Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zorgpremie TWINTIG PROCENT omhoog in 2015

takeupthystehtoscopeandwalk.jpgGing uw zorgpremie ook ietsjes omlaag aan het begin van 2014? Dat moet je zien als de zee die zich terugtrekt, vlak voordat een tsunami met vernietigende kracht landinwaarts spoelt. Dit jaar lichte premiedaling, en dan in 2015 woosj, TWINTIG PROCENT er bovenop, en het eigen risico van 360 naar 400 euro. Werkgevers zijn 1,6 miljard euro extra kwijt aan zorgpremie. Dat is nou eenmaal uw eigen schuld, zal dit kille cijfertjeskabinet u aan willen wrijven. Van iedere amateursporter die naar de fysio ging voor twee nopafdrukken in z'n knie. Van verveelde huisvrouwen die met een beetje rode uitslag op hun handen van 't schoonmaakmiddel langs de huisarts gingen. Van wachtkamers vol moslimvrouwtjes met chronische 'iek hoofdpain' van het eeuwig binnenzitten met zo'n knellende doek om hun kop. En natuurlijk van de bejaarden. De babyboomers, de oudjes, de Grote Grijze Golf die met hun langdurige zorgbehoefte een enorme aanslag op de reserves van de verzorgingsstaat plegen. Dat kost te veel, en dat houden we niet vol. We pissen veel te veel geld weg aan de laagdrempeligheid van een medisch consult, ziekenhuisbezoekje of röntgenfoto-voor-de-zekerheid. Tuurlijk. Allemaal waar. Maar daar staat tegenover dat Rutte's rekenmeesters hun hele regeerperiode in nederige dienst van de Europese boekhoudbureaucraten hebben gesteld en het dus niet om zorgkosten, maar om de ijskoude Brusselse begrotingscijfers gaat waarop dit land momenteel wordt bestuurd berekend, terwijl de privatisering van de zorg bij verzekeraars honderden miljoenen aan salarissen, bonussen en auto's met chauffeur heeft opgeleverd voor hun raden van bestuur, commissarissen en zorgbaasjes. Maar Brussel, Den Haag en het zorgbestuur zullen zelf niets willen inleveren in 2015. Daar hebben ze immers de laatste reserves van de burger voor. En als dat eigen risico maar hoog genoeg is, daalt de vraag naar medische zorg vanzelf wel. Win-win. Voor het kabinet, tenminste...

Reaguursels

Inloggen

Tja hele volksstammen van regeerders wilden het kapitalisme. Volk loopt mee en komt niet in opstand. Tja...
Dan zul je het hebben ook, dus hou op met dat gezeik.

Wordt het niet eens tijd voor een pijnbank-ondervraging van dhr. Hoogervorst als die weer eens in Nederland is. Moet toch spannende televisie opleveren. Liefst met een rad erbij of zo en wat duimschroeven. Uitlopend op een gebr.DeWittje, dat moet ene Mol toch aanspreken.

Overigens mag Big Pharma ook in de tang genomen worden. Aan marketing wordt nog altijd meer uitgegeven dan aan research.
Salut! Evocatus

Evocatus | 30-01-14 | 00:55

Werkloos worden en je leven wordt een paradijs!

vossejongk | 29-01-14 | 22:39

Zucht.. wanneer slaat de vlam eens in de pan? Ik doe mee!

michello | 29-01-14 | 22:33

Ik betaal nu 86 euro, wat vorig jaar 106 euro was. Dus het zal wel meevallen met die stijging!

Paulkruger | 29-01-14 | 19:09

20 % ,het verbaasd me helemaal niets.Het hek is immers al jaren van de dam,vooral als het gaat om de medicinale zorg,die volledig wordt gemanipuleerd door fabrikanten en verzekeringen.Het eindigt ermee dat ALLE medicijnen door de consumenten/het volk betaald moeten worden en dat verzekering alleen geldt voor dokter- en ziekenhuiskosten.De onbetaalbaarheid van het huidige systeem zal er wel voor zorgen dat in de toekomst de gemiddelde leeftijd van ons mensen drastisch zal dalen. Toevalligheid is uitgesloten,dus het huidige gelul,dat we alsmaar ouder worden,deugt niet en.... dat is ook de bedoeling.Nou ja,in zo'n wereld wil ik ook niet te lang leven.

Dolphi | 29-01-14 | 19:08

@ lenco
Sicko was al jaren en in ruime mate te vinden via piratenbaai e.d.
Maar ik denk dat de meeste reaguurders hier toch liever kijken naar Kim H of "meer voor mannen zenders"
ook op andere gebieden zijn genoeg kritische docu's te vinden over hoe wij elke dag weer genaaid worden door overheden grote bedrijven, banken, voedselfraudeurs en andere oplichters.

Oskaar Blafzuur | 29-01-14 | 18:30

Tja, sociaal zijn kost een paar centen he. Je kunt een € maar 1 keer uitgeven. De euro's naar de EU, Zuid Europese landen, mislukte projecten zoals Fyra, JSF, Betuwelijn en Noord-Zuidlijn kun je niet in zorg stoppen dus moet de burger meer en meer en meer betalen. Hier stemt de meerderheid voor en op. Stem op PVDA/VVD/D66/CDA omdat je zogenaamd fatsoenlijk wil stemmen en je weet wat je krijgt. En iedereen die er voor kiest verdient dot soort verrotting en verkankering. Socialer kan ik het niet maken.

Rest In Privacy | 29-01-14 | 18:24

mensen, het is tijd. tijd voor een enorme opstand, tijd voor (hoe rot ook) geweld tegen deze zooi die men regering noemt. u heeft erop gestemd? fijn he?? maar zonder extra's, het is echt tijd voor opstand!

ron2013 | 29-01-14 | 17:48

Dit jaar heb al maximale eigen risico genomen om minder premie te betalen, volgend jaar gaat de tandartsverzekering hier de deur uit.

Mr.Q | 29-01-14 | 17:36

Genoeg is genoeg lijkt me... ik raad aan om op facebook eens Revolutie op te zoeken en die pagina helemaal kapot te liken en te delen.
Misschien gewoon tijd om het allemaal op de oude manier op te lossen, ik begin het inmiddels wel langzaam te voelen.
Kan me niet inbeelden dat ik de enige ben, met dit klote bestuur. Onzin allemaal.

Care | 29-01-14 | 17:20

Lijkt me larie. Eerst zien dan geloven.

sitzkrieg | 29-01-14 | 17:19

Tja, misschien ook eens het eigen "gezondheidsgedrag" kritisch bekijken... Rook je? Stoppen levert directe winst op + minder kans op doktersbezoek. En waarom moet ik meebetalen aan fysiobehandelingen bij skiblessures of kickbox-fractuurtjes? Als je geld hebt om op Alpen-toernee te gaan kan dat best zelf worden betaalt. Alternatieve geneesonzin helemaal uit het pakket, kost een hoop en nooit bewezen effectief. Coma-zuipers, gewoon wat minder drinken, scheelt in de portemonnee. Het lijkt me beter om een x-aantal huisartsenbezoekjes per jaar te vergoeden, bij frequenter gebruik: bijbetalen. En geen huilie-huilie-maar-ik-mankeer-echt-wat-en ik kan daar zelluf heulenaal niks aan doen ...

Opinie-miep | 29-01-14 | 17:03

Hahaahhaha volgende week in de aanbieding bij Lidl; hooivorken, fakkels, pek, veren, knuppels, molotov cocktails en zwaar vuurwerk.....

Dakloze zonder krant | 29-01-14 | 16:33

Medicijnen zijn verzekerd,dus niet gewoon eigen risico maar kabinet heel aardig onderbetaalde buitenlanders all inn verzekerd voor slechts amper zeven tienjes niveleren is een groot feest.

Toontje-lager | 29-01-14 | 16:33

Wie niet weet te vangen zal altijd moeten werken.

Brabant hier | 29-01-14 | 14:59

@Borrelende Boris | 29-01-14 | 09:30
Vraag mij echt af of Johannes Franciscus Hoogervorst hieromtrent iets van wroeging voelt..

Boris die Sauertopf | 29-01-14 | 14:41

De zorg begint zo'n beetje de nieuwe melkkoe te worden na de auto.
Tenslotte rijdt niet iedereen auto maar moet wel iedereen zorgpremie betalen dus dat is mooi kassa!

MisterIk | 29-01-14 | 13:50

Koonkluk Huis | 29-01-14 | 13:25
Als u dat doet laat Ivo OpStelten u als terrorist aanmerken.

Shareholder II | 29-01-14 | 13:41

al die onverzekerde Bulgaren en Hongaren moeten toch ergens door betaald worden.
Oh shit, onlangs op TV: Poolse werknemers krijgen een verzekering van 60 euro per maand zonder eigen risico 'omdat daar vanuit deze groep behoefte aan was'

kees1960 | 29-01-14 | 13:40

Ik laat me daarom dit jaar he-le-maal restaureren. M'n eigen risico is nu al op. Nieuwe ooglenzen, twee nieuwe knieën. Flaporencorrectie, nieuwe heupen. Spataderen weghalen, penisverlenging, alles.

Koonkluk Huis | 29-01-14 | 13:25

Ja máár, juicht Hoogervorst met tranen van vreugde om de hals van Wiegel, het is niét alleen duurdere basispremie. Veur dát geld mogen de verzekerings amices ook méér uit het basispakket schráppen en de aanvullende verzekeringen duurder en complexer maken. Hoera.
Rutte zag dat het dik in urde was. Didi keek opzij, hij rekent erop dat het hart van zijn achterban sowieso geen premie ophoest waardoor de gemeente dat met plezier veur ze afdraagt en kosten veur werkenden nóg verder oplopen.

Shareholder II | 29-01-14 | 13:24

De zorgverzekeraars draaien dikke winsten, ze gooien ziekenhuizen dicht om meer winst te maken. En dan nog de zorgpremie omhoog. Lekker hoor, vooral dat privatiseren van de zorg dat was echt een briljant idee. kug kug

Lepenseur | 29-01-14 | 13:20

en sorrie voor de schrijffouten...

drastic | 29-01-14 | 13:01

Als ik het niet meer kan betalen en helemaal kaalgeplukt ben door deze overheid, dan ga ik het halen ; maak je borst maar nat zorgmanagers .

De partizaan | 29-01-14 | 13:00

Hoe doen die mensen dat toch ,hun zorgrekening niet betalen ,als ik dat doe, wordt het geld met nare maatregelen gehaald. Ik krijg hrt gevoel voor steeds meer anderen te moeten lappen.

drastic | 29-01-14 | 12:59

Mijn onderbuik zegt dat dit komt door grijpgrage rattenvingertjes in de managament en bestuurslagen. Mensen zijn toch wel afhankelijk van zorg, is het niet nu dan later...
En die nieuwe dikke auto he... Want poeh, poeh, wat een betrokken, warme, en onbaatzuchtige lui werken er toch in de zorg. Da's toch zeker wel een luxe ingericht design kantoor waard en een kleine 600.000 Eutjes op jaar basis...

ratelaar | 29-01-14 | 12:51

Wtf?!!!
Zijn ze nou helemmaal gek geworden? Ik kan de Verzekeraars nu al verzekeren dat ik die hysterische verhoging absoluut niet meer kan opbrengen!!! Zelfs niet met de te verwachten winst uit mijn geplande bijverdiensten via een op te zetten webwinkeltje, gespecialiseeerd in betaalbare giertonnen, mestkarren, voordeelverpakkingen pek en veren.Hoewel dit binnenkort best 's een gat in de markt zou kunnen zijjn!!!

Theemutz | 29-01-14 | 12:51

Premie zorgverz. gaat 200 euro omhoog en eigen risico gaat in 2015 naar 400 euro.

De hardwerkende man/vrouw met een klein baantje kan weer ''blij'' zijn,wordt verder uitgekleed,de PvdA verliest nog meer zetels zo,prima zaak.

chausson61 | 29-01-14 | 12:50

Ik ben nooit ziek, maar betaal graag mee aan verzorging van medenederlanders die dat wel zijn. Echter betaal ik niet graag mee aan de winsten en bonussen van "zorg"aanbieders en hun directeuren. Die mogen van mij direct naar de gevangenis.

cabbit | 29-01-14 | 12:39

Ook een leuk feitje waar ik kort geleden achter kwam is dat elke huisarts voor elke cliënt die hij heeft, elke kwartaal een bedrag van 14,61 door mag berekenen aan de zorgverzekeraar. Ook al kom je er nooit.

Dat is net zoiets als een auto bij de dealergarage kopen en dan van de garage elk kwartaal een rekening krijgt, gewoon omdat je klant bent zeg maar !!

In ieder geval drukt dit zeker weten ook op de zorgpremie.

En nog een puntje; kosten van medicatie. Die farmaceutische bedrijven hebben allemaal afspraken met mekaar en drijven de prijzen gigantisch op. Ook voor rekening van de zorgpremie. Is het niet zo dat die J.P. Balkenende nu ook voor een farmaceutisch bedrijf werkt? En was hij ook niet degene die pleite voor een uniform ziektezorg stelsel? Ik denk dat hij tot op vandaag nog steeds de ballen uit zijn string lacht. Het heeft er destijds aan verdiend en doet dat nu dubbel en dwars nog steeds. Iets met corruptie? :S

WanTec | 29-01-14 | 12:21

Ondertussen is nog steeds de helft van de kinder-IC in het lokale ziekenhuis bezet door allochtone kindertjes, waarvan de ouders speciaal hier naartoe komen want gratis zorg. De HELFT, jongens en meisjes. Enig idee wat zo'n ziekenhuis bed kost aan specialisten, materiaal en andere zooi? Nou, OK, ik ook niet, maar ik weet wel dat het rammend duur is.

En dan zitten we natuurlijk met de verzekeraars, die lekker hun eigen protocollen er op na houden. Mijn oom heeft kanker, en de verzekeraar stuurde hem naar een inferieur ziekenhuis waar hij weken op een scan mocht wachten. Lekker veel waar voor je geld.

En die klote-overheid maar mooi weer spelen met gemeenschapsgeld. Nee, het is echt tijd om het systeem om te gooien. Het experiment werkt niet, en het andere experiment ook niet. Eigenlijk werkt helemaal niks wat deze idioten doen. Het werkt alleen maar om ze een beetje precair in het pluche te houden tot ze oprotten naar één of andere onzichtbare, dik betalende post als beloning voor het land om zeep helpen. Maar de problemen die ontstaan door hun gebrek een bestuurlijke kracht? Daar blijven we mee zitten.

Ik zeg u, het is mijn grote droom om alle politici van de afgelopen tijd eens te laten verantwoorden voor hun wanbeleid. Brein achter de massa-immigratie? Levenslang. Zorgstelsel om zeep helpen? 20 jaar. Enfin, u raadt het wel.

Piet van het Padje | 29-01-14 | 12:12

@eastender

leuk om de zwakzinnige af te zeiken maar dat zijn niet de mensen die ons geld uit de knip jagen en daarbij ik betaal graag voor onze zwakzinnige als het maar de onze zijn

straatkat | 29-01-14 | 12:03

@Lenco | 29-01-14 | 11:42 | + 0 -
We gaan inderdaad naar het Amerikaanse systeem toe. Dat is eerder rechts aan te rekenen dan links. Fijn systeem, uitsluiting van reeds eerder opgelopen ziektes, of wel bijverzekeren voor exorbitante bedragen.
Je hebt bijvoorbeeld nierkanker gehad, en 1 nier is verwijderd. Wil je in de toekomst eventuele terugkomende nierkanker aan de andere nier verzekeren, moet je gaan denken aan een 1000 euro per maand. Fijn systeem hoor dat privatiseren van de zorg, toppertje!

penis-aqua-rosA | 29-01-14 | 12:02

Hogere zorgpremie, zodat de bv. de van Uw geld volgevreten MEP-ers ook van Uw geld kunnen dutten tijdens werkvergadering en/of van Uw geld dagvergoedingen ontvangen.

Iwmac | 29-01-14 | 11:44

Wie van jullie kent de documentaire 'SICKO' van Michael Moore ?
LINK: michaelmoore.com/books-films/sicko
Mensen die zichzelf thuis hechten omdat ze de kosten niet kunnen betalen.
Patiënten waarvan het verzekerings geld op is, die in een taxi gezet worden (in ziekenhuiskleding en al) en letterlijk gedumpt worden voor de deuren van een charitatief ziekenhuis.
Dat is de richting die wij ook op gaan.
Bij uitzondering heb ik de docu gepost op Usenet.
Hoop dat het delen van de info van de redacite van GS mag:
Groep: a.b.nl
Audio: Engels
Ondertiteling: Nederlands
Aantal bestanden: 90*50 MB
Par2: 10,8%
Formaat: DVD5
Bestandsnaam: E1O80FU311QRG4R0X90D
NZB maken hier: nzbindex.com/search/?q=E1O80FU311QRG4...
Heb deze docu jaren geleden zelf gezien en moest er bijna wel een beetje om lachen.
Heet leek me toen allemaal wat gecharcheerd.
Docu makers doen dit wel vaker om hun punt duidelijk te maken.
Maar nu vele jaren later, gebeurd precies hetzelfde in Nederland.
Nu al zijn er mensen in Nederland die geen medische hulp vragen (terwijl ze dit wel nodig hebben) omdat ze simpelweg niet het eigen risico kunnen dragen.
En vergeet ook niet, dat Arrogander Peggolt van de VVD66 hier ook in grote mate voor verantwoordelijk is !
Arrogander noemende dit toen: "de boel aflakken"
LINK: www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Ga Sicko kijken en dan weet je gelijk wat je voorland is.
Wat een tering-kutland begin Nederland zo langzamerhand te worden (excuses voor het grove taalgebruik).

Lenco | 29-01-14 | 11:42

gokje.. er gaan de komende tijd veel politici de overstap maken naar het bedrijfsleven (tijd voor gezin blabla ect) .. welk bedrijfsleven ? iets met verzekeren/medicijnen/universiteiten ..

(c)ZWITSUL | 29-01-14 | 11:25

Kan niet! Van Rijn heeft vorig jaar beloofd dat de gigantische winsten van de zorgverzekeringen terug gaan naar de verzekerden. Een man een man, een woord een woord; toch Van Rijn?!

Maria.1 | 29-01-14 | 11:17

Ik pleit ervoor dat alleen behandelingen welke financieel pijn doen worden vergoed. Bijvoorbeeld behandelingen vanaf 5.000 euro. Daaronder gewoon zelf betalen (eventueel leningen aanbieden). Waarom zou ik een huisartsenbezoek willen verzekeren? Of een gebroken arm dat incidenteel in een leven voor komt? Door een dergelijke maatregel kunnen de premies aanzienlijk naar beneden, gaan we niet meer onnodig naar de dokter, zijn we verlost van de enorme overhead aan extra kosten die de verzekeraar zelf kost en weten we zeker dat als we echt een ernstige aandoening hebben wel goed geholpen worden.

Sjompie | 29-01-14 | 11:15

Een ziekelijke, zorgelijke ontwikkeling van een steeds maar groeiende puist (lees bureaucraten en overhead) wat zorg lijkt te heten. Wanneer barst die puist een keer open? Pus eruit en een spiegelgladde huis (lees gestroomlijnde zorg) verblijdt ons.

drammerd | 29-01-14 | 11:07

WaarDeWindWaait | 29-01-14 | 10:24
Je zou helemaal gelijk hebben.. als de tijd dat de zorgverzekering nu privaat juist niet heeft bewezen dat de zorg voor de burger enorm veel duurder is geworden.
De vrije markt werkt niet als de markt niet volledig vrij is. En aangezien zorgverzekering nog een grotendeels staatsgereguleerde markt is, werkt het niet met for-profit bedrijven.

Het is niet socialistisch om bepaalde zaken onder verantwoordelijkheid van de staat te gooien. En in een verzorgingsstaat kan dat lijstje best: basis inkomen (uitkering), veiligheid (defensie + justitie), infrastructuur, onderwijs én zorg zijn. In plaats van al deze zaken exclusief zorg.

Devlonir | 29-01-14 | 11:06

Mja, zolang er managers voor managers voor managers, die de managers weer helpen om de managers te helpen om te rapporteren aan het secretariaat van de directie er rondlopen....

Nee serieus, er komt een moment dat je gewoon beter niet naar een dokter kunt gaan en gewoon ziek thuis kunt zitten.
Goed voor de economie enz...

de_tukker | 29-01-14 | 11:00

Onderwijl de eerste de beste zwakzinnige een pgb van, zeg, 72000 euri krijgt toegeschoven en degene die de zorgpremie naast de blokhuur niet meer kan ophoesten uit zijn huis wordt gezet, zou de overheid zich misschien eens kunnen afvragen waar het anders kan? Dan hoeft GS niet meer zo te hakketakken over fatsoenlijk volk dat er flink voor betaald af en toe zorg nodig heeft.

eastender | 29-01-14 | 10:59

Elke ziekenhuisafdeling heeft inmiddels meer managementlagen dan dat er personeel rondloopt. Dit zorgsysteem is ziek. Heel ziek. En de brave burger betaalt wel, want immers pflicht ist pflicht!

Le Roi | 29-01-14 | 10:46 | + 0 -

Correct en dan niet alleen de ziekenhuizen, bij elk bedrijf zijn de managementlagen niet te tellen en die snijden niet in eigen vlees, dus hup de onderlaag maar weer wegsaneren....

Sylvan | 29-01-14 | 10:51

Als je de verzekering die Nederlanders verplicht afsluiten eens vergelijkt met de verzekering die expats die in Nederland werken, dan is de Nederlandse premie helemaal moeilijk te verkroppen. Expats betalen bij AON Hewitt nog geen 40 euro per maand, hebben geen eigen risico, mogen zelf de zorgverlener kiezen en kunnen alle facturen gewoon opsturen naar de verzekeraar, die dan zorg draagt voor betaling.

The_iron_boar | 29-01-14 | 10:49

PietGelukkig | 29-01-14 | 10:40
Precies!

toetanchamon | 29-01-14 | 10:48

"De zorg" is kapotgekopschopt. Vriendin werkte vorig jaar in een verpleeghuis. Op personeel 'op de vloer' wordt kapotbezuinigd en de paar verzorgenden die overblijven worden opgezadeld met een tot op de minuut nauwkeurige en overvolle planning. Voor medisch specialisten is het een sport om creatief met verzeker/registratiesoftware om te gaan om zo de grootste vergoedingen voor de onbenulligste behandelingen naar binnen te harken. Elke ziekenhuisafdeling heeft inmiddels meer managementlagen dan dat er personeel rondloopt. Dit zorgsysteem is ziek. Heel ziek. En de brave burger betaalt wel, want immers pflicht ist pflicht!

Le Roi | 29-01-14 | 10:46

Er is helemaal niet geprivatiseerd. Dat is juist het hele probleem. Er is sprake van corporatisme, gedwongen winkelnering. Hence de explosie van prijzen. Vrijgeven die markt. Ik wil me kunnen verzekeren bij een Duitse of Belgische maatschappij.

Maar dan bestaat Europa ineens niet meer.

Koekoek!

Parsons | 29-01-14 | 10:46

@Mesmer | 29-01-14 | 10:36
Probeer Hongarije eens. Goedkoop en goed van kwaliteit.

Petrus de Rewa | 29-01-14 | 10:46

Allemaal of een Oostblok-coupe of een lichtgetinte huidskleur aannemen, dan verzekeren we ons óók voor 79€ per jaar ZONDER eigen risico! Joepie!

Dat kan allemaal in Nederland! Het land dat goed is voor ALLE culturen, behalve de Nederlandse....

Sylvan | 29-01-14 | 10:45

Dit heeft niets te maken met toestroom mensen uit andere landen, links of rechts, profiteurs van zorg...

"Panem et circenses" of "brood en spelen" is een uitdrukking die slaat op de praktijk om de gunst van het volk te winnen door oppervlakkige behoeften van het volk te lenigen, namelijk eten en vermaak. De uitdrukking stamt van Satire X [1][2] van de Romeinse dichter Juvenalis. Hij schreef:

"Vroeger verkochten we onze stem aan niemand. Al een hele tijd heeft het volk de macht afgestaan. Het volk benoemde vroeger militaire bevelhebbers, hoge ambtenaren, legioenen, alles. Nu beperkt het volk zichzelf en hoopt alleen nog op twee zaken: brood en spelen."

"Iam pridem, ex quo suffragia nulli uendimus, effudit curas; nam qui dabat olim imperium, fasces, legiones, omnia, nunc se continet atque duas tantum res anxius optat, panem et circenses."

Juvenalis verwijst naar de praktijk om gratis graan uit te delen onder de Romeinse burgers wat begon onder Gaius Sempronius Gracchus in 123 v. Chr. en ook naar de praktijk om dure gladiatorengevechten te organiseren.

Dit heeft alles te maken met 30 ofzo zorgverzekeraars, farmaceutische industrie enz. die hun winsten willen maximaliseren. Ooit jezelf afgevraagd waarom de Hema in zorgverzekeringen is gegaan? Het is een enorme honingpot, waar heel veel mensen van willen snoepen. Dit jaar zal Achmea weer meer winst uitkeren aan hun raad van commisarissen [sarcasm] en als het personeel geluk heeft, worden ze niet ontslagen! [/sarcasm off] Need i say more?

Dakloze zonder krant | 29-01-14 | 10:43

je vraagt je eigen wel vaak af waar gaat die poen heen want een verpleegster verdient geen drol voor het werk wat ze moeten doen.blijft over medicijnen die je tig goedkoper uit het buitenland kan halen dus dan moet al dat geld naar de managers gaan en directeuren en de raad van bestuur

straatkat | 29-01-14 | 10:42

geleerde van de vrije mens -soevereine mens van vlees en bloed- Artikel 20

Een ieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering.
Niemand mag worden gedwongen om tot een vereniging te behoren.

We moet dus godverdomme helemaal NIKS!

HetMannetje! | 29-01-14 | 10:42

"Moet ik een zorgverzekering afsluiten als ik daar gemoedsbezwaren tegen heb?"
Heeft u door uw geloof of levensovertuiging bezwaar tegen het afsluiten van een zorgverzekering? Dan geldt voor u een uitzondering op deze plicht. U moet wel een ontheffing van het betalen van premie aanvragen. In plaats van premie betaalt u dan een bijdrage over uw loon.

Wtf, je MOET dus gewoon betalen...

HetMannetje! | 29-01-14 | 10:40

@toetanchamon | 29-01-14 | 10:18 | + 2 -
Ja want lees vandaag maar in het FD, de TV sector hebben ze volledig afgestoten, was geen droog brood meer aan te verdienen, ze gaan zich nog meer toeleggen op medische apparatuur. Nou dan weet je het wel, daar zitten gigantische winsten op, als het woord "medisch" er is aan toegevoegd stijgen de prijzen exorbitant

PietGelukkig | 29-01-14 | 10:40

Ik wil geen zorgverzekering meer. Gemiddeld betaalt de Nederland 1200 euro per jaar plus 300 euro eigen risico. Dat is 1500 euro aan verzekeringsgeld. Je kan mij niet wijsmaken dat de gemiddelde Nederlander ook aan dat bedrag komt wanneer hij of zij niet verzekerd is. Flikker toch op man, we worden aan alle kanten uitgezogen. Ben er klaar mee...

HetMannetje! | 29-01-14 | 10:38

Ziet interessante raadsverkiezingen voor zich, voor de PVDA en VVD.
Dat we ze maar flink afstraffen!

Mazzeltov | 29-01-14 | 10:37

Familie en vrienden in Amerika gaan af en toe naar Mexico voor tandarts en andere zorg omdat het daar net zo goed maar veel goedkoper is. Ik ga maar eens kijken wat de tandarts in Duitsland kost. Kan ik direct even tanken en boodschappen doen.

Mesmer | 29-01-14 | 10:36

@bas ooms53686289 10:29: Het is ook beter; ik zou niet graag teruggaan naar staatszorg met levensbedreigende wachtrijen. Dat het niet goedkoper is geworden komt (deels) doordat de zorg volkomen kut is ingericht, en er op cruciale gebieden geen enkele controle is. Privatisering is niet slecht, je moet alleen wel zorgen dat de markt zijn werk goed kan doen.

Muxje | 29-01-14 | 10:36

We worden genaaid. Steeds. Maar. Wéér!

Treurig varken | 29-01-14 | 10:36

ik heb zorg nodig voor mijn portemonnee, want die is nu al leeg, hoe moeten we dat allemaal opbrengen? ze hebben nu al een probleem dat de mensen hun zorg niet kunnen betalen, hoe moet dat in 2015? vermoed dat ik me ook moet aansluiten bij de wanbetalers, Heb een spierziekte dus kan niet even bijklussen het enige wat vordert dat is de spierziekte die lekker snel gaat door de stress doordat ik niks meer kan betalen.. VVD&PVDA en laten we niet vergeten meelopers van D66 bedankt jongens voor het laten vallen van jullie eigen volk/land.. en hoe zit het met jullie portemonnee, kan ie nog dicht? Nederland R.I.P.

Gerrit1962 | 29-01-14 | 10:35

Wanneer gaan we nu eens ons bek opentrekken? Wanneer gaan we er nu iets aan doen.... Acht laat maar... Utopia is op tv.

brtnsnwbrd | 29-01-14 | 10:34

En maar kanslozen binnenhalen in dit land. Kanslozen die nooit betaald hebben, maar wel bovengemiddeld beroep op de zorg doen. Haal nog maar meer van die gasten binnen. Hoe gaat een land in puin. Bedankt Rutte en bedankt EUSSR.

wallenberg | 29-01-14 | 10:33

Reserves zijn op. Spaargeld wordt aangesproken.
Hoor ze nog zeggen. Privatisering zorg = goedkoper = beter = concurrentie.
Dank lul Hoogervorst.

bas ooms53686289 | 29-01-14 | 10:29

Dit verhaal is het zelfde als kankeren op Koos Werkeloos. Het bekt wel lekker, goede inkopper, maar ik zou eens de andere kant op kijken, dus naar de top in plaats van de eindgebruiker. Wedden dat daar veel en veel meer terug te schroeven zodat de premie weer op een normaal niveau terecht komt? Bonussen, doorbetaling van extreme salarissen, monopoli positie van medicijnen, etc etc.

Mark van Leeuwen | 29-01-14 | 10:27

Ach, dit wetende zal ik mijn tarieven over 2015 dan maar met 20% (op voorhand) gaan verhogen. Komt het in ieder geval bij de uitvoerende terecht.

DokterNo | 29-01-14 | 10:26

Deze hele constructie is een paradijs voor oplichters en graaiers. Louche rugklinieken en obesitasklinieken met zogenaamd 'holistische' behandelmethodieken hebben héél goed door dat ze duizenden euri's per dag kunnen declareren voor flutgesprekjes door stagiaires met 'clienten'. En dat wordt zonder ook zonder enige vorm van controle uitbetaald. De eigenaars van dat soort klinieken zijn, omringd door peperdure gadgets en jetset-vriendjes, te vinden in tijdschriften als Beau Monde. En dan maar klagen dat omaatjes en stofdoekvrouwtjes te vaak naar de dokter gaan en dat de zorg hierdoor onbetaalbaar wordt!

Aktivist | 29-01-14 | 10:25

Gisteravond V for Vendatta gezien? Opblazen dat spul in Den Haag is de beste oplossing. Democratie bestaat nu eenmaal nergens en daar helpt de val van dit kabinet van Partij van de Afbraak en de Vereniging van Dieven na de komende gemeenteraads- en europese verkiezingen in maart niks aan.

Ceesboogaart | 29-01-14 | 10:24

Ah, we zijn weer eens op Joop 2.0 beland. Europa is de schuld dat we ons begrotingstekort binnen de perken moeten houden. Anders zouden we immers miljarden per jaar extra kunnen lenen voor de gezondheidszorg zodat de premie's niet omhoog hoeven. Hoe we dat ooit gaan aflossen zien we dan wel weer, ik bedoel Griekenland is ook nog niet omgevallen, dus wat zij kunnen, kunnen wij ook. En overheidsbedrijven zijn doorgaans de helft zo efficiënt als privé bedrijven maar die paar miljoenen die dat extra kost weegt voor de onderbuik op tegen die 2 ton die de directie bij elkaar dan minder verdient. Als ze dat al doen want topambtenaren zijn ook beste graaiers. HEIL HET SOCIALISME!

WaarDeWindWaait | 29-01-14 | 10:24

In wezen is het lood om oud ijzer. De tekorten in de Eindelijk wordt nu zichtbaar dat de zorgkosten nog veel hoger zijn dan we altijd dachten. De tekorten in de AWBZ torsen we nu ook al, maar dat is niet zichtbaar want verstopt in begrotingstekort. De AWBZ tekorten gaan over naar de ziekenverzorgingswet (dus de verzekeraars.) De verzekeraars weigeren uiteraard dat tekort op te hoesten, dus zijn er twee opties: de staat legt het huidige tekort bij richting verzekeraars. Of de premie gaat omhoog. Het eerste mag niet van de NMA. Dus bloeden de premiebetalers. En het huidige tekort kan de overheid niet teruggeven, want dat is in feite onderdeel van het begrotingstekort. Meneer Rehn zal tevreden zijn.

TripleJoyForever | 29-01-14 | 10:22

Die Hans Hoogervorst had wat langer die vinger in z'n keel moeten houden, dat was de beste oplossing geweest, hufter!

PietGelukkig | 29-01-14 | 10:21

BozeHenk | 29-01-14 | 10:15 |

En waar ga je dan heen? Canada? Hard to get in... States? Dont think so. Australie? Daar zul je altijd 2de keus zijn. Overblijft het Oosten. KL, Singapore etc waar je nog wel een flinke boterham kunt verdienen.

IdiotSavant | 29-01-14 | 10:20

De onderkant van de samenleving voelt deze stijging niet of nauwelijks. Jan Modaal (denk de meesten hier) komt steeds meer in de verdrukking en de echte nouveau riche heeft een horde slaven voor zich werken om het geld uit het zicht van de roverheid te laten... gelukkig mogen wij onze gedachten op een fora kwijt, weliswaar gecontroleerd door de verschillende instanties. Fijn dat ik er nog van kan genieten

Bill Cosby | 29-01-14 | 10:20

Ik vermoed zomaar dat een groot deel van het verzekeringsgeld gebruikt wordt om een bedrijf als Philips overeind te houden. Philips is zich steeds meer gaan toeleggen op medische apparatuur is de tijd dat het met dit bedrijf niet zo lekker meer ging en er binnen de zorg blijkbaar miljarden te verdelen valt.

toetanchamon | 29-01-14 | 10:18

.. maar goed. EU en multiKul staan er garant voor dat mensen die hun hele leven betaalden voor zorg, straks achteraan staan omdat er geen geld meer is voor HUN zorg.

Jan Passant mk2 | 29-01-14 | 10:18

@domheid regeert | 29-01-14 | 09:49
Want het was zo geweldig VOOR Obamacare?


U doet uw nick weer eens eer aan.

TeeJee | 29-01-14 | 10:16

Een standbeeld voor diegene die de privatisering van zorg terugdraait.

Dit is schandalig en we mogen een voorbeeld nemen aan onze medemens in bijv. Thailand, Turkije of Oekraine waar men wel een damn geeft en de straten opgaat om te demonstreren tegen misstanden en wanpraktijken !

Verdoemme, laten we eens wakker worden en onze stem laten gelden! (zodra het weer iets warmer wordt)

Fratello | 29-01-14 | 10:16

.. alle zielige mensen uit de hele wereld hebben recht op zorg in Nederland. Kijk maar op het spreekuur van een groot ziekenhuis bij u in de buurt.
U wilt dat zelf en dat kost geld.

Jan Passant mk2 | 29-01-14 | 10:15

Gaat goed met dat geweldige nieuwe zorgsysteem, kost je bij ons thuis met 5 man 2000 euro aan eigen risico. achterlijk kutland, nog een klein jaartje dan zijn zowel de vriendin als ik klaar met de master en dan zit ik als het goed is in het buitenland want hier ga ik geen toekomst opbouwen. sorry voor de achterblijvers maar toedeloe en het beste. als de overheid nu ook eens het beste met het volk voor had...

BozeHenk | 29-01-14 | 10:15

Ik betaal nul komma nul aan premie voor ziektekosten alsmede geen eigen risico voor een behandeling, kennen wij hier niet.

duitse herder | 29-01-14 | 10:13

@Fatwabuster | 29-01-14 | 09:31 | + 9 -
U heeft helemaal gelijk, maar weet U, het probleem is, dat er maar verhoudingsgewijs weinig Nederlanders "Geen Stijl" lezen, de rest kijkt of luistert naar die linkse media, dus we zullen nooit een stap verder komen, en meer en meer leeg-gemolken worden.
Diep triest allemaal.

PietGelukkig | 29-01-14 | 10:12

 
De inkomensafhankelijke bijdrage voor zelfstandigen komt er dan ook nog eens lekker bovenop, dit jaar mag ik weer een kleine 3K aan solidariteitspeningen overmaken naar onze overheidshufters.
 
Ik wil heel graag terug naar het particuliere en ziekengfondssysteem of beter nog ik wil kunnen kiezen of ik wel of niet verzekerd ben.

  

 

Rebellis | 29-01-14 | 10:11

Integratie van nieuwe Nederlanders houd dus in dat de oude Nederlanders worden opgescheept met het verplicht zorgverzekering dat eigenlijk een verkapte vorm van ontwikkelingshulp is van mensen die naar NL zijn gekomen en net als in hun vaderland hier ook niks bijdragen.

toetanchamon | 29-01-14 | 10:10

@Ir. Wilhelmus | 29-01-14 | 09:51
Precies. We betalen niet voor de zorgverzekering, maar voor de AWBZ. Toen ik probeerde om een buitenlandse zorgverzekering af te sluiten, in plaats van een Nederlandse, kreeg ik dit te horen.
De zorgverzekering is een verkapte belasting, die wordt geïnd door een bedrijf. De alledaagse kosten betaalt u zelf via het eigen risico.
-
Van uw premie betaalt de verzekeraar overigens 15 euro per jaar aan de huisarts per inschrijving.
Per gezin met twee kinderen is dit dus 60 euro.

Petrus de Rewa | 29-01-14 | 10:09

Boy Cot | 29-01-14 | 10:06 En niet alleen de boodschappen. Tanken doie je daar ook en je zou de drankprijzen eens moeten zien.

Tabak moet je in België halen hoewel dat voor sigaretten niet zoveel uitmaakt.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 10:08

Een auto en het leven zelf je kan het uitknijpen als een citroen. Een periode van deflatie zou ik dan ook van harte toejuichen.

Andersom dag | 29-01-14 | 10:08

En uiteindelijk trappen we in een percentage van 10 procent. Valt toch mee denkt de goegemeente dan.

Lacan | 29-01-14 | 10:07

Als je boven de 55 a 60 komt krijg je meer gezondheidsklachtenklachten en zal je wat vaker naar de dokter moeten.
Vaak worden die klachten na je 60ste, 65ste kwalen die chronisch worden.
Wanneer je de eigen bijdrage niet meer kan betalen zal iemand van boven de 60 gaan bezuinigen op zijn medicijnen.
Goeie kans dat ie vervroegd dood gaat.

En dat is precies wat dit kabinet wil om de vergrijzing tegen te gaan. Dat zal dat falderappes in Den Haag niet openlijk toegeven maar ik geloof wel dat er zo gedacht wordt.En misschien wel binnenskamers gemompeld wordt.
Idem met de rechtspraak: wil je voorkomen dat burgers hun recht gaan halen, dan maak je de griffierechten hoger.
Idem met het autorijden: wil je minder verkeer op de weg dan maak je het autorijden, door accijnsen te verhogen, duurder zodat alleen diegenen die genoeg geld hebben straks nog kunnen rijden.

Kijk die politici weten ook wel dat je de burger niet kan verbieden om auto te rijden, zijn recht te halen of de zorg te willen waar hij voor betaalt.
Dat zou openlijk ondemocratisch zijn. Maar door zaken gewoon te duur te maken voor velen bereik je hetzelfde.

knerf | 29-01-14 | 10:07

Ik ga dit nu reeds compenseren door nog meer dan voorheen onze boodschappen in Duitsland te gaan doen.

Boy Cot | 29-01-14 | 10:06

Het kost natuurlijk ook nogal wat , die mavo-managers met hbo-certificaat (betaald uit de zorgpot en vervolgens hoger ingeschaald) die zo heerlijk succesvol'het nieuweleidinggevende' ondernemertje aan het spelen zijn.
Een duur sub-cultuurtje.

nemeton | 29-01-14 | 10:06

Wij houden van veldonderzoek. Enig jaren geleden, toen we uitgenodigd werden te participeren in het een en ander zijn wij eens door de gangen van wat ziekenhuizen gelopen. Met *grote* ogen zagen wij wat daar allemaal voor volk zit. En dat waren nog maar de 'patienten'. Kijken we naar de gemiddelde 'arts' die een vmbo-er is (want opglijt in 'nederland kennisland') en die zich scheel graait, de graaiende 'managers', de graaiende overhead, de graaiende verzekeraars, dan staat alleen een kind verweesd te stampvoeten. Natuurlijk moest dit fout gaan. Natuurlijk zijn weer de verkeerden daar het slachtoffer van.

BellaBella | 29-01-14 | 10:06

Na de laatste tweede graaikamer verkiezingen schreef iem and hier in een reply: "Je zal het maar gestemp hebben"
Waarheid als een koe.
Wie z'n gatje brand moet op de blaren zitten !
Van de Neo-Liberale Taliban van Mark Huftert wist je van te voren al dat ze overal 'rucksichtlos' het mes zouden in zetten.
Denk maar even terug aan de 3 kabinetten van Ruudje Verlubbert.
Echter, de PVVDA collaboreert (oppassen voor Godwin) met dit Neo-Liberale geteisem en ik weet echt niet wie nu erger is.
We hebben nog steeds voedselbanken en veel kinden gaan s'ochtens zonder ontbijt naar school en s'avonds zonder warm eten naar bed.
Wel een dure nucleaire top houden zodat Mark de Lullende Stropdas helemaal mediageil wordt.
Tja, alles in dit land is ondergeschikt gemaakt aan GELD en ECONOMIE.
Steeds meer zakken we af naar een maatschappij zoals in Amerika.
Maar ik heb hoop, want binnenkort zijn er gemeenteraad verkiezingen.
Dat heeft iedereen de kans om deze twee partijen te reduceren tot splinterpartijen (wishfull thinking).
Den Haag is in het bezuinigen compleet door geschoten.
En wat betreft Europa, daar kan je in Mei wat aan doen.
Jammer dat ik niet op Nigel Farage kan/mag stemmen: nigelfaragemep.co.uk/
Want het politieke EU schorem weet dan precies wat er zal gebeuren !

Lenco | 29-01-14 | 10:06

Zorgverzekeraars behaalden in 2012 1,4 miljard winst, in 2011 0,6 miljard. De meeste winst werd gemaakt op de basisverzekeringen. Dit zijn alleen maar de openbare cijfers, de werkelijke bedragen zijn bedrijfsgeheim. In alleen twee jaar tijd 2 miljard euro komt aardig overeen met de stijging van de zorgkosten.

Petrus de Rewa | 29-01-14 | 10:04

En vergeet ook niet de premies ZVW die werkgevers en werknemers moeten afdragen aan onze overheid. Die zullen dan ook nog wel omhoog gaan.
Die Hoogervorst heeft gewoon een combinatie gemaakt van verplicht ziekenfonds voor iedereen en verplicht particulier verzekeren voor iedereen, en daar allerlei graaimogelijkheden aan toegevoegd.

Schmalz | 29-01-14 | 10:03

Van wie was dat idee ook maar weer om de zorg te privatiseren, in verband met dat kan goedkoper, marktwerking enzo weetjewel?

VanBukkem | 29-01-14 | 10:03

@zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:58 | + 2 -
Maak daar maar 12 van, hij zou elke week een 2e hands Saab uit '92 kunnen kopen of zo'n 5 hypotheken van 80K tegelijk kunnen onderhouden met voor elk Appartement een Saab uit '92 voor de deur.

Jaar: € 144,108.00
Maand: € 12,009.00
Week: € 2,882.00
Dag: € 576.00

Wat een Charlatan is het ook, gadverdamme, nooit meer VVD.

LangeTijdGeleden | 29-01-14 | 10:02

Het plan is niet slecht: er worden zaken van de volkomen intransparante en ongecontroleerde AWBZ overgeheveld naar de gewone zorg, waar er toezicht op is. Wil je de echte zakkenvullers en parasieten in de zorg vinden, dan moet je in de AWBZ duiken. Dit zou de zorgkosten wel eens flink kunnen gaan drukken op de langere termijn.

Het enige probleem is dat de financiering verandert, en dat de overheid dit goede plan aangrijpt om de lasten weer eens flink te verzwaren. De juiste aanpak is om de besparingen in de AWBZ 100% te gebruiken om de negatieve effecten elders (werkgevers & verzekeringen) te compenseren.

Muxje | 29-01-14 | 10:01

jaarlijkse import van 20.000 kanslozen kost minimaal 2 miljard. zorgverzekeraars vormen een monopolie onder leiding van hans wiegel. zorginstellingen frauderen er lustig op los en het aantal zorgmanagers, bestuurders, raden van toezicht neemt alleen maar toe. voeg daar aan toe de inelastische vraag en je hebt een perfect recept om linksche politici aan lekker baantje te helpen en de middenklassen uit te knijpen ten gunste van het uitkeringsproletariaat.

minimá-armezusvan.. | 29-01-14 | 10:00

MihoenOctagon | 29-01-14 | 09:58
Juist! Zo lang het stukje vlees nog op het bord ligt 's avonds zal dat ook zo blijven.

Mark Smith | 29-01-14 | 10:00

Ik maak me nu even druk over 2014 if you don't mind.

blandurego | 29-01-14 | 10:00

En we slikken het als zoete koek. Ja beetje mopperen op internet maar verder doen we collectief de broekjes naar beneden en gaan we gebukt staan.

En dat wéten ze daar in Den Haag.

MihoenOctagon | 29-01-14 | 09:58

Ach, ze nemen alvast een voorschot op alle onrendabelen dat straks de Nederlandse straten afstruint voor "werk" of uitkering, ze gaan door totdat de werkenden en gepensioneerden op de knieen zijn gebracht en tot een derde wereld land is afgegleden.

lanexxx | 29-01-14 | 09:58

LangeTijdGeleden | 29-01-14 | 09:57 En dat met een inkomen van zeven mille per maand.

Kun je nagaan.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:58

knerf | 29-01-14 | 09:55 Ik raad ze aan niet te gaan canvassen voor de Europese verkiezingen.

Zo simpel is het. Ze komen vanzelf naar je toe.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:57

@zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:54 | + 1 -
Appartement met hypotheek van 80.000 gulden betaald door je ouders en een 2e hands Saab uit '92.

LangeTijdGeleden | 29-01-14 | 09:57

2007, premie €35.- p.m. 2015, premie 160.- p.m.
Afnemende kwaliteit in de zorg. Waar zou het geld nu toch naar toegaan?
Misdadigers!

Mark Smith | 29-01-14 | 09:56

en we bedanken binnenkort allemaal de VVD en hun nieuwe rechtse maatje de PvdA .. toch ?

(c)ZWITSUL | 29-01-14 | 09:55

De tyfus voor dit kabinet.

Dit is een bedrag wat ik niet meer kan betalen.
Ondertussen liepen PVDA-ers zaterdag in mijn straat rode rozen uit te delen.
Helaas stelde mij iemand daarvan te laat op de hoogte anders had ik een paar eieren gepakt..

knerf | 29-01-14 | 09:55

Smaalpapil | 29-01-14 | 09:42 |
Die 1100 euro valt wel mee, maar daarnaast ben ik 2647 euro kwijt aan eigen bijdrage zorgverzekeringswet en 4220 euro aan premie AWBZ.
Wat mij betreft hadden ze die 1100 euro dan ook wel gewoon van het salaris kunnen afhouden, want van dat laatste bedrag worden nu zo'n 30 zorgverzekeraar in het leven gehouden.

CoffeePatch | 29-01-14 | 09:54

Bokito ergo sum | 29-01-14 | 09:52 Een flatje en een tweedehands Saab.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:54

Koop dat huis, koop die auto

Bokito ergo sum | 29-01-14 | 09:52

"http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-gebeurt-er-als-ik-de-premie-van-mijn-zorgverzekering-niet-betaal.html"

Ze hebben gewoon een systeem ontwikkeld om hoe dan ook de burger mét een baan en rekening kei hard te naaien en te ontzien van Geld. Terwijl de 'Vluchtelingen' en goudzoekers uit Islamitische landen en de Bulgaren en Roemenen binnen blijven stromen constant hongerig naar meer en meer manieren om fraude te plegen met zorgtoeslagen.

Dit systeem gaat keihard klappen/imploderen en raad jij maar wie er dan de schuld gaat krijgen. De "Belastingbetaler" natuurlijk. Bananenrepubliek is het geworden. *Verhuis folders maar weer opzoeken gaat doet*

LangeTijdGeleden | 29-01-14 | 09:52

20 jaar geleden verzekerde je jezelf voor fl,27,50 een omrekening met de hedendaagse tarieven in euro's houd dat is 1 verzekerde de premie moet ophoesten voor 12,64 man (incl. jezelf) In mijn geval, vrijgezel van 43 zonder kinderen, onderhoud ik dus 3 complete gezinnen (met 2 kinderen) in de zorg. WTF......

toetanchamon | 29-01-14 | 09:51

@ wakkere_nederlander | 29-01-14 | 09:42
1) numerus fixus op studenten geneeskunde (vroegah)
2) Ontwikkelkosten zijn hoog en met de wetgever die patenten void kan verklaren willen de pharmacuiten het geld snel terugverdienen.
3) Vindt de roverheid nodig. Solidariteit weet je wel. (tot zover ook de vrije markt in de gezondheidszorg)
4) Een euro die naar de directeur gaat, gaat niet naar de verpleegster, dus de laatste verdienen geen reet en zijn er dus niet veel van en vaak ziek.
't is nie zo moeluk.

Willem VanDer Decken | 29-01-14 | 09:51

het woord AWBZ wordt niet eens genoemd in dit briljante stukje journalistiek.

De AWBZ is de duurste en meest ongecontroleerde uitgave op de Nederlandse begroting. Met de voorgestelde maatregelen wordt getracht deze te controleren en in te perken. Dat betekent dat de kosten deels ergens anders komen, maar misschien in zijn totaliteit wel eens lager zouden vallen.

De maatregel stelt voor een groot deel van de kosten voor AWBZ in de algemene verzkeering te schuiven. De kosten worden alleen nu directer zichtbaar.

Ir. Wilhelmus | 29-01-14 | 09:51

Ik ga ook bezuinigen.

De Polare-methode lijkt me wel wat. Ik doe de deur niet meer open en ik betaal niks meer.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:50

De verzekeraars maken winst, winst over iets wat verplicht is... lekker dan.....

ikdenkwat | 29-01-14 | 09:50

Het kan natuurlijk nog slechter. Nog hogere kosten en nog minder toegankelijke zorg. Kijk maar naar Obamacare.
Dat staat ons dus ook nog te wachten in de voortdurende drang naar verdere privatisering.

domheid regeert | 29-01-14 | 09:49

Ik ken overigens zat mensen die in december nog wat mankeerden, maar niet meer naar de dokter of tandarts gingen vanwege hun eigen risico wat nog niet op was, dwz, dat ze het volledig zelf moesten betalen.
Varierend van een afgebroken voortand tot een zware hoest cq bronchitis.
Nou goed, zou je zeggen, je moet niet voor ieder wissewasje naar de dokter, ben ik helemaal mee eens, maar dit gaat zo de verkeerde kant op.

Overigens heb ik géén uitgeprocedeerde illegalen in mijn kennissenkring, die hoeven daar niet zo lang over na te denken als de belastingbetalende Nederlander.
Maar dat spreekt voor zich.
Toch?

Cuyahoga | 29-01-14 | 09:49

Ik lig al overhoop met mijn zorgverzekeraar. Ze sturen mij dus een rekening van 200 euro voor 1 vraag die ik heb gehad aan een arts. Ziekenhuis stuurt gewoon een consult op van een half uur. LANG LEVE DE ZORGSTAAT.

misterion | 29-01-14 | 09:49

Ik voorzie dat vanaf 2015 begrafenisverzekeringen onbetaalbaar worden omdat we massaal eerder sterven dan de actuarissen hebben genattevingerd.

Guido | 29-01-14 | 09:48

tuig is het maar goed we vinden het toch wel goed zie niet gebeuren dat iemand daarvoor de straat op gaat niet in Nederland iig

straatkat | 29-01-14 | 09:48

Ze gaan "bezuinigen" in Den Haag, dus trek uw portemonnee maar weer.

BekiekUtMoar | 29-01-14 | 09:48

LangeTijdGeleden | 29-01-14 | 09:46 Een Bulgaars paspoort gaan aanvragen kan je nog helpen.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:47

ik kan maar 1 ding zeggen...

GODVERDOMME

Als dit plan écht door gaat, zullen ze mij voor aan zien staan bij de protesten. IK HEB HET GELD NIET MEER KUT KABINET! Ga aub ergens anders het geld vandaan halen! Misschien de illegalen die (bijna) gratis zorg krijgen? De roemenen/bulgaren die gratis zorg krijgen? De bijstandtrekkers die alles van zorg vergoed krijgen en ook nog vakantiegeld?

*Guillotine en bijl slijpen doet* Dit kabinet leert niet van de geschiedenis, dus dan zullen wij het maar gaan herhalen...

LangeTijdGeleden | 29-01-14 | 09:46

Treurig varken | 29-01-14 | 09:42 Dat waren de echte minima. Maar een steeds grotere groep van net daarboven komt er gewoon bij.

De nette mensen, met een minimaal betaald baantje, met een huurhuis omdat kopen er nooit in zat. Zonder schulden, die elke maand nét aan rondkomen. Die dus. Die gaan het het hardste voelen. Want tegelijkertijd is de zorgtoeslag afgeschaft.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:45

Omdat het niet vaak genoeg gezegd kan worden:
Bedankt Hoogervorst.
Dankzij jouw privatisering levert ieder gezin een herfstvakantie in om de zorgbaasjes, het gefaal, de reclame en alle ellende en onzekerheid te betalen.
Bedankt Hoogervorst. Bedankt VVD.

domheid regeert | 29-01-14 | 09:45

Participeren. Mooi man. Je scheel betalen voor anderen en als je zelf iets nodig hebt mag je het zelf betalen.

Willem VanDer Decken | 29-01-14 | 09:43

Godsammekraken | 29-01-14 | 09:30 Berovingsstaat.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:43

20%!? Pffff, in de laatste 10 jaar ben ik 1 keer naar de huisarts geweest!

LuieAmbtenaar | 29-01-14 | 09:43

Ik zei het 10 jaar geleden al, waar het uiteindelijk naartoe gaat is simpel. 200 euro per maand premie zonder recht op enige vergoeding, alleen noodzakelijke hulp als je iets serieus overkomt. Met aftrek van 2000 euro eigen risico natuurlijk.

c0 | 29-01-14 | 09:43

@zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:40 De grens gaat bereikt worden. De grens waarop mensen zeggen: "De tiefus, ik betaal niet meer.".

Maar dat is al jaren zo. Daarom stijgen de kosten voor de nog wel betalende medemensch ook elk jaar zo sterk.

Treurig varken | 29-01-14 | 09:42

Waarom zijn de salarissen van doktoren & artsen zo hoog?
Waarom kosten medicijnen zo waanzinnig duur?
Waarom moet ik verplicht duizenden euro's per jaar aan zorgpremie betalen terwijl ik nooit gebruik van zorg maak?
Waarom is de dienstverlening in verzorgingstehuizen dan WEL zo bar slecht?

wakkere_nederlander | 29-01-14 | 09:42

Het vreemde is dat ik 1100,- per jaar niet eens duur vind. Mijn autoverzekering zit er niet ver af.
Aan de andere kant; Ik zou moeten opzoeken wie mijn huisarts is en de auto gebruik ik elke dag.

Smaalpapil | 29-01-14 | 09:42

Salarissen?
Er zijn tegenwoordig inhalige varkens die zelf beseffen dat het woord 'salaris' niet meer op zijn plaats is.
Daarom noemen ze het tegenwoordig 'remuneratie' dan weet het grootste gedeelte van het gepeupel niet meer waar het over gaat:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/10/...

Tegen de ziekte remuneratie is anno 2014 nog geen passend medicijn gevonden, zeggen ze.
Nou ik weet er anders wel één:
Drie maal daags insmeren met pek en veren, kaalscheren en naakt over straat jagen.

Cuyahoga | 29-01-14 | 09:42

jemagookniksmeer | 29-01-14 | 09:40 Hans Hoogervorst. Die is de schuldige.

Als het fout zou lopen zou hij het boetekleed aantrekken. Ondertussen is ie verdwenen naar een ander lucratief baantje.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:42

We worden genaaid waar we bij staan. En we moeten er nog voor betalen ook.

3.14nokkio | 29-01-14 | 09:41

heb zo'n vermoeden dat ze dit pas na de verkiezingen officieel naar buiten gaan brengen

de beer van de meer | 29-01-14 | 09:41

Ik heb het altijd al geroepen: de invoering van het nieuwe zorgsysteem heeft uiteindelijk het doel de "armen" (in NL dus inclusief middenklasse, want die is ook arm) uit te sluiten van zorg, maar wel te laten meebetalen aan de zorg van de rijken.

jemagookniksmeer | 29-01-14 | 09:40

20% er bij, dat houd dus in dat na mijn huur de zorgverzekering de hoogste kostenpost is die ik heb.
Wat 20 jaar geleden voor fl.27,50 per maand kon zonder eigen risico en administratie, is in 2015 met €158,- en een eigen risico van een paar honderd per jaar totaal ongeloofwaardig. Het wordt tijd dat deze beerput eens wordt opengetrokken.

toetanchamon | 29-01-14 | 09:40

@dipswitch | 29-01-14 | 09:38 Precies, ook de post wordt als het ff kan binnenkort nog maar 3 dagen p.w. bezorgd.

Treurig varken | 29-01-14 | 09:40

De grens gaat bereikt worden. De grens waarop mensen zeggen: "De tiefus, ik betaal niet meer.".

En daarna zal het 'solidariteitsbeginsel' pas echt gaan werken.

Het is toch van de gekke dat een jongere gezonde mens tientjes goedkoper uit kan zijn per maand dan een oudere?

Dat moet wel spaak lopen en dat zien ze nu al in bij de verzekeraars. Die tientallen miljoenen winst opstrijken, die eerder overeind gehouden moesten worden met taxpoet. De hufters.

zeg maar jansen | 29-01-14 | 09:40

180€ per maand?Whuh?

gnarfie | 29-01-14 | 09:39

met een staatssecretaris (VAN RIJN) die zelf
in zijn CV zegt dat hij verantwoordelijk is voor de hervorming van het zorgstelstel kan je alleen nog maar meer narigheid verwachten www.rijksoverheid.nl/regering/bewindsp...

klokkeluider | 29-01-14 | 09:38

Want marktwerking en privatisering zijn de magische oplossingen voor al uw problemen... kuch...

dipswitch | 29-01-14 | 09:38

Wat wil je ook met al die zorg managers die boven de Balkenendenorm verdienen. En het is nu al duidelijk dat het Plsterk niet gaat lukken om daar tegen op te treden. www.powned.tv/nieuws/politiek/2014/01/...

Osdorpertje | 29-01-14 | 09:38

Dat overdadige huisartsenbezoek is een schot in de roos qua beschrijving. Maar ook werkgevers lullen je bij een half uur ziekteverzuim al het circuit in, ook al ben je de rest van het jaar aanwezig. Resultaten, cijfers, Arbo, de gruwelen van Paars met een VVD sausje eroverheen. Vergeet de creep Robin Linschoten niet, ook in de zorg 'actief' geweest.

jewegoesgrey | 29-01-14 | 09:37

Het enige wat de zorg ons , het volk , levert zijn kopzorgen.

Treurig varken | 29-01-14 | 09:37

Binnenkort moet je eerst een bankgarantie overleggen, voordat je de wachtkamer mag betreden.

Borrelende Boris | 29-01-14 | 09:36

Kan ik ergens een zorgverzekeringverzekering afsluiten tegen doodzieke zorgverzekeraars die de zorgpremies op krankzinnige manier verhogen?

Shape of Despair | 29-01-14 | 09:36

Ah, de Nederlandse burger een poot uitdraaien revival.

Klaus Herzog | 29-01-14 | 09:36

De burger word letterlijk financieel vermoord. Mensen krijgen geen kans om financieel te herstellen. Ze worden financieel gekopschopt door de overheid en verzekeringen.

Het leven is zwaar | 29-01-14 | 09:36

Laat me raden.

Met nóg meer wanbetalers als gevolg.... het daarop volgende jaar eigen risico naar 500 en premie nog 10% omhoog.

Treurig varken | 29-01-14 | 09:34

Volgens mij moeten deze zorgboeren verplicht worden om binnen een vast reclame budget hun diensten kenbaar te maken. Je weet dat de kerst er aankomt als de pepernoten bij de C1000 liggen en de reclames voor de zorgverzekeringen weer over de radio vliegen.

Bluto Blutarsky | 29-01-14 | 09:33

4 miljard winst over 2013 was het toch? dan begrijp ik dat de kosten omhoog moeten, men wil graag 5 miljard winst.

drs.W | 29-01-14 | 09:32

Het is toch ook te bizar voor woorden dat iemand die nog nooit de zorg (of het bedrijfsleven uberhaupt) van binnen heeft gezien verantwoordelijk mag zijn voor dit soort hervormingen.. Niet te filmen.

Absoluut niet waar | 29-01-14 | 09:32

Blijf vooral doorroeren Van Rossem.... laat de niet te harden stank van diefstal, nepotisme, bedrog etc van de burger zoveel, zo hard en zo duidelijk mogelijk horen!

Dan krijgt de burger misschien eindelijk eens goed door dat de huidige regeringspartijen de kluit keer op keer belazeren en dat de door Didi gewenste ommekeer (zoals de NPO hem in de schoot worp in 2012) dit keer niet gaat komen!!

Fatwabuster | 29-01-14 | 09:31

Een prachtig systeem hebben ze opgetuigd. "De zorgeconomie", dik verdienende zorgverzekeraars, zorgverleners die hun claims klakkeloos bij de verzekeraars kunnen neerleggen die dat zonder controle uitkeren en de burger mag het allemaal betalen. Oeps we hebben een tekort, geen nood we verhogen gewoon de premie. Burgers zijn verplicht verzekerd dus ze moeten wel betalen. Zucht,in wat voor land zijn wij terecht gekomen??

Toetsiemonster | 29-01-14 | 09:31

Er moet tog iemand opdraaien voor al die ziektekosten wanbetalers (lees illegalen) en de salarissen van 'de top' (lees pvda-ers) van het concern, me dunkt !

Guy Fawkes | 29-01-14 | 09:31

Bezorgingsstaat.....

Godsammekraken | 29-01-14 | 09:30

Kabinet Rutte en de Nederlandse deelname aan de EU zullen 2014 toch niet overleven.

Snackbar van Allah | 29-01-14 | 09:30

Hans Hoogervorst, je wordt nog ontzettend bedankt. Lul.

Borrelende Boris | 29-01-14 | 09:30

Maar laten we toch vooral de illegalen hun 5 EUR eigen bijdrage kwijtschelden want het kan toch niet op!

Godsammekraken | 29-01-14 | 09:28

Ik word een beetje ziek van het woord 'zorg'.
Deze ver*zorg*ingsstaat gaat aan het gepamper van onrendabelen ten onder.

wakkere_nederlander | 29-01-14 | 09:28

... met dank aan VVD 'coryfee' Wiegel die dit indertijd allemaal geregeld heeft als opperhoofd zorgverzekeraars. Z'n bestuursvriendjes allemaal rijk en het volk door het slijk.

VolleZak | 29-01-14 | 09:28

Is er wel eens een behoefte geweest waarin collectief werd voorzien waarvan de prijs *lager* werd?

Government corrupts everything it touches.

Godsammekraken | 29-01-14 | 09:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken