
Hou u vast voor alweer een bestuurlijke clusterfuck van epische proporties. MinEZ, Provincie Groningen en de NAM (=Shell en dus Rutte II) hebben bedacht dat er een "Dialoogtafel" moet komen om de woede van de jarenlang uitgezogen en uitgelachen Groningers weg te masseren. Dialoogtafel, u kunt zich er het een en ander bij voorstellen. Een
toafel om te proaten. Dat tafeltje gaat
650.000 euro kosten. Nee, dat zeggen we verkeerd. Die tafel kost maar
7,99 euro. De rest van het geld gaat op aan zalvende coalitie-trekpoppen die de "Grun Spring" moeten sussen. Jan Kamminga (VVD) en Sjakie Wallage (PvdA) krijgen 70.000 euro elk voor hun dialoogtafelsessies. De raamambtenaar die alles mag opnoteren zelfs een ton. BAF. Alweer een bestuurlijke breinaald in de bek van de toch al boze bibbergroninger getrapt. Twee weken terug was er een memorabele
hooivorken-optocht, en wat ons betreft mag die nog eens dunnetjes over vandaag. Tief op met zwets- & zwateltafels en fooien van 1,2 miljard. Enter: de nachtburgemeester van Groningen, Chris Garrit. Hij eist in een keurig weloverwogen epistel
14,3 MILJARD (
mirror) van Henk Kamp cum suis. Uit te betalen (voor 1 juni aanstaande) in goudstaven, bitcoins en contanten. Klinkt goed. Maar het is een schamele
25.000 euries per Groningert. Een fooi. Fok 'em Groningers. Eis het tienvoudige. Momentum = alles. Den Haag poept in de broek voor jullie. Zelf Groninger worden en binnenkort gratis geld krijgen kan
hierrr. Succes.
Reaguursels
InloggenDie brief zit zo boordevol fouten dat hij bij voorbaat al niet serieus genomen dient te worden. Wat is het toch slecht gesteld met de Nederlandse taal in Nederland.
@Sliptong | 31-01-14 | 11:07
Mag ik je er op wijzen dat het bedrijf van de heer van Weele deels afhankelijk is van opdrachten van de NAM? Je schijt je broodgever niet in de bek of wel?
Daarnaast is het inhoudelijk onjuist. Puur het simpele feit dat er plotseling wel heel veel scheuren in huizen ontstaan na het bewegen van de ondergrond wijst er al op dat het niets met zettingen te maken heeft.
Ook is het zo dat doordat er veel oude huizen staan deze veelal nog met kalkmortel gemetseld zijn welke veel elastischer is dan de huidige mortels en dus beter zettingen kan opnemen.
@netniet | 31-01-14 | 11:04
Nee, maar het zorgde er wel voor dat het Westen te vreten had en nog steeds.
Kom gvd eens van je aperots af en kom hier eens kijken.
zal ik eens wat zeggen, die Groningers krijgen niets.
Sjakie, in Flodder de karikatureske metafoor voor falend boterzacht PvdA-beleid. Wat was die serie toch zijn tijd ver vooruit.
De rekening kan naar de vorige kabinetten die het geld verjubeld hebben.
@netniet | 31-01-14 | 10:59
Het simpele feit dat daardoor de Groningers steeds meer risico lopen op een rampscenario daarentegen is ook niet nodig. Het is wel een prestatie om daarmee te moeten leven, dus ...
@netniet | 31-01-14 | 11:04
Die bevrijding vond plaats in 1594. In de jaren daarna voer er toch echt geen zilvervloot vanuit het westen het Hoge der AA op.
Sliptong | 31-01-14 | 11:11 | + 1 -
De schaal van Richter is wel relatief, en dat heeft vooral met de diepte van de bevingen te maken. Bij aardbevingen door het schuiven van tektonische platen is het hypocentrum van de aardbeving wel tientallen kilometers diep t.o.v. van de max. 3 kilometer bij aardbevingen door gasboringen.
Dat betekent dus dat een aardbeving van 3,5 veel meer schade kan aanrichten in Groningen dan in bijv. Japan.
Dat gaat er toch al jaarlijks heen als je alle uitkeringen, toeslagen en kwijtscheldingen in Groningen bij elkaar optelt.
Zolang er in monopoly-geld wordt uitbetaald, maakt het geen reet uit of het nu 1,2 of 14 miljard is. Het is geen flikker waard. Wat er eigenlijk zou moeten gebeuren is dat de staat een parallelle, complementaire munt voor het Noorden mogelijk maakt, die gedragen wordt door daadwerkelijke waarde, waaronder het Groningse gas (en ook de Drentse olie), analoog aan de Zwitserse WIR.
Kijk, dan hebben we het ergens over. Dan durf ik te voorspellen dat er zelfs geen jodenfooi in dat Europese fopgeld van Kamp en Rutte nodig is.
duitse herder | 31-01-14 | 10:14
Ik ben het zowaar zwaar met je eens.
Overigens voel ik als Nederlandse noorderling meer verwantschap met de Noordduitsers en de Denen dan met de randstad - eerlijk is eerlijk. Misschien toch maar eens een herschikking van de grenzen. Kunnen we het laatste kwart van het aardgas op een rustige en veilige wijze uit de grond halen en de opbrengsten stoppen in een fonds à la Noorwegen in plaats van aan de kansenprojecten van de PvdA.
25.000 euro per Groninger... Vooruit, daar doen we het voor. Maar dan willen we het geld wel voor het eind van deze maand op onze rekeningen hebben!
Overigens is het natuurlijk compleet bezopen dat zo'n Sjaak Wallage 70.000 euro per dialoogsessie pakt. Daar moet ik godverdomme bijna een jaar voor werken!
Het rijk kan het geld beter in Groningen steken dan in Griekenland, Egypte of de banken.
Ik ben voor.
En dan dat andere geld terughalen.
Hey, hoor je ook niemand over. Die dekselse Richter met z'n schaal: 3 tot 3,9, Licht,Veel mensen nemen trillingen als van een voorbijrijdende vrachtwagen waar; tegen elkaar staande glazen rinkelen; HOOGUIT zeer lichte schade mogelijk zoals LOSSE dakpannen.
@Sliptong | 31-01-14 | 11:07
... dat het gros van de schade...
Alsof het al aangetoond is dat de schade is veroorzaakt door de aardbevingen. Hear hear ene emeritus hoogleraar funderingstechniek: m.volkskrant.nl/vk/m/nl/3184/opinie/ar...
@ Dat mag misschien wel zo zijn. De onbegrensde rijkheid uit de gouden eeuw en de eeuwen hierna is niet gestoeld op de graanschuur van Groningen maar op de uitvinding van de paltrokmolen op de Zaanse schans. Mechanisch houtzagen ftw. Grootste vloot van de wereld en hoogtepunt van het huis Nassau. Groningen eo is aardig bevrijd door holland en zeeland, mijn beste.
@Petrus de Rewa | 31-01-14 | 11:00
Dat klopt, als afstammeling van onderdrukkende herenboeren weet ik daar alles van. Mijn overgrootvader was rentenier van beroep, stond zelfs in zijn paspoort.
@netniet | 31-01-14 | 10:59
Kun je dat onderbouwen met cijfers? Groningen was behoorlijk rijk in de 17e en de 19e eeuw: de graanboeren verdienden goud.
Groningen vangt zeker al sinds de tachtigjarige oorlog geld vanuit de huidige randstad. De rekening is wel glad zo. Het simpele feit dat het gas daar in de grond zit is geen prestatie die je de Groningers toe kan bedelen.
Verkiezingen: u geeft bestuurders een mandaat om uw portemonnee leeg te zuigen.
Als ik het lees krijgen Kamminga en Wallage samen 70.000,- voor 0,40 fte. Dat is nog steeds fucking veel, maar wel minder dan genoemd.
@Ashtrey | 31-01-14 | 10:52
Hmm, nooit iets van gemerkt. Iedereen daar is poeslief tegen mij. # welzoverstandig
@Ashtrey | 31-01-14 | 10:38
Wanneer met niet veel anders kan blijft alleen dat over. Ik heb je al een beetje bijgeplust hoor. ;)
@Botte Hork 10:47
Heb je dan ook zo'n grote waffel? Houden we niet van.
Onder Den Haag en Wassenaar is ook jarenlang gas gewonnen. Waarom vinden daar geen aardbevingen plaats? Of zijn ze hier op tijd opgehouden?
www.nlog.nl/resources/VRODO/provinciaa...
bijscholing | 31-01-14 | 09:48 |
John Lanting (Schokkend Groningen) is de mars naar Den Haag aan het organiseren as we speak. Pomp die banden dus alvast maar op.
@Ashtrey | 31-01-14 | 10:46
En waarom zou ik dat niet durven mijn waarde? Ik kom er wekelijks hoor.
@Botte Hork 10:41
Die grap van jouw is wel leuk. Kom je me nu ophalen met je troepen? Oow nee Rotterdam hè, dan durf je niet.
Rotterdam is niet romantisch,
Heeft geen tijd voor flauwekul,
Is niet vatbaar voor suggesties,
Luistert niet naar slap gelul.
Als de Groningers een mars beginnen naar Den Haag, sluit ik vanaf Utrecht aan.
bijscholing | 31-01-14 | 09:48
Ik vul de colonne aan vanaf Amsterdam met mijn troepen.
Botte Hork | 31-01-14 | 10:11 | + 6 -
Ik ben al in Den Haag, maar ik sluit me óók aan!
@Botte Hork | 31-01-14 | 10:41
Bindend? Nouja, wanneer dat advies van zo'n grote humorist als jou komt, moet ik dat wel ter harte nemen. Dank U!
Ashtrey | 31-01-14 | 10:38
En wat is uw wapenfeit, lately?
@Ongeblustekalk | 31-01-14 | 10:37
Bindend advies, als je een grap maakt, maak dan een goeie bitte. #faal
Godsammekraken | 31-01-14 | 09:50
Van het geld wat die multiculti-flauwekul Nederland gekost heeft, kon iedere Nederlander een gratiez Ferrari rijden.
Allemaal!
@Abstract Entity 10:19: Huis moet nog gebouwd worden... Grappig wel: waar ik woon zou je de prijs van dat huis betalen voor slechts het kale kavel. Grondprijzen daar zijn nog alleszins redelijk.
@Ongeblustekalk 10:23
Het enige protest is klikken op de min bij een onwelvallig reaguursel. Stelletje helden, gewapend met hun muisknop. Lachen joh. ;)
@Ashtrey | 31-01-14 | 10:22
Ghaha, de troepen van Botte Hork.
www.lobbes.nl/speelgoed/speelfiguren/s...
Het is toch hemeltergend hoe de overheid maar geld over de balk blijft gooien
@Ashtrey | 31-01-14 | 10:22
Je was me net voor.
@Botte Hork 10:11
''met mijn troepen"
Tuurlijk joh. Fantast. Live reality and don't get caught up in your fantasy.
De tas van de keuning is gevuld, de rest kan aan het gas.
@knerf | 31-01-14 | 10:18
Jacques Wallage is de vleesgeworden personificatie van alles wat er mis is het met de PvdA in Nederland.
@Botte Hork | 31-01-14 | 10:04
Raar, precies hetzelfde huis staat er nog een keer in voor 160.000
www.funda.nl/koop/visvliet/huis-470965...
Fijn, eindelijk werk in Groningen voor schavottimmeraars, guillotinesluipers, pekkokers en hooivorkinvetters.
Daar komt ie weer voorbij:
Jacques Wallage.
De man die ooit als Tweedekamerlid een voorstel deed om de burger luchtbelasting te laten betalen.
Want "schone lucht daar hing een prijskaartje aan".
Einde citaat.
Mocht u contact hebben met Wallage dan na afloop uw vingers natellen.
Nou, ik pis 25k euri niet in de bek hoor. Is meer dan 10% van mijn hypotheekschuld, kan ik weer een blokje afbetalen einde jaar.
620.000 Euro om 3 mensen aan het praten te houden, we zijn de schaamte echt voorbij in Nederland.
Noordelingen die in de maling worden genomen praten niet, maar nemen maatregelen... praktische maatregelen. Dat weet den Haag dus niet...
De totale vijandschap die bestuurlijk Nederland koestert jegens de bevolking, wordt steeds groter en openlijker.
Hoe kun je in godsnaam met droge ogen denken dat een dialoogtafel waarvan Wallage (PvdA) en Kamminga (VVD) de voorzitters zijn, het vertrouwen gaat herstellen?! Met verder als deelnemers vooral instanties die graag geld verbranden. Geen hond krijgt dankzij zo'n constructie meer vertrouwen. Die dialoogtafel is daarom in werkelijkheid niets anders dan de zoveelste bewuste en beredeneerde middelvinger.
.
Een mooi voorbeeld daarvan is de totaal wereldvreemde minister Kamp. Lees en huiver (bron RTV Noord):
"Minister Henk Kamp mag dan weinig vrienden hebben in Groningen, maar humor heeft hij wel. Dat bleek uit een praatje, dat hij hield in zijn woonplaats Zutphen.
Kamp sprak bij een boekpresentatie over het plaatselijke burgerweeshuis. De lokale omroep deed daar verslag van en hoorde hoe Kamp zijn toespraak begon: 'Bedankt dat ik hier mag zijn, anders had ik me weer moeten laten uitschelden in Groningen.' "
Gratis geld. Als zelfs Bulgaren al een maniertje weten om eraan te komen wordt het hoog tijd dat ik het ook ga doen. Werken is voor de dommen, Bulgaren zijn veel slimer.
Als de Groningers een mars beginnen naar Den Haag, sluit ik vanaf Utrecht aan.
bijscholing | 31-01-14 | 09:48
Ik vul de colonne aan vanaf Amsterdam met mijn troepen.
Als de Groningers een mars beginnen naar Den Haag, sluit ik vanaf Utrecht aan.
bijscholing | 31-01-14 | 09:48 | + 10 -
Als ze nou via de Afsluitdijk gaan, dan kan ik mij in 020/075 aansluiten en kunnen ze ook wat kwaaie Friezen meenemen naar 070.
@sinar2 | 31-01-14 | 10:08
Maakt dat hem dan eigenlijk een subsidie-slurper?
Hooivorken optocht??
Vakbonds-FNV folklore noem ik dat.
Die zeikerts met hun grote bek, schoppen nog geen deuk in een pakje boter.
Als er geen andere krachten loskomen is er niets aan de hand hoor.
@Botte Hork | 31-01-14 | 10:04
Je kan het ook als een investering met hoog rendement zien. Huisje kopen voor 20K en dan mee gaan jammeren met de andere groningers over een scheurtje en dan 50K schadevergoeding eisen.
Is Pritt zelf een van die onzaligen uit het communistische noorden? Met zijn onzin over uitzuigen van Groningen?
Wow, check die prijzen.. www.funda.nl/koop/visvliet/bouwgrond-4...
Ik ga een bod uitbrengen. Gewoon, omdat het kan. Maar vooral omdat het me een verademing lijkt om de 020-gaza ghetto te verlaten.
@pomtiedom | 31-01-14 | 09:58
Klopt, maar hoe zwaarder mensen het gaan krijgen, hoe eerder ze in opstand komen en er schoon schip gemaakt kan worden.
Het moet nog veel en veel slechter gaan om dit te bereiken, hoe vervelend het ook is.
Aan iedereen die zegt "betalen met die hap!": bedenkt dan dat U dat mag gaan betalen. 14 miljard lastenverzwaring waar we vorig jaar al moeilijk deden over 6 mld. Succes!
@Godsammekraken | 31-01-14 | 09:50
Hou die rotzooi lekker daar in de Randstad.
Lullen, dat doen we in Nederland al veel teveel. Ga eens poetsen!
Hoeveel banen creëren de NAM en de Gasunie eigenlijk in Groningen? Ik geloof echt niet dat daar uitsluitend forenzen uit Friesland en Drente werken.
@ Godsammekraken 09:50
Ga je mond spoelen met zeep en zoutzuur en snel een beetje!
70.000,=
Gaan die dan elke week 60 uur praten ?
Draai de duimschroeven maar aan en laat je niet naaien door die regentenkliek uit de Randstad.
Hup Groningen!!
www.youtube.com/watch?v=jTmXHvGZiSY
Het kan dus toch!
Maar nu het goede nieuws! Actievoerder te fiets John Lanting heeft zijn op de gaslocatie
't Zandt na een heftige achtervolging door de politie te fiets zijn in beslag genomen stalen ros weer op mogen halen.
ZIjn daar die miljarden al van af getrokken die geinvesteerd zijn om de werkgelegenheid te bevorderen maar wat niets geworden is omdat Groningen gewoon in een ontzettende uithoek ligt?
Heee een topic over Groningen. Ik krijg direct trek in een eierbal.
Misschien kunnen we de fijne multiculturele samenleving die we voor de aardgasbaten hebben gekocht naar Groningen verkassen?
De twee voorzitters van de "dialoogtafel" toucheren elk 70.000 euro op jaarbasis. En raad eens van welke twee partijen deze heren prominente leden zijn?
of er zoveel geld is weet ik niet. wel vind ik dat ze kamp zolang in gijzelneming mogen nemen.
Als de Groningers een mars beginnen naar Den Haag, sluit ik vanaf Utrecht aan.
".. Via de dialoogtafel moet de komende vijf jaar het geschonden vertrouwen in het aardbevingsgebied worden hersteld.."
Me dunkt dat nu precies het tegenovergestelde is gebeurt.
Aftikken met die mars!
*proest*
Nou ja dat bedrag is nog een schijntje vergeleken bij de gasbaten die het de staatskas heeft opgeleverd.
-weggejorist-
REAGEER OOK