Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Spekman 3x dommer dan rapper Sef

Hemel. Dat is toch schrikken voor Spektrui. Normaal als hij komt optreden op de NPO zijn er louter voorgekauwde nietszeggende 'vragen' van het voltallige ballikkende NPO-personeel dat van de politiek afhankelijk is. Bij kennisquiz 'De Slimste Mens' gaat het om parate (algemene) kennis. Wat blijkt? Die heeft Spekmans niet. Maar dan echt niet. 69 puntjes, verder komt Hansie niet. Is dat een record, qua minimaal aantal punten? Rapper Sef is officieel drie keer slimmer dan de partijleider van de PvdA. Toch prettig dat die lui het voor het zeggen hebben in Nederland. Zap vooral even door naar de laatste ronde op het eind, waar Spektrui afgedroogd wordt door Margriet van der Linden. Het enige dat Spekmans lukt na drie vragen is heel hard 'BROODJE POEP' roepen. Manmanman.

Reaguursels

Inloggen

De slimste van de dag? Deze quiz test hoofdzakelijk het kunnen onthouden van stompzinnige mediafeitjes.

van heinde en verre | 13-01-14 | 00:35

@duitse herder | 11-01-14 | 16:04
"zoals ik wel eens vaker zeg..."

understatement of the year

Kladderaradatsch | 12-01-14 | 16:15

@said_fred | 12-01-14 | 01:04
Functie-eis voor baantje binnen PvdA of jarenlang alcoholist zijn geweest of je studie niet afgemaakt. Nog beter is allebei.
Samson is een uitzondering van iemand die wel een zinvolle studie heeft afgerond, maar hij heeft een verknipt greenpeace verleden.

p3xxx | 12-01-14 | 15:21

Je kunt wel natuurkunde, wiskunde of schaken op hoog niveau bedrijven zonder allerlei algemene ontwikkeling weetjes.
Maar je kunt geen buitenlandse of binnenlandse politiek bedrijven, als je niet weet waar Rusland, China of Delfzijl ligt.
Nog steeds vraag ik me af welke partijezel deze Spekmanezel heeft afgevaardigd, om zijn partij te vertegenwoordigen in een algemene kenniskwis.
Dit zegt niet alleen wat over de algemene ontwikkeling en de intelligentie van Spekman zelf, maar maakt ook duidelijk hoe bedroevend het met de geestelijke vermogens in de rest van de PVDA is gesteld.

Mantisomantis | 12-01-14 | 14:33

Ik vraag me bij af of ze bij de NPS het verschil tussen de slimste van de dag of de minst domme van de dag wel weten.

nog nooit zo'n onnozel spelletje gezien.

dezeookalbezet | 12-01-14 | 14:25

Wat een afgang. Ik heb het gezien. Wat een minachting voor de kijkers om zo'n nitwit te laten meedoen.

frisenfruitig | 12-01-14 | 11:45

@mqyc | 12-01-14 | 10:49
je kunt heel best wis- en natuurkunde op een hoog niveau bedrijven zonder dat je weet waar Kortrijk ligt.
Je kunt heel best op hoog niveau schaken zonder dat je weet waar Hoogezand ligt.
Er is meer op de wereld dan 'geopolitieke shit'.
Daarbij is voor een intelligent mens een korte blik in de atlas en enkele minuten googelen meer dan voldoende om uren van nutteloos plaatsen stampen te compenseren...

Wijze Uil | 12-01-14 | 11:40

Heb de aflevering net bekeken. Inderdaad maar weinig vragen die een beroep doen op de intelligentie. Alleen die ronde met die steekwoorden, daar komt enige intelligentie bij kijken. Maar om nou te zeggen dat het herkennen van Anneke Grönloh een positieve kwalificatie is...

Wijze Uil | 12-01-14 | 11:33

In het begin zei hij dat die 10 jaar in de kroeg gewerkt had en zo wat mensen kennis had opgebouwd .... Je zou verwachten dat die wat algemene kennis zou hebben wat een afgestompt figuur is die Spekman zeg ... ook al die studies die hij gedaan heeft ... is echt een papieren man zonder inhoud en algemene kennis.Weet niet eens wat er om gaat in Nederland.

Dirkthai | 12-01-14 | 11:04

Dat Spekman op 08:50 na een opleiding "milieukunde" nog moet terugvallen op de scheikundeboeken van zijn dochter om zich iets van het periodiek systeem te herinneren, is ernstig. Maar dat Spekman op 12:35 niet kan uitrekenen wat 16% extra belasting over een ton is, is wel erg tekenend.

mqyc | 12-01-14 | 10:58

@Wijze Uil | 12-01-14 | 10:37 |:
Dat (topografische) feitenkennis niets zegt over iemand intelligentie is juist. Maar dat het geen enkel nut heeft, is niet een erg wijze opmerking. Veel geopolitieke shit en ander gedoe heeft te maken met de ligging van landen ten opzichte van elkaar, de aanwezigheid van natuurlijke grenzen, grondstoffen, etc. Om daar iets van te snappen heb je topografische basiskennis nodig. M.a.w. je kunt heel intelligent zijn, maar als je niet over basiskennis beschikt om direct relaties te kunnen doorzien of slim naar nieuwe informatie te zoeken, dan doe je je intelligentie tekort. Met als resultaat dat je intellegentie ook (binnen zekere marges) daadwerkelijk zal zakken.

mqyc | 12-01-14 | 10:49

@WirMachenMusik | 11-01-14 | 16:17
Wat heeft dit met Spekman te maken? Does that ring a bell?

Wijze Uil | 12-01-14 | 10:43

Spekman is ziek en heeft de rode hond.

Dead Silence | 12-01-14 | 10:41

@Slipsnifter | 11-01-14 | 19:43
Topografie is zo ongeveer het domste dat een mens schijnt te moeten leren. Heeft geen enkel nut (want atlas en TomTom, smartphone) en is puur geheugentraining. Topografische kennis is dan ook op geen enkele wijze gerelateerd aan intelligentie. Ook paarden kan je op commando bepaalde plekken aan laten wijzen...

Wijze Uil | 12-01-14 | 10:37

@De hersenloze | 11-01-14 | 15:19
Inderdaad. heb een tyfushekel aan alles dat links is, maar hier sla je de spijker inderdaad keihard op zijn kop (ondanks alle min-kudo's).
Wat er natuurlijk wél uit spreekt is een vorm van wereldvreemd zijn. Maar dat is symptomatisch voor die linkse wereldverbeteraars...

Wijze Uil | 12-01-14 | 10:33

Wie denkt dat iemand dom is omdat hij weinig vragen kan beantwoorden op banale vragen , moet zijn eigen IQ laten testen.

pedro300 | 12-01-14 | 09:14

Het zegt veel over de partij dat ze zo'n neanderthaler partijvoorzitter hebben gemaakt. De volgende partijvoorzitter is vast een nepnederlander die nauwelijks nederlands spreekt en die de hele dag in een zo'n soepjurk loopt. De pvda moet zich diep schamen.

denoorman | 12-01-14 | 09:08

Spektrui heeft dus 10 jaar achter de bar in een Bierkeller gestaan. Dat moet je dus bovenaan je cv zetten als je de tweede kamer in wilt. Ook al veel studies gedaan maar niets afgemaakt. Ik zie een patroon.

Dikke, vette faalfiguren als een Sharon Dijksma, letterlijk het kamerolifantje, zat ook meer in de Bierkeller als aan de studie begreep ik. Het toeval wilde dat ik collega´s had die gelijk met haar in Enschede zaten en haar dus bij regelmaat in de Bierkeller tegen kwamen.

Naar eigen zeggen vond ze het ook veel belangrijker om kantoortjes van de Partij van de Afgunst af te lopen en daar bruin te werken en in de Bierkeller te zitten dan iets triviaals doen als een studie doen.
Naar verluidt moest de typmiep eerst alle taalfouten en grammaticale misbaksels er uit halen voor correspondentie de deur uitging.
Als je brieven gaat versturen die eruit zien alsof ze door een klein kind met dyslexie zijn geschreven gaat dit toch een bepaald beeld scheppen van iemands capaciteiten.
Als iemand een emotionele eter is en amper nog door een normale deuropening kan geeft dit simpele feit al een aardige impressie en gelijk ook de geestelijke armoede aan in een Partij van de Afgunst.

said_fred | 12-01-14 | 01:04

Speknek zegt zijn wijsheid geleerd te hebben achter de bar van de kroeg en niet tijdens zijn studies. Indien hij nog hersencellen had zijn die in die tijd wel afgestorven.

p3xxx | 12-01-14 | 00:59

Als je geen idee hebt van wat er speelt in de wereld, hoe wil je dan een deel daarvan besturen?

A New Today | 12-01-14 | 00:51

Dus Hans,

Je gaat naar die show (op een moment dat de PvdA wel wat steun kan gebruiken op landelijk en gemeentelijk niveau)

Je kledingkeuze laat zich omschrijven als goedkoop maar dan met extra weinig stijl. niks past bij elkaar, alles is uitgezakt, en icm je kapsel lijk je net een zwerver

Je blijkt niks te weten.

Je vertelt niet bijster grappige anekdotes.

Wat de nuek doe je daar? Ga liever deze comments lezen op dit rasisictiesche haatblog want daar staat wel degelijk opbouwend commentaar!

Hee, succes met de campagne!

standvast | 12-01-14 | 00:50

De hersenloze | 11-01-14 | 15:19 |
helemaal eensch!
Parate kennis en verstandig wordt nogal eens verwisseld

lilluke halve hoan | 12-01-14 | 00:12

Het beangstigende is dat de PvdA deze man op het schild heeft gehesen en dat hij daar nog steeds niet van afgedonderd is. Zegt meer over de partij dan over hem.

Schoorsteenveger | 11-01-14 | 23:51

Hans dronk zeker meer achter die tapkast dan dat ie schonk...

poeszje | 11-01-14 | 22:53

Neemt niet weg dat hij zichzelf geen grote dienst bewijst qua imaga na deze uitzending,
Schoemie | 11-01-14 | 21:57 | + 1 -
---
Ik denk dat deze uitzending weinig heeft veranderd aan zijn image. Probeer te bedenken wanneer hij zich image-wise wel een grote dienst heeft bewezen.

*nadenkend op het hoofd krabt*

harstef | 11-01-14 | 22:18

Het klop het klopt, hij is net zo dom als ie er uit
Ziet onwijs domme lul niveleer die grijze cellen het is een feest.

De partizaan | 11-01-14 | 22:16

Ik had altijd het idee dat de PVDA top niet tot de slimsten behoorden, meer van die marionetten gestuurd door reclamejongens.
Maar dit optreden van Spekmens doet mij als PVVer veel goed. Dit legt de wortels bloot.

Mantisomantis | 11-01-14 | 22:08

Dat zijn dan de figuren die constant commentaar hadden op de kamerleden van de PVV. Nu begrijp ik ook waarom de linksmenskritiek nooit verder kwam dan het blonde haar van Wilders. Wat een diepgang, gezakt als drummer in de Josti-band.

Mantisomantis | 11-01-14 | 21:57

@ harstef | 11-01-14 | 20:03
Neemt niet weg dat hij zichzelf geen grote dienst bewijst qua imaga na deze uitzending,

Heb de hele aflevering gekeken, dat je een aantal vragen niet weet hoort erbij, maar domme dingen roepen en niet nadenken over hoe je het spelletje moet spelen getuigt in ieder geval van het ontbreken van enige intelligentie

Schoemie | 11-01-14 | 21:57

@ Smarties | 11-01-14 | 21:13

Dat is zeker beangstigend ja.

Spekman wordt dan ook niet gedreven door economische of politieke logica maar door rancune.

Zijn vader overleed toen hij heel jong was en toen kwam zijn moeder in de bijstand terecht (heel vervelend natuurlijk) maar nu mag een heel land bloeden voor de onverwerkte jeugtrauma'van Hans Spekman. Volgens mij komt daar ook die blinde agressieve nivelleringsdrang van Spekman uit voort, ik had het vroeger niet dan zullen jullie het dus nu ook niet hebben (of zoiets).

Outsider-Inside | 11-01-14 | 21:27

harstef | 11-01-14 | 17:45
Het is eigenlijk beangstigend dat een politicus bij een rekensom van 16% van 100.000 zegt dat hij geen zin in rekenen heeft. Dit schaar ik eigenlijk nog niet onder rekenen. Vooral als de politicus schreeuwt dat nivelleren een feest is. Wat dat precies inhoud kunnen economen met berekeningen jaren over soebatten. En dan heb ik het niet over het overhevelen alleen, maar de gevolgen daarvan voor de maatschappij an sich, het doorberekenen, zeg maar. Iets zegt mij dat deze man totaal geen beeld heeft bij zijn zo geliefde voornemen.

Smarties | 11-01-14 | 21:13

Zou nu grapjes kunnen maken over het nivelleren van kennis maar dat zou ietwat goedkoop zijn

TheTroll | 11-01-14 | 21:04

Slipsnifter | 11-01-14 | 19:43 | + 1 -
---
Maar op de vraag na van de Maagdenhuis bezetting/belastingvraag na, was er maar weinig 'algemene ontwikkeling' in de vragen.

Ik ben het geheel eens dat algemene ontwikkeling belangrijk is, maar daar hoort 'foutje bedankt', 'broodje poep' en de dogwhisperer mijns inziens niet bij. Hooguit entertaining om te weten, maar niet meer dan dat.

harstef | 11-01-14 | 20:03

@De hersenloze | 11-01-14 | 15:28
Ben ik grotendeels wel met je eens hoor, over sport hoef je mij ook niet veel te vragen.
Maar bijvoorbeeld kennis van de nederlandse kaart is ook feitelijke kennis.
Als een volwassen persoon nog nooit van Vlissingen heeft gehoord of geen idee heeft waar Maastricht of Apeldoorn ligt dan heeft dat wel degelijk met intelligentie te maken.
Klokkijken draait trouwens ook vooral om feitelijke kennis, als je niet weet hoe het systeem werkt zie je alleen een paar wijzers en getallen.

Slipsnifter | 11-01-14 | 19:43

Als je niets kunt, niets wilt en niets hoeft, is de PVDA de oplossing. Voor eigen volk laatst, miljarden wegflikkeren, wegkijken en de boel laten verkankeren is blijkbaar geen niveau nodig. Op zich geen nieuws. En dat regeert Nederland. Tja...

Rest In Privacy | 11-01-14 | 19:24

Op de lagere school werd mij geleerd, dat in de prehistorie het recht van de sterkste gold. Dat was uiteraard slecht, maar gelukkig streefden wij allemaal er in die jaren naar, om het recht van de intelligentste de overhand te laten krijgen.
Dat is wat Spekman betreft duidelijk niet gelukt. Of zijn we als mensdom al weer over ons(of alleen links?) hoogtepunt heen.
Daarnaast moet Spekman wel door een stelletje ontzettend domme spindokters en medewerkers worden omringd, mensen met een normaal verstand hadden hem niet mee laten spelen

Mantisomantis | 11-01-14 | 19:13

Tja ik vind dit soort programma's altijd maar onzinnig dus dan ga ik er ook niet 'gebruik' van maken als de uitslag me eens een keertje uit komt. Lijkt me ook niet nodig. Hans Spekman is een PvdAer die ook echt met politiek bezig is. Dat zegt eigenlijk alles. (Dat iemand die politiek niet volg PvdA stemt kan ik nog begrijpen. Heb wel eens gehoord dat mensen PvdA stemde omdat de partij voor Arbeid stond. Tja als je de politiek niet volgt lijkt dat een logische conclusie. Net zoals als denken dat de SP sociaal is.)

De uitslag van zo'n programma zegt verder erg weinig. Je hebt domme laagopgeleide mensen maar ook slimme laagopgeleide mensen. Je hebt ook domme hoogopgeleide mensen en slimme slaagopgeleide. Waarbij dom dan meestal ook maar net afhankelijk van het onderwerp is. Ik ben van mening dat over het algemeen genomen iedereen wel ongeveer de zelfde hersencapaciteit heeft alleen liggen de specialiteiten ergens anders.

Zie mijn stukje. Mijn specialtijd zit zich niet in spelling. Ik ben meer van de logica. Taalpurist zijn meestal goed in regeltjes leren maar niet in logica. Daarom zie je ze ook vaak mensen op taalfouten aanvallen in de trant van “als je zo'n spelfouten maak ga ik niet met je in discussie, dan ben je onder mijn niveau”. Zo kunnen ze logica ontwijken en het voor zichzelf goed spreken.

Dus om weer terug te komen waar we begonnen. De uitslag van deze uitzending zegt niets. Dat hij een actieve PvdAer is wel. Tenminste als het op 'politiek inzicht' aan komt. Hij is vast heel goed in andere dingen.

DerUnterMensch | 11-01-14 | 19:04

@necrosis | 11-01-14 | 15:39
Een dronken vrouw is een engel in bed :)

Slipsnifter | 11-01-14 | 19:00

Op de lagere school werd mij geleerd, dat in de prehistorie het recht van de sterkste gold. Dat was uiteraard slecht, maar gelukkig streefden wij allemaal er in die jaren naar, om het recht van de intelligentste de overhand te laten krijgen.
Dat is wat Spekman betreft duidelijk niet gelukt. Of zijn we als mensdom al weer over ons(of alleen links?) hoogtepunt heen.
Daarnaast moet Spekman wel door een stelletje ontzettend domme spindokters en medewerkers worden omringd, mensen met een normaal verstand hadden hem niet mee laten spelen

Mantisomantis | 11-01-14 | 18:39

Zo eclatant verliezen, is ook een feestje! Fucking loser.

NACademicus | 11-01-14 | 18:36

En wat maakt een score van 69 je dan?
Cynevisie | 11-01-14 | 17:50 | + 1 -
---
Slechte strateeg en slechte onzin-kenner.

harstef | 11-01-14 | 18:10

Hjalmar | 11-01-14 | 17:40 ,

Gerferrr!
Die zit dus een hele week in dezelfde kleertjes te zweten in het zwart. Bijzonder dat ie ook nog nooit had gehoord van Iggy Pop, paar uitzendingen terug.

basweetutwel | 11-01-14 | 18:01

Jezus, als ik qua weetikveelofniet verslagen wordt door een rapper, een levensvorm die qua intellect wat mij betreft net boven het pantoffeldiertje staat, zou ik mezelf acuutt verhangen aan een touw. Dan ben je echt dom.

Brou Is Back | 11-01-14 | 17:58

harstef | 11-01-14 | 17:22 |
En wat maakt een score van 69 je dan?

Cynevisie | 11-01-14 | 17:50

*sollicitatiebrief naar PvdA sturen doet*

vmbo-plutser | 11-01-14 | 17:50

Hans S. zat er weer bij als een gepensioneerd Wehkamp-model die niks op orde heeft. Hans geniet ervan als anderen denken: wat een zwerver, wat een domme lul, wat een verrader, wat een lelijke dwaas. Vervolgens gaat ie je als een verslagen zak natgeregend zout aan zitten kijken en probeert zijn ogen te laten zeggen dat hij 3x jouw salaris heeft en daar nagenoeg niets voor hoeft te doen. Dat hij voordeeltjes ritselt waar jij nergens voor in aanmerking komt. Dat hij net als jij zich zorgen maakt om zoveel baarden en vreemden, als ie er niet zo goed van zou vreten. Kortom een echt sociaal leider; bravoure maken met het geld dat zijn partij van anderen afpakt. Hans is de laagste onder slangen die door de vergiftigde modder glibberen. Een PvdA-er pur sang.

Enfin, dit spel test overigens nog niet eens parate kennis en is hooguit een slap, braaf en saai aftreksel van de Belgische versie, waarin mediafiguren een schnabbel wordt gegund ten faveure van het gezapige plebs. Ook in die teleurstelling voelt Hans zich als vis in het water en dáárom deed hij mee.

Shareholder II | 11-01-14 | 17:49

"dan 16% over 100.000 uitrekenen) roept hij: ''Ik heb geen zin om dat nu uit te rekenen''. Tijdens een quiz, waar je geacht wordt vragen te beantwoorden!!!"
inge wijde | 11-01-14 | 17:33 | + 0 -
---
Hij had het feestelijk nivellerend vast wel opgewekt uitgerekend als opdracht niet 16%, maar 96% was geweest. Hoewel, misschien had hij dan geantwoord 'genoeg'...

harstef | 11-01-14 | 17:45

Wel beschouwd heeft Spekman eigenlijk niet meer dan 9 puntjes bij elkaar gesprokkeld. Net als de andere deelnemers kreeg hij bij aanvang 60 punten om mee te beginnen. Men kan het iemand niet kwalijk nemen iets niet te weten, maar dit vond ik toch wel een totale afgang.

Butters | 11-01-14 | 17:42

basweetutwel | 11-01-14 | 17:35 | + 0 -
Van Rossem doucht één maal per 8 dagen, heeft hij zelf toegegeven in de Telegraaf. En die zwarte kleding, dat is voor hem waarschijnlijk een soort van socialistisch uniform, al zegt hij zelf dat het voortkomt uit luiheid.

Hjalmar | 11-01-14 | 17:40

De feitenkennis van spekman bestond uit "broodje Poep".
Geeft wel aan in welke richting zijn belangstelling gaat en op welk niveau; typisch broodje poep niveau dus.

louis6227 | 11-01-14 | 17:40

@ Video:
Na 1:15 afgehaakt. "Hoog bezoek uit Den Haag", "welkom Hans Spekman". De NPO is door en door verziekt en gecorrumpeerd door de socialistenpropaganda. Zelfs de "christenen" van de NCRV. En "de slimste mens" weet alles van mode (?), tv-persoonlijkheden en wie het songfestival gewonnen heeft? WTF?

Een toonbeeld van de ambtelijke oppervlakkige achterlijkheid van Nederland 2014.

Torero | 11-01-14 | 17:38

Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:05 | + -2 "Als dat het geval was zouden de meeste PVV kiezers mening waardeloos zijn."

heb je de CITO toets nog wel gedaan?

dekogelkwamvanlinks | 11-01-14 | 17:37

Je kunt nog zo intelligent zijn echter zonder kennis van feiten kun je er niks mee
schendstok | 11-01-14 | 17:08 | + 1 -
---
Dus Einstein, Curie, Newton hadden we dom kunnen noemen als ze een aantal slechte kut-programma's op TV of sporters niet hadden gekend (als die al in hun tijd hadden bestaan)?

Feitenkennis is nuttig, mits het nuttige of relevante feiten betreft.

harstef | 11-01-14 | 17:35

Old_Spice | 11-01-14 | 15:32 ,

Van Rossum is altijd in het zwart, elke uitzending dezelfde kleding. Alleen z'n schoentjes waren rood, nu rose.
Wat zal die man stinken.

basweetutwel | 11-01-14 | 17:35

Spektrui is zonder enige twijfel 'de domste mens' ooit. Zijn parate kennis is nihil. Hij kan ook niet (hoofd)rekenen. Op een eenvoudig sommetje (twee ronde bedragen van elkaar aftrekken en dan 16% over 100.000 uitrekenen) roept hij: ''Ik heb geen zin om dat nu uit te rekenen''. Tijdens een quiz, waar je geacht wordt vragen te beantwoorden!!! For God's sake!! Hij is niet alleen ongeletterd, maar ook ongecijferd. En dat is dan partijvoorzitter van de PvdA. Rooie-Rozen-Uitdelers: hartelijk gefeliciteerd met zo'n 'uiterst bekwame partijbaas'. Ik wens jullie (en Spektrui natuurlijk) de komende tijd veel wijsheid toe. Hoewel... de kennis van Spektrui is 0. En alles wat je vermenigvuldigt met 0 blijft 0.

inge wijde | 11-01-14 | 17:33

'Deze vuist op deze vuist' staat ook in hetzelfde rijtje uitspraken als 'de sterkste schouders de zwaarste lasten' en 'het moet eerlijker'. Iets wat een kleuter al stampvoetend uit zijn bolle toet voortbrengt. Daarom kon Hans het herinneren.

Hjalmar | 11-01-14 | 17:33

De PvdA stuurde met het oog op de komende verkiezingen hun beste man, haha.

louis6227 | 11-01-14 | 17:28

Cynevisie | 11-01-14 | 16:44 | + -1 -
---
Heeft volgens mij weinig inhoud. 4 vragen over kinder TV of andere wazige programma's, 'inhoudelijke' vragen die nogal debiele antwoorden verwachten (evenaar= onzichtbaar NEE ECHT?, noord/zuidelijk halfrond zijn juist niet de evenaar maar worden daardoor gescheiden) eerlijk gezegd vond ik zijn antwoorden logischer en slimmer.

De enige vragen die intelligentie tonen zijn de woordzoekers en die ene simpele vraag over belastingen.

Het feit dat ik 'Mexico' bedacht bij de dogwhisperer deed me eerder schamen dan 'slim' voelen. Het feit dat ik dat weet toont nl. enkel aan dat ik naar bagger op TV kijk.

Het enige dat Spekman echt dom deed was strategie: te lang wachten bij vragen (na het geven van een antwoord) en tot 2x toe zijn eerder foutieve antwoord corrigeren zodat Sef het goede antwoord voorgezegd kreeg.

Ergo, genoeg bagger kijken, snel genoeg passen, lukrake antwoorden geven, et voila, je bent zomaar 'de slimste mens'.

harstef | 11-01-14 | 17:22

Terpen-tijn | 11-01-14 | 17:08 | + 0 
.
Door training en kennis kun je je IQ verhogen. Een laag IQ heeft niet alleen te maken met genetische aanleg. Als je omgeving je niet leert dat je slimmer wordt door je gericht in te spannen dan blijf je een sjappie. De snelheid waarmee je dit kan leren is denk ik wel meer afhankelijk van aanleg.

Rest In Privacy | 11-01-14 | 17:14

-weggejorist-

schendstok | 11-01-14 | 17:09

Moet zijn zonder feitenkennis.

schendstok | 11-01-14 | 17:09

Je kunt nog zo intelligent zijn echter zonder kennis van feiten kun je er niks mee. Wat heb je aan krenten als je het deeg niet hebt om er een krentenbol van te maken? Waarmee we weer bij Spekman terug zijn.

schendstok | 11-01-14 | 17:08

Ben wel van mening dat je iq stijgt met veel parate kennis, de uiteindelijke hoogte is dan wel genetisch bepaald.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 17:08

Die vrouw is best lief

pluk-87 | 11-01-14 | 17:08

Rechts = eigen verantwoordelijkheid
Links = andermans verantwoordelijkheid
.
Dit kabinet is links en liberaal. De ander moet het doen en we vinden het allemaal best. Objectief bepalen waar het politieke midden ligt kunnen we niet, we hebben niet door dat de PVV helemaal niet zo rechts is als dat links ons wil doen geloven.
.
Laat je bijdrage aan de maatschappij de zwaarte van je stem bepalen want anders is dit land straks volledig leeg geparasiteerd door idioten zoals Spekmans en z'n slobbertruienbrigade!

Rest In Privacy | 11-01-14 | 17:07

dat is dan de partijleider van de pvda, kan je nagaan hoe de rest is, en dat regeert nederland, dan moet het toch fout gaan, kan niet missen.

bekijket | 11-01-14 | 17:01

Dit programma is een aanfluiting vergeleken bij de oorspronkelijke en erg goede Belgische 'De Slimste Mens'.

Simpele vragen, veelal geen leuke gasten, presentatie en nog maar niet te spreken over de aanwezigheid van Maarten van Rossum.

En Hans Spekman: Ach, de gewone man' van de PvdA die er uitziet als een zwerver en denkt - net zoals het PvdA bestuur - dat de kiezer die 'eenvoud' op prijs stelt, en die afging als een gieter.

Leedvermaak dus.

La Vie En Rose | 11-01-14 | 17:00

Feiten kennis is niet synoniem met intelligentie, maar je hebt weinig aan intelligentie als dat niet gevoed wordt met informatie en feiten.Voor een PVDA is dat geen probleem, zelfs een nadeel. Zolang je maar op het juiste moment de juiste dingen zegt en je netwerkje hebt. Beoordelen op resultaat en prestaties is foei. Dat willen we toch niet want elk niet resultaat heeft een oorzaak buiten de mogelijkheden van het individu. Maak iedereen tot een apathisch slachtoffer is het ultieme doel van de maakbare samenleving.

Zephyr | 11-01-14 | 16:59

Tja, het is niet voor niks dat PvdA'ers parasiteren. Zelf kunnen ze niets. Socialisten zijn profiteurs die zielig doen en anderen voor zich laten werken. En door dit toe te staan creëren we een steeds groter wordende groep bloedzuigers.
.
Die muur is destijds niet geslecht, we zitten slechts aan de andere kant.

Rest In Privacy | 11-01-14 | 16:59

@Charles Swietert | 11-01-14 | 15:21
Zoals u doet dus?

Cor Rupteling | 11-01-14 | 16:58

iq is ook feiten gebruiken om tot conclusies te komen.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 16:58

Feitenkennis heeft niks met iq te maken?
Hoeft niet persee, maar meestal wel.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 16:55

Natuurlijk hoef je niet overal verstand van te hebben. Kan ook niet. En je bent niet per se dom als je deze bij deze quiz afvalt. Maar juist uit z'n foute antwoorden bleek dat ie maar dan ook helemaal niet wist waar het over ging. Ook vragen mbt taal waren niet aan hem besteed. En opvallend was dat hij slechts vragen over VARA programma's wel goed beantwoordde. Waaruit blijkt dat deze politicus heel erg eenzijdig gericht is en zich dus geen voorstelling kan maken bij andere kanten van het verhaal. Laat staan dat hij zich kan inleven daarin. Zorgwekkend naar mijn idee van een politicus die beslissingen moet nemen die een hele bevolking (en niet alleen linksstemmers) aangaan. Als dat kenmerkend voor de meeste politici uit zijn partij is is het geen wonder dat NL heden in de staat is waarin het nu verkeert.

schendstok | 11-01-14 | 16:54

Het wordt nu wel duidelijk waarom Hans Spekman de beste maat is van Bertje de daklozendief die hij steeds hardnekkig de hand boven het hoofd blijft houden.

Ze functioneren allebei op een intelligentie-niveau dat tegen zwakbegaafd aan hangt.

Outsider-Inside | 11-01-14 | 16:53

Ja ok leuk. Even belangrijke zaken. De dame in het zwart achter Fifi. Hoei! imgur.com/EMuqVyl

NulKommaNul | 11-01-14 | 16:52

en dan moeten we ook nog blij zijn dat z'n dochter de 'internationale' uit haar spekhoofd kan opzingen.

fred1434 | 11-01-14 | 16:45

Pijnlijk. Als je iets niet kan dan moet je het niet doen. Ik kan bv niet goed voetballen en daarom doe ik het niet.

brutus68 | 11-01-14 | 16:44

de Voorzittert | 11-01-14 | 16:24 |
De kwis zit zo in elkaar dat een kandidaat maximaal 7 keer mee mag doen en als hij/zij dat haalt komt hij/zij in de finaleweek. In de finaleweek komen alle sterksten tegen elkaar uit. Er is dus wel enigszins over nagedacht.

DjCheminee | 11-01-14 | 16:30 |
Het scala aan onderwerpen waarover vragen gesteld wordt is zeer breed en gaat niet alleen over onzindingetjes, dus de eindscore zegt niet echt wat over je tv-stink-gedrag, maar toch wel degelijk wat over je algemene ontwikkeling. Een goede algemene ontwikkeling zou iemand die een postitie als de heer spekman toch niet echt misstaan.

Cynevisie | 11-01-14 | 16:44

@WirMachenMusik | 11-01-14 | 16:17
Aanvulling op LVER 16:28: uw tegel is weggejorist omdat hij off-topic is.

No more, no less.

La Vie En Rose | 11-01-14 | 16:43

Als je niks weet hou je veel seconden over. De winnaar...!
Politiek een zeer correcte uitspraak.
Ach, als je als getinte niet de intentie hebt om iedereen dood te willen maken, is het al lang goed, dan word je gebombardeerd tot nationale knuffelbeest, parate kennis wordt ook helemaal niet verwacht.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 16:43

ook al heb ik NIETS met de PvdA denk ik toch dat DjCheminee hier wijze woorden spreekt...

eenKAA | 11-01-14 | 16:42

Goede televee. Nog niet eerder gezien dit programma en gelijk enorm vermakelijk. Onbegrijpelijk trouwens dat die oude socialist niet erg veel bleek te weten over een momentje dat toch bij hem en zijn partij paste: de bezetting van het Maagdenhuis door soosjalistiese studentjes.....

smoelwerk | 11-01-14 | 16:42

CornholioNL | 11-01-14 | 16:38 |
Verklap nou niet alles, misschien moet hij zelf binnenkort ook wel mee doen met een spelletje op televee. Aan de andere kant, als je iemand als dom wilt neerzetten en je bent zelf ook niet helemaal op de hoogte...

Ik was in Haren | 11-01-14 | 16:41

Cynevisie | 11-01-14 | 16:32 |

Die eer komt Didi toe, niet Speknek...

CornholioNL | 11-01-14 | 16:38

Het gaat bij dit spelletje inderdaad deels om trivia maar zeker ook om een stukje algemene ontwikkeling en ' wel eens een boek gelezen hebben'. Meneer Spekman ging hopeloos af en iedereen mag daar z'n eigen conclusies aan verbinden. Degene die ècht een schop onder z'n kont verdient is z'n voorlichter. Als die de deelname afried dan blijft alleen dhr. Spekman zelf over om dingen kwalijk te nemen. Voor zijn doen had hij zich gelukkig wel uitstekend gekleed...

titwawki | 11-01-14 | 16:36

Je ziet hem peinzen hoe het toch komt dat hij niet mee kan komen.
Lichaamstaal herkennen, daar ben ik goed in.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 16:35

Als je als zelfrespecterend politicus (of welke maatschappelijk verantwoordelijke functie dan ook) verliest van Sef, zou dat maar tot 1 ding kunnen leiden, nml, je functie per direct neerleggen. Zelfrespect en intelligentie lijken politici echter alleen maar in de weg te zitten. Het belet ze te dromen..

Robertski | 11-01-14 | 16:35

Dat viel mij ook al op. Eigenlijk is hij gewoon voor uitkeringstrekker in de weg gelegd.

lulleficatie | 11-01-14 | 16:35

69 puntjes, staat dat gelijk aan zijn iq?

Kansleaus | 11-01-14 | 15:17

Nou dat denk ik niet want dat haalt Spekman bij lange na niet. Ik denk dat 69 eerder staat voor het standje wat hij altijd doet met zijn vrouw/vriendin want wees nou eerlijk zo'n viezerik wil je als vrouw toch niet over je heen hebben.

Rein 8570 | 11-01-14 | 16:34

@Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:29
inderdaad, een goed voorbeeld hiervan is Samsom.

Gewassenkruid | 11-01-14 | 16:33

Feitenkennis heeft niks met IQ te maken maar alsnog schokkend dat Spekkie zijn algemene ontwikkeling zo rampzalig is.

Datzegiktoch | 11-01-14 | 16:33

De grote leider van de PVDA ... is dit de reden dat het zo goed gaat met ons land?

Cynevisie | 11-01-14 | 16:32

Ik denk dat er meer reden is om te twijfelen aan de competentie van een politicus wanneer hij wel allerlei onzindingetjes weet in de trant van wie er een schaatswedstrijdje heeft gewonnen of welke tv-persoonlijkheid wat, wanneer en met welk resultaat heeft gedaan. Dat Spekman hier niet heel erg hoog bij scoort betekent in ieder geval dat hij niet dagelijks urenlang voor de tv ligt te stinken, ik vraag me af hoeveel er hier zijn die dat kunnen zeggen.

DjCheminee | 11-01-14 | 16:30

Necrosis | 11-01-14 | 16:08 | + 3
Intelligentie is niet gelijk aan wijsheid.
Dus een mager intelligentie hoeft niet te betekenen dat mensen dom zijn.
Sterker nog, er zijn buitengewoon intelligente mensen zeer onwijs.

Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:29

@WirMachenMusik | 11-01-14 | 16:17
Het is weggejorist, maar niet verwijderd. Guurders die de tool hebben geïnstalleerd kunnen uw plemp nog lezen.

Ik heb het iig gelezen, vond het zeer interessant en heb uw plemp opgeslagen om later de filmpjes en linkjes te bekijken.


La Vie En Rose | 11-01-14 | 16:28

necrosis | 11-01-14 | 16:13 |
Ik vermoed dat hij gedetacheerd was door iemand van hoger hand.
Hij regelde voogdijen bij lesbische stellen of zo.
nl.wikipedia.org/wiki/Salomonsoordeel

Ik was in Haren | 11-01-14 | 16:28

Ja die Spekman weet zijn achterban wel goed te bereiken. NOT. De totale arrogantie en wereldvreemdheid die hij uitstraalde was ongekend. Het is wel lekker exemplarisch voor de gemiddelde (PvdA) politicus. Je lekker verheven voelen boven 'de mensen', maar gewoon mee kunnen praten over allerlei trivia is not done. Je algemene ontwikkeling is een goede graadmeter van hoe je in de maatschappij staat. Spekman is wat dat betreft nog niet verder gekomen dan het bestuderen van zijn eigen navel.

Paininthebutt | 11-01-14 | 16:27

Het aanschouwen van Spekman is een probaat middel tegen obstipatie.

Ars Vivendi | 11-01-14 | 16:26

Is dit nieuws dan, dat een volksvertegenwoordiger weinig parate en actuele kennis heeft?

RedBill | 11-01-14 | 16:26

Kudtquiz. Heb alleen eerste serie 1 aflevering gekeken maar als het systeem nog steeds is: 20 afleveringen, degene die de laatste aflevering wint is "de slimste mens", ook al zaten 2 kandidaten vanaf aflevering 1 erin en de winnaar vanaf aflevering 20.

de Voorzittert | 11-01-14 | 16:24

Heb al uit betrouwbare bron vernomen dat Britt die nieuwe PvdAleider wordt. Biertje van de Roestbak wordt woordvoerder volkshuisvesting voor de partij

badlegerig | 11-01-14 | 16:23

Het meest tenenkrommende moment vond ik toch echt de som: 16% van 100.000.... waar niemand het antwoord op wist. Ga u schamen!

WhenShitHitsTheFan | 11-01-14 | 16:20

De hersenloze | 11-01-14 | 15:19 |

Jammer dat u zo veel minnetjes krijgt want naar mijn idee maakt u hier een geniale zelfspot opmerking mbt uw nickname... ik moest lachen :-P

+1

CornholioNL | 11-01-14 | 16:20

Goh, een PvdA'er die totaal wereldvreemd blijkt te zijn... dat had ik nou niet verwacht...

CornholioNL | 11-01-14 | 16:17

Hansiepansie is waarschijnlijk representatief voor de 'intelligentie' van zijn inteelt- en ambtenaren-stemvee!

Aktivist | 11-01-14 | 16:17

Vraag me af waarom mijn artikel over achtergrond van de Dieudonné-affaire is verwijderd?
Van mijn tientallen reaguursels waarin ik argumentatief stelling neem tegen de islamisering van Nederland en West-Europa is er nog nooit een verwijderd.
De Franse schrijver Jacob Cohen parafraserend: Er zijn blijkbaar twee soorten Gutmenschen, de dhimmies die met ontkenning van feiten de Islam verdedigen en de soort die geen kwaad woord over de Israelische regering en het zionisme wil horen.

WirMachenMusik | 11-01-14 | 16:17

Is speklap helemaal afgesloten van de maatschappij? Heeft hij geen radio, tv, internet?? Leest hij wel eens een krant?? Wat een genante vertoning.

denoorman | 11-01-14 | 16:17

@WirMachenMusik | 11-01-14 | 16:00

Ik snap werkelijk niets van uw bijdrage, die u al eens eerder gepost heeft maar dat terzijde.
Begin te vermoeden dat u zich eerst maar eens moet inlezen betreft zionisme.
Sommige zaken zijn soms zo overduidelijk dat een verdere verdieping onzinnig is. Zo ook betreft de drijfveren van deze notoire antisemiet pardon, komiek.

Desmoulins | 11-01-14 | 16:16

nou ja veel dommer heb je ze niet wat een afgang is deze man toch politiek gezien en Qua intelligentie komt ti net onder de huisstofmijt uit .

rukkieduck | 11-01-14 | 16:16

Wereldvreemde Hans heeft nul algemene kennis. Het lijkt wel of hij in een hol heeft geleefd. En die holbewoner maken ze voorzitter van de partij. Tsja..

denoorman | 11-01-14 | 16:14

@Ik was in Haren | 11-01-14 | 16:09
Laat me raden: Salomo was niet in loondienst.

necrosis | 11-01-14 | 16:13

Dat die Spekman zo weinig punten scoort toont alleen maar aan hoeveel hij van de maatschappij is vervreemd. De maatschappij moet zijn zoals hij het bedacht heeft, maar als dat niet zo is weet hij er niet mee om te gaan.

Brabant hier | 11-01-14 | 16:10

Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:05 |
Wijsheid heeft te maken met het aantal vrouwen dat je bezit. Salomo had er een stuk of duizend en hij wordt over het algemeen als wijs beschouwd.

Ik was in Haren | 11-01-14 | 16:09

@Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:05
'Slimme mensen' stemmen 'strategisch', is dat wat je bedoelt?

necrosis | 11-01-14 | 16:08

Hansie is dag en nacht bezig zich in te zetten voor zijn parasietenachterban en graaiende elite. Hij heeft helemaal geen tijd om intelligent te worden, te blijven of te zijn.

Fijnstoffer | 11-01-14 | 16:08

En dat dedain voor rap, voor muziek van de zwarte medemens.
IDD dat is geen racisme, we houden gewoon meer van Nick en Simon en Zuid-Duitse Teutonenmuziek toch?

Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:07

OK het intelligentiegehalte heeft niets te maken met wijsheid.
Als dat het geval was zouden de meeste PVV kiezers mening waardeloos zijn.
Ik dacht dat we dat al established hadden vL!
Beetje scoren voor de bühne weer!

Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:05

Zoals ik wel eens vaker zeg... als slimme en aktieve Hollanders met lef massaal Nederland verlaten dan blijven er twee vragen staan:
Wat blijft er over... wat komt er binnen?
Nou dit dus.

duitse herder | 11-01-14 | 16:04

@De hersenloze | 11-01-14 | 15:28 |

Feitenkennis is niet gecorreleerd aan intelligentie? Mwah, denk het wel.

roze_bril | 11-01-14 | 16:03

Je kan niks, je hebt nergens verstand van en overal een mening over. Dan kun je alleen nog maar de politiek in en Hans Spekman laat dat weer mooi zien. De tijd dat politici nog ergens verstand van hadden is van ver voor mijn geboorte. Vadertje Drees zou al die lamzakken de partij uit schoppen.

Osdorpertje | 11-01-14 | 16:01

van Leeuwen.
Is je vader rijk?

Einde van de Domheid | 11-01-14 | 16:01

"wat heb je uit al die studies geleerd?" "Nou als ik heel eerlijk ben dan vond ik het leven buiten die studies leerzamer"

Dus je doet 5 studies en leert daar geen fuck, maar 10 jaar biertappen was pas echt leerzaam...

Wat een droplul is het ook.

SmegmaSmeer | 11-01-14 | 16:01

-weggejorist-

WirMachenMusik | 11-01-14 | 16:00

De onderwerpen waren stupide net als het programma zelf. Spekman leek dat ook te vinden. Ik vraag me alleen af waarom hij er dan aan meedoet.

niet voor de hond | 11-01-14 | 15:59

Mantisomantis | 11-01-14 | 15:51 |
Bij de PvdA zit je in de politiek, of je stemt op de PvdA om een uitkering te krijgen van de politiek. Andere smaken zijn er niet.

Ik was in Haren | 11-01-14 | 15:56

Goh, pvda en achterlijkheid, wie had dat nu kunnen denken.

Gewassenkruid | 11-01-14 | 15:56

Dat hij dan de antwoorden niet weet snap ik bij sommige vragen nog wel, maar de totaal intelligentieloze uitstraling gecombineerd met het dom proberen grappig te doen om zijn falen te verbergen zegt m.i. wel heel veel.

G Bruikersnaam | 11-01-14 | 15:56

@Steenrijk | 11-01-14 | 15:42
Ik verkies een 'Bonny' boven een 'Paris Hilton'.

necrosis | 11-01-14 | 15:53

Jezus wat een aanfluiting. En maar proberen slechte grappen te maken om het programma te blijven domineren.

Hans Gruber | 11-01-14 | 15:53

Bewijst wederom dat Spekman echt een man van het volk is: onwetend.

Detlev Tarnowitz | 11-01-14 | 15:53

Ik vraag me af hoe dat soort ongewervelden nu aan de kost zouden komen, als ze zich niet via eenoogland in hun huidige baantje hadden gekronkeld.

Mantisomantis | 11-01-14 | 15:51

Dat Hans zo dom is om aan dit programma mee te doen! Hij zou moeten weten dat hij, als hij niet aan alle kanten beschermd wordt door dikke lagen ideologie en op elke vraag een pasklaar antwoord op de plank heeft liggen, hij direct door de mand valt.

Schoorsteenveger | 11-01-14 | 15:49

Pieter Hilhorst en Franz Zimmerschwansz scoren waarschijnlijk nog lager.

ad melkert | 11-01-14 | 15:49

@Lewis | 11-01-14 | 15:38
'Rappers' scoren bij mij automagisch -1.
En ze scoren nog net iets hoger dan die hersenloze 'boem, boem, boem' liefhebbers...
*yep, gisteren weer een feestje bij de benedenburen en flink gebonk op de ramen van boze buren*

necrosis | 11-01-14 | 15:47

Hij mag dan dom zijn maar hij graait wel zijn maandelijkse centjes bij elkaar in de politiek.
Normaal zou zo'n figuur in de bijstand zitten want niet één werkgever die dit soort mensen binnen zijn bedrijf wil hebben.

bas ooms53686289 | 11-01-14 | 15:45

HELDER! Hierin schuilt de oorzaak van de deelraad Feyenoord. Schaamteloze argumenten borrelen op om sterilisatieprogramma’s op te nemen in de basisverzekering.

PIS-Alchimis | 11-01-14 | 15:44

@necrosis
Ik ben ook een smeerlap,maar dat zou ik toch niet doen,bonny eugh

Steenrijk | 11-01-14 | 15:42

Hans vroeg zich waarschijnlijk bij zijn IQ-test af, waarvoor het derde vakje was, toen zijn score werd ingevuld.

Ik was in Haren | 11-01-14 | 15:41

Geeft niks hoor Hannes als we dat rifvuil terugsturen mag jij gewoon mee met ze,dan gaat het uw in bijde landen omhoog,ook een soort van nivileren,,,,,,,,hè kerel?

Steenrijk | 11-01-14 | 15:39

@Slipsnifter | 11-01-14 | 15:31
Ik zou Bonnie doen, gewoon om het eens mee te maken, zelfs met 3 liter jenever achter haar kiezen.
Dan hoef ik me in ieder geval niet te verontschuldigen als ik ook wat gedronken heb....

necrosis | 11-01-14 | 15:39

Blijkbaar heeft ie zijn IQ ook genivelleerd.

Your interpretation | 11-01-14 | 15:39

Wel geinig dat die Sef zo goed scoort. Zo iemand geeft de burger toch wat moed.

Lewis | 11-01-14 | 15:38

Kwaliteit van de NPsO streams zijn anno 2014 wel om aan te zien, of nog steeds duplo?
Anders vertik ik het om te kijken.

Boris die Sauertopf | 11-01-14 | 15:38

@Desmoulins | 11-01-14 | 15:36

knap, lutser.

Desmoulins | 11-01-14 | 15:36

Die figuren die altijd het hardst lopen te kankeren op anderen of op de maatschappij in het algemeen zijn altijd die zure linkse figuren als Theo Maassen en Maarten van Rossum.

Hans Spekman is ook qua IQ blijkbaar een lookalike van zanger Rinus.

shenkie7 | 11-01-14 | 15:36

Stel je voor dat hij ooit tegenover een kritische journalist zou staan, die hem vragen zou stellen over beleidsmatige zaken. Wat een openbaring zouden z'n antwoorden dan zijn. Helaas met de NPO op de loonlijst van de PvdA, kunnen we dat wel vergeten.

smdyasc | 11-01-14 | 15:36

Best knaap dat je verliest van Sef.
Laten we wel wezen deze quiz ontstijgt het gemiddelde brugklasniveau niet. Feitenkennis heeft misschien weinig met intelligentie te maken, maar over helemaal geen kennis beschikken kan men toch beschouwen als een gebrek aan intelligentie. Veelvoorkomend probleem binnen dat soort partijen. Hans Spekman zou daarentegen urenlang kunnen ouwehoeren over de pracht van de DDR en de held Mao, dat dan weer wel.

Desmoulins | 11-01-14 | 15:36

Han Spekriem... man man man, kleed je fatoenlijk aan man.

Eduardo- | 11-01-14 | 15:34

Wie is eigenlijk de spindoctor van de pvda?

Die gast moet een lintje krijgen voor zijn werk!!

Ga zo door pvda!!

lady blabla | 11-01-14 | 15:34

Die Maarten van Rossem is ook PvdA'er, zo rood als de neten.

Old_Spice | 11-01-14 | 15:32

@Burgertrutje | 11-01-14 | 15:23
Dat wint Bonnie nog met 3 liter jenever achter haar kiezen..

Slipsnifter | 11-01-14 | 15:31

Lijkt me leuk om deze quiz een keer in de 2e Kamer te houden, ik denk dat er niemand boven de 100 komt. Niemand!

Bert van Ernie | 11-01-14 | 15:30

Wat een domme vragen,.. geen wonder dat Sesamstraat gekort word.

horsteknots | 11-01-14 | 15:30

Ben benieuwd of Wilders met zijn vmbo papiertje in de hand dit record gaat verbreken.

shiptar | 11-01-14 | 15:30

@De hersenloze | 11-01-14 | 15:28
Je doet je naam eer aan..

Slipsnifter | 11-01-14 | 15:29

@Burgertrutje | 11-01-14 | 15:23
Geef die Spektrui een kans, laat het hem opnemen tegen 'Barbie'.
*moehaha*

necrosis | 11-01-14 | 15:29

Zeezout | 11-01-14 | 15:27 |
Niet ineens, hij was voor zijn deelname ook al dom.

Ik was in Haren | 11-01-14 | 15:29

@Slipsnifter: de zaken die jij noemt zijn vaardigheden en geen feiten... je kunt mij honderd stompzinnige vragen stellen over voetbal en ik zal er niet een van kunnen beantwoorden. Maar dat betekent nog niet dat ik dom ben. Het geeft hoogstens aan dat ik misschien niet van voetbal hou...

De hersenloze | 11-01-14 | 15:28

Dus omdat je verliest bij een stom kudtspel ben je ineens dom?
Hans was ongemotiveerd en maakt het zich er gewoon makkelijk vanaf zodat hij niet mee hoeft te doen aan de finale. Deelnamepremie was toch al betaald.

Zeezout | 11-01-14 | 15:27

En dan willen ze bij de PvdA de toelatingseisen voor de Pabo verscherpen. Een toelatingstoets voor de politiek lijkt mij bij (en voor) de PvdA een heel slecht plan.

www.vosabb.nl/toelatingseisen-pabo-wor...

Ik was in Haren | 11-01-14 | 15:26

Spekman 3x keer dommer dan Marokkaan.

Cobarde | 11-01-14 | 15:26

Broodje poep, dat vat het socialistische gedachtegoed aardig samen.

Worstjes | 11-01-14 | 15:26

Is er al een sequel 'de Slechtste Mens'?

Charles Swietert | 11-01-14 | 15:24

In de finale: Spektrui tegen Bonnie St. Clair!

Burgertrutje | 11-01-14 | 15:23

@De hersenloze | 11-01-14 | 15:19
Ah, dus als je niet kunt klokkijken en je veters kunt strikken kun je evengoed hoogbegaafd zijn.
Tja, nivelleren is een feest..

Slipsnifter | 11-01-14 | 15:23

No shit!! Moet ik @Bellabella nu echt een keer gelijk gaan geven??? *iets met failliet van Nederland*

Boris Badass | 11-01-14 | 15:22

Tja, PvdA..

Slipsnifter | 11-01-14 | 15:21

Wereldvreemde pvda politici. Je verwacht het niet!

kom hoe heet ie | 11-01-14 | 15:21

Da's helemaal niet schrikken. De onkunde van de gevestigde politiek is overal om ons heen zichtbaar. Een land in verval...

Parel van het Zuiden | 11-01-14 | 15:21

Een beetje dom om anderen voor dom te verslijten.

Charles Swietert | 11-01-14 | 15:21

Het algemene IQ bij de Pvda is niet al te hoog, laat staan bij de achterban van die partij. Dan kun je van de *kuch* leiders ook niet al te veel verwachten.
Logisch nadenken beheers je of beheers je niet.
De Pvda bende heeft daar beduidende moeite mee.
#feit

Feitenkennis heeft helemaal niks te maken met intelligentie...

De hersenloze | 11-01-14 | 15:19

Ze zeggen dat je een mens niet op zijn uiterlijk kunt beoordelen, maar je moet erkennen dat hij die 69 punten wel gewoon uitstraalt.

frickY | 11-01-14 | 15:18

Beloftevolle mensen die net doen of ze het weten moeten de politiek in, daar kunnen ze blijven beloven en net doen of ze weten hoe...

Ik was in Haren | 11-01-14 | 15:18

69 puntjes, staat dat gelijk aan zijn iq?

Kansleaus | 11-01-14 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken