Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AT5 is racisme

attt5.jpgBlanke mannen (en Wittemannen) oprotten alstublieft, u bent niet gewenst bij dit topic, dit is voor ons multiculturele publiek. Dat is geen racisme, dat is netjes alsook fatsoenlijk. Zo hoort het eigenlijk gewoon. Wij bij De GeenStijl willen graag een goede afspiegeling zijn van het internet en verzoeken daarom vriendelijk doch dringend en nogmaals alle blanke mannen per direct van onze website op te donderen, bij voorbaat dankuwel. Mooi. Nu alle blanke mannen zijn opgepleurd willen we graag het volgende met u delen: u kunt solliciteren bij de schitterende stadszender AT5. Zij zoeken een nieuwe (freelance) eindredacteur voor hun dagelijkse ochtendnieuws. Let wel: dit betekent om 04:00 uur uiterlijk uw bed uit richting douche en om 05:00 sharp beginnen bij AT5. U krijgt de kans om een team van jonge mensen aan te sturen en meer van dat soort leuks, de hele functiebeschrijving vindt u hierrr. Racisme, zegt u? Wat een onzin. Blanke mannen kunnen helemaal niet gediscrimineerd worden. Dat snappen zelfs de jonge bestuursleden van DWARS (GroenLinks-clubje) en die zijn nog niet eens 20 jaar oud, kunt u nagaan. Sterker nog: 'Werk aan echte diversiteitclausules bij bedrijven en overheden. Pas dan kun je discriminatie echt terugdringen'. Want nogmaals en ten overvloede, mensen voortrekken omwille van hun culturele achtergrond dan wel pleen en simpel vanwege hun huidskleur is geen racisme, dat is goed en halleluja. Capiche?

Reaguursels

Inloggen

"Omdat we een goede afspiegeling willen zijn van de samenleving hebben kandidaten met een multiculturele achtergrond de voorkeur."

'Tokenism' wordt dit toch genoemd? Mensen uit een minderheidsgroep die niet aan relevante fuctie-eisen hoeven te voldoen aannemen om niet van racisme te kunnen worden beschuldigd of dergelijke onzin. Ironisch.

Itsmetypinganame | 10-01-14 | 18:26

AT-5, de spreekbuis van B & W in Amsterdam en de policorkerk.

knerf | 10-01-14 | 10:45

Het is "Capisce?".
Bij AT5 begrijpt men kennelijk niet dat dit zuivere discriminatie is, al is niet duidelijk wie er niet hoeven te solliciteren.
Kan AT5 even uitleggen hoe gebrekkig het Nederlands moet zijn, welke grenzen er aan huidskleur worden gesteld, of kroeshaar verplicht is? Moet de kandidaat besneden zijn?

gutgutgut | 10-01-14 | 09:31

Ik ben express nu dus echt niet blank he maar een albino negert met blauwe ogen een blozende wangetjes .. Zo Hop ik pas in hun plaatje van het doel groep wat ze zoeken oh ja m'n vader komt uit land X moeder uit land Y en spreek meerdere talen met als thema duo penoti multi cul subsidie in een pottie

FailingHumanity | 10-01-14 | 07:26

dus een hagenees met ado sjaaltje is welkom?

swift1.6 | 10-01-14 | 01:21

neuk jullie allemaal het zender

dedwarsligger | 09-01-14 | 22:09

-weggejorist-

sem vergonha | 09-01-14 | 21:40

Die zo geroemde Multiculties die ik dagelijks zie zijn Antilliaanse pooiers en drugsdealers.
Helpen onze kinderen naar de bliksem. Mag ik dan svp tegen een multi culturele samenleving zijn?

ZZP-er | 09-01-14 | 21:35

Dit is gewoon subsidie binnenhalen. Als ze een goede verzekering op hun apparatuur hebben, hebben ze niets te vrezen. Hoogstens wat ergernissen.

Your interpretation | 09-01-14 | 20:46

En deze 'Menschen' van AT5 menen te te weten hoe het moet?

"Aanbod

Een afwisselende en uitdagende functie in een dynamische omgeving. Deze functie is voor 5 ochtenden per week en je werkt van 05:00 tot 11:00 uur. "

Subsidie, (afpersing van belastingbetalers) is het Gezwel van deze Samenleving. ZekerT voor AT5!

Piet van Schwaffelen | 09-01-14 | 20:22

@ZZP-er | 09-01-14 | 19:50 |
En dat paspoort zal ik met trots dragen.

Sjaak uit Dordt | 09-01-14 | 20:13

Ow F*CK, daar heb je 't al!
*van Loris Joris maken doet*

fleischer | 09-01-14 | 20:10

Je m'excuse, Loris.
*vanaf volgende week géén jonkeaus reaucken en 3x per week fitnessen doen gaat*

fleischer | 09-01-14 | 20:09

Bevel is Bevel!

Snowy2000 | 09-01-14 | 20:05

Overigens is het tamelijk vreemd dat er geen voorkeur wordt uitgesproken over wélke culturele achtergronden dan de voorkeur genieten. Blijkbaar maakt het ze niet veel uit of de Marokkaanse, Turkse of Antilliaanse gemeenschappen representatief vertegenwoordigd worden, als de verhouding allochtonen/autochtonen maar klopt. Een Nederlander kan namelijk niet een Marokkaan vertegenwoordigen, maar een Surinamer kan dat wel. Eén pot nat namelijk, al die allochtonen.

Oftewel, "progressieve" correctmensen doen weer eens precies waar zij hun tegenstanders altijd onterecht van betichten: de Nederlandse bevolking opdelen in "wij" (de autochtonen) en "zij" (de allochtonen).

Russells Teapot | 09-01-14 | 19:57

van heinde en verre | 09-01-14 | 19:33 | + 1
Roodharig op zich is nog niet multicultureel genoeg denk ik. Maar als ie vans Indiaanse afkomst is waarschijnlijk weer wel.
Roodharige Fries is duidelijk weer wel multicultureel.

ZZP-er | 09-01-14 | 19:54

En straks komt er op ons paspoort: Blanke Nederlander te staan.

ZZP-er | 09-01-14 | 19:50

Dit bewijst maar weer eens: multicultureel betekent niet: "eigenschappen bevattend van verschillende culturen," maar het betekent gewoon "geen onderdeel uitmakend van de NLse cultuur." Want weg met ons en wij zijn slecht, en kijk eens hoe tolerant en progressief wij zijn!

Sowieso is het vreemd om te roepen dat één iemand een multiculturele achtergrond kan hebben, tenzij ze bedoelen dat die iemand ouders moet hebben uit verschillende culturen. Iemand uit de Marokkaanse cultuur is namelijk net zo goed het product van één enkele cultuur dan iemand uit de Nederlandse.

Russells Teapot | 09-01-14 | 19:48

Vroeg opstaan, dus dan vallen alle multiculturele steuntrekkers so wie so al af.

ZZP-er | 09-01-14 | 19:47

... Zo word je als Nederlander jarenlang gevleid als zijnde gastvrij, gemoedelijk, openstaand voor andere ideeën en culturen........ en 30 jaar later word je in al je naïviteit opzij gezet, gepasseerd, bespuugd en bestolen. De hoogste tijd voor een tegenoffensief, een antwoord op deze omgekeerde wereld en totale waanzin. Tijd om massaal op te staan tegen dit verraad naar de Nederlandse bevolking !

real McCoy | 09-01-14 | 19:43

sjoerdploert | 09-01-14 | 17:22 | + 7 -

:)

De blanke autochtoon is nog steeds ondervertegenwoordigd bij geweldsdelicten als straatroof en berovingen.
Kan dat niet eens rechtgezet worden?

knerf | 09-01-14 | 19:33

Hey van Leeuwen, jij met je rooie haren en 6 uur 's ochtends journaal voldoet perfect! En je bent waarschijnlijk de enige gekwalificeerde kandidaat.

van heinde en verre | 09-01-14 | 19:33

Wij zoeken iemand met multicultie baggergage,Polen ,Bulgaren ,Roemenen en tsjechen gelieve niet te reaguren

Steenrijk | 09-01-14 | 19:25

marshmallow | 09-01-14 | 19:19 |
Door wie dan?

Schoorsteenveger | 09-01-14 | 19:25

Blanke mannen worden al eeuwen positief gediscrimineerd.

marshmallow | 09-01-14 | 19:19

Deze positie is me op het lijf geschreven. Ik kan direkt uit de kroeg door naar het werk. Als trouwe bezoeker van GS heb ik een goed multicultureel inzicht gekregen. Ik hoop dat ze me aannemen!!

denoorman | 09-01-14 | 19:08

'Omdat we geen voorstander zijn van de multiculturele samenleving hebben kandidaten met een autochtone achtergrond de voorkeur.'
Top tekst... niks meer aan doen.
Bruno Alaska | 09-01-14 | 17:35 | + 8 -
.
Dat zou ik nou een prachttekst vinden. Kijken hoe lang het duurt voordat een belangengroepje aan de bel trekt (heel kort). En ze dan confronteren met de eindeloze reeks aan positieve discriminatie advertenties.

Hans Hillen | 09-01-14 | 19:04

Wanneer heb je eigenlijk een multiculturele achtergrond? Als je pa en ma niet van hetzelfde ras zijn?

Een beetje spreiding van etniciteit in je redactie/journalistiekgroepje lijkt me logisch. Gewoon om meer ingangen in de samenleving te hebben en beter aan nieuwsgaring te kunnen doen. Heeft AT5 blijkbaar slecht voor elkaar als ze dit in de sollicitatietekst stoppen.

Btw bij de vara doen ze ongeveer hetzelfde: over.vara.nl/vacature-detail.9475.0.ht...

je postbode | 09-01-14 | 18:58

arie181818 | 09-01-14 | 18:29 |
Het is een camouflerende term, verwijzend naar vele begripslagen, waarvan er een aantal niet aan de oppervlakte mogen komen. Iemand "met een multiculturele achtergrond" is gemeenlijk iemand die de Gutmensch graag voor zich ziet om maar te kunnen blijven geloven in de droom die hij lang geleden is beginnen te dromen. Bijvoorbeeld een moslima, niet al te lelijk natuurlijk, die vrolijk en opgewekt kan vertellen dat zij geheel uit eigen vrije wil en zonder enige druk van haar omgeving besloten heeft om een hoofddoek te dragen. En dus geen moslima die zich actief verzet tegen het dragen van een hoofddoek en die houding ook graag wil uitdragen. De droom mag niet verstoord.
Dus, "met een multiculturele achtergrond" betekent velerlei, onder andere "met een bepaalde politieke voorkeur", "met een bepaalde affiniteit", "met een bepaalde voorliefde", "met een bepaalde aversie", "met een bepaalde inslag", "met een bepaalde bereidheid".

Schoorsteenveger | 09-01-14 | 18:58

De ophef in de media hierover en de ophef over die donkere man die in die electronicawinkel wilde werken is niet met elkaar te vergelijken. Dit zegt genoeg dat gekleurde mensen steeds meer een voorkeursbehandeling krijgen. Ook in de media. Een zorgelijke en racistische ontwikkeling

shenkie7 | 09-01-14 | 18:56

welke zichzelf respecterende multiculturele redacteur gaat hier nou in godsnaam op reageren? Stelletje droeftoeters

poldergeiz | 09-01-14 | 18:52

Waarschuwing voor iedere Amsterdamse rooie proleet:binnenkort in dit THEATHER :blonde Greet.

Steenrijk | 09-01-14 | 18:51

Giro 555 voor mensen zonder multiculturele achtergrond

nemeton | 09-01-14 | 18:32

@Schoorsteenveger | 09-01-14 | 18:20
beetje raar als je er goed over nadenkt ja, inderdaad (letterlijk iemand die met meerdere culturen een connectie heeft) Maar wat ze er mee bedoelen is waarschijnlijk iemand van allochtone achtergrond. In strikte zin dus bijvoorbeeld ook een melkwitte Nederlander die is opgegroeid in een andere cultuur.

arie181818 | 09-01-14 | 18:29

-weggejorist-

fleischer | 09-01-14 | 18:26

Discriminatie is een misdrijf,aangeven die neuzen

Steenrijk | 09-01-14 | 18:24

@ Schoorsteenveger | 09-01-14 | 18:20 |
Een sprookjesfiguur zoals omschreven in de post van
goedverstaander | 09-01-14 | 17:58 |

goedverstaander | 09-01-14 | 18:24

"Kandidaten met een multiculturele achtergrond", dat zijn toch zo'n beetje alle Nederlanders die in stedelijke omgevingen wonen?
Uitgezonderd misschien mensen die zich hebben opgesloten in hun monoculturele islamitische cultuur met bijbehorende gebruiken en taal.

Peyronie | 09-01-14 | 18:24

Pure discriminatie.is dit..... vandaag cursus in Zoetermeer. Sta netjes op de bus te wachten en ja hoor 3 scooters met bontkraagjes erop, zitten een man op een fiets achterna (homo). Man stopt bij mij en gilt ziet u ze ..... tsja, tuurlijk zag ik ze. Gelijk politie gebeld en nog bleef het tuig rondrijden en schelden... gelukkig mijn bus kwam. Manmanman, wat een eng volk toch. Nou, heel veel succes AT5, met deze leuke " multiculturele achtergrond knaapjes".

HdJ& | 09-01-14 | 18:24

socialisten en negers zijn de grootste racisten die er zijn. negers vanwege hun tribalisme, socialisten vanwege hun torenhoge dédain voor anderen die per definitie als zwak en onmondig worden gezien indien geen blanke man. toch blijf ik me afvragen hoe dit mogelijk is? hoe komt het dat een kleine minderheid, met het gedrag van een negentiende eeuwse pastoor, in een ontzuild nederland het land vol laat stromen met mensen uit andere landen? het is je reinste zendingswerk van een rode clerus die hun kerken in de vorm van ministeries, deelgemeentegebouwen, provinciehuizen, danstheaters, moskeeën etc in het land plant als teken van hun arrogantie. het enige verschil tussen lodewijk asscher en bisschop gijzen is dat de laatste op zijn retour was.

minimá-armezusvan.. | 09-01-14 | 18:23

arie181818 | 09-01-14 | 18:15 |
Wat is volgens jou "multiculturele achtergrond"? En wat bedoelt volgens jou AT5 daarmee? Is volgens mij een containerbegrip zonder container.

Schoorsteenveger | 09-01-14 | 18:20

Dus geen topic voor Witteman.

Jaypelsteeltje | 09-01-14 | 18:19

Ik ben normaal niet zo van de NSB-acties, maar deze discriminatie heb ik toch maar even gemeld bij het meldpunt. Niet dat ze er wat mee gaan doen.

Daar was ik weer | 09-01-14 | 18:19

@arie181818 | 09-01-14 | 18:04

Die gelijke competenties zijn voornamelijk subjectief. As je die keus in de procedure alsnog wilt maken op huidskleur, ga je gang. Het is alleen complete onzin dit onderscheid in je vacature te zetten als je op zoek bent naar de juiste kandidaat met de beste kwaliteiten. Deze vacature ontmoedigt blanken te solliciteren en wil de, volgens AT5, aparte soort multiculturelen bij voorbaat het idee geven dat zij een streepje voor hebben.

Bruno Alaska | 09-01-14 | 18:18

@ Schoorsteenveger | 09-01-14 | 18:06 |
Uncle Sam still does the greasin' of da chains until the end of times, chimneysweeper...

fleischer | 09-01-14 | 18:16

@Bruno Alaska | 09-01-14 | 18:08
het aandeel allochtoon is zoals je zelf ook wel weet een heel stuk groter dan platpratende beroepswerkende 55+ers van Jordanese afkomst. Dat oudere werknemers minder snel aan de bak komen is inderdaad treurig en zou bij gelijke competenties op deze baan net zoveel kans moeten maken. De praktijk is weerbarstiger, dat besef ik, maar verder is met deze advertentie niets mis.

arie181818 | 09-01-14 | 18:15

netniet | 09-01-14 | 18:06 |
Heeft-ie ook een bochel en een klompvoet, en spreekt hij Swahili?

Schoorsteenveger | 09-01-14 | 18:10

@arie181818 | 09-01-14 | 17:46

En daarbij... als afspiegeling van de samenleving kan je ook de voorkeur uitspreken voor een platpratende beroepswerkloze jordanees van 55+. En met ervaring hebben met een jong team bedoelen ze ook vast geen ex-onderwijzer op leeftijd, want die heeft meer ervaring dan 2 jaar.. Multicultureel 'positief' discrimineren en tegelijkertijd leeftijdsdiscriminatie toepassen in dezelfde vacature.

Moetballemaal kunnen.

Afspiegelen die samenleving. Hoppa!

Bruno Alaska | 09-01-14 | 18:08

Tijd om mijn geestelijk en lichamelijk gehandicapte zwarte joodse homosexuele buurman in zijn rolstoel zonder benen maar met een stoma te verwittigen dat de volgende buitenkans zich aandient.

netniet | 09-01-14 | 18:06

Kan iemand mij vertellen wat nou eigenlijk een "multiculturele achtergrond" is? Wanneer heeft iemand zo'n achtergrond, en wanneer niet? Kun je zo'n achtergrond kopen of huren? Zijn er wellicht cursussen 'multiculturele achtergrond voor beginners'? Heeft zo'n achtergrond iets met huidskleur te maken, of juist helemaal niet? Met waar je vandaan komt? Met welke religie je aanhangt? Met welke geaardheid? Welke handicap? En wat maakt iemand met zo'n magische achtergrond nou méér geschikt dan iemand zónder? Ben je een beter mens als je zo'n achtergrond hebt, of gaat het eigenlijk ergens anders om? Is het misschien zo dat er wereldverbeteraars zijn die a priori bepaald hebben hoe zo'n betere wereld er uit moet zien? Die een soort aards paradijs hebben ontworpen, of een pretpark, of een dierentuin, waarin alles en iedereen precies zijn plaats heeft en er een volmaakt evenwicht en een volmaakte orde zijn gecreëerd?
En pas je met zo'n multiculturele achtergrond beter in dat plaatje, in die idylle? Word je dus eigenlijk door de ander gebruikt om een ideaal vorm te geven, een ideaal dat helemaal niet van jou komt maar jou en de rest van de samenleving wordt opgedrongen?
Kortom, als men je naar je multiculturele achtergrond vraagt, word je dan eigenlijk niet als een slaaf behandeld? Zonder aanziens des persoons?
En, kernvraag eigenlijk, hoe ziet een wereld van bij mekaar geharkte slaven-met-een-multiculturele-achtergrond er uiteindelijk uit? Is er dan vrede en gerechtigheid? Zijn we dan als mensheid een stap voorwaarts gekomen?

Schoorsteenveger | 09-01-14 | 18:06

Multicultureel discrimineren mag blijkbaar. Maar stel er had gestaan in de functieomschrijving: Omdat we graag een beetje kwaliteit wensen, willen we graag een blanke manlijke Nederlander. Dan waren de rapen gaar geweest en had meldpunt discriminatie al een klacht ingediend.

namensmijnhond | 09-01-14 | 18:06

@Bruno Alaska | 09-01-14 | 17:55
uiteraard. Kwaliteit staat voorop. Er staat toch nergens: 'autochtonen maken geen kans' of 'wij zoeken een allochtoon'. Alleen 'voorkeur voor'. Indien bij gelijke competenties een autochtoon en een allochtoon overblijven wordt er gekozen voor een allochtoon.
Net zoals bij gelijke competenties in de zorg een man een baan eerder zal krijgen dan een vrouw.

arie181818 | 09-01-14 | 18:04

"Omdat we een goede afspiegeling willen zijn van de samenleving hebben kandidaten met een multiculturele achtergrond de voorkeur"
Zeggen ze nu dat als je blank bent, je dus geen onderdeel bent van de multiculturele samenleving?
Het moet niet gekker worden...

Rico Tampeloerus | 09-01-14 | 18:00

Mag lijden dat het zo islamfiguur wordt en die de vrouwtjes geen hand wil geven.
Wat een asholelijers zijn het toch om te veronderstellen dat iedereen gelijk behandeld dient te worden, dat doe ik altijd, beoordeel altijd mensen op kwaliteit, kleur heeft er geen zak mee te maken.
Kan ik het helpen dat finnen geen reet kunnen of willen en vaak een strafblad hebben?
Daar moet je gewoon rekening mee houden, kwestie van gezond verstand.

Terpen-tijn | 09-01-14 | 18:00

@ Jan Gordelroos | 09-01-14 | 17:51 |
Du pfeife, bist du schwull?

fleischer | 09-01-14 | 18:00

Wellicht bedoelt AT5 een 'minderheid' wat dat ook moge zijn. Echter, mochten ze op zoek zijn naar een 'multicultureel' persoon dan zijn ze bij mij aan het goede adres.

Ik ben dan wel man, maar draag doorgaans een burka met daarbovenop een keppeltje, dus dat maakt niet uit. Verder heb een blank onderlichaam, licht-getinte torso, gele armen en een zwarte piemeloris. Ik woon in een boeddhistische tempel maar ga wel vijfmaal per dag naar een christelijke kerk alwaar ik richting Mekka bid. Bij de kosher slager koop ik enkel halal varkensvlees voor mijn dagelijkse maaltijd, die verder wordt aangevuld met vegetarische vleestomaten.

goedverstaander | 09-01-14 | 17:58

Ik dacht als kind altijd dat als je iemand een complimentje gaf dat dat positieve discriminatie was.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:58

Volgende advertentie: Blanke afkomst geniet de voorkeur. Hoe zou dat uitpakken ?.

behangtafel | 09-01-14 | 17:56

@arie181818 | 09-01-14 | 17:46

Joh Arie.. wel eens in je opgekomen gewoon de beste kandidaat de baan te geven?

Bruno Alaska | 09-01-14 | 17:55

* Inquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld**

VolleBak | 09-01-14 | 17:54

Hóelang!?.... na de proeftijd???... dan kan ik pas fatsoenlijk de ziektewet in???
Nee man... dat doe ik eg nie....

Butt-head | 09-01-14 | 17:54

@Ares | 09-01-14 | 17:08
Ik kan daar in mee gaan maar ik zie dan ook graag een brief.

pinda | 09-01-14 | 17:53

@arie181818 | 09-01-14 | 17:46
beetje rommelige zin; ik bedoelde 'waar naast zwarten ook een witte achter de toonbank staat'

arie181818 | 09-01-14 | 17:52

Leraar paaldansen?

Jan Gordelroos | 09-01-14 | 17:51

Zijn kandidaten met multiculturele achtergrond superieur?

malin | 09-01-14 | 17:50

Wie zitten er eigenlijk in het bestuur van AT5?

"Per genoemde datum is het aandeelhouderschap van AT5 ondergebracht in een nieuwe stichting, waarvan het bestuur gevormd wordt door (directieleden van) RTV-Noord Holland, AVRO en Het Parool."

Zo te zien is het een hoog gehalte aan multilul en een heel laag gehalte aan multikul.

Kijken we even verder naar de dagelijkse leiding van AT5:

"De dagelijkse leiding van AT5 is in handen van een zakelijk manager, Ferry Goudsblom, en de nieuwe hoofdredacteur Bart Barnas."

Twee blanke mannen dus. Fuck you AT5.
www.at5.nl/over

Biff Eagleburger | 09-01-14 | 17:49

Een multiculturele freelancer moet toch voor z'n eigen belastingafdrachten zorgen?..... hahaha!

Welles! Nietes! | 09-01-14 | 17:48

Het kan mij niet hard genoeg gaan in Amsterdam. Laat maar lekker naar de kloten lopen.

Smarties | 09-01-14 | 17:47

Dus als samen met je zakkenrollende vader uit Roemenië en je mensenhandelende moeder uit Bulgarije in Amsterdam woont ben je sowieso aangenomen?

Bugsy Malone | 09-01-14 | 17:47

@Bruno Alaska | 09-01-14 | 17:35
slaat nergens op. Geen goed argument voor een autochtone kanidaat de voorkeur te geven boven een allochtone. Wel bij andere argumenten; instanties waar verhoudingsgewijs veel surinamers werken (bijv. KFC) kunnen ze gerust een advertentie uitgeven waar ze een voorkeur voor een blanke autochtoon aangeven om ook hun klanten een redelijke afspiegeling te geven van de bevolking. Niets mis mee. Als blanke ben je eerder geneigd een KFC in te gaan waar niet alleen zwaren achter de toonbank staan, maar ook een zwarte. Andersom zal dat ook gelden voor een zwarte die een andere pand binnenstapt waar naast witten ook een zwarte werkt.
Kan je raar noemen, maar in het onderbewuste speelt dat zeker mee.
Onze hersenen observeren en maken beslissingen wel degelijk op dat soort omstandigheden.

arie181818 | 09-01-14 | 17:46

We willen een goede afspiegeling zijn van de samenleving...

Bejaarden, gehandicapten, kampbewoners, scholieren, automonteurs... allemaal in dienst bij AT5.

Bruno Alaska | 09-01-14 | 17:43

@Mark Smith | 09-01-14 | 17:39
Ah, dus toch? Ben benieuwd hoeveel er dan op de foto staan...

Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:40

Misschien was het beter geweest als de hele Nederlandse omroepwereld de afgelopen 30 jaar een wat representatievere afspiegeling van de bevolking had voorgeschoteld. Dus niet 75% seSAMSAMstraat multikul maar 90% autochtoon.
Dan was de maatschappij nu misschien niet zo'n puinhoop geweest.

Goed voorbeeld doet volgen namelijk.

Mag ik dat zeggen?
Nee maar ik doe het toch!

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:40

eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 17:15 | + 0 -
Die is al een poosje bezig om een groepsfoto van zichzelf te maken.

Mark Smith | 09-01-14 | 17:39

(..)Een afwisselende en uitdagende functie in een dynamische omgeving. Deze functie is voor 5 ochtenden per week en je werkt van 05:00 tot 11:00 uur. Het gaat om een freelance functie met een proeftijd.(..)
.
Nou, een multiculturele achtergrond zal degene die hier op solliciteert nooit hebben. Een freelance functie. Dan rusten ze uit...

Thoth | 09-01-14 | 17:38

Wat moet dat toch een fijn gevoel geven als je niet wordt aangenomen om je kwaliteiten maar om je achtergrond...

Vula | 09-01-14 | 17:37

Multicutureel ingesteld zijn en dan om 4 uur smorgens opstaan ? Mwoehahahahahaaa...

duitse herder | 09-01-14 | 17:35

Maar mensen toch, dit is POSITIEVE discriminatie. Je weet wel, waar de buitenlander wordt voorgetrokken, niet omdat hij iets kan, maar het kleurtje staat zo leuk op de bedrijfsfoto. Dat is natuurlijk geen discriminatie van autochtonen, want die stammen af van de gemene boosmensen die slaven hielden, en kunnen dus per definitie niet worden gediscrimineerd. Dus. Snap dat dan.

G Bruikersnaam | 09-01-14 | 17:35

Maar mensen toch, dit is POSITIEVE discriminatie. Je weet wel, waar de buitenlander wordt voorgetrokken, niet omdat hij iets kan, maar het kleurtje staat zo leuk op de bedrijfsfoto. Dat is natuurlijk geen discriminatie van autochtonen, want die stammen af van de gemene boosmensen die slaven hielden, en kunnen dus per definitie niet worden gediscrimineerd. Dus. Snap dat dan.

G Bruikersnaam | 09-01-14 | 17:35

.. het maakt niet uit hoeveel geld van een ander over de balk gesmeten wordt, de gebruikelijke verdachten kan dat geen zier schelen: zij zijn overtuigd van hun gelijk en geld speelt daarom geen enkele rol (want van een ander).

De multiKul MOET slagen, ook al wil dat lamme luie kapotte ding zelf helemaal niets goed doen.

Jan Passant mk2 | 09-01-14 | 17:35

@arie181818 | 09-01-14 | 17:30

'Omdat we geen voorstander zijn van de multiculturele samenleving hebben kandidaten met een autochtone achtergrond de voorkeur.'

Top tekst... niks meer aan doen.

Bruno Alaska | 09-01-14 | 17:35

Ik weet inmiddels wel wie er de 2e rangs burgers zijn in Nederland, en het zijn niet de allochtoontjes kan ik u vertellen.

StijlvolRechts | 09-01-14 | 17:34

Is het nu tijd om te roepen: 'weg met ons'?
Volgens mij wel...

Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:33

@ Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:24 |
LOL

fleischer | 09-01-14 | 17:32

@Welles! Nietes! | 09-01-14 | 17:14
Vroeger werden zelfs Hagenaars door Scheveningers aangeduid als 'buitenlanders' ;-)

Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:32

Als inlander wordt de multiculturele samenleving je eerst door de strot geduwd waarna duidelijk wordt gemaakt dat je er zelf geen onderdeel van uitmaakt want leven in die multiculturele samenleving geeft jou geen multiculturele achtergrond.

Dat zal de acceptatie van zo'n samenleving vast ten goede komen.

Bruno Alaska | 09-01-14 | 17:31

@wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:26
Ze zoeken geen multicultureel talent, maar een multiculturele achtergrond.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 17:30

'Omdat we een goede afspiegeling willen zijn van de samenleving hebben kandidaten met een multiculturele achtergrond de voorkeur.'
Nou goh wat erg.
In de zorg en onderwijs hebben mannen bij sollicitaties toch ook vaak de voorkeur?
Amsterdam is een multicultirele stad dus ik kan me voorstellen dat de lokale omroep graag ook meer culturen naar hun zender kijken dan alleen de Nederlandse?
Storm in glas water

arie181818 | 09-01-14 | 17:30

@Zupschufter | 09-01-14 | 17:14
bingo!

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:28

Dat stukje van Dwars... De wereld op zn kop! Als het toch aantoonbaar zo is dat een dergelijke turkse mevrouw in haar leven minder verdient dan een vergelijkbare autochtone vrouw is het geen discriminatie van de verzekeraar haar minder uit te keren. Het zou onterecht zijn als wij, meer rendabele autochtonen, moeten betalen om een dergelijke vrouwtje uit medelijden teveel te betalen. Heeft te maken met gezond verstand, gezond rekenen, niet met discriminatie. Dat verhaal over die zoenende jongens dan... Ik heb veel homoseksuele vrienden, ben absoluut geen homofoob. Maar vind het als heteroseksuele man gewoon smerig om kussende mannen te zien... Is toch begrijpelijk, de natuur heeft de overgrote meerderheid als heteroseksueel geprogrammeerd en de homoseksuele minderheid zal moeten begrijpen dat, ookal accepteren we ze volledig, een groot deel van ons het vanuit onze kern smerig vind om twee mannen te zien zoenen... Ik voel me er niet bij op mijn gemak en i.p.v. te provoceren kunnen ze ook best rekening houden met mijn gevoelens. Mannetje/vrouwtje is mooi, daar komen kindjes van en die hebben we nodig.., mannetje-mannetje is prima, maar niet in mn gezicht, vergaat mn honger van...

TiTi_no_ghost_237 | 09-01-14 | 17:28

Wedden dat sollicitanten met blanke buitenlandse ouder(s) NIET multicultureel is?

Terpen-tijn | 09-01-14 | 17:28

Ik zet de televisie altijd op zwart.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 17:28

Na de opening van dit topic sta ik er nog van te kijken dat er überhaupt comments onder dit topic staan.
Maar ja er zijn er altijd weer die het niet kunnen laten.
*wegduikt*

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:27

Fijn dat Barbara Barend, Dieuwertje Blok, Sacha de Boer,
Matthijs van Nieuwkerk & Fons van Westerloo destijds nog wel een kans hebben gekregen bij AT5.
Verder heeft AT5 overigens verder bar weinig 'multicultureel' talent voortgebracht.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:26

Voor spek en bonen meedoen en vroeg je nest uit. Het zijn zelf smerige racisten, positieve discriminatie lijkt me nog erger dan gewone discriminatie. Je bent niet de beste sollicitant, maar de best gekleurde sollicitant.

Terpen-tijn | 09-01-14 | 17:25

Ik heb verkering gehad met een negerin. Da's ook heel multicultureel. En slecht voor je bankrekening. Dat ook.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:24

wacht... ze zoeken een neger die om 4 uur sochtends z'n bed uit komt om te werken? nou, ik wens ze veel sterkte met zoeken, want dat soort types vind je alleen op 5 december.

--sql error-- | 09-01-14 | 17:24

De grote gesubsidieerde banencarrousel moet natuurlijk wel aangevuld blijven worden met eigen stemvee.

Welles! Nietes! | 09-01-14 | 17:24

Vijf uur a.m. aanwezig. Sterk met deadlines. En dan iemand uit West of Zuidoost willen. Nou, veel succes.

Hans Hillen | 09-01-14 | 17:24

Opsporing verzocht zoekt nog een paar blanke winkeldieven en straatrovers om een goede afspiegeling van de maatschappij te geven. De NBB zoekt nog een paar blonde meisjes tot 1.65 voor het nationale team en tevens een paar senior zwarte bitches voor het cheerleaderteam om een goede doorsnee van de maatschappij te geven.

sjoerdploert | 09-01-14 | 17:22

Als ik die link naar AT5 aanklik staat er even in mijn Firefox-adresbalk: about:blank

Spittertje | 09-01-14 | 17:22

"Hallo, mijn moeder is een Finse Roma, m'n vader een Zuid-Limburgse protestant, en ik ben 5-talig opgegroeid in Frankrijk, Duitsland en Hongarije. Ik maak zeker uitstekende kans de baan te krijgen?"
"Uuuuuhhhh....... maar, maar, u bent... blank?"
"Sure, maar verdomd multicultureel. Dus, alsnog, wanneer kan ik beginnen?"
"Sorry meneer, u voldoet niet aan ons onuitgesproken uitermate fijn gepolijste definitie van multicultureel: Turk, Marokkaan, Surinamer. In ieder geval een bruin tot zwarte huidskleur, het liefst in Nederland grootgebracht. Alleen een niet-blanke kleur en gedegenereerd stedelijk accent is in onze ogen 'multicultureel'. Alle andere combo's zijn maar verwarrend voor ons. Tot ziens!"

vive epicure | 09-01-14 | 17:22

@rara | 09-01-14 | 17:17
Kom op, een beetje fantasie. Ik kan toch achteloos in m'n CV zetten dat ik een ex TBS-er ben? Aldus kunnen ze helemaal niet meer om me heen.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:22

Men zal pas stoppen als de laatste autochtoon geen baan meer kan krijgen.

smdyasc | 09-01-14 | 17:22

Hier hoeven we geen punt van te maken; hoewel het verwerpelijk is, is het geen discriminatie. Waarom niet? zult u zich wellicht afvragen. Nou, omdat men zich heeft ingedekt met de woorden "de voorkeur gaat uit naar..." en daarmee bent u af, omdat u niet echt geweigerd wordt (maar doe geen moeite als u geen multiculturele achtergrond hebt).

Maria.1 | 09-01-14 | 17:22

Vreemd dat dit in het anti-discriminerende Amsterdam mag.
Wanneer een bedrijf in Staphorst aangeeft dat zij in het kader van die afspiegeling van hun maatschappij een roomblanke gristen zoeken hangen de negerts gelijk bij het meldpunt discriminatie aan de lijn om huilie huilie te doen.
Wie heeft voldoende geld om een proces tegen AT5 te beginnen?

Verum | 09-01-14 | 17:22

AT5.
Daar maakte vroeger Theo van Gogh mooie programma's.
God, wat mis ik die man.
Hij had van dit idiote beleid gehakt gemaakt!

Kapitein Sjaak Mus | 09-01-14 | 17:21

Een multiculturele achtergrond, dat betekent volgens mij dat je kind bent van ouders uit twee verschillende culturen?

Tsja..

satuka | 09-01-14 | 17:21

... AT5, staaltje openlijk racisme jegens de overgrote blanke meerderheid in Nederland. Vaak gesuggereerd en dan nu bevestigd. Goed dat jullie vanachter die objectieve facade je WARE gezicht laten zien. Met de complimenten van Pvda, D'66 en Groen Links. Landverraders pur sang !

real McCoy | 09-01-14 | 17:20

GroenLinks-clubje van niet eens 20 jaar oud, kunnen ze zwemmen?

Worstjes | 09-01-14 | 17:19

Ze hadden ook simpelweg 'uitgesloten voor blanken' in de vacature kunnen zetten. Wel zo eerlijk.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:19

Ja, dat soort praktijken krijg je in een stad met 50% niet-westerse allochtonen en de andere 50% PvdA en GL stemmers.

Professor Superhirn | 09-01-14 | 17:17

En het dan nog gek vinden dat het een puinzooi is bij gemeenten en andere overheidsinstellingen, als kwaliteit niet meer telt maar slechts het hebben van een kleurtje.

Borakh | 09-01-14 | 17:17

Diversiteitclausules bij bedrijven, lol.
Groenlinks neemt het ondernemersrisico over, van eigen geld, dat spreekt voor zich.

Worstjes | 09-01-14 | 17:17

@Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:03
Zelfs op die manier zou ik door de mand vallen. Te veel werkervaring op m'n C.V., en die V.O.G. is helemaal een weggevertje.

rara | 09-01-14 | 17:17

Mooi.
Ik speel bas, gitaar, piano, accordeon en nog wat houtwerk; kortom multi-cultureel.
Maar ik wil NIET om 05:00 op hoeven staan.
Wat schuift dat?

fleischer | 09-01-14 | 17:16

ALs ik AT5 was en een kandidaat met een multiculturele achtergrond zocht zou ik het er expliciet bijzetten:
"Beheersing van de Nederlandse taal in woord EN geschrift"

Godsammekraken | 09-01-14 | 17:16

@ Mark Smith 17:05 En waar heb je Kaas gelaten?

eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 17:15

Een onverstaanbare burka uit een ver gebergte die geen nederlands spreekt en geen idee heeft wat Nederland is past wel prima bij de berichtgeving van die zender.

sinar2 | 09-01-14 | 17:14

@Petrus de Rewa | 09-01-14 | 17:09
Naar mijn weten zitten Scheveningers echt niet te wachten op multicul.. werkend of niet.

Welles! Nietes! | 09-01-14 | 17:14

@wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:12
Je bedoelt toch niet de penitentiaire instellingen? Die hebben er al meer dan voldoende volgens mij.

Zupschufter | 09-01-14 | 17:14

Een multiculturele achtergrond? Wat is dat in vredesnaam? Een samoeraivader uit Japen en een bosnegermoeder uit de Congo? Als je Surinamer bent geboren uit Surinaamse ouders in de Bijlmer en nooit iets anders hebt gegeten dan pom, sopropo en kouseband, dan ben je toch nioet multicultureel maar monocultureel? Idem voor een berbertje uit Nieuw-West die alleen maar in een Marokkaanse cultuur is groot geworden?
En is een blond meiske met een Noorse vader en een Italiaanse moeder uitgesloten (want blank)? Lijkt mij dan wel ontzettend multicultureel, namelijk.
Wat de neuk bedoelen ze met een multiculturele achtergrond? Het lijkt mij namelijk de grootst mogelijke onzin en lulkoek. Iemand met een katholieke vader en protestantse moeder is multicultureler dan een Marokkaans neef-nicht product van het Mercatorplein.

Stormageddon | 09-01-14 | 17:13

Wel wonderlijk dat er in het profiel geen eisen worden gesteld t.a.v. opleiding etc.
Functie-eis: maakt niet uit wat je (niet) kan, zolang je maar een neger of lichtgetintiër bent

Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:13

Weet u welk overheidsorgaan ook op zoek is naar personen met een multiculturele achtergrond?

Precies!

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:12

Ja, in de VS heet het "equal opportunity employer". Dat houdt voor de blanke (goedopgeleide/ervaren) werknemer in, dat ze de baan niet krijgen maar de gekleurde (zelfde of geen opleidingsniveau/ervaring) de baan wordt gegeven.

Extragratis bonus als je bovendien vrouw bent.

Heb er al diverse situaties van dichtbij meegemaakt, ook in de luchtvaart, waarin ik werkzaam ben.

SDI | 09-01-14 | 17:11

Mijn benedenbuurman valt af. Hij is weliswaar zo zwart als roet, maar hij wil geen nachtdiensten draaien.

VanBukkem | 09-01-14 | 17:10

Iedereen heeft nu wel een multiculturele achtergrond, maar dat telt zeker niet?
Je mot minstens getint zijn, de rest doet er niet toe, politiek zeer correct ivm met de subsidies van het rijk.

Terpen-tijn | 09-01-14 | 17:10

*Freelance* eindredacteur.

Dat betekent hard werken en niets verdienen. Ze zoeken dus een negerslaaf.

Jan de Schot | 09-01-14 | 17:10

Daar zou je als allochtoon zijnde toch niet willen werken... Je weet bij voorbaat al dat je daar zit omdat je een allochtoon bent. Die zogenaamde afspiegeling van de samenleving is in Amsterdamse begrippen dus minimaal een Wajong-werknemer, een negerin, een neger, een Marokkaanse Arabier, Marokkanse Berber, een Turk, een Surinamer, een Antiliaan etc. etc.
Blijkbaar kan het niet anders, dus opheffen die zender.

Desmoulins | 09-01-14 | 17:09

Zou mevrouw Pronk familie zijn van de bekende Pronk, of gewoon een struise dame van Scheveningse komaf?

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 17:09

dorpszender AT5.

Worstjes | 09-01-14 | 17:09

Multi-culturele achtergrond? Hmmm. Eens kijken of ik nog zo'n swastika armband heb ergens...

threewing | 09-01-14 | 17:09

Heeft niet iedereen die in Randstad woont een "multiculturele achtergrond"?

th3freeze | 09-01-14 | 17:09

Waarom niet gewoon alle hints om de afkomst van iemand van een sollicitatieformulier halen? Haal dat ook van een cv. Dan voorkom je despotisme en ga je racisme tegen. Hoef je geen belachelijke subsidies meer in te stellen ook.

Ares | 09-01-14 | 17:08

Morgan Freeman draait zich om in zijn graf.

Tyler-Durden | 09-01-14 | 17:07

Schandalig om in een tijd van hoge werkeloosheid aan deze regel vast te houden die in dit geval dus echt als discriminatie gezien mag worden.

Welles! Nietes! | 09-01-14 | 17:07

Tja, de adjunct hoofdredactrice is vrouw, blond en blank.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 17:07

Ze vragen om een "multiculturele achtergrond". Marokkanen, Turken, Surinamers en Nederlanders maken dus geen kans; alleen halfbloedjes met ouders uit verschillende culturen zijn gewenst.

stom schaap | 09-01-14 | 17:06

eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 17:02
Pleurt eens op met die witregels!

Mark Smith | 09-01-14 | 17:05

"Je hebt een gezonde gedrevenheid"
Hierbij krijg ik een wee gevoel in mijn onderbuik.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 17:05

Ik smeer me in met pindakaas.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 17:04

'Omdat we een goede afspiegeling willen zijn van de samenleving hebben kandidaten met een multiculturele achtergrond de voorkeur.'

Ik ben een keer van achter onverwachts bijna doodgeslagen met een stalen pijp op mijn hoofd door een Marokkaan en een andere keer door 3 Mocro's beroofd en in elkaar geslagen.
Telt dat ook als multiculturele achtergrond?

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 17:04

@eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 17:02 | + 0 -
Klopt, die winnen altijd Voice of Holland.

de Voorzittert | 09-01-14 | 17:04

Anderzijds, als ik daar dus naar binnen stap in een jellaba, met een koran onder mijn arm en een weelderige baard, dan vergroot ik wel mijn kansen.
En als ik dan ook nog gebrekkig Nederlands ga spreken, dan ben ik dus de gedroomde kandidaat...

Ars Vivendi | 09-01-14 | 17:03

-t

Canis Spurcus | 09-01-14 | 17:02


@ Cuyahoga 16:57

Zwarte lesbische analfabeten met extreme obesitas en zich voortbewegend in een rolstoel zijn dan ook significant in het voordeel.

eerstneukendanpraten | 09-01-14 | 17:02

Wat fijn dat ik tot het enige ras behoor waar in Nederland tegen gediscrimineerd mag worden. Het enige ras waar werkgevers van mogen zeggen dat ze er geen kandidaten van hoeven te zien. Het enige ras dat belachelijk gemaakt mag worden op televisie en in de media de schuld mag krijgen van alles wat er mis is in deze wereld.

Ik zal mijn 'white privilege' nog even checken. Misschien kan ik dan meer begrip ophoesten voor deze abjecte onzin, maar ik denk het toch niet.

Nequebard | 09-01-14 | 17:02

Kunnen ze na het inbreken zo door naar het werk.

Mark Smith | 09-01-14 | 17:01

Prima, ga ik even kijken of ik in de kelderbox van Mamjo wordt geweigerd. Want racisme moet wel van twee kanten komen.

Canis Spurcus | 09-01-14 | 17:01

Maar ach zolang D66-rechters in Nederland mogen discrimineren op afkomst, geslacht en leeftijd valt dit natuurlijk in het niets.

Boris die Sauertopf | 09-01-14 | 17:01

Denk dat het gros van de multi-culti groep aftaait bij het zien van 04:00 - 05:00

willem653 | 09-01-14 | 17:01

Alsof er een weldenkende heterosexuele blanke man bestaat die vrijwillig bij AT5 wil werken. Neen. En de enige reden dat je er naar wil kijken is de videostill van het lekkere nieuwswijf.

de Voorzittert | 09-01-14 | 17:00

Positieve discriminatie is natuurlijk helemaal geen discriminatie!

Oh wacht, positief!!11??

ps bij AT5 moeten ze ook eens iemand in dienst nemen die wel verstand heeft van het bouwen van 'n website, stelletje prutsers met hun niet werkende spyware!

Boris die Sauertopf | 09-01-14 | 16:59

Begint de zwarte piet-discussie nu al weer?

brutus68 | 09-01-14 | 16:59

Moet je straks blanke man+vrouw, donkere man+vrouw, gehandicapte, jood en een homo in dienst nemen met een vrouwelijke negerin als directeur?
SELECTEER ALLEEN KWALITEIT, kunnen ze verder bij het NOS journaal een mooie afspiegeling van het volk in dienst nemen

arikanari | 09-01-14 | 16:59

Wat een gelul zeg. Uit alle kandidaten kies je toch gewoon de beste..

Ars Vivendi | 09-01-14 | 16:59

Kandidaten met een multiculturele achtergrond vragen om 05:00 uur aanwezig te zijn?

Twee mogelijkheden:
1. Extreem riante beloning.
2. Schoffering van de multiculturele identiteit.
Mogelijk beiden...

Godsammekraken | 09-01-14 | 16:59

Mag zwarte piet ook solliciteren?

INH.30CL | 09-01-14 | 16:58

"Omdat we een goede afspiegeling willen zijn van de samenleving hebben kandidaten met een multiculturele achtergrond de voorkeur."

En om 5:00 uur 's ochtends beginnen?
Forget it.

Cuyahoga | 09-01-14 | 16:57

Een multiculturele achtergrond. Dus blanke mannen mogen wél?

Lex Trumbauer | 09-01-14 | 16:57

*zonnebank aanslingert*
Ja?

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 16:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl