
Stel, u ontdekt dat uw man incest pleegt? Wat doet u? Eerlijk zeggen. Uw man neukt uw dochtertje of uw zoontje. Keihard. En chronisch. Nou? Wat zou u doen? Uw echtgenoot krast en snijdt en beukt op de mentale gesteldheid van uw eigen kind om zijn onderdrukte seksuele frustratie te botvieren op onschuldige slachtoffertjes die geen kant op kunnen. Zeg eens, wat zou u doen? Ho ho, niet te snel. Eerst even aan een dominee van de Gereformeerde Gemeente vragen wat de Kerk vindt dat u moet doen. Kijk, hier is de vraag: "
Als er sprake is van incest door de man, is het dan geoorloofd om als vrouw van hem te scheiden en te hertrouwen (kerkrechtelijk gezien)? Of is er dan sprake van overspel?" Jawel, timide vragen of het misschien okee is dat u het huwelijk met de incest plegende aasgier van een man verbreekt. Of dat 'okee' is volgens de fictieve God van de Gereformeerde Gemeente en hun eeuwenoud wetboek. Nou, daar is het ook 2014, daar zitten ook verstandige mensen. Het antwoord van de dominee moet natuurlijk zijn: onmiddellijk weg bij die klootzak, neem de kinderen mee om ze te beschermen en doe aangifte. O nee, heel gek, dat is het antwoord niet.
Het antwoord van de dominee is: "
Incest is geen reden tot echtscheiding. Overspel is bijbels gezien de enige reden tot echtscheiding. Incest plegen door de man met een kind/kinderen geeft veel verdriet en zal de eis zijn dat er deskundige behandeling plaats moet vinden en -zonodig- aangifte bij justitie. In het pastoraat zal gewezen worden op de gezinsontwrichting en de oproep tot boetvaardigheid, schuldbelijdenis naar gezinsleven en begeleiding van gezinscoach en schuldbelijdenis voor de kerkenraad. Wat? WAT? WAAAATTTT? Okee. Ja. Dan moeten hier allemaal stoere woorden komen. Maar we weten het even niet meer. Deze dominee is een crimineel, iemand die incest bij kinderen faciliteert. Boetvaardigheid is voldoende, alleen in uiterste geval zonodig aangifte doen, maar laat vooral de gristensekte het oplossen. En dan afsluiten met:
zelfverloochening en genade toegewenst. Zelfverloochening. Wilt u weten wat refo's met zelfverloochening bedoelen?
Hier, lees dit. Zelfverloochening voor kinderen. Jezelf wegcijferen om papa een goed gevoel te geven als hij zijn harde relilul bij je naar binnen schuurt. Mentale automutilatie. Religie, in welke vorm dan ook, maar zeker in deze zieke, gore, ranzige refovorm, is geestelijke verminking. Red deze kinderen, en alle andere
incestkinderen in de refogemeenschap die moeten slikken omdat de mannenbroeders Bijbel en kerk aan hun zij hebben staan.
EXODUS: Refoweb haalt artikel offline. Hier een
openbaring.
Reaguursels
InloggenDokter Aart Gisolf zei het al, incest mag, als het maar binnen de familie blijft, eh... dat was dus een grapje dan, maar Drs Kole neemt het serieus, zo achterlijk denkt de Gereformeerde Gemeente.
-weggejorist-
Dank Quid.
Incest is ook een HOAX. Het is de praktijk les uit de seksuele voorlichting die je je kinderen meegeeft voor het leven.
Normaal denkende mensen hebben deze les uit het lespakket geschrapt, alleen zij die in de middeleeuwen zijn blijven geloven hanteren deze praktijklessen nog.
@dedeurs. Ja, afschuwelijk! Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Geloven in een god kan echt niet meer in 2014.
@Jan Gerritsen9977. Waarom zou je koste wat koste een huwelijk in stand willen houden?! Als blijkt dat je toch niet bij elkaar past kun je beter uit elkaar gaan. Als er incest is gepleegd kun je toch niet anders als moeder, dan je man verlaten. Of denk je dat hij bij de huwelijksplechtigheid al verteld wat hij met toekomstige kinderen gaat doen? Zand erover? Nooit! Voor een kind is het belangrijk dat het geloofd wordt en gesteund wordt.
Over inteelt en incest gesproken:
"A 20-year-old woman in eastern India was gang-raped by 13 men on the orders of a village court as punishment for having a relationship with a man from a different community"
Ik zal het doorsturen naar refoweb, heeft Kole weer wat om zich bij af te trekken.
Incest is in principe ook overspel. Dus (de enige) reden waarvoor een scheiding is toegestaan. Die dominee snapt zelfs zijn eigen en enige boekje niet eens. Die ongeletterde aap mag van mij op de brandstapel. Beetje primitief, maar wel zo effectief.
Ik denk dat deze vrouw helemaal niet wil scheiden, die is volkomen gesauteerd in de hemelse saus en de dominee gaat haar gewoon vertellen dat zij de oorzaak is, het Eva & de erfzonde riedeltje. Maar àls ze weggaat bij haar man wordt ze door die inteeltbevolking verstoten en raakt ze haar huis en kinderen kwijt.
Wat ik even niet begrijp. Er wordt geklaagd dat Badr Hari door de media 'littekens heeft opgelopen' en is 'kapotgemaakt'. Waarom kan dat niet met dat hondvarken van een vader en met zijn beschermheilige 'Drs' Kole en diens intern bij elkaar geneukte familie? Moet toch niet zó moeilijk zijn?
Geloof blijft een gevaarlijk iets, vooral als men handelt in naam van het geloof. Maar sommige mensen willen in sprookjes geloven...
Tja. Scheiden mag niet. Zeggen ze. Makkelijkste oplossing lijkt me dan toch per ongeluk de lul van zo'n man af te hakken. Wel zorgen dat de batterij van je foon leeg is zodat je geen hulpdiensten kan bellen helaas. Met een beetje geluk bloed ie dood. Jammer joh. Ach. Weer een stukje dichter bij het paradijs moet je maar denken....
Offtopic... Ik moet er niet aan denken dat al dit soort o zo vrome gristenvolk straks allemaal tegelijk terugkomt na de armageddon. Blij dat ik niet bij t clubje mag!
Tja. Scheiden mag niet. Zeggen ze. Makkelijkste oplossing lijkt me dan toch per ongeluk de lul van zo'n man af te hakken. Wel zorgen dat de batterij van je foon leeg is zodat je geen hulpdiensten kan bellen helaas. Met een beetje geluk bloed ie dood. Jammer joh. Ach. Weer een stukje dichter bij het paradijs moet je maar denken....
Offtopic... Ik moet er niet aan denken dat al dit soort o zo vrome gristenvolk straks allemaal tegelijk terugkomt na de armageddon. Blij dat ik niet bij t clubje mag!
Ik snap die dominee wel. Zonder incest was ie waarschijnlijk nooit geboren.
Het ergste is dat zo weer een nieuwe generatie religieus verneuqten (letterlijk en figuurlijk) de maatschappij wordt ingeschopt om de achterlijke waanbeelden van hun denkbeeldig vriendje te promoten en wederom hun eigen kinderen te neuqen of - indien onderdanige gristen-echtgenote en 'moeder' - hierbij de andere kant op te kijken!
Waarom heb ik toch steeds het idee, dat een land zonder religie het meest vredelievende is wat je maar kunt bedenken.
Een soort Atheïstopia, zeg maar.
Zonder J.de Mol.
De enige manier om deze misdadigers aan te pakken is ze laten betalen voor de "hulp". Kom niet aan hun centen, hun hoogste goed. Maar hulp zal wel het laatste zijn waar deze mensen aan denken. Ze dekken elkaar in deze club, zowel figuurlijk als letterlijk.
De ene godvergeten koekwaus na de andere. Religie is met lichtjaren vooorsprong op al het andere het aller-, allerslechtste dat de mens zichzelf ooit heeft aangedaan.
Scheiden! Incest is overspel!
Wat een achterlijk antwoord.
Hertrouwen NEE. Hertrouwen alleen bij overlijden.
.... en God keek toe, en zag dat het goed was......
Zonder religie zou de wereld er stukken beter uitzien.
Mijnheer Quid: u bent te mild voor dit soort. En het durft nog te ondertekenen ook met 'Drs'. Wat trouwens 'drs.' behoort te zijn. Er zijn veel dingen fout in dit land, maar dit staat toch zeker wel in de bovenste regionen.
Ik denk dat we gewoon de bijbel niet meer zo serieus moeten gaan nemen en alles wat er bij hoort . Dit is te zot voor woorden gewoon
Als de dominee het zegt, zal het wel zo zijn....
Het is allemaal de schuld van die kabouter(s) die de bijbel heeft geschreven.
Daar staat namelijk, "Hij die kinderen lief heeft, spaart de roede niet."
En door de verschillende uitleg van de tekst door al die roeptoeters weet de gewone gereformeerde man niet meer welke roede er wordt bedoeld.
"Gewoon", omdat ook dit bestaat, en omdat het filmpje zo indrukwekkend is:
www.youtube.com/watch?v=_Vv7q-MLTyQ#t...
-weggejorist-
@Russells Teapot | 23-01-14 | 14:58
Ramen, brother.
Overspel is toch liefde bedrijven en sex hebben met iemand anders dan je eigen echtgeno(o)t(e)? Kwakkig praatje volgens mij van de beantwoorder.
Ik wil wel even een adresje van deze 'vent' en ik rijd vanavond nog even langs. De idiotie!
@Stormageddon | 23-01-14 | 13:30
En wellicht ook het klappen van de zweep. Wie weet. Hij is er eng genoeg voor.
Wel een beetje jammer dit, doet geen recht aan de algemene omgang van christenen met dit 'dilemma'.
Overspel is heel simpel gezegd: met een ander gemeenschap hebben dan je partner. Wat dat betreft valt incest ook onder overspel. De dominee in kwestie zit gewoon mis. Is zeker een grond om kerkelijk gezien geoorloofd te scheiden en eventueel te hertrouwen.
Ik ben geen Christen, maar het idee dat je een definitieve belofte van trouw doet, door dik en dun, tot de dood bewonder ik wel. Er wordt veel te makkelijk gescheiden. Je doet een grote belofte, die je niet zomaar moet kunnen verbreken als je het "even niet meer voelt". Als je daartoe niet bereid bent, trouw dan niet.
Jan Gerritsen9977 | 23-01-14 | 15:41 | + -1 -
wow...
ja, wat kun je hier op zeggen.... ben jij wel helemaal jofel? Het "even niet meer voelt", dat is jouw conclusie na het lezen van dit verhaal...
Ik ben bang dat je verloren bent, Jan.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, toch...
Hoeft ze niet te scheiden ook...
Kamervragen? Of doen we dat alleen bij Moslims met prehistorische denkbeelden?
Uhm er staat toch niet in de vraag dat de man incest met zijn eigen jonge kinderen heeft gepleegd? Daar wordt nu gemakshalve vanuit gegaan maar het zou ook zijn zus/broer/moeder/vader kunnen zijn.
De vrouw kan ook gewoon haar man verlaten. Het huwelijk blijft dan alleen formeel in stand. En misschien dat de man zich nog bekeert.
@ BozeHenk | 23-01-14 | 14:38
Het wetboek van strafrecht stelt dat hij die kennis heeft van een misdrijf en daarvan geen aangifte doet pleegt zelf een misdrijf. Tot zover duidelijk, maar ik weet niet welke beroepsgroepen met succes een appél kunnen doen op beroepsgeheim".
Ik ben geen Christen, maar het idee dat je een definitieve belofte van trouw doet, door dik en dun, tot de dood bewonder ik wel. Er wordt veel te makkelijk gescheiden. Je doet een grote belofte, die je niet zomaar moet kunnen verbreken als je het "even niet meer voelt". Als je daartoe niet bereid bent, trouw dan niet.
@Jan Gerritsen9977 | 23-01-14 | 15:30
"De dominee zegt nergens incest goed te keuren."
Nee, de dominee keurt de wens van deze vrouw af om te scheiden van haar kindmisbruikende man. Is dat niet walgelijk dan?
In grefo-kringen is neuqen met je eigen kinderen blijkbaar de norm. Het wordt pas kritisch als het vrouwtje erachter komt en er 'deskundige behandeling' nodig is om haar te laten inzien dat de Man des Huizes de Heer der Schepping is en vlees van zijn vlees of bloed van zijn bloed mag gebruiken zoals hij dat wil! Aangifte bij justitie is heulemaal niet nodig!
@Helder Groentje | 23-01-14 | 14:41 | + -4 -
Één vraag voor je: Hoe wordt er gereageerd wanneer je als misbruikt kind het niet kunt opbrengen om je vader te vergeven? Wie is dan degene die fout zit?
Ik weet van voorbeelden uit de praktijk overigens het antwoord al. Je bent gewoon blind voor de hufterige emotionele chantage.
@Jan Gerritsen9977. Dat is ook al achterlijk genoeg!
Beetje flauw dit artikel. De dominee zegt nergens incest goed te keuren. Hij herhaalt alleen maar de leer van zijn kerk: het huwelijk is onverbrekelijk (behalve bij overspel). De Katholieke Kerk is nog stelliger: daar is een huwelijk altijd onverbrekelijk. Of je man nu overspel pleegt, of de vrouw ook haar kind vermoordt, het huwelijk kan niet verbroken worden. Het heeft dus niets met het goedkeuren van incest te maken, het gaat erom dat het huwelijk onverbrekelijk is , zelfs als de ander een misdadiger wordt.
Zowel het gristendom als de gristenheid dienen stelselmatig geridiculiseerd en op termijn vernietigd te worden.
Een èchte vader doet zijn kinderen zoiets niet aan. Überhaupt moet je van kinderen afblijven goeffedoeme.
@huh, ian? | 23-01-14 | 14:44
Je verhaal over kinderen van ouders die neef en nicht zijn klopt niet, die kansen zijn veel kleiner. Pas als een hele populatie stelselmatig binnen de bloedband kinderen maakt (dus over meerdere generaties) krijg je dit soort grote kansen op afwijkingen.
@Helder Groentje | 23-01-14 | 14:41
ben benieuwd of je de overleg/behandeling weg zonder aangifte ook de manier vindt als het niet-kerkelijke mensen betreft?
dominee Kole is een afkorting van Kolere, en die kunt u krijgen
@DeSjaak1000 | 23-01-14 | 14:45 | + 2 -
Behalve als het zondag is natuurlijk.
Dit bewijst maar weer eens dat vooroordelen er niet voor niets zijn vieze gristenhonden.
Dit is ook al zo'n pedowijf dat geil wordt van een sabbelende baby.
www.refoweb.nl/vragenrubriek/20965/sab...
@Troef | 23-01-14 | 15:03
Klopt. Maar volgens de bijbel is Lot, die zijn eigen dochters wilde uitleveren aan een meute mannen om verkracht te worden, een rechtvaardig man. Zo rechtvaardig zelfs, dat hij het als enige in Sodom waard was om gered te worden.
Hij werd vervolgens dronken gevoerd door zijn dochters die hem zo van nageslacht wilden voorzien.
Een mooie samenvatting van het verhaal:
www.youtube.com/watch?v=p6DnujiVCwo
als uw man een pedo blijkt te zijn die niet van jullie kinderen kan afblijven, dan zegt de kerk dus dat je gewoon bij die man kan blijven. Zo nodig kan er aangifte worden gedaan. De opdracht van de kerk aan de vrouw is dus om haar kinderen niet te beschermen.
Wat is dat toch met die pedo's en het geloof?
Willem VanDer Decken | 23-01-14 | 13:44
Het verhaal is toch net iets anders:
nl.wikipedia.org/wiki/Lot_(persoon)
Incest is overspel, van het ergste soort.
Sowieso een raar boekje. Adam + Eva + 2 zonen = alle mensen. De eerste ouder die incest pleegde was volgens hen een vrouw. Alhoewel misschien ook niet maar paste dat relaas dan niet zo goed in het boekje.
Religieus technisch gezien is incest per definitie tevens een vorm van overspel. Dus scheiden mag. En die echtgenoot moet je door vier paarden verbonden aan zijn ledenmaten (doe er maar een 5e bij voor dat andere aanhangsel) uit elkaar laten trekken.
Helder Groentje | 23-01-14 | 14:41 |
Een groot dilemma, als het éénmaal is gebeurt met een jong kind kun je bedenken dat het verder gaat, een drama. Maar wie moet beschermd worden hier? Volgens mij ten alle tijde het kind, de consequenties zijn voor de de misdaadpleger, want misdadig is het.
@Sardonicus | 23-01-14 | 14:21
Er zijn genoeg christenen en joden die die teksten letterlijk nemen. Sterker nog, in het nieuwe testament (de Hebreeënbrief) wordt Lot genoemd als een rechtvaardig man. Het idee dat dit een mythische voorstelling is van de schepping, is een zeer recente aanpassing van het christendom aan de ethiek van de moderne tijd, en is niet representatief voor de overgrote meerderheid van de volgelingen van deze religies.
Dus loop niet te kletsen over "theologische kennis," die bijbelteksten in de "correcte context" kan plaatsen. Dat is altijd het excuus van apologeten als wordt aangetoond hoe walgelijk hun heilige boek is, het is niet "in de juiste context."
En uiteraard hebben apologeten de absolute waarheid in pacht, als het gaat om het definieren van die zogenaamde "juiste context." Desnoods wordt er voor het hele Oude Testament een "context" zonder enige logische onderbouwing uit de duim gezogen, om maar te kunnen roepen dat de letterlijke tekst "heus niet zo bedoeld is," en dat critici de "context" negeren.
Het idee dat er een correcte manier zou zijn om de bijbel te interpreteren, is het meest achterhaalde idee dat er bestaat. Zie 2000 jaar aan religieuze twisten, schisma's en oorlogen. Maar goed, uiteraard hadden al die christenen het de afgelopen 2000 jaar fout, en is jouw interpretatie van de bijbel de enige goede.
Helder Groentje | 23-01-14 | 14:41
Tweede kans? Dream on. Je moet je afvragen of degene die NIEt aangifte doet, de verantwoordelijkheid kan nemen om die kinderen opnieuw aan het risico bloot te stellen. De kans dat dit een misschien zelfs wel iets verkeerd begrepen incident is, lijkt me klein. Het advies focust volledig op verantwoording afleggen binnen gezin en naar de kerk.
Ja, om problemen te voorkomen staat er "... -zonodig- ...", maar dat is niet de teneur.
Overigens zouden we hier de man die het antwoord schreef moeten kritiseren, niet elke dominee. En het type antwoord dat hij geeft.
PS drs Kole is geen dominee maar gemeentelid. ds=dominee drs= Doctorandus.
Aanpassing artikel lijkt me op zijn plaats.
Gewoon goed de Bijbel lezen. Zo staat er onder andere dat mannelijke homo's ter dood gebracht moeten worden als ze het gedaan hebben, maar vrouwen niet. Ze mogen het niet doen, maar er staat geen sanctie op.
Als je echt van de letterlijke interpretatie bent dan kan je overigens wel stellen dat mannen sommige soorten sex wel met elkaar mogen hebben. Je mag niet met een man als met een vrouw liggen. Maar over zitten, of staan, staat er niet in. Conclusie, Gid heeft een hekel aan bepaalde standjes, niet aan de daad als zodanig.
@Sardonicus: Niemand hoeft diepe bijbelkennis te hebben om te zien dat wat jij zegt stupdide onzin is.
Of je gelooft de bijbel van kaft tot kaft, of je kijkt met de blik van nu en kiest wat bij je huidige normen en waarden past.
In het 1e geval moet je de incestplegende Lot serieus nemen, in het 2e geval baseer je je mening op niets anders dan wat aansluit bij je eigen normen en waarden, en kan je net zo goed/beter die hele bijbel laten varen.
Wat jij hier probeert heet de Courtier's reply (scienceblogs.com/pharyngula/2006/12/24...)
Lees de link, en ga je in een hoek schamen.
-weggejorist-
Wat mij nu nog het meest verbaasd: mogen die refo's op het internet?
Alleen scheiden bij overspel???? Niet bij mishandeling, verkrachting, moord???? Incest lijkt me trouwens de overtreffende trap van overspel!
OK, OK, de term incest hoeft niet per op seks met kinderen te slaan: seks met een consenting adult die familie van je is, is ook incest. Zulke stellen moeten het zelf weten, dat wil zeggen: alleen als ze of (samen) onvruchtbaar zijn of zorgen dat er geen kinderen van komen, want anders is het genetische mishandeling (of erger) met voorbedachte rade!
Neef-nicht nakomelingen bijvoorbeeld, hebben, als ze al levend ter wereld komen, 25% kans op vele bekende - en nog eens heel veel meer onbekende - tot zeer ernstige geestelijke en lichamelijke afwijkingen, en natuurlijk ook nog eens op meerdere van deze afwijkingen tegelijk.
Koekoek.
Gelukkig snapt de redactie op Geenstijl echt niet waarover ze het hebben als ze denken dat zelfverloochening slaat op het maar toelaten van misbruik.
Dat zeker niet.
Dat de dominee een advies geeft om het misbruik eerst te stoppen en proberen op te lossen in eigen kring is mijns inziens een correct en prijzenswaardig advies.
Het gezin uiteenrukken vanwege fouten gemaakt door een persoon (geen idee hoe vaak, maar het zou ook slechts 1 keer over de schreef gaan kunnen zijn) is ook een zeer schadelijke manier van verder gaan.
Dat trauma werkt ook zeer lang door. Evenals een trauma om er niets aan te doen.
Er moet dus wat gebeuren. Zeer zeker. En dat geeft deze dominee ook uitdrukkelijk aan. De weg van justitie, opsluiten, uitsluiten en niet langer toegang geven tot contact met andere gezinsleden is echt niet de weg.
.
Met andere woorden: Jullie snappen het niet, gaan gelijk roeptoeteren en hebben misschien een snaar van oud zeer geraakt bij jezelf. Als je echter het advies goed doorleest en snapt wat er staat is dit een zeer gedegen advies, doordacht en als laatste optie justitie als de man echt niet kan/ wil veranderen.
.
Spijtig echter dat het voor jullie als redactie geen zier uitmaakt dat een minder schadelijke weg, een grijs gebied, al direct uitgesloten word.
Vooral geen aangifte doen, dat is zo naar voor die man, dan krijgt ie een strafblad.
En potje bidden met een stelletje oude prevelaars is veel beter.
/sarcasme modus uit
En als die vrouw een beetje kon nadenken dan koos ze voor zichzelf en haar kinderen. Maar dat is een beetje moeilijk als je advies zoekt op de grefoweb website.
Als je een stapje terug doet: dit is zo'n moslimextremist maar dan van de gereformeerde kerk. Hij meet de daden aan zijn bijbel, niet aan de wet. ZONODIG aangifte doen !!?!?! en schuld belijden voor de kerkeraad...
We hebben geen extreme moslims nodig voor dit soort kromme gedachten, 'we' hebben zelf dit soort gekken.
Ziek word je ervan. Het wordt tijd voor de Nieuwe Verlichting --> mensen gaan zelf nadenken en hun eigen beslissingen nemen, passend binnen de wet. NIET jankvraagjes stellen aan fossielen die een stokoud boek belangrijker vinden.
Ook als je in een God gelooft, kun je zelf blijven nadenken. Anders had die God je geen hersens gegeven.
Om van te kotsen. Is het niet zelfs strafbaar om hier geen aangifte van te doen? Wat mij betreft mogen ze eens gaan kijken wat die pedopriester op zn computer heeft staan.
-weggejorist-
@mocroGS | 23-01-14 | 13:45 | + 10 -
Klopt dat Lot in Bijbel genoemd wordt, en op zich een vooraanstaand persoon lijkt te zijn...
Maar in jouw sprookjesboek wordt ie ook op een voetstuk geplaatst. Daar wordt ie Lut genoemd...
Dus wat wil je nou zeggen?
@bennyboy100 | 23-01-14 | 14:34
Schiet me opeens een nieuw spreekwoord te binnen. "Even een Demminkje doen"
Mag allemaal in dit land, zeg er nou niets van want dan moet je nog oppassen ook (Demmink cover-up)
God is vrede......!
* spontane diarree krijgt *
Als je in een woestijngeest gelooft en als je je hele levensvisie baseert op wat semi-oermensen duizenden jaren geleden beweerden van die woestijngeest te hebben gehoord, ja, dan kan het best wezen dat incest geen reden is tot echtscheiding.
Desondanks moet je dan als moeder wél aangifte doen bij de politie, psychische hulp zoeken voor het slachtoffer en als die vent na een aantal jaren achter de tralies weer vrijkomt, een contactverbod afdwingen. Maar intussen blijf je gewoon met die eikel getrouwd anders wordt die woestijngeest boos. En misschien moet je af en toe een jong geitje offeren, ik ben daar niet zo goed in thuis.
Mag allemaal gewoon in dit land, zeg er nou niets van want dan moet je nog oppassen ook....
www.katholieknieuwsblad.nl/nieuws/item...
De reactie van deze gereformeerde dominee is volkomen te begrijpen. Als echtscheiding gerechtvaardigd is bij incest moet z'n halve kerkgemeente op zoek naar een nieuw huis.
@LangeTijdGeleden | 23-01-14 | 14:23 | + 0 -
Ik werk met dat soort mensen en het lijken op het eerste oog beste lui te zijn, intelligent bovendien. Totdat ze met dat theologische gelul beginnen, dan wordt t soms eng...
Minstens net zo gek als die Maleisiers net hun afgeblokte varkens.
Deze dominee is geboren in 1940 en zijn status is... actief...
Sodeju wat een Judas!!!
@Bubba de Vuystneuqer | 23-01-14 | 13:28
Zelfverloochening is ontkenning van het eigen ego. Zie je in veel religies, het is hun manier om jou in hun grip te houden.
Zie ook: www.destentor.nl/algemeen/binnenland/m...
Avalon | 23-01-14 | 14:07 | + 0 -
Ongelofelijk...
En een groeiende import van achterlijken met een religie en groeiende refo gemeentes...
Wat ik me altijd al af vraag, wat voor werk zouden die mensen doen? Waar zouden ze aan de bak zijn? Zouden ze met hun ongelovige/anders gelovige medemens willen werken? Vragen..
Het is al lang bekend dat binnen gereformeerde gemeenten incest vaak voorkomt. Dat krijg je met die gesloten gezinnen, waar moeder onderdanig is aan vader en vader kan doen wat hij wil. Voorbeeld: www.trouw.nl/tr/nl/6847/Elma-Drayer/ar...
@ mocroGS | 23-01-14 | 13:45 |
Op een paar gekkies na is iedere theoloog het erover eens dat onder meer het citaat wat jij plaatst een mythische voorstelling is van de Schepping.
Dat was in die tijd vrij gebruikelijk en er zijn veel overeenkomsten te zien met mythologie van de Romeinen en Egyptenaren. Als je gaat citeren uit de Bijbel weet dan wel wat je citeert en in welke context het gezien moet worden. Als je dit letterlijk neemt ben je dom.
Ik ga geen kromme dingen zoals incest recht praten. Maar als je zonder na te denken en zonder theologische kennis de Bijbel gaat aanvallen ben je geen haar beter dan zij die de Bijbel zonder na te denken en zonder theologische kennis verdedigen.
Die castreerde ik zelf wel even... en daarna kon hij voorgoed uit ons leven verdwijnen.
@Ars Vivendi | 23-01-14 | 14:06
Aangezien ik nogal visueel ingesteld ben, heb ik ineens best veel spijt van bovengenoemde tegel mijnerzijds.
Telkenmale wanneer ik de ogen sluit zie ik in gedachten de ranzig klamme harige bilnaad van mevrouw Jongerius langzaam over het puntje van de neus van de incestpleger schuiven...
Wilt u mij alstublieft vergeven dat ik u dit aandoe?
God is liefde in de privesfeer.
Dat er uberhaubt al onderscheid gemaakt wordt tussen eigen kinderen of andermans kinderen zal dan ook wel uit die relihoek komen om zich met deze uitspraken te kunnen beschermen of verdedigen.Een kind is namelijk een kind,of dat nou van jezelf is of van een ander,het is in beide gevallen niet meer en niet minder dan gore perverse pedofilie.
Incest is the game , the whole family can play
En dan zijn er mensen die er zich zorgen om maken, dat de secularisatie moreel verval teweeg zou brengen. Zo blijkt maar weer eens dat we voor de meest verwerpelijke ideeën toch bij het religieuze deel van de mensheid moeten zijn.
Religie is niet respectabel. Religie is geen vitaal onderdeel van een functionerende maatschappij. Religie is een stuitend overblijfsel van de donkerste perioden uit onze geschiedenis. Het heeft geen plek in een ontwikkelde maatschappij, en de invloed die het uitoefent op deze maatschappij is vrijwel altijd obstructief en destructief. Weg ermee.
Raar hè, dat de kerken zijn leeggelopen. Wat die zelfverloochening betreft: Heb uw naaste lief als uzelf. Er staat nergens: Heb uw naaste méér lief dan uzelf. Hoeveel kinderen heeft de beste man?
Toen ik dit topic las dacht ik: dat zou zo maar eens in de omgeving kunnen gebeuren waar ik opgroeide (gem. Bergambacht. Daar is het ook zo'n ziekmakende christen cultuur. En wat blijkt na het openen van het 'de openbaring' het is in Berkewoude!!! (onderdeel gem. Bergambacht).
Te ziek voor woorden dit! BAH! Gebeurt dus al decennia lang daar, wie het wilde weten wist het. Ich habe es nicht gewust gaat daar niet op.
Wim Kok (PVDA) komt trouwens ook uit Berkenwoude, verklaart een hoop.
En nog steeds houden mensen vast aan religie met door de mens gegeven interpretaties. Waar staat verdomme in die f*king bijbel dat je justitieel kan vervolgen in uiterste noodzaak! Kruisigen was in die tijd al een straf voor dieven en moordenaars,en laat zo'n incestpleger dat nou precies doen!.. stelen van integriteit en zelfbeeld van je eigen kind en vermoorden van hun onschuld that is!
Al een man of vrouw incest pleegt mag wat mij betreft de moderne variant van kruisiging gebruikt worden door er een mes in te zetten.
Dominee heeft zelf waarschijnlijk het nodige op zijn kerkstok.
Het is dus geen overspel, als het met eigen kinderen is. Rare jongens die refo's
Hier is maar één woord voor. GODVERDOMME.
@LangeTijdGeleden | 23-01-14 | 13:50: de Gereformeerde Gemeenten sterven niet uit, maar groeien: nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerde_Ge...
Bij nader inzien het ik toch wel een oplossing voor het onderhavige vraagstuk: wat zou u doen als...?
Onder verwijzing naar een eerdere tegel mijnerzijds onder één van de voorgaande topics zou ik willen voorstellen Agnes Jongerius geheel naakt te laten plaatsnemen op het gezicht van de incestpleger.
Dat lijkt mij een volstrekt stijlvolle en passende straf.
-weggejorist-
Hé waarom zou dat artikel verwijderd zijn? Gelukkig hebben jullie een screenshot.
Tegen de muur met die vent... tjongejongejongejongejongejonge
We wisten toch al dat de kerk het gezin 'de hoeksteen van de samenleving' en seks met kinderen meh vindt?
Dominee is geboren in 1940. In die tijd was incest nog heel normaal.
-weggejorist-
-weggejorist-
Is er hier iemand die een houten kruis kan timmeren van een meter of 3 hoog? Dan zouden we deze gristenmongool op dezelfde wijze kunnen laten voelen wat echte lichamelijke en geestelijke pijn inhoud.Mag zijn pappie de spijkers erin rammen!
-weggejorist-
Spiegeltje was wel nuttig geweest.
Wat is het toch ook geweldig he die joods christelijke beschaving
Alle incestplegers die kinderen geestelijk en lichamelijk verwoesten droppen op Vlieland. Deze week nog.
Defensie komt volgende week langs met een paar F-16's, dus kan gezellig worden daar.
Het niet expliciet afkeuren van incest zegt meteen genoeg over de ideeën van deze persoon, en de club waarbij ie hoort. Die pas ingrijpen als het te heet wordt. Al googelend op zijn naam is het eerste wat je tegenkomt een andere rel binnen het refogebroed over dat een vrouw in een broek niet mag. Dan weet je meteen genoeg.
Deze man is uit de jaren 40, en sterft vanzelf uit. Maar ik zie dat je in de jonge generatie ook nog steeds soortgelijk gedrag terugvindt. Kijk nou naar dit filmpje. 7 domme pubers die met een psychopatisch crimineel op de foto willen en hem geweldig vinden. Geen walging en afkeur van fout gedrag, maar het juist omhelzen. Stockholm syndroom, of soort van ganster fetisjisme, of gewoon een laag IQ. Het zijn notabene niet eens mocro's.
m.facebook.com/story.php?story_fbid=8...
Ik zou er eens een onderzoek onder dominees tegen aan gooien. Denk dat deze man een redelijke eenling is. En neem ook aan dat de meeste gereformeerden echt wel zelf denken en weten wanneer de grens is overschreden.
Held van de Veluwe | 23-01-14 | 13:46 | + 0 -
Geen enkele reden om deze man ook maar een beetje in bescherming te nemen. Ik ben toevallig ook zeer bekend met de reformatorische gezindte. Die hufter vindt het zelfs nog nodig om het te hebben over "-zonodig- aangifte bij justitie". Met andere woorden als het binnenskamers kan worden gesust, mooi. Dan zijn de mannenbroeders weer tevreden. Vrouw en kinderen kunnen de tyfus krijgen met hun trauma.
Religie moet verboden worden.
Minimaal mag het niet gesteund worden!
Of we nu islamieten hebben met hun vrouwen onderdrukking en aan vrouwenbesnijdenis doen.
De hervormde kerk die incest niet scherp veroordeeld.
De Joodse kerk die piemeltjes verminkt!
De katholieke pastores die massaal kinderen neuken.
En boter op het hoofd van kerk en politiek over het FEIT hoe vaak vroeger 'huis' vrouwen tijdens de biecht zijn geneukt door de pastoor.
Geen twijfel mogelijk dat hele dorpen het DNA dragen van de pastoor!
Geloof is een slechte hobby voor de mensen!
Verbod zou het beste zijn!
In ieder geval is geloven iets voor labiele en domme mensen!!!
2014... 2014... 2014...
Met de import van een achterlijke middeleeuwse religie, met de subsidie van nóg steeds gelovige hobbies en medische zweefmethodes, met de alsmaar sluipende "gescheiden mannen en vrouwen" kwesties in het land en met de aanwezigheid van nóg stééds gelovige politieke partijen ben ik er helemaal niet zo zeker van of het daadwerkelijk 2014 is...
Hoe kan de mensheid zo enorm falen in het opruimen van het grootste kwaad dat zich al eeuwenlang over de wereld heen laat wikkelen..? Religie, achterlijke ideologiën en het domweg accepteren van moreel niet-goed-te-praten zaken door diezelfde personen?!
Soms hoop je dat alleen die achterlijke import religie (Islam) de meeste onheil laat ontwaken in dit land, maar dan blijven onze Gristen gekkies er soms gewoon een stap verder te zakken om de zoveel tijd.
Gelukkig sterft religie langzaam uit, maar het is, met name als je dit soort berichten leest, nog steeds niet snel genoeg.
Strikt gezien is incest toch ook overspel? Wat een zieke trollenclub bij elkaar zeg, walgelijk.
Ik denk dat ik zo`n persoon zou vergeven. Hem laten inzien dat hij zijn negatieve kanten teveel benadrukt. ZO`n persoon heeft ook positieve kanten en die moeten de bovenhand gaan nemen.
'dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen', was getekend Dominee W.C. Eend
Als trots Veluwnaar ben ik uiteraard bekend met dit kerkgenootschap en de uitspraken van hun dominees. Vanuit hun eigen kerkelijke theorie zijn de uitspraken wellicht juist, maar qua menselijkheid natuurlijk totaal ontspoord. Als deze dominees nu eens meer predikten uit menselijkheid en niet vanuit theorie, dan zouden ze, denk ik, op iets meer sympathie kunnen rekenen.
Uitspraak van deze man is natuurlijk verwerpelijk, maar hij geeft wel degelijk aan dat incestplegers aangegeven moeten worden.... Hij roept dus niet op tot het uitvoeren van strafbare feiten, wat bij een zekere andere religie dikwijls wel gebeurt...
Hier in Zaltbommel is de SGP de grootste.
EN ook iedereen lijkt hier op elkaar.
Beelzebub wacht geduldig op u drs. I.A. Kole!
Vanwaar de verbazing? We wisten toch al lang dat in de kerk figuren rondlopen die het niet heel erg vindt als mensen aan kleine kinderen zitten?
Incest komt enkele keren voor in de bijbel. Niet als afkeuring ,maar als geschiedenisles over enkele geeerde personen.
30 En Lot toog op uit Zoar, en woonde op den berg, en zijn twee dochters met hem; want hij vreesde binnen Zoar te wonen. En hij woonde in een spelonk, hij en zijn twee dochters.
31 Toen zeide de eerstgeborene tot de jongste: Onze vader is oud, en er is geen man in dit land, om tot ons in te gaan, naar de wijze der ganse aarde.
32 Kom, laat ons onze vader wijn te drinken geven, en bij hem liggen, opdat wij van onze vader zaad in het leven behouden.
33 En zij gaven dien nacht haar vader wijn te drinken; en de eerstgeborene kwam, en lag bij haar vader, en hij werd het niet gewaar in haar nederliggen, noch in haar opstaan.
34 En het geschiedde des anderen daags, dat de eerstgeborene zeide tot de jongste: Zie, ik heb gisteren nacht bij mijn vader gelegen; laat ons ook dezen nacht hem wijn te drinken geven; ga dan in, lig bij hem, opdat wij van onzen vader zaad in het leven behouden.
35 En zij gaven haar vader ook dien nacht wijn te drinken, en de jongste stond op, en lag bij hem. En hij werd het niet gewaar in haar nederliggen, noch in haar opstaan.
36 En de twee dochters van Lot werden bevrucht van haar vader.
Pop star Justin Bieber arrested on suspicion of driving under the influence and drag racing in Miami Beach.
Meneer de dominee kan zelf niet van zijn (klein)kinderen afblijven?
Tuurlijk is incest geen probleem. Volgens het grote sprookjesboek der gistenen gaf meneer god opdracht aan meneer Lot om z'n dochters te neuken.
En alle religie de wereld uit. Te beginnen in Nederland.
Nee niet scheiden. Wel FF de begrafenis regelen.
Kindermisbruik is een zwaar misdrijf. Zelfs in het Nederlandse (on)recht.
.
Nou ben ik geen jurist, maar volgens mij is het strafbaar om geen aangifte te doen wanneer men weet heeft van een misdrijf. Deze pepermuntvreter laat niet alleen na om aangifte te doen, maar roept de moeder van die koters zelfs op om geen aanifte te doen. Daarmee is hij in mijn optiek zelf strafbaar.
Sterker nog: wanneer dit de algemene lijn is binnen die enge sekte, zou hij zelfs vervolgd moeten kunnen worden voor lidmaatschap van een criminele organisatie!
.
Hé Johnny Quid: doe jij eens even aangifte tegen die dominee! Gewoon: omdat het kan!
Midas kom er maar in!
OK Johnny, dit is een goed stuk. Hier leidt jouw christelijke achtergrond tot een geloofwaardige afkeuring. Ik hoop voor jou dat het niet om een familielid gaat.
Incest is een politie-zaak, en niet eentje van de kerk. Als incest wordt aangegeven -want een misdaad- moet de vader vervolgd worden. Het zou dan onmogelijk gemaakt moeten worden dat zo'n misdadiger weer bij zijn kinderen in huis mag wonen, of co-ouderschap mag hebben. Maar in Nederland weet je het nooit.
Ja logisch dit antwoord... anders hebben de kerken binnen no time nog de helft van hun domminees op de kansel staan.
Wat De Neuk?!
"Zelfverlochening en genade toegewenst"
Stelletje wereldvreemde mafketels.
Kan iemand die pastoor even laten afvoeren in een strakke dwangbuis en een wit busje met sirene en zwaailichten? Dank u.
Eigenlijk is het al genoeg reden an sich om kinderen uit huis te plaatsen als de ouders refo zijn! Of het nu incest is of de geestelijke verminking in zijn algemeen.. Dat dit nog kan anno 2014 is wederom bewijs dat we nog steeds in de prehistorie leven..
Dus incest is geen overspel?
Voor zover ik weet is overspel seks met een ander dan degene waarmee je bent getrouwd, dus toch maar scheiden dan.
... en zal de eis zijn dat er deskundige behandeling plaats moet vinden"...
Mee eens, afhakken die handel, vrijwilligers?
Die dominee is psychisch niet helemaal in orde.
Fundamentalisten van alle religies zijn zwaar, zwaar geestesziek. Echt helemaal naar de klote. Als dit niet meer als doorslaand bewijs geldt weet ik het ook niet meer.
Jezus zei toch dat je incestplegers met een steen om hun nek het water in moest flikkeren?
Incest man? Het is incestman Quid, die zin die er nu staat raakt noch kant noch wal...
DS I.A. Kole, geboren in 1940. Gezien zijn gedachtengoed zou je eerder denken dat meneer in 1740 geboren is. Wat een dwaas.
Vreselijk verhaal. Achterlijke gedachtegang. Dominee, en met hem vele andere dominees, moeten berecht worden. Vanuit een machtspositie en pastorale functie mensen dit adviseren en een strafbaar feit willens en wetens recht praten en verzwijgen is aan te klagen.
Teksten aanpassen of verwijderen is helemaal hip in 2014
#lifelines op de twits bvb.
Aan het portret van Ds. I.A. Kole te zien kent hij het klappen van de zweep, qua incest. Het zou me althans niet verbazen.
Religie. Het moet verboden worden. Dat christen tuig het land uitschoppen. Ze maken de wereld kapot ( geldt voor alle soorten geloof ) weg met gelovige zou mooi zijn voor iedereen die wel goed wil.
Walgelijk verhaal. Maar even puur technisch voor deze diep gestoorde mensen: incest is toch óók overspel??
Breek me de bek niet open.
Graf refoos.
Voor de non-grefo's: Waarom wenst iemand iemand anders zelfverloochening toe? Wat doet dat?
God bestaat niet
Besnijdenis met hoge knip!
Het huis uit flikkeren en aangifte doen.
Ah, nu snap ik al die Marokkanen die proberen uit te leggen dat ze zicht de moeder hebben geneukt. Het gaat gewoon om incest!
Verloochen nooit je eigen kinderen!!!
God kan je niet verloochen want die bestaat niet.
'Goed' bestaat wel en DIT IS NIET GOED!!!
*huilt*
Tijd om het gedrag van de dominee zelf te onderzoeken, want hij probeert incest goed te praten.
Lama, ik ben dom.
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Doe ff een spiegeltje van de eerste link want die is dood.
REAGEER OOK