Opa Opstelten: wiet blijft illegaal LALALA!!!
In Denver kan het. In Seattle kan het. Zelf in fokking Uruguay kan het. Maar in het liberale gidsland Nederland blijft cannabis gewoon illegaal. Gewoon, omdat opa Opstelten een starre conservatieve dogmatische denker is. Vooral het argument dat 80% van de teelt in Nederland voor export naar buitenland gaat zuigt Ivo uit zijn duim. Onderzoek wijst uit: Die cijfers zijn voor een groot deel uit de lucht gegrepen. Die 80 procent mythe van de export, die blijft maar rondzingen in de media en in de Tweede Kamer. Het is absoluut een opgeklopt cijfer. Die 80 procent mythe heeft de politieke besluitvorming over de aanscherping van het hele gedoogbeleid absoluut mogelijk gemaakt, Maar hee, het gaat over levensgevaarlijke drugs dus dan is factfree raaskallen toegestaan. Zeker als je Ivo Opstelten bent, net 70 geworden (zelf vuistdiep zit in de wietexport zit) en de flexibiliteit hebt van een hoogbejaarde boekenplank met staar. Fijne verjaardag opoe. En niet te lang treuzelen bij de pinautomaat he?
Reaguursels
InloggenEn dan hebben we het nog niet eens over het feit dat al onze wel eerlijke en veilige coffeeshops/zaadbedrijven/groeilamp-producenten etc die gewoon op deze manier hun brood verdienen waarschijnlijk meer heil erin zien om maar naar bijv. de VS te verkassen, waar het nu gewoon legaal is en meer te verdienen valt. Ik geef ze geen ongelijk.
ik denk met weemoed terug aan de goeie ouwe tijd:
nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_...
Wat bazelt ie nou met zijn 'aanpakken'? Wat aanpakken? Er zal altijd vraag zijn en dus aanbod. Aanpakken verslechtert de omstandigheden daarvan alleen maar zonder dat de markt ook maar een fractie kleiner wordt.
Wanneer wordt de VVD weer eens liberaal?
Laten we hopen dat opa niet een nare vorm van kanker krijgt waarbij wiet de enige vorm van medicatie is die verlichting zou kunnen bieden.
Opastelten leeft in zijn eigen wereld waar Bromsnor en Swiebertje de belangrijkste figuranten zijn. De man is een karikatuur waaraan burgemeester Dickerdack van Rommeldam nog een puntje kan zuigen. Wat een schertsfiguur. Wie heeft hem in godsnaam in het zadel geholpen?
Dat opa Ivo toch met zijn kleinkinderen gaat wandelen,want die is niet meer bij de tijd maar hoort in bejaardenhuis.
@Itzamná Over VOC gesproken; die hebben nogal wat opium naar Azie getransporteerd, met goedvinden van de toenmalige machthebbers. Ik wil ook dat hij drank verbiedt, vele malen schadelijker, oorzaak van veel kopschoppen, huiselijk geweld enz. enz. Maar omdat Ivo altijd beschonken moet rondlopen, mag dan nou net weer niet...
Anno 2014 en nog steeds een mentaliteit uit de jaren 50.
Wat een fossiele, bejaarde oude gek. Export naar Engeland? In Engeland wordt geen wiet geimporteerd, dat kweken ze zelf! Op dit moment 400 growshops in Frankrijk, hoezo export. Criminaliteit? Joh we willen het graag uit de criminaliteit halen door het te legaliseren! Maar Dhr. Opstelten geeft samen met zijn collega's liever miljoenen uit aan dweilen met de kraan open! En dat interesseert ook niemand, totdat jij aangifte moet doen omdat jouw auto gestolen is. Moet je een afspraak maken, en jouw auto, die is inmidels al weg! Ga eens prioriteiten stellen!
Avalon | 31-01-14 | 14:06 | + -1 -
Werken is ook verslavend. Er zijn mensen die van hun dokter te horen krijgen dat ze het wat kalmer aan moeten doen.En dat advies vervolgens negeren en b.v. weer een hartinfarct krijgen.
Wou je nu werken verbieden?
Idem met gokken. Worden casino's verboden? Wordt alcohol verboden?
Al in de jaren zestig kon je behoorlijk ongestoord een stick of joint opsteken.
Ook op straat en in het park.
Maar sinds de repressieve jaren negentig en daarna is dat inmiddels verboden door de opeenvolgende regimes in dit land.
Die sprekende aardappel, Opstelten, is het prototype van de ouderwetse regent.
Ook al zal het hele volk het anders willen, hij wil het niet.
Opsluiten die man. Hij dementeert, heeft Alzheimer of whatever.. in ieder geval, hij deugt niet.
Aatje | 31-01-14 | 15:44
Leuke vergelijking. Holland Casino maakt nog minder winst in euros dan dat ze bezoekers trekken ;-) De mensen spelen gewoon weer gezellig thuis roulette of poker. Precies wat er ook gaat gebeuren als de overheid wiethandelaar wordt. Dan krijg je weer huisshops zoals in de 80s, met betere kwaliteit wiet voor minder geld dan staatsshops, waar ook nog es alles wordt geregistreerd.
Maar goed, de meningen zijn weer eens verdeeld.
Laten we dat vooral verboten houden.
Als opa er zijn semipuliekesector menegers op los laat kost een jonko dadelijk 93 euro..
Hij weet ook wel dat het werkloosheidpercentage onder allochtonen omhoog gaat als je dit legaal maakt.
Shareholder II | 31-01-14 | 15:28
Nee Spanje is ook illegaal,
nee ook daar gebruiken ze stroom en geen zon,
en ja het gaat om miljoenen handel.
en ja, Nederland mist hierdoor vele inkomsten,
En nee geen gestolen kWh want de groottelers doen het met dieselagregaten of officiële stroom met een tuinbouwkas als dekmantel.
Wat natuurlijk ook een interessant gegeven is, dat
koffieshops wel gewoon belasting betalen over hun omzet,
had u dat nog niet in de gaten medereaguurders?
Politici liegen, allemaal...
Opstelten moet met pensioen, hij is niet meer van deze tijd.
Politici liegen, allemaal...
Poepverhaal. Een legale teler zou niets, maar dan ook niets, met de export te maken hebben, want die geeft immers al zijn verkopen aan.
Maar het is weer duidelijk. Een land als Nederland heeft in de EU minder inbreng dan een individuele staat in de VS. Onze binnenlandse politiek is onderhevig aan Duitsland, Engeland, en Frankrijk. Onze leiders regeren niet voor Nederland, maar voor het buitenland.
R.I.P. Democratie.
Wederom een teken van ongefundeerde regenten struisvogelpolitiek. Dit is eigenlijk te zot voor woorden.
Zelfs als er lokaal en landelijk door bestuurders, magistraten en strafrechtdeskundigen unaniem om een oplossing (regulering) wordt geroepen, kan dit kennelijk door 1 bewindsvoerder worden afgeserveerd. Ik snap het echt niet meer. We leven inmiddels in een echte dictatuur, meteen schijndemocratie als camouflage. Wanneer komt het volk nou eens op voor de ooit verworven vrijheden? Manmanman.
Echt wederom zum kotzen!
Ja ouwe, en waag het niet om het klein geld te betalen in de supermarkt!
In Noord Korea is het ook gewoon legaal.
Dit krijg je als je als "Liberaal" afhankelijk bent van religieuze partijen.
Hij zegt het verdomme bijna zelf!
Hij wilt gewoon "iets" bestrijden, houden we wiet illegaal heeft hij iets te doen.
Care | 31-01-14 | 15:35 | + 0 -
Hasj en wiet zijn wel degelijk kankerverwekkend en het kan bij overmatig gebruik psychoses veroorzaken. Toch is dat mijn inziens geen reden om het meteen maar te verbieden: alcohol is vele malen verslavender en destructiever en kan vrij in de supermarkt gekocht worden. Van een afstandscriterium van cafe's heb ik nog nooit gehoord. Terecht, want dan zou het land te klein zijn. Bij coffeeshops kan het blijkbaar wel. Die zijn natuurlijk een makkelijk doelwit voor een conservatieve oude minister die per se voor zijn naderende sterfbed iets aan den geschiedenis wil toevoegen.
Shareholder II | 31-01-14 | 15:28 | + 0 -
Ben jij nou gewoon dom, of doe je alleen maar zo.
.
Als overheid kan je m.b.t. wiethandel/kweken gewoon het monopolie opeisen, net zoals dat met gokken gedaan werd.
.
Coffeeshopeigenaren moeten van de overheid kopen, klaar. Handhaven, boeken controleren (steekproefgewijs), bij overtreding direct sluiten. Dan weet iedereen wat er op staat en laten ze het (hopelijk), zo niet, boontje komt om zijn loontje.
.
Dan ga je van 0,- inkomsten naar een hoop, btw, accijns etc.
Die ouwe staat wat te wauwelen, komt nauwelijks uit zijn woorden. Je hoort de tandwieltjes in zijn hersens roestig kraken. Het doet me denken aan die goeie ouwe Desmond Llewelyn, god hebbe zijn ziel, die in zijn laatste Bond-films als Q alleen nog maar stamelend van een autocue af kon lezen.
.
Zo iemand is zijn houdbaarheidsdatum ver voorbij en moet tegen zichzelf beschermd worden. Alleen is Opstelten geen acteur, maar een invloedrijk Minister van Justitie die niets van de huidige samenleving begrijpt, in zijn onwetendheid alles alleen maar erger maakt en waar we in het buitenland zwaar mee voor lul staan.
Doe mij nog maar een jointje.
(en dan benny hill of mr bean kijken)
www.zamnesia.nl/blog-de-voordelen-van-...
Gemiddelde coffeeshop verdient zo een 8000 euro per dag netto.. en dan hebben we het niet eens over een goed lopende shop maar gewoon een standaard winkeltje op de hoek en dan alleen nog maar de mensen die daadwerkelijk halen. De mensen die er rustig gaan zitten, kopje koffie drinken, wat eten en rustig roken betalen nog meer.
Waarheid is dat het een gouden handel is.. deels steun ik de motie om het illegaal te houden, op die manier verdien ik persoonlijk meer en betaal ik minder, tegelijkertijd is het krankzinnig om zo moeilijk te doen om een kamerplant waar ik zelf wel mee kan beslissen hoe of wat ik er mee doe.
Overigens ook onzin dat het slecht voor je is, het is inmiddels al lang en breed bewezen dat het gewoon goed spul is. Verdovend, jazeker, maar lichamelijke klachten zoals vergiftiging bij alcohol of kanker bij sigaretten zijn er niet.
Onzin dus, opbokken en weg ermee.. heel dat kabinet.. Allemaal opflikkeren, tis tijd voor wat nieuws.
Uh uh uhhhhhh uhhhh uh uh
Premier Trutte | 31-01-14 | 15:06
En in Spanje is wiet telen legaal zeker ? En dat door Europa naar Nederland rijden dat is ook bon ton ? Ergo, Nederland mist hélemaal geen belangrijke inkomsten, of je moet die paar kWh bedoelen die in Spanje door de zon wordt waargenomen. Wat men dan illegaal op vrachtwagens vervoerd, zodat transporteurs ongewild die lading betalen, omdat anders het voordeel grotendeels weg is.
Aantal doden door tabak p/j in NL: 20.000 -> legaal
Aantal doden door alcohol p/j in NL: 2500 -> legaal
Aantal doden door wiet p/j in NL: 0 -> illegaal
Ivo, Y u so stupid?
@ steven paul
nooit van kinderen die het raam uitklommen gehoord?
maar dat zul je door de pillen wel niet merken..
Volksvertegenwoordigers lijken vooral zichzelf te vertegenwoordigen.
Alle grote Nederlandse export-telers zitten nu in Spanje en 80% van de transportbedrijven is behulpzaam bij de import ervan naar Nederland ervan. Marokko wil ook een graantje meepikken en wil daarom de teelt vrijgeven. Doordat Ivo de boel op stelten zet mist Nederland belangrijke inkomsten. Vroeger was IVO een afkorting voor Individueel Voortgezet Onderwijs. Hoe profetisch was dat, hij heeft inderdaad nog een hoop te leren.
1965 in Afrika. En een eerste ontmoeting met wiet gebruikende mensen. Die om het af te maken een glaasje wijn er bovenop gebruikten. Met gevolgen die je niet voor mogelijk houd. Zoals mensen die voor je ogen veranderen in iets wat het doodschoppen waard maakt, letterlijk. Vijftig jaar later. Dan lees je dat het onschuldig tijdverdrijf is. Die ziekenhuizen, doktoren, foutjes, doodgaan, drugs, is een teken aan de wand. En in de politiek, pussy op bezoek bij Frans, onze. En het ABP. Leeggeroofd door de staat. Die nu waarschuwt om op hun centen te letten. Wiet moet kunnen, dat is zeker.
@von sokkenstopfen | 31-01-14 | 13:14
Zou het niet mooi zijn om als werkeloze blower een baantje als kweker te hebben conform de ambtenaren cao.
Ik denk dat er dan toch wel een aantal lamballen uit hun hangmat komen.
Opa begrijpt het niet meer...
Als zogenaamd 80% naar de export moet omdat de staat daar zo lekker aan kan verdienen, wie importeert die troep dan ? Niet die twee Amerikaanse steden of Uruguay, want die telen zelf wel. Dan moet de overheid dus maar zaken gaan doen met criminelen, omdat het zoveel geld oplevert ?
gefaald bij de tandarts als burgemeester, programmamaker en in de politiek. hé opa, doe eens een weekertje
Het is nu wel duidelijk dat de politiek er alles aan doet om Nederland financieel de grond in te boren. Kunnen ze eindelijk eens iets doen waar de staat flink aan kan verdienen, dan doen ze het niet. Wel accijns verhogen terwijl van te voren al duidelijk is dat het alleen maar geld gaat kosten. Wat een verschrikkelijke bende hebben we daar in Den Haag zitten. Zolang ze er zelf maar beter van worden. Zum kotsen.
Brusselmans lult. Opa Ivo zegt vandaag nee tegen "het manifest van gemeenten" die zelf in de wietproductie en wiethandel willen gaan. Ik ben dat met Opstelten eens.
Verder blijven coffeeshops gewoon open en kunnen je blowen wat je wilt. Gemeentelijke wiet zou hooguit minder THC voor meer euros betekenen. Misschien iets schoner, hoewel dat nog te bezien zou zijn. Wie rookt krijgt sowieso al veel teringzooi binnen dus dat zal het verschil niet maken.
Een andere belangrijke reden om wiet te criminaliseren is om de enorme potentie van hennep en cannabis de kop in te drukken. Daar zit de grootste bedreiging voor de farmaceutische en (petro)chemische industrie.
@mental K Het is maar een klein percentage van Nederland wat gebruikt. ( www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondhei... 0
Wil je gebruik oplossen moet de maatschappij de sociale, psychische problemen oplossen en proberen de midden klasse van de maatschappij te vergroten.
.
Een partij als de VVD zou moeten pleiten voor legalisering en dus natuurlijke selectie anders kunnen ze net zo goed hun "liberale" partij opheffen.
Als 80% naar export gaat dan kan Nederland daar toch enorm aan verdienen. Het zou nog beter zijn als 100% naar export ging.
Opsturen naar het Oudheidkundig Museum in Leiden die Ivo. Of mummificeren, t proces is al in gang gezet, kan Piet Hein Donner(t) ook gelijk mee. Twee vliegen in een klap.
Goede middag Nederland!!!
Tuurlijk tuurlijk we zijn allemaal voor legale softdrugs. NOT. Te veel vrienden naar de klote zien gaan, te veel onzin dat verkondigd wordt en werd over zg. 'soft' drugs. Het spul is wel verslavend en sloopt sommige mensen gewoon. Het kost nu al miljarden durf ik te wedden, laat staan als het helemaal legaal wordt.
Hoor hem net op het journaal
Quote, Ik zie zelf niets in bla bla bla bla
zelf......? wtf
u dient naar de opinie van het volk te luisteren, mijnheer Opstelten !!!
We leven dus gewoon in een dictatuur waar Opstelten wel even bepaald hoe het moet.
Dan wordt het tijd voor een Nederlandse lente ...
Avalon | 31-01-14 | 14:06 |
Ik denk dat je zoon gewoon een slappe zak is die DENKT dat ie niet kan stoppen. Ik ben 12 jaar lang namelijk zelf zo'n zoon geweest. Stoppen is easy peasy, gewoon niet meer doen. Lichamelijk en geestelijk 0,0 problemen mee. Dat geestelijke aspect (is het slappe zak gedeelte) kan wel wat lastiger zijn, maar absoluut niet onoverkomelijk. Nu niet gaan doen of het hier om heroine of meth gaat.
In menig camper en shoarmazaak wordt dit als overwinning gevierd... verdomde kloteland
Eurotokkie | 31-01-14 | 13:16 |
Als eindverbruiker ben ik ook tegen legalisering.
De reden heb ik dan ook al genoemd.
@Vanilla | 31-01-14 | 13:40: niet verslavend? Ga eens lezen: www.google.nl/#q=cannabis+verslavend
Dinosauriër Ivo is toch niet zo liberaal als gedacht. Oh wacht ik heb het over de VVD, haha oh nee laat maar.
@steven paul | 31-01-14 | 13:54
Zo is het! Je zou je kind ook gewoon de straat op kunnen schoppen en de buurt laten terroriseren tot een uur of 10. Dan heb jij lekker je rust en kan je fijn reaguren op GS.
Als in NL alles vrij is, liggen ze in een deuk in het buitenland. Je denkt toch werkelijk niet dat zij daar naief NL gaan volgen ? Gevolg: een lekkere toeloop van allerlei figuren naar NL. Dus Of iedereen, of niemand.
En daar kwam de aap uit de mouw, meneer wordt bij de ballen genomen door Duitsland, Engeland en Frankrijk. De ware motieven voor zijn handelen gaat hij, u en mij, nooit kenbaar maken.
@Ongeblustekalk | 31-01-14 | 13:48
Van blowen word ik slaperig. Van de Ritalin word ik actief. En mijn kind moet 's avonds gewoon niet zeiken en naar bed gaan zodat ik rustig kan reaguren met een paar pillen in m'n mik.
koek koek
Een 'opoe' is een grootmoeder of oude vrouw.
Hee man ,huh huh eigenlijk heh , .... als je d'r goed overnadenkt betekent opstelten toch gewoon : high
De grooste drug is suiker. Maar daar hoor je deze volgevreten, aan de stoel vastgenagelde prutsers niet over.
@steven paul | 31-01-14 | 13:41
Ghaha, grappig dat die arts jou pillen geeft om tegen dat drukke gedoe van je kind te kunnen.
Je kan beter in de huiskamer gaan blowen, daar wordt je kind ook rustig van door het passief meeroken.
En geen tabak door de wiet draaien, dat is slecht voor je kind!
Hij zegt 'ruim 80% is export'
Die 80% is slechts een 'educated guess', om er dan ook nog het woord 'ruim' voor te zetten vind ik wel erg ver gaan!
Ik snap nog steeds niet waarom je dat spul zo nodig moet hebben.....
-weggejorist-
Drugs are bad, mkay. Voor sommige mensen. Maar voor dit wezenloze kabinet zou een weekje blowen op de hei niet verkeerd zijn. Misschien dat ze dan weer iets meer mens en iets minder robot worden.
@Jackanders | 31-01-14 | 13:30
Ik heb lang moeten zoeken naar een arts die de diagnose ADHD wilde stellen bij m'n kind. Maar uiteindelijk kan ik nu wel de hele avond met een paar pillen in m'n mik blijven reaguren.
Dus,... Door het niet reguleren van de teelt, waarmee je dus de verkoop/inkoop van coffeeshops kan monitoren ga je de bestrijding van illegale export van deze drugs tegen?
.
Eh, heh!?
Ben absoluut voor legalisering wietteelt. Aan de andere hand blijkt steeds dat de overheid overal een puinhoop van maakt, dus wellicht zou het toch beter zijn dat productie in handen van criminelen blijft. Zo veel vertrouwen heb ik dus onderhand in de overheid.. is toch om je kapot te schamen!
Hallo, partijgenoten die weedkwekerijen hebben, je laat als rechtgeaard liberaal toch niet die concurrentiepositie verzwakken door de overheid? Volkomen logisch het standpunt van Opstelten.
Het wordt tijd dat die brombeer eens realiseert dat het er in het echte Nederland anders toegaat dan in zijn stropdassenwereldje. Next.
Avalon | 31-01-14 | 13:27 |
Cannabis is helemaal niet verslavend.
.
Even los daarvan; weet je wat helemaal eng is: dat ze je tegenwoordig uit je eigen koophuis kunnen gooien als je een paar plantjes in de tuin hebt. Over politiestaat gesproken. (zoek: damocles beleid) Ziek ziek ziek!
@BamesJond | 31-01-14 | 13:30
Ik verwacht dat de produktiekosten gigantisch gaan zakken als de professionele tuiders en boeren in het groot wiet gaan telen. Distributie kan via de Greenery en de supermarkten, dus daar zitten op zich ook niet zoveel kosten aan.
De demmink gedoger en keuningskruiper heeft gesproken.
@von sokkenstopfen | 31-01-14 | 13:14
De stroom voor de wiettelers betaal je toch al.
@Wloddek | 31-01-14 | 13:07
Daarom zijn ze zo begaan met onze gezondheid zodat we lekker lang kunnen blijven werken en afdragen.De ziektepremies zullen nooit omlaag gaan ook niet als iedereen gezond leeft.
Werken tot ge creveerd het is niet anders zou van Paemel zeggen
Stormageddon | 31-01-14 | 13:27 | + 0 -
Je hebt een punt met je win-win, maar ik blijf het stuitend vinden dat er überhaupt argumenten moeten worden aangedragen om die hele handel te legaliseren.
@Stormageddon | 31-01-14 | 13:27
En nog een win: omdat het niet aan te tonen is wat er daadwerkelijk aan (illegaal geteelde) wiet ingekocht wordt in een coffeeshop is het onmogelijk om te controleren wat de daadwerkelijke omzet is. Maar de verkopen zijn wel legaal. Iedere coffeeshop is dus een perfecte witwasmachine.
Maar als een dolle de kleinkinderen vol laten pompen met ritalin, dat maakt hem dan weer geen flikker uit.
Seniele pipo.
Zodra het legaal wordt gaan de prijzen van wiet omhoog, lekker 'gedoogd' houden dus! Ideaal!
Ivo Opstelten, nog nooit een joint van dichtbij gezien, gaat MIJ vertellen dat canabis niet goed voor mij is!? 1) Waar bemoeit die zak hooi zich mee en 2) ... uh... (ik ben even kwijt wat ik wilde zeggen.)
In ieder geval, ik hoop dat die nepliberaal geveld wordt door een acute levercirrose! Dat zal 'm leren!
Heerljk..,'starre conservatieve dogmatische denker is'... Dit is nu exact de reden waarom mensen het vertrouwen in de politiek zijn kwijtgeraakt. Op cruciale vlakken de voeling met de maatschappij verloren, vastzitten in rotsvaste denkpatronen als gevolg waarvan de samenleving onnoemlijk veel leed wordt berokkend. Dat JSF-gedonder, het Fyra-debacle, het (nog steeds) etterende multiculturele drama, zachte D'66 heelmeesters in de rechtspraak, de kritiek-loze uitlevering aan Europa, de financiele crisis en nu nog steeds (SNS-)graaiers die er mee wegkomen (onverkoopbaar), de bizarre toeslagen faal(wist men al ver voor Weekers maar gewoon de andere kant op blijven kijken). Maar verder geen cynisme mijnerzijds.
Wie een jonge zoon heeft die er verslaafd aan is en die daardoor zijn toekomst vergooit, piept wel anders.
@Itzamná | 31-01-14 | 13:18
Nee... maar, voor mij hoeft de staat niet te bestaan dus staatsdiefstal ook niet, en dan zou er ook geen probleem van illegaliteit zijn. Ik heb echter niet de illusie dat de staat zichzelf gaat opheffen. BTW en accijnzen zouden voor dat tuig in Den Haag een extra argument vóór legale wietteelt moeten zijn. Als je het legaliseert en reguleert heb je aan de ene kant dus inkomsten, en aan de andere kant minder kosten voor opsporing, justitie en detentie. Win-win.
Voor 25 gulden had je in de jaren 90 genoeg Northern Light wiet om jezelf zo stoned te roken dat je jezelf moest vast tapen aan de bank om niet het raam uit te vliegen. En natuurlijk Morcheeba in de cd speler.
Bier tegen de droge bek en een zak drop onder handbereik vanwege de vreetkick die toch wel kwam. Toenmalig vriendinnetje werd ook behoorlijk hitsig van de grote hoeveelheid THC in dat spul.
Mooie tijden waren dat.
Zolang illegalen niet tot illegalen benoemt worden in dit land, is wiet peanuts.
Eerst alle illegalen het land uit en dan gaan we wel weer eens wiet reauken.
Lekkere VOC-mentaliteit ook om dit te verbieden. Vroeger verhandelde NL slaven, dus er is sprake van een Enorme Vooruitgang.
Er is niemand die je vertelt dat je moet snuiven, prikken of inhaleren. Allemaal eigen verantwoordelijkheid, mensen. De rest is gelul.
"In 2011 overleden er 18.858 mensen door roken. In totaal overlijden er jaarlijks aan alcohol, tabak en drugs ruim 24.000 mensen. Dat betekent dat tabak bijna 80% van de totale sterfte door gebruik van genotmiddelen voor haar rekening neemt. Roken is killer number one."
Als opa zich dan al ergens mee wil bemoeien, kan hij zich beter met wat anders bezig gaan houden. Dat zou hij sowieso moeten doen, ha!
Opa Ivo schijnt niet te beseffen dat hij een geweldige potentiele inkomstenbron weggooit: Wietteelt en handel vrijgeven en er accijns opheffen. Kan iemand even voorrekenen hoeveel dat de schatkist van Jeroentje per jaar oplevert?
GeenStijl: "Zeker als je Ivo Opstelten bent, net 70 geworden (zelf vuistdiep zit in de wietexport zit)"
Volgens mij zit Ivo Opstelten met zijn vuist heel ergens anders:
"Henk Krol heeft als volksvertegenwoordiger tot drie maal toe contact met minister Opstelten gezocht over Demmink. Toen het tot een gesprek leek te komen, werd Krol in staat van beschuldiging gesteld vanwege het hacken van een computer (iets wat hij als politicus van 50Plus alleen maar demonstratief had gedaan om een probleem aan de orde te stellen). Opstelten gebruikte dat niettemin als excuus om het gesprek over Demmink af te zeggen. Dat vertelde Krol donderdagavond aan Eva Jinek in Eén op Eén."
Bron: www.katholieknieuwsblad.nl/nieuws/item...
Verder in dat artikel: "Hoewel Krol er bij zijn onderzoek voor de Gay Krant in 2003, [...] nooit volstrekte zekerheid zegt te hebben gekregen dat de toenmalige secretaris-generaal van Justitie seks heeft gehad met minderjarigen (zoals hardnekkige verhalen willen, die tegenover Krol bevestigd zijn door "niet de eersten de besten": mensen uit de top van Demminks - en Opsteltens - eigen ministerie)".
Juist. En daarom adviseer ik eenieder die de kul van dit soort nepliberalen beu is om Piraat danwel Libertarisch te stemmen bij eender welke verkiezing ook. Opapartijen horen in het museum, de hedendaagse burger kan zelf prima beslissen wat die in z'n mik propt.
Mmmmmm, worth thinking about... www.uruguayrelocate.com/
O jee, Dickerdak ligt weer eens dwars. Kan iemand dit fossiel nu niet eens een bejaardenoord in helpen?
Stormageddon | 31-01-14 | 13:15 | + 0 -
BTW en accijns d'r op lijkt me dan weer niet nodig. Zijn eigenlijk nergens voor nodig en is niet meer dan diefstal.
Wonderlijk eigenlijk dat dieven mogen bepalen wat wel en niet mag...
von sokkenstopfen | 31-01-14 | 13:14 | + 0 -
Als wiet verkoper zou ik hier idd tegen zijn.
We halen al boodschappen, drank en brandstof in Duitsland en België en straks ook wiet.
Dat zijn weer miljarden die we door de neus boren.
Gewoon legaliseren die hap. BTW en accijns erop en we zijn binnen een jaar uit de crisis. Drenthe is voor. Grote landbouwarealen beschikbaar, prima voor de economie.
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/meerderheid-d...
Het mag dus niet vanwege de EU? Nou en? De EU kunnen we prima negeren. De EU negeert ook de wensen van de landen en hun burgers.
Heel goed dat het hier verboten blijft, want dan blijft een grammetje wiet ook een tientje kosten ipv het dubbele, want als ivosaurus opsteltusrex het zou toestaan dat gemeentes het in eigen beheer gingen kweken, dan moet er dus ook stroom betaald worden voor de groeilampen en moet er loonbelasting betaald worden voor het personeel die het verwerken, en btw geheven worden, dus dan zou een grammetje minimaal het dubbele gaan kosten, en dat moeten we niet willen met z'n allen.
Na dit eh, eh, eh, hebbende, nam hij een wijntje. Buhrp.
Ik ben bang dat dit niet zoveel met Opstelten te maken heeft.
Als de EU had verplicht dat wiet gelegaliseerd moest worden dan had trekpop Opstelten het tegenovergestelde voor de camera beweerd.
Is een vereiste voor die luitjes daar hoor.Incompetent zijn.In combinatie met corrupt zijn gooi je hoge ogen aldaar.
Als je het legaal maakt dan is Opstelten overbodig geworden .
't Is dat ik m'n handen al vol heb met de export van coke, maar anders zou ik alsnog in de wiet-export gaan zitten.
Prima business trouwens.
Het kost me serieuze moeite om naar deze over datum fossiel te luisteren! Die man snapt het gewoon niet en dan word begrijpen erg lastig.
Is Teeuven niet nr 2 die oprot uit de kamer wat is deze man zo niet meer van deze tijd grottekeningen zijn nog moderne kunst voor hem .
Je moet als goed despoot natuurlijk wel iets om te onderdrukken hebben.
Wloddek | 31-01-14 | 13:07 | + 0 -
We posten op dezelfde tijd vrijwel dezelfde boodschap.
En dan nog zijn er mensen die niet in Godt geloven, onbegrijpelijk.
Wat blijft het toch een verspilling van arbeid en geld dat niet alle drugs worden gelegaliseerd.
Wat heeft die Opstelten ermee te maken wat ik in m'n mik prop? Juist, niks.
En dat zit dan bij de VVD. Beter, natuurlijk bij de VVD.
ik heb nooit begrepen hoe de staat bepaalt wat wij onszelf mogen toedienen we zijn immers de eigenaar van ons lichaam.
Blijkt dus niet zo te zijn, ons lichaam is dus eigendom van de staat en wij zijn doodgewoon lijfeigenen.
Opstelten kijkt uit zijn ogen alsof die zo stoned als een garnaal is.
Seattle is met 2 t's, Brusselmans.
Overigens, de Superbowl a.s. zondag is tussen Denver en Seattle. Nu al omgedoopt tot de "Superbong".
Opstelten is een beetje de Thatcher van Nederland
Ik weet in ieder geval dat ik de kroeg / shop induik wanneer hij dood is
Een plant verbieden, hoe kom je erop.
@CoJoNes | 31-01-14 | 12:54
Precies: wat een stel ambtenaren ergens in een hotelletje in Geneve schrijven (onder genot van door lobbyisten betaalde etentjes, drank en hoeren), is natuurlijk veel belangrijker als wat de Nederlandse democratie zegt.
Oh? is het illegaal? ghé!
Opstelten zegt vaker Euhhh dan de gemiddelde wietgebruiker.
laat de vrije jongens en meisjes ook wat verdienen anders verdwijnt het grootste deel van de opbrengst direct in de staatsruif.
dat gebeurt nu ook maar wordt er eerst flink mee geconsumeerd.
officiele skunk wordt overigensalleen maar een slap aftreksel van de echte skunk en moet je een ons roken om een beetje high te worden
Opstelten was met 28 jaar de jongste burgemeester van Nederland.
Sinds die tijd zit hij in de baantjes carrousel niet gehinderd door enige kennis opgedaan in het bedrijfsleven.
Is ie pas 70? 125 had ik ook geloofd. Maar laat lekker liggen joh, die paar honderd miljoen aan accijnzen, de nukubu legt het verschil wel weer bij.
Gatverdamme. Opstelten en Teeven. Allebei opbokken, en snel een beetje! Als mensen drugs willen gebruiken, doen ze het toch wel. Beter vrijgeven die handel.
Je mag in Nederland geen produkt verkopen zonder dat het produkt aan de wettelijke eisen voldoet. Behalve wiet. Je moet in Nederland een deugdelijke boekhouding bijhouden als ondernemer. Maar als coffeeshophouder heb je officieel geen toeleveranciers, dus is het onmogelijk om omzetcijfers hard te maken. Hoe kan het in godsnaam dat in het overgereguleerde Nederland dit in 2014 nog steeds mogelijk is?
Opa heeft door zijn functie connecties met de grootste drugsbaronnen in het land, die mensen zijn allerminst gebaat bij legalisatie.
Als opa thuiskomt ligt er weer een dik gevulde bruine enveloppe op z'n deurmat. Wedden?
Want moet van die Euro-trutten in Brussel.....
'Zelf's in fokking Uruguay kan het'
Dat is niet zo vreemd hoor.
Coca is ook legaal in Colombia en Bolivia
Wat dat betreft gaat Zuid Amerika wel de goede kant op.
En daar lopen voornamelijk vrouwen in jurken en rokjes .
Trap die vent toch de Hofvijver in!!!!
Uuuuhh... we hebben internationale regels, en uuuuhm... criminaliteit aanpakken en uuuuuumm... de export die moet.... uuuuhmm... de drugsoverlast en de eeehm.... export van de uhm.. in ons ehhh... land... moeten we uuuuhmmmm ook aanpakken.
Ben tegen verdovende middelen, maar geef het maar lekker vrij, scheelt een berg aan criminaliteit .
Opa is een beetje traag van begrip op z'n ouwe dag
Verdragen, Brusselmans, het mag niet vanwege internationale verdragen. Je vergeet dus het allergrootste bullshit argument nog.
Waarom kunnen we niet zelf beslissen wat we doen en wat willen gebruiken? Alsof de overheid het juiste weet...
Helemaal die Opstelten, die loopt zo'n honderd jaar achter op iedereen.. Opstappen, Opstelten!
"het liberale gidsland Nederland"
Dat was 30 jaar geleden.
Tegenwoordig is iedere bananenrepubliek liberaler dan Nederland.
En ook hier missen we weer de slag met de Verenigde Staten.
Niet gek opkijken als het toerisme volgend jaar teruggelopen blijkt te zijn.
Ach ja. Wat doet de overheid nu eigenlijk WEL goed voor de economie?
REAGEER OOK