vallen redelijk mee omdat veel mensen willens en wetens te laag verzekerd zijn en afzien van b.v. inboedel/brand verzekeringen.
Idioten zoals deze man rekenen vaak (gezien zijn uiterlijke verschijning) kosten als kleedgeld en uiterlijke verzorging en zorgkosten (eigen bijdrage) niet mee als maandelijkse reserveringen, wat alles bij elkaar het idee kan geven dat je inderdaad ontzettend goed hebt.
Totdat je eens flink van je fiets valt (of scoot-mobiel in dit geval) en honderden euro's aan achterstallige betalen kan wegwerken omdat je al je geld aan gadgets hebt besteed.
schijn bedriegt in dit geval helaas hoe ontzettend deze man u ook op de zenuwen werkt.

johhnymacaroni | 28-02-14 | 00:39

Tja hij brengt zo'n beetje het plan dat ik voor na mijn studie heb uitgestippeld ten uitvoer. Je moet toch iets en gaan werken Is tegenwoordig toch vrij achterlijk, meer iets voor mensen zonder hobbies ofzo.

Bababas | 28-02-14 | 00:23

Prachtig item. Met dit soort filmmateriaal verdien je gewoon een uitkering.

Suup | 28-02-14 | 00:20

Probeer met je Ipad mini je "eigen" geld te verdienen. Filmen en lullen kun je als de beste.

ip | 27-02-14 | 23:52

En nu gaat de uwv ambtenaar de tmggroep aansprakelijk stellen,

newray | 27-02-14 | 23:50

Hij doet wel stoer maar wat heeft die man nou. Zijn woonkamer is 3 bij 2, hij heeft een plant, een televisie en een iPad mini oftewel geen ene zak. Ik gun hem die twee gadgets, die man is overduidelijk niet helemaal lekker. Als hij daarnaast 2000 euro kan sparen, bespaard ie het toch ergens op, ik gok dat ie of heel ongezond eet of nog bij zijn ouders op een kamertje woont.

Gips | 27-02-14 | 23:28

Het zal trouwens wel simplistisch van me zijn, maar iets fundamenteel scheefs in die redenering van Vetklomp is dat hij zichzelf bedruipt uit een ruif gestoeld op het principe dat hij zelf verwerpt: het zorgen voor anderen.
Al met al werkt het behoorlijk op m'n zenuwen.

Elle92072182 | 27-02-14 | 23:23

is vetklepperij ook een aandoening?

kloodtzaq | 27-02-14 | 23:18

Voor dit soort lamstralen betaal ik nu elke maand ruim belasting.
Een van de vele handophouders hier NL. Wordt tijd dat je voor je uitkering echt iets moet doen. Zo niet, geen uitkering.

Knierp | 27-02-14 | 23:14

Walgelijk hoe de eerste topics directe ad hominempjes zijn.

In the morning! | 27-02-14 | 23:13

Ik mag zijn uitleg wel, het geeft aan hoe ziek eigenlijk het systeem is waarin we leven. Er zijn mensen die er een sport van maken om alles maar aan te vragen en aan te pakken omdat ze... verzin maar een reden er zijn er genoeg.
Het je eigen broek ophouden door trots te werken en een inkomen the creëren is langzaam uit de mode aan het raken omdat je om je heen steeds meer mensen ziet die dat niet meer nodig vinden omdat ze zonder dat ook wel overleven dankzij het "gratis" geld van anderen.

Winkelman | 27-02-14 | 23:10

@koekje erbij? | 27-02-14 | 22:58
Jouw huis is van jouw, de bank kan het verkopen omdat jij het als onderpand heeft gegeven.Maar dan ben je nog steeds de eigenaar.Je vertelt je verhaal een beetje krom.

pim achtertuin | 27-02-14 | 23:04

Ik stond versteld van bovenstaand filmpje en heb het mijn vriendin ook even laten zien (die werkt als consulent bij zo'n steunafdeling ergens in het land) en die zei dat hij ongeveer 900 € p.m. moet krijgen exclusief andere toeslagen als zorgtoeslag en huurtoeslag. Ik vond het knap dat hij het zich dan kan veroorloven dat hij dan nog een Ipad kan kopen en nieuwe televee. Die uitkering op uitkering is omdat hij 3 jaar of langer al een uitkering krijgt en deze dus krijgt voor een wasmachine o.i.d. dus mocht zijn wasmachine nu kapot gaan heeft hij wel een probleem. Maar dat maakt hem niet uit zo te zien aan zijn kledij. Maar zeg nou zelf.. Men mag toch blij zijn dat zo'n 1 zich niet op de arbeidsmarkt bevindt? Dat zo'n 1 waarschijnlijk uw post bezorgt of dat deze uw cv ketel repareert. Nouu.. Nee dankje.

ciaorobert | 27-02-14 | 23:01

@De Treinende Rechter | 27-02-14 | 22:55
Grote onzin,al heb je 150 procent hypotheek op je huis is het nog je eigendom!De bank heeft het als onderpand op de lening, kan het dus veilen/verkopen als je niet betaald De bank geeft jouw hypotheek op JOUW huis,jij bent de hypotheekNEMER, de bank de hypotheekGEVER.

pim achtertuin | 27-02-14 | 23:00

Misschien iets voor Halina, deze olijke knaap? Het is een beetje bezijden het onderwerp, ben ik mij bewust, maar toch..

Elle92072182 | 27-02-14 | 22:59

@pim achtertuin | 27-02-14 | 22:50
Die vind je bij de ruifvreters van de NPO, joop.nl. Waar anders?

Stormageddon | 27-02-14 | 22:58

pim achtertuin | 27-02-14 | 22:49
Dat is ook van de bank, zolang je niet afbetaald hebt.
Betaal een aantal maanden je hypo ff niet, kom je er wel achter van wie dat huis nou eigenlijk is.

koekje erbij? | 27-02-14 | 22:58

@ Toetsiemonster |27-02-14 | 22:06 | + 1 -

Je bent geen eigenaar van stenen als je een hypotheek hebt.
Je bent eigenaar van een schuld. Oke, je hebt afgelost, maar pas als je tot op de laatste cent hebt afgelost is het je 'eigendom'
En als je dood gaat, hebben je kinderen een schuld.
aan de staat.

De Treinende Rechter | 27-02-14 | 22:55

Iemand die zo vet is, is ziek, lichamelijk danwel geestelijk.

Onderbuik | 27-02-14 | 22:53

Waar is trouwens Bijstandskoning gebleven?

pim achtertuin | 27-02-14 | 22:50

@Toetsiemonster | 27-02-14 | 22:06
Gewoon verkopen... opbrengst min hypotheek is dan van jou.En dat jou huis op de balans van de bank staat is onmogelijk,want dan zou je huis namelijk niet van jou zijn!

pim achtertuin | 27-02-14 | 22:49

eerstneukendanpraten | 27-02-14 | 22:45 | + 0 -

Ja, gewoon de tekst even lezen. Johnny is altijd heel secuur in die dingen.

Supermatthijs | 27-02-14 | 22:48

kloojoo, de eipad is good as kaasplank, noa ene minuut disse film moar un lpg uut de kist ehaald, 't leave is net een lul, te hard en te kort

d' 8hØker | 27-02-14 | 22:47

@Gewinflipt | 27-02-14 | 21:57
Ja,logisch als je heel de dag thuis in de bijstand zit te fappen.

pim achtertuin | 27-02-14 | 22:47

@Arjan | 27-02-14 | 21:15
Dat zal, maar als je 40 bent met een HBO diploma ben je te duur voor die baantjes. De meeste 23-jarigen met alleen maar basisschool zijn er al te duur voor. En je mag niet voor minder werken, zelfs als je dat wilt.

Stormageddon | 27-02-14 | 22:46

@ Supermatthijs 22:43

O jee, zat ik er zover naast dan?

eerstneukendanpraten | 27-02-14 | 22:45

Wat fijn om nu eens een gezicht te zien bij Bas Paternotte. Bedankt hoor Johnny. Toch heel anders dan je zou denken op basis van zijn stukjes hier.

Supermatthijs | 27-02-14 | 22:43

@ZonderNaam | 27-02-14 | 21:44
En de extra gevangenissen, groter justitieel apparaat, meer politie? Dat kost allemaal niks, denk je? Een crimineel in de gevangenis is meer dan 10x duurder dan een uitkeringstrekker.

Stormageddon | 27-02-14 | 22:42

Benieuwd of hij een eerste of tweede leg is. Oogt als tweede. Wellicht zelfs derde.

Godverdomme! | 27-02-14 | 22:30

-weggejorist-

De Botttenbreker | 27-02-14 | 22:24

Dit soort mensen hebben we nodig voor een betere wereld.
In plaats van die zure rechts neo-liberale uitknijpers. Of overspannen religieuzen.
Mijn zegen heb je jongen.

oplichter | 27-02-14 | 22:20

Vooral goed door paffen Jabba. Des te eerder stopt je uitkering en komt je huis vrij voor een normaal wel werkend gezin.

SnikkelSnor | 27-02-14 | 22:15

@ Gewinflipt 21:57

Nou zeg, die 10 centimeter van jou in erecte stand, dat redt toch bijna niemand?

eerstneukendanpraten | 27-02-14 | 22:14

@L.H. Oswald | 27-02-14 | 21:50
Joh!

blinde kip | 27-02-14 | 22:11

@ITEACHYOU | 27-02-14 | 21:54

Verschil zal er wel niet zijn.... beiden is diefstal van de burger maar het kwartje van Kok zal wel verjaard zijn inmiddels

Fatwabuster | 27-02-14 | 22:06

Vandaag even ruzie met mijn bank gehad. Ik heb een vermogen maar het zit in stenen. Altijd afgelost dus ik heb een behoorlijk kapitaal. Bank, ziet het ineens niet meer als vermogen dus ik kan mijn vermogen niet liquide maken. Mijn onroerend goed staat wel op de bank haar balans, dus 65% van mijn bezit, onroerend goed, staat op de balans van de bank. Maar het is niet van hun maar van mij en de bank is mijn debiteur, doch ik kan er niks mee omdat de bank mijn bezit heeft ingepikt. Misschien lijkt het moeilijk te begrijpen maar het komt er op neer dat ik wordt genaaid door mijn bank!En uiteraard met steun van de EU want daar komt hun fictief vermogen vandaan. Het is een compleet zooitje met de EU en hun banken.

Toetsiemonster | 27-02-14 | 22:06

Die gast heeft groot gelijk , ik zou er nog van genieten nu het nog kan.

Eurotokkie | 27-02-14 | 22:05

@Theo van Deursen

Misschien niet slimmer, maar wel moreel de juiste keuze. daarnaast verhoogt het je baankansen bij het solliciteren. Moet je natuurlijk wel willen solliciteren.

Alpha Runner | 27-02-14 | 22:05

@ITEACHYOU | 27-02-14 | 21:43
De 50.000 meest verdienende semi-publieke topbestuurders, nog geen stadion vol, graaien meer bij elkaar dan alle WW- of bijstandsuitkeringen ons bij elkaar kosten. Hoe veel iPads kun je daar van kopen? Dat zet veel meer zoden aan de dijk. Deze jongen pocht op het internet met een paar honderd euro en heeft (nog) wat spaargeld, nou tof voor hem maar ik ben niet onder de indruk.

Ven1V1d1V1c1 | 27-02-14 | 22:02

Gewinflipt | 27-02-14 | 21:57 |

Eeehhh, ja leuk voor je...

*zwaait*

CornholioNL | 27-02-14 | 21:59

Beetje off topic weten jullie dat ik een hele grote klabanus heb?

Gewinflipt | 27-02-14 | 21:57

@brutus68 | 27-02-14 | 21:54 |
Echt!

L.H. Oswald | 27-02-14 | 21:56

Bijstand is 850 euro per maand, inclusief subsidies en de omgerekende waarde van een sociale huurwoning wellicht 1500 netto. Met alle respect, daar heb ik ook jaren van geleefd, dat is armoede, zeker als je vrije sector moet huren, en dat bedoel ik serieus.

Gewinflipt | 27-02-14 | 21:56

L.H. Oswald | 27-02-14 | 21:50

Nee, echt?

brutus68 | 27-02-14 | 21:54

@L.H. Oswald | 27-02-14 | 21:50 | + 0 -

Er ligt op de stinkende bodem van de menselijke genenpoel een hele brij aan paternottig snot. Wie zal het zeggen?

Theo van Deursen | 27-02-14 | 21:54

OT: kan iemand mij het verschil tussen het kwartje van kok en "Spanje hief elf jaar lang onwettige brandstoftaks" uitleggen?

ITEACHYOU | 27-02-14 | 21:54

Bah bah bah, wat ben ik een moraalridder, Oproepwerk te hoogte van een bijstandsuitkering terwijl ik gewoon ook in me nest kan liggen. Niet de lusten , wel de lasten van het solliciteren.

EduardNL | 27-02-14 | 21:54

Deze man heeft een probleem. Een welvaartsprobleem, maar misschien hebben we dat allemaal wel.
En ja, ik vind hem zielig.
Een schop onder zijn kont moet hij hebben!

De Treinende Rechter | 27-02-14 | 21:53

Dit is Bas Paternotte niet, eikels!
L.H. Oswald | 27-02-14 | 21:50 | + 1 -

lijkt wel
- Dit is Bas Paternotte niet, eikels!
L.H. Oswald | 27-02-14 | 21:50 | + 1 -

(c)ZWITSUL | 27-02-14 | 21:52

He,d at is Verleemen. Echt een ontiegelijke lul en klaploper. Er schijnt een Duitse meneer met snor te zijn geweest die wel raad wist met dit soort gasten

-Tom- | 27-02-14 | 21:51

- Helft 55-plussers blijft lang zonder werk
www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...
de ethiek van het gecriminaliseer .. laten we het daar ook is over hebben.. de NSB maatschappij waar de overheid EN uw buren namens diezelfde overheid U extra in de gaten houden.. een sociale enkelband na het falliet van uw werkgever.

(c)ZWITSUL | 27-02-14 | 21:50

Dit is Bas Paternotte niet, eikels!

L.H. Oswald | 27-02-14 | 21:50

Alpha Runner | 27-02-14 | 21:28 | + 2 -

"Heb WO diploma, maar zou liever werk doen waar basisschool voldoende is dan uitkering trekken. Deze handophouder kan zonder iets te doen allerlei gadgets kopen."

Dus jij zou als hogeropgeleide liever ongeschoold werk doen dan een uitkering trekken en gadgets kunnen kopen zoals 'deze handophouder'?

Wie is er dan eigenlijk slimmer?

Theo van Deursen | 27-02-14 | 21:50

zonder_moeite | 27-02-14 | 21:42 | + 0 -
Iets radicaler, maar we kunnen er ook een stapel van maken en de fik erin, hoeft niet veel te kosten, of nog beter, demonteren en hergebruiken

ITEACHYOU | 27-02-14 | 21:47

@ zonder_moeite | 27-02-14 | 21:42
Slechte deal, met hekken en bewaking zijn we een stuk goedkoper uit

ZonderNaam | 27-02-14 | 21:44

Ven1V1d1V1c1 | 27-02-14 | 21:21 | + 1
Hij verdient ook wel hulp, maar niet zoveel om een iPad mee te kunnen kopen!!!!

ITEACHYOU | 27-02-14 | 21:43

Werken is voor de dommen. Als je uitkering trekt krijg je meer met minder moeite. Welkom in NL.

lulleficatie | 27-02-14 | 21:43

Uitkering is niets anders dan veiligheidspremie. Wij betalen jullie geld, en jullie vallen ons niet lastig met bedelen, diefstal, etc... Anders moeten we dat geld weer in hekken, bewaking, etc stoppen.

zonder_moeite | 27-02-14 | 21:42

Tja, deze man zal in 30 jaar tijd zo'n 350K aan bijstand opstrijken, een zorgmanager die honderden tot wel duizenden de WW en bijstand in jaagt harkt dat zelfde bedrag in 1 tot hooguit 3 jaar binnen.
.
Ondertussen is een lucratieve markt voor reintergratie-bureautjes, werkcoaches en motivatie fluisteraars opgezet waar miljarden in omgaan maar waar maar zeer weinig resultaat uit naar voren komt.

Ranja Drinker | 27-02-14 | 21:42

Ach liever een paar honderdjes naar hem dan miljoenen aan "ontwikkelingshulp" naar een corrupt land in Afrika.

Playmobil | 27-02-14 | 21:42

Van Duyvenbode | 27-02-14 | 21:39 | + 0
Oorlog is business, 60 tot 80 miljard dollar voor een pijpleiding . Die wil je wel verdedigen

ITEACHYOU | 27-02-14 | 21:41

Ik wist niet dat Bakito rookte.

brutus68 | 27-02-14 | 21:39

Eigenlijk wel geinig. Zitten we hier een beetje te miepen over één of andere maffe kolumn, argumentjes afwegen, etc, krijgen we binnen 10 dagen WW III omdat de situatie op de Krim volledig uit de klauwen loopt. Voor je het weet zijn we de trekvogel die verdwijnt in een vliegtuigmotor.

Van Duyvenbode | 27-02-14 | 21:39

Hij heeft helemaal gelijk helaas.En daar kom ik na 38 jaar ploeteren dus pas achter... wie is er hier nu gek? Ik dus, en velen met mij...

pim achtertuin | 27-02-14 | 21:39

@FrankVeer | 27-02-14 | 20:46
"Hij lijkt zo breed omdat zijn iPad-mini in de landscape-stand staat."
Da's een goeie. Die had ik nog niet eerder gehoord.

VanBukkem | 27-02-14 | 21:38

hij is wel heel eerlijk...

NewJoke79 | 27-02-14 | 21:37

Hij heeft gelijk, de overheid doet haar werk niet en dat met zoveel ambtenaren, man man man wat een waanzin. Betere controles , begeleiding , druk, eisen. Met een miljoen ambtenaren kan je toch wel 5 uitkeringstrekkers lastig vallen met 1 ambtenaar? Persoonlijk, druk erop houden, niet 5 keer per vier weken een email sturen als zijnde een sollicitatie

ITEACHYOU | 27-02-14 | 21:37

Ik ben het wel volledig met zijn wereldbeeld eens, laten mensen eerst maar eens voor henzelf kiezen voordat ze voor de rest van de wereld willen zorgen.
Helaas zitten Bas en ik in ongelijke situaties. Hij kan kiezen van het huidige systeem te profiteren, ik word gedwongen er financieel aan bij te dragen.

ZonderNaam | 27-02-14 | 21:32

Ik krijg het nog altijd benauwd als ik hem zie. Ga eens sporten man.

Bluebook | 27-02-14 | 21:31

illuminazi.

1+1 | 27-02-14 | 21:29

Arjan | 27-02-14 | 21:15 | + 0 -

Dat zijn geen banen. Dat is arbeid dat je mag verrichten met behoud van uitkering. Lekker goedkoop voor de "werkgever". Daarnaast zijn die vacatures op werk.nl vaak al weken bezet, maar staan ze nog op de site omdat de site niet altijd ge-update wordt. Zelf heb ik ooit weleens meegedaan aan onzin dat doorgaat als workshop solliciteren. Zelfs die vrouw die die cursus gaf rade mij ten zeerste af om werk.nl te gebruiken.

Baby Rasta | 27-02-14 | 21:29

En dat alles zonder autocue.

Die stond in backorder.

Mebert | 27-02-14 | 21:29

@Theo van Deursen

Heb WO diploma, maar zou liever werk doen waar basisschool voldoende is dan uitkering trekken. Deze handophouder kan zonder iets te doen allerlei gadgets kopen terwijl veel studenten niet eens de huur kunnen betalen van de studiefinanciering. Conclusie: uitkeringen kunnen lager.

Alpha Runner | 27-02-14 | 21:28

€ 400 voor een i-pod? Ik krijg ook nog € 1000 van Rutte.

Ven1V1d1V1c1 | 27-02-14 | 21:28

Is dat niet een beetje te simpel, voor een paar tientjes een gedrogeerde man huren voor zo’n filmpje? De werkelijkheid is wel anders; zie weblink:

www.ravage-webzine.nl/2014/02/01/jeroe...

ferry68718998 | 27-02-14 | 21:26

ProAsfalt | 27-02-14 | 21:17 | + -1 -

Kunnen misschien wel, willen helaas niet. Mensen die ECHT! willen help ik binnen 2 weken aan een betaalde baan.

neemjemoederindemali | 27-02-14 | 21:26

Rondom de kerk lullen kan-ie prima. Met een aardige dictie, dat dan weer wel.

Reykjavik | 27-02-14 | 21:24

Grappig dat hij zichzelf een beetje tegenspreekt door in zijn ''kerk''-promo te zeggen dat hij geen geld of alleen maar nieuwe dingen nodig heeft *Gaat naar Media Markt*

www.youtube.com/watch?v=bko4aelOh1Q&am...

pijpdepriester | 27-02-14 | 21:22

@ProAsfalt | 27-02-14 | 21:03 |
Deporteer alle Polen en Bulgaren en schep in één klap duizenden en duizenden banen.
Het geld dat we besparen op die uitkeringen investeren we in zorg en onderwijs. En gevangeniswezen. De andere helft van de werklozen kan dan in één van die sectoren aan het werk. voilà, probleem opgelost.
En figuren als in het filmpje hierboven zouden we eigenlijk ook gewoon moeten deporteren. Maakt niet uit waarheen, als het maar weg van hier is.

VanBukkem | 27-02-14 | 21:22

Hij doet wat iedereen doet, pakken wat hij pakken kan net als bedrijven, politici, ambtenaren etc. Die laten ook geen enkele subsidie en/of declaratiemogelijkheid onbenut. De wettelijke grenzen opzoeken behoort juist tot hun morele gedragscodes. De echte slimmeriken halen eerst zelf het uiterste er uit voordat ze die onterechte decadente regelingen beëindigen. Bleeker bijvoorbeeld met zijn omzetten van landbouwgrond naar natuurgebied, daar hoorde je niemand over. Anderen (Jorritsma) komen er zelfs mee weg als hun naam in een grootschalige bouwfraude-schaduwboekhouding voorkomt. Hell, zelfs onze voormalige koningin ontvangt AOW en betaalt geen cent belasting.

Dat deze jongeman niet binnen een normale organisatie zou kunnen functioneren lijkt mij duidelijk. Hij windt er zelf ook geen doekjes om dat hij asperger heeft/autist is en hij zal daar waarschijnlijk voor zijn afgekeurd. Als hij dus zegt dat de staat hem wat hem betreft dat geld niet zou hóeven geven is dat onderdeel van zijn ziektebeeld. Wat dat betreft maak ik me ook ernstige zorgen over de geestelijke gezondheid onder enkele van bovenstaande reaguurders. Hij heeft het blijkbaar (nog) goed heeft geen zorgen over zonder vrouw en kinderen (mocht hij creperen) en spiegelt dat aan de rest van de samenleving terwijl er steeds meer modaal verdienende arbeiders zijn die steeds moeilijker de touwtjes nog aan elkaar kunnen knopen omdat zij overal naast grijpen.

Voor hen is dit slechts wederom een dikke fluim in het gezicht.

Ven1V1d1V1c1 | 27-02-14 | 21:21

die = dit natuurlijk...

Le Roi | 27-02-14 | 21:20

@Arjan | 27-02-14 | 21:15 | + 0 -

Als basisschool voldoende is wil dat niet zeggen dat je die baan ook krijgt met je MBO, HBO of WO. En als dat wel zo is, willen we echt dat hoogopgeleiden werk doen dat zonder massa-immigratie allang gemechaniseerd cq. geautomatiseerd zou zijn?

Ik niet. Dat levert alleen maar meer machteloze, gefrustreerde burgers op die hun ongenoegen op internetfora gaan botvieren op andere, nog machtelozer sociale groepen...
He wacht eens even..

Theo van Deursen | 27-02-14 | 21:19

Chapeau voor een ieder die die filmpje heeft afgekeken. Na anderhalve minuut hield ik dat stompzinnige gebreuzel niet meer vol...

Le Roi | 27-02-14 | 21:19

Behalve dat ik een dronken ongeschoren vetbobbel met Noord-Oostelijk accent dompraat hoor lullen, begrijp ik niet helemaal de relatie met Bas Paternotte.
Het luie ongeschoren arrogante varken, bewijst voor mij ook niet echt dat alle uitkeringen moeten stoppen. Wel dat er onder uitkeringstrekkers totaal hopeloze gevallen zitten, zoals deze speknek.
Niemand gaat mij vertellen dat hij zo'n type graag als collega heeft, laat staan dat werkgevers zo'n totaal aan lager wal geraakte loser als werknemer willen.
Maar goed, wil je zo iemand dan maar dood laten gaan, of geef je hem gewoon een bestandsuitkering waar hij desnoods maar een aaipad of breedbeeldtv van koopt. Persoonlijk kies ik voor het laatste.

Peyronie | 27-02-14 | 21:18

@Arjan | 27-02-14 | 21:05 |
Is Ontstane minus vervulde vacatures.

Mocht deze wel een lange tijd openstaan dan valt dat het bedrijf te wijten. Je maakt de kat niet wijs dat er in die 690.000 werklozen niemand tussen zit die het werk kan vervullen tegen een fatsoenlijk loon.

ProAsfalt | 27-02-14 | 21:17

Een parasiet die uitlegt waarom hij dat is en hoe een parasiet denkt. Als zo iemand ooit nog eens een baan krijgt, zal hij degene zijn die het hardst schreeuwt dat uitkeringen gekort moeten worden. Kijk eens in de spiegel lul (wel een grote spiegel nemen).

salsaparilla | 27-02-14 | 21:17

Heeft dat volgevreten hok naast al die apparatuur ook een katrol aan zijn plafond hangen zodat de brandweer hem in zijn nest door het raam kan takelen voor een dotter-afspraak ?

Kaltsnautzige | 27-02-14 | 21:16

@Theo van Deursen | 27-02-14 | 21:08
Een blikje op werk.nl en ik zie 20 vacatures binnen 10km waarvoor basisschool voldoende is. "Er is gewoon geen werruk" is echt gelul.

Arjan | 27-02-14 | 21:15

Luister, dikke. Ik vind echt niet dat je moet creperen. Het is ook prima dat je die vette harses volpropt. Ik vind zelfs je gadgetverzameling helemaal gaaf. Maar ga goddomme iets nuttigs doen. Bij de voedselbank pakketten inpakken ofzo. Weet ik veel. Er is echt wel iets wat je kunt doen en ook nog enigszins nuttig is.

B0rat | 27-02-14 | 21:14

Op 19 maart kun je weer stemmen... hij ook.

duitse herder | 27-02-14 | 21:13

@De Drenth | 27-02-14 | 21:08 | + 1 -

Mijn punt precies.

Theo van Deursen | 27-02-14 | 21:13

Geleuter over die iPad, die 400e, dat is niks op wat nodig is om te leven.

Gewinflipt | 27-02-14 | 21:13

Het failliet van de verzorgingsstaat in 8.18 minuten.... knap hoor

Fatwabuster | 27-02-14 | 21:10

Tegenover het recht op uitkering staan verplichtingen; meneer blijft slechts wijzen op zijn rechten en loopt weg voor de verplichtingen. Hij heeft zijn roomblanke huidskleur mee, maar zou hier anders al diverse doodsverwensingen hebben opgelopen.
Voor de rest ad hominem: doe eens een sportschool.

james white | 27-02-14 | 21:10

@Arjan | 27-02-14 | 21:05 | + -1 -

De ene baan is de andere niet, snap je dat nou echt niet? Het wordt hier wel steeds uitzinniger zeg, qua exhibitionistische stupiditeit. Zal de basisvorming wel wezen.

Theo van Deursen | 27-02-14 | 21:08

@ProAsfalt,

Als er 95.000 banen zijn die niet vervuld worden (wat overigens onzin is, ik heb nog nooit gesolliciteerd op een "officiele" vacature, of er zelf één aangemeld, maar goed), wat voor zin heeft 595.000 extra banen dan?

Arjan | 27-02-14 | 21:05

Tekst op end video dient te zijn "... Wat jij wil+t"
Daar hoort een "t" achter!

hfakker | 27-02-14 | 21:05

Als je zo afzichtelijk bent moet je wel wat te melden hebben, Paternotte. Want een Theo ben je niet en je schermpresentie is nog heel wat walgelijker.

Al sluit ik niet uit dat er een islamitisch radicaaltje is dat zich niet bezig houdt met die fijnzinnigheden, en ooit gewoon weer een mooi manifestje op 's mans borst speldt. Mag ik dat hopen? Ja, dat mag ik hopen.

Als je dan ook nog eens je cameratijd gebruikt om mensen op te zetten tegen de steuntrekkers, die nog geen fractie opsouperen van de banken, de fondsbeheerders, de obligatiehouders, het semi-overheidse management en de rest van de corrupte kliek, dan heb je het gewoon niet begrepen, of je hoort erbij.

Maar affijn, ik verwacht een luide hear! hear! van de onnozele stockholmpjes hier.

Theo van Deursen | 27-02-14 | 21:04

Geachte Quid,

Gij kunt wel zeiken op uitkeringsgerechtigden maar zorg dan ook voor 690.000 minus 95.000 = 595.000 fatsoenlijke banen erbij komen.

Met vriendelijke groet,

ProAsfalt

ProAsfalt | 27-02-14 | 21:03

-weggejorist-

hfakker | 27-02-14 | 21:00

Mensen die wel gezond zijn, maar geen zin hebben om te werken, mogen ze van me de tyfus krijgen.
Wonderful-Life | 27-02-14 | 20:59

Nadeel is dan weer wel: tyfus is zeer besmettelijk. Misschien toch niet zo'n goed idee.

Van Duyvenbode | 27-02-14 | 21:00

Die man zet in zijn filmpje nu precies neer wat er mis is in onze samenleving en onze staat.
Deze man kan zijn mini Ipad en 3d-tv kopen, zonder hier voor te werken. Hij kiest hier bewust voor. Net als de regering er bewust voor kiest hem deze mogelijkheden te bieden. Diezelfde regering heeft er voor gekozen om de gezondheidszorg uit te kleden, onze defensie te decimeren, ons onderwijs kaal te plukken, maar werklozen als deze man, alsmede asielzoekers, vertrekkende allochtonen en andere zielige figuren bakken met gratis geld te geven. Net nog op TV; een TBS-er zes jaar behandelen kost 1,2 miljoen euro.... voor één persoon....ÉÉN! Binnenkort tijdens de belastingaangifte maar weer eens kijken hoeveel duizenden euro's ik daar persoonlijk aan meebetaald heb... omdat ik werk!

Nederlanddraaitdoor | 27-02-14 | 20:59

en = een

Ommezwaai | 27-02-14 | 20:59

Mijn excuus, dit is Bas niet blijkbaar...

*in een hoekje gaat zitten schamen*

CornholioNL | 27-02-14 | 20:59

Mensen die ECHT ziek zijn, mogen ze van me een vette uitkering krijgen.

Mensen die wel gezond zijn, graag willen werken, maar geen werk kunnen vinden, mogen ze van me een sobere uitkering krijgen, zodat er een aanzienlijk verschil blijft tussen niet werken en wel werken, zodat men het gevoel krijgt dat werken loont, dan gaat men nog meer zijn best doen om een (minder)baan te kunnen vinden en aanvaarden.

Mensen die wel gezond zijn, maar geen zin hebben om te werken, mogen ze van me de tyfus krijgen.

Wonderful-Life | 27-02-14 | 20:59

neemjemoederindemali | 27-02-14 | 20:52
Dan heeft meer als de helft en binnenbroeks orgasme gehad, wat ik je brom...

Ommezwaai | 27-02-14 | 20:58

Ach, schei toch uit mensen. Als je ziet wat er allemaal niet gegraaid en over de balk gesmeten wordt door de zogenaamde productieve mensen bij overheid en bedrijfsleven! Bovendien, en zo kun je het ook eens bekijken, inactiviteit is goed voor het milieu, voor het klimaat, tegen het smelten van de poolkappen.
Eigenlijk zou Bas een lintje moeten krijgen.

Van Duyvenbode | 27-02-14 | 20:58

HAHAHA! Deze gozer ken ik nog wel van Tweakers.net. Daar had hij allemaal van dit soort filmpjes over dat hij niet asperger had, maar dat hij een 'transperger' was. Of zo. SHIIITTT.

Rick200SX | 27-02-14 | 20:58

Krijg toch wel een beetje respect voor de job coaches als je dit ziet....

lidlbier | 27-02-14 | 20:58

Baggervet en nog lekker reauken ook.
Blijkbaar kan dat er nog allemaal af.
Wij werken wel voor je hoor, fatso!

Ommezwaai | 27-02-14 | 20:57

Open deuren, zo ken ik Paternotte weer.
Eens per maand een semi-rake column en meer moet je ook niet verlangen van deze denker.
Nederland heeft een hopeloze elite.

Desmoulins | 27-02-14 | 20:57

Bizar, gepost op het youtube-kanaal van de "Autistendisco" en gevolgd door de tekst: "Welkom bij ACOT, het kanaal van de amsterdam church of transpergers." Gaat het wel goed met je, Bart?

Petrus de Rewa | 27-02-14 | 20:54

Het eerlijke verhaal.

Kromme Tenen | 27-02-14 | 20:53

Laat dit filmpje eens zien op een PvdA congres.

neemjemoederindemali | 27-02-14 | 20:52

Waarom geeft Geen Stijl deze man in godsnaam elke week een podium ?

Ik begrijp hier niets van...

CornholioNL | 27-02-14 | 20:52

Moest je je niet scheren tegenwoordig van het UWV?

Petrus de Rewa | 27-02-14 | 20:52

@eerstneukendanpraten | 27-02-14 | 20:34
Ik vond bakito wel een leuke troll.

reageerbuis | 27-02-14 | 20:51

FrankVeer | 27-02-14 | 20:46

Bas heeft gewoon gelijk, pakken wat je pakken kan. Je hebt er recht op, dus hoppa. Hoewel Bas dus trekt van de burgers, is hij zelf weer niet burgerlijk. En die mag ik wel, niet-burgerlijke types, ongedwongen. Ik zou graag zulke types op het werk tegenkomen, maar in plaats daarvan zie ik allemaal gestresste angsthazen. Bang om de baan te verliezen, bang om niet te functioneren, bang om te falen. En mijn punt is? Niet burgerlijk zijn is top.

Van Duyvenbode | 27-02-14 | 20:51

(Ik zou er niet raar van opkijken dat zo'n figuur ook nog toeslag krijgt voor zijn kat...)
Kijk, dat geen enkele werkgever in dit heelal op zo'n figuur zit te wachten, dat is duidelijk. Totaal arbeidsongeschikt. Maar druk hem dan tenminste een bezem in de hand, voor die uitkering. En die uitkering mag wat mij betreft bestaan uit voedselbonnen en een dak boven het hoofd.
Als ie meer wil, dan veegt ie maar wat harder. Misschien dat een schoonmaakbedrijf hem dan wel een kans wil geven.
De mafkees.

VanBukkem | 27-02-14 | 20:51

Maar waarom wordt die column nou voorgelezen door een steuntrekkert?

Djong | 27-02-14 | 20:50

Na een minuutje vond ik het wel genoeg zo, wat een vetklep.

van_de_pot_gerukt | 27-02-14 | 20:50

Een lekkere zelf gedraaide sigaret erbij en volgens mij een kist Euroshopper bier.

Humpf | 27-02-14 | 20:49

Bas, je bent gewoon een luie uitvreter en ik lees je stukjes bij deze nooit meer, ongezien de tyfus voor je...

CornholioNL | 27-02-14 | 20:48

Jep de uitkeringen zijn veel te hoog!
Draaien jullie je nog maar lekker een paar keer om morgenvroeg. Ik zal aan jullie denken als ik morgenvroeg weer in de file sta. Motiverend filmpje godverdomme!

TP 1984 | 27-02-14 | 20:48

Zet deze man morgen met Maxim in de uitzending!!

frickY | 27-02-14 | 20:47

Laat die spek nek maar eens naar Murica gaan , dan komt die wel terug van zijn praatjes.

54 miljoen onder de armoe grens.

Plus bergen mensen zijn naar florida verhuist omdat het daar warmer is om te slapen onder een brug.

laserbrains | 27-02-14 | 20:46

Hij lijkt zo breed omdat zijn iPad-mini in de landscape-stand staat. En verder geef ik hem groot gelijk, pakken wat je pakken kan, prins Willy doet exact hetzelfde en dan met kruiwagens te gelijk. Niemand die daar iets over zegt. Helaas heb ik voor mijzelf de lat iets hoger gelegd, en moet ik dus elke dag werken.

FrankVeer | 27-02-14 | 20:46

Ik zou hem morgen nog zijn uitkering afpakken. Maar sommige mensen in Nederland vinden dat blijkbaar zielig. Hij zegt het godverdomme zelf!

StijlvolRechts | 27-02-14 | 20:45

Lekker gegeten, Bas?

Lucille Werner | 27-02-14 | 20:45

GuntherX | 27-02-14 | 20:43 |
Nee, omdat de deuren in zijn woning te smal zijn.

Ik was in Haren | 27-02-14 | 20:45

Is dit niet een "reaguurders stellen zich voor" topic ?

CornholioNL | 27-02-14 | 20:44

Ehm, ze gaven hem een uitkering omdat ze niet willen dat hij buiten komt en anderen in gevaar brengt?

GuntherX | 27-02-14 | 20:43

He eindelijk bewegend beeld van Mark Smith.

Klaus Herzog | 27-02-14 | 20:43

Héé Van Kooten. Pilsje?!

Call on the attacker | 27-02-14 | 20:42

Bas is helegaar niet dik. Op TV lijkt dat altijd zo.

Tommygunner | 27-02-14 | 20:42

Ah, daar heb je die uitzuiger weer, ik kan hem hier helemaal ruiken.

Grote Joop | 27-02-14 | 20:41

In een kooi doen, vervolgens zo'n looprad er bij en meneer daar vervolgens 3 maanden in laten rennen, daarna gaan we discussieren...

CornholioNL | 27-02-14 | 20:41

Hij vertegenwoordigt hier 3 uitkeringstrekkers: hij die wel wil maar niets kan, hij die wel kan maar niets wil en hij die alleen maar tegenslag kent. En dan nog heeft hij kilo's over.

Ik was in Haren | 27-02-14 | 20:41

Radio.
Onderschat en prachtig medium.
Geschreven tekst.
Nog mooier.

Kapitein Sjaak Mus | 27-02-14 | 20:40

Wat er tegen een beschaafde samenleving is ontgaat mij even.

dubbert | 27-02-14 | 20:39

Uitkering is een keuze in Nederland. En 9/10 x wordt het in je schoot geworpen omdat je volgens onderbuik regerend goedsvolk zielig bent. Het is fijn dat je wordt geholpen als je werkloos raakt, maar stel hier gvd eens goeie grenzen aan. En een uitkering omdat je niet wilt integreren, geen Nederlands stamboom hebt, of weer terug gaat naar je thuisland. Daar durf ik mijn woorden niet aan vuil te maken. Nederland had gvd rijk kunnen zijn. Niet alleen door het inperken van uitkeringen, maar ook door het inperken van immigratie en stopzetten van de miljarden aan giften naar het buitenland. En ga maar door

dk-- | 27-02-14 | 20:39

30 jaar geleden waren zulke gedachten nog in de minderheid en had de verzorgingsstaat nog een bestaansrecht. Helaas kan dat nu niet meer door bepaalde groepen

Idontgiveafunk | 27-02-14 | 20:37

Hij bespaart op zijn tandartskosten om zodoende een iPad te kopen, ook een manier.
En ja, 1x per 3 maanden douchen scheelt eauk.

Balletje Mayo | 27-02-14 | 20:37

Eigenlijk kun je hem geen ongelijk geven...

VanBukkem | 27-02-14 | 20:37

Waar is zijn nek ?

CornholioNL | 27-02-14 | 20:37

Jezus Christus te paard, Paternotte... je bent inmiddels zo vet dat je er van bent gaan slissen. Tijd om daar wat aan te doen man.

Tenzij je over 5 jaar dood wil zijn natuurlijk.

Parsons | 27-02-14 | 20:37

Hij is nog te lui om z'n mond open te doen tijdens het praten...

Meh | 27-02-14 | 20:35

Dank u wel voor het bewijzen dat de uitkeringen in dit land nog veel te hoog zijn. (What else is new)

patrizio | 27-02-14 | 20:35

reageerbuis | 27-02-14 | 20:32 | + 0 -

Pa Cartwright is anders ook al verdacht lang rustig...

eerstneukendanpraten | 27-02-14 | 20:34

En als je je ogen dicht doet lijkt het of je joop den uijl hoort praten.

reageerbuis | 27-02-14 | 20:34

Volgende keer maar een audiocolumn. (Of eerst een paar maandjes sportschool en een plastisch chirurg. Is daar budget voor, Pritt?)

Stormageddon | 27-02-14 | 20:34

Hee Mark Smit. Leuk stukje maar 8 minuten was teveel.

reageerbuis | 27-02-14 | 20:32

OMG, wat een kop!

TEDJE | 27-02-14 | 20:32

Is dat nou Bakito of Supermatthijs?

eerstneukendanpraten | 27-02-14 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken