Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wetenschappelijk bewijs: NPO = PvdA

talkshowgasten534.jpgVandaag aangeschoven in dit topic: Thomas Boeschoten, die statistisch onderzoek deed naar wat onze onderbuik al jaren weet. Thomas? "Nederlandse talkshows bieden veel vaker een podium aan PvdA’ers dan leden van andere partijen, ongeveer twee keer zoveel als VVD en CDA en vijf keer zoveel als SP, GroenLinks en D66." Zie je wel. Dat wisten we al. Het is een beetje zoals kijken naar P&W of DWDD: je krijgt altijd dezelfde bekende riedels van steeds maar weer dezelfde mensen voorgeschoteld. Toch, Thomas? "Inderdaad. De helft van alle talkshowgesprekken wordt gevoerd met slechts 544 (9%) van in totaal 5731 talkshowgasten. Zij vormen een zekere talkshow-elite en worden keer op keer uitgenodigd in verschillende uitzendingen." Nou, zie je wel. Wisten we al lang, alleen nu wordt het onderbouwd met deze KLIKDINGES op Boeschoten.eu. Thomas, zelf overigens ook bekend van zijn samenwerking met een PvdA'er aan het YOLO-rapport van Job Cohen, je hebt ook slecht nieuws voor femistrijdend Nederland, nietwaar? "Klopt. Een gemiddelde hedendaagse talkshow heeft 30% vrouwelijke gasten, hetzelfde percentage als Barend & Van Dorp een decennium geleden." De PvdA, een overschot aan mannen, nauwelijks ruimte voor vrouwen en een vast lijstje van steeds maar weer dezelfde namen uit de klapper. Televisie is een vastgeroest medium dat niet meer met de tijd meegaat. Thomas? "Jullie zeggen het. Ik doe alleen de ondersteunende cijfertjes." Bedankt, Thomas. Wel jammer dat je geen vrouw bent. Voor onze statistieken.

Reaguursels

Inloggen

Niet alleen de Vara is links. Zelfs de commerciële zenders worden bevolkt door politiek correcte linkse presentatoren en door hen uitgenodigde gasten. Om maar niet te spreken van KRO, NCRV en TROS en Avro. Zelfs onze bekende Nederlanders die dagelijks over het scherm vliegen, uiten zich politiek correct en links, zelfs als ze tonnen verdienen zoals Marco Borsato. Iedere van tv en radio bekende Nederlander conformeert zich aan de linkse opvattingen tot de radio-dj's aan toe.

haidewietska | 17-01-14 | 11:16

-weggejorist-

traitre | 16-01-14 | 22:06

Ik vind het wel vreemd dat de helft van de gasten in DWDD pvda-ers zijn. Dat programma wordt erg goed bekeken. Met de kennis van deze analyse denk ik nu ook dat dat programma de oorzaak is van de wonderbaarlijke winst van de pvda in de laatste 2e kamer verkiezingen. Flink veel verkiezingsretoriek uit die pvda-monden knallen en men gelooft het vanzelf. Veel mensen kijken alleen DWDD qua 'politieke programma's' en op die manier worden ze gehersenspoeld alleen door de oververtegenwoordiging van pvda-ers. Als je elke dag een pvda-er iets hoort zeggen waar je het mee eens bent, ga je vanzelf geloven dat het een geschikte partij is om op te stemmen. Waarschijnlijk zijn alle politici het met verkiezingspraat van andere partijen eens, het komt echt op het aantal verschijningen aan. Vara of niet, ze zijn publieke omroep en moeten de schijn van onpartijdigheid ophouden, dat doen ze op deze manier niet. Het is dus helemaal niet zo vreemd dat veel mensen de publieke omroep 'links' vinden. Was het maar echt links, dan had de SP er nog wat aan (niet dat ik sp stem, maar ik heb meer sympathie voor de sp dan voor de pvda) . Dus voortaan wordt het: de publieke omroep is 'pvda'.

snotferatu | 16-01-14 | 18:51

deze asociale dievenbende gaat op zijn grondvesten trillen bij de aankomende verkiezingen en wordt het tijd voor de afrekening, PVDA onderzocht door justitie en een criminele organisatie bevonden zou zomaar een kop in de krant kunnen zijn , VVD liegt in rechtbank en staat zware straf te wachten voor meineed ect ect ect

rukkieduck | 16-01-14 | 17:03

Als je goed oplet zie je in elk VARA programma (neem DWDD bijv.) wel een Linkschmensch/PvdA indoctrinatie momentje, een fragmentje, een filmpje, een gesprekje of wat dan ook. Elke dag komt er wel iets voorbij wat eigenlijk gewoon hele vieze smerige slinkse PvdA indoctrinatie is.

Je onderbewustzijn wordt als het ware gehypnotiseerd met die sLinkse PvdA onzin, zodat als het moment daar is dat we weer naar de stembus mogen, er toch weer een heleboel mensen zijn die zich dan toch weer op het laatste moment laten verleiden/ompraten door hun eigen onderbewustzijn om dan toch maar weer PvdA te stemmen.

RugOp81 | 16-01-14 | 16:01

Wat kijkplezier betreft moet Marianne Thieme beslist meer uitgenodigd worden.
Altijd beter die lelijke mannetjes met en zonder haar.

Musset | 16-01-14 | 15:10

En dan vergeten we voor het gemak nog even dat die keren dát er andere partijen aan mogen schuiven dit enkel en alleen gebeurt omdat het anders wel heeeel erg zou opvallen.
Bovendien is de setting vaak zo dat de andere (doorgaans rechtsere) partijen even lekker doorgezaagd kunnen worden.
Dit uiteraard ook ten behoeve van ons vriendjes en vriendinnetjes van de PvdA.

sterf kut NPO en VARA

Cousin Eddie | 16-01-14 | 15:10

wanneer komt er nou een rechtse omroep in NL.
de publieke omroep moet een afspiegeling van de maatschappij zijn,of niet?

pejoar | 16-01-14 | 15:08

Alles met dank aan de Staatsvoedselbank.
ik kook ook.

Ik kook ook | 16-01-14 | 14:58

Alles met dank aan de Staatsvoedselbank.
ik kook ook.

Ik kook ook | 16-01-14 | 14:58

Tafel dames en heren. Orkestje erbij. Een topkok en Claudia de Brey.
Of gewoon Chinezen en buikdansen, of eerlijk eten bij Tweebeke en met volle buik naar bed.
Alles met dank aan de Statsvoedselbank.

Ik kook ook | 16-01-14 | 14:56

What else is new? We zullen links moeten zijn, want dat is het enige juiste evangelie. Ook als iemand meer capaciteiten heeft of beter zijn best doet mag hij in onze maaiveldcultuur niet meer hebben. Solidariteit is verplicht! (Behalve voor de corrupte PvdA apapratjiks dan)

Big Swinging Dick | 16-01-14 | 14:50

Npo en pvda zijn maar 4 letters verschil. Whats in the name...

Kees netals me Broer | 16-01-14 | 13:58

Asmodean | 16-01-14 | 11:48 |
Ja, heel jammer dat Pownieuws niet over hun eigen schaduw heen kan stappen en een soort VPRO docu's maakt, moet toch mogelijk zijn zou je denken.

lanexxx | 16-01-14 | 13:46

Graaisnaaiert | 16-01-14 | 13:02
Het gaat om talkshows, niet om het journaal en nieuwsuur.

andalucia | 16-01-14 | 13:07

Hoe kom je daar bij en wat is je bron?
Parsons | 16-01-14 | 12:52 |
Bron is Wilders zelf natuurlijk. Deze heeft meerdere malen geroepen er niet over te peinzen om in programma's als P&W te komen aangezien deze te links zouden zijn. Verder is de interne fractiediscipline bekend (en overigens niet erg afwijkend van andere politieke partijen): de fractievoorzitter voert het woord naar buiten, tenzij er specifieke beleidsterreinen zijn waar een specialist nodig is. Bij de PVV hebben we in de loop der jaren bijvoorbeeld Beertema (onderwijs) en Agema (zorg) wel in de talkshows zien optreden.

andalucia | 16-01-14 | 13:06

Weet niet of het slechts een gevoel is, maar dat die Arrogander met kliek relatief pas op de 6e plaats komt geloof ik niet. Bijna wekelijks is die malloot met zijn - weg met ons - riedeltje wel op de treurbuis te bewonderen.

Graaisnaaiert | 16-01-14 | 13:02

Ah, de grootste aandachtshoeren van dit land interactief in beeld gebracht. Mooi hoor.

Stormageddon | 16-01-14 | 12:56

@zoekerman | 16-01-14 | 10:37
Hoe kom je daar bij en wat is je bron?

Parsons | 16-01-14 | 12:52

Gisteren Samsom nog bij Powned.

Mark Krachtwijk | 16-01-14 | 12:45

NPO betekend toch ook 'Nederlandse PvdA Omroep'.

Conan de Rabarber | 16-01-14 | 12:43

Luts is z'n lekker wijf, vandaar al die mediaaandacht

zinder66 | 16-01-14 | 12:31

Bij zeker twee mensen, die de balans sterk naar 'rood' doen doorslaan, mag je raagtekens zetten. Hoewel Felix Rottenberg ooit actief politicus was, stopte hij in 1997 (!) al met deze rol. Sindsdien is hij louter programmamaker op nationale en regionale tv en radio. En ja, hij is PvdA-lid. Nog discutabeler is het aanmerken van Maarten van Rossem als politicus. We weten dat hij PvdA-lid is, maar volgens mij toch vooral historicus, voormalig professor en beroepschagrijn. Denk niet dat iemand hem ooit vanwege zijn PvdA-lidmaatschap heeft gevraagd, maar hooguit vanwege zijn kennis van internationale verhoudingen en de bijzondere invalshoeken die hij kiest. En de journalisten zelf? Jinek VVD, de ouwe getrouwe Ferry Mingelen is van D66-huize, Pauw switcht tussen D66 en GL, Witteman PvdA, Knevel CU. Zo keihard links is het allemaal niet in Hilversum en Amsterdam.

andalucia | 16-01-14 | 12:28

ProAsfalt | 16-01-14 | 12:18 |
Als je beseft dat 99,9% van de wetenschappers eensgezind is over klimaatverandering krijgen de critici onevenredig veel aandacht. Wees blij ;).

Asmodean | 16-01-14 | 12:24

Duh. Een goed gesprek. Daar hebben Henk en Ingrid toch helemaal het geduld niet voor? Die kijken wel naar Hart van - commercial break - Nederland om bij te blijven.

Dus in dit genre zijn DWDD en P&W succesvol. Van de Vara, dus veel PvdA. En bevestigt dit onderzoek eerder het succes van deze omroep op dit gebied dan dat het iets zegt over de NPO als geheel. How to lie with statistics.

Geert Linkers | 16-01-14 | 12:23

En dat niet alleen. De Linksen zijn nog veel vaker aan het woord en de rechtsen worden constant geïnterrumpeerd vooral daar waar het gaat over de klimaathysterie.

ProAsfalt | 16-01-14 | 12:18

De NPO is de minaret van de linkse moskee

Rudjen | 16-01-14 | 12:10

Rustig mensen.
Deze PvdA'ers praten grotendeels over rechtse onderwerpen, dus is het GEEN, ik herhaal, GEEN linkse televisie...
Dat hebben we enkele jaren geleden toch al uit een volkomen onpartijdig "wetenschappelijk" onderzoek kunnen leren.
En het was bij DWDD, dus dan is het gegarandeerd betrouwbaar, niet vooringenomen of bekeken met een rood-roze bril...

happen naar de baas | 16-01-14 | 12:07

Gaaf, Prof. Pim doet nog mee aan talkshows? Wel de hekkensluiter, maar goed...

Haringkoning | 16-01-14 | 12:03

En dit heeft niets te maken met het feit dat PVDAers welwillender zijn om langs te komen dan anderen ?
Bv. De PVV zou toch 10x meer aan tafel kunnen schuiven in tv-land, maar Geert weigert simpelweg en geeft geen toestemming aan zijn loopjongens en meisjes.
Verder interesseert het me geen ene reet. Stem niet meer.

Barbarous_Relic | 16-01-14 | 12:00

Nederlanders kijken nou eenmaal graag naar domme mensen op de televisie.

readbetweenthelines | 16-01-14 | 11:53

pietvanvliet | 16-01-14 | 11:44 |
Die Rottenberg zat een tijdlang als politiek commentator bij DWDD, vaak samen met Jack de Vries. Hoewel hij het niet eens zo gekleurd deed is die man een godsgruwelijk irritante betweter. Gelukkig is 'ie ook al in geen tijden meer uitgenodigd, voor zover ik weet.

Asmodean | 16-01-14 | 11:50

Borrelende Boris | 16-01-14 | 11:34 |
De van oudsher rechtse zuilen zijn er wel. We hebben EO, KRO, NCRV en TROS en sinds kort ook WNL en Powned. Maar op de een of andere manier zenden die omroepen vooral volksvermaak uit en doen ze niet aan 'serieuze' televisie, met Jinek als enige uitzondering. Dat is een keuze die je maakt als omroep. Ook powned zou een goede rechtse documentaire kunnen maken, maar veel verder dan mensen lastig vallen met puberale opmerkingen en dat vreemd monteren lijken ze nooit echt te komen. Een gemiste kans.

Asmodean | 16-01-14 | 11:48

Dus als we DWDD opdoeken zijn we meteen van die Rottenberg af?
 
Ik ben voor!
 
@Kapitein Sjaak Mus: Mwoah. Ik zie niet in waarom IMDB minder goed zou kunnen turven dan u en ik. Dat is niet echt rocket science dacht ik zo. Waar ik dan weer wel benieuwd naar ben is hoeveel mensen er per aflevering insturen en of dat voor iedere aflevering is.

pietvanvliet | 16-01-14 | 11:44

Tuurlijk, de CU en SGP slaan elk interviewtje op zondagochtend af...

Frank Grasmaaier | 16-01-14 | 11:41

DJP | 16-01-14 | 11:08 |
Dat is natuurlijk totale onzin. Wilders wil zelden tot nooit geïnterviewd worden, omdat hij de omroepen te links vindt. En zijn partijgenoten mogen al helemaal niet in de media verschijnen. Hij boycot tal van programma's, terwijl ze hem wel dolgraag willen hebben.

Asmodean | 16-01-14 | 11:39

Het is natuurlijk allang bekend dat het overgrote deel van de media een soort linkse spreekbuis is en een linkse agenda heeft en die agenda ook (vaak subtiel) promoot via hun programma's.

Mortimerr | 16-01-14 | 11:38

Was een leuk item op Radio 1 vanochtend. Mooie, verbazingwekkende reactie van de eindredacteur van P&W toen ze hem hierover aan de tand voelden; hij kaatste die bal meteen terug: "Ja die oververtegenwoordiging van de PvdA frustreert ons ook, maar mensen van de andere partijen zijn gewoon te bescheten om te komen praten". Daarbij haalde hij uiteraard Wilders als voorbeeld aan.

Muxje | 16-01-14 | 11:36

@Ars Vivendi | 16-01-14 | 11:34
1999-2013 dat is. Sorry. Typefoutje.

Ars Vivendi | 16-01-14 | 11:35

@istawa | 16-01-14 | 11:32 : Als je nu even op die link had geklikt, kon je lezen dat het gaat om gasten tussen 1999 en 2013.

Mazzeltov | 16-01-14 | 11:35

Tja, de VARA is een linkse omroep... dat traditioneel rechtse omroepen liever Jan Smit en boer zoekt vrouw uitzenden is nou niet echt de schuld van de PvdA.

Little Arithmetics | 16-01-14 | 11:35

@istawa | 16-01-14 | 11:32
Lezen. Het onderzoek bestrijkt de periode 1999-2003.

Ars Vivendi | 16-01-14 | 11:34

De publieke omroep is een voortvloeisel van het oude zuilen systeem. Een dominante VARA zal de PvdA positief benaderen en de EO zal geen D66'er prominent een positief verhaal over abortus laten doen. Op dit moment is er niet of nauwelijks een rechtse zuil, vandaar ook de geringe mogelijkheden voor "rechtse" sprekers. Als je wat wilt veranderen, dan zul je het zuilen systeem moeten afschaffen en de markt opengooien voor nieuwe omroepen, zonder daarbij het aantal leden als criterium te laten gelden.

Borrelende Boris | 16-01-14 | 11:34

(c)ZWITSUL | 16-01-14 | 11:29
Helemaal 100% wordt het toch nooit. Ik bedoel meer afwisseling, verstand op nul, wel leuke gasten (behalve Brinkman dan).

Verzetstrijder | 16-01-14 | 11:33

beetje vreemd tabeltje de LPF bestaat al jaren niet meer

istawa | 16-01-14 | 11:32

Vinden jullie de bron waaruit die Boeschoten zijn data haalt óók niet een beetje vreemd?
www.imdb.com

Kapitein Sjaak Mus | 16-01-14 | 11:32

PvdA misbruikt al jaren gemeenschapsgeld om stemmen te kopen.
Elke organisatie die zwaar op gratis gemeenschapsgeld, zoals subsidies, steunt zal pro-PvdA zijn.
Hierdoor hebben ze de media in hun zak. En zo kopen ze ook het onderwijs, (toekomstige stemmen).
Daarom importeren ze ook op de arbeidsmarkt kansloze laag opgeleide buitenlanders.
Uitkeringstrekkers hou je makkelijk met beloftes van gratis geld makkelijk onder controle.
"Nivelleren" heeft ook niets met enig "sociaal gevoel" te maken maar is puur het kopen van deze stemmen.
Daarmee is de PvdA van historisch laag toch nog in het kabinet gekomen.

Moi2 | 16-01-14 | 11:30

En daarom: Umberto Tan.
Verzetstrijder | 16-01-14 | 11:27 | + 0 -

die grote PVV hater ? met zijn zendtijd voor die backstabber rat Brinkman ..

(c)ZWITSUL | 16-01-14 | 11:29

Gister was vleeschpet in Groningen ook effe op Pownews,het kan dus wel anders als op de P&W manier.

zwellevertje | 16-01-14 | 11:29

@War On Errorism | 16-01-14 | 11:11
De journalistiek in Nederland bestaat voor het grootste gedeelte uit public relations. Zolang ze hun reet afvegen met de code voor de journalistiek zijn ze niet serieus te nemen en nauwelijks van belang voor de democratische samenleving.

Gewassenkruid | 16-01-14 | 11:29

Humberto Tan. Sorry.

Verzetstrijder | 16-01-14 | 11:28

En daarom: Umberto Tan.

Verzetstrijder | 16-01-14 | 11:27

Zou de Partij van de 'Arbeid' dan met of zonder bonnetjes werken?

duitse herder | 16-01-14 | 11:27

Er zijn eigenlijk geen serieuze praatprogramma's die niet via de PVDA = VARA = links gesponsord en gestuurd worden.
Die kale, getinte en bekwame meneer op 4,(ik ben zijn naam even kwijt) komt in de buurt, maar is niet partijdig, dus vormt geen tegenwicht.
Nog een wonder dat de PVV zo hoog scoort. Nederland lijkt wakker te worden.

Mantisomantis | 16-01-14 | 11:22

“Journalism is printing what someone else does not want printed: everything else is public relations.”

― George Orwell

War On Errorism | 16-01-14 | 11:11

@Russells Teapot | 16-01-14 | 10:52
als het maar niet de reden is om er een land mee te besturen lijkt me....

gedachtespinsel | 16-01-14 | 11:09

kapotte_stofzuiger | 16-01-14 | 10:34 | + 1 -

De kleur in deze grafiek lijkt te worden bepaald door waar je procentueel gezien het meest langs bent gegaan (jouw aantal optredens/x aantal optredens bij dat specifieke talkshow), blijkbaar is Wilders' percentage het hoogst bij DWDD, welke rood is. Dus een rode kleur.

Daarnaast is het niet gek dat PVV laag staat, aangezien dit onderzoek terug gaat tot 1999, een tijd waarin de PVV nog niet bestond.

DJP | 16-01-14 | 11:08

Met zoveel meer media aandacht jezelf als partij nog zo weten te laten afglijden. repsect!

[G]eenstijl | 16-01-14 | 11:07

@BedrijfsTijgerT | 16-01-14 | 10:49
nee, maar om een land te leiden heb je iets meer nodig dan one-liners....

gedachtespinsel | 16-01-14 | 11:07

Maar ja, wat wil je er mee? Ik heb wel eens een email gewaagd naar de redactie van studio sport over de verdeling van de aandacht over de clubs ( wij kennen het progrmma eingelijk als studio ajax). Je krijgt dan toch alleen maar hautaine antwoorden terug in de trant van 'wij als redactie bepalen welk nieuws de meeste waarde heeft'. Kon ik maar bepalen welk programma het grootste deel van mijn omroepbijdrage waardig is ... *doet hele diepe zucht*

Cynevisie | 16-01-14 | 11:05

Trek toch de stekker uit die gesubsidieerde bende uit het gooi ,Het is één grote aanfluiting.

fleurtje | 16-01-14 | 11:04

maar je zit toch alleen in een praatshow als je nieuwswaardig en gewillig bent? Niet echt nieuws dit, pvda is meest in het nieuws dus het meest in de shows. Als wilders vaker op tv zou willen zijn zou hij eveneens veel op tv zijn.

j to the imte | 16-01-14 | 11:03

@Fijnstoffer | 16-01-14 | 10:49
Ik mag dit hier natuurlijk niet hardop zeggen maar PVV, en met name Wilders zelf, staat nou niet bepaald te trappelen om aan te schuiven bij om het even welke NPO microfoon.

Ars Vivendi | 16-01-14 | 11:02

Waarom kan die NPO niet gewoon gestopt worden, we leven toch in een democratie en hebben recht op eerlijke berichtgeving, en niet deze pvda shit die we al 30 jaar over ons heen gestort krijgen.

Onderbuik | 16-01-14 | 11:01

PvdA op 1?

Is toch logisch: 'Don't bite the hand that feeds you'...

Jos Tiebent | 16-01-14 | 11:01

Publieke omroep = Policor PvdA papagaaipraatmachine

Tietmier | 16-01-14 | 11:01

We leven in een vreselijk land voor wat betreft integriteit. Ik kan het ook allemaal niet meer aanzien. Als ik ontspanning nodig heb ben ik aangewezen op History Channel. Wat een verademing al die gekke amerikanen!

Cynevisie | 16-01-14 | 11:01

Daar moet nog even bij vermeld worden dat PvdAers door de PO vrijwel altijd positief benaderd worden, terwijl het tegenoverstelde geldt voor VVDers en PVVers.
Ook een wetenschappelijk onderzoek naar dit gegeven zal dit bewijzen.

de honden blaffen... | 16-01-14 | 11:00

Omdat die PVDA'ers zo veel op TV zijn, zijn wer er ook zo kotsmisselijk van. Ga dus vooral zo door NPO.

Roffel | 16-01-14 | 10:58

@ Russells Teapot | 16-01-14 | 10:48 |
Geert of Fleur trappen er niet in om bij DWDD te gaan zitten. Dan worden ze immers net als Rutger in de rug aangevallen door het door uw belastinggeld bezoldigde duo Rottenberg/Vén dér Línden.

Zulke één-tweetjes moet je ruim omheen sturen.

goedverstaander | 16-01-14 | 10:57

De PvdA heeft altijd de mond vol van evenwichtige samenstellingen - eerlijke verdeling man/vrouw en autochtoon en allochtoon en nu slaan de zelf de plank volledig mis. Komt ze zelf beter uit.

brabandertje | 16-01-14 | 10:57

Kan de hele NPO niet fuseren tot één omroep, de VARA, die we dan een jaar later om alle misverstanden te voor komen omdopen tot PvdA-TV

Osdorpertje | 16-01-14 | 10:56

Moet je eens voorstellen wat die pvda dan zou voorstellen zónder al die propaganda...

Rico Tampeloerus | 16-01-14 | 10:53

@gedachtespinsel | 16-01-14 | 10:43
"PVV-ers zijn niet interessant, zeggen vaak niet meer dan enkelvoudige zin zonder diepgang...."

Zeggen vaak niet meer dan EEN enkelvoudige zin. Onbepaalde lidwoorden, ze zijn er voor een reden.

Normaal gesproken ben in niet zo'n betweterige grammar-nazi, maar wie de bal kaatst...

Russells Teapot | 16-01-14 | 10:52

En daarom kijk ik die bagger niet.

yamahaha | 16-01-14 | 10:51

Joseph Goebbels draait zich om in zijn graf van het lachen.

Wc-kip | 16-01-14 | 10:50

Die grafiek hierboven gaat alleen over personen die aangesloten zijn bij een politieke partij.
In werkelijkheid is het nog vele malen erger, want de meerderheid van de rest van de gasten bestaat uit stemvee van de PvdA.
Bij Jolo staat bijvoorbeeld geen politieke partij, terwijl hij het wegmetonsisme bijna uitgevonden heeft.

Cuyahoga | 16-01-14 | 10:50

@gedachtespinsel | 16-01-14 | 10:43
Heeft u nu daadwerkelijk "zij" proberen te vermijden om niet twee enkelvoudige zinnen, gescheiden door een komma i.p.v. een punt, te krijgen?

steven paul | 16-01-14 | 10:49

Met name de ondervertegenwoordiging van de PVV is schrijnend en schandalig. Een reden te meer om de NPO in huidige vorm z.s.m. af te schaffen en de hele NPO-kliek te zuiveren van PvdA-gezinde elementen.

Fijnstoffer | 16-01-14 | 10:49

gedachtespinsel | 16-01-14 | 10:43
En waarom moet alles *kuch diepgang hebben? Om je quasi superieure intelligentie mee aan te kunnen duiden?

BedrijfsTijgerT | 16-01-14 | 10:49

Het is werkelijk een schande hoe het electoraat door deze scheve verdeling uiteindelijk geconditioneerd wordt door die PvdVARA!!

Duh² | 16-01-14 | 10:49

Zegt dit ook iets over het publiciteitsgeilgehalte van de gemiddelde PvdAandacht-er?

Ars Vivendi | 16-01-14 | 10:48

Nou geloof ik ook wel weer dat de rest wel wordt uitgenodigd, maar dat vooral de PvdA'ers gewoon niks beters te doen hebben en overal 'ja' op zeggen.

Geenstijlfiguur | 16-01-14 | 10:48

Als allochtonen ondervertegenwoordigd zijn, stelt de NPO allochtonenquota in.

Als vrouwen ondervertegenwoordigd zijn, stelt de NPO vrouwenquota in.

Maar gek genoeg doet de NPO helemaal niets als PVVers ondervertegenwoordigd zijn. Waarom wordt DWDD niet gedwongen om Martin Bosma of Fleur Agema uit te nodigen, om zo een "correcte afspiegeling van de maatschappij" weer te geven?

All animals are equal, but some are more equal than others.

Russells Teapot | 16-01-14 | 10:48

En dan heeft is nog niet eens al die niet politieke maar wel PvdA lid zijnde of stemmende gasten meegeteld.

langsdekant | 16-01-14 | 10:47

Maar gelukkig doen in grootstedelijke PvdA-bastions in maart ook partijen mee die gestoeld zijn op de leer van de profeet van de vrede en die stemmen dus gelukkig geen PvdA meer!

eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 10:46

Dat of pvda'ers zijn aandachtshoeren

Sketcher | 16-01-14 | 10:46

Dat is toch allemaal niet zo raar, het is uiteindelijk toch de linkse Staats omroep en Staats TV. Vergeet ik nog de linkse pers.

Snowy2000 | 16-01-14 | 10:46

Wel nieuws wat we allemaal al lang weten, NPO is rood, socialistisch en manipulerend, inmiddels wordt de EU provincie Nederland overspoeld met propaganda uit Brussel en wat de hand en spandienst van NPO heel graag verspreidt, next.

lanexxx | 16-01-14 | 10:44

“Think of the press as a great keyboard
on which the government can play.”
― Joseph Goebbels

el che | 16-01-14 | 10:43

PVV-ers zijn niet interessant, zeggen vaak niet meer dan enkelvoudige zin zonder diepgang....

gedachtespinsel | 16-01-14 | 10:43

De pvda is gek op aandacht, maar iedereen die vorige week 'de slimste mens' heeft gezien weet dat die aandacht niet altijd postief uitpakt. Spektrui maakte zichzelf onsterfelijk belachelijk, met zijn IQ van 69 punten.

Hjalmar | 16-01-14 | 10:43

PvdA mensen luisteren erg graag naar zichzelf en staan nog liever in de schijnwerper.
Serieuze politici houden zich daar zo min mogelijk mee bezig, alleen rond verkiezingstijd.

Idontgiveafunk | 16-01-14 | 10:41

*Manufacturing Consent van Noam Chomsky nog maar eens uit de kast halen doet*

Ares | 16-01-14 | 10:41

Lijkt me nogal logisch.

Bij VI hebben ze het toch ook niet 50% van de tijd over de situatie van de linksbuiten van de vrouwen van FC Twente?

Beo Leenhakker | 16-01-14 | 10:41

VARA = PVDA

Zaniker | 16-01-14 | 10:40

Nu wordt mij ook gelijk duidelijk waarom de hele armoede bestrijding van de staat er op gebrand is dat mensen hoe dan ook tv + abbo in huis hebben. Duidelijk waarom gemeentes bijstandsgezinnen voorziet van een grote tv.

Passieve luie kiezers voor je winnen om het land uit te hollen. Dat is waar de pvda voor staat.

toetanchamon | 16-01-14 | 10:40

-z

Mammeloe | 16-01-14 | 10:40

Komt natuurlijk ook omdat ministers en staatssecretarissen (PvdA en VVD) wat vaker uitgenodigd zullen worden in tegenstelling tot 'normale' kamerleden.

R0gu4 | 16-01-14 | 10:39

Dat kan je nu wel zeggen dat pvda-ers meer in talkshows komen, maar Bertje van de Roest heb ik nog nooit daar gezien.

Bolesmales | 16-01-14 | 10:39

En nog een reden om niet naar TV te kijken

Idontgiveafunk | 16-01-14 | 10:39

Iets wat we weten. Alleen het ander stemvee moet er eens bij nadenken. Zie Samson in Groningen. De clown doet zijn act in Groningen en al die Groningers trappen erin. Vervolgens worden ze genaaid door rupsje nooit genoeg PvdA.
Maar eigenlijk doen ze hetzelf.

wallenberg | 16-01-14 | 10:39

De reactie van de PO zal wel zijn dat PvdA-ers kritischer maar genuanceerder, erudieter en telivisiegenieker zijn. De overigen noemen zoiets gewoon politieke incest: tegen onkostenvergoeding op kosten van de belastingbetaler elkaar veren in de kont steken.

steven paul | 16-01-14 | 10:39

Vroeger noemde we dit propaganda. Kan Kim II nog wat vzan leren.

Mammeloe | 16-01-14 | 10:38

SP is regelrechte concurrentie voor de PvdA. Dus dat moeten ze niet willen bij de NPO.

goedverstaander | 16-01-14 | 10:38

Bekijk het van de positieve kant, de post-babyboomgeneratie kijkt steeds minder televisie. Wellicht verklaart dat ook waarom het electoraat zo verdeeld is, geen talkshow-achtige programma's die vertellen dat je CDA, PvdA of VVD moet stemmen.

kapotte_stofzuiger | 16-01-14 | 10:38

Opvallend dat D66 zo laag staat, want Pechold spreekt toch wel de taal van de NPO.

goedverstaander | 16-01-14 | 10:37

Hoe moeten ze anders hun heilstaat-ideologie uitdragen?

Guy de Lombard | 16-01-14 | 10:37

Neemt niet weg dat de PVV vaker wordt uitgenodigd maar Geert het niet toestaat dat anderen het woord doen (en hij zelf ook vrijwel nooit op TV komt).

zoekerman | 16-01-14 | 10:37

De overheid zit vuistdiep in alle media. Iedereen die het nieuws en de kranten nog geloofwaardig vindt heeft oogkleppen op.

HetMannetje! | 16-01-14 | 10:37

ja berg je maar de komende maanden ..

(c)ZWITSUL | 16-01-14 | 10:36

In dat klikdinges heeft Geert een rood lijntje.

kapotte_stofzuiger | 16-01-14 | 10:34

We nemen een open deur en trappen deze nog verder open.

kapotte_stofzuiger | 16-01-14 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken