Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Binnenkijken Bij: Ibn Ghaldoun 2.0

Fragmentje uit de suikerzoete Nieuwsuur-repo over Ibn Ghaldoun, de omstreden islamitische school annex haatfabriek te Rotterdam die tegenwoordig weer helemaal toppiejoppie mietersgaaf oké is en onder de naam De Opperd opereert. We nemen u mee naar een klaslokaal van voorheen Ibn Ghalbak - komt u daar ook eens - waar de meester (m) aan de kindertjes (v) uitlegt wat voor cultuur we hebben in Nederland. Wisten we niet. Maar we hebben dus een Nederlandse cultuur én een islamitische cultuur in dit land. En Nederlanders geven elkaar de hand uit respect, en islamieten geven elkaar (ons dus) niet de hand, uit respect. Godsjezuskristus. Heremijntijd. Gewoon op de NPO in NL, anno 2014. "De discussie wordt gevoerd," zegt Aboe Al-VoiceOver van Nieuwsuur nog doodleuk. Hallo. Bent u daar nog? [File under: desintegratie, wij/zij-denken, vervullen met gif, middeleeuwen, islamisering, facepalm, koekoek]
Rechtszaak: Live rechtbankupdates van SasBel na de breek.

Reaguursels

Inloggen

Als de wolf de passie preekt, boer let op je kippen.
*gaat naar hekken, lappen, flessen, en een handboog speuren op het net*

HoutekopHarryHendrik | 28-01-14 | 16:39

Gewoon de hand geven met de linkerhand.

lulleficatie | 28-01-14 | 16:30

zeeman73 | 28-01-14 | 08:55 | 
En bij de Inuit mag je de vrouw van de gastheer neuken. Waar gaat dit over volidioot. Dit is nederland, niet thailand.

antilinks | 28-01-14 | 16:07

Hopelijk trouwt Amalia met een moslim en wordt Tweebeeke peettante.
Waarschijnlijk een gearrangeerd huwelijk in overleg met de nieuwe keizer in Brussel.
Koning Willem A. Zal misschien snel geestelijk achteruitgaan, maar het Nederlandse volk, wat er van over is, wordt verdere bemoeienis op GS bespaard. Hoera!

Ik kook ook | 28-01-14 | 15:35

stipjes | 28-01-14 | 08:41
Fantastisch, zo'n vakantie in een door moslims bevolkt land. Probeer vooral eens in Jemen, Afghanistan of Iran je vriendin alleen en niet voorzien van hoofd- en omslagdoek over straat te laten gaan. Sterkte daarmee. Vriendelijke mensen verder hoor!

Mr Dixit | 28-01-14 | 14:58

stafpilot | 28-01-14 | 08:53
Ja, duh... En de les erna alleen jongens.

Mr Dixit | 28-01-14 | 14:46

Pfff... het zoveelste artikel waarbij ik moet concluderen dat ik helaas toch nu een keer op Geertje W. zal gaan stemmen, wat volstrekt tegen mijn zin in is. Het is triest dat deze 3e of zelfs 4e generatie nog steeds zo tegen de samenleving aankijkt en bij elkaar klontert. Echt waardeloos. Je doet mee of niet. De keuze is aan jou. Er zijn meer dan genoeg kansen. Het pappen en nathouden door miljoenen subsidies van incapabele linkse ambtenaren heeft nooit gewerkt, dat blijkt wel. VVD kijkt ernaar, maar doet niets. M.a.w. er blijft er maar een over.... helaas.

salsaparilla | 28-01-14 | 14:13

NL laat deze kinderen toch maar mooi in de kou staan. Staat toe dat ze islamitisch onderwijs krijgen en dus beschadigd worden voor het leven. Nog maar niet te spreken over de achterstand die ze er door oplopen. Ik dacht dat in NL ieder kind recht heeft op goed onderwijs. Helaas dus niet. Deze kinderen krijgen hier alleen maar last van..

Robertski | 28-01-14 | 14:02

pvda wenst gewoon een theocratisch dictatuur in de dit land. iedereen lekker gelijk, want namelijk allemaal arm en dom.

minimá-armezusvan.. | 28-01-14 | 13:57

Ik snap het, ze haten onze cultuur maar wel uit respect. Duidelijk verhaal.

Robertski | 28-01-14 | 13:38

Luik stond open volgens de verdediging. Dat zal dus tot volledige vrijspraak leiden.

langsdekant | 28-01-14 | 13:02

Hoe lang is het geleden dat half Nederland op z'n kop stond omdat een imam weigerde de hand van toenmalig minister Verdonk ?
Dat was 2004 nu anno 2014 word het gewoon geleerd op school.

Indianaskywalker | 28-01-14 | 12:58

Ik vind het al heel wat dat de les in het Nederlands wordt gegeven in niet in het Galama Galama, of een een ander keelschraap-gebrabbel wat voor "taal" moet doorgaan.
Of was dat alleen voor de camera?

Stormageddon | 28-01-14 | 12:39

@kommaneuker
Nou, geef eens voorbeelden waarvan ze zouden moeten kotsen? Ik heb toevallig op een gereformeerde school gezeten, maar daar heb je ook verschillen; de ene is wat minder streng dan de andere.
Ik kan me nog herinneren een stukje op tv. Jasper van Dijk van de SP ging langs bij een gereformeerde middelbare school die als beste werd gekwalificeerd. Hij was helemaal blij met het hoge niveau en wilde dat voor alle scholen. De klas binnenkomend vroeg hij aan de leerlingen of ze hun school niet wilden openzetten voor anderen om van het hoge schoolniveau te kunnen genieten. Waarop een meisje antwoordde dat dat juist het niveau zou naar beneden halen.
Daar valt wat voor te zeggen? Misschien omdat de andere leerlingen andere normen/waarden, cultuur, taal, omgang, opvoeding hebben. Die moet je dan eerst overbruggen totdat je aan het daadwerkelijke onderwijs kan beginnen. Als alle neuzen dezelfde kant opstaan gaat dat wat makkelijker. Dan hoef je geen tijd te besteden aan de uitleg van een handdruk.

Julia | 28-01-14 | 12:10

@arbanafal. Dat is geen droomwereld; dat heet integratie. Je weet wel, wat ons jarenlang is voorgehouden en waar heeeeel veel subsidiegeld ingestoken is.

Maria.1 | 28-01-14 | 12:09

@Hjalmar: alleen jammer dat ze niet bij elkaar in 1 land zitten, nu zitten wij ermee te kijken.

De Anaalprofeet | 28-01-14 | 12:01

kommaneuker | 28-01-14 | 11:38 | + 1 -
Zodat we allemaal gedwongen in JOUW droomwereld moeten worden opgevoed? Evangelisatie much?

arbanafal | 28-01-14 | 12:00

Half OT inmiddels, maar om in te haken op de inhoud van het filmpje: Hier wordt, al jaren, een redeneerfout gemaakt. Het gaat mij niet om wie er gelijk heeft, maar ik houd ervan als de juiste kaarten op tafel liggen. Waar handenschudden in de Nederlandse cultuur inderdaad als een vorm van respect tonen kan worden gezien, is het preciezer uitgedrukt "beleefdheid". Het niet-handenschudden is niet het tonen van respect: het niet-handenschudden tussen de seksen is een van van "deugdzaamheid". Twee mannen schudden elkaar in islamische culturen gewoon de hand, en hebben zelfs geen moeite met omhelzen en kussen. Dat laatste wordt in Nederland en verder het westen in juist weer als ondeugdzaam gezien (verseksualiseerd). De discussie is bijzonder vervuild geraakt door deze twee uitingen oneigenlijk te vermengen. Een Nederlander kan best respect hebben voor een afwijkende uiting van deugdzaamheid, maar een afgewezen uiting van beleefdheid heeft dan wel een beleefde uiting terug nodig. Mensen staan niet graag onverwachts met uitgestrekte hand. Het bekende voorbeeld van de man die in de handjesschudrij gaat staan om géén hand te geven aan Verdonk is daar een goed voorbeeld van. Wederzijdse beleefdheid zou zijn geweest om niet in die rij te staan, en desnoods zelf als shlemiel over te komen. Maar je zet mensen niet onnodig in de kou. Als van tevoren bekend is dat je liever geen handen schud, dan kan beleedheid in stand worden gehouden.

arbanafal | 28-01-14 | 11:59

Ik zat vroeger als Nederlands jochie op een gemengde school. Dan hebben we het over begin jaren '90. Osama Bin Laden was nog ver weg, moslimterorrisme was mij onbekend. Ook toen ging het bij kleine Marokkaantjes al over: "Wie is de sterkste, jij of hij" en "check die Levi spijkerbroek wollah". Ik zag obscene gebaren die ik nog nooit had gezien. Bilal van 5 die keelsnij gebaren maakte. Het is vervelend dat we rondom dit soort mensen moeten leven. Maar aan de andere kant, liever dat ze bij elkaar op school zitten.

Hjalmar | 28-01-14 | 11:50

Een leefbaarder Nederland begint bij jezelf. Ik ben al begonnen. Liep gisteren met mijn dochtertje aan de hand een groep lakens tegemoet ze strak aan blijven kijken hoofd omhoog en niet wijken. Ze moesten van de stoep af om ons te passeren. Respect bijgebracht en mijn dochter ook een wijze les geleerd, niet wijken is onze stoep.

robinhoed | 28-01-14 | 11:48

@kommaneuker | 28-01-14 | 11:38 |
"alleen nog openbare scholen toelaten,waar integratie wel MOET plaatsvinden, gewoonweg omdat er geen alternatieven zijn."
.

De islamitische leerlingen zorgen, aangemoedigd door de ouders, zelf voor alternatieven!

De Laureaat | 28-01-14 | 11:46

En wat gaat er gebeuren met die 3 miljoen Euro schuld die deze school heeft veroorzaakt door allerlei waanzinnige aankopen en reisjes naar Mekka?? Wordt dit verhaald op de verantwoordelijken die dit georganiseerd hebben, of mag de nederlandse werker dit ophoesten? Waarom dat vorige schoolbestuur niet voor de rechter slepen??

De Laureaat | 28-01-14 | 11:42

Denk dat er in gereformeerde scholen ook veel taferelen te vinden zijn waar onze reaguurders van zouden kokhalzen. Kern van het probleem is de verzuiling, waardoor iedere geloofsrichting het recht heeft om kinderen in de eigen fantasiewereld te onderwijzen. De oplossing is: weg met al die verzuilde scholen en alleen nog openbare scholen toelaten,waar integratie wel MOET plaatsvinden, gewoonweg omdat er geen alternatieven zijn.

kommaneuker | 28-01-14 | 11:38

Mohammedanen drinken geen alcohol omdat ze respect hebben voor alcohol?

KoninginWildemina | 28-01-14 | 11:34

Om te janken dit filmpje

bonje | 28-01-14 | 11:33

Mohammedanen eten zeker ook geen varkensvlees omdat ze respect hebben voor varkens?

KoninginWildemina | 28-01-14 | 11:31

Lekker dat ze op de middelbare school pas een lesje fatsoensregels krijgen. Wat hebben ze die 14 jaar ervoor gedaan?

bonje | 28-01-14 | 11:31

We hebben twee culturen in Nederland de ene kant de Nederlandse- aan de andere kant de Islamitische cultuur. De tweede groep, de islamitische cultuur, moet zich beseffen dat om mee te kunnen komen in de Nederlandse cultuur deze zich moet aan passen aan de dominante cultuur.
Zoals u jullie hebben geleerd bij de lessen staatsinrichting en economie is dat niet perse nodig omdat je toch wel een uitkering krijgt. Als je geen werk kunt krijgen omdat je geen Nederlands kunt en onaangepast bent kun je altijd: racisme trekken. Daarmee krijgt u nog meer gratis geld. Er is dus geen noodzaak om aan Nederland aan te passen.
Uit respect voor het gast- of nieuwe thuisland. In de vorige les Needrlandse taal hebben we het al over het begrip " assimilatie " gehad.
Als u wilt dat u wordt benaderd volgens Islamitische normen, dan zijn er voldoende plekken waar u terecht kunt... Daarover zullen we het hebben in de volgende les; topgrafie.
Varkens zijn het, die moslims, allemaal!

ratelaar | 28-01-14 | 11:19

Heeft u het in de gaten? De NPO (Nationale Propaganda Omroep) voert doelgericht beleid: ze zijn de islam er bij het Nederlandse volk aan het inmasseren!

KoninginWildemina | 28-01-14 | 11:15

Verkeerde school in het verkeerde land..

sinapiet | 28-01-14 | 11:10

Verkeerde school op de verkeerde plaats

sinapiet | 28-01-14 | 11:09

De leraren en leiding doen hun best maar ze proberen een kloof te overbruggen die zo groot is als Goliath.

De Nederlandse cultuur en deze cultuur staan net zo ver van elkaar af als de PVDA en de PVV. Dat is niet met elkaar te mengen. Toch is het gebeurd zo'n 20 jaar terug.Wim Kok vond het nodig om allemaal gelukszoekers hier heen te halen. En het erge is dat deze mensen 2x zoveel kinderen als Nederlanders krijgen dus binnen de kortste keren zat je hier met een overvloed.

Anno 2014 is het leed nog te overzien. Over 20 jaar niet meer. De politie kan het in een aantal wijken nu al niet meer aan. Nederland is een verloren land. Net als Belgie, Engeland en Frankrijk is er geen eer meer te behalen. Het linkse naieve beleid heeft dit land de kop gekost. Daarnaast komt erbij dat de VVD met alle winden mee waait. Er is geen uitzicht op verbetering.

Samenleving op zijn retour

shenkie7 | 28-01-14 | 11:08

Thuis heb ik nog een ansichtkaart
waarop een kerk een kar met paard
een slagerij J. van der Ven.
Een kroeg, een juffrouw op de fiets
het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets,
maar 't is waar ik geboren ben.
Roger Kaputnik | 28-01-14 | 08:32 | + 287 -

@Kaputnik. Mooi, mooi,te mooi om met een plusje af te doen. Die herinneringen kunnen ze je niet meer afnemen!

daytripper | 28-01-14 | 11:07

De 1 zegt: je past je maar aan. De ander zegt: fuck dat, we neuken jullie allemaal de moeder.

De Anaalprofeet | 28-01-14 | 11:05

Kan iemand mij uitleggen wat er precies Nederlands is aan het schudden van handen? Ik ging er gemakshalve altijd maar vanuit dat onze handenschudcultuur binnen alle Westerse landen hetzelfde was. Dan zal ik me toch opnieuw in moeten lezen om vooral maar niemand onbewust te hoeven kwetsen. Indien er gesproken moet worden van een Joods-Christelijke handenschudcultuur ontstaan er zeker weer gewetensbezwaren onder de superieure antisemitische geestjes, en zijn ze helemaal niet meer bereid om zichzelf aan te passen. En is dit deze lesstof werkelijk representatief voor het niveau van het islamitische middelbare onderwijs in Nederland?! Zijn ze allemaal wel in het bezit van een veterstrik- en verkeersdiplome?

De docent aan de deur geeft de mannelijke leerlingen bij binnenkomst overigens wel een hand, net als ik ze bij de moskee of bij het theehuis zie doen. Het is daarbij een pertinente leugen te stellen dat het niet schudden van vrouwen-handen een vorm van respect is, terwijl de betreffende Islamitische geestelijken er zelf niets aan duidelijkheid over te wensen overlaten dat ze geen 'onreine' vrouwen aan mogen/willen raken, om hun eigen reinheid te behouden. Het begrip respect, dusdanig oprekken als islamitische lesstof, zou wel een hoop problemen onder deze jongeren verklaren. misschien moeten ze daarom maar beginnen aan de definitie van het begrip respect zelf, zoals wij hier verwachten dat dat wederzijds dient te gelden.

Bij het eerste het beste voorbeeld van deze Islamitsche school wordt de waarheid al (weer) geweld aangedaan. Meer dan 40 jaar geleden volgde ik aan een Katholieke basisschool al gemengd onderwijs (en niet vanwege onvoldoende leerlingen), dat werd toen gezien als belangrijke hervorming voorwaarts in een tijd van ontzuiling en ontsecularisering van de gehele maatschappij om ons heen. Kinderen van jongs af aan blootstellen aan sekse-segregatie heeft niets met integreren te maken. Dat leren ze maar thuis en in de moskee, bij hun eigen moeder, tantes, nichtjes en zusters.

Ven1V1d1V1c1 | 28-01-14 | 11:03

HAHAHA! Al die hypocriete wijven willen het liefst hun kop achter het doekje verborgen houden. En maar braaf doen alsof ze meeschrijven terwijl er dopjes in de oren zitten. Leuk van de montagekamer dat ze zijn vergeten het grote rechterbord weg te knippen, met in koeienletters "STILTE!" Zegt al meer dan genoeg hoe het er aan toe gaat als er eens geen camera in het lokaal aanwezig is.

Jos Tiebent | 28-01-14 | 10:55

De grootste vijand van moslims zijn moslims. Ze verdragen elkaar niet eens.

frisenfruitig | 28-01-14 | 10:48

Een MAN voor de klas? moet niet gekker worden.
Het fijne is dat er geen blanke kinderen zitten. dat weer wel.
Van mij mogen meer van dit soort scholen.

Bogart | 28-01-14 | 10:45

Kobus wil d'r wel eevn met de Bulldozer overheen trekn heur!

Kobus Kloothamer | 28-01-14 | 10:29

stipjes | 28-01-14 | 08:41
Ik heb inderdaad genoten van een prachtige rondreis door een islamitisch land vorig jaar. Petra is schitterend….kan ik eenieder aanbevelen. Ja, de mensen aldaar zijn ongekend vriendelijk en gastvrij, kunnen wij hier ten lande nog een puntje aan zuigen. Maar je bent toerist dus pecunia en bovenal wordt je vriendelijk doch dringend verzocht de (lees:alle!) "huisregels" goed in acht te nemen. En dat, beste Stipjes, is waar de schoen wringt voor wat betreft al die islamieten die hier rondstruinen. Ze willen de huisregels geeneens kennen, laat staan deze opvolgen en eerbiedigen.

de directeur | 28-01-14 | 10:15

Zou er morgen een woedend ingezonden stuk in de volkskrant (of de NRC, ik doe niet moeilijk) van Maurice Crul staan over hoe neerbuigend er met onze cultuur wordt omgegaan?
 
Nee, ik denk het ook niet.

pietvanvliet | 28-01-14 | 10:15

Is deze segregatie bedoeld als terugkeer opleiding naar de stamen waar zij vandaan komen?

Astroturfer | 28-01-14 | 10:08

@ hfakker | 28-01-14 | 09:54 | + 1 -
Al sinds de kerst geen koek meer hier.

TheseDays00 | 28-01-14 | 10:04

En Nieuwsuur met mevrouw Tweebeeke stellen heel erg graag hun linkse platform beschikbaar om te laten zien dat er "discussie" is, je kunt je afvragen discussie? Waarover?

lanexxx | 28-01-14 | 10:03

De haat naar Nederland straalt ervan af. Wat een in ene in triest zooitje. En het schoolbestuur zal er wel gelukkig wel zijn en de onderwijsinspectie zal wel weer wegkijken.

Boy Cot | 28-01-14 | 10:02

De integratie verloopt vlekkeloos volgens de Islam...

duitse herder | 28-01-14 | 10:02

DeSjaak1000 | 28-01-14 | 09:38 | + 0 -

Roemenen en Bulgaren zijn christenen of hebben een christelijke achtergrond. Hiermee wil ik niet beweren dat, wanneer zij zich hier in grote getale gaan vestigen, niet voor problemen zullen zorgen. Zij zullen echter veel makkelijker op kunnen gaan in de samenleving dan moslims, om het simpele feit dat het geen moslims zijn. Over 10 jaar hebben wij dus geen 'ik ben kalkoen-bulgarije'' en 'ik ben kalkoen-roemenie'.

Coffeeblend | 28-01-14 | 10:00

Belangrijke lesstof, die mutsen wonen ook pas twee dagen in Nederland. Oh wacht ....

Rien7847 | 28-01-14 | 09:58

De koek is nog lang niet op. Wij zitten immers nog achter een scherm, te muisklikken.

hfakker | 28-01-14 | 09:54

man man man, daarom direct alle speciale (lees religieuze) scholen afschaffen. Dit soort onzin doe je maar in je eigen tijd.

Sketcher | 28-01-14 | 09:53

Dat die asocialen zich niet aanpassen is al erg genoeg, maar dat onze overheid die belachelijke houding (uiteraard onder leiding van de PvdA) promoot en beschermt is nog erger.

Nu beginnen die idiote linkse wetenschapsbijlage te brullen dat we moeten investeren in de Bulgaren en Roemenen. Dus nog meer bakken met geld dat we niet hebben uitgeven aan mensen die we niet willen.

En ik zeg uitdrukkelijk dat we ze niet willen, omdat zij valse concurrentie aangaan met de mensen die laagopgeleid werk doen. Met resultaat dat de Nederlandse laagopgeleide mensen niet aan het werk komen. Vanzelfsprekend komen er weinig hoogopgeleiden die zich wel aanpassen. Die hebben het in hun eigen land goed genoeg.

Dus enerzijds moet ik betalen voor de integratie en levensonderhoud van overbodige mensen. Daarnaast voor het levensonderhoud van de Nederlandse werklozen. Uiteraard zal er hier en daar wel weer een lid van een niet nader te noemen bestuurderspartij tussenzitten die met zijn vingers uit de gemeenschapellijke pot snoept.

NiceGuysFinishLast | 28-01-14 | 09:53

Te gek voor woorden dat dit kan en mag in NEDERLAND.

Maya de Blij | 28-01-14 | 09:52

Religie is een bijzaak. Het gaat erom wie de dienst uitmaakt. En dat zijn helaas, steeds vaker, zij

Delaware | 28-01-14 | 09:51

Dat volk denkt nog altijd superieur te zijn, ongeacht waar zij zich bevinden. Misselijk makend.

drs. Hunebed | 28-01-14 | 09:48

Bugsy Malone | 28-01-14 | 09:26
maar die moslimgekken vinden dat wij ons maar aan hun moeten aanpassen

Oei... dat is Ibn-niveau...

Groen Slinks | 28-01-14 | 09:47

Kweekschool voor jihadi's.

de honden blaffen... | 28-01-14 | 09:46

Arabier,...... arabier,wat zoek je hier.

Steenrijk | 28-01-14 | 09:45

@ TheseDays00 | 28-01-14 | 09:40
Wat mij betreft alleen maar openbare scholen ja.
Maar dat was geen school waar je je kinderen ( die alleen Nederlands praten ) op gaat zetten.
Er word op die scholen nauwelijks een woord Nederlands gesproken.

cobie | 28-01-14 | 09:45

Goed verlopen die integratie.

doskabouter | 28-01-14 | 09:44

We hebben twee culturen ? hij vergeet er een de JOODSE ! ooh hoe zou dat nou toch komen. Wat hij eigenlijk wil zeggen is we hebben een cultuur ,het westen en een cultus die islam heet.

nan6896 | 28-01-14 | 09:43

zeeman73 | 28-01-14 | 08:55
Ja, en als ik in Thailand kom zal ik mij zeker aan dat gebruik houden. Omgekeerd mag je dan wel hetzelfde verwachten.

Djong | 28-01-14 | 09:42

Cultuurverschillen hou je altijd, niet iedereen hoeft aan de spruitjes en de hagelslag. Maar don't push it. Grefoscholen zijn soms net zo erg trouwens. Laten we kappen met 'bijzonder' onderwijs.

Geert Linkers | 28-01-14 | 09:42

Ik heb nog nooit iemand uit respect een hand gegeven. Dat is gewoon de manier waarop we elkaar hier groeten. Maar moslims mogen de onreine kaffirs niet op die manier groeten/ respect tonen. Kutgeloof.

Rest In Privacy | 28-01-14 | 09:41

@ cobie | 28-01-14 | 09:37 | + 0 -
Nog een reden om alleen openbare scholen te hebben, voorkomt segregatie en discrimatie.

TheseDays00 | 28-01-14 | 09:40

En over 10 jaar hebben we ''ik ben kalkoen-bulgarije'' en ''ik ben kalkoen-roemenie'' revisited!!!!

DeSjaak1000 | 28-01-14 | 09:38

@ TheseDays00 | 28-01-14 | 09:33 |
Een van mijn broers had zijn kids met opzet op een christelijke school gezet.
Hij was gaan kijken op de openbare school bij hem in de stad , en wilde het ze niet aandoen....
Ze waren werkelijk de enige kaaskoppen.

cobie | 28-01-14 | 09:37

@Maria.1 | 28-01-14 | 09:24
vandaar de 'als individuen'. Zolang die school open is dienen dergelijke discussies toch ergens te starten.

Nederlandse/Westerse wens is uiteraard dat ze vóór de puber rebel leeftijd voldoende kennis hebben gemaakt met nederlandse cultuur (welk ze van huis/familiebanden logischerwijs minder mee krijgen dan nederlandse families).

m.i.; Nederlandse schoolstelsel dient een eenheid te zijn zodat we dat belabberde scholensysteem gezamenlijk weer educatief kunnen maken. (stap 1; natuur & programmeerlessen).

RastaPasta | 28-01-14 | 09:36

hader | 28-01-14 | 09:24 | + 2 -

Geldt dat dan ook voor corrigerende tikken met 'open hand'? #daderHari

Anijsblokje | 28-01-14 | 09:35

Respect krijg je niet,respect verdien je.

gnarfie | 28-01-14 | 09:35

Rafapaz | 28-01-14 | 09:13 |
Lezen, begrijpen en zelfstandig nadenken is niet zo voor jou weggelegd? Daar heb je mij voor nodig ?

duitse herder | 28-01-14 | 09:34

Bij het zien van zoveel hoofddoekjes om jonge meiden word ik al licht onpasselijk. Ik beschouw het als een belediging voor mij, als man zijnde. Alsof ik mezelf in seksuele zin niet in de hand zou kunnen houden als ze die doeken niet zouden dragen. Wat een minachting. Over respect gesproken: als je mij respect wilt tonen, dan werp je die doek af.

Kees Maf | 28-01-14 | 09:33

De enige goede school is een openbare. Weg met religiegif op lagere , middelbare en hogere scholen. Thuis, in je eigen tijd is echt een beter idee. En verdomme, dat het me niet eens lukt om mijn kinderen ergens op een openbare school te krijgen waar we willen. Alleen maar scholen met een geloof.

TheseDays00 | 28-01-14 | 09:33

Die meiden hebben onder hun hoofddoekjes allemaal oordopjes in.

Gefundenes Fressen | 28-01-14 | 09:31

@ Bugsy Malone | 28-01-14 | 09:26 |
Juist! Dat is dus de hele discussie.
Er zijn er die zich wél aanpassen.
Maar het overgrote deel maakt het liefst van Nederland een verlengstuk van de zandbak daar.
Wij moeten zich maar aanpassen aan hun ( de gasten )

cobie | 28-01-14 | 09:30

Op PvdA 1, 2 en 3 is de verkiezingscampagne in volle gang. Zo moet je deze geheel objectieve 'reportage' dan ook zien. Als onderdeel van de PvdA-campagne: Desinformatie en slijmen tegen je import-doelgroep!
Het eerlijke verhaal: Behoud van het pluche voor een groep oude, grotendeeels witte mannen en een paar vrouwen......

Aktivist | 28-01-14 | 09:30

Laat die kinderen onderwijzen door een goede advocaat.
Retorica, bestuursrecht procedurefouten,etc...

Praktische kennis, waar ze later echt wat aan hebben, als ze groot zijn zo rond hun eindexamen.

Anijsblokje | 28-01-14 | 09:29

"Het is hetzelfde woord, maar de een verstaat daar iets anders onder dan de ander". Dat is nu net de crux; bij veel mensen houdt het respect al op waar het bij de meesten pas begint.

R2DTal | 28-01-14 | 09:29

LOL : Ibn Ghalbak !

Mazzeltov | 28-01-14 | 09:26

zeeman73 | 28-01-14 | 08:55 | + -10 -
Dus als wij naar Thailand gaan, ben ik al, doen wij dat ook, en een Thai zal in NL tussen de Nedelanders gewoon een hand geven, maar die moslimgekken vinden dat wij ons maar aan hun moeten aanpassen.

Bugsy Malone | 28-01-14 | 09:26

Moslims mogen geen handen schudden met in hun ogen onreine honden. DIT is wat er ter grondslag ligt. En maar zand strooien in onze ogen met teksten als "Respect" Gelijk die school sluiten, want westerse waarden worden er niet geleerd.

hader | 28-01-14 | 09:24

@RastaPasta. Wellicht omdat er door diegenen zèlf de nadruk op verschillen wordt gelegd...

Maria.1 | 28-01-14 | 09:24

Alleen al die ene zin:
'We hebben 2 culturen, de Nederlandse en de islamitische'

DAT is het bewijs dat niet de Nederlander maar de islam verantwoordelijk is voor de 2 deling in de samenleving.
Dat er slechts 1 partij dit constateert en aankaart is on-ge-loof-lijk.

wakkere_nederlander | 28-01-14 | 09:24

Precies, Maria. Nu zijn een hoop culturen verenigbaar met elkaar, maar ook een heleboel niet ! Islam is onverenigbaar met welke andere cultuur dan ook, zelfs onderling. Whats next ? Zullen we nog gezellig een roedel koppensnellers importeren ? Leuk !

RegseHippie | 28-01-14 | 09:23

stipjes | 28-01-14 | 08:41
In het land waar dit geloof gebezigd wordt wel misschien.
Over het algemeen zijn die figuren hier niet te pruimen, willen hun geloof en hun zin gewoon doordrijven.
De islam hoort niet thuis in ons land, punt.

Ommezwaai | 28-01-14 | 09:23

Ik opper een paar discussies voor De Opperd;

Waarom oordelen wij zo sterk over zgn. onwetenden? Hebben zij echt controle over de mate waarin zij in staat zijn het 'woord van god' te herkennen, voelen en ervaren zoals wij vanuit opvoeding mee hebben gekregen?

Waarom vertrouwen wij er niet op dat Allah zelfstandig weet wat het juiste moment is om zich in hen leven te openbaren?

Waarom omarmen we onwetenden niet met liefde en kennis ipv discussies en afschuw?

Waarom zijn wij zo gefocussed op het in stand houden van de samenleving met relatie naar afkomstland en religie ipv als individuen samengaan in een gemengde en gedeelde liefdevolle samenleving zoals in dit Nederland van oorsprong aanwezig was?

RastaPasta | 28-01-14 | 09:22

Zeeman73: kan me niet voorstellen dat er veel Nederlanders in Thailand wonen die lopen te eisen dat ze dan toch een hand willen geven aan de oorspronkelijke bevolking. Je past je toch gewoon aan, uit fatsoen?

Bertus Balhaar | 28-01-14 | 09:22

Ik geef moslima's geen hand, die swaffel ik direct in het gezicht. Uit respect. Trouwens, hoe komen die moslims erbij dat een hoofddoek geen zondige gedachten zou oproepen? Het benadrukken van het vrome, dat is juist geil. Zeker als je zo spastisch doet over seks waarbij een hand geven al een erotische handeling zou zijn. Dat die moslims gewoon eens een beetje vrijer gaan neuken, zou de helft minder zelfontbranders schelen.

Flodder | 28-01-14 | 09:21

Hebben ze daar op die school sekse gescheiden onderwijs? Ik zie alleen meiden.

henriette | 28-01-14 | 09:20

Hebben ze daar op die school sekse gescheiden onderwijs? Ik zie alleen meiden.

henriette | 28-01-14 | 09:20

@ Rafapaz 09:14

Nu heb je i.t.t je tegel bij het Leningrad-topic wél de reaguurder genoemd maar niet de tijd van de tegel. Is soms best wel handig als een reaguurder meerdere tegels heeft geplempt...

eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 09:20

Ik herinner me nog de tijd dat ik op de basis en middelbare school zat. Van de kleine hoeveelheid dat er op zat was er altijd al een soort 'conflict': De ene helft van de Islamitische koters wilde kostte wat kost integreren en mee doen met 'de rest van de groep (autochtonen)', de andere helft van de Islamitische koters bleef vooral met hun eigen 'soortgenoten' spelen/klooien en lieten al ruim aan ons allen weten dat wij later 'hun slaven' zouden worden.

Er was ook altijd ruzie tussen de moslims wie nou een 'grotere moslim' ofzoiets was. Het sloeg daadwerkelijk nergens op, maar die uitspraken over dat wij autochtonen 'hun slaven' worden is wel zorgwekkend, dat hebben ze namelijk niet van een vreemde.

LangeTijdGeleden | 28-01-14 | 09:19

Ik werd gewoon onpasselijk. Een islamitische school, omdat zij zo graag willen integreren.

Mokum Kosher | 28-01-14 | 09:18

Ik heb mijn WTF momentje weer gehad, is dit werkelijk het niveau wat er is bereikt, als we terug zijn dat er uren gestopt moeten worden om uit te leggen wat handenschuddend betekent, vraag ik me af of die gasten in die klas wel zinnelijk zijn.

toetanchamon | 28-01-14 | 09:17

Laat ik het zo zeggen: ik ben autochtone Nederlandse en hou me aan de Nederlandse cultuur. Als iemand zich daardoor beledigd mocht voelen, dan raad ik die persoon aan zich eens in onze cultuur te verdiepen. Als ik naar het buitenland ga zal ik dat ook doen in die cultuur.

Maria.1 | 28-01-14 | 09:16

Dit is de meisjesklas, wat doet de jongensklas ondertussen? Militaire training?

frank87 | 28-01-14 | 09:16

@eerstneukendanpraten
Jij bent toch die geschiedkundige die Wikpedia als objectieve bron hanteert?

Rafapaz | 28-01-14 | 09:14

Dat die Valerio zich hiervoor leent zeg.

Afgeschminkte Bassie | 28-01-14 | 09:14

@Lewis 09:09
Omdat jij niet kan lezen moet ik uitleggen waarom ik zeg wat ik zeg? Dacht het niet Lewis.

Ashtrey | 28-01-14 | 09:14

Lol.. Wat heeft Maslow met deze discussie te maken?

Rafapaz | 28-01-14 | 09:13

Eskimo's zijn geen moslims, die zullen zich, gelijk de Chinezen, aanpassen en opgaan in het land waarheen ze zijn geëmigreerd. De weinige moslims die dat wél willen worden al dan niet gewelddadig teruggefloten door hun extremistische "broeders".

ecoliner | 28-01-14 | 09:12

Eskimo's zijn geen moslims, die zullen zich, gelijk de Chinezen, aanpassen en opgaan in het land waarheen ze zijn geëmigreerd. De weinige moslims die dat wél willen worden al dan niet gewelddadig teruggefloten door hun extremistische "broeders".

ecoliner | 28-01-14 | 09:12

Eskimo's zijn geen moslims, die zullen zich, gelijk de Chinezen, aanpassen en opgaan in het land waarheen ze zijn geëmigreerd. De weinige moslims die dat wél willen worden al dan niet gewelddadig teruggefloten door hun extremistische "broeders".

ecoliner | 28-01-14 | 09:12

Eskimo's zijn geen moslims, die zullen zich, gelijk de Chinezen, aanpassen en opgaan in het land waarheen ze zijn geëmigreerd. De weinige moslims die dat wél willen worden al dan niet gewelddadig teruggefloten door hun extremistische "broeders".

ecoliner | 28-01-14 | 09:12

Weet je wie er ook van respect hield?

Steenrijk | 28-01-14 | 09:12

De Christelijke NL-ers hebben weer hard gewerkt
om de zooi op te ruimen.En wat zitten die bengeltjes
er braaf bij , waar een mep met een zware bijbel
al niet goed voor is.

nemeton | 28-01-14 | 09:12

@Rafapaz 09:07
Haha. Dat sprookje is allang gevlogen.

Ashtrey | 28-01-14 | 09:12

Rafapaz | 28-01-14 | 09:07

Het feit dat je dit kunt schrijven heb je aan de VOC te danken. En als we onze VOC mentaliteit hadden behouden, stonden we er nu een stuk beter voor!

Toe Maar dan | 28-01-14 | 09:12

@ Rafapaz 09:07

Jij noemt het 'verzuurd', ik noem het 'realistisch'. En de meeste reaguurders hebben je medelijden echt niet nodig...

eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 09:11

De Opperd, is dat een afko voor Opper(go)d ofzeau ?

RegseHippie | 28-01-14 | 09:10

Zum Kotzen.
En daar is geen woord Spaans bij.

Mammeloe | 28-01-14 | 09:10

@Zeeman73
Die Thaise schoonheden die ik hier altijd tref geven mij niet alleen altijd een hand, ze doen nog veel meer met de hand. Uitstekend geintegreerd.

Koettoerk | 28-01-14 | 09:10

@ Ashtrey | 28-01-14 | 09:06
Daar heeft hij het toch helemaal niet over?

Lewis | 28-01-14 | 09:09

Maar we beginnen en eindigen de lessen met het Boek der Haat. Da's dan wel echt een frisse, nieuwe, veelbelovende doorstart...

Groen Slinks | 28-01-14 | 09:09

@Rafapaz | 28-01-14 | 09:07

Deze kinderen zijn de 3e generatie. Zelfs papa en mama zijn in Nederland geboren. Dan zou het uitleggen van cultuurverschillen helemaal niet meer nodig moeten zijn.

Abstract Entity | 28-01-14 | 09:09

@zeeman73 | 28-01-14 | 08:55 | + -3 -

Typisch geval van 's lands wijs - 's lands eer:
In Nieuw Zeeland begroeten de Maori's elkaar door de neuzen tegen elkaar te drukken ("Hongi") en geven elkaaar ook geen hand. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

Brulboei_61SB | 28-01-14 | 09:08

@ van_de_pot_gerukt | 28-01-14 | 09:04
De NPO word met de dag erger.
Ze proberen wanhopig de goede kant van de islamitische bevolking te laten zien.
De rest laten ze niet zien.
Gelukkig hebben we opsporing verzocht nog.

cobie | 28-01-14 | 09:08

-weggejorist-

Rafapaz | 28-01-14 | 09:07

Leuk al die diverse culturen hier waar je rekening mee moet houden. Straks komen er Eskimo's en dan moet je je afvragen moet ik wel of geen handje geven of moet ik neuzen....

Maria.1 | 28-01-14 | 09:07

@Mesmer 09:01
Haat prediken binnen de Islam gebeurt natuurlijk niet, het gaat alleen over vrede, regenbogen en liefde voor elkaar.

Ashtrey | 28-01-14 | 09:06

@ Mark Smith 08:56

En vergeet vooral de conclusies van de commissie Deetman niet!

eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 09:05

Zeer geachte ongelovige honden.
Wij hebben hier een rekening voor jullie liggen.
Direktie Ibn Ghaldoun School.

duitse herder | 28-01-14 | 09:04

Kan geen islamitische school zijn. Zie toch duidelijk een volwassen man in eenzelfde ruimte als zeer vrome, maagdelijke en onschuldige meisjes terwijl hij geen familieband met hen heeft! Aub even melden aan jihadstrijders in Syrië ivm vergeldingsactie.

batvoca2 | 28-01-14 | 09:04

[File under: desintegratie, wij/zij-denken, vervullen met gif, middeleeuwen, islamisering, facepalm, koekoek, nieuwsuur, npo, staatsomroep, indoctrinatie, vreselijk]

van_de_pot_gerukt | 28-01-14 | 09:04

Toeval: als ze filmen gaat het over respect enz. PROPAGANDA niets anders. Dank je NPO voor deze objectieve nieuwsgaring.

genoegisgenoeg | 28-01-14 | 09:03

@ Toe Maar dan | 28-01-14 | 09:00
Ik heb in dit geval een les getrokken uit fouten van ander stemvee.
Ik heb nooit PvdA of VVD gestemd en zal dat ook nooit doen.

cobie | 28-01-14 | 09:02

De verzuiling is een grote fout geweest in het onderwijs. Geloven doe je maar lekker thuis.

Zzzzooooffff | 28-01-14 | 09:02

Het bij elkaar drijven is al goed gelukt. Vraag me alleen af of het juiste gif wel wordt gebruikt.

De mooie man | 28-01-14 | 09:01

Damn wat een oordeel over en paar seconden film. Als introductie op een les over het verschillend interpreteren van "respect" lijkt me dit helemaal niet verkeerd. Het zou zomaar kunnen dat hierna wordt uitgelegd dat ze in veel situaties toch maar beter een hand kunnen geven.

Als je een langer filmpje van deze les hebt kom ik graag terug om mijn ongezouten mening te geven.

En Pritt, wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat daar haat gepredict wordt? Ik hoor dat niet. Dat er Islamitisch onderwijs bestaat? Als Christelijk dan ook islamitisch of Spaghetti monster. Dat de meiden den hoofddoek dragen? Tsja.. Zal daar wel gewoon mogen.

Neem een kop koffie en probeer het later nog eens.

Mesmer | 28-01-14 | 09:01

@zeeman73 | 28-01-14 | 08:55
En daar is dan ook niks mis mee ... in Thailand.
In Nederland geven we elkaar een hand. En als je dat om wat voor reden niet wil (meestal: ik haat nederlanderse kafirs) dan heb je hier niks te zoeken.

sinar2 | 28-01-14 | 09:00

@ stafpilot | 28-01-14 | 08:53 |
Nee, alleen maar hoofddoekjes.

van_de_pot_gerukt | 28-01-14 | 09:00

cobie | 28-01-14 | 08:54
We leven in een democratie, en de meerderheid heeft helaas de VVD en PVDA aan de macht geholpen. Leer van je fouten opdat je in het vervolg andere begaat!

Toe Maar dan | 28-01-14 | 09:00

Die meneer schetst in onberispelijk Nederlands en neutraal de situatie zoals die momenteel is. Hoe hij het verder gaat duiden en wat hij zijn leerlingen eventueel gaat adviseren weten we niet, daar is het filmpje te kort voor. Ik ben er niet rouwig om dat die school dicht is en ik heb een gruwelijke hekel aan de segregatie die met name onze grote steden teistert, maar niet op basis van dit ene fragment.

Lewis | 28-01-14 | 09:00

Het was nog niet genoeg om fortuijn's lichaam dood te vermoorden. Het gedachtegoed moet ook om zeep!

'U past zich aan of U gaat maar terug naar uw eigen land'

Cynevisie | 28-01-14 | 09:00

Totale non discussie over twee culturen bla bla. Leer die kinderen goed lezen, schrijven en rekenen, leer ze wat mij part over de islam maar vergeet daarbij die ene, hele belangrijke les niet.. Je bent een Nederlander, dan gedraag je je in het normale leven als een Nederlander. Wat je daarnaast wilt geloven maakt me niets uit, maar de lokale waarden en normen zal je respecteren. Heb je daar een probleem mee? Zat landen waar je anders kan leven, dat is jou vrije keus.

ThePriest | 28-01-14 | 08:58

@ eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 08:56
*koffie van beeldscherm veegt*

cobie | 28-01-14 | 08:58

@ stafpilot 08:53

Je komt duidelijk nog niet vaak genoeg op geenstijl. De jongens zitten in een ander lokaal omdat ze repsect hebben voor de meisjes.

eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 08:56

eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 08:46
En wat te denken van de groepsverkrachtingen in India.
Oh wacht..

Mark Smith | 28-01-14 | 08:56

Beste Pritt,

In Thailand geven ze elkaar ook geen hand, en vinden ze het ook onprettig en eigenlijk onbeleefd om een hand te geven. ze geven elkaar een soort hoofdknik/lichte buiging.
Vinden we dat ook middeleeuws? Zelf vind ik het zeer respectvol.

zeeman73 | 28-01-14 | 08:55

@ Toe Maar dan | 28-01-14 | 08:52 |
Ik voel mij daartoe niet aangesproken.

cobie | 28-01-14 | 08:54

Alleen maar meisjes in de klas ???

stafpilot | 28-01-14 | 08:53

Ik twijfel over die hand geven, gaf al eens een vinger en heb nu nog maar één hand over...

War On Errorism | 28-01-14 | 08:53

En dit is allemaal het gevolg van ons eigen stemgedrag...

Toe Maar dan | 28-01-14 | 08:52

Vanwege de gigantische achterstanden hadden andere scholen in Rotterdam geen zin deze kinderen over te nemen. Tegelijkertijd trachten christelijke partijen met alle middelen confessioneel onderwijs in stand te houden. De naiviteit waarmee de christelijke koepel van scholen in Rotterdam dit wensdenken project heeft opgepakt zal hun nog lelijk opbreken.

Dreverhaven | 28-01-14 | 08:52

Ik hoop niet dat ze ze té veel leren over de Nederlandse cultuur ( wat er nog van over is ) want dan gaan ze dat ook nog bestrijden.
*klompen aantrekken doet en koe aan de hand neemt*

cobie | 28-01-14 | 08:50

@ stipjes | 28-01-14 | 08:41
Je ziet dat als mensen emigreren ze zich vastklampen aan bekende dingen en een daarvan is hun religie. Vergeleken met Afrikaners zijn sgp'ers party animals, zijn Nederlandse gereformeerden in Canada ook strakker in de leer enzovoort en zo verder. Grote probleem met die import hier is dat het moslims zijn. islam is een veroveraars ideologie en vol haat tegen alles wat niet achter de pedoproleet aanloopt. En die mossels hier worden veel extremer dan de achterblijvers in hun thuislanden.

Willem VanDer Decken | 28-01-14 | 08:49

Wat zullen een boel mensen blij zijn als ze zien dat links er wéér voor gezorgd heeft dat de hatende roofkolonisten zich weer veilig mogen wanen in dit gemene racistische rechtse land.

BlakeMiddle | 28-01-14 | 08:49

... en PvdA-Rotterdam zag dat het goed was.

Fopspeen | 28-01-14 | 08:48

Het verhaal klopt sowieso niet.
Je geeft in Nederland geen hand uit 'respect'.
Als de fiscus bij mij langskomt geef ik hem een hand.
Uit FATSOEN!

wakkere_nederlander | 28-01-14 | 08:48

@stipjes | 28-01-14 | 08:41 |
Precies, degenen die daar gebleven zijn. De Moslims (2e en 3e generatie) die hier opgevoed zijn, hebben die gastvrijheid hier nooit geleerd, omdat hun ouders het niet nodig vonden om te integreren (ze zouden immers toch terug gaan) en de jongeren (zogenaamd door een minderwaardigheidscomplex ) in een klaagcultuur terecht zijn gekomen. Als je de uitzonderingen bekijkt (harde werkers die doorhebben dat je een toekomst moet verdienen en niet gratis krijgt) doen het in de maatschappij uitstekend. Mensen die zich weigeren aan te passen aan de Nederlandse cultuur en toch klagen hebben dat toch voornamelijk aan zichzelf te wijten.
Vergelijk dus niet de mensen in die vakantieoorden met de allochtonen hier. Dat ís niet te vergelijken.

RedBill | 28-01-14 | 08:47

Weet je wat ook respect is laplul? Nigeriaanse moslims die kerken van christenen in de fik steken met de kerkgangers er nog in. Omdat het christenen zijn. Omdat ze geen islamitische cultuur hebben. Uit respect. Daarom...

eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 08:46

En als de camera uit staat gaat de les verder met "en nu gaan we manieren behandelen om hun soort respect uit te roeien".

Boer in 020 | 28-01-14 | 08:45

En dit moet dan over 20 jaar mijn AOW bij elkaar werken en daarna mij verzorgen als ik oud ben en niet meer zelfstandig kan wonen.

Ik zie het nu al met angst tegemoed

sinar2 | 28-01-14 | 08:44

Zo wil links het, dus zo moet het.

BlakeMiddle | 28-01-14 | 08:44

Niet erger, of minder erg dan de gemiddelde christelijke school. Doen ze ook rare dingen. Ik vind het allemaal prima, maar NIET van mijn belastinggeld. Brainwashen doe je maar van je eigen centen.
.

Bamboojay | 28-01-14 | 08:44

Alle teiltjes ter wereld zijn te klein om de walging op te vangen die er hierdoor bij mij ontstaat.

*verder braakt*

eerstneukendanpraten | 28-01-14 | 08:43

Was er vlak na openbaring van het schandaal niet een wat oudere vent van Ibn Ghaldoun die voor de roze plofkap bij het schoolhek meldde "nei nei minier, wai gaan giewon dor, wai slouten niet", vergezeld met de oh zo herkenbare geacteerde vriendelijkheid. En zie hier, de man kreeg gelijk. Hulde voor zijn inzicht!

Nanker Phelge | 28-01-14 | 08:42

Deze school verplicht een grote zandbak geven,kan het kanstuig vast wennen als ze terug moeten naar dat " fantastische " land

Steenrijk | 28-01-14 | 08:42

En U betaalt...

duitse herder | 28-01-14 | 08:41

Toen ik hoorde, bam! met vuist op tafel de school gaat dicht! Dacht ik Mhohoehahaha yeh right. Vuisten diep zitten ze erin geen ontkomen aan. Partij van het draaien.

ikdenkwat | 28-01-14 | 08:41

Verwacht je iets anders van de marxistische staatsomroep?

Willem VanDer Decken | 28-01-14 | 08:41

De docent in het filmpje maakt wel een goede eerste indruk eigenlijk. En ik vind dat iedereen die over 'de Islam' oordeelt eerst zelf een keer naar een islamitisch land op vakantie moet gaan. In ieder geval veel moslims zijn gewoon vriendelijk en zijn gematigd in hun geloof, net als christenen.

stipjes | 28-01-14 | 08:41

Volgens mij hebben we in Nederland maar 1 cultuur, en dat is de Nederlandse cultuur (en misschien nog provinciale subculturen).
En of dat nou handjes geven, 3 zoenen op de wang, of boks is, maakt me niet uit. Als we maar niet uitgaan van een religie die gebaseerd is op naastenhaat, in plaats van naastenliefde.
Dus geen islamitische cultuur in Nederland.

RedBill | 28-01-14 | 08:40

Deze les had gegeven moeten worden in de zestiger en zeventiger jaren aan de eerste generatie. Dit is derde generatie die nu dus de klaslokalen bevolkt. Zij zijn veel conservatiever en veel minder geïntegreerd dan de eerste en tweede generatie. Ze keren zich behoorlijk bewust af van het land waar ze leven.
Wel graag in de gaten houden dat Ibn Galdoun niet representatief is voor alle mensen afkomstig uit moslimlanden. Ik ken veel Turken die hier ook van gruwen.

Herr Vorragend | 28-01-14 | 08:38

'Respect', het grote toverwoord.

mijntweecent | 28-01-14 | 08:38

Filmpje bevat niets bijzonders doch slechts linksche Gutmenschpropaganda gemengd met islamitische haatsaus (light, anders smaakt het die vuile kk-kazen niet).

Koken op de Ibn Kalkoen-school. Weg met ons!

Reinaert | 28-01-14 | 08:36

Er komt een tijd dat ik moslims geen hand meer geef.
En NIET uit respect parasieten!

wakkere_nederlander | 28-01-14 | 08:36

Om te huilen

ilse | 28-01-14 | 08:36

Leuke school als hij ergens in casa blanca had gestaan.

Steenrijk | 28-01-14 | 08:36

O Nederland, let op u saeck,

de tyt en stont is daer,

op dat nu inden hoeck niet raeck

u vryheyt, die, voorwaer,

u ouders hebben dier gecocht

met goet en bloet en leven;

want sy werd nu gantsch en t'eenemael gesocht

tot niet te zyn verdreven.

Neemt acht op uwer landen staet,

u volck end' steden meest

Petrus de Rewa | 28-01-14 | 08:34

Het meest schokkende is dat over een jaar deze school het weer op eigen kracht mag proberen. Alle usual suspects die er in de afgelopen 13 jaar een zooitje van hebben gemaakt zullen dan binnen no-time weer terug zijn.

Dreverhaven | 28-01-14 | 08:34

@Roger Kaputnik | 28-01-14 | 08:32
Niet te geloven dat die tekst van Wiegersma nog ooit zo'n lading zou krijgen.

wakkere_nederlander | 28-01-14 | 08:34

Beste overheid. Wie gaat deze school voorgoed sluiten?
U of wij?

wakkere_nederlander | 28-01-14 | 08:33

Filmpje duurt wat kort.
Hierna legde de meester uit dat de gasten zich aan de oorspronkelijke cultuur moeten aanpassen toch?

Toch?

Abstract Entity | 28-01-14 | 08:32

Thuis heb ik nog een ansichtkaart
waarop een kerk een kar met paard
een slagerij J. van der Ven.
Een kroeg, een juffrouw op de fiets
het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets,
maar 't is waar ik geboren ben.

Roger Kaputnik | 28-01-14 | 08:32

Is die school niet gesloten?
Je naam veranderen telt toch niet?

wakkere_nederlander | 28-01-14 | 08:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl