Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oud-minister Els Borst (D66) overleden

elsborst534.jpgBronnen hebben aan de Telegraaf verteld dat oud-minister Els Borst (D66) is overleden. Bij de woning van Borst is in ieder geval het lichaam van een dode vrouw aangetroffen. Er hangen linten en de politie doet onderzoek, verder is er nog niets bekend gemaakt. Standaard protocol. Ze is 81, dan gebeuren die dingen nu eenmaal. Als minister overwon Els Borst (1932) twee moties van wantrouwen. Eentje daarvan had te maken met dit interview in het NRC over de euthanasiewet van 2001, waarbij ze christenen schoffeerde met de woorden 'het is volbracht'. Ze was bovendien groot voorstander van de legalisering van de Pil van Drion, wat haar in de jaren '90 een hoop vijanden opleverde. Wat betreft de dramatiek zou zelfdoding een bepaalde macabere schoonheid in zich meedragen die in menig roman of film niet zou misstaan. Die vrouw heeft een groot deel van haar leven heel diep nagedacht over de dood en het eigenhandig uit het leven stappen. Aan de andere kant stelde ze vorig jaar nog dat zelfdoding een zaak van artsen is. Politieonderzoek bij de dood van een (oud-)minister, dat is in ieder geval nooit een goed teken. Update: Bevestiging. Els Borst is overleden. Gevonden in haar garage. Update: Pechtold 'intens verdrietig'. NOS: Dood Els Borst is verdacht.

Reaguursels

Inloggen

Ach, de model-democrate die HAFMO aan een nieuwe lever hielp, ondanks zijn ruime alcoholconsumptie en ondanks zijn gevorderde leeftijd (65+).
De zelfbenoemde ethica die een publicatieverbod voor Theo van Gogh wilde hebben.
.
Ik gun geen enkele bejaarde de dood te vinden door een misdrijf (er schijnt onduidelijkheid te zijn over Els' dood), maar de wereld zal dit oude secreet niet missen.
.
Als er gerechtigheid zou bestaan, zou zij overleden moeten zijn als gevolg van wachtlijsten in de zorg.
Dat is namelijk het enige dat Mw. Borst Nederland heeft nagelaten.

McPhart | 11-02-14 | 22:05

Ik wou mevrouw Borst bedanken voor haar werk aan de zorg, vooral dat ik door haar nu voor mijn medicijnen duur moet betalen wat eerst door mijn verzekering werd vergoed.

Necramonium | 11-02-14 | 20:34

Straks blijkt de moord gepleegd te zijn door een stel Oost Europeanen die dankzij EU wetgeving makkelijk het land in en uit kunnen. D66 wordt dan op wel heel cynische wijze geconfronteerd met de nadelen van vrij verkeer van personen.

ED-209 | 11-02-14 | 19:08

Als het al moord zou zijn dan sluit ik een christelijke relifundi als dader niet uit. Zo vergin het abortusartsen in de VS immers ook.

Charles Swietert | 11-02-14 | 17:38

-weggejorist-

Wayde | 11-02-14 | 16:54

Update: Lees net dat ze een onnatuurlijke dood is gestorven,dus leeftijd is geen hoofdoorzaak.Volgens een ouder bericht lag er ook bloed bij haar hoofd. Ongeval of misdrijf is niet uitgesloten dus.

Dolphi | 11-02-14 | 15:43

Di was destijds de minister die verkondigde dat niet teveel mensen moesten stoppen met roken. Anders zouden er teveel mensen te oud worden....

Harry_Witkamp | 11-02-14 | 13:10

"Gevonden in de garage ", oude truc, kool monoxide zelfmoord.

Uw Verzekeringsadvis | 11-02-14 | 12:52

Onvoorstelbaar: een lieve oma van 81 die afgelopen zaterdag nog prominent op de eerste rij aanwezig was op het D66 congres en nu dit bericht....

Brulboei_61SB | 11-02-14 | 11:29

@VanBukkem | 10-02-14 | 22:37

Precies de reden dat ook Pim Fortuyns mening met een korreltje zout moet worden genomen (ipv klakkeloze heiligverklaring)

Ballenman | 11-02-14 | 10:36

Zij was een hele goede minister van volksgezondheid die de confrontatie aan durfde te gaan met religekkies en dat won.

leesh01 | 11-02-14 | 09:54

Opzetje van Plasterk om vandaag de aandacht beetje af te leiden.....

Het Koude Gooi | 11-02-14 | 09:22

Wat zei de Goddelijke Kale ook al weer over Els Borst, op voorzet van Theo?

LJBrinkhorst | 11-02-14 | 09:20

Stormageddon | 10-02-14 | 23:41 | + 1 -
Dit heeft ze ook op haar geweten: Het is volbracht!
Hoe een kongsi van D-66, de PvdA en de VVD ons ziekenfonds naar de filistijnen hielp.
.
Met dank aan: de PvdA-er Martin van Rijn, de D66-er Els Borst-Eilers en de VVD-er Hans Hoogervorst maakte het vuile werk af.

De zorgpremies dreigen de komende jaren flink te stijgen.
Werkgevers en werknemers waarschuwen dat de premies op jaarbasis met tweehonderd euro gaan toenemen.
Ook het eigen risico zal “de grens van vierhonderd euro ruimschoots overschrijden”

De D66-er Els Borst bereidde de basisverzekering gezondheidszorg voor, die haar opvolger de VVD-er Hans Hoogervorst zou invoeren.
Zodat de nieuwe Zorgverzekeringswet op 1 januari 2006 in werking kon treden.

Het brein achter Zorgverzekeringswet was de PvdA-er Martin Van Rijn.
Als hoogste ambtenaar van VWS was hij de stille kracht achter de grootste stelselwijziging in de Volksgezondheid sinds mensenheugenis.
VVD Minister Hans Hoogervorst was weliswaar als minister verantwoordelijk voor de invoering van de Zorgverzekeringswet, maar PvdA topambtenaar Martin van Rijn verleende de VVD-bewindsman stevige rugdekking als het organisatorische brein en de manager van de stelselwijziging.
De PvdA-er Martin van Rijn is momenteel staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Ella | 11-02-14 | 09:02

Mede dankzij D66 gaan straks de meesten van ons eenzaam dood

AgentKrol | 11-02-14 | 08:57

Kededian | 11-02-14 | 08:16 |
Nu Pechtold nog? Omdat je het niet eens bent met zijn politieke denkbeelden moet hij maar dood? Ziek hoor.

Asmodean | 11-02-14 | 08:21

Mooie foto van mw. Borst. Respectvol, en dat op GeenStijl. Props!

Kees Maf | 11-02-14 | 08:20

-weggejorist en opgerot-

Kededian | 11-02-14 | 08:16

Weet je wat erg is? Dat Nederlanders de minste vrije dagen hebben van West-Europa. Dat schokte mij het meest deze ochtend.

Blote Bertus 2000 | 11-02-14 | 08:14

Jeroen Krabbé heeft nog niet gereageerd. Dat zijn inderdaad verdachte omstandigheden!

Taranis | 11-02-14 | 08:11

Als persoon wens ik haar en haar nabestaande alle rust toe.

Maar waarom moet D66 er nou bij genoemd worden?
Is de dood voor deze vrouw al niet erg genoeg, deze vrouw verdient rust en geen leugens en samenzwering zoals deze partij de laatste jaren door middel van achterkamertjes politiek over de mensen uitkotst.
Gadverdamme!

pickalilly | 11-02-14 | 08:02

Goedemorgen allemaal.
En het goede nieuws is dat het vandaag de laatste werkdag van Plasterk is.

Ars Vivendi | 11-02-14 | 07:51

@Baby Rasta | 11-02-14 | 00:43
"Mijn onderbuik PVV zegt natuurlijk weer zie je wel, grenzen dicht, allemaal."

Mevrouw was door Pim Fortuyn in een programma van Ivo Niehe al weggezet als iemand die meer doden op haar geweten heeft dan Bin Laden.
Meer heeft die groep linkse beagles van de PVV niet nodig.

the Jackdawn | 11-02-14 | 05:23

-weggejorist-

Diepe Vuist | 11-02-14 | 05:23

Els is dood en Kereltje Peggolt is eng. Facts

Diepe Vuist | 11-02-14 | 05:23

Jammer voor haar familie maar misselijk mannetje Pechtold kan niet genoeg verdriet hebben in zijn leven, het zij hem gegund.

Bugsy Malone | 11-02-14 | 05:02

Beter dan een lang ziekbed. Gewoon thuiskomen na een vermoeiende dag en in ene scheid je rikketik er me uit. Is een collega van mij ook overkomen. Was al een paar dagen niet op haar werk verschenen en toen ze de politie langs stuurden zat ze dood op de bank. En zoals ik al zei, beter plots heengaan dan langzaam afglijden. Wel naar voor diegene die haar gevonden heeft.

Osdorpertje | 11-02-14 | 04:48

Ik heb het niet gedaan...

poeszje | 11-02-14 | 04:25

gedachtespinsel | 11-02-14 | 03:02
Wie kan er nou niet lezen ?

Shareholder II | 11-02-14 | 03:06

@Shareholder II | 11-02-14 | 02:58
Duiding van wat ik bedoel met "zo ervaar ik het niet" of met mijn vraagstelling over mijn vraagstelling over jouw manier van "veilig" zijn?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 03:02

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:51
Nee hoor. Maar jij hebt echt geen idee hè?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:52
Je duiding komt niet echt ver hè?

Shareholder II | 11-02-14 | 02:58

@Arjan | 11-02-14 | 02:55
Als ik er al een nodig heb dan vind ik die zelf wel, heb ik Google's adviezen niet voor nodig, kan het niet eens uitzetten!

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:57

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:52
Omdat het nodig is om vrij te zijn, een goede belastingadviseur te hebben. Etwas klapt hier nicht.

Arjan | 11-02-14 | 02:55

@Shareholder II | 11-02-14 | 02:48
Inburgeringscursus niet voor jou?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:52

@Arjan | 11-02-14 | 02:50
En weet je wat? Ze raden je een goede belastingadviseur aan :D

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:52

@Shareholder II | 11-02-14 | 02:46
Oh? Heb ik nu te maken met een IP kundige, zich achter TOR netwerk schuilhoudende, bastion host monitoring, perl script, paranoïde tech 'ik weet hoe het zit' iemand te maken?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:51

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:40
Alles wat Google weet, weet de NSA ook als ze er zin in hebben, maar niet andersom.

Google zal nooit aan mijn deur staan "zozo meneertje, u zoekt de laatste tijd wel erg vaak naar manieren om de belasting te ontduiken". Google's business model is advertenties verkopen. Het business model van de staat is iets anders, namelijk afpersing.

Arjan | 11-02-14 | 02:50

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:45
Ja een beetje duiding zou wel handig zijn. We kunnen niet allemaal zo goed lezen als jij.

Shareholder II | 11-02-14 | 02:48

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:40
Tenzij je ixquick of duckduckgo als search engine instelt qua startpunt.

Shareholder II | 11-02-14 | 02:46

@Shareholder II | 11-02-14 | 02:40
Lezen blijkt soms lastig te zijn, of moet ik het "zo ervaar ik het niet" gaan duiden of zo?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:45

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:37
Een dansend zingende Miley wat jou betreft ?

Shareholder II | 11-02-14 | 02:40

@Arjan | 11-02-14 | 02:37
Het verzamelen van metadata en de actie die daarop al dan niet uitgevoerd wordt zijn 2 verschillende dingen. Wat denk je? Je geeft meer weg aan Google dan NSA kan oppikken aan de hand van je surfgedrag.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:40

@gedachtespinsel

Trap alsjeblieft niet in de spin "het is maar meta-data". Meta-data is bijvoorbeeld: "http://bestbombsatcheapprices.com/faq/howtocrashaplane.html" of "subject: als je nog één keer langskomt bel ik de politie"

Maar ook dat je iedere keer iéts eerder klikt op een nieuwsbericht over een winkelwagentekort bij Albert Heijn en je een vergelijkbaar bericht over eenzelfde tekort bij de Jumbo niet of later bekijkt. Net zoals Google op magische wijze snapt dat je met "bank" het meubelstuk bedoelt en niet de financiele instelling, maar anderen juist precies de ABN, Rabo en de laatste stand van de AEX als resultaat krijgen, met genoeg "metadata" weet je ALLES.

Arjan | 11-02-14 | 02:37

@Shareholder II | 11-02-14 | 02:35
Nou, nee, zo ervaar ik het niet.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:37

@Gravin v Kippenbouth | 11-02-14 | 00:31
Vissenkom kopen? Omdat ik zo aardig ben, voor jou de helft.

blinde kip | 11-02-14 | 02:36

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:30
Een murw geneukte Miley Cyrus. Jij ?

Shareholder II | 11-02-14 | 02:35

Tja, en elk onderzoek kan vertaald worden naar de betalende partij ; en elk blog kan opschuiven naar de broodheer..
Hoe "duur" ben je, en hoeveel media duikt er boven op ; hoeveel reacties krijg je in 1 artikel.

photto | 11-02-14 | 02:33

Omwonenden hebben een clown en een acrobaat zien wegrennen. Schijnt.

LibertasSimplex | 11-02-14 | 02:33

@Shareholder II | 11-02-14 | 02:28
Als het zo ver is wat lijkt het jou dan leuk dat je nabestaanden naast jou vinden?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:30

Verdachte omstandigheden... er werd naast haar een smartphone met Flappy Bird highscore gevonden ??

Shareholder II | 11-02-14 | 02:28

@photto | 11-02-14 | 02:23
Keuze van variabelen en definitie daarvan. Met andere woorden, elk antwoord kan gecreëerd worden als je maar de juiste onderzoeksparameters kiest....

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:25

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:21
Lol, nja, zo zou je het ook kunnen bekijken, mits er nakomelingen zijn..

photto | 11-02-14 | 02:23

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:14
Het zal me niets verbazen als het debat wordt afgezwakt, of zelfs opgeschort met de dood van Borst als excuus.

necrosis | 11-02-14 | 02:22

@photto | 11-02-14 | 02:17
Statistisch helemaal niet aangetoond! Van de 'eerste' mens ongeveer 200.000 jaar geleden zijn zo'n 7 miljard nakomelingen, en er leven er nog zo'n 6 miljard...

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:21

Zo zie je maar weer, het maakt niet uit hoe of wat, we gaan allemaal..

photto | 11-02-14 | 02:17

@necrosis | 11-02-14 | 02:12
Onderzoek naar omstandigheden waaronder Mevrouw Borst is omgekomen.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:15

@necrosis | 11-02-14 | 02:12
Oh, dat debat ga ik nu al van genieten, kijken of de politiek hem laat vallen op basis van emoties of van feiten. En dan bedoel ik niet zijn uitspraken die 'aantoonden' dat hij loog of niet.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:14

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:58
Onderzoek naar wat?
Nogmaals: wat rechtvaardigt een dergelijk onderzoek wat men doorgaans niet uitvoert in een doodgaan-fabriek als een verzorgingstehuis?
Weet je wat ik verdacht vind?
Een dergelijk mediacircus voorafgaand aan het debat over Plasterk en Plasschaert.

necrosis | 11-02-14 | 02:12

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 02:00
Als het alleen maar metadata was die verzameld zou worden, wederom geheel eens. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de taakstelling (ook al kennen wij die niet) iets breder ligt. Maar goed, dat zal vast geheim zijn :D

gedachtespinsel | 11-02-14 | 02:03

@Baby Rasta | 11-02-14 | 01:52
Vanwaar die (twijfelachtige) eer?

necrosis | 11-02-14 | 02:01

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:51
Als voorbeeld: voordat er überhaupt metadata bestonden, werd regelmatig menig buitenlands spion het land uitgezet. Je moet gewoon weten waar het gevaar dreigt, wat er van die dreiging te merken is en dan aan de slag. Gewoon ouwerwets recherchewerk. Informatie verzamelen en informanten runnen . Verzamelen van metadata is iets voor volgevreten luie spionnen. Dezelfde fout werd 20 jaar geleden al gemaakt door de Amerikanen die steeds zwaarder begonnen te leunen op sateliet- en andere technische informatie. Zonder agenten of informanten op de grond kun je zulke data niet op zijn meritus waarderen. Het zal altijd humintel nodig zijn om info te duiden.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 02:00

@necrosis | 11-02-14 | 01:57
Onderzoek.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:58

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:46
Hoe wil jij al die politie-inzet noemen?

necrosis | 11-02-14 | 01:57

necrosis | 11-02-14 | 01:46 | + 0 -

Denk altijd aan u.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:52

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:46
Komen we toch weer bij WAT ze doen, en als dat helder zou zijn, dan lijkt mij dat het iets verder gaat dan verdediging van de door jou opgevoerde punten. Maar dat even opzij leggend lijkt het mij dat de Nederlanders in het algemeen graag wil dat de diensten allerlei mogelijke gevaarlijke sujetten te traceren maar dan niet hun gegevens mag natrekken op wat voor manier dan ook. Leg mij eens uit het mogelijk is om dat op zo'n manier te implementeren zonder op meta data te scannen?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:51

@Graaf van Egmont
Het blijft overheid, die hebben altijd alle tijd. Ooit een zenuwachtige belastingambtenaar gezien? Nee joh, al duurt het 20 jaar, uiteindelijk moet je toch betalen.

Voor de korte termijn is de overheid niet zo goed uitgerust. Ik denk dat er nu ambtelijke commissies zijn die nog eens goed aan het nadenken zijn of er misschien iets gedaan moet worden met Syrië-gangers. Sterker nog, ik denk zelfs dat het hoog op de agenda staat.

Voor een supersnel plaatje van iemand obv "metadata" denk ik dat een weekje internetten wel voldoende is om in ieder geval de potentiele terrorist wel te beperken tot 0.1%.

Arjan | 11-02-14 | 01:51

@necrosis | 11-02-14 | 01:46
Wie heeft het over ophef?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:46

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:41
Nee, dat is het niet. De diensten concentreren zich alleen op zaken die de nationale veiligheid, de nationale economie of de militaire slagkracht van ons leger kunnen bedreigen. Dat laatste kunnen ze mee stoppen want het leger heeft nauwelijks nog slagkracht. Blijft over terrorisme, maar dat is in het leven geroepen om ons onder de duim te houden met vergaande wetten en cameratoezicht. Kortom, als we maar bang genoeg zijn en Plassterk heeft morgen een goed verhaal, gaan ze er gewoon mee door.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:46

Gaan we nu in navolging elk bejaarden/ verzorgingstehuis onder de loep leggen ivm de dood van een 81-jarige?
Of is alleen de dood van een ex-D'66 politica verdacht?
Ik snap de ophef niet....

necrosis | 11-02-14 | 01:46

Daarop heeft plasje zich versproken

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:45

Het gevaarlijke aan metadata is dat de veiligheidsdiensten in een grijs gebied werken. De Amerikanen verzamelen hier, want zij hoeven zich niet aan EU-regelgeving te houden, althans die is niet zo streng als die van de VS. En Nederland als grootste afluisteraar hoeft zich niet te houden aan de wetgeving in de VS. Dus ze doen stuivertje wisselen. Zeg maar wij wisselen 1,8 miljoen bestanden uit.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:43

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:37
Zelfs als dat zo zou zijn, is dat dan niet het resultaat van het WAAROM van dit soort onderzoeken? De goede leidt onder de slechten? Even de analogie doortrekkend, alle moslims slecht vanwege nieuwsbeelden? Alle Marokkanen zijn 'shllissersss van hoer'? Alle Nederlanders zijn institutionele discriminerende kloothomels omdat ze zwarte piet leuk vinden?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:41

Arjan | 11-02-14 | 01:33
Ik weet het en je hebt gelijk. Maar jij vraagt daar 10 jaar voor. Die tijd neemt een veiligheidsdienst echt niet.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:39

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:31
Druk maken over metadata is altijd goed. Vooral omdat het weggegeven wordt aan de Amerikanen. Kijk de Nederlandse diensten zijn te klein om metadata goed te kunnen analyseren. De Amerikanen eigenlijk ook. Die verzamelen ook maar zoveel als ze krijgen kunnen. Maar de kans is groot dat jou ineens de toegang tot Amerika ontzegd wordt vanwege metadata die de Nederlandse diensten verstrekt hebben. En nog steeds weet jij dan niet, waarom je er niet in komt.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:37

Lief meiske | 11-02-14 | 01:32 | + 0 -

Ga er een boek over schrijven miep.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:35

@Lief meiske | 11-02-14 | 01:32
Jij schrijft hier zodat je bekent blijft als je over gaat naar..... wat dan ook?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:34

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:21
Metadata van telefoontjes is vast handig. Maar dat gaat echt niet over "Mmm.. heeft al 3 keer met een terrorist gebeld. Maar's in de gaten houden". Als iemand die toevallig wel iets weet over wat je met veel data kunt doen: geef mij jouw "metadata" over welke sites je bezoekt, welke nieuwsberichten je wel/niet bekijkt, in welke volgorde, en hoe lang, jouw zoekwoorden (ook "meta"), kortom duizenden simpele feitjes per dag, en ik mag die 10 jaar verzamelen, dan weet ik méér van jou dan je zelf wist of zelfs maar zou willen weten.

Arjan | 11-02-14 | 01:33

Het overlijden van deze dame laat mij koud. Ik heb het niet zo met mensen van deze club. En dat met rust zacht , en Rip , dat hoort of leest ze niet hoor.....dat te schrijven is nogal dommig.

Lief meiske | 11-02-14 | 01:32

Nou echt echt.....out.
Goede politica, Els Borst en Hans ik had er wel op gestemd. Tegenwoordig krijg je flauwe soep.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:32

@Baby Rasta | 11-02-14 | 01:28
Ah, dat zegt alles.......

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:31

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:28
Eens en als het metadata is, dan zou ik haast zeggen "Google weet meer over je eigen gedrag dan jij zelf" wat zullen we ons dan druk maken over meta data?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:31

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:23
Ze zijn echt wel nodig, geloof mij. Maar ze kunnen zich beter bij echte concrete dreigingen houden en daar hun onderzoek op concentreren, zonder duizenden nederlanders of buitenlanders lastig te vallen die hoegenaamd geen bedreiging vormen. Dit vind gewoon plaats in het kader van de samenwerkende internationale veiligheidsdiensten op basis van ik geef jou wat en dan krijg ik daarvoor iets van jou terug.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:28

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:27 | + 0 -

Ik heb ook een oxie nodig.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:28

@Baby Rasta | 11-02-14 | 01:25
Ik heb geen meisje in Mali.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:27

Man man man, waar klagen we nog over. 81 jaar zou ik voor tekenen (oke +9 jaar). Gecondoleerd aan de nabestaanden.

ElMatadero | 11-02-14 | 01:27

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:23 | + 0 -

Als Plasje kan uitleggen waarom het nodig was om onze meisje in Mali te beschermen en hij lult het goed bij elkaar ben ik tevreden. Verder niet erg handig.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:25

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:21
Dat snap ik, het gaat mij meer om wat doet een AIVD/MIVD, waarom is het nodig.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:23

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:16
Heel simpel: omdat ze het kunnen en ze kunnen slijmen bij de NSA. Aan metadata heb je verder niets. Heb wel vaak een analyse gezien van een criminele organisatie met daarin zichtbaar wie met wie contact heeft via de telefoon. Dat gaat dan om een paar honderd contacten. En dan is het al een onoverzichtelijke brij van huizen, kantoren, bedrijven en personen. Stel je dat eens voor 1.8 miljoen keer per maand.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:21

Ja nou, Pechtold is intens verdrietig. Soit. Die foto.. met zo'n tentje.. het lijkt wel een "afrekening in het criminele circuit".

Shareholder II | 11-02-14 | 01:20

Hoe zit het trouwens met die AWACS? Gaan ze nu nog harder zoemen tijdens dat atoomtopje dat toch niks wordt?

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:19

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:15
Bedankt. Je bent lievv.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:17

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:15
Ik denk dat het punt niet eens is WAT ze doen, dat weet zo langzamerhand iedereen wel, het gaat er om WAAROM ze het doen.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:16

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:08 | + 0 -
Had ik maar oxies. Ik wens je een zweverige slaap toe. Envy you.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:15

Arjan | 11-02-14 | 01:07
De move van Plassterk is zo obvious. De pavlovreactie van elke geheime dienst is om een onwelgevallig onderwerp af te dekken met de reden van "veiligheid van de staat." Dan hoef je nooit meer uitleg te geven namelijk. Ook de werkwijze van een dienst niet prijsgeven is er zo eentje. In het onderhavige geval zou hij niks prijs gegeven hebben over de werkwijze, want iedereen weet al sinds de jaren 70 dat de Mivd dit doet.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:15

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:01 | + 0 -

Ik weet nog niet hoe ik ga reizen, maar volgende maand mijd ik het centrum. Voor mij lastig, want ik moet een eind fietsen vanuit Scheveningen en makkelijkste is binnendoor. Ach, het gaat om politici dus uw ongemak is 20 begeleide Obama's met marechaussee waard.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:13

@Baby Rasta, best grappig. Andersom wel namelijk!

Arjan | 11-02-14 | 01:11

@Arjan | 11-02-14 | 01:07
Waar heb je het in hemelsnaam over? Wat is nou je stelling? Wees eens helder.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:09

mijn seresta begint te werken. Typefouten en vingers tussen de toetsen. Ik kan beter in mijn brits duiken. Tot morgen!

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:08

@gedachtespinsel, alsof morgen Plasterk het nieuws beheerst.
Voor dit:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
zou je 20 jaar geleden zelf de pek en veren op je lijf gesmeerd hebben. En TERECHT.

Arjan | 11-02-14 | 01:07

Arjan | 11-02-14 | 00:52 | + 3 -

Ik heb je eerste 2 zinnen gelezen en ik vind je een walgelijk sujet waarop ik mn pis nog niet zou ledigen.

Baby Rasta | 11-02-14 | 01:06

Arjan | 11-02-14 | 01:02
Zie mijn tegel op 01.05 u

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:06

Oh ja, toch gevonden. Bebat over 1.8 miljoen verzamelde metadata om 16.30 uur. Typisch 2e kamer: ze willen eerst het schaatsen zien.

www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:05

@Arjan | 11-02-14 | 01:02
Wordt het vagevuur.... :D

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:04

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:57
In het vragenuur.

Arjan | 11-02-14 | 01:02

Baby Rasta | 11-02-14 | 00:58
Je tegel doet me denken aan een ontmoeting met Hans Janmaat in de drukke passage in Den Haag. Hij liep daar met zijn fiets aan de hand en ik brak mijn nek bijna over die fiets. Ik heb Hans toen aangesproken over die kudtfiets, maar verzuimd om te vragen naar zijn politieke gedachtegoed.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 01:01

@Ongeblustekalk | 11-02-14 | 00:59
Je hebt je pop opgeblazen?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 01:00

Weet je wat jullie moeten doen?
Meer neuken, daar knap je van op, ipv dan oeverloze gezeik.

En dat ga ik dus doen, trusten welpjes!

Ongeblustekalk | 11-02-14 | 00:59

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:46 | + 0 -

In die tijd kon je nog gewoon integer op straat met een sjaal lopen. Wat waren dat tijden. Goed ze sterven dus uit de goede politici. Ik zie ze nu vaak in de tram doen alsof ze dicht bij de burger staan, maar durf ze aan te spreken en er springen gelijk 3 "burgers" op. Daarom geloof dat verhaal van Hilhorst niet. Vroeger kon je ze nog gewoon aanspreken op de lange voorhout als ze op de fiets waren met een broodtrommel op de snelbinder.

Baby Rasta | 11-02-14 | 00:58

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:55
Ik houd al lang niet meer bij wat Geertje zegt of op welke manier. Geert is voor mij niet de oplossing.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:58

RIP. Had het totaal niet op haar maar het leek mij wel iemand met principes zonder hypocrisie.

IdiotSavant | 11-02-14 | 00:57

Arjan | 11-02-14 | 00:52

Ik heb even gekeken wanneer dat debat dan precies gehouden wordt, maar de 2e kamer zegt er niks over.

www.tweedekamer.nl/

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:57

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:52
Ja, jammer.... of hoe zei Geertje het ook alweer?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:55

@Baby Rasta | 11-02-14 | 00:52
Wat je lerares zei is haar verantwoording, kun je niet voor jezelf denken? Ik vraag alleen de redenatie tussen twee stellingen.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:55

Het is niet het juist topic (maar dat komt morgen hoop ik), maar blijven we wel even opletten? We hadden het over Plasterk, NSA en Rutte en wellicht de hele dag "gemeta'd" worden door onze eigen staat. Al was het een misdrijf, en staan er overmorgen parels op HD-camera en wordt het allemaal wel heel ironisch, over 20 jaar is dit een incident maar kunnen we ons eigenlijk niet meer herinneren hoe het nou kwam dat Plasterk daar zo makkelijk mee wegkwam, of hoe we in rap tempo immuun werden voor feit dat onze meest basale rechten als zand door de vingers glipten. Dit zijn heel rare tijden, terug naar de onze.

Arjan | 11-02-14 | 00:52

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:45 | + 0 -

Ga nog maar eens nadenken over mn plempsel en vind daar een juiste benaming voor. Dat is wat mn lerares altijd zei...

Baby Rasta | 11-02-14 | 00:52

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:48
Correctie: je laat iemand die one-liners voor je bedenken. Zelf hoef je eigenlijk nix meer te kunnen.

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:52

@Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:46
Toen luisterden meeste mensen nog naar inhoud van een partijprogramma, tegenwoordig kom je er alleen maar als je de leukste one-liners kunt produceren.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:48

Els Borst, een oud-politica die wel een fatsoenlijke studie had afgemaakt en eentje die aansloot bij haar ministerschap.. en wat een verschil met die studentikoze brallende veilgingmeester

.... ach daar moeten we het nu niet over hebben. Condoleances!

Sumato | 11-02-14 | 00:47

Baby Rasta | 11-02-14 | 00:43
Je hebt gelijk. Het was een integere vrouw en echt begaan met volksgezondheid. Maar ze was toch van een andere generatie D66-ers. Duidelijk!

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:46

@Baby Rasta | 11-02-14 | 00:43
Ik denk niet dat Elsje de grenzen dicht zou willen timmeren. Dus ik zie niet het verband met wat PVV wil.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:45

Toch vreemd dat Peggold zei dat ze in blakende gezondheid verkeerde op het congres verleden zaterdag en dat Terlouw wist dat ze al geruime tijd ziek was. Goede communicatie weer daar bij D66

Graaf van Egmont | 11-02-14 | 00:44

Kijk kinderen dit was nog een politica. Niet zo'n natte krant politicus die er tegenwoordig zit voor het geld. Ja Ik heb Elsje gelukkig nog meegemaakt.
Mijn onderbuik PVV zegt natuurlijk weer zie je wel, grenzen dicht, allemaal.

Baby Rasta | 11-02-14 | 00:43

@blinde kip | 10-02-14 | 23:54
Kakel niet zo veel en doe eens wat aardiger.

Gravin v Kippenbouth | 11-02-14 | 00:31

Haar eigen woorden ;Het is volbracht!!!!!!

claener | 11-02-14 | 00:29

@zeg maar jansen | 11-02-14 | 00:27
Goed voorbeeld doet volgen?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:28

Wat 'n kutwijf. Dacht Seven het nachttopic te schrijven gaat Els Borst aan d'r uitlaat hangen.

zeg maar jansen | 11-02-14 | 00:27

Ze had nog een heel leven van bingospelen voor zich.

King of the Oneliner | 11-02-14 | 00:26

Mrs. Peacock heeft het gedaan. Met de Engelse sleutel. In de garage.

Hedge_it | 11-02-14 | 00:23

@AntiSoof | 11-02-14 | 00:19
Grappige is als jij het zegt krijg je een +1 ik een -1, zal wel aan de naam liggen.... :-)

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:22

Triest bericht. Mens met het hart op de juiste plaats.

President Babboe Bab | 11-02-14 | 00:21

Al meer duidelijkheid over d'r Mercedes met draaiende motor in de garage?

Rest In Privacy | 11-02-14 | 00:20

Inhoudelijk vond ik haar vreselijk.
Als mens leek ze me heel integer en oprecht.
Rust zacht.

Lewis | 11-02-14 | 00:19

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:15
Mij valt ook op dat mensen zeggen dat ze voelen dat er iets zus of zo bedoelt wordt. Ze verwarren dan logica met gevoel. Goh. Dat jij dat ook ziet...

AntiSoof | 11-02-14 | 00:19

-weggejorist-

KwakjevanKok | 11-02-14 | 00:17

@reageerbuis | 11-02-14 | 00:14
Dat vind in nou best wel lievvvv

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:15

@Hans Hillen | 11-02-14 | 00:13
Jij gooit er een redenering die je niet kunt staven, lijk me beeldvorming op basis van emoties in plaats van feiten.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:15

"Aan de andere kant stelde ze vorig jaar nog dat zelfdoding een zaak van artsen is"

Wacht even, Borst wàs toch arts?
Dan zou die quote van vorig jaar gewoon al hierop gehint hebben. Nogal opzichtig ook trouwens.

Lefgozer | 11-02-14 | 00:14

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:08
Nou gezien jouw puberale tegels... Jaartje of 17?

reageerbuis | 11-02-14 | 00:14

NOS zegt "doodsoorzaak onbekend en daarom verdacht". Kan dus nog wel meevallen

appelboor | 11-02-14 | 00:13

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:11 | + 0 -
.
Beter lezen spinsel, ik debiteer geen feiten. We weten namelijk nog geen feiten. Slaap ze verder.

Hans Hillen | 11-02-14 | 00:13

D'r aow is gestopt. Dat is dan wel weer een voordeel.

reageerbuis | 11-02-14 | 00:12

@Hans Hillen | 11-02-14 | 00:10
Ah.... dus haar overlijden is gevolg van EU maatregel, nog voordat je weet wat doodsoorzaak is? Vreemde conclusie zonder feiten.

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:11

Mensen-mensen... wat een reacties!
Wat je van haar ook vind/vond... iets meer respect mag best!
kibambam | 11-02-14 | 00:08 | + 1 -
.
Misschien lees je selectief, misschien lees ik selectief. Maar ik zie hoofdzakelijk 'nette' en respectvolle commentaren hoor. Bovendien: respect afdwingen is zooooooo vervelend.

Hans Hillen | 11-02-14 | 00:11

Mooie leeftijd en net op tijd verdwenen.

Mr_Pikibelly | 11-02-14 | 00:10

@gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:07 | + 0 -
Open grenzen, vrij spel voor Oostblok-criminelen, rings a bell?

Hans Hillen | 11-02-14 | 00:10

Mensen-mensen... wat een reacties!
Wat je van haar ook vind/vond... iets meer respect mag best!

kibambam | 11-02-14 | 00:08

@reageerbuis | 11-02-14 | 00:07
Hoe oud schat je me in liefie?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:08

@Hans Hillen | 11-02-14 | 00:05
euh, de relatie van haar overlijden koppelen met de EU, dat moet je me toch eens uitleggen....

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:07

@gedachtespinsel | 10-02-14 | 23:48
Volgens mij kan je haar nooit bewust hebben meegemaakt. Ze zat in de politiek tot 2002.

reageerbuis | 11-02-14 | 00:07

Zelfmoord in de garage ... zou kunnen, maar lijkt mij sterk. Zou ook een woningoverval kunnen zijn. Zo'n overval waar het oudere gewone gepeupel al jaren mee moet dealen. Met dank aan ... tja, de EU onder andere, dus ook D'66. Als het een woningoverval is - wat ik niet hoop - zou het zomaar kunnen dat Den Haag een beetje wakker schrikt.

Hans Hillen | 11-02-14 | 00:05

-weggejorist en opgerot-

Dahmers Deli | 11-02-14 | 00:03

Vrouw met principes, zo liberaal hebben we ze daarna niet meer gezien. Was er afgelopen jaren maar zo iemand die tegen de gristelijke betutteling van de Balkenendekabinetten was in gegaan. Jammer dat het D66 van nu qua liberalisme en medisch-ethisch nog maar een schim van zichzelf is.

Miss Daad | 11-02-14 | 00:03

@Dahmers Deli | 10-02-14 | 23:59
Vroeger was alles beter, toch?

gedachtespinsel | 11-02-14 | 00:01

jaja, allemaal RIP en zo, en dat het een goeie minister was, maar straks wel allemaal in bed liggen juichen omdat D66 bij de komende verkiezingen een stem minder krijgt.

Dahmers Deli | 10-02-14 | 23:59

@blinde kip | 10-02-14 | 23:55
uitverkoop houden?

gedachtespinsel | 10-02-14 | 23:59

blinde kip | 10-02-14 | 23:45 |
ik wil het er eigenlijk niet over hebben,
maar zoiets doe je niet in een garage, lijkt me; gewoon in een slaapkamer, een pil en een glas vodka. is wel zo prettig.

--sql error-- | 10-02-14 | 23:58

@blinde kip | 10-02-14 | 23:49
nah, valt wel mee, is geen staatsbelang...

gedachtespinsel | 10-02-14 | 23:58

@blinde kip | 10-02-14 | 23:54
Lijkt me voor de eigen gemoedsrust, de gemoedsrust van de overledenen kun je niet weten lijkt me...

gedachtespinsel | 10-02-14 | 23:57

@Causa Sui | 10-02-14 | 23:50
Mag u geen Bob zeggen tegen Smalhout?

18konijn | 10-02-14 | 23:56

Nu we het over garages hebben, ik moet nodig weer eens wat gaan opruimen.

blinde kip | 10-02-14 | 23:55

... Volkert op proef verlof even wat schade in halen.

AlsBoter | 10-02-14 | 23:55

@spanarchist | 10-02-14 | 23:19
Tja, voor wie roept men eigenlijk RIP? Voor de eigen gemoedsrust of voor de overledene?

blinde kip | 10-02-14 | 23:54

Rip.
Ik vond haar een geweldige vrouw.

Gravin v Kippenbouth | 10-02-14 | 23:53

Ze was een integere en oprechte politica, dat kan van de huidige d66 slijmballen niet gezegd worden.
Jammer kereltje met je krokedillentranen.

kneuterzak | 10-02-14 | 23:52

Was geen fan van haar. Herinner me nog goed hoe 'medisch ethisch' ze met prof.Smalhout is omgegaan.

Causa Sui | 10-02-14 | 23:50

Straks blijkt ze zijn beroofd en vermoord door een fin... ben dan wel erg benieuwd hoe kereltje daar dan op zou reageren...

pim achtertuin | 10-02-14 | 23:50

@eerstneukendanpraten | 10-02-14 | 23:23
Telefoontranscripten en politierapporten raken dan ineens kwijt, zeg ik je.

blinde kip | 10-02-14 | 23:49

De dame was recht door zee, in sommige dingen zelfs erg liberaal maar ging niet af emoties maar op feiten, daar hou ik van. BTW wat is er aan de hand met de server, hadden ze laatst niet update?

gedachtespinsel | 10-02-14 | 23:48

@funkyd
'Pin'

Perv | 10-02-14 | 23:47

De server is ook terminaal...

Zoloft | 10-02-14 | 23:45

@--sql error-- | 10-02-14 | 23:20
Of als blijkt dat het zelfmoord is waar de familie bij was. En de arts niet.

blinde kip | 10-02-14 | 23:45

eerstneukendanpraten | 10-02-14 | 23:23 Straks blijken het die vrienden van Pechthold te zijn , je weet wel die ongestoord in groepen de grens over wandelen en dan zo hier en daar een inbrakie doen.

ja,diedus! | 10-02-14 | 23:40

eerstneukendanpraten | 10-02-14 | 23:23 Straks blijken het die vrienden van Pechthold te zijn , je weet wel die ongestoord in groepen de grens over wandelen en dan zo hier en daar een inbrakie doen.

ja,diedus! | 10-02-14 | 23:38

Het was een dierbare vriendin van Jeroen Krabbé.
Laten we ook dat niet vergeten.

James St John Smythe | 10-02-14 | 23:35

Geen Toto meer voor mij.
E-cards | 10-02-14 | 22:48 | + 0 -
Kan zijn dat er vals gespeeld is....

Charles Swietert | 10-02-14 | 23:24

Dood gevonden in haar garage, politie doet nu sporenonderzoek vanwege "routine" maar ik denk dat er meer aan de hand is. Morgen weten we vast wel meer...

eerstneukendanpraten | 10-02-14 | 23:23

Afleidingsmanoeuvre voor Plasterk. Als dit niet lukt gaan we Pim opgraven.

funkyd | 10-02-14 | 23:21

Erg jammer, het was waarschijnlijk de laatste werkelijk intelligente, liberale D66'er.
NOS heeft het over 'verdachte omstandigheden', laten we voor kereltje peggolt niet hopen dat het iets met een roofmoord te maken heeft, want dan zou z'n fantasie-wereldbeeld zomaar eens kunnen instorten.

--sql error-- | 10-02-14 | 23:20

Voor iedereen die hier iets cynisch, grofs of mislukt grappigs wil neerzetten: de GeenStijl-banier "tendentieus", enz. geeft je een vrijbrief onfatsoenlijk los te gaan. Maar het hoeft niet.

Boer in 020 | 10-02-14 | 23:20

Puik CV, prima leeftijd-lijkt me grotendeels een geslaagd leven. Hopelijk heeft ze vanavond niet (lang) hoeven lijden.

Snackbar van Allah | 10-02-14 | 23:20

blinde kip | 10-02-14 | 22:35
Eén keer is origineel, twee keer is aandacht vragen.

spanarchist | 10-02-14 | 23:19

Wat je ook van haar en haar partij vindt: ze was deskundig en integer. Zo zouden we er meer moeten hebben.

bintang | 10-02-14 | 23:17

Niets dan eerbied voor deze liberale variant van Thatcher. "Het is volbracht" moet welhaast de moeder aller reaguursels zijn. Nodeloos kwetsender dan dat worden ze namelijk echt niet.

Charles Swietert | 10-02-14 | 23:14

Straks is er nog een vervuilende auto gebruikt voor de klus in de garage. Waar was de arts? Vragen, vragen.

blinde kip | 10-02-14 | 23:02

Pastor Sippenhaft | 10-02-14 | 22:42 | + -1 -
De grootste clown van vanavond heeft gesproken.

Charles Swietert | 10-02-14 | 22:52

'Toevallig' bekeek ik gisteren op Uitzendinggemist een aflevering van Andere Tijden, waarin ze werd geïnterviewd over de jonge generatie van net na de Tweede Wereldoorlog. Ik vond haar heel scherp en jong van geest, zodat ik in mezelf voorspelde dat zij er nog wel een tijd zou zijn.
Geen Toto meer voor mij.

E-cards | 10-02-14 | 22:48

Die Plasterk heeft ff geluk zeg.

Arjan | 10-02-14 | 22:47

Wat een staat van dienst, mevrouw Borst heeft wat van haar leven gemaakt. Je kan aan haar ogen zien dat ze niet de eerste de beste was.

www.parlement.com/id/vg09lldosxzi/e_el...

Ongeblustekalk | 10-02-14 | 22:46

Onsympathiek mens. Net als de meeste D66-ers. Iedereen die NL wil verkopen aan clowns in Brussel kan op weinig sympathie rekenen. Dood of levend.

Pastor Sippenhaft | 10-02-14 | 22:42

En jawel, Nederland krijgt zijn eigen KulturKammer/Riefensthal Insituut. In het comitee zitten alleen fatsoenlijke mensen, zoals Erwin Olaf, Arnold Grunberg en Ramsey Nasr.
Sorry Els. Rip.

ad melkert | 10-02-14 | 22:41

Goed. RIP. Maar vanwaar nou dat politie-onderzoek?

Kameroudste | 10-02-14 | 22:40

Ik zou hier natuurlijk een hele zure cynische opmerking kunnen maken.. dat ze zich heeft doodgeschaamd om het topic waarin @Seven haar partij als verraders ontmaskert,maar dit was eens een dochter.. misschien een zus of een tante,ja ze was zelfs arts.daar hoor je respect voor te hebben ook al had ze mijn kleur niet.Dus als Borst de pil is gaan slikken,zal het haar keus zijn geweest en hoort respect bij en sterkte voor wie haar liefhad.

Welles! Nietes! | 10-02-14 | 22:40

Een oud-minister van Gezondheidszorg is opgehouden met roken. RIP Els...

Boerenbrandtlul | 10-02-14 | 22:40

Hobbykip | 10-02-14 | 22:36
Dat zei Dahmers Deli ook al, "Het is volbracht"
Bepalen jullie dat ofzo?

Ommezwaai | 10-02-14 | 22:38

Niks dan goeds over de doden.
(Maar toen ze allebei nog leefden, heeft Pim wel eens iets vervelends over Els gezegd. Iets met meer doden op haar geweten dan Osama Bin Laden of zoiets.)

VanBukkem | 10-02-14 | 22:37

RIP. Goed mens. Zonde.

Mammeloe | 10-02-14 | 22:36

het is volbracht......

Hobbykip | 10-02-14 | 22:36

Eens kijken waar het kereltje mee komt...
Die vrouw had in ieder geval meer ballen dan Pechtold, zoveel is zeker.

Ommezwaai | 10-02-14 | 22:36

Ah, mijn goudvis is dood.
RIP.

blinde kip | 10-02-14 | 22:35

@JoopRe
lmgtfy of nee doe het helemaal zelf.

Arjan | 10-02-14 | 22:35

Niemand mag over een ander zeggen "het is volbracht" Dat mag je hooguit over jezelf zeggen.

JoopRe | 10-02-14 | 22:34

@Eurotokkie | 10-02-14 | 22:30
Uit het hoofd weet ik de invoer van de basisverzekering te noemen. Leuk voor verzekeraars die zich dus letterlijk verzekerd zagen van een vast inkomen dus nu betaalt men veel meer dan voorheen.
En de eerste grote wachtlijsten bij lege operatiekamers door budgetafspraken. Als arts had ze beter kunnen weten.

blinde kip | 10-02-14 | 22:34

Kut voor haar ouders.

Dahmers Deli | 10-02-14 | 22:33

RIP Els, een goed mens

Tobi | 10-02-14 | 22:33

Vrouw naar mijn hart.

readbetweenthelines | 10-02-14 | 22:33

Ze was nog zo jong... [snik]

VanBukkem | 10-02-14 | 22:33


Het is volbracht.

Dahmers Deli | 10-02-14 | 22:32

Een wijze vrouw is heengegaan. Hoe, dat doet er niet toe.

De Treinende Rechter | 10-02-14 | 22:31

Ze had in ieder geval meer doden op haar geweten dan Bin Laden.

Burrrp | 10-02-14 | 22:30

blinde kip | 10-02-14 | 22:27 | + 0 -

Dat vraag ik me ook af , als minister van Volksgezondheid heeft ze een behoorlijke puinhoop gemaakt.

Eurotokkie | 10-02-14 | 22:30

Beste VWS minister ooit. RIP.

kicktherabbit | 10-02-14 | 22:30

Niets dan goeds over de doden... rust in vrede

Boris Badass | 10-02-14 | 22:29

Ja kunt voor of tegen haar standpunten zijn, maar ze had principes en hield zich daar aan vast. Kan de huidige regering een voorbeeld aan nemen.

Yabadabedoe | 10-02-14 | 22:29

Ben heel benieuwd naar de reactie van miezerig mannetje...

eerstneukendanpraten | 10-02-14 | 22:28

@undead | 10-02-14 | 22:25
Veel goeds? Wat dan?

blinde kip | 10-02-14 | 22:27

Ik vond haar wel een stoere vrouw, rust zacht.

Ongeblustekalk | 10-02-14 | 22:27

@undead | 10-02-14 | 22:25 | + 0 -

Doe rustig gozertje, ik vind dat ze een mooie leeftijd heeft gehaald, het gemiddelde ligt rond 80

Ronman2k | 10-02-14 | 22:27

"Het is een meisje en we noemen haar Els" Rust zacht.

one hobo | 10-02-14 | 22:27

Triest. Zeker als het echt zo is dat ze zelf een eind eraan heeft gemaakt. Macabere gedachte, gezien haar verleden.

Frankiej | 10-02-14 | 22:26

Van dit soort vermicellikrantenkoppen kan Ella Vogelaar over een kleine 30 jaar alleen maar dromen...

Boris Poepnagel | 10-02-14 | 22:26

@Petrus Poortwachter | 10-02-14 | 22:22
Op z'n D66 lekker alsnog hypocriet doen door de insulinespuit 'te vergeten'. Het zou zomaar kunnen.

blinde kip | 10-02-14 | 22:26

Ronman2k | 10-02-14 | 22:22
Mooie leeftijd , je bent een broekie.
81 jaar is gvd nog geen leeftijd om dood te gaan.
OT - Ze heeft veel goeds gedaan in de politiek en dat RIP gedoe houd ik niet van ....

undead | 10-02-14 | 22:25

van de doden niets dan goeds? ehhh...

kaplaarzenverkoper | 10-02-14 | 22:24

Toen je nog kon zeggen D66 te stemmen zonder uitgelachen te worden.

Zo is het maar net! | 10-02-14 | 22:22

Ze had in ieder geval geen pil van Drion nodig

Hjalmar | 10-02-14 | 22:22

'Aan de andere kant stelde ze vorig jaar nog dat zelfdoding een zaak van artsen is.'

Dat is vaak zo, vanaf een afstandje geredeneerd. Als het erg dichtbij komt wordt alles anders...

Petrus Poortwachter | 10-02-14 | 22:22

R.I.P.

boasatlas | 10-02-14 | 22:22

Mooie leeftijd 81

Ronman2k | 10-02-14 | 22:22

WTF?

Wees_eens_creatief | 10-02-14 | 22:21

Rip aan de nabestaanden.

Bobbbe | 10-02-14 | 22:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken