Video. Nepagenten overvallen moeder en kind (5)
Bavelseweg te Gilze-Rijen, Noord-Brabant, afgelopen donderdag. Twee 'agenten' bellen aan bij een moeder en haar vijfjarige dochter. Als ze het vertrouwen van de vrouw hebben gewonnen, worden ze binnengelaten en dan: VERRASSING! Het duo blijkt onderdeel van een viermans overvalbende. Twee handlangers gaan de woning binnen, en het viertal komt naar buiten met een kluis. Terwijl moeder en dochter met mes & pistool bedreigd worden, verdwijnt de kluis in (wat lijkt op) een Peugeot 307 of 308. Video afkomstig van de Facebookpagina van de moeder in kwestie, nieuwsbericht op Omroep Brabant. Opvallende laatste zin aldaar trouwens: "De politie vermoedt dat de overval hennepgerelateerd is." Roept toch de vraag op: weet de man van Peggy eigenlijk wel dat ze deze beelden zelf heeft gemoviemakerd en op Facebook heeft geslingerd?
Voicemail!: Scherpere beelden binnen gekregen via Dumpert, en mevrouw Peggy in de voicemail. Volgens haar is de slotzin op Omroep Brabant een grote onwaarheid, en is haar man gewoon ondernemer. Niets meer, niets minder. Waarvan akte.
Voicemail!: Scherpere beelden binnen gekregen via Dumpert, en mevrouw Peggy in de voicemail. Volgens haar is de slotzin op Omroep Brabant een grote onwaarheid, en is haar man gewoon ondernemer. Niets meer, niets minder. Waarvan akte.
Reaguursels
InloggenLekker hoor, dikke kluis meegenomen zo te zien. En als het van een shop houder is kan je verwachten dat er zeker wel een aardig buitje in zit. Veroordeel het maar dit soort dingen gebeuren gewoon. Er zal wel veel meer achterzitten daar niet van
dat is dacht ik een peugeot 207 station, de SW ofzo, heeft het achterkantje van de grote broer 407 SW.
peggy3292 | 23-02-14 | 20:50
Mensen die een coffeeshop runnen bevinden zich nu eenmaal aan de rand van de samenleving. Al is het alleen maar vanwege het feit dat je officieel niet mag produceren en inkopen wat je verkoopt. Je branche heeft nu eenmaal te maken met zwart geld en goede verdiensten. En dat mag alleen al blijken uit de plaats waar je woont: bepaald niet een premiegerelateerde woning in een nieuwbouwwijkje.
Jammer dat je overvallen bent, en ik hoop dat de daders worden gepakt, maar stop met gejank dat je over jezelf hebt afgeroepen. Heel veel mensen aan wie jouw man verkoopt breken bij ons in om aan het geld te komen voor die verslaving. Mogelijk heb jij nu een klein stukje ervaren van de criminaliteit die je ons bezorgt.
Die eerste twee herken ik. Ze stonden in de middenberm met een lasergun. Vlakbij Bavel.
volgens mij is t een kia ceed
Ze zullen heus wel gepakt worden hoor, de beelden zijn goed genoeg voor identificatie, zulke "mannen"zijn toch meestal wel al bekend bij de politie. Het zou me niet verbazen als de politie al weet wie het is en een onderzoek op dit moment plaats vind.
Het blijft een overval met geweld en ook nog in vermolming als een politie agent, Denk dat de rechter straks geen compassie zal tonen voor deze overvallers.
En dat gelul dat ze het zelf schuld zijn omdat ze "in het milieu" zitten is natuurlijk onzin..
Waar geld te halen valt zijn altijd "gieren" aan het rond cirkelen.
Opsluiten die handel voor min. 15 jaar !!!
De vrouw liet in goed vertrouwen de politie binnen, zoiets verwacht je gewoon niet, de moeder en het kleine kind zijn nu getraumatiseerd en de pap pissig !!
nou pap... NU zou ik wel gebruik gaan maken van mijn "maatjes" uit het milieu om een paar raadjes in beweging te zetten.
sterkte...
@peggy3292 | 23-02-14 | 20:50
Nogmaals, ik keur het absoluut niet goed wat er gebeurd is. Maar nogmaals, en daarmee blijf ik bij mijn eerdere reactie: je weet van tevoren dat wanneer je een coffeeshop opent dat je met een bepaald slag volk te maken krijgt, over de vloer zult hebben en niet te vergeten, aantrekt. Bovendien, ik ben zelf ook hardwerkend ondernemer, maar hier zul je thuis écht geen kluis met een stapel geld aantreffen. Hooguit 100 euro contant dat als wisselgeld wordt gebruikt. Het feit dat jullie stapels geld thuis opgeslagen hadden is toch ook op zijn allerminst verdacht? En ja, dat trekt gespuis aan. Juist in 'jullie' milieu...
En zie daar dan ook meteen mijn argwaan wanneer ik aangehouden wordt. Ik wil eerst wat stevig papierwerk zien dat ik dan ook meteen kan checken bij het politiebureau waar de agent(en) schijnen te werken, door op te bellen en te vragen hoe en wat.
Daarna lullen we pas verder.
Ik neem geen enkele risico's meer in dit land, zo slecht staan we er tegenwoordig voor.
beste alle 132 mensen die de moeite hebben genomen om hier te reageren.
ik hoop dat jullie nu ook even de moeite doen om dit te lezen!
ik ben Peggy (dank geenstijl.nl voor het delen van mijn naam!) ik ben afgelopen donderdag inderdaad in mijn eigen huis overvallen door GEWAPENDE mannen met mijn 5 jarige dochter.
dank je wel voor jullie bezorgdheid wat betreft mijn huwelijk, maar geen zorgen mijn man ik delen nog alles met elkaar, hij is prima oo de hoogte van het openbaar maken van de beveiligsbeelden, dus dat is voor jullie weer een zorg minder..
feit is dat IK als 28 jarige moeder met mijn 5 jarige dochter dus ben overvallen thuis in mijn eigen huis, door mannen die zich uitgaven als politie agenten, die ik vrijwillig binnen gelaten heb (aangezien ik dacht dat ze echt van politie waren!) aanzien wij niks te verbergen hebben is dat voor mij normaliter ook geen enkel probleem!..
jammer dat er blijkbaar toch nog veel kortzichtige mensen zijn die al onder tafel gaan liggen bij het horen van het woordje softdrugs!!
realtycheck!!! . mijn man in officieel ondernemer!! neen inderdaad toevallig in schroeven en moertjes wij betalen netjes onze belastingen af en runnen een coffeeshop die in ons "mooie" nederland legaal en gedogen word!
ik heb zelf aan de lijve mogen ondervinden van een vreselijk land dit aan het worden is, ik kan jullie allemaal op een briefje geven dat als ondernemens zoals wij de deuren sluiten het een nog vreselijker zooitje word!
ik heb de beelden vrijgeven omdat ik wil dat deze ECHTE CRIMINELEN gepakt worden, deze overval heeft niks te maken met het uitoefenen van het beroep van mijn man, nu was ik het maar how's next?
ik en mijn dochter zijn 10000 doden gestoven in deze 20 minuten durende overval, DAT lijkt mij relevant! met als einddoel dat dat gewoon NOOIT meer mag gebeuren.
ik ben bereid MIJN verhaal te doel bij geenstijl, hiet hebben ze mij ook voor benaderd.. jammer dat jullie zo;n haast hadden.
wellicht alsnog.
vriendelijke groet Peggy
heb binnen cameras en als er een voor de deur staat bel ik altijd eerst het bureau voordat ik open doet.
De politie word voluit uitgelachen in het gezicht door hun uniformen na te maken.
Het gevolg is wel dat mensen ook de politie niet meer vertrouwen (dat toch al tanende is) en een volgende keer zeker niet meer binnenlaten.
Bovendien komen deze zware criminelen, mochten ze ooit gepakt worden (pakkans 2,9%) er vaak mee weg met seponering, vrijspraak of heel lage straffen.
.
Tijd zulke sujetten op te sporen en hun identiteit en al hun spullen definitief te laten 'verdwijnen' of te 'herverdelen'. Dat is de goedkoopste oplossing die criminaliteit daadwerkelijk vermindert. Een braaf burger zullen ze nooit meer worden.
Ze hadden het goed voorbereid, papiertje, ID kaartjes.. zelfs een Derrick look a like. Dus als nu de politie op je stoep staat, lekker laten bellen.
antje advocaat | 23-02-14 | 19:18 | + 1 -
Eens, en als je op de weg wordt aangehouden, dan ook maar doorrijden? Serieus? Dat kunnen ook overvallers zijn, iedereen kan zich voordoen als pliesieagent.
Die koppen komen redelijk herkenbaar in beeld. Papa zal wel weten om wie het draait hier. Ook of de inhoud van de kluis het waard is voor een vergelding actie richting overvallerts. Of papa laat het hierbij vanwege gezondheidsreden.
Ik vind de FB actie nogal verdacht, maar het kan zijn dat er in opdracht gehandeld is en dat men de overvallers echt niet (her)kent. Of dat ze zelfs onschuldig zijn, want we gaan wel uit van eigen schuld, dikke bult, maar is dat ook zo?!
-weggejorist-
@ tomsan | 23-02-14 | 18:57
Een geldtransport busje overvallen, gewapend met een elastiekje? Dat zou ik best bikkelig vinden.
is er zoiets als een niet laffe overval dan?
tjsa dat krijg je nou met een joods-gristelijke beschaving. die houdt niet van genot en criminaliseert genotsmiddelen. of je doet het als mao en knalt elke gebruiker/handelaar/kweker neer, of je komt met een oplossing die maatschappelijk het minste ongenoegen, en dus kosten, met zich meebrengt. kijk eens hoe de mexicaanse samenleving wordt geterroriseerd door het drugsprobleem. daar worden de mensen het hoofd afgesneden in vergeldingsacties.
@Balletje Mayo | 23-02-14 | 15:08 | + 34 -
Dat kindje neemt op vroege leeftijd kennis van het "vak". Over tien jaar heeft "dat kindje" jeugd-TBS.
RIPPERS !!
Waar veel geld is te halen zijn altijd rippers te vinden die het "easy money" proberen te rippen.
vroeger had je de harddrugs scene en de softdrugs scene.
in de hardrugs scene zaten de "grote jongens en criminelen"
in de sofdrugs scene zaten de eerlijke boefjes die zonder geweld en met ere hun geld verdiende met de mazen in de wet.
Nadat de regering de sofdrugs wereld gecriminaliseerd heeft is er veel meer te verdienen in dat wereldje, waardoor de grote boeven uit de harddrugswereld zich ook genestelt hebben in de softdrugs... met alle gevolgen van dien.
door het harde beleid wat de staat aanhoud in de softdrugs wereld is "de eerlijke boef" zich gaan terug trekken en verdrongen door de echte criminelen, die koste wat koste geld verdienen over stromannetjes.
de kleine kwekers worden hard aangepakt en zijn allemaal bang gemaakt voor de straffen, waardoor er een milieu is ontstaan voor de grootte kwekers om de hele softdrugs wereld in te kunnen nemen, met als gevolg dat nu ook de schoftdrugswereld een grote criminele zooi is geworden.
De staat creëert eerst de softdrugs wereld door te gedogen, dan gaan ze het verbieden, en dan gaan ze het criminaliseren, en dan gaan ze de kleintjes aanpakken en de grote de kans geven om het nog meer de onderwereld in te drukken door de shops te verbieden aan buitenlanders te verkopen, waardoor er een nog groteren criminele zwarte markt ontstaat voor de export.
of denk men dat als men het verbied voor buitenlanders in een shop te komen, dat die dan massaal op houden met blowen of zo? nee dus... dus hadden ze kunnen weten dat ze een zwart circuit hierdoor aangemaakt hebben.
gewoon vrijgeven die handel en voila geen markt meer voor boeven, dus ook niet meer financieel intresant om te gaan doen..
@tattooboer | 23-02-14 | 15:13
Heb je wel eens een blootfoto van een ouder getatoueerd lijf gezien? Overigens is die chemische rotzooi in de kleurstoffen ook kankerverwekkend. Bah, tattooboer misbruik maken van narcistische typetjes om je geld binnen te harken.
-weggejorist-
Wel toevallig: best wel goeie en scherpe beelden, maar iedere keer nét iets te veraf of vanuit de verkeerde hoek en toch weer nét iets te slecht om duidelijk gezichten en/of kentekens te kunnen herkennen...
Zouden er misschien nog betere beelden zijn (van binnen bijvoorbeeld?) die de 'verantwoordelijke ouders' nog achter de hand houden of eruit gesneden zijn, mochten de daders de buit (zwart geld?) uit zichzelf terugbrengen? GS als chantageplatform voor criminelen onderling...
p.s. Ook toevallig dat die daders precies wisten dat daar een kluis te halen viel, een kluis die tegen de gewoonte in dus niet verankert was met een muur o.i.d. zodat je 'm niet binnen een paar minuten naar buiten kunt dragen...
@Romanov | 23-02-14 | 17:26
Van Washington State is dat niet zo verbazingwekkend, dat is een hele liberale staat met hele relaxte mensen, (en een lange en oncontroleerbare grens met Canada waar het spul ook gedoogd wordt) maar van het overwegend conservatieve Colorado is vrij verrassend, ja. En zodra die twee staten aantonen dat de criminaliteit is gedaald, de staatsinkomsten en het BBP is gestegen, dan volgen er ongetwijfeld meer staten. Eerst Californië denk ik en dan New Hampshire en de rest van New England. Dat kan heel snel gaan. Ik voorspel dat over 10 jaar het merendeel van de staten om is. Het zal nog wel een heel gevecht worden met de gevangenisindustrie (die zijn voor een goot deel geprivatiseerd en dus niet gebaat bij opheffen wietverbod), maar die gaan dat verliezen als het de staten meer oplevert dan kost.
Overigens moet je altijd je bedenkingen hebben als de politie je met een huisbezoek vereert.... is net zo zeldzaam als een huisbezoek van je huisarts....
Handel en wandel ieder ze keus, maar als je aan kinderen en vrouwen komt, ben je laag en een lafaard.
Pappa zal best weten uit welke hoek dit komt.
Houdt van muziek van Borsato en Gordon.... duidelijk een mafialiefje!
En daarom moet je een kluis inmetselen. Tenzij het een decoy is natuurlijk; die zet je pontificaal op de grond in de slaapkamer. Bij mij liggen daar een paar tientjes in, wat het uurloon voor de overvallers onder het minimumloon brengt.
Stormageddon | 23-02-14 | 17:12 |
Dat we uitgerekend door de Amerikanen ingehaald zijn op het gebied van softdrugsbeleid. Ik heb 'm even niet zien aankomen.
@necrosis | 23-02-14 | 17:06
Een doorgewinterde junk die ik kende, een echte, vertelde mij eens dat ie overal van was afgekickt. Van de 'bruin' en van de coke, en ook geen speed meer zei hij, want hij was vader geworden. Hij was alleen nog verslaafd aan de alcohol. Maar hij dacht er niet aan om daarvan af te kicken. Want dat ging hem toch niet lukken, zei hij. "Alcohol VanBukkem" zei hij "laat je nooit meer los."
Lol @ statement (èchte) politie: "hennepgerelateerd" ...
Sure... En dan ga je gewoon (vermeende) politieagenten je huis binnen laten ??
@mocroGS | 23-02-14 | 17:00
Ja man. Er is ook een ontzettend probleem met illegale maïs. En illegale tarwe. Ik zwijg maar even over de bendes in illegaal koolzaad. Echt, mensen denken dat aardbevingen een probleem zijn in Groningen, maar de koolzaadbendes: verborgen leed. Elke dag worden mensen vermoord om een paar gram illegaal koolzaad.
@mocroGS | 23-02-14 | 17:00
Ja man. Er is ook een ontzettend probleem met illegale maïs. En illegale tarwe. Ik zwijg maar even over de bendes in illegaal koolzaad. Echt, mensen denken dat aardbevingen een probleem zijn in Groningen, maar de koolzaadbendes: verborgen leed. Elke dag worden mensen vermoord om een paar gram illegaal koolzaad.
@Romanov | 23-02-14 | 16:49
Zo is het. We hebben in de 1e Wereldoorlog ook alle strijdende partijen voorzien van cocaïne. In alle loopgraven waren de soldaten helemaal high van de Nederlandse coke, geheel legaal geproduceerd.
En dan zouden we nu moeilijk doen over wiet. Volslagen belachelijk. Gewoon geheel legaliseren zoals in Colorado en Washington State en hennep als een normaal landbouwgewas gaan zien.
Een heel winstgevend gewas overigens. Niet alleen vanwege de bloemetjes, er zijn honderden toepassing van hennep. Je kunt alles, echt alles van het plantje gebruiken voor duurzame producten. Olie, papier, textiel. Samen met bamboe is hennep het meest veelzijdige plantje op de wereld. Ik denk dat de meeste boeren die nu nog maïs verbouwen onmiddellijk zouden overstappen als hennep legaal wordt.
@VanBukkem | 23-02-14 | 17:00
Ik heb heel wat verhalen gehoord over mensen die wel moesten afkicken van drank, ze aten nauwelijks meer maar wisten wel 2 liter Jenever per dag (!) naar binnen te werken, 365 dagen per jaar.
Dat hoef ik niet te proberen......
Ik denk dat de belastingdienst daar ook nog even wat komt "roven" t.z.t.
@necrosis | 23-02-14 | 16:56
Ik ook.
(En de GS nog bedankt voor het niet wegjorrissen.)
@necrosis | 23-02-14 | 16:52
Nou inderdaad. Drankgebruik is een groter probleem dan weedgebruik. Bovendien is het heeeeeel moeilijk afkicken van alcohol. Dit in tegenstelling tot van blowen, wat gewoon een kwestie van niet meer doen is.
En geloof me, meer dan de helft van de cliënten die bij verslavingzorg lopen, lopen daar vanwege een alcoholprobleem.
Bovendien worden mensen van alcohol overmoedig, motorisch gestoord en agressief. Kun je van blowen niet zeggen. Daar word je alleen maar arm van. En op een dag hoest je je dood, dat wel. Maar dat ligt voornamelijk aan de kwaliteit van dat gedroogde gras ze tegenwoordig als weed verkopen.
@rara | 23-02-14 | 16:34
Illegale kwekerijen worden nu al hard aangepakt. Op dat gebied doet het politieapparaat meer dan genoeg, dat zal met een vergunningsstelsel echt niet beter worden. Een vergunningsstelsel werkt averechts, de prijs van hennep zal enorm stijgen, omdat legale kwekerijen enorme kosten moeten maken, waardoor illegaal kweken nog lucratiever wordt.
zo hennepmevrouwtje waar zijn wij allemaal mee bezig?
@VanBukkem | 23-02-14 | 16:42
Ik kreeg toch een brok in mijn keel toen ik de -edit- onder je bericht las en de vele steunbetuigingen van reaguurders die je waarschijnlijk niet eens IRL kent.
GeenStijl roeleert grote tijd!
@kovariant | 23-02-14 | 16:43
Zowel Belgie als Duitsland hebben hun eigen variant van ons oude gedoogbeleid. Grote kans dat ze ons overschot graag willen hebben.
@Van dit gelul over weed krijg ik zin in een joint!
@kovariant | 23-02-14 | 16:43
Drank is een veel groter probleem dan wiet.
Ik heb via een maat van me gehoord van een vent die absoluut in een afkick-kliniek opgenomen wilde worden.
Hij kreeg geen 'plaats' (waarom weet ik niet) en daarop besloot hij met zijn dronken kop een auto (niet de zijne) in de hoofdingang van die kliniek te parkeren, met veel schade als gevolg.
Hij wilde een 'plaats', hij kreeg een 'plaats', in een klein kamertje op het lokale politiebureau....
kovariant | 23-02-14 | 16:43 |
We hoeven ons in Nederland toch niet te laten beperken door achterhaald beleid in het buiteland? Dan verschepen we maar wat wiet. Er is kennelijk vraag naar.
Een beetje die VOC-mentaliteit, toch?!
Helemaal stoppen van de illegale teelt en handel lukt niet, dat ben ik wel met je eens. Maar hoeveel illegale drankstokerijen heb je tegenwoordig nog?
rara | 23-02-14 | 16:34 | + 0 -
.
Ik denk dat u te kortzichtig kijkt in dit verhaal. Drank mag in veel locaties over de hele wereld worden verhandeld en verscheept. Omdat wiet over de grens al illegaal is zul je dus ontzettend veel kwekerijen gaan zien die meer produceren dan ze opgeven en dat overschot over de grens zetten.
@necrosis | 23-02-14 | 16:38
Ik moet zeggen dat ik het redelijk lijk te verwerken. Al is het nog vers. Maar ik hield er al een tijdje rekening mee dat ik aan de beurt zou komen. Dus ik had, hoe gek het ook klinkt misschien, het draaiboek al klaar liggen. Het ging al te lang goed, en ieder huisje heeft zijn kruisje.
Bedankt nog trouwens voor al die steunbetuigingen. Dat helpt. Echt.
@Smaalpapil | 23-02-14 | 16:37
In principe niet. Maar iemand moet het toch doen. Weed ontstaat niet vanzelf in de koffieshop. En zolang de kweek nog niet wettelijk geregeld is....
@VanBukkem | 23-02-14 | 16:30
Geheel offtopic, maar ben je weer een beetje bijgekomen?
Tenslotte ben ik een hufter, maar wel met het hart op de juiste plaats.
@tattooboer | 23-02-14 | 16:31 |
Waarom niet? De staat dealt ook al in alcohol en tabak. (En brandstof.)
Het handwerk besteden ze uit aan onderaannemers, veelal private zelfstandige ondernemingen.
VanBukkem | 23-02-14 | 16:30 |
Dus jij meent ook dat iedereen maar verboden dingen moet doen wanneer het gewenste inkomen niet met de realiteit strookt?
Dachthetal | 23-02-14 | 16:30 |
Geen probleem.
@tattooboer | 23-02-14 | 16:31
De Staat is een grootschalige drugsdealer, ze verdient nu een vermogen aan de alcoholhandel. Waarom zou wiet dan een probleem zijn?
Alcohol is vele malen schadelijker dan wiet.
@mocroGS | 23-02-14 | 16:07
Wanneer er een vergunningstelsel komt dan worden juist de illegale kwekerijen veel harder aangepakt omdat ze belasting ontduiken. Ook growshops zullen afhankelijk worden van vergunningen, zodat je de illegale kweek flink kan terugdringen.
Helemaal stoppen van de illegale teelt en handel lukt niet, dat ben ik wel met je eens. Maar hoeveel illegale drankstokerijen heb je tegenwoordig nog?
@onkruid | 23-02-14 | 15:49
Ik denk dat je het niet begreep, Rara was de drugsdealer die gestopt is.
@necrosis | 23-02-14 | 15:41
Grote letter kleine letter, grote etter, kleine etter, same-same . eu EU, ziekte schmiekte...
@necrosis | 23-02-14 | 15:47
Je moet niet willen dat de staat drugsdealer word! Al zijn ze dat natuurlijk al wel, maar het moet verminderd, niet vergroot!
@Dachthetal | 23-02-14 | 16:06 |
Als ik u was dan ontmantelde ik nu onmiddelijk mijn zolderkamertje, want waarschijnlijk staan ze binnenkort bij u op de stoep. (Maar daarna gewoon weer opnieuw beginnen natuurlijk.)
Overigens ben ik het volledig met u eens.
Smaalpapil | 23-02-14 | 16:16
Dank je voor het bevestigen van mijn eerste zin!
@--sql error-- | 23-02-14 | 16:18
Misschien wist de vrouw des huizes de combinatie van de kluis niet.
Als ik een kluis had zou ik mijn 'dinnetje ook de combinatie niet vertellen.
Je weet toch dat veel vrouwen een permanent gat in de hand hebben?
*wegduikt voor borden, beeldjes en naaldhakken*
Ze hebben 'Scam city' bedankt voor het idee?
@oxigan | 23-02-14 | 16:08
Excuses, die rekenmachine heb ik tweedehands gekocht van Jan-Kees de Jager......
ik geloof er helemaal niks van.
waarom de hele kluis meenemen als je ook de inhoud kunt opeisen. Waarom loopt moeders er achteraan alsof er niks aan de hand is? hoe weten ze dat er een kluis aanwezig is? waarom de beelden op facebook ipv doorgeven aan de plisie en in overleg met hen openbaarmaken... etc.. etc...
Dachthetal | 23-02-14 | 16:06 |
Onzin. Te lui of dom om om te scholen of te hebberig om voor minder ander werk te doen.
@Eurotokkie | 23-02-14 | 15:51
Als Opstelten zonder werk komt te zitten, ben ik vóór, ongeacht de reden!
@frickY | 23-02-14 | 16:02
Als er een beetje geld zit, en dat kun je vaak wel zien aan het huis of de tuin, dan staat er vaak ook wel zo'n kluisje. Wordt de tuin gedaan door een tuinman, dan is het nagenoeg zeker dat er een kluisje aanwezig is. Negen van de tien keer niet verankerd, gewoon onderin de linnenkast op de slaapkamer.
@necrosis | 23-02-14 | 15:45
32.500? Doe eens opnieuw invoeren in die rekenmachine van je.
rara | 23-02-14 | 15:57
Dat de grote kwekers in Polen zitten, wil nog niet zeggen dat binnenlandse hennepteelt grotendeels wordt geëxporteerd. Je hebt te maken met toenemende aantal kwekerijen waarvan slechts een klein gedeelte genoeg is voor de binnenlandse vraag. Bovendien is het nog steeds rendabeler om te exporteren dan hennep te verkopen aan de plaatselijke coffeeshop.
Wat reaguren dr toch altijd veel kleuthommels die zelf weinig tot nooit iets hebben meegemaakt. ....
Als het om wietgerelateerde zaken gaat, ja dan moet je ook de gevolgen daarvan op de koop toe nemen. ....
Waarom iemand zich inlaat tot "wietgerelateerde" zaken dat is iets waar geen mens het over heeft...... natuurlijk gaat dat om geld, niet omdat de vrouw des huizes een aflevering van Rob's tuinverbouwing heeft gezien. En waarom een kleine zelfstandige overgaat tot het groenevingerwerk is omdat 80% van de kleine zelfstandigen naar den kloten gaat aan absurde afdragingen en verzekeringen om zich in te dekken als er door wanbeleid in Den Haag het legaal voor je gezin te willen zorgen onmogelijk wordt gemaakt......
Daarom.
Dit een meeneem kluis. Of een To-Go kluis.
Als het in Colorado kan, dan kan het hier ook. Hoezo internationale verdragen?
d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/am...
Sowieso bekenden die weten dat er een kluis staat die nog niet aan een muur is verankerd.
Weer een beveiliging camera waar je niks aan hebt.
Ik zou eens bij de vriendjes van de installateur informeren.
Overvallers in politie-uniform...
What's new? Ik kom ze dagelijks tegen.
Het wel of niet legaliseren van wiet wordt bepaald door Brussel. De politiestaat die per jaar 120 miljard kwijt is aan corruptie. De export blijft natuurlijk bestaan als de buurlanden het blijven vragen. Vraag, markt zo werkt dat. Het gedoogbeleid was slechts bedoeld als een opstapje naar het legaliseren van wiet. Van Agt was daar een grote voorstander van. Juist vanwege optimale controle, belasting heffen en toezicht op gebruik.
@Smaalpapil | 23-02-14 | 15:50
Feit blijft dat er vraag is naar wiet, dus blijft de handel bestaan. Het is aan de overheid om dat te reguleren, en de overheid laat dat na. Ze komen wel met onmogelijke regels, dat wel natuurlijk.
@mocroGS | 23-02-14 | 15:43
De grote kwekers zitten allang in Polen of Bulgarije, dat argument dat NL zo'n grote exporteur is dateert uit het eind van de vorige eeuw.
Daar is natuurlijk meer aan de hand !
Nog nooit van dat Gilze-Rijen gehoord, eerst zon bizar vliegveld en nu ook weer zo iets raars.
necrosis | 23-02-14 | 15:47 |
Ja, dat is het enige voordeel, maar de zwarte circuit zal blijven bestaan. We zien het ook bij de legalisatie van prostitutie; overheid verdient geld (de overheid als pooier) en de vrouwen worden de illegale circuit ingeduwd.
famillie vissia heeft (had?) een coffeshop in vlissingen, genaamd purple
Ik heb nooit zo'n medelijden rond fitties in het criminele milieu. Maar goed, ma tokkie zal wel blij zijn met dat kind nu ze het kan inzetten om de weke zieltjes mee te krijgen.
necrosis | 23-02-14 | 15:47 | + 0 -
Ze geven miljoenen uit voor het opsporen van wiettelers
, maak je het legaal dan gaat de overheid miljoenen verdienen.
Het probleem is dat opstelten dan zonder werk komt ,daarom blijft het illegaal .
rara | 23-02-14 | 15:36 | + 2 -
Ik ben het eens dat de overheden er een handhaafpotje van maken.
Feit blijft dat je iets niet kunt verkopen wat je niet mag inkopen. Feit blijft dat niemand verplicht is een winkel/shop te hebben en die sores op zijn nek te halen.
Tattoboer, u bent gestopt door de opkomst van de criminelen, echter, het is de overheid die de handel criminaliseert, dus de overheid is de schuldige, ook in dit geval!
Criminelen die criminelen overvallen, dat zouden ze vaker moeten doen.
@mocroGS | 23-02-14 | 15:43
Legalisatie heeft als voordeel dat Rutte er belasting over kan/ mag/ zal heffen, wellicht blijft de burger tenminste één rondje 'bezuinigen' bespaard.
Parel van het Zuiden | 23-02-14 | 15:44 |
Dat is ook de enige melding van piepers, die agenten nog serieus nemen vandaag de dag...
Nog even nadenkend over mijn 15:30 linkje, dat zijn 32.500 biljetten van 500.....
Dat was natuurlijk een instinkertje. Geuniformeerde agenten aan de deur in het schemer... Yeah, right. Thuis achter een bord vol piepers bij moeder's de vrouw zul je bedoelen.
@rara | 23-02-14 | 15:07
Hennep gerelateerde misdrijven zal altijd bestaan. Het beleid dat gevoerd wordt, heeft hier nauwelijks invloed op ook al wilt men dat graag geloven.
Het overgrote deel van de hennepteelt in Nederland wordt geëxporteerd naar het buitenland. Legalisatie of gedoogbeleid zal het zwarte circuit echt niet doen afnemen.
@tattooboer | 23-02-14 | 15:37
Da's Necrosis, met hoofdletter.
Moet ik nu een crimineel gaan helpen met het zoeken van een andere crimineel?
Mooi zo. Ook de gelegaliseerde drugs worden verhandeld door criminelen.
Politieman: Dobre dien, iek ies politieman, willen zien jouw kluis, is goed?
Vrouw: Natuurlijk mijnheer.
@tattooboer | 23-02-14 | 15:23
Twintig jaar geleden had ik met een paar vrienden een koffieshop. Ik ben juist gestopt vanwege de opkomst van de gewelddadige criminelen, daar had ik geen zin in.
@necrosis | 23-02-14 | 15:32
Wist je dat necrosis gore ontstoken geinfecteerde wonden achterlaat en onmiddelijk verwijdert dient te worden? Woehah!
@Smaalpapil | 23-02-14 | 15:24
De overheid wil wel dat het verkocht wordt, anders had je geen koffieshops gehad.
Aan de andere kant:
De overheid wil niet dat het verkocht wordt, want ze pakken kwekers en handelaren op.
Ondertussen zit de wietroker met een probleem, terwijl de alcoholist vrijuit z'n gang kan gaan. Da's een paradox.
@God |Bestaat Niet | 23-02-14 | 15:32
Weet jij wel hoe weinig eenstrepers verdienen?
@tattooboer | 23-02-14 | 15:27
Wist je dat tattooboeren vaak een wandelde portfolio zijn?
*gnehe*
Wie zegt dat ze vermomt waren?
Fijn dat we voldoende informatie krijgen om de daders te kunnen signaleren. Zoals lengte, accent, huidskleur.
Ohnee wacht justitie wil niet echt dat we de daders vinden daarom mag de politie dit soort gegevens niet vrijgeven.
Motto: geef zo min mogelijk informatie, dan hoeven we de boeven niet op te pakken en voor de rechter te brengen. Die arme rechters en advocaten hebben het toch al allemaal veel te druk.
De grootste jankerds in Nederland zijn, naast moslims, rechters en advocaten. Aan hun loon mag je niet komen, dan gaan ze meteen demonstreren en staken. Andere beroepsgroepen die worden gepakt daar hoor je ze niet over. Rechtsongelijkheid hebben ze alleen van gehoord als het henzelf betreft. Hypocriet zooitje. En Demink beschermen, daar zijn ze ook heel goed in.
@Ommezwaai | 23-02-14 | 15:24
Wellicht wist de dame in kwestie van niets?
Niet iedereen is even eerlijk tegen zijn of haar partner.
Zo kunnen, echter als er bakken met geld binnenkomt, moet je wel heel naïef zijn om hier geen vraagtekens bij te zetten. Meestal weten vrouwen heel goed wat hun man doet. Vooral als er thuis een kluis ligt.
De één heeft een kluis, de ander een minder opvallende verbergplaats:
www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article...
ik vermom me altijd als Gaston Starreveld, oversized envelopje mee en je keutelt zo naar binnen
Aan de tijd en dat notatie te zien onderin het beeld lijkt het me dat er een beter kwaliteit video beschikbaar is dan die ze geplaatst heeft. Doe es ff uploaden!?
'Het slachtoffer werd opgevangen door agenten' lees ik op Omroep Brabant. Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat voor criminelen dat dan weer waren.
@necrosis | 23-02-14 | 15:26
Wist je dat criminelen kleren dragen?
Ik heb zo het vermoeden dat Peggy's man wat uit te leggen heeft aan haar....
@tattooboer | 23-02-14 | 15:23
Wist je dat veel criminelen ook tatoeages hebben?
Tja, allemaal vreselijk voor de kleine die hier niets mee te maken heeft of aan kan doen, maar het is natuurlijk risico van het vak in een dergelijk milieu...
die zijn zeker met de antonov weer volgeladen naar roemenië vertrokken... www.dumpert.nl/mediabase/6586391/b6ebd...
@mocroGS | 23-02-14 | 15:17
En waarom haar niet dan?
rara | 23-02-14 | 15:19 | +
Simpel.
Als je niet legaal aan je product kunt komen kan je niets verkopen. Ergo, geen winkel in die producten.
Het is niet verplicht om een winkel te hebben. Ze mogen ook ander werk zoeken.
Waarom gaat bijna iedereen van uit dat de man des huizes de mogelijke drugsdealert is? Er zitten tegenwoordig genoeg vrouwen in de handel.
mocroGS | 23-02-14 | 15:17
Wellicht wist de dame in kwestie van niets?
Niet iedereen is even eerlijk tegen zijn of haar partner.
@rara | 23-02-14 | 15:22
Ze niemand kwaad doen? Jij weet niks van dat wereldje blijkbaar.
Het is gilze of rijen
@tattooboer | 23-02-14 | 15:13
Ooit hadden we een beleid waarbij de wiethandel zoveel mogelijk gescheiden was van de echte criminaliteit. Dat is in de afgelopen 20 jaar helemaal gesloopt door de regering. Wietrokers worden gecriminaliseerd, terwijl ze niemand kwaad doen.
Ghe, ghe...
Naast "De steek van de Keizer"?
Ommezwaai | 23-02-14 | 15:17 |
"Er staat een kluis in de gang, ja ja een kluis in de gang... bij buurvrouw Jansen!!!" :-)
Geen wasmachine ?
@Smaalpapil | 23-02-14 | 15:12
De koffieshop mag verkopen. De kweker mag niet kweken en hij mag ook niet verkopen. Waar moet de koffieshop haar (legale) handel halen? Bij de crimineel die crimineel is omdat hij iets illegaals wil verkopen dat toch legaal verkocht mag worden.
Snap je dat?
Stelletje laffe smeerlappen. Opsluiten en sleutel weggooien.
Mooi in beeld gebracht. Hoop dat ze snel herkend worden.
Ik lees wel vaker bij dergelijke roofovervallen dat een grote som contant geld of de inhoud van een kluis is buitgemaakt.
Mijn vraag: hoe weten die overvallers dat?
Iemand moet ze getipt hebben....
Zo rond carnavalstijd blijft het oppassen geblazen in die contreien...
Ze is zelf medeschuldig aan de trauma die haar kind is aangedaan.
Die tip dat er thuis een kluis lag met waarschijnlijk zwart geld is natuurlijk het gevolg van de business die haar man/vriend runt. Allemaal heel hypocriet. Politie moet daders oppakken en haar man.
of er is geknipt in filmpje of de kluis ligt standaard onder de kapstok
Dat is een zilveren Peugeot 407 SW, geen 307 of 308.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
nou het wachten is op de ratjes van de bond van wetsovertreders BWO .. want herkenbaar in beeld.
Mensen die zeggen dat dit door het wietbeldeid komt zijn echt totaal van de pot gepleurd. Waarom? omdat hoe dan ook deze criminelen op zoek zijn naar geld, goud en sieraden. Als het niet van drugs is dan wel van wat anders. probeer je wietgerelateerde propagandazooi eens voor jezelf te houden junkies.
Tja, man lief zal vast meer weten... blijft wel kut voor dat kind.
Fucked for life...
rara | 23-02-14 | 15:10 |
Dus? Wat is valt daar niet aan te begrijpen?
En daarom altijd een verrassing achter de voordeur paraat zetten. Essen, ebben of eikenhout zijn uitstekende materialen, ruiken lekker en geven niet echt mee.
@irma zonderboezem | 23-02-14 | 15:08
De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn paradoxaal. Je mag wel wiet verkopen, maar het niet verkopen of kweken.
laffe honden
als het echt om een drugsroof onderling gaat kan ik me er niet druk over maken. lullig voor die kleine, maar ja, dat zijn nou de secundaire arbeidsvoorwaarden van je ouders. doe je niks aan.
Triest dat een kind ongewild betrokken word bij criminele activiteiten.
Mede mogelijk gemaakt door het wietteelt beleid van de heer Opstelten.
Hennep-gerelateerde misdrijven zijn zo langzamerhand de schuld van de regering, met haar idiote voordeur/achterdeurbeleid rond koffieshops.
Boefjes overvallen boefjes dus. Zondagmiddag Leedmatinee!
REAGEER OOK