Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. KvdB ontdekt fenomeen 'jeugdbendes'

EO-bad boys Knevel en Poephoofd spelen de burgermannen zonder enige street cred en doen net alsof het nieuw is dat Marokkaanse bendes de baas zijn in sommige wijken, zoals ze die ochtend in hun huiskrant Trouw hebben gelezen. "Jah, ook goedemorgen in 2014", aldus Nationale Politie-chef Gerard Bouman. Criminelen die schuilen bij hun familie, je kunt het nauwelijks nieuws noemen. Ja maar doe dan een oproep in de wijk dat dit ongewenst gedrag is, aldus de EO-presentatoren. Ja nee natuurlijk, dat zal helpen. Afijn, snijdende televisie. Vooral als de tafel roept 'het zijn Marrekane!' en oom agent zegt 'nietes, gewoon Nederlanders!' Het gaat heus wel goed hoor trouwens, qua aanpak van de criminaliteit. Er zijn minder aangiftes en dat betekent dus dat er minder criminaliteit is. Kuch.
InstantUpdate: lol! De criminele babyboombende 'NOS' uit de Hilversumse Mediaprachtwijk knipt en plak het PR-praatje van oom agent en is klaarrr.

Reaguursels

Inloggen

Het genoemde interview van dhr Bouman was vandaag op het politiebureau in Eindhoven het gesprek van de dag.
Van hoofdinspecteur tot agent, iedereen vond dat onze politiebaas vreselijk is afgegaan. Als hij eerlijk was geweest had hij verteld dat heel de reorganisatie een zooitje ongeregeld is en niemand weet waar hij of zij aan toe is. Politiebureaus in kleinere gemeentes worden gesloten enz. enz. Over een afname van de criminaliteit en de Marokkanenproblematiek maar niet te spreken. Meneer Bouman is afgegaan als een gieter en heel wat politiemensen hebben weinig vertrouwen meer in deze man na het interview. (behalve dan natuurlijk zijn hoge politievriendjes en vriendinnetjes die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden)

alaska | 17-01-14 | 00:12

Respect voor deze politieman/chef/baas.

WorkAholix | 16-01-14 | 21:53

Fopspeen | 16-01-14 | 12:25 | Ach, het is geen nederlander?

BellaBella | 16-01-14 | 18:35

Bizar wat deze pliesie meneer zegt. Praat alles goed. Zo'n vent is verantwoordelijk dat wij ons onveilig blijven voelen. Blijven goed praten en wegkijken. Kots kots. Knevel deed het meer dan prima.

Uni010 | 16-01-14 | 16:35

De enige aan tafel die iets zinnigs zei, was Gerrie de Jongh. Zij stelde voor om deze criminele Marokkanen hun Nederlandse nationaliteit af te nemen en naar Marokko te sturen. Die sufkut van D'66 zei dat dit helemaal niet kon. Nu weet een beetje politicus dat er Nederlanders zijn geweest die in Spanje in de late jaren '30 tegen het opkomend fascisme vochten. Hoewel het toen nog niet wettelijk verboden was om in een vreemd leger te dienen werden deze mannen bij hun terugkeer het Nederlanderschap ontnomen waardoor zij zelfs staatloos werden. Wat zitten er in D'66 toch een stelletje flapdrollen!!

bruin1 | 16-01-14 | 15:42

Wat een verschrikkelijke man , die bouwer. Heeft doorgekregen dat hij vooral maar dan vooral politiek correct moest zijn tijdens het gesprek bij knevel en van de brink. Het tuig mag zich verstoppen in marokko zodat hij er geen last van heeft maar de paspoorten van hen afpakken en het tuig daar te laten dat mag niet worden gezegd want dan zijn het weer nederlanders!!!! Wat een dom, zielig dieptriest figuur!!!!!!!
Kan totaal geen respect voor dit figuur opbrengen. Een laf mannetje die zich heel stoer wil voordoen.
Bah!!

mail | 16-01-14 | 15:33

Wat een verschrikkelijke man , die bouwer. Heeft doorgekregen dat hij vooral maar dan vooral politiek correct moest zijn tijdens het gesprek bij knevel en van de brink. Het tuig mag zich verstoppen in marokko zodat hij er geen last van heeft maar de paspoorten van hen afpakken en het tuig daar te laten dat mag niet worden gezegd want dan zijn het weer nederlanders!!!! Wat een dom, zielig dieptriest figuur!!!!!!!
Kan totaal geen respect voor dit figuur opbrengen. Een laf mannetje die zich heel stoer wil voordoen.
Bah!!

mail | 16-01-14 | 15:17

Wat een verschrikkelijke man , die bouwer. Heeft doorgekregen dat hij vooral maar dan vooral politiek correct moest zijn tijdens het gesprek bij knevel en van de brink. Het tuig mag zich verstoppen in marokko zodat hij er geen last van heeft maar de paspoorten van hen afpakken en het tuig daar te laten dat mag niet worden gezegd want dan zijn het weer nederlanders!!!! Wat een dom, zielig dieptriest figuur!!!!!!!
Kan totaal geen respect voor dit figuur opbrengen. Een laf mannetje die zich heel stoer wil voordoen.
Bah!!

mail | 16-01-14 | 15:17

Die politiebaas kon toch niet anders dan zo politiek correct zijn. Als hij het beestje bij de naam had genoemd ( en het gewoon over Marokkanen had) kon hij morgen op zoek naar een andere baan. Deze baas wordt ook gewoon aangestuurd door de linkse politieke elite/ openbaar Ministerie!

sallandstrots | 16-01-14 | 14:50

Ik kom uit Amsterdam. Wij hadden vroeger KPN (knokploeg Noord). In andere delen van de stad waren ook jeugdbendes. Hard. Maar toch niet te vergelijken met dit gespuis. Gewoon terugsturen naar Marokko. En snel ook. De KPN zou de commissaris goed kunnen helpen.

Daniel12345 | 16-01-14 | 14:13

Ik kom uit Amsterdam. Wij hadden vroeger KPN (knokploeg Noord). In andere delen van de stad waren ook jeugdbendes. Hard. Maar toch niet te vergelijken met dit gespuis. Gewoon terugsturen naar Marokko. En snel ook. De KPN zou de commissaris goed kunnen helpen.

Daniel12345 | 16-01-14 | 14:12

genoegisgenoeg | 16-01-14 | 09:02
Bovendien wordt er een permanente stroom nieuwe criminele aanwas gebaard.
malin | 16-01-14 | 09:05 |

.________
.
Ja, het blijft dweilen met de k** open.
En dan krijg je k**marocs

donjon | 16-01-14 | 13:32

Andersdenkend
HAhaha!
Einde van de Domheid | 16-01-14 | 08:55 | + -7 -

Ik zit nog steeds te wachten op dat je je nick verandert in ,
einde van jouw domheid.

tweetybird | 16-01-14 | 12:36

Herhaal ik een eerder comment maar even:
Lubbers was zo gek nog niet toen hij het had over opvoedingskampen!
necrosis | 16-01-14 | 08:33 | + 43 -

O maar die was er,maar daar heeft toendertijd de pvda een stokje voor gestoken. Dat hete de glen miller school. Maar ja een streng regime en dat was zielig voor die cultuurparels dus dat mocht niet meer van die pvda. En nu kunnen we daar het resultaat van zien. Dat het werkte was een bewezen feit. Maar ja je weet partij van de allochtonen. Dus iets wat wel werkt afschaffen. Zo draait die partij nu. Met het woord zielig voorop,behalve voor de slachtoffers van die fijne cultuurparels. Nee de pvda is 1 van de partijen die ons nederland tot een lachertje gemaakt hebben. Zelfs in marroko lachen ze ons uit. Daar willen ze die cultuurparels never en nooit meer terug. Daar passen ze op dat soort criminele cultuurparels namelijk wel keiharde straffen toe. En hier worden ze door partijen als de pvda betutteld in samenwerking met de grootste nsb partij d66 en de d66 rechters die meer oog hebben voor hoe zielig de dader wel niet is,de slachtofferrs kunnen in de stront zakken. Nou de pvda zal de nieuwe potentiele kiezer wel weer in het oog hebben ,de steelroemeen en jatbulgaar. Nee echt Nederland wordt steeds veiliger.

tweetybird | 16-01-14 | 12:31

@readbetweenthelines | 16-01-14 | 12:13

Oh ja wel, dat kan best en nog veel meer. Er zijn zat Nederlanders die daar beelden bij hebben hoor.

Tjemig | 16-01-14 | 12:29

BellaBella | 16-01-14 | 11:57 |
Op de interwebs zeggen ze vaak: Don't feed the Troll!
(troll als in Engels en dus dubbel l). Eet smakelijk.

Fopspeen | 16-01-14 | 12:25

De 11 topmannen van de jeugdbendes zijn gepakt.
Dat is goed nieuws toch. De 11 die hier het meest aan verdienden zitten vast. Ik denk dat knevel niet snapt dat je 50 a 60 Marokkanen niet allemaal om 6 uur 's ochtends kan ophalen.

readbetweenthelines | 16-01-14 | 12:13

Tenenkrommend als Bouwman zit te vertellen dat zijn nieuwe organisatie het zo goed doet. Voor alle duidelijkheid, die nieuwe organisatie bestaat alleen uit een select paar ex korpschefs en een paar andere aangetrokken hoofdcommissarissen. De rest van de organisatie heeft geen flauw benul wat zich daar boven voltrekt.
-
Dus als Bouwman %tages noemt van dalingen van criminaliteit en dat lieert aan de vorming van de Nationale Politie, dan praat hij beleidspoep.

Tjemig | 16-01-14 | 12:12

BellaBella | 16-01-14 | 12:06 |
Ach zeur, hou eens op. Ik kan de sherrylucht tot hier ruiken

milky bar | 16-01-14 | 12:10

h.a.k. blok | 16-01-14 | 11:23 | Wij reageren op uw laatste zin als volgt: wij wensen u ook het nodige toe. Hersenontwikkeling, om precies te zijn, want wat een broddelwerkje levert u af. We informeren beleefd: mag u al stemmen? Waar stemt u op? We denken het antwoord op de laatste vraag al te weten.

BellaBella | 16-01-14 | 12:06

Uncle Melon | 16-01-14 | 11:54 | Ach, en zo op het allerlaatst verdwaalt er nog iemand binnen die er tenminste nog wel iets van begrepen heeft. We zetten uw -2 op -1.

BellaBella | 16-01-14 | 12:02

Fopspeen | 16-01-14 | 11:22 | We nemen aan dat u toch tenminste iemands waarde bent, en zullen u dan ook als zodanig van repliek dienen. En wel als volgt: we nemen aan dat 'trol' met enkele 'l' bedoelt. Onder die aanname: neen, dat zij wij niet. Lidmaatschap van de 95% is daartoe een vereiste. Wij zitten in dat andere vakje. Valt het u op dat wij *weer* eens gelijk hadden? U ratelt, maar vergeet het belangrijkste in het leven: vra-gen stel-len als u iets niet begrijpt. Dat doet u niet, u roept alleen maar heel hard 'boe!' en 'snie!'. U ziet, onze vooronderstelling over de 95% komt niet bepaald uit de lucht vallen. Had u een vraag gesteld, dan hadden wij daar, op door ons gepast geachte wijze, op geantwoord. Sterker nog: in een van onze eerdere reacties gaven wij overigens zelfs al antwoord op de vraag die u vergeten was te stellen. We zullen u nog een handreiking doen: verbindt u uw eerste post met onze reactie daarop, en zoekt u dan naar onze andere reacties. Ziet u? Zelfstandig denken, niet alles in heerlijke kant-en-klare jipjannekebrokjes toegeworpen krijgen brengt vreugde. Toch?

BellaBella | 16-01-14 | 11:57

De politie is ook gebonden aan de wet. Gerard Bouman is realistisch en ziet tenminste de problemen in. Stelletje nitwits aan tafel.

Uncle Melon | 16-01-14 | 11:54

Het was een tenenkrommend gesprek van de steeds senieler wordende en slecht geïnformeerde Knabbel en Babbel.

Dat slecht geïnformeerd zijn en seniele (eenzijdige) berichtgeving waart rond bij de NPO - en bij het staatsjournaal in het bijzonder - als ware het een besmettelijke ziekte. Maar dat weten we inmiddels.

Wat echter werkelijk verbijsterend was, was het 'optreden' van die Gerard Bouman, aangesteld als korpschef van de nationale politie.
Hét prototype van wat er al decennia mis is met het beleid en optreden van de politie in dit land.

Als zulke types ook nog eens worden voorgedragen voor zo'n functie, weet je dat het nooit meer goed kompt met dit land.

La Vie En Rose | 16-01-14 | 11:53

Persoonlijk vind ik het stuitend om te zien wat een lapswans die hoogste politiebaas is. Als dit de stand van het land is, maak ik me ernstig zorgen. Je zou op die positie toch een iets daadkrachtiger persoon verwachten en geen buurtcoach

de schaamte voorbij | 16-01-14 | 11:43

Breekt dit tuig ook in bij Marokkaanse woningen, bij hun beschermers, hun 'broeders en zusters'? Dat zou ik weleens zwart op wit willen zien, beste politie. En voor de rest: ik denk niet eens dat deze opperbromsnor het allemaal zo kwaad bedoelt, maar de manier waarop hij een en ander communiceert... zich door de hete brij worstelt... zich verkeerd/ongelukkig uitdrukt... wikt en weegt en desondanks verwarring sticht... dat is zó tekend.

milky bar | 16-01-14 | 11:32

Het zijn toch altijd weer dezelfden die nu weer zo'n 2e "Herr" Joop van Riessen als korpschef kiezen. Tenenkrommende leugens en politiek correct gelul van een Politie Clown. Maar er komt een tijd dat al deze lui door de echte nederlanders voor het Tribunaal gesleepd worden!
Heb eens puur informatief het boek "De Schijn-elite van de valse munters" van Martin Bosma gelezen. Ik begin steeds een groter waarheidsgehalte aan dit boek toe te kennen!

Tis nie waar! | 16-01-14 | 11:32

Eurotokkie | 16-01-14 | 10:40 |
De realiteit van een wijk die criminelen bijstaat. Jammer was natuurlijk wel dat hij in de ontkenningsmodus ging over 'Marokkanen', maar hij zit natuurlijk ook niet te wachten op een linkse vloedgolf van racisme-beschuldigingen. Het zou zelfs van invloed kunnen zijn op de strafmaat en dat beseft hij zich terdege.

malang | 16-01-14 | 11:25

Ik vind de Nationale Politie een enorme verbetering. Voorheen werden we door tientallen over elkaar heen buitelende korpschefs geterroriseerd die allemaal in opperste staat van euforie beweerden dat hun korps het beste had gepresteerd in het achterliggende jaar.
Er was er zelfs een bij, die van de regio Haaglanden, die ooit beweerde dat het ziekteverzuim- het verlof- het zwangerschapsverlof- dienders die hun functie niet mogen uitoefenen wegens falen bij schiet- en fitheidstesten, dat in totaal 50% van de bezetting bedroeg, dat dit percentage geen enkele invloed had op het uitvoeren van de politietaken!! Mijn simpele conclusie was toen, dan loopt daar de helft teveel dienders rond.
Gelukkig zijn we van die jaarlijkse charade verlost en hoeven we slechts het gezwam van één opperdiender aan te horen. Dat is dan toch mooi 99% minder om maar in zijn euforische opsomming van percentages te blijven.
Mijn stelling is voor 100%, dat zolang de cultuur in politieland niet drastisch verandert en het een totale arrogante, navel starende in zichzelf gekeerde club blijft, er niets verandert.
D.w.z. voor dat kleine deel dat voor de burger, voor de toerist waarneembaar is en voor meer echte veiligheid zou moeten zorgen i.p.v.voor een van bovenaf door statistieken gevoed opgelegd gevoel van (schijn) veiligheid. Wanneer zien we weer dienders op straat en tv die natuurlijk gezag uitstralen i.p.v. paraderen tijdens normale surveillance in gepantserde VW Touaregs of Mercedes Gelände wagens van vele tonnen per stuk. Dienders die tegenwoordig in uniformen lopen waarmee zij zich amper onderscheiden van de gemiddelde papierprikker in plantsoenen in dienst van een of andere werkvoorzieningsschap.
Als een particulier zich in zo'n voertuig verplaatst wordt dat gezien als compensatie voor een te kleine klabanus.
In geval het een diender betreft is het minstens een blijk van misplaatste arrogantie. Dat laatste blijkt nog steeds bepalend voor het imago van politieland werd ik gisterenavond weer gewaar.

Ik wens u landgenoten en alle dienders een gelukkiger nieuw jaar.

h.a.k. blok | 16-01-14 | 11:23

@BellaBella | 16-01-14 | 09:11 |
Ik snap werkelijk helemaal niets van hetgeen u probeert te zeggen. Misschien komt dat omdat u er voor kiest om dure woorden te gebruiken die leiden tot een brei onbegrijpbare nonsens voor de gewone hardwerkende Jan Modaal. Gezien de overige comments die u maakt, kan ik de boel helemaal niet meer rijmen met hetgeen ik zeg. Het lijkt er daarom zeer sterk op dat u een troll bent. Beschouw dit dan als uw laatste snack.

Fopspeen | 16-01-14 | 11:22

Nederland snakt naar de dag dat nuchtere, realistische politici de problemen eens echt gaan aanpakken...

jowel | 16-01-14 | 11:20

Natuurlijk de criminaliteit daalt want in de bajes zitten geen allochtonen meer.Zijn allemaal Nederlanders.
Geweldig hoe de politie dat oplost van 80% naar 0.
In plaats van 80% allochtonen zitten er nu alleen Nederlanders.

yes | 16-01-14 | 11:17

Wanneer deze politiekcorrecte korpschef rechts geweest zou zijn, was hij bij voorbaad "niet geschikt"geweest voor deze functie.
Zo werkt het in 0031.

van Nazareth | 16-01-14 | 11:03

Hartstikke fijn dat de politie goed werk levert meneer de korpschef. Dat geloven we ook allemaal wel. Maar de vraag is of de criminaliteit daalt of stijgt, wat op zich geeneens een vraag is die te beantwoorden valt want dat valt inderdaad moeilijk te meten. Wat nog veel belangrijker is, is om een toekomstprofiel van deze criminele broeinesten te geven.
Ik zou zeggen: Gaat u eens verder op dat Dalton-effect in.
Het is jammer dat u deze uitzending nu gebruikt heeft als podium waarop u uzelf en uw collega's eens even flink op de borst heeft kunnen kloppen.

Datmagniethe | 16-01-14 | 10:44

malang | 16-01-14 | 10:38 | + 0 -

De vraag is welke realiteit?

Eurotokkie | 16-01-14 | 10:40

Meneer de Opperhoofdagent is in zijn nopjes dat zijn mannen maar liefst 11 boeven (allemaal in het bezit van een ellenlang strafblad) heeft opgepakt die na enkele weken (of dagen) in het jeugdhonk wat wij gevangenis noemen weer op straat staan om verder te gaan met het het uiten van de marokkaanse cultuur.

Indianaskywalker | 16-01-14 | 10:40

Wat een eikels daar aan tafel, beetje de politieman gaan aanvallen op zijn woorden terwijl die gewoon de realiteit beschrijft.

malang | 16-01-14 | 10:38

KoninginWildemina | 16-01-14 | 10:29 | + 1 -
Deze politiechef wil snel van het Marokkanenprobleem
af dus noemt hij ze maar Nederlanders , probleem opgelost.

Eurotokkie | 16-01-14 | 10:37

Is dit nou de grote politiebaas van Nederland? Wat een aanfluiting en SCHANDE is dit!

F1802 | 16-01-14 | 10:35

Wat een totaallul met z'n; Voor mij zijn het allemaal Nederlanders.
Het antwoord hierop had moeten zijn: Nederlanders met twee paspoorten dat is...

van Nazareth | 16-01-14 | 10:35

Waarom zijn (criminele) Marokkanen 'Nederlanders', meneer de politiechef?
Ze hebben twee paspoorten en daarom zijn het Marokkanen! Dat vinden ze zelf ook!

KoninginWildemina | 16-01-14 | 10:29

Hans Hillen | 16-01-14 | 09:27 |

Wat een nonsens allemaal, alsof die politieman de macht heeft om een paspoort in te trekken, weleens van de scheiding der machten gehoord? Dat mag je zo langzamerhand weleens weten (net zoals overigens Knevel&Vogelverschrikker).
Dat is ook wat mij betreft waar de schoen wringt:
De wetgevende macht, die continu in conflict komt met Europese regels, de uitvoerende macht, die relatief weinig middelen heeft om dat te doen en de rechterlijke macht, die grotendeels in haar eigen wereldje leeft.

Frikanknul | 16-01-14 | 10:28

Jeugdbendes bestaan vooral uit Marokkanen , wat is hier zo moeilijk aan ?
Daarvoor hoef je nog niets eens bij de politie te werken , en Marokkanen zijn geen Nederlanders , ja goed ze zijn hier geboren maar het blijven Marokkanen.

Eurotokkie | 16-01-14 | 10:22

Nog maar eens.
Sinds jaren 50 misdaad vertienvoudigd.
1950. 100.000 misdrijven. 2002 1.4 miljoen.
Nadat in 2005 werd besloten beroving en afpersing niet meer mee te tellen bij geweldsdelicten daalden de cijfers naar 1 miljoen.
Worden nu bv moord, overvallen of mishandeling en dealen niet meer meegeteld, om een gunstiger cijfer te krijgen?
De misdaad is pas gedaald als we weer onder de autochtone 100.000 zitten.

Mantisomantis | 16-01-14 | 10:21

Japan is het enige land in de wereld waar het wel veilig is. Daar laten ze geen moslim migranten toe namelijk.

Kobie | 16-01-14 | 10:16

Volg nu: "Dossier: Ahmed Marcouch", dagelijks om 14:00 uur op The Postonline.
Lees het een je weet alles over Marokkaanse bendes en de *kuch* 'politieaanpak'.
www.thepostonline.nl/tag/marcouchbio/

KoninginWildemina | 16-01-14 | 10:14

Uh, ja, dit is dus ook een probleem dat deels voortkomt uit dubbele paspoorten. Mensen hebben altijd een vluchtland, kunnen hebben altijd een tweede kans in het achterhoofd, en doen hier gewoon wat ze niet laten kunnen. Weg met dubbele paspoorten voor iedereen. Kiezen zullen ze.

mental K | 16-01-14 | 10:11

lanexxx | 16-01-14 | 09:52 |
doen=doet

lanexxx | 16-01-14 | 10:11

Dit is trouwens wel zo ongeveer de eerste keer in mijn leven dat ik een agent redelijk begrijpbaar Nederlands hoor spreken.
Dit in vergelijking met de keren dat ik werd staande gehouden door een dienstdoende agent en werd toegeblaft in zinnen van maximaal drie woorden.

Ars Vivendi | 16-01-14 | 10:11

Wat ook stijgt is het aantal huizen die gebarricadeerd zijn met rolluiken voor de ramen. Oftewel weg vrijheid. Hoor je de politie ook niet over...

duitse herder | 16-01-14 | 10:08

@wakkere_nederlander | 16-01-14 | 09:15
Natuurlijk vind het criminele tuig zichzelf "lieve jongens". Kijk je hoeft niet zo'n groot licht te zijn om de grootste handlangers te vinden.

frank87 | 16-01-14 | 10:07

@BellaBella | 16-01-14 | 09:45
Nogal overdreven om te stellen dat 5% bestaat uit komedianten en clowns, de categorie waar U overduidelijk toe behoort.

Gewassenkruid | 16-01-14 | 10:05

Veel harder aanpakken ook al is het "jeugd".
Voor dit soort gastjes mogen ze van mij de werk kampen weer in het leven roepen.

bob de boarder | 16-01-14 | 10:03

Die oom agent met al zijn vierdaagse medailles vond ik echt het bewijs van een failliet nederland. Een hoge piet bij de politie die vergoeilijkt en struisvogelpolitiek toepast. Omhooggevallen of weggepromoveerd maar vermoedelijk wel een topsalaris.

doskabouter | 16-01-14 | 10:02

Het doen van aangifte wordt wel moeilijk gemaakt.
Als bijvoorbeeld een meisje van 17 jaar op vrijdag aan het begin van de avond door een Nederlander met Marokkaans paspoort een gebroken neus geslagen wordt, kan er geen aangifte gedaan worden in deze gemeente. (gemeente 100.000+)Er kan een afspraak gemaakt worden voor de volgende week vrijdag, of je moet de dag erop buiten deze gemeente aangifte willen doen.

biky | 16-01-14 | 10:01

Er wordt doelbewust niks tegen dit probleem gedaan. Ja, méér camera's en méér controle van 99% van de bevolking die er helemaal niks mee te maken heeft. Hogere straffen, land uitzetten, uitkering of kinderbijslag stopzetten, dat gaan we vooral niet doen...

HetMannetje! | 16-01-14 | 09:58

Laten we dit toch vooral positief zien en duiden!
Dat dit artikel in Trouw verschijnen kan, en dat de discussie bij Knevel & kornuiten gevoerd kan worden betekent vooral dat we progressie maken in dit land. Naarmate de tenenkrommende resultaten van jaren multikul-beleid beter belicht worden zal het voor Goed Volk moeilijker en moeilijker worden om de kop in het zand te blijven steken. Laat de stroom maar lekker verder aanzwellen, onze Riffijnse medelanders graven zo uiteindelijk mooi hun eigen graf...

Professor Pipo | 16-01-14 | 09:58

Probleem lost zichzelf op als ze gaan schuilen bij familie in Marokko, het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat ze niet terugkomen.

Borakh | 16-01-14 | 09:58

Marokkanen, al meer dan 15 jaar lang, wordt steeds erger, nee er wordt niks tegen gedaan. Prima samenvatting toch?

HetMannetje! | 16-01-14 | 09:56

Politie = Corrupte luie tyfuslijers die niks liever doen dan brave burgers de les lezen, boeten uitschreven en op hun reet zitten.

HetMannetje! | 16-01-14 | 09:54

@eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:31
Deze belastingbetalerT wenst niet te betalen voor de verkansie van VolkerT, wat mij betreft mag hij terug naar de gevangenis voor de rest van zijn miserabele leven.....

necrosis | 16-01-14 | 09:53

De politie is bij voorbaat al failliet als ze maar 11 van de 70 zwaarste criminelen uit de buurt weten op te pakken.
59 rovers blijven rondlopen.
Afvoeren die handel, terug naar land van afkomst met de hele profiterende bende er omheen.

tattooboer | 16-01-14 | 09:53

Bouman had moeten praten zoals van een hoge politie bobo betaamt en de werkelijkheid neerzetten. Wat doen Bouman, hij zit daar politiek correct te zijn, deze misdadigers zijn geen Nederlanders, ja officieel dan, ze zijn hier geboren maar worden nooit en te nimmer Nederlander. Het benoemen van deze gasten als Marokkaans geteisem zou het beeld weergeven van de werkelijkheid, en dan zou Bouman een treetje stijgen in zijn geloofwaardigheid.

lanexxx | 16-01-14 | 09:52

En meneer Bouman maar met z'n vingertje wijzen. Helaas ben ik een collega van deze goede man en moet me ook houden aan deze "goed nieuws show" van de Nationale Politie. In werkelijkheid is het een groot ongeregeld zooitje bij de NP waarin met name het kader bezig is om alleen maar te kijken naar een, financieel, zo goed mogelijke uitgangspositie als de NP werkelijk van start gaat. Ondertussen gaat de criminaliteit vrolijk verder en wordt steeds erger. Grote zaken die niet kunnen worden aangepakt omdat er te weinig mankracht voor is, ongeschoolde politiemensen, zonder enige ervaring, moeten complexe zaken opppakken enz, Na al jaren gewerkt te hebben in Utrecht kan ik hardop stellen: misdaad loont. Trouwens dat hardop stellen laat ik maar even achterwege. Politiebazen rekenen je er namelijk op af als je niet in de pas loopt. Nee meneer Bouman het loopt allemaal erg voorspoedig, lapzwans!

alaska | 16-01-14 | 09:51

Maria.1 | 16-01-14 | 09:12 | Wij zijn niet van koninklijke bloede, neen. Maar we kunnen anderzijds niet ontkennen dat we wel tot een andere soort behoren dan de 95%. Kunt u het hier mee doen?

BellaBella | 16-01-14 | 09:45

BellaBella | 16-01-14 | 09:40
Te vroeg aan de sherry, denken wij.

aardappelninja | 16-01-14 | 09:45

Knevel en v/d Brink zijn erg, maar eind deze maand nemen die 2 linkse VARA ratten het weer over, lood om oud ijzer dus.

Mazzeltov | 16-01-14 | 09:44

Het linktippen naar PO, daar word ik zo moe van. Ik hoef die rotzooi niet.

dubbert | 16-01-14 | 09:44

Maar potverdikkie! BellaBella maakte een foutje. Dat is sinds 2009 niet meer voorgekomen. Dat moet niet te vaak gebeuren. Hoe dan ook: mijn respons van 09.30 was een reactie op dit: Blote Bertus 2000 | 16-01-14 | 09:22 |, en dat was ik dus vergeten toe te voegen. Wij verontschuldigen ons daar overigens niet voor, want 1 foutje van ons valt nog steeds in het niets bij het gemiddelde. Bij wijze van spreken, moet u maar denken.

BellaBella | 16-01-14 | 09:40

@ BellaBella 09:26

Je hebt gelijk, het credo is hier al jaren: " Weg met ons"...

eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:40

@Hans Hillen | 16-01-14 | 09:27
Het ontmoedigen van aangifte zijn ze inderdaad goed in. Op mijn vraag van een jaar geleden wanneer ik aangifte kon doen van inbraak in mijn auto was doodleuk het antwoord dat ze daar geen tijd voor hadden.
Hij zal wel bedoeld hebben dat het ze niet uitkomt qua misdaadstatistieken.

sinar2 | 16-01-14 | 09:40

eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:16 | Wij lazen daar toevallig onlangs een stukje over. Dat stuk afval is spijtig genoeg vrijgesteld van het oh zo klassieke 'oog om oog, tand om tand'. Het tegenovergestelde is het geval: een of andere clubje heeft verordonneerd dat dit uitschot door de overheid beschermd moet worden, want 'dat is beschaving'. Een veiligheidsexpert schat de beveiligingskosten op 1 mio per jaar. Justitie heeft tijd om tegen die beslissing in beroep te gaan, en bestudeert dat nu. Mijnheer Teven kan overrulen, maar ook dat kan - en zal, uiteraard - weer aangevochten worden. En zo, lieve kijkbuiskindertjes, wordt u geacht uw oogjes dicht en uw snaveltjes toe te doen. En braaf uw belastingen te betalen zodat het 'beschaafde' land dat kan gebruiken om het grootst mogelijke uitschot tegen de boze u-en, a raison van 1 mio / jaar excl. overhead en 7% algemene kostentoeslag. Als u begrijpt wat ik bedoel. Hoe zegt men dat zo lollig? 'Dit is niet mijn beschaving, vriend'.

BellaBella | 16-01-14 | 09:36

Eén woord: lulkoek...

duitse herder | 16-01-14 | 09:36

Ik heb het al lang vermoed, maar dit is volgens mij toch wetenschappelijk bewijs dat 'socialisme' en 'naïviteit' synoniemen zijn.

Cynevisie | 16-01-14 | 09:34

@ necrosis 09:26


Volledig mee eens, maar stel dat hij binnen een paar dagen na zijn vrijlating wordt gelyncht dan staat heel links Nederland op zijn achterste poten met het verwijt naar justitie dat men niet voldoende heeft gedaan om hem te "beschermen". Maar ik ben er volledig van overtuigd dat hij in Nederland geen veilig leven heeft dus dat zal wel voor de rest van zijn leven vakantie vieren in het buitenland worden op kosten van de belastingbetaler...

eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:31

@cobie | 16-01-14 | 09:13
Ik hoop dat de dierenarts goed nieuws heeft....

necrosis | 16-01-14 | 09:30

Mogen wij eens beleefd informeren inzake het volgende: a. U renteniert. b. U hebt een uitkering. c. U hebt een uitkering maar u moet in ruil daarvoor wel verplicht van 09.15-16.35 bij een of andere overheids'dienst' aanwezig zijn. d. U hebt een heftig gesubsidieerde 'baan' in de al dan niet commerciele sector. e. U hebt een niet-gesubsidieerde baan in de commerciele sector? Bon, en met het antwoord op die vraag moet u deze vervolgvraag beantwoorden: waar besteedt u uw geld aan? Laat ons raden, het muntje valt nog-steeds-niet. Soit.

BellaBella | 16-01-14 | 09:30

Nog een aantal jaartjes en de grote steden zijn bevlekt met wijken die volledig No-go area zijn (denk aan bepaalde wijken in Brussel). Bedankt jongens..

havannahapper | 16-01-14 | 09:28

Het was een stuitend optreden van de korpschef. En maar roepen 'het zijn Nederlanders' en maar downplayen. Wat een ontzettende klootzak. Op de vraag van één van de tafelgasten waarom het NL-paspoort van de bendeleden niet wordt ingetrokken als ze toch in Marokko zijn, wenste meneer niet in te gaan. Hij reageerde slechts badinerend richting de vraagsteller. Want ja, de vraagsteller is ook maar zo'n vervelende kutburger en die zijn alleen maar lastig. Nee, met deze man aan het roer gaan de prestaties van de politie zeker niet omhoog. En die statistieken die de politie elke keer presenteert om aan te tonen dat de criminaliteit is gedaald? Ik geloof er geen hout van. Ja, het aantal aangiften is gedaald (rara, waarom zou dat nou toch zijn), maar de criminaliteit absoluut niet. Wat betreft het ontmoedigen van aangifte doen ... dáár is de politie trouwens wel in geslaagd.

Hans Hillen | 16-01-14 | 09:27

Bon. 09.22 op deze dag. Een heuglijk moment. Wij verwaardigen ons kennis met u te delen. U klaagde er reeds lang over dat wij geen kant en klare, makkelijk te bevatten, brokjes naar alle minklikjosties - die ook heden weer massaal uitgerukt zijn - naar u werpen. Welnu, heden is de heuglijke dag; we zullen het eens proberen. Je moet alles in je leven een keer gedaan hebben, dus ook dit, hoe onsmakelijk het in eerste instantie ook lijkt. Inzake al uw reacties over de politie, kijkt u nu eens hier: www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/ond... . Als u nu die foto ziet, dan moet het toch glashelder zijn, of niet? Als u nu nog gaat klagen dat wij te moeilijk communiceren voor u dan ligt het toch echt-helemaal-aan-u-zelf.

BellaBella | 16-01-14 | 09:26

@eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:16
De moord op Fortuyn (de beoogde MP) had veel zwaarder moeten worden bestraft.
Bouyeri kreeg levenslang wegens de moord op van Gogh.
Ik zou die veganistische moordenaar zonder pardon op straat zetten na het uitzitten van zijn straf.
Dat hij 'waarschijnlijk' ruzie zou kunnen krijgen met 'Fortuynisten' is niet mijn probleem.

necrosis | 16-01-14 | 09:26

Gezien, tenenkrommende televisie! De vraag komt bij mij op of Knevel & Peophoofd nu echt zo wereldvreemd zijn of dat ze het er puur om doen?! ManManMan, alsof we nog in Bloemetjesland leven...

Bea_Bilderberg | 16-01-14 | 09:23

cobie | 16-01-14 | 08:54 | + 3 -

Het is niet het geld dat stinkt, maar het slijmspoor van de overvallers. Waarschijnlijk afgewisseld met een klont ranzige couscous.

Oktoberfest | 16-01-14 | 09:23

Marokkanen? Agent: "Ze wonen in Nederland, dus het zijn Nederlanders" Opgelost! Walgelijk om niet de beestjes bij de naam te durven noemen. En dat moet mij beschermen. Vb. Ik zet een varken in een paardenstal. Hé, het varken is een paard!

Blote Bertus 2000 | 16-01-14 | 09:22

Deze man is de top van de politie. Wat zal ik meer zeggen. De politie is de baas op straat. Die man praat poep en wel dunne poep.

Therapietje | 16-01-14 | 09:20

@malin | 16-01-14 | 09:06
In het oorspronkelijke stukje dode boom stond iets over een pasgetrouwd islamitische stel wat de bruidsschat nog in huis had.
Buurtbewoners van 'bepaalde afkomst' hadden de criminelen getipt....
Wat mij betreft smijten ze al die gasten bij Gibraltar de zee over, maar als ik dat roep ben ik een racist, fascist, een kaalkopje en een enge PVV stemmerT.
Als ik vervolgens politici hoor janken over een 'participatiesamenleving' heb ik dringend een teiltje nodig.....

necrosis | 16-01-14 | 09:18

@ necrosis 09:05


Nu je het over Volkert hebt, denk je dat hij over een paar maanden net als iedere andere crimineel gewoon na het uitzitten van zijn straf buiten de poort wordt gezet? Het alternatieve scenario voor zijn vrijlating ligt al lang op de plank en ik voorspel je dat hij een behandeling zal krijgen die een gemiddelde VIP niet zou misstaan waarbij een verduisterde limo maar een klein onderdeel van zal zijn. Want je moet je toch niet voorstellen dat hij onmiddellijk na zijn vrijlating een microfoon van Willibrord Frequin onder zijn neus gedrukt krijgt?

eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:16

@Petrus de Rewa | 16-01-14 | 08:35
Dat viel me ook op.
En dat verhaal strookt niet met wat we gisteren lazen over politie die (met tolken) in gesprek ging met familie van Marokkaanse criminelen.

'Het zijn zo'n lieve jongens'

We worden gewoon gefopt.

wakkere_nederlander | 16-01-14 | 09:15

Uit het Trouw artikel:
Jongens gaan naar Marokko om bij familie te logeren.
"Een aantal gaat in andere steden naar familie of vrienden.

Roept bij mij gelijk de vraag op bij welke werkgever je zo met directe ingang een paar vakantie weken op kunt nemen.. Het zijn vaak de jongens met de mooiste baaantjes weer..

havannahapper | 16-01-14 | 09:14

Het zijn slechts incidenten.....!
* tranen met tuiten huilt *

Kobus Kloothamer | 16-01-14 | 09:14

Ik wens een ieder nog een fijne dag.
*met hondje naar dierenarts gaat*
Out

cobie | 16-01-14 | 09:13

@BellaBella. Je spreekt in de "wij"-vorm; is u van koninklijk bloed?

Maria.1 | 16-01-14 | 09:12

Fopspeen | 16-01-14 | 08:41 | U hebt een erg bekrompen kijk op de politie. U ziet geen verbanden, u meandert, het leven is nog steeds een heel groot raadsel voor u. Mogelijkst al vanaf de geboorte, en dan hebt in al die jaren op aarde nog niet heel veel tot zelfs niets geleerd. Mogen wij eens beleefd informeren: hoe voelt en valt zoiets, geen vooruitgang boeken, zelfs niet na zo een lange tijd?

BellaBella | 16-01-14 | 09:11

Tja. Weinig Marokkanen in de biblebelt...

NiceGuysFinishLast | 16-01-14 | 09:10

@Maria.1 | 16-01-14 | 09:02
Bouwman moet goochelaar worden.
Het gemak waarmee hij cijfers uit zijn hoge hoed tovert is bewonderenswaardig.

wakkere_nederlander | 16-01-14 | 09:07

Maria.1 | 16-01-14 | 09:04

Het schijnt dat ze elkaar ook beroven, volgens het recente boek over Achmed Marcouch. Ik weet niet of het waar is.

malin | 16-01-14 | 09:06

U moet zoals u het zo grappig uitdrukt 'Knabbel & Babbel' wel op juiste waarde schatten. Iets dat overigens voor alle graaiers bij de publieke omroepen geldt. Het zit namelijk als volgt: die mensen zitten er niet omdat ze talent hebben of omdat ze iets nuttigs doen, en al helemaal niet om u relevante berichten over te brengen. Die mensen zitten er alleen maar als opvulling tussen de reclames door. Ja, dat is zo. Always has been, always will be.

BellaBella | 16-01-14 | 09:06

@malin | 16-01-14 | 09:02
Met dat verschil dat degenen die ons eigenlijk zouden moeten beschermen (de overheid) dit leegroven juist faciliteerd en de daders beschermd.

sinar2 | 16-01-14 | 09:06

Fortuyn had gelijk toen hij zei dat we de 5e Colonne binnengehaald hadden!
En Volkert had levenslang moeten krijgen in Vught!

necrosis | 16-01-14 | 09:05

genoegisgenoeg | 16-01-14 | 09:02
Bovendien wordt er een permanente stroom nieuwe criminele aanwas gebaard.

malin | 16-01-14 | 09:05

@Eerstneukendanpraten. Omdat die Hollanders het verkeerde geloof hebben en dan mag het. Ooit gelezen dat ze mensen van hun eigen afkomst te grazen hebben genomen? Ik niet!

Maria.1 | 16-01-14 | 09:04

@ eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:01
Omdat er nog steeds kerken staan , nog steeds varkensvlees word gegeten en vrouwen nog niet allemaal met een hoofddoekje lopen.

cobie | 16-01-14 | 09:03

Politie doet alsof ze nu bezig zijn met ontmanteling van die bende. Jammer dat niemand even kan duiden hoe zwaar (AHUM) ze gestraft gaan worden. ..... volgende week zijn ze weer thuis die Nederlanders

genoegisgenoeg | 16-01-14 | 09:02

sinar2 | 16-01-14 | 08:59

Typisch nomadengedrag versus sedentaire volkeren, zoals wij. Nomaden pakken gewoon hun Pipo de Clown-boeltje weer op als de de boel hebben leeggeschraapt en verkloot.

malin | 16-01-14 | 09:02

@wakkere_nederlander. Bouwman denkt dat wij gek zijn. Dagelijks worden we overspoeld met nieuws over overvallen en plofkraken.

Maria.1 | 16-01-14 | 09:02

@ Maria.1 | 16-01-14 | 08:58 |
Die kans is groot.
*iets over schoffelen mompelt*

cobie | 16-01-14 | 09:01

Ik vraag me vaak af: waarom haten die Kutmarokkanen het land waar ze iedere dag gratis geld van krijgen toch zo?

eerstneukendanpraten | 16-01-14 | 09:01

Bouwman: 'Ik durf vast te stellen dat de criminaliteit is afgenomen afgelopen jaar'
KvdB: 'Met hoeveel procent?'
Bouwman: 'Nou d-dat ehh ehhh kijk nou eens naar ehhh'
(even later)
KvdB: 'Maar met hoeveel procent is de criminaliteit nu afgenomen afgelopen jaar?'
Bouwman: 'met 5 procent. *pats*

Het lijkt gvd wel een bargesprek in een of andere buurtkroeg.
Hey bouwman: BRON?

nos.nl/video/598075-korpschef-bouman-c...

wakkere_nederlander | 16-01-14 | 09:00

Dat zijn geen marokkanen, dat zijn gewoon Nederlanders. Hij zegt het echt. Ook is het herbergen van criminele familieleden 'normaal gedrag'. Hij zegt het echt. E deze knakker is de ' grand fromage' bij de pliesie? Ik weet niet of ik nu heel hard moet lachen of heel hard moet huilen.

bello | 16-01-14 | 08:59

@ necrosis | 16-01-14 | 08:56 |
Laat dan maar zitten;-)

Ik heb een spellingchecker op mn pc ssst ;-)

cobie | 16-01-14 | 08:59

Dit gedrag zit gewoon al eeuwen in hun cultuur. Het roven van geiten en jonge meisjes van andere stammen gebeurd al sinds mensenheugenis in hun berggebieden en ze nemen die cultuur gewoon hier mee naar toe.
Daarom ook dat die families ook gewoon de criminaliteit van de jongens ondersteunen, voor hun is er niets fout aan het stelen van de stam der autochtonen.

sinar2 | 16-01-14 | 08:59

@Cobie. Ik las het vanmorgen. De rillingen lopen over je rug als je aan deze arme vrouw denkt. En het erge is ook nog eens dat deze kl**tz*kken er hoogst waarschijnlijk nog mee weg komen ook.

Maria.1 | 16-01-14 | 08:58

".. spelen de burgermannen zonder enige street cred en doen net alsof het nieuw is dat Marokkaanse bendes de baas zijn in sommige wijken.."
.
Jah, maar een presentator (-duo) stelt vaak een vraag, of reageert op een manier, 'als ware hij/zij niet op de hoogte van bepaalde zaken. Een techniekje om de kijkers te laten 'adjusten'.
Waarom anders het item in een actualiteitenprogramma aansnijden als iedereen al volledig op de hoogte is?!
Overigens wordt de gemiddelde kijker niet echt 1 op 1 op de hoogte gehouden over dit soort thema's (allochtonen) op de publieke omroep (VARA) die nog altijd de zwangere knoflookadem van de PvdA wasemt.
Ach, Kneefje & Brinkje komen wat knullig over, maar zijn gelukkig niet zo misleidend als die akelige VARA.

Duh² | 16-01-14 | 08:57

knippen en plakken ? doet me denken aan iets met ketel en pot

cabrão | 16-01-14 | 08:57

@cobie | 16-01-14 | 08:47
Dat bedoelde ik dus niet!
Maar ik heb geen zin om van GU op mijn kloten te krijgen.
En geheel offtopic, ik bespeur de laatste tijd zelden spelfouten in je plemps, ondanks je dyslexie.
Vind ik wel een plusje waard.

necrosis | 16-01-14 | 08:56

Andersdenkend
HAhaha!

Einde van de Domheid | 16-01-14 | 08:55

@ Maria.1 | 16-01-14 | 08:52
Ik hoorde het gister zo tussendoor op de radio.
Mn bloed kookt als ik aan dat mensje denk.
Dr laatste jaren worden verder ingevuld door angst.
En dat voor een paar euro.
Geld stinkt !!!

cobie | 16-01-14 | 08:54

@Cobie. Meestal als er grof geweld aan te pas is gekomen laat de afkomst zich al raden. Maar ik zeg het niet.

Maria.1 | 16-01-14 | 08:52

Ik blijf het nog altijd raar vinden dat we als burgers (van achteren) genaaid worden door mensen die hun kop in het zand steken. Fysiek gezien is het andersom namelijk een stuk eenvoudiger.

Andersdenkend | 16-01-14 | 08:51

Sportvissen met een sleepnet is dit.

Petrus de Rewa | 16-01-14 | 08:51

@Cobie. Met name mw. Ploumen speelt Sinterklaas ja.

Maria.1 | 16-01-14 | 08:51

@ Maria.1 | 16-01-14 | 08:47 |
Het verbaast me niks dat het geen autochtonen zijn :-(

cobie | 16-01-14 | 08:50

@Botte Hork | 16-01-14 | 08:46
Wat heb ik aan 'ballen' als GU me naast die aap parkeert?

necrosis | 16-01-14 | 08:49

Nomadentradities.

malin | 16-01-14 | 08:47

@ necrosis | 16-01-14 | 08:45
Nee klopt ik las het verkeerd.
Als het op lossen aankomt helpen ze maar al te graag ja.
( dat bedoelde je toch )

cobie | 16-01-14 | 08:47

@milky bar | 16-01-14 | 08:43
Wedden dat ik de veroorzakers van die politie-inzet niet leuk vind?

necrosis | 16-01-14 | 08:47

@Cobie. Nee, ik had al gelezen dat het donker getinten waren.

Maria.1 | 16-01-14 | 08:47

Lid van een jeugdbende zijn in Nederland is een echte win-win-win:
1. je zit nooit langer vast dan voorarrest, daarna is het schoffelen of verlicht een paar weken in een hotel
2. je bulkt van het geld ten opzichte van leeftijdgenoten
3. gratis opleiding tot het betere smokkel en liquidatiewerk voor als je volwassen bent
Dweilen met de kraan open in Nederland. Het enige wat onze politie kan doen is hopen dat ze zich verstoppen. En de blanke witmens kan maar beter niet in wijken als Nieuw-Sloten gaan wonen (zoals Buch).

de Voorzittert | 16-01-14 | 08:46

@ Maria.1 | 16-01-14 | 08:42 |
Uhm sinterklaas bestaat ook.
Maar dat terzijde.
Gister een bejaarde vrouw overvallen en in elkaar gebeukt in dr eigen huis.
Zal mij benieuwen of opsporing verzocht met " licht getint" aan komt zetten.

cobie | 16-01-14 | 08:46

@necrosis | 16-01-14 | 08:44
Komop, gewoon ballen tonen..

Botte Hork | 16-01-14 | 08:46

@cobie | 16-01-14 | 08:42
Dat bedoelde ik niet;-)

necrosis | 16-01-14 | 08:45

@Botte Hork | 16-01-14 | 08:39
Daar zou ik een raak weerwoord op hebben, ware het niet dat ik de huisregels uit mijn hoofd ken.....

necrosis | 16-01-14 | 08:44

Wedden dat onze D66-rechters deze actie van de politie helemaal niet leuk vinden?

milky bar | 16-01-14 | 08:43

Een onnozeler tweetal dan Knevel en Poephoofd bestaat niet. Die lezen alleen in Trouw hoe de wereld van vandaag eruit ziet.
Neem trouwens aan dat alle uitspraken van Bouwer 1-op-1 te maken hebben met zijn KPI's.

de Voorzittert | 16-01-14 | 08:43

@ necrosis | 16-01-14 | 08:40
Australië lijkt me wel wat ;-)

cobie | 16-01-14 | 08:42

Het spijt me zeer, maar in mijn ogen zijn mensen met een dubbel paspoort geen echte Nederlanders. Echte Nederlanders hebben alleen een Nederlands paspoort. Kan niet? Kan wel: gewoon ander paspoort terug sturen naar land van herkomst. Maar twee paspoorten is veel te gemakkelijk; van twee walletjes eten. En dan wordt ons ook nog een rad voor ogen gedraaid dat het aantal overvallen is afgenomen. Ja, ja, Sinterklaas bestaat.

Maria.1 | 16-01-14 | 08:42

De bontjas verkopen en met dat geld een enkeltje Marokko kopen.

Maya de Blij | 16-01-14 | 08:41

Tenenkrommend hoe ze vooral heel politiek-correct proberen het woord "Marokkanen" te voorkomen. Het meeste schokkende is nog wel dat oom agent ze als Nederlanders beschouwd, terwijl de crimineeltjes zelf (als je het ze vraagt) zich als trotse Marokkanen beschouwen die spugen op alles wat met die "kk kaaskoppen" te maken heeft. Humor is wel de opmerking dat hij zegt dat de politie de baas op straat zit. Gelukkig kunnen ze daar aan de tafel ook om gniffelen.

Fopspeen | 16-01-14 | 08:41

Het is toch al een bende. Die jeugdbende kan er ook nog wel bij.

SanderL | 16-01-14 | 08:40

@cobie | 16-01-14 | 08:37
Zin in een ritje naar een warm land?
Je hoeft alleen maar af te koppelen, 'lossen' doen ze daar wel......
*gne*

necrosis | 16-01-14 | 08:40

Nog een keer dan maar: We hebben geen Marokkanen probleem maar een Marokkanen uitdaging.

Botte Hork | 16-01-14 | 08:39

(Half OT) Jammer dat je niet terugkomt over de analyse over het optreden CEO van de door ons betaalde bank (1800EU PP!!)door Ben Tiggelaar. Gerrit Zalm als hoerenmadam die zijn broer advies geeft.
KvdB (òf BT) lijkt GS gisteren te hebben gelezen want ook de vergelijking met Obama wordt gemaakt.
Blijft een slappe analyse over 'moet kunnen'. Sure, we wachten op iemand die bij de echte financials (abroad) met een roze plopkap rondloopjournalistiek gaat bedrijven.

Einde van de Domheid | 16-01-14 | 08:38

Dus Nederlandse criminelen worden door familie in Marokko opgevangen om daar te schuilen?

Dan zijn het misschien wel Nederlanders maar in ieder geval van Marokkaanse afkomst.

En dat mag je dus tegenwoordig niet meer benoemen.

zeg maar jansen | 16-01-14 | 08:38

En gelijk maar even een tip voor de heropvoeding van die kansenprinsjes: die gasten vanaf dag 1 een kuil laten graven van 3x3x3 meter, en als ze klaar zijn, het gat weer dicht laten scheppen.
De dag erop gewoon weer een kuil laten graven, net zolang totdat er iemand die paar hersencellen gebruikt om te constateren dat ze zinloos bezig zijn.
Misschien dat ze dan iets leren.....

necrosis | 16-01-14 | 08:37

Ik geloof niet dat we een probleem hebben in nl.

cobie | 16-01-14 | 08:37

De politieman probeert uit te leggen:
Water is nat. Marokkanen zijn crimineel.
Het is ook normaal gedrag.
Voor Marokkanen.

wakkere_nederlander | 16-01-14 | 08:35

Schuilen bij familie?? Dan is die familie net zo fout dus kunnen die ook op de boot terug, twee vliegen in een klap!

Matchstick man | 16-01-14 | 08:35

Het schokkendste gedeelte uit het bericht vond ik dit:
"Als de politie 's morgens om zes uur met de invallen begint, gaan in verschillende woningen in de wijk mobiele telefoons af. Als de bendeleden elkaar niet kunnen waarschuwen, doen gezinsleden, familieleden, buren of sommige ondernemers dat wel, vertelt Chalid. "Ja, iedereen doet mee en helpt mee", verklaart hij de criminele infrastructuur die op zo'n moment hoor- en zichtbaar wordt."
Eigenlijk is de hele wijk gecorrumpeerd. Niet alleen de jongens zijn rot, maar ook diens familie, vrienden, kennissen en omgeving.

Petrus de Rewa | 16-01-14 | 08:35

Herhaal ik een eerder comment maar even:
Lubbers was zo gek nog niet toen hij het had over opvoedingskampen!

necrosis | 16-01-14 | 08:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken