Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Den Haag verspilt 150k aan twintig eekhoorns

oie_2585626VxpjzYX9.gifDe gemeente Den Haag heeft bijna 150.000 euro geïnvesteerd in twintig eekhoorns. Voor niks. Oh man, nu al een heerlijke anekdote. Hoe krijgen die Hagenezen het voor elkaar om 7.500 euro per eekhoorn te verspillen? Simpel. Tussen het Haagse Bos en landgoed Clingendael ligt de drukke Benoordenhoutseweg. In het Haagse Bos zitten twintig eekhoorns, en als die er even een dagje tussenuit willen, moeten ze de drukke Benoordenhoutseweg oversteken. Supergevaarlijk, als je een eekhoorn bent. Daarom heeft de gemeente anderhalf jaar geleden een speciale eekhoornbrug laten bouwen. Kosten: 144.000 euro. En dan nu de Vraag der Vragen: hoeveel eekhoorns hebben de afgelopen anderhalf jaar precies gebruik gemaakt van hun speciale eekhoornbrug? Nou? Raad eens? NUL! Zero. Geen één. Er zijn exact NUL eekhoorns overgestoken. (Filmpje van Brug) Wat is dan het probleem? Nou, volgens de lokale koekwaus van de Partij voor de Dieren zijn er een hoop fouten gemaakt. Verkeerde materiaal, verkeerde lokatie en, dit vinden wij persoonlijk de mooiste, evenmin is gekeken of er genoeg eekhoorns in het Haagse Bos zijn die gebruik willen maken van de brug. Ja, Maurice de Hond, waarom heb je nooit de wens van die eekhoorns gepeild? Misschien wilden ze wel geen brug, maar een tunnel. De sufkut van de gemeente wiens baan het is om zich professioneel druk te maken over de behoeftes van twintig eekhoorns vindt het gebruik van de woorden 'fiasco' en 'totaalfaal' en 'OMFG HOE STOM KUN JE ZIJN' nog wat te vroeg. Geef het vijf jaar, laat er even een hongersnood in het Haagse Bos overheen gaan en je moet eens zien hoe hard die knaagbeestje over die brug heen forenzen. Juist. Of, hier is nog een beter plan, WE GEVEN VOORTAAN GEEN 150.000 EURO UIT AAN HET WELZIJN VAN TWINTIG FUCKING EEKHOORNTJES! Om maar wat te noemen. Gemeente Den Haag, je zuigt harder dan Kim Holland met een Dyson. Met je tiefuseekhoorns.

Reaguursels

Inloggen

Het aller, aller, allerleukste is het volgende. Ik woon namelijk één straat achter die Benoordenhoutseweg. Aan de kan van Clingendael. En zie daar: de eekhoorns zitten in mijn tuin, op het vogelhuisje, lopen hier over de straat en in het park. Ze zijn er dus al, die tyfusbrug is sowieso al weggegooid geld maar ook nog eens volstrekt overbodig. Die eekhoorns steken gewoon over zonder brug dus die vijf jaar om te concluderen dat het een onzinnig project was heb ik niet nodig. En dan te bedenken dat 100 meter verderop de ouwetjes in hun strontluiers hangen. Schoften.

Fuckface1969 | 27-01-14 | 23:18

Bij kaniewaarzijn van vorige week vrijdag sprak men over een bedrag van 212 duizend euro en geen 150 duizend euro!!

Maco3key | 26-01-14 | 01:25

-weggejorist-

Only the lonely | 25-01-14 | 23:26

-weggejorist-

Only the lonely | 25-01-14 | 23:25

Veel geld voor 10 ton staal

michello | 25-01-14 | 19:55

JoeDoe | 25-01-14 | 17:11 | + 0 -
Op die plek is geen enkele eekhoorn doodgereden. En over die brug is geen enkele eekhoorn waargenomen.

Ella | 25-01-14 | 19:42

-weggejorist-

HaagscheHarry | 25-01-14 | 17:51

kijk, dat is beschaving. is het welzijn van de eekhoorns niet wat euroos waard?

JoeDoe | 25-01-14 | 17:11

Nederland; daar moet een regel voor zijn land...

da wizard | 25-01-14 | 16:15

Eekhoorntjes zijn lief.

Mark Krachtwijk | 25-01-14 | 16:07

Kunnen (en mogen) er ook kindertjes doorheen?
PvdD, zet er aan beide kanten een partijmedeweker als onbezoldigd kaartjesverkoper en een friettent naast en terugverdienen maar.

huh, ian? | 25-01-14 | 15:59

Hele. Diepe. Zucht...

Reykjavik | 25-01-14 | 15:08

necrosis | 25-01-14 | 10:08

Ik had het over eekhoorns, bruggen en vliegende varkens. Haal toch niet overal dat stinkdier bij.

Skunk57 | 25-01-14 | 14:42

Welke brug?

eekhoorn14 | 25-01-14 | 14:35

Handjeklap, PVDD een eekhoornbrug, VVD nieuw bouwplan

Martin_rsd | 25-01-14 | 13:59

heerlijk nieuws dit. Ik zit echt h e l e m a a l kapot te gaan achter m'n laptop

poldergeiz | 25-01-14 | 13:41

Zou ik als eerhoorn ook niet doorheen lopen, zo'n omgaasde koker. Lijkt wel een deathtrap.

dr. P. von Orno | 25-01-14 | 13:37

@wakkere_nederlander | 25-01-14 | 09:24
Waarschijnlijk heeft wel een ondernemer gewoon verdiend aan het bouwen van dit ding. Overheid die investeert heet dat. Mogen ze een keer wat bouwen, is het weer niet goed.

Lacan | 25-01-14 | 13:34

Hoe komt zo'n ding zo duur? Het zijn letterlijk een paar aan elkaar geknutselde stukken staal. Meer dan een paar duizend euro hoeft dat echt niet te kosten.

Piet van het Padje | 25-01-14 | 13:34

150.000 eurie voor de brug van die tyfusbeesten en geen aandacht voor het verdwenen gedenksteentje van Jan Hertogs, doodvermoord in Den Haag om... nix.

De huidige ondernemert vindt zijn noedels belangrijker dan Jantjes gedenksteen.

Was getekend,

Mois

mois | 25-01-14 | 13:29

.. en waar hebben we het over, een extern rapportje van 4 pagina's over niks kost tegenwoordig meer.

Worstjes | 25-01-14 | 13:26

Of er nou wel of geen eekhoorns in het bos zitten, doet er noet toe.
Padden zitten er ook niet, en toch barst het van de stoelen voor ze.
Om maar te zwijgen van elvenbankjes.

Kapitein Sjaak Mus | 25-01-14 | 13:24

Net zo gek als de provincie zuidholland.

mkm.nl | 25-01-14 | 13:21

'n lokalioachtige beslissing in de residentie. Verderop in de stad kunnen ze het trouwnes ook niet hoor. Nl is zo'n beetje de kleuterklas van het geheel.

Iwmac | 25-01-14 | 13:07

of ze hadden aan weerszijden van de weg een grote boom kunnen plaatsen. Springen die beesten zo over...

Kan alsnog. Kost een boom? Kun je meteen die ecoductambtenaar eraan opknopen ( dit is een grapje, geen doosbedreiging).

xspalm | 25-01-14 | 13:00

Ik ben helemaal niet tegen ecoducten en dergelijke, maar waarom moet het in godsnaam allemaal zo mooi en luxe. Als het gewoon een paar stalen balken was had het geen 150k gekost lijkt me (en had er nog steeds geen eekhoorn gebruik van gemaakt, maar het zou iig goedkoper zijn).

Blasfemie | 25-01-14 | 12:47

Als automobilist vind ik de brug een fijne onderbreking en een goed oriëntatiepunt.
Beter hieraan geld verspillen dan aan:
.
"De president van de rechtbank Limburg en een collega die, ondanks een negatief advies van de Raad voor de rechtspraak, gebruik blijven maken van een dienstauto met chauffeur voor hun woon-werkverkeer."

Musset | 25-01-14 | 12:45

Eekhoorns kunnen toch ook redelijk springen?

Ralo | 25-01-14 | 12:34

Die imbecielen weten ook niks he. Eekhoorns maken gebruik van stoplichten, geen bruggen!!1! Elke gemeenteadviseurdebiel weet dat.

Your interpretation | 25-01-14 | 12:13

Ik stel voor dat we ook zo'n brug bouwen, maar dan voor Haagse politici. Ik laat het aan u allen hier om te bepalen waar die brug uit mag komen.... ow ja, en als ze er niet overheen willen gaan sta ik u toe enige vorm van dwang te gebruiken a la Kiev style....

KDbdl | 25-01-14 | 12:10

Oh oh, Den Haag...

NACademicus | 25-01-14 | 12:07

Als er één eekhoorn over de brug is volgen er meer.

Geert Linkers | 25-01-14 | 12:02

Eindelijk geld dat voor schattige in de verdrukking geraakte beestjes gereserveerd werd en niet in de bodemloze put van psychopaten, haters en rovers verdwijnt, is het weer niet goed.

Meer van Dit | 25-01-14 | 12:01

Kan iemand een proces aanspannen tegen de overheid wegens voortdurende grove wanprestaties en diefstal met geweld van de weerloze burger, gestoordheid, en en en.

Prokapitaal | 25-01-14 | 12:00

Vergeleken met dat cultuurpaleis van € 181m is dit maar een schijntje. Wil er iemand wedden dat tegen de tijd dat het paleisje klaar is het €500m kost, 3 jaar te laat is en er zo veel ontwerp/bouw vauten in zitten dat het bijna onbruikbaar is?

boy_wulfe | 25-01-14 | 12:00

Bovenop die 150K moet Den Haag nu ook nog even over de brug (/seth) komen wegens het kapotheaddesken van mijn bureau.

Canis Spurcus | 25-01-14 | 11:48

Belastingen drastisch verlagen om te voorkomen dat totaalmalloten ons geld ALTIJD WEER zonder enige scrupule aan de verkeerde dingen (doorgaans linkse hobby's) uitgeven.

lekker wijf | 25-01-14 | 11:47

@Boretti | 25-01-14 | 11:30
Denk jij dat de Amerikanen zullen profiteren van de opbrengst van de JSF?
Wellicht een paar mensen die aan de touwtjes trekken, maar 'Joe the plumber' zal er niets van merken, net zoals Jan-met-de-pet.
En of het geld in Nederland is besteed is nog maar de vraag.
Wellicht komt het ontwerp van die knaagdierbrug uit de koker van iemand uit een ander EU land (verplichte aanbesteding, je weet wel) en vloeit zelfs dat geld naar het buitenland.
En dan te bedenken dat het geld allemaal is opgehoest door mensen die nog werken voor hun geld.
Ik wil het ouderwetsche loonzakje terug, eens kijken wat Rutte dan nog voor elkaar kan krijgen.
*nogmaals met hoofd op tafel slaat*

necrosis | 25-01-14 | 11:45

Je kan zeggen wat je wilt, maar het geld is wel in Nederland besteed. Altijd nog beter dan het naar Brussel of Griekenland te brengen of over de balk te gooien voor een straaljager die het nooit goed zal doen en waar voornamelijk de Amerikanen van profiteren.

Boretti | 25-01-14 | 11:30

Petrus de Rewa | 25-01-14 | 11:11 | + 1 -
.
Precies! En uit pure hufterigheid vertikken ze het nu om die brug te gebruiken.
.
Revenge of the squirrels...

Jan Toeternuitje | 25-01-14 | 11:29

@Osdorpertje | 25-01-14 | 10:22
Precies.
Dit is in het klein het voorbeeld hoe Links de maakbare samenleving ziet. Zo gaat het in het groot (Nederland, EU) ook.
Bakken belastinggeld worden ertegenaan gegooid, vriendjes bevoordeeld, ego's gestreeld en als het niet lukt, nou gewoon pech, het is toch mijn geld niet.
Probeer die mentaliteit maar eens om te buigen...

Toine Tussenbeen | 25-01-14 | 11:18

En dan nog te bedenken dat er waarschijnlijk uren en uren door ik weet niet hoeveel ambtenaren over is vergaderd.

Ongekend.

rman | 25-01-14 | 11:12

Rutte kost ook anderhalve ton, dat is anderhalve ton per eekhoorn.

Worstjes | 25-01-14 | 11:12

@Jan Toeternuitje | 25-01-14 | 11:08
Maar die eekhoorns hadden geen verblijfsvergunning.
news.bbc.co.uk/2/hi/320721.stm
"About 20 squirrels are reported to have escaped and are now on the run."
Zouden die toevallig in het Haagse Bos terecht zijn gekomen?

Petrus de Rewa | 25-01-14 | 11:11

De bouw heeft misschien 1,5 ton gekost.
Al het gelul vooraf over die brug is beslist niet mee gecalculeerd.
Ga er maar vanuit dat die brug effectief eerder 1,5 miljoen heeft gekost.
Bedenk daarbij dat het uw en mijn belastinggeld is dat onder bedreiging van geweld wordt afgepakt om dit soort shit ervan te financieren...
Hoe waanzinnig ver kunnen mensen, die zichzelf bedruipen van andermans zuur verdiende inkomsten, los raken van de werkelijkheid?
Nou zover als het bovenstaande filmpje laat zien.
Weet iemand toevallig waar de nooduitgang is? ik krijg het een beetje benauwd...
HELLLPPPP, ik word kapot gemaakt door totaal gestoorde linkse idioten!!!!

Prokapitaal | 25-01-14 | 11:09

Oftewel, dit geld gaat niet naar kansenwijken.
Goed besteed dus.

Worstjes | 25-01-14 | 11:08

Vanwege het milde winter weer 1 april wat maanden vervroegd, hoop ik?

arie181818 | 25-01-14 | 11:06

@xspalm | 25-01-14 | 10:54
een uitstekende analyse van één van de enkele duizende ambtelijke projecten in Nederland 'overleg-analyse-deskundige-strategen-complementeren' land. Niet nadenken, maar eindeloos maar weer vergaderen en andere mensen inhuren.

arie181818 | 25-01-14 | 11:04

Kan er geen topic komen over totaal zinloze uitgaven van de overheid, provincie en gemeenten? Zo staat er een geluidswal achtig gedrocht bij Hoogvliet langs de snelweg, en wat licht achter die "wal"? Juist de raffinaderij van de SHELL! En dan aan de andere kant willen ze een wal opwerpen die Hoogvliet zou moeten beschermen tegen een explosie van de Shell, dat kost volgens ramingen 500 miljoen euro...

En het gaat maar door, en het gaat maar door....

Maar nog geen euro extra voor een bejaarde...

Dakloze zonder krant | 25-01-14 | 11:03

Wat kostte de teller bij de brug, lekker baantje lijkt me.

ikdenkwat | 25-01-14 | 11:01

@eerstneukendanpraten | 25-01-14 | 10:39
Ik had het niet eens over de 'verkansie', het gaat me meer om de hoeveelheid geld die er tegenaan wordt gegooid wat betreft integratiecursussen, gesubsidieerde banen en noem het maar op.
Je begint bij een woning met huurtoeslag, financiële steun bij de inrichting daarvan en je eindigt met kinderbijslag voor 10 kinderen.
Na 5 jaar voert de man nog steeds geen spat uit, spreekt zijn vrouw nog steeds geen woord Nederlands en kun je een baksteen door de ramen verwachten als je Qat wil verbieden.
Klinkt vrij 'rechts', maar ik heb er zelf tussen gestaan.
Politici blijken vaak te dom om zelf te schijten, ze weten absoluut niet wat er leeft in de maatschappij.
Een brug voor eekhoorns is wel het laatste wat het werkende deel van deze maatschappij interesseert.

necrosis | 25-01-14 | 11:00

Het wordt tijd voor wat anders.
-
Hans, kom er maar in.

Plukkiehaar | 25-01-14 | 10:59

wellicht verdient het nog aanbeveling een kwaliteistfunctionaris aan te stellen om de aanpak en registratie kritisch te volgen en te adviseren over projectaanpak. Dat lan in een later voorstel verwerkt worden.

xspalm | 25-01-14 | 10:57

bah wat een hard oordeel weer. Die beestjes snappen het natuurlijk niet. Om die investering tot volle bloei te laten komen, kunnen we het best een adviesgroep installen. Een ecoloog, diergedragsdeskundige, eekhoornpsycholoog, marketingexpert bij elkaar. Die laat je eerst onderzoeken waarom die lievve beestjes de brug niet gebruiken. Misschien vinden ze het aanzicht van dat staal bedreigend? Zijn ze bang wat ze aan de andere kant aantreffen? Da's nog best een hele drempel.
Vervolgens kun je met een op maat gesneden aanpak, die beestjes aan de hand nemen (niet letterelijk natuurlijk he) en ze vertrouwd maken met dit mooien nieuwe fenomeen.
Ik maak even een calculatie.
- opdrachtdormulering, 2 mensen totaal 60 uur
- kickoff met team (5 man incl projectleider) 5x8 = 40 uur
- plan van aanpak uitwerken. Project manager met hulp van commissieleden 40 uur
- gedragsanalyse, perceptieanalyse van het bouwwerk, alsmede de afschrikeffecten van de weg en de invloed van de onzekerheid van het ecosysteem aan de overzijde afgezett tegen de latente behoefte naar de overzijde te gaan 8 weken, gemiddeld 3 fte: 960 uur
- tussenrapportage 80 uur (documenteren in rapport, presentatie aan de relevante raadscommissie en de partijvertegenwoordigers)
- Ontwikkelen van een begeleidingstraject (met inhuur van een dieronderwijsdeskundige, ca 80 uur advisering). 3 fasen daarin: a) de wil stimuleren da overzijde te bezoeken (wellicht door mooie wijfjes uit te zetten, te verrkrijgen in de Harz, Duitsland (kosten ca 4000 euro). b) de dieren vertrouwd maken met het beeld en de materialen van de brug, alsmede de prikkels van de verkeersweg en c) het doen toenemen van het zelfvertrouwen van de subjecten, opdat zij de oversteek spontaan durven maken (vgl assertiviteitscursus basisschooljeugd).
totaal voor deze projectstap ca 800 uur.
- Waanemingsfase om succes te meten, 1 ambtenaar (met verrekijker en grote paraplukosten ca 120 euro), 80 uur.
- Evaluatie 60 uur incl rapport
- presentatie van de resultaten aan politiek 40 uur
- project sluiten en archivering van projectfile 40 uur.
- administratieve ondersteuning totaal ca 420 uur

totaal 2700 uur, gemiddeld tarief 100 euro/uur. € 270.000 totaal
onkosten: verrekijken en paraplu € 120
administratie en representatie, kosten professioneel printen € 2580
vervoer totaal (berekening ter inzage bij projectbureau). € 5000

totaal geschatte projectkosten € 277.000

Ik zeg: doen! Dit nu in het slop verkerende initiatief kan nog uitgroeien tot een voorbeeld van mondiale allure, zodat Den Haag op nieuw een leidende rol speelt in de wereld van modern bestuur.

xspalm | 25-01-14 | 10:54

geld aan natuur is altijd goed besteed.

Worstjes | 25-01-14 | 10:51

Ik vind het niet erg dat ze bruggen en tunnels voor beesten aanleggen. Op zich geen probleem om ook een beetje rekening te houden met beesten als wij hun gebieden doorkruisen met een weg plus het feit dat een beest op de weg ook een gevaar vormt voor het verkeer. Maar als je dan hoort dat ze het ergens anders voor 130k minder doen dan was dat misschien ook een idee geweest?

Ook zo'n tunnels hoeven niet duur te zijn. Bij de aanleg van de weg gewoon hier en daar wat buizen eronder leggen. Hek ernaast en dan kunnen kikkers en ander klein spul ook oversteken. Enige bruggen die altijd wat duurder zullen moeten zijn zijn de wildbruggen voor reeën, wildzwijnen, vossen enz.

DerUnterMensch | 25-01-14 | 10:50

Verdomd lelijke en totaal nutteloze brug. Maar het ging helemaal niet over eekhoorntjes. Het was weer een project ter behoud van de werkgelegenheid bij ambtenaren en hun bevriende relaties. Wat dat betreft een totaal geslaagd project. Hulde, den Haag, goed gedaan.

ljcoster | 25-01-14 | 10:49

De tragiek van marianne thieme is mogelijk nog groter dan die van greet. Allebei best goeie ideeën hebben en die verkracht zien worden door van die karpatenkoppen ...

Cynevisie | 25-01-14 | 10:49

Jamaar ze bouwen ook tunnels voor steenmarters zodat ze niet geroadkilled worden op den snelweg dus als je geen bruggen zou maken voor de eekhoorntjes dan zou dat discriminaaaaatie zijn. Jawel.

bello | 25-01-14 | 10:47

Verdeel de eekhoorns in hanteerbare stukken en wrijf ze in met zout. Snijd de yams en de okra's klein.
Stoof het vlees met de helft van de uitjes in weinig water onder af en toe roeren gedurende 15 minuten in een niet afgedekte pan. Blus af met de rode wijn, doe het deksel op de pan en laat het vlees nog 20 minuten op een middelhoge warmtebron zachtjes koken. Neem het vlees uit de pan, dep het droog met keukenpapier en haal het door het paneermeel. Zet het stoofvocht apart.
Verhit de olie en braad het vlees hierin aan. Voeg de rest van de uitjes toe en fruit ze glazig.
Doe het vlees met de uitjes weer in het stoofvocht. Voeg achtereenvolgens de yams, de gare mais, de gare bonen, de okra's, de peperkorrels en het pepertje toe. Roer de tomatenpuree door de saus. Laat het gerecht onder veelvuldig roeren in ca. 40 minuten gaar worden.

VanBukkem | 25-01-14 | 10:47

@Hotnot: Ja die ken ik. Alhier hebben ze langs de 800 jaar oude Diemerzeedijk eilandjes aangelegd met Belgische keien, er zand en rietmatten overheen gedrapeerd, begroeing en nu weer een soort dakwerk met touw en takken. Duurt al maanden en kost enkele tonnen. Om ringslangen een beschutte oversteek te verzorgen. Dat konden ze blijkbaar niet langs die dijk. Het Stadsdeel heeft echter geen geld voor een fietsrek ...

Mammeloe | 25-01-14 | 10:46

Beroepstest sollicitatie ambtenaren:
.
Vraag: Hoeveel is 1 plus 1 ?
Maak een keuze:
A. Ongeveer 3
B. Vraag is voor mijn collega
C. Is afhankelijk wie de vraag stelt

duitse herder | 25-01-14 | 10:46

Kijk: als je straffeloos zó veel geld van de burger kunt uitgeven aan lariekoek, dan moet je ook niet gek opkijken als er effe een cultuurpaleis dor de gemeenteraad gejast wordt...

bisbisbis | 25-01-14 | 10:46

150.000 voor de eekhoorns vind ik minder erg dan de miljoenen die jaarlijks werden uitgegeven aan een andere bewoner van het Haagse Bos, je weet wel B.van O.

orange pekoe | 25-01-14 | 10:45

@ necrosis 10:36

Precies, de jaarlijkse vakantie naar het o zo onveilige thuisland moet toch ergens van worden betaald.

eerstneukendanpraten | 25-01-14 | 10:39

En Heel Holland Helpt een massamoordenaar. De prioriteiten in dit land liggen bij de verkeerde zaken.

Petrus de Rewa | 25-01-14 | 10:38

@Hufter | 25-01-14 | 10:26
Voor een Somalische asielzoeker kom je niet ver met 150K.
Ik spreek uit ervaring....

necrosis | 25-01-14 | 10:36

Er bestaat in nederland zoiets als de EHS, dat staat voor Ecologische Hoofdstructuur Nederland. Zichtbare investeringen in dat project zijn een aantal viaducten op de Veluwe, z.g. wildwissels, waar groot en kleinwild de weg kan oversteken zonder in aanraking met het wegverkeer te komen.
Nou, dan hebben we dus deze link,
www.mjpo.nl/downloads/Rapport%20final....
Ik dacht, met een beetje rancune, dat er nog nooit onderzoek naar was gedaan, maar dit ziet er redelijk betrouwbaar uit. Den Haag had ook beter onderzoek moeten doen, voordat ze iets gingen bouwen.

hotnot | 25-01-14 | 10:35

Had eigenlijk een vernietigend topic verwacht over de Endlösung van Ibn Ghaldoun. Maar wat niet is kan nog komen, misschien dipt de redactie as we speak de ganzenveer wel in vitriool...

eerstneukendanpraten | 25-01-14 | 10:32

@knerf: inderdaad een gemeenteraad die helemaal de weg kwijt is... Opdoeken die hap, maar wacht eens: we mogen dit jaar stemmen dus?

Dakloze zonder krant | 25-01-14 | 10:31

OT/
Is er nog iets vernomen omtrent de 020-wethouder Pieter Hilhorst? Het is wel erg stil aan dat front.

Ars Vivendi | 25-01-14 | 10:31

Joh mensen laten we het van de positieve kant bekijken.
Tegen de tijd dat we het in dit godtvergeten land écht helemaal kotszat zijn met al die faalbesturen binnen de overheid, dopen we al dat soort bruggen om in bungelbruggen toch?.. lekker milieuvriendelijk boombesparing en duurzaam gebouwd moeten we maar denken.

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:29

Laten we het een jaar of 5 de tijd nemen voor we het een mislukking noemen... Stel je legt een nieuwe snelweg aan waar 1,5 jaar lang geen auto overheen gaat, dan is het toch ook mislukt?

Maar laten we voor het principe even die 5 jaar aanhouden. Met die logica kunnen we de euro en de EU namelijk een mislukking noemen. Bedankt!

cestca | 25-01-14 | 10:28

Het kan nog veel gekker. In Stadsdeel Oost heeft Groenlinks een fauna-uittreedplaats (fub) voor herten en vossen aangelegd bij het Amsterdam Rijnkanaal:
debrugkrant.nl/dierenoversteekplaatsen...
Dan kunnen ze makkelijker boodschappen doen in Diemen ofzo. Het mag wat kosten ...

Mammeloe | 25-01-14 | 10:28

Hoogste tijd dat we dat budgetrecht maar eens gaan intrekken. Schrijnender dat dit zie je het zelden.

Thorbecke was een prima kerel, maar hij heeft de selfinterest van z'n beroepsgroep onderschat.
De invisible hand doet vanzelf z'n werk. Voor de eekhoorns. En voor ambtenaren.

Hedge_it | 25-01-14 | 10:28

De Haagse roverheid is al heel lang totaal van de pot gerukt, waarvan akte.

van_de_pot_gerukt | 25-01-14 | 10:28

150.000 euro is niet correct. Brug kostte 1,5 miljoen. MMW.

lulleficatie | 25-01-14 | 10:27

@Jan Passant mk2 | 25-01-14 | 10:18
Volgens wiki woog een T-rex ongeveer 8 ton.
Stel dat je een brug zou moeten bouwen voor dit gevaarte:
nl.wikipedia.org/wiki/Brachiosaurus
Gelukkig zijn die uitgestorven.....

necrosis | 25-01-14 | 10:26

Zonde van dat geld.
Daar had je ook een Somalische asielzoeker 1 à 2 jaar van kunnen bekostigen...

Hufter | 25-01-14 | 10:26

En dan nog dit:
Die anderhalve ton zijn natuurlijke peanuts vergeleken bij het 181 miljoen kostende Kulturpalast dat gebouwd wordt voor de politieke en culturele eekhoorns in Den Haag terwijl een meerderheid van de bevolking dat Palast niet wil....

knerf | 25-01-14 | 10:25

necrosis | 25-01-14 | 09:41 |
Vreselijk!! Zo door de hakselaar omdat ze niet over de juiste papieren beschikten.
Er hingen toen overal verbod borden met een grote rode streep door de afbeelding van een eekhoorntje. Trieste tijden. Hadden ze toen maar zo'n brug gehad!

irma zonderboezem | 25-01-14 | 10:24

@VanBukkem | 25-01-14 | 10:20 | + 0 -
LOL +1

peterdh | 25-01-14 | 10:24

Vroegâh stond het Haagse Bos bekend als homo-ontmoetingsplek.

Ars Vivendi | 25-01-14 | 10:22

Gooi de ingang van die eekhoorntjesbrug eens helemaal vol met doppinda's en dat ze dan eens een kijkje komen nemen. Overigens lijkt het er op dat een wethouder een bevriende aannemer een bedrag heeft willen toeschuiven en dat daarvoor een nutteloos object is neergezet. Zeker gezien de prijs, want in het filmpje wordt al vermeld dat je voor die prijs 8 eekhoorntjesbruggen neer had kunnen zetten.

Osdorpertje | 25-01-14 | 10:22

Over welke eekhoorn hebben we het eigenlijk? Over de autochtone bruine eekhoorn of de allochtone grijze eekhoorn? Die laatste is namelijk een agressieve exoot die het leven van de bruine eekhoorn onmogelijk maakt. Ze hadden beter een muur om Nederland heen kunnen bouwen om die grijze profiteur buiten te houden.

VanBukkem | 25-01-14 | 10:20

@DeSjaak1000 | 25-01-14 | 10:17
Idd! Ze kunnen er ook altijd nog een homo ontmoetingsplek van maken.

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:20

Commentaar van de gemeente Den Haag:

"Het is allemaal de schuld van de eekhoorns. Die willen gewoon niet luisteren.
We denken nu aan een resocialiseringstraject voor die beestjes.Dat kost drie ton maar dan heb je ook wat"

knerf | 25-01-14 | 10:20

@Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:13
Je liet me wel even schrikken, ik zweette eekhoorntjes.

necrosis | 25-01-14 | 10:19

.. het is geen wonder dat miljoenen diersoorten konden uitsterven, vroegah, toen de Partij voor de Dieren er nog niet was.
Hoewel zo'n brug voor T-Rex nog wel wat duurder geweest zou zijn, zou zo'n ontmoeting tussen het Haagse Bos en landgoed Clingendael zeker de moeite waard zijn geweest.

Jan Passant mk2 | 25-01-14 | 10:18

Span een touw, en klaar...
Maar nee... er moest natuurlijk eerst binnen het corrupte bestuur van "haal die hete aardappel uit mijn strot" Josias flink verdient worden...

number668 | 25-01-14 | 10:18

Hey Quid ben je als klein jochie te grazen genomen door een paar pitbulls ofzo dat je nu zo'n afkeer tegen dieren hebt? Het zijn de meest lieve wezens op deze aardbol in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Moslims.

Kap eens met die anti dieren topics. Straks moet ik mijn beesten nog binnen houden dankzij al die haattopics van je

shenkie7 | 25-01-14 | 10:18

@Care | 25-01-14 | 10:10
7 maart moeten wij in de agenda vrijhouden begrijp ik?.. waarom dan? Ik ben benieuwd.

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:17

Eekhoorns in het Haagse Bos? Ja, eikels zijn er genoeg te vinden in het Haagse Bos maar aan elke eikel zit dan wel een sexueel opgewonden man aanvast op zoek naar een andere eikel waar precies zo'n man aan vastzit.....

DeSjaak1000 | 25-01-14 | 10:17

@__dictatuur | 25-01-14 | 10:10
Stel dat een eekhoorn zijn evenwicht verliest en op mijn voorruit valt bij 100 km/ uur.....
Weet je wel wat een nieuwe voorruit kost?

necrosis | 25-01-14 | 10:16

Maar goed, we maken het er een beetje zelf naar. Dit krijg je als je als burger toestaat overheden de grenzen van de kerntaken zo grof laat overschrijden en grote geldpotten laat verzamelen. Men weet van gekkigheid niet meer wat te doen...

Parel van het Zuiden | 25-01-14 | 10:16

En wie zitten er in het bestuur in de Haagse gemeenteraad? Juist, PVDA, VVD, CDA en D66.

Ih8yousf | 25-01-14 | 10:14

@necrosis | 25-01-14 | 10:11
Ben ik van huis uit ook, en hoop dat binnen afzienbare tijd weer te zijn.Dus je veronderstelling was wel goed.;)Ergo; excuus niet nodig.

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:13

Kijk, je kunt er als ambtenaar natuurlijk ook eerlijk voor uitkomen wanneer je een mislukte kunstenaar wil subsidiëren...

Parel van het Zuiden | 25-01-14 | 10:13

Tussen Aerdenhout en Zandvoory is er voor 1 miljoen een natuurbrug gebouwd voor o.a. planten en -i kid you not- vlinders.

mr. coffee | 25-01-14 | 10:11

@Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:02
Ik was (ten onrechte) in de veronderstelling dat u een Hageneize was.
*politiek correct excuus: met de kennis van nu....*

necrosis | 25-01-14 | 10:11

Skunk57 | 25-01-14 | 10:02 | Ja want de BEVEILIGING is een probleem, niet degenen natuurlijk waartegen beveiligd moet worden. Sukkel.

mental K | 25-01-14 | 10:10

Met een touw van 50€ had hetzelfde bereikt kunnen worden.

__dictatuur | 25-01-14 | 10:10

En ook hierom.. gewoon rellen.. zullen we wel eens even kijken hoe snel we verandering krijgen.
7 Maart mensen, ofzoiets.. zoiets is mij ingefluisterd in ieder geval, gewoon feestje bouwen, niet werken etc.. dagje niets doen, kijken hoe Nederland ondersteboven staat

Care | 25-01-14 | 10:10

@Skunk57 | 25-01-14 | 10:02
Dat hoeft Bea ook niet hoor! voor haar leggen ze het verkeer in half Den Haag stil als ze wil oversteken.

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:10

"Volgens De Groot zijn er cruciale fouten gemaakt. 'Er is te weinig onderzoek gedaan naar een geschikte plek. Evenmin is gekeken of er genoeg eekhoorns in het Haagse Bos zijn die gebruik willen maken van de brug."
----

Wat de god-ver-domme neuk!!1!!1!????? Stelletje mongolen!

Er is te weinig onderzoek gedaan of de fucking eekhoorns wel een vrug willen????? Nogmaals WTF!?

We persen EU beleid door onze keel, drukken een euro door onze strot, forceren een Unie door onze aars, trekken ons geen reet aan van wat de burger zegt. Zeggen NEE!!! tegen een EU referendum! En nu gaan we god-ver-domme verkondigen dat we het een schande vinden dat we te weinig onderzoek hebben gedaan OF DE FUCKING EEKHOORNS WEL "WILLEN" DAT ER EEN BRUG KOMT!!!????

Echt he.... sterf!!!!

peterdh | 25-01-14 | 10:09

@Skunk57 | 25-01-14 | 10:02
Die 'zot' is nog nooit met plannen voor eekhoornbruggen op de proppen gekomen.
Je pist tegen de verkeerde enkels, stinkdier;-).

necrosis | 25-01-14 | 10:08

Ze hadden het geld beter aan onze oudjes kunnen besteden, i.p.v. aan die eekhoorns.
Onze ouders die 40 a 50 jaar gewerkt hebben, worden zonder pardon een verzorgingshuis uit gezet, en die moeten het maar uit zien te zoeken.
GROTE SCHANDE is het, ik word steeds kwader op die loosers in Den Haag... Voor mij straks GEERT WILDERS,.. weg met de rest.!!!

ANGEL70 | 25-01-14 | 10:07

Gemeente Den Haag? Jullie bedoelen hopelijk de hele Nederlandsche ambtenarij!! Overal wordt op deze manier geld over de balk gesmeten, overal moeten ze er wat aan doen. Kappen met geld uitgeven, nu!

mental K | 25-01-14 | 10:04

Lol Mooi stukkie tekst man.

roodgrapje | 25-01-14 | 10:03

@necrosis | 25-01-14 | 09:56
Nope! Ik val (nog steeds)niet onder Haags bestuur,maar wat niet is kan nog komen natuurlijk, het is tenslotte nog geen maart.

*bloemenvazen en borden op hun plek laat.*

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 10:02

Wij besteden jaarlijks een enorm bedrag aan de beveiliging van een zot en die is ook nog nooit de brug overgestoken.
Dat is pas geldverspilling.

Skunk57 | 25-01-14 | 10:02

Wat zou die brug opleveren bij de oud-ijzer boer?
Enne... iemand nog een recept voor eekhoorn?

necrosis | 25-01-14 | 10:02

Als ik eekhoorn was dan zou ik het ook niet vertrouwen.
(Wat kost het eigenlijk om die brug te beplakken met boomschors?)

VanBukkem | 25-01-14 | 10:01

@Ars Vivendi | 25-01-14 | 09:27
Wat heb ik daar nou weer voor onzin opgeschreven?
Nog niet wakker denk ik. Excuus.
Waar ik zei 'Gemeenteraad' moet zijn 'College B&W'.
Stop de tijd.
- Koffie zetten gaat -

Ars Vivendi | 25-01-14 | 09:58

Waarom zo´n heisa over die 150000? Er lopen hele volksstammen rond die geen moer uitvreten en die de samenleving miljarden kosten. Ik vind een eekhoorn leuker dan een rat met een bontkraagje

Loebas | 25-01-14 | 09:58

Met al die gemeentelijke en provinciale foute brug investeringen in de laatste tien jaar,kunnen we het begrip "geld over de balk gooien" nu wel veranderen in; geld over de brug gooien!

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 09:57

nou schijnen ze nog familie te hebben in het Kralingse Bos, er zouden plannen klaarliggen voor een Eekhoornmetrootje tussen Den Haag en Rotterdam zodat ze eindelijk eens hun familie kunnen bezoeken.

thepinkpainter | 25-01-14 | 09:57

Hoe zou zo'n project verlopen? Wie geeft de finale klap erop? "Jongens t giet oan! Ik heb er zojuist nog 6k af kunnen lullen, we komen uit op nog geen 144k!"

De oom van Tycho | 25-01-14 | 09:56

@Welles! Nietes! | 25-01-14 | 09:50
Dat geld krijgt de gemeente Den Haag wel weer terug, kijk maar op de deurmat, ergens in maart;-)
*wegduikt voor borden, naaldhakken en bloemenvazen*

necrosis | 25-01-14 | 09:56

Zucht. En deze mensen hebben vanwegen hun kwaliteiten recht op wachtgeld. Maar nu even een dik salaris naar ze overmaken. Het is het eind van de maand. Kan iemand hun namen opgeven.

mr MT | 25-01-14 | 09:55

Zucht. En deze mensen hebben vanwegen hun kwaliteiten recht op wachtgeld. Maar nu even een dik salaris naar ze overmaken. Het is het eind van de maand. Kan iemand hun namen opgeven.

mr MT | 25-01-14 | 09:55

Die 1,5 ton had beter naar de voedselbank gekund! Hadden er heel wat meer van kunnen eten ipv 20 knagers...

Thomas Croiset v Uch | 25-01-14 | 09:54

Hadden ze in dat plan maar rekening moeten houden met de aanplant van een eekhoorntjesbrood variant, dan hadden die boommuizen tenminste echt het gevoel gehad dat ze op vakantie gaan toch?... tjonge jonge jong waar worden we toch door bestuurd.Wat een mafklappers.

Welles! Nietes! | 25-01-14 | 09:50

"Levensverwachting
Eekhoorns worden 3 tot 7 jaar in het wild, en tot tien jaar in gevangenschap."
nl.wikipedia.org/wiki/Eekhoorn_(zoogdi...)

Kortom; je kunt die eekhoorns dus beter in een hok opsluiten, i.p.v. een brug aanleggen. Dan leven ze langer.

De functie van die brug is over 7 jaar dus vrijwel nutteloos, zeker als die beesten zich niet voort fokken.

Rest In Privacy | 25-01-14 | 09:50

Een soort Ketelbrug zeg maar. Die steek je ook niet vrijwillig over.

VanBukkem | 25-01-14 | 09:49

@goedverstaander | 25-01-14 | 09:42
Wees maar blij dat Mickey zijn baasje niet heeft verblijd met een 'cadeautje'.
Je zal 's ochtends wakker worden en de restanten eekhoorn liggen over je dekbed verspreid....
Ik vond de muizen die de kat van mijn moeder altijd op de trap achterliet al ranzig.

necrosis | 25-01-14 | 09:49

Misschien wat nootjes op de brug leggen?

snoover | 25-01-14 | 09:46

Ach na 5 jaar is de brug al weer afgeschreven. O w8...

De oom van Tycho | 25-01-14 | 09:46

Dom gedoe is normaal voor politici, die zijn nu eenmaal niet slimmer. Als je je school af hebt gemaakt, ga je werken. De meesten die hun school niet af hebben gemaakt, worden crimineel. De een gaat scooters jatten, de ander gaat de politiek in. Beiden doen waar ze zelf zin in hebben, zonder na te denken over de gevolgen, zonder te luisteren naar anderen en ze doen dat allebei met het geld van een ander.
.
Politici krijgen er voor betaald en criminelen krijgen een 'foei', dat is het verschil.

Pikkestrijder | 25-01-14 | 09:44

Linksgekken denken altijd nog dat je in Nederland 'echte natuur' kunt creëren. Onzin natuurlijk in zo'n druk bevolkt land met behoorlijk extensief wegennet. De gebieden waar 'wilde' dieren leven zijn allemaal postzegeltjes. Met de aanleg van wildwissels zijn de afgelopen tijd meerdere van deze gebieden aan elkaar verbonden zodat de dieren (herten, everzwijnen e.d.) een groter leefgebied hebben gekregen. Dat is prachtig, omdat veel mensen niet zo'n overal groot kerkhof als het afgebakend 'natuurgebied' De Oostvaardersplassen willen zien, maar nu is het wel klaar.

Om een eekhoornbrug voor een dozijn van die eikelbijters aan te leggen is helemaal van god los; in redelijk verstedelijkt gebied maakt een voedsel zoekende eekhoorn op de grond geen enkele kans tegen een doorsnee huiskat. Hier lag vorige week wederom een volledig uit elkaar getrokken exemplaar op de stoep. De relatief luie buurkat Mickey had even een dolletje nodig.

goedverstaander | 25-01-14 | 09:42

En waarom is die brug 'open' aan de zijkanten?
Straks gaan hangjongeekhoorns met beukennootjes naar passerende auto's gooien...
Ik zeg: de KLM Cargo methode!
*gnehe*

necrosis | 25-01-14 | 09:41

Dachten ze nou echt dat er ook maar één dier door die veredelde rioolpijp ging kruipen om te kijken wat er aan de andere kant is?
Maar er zal vast wel weer een ambtenaar door de aannemer gefeteerd zijn in een lokale nachtclub.

sinar2 | 25-01-14 | 09:39

Ik zou bijna zeggen, KANNIEWAAARZIJN... (vara.nl/media/307288) vanaf 9'50"

wtk-tje | 25-01-14 | 09:39

Wat Wakkere Nederlander zegt. De gemeentes krijgen/heffen zo veel belastingsgeld dat ze geen flauw idee hebben wat ze er mee moeten. Maar het moet op, anders worden ze gekort.

Bokito ergo sum | 25-01-14 | 09:39

Hier in Limburg hebben we ook eens een hamster in leven willen houden. Het had miljoenen gekost, en de laatste twee hamsters die overbleven, die bleken homo te zijn.

ElMatadero | 25-01-14 | 09:37

de gemeente Den Haag werkt niet samen met partijen die eekhoorns uitsluiten.

(c)ZWITSUL | 25-01-14 | 09:36

Hadden die eekhoorns wel een verblijfsvergunning?
En een woonvergunning voor het Haagse Bos?
Ik zeg: opsporen en uitzetten, die typhuseekhoorns!

necrosis | 25-01-14 | 09:36

'Volgens een woordvoerster van de gemeente Den Haag is de brug geen mislukking. 'Hij is pas 1,5 jaar open. Dat is nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Pas na een jaar of 5 is er meer te zeggen.'

...

wakkere_nederlander | 25-01-14 | 09:32

Tja, dit ssort verkwistingen gebeuren er omdat er aardgasgeld in overvloed is. Eekhoorns in Den Haag zijn natuurlijk veel belangrijker dan ontwrichr huizen in Groningen.

watazooi | 25-01-14 | 09:31

Waarom krijgen wel 20 fucking eekhoorns ieder een persoonsgebonden budget van € 7.200 maar schrijnende gevallen van hulpbehoevenden in Den Haag niet?

Rest In Privacy | 25-01-14 | 09:31

Dit hoeft de Haagse burger niet te pikken.
Laat de gemeente maar over de brug komen!

wakkere_nederlander | 25-01-14 | 09:31

Zeg GS, doe eens wat journalistiek onderzoek: wie heeft dat ding voor 150k neergezet? Wie was de koekwaus die hen dit gegund heeft? Was er geen metaalboer te vinden die het voor 100k had willen doen? Of voor 50k? Of een alternatief met wat gespannen touwen voor 10k? Of met wat boomstammen voor 1k?

de Voorzittert | 25-01-14 | 09:30

Waarom hebben ze niet gewoon een grote boomstam opgehangen voor een paar duizend euro? Waarom moet er sowieso een brug komen ... vragen vragen...

zeertegendradig | 25-01-14 | 09:30

Geld duwen ze in potjes en die potjes moeten leeg anders krijgen ze minder.
Overigens: Ik denk dat derde generatie knaagdieren een stuk minder huiverig zijn om een landgoed te betreden om te zien of er wat te halen valt. Dus uiteindelijk komt het wel goed.

mr. coffee | 25-01-14 | 09:30

Nederland is onwijs goed in geld pompen in bullshitprojecten. Dus what's new. Van tonnen om twee rechters naar Limburg te krijgen waar ze werken tot skateparken voor vandalen. Ik ben de weg kwijt in dit land. De weg van logisch nadenken of iets wel nut heeft.

Lina Mosa | 25-01-14 | 09:29

-weggejorist-

Vicksel | 25-01-14 | 09:27

De Haagse Gemeenteraad wordt hoofdzakelijk bevolkt door megalomane malloten.

Ars Vivendi | 25-01-14 | 09:27

Linkse hobby: geld moet rollen naar idealistische doelen.
Daar mogen best gehandicapten en bejaarden op lidl maaltijden gezet worden, 2 weken lang een douche onthouden worden, de onroerendgoedbelasting voor verhoogd worden.
En daarnaast moest het geld waarschijnlijk op ander zou het budget voor het jaar daarop verlaagd worden.
Zum kotzen dit.

Rest In Privacy | 25-01-14 | 09:27

Aan wie is dat geld betaald? Blijkbaar iemand met een vriendje bij de gemeente Den Haag.

Prof. Dr. Smegmaat | 25-01-14 | 09:27

Meanwhile liggen bejaarden op pakweg 500 mtr van de eekhoorntjesbrug drie dagen in hun eigen stront, maar das natuurlijk weer heel iets anders tog?

william7055 | 25-01-14 | 09:27

Ach als mijn oma niet in der eigen zeik zo liggen ,kon ik er nog wel on lachen.

Willemdewilde | 25-01-14 | 09:26

Als ik een eekhoorn was lustte ik die eikels in de Haagse gemeenteraad rauw.

goedverstaander | 25-01-14 | 09:25

Ene Milton Friedman had iets over intenties verwarren met resultaten......
Ergens heeft een ambtenaar instemmend knikkend dit bonnetje getekend .... WTF!

lidlbier | 25-01-14 | 09:25

Typerend beeld.
De overheid weet van gekkigheid niet wat ze met al het geld aanmoeten. En dat in crisistijd.

De hardwerkende ondernemer daarentegen weet van gekkigheid niet waar hij het geld vandaan moet halen om aan de megalomane fiscale verplichtingen te voldoen.

wakkere_nederlander | 25-01-14 | 09:24

Dit was een week geleden al op tv kwit. Wel even opletten.

waddapatja | 25-01-14 | 09:24

Wat ik niet begrijp is waarom ze het Maurice niet gevraagd hebben om een enquete te houden. Ik weet zeker dat hij met opzienbarende resultaten en verschuivingen binnen zijn eeekhoorn panel was gekomen.

wiza | 25-01-14 | 09:23

Ik zeg niet dat een dictatuur perfect werkt maar misschien moeten we het een jaar of 10 een kans geven..
Nee? Dan toch op z'n minst een kiesdrempel van 5% om dit soort dierenknuffelpartijen daar te houden waar ze horen en dat zijn huiskamerbijeenkomsten van ex-PSP-sympathisanten.

Ome Gijs | 25-01-14 | 09:23

Nou, nou kwit, niet zo narrow mindet. Je gaat voorbij aan het goede gevoel wat betreffende ambtenaar overhield aan deze 100% policor, milieu- en natuurvriendelijke beslissing. Dat mag het plebs best wat kosten hoor.

GezondVerstand | 25-01-14 | 09:23

Aan deze kant van de brug is t gewoon toffer

Moedereter | 25-01-14 | 09:23

Ik bedoel, Hennie Huisman heeft ook meer dan 5 jaar nodig gehad om zijn programma van de grond te krijgen!

Einde van de Domheid | 25-01-14 | 09:22

Hebben ze in die anderhalve ton ook de kosten van de commissies,adviesorganen en aanverwante parasieten meegerekend?

koolteer | 25-01-14 | 09:22

'evenmin is gekeken of er genoeg eekhoorns in het Haagse Bos zijn die gebruik willen maken van de brug.'

Er wonen helemaal geen eekhoorns daar.
De 20 eekhoorns die er woonden zijn vertrokken.
Wegens landschapsvervuiling.

wakkere_nederlander | 25-01-14 | 09:21

Topje van ijsberg 'lokaal bestuur'.
Zit er met de neus soms op, miljoenen worden weggepist.
En er lijkt steeds 'een of andere mevrouw X' over de eindbeslissing te gaan, die nergens verstand van heeft maar wel autorisatie.
Kunnen we leuk typen hier met z'n allen, maar wat gaan we doen?

hfakker | 25-01-14 | 09:21

ach, het is toch lievvv.

Zyprexa20mg | 25-01-14 | 09:20

Best goedkoop.
150K voor een echte eekhoornbrug!

Einde van de Domheid | 25-01-14 | 09:20

weer zon nutteloze investering. veel meer kan ik niet zeggen over de schuldigen (de pvdd) wnat dan word joris wakker. in ieder geval. laat de dierengekkies maar vast minnen.

giovanni erkelens | 25-01-14 | 09:20

PvdD is nu officieel de disney partij met Knabbel en Babbel in de hoofdrol.

Astroturfer | 25-01-14 | 09:19

Je kunt ook voor anderhalf ton beukenootjes in dat bos sodemieteren. Dan hoeven ze niet naar dat andere bos EN ze kunnen de komende 400 jaar weer lekkah knagah.

sbennieke | 25-01-14 | 09:18

Luie bontkraagjes... what's new?

de_profeet | 25-01-14 | 09:18

Eekhoorn in je broekje.

ZDEV | 25-01-14 | 09:17

Welke eekhoorn wil er nou over zo'n spuuglelijke brug?

wakkere_nederlander | 25-01-14 | 09:17

Steeds. Maar. Weer.

Dikke Negor | 25-01-14 | 09:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland